Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
brehloi schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 16:16:
Ik probeer momenteel een overzicht te krijgen van Socket 775 moederborden met nForce 730i-chipset (met de geïntegreerde Geforce 9300- of 9400-gpu's). Klopt het dat dit lijstje momenteel bestaat uit:
Asus P5N7A-VM
Gigabyte GA-E7AUM-DS2H
MSI P7NGM Digital

In de htpc van de november BGG wordt voor de laatste gekozen. Dit moederbord heeft echter geen optische output voor audio. Ik heb ergens gelezen dat deze wel op het moederbord zit maar niet op de backplate... suf...

De Gigabyte heeft als voordeel firewire en een 9400 ipv 9300. Zijn er nog andere noemenswaardige verschillende die mij tot een keuze kunnen helpen?
- Gigabyte heeft Firewire, wat de Asus niet heeft
- Zotac en EVGA hebben ook 9300 bordjes
- De 9300 en 9400 zijn alleen qua kloksnelheid anders, dus Hackintosh zal in theorie op allebei net zo goed werken, al hangt dat af van BIOS en de rest van de onboard chips (die niet gelijk zijn, de Gigabyte heeft bv een Realtek netwerkchip waar de Asus het met de ingebouwde nVidia doet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 22:53

Patriek

edit koning

|sWORDs| schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 11:25:
[...]
  1. Welke player/os/codec/geluidschip combi geeft bitstream TrueHD en Master Audio of LPCM 96KHZ 24bit?
  2. Welke gpu geeft correct 24Hz weer?
  3. Vanaf welke cpu kun je ffdshow met 1080p met filters gebruiken?
Volgens mij:
  1. Alleen nForce 9x00 + ffdshow audio decoder met xp/vista en player naar keuze -> LPCM (Master Audio alleen door eerst om te zetten naar LPCM, niet on the fly)
  2. Alleen GTX260/280, geForce/nForce 9x00
  3. Minimaal Intel Core 2 Duo E6750
1) Afaik ondersteunt de 780G inderdaad nog altijd geen 7.1 LPCM (in tegenstelling tot wat _Dune_ dacht). Heb zelf nog geen ervaringen met die 7.1 formats.
2) Daar kun je een heeeele hoop videokaarten aan toevoegen, daar hebben alleen veel IGP's moeite mee. Voor alle Radeon HD4xxx kaarten kan ik het sowieso first-hand bevestigen.
3) Lijkt me een ietswat vage vraag, aangezien het maar net afhangt van de gebruikte content (codec settings) en filters. Wat ik wel first-hand kan zeggen is dat een 4 jaar (?) oude X2 3800+ icm CoreAVC krachtig genoeg is.

Nog over je reply op mijn stukje over geluidskaart icm passthrough van digitale audio formats; ik wist niet dat audiochips moeite hebben met het doorgeven van TrueHD en DTS-HD signalen. Maar ik zei dat je beter je reciever kunt laten decoderen, omdat deze meestal over een betere DAC en afstellingen beschikt dan een computer-oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proc
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:53

Proc

Grand Admiral

Verwijderd schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 18:58:
[...]

al geprobeerd, die radtools werkt niet
Hmmm.. probeer VideoLAN eens en laat weten of het is gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proc
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:53

Proc

Grand Admiral

brehloi schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 20:47:
[...]

Net een groot nadeel ontdenkt van de Gigabyte: in de gebruiksaanwijzing staat:
[afbeelding]
Die wordt het dus niet, ik wil 2 schermen digitaal aansluiten...

Edit: Mmm, zo ook de Asus...: chipset beperking. |:( Dan ga ik de opties nog maar eens heroverwegen. Misschien toch een aparte videokaart. :)
Ik kan mij herinneren dat de GeForce 6150 (op een Asus bord) exact hetzelfde euvel had, dus het zou wel eens een chipsetbeperking kunnen zijn.
Misschien kun je een Sapphire 3470 erbij kopen: dan heb je ook het voordeel van Hybrid CrossFire met een stuk hoger prestatiepotentieel en mogelijkheid om meerdere schermen aan te sturen als ik mij niet vergis.

Oops, dat gaat natuurlijk niet werken...

[ Voor 11% gewijzigd door Proc op 31-12-2008 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 22:12
Hybrid crossfire (of überhaupt crossfire) op een nforce plank gaat niet echt werken...
Overigens, als je meer grafische power wil dan een IGP je kan leveren dan zou ik niet met hybrid crossfire/SLI gaan werken, maar gewoon meteen een 4650/70 plaatsen. De 4670 heeft een prestatieniveau dat tegen dat van een 9600GT aan zit, dat ga je met een IGP+3470 niet redden. Verder verbruikt de 4670 in idle toch minder dan 10 watt, dus dat valt ook wel mee (als energie verbruik niet belangrijk is kun je er natuurlijk net zo goed een 4850 of zo in duwen).
De 4650 heeft eventueel het voordeel dat deze met passieve koeling te vinden is. Ik overweeg zelf om de club3d passive heatpipe in mijn HTPC te zetten (als ik er eindelijk nog eens aan toe kom... bijna klaar met verbouwen 8)7) met eventueel een extra fannetje er op dat alleen aanslaat als de pc zwaar belast wordt.

edit: vergeten te zeggen, de 4650 schijn je ook met gemak weer te kunnen klokken naar een 4670, hopelijk lukt dat dan ook dynamisch, dus alleen tijdens 3D.

[ Voor 8% gewijzigd door Finraziel op 31-12-2008 09:34 ]

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-08 22:00

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Patriek schreef op woensdag 31 december 2008 @ 04:36:
[...]

1) Afaik ondersteunt de 780G inderdaad nog altijd geen 7.1 LPCM (in tegenstelling tot wat _Dune_ dacht). Heb zelf nog geen ervaringen met die 7.1 formats.
2) Daar kun je een heeeele hoop videokaarten aan toevoegen, daar hebben alleen veel IGP's moeite mee. Voor alle Radeon HD4xxx kaarten kan ik het sowieso first-hand bevestigen.
3) Lijkt me een ietswat vage vraag, aangezien het maar net afhangt van de gebruikte content (codec settings) en filters. Wat ik wel first-hand kan zeggen is dat een 4 jaar (?) oude X2 3800+ icm CoreAVC krachtig genoeg is.

Nog over je reply op mijn stukje over geluidskaart icm passthrough van digitale audio formats; ik wist niet dat audiochips moeite hebben met het doorgeven van TrueHD en DTS-HD signalen. Maar ik zei dat je beter je reciever kunt laten decoderen, omdat deze meestal over een betere DAC en afstellingen beschikt dan een computer-oplossing.
2) Bij alle ATI kaarten en de Geforce 8 serie zie ik toch echt geen vloeiend beeld op 1080p24.
3) CoreAVC is niet voor niets zo snel, aan de beeldkwaliteit valt dit dan ook te zien.

Dat je beter je receiver kunt laten decoden is een fabeltje. TrueHD en Master Audio pak je eigenlijk alleen uit. Zie het als een zipfile, of je dit nou uitpakt met windows, winzip, winrar of wat dan ook de output is gelijk. En als je pc LPCM over HDMI naar je receiver stuurt gebruik je nog steeds de DAC van je receiver.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La_Pazz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-09 13:31
brehloi schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 20:47:
[...]

Net een groot nadeel ontdenkt van de Gigabyte: in de gebruiksaanwijzing staat:
[afbeelding]
Die wordt het dus niet, ik wil 2 schermen digitaal aansluiten...

Edit: Mmm, zo ook de Asus...: chipset beperking. |:( Dan ga ik de opties nog maar eens heroverwegen. Misschien toch een aparte videokaart. :)
Je kan de 9300 chipset hybride sli gebruiken: het werkt samen met een 8400/8500 videokaart (zoals de 780 samenwerkt met een 3450) - meer 3D power en extra aansluitingen (dus twee schermen digitaal uit, of 1 digitaal en de ander via component, afaik)

-

Ik heb zelf net de MSI P7NGM-Digital besteld - en ontdekte te laat dat er geen spdif op de backplate zit, maar wel een spdif aansluiting op het moederbord. Volgens de manual aan te sluiten aan een spdif bracket (optional) - Vraagje: Zit die bracket nu wel of niet in de doos? Of moet ik apart die bracket kopen (of zelf solderen ;()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:35
Bram schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 19:46:
Ik heb inmiddels mijn Media center naar volle tevredenheid draaien, het valt mij op dat de meeste kasten vrij prijzig zijn, de laatste tijd zijn de prijzen zelfs aan het stijgen. ( Antec) Bij mij staat de kast in een lade, zodoende uit het oog. Het maakt voor mij dan ook niet uit wat voor kast dit is, na zoeken heb ik de Asus TS-6A1,Zwart, zilver besteld, deze is rond de 50 euro.

In de kast zitten 2 fans, beide overigens gedemonteerd en een voeding van 250 Watt. Ik had niet zoveel vertrouwen in de voeding, ik wilde deze even testen en dan misschien een stillere kopen. Dit blijkt dus niet nodig te zijn, de voeding is super stil.

Een aanrader dus voor mensen die niet veel uit willen geven voor eens kast omdat die bijv toch uit het zicht staat. Voor 50 euro ben je klaar.

m-atx + 250 Watt voeding
breedte 14 cm
hoogte 36 cm
diepte 44 cm

Is ook te verkrijgen in geheel zilver, alleen moeilijk leverbaar in NL.

[afbeelding]
Grappig, Deze had ik ook op het oog. Het is alleen net niet zo mooi als de Antec :P.

Maar ik moet zeggen, ik heb hier ook naar gekeken en is bij Alt***te te verkrijgen voor die prijs.
Ik vind het geen gezicht in de woonkamer en dat heb jij makkelijk opgelost.

Mike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ione
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Wat ik mij nou afvraag. Ik zag een Mediacenter van Q-motion:
Linkje
Deze is EUR 1849,-.

Wat rechtvaardigt nou het grote prijsverschil ten opzichte van het zelf in elkaar zetten. Scheelt toch al gauw tegen de 1000 EUR extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:31

_Apache_

For life.

Meegeleverde software, service, garantie kan een verschil maken maar zo een groot verschil is nooit gerechtvaardigd.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 00:24
als die q-motion nou 1000euro was, was het nog het overwegen waard voor de niet-tweakers.

waar de prijs vandaan komt?
Er zitten 2 floppyDTV kaarten in die aan elkaar gelinkt zijn.
beide kaarten maken gebruik van 1 cardsplitter en 1 signaalaansluiting.

als je naar onderstaande video kijkt snap je dus waar het hoge bedrag vandaan komt:
http://www.hardware.info/...Center__MSI_Wind_preview/

[ Voor 4% gewijzigd door steffex op 31-12-2008 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xyl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 11:47

xyl

Ik ben nog geen HTPC bouwer, maar begin er nu toch naar te kijken. Met name nu de MSI Live Diva er aan komt, wordt het mogelijk om alle losse componenten (receiver, hdd-recorder, mediaplayer en (voor mij) in toekomst digitale decoder) in 1 mooie set te verwerken. Dit topic is bijzonder leerzaam. Maar ik zit na het lezen toch met een vraag. Een aantal van de behuizingen die in de TS worden besproken hebben een klein LCD-display. Is het mogelijk om de HTPC daarmee als radio/receiver te laten functioneren zonder de tv aan te hebben staan? Dus scrollen langs radiostations/muziek op harde schijf? Of moet ik dan toch zoiets kopen? Bijzonder fraai, maar met bijna 400 euro net weer iets minder goedkoop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:52

Roy

Hobbies?

brehloi schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 16:16:
Ik probeer momenteel een overzicht te krijgen van Socket 775 moederborden met nForce 730i-chipset (met de geïntegreerde Geforce 9300- of 9400-gpu's). Klopt het dat dit lijstje momenteel bestaat uit:
Asus P5N7A-VM
Gigabyte GA-E7AUM-DS2H
MSI P7NGM Digital

In de htpc van de november BGG wordt voor de laatste gekozen. Dit moederbord heeft echter geen optische output voor audio. Ik heb ergens gelezen dat deze wel op het moederbord zit maar niet op de backplate... suf...

De Gigabyte heeft als voordeel firewire en een 9400 ipv 9300. Zijn er nog andere noemenswaardige verschillende die mij tot een keuze kunnen helpen?
De Gigabyte heeft ook een betere audiocontroller aan boord (althans volgens hardware.info), dus ik weet niet of dat nog belangrijk is?

Inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAFF
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-09 19:18
Loewe schreef op woensdag 17 december 2008 @ 00:52:
[...]

Bedankt voor de info. Ik ga morgen Gigabyte bellen en zal het antwoord posten. Als je op dit moederbord een vga kaart prikt dan vervalt de meerwaarde van dit bord. De 9400 onboard is juist een van de belangrijke features.
Al iets meer bekend?

Hebben de andere 780G moederborden hierook last van, dat je de onboard HDMI en DVI aansluiting niet tegelijkertijd gebruikt kunnen worden?

Life is to short too explore the whole world!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

|sWORDs| schreef op woensdag 31 december 2008 @ 09:43:
[...]

2) Bij alle ATI kaarten en de Geforce 8 serie zie ik toch echt geen vloeiend beeld op 1080p24.
3) CoreAVC is niet voor niets zo snel, aan de beeldkwaliteit valt dit dan ook te zien.

Dat je beter je receiver kunt laten decoden is een fabeltje. TrueHD en Master Audio pak je eigenlijk alleen uit. Zie het als een zipfile, of je dit nou uitpakt met windows, winzip, winrar of wat dan ook de output is gelijk. En als je pc LPCM over HDMI naar je receiver stuurt gebruik je nog steeds de DAC van je receiver.
2) Nou ik dus wel :) First-hand ervaring met HD4350 en HD4850 op een Panasonic PZ80 plasma via HDMI op 1920x1080@24hz (TV ondersteunt dan ook 24p). En de Geforce 9300 die er ook aan hing was niets beter. Sterker nog, die gaf (alleen) op 24h enorme delay aan de video en niet constant. Maar daar heb ik verder nog niemand over gehoord, dus het zal toen wel aan een vroege BIOS gelegen hebben.

3) Kan jij me dat dan eens laten zien? want daar zijn dus nog nooit bewijzen voor getoond. Of een technisch goed onderbouwde uitleg op ze minst. Je kunt niet zomaar beredeneren dat als hij sneller klaar is, dat dan de bron ook slechter gedecodeerd is, het lijkt mijn inziens gewoon efficienter geschreven. Maar sowieso... zie jij het?

Met dat je je reciever beter kunt gebruiken bedoel ik niet alleen het decoderen op zich, maar het omzetten naar analoog en de volumes etc. te bepalen voor je speakers. Maar ik wist dus niet dat je HD audio formaten vaak niet kunt doorsturen en je dus inderdaad zult moeten converten.

[ Voor 15% gewijzigd door Patriek op 02-01-2009 03:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste lezers,

Ook ik ben begonnen aan een HTPC (als beginner) en heb gekozen voor het veel besproken mobo GA-MA78GM-S2H icm met AMD.
De kast waar ik dit in heb zitten is de Silverstone Grandia GD02-MT. Deze heeft een touchscreen.
Ik gebruik de onboard grafische kaart en heb zowel een DVI en HDMI uitgang aan de achterzijde.
Nu heb ik alles aangesloten XP draait maar ik krijg NIETS uit de touchscreen.
Wie o wie kan mij helpen en in simpele bewoordingen zonder shortcuts vertellen hoe ik dat ding aan de praat krijg. :?
Verder heb ik een sata 1GB schijf en wil er een oude IDE bij doen. IDE geeft geen respons. Enig idee? Hij is niet kapot want als ik er een andere voeding aan hang gaat hij wel draaien. :o
Verder een beauty van een kast. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Verwijderd schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 03:15:
[...]Verder heb ik een sata 1GB schijf en wil er een oude IDE bij doen. IDE geeft geen respons. Enig idee? Hij is niet kapot want als ik er een andere voeding aan hang gaat hij wel draaien. :o
Verder een beauty van een kast. ;)
(neem aan dat je een 1Tb schijf bedoeld? ;).
Maareh, dan mag je daar toch uit opmaken dat je voeding geen power geeft op die connector? Anyways, als tie wel opspint, maar geen signaal geeft, check dan je BIOS instellingen eens. Of de IDE controller niet uitgeschakeld staat. En is de schijf al wel gepartitioneerd en een vrije stationsletter aan toegekend? Anders wordt er dus alsnog geen nieuw station weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ione
  • Niet online
Zit nog steeds een beetje te twijvelen welke richting ik op moet.
Ik wil (zelf) een mediacenter gaan inrichten. Ik ga dit gebruiken op een 32" samsung HD-ready lcd. Voor het geluid zal er gewoon een simpel speaker-setje aan zitten (geen receiver o.i.d.).
Zal gebruikt worden voor het afspelen van MP3's. Ook zal het dienen als DVD-speler en wil ik er het digitale TV-signaal (via tv-card of settop-box) op aansluiten om TV te kijken en op te nemen.
Daarnaast moeten er op de HDD een aantal DVD-images komen te staan voor films die vaker afgespeeld worden (voor de kids).
Misschien mogelijkheid om blueray af te spelen. Daar doe ik nu nog niks mee en heb er ook niet direct de behoefte voor. Maar wat zou nu het slimste zijn. Gelijk goede spuillen halen of eerst met een wat simpelere config te starten en later te upgraden. Zat te denken aan het moederbord Gigabyte GA-E7AUM-DS2H. Is dat voor wat ik er nu mee wil een overkill? Qua prijs is ie redelijk hoog.
Als ik nu voor een mindere config zou kiezen, wat is dan het belangrijkste om te upgraden als ik blueRay wil kijken.
Wie zou mij een beetje een richting op kunnen schoppen?

Ik lees ook heel veel verschillende berichten over CPU's. Zo las ik dat veel mensen kiezen voor de E5200. Is deze voldoende? Is dit een keuze vanwege prestatie/warmteontwikkeling en geluid? Of zou een hogere CPU net zo goed kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
ione schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 09:03:
Zit nog steeds een beetje te twijvelen welke richting ik op moet.
Ik wil (zelf) een mediacenter gaan inrichten. Ik ga dit gebruiken op een 32" samsung HD-ready lcd. Voor het geluid zal er gewoon een simpel speaker-setje aan zitten (geen receiver o.i.d.).
Zal gebruikt worden voor het afspelen van MP3's. Ook zal het dienen als DVD-speler en wil ik er het digitale TV-signaal (via tv-card of settop-box) op aansluiten om TV te kijken en op te nemen.
Daarnaast moeten er op de HDD een aantal DVD-images komen te staan voor films die vaker afgespeeld worden (voor de kids).
Misschien mogelijkheid om blueray af te spelen. Daar doe ik nu nog niks mee en heb er ook niet direct de behoefte voor. Maar wat zou nu het slimste zijn. Gelijk goede spuillen halen of eerst met een wat simpelere config te starten en later te upgraden. Zat te denken aan het moederbord Gigabyte GA-E7AUM-DS2H. Is dat voor wat ik er nu mee wil een overkill? Qua prijs is ie redelijk hoog.
Als ik nu voor een mindere config zou kiezen, wat is dan het belangrijkste om te upgraden als ik blueRay wil kijken.
Wie zou mij een beetje een richting op kunnen schoppen?

Ik lees ook heel veel verschillende berichten over CPU's. Zo las ik dat veel mensen kiezen voor de E5200. Is deze voldoende? Is dit een keuze vanwege prestatie/warmteontwikkeling en geluid? Of zou een hogere CPU net zo goed kunnen?
Als je overweegt om blue-ray te gaan gebruiken, zou ik direct een geschikte cpu en moederbord kiezen.
de Gigabyte GA-MA78GM-S2H is voldoende, ook om HD materiaal af te spelen. de prijs van rond de 70euro lijkt me niet schandalig ;) Je zult dan wel een AMD processor moeten kiezen.

Je kunt in het begin kiezen voor een dvdspeler en die op een later tijdstip vervangen voor een blueray speler.
Kijk eens naar mijn setup (stef-o in "Home Theater PC (HTPC) Deel 2"). deze is voor wat jij wil doen voldoende, maar je zou er een iets betere cpu in kunnen zetten waardoor je extra features beschikbaar krijgt, zoals postprocessing. Lees daarvoor een post van Proc in "Home Theater PC (HTPC) Deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:31
Zijn er ook mensen die een Mediacenter hebben en deze ook gebruiken om te surfen/mailen etc? Dit dan eventueel via een tweede scherm en tobo+muis?

Ik zit er zelf namelijk aan te denken mijn huidige setup (M2AVM HDMI; Athlon 64x2 4200+; 2GB geheugen) in een mediacenter behuizing te zetten en dan via een extended KVM switch nog steeds te kunnen mailen/surfen/printen op de plaats waar ik dat nu doe: achter mijn bureau in een andere kamer. Het nadeel is dan dat je niet tv kunt kijken in de woonkamer en surfen tegelijkertijd via de mediacenter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ione
  • Niet online
stef-o schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 09:33:
[...]

Als je overweegt om blue-ray te gaan gebruiken, zou ik direct een geschikte cpu en moederbord kiezen.
de Gigabyte GA-MA78GM-S2H is voldoende, ook om HD materiaal af te spelen. de prijs van rond de 70euro lijkt me niet schandalig ;) Je zult dan wel een AMD processor moeten kiezen.
Hmmm, welke AMD proc zou dan in mijn geval ok zijn? Was namelijk net van plan om voor de E8400 te gaan met het andere MB.

Als ik af en toe een spelletje ofzo zou willen spelen (bijv. Fifa ofzo) is het dan beter om het moederbord van Gigabyte te nemen waar de GF9400 op zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
voor een spelletje zou ik het niet weten...
voor HTPC doeleinden is de pricewatch: AMD Phenom X4 9350e prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schuurman
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:44
Ik ben deze topic nu al een tijdje aan het volgen om mijn eigen HTPC te kunnen bouwen.

Ik zit echter met de volgende vraag;
Ik wil een Haupage HVR 4000 kaart gaan plaatsen en hiervoor heb ik een PCIe slot nodig.
In de toekomst komt er misschien een tweede HVR 4000 kaart.

Als moederbord had ik in eerste instantie gekozen voor de MA78GM-S2H.
Ik zag echter dat deze maar één PCie slot heeft.
Nu overweeg ik de GA-MA78GPM-DS2H immers: 1x PCIe x16; 1x PCIe x1

Wanneer ik echter naar de afbeelding van het bord kijk zie ik maar één PCI-e slot.

Kan iemand mij hier iets over vertellen (beschikt dit bord nu wel of niet over twee PCI-e sloten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:02

Sa1

schuurman schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 14:12:
Ik ben deze topic nu al een tijdje aan het volgen om mijn eigen HTPC te kunnen bouwen.

Ik zit echter met de volgende vraag;
Ik wil een Haupage HVR 4000 kaart gaan plaatsen en hiervoor heb ik een PCIe slot nodig.
In de toekomst komt er misschien een tweede HVR 4000 kaart.

Als moederbord had ik in eerste instantie gekozen voor de MA78GM-S2H.
Ik zag echter dat deze maar één PCie slot heeft.
Nu overweeg ik de GA-MA78GPM-DS2H immers: 1x PCIe x16; 1x PCIe x1

Wanneer ik echter naar de afbeelding van het bord kijk zie ik maar één PCI-e slot.

Kan iemand mij hier iets over vertellen (beschikt dit bord nu wel of niet over twee PCI-e sloten).
een x1 slot is een heel klein slotje. Maar als ik zo kijk naar de kaart lijkt het gewoon PCI te zijn en niet PCI-e dus weet niet precies wat je nu wilt.

Die GA-MA78GM-S2H heeft 2x PCI dus daar kun je gewoon 2 van die kaarten van je in steken.

[ Voor 4% gewijzigd door Sa1 op 02-01-2009 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schuurman
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:44
een x1 slot is een heel klein slotje. Maar als ik zo kijk naar de kaart lijkt het gewoon PCI te zijn en niet PCI-e dus weet niet precies wat je nu wilt.
Sorry heb even niet goed opgelet!!
Is inderdaad PCI, toch bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensh
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-06 21:41
Wegens al eerder vermeldde lichte stottering by 1080 materiaal (mobo 78GSM-2SH rev 1.1), alleen merkbaar bij rustige zoomscenes eens gekeken of een crossfire opstelling met een HD3450 hier iets aan zou verbeteren. Tijdens Google zoektocht hierna is de consensus dat dit vooral leuk is voor games (wat ik niet doe) en niets brengt voor terug spelen HD materiaal. Jammer dan of iemand moet hier een andere ervaring hebben

Kwam echter ook een link tegen voor de tweakers :) onder ons die dit bord hebben http://www.tomshardware.c...-780g-chipset,1785-8.html die ik jullie niet wilde onthouden

Artikel over hoe de GPU te overclocken. Bij mij liep het trouwens vast op 900 MHz (en het stotteren bleef ok), draai nu op 700 MHz. Volgens Google zou 900 MHz makkelijk haalbaar moeten zijn maar vond ook 1 persoon die niet verder kwam als 700 MHz

Zal wellicht 24p motion judder zijn maar dit zou erger moeten zijn, deze stottering is gering en alleen merkbaar als je er op let in rustige panning scenes

Enfin, zal er mee moeten leren leven ;(

Vostro1000 en Dimension9150

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag tweakers!

Ik heb veel en veel (en heel veel) gelezen over zelfbouw HTPC's.

Zijn er complete systemen te koop? Ik ben zelf niet zo zelfbouwerig en wil wel graag een htpc aanschaffen.
Heb al rondgezocht maar het lijkt wel of het allemaal zelfbouw is.

Hebben jullie tips?

Thanks!

Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03:42
Verwijderd schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 00:04:
Dag tweakers!

Zijn er complete systemen te koop? Ik ben zelf niet zo zelfbouwerig en wil wel graag een htpc aanschaffen.

Hebben jullie tips?

Thanks!

Bas
Antwoord moet je al weten lijkt me. Je zegt namelijk dat je al heel veel hebt rondgekeken :?
Kijk eens bij webshops daar staan gewoon kant en klare htpc systemen. Zijn vaak wel duur. Ook verkopen sommige webshops de november 2008 htpc van de bestbuy guide van tweakers.net

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 00:04:
Dag tweakers!

Hebben jullie tips?

Thanks!

Bas
Systeem samenstellen bij 1 webshop en daar laten in elkaar zetten (assembleren) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasvs31
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-07 22:47
Rensh schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 22:30:
Wegens al eerder vermeldde lichte stottering by 1080 materiaal (mobo 78GSM-2SH rev 1.1), alleen merkbaar bij rustige zoomscenes eens gekeken of een crossfire opstelling met een HD3450 hier iets aan zou verbeteren. Tijdens Google zoektocht hierna is de consensus dat dit vooral leuk is voor games (wat ik niet doe) en niets brengt voor terug spelen HD materiaal. Jammer dan of iemand moet hier een andere ervaring hebben

Kwam echter ook een link tegen voor de tweakers :) onder ons die dit bord hebben http://www.tomshardware.c...-780g-chipset,1785-8.html die ik jullie niet wilde onthouden

Artikel over hoe de GPU te overclocken. Bij mij liep het trouwens vast op 900 MHz (en het stotteren bleef ok), draai nu op 500 MHz. Volgens Google zou 900 MHz makkelijk haalbaar moeten zijn maar vond ook 1 persoon die niet verder kwam als 700 MHz

Zal wellicht 24p motion judder zijn maar dit zou erger moeten zijn, deze stottering is gering en alleen merkbaar als je er op let in rustige panning scenes

Enfin, zal er mee moeten leren leven ;(
probeer Reclock eens, werkt bij mij prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaymzHetfield
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-04 14:57
Nu de MCE remote van Microsoft moeilijk leverbaar is, vroeg ik me af of de Pinnacle PCTV Remote Kit een waardig alternatief is.
Ik heb al ergens gelezen dat 'ie het doet i.c.m. Media Portal.... maar ik kan nergens vinden of 'ie ook compatible is met de ontvanger in de Antec Fusion. Weet iemand dat toevallig?

Metal up your ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensh
klaasvs31 schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 14:03:
[...]

probeer Reclock eens, werkt bij mij prima
Bedankt.Heb ik al eens geprobeerd, geen verschil. Meende ook uit diverse berichten op de maken dat het niet zo goed samen werkt met Vista MCE. Heb net nog eens een 1/2 uur er mee zitten spelen, geen soelaas helaas. Hij vind ook geen videorate bij WMV voorbeeld film helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:13
JaymzHetfield schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 14:52:
Nu de MCE remote van Microsoft moeilijk leverbaar is, vroeg ik me af of de Pinnacle PCTV Remote Kit een waardig alternatief is.
Ik heb al ergens gelezen dat 'ie het doet i.c.m. Media Portal.... maar ik kan nergens vinden of 'ie ook compatible is met de ontvanger in de Antec Fusion. Weet iemand dat toevallig?
Ik snap niet waarom dit is / waarom dit zo zou zijn, dat de remote van MS niet meer leverbaar is :?

Komt er een opvolger oid? Dit is toch dé afstandsbediening voor WMC, werkt ook op de XBOX...

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-09 16:02
Ik heb nu zo'n 2 jaar mijn HTPC en ik vind het wel weer eens tijd voor een update.

Waarom upgraden?
Video:
Ik las dat Ned 1-3 in maart in HD willen gaan uitzenden, en dan zal de rest ook wel volgen (hoop ik). Ook wil ik een BluRay speler, omdat die eindelijk betaalbaar worden voor in de PC.
Dit alles met dat Windows 7 Media Center eindelijk mpeg4/h.264 ondersteuning krijgt.
Geluid:
Ik heb nu een X-Fi Xtreme Music, en mijn laatste aankoop, een Logitech Z-5500, dacht ik wel klaar te zijn. De Creative kan echter NIET normaal overweg met de Logitech via Digital-Out. Ik krijg het in ieder geval niet voor elkaar.

Waar ik hulp bij nodig heb:
Ik ben op zoek naar een mATX moederboard/geluidskaart waar een digital-out op zit die goed overweg kan met de z-5500. Gewoon simpel kabeltje tussen de 5500 en de digital-out, en klaar.. Zonder al het gezeik wat je met de Creative tegen komt icm Vista.
Graag zoek ik dus advies van mensen die een gelijke opstelling hebben (5.1 Digital-out).

De rest van de componenten kom ik zelf wel uit, dus daar heb ik in principe geen advies bij nodig.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Patriek schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 02:59:
[...]

2) Nou ik dus wel :) First-hand ervaring met HD4350 en HD4850 op een Panasonic PZ80 plasma via HDMI op 1920x1080@24hz (TV ondersteunt dan ook 24p). En de Geforce 9300 die er ook aan hing was niets beter. Sterker nog, die gaf (alleen) op 24h enorme delay aan de video en niet constant. Maar daar heb ik verder nog niemand over gehoord, dus het zal toen wel aan een vroege BIOS gelegen hebben.

3) Kan jij me dat dan eens laten zien? want daar zijn dus nog nooit bewijzen voor getoond. Of een technisch goed onderbouwde uitleg op ze minst. Je kunt niet zomaar beredeneren dat als hij sneller klaar is, dat dan de bron ook slechter gedecodeerd is, het lijkt mijn inziens gewoon efficienter geschreven. Maar sowieso... zie jij het?

Met dat je je reciever beter kunt gebruiken bedoel ik niet alleen het decoderen op zich, maar het omzetten naar analoog en de volumes etc. te bepalen voor je speakers. Maar ik wist dus niet dat je HD audio formaten vaak niet kunt doorsturen en je dus inderdaad zult moeten converten.
2) Er zijn toch echt alleen maar klachten over ATI en 24 Hz.
3) Dit is geen beredenering van mij maar iets wat blijkt uit de praktijk en inmiddels een stelling die je dan ook vaak op de diverse forums ziet, er zijn zat screenshots van coreavc met ffdshow postprocessing. En met ffdshow als decoder is het beeld gewoon nog beter.

Je doet ook geen omzetting naar analoog of volume bepaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17:01
Kan iemand mij vertellen of de Scythe Ninja Mini qua hoogte past in een OrigenAE S14V ?
Soms lees ik dat het niet past / soms lees ik dat het wel past. Waar kan het dan aan liggen?
Ik dacht namelijk dat het qua hoogte verder niet uitmaakt welk moederbord+processor je gebruikt? Maar voor diegene die het wil weten: Gigabyte GA-E7AUM-DS2H + Intel E8400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Sillymidget schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 18:33:
Ik heb nu zo'n 2 jaar mijn HTPC en ik vind het wel weer eens tijd voor een update.

Waarom upgraden?
Video:
Ik las dat Ned 1-3 in maart in HD willen gaan uitzenden, en dan zal de rest ook wel volgen (hoop ik). Ook wil ik een BluRay speler, omdat die eindelijk betaalbaar worden voor in de PC.
Dit alles met dat Windows 7 Media Center eindelijk mpeg4/h.264 ondersteuning krijgt.
Geluid:
Ik heb nu een X-Fi Xtreme Music, en mijn laatste aankoop, een Logitech Z-5500, dacht ik wel klaar te zijn. De Creative kan echter NIET normaal overweg met de Logitech via Digital-Out. Ik krijg het in ieder geval niet voor elkaar.

Ik ben op zoek naar een mATX moederboard/geluidskaart waar een digital-out op zit die goed overweg kan met de z-5500. Gewoon simpel kabeltje tussen de 5500 en de digital-out, en klaar.. Zonder al het gezeik wat je met de Creative tegen komt icm Vista.
Graag zoek ik dus advies van mensen die een gelijke opstelling hebben (5.1 Digital-out).

De rest van de componenten kom ik zelf wel uit, dus daar heb ik in principe geen advies bij nodig.

Alvast bedankt.
wat is jouw definitie van normaal dan? zelf heb ik een z5500 optisch aan m'n onboard van m'n gigabyte hangen, werkt perfect. staat altijd DTS in 't beeldschermpje van de z5500..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:49

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Sillymidget schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 18:33:

Alvast bedankt.
Wat voor moederbord heb je nu dan? De Z5500 heeft coax & optical, dus de meeste moederborden kun je lekker met onboard sound aansluiten. Ik heb hier een Asus A8V-XE met coax via de onboard Soundmax aangesloten, en DTS/Dolby 5.1 etc werken allemaal prima. De set doet het decoderen toch, niet je PC.

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
Sa1 schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 22:42:
[...]
wat is jouw definitie van normaal dan? zelf heb ik een z5500 optisch aan m'n onboard van m'n gigabyte hangen, werkt perfect. staat altijd DTS in 't beeldschermpje van de z5500..
Het zal ook wel te maken hebben met de Vista driver support van Creative dat het allemaal zo moeilijk gaat.

Wat voor gigabyte moederbord gebruik je, als ik vragen mag?
strandbal schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 22:52:
[...]

Wat voor moederbord heb je nu dan? De Z5500 heeft coax & optical, dus de meeste moederborden kun je lekker met onboard sound aansluiten. Ik heb hier een Asus A8V-XE met coax via de onboard Soundmax aangesloten, en DTS/Dolby 5.1 etc werken allemaal prima. De set doet het decoderen toch, niet je PC.
Ik heb nu een MSI K9AGM2-FIH.

[ Voor 32% gewijzigd door RuudBurger op 03-01-2009 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

|sWORDs| schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 19:51:
[...]

2) Er zijn toch echt alleen maar klachten over ATI en 24 Hz.
3) Dit is geen beredenering van mij maar iets wat blijkt uit de praktijk en inmiddels een stelling die je dan ook vaak op de diverse forums ziet, er zijn zat screenshots van coreavc met ffdshow postprocessing. En met ffdshow als decoder is het beeld gewoon nog beter.
Stuur ons eens in de juiste richting dan? Want ik heb het op GoT nog niet voorbij zien komen!
Zo lijkt het uit de lucht gegrepen. Links plz :)

[ Voor 3% gewijzigd door Patriek op 04-01-2009 06:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Sillymidget schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 23:09:
[...]

Het zal ook wel te maken hebben met de Vista driver support van Creative dat het allemaal zo moeilijk gaat.

Wat voor gigabyte moederbord gebruik je, als ik vragen mag?

[...]

Ik heb nu een MSI K9AGM2-FIH.
Een GA-MA78GM-S2H rev 1.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 23:38

westergas

rikkie_pc

CAD-tekenaar schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 22:28:
Kan iemand mij vertellen of de Scythe Ninja Mini qua hoogte past in een OrigenAE S14V ?
Soms lees ik dat het niet past / soms lees ik dat het wel past. Waar kan het dan aan liggen?
Ik dacht namelijk dat het qua hoogte verder niet uitmaakt welk moederbord+processor je gebruikt? Maar voor diegene die het wil weten: Gigabyte GA-E7AUM-DS2H + Intel E8400
Volgens mij een kwestie van de doppies aan de bovenkant eraf. Ik heb een H6, volgens mij even hoog, en ik ga dit ook proberen.

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolukan
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-08 23:43
Overwegende een htpc bij elkaar te zoeken, heb ik geen goed beeld gekregen hoe een display wordt gebruikt. Natuurlijk zijn er (voor mij onbetaalbare) kasten met een compleet lcd die als tweede beeldscherm kunnen worden aangestuurd, maar hoe werkt dat met een klein VFD/LCD schermpje? Wordt dit door alle software ondersteund? En tweede vraag, zijn er tweakers met ervaring dat je muziek kunt selecteren en afspelen zonder tv? Welke kasten werken dan minder vanwege te klein schermpje, en wat werkt voldoende? Ben je gehouden aan bepaalde software die dit goed ondersteunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensh
westergas schreef op zondag 04 januari 2009 @ 11:28:
[...]

Volgens mij een kwestie van de doppies aan de bovenkant eraf. Ik heb een H6, volgens mij even hoog, en ik ga dit ook proberen.
Heb een S14V en deze koeler met Gigabyt mobo 78GSM-2SH. Past kan ik je zeggen maar inderdaad, dopjes eraf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Patriek schreef op zondag 04 januari 2009 @ 06:45:
[...]

Stuur ons eens in de juiste richting dan? Want ik heb het op GoT nog niet voorbij zien komen!
Zo lijkt het uit de lucht gegrepen. Links plz :)
Ik vind met google in 3 seconden toch echt meer links dan ik toetsen heb.
http://www.google.nl/sear...=libavcodec+coreavc&meta=
http://www.google.nl/sear...how+coreavc+quality&meta=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
Sa1 schreef op zondag 04 januari 2009 @ 11:10:
[...]
Een GA-MA78GM-S2H rev 1.1
Die heeft gewoon een optical-out op de achterkant van het moederbord. Ik moet lopen kutten met "flexijack" breakout boxes, en weet ik veel wat.
Het is blijkbaar toch wat makkelijker geworden met die onboard geluidskaartjes.

Even wat anders.
Een Intel p8600/8400 (mobile) lijkt mij echt een perfecte processor om in een HTPC te stoppen. Er kan echter geen mATX bordje vinden met een "P socket" erop.
De intel zit ook in de nieuwe MacBooks icm de nVidia 9400. Dan zou je verwachten dat er ook wel een aantal moederborden zijn waarmee je die combinatie kan maken.

Ben ik blind, of kan je deze mobiele CPU ook in andere bordjes van intel stoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:33
Ken eigenlijk alleen mini-ITX bordjes met een Socket P. AOpen heeft er wat en MSI ook geloof ik (Fuzzy ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17:01
Rensh schreef op zondag 04 januari 2009 @ 12:31:
[...]

Heb een S14V en deze koeler met Gigabyt mobo 78GSM-2SH. Past kan ik je zeggen maar inderdaad, dopjes eraf
Maar hebben die doppen nog een functie of is het alleen voor de sier ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensh
CAD-tekenaar schreef op zondag 04 januari 2009 @ 17:12:
[...]

Maar hebben die doppen nog een functie of is het alleen voor de sier ?
Heb geen funktie kunnen ontdekken. Is volgens mij puur voor de sier om de buizen die vanaf de koelplaat ohoog komen waar de koelribben aan zitten netjes af te doppen.

MEt een 4850e processor en gemonteerde fan die op halve spanning onhoorbaar draait is CPUtemp ca. 42 graden bij afspelen 1080 HD materiaal met een CPUload tot ca. 80%. Werkt dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Heeft iemand hier mediacontrol aan de gang icm vista? op de site staat dat ze tengewooordig heel goed TVPack support hebben, maar krijg het bij mij voor geen meter aan de gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkoek
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-04-2023
Ik heb op dit moment deze Lian Li Case op het oog, maar vroeg me af of ik hier wel een bluray speler in kwijt kan.

Lian Li PC-C36B

Afbeeldingslocatie: http://specialtech.co.uk/spshop/files/detail/lianli-pc36b.jpg

Afbeeldingslocatie: http://lian-li.com/v2/tw/product/upload/image/C36/C36d03.jpg

Afbeeldingslocatie: http://lian-li.com/v2/tw/product/upload/image/C36/C36d05.jpg

In combinatie met deze Bluray brander/speler

LG GGW-H20LRB

Iemand hier ervaring mee? Of iemand die mij een andere case kan aanraden waar zowiezo de bluray speler in kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinvdw
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-08 14:31
hey,
ik heb al een htpc, en ik heb ook logitech harmony 885. Nu wil ik deze graag gebruiken om mijn htpc aan te sturen, maar ik heb dus geen IR-ontvanger in mijn case zitten. is er geen mogelijkheid om van de MCE Remote alleen de ontvanger te kopen? ik vind deze nergens :?
of maakt dat niet uit welke ir-ontvanger ik koop en werken ze allemaal met MCE en MP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsOo
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-09 13:37
Enige losse IR-ontvanger die ik heb kunnen vinden:

http://www.multimediapc.n...th/29_60/products_id/1363

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xyl

xyl

Bolukan schreef op zondag 04 januari 2009 @ 11:38:
Overwegende een htpc bij elkaar te zoeken, heb ik geen goed beeld gekregen hoe een display wordt gebruikt. Natuurlijk zijn er (voor mij onbetaalbare) kasten met een compleet lcd die als tweede beeldscherm kunnen worden aangestuurd, maar hoe werkt dat met een klein VFD/LCD schermpje? Wordt dit door alle software ondersteund? En tweede vraag, zijn er tweakers met ervaring dat je muziek kunt selecteren en afspelen zonder tv? Welke kasten werken dan minder vanwege te klein schermpje, en wat werkt voldoende? Ben je gehouden aan bepaalde software die dit goed ondersteunt?
Dit vraag ik mij ook af. Op zich hoeft het selecteren misschien niet eens via het schermpje te gebeuren, dit kan volgens mij ook goed met een goede afstandsbediening met scherm? Maar misschien zijn dit te veel n00b-vragen voor dit topic... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dannyreuser schreef op zondag 04 januari 2009 @ 18:44:
Ik heb op dit moment deze Lian Li Case op het oog, maar vroeg me af of ik hier wel een bluray speler in kwijt kan.

Lian Li PC-C36B

LG GGW-H20LRB

Iemand hier ervaring mee? Of iemand die mij een andere case kan aanraden waar zowiezo de bluray speler in kan?
Eindelijk na 2 dagen lezen ben ik deel 2 van dit topic door. Interessant allemaal. Nou heb ik 4 jaar geleden al een HTPC gebouwd die nog prima bevalt, en een mooie kast (voorloper van de Origens, een D.vine). HD content doe ik tot op heden met mijn PS3. Toch, met oog op onze verhuizing en een 2e woonkamer, ben ik aan het inlezen om een 2e HTPC te gaan samenstellen en ook omdat ik het omzetten voor/naar mijn PS3 zat ben, en een nieuwe Denon receiver op het oog heb met HDMI en DTS-HD/TrueHD. Voorlopig is het nog niet zover, dus ik hoef nog geen knopen te hakken. Toch ben ik al wel aan het kijken naar een kast, tot nu toe:
  • De genoemde Lian Li
  • Antec Fusion 430
  • Origen AE S10V
  • Silverstone LC19
Allemaal mooie kasten, maar ook zijn een aantal best duur, en een aantal vraag ik me af er ruimte genoeg is om warmte enigszins normaal af te voeren is. Dit geld voornamelijk voor de Silverstone (welke ik de mooiste vind). Daarom als tweede keus de Lian Li, maar:

Deze mist helaas een VFD (niet zo'n probleem) maar ook een gat voor een IR oog. Nou valt mij op dat in bovenstaande post er boven de power knop een vierkantje is dat op een IR zou kunnen lijken. Op de site van Lian Li kan ik hier niets over vinden. Ook googlen levert dus foto's op waarom sommige dit vierkant niet hebben en andere wel. Vraag: weet iemand of dit voor een IR oog is?

Voorlopig, voor de liefhebber, heb ik qua hardware het volgende op het oog een: c2d E8400 icm een Gigabyte GA-E7AUM-DS2H. De rest heb ik me nog niet zo mee bezig gehouden, dit ook omdat het gigabyte board zo'n beetje alles heeft.

Verder las ik in een PC-active artikel dat op dit moment een nvidia chipset met geïntegreerde 9300/9400 het meest probleem vrije. Dit ten opzichte van een AMD 780G en een nvidia 8200 chipset. bron: PC-active jaargang 21 | jan 2009.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
dannyreuser schreef op zondag 04 januari 2009 @ 18:44:

Lian Li PC-C36B

*knip foto's weg*

LG GGW-H20LRB

ik zie een 5,25" extern slot, dus ja dat zou geen enkel probleem mogen opleveren.

elke case waar een cd/dvd-rom-speler/brander in kan is toch ook geschikt voor elke bluray-speler/brander?
(waarom zou dat plots niet gaan?)
(als je daaraan al twijfelt, krijg ik al een beetje schrik om je met de rest van de hardware bezig te zien)

ps: als je de middelste foto bekijkt: dan zou je de bluray-drive in die rechtse drive-cage in de bovenste positie moeten plaatsen. de onderste plaats is voor een 3.5" harde schijf net als die houder aan de linkerkant.

[ Voor 12% gewijzigd door soulrider op 05-01-2009 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:16

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Ik heb meestal het idee dat zo'n voeding achterin minder ideaal is voor de airflow, zeker omdat aan de zijkant verder geen openingen zitten. Maar dat is verder niet op tests of ervaringen gebaseerd ;)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkoek
Ik had ergens gelezen dat de bluray spelers iets langer zijn dan een normale dvd speler en aangezien de ruimte tussen de 5.25" bay en de voeding niet al te groot is leek me dit misschien een probleem worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Nou... ik hou dr mee op, want ook daar wordt ik niets wijzer van. Gegoogled had ik al.

Alle h264 decoders zouden dezelfde output moeten geven, dat is waar de spec voor staat. Echter kunnen bugs afwijkende resultaten geven door foutieve decoding. CoreAVC is 100% h264 spec complaint en er zijn hierin geen bugs (meer) bekend. Ook getuige door x264 en ffmpeg ontwikkelaars, al zo ik lees. Ik kijk dus niet op van een deblocking bug uit een bron van 2007. Ik weet overigens niet in hoeverre de h264 spec uberhaupt al definitief is, want er werd lange tijd nog een hoop aan gewijzigd. Maar daar passen de decoders zich dan ook op aan. De encoder/settings bepalen de beeldkwaliteit.

Dus afaik werkt CoreAVC simpelweg efficienter en is daarom minder CPU belastend.
Ik sta erg open voor andere gedachten (ik wil immers ook het beste beeld), maar kom dan wel met duidelijkere onderbouwing. Want er zijn teveel mensen op inet die zomaar wat roepen.

In the end blijft zelf uitproberen waarschijnlijk nog de beste methode. Dat heb ik een half jaar geleden gedaan en zag geen verschil op mijn 42 inch FullHD plasma met alle toeters en bellen. En aangezien ik in de grafische wereld werk mag ik aannemen dat ik een getraind oog heb. Daarom raad ik in de meeste gevallen CoreAVC aan ipv een zwaardere CPU/hoger belast systeem.

[ Voor 14% gewijzigd door Patriek op 05-01-2009 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Patriek schreef op maandag 05 januari 2009 @ 04:16:
[...]

Nou... ik hou dr mee op, want ook daar wordt ik niets wijzer van. Gegoogled had ik al.

Alle h264 decoders zouden dezelfde output moeten geven, dat is waar de spec voor staat. Echter kunnen bugs afwijkende resultaten geven door foutieve decoding. CoreAVC is 100% h264 spec complaint en er zijn hierin geen bugs (meer) bekend. Ook getuige door x264 en ffmpeg ontwikkelaars, al zo ik lees. Ik kijk dus niet op van een deblocking bug uit een bron van 2007. Ik weet overigens niet in hoeverre de h264 spec uberhaupt al definitief is, want er werd lange tijd nog een hoop aan gewijzigd. Maar daar passen de decoders zich dan ook op aan. De encoder/settings bepalen de beeldkwaliteit.

Dus afaik werkt CoreAVC simpelweg efficienter en is daarom minder CPU belastend.
Ik sta erg open voor andere gedachten (ik wil immers ook het beste beeld), maar kom dan wel met duidelijkere onderbouwing. Want er zijn teveel mensen op inet die zomaar wat roepen.

In the end blijft zelf uitproberen waarschijnlijk nog de beste methode. Dat heb ik een half jaar geleden gedaan en zag geen verschil op mijn 42 inch FullHD plasma met alle toeters en bellen. En aangezien ik in de grafische wereld werk mag ik aannemen dat ik een getraind oog heb. Daarom raad ik in de meeste gevallen CoreAVC aan ipv een zwaardere CPU/hoger belast systeem.
Google ook eens op postprocessing en filters. En screenshots ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Dat staat toch los van het decoden? Daarom heet het ook post-processing?
Of mis ik nu weer een link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Patriek schreef op maandag 05 januari 2009 @ 08:18:
Dat staat toch los van het decoden? Daarom heet het ook post-processing?
Of mis ik nu weer een link.
Nee, je kunt ook coreavc met ffdshow postprocessen etc. Maar ook dan heb je een flinke cpu nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

|sWORDs| schreef op maandag 05 januari 2009 @ 10:12:
[...]

Nee, je kunt ook coreavc met ffdshow postprocessen etc. Maar ook dan heb je een flinke cpu nodig.
maar, daar gaat het toch niet om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth
  • Laatst online: 11-09 11:10

Maduth

Probeersel

Heren,

Afgelopen vakantie was ik ook van plan om een HTPC te installeren maar aangezien mijn flatscreen alweer 3 jaar oud is, in het bezit ben van digitale ontvangst van ziggo, een dvd/recorder plus een aparte dvd-speler heb, toch maar besloten om het niet te doen. Teveel heisa, teveel afstandsbedieningen, geen idee om een smartcard voor het digitale TV te combineren met een PC en bang dat de vriendin er niet zoveel plezier van zal beleven. Koop over anderhalf jaar wel een compleet nieuwe set :)

Maar toch wilde ik iets hebben wat me zou kunnen helpen en toch ik deze tegen WD Media. Een collega kan deze nml meenemen voor mij uit de USA en aangezien ze bijna niet te krijgen zijn in nld, leek me dat een goed plan. Maar op het gebied van stroomtoevoer kom ik er niet uit. Dat ik een adapter voor het stopcontact nodig heb, lijkt me logisch maar hoe zit dat met de toevoer? Of hoef ik me daar geen zorgen over te maken en gewoon een adapter aanschaffen?

Misschien dat dit niet hier hoort maar zocht op mediacenter en kwam dus hier uit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartS12
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-09 22:43
Maar op het gebied van stroomtoevoer kom ik er niet uit. Dat ik een adapter voor het stopcontact nodig heb, lijkt me logisch maar hoe zit dat met de toevoer?
Hangt van de adapter af. Accepteert ie alleen 110V (wat er in de VS uit de muur komt)? Of alles tussen 100-240V?

In het eerste geval ben je enigszins de klos. Dan moet je ofwel een transformator kopen : iets wat 220 omzet in 110 Volt. Ofwel een eigen adapter regelen: zo'n zwart blokje dat wel 220V accepteert uit ons stopcontact, en daar de juiste spanningen voor de WD Media van maakt. Afhankelijk van wat dat precies is (alleen 5V? Of ook 12V? Of nog meer gekke spanningen?) is dat wel te vinden.

In het tweede geval heb je geluk. De meeste moderne adapters accepteren alle spanningen tussen 100 en 240 V. In dat geval heb je alleen een verloopstekker nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DUS-
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-02 19:51
hoi hoi,

ik ben ook begonnen aan een HTPC,

ik ben gegaan voor het volgende:

Foxconn A7GM-S+HDMI A780G
AMD Athlon64 X2 5000+
Kingston ValueRAM 2 GB DDR2-800 Kit
Seagate ST3500320AS 500GB
Antec Fusion Remote
Vista Ultimate

Nu is mijn vraag eigenlijk of iemand ervaring heeft met Foxconn moederborden in een HTPC? en mischien zelfs met bovenstaan moederbord.

Ik ben expres voor een 780G chipset gegaan na veel gelezen te hebben in dit topic, maar ik krijg het maar niet voor elkaar om iets goed op 1080P af te spelen.

Alle drivers zijn geupdate, ik heb diverse codec pakketten en tutorials geprobeerd die hier ook te vinden zijn, ik hebMedia Center geprobeerd, mediaportal, mediaplayer classic, verschillende instellingen van codecs.

Niets helpt.

ik heb nu even een nvidia gforce 8600 gt kunnen lenen en ingebouwd, en nu loopt het al een stuk soepeler..

Nu ben ik bang dat dit moederbord toch niet voldoende is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

@hierboven.

je zal dan toch echt moeten aangeven wat precies niet werkt. 1080p werkt niet.. tjah.. wat het je precies geprobeerd en wat zijn de problemen. Dat je een hoop codexes hebt geprobeerd kan niemand wat mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkoek
Zojuist mijn bestelling geplaats.

Behuizing: Lian Li PC-C36B
Moederbord: GA-E7AUM-DS2H (GeForce 9400)
Processor: Core 2 Duo E7300
Geheugen: 2 GB DDR2-800 Kingston ValueRAM
Koeling: Ninja Mini SCMNJ-1000
Harddiks: OCZ Core Series V2 30GB
Bluray: LG GGW-H20LRB

Ter vervanging van me huidige systeem die nu als 24/7 fileserver gaat functioneren.

Behuizing: Silverstone LC10B-E
Moederbord: Asus M73A-PRO
Processor: AMD 4850E
Koeling: Stock
Harddisks: 3x Samsung 500GB raid 5
Samsung DVD speler

Vond de behuizing van me vorige htpc toch achter erg groot en de 3 hdd's maken me teveel lawaai, deze ga ik dus nu gebruiken als file/download server. Ik kan met dit systeem overigens met gemaak 1080p films afspelen maar met een echte bluray van 40+GB begint hij toch echt te happeren:D

Heb nu net iets meer power en mocht ik het hiermee niet redden stop ik er als nog een losse grafische kaart in. Heb gekozen voor de ocz ssd omdat deze nu op voorraad is, en snel genoeg is omdat hij alleen als bootdisk zal worden gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth
  • Laatst online: 11-09 11:10

Maduth

Probeersel

[b][message=31293497,noline]
In het tweede geval heb je geluk. De meeste moderne adapters accepteren alle spanningen tussen 100 en 240 V. In dat geval heb je alleen een verloopstekker nodig :)
Nog even verder wezen googlen en met jouw redenering komt het dus goed _/-\o_

AC Input Voltage 100-240 VAC
AC Input Frequency 50-60 Hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03:42
dannyreuser schreef op maandag 05 januari 2009 @ 18:18:

Moederbord: GA-E7AUM-DS2H (GeForce 9400)
Processor: Core 2 Duo E7300
Bluray: LG GGW-H20LRB

Ter vervanging van me huidige systeem die nu als 24/7 fileserver gaat functioneren.

Behuizing: Silverstone LC10B-E
Moederbord: Asus M73A-PRO
Processor: AMD 4850E
Koeling: Stock
Harddisks: 3x Samsung 500GB raid 5
Samsung DVD speler

Vond de behuizing van me vorige htpc toch achter erg groot en de 3 hdd's maken me teveel lawaai, deze ga ik dus nu gebruiken als file/download server. Ik kan met dit systeem overigens met gemaak 1080p films afspelen maar met een echte bluray van 40+GB begint hij toch echt te happeren:D

Heb nu net iets meer power en mocht ik het hiermee niet redden stop ik er als nog een losse grafische kaart in. Heb gekozen voor de ocz ssd omdat deze nu op voorraad is, en snel genoeg is omdat hij alleen als bootdisk zal worden gebruikt.
Ik hoor graag je ervaringen want jekoopt precies het systeem wat ik van plan ben te gaan kopen(alleen ik met ouderwetse hardeschijf)

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
dannyreuser schreef op maandag 05 januari 2009 @ 18:18:

........................
......................
Gaat niet passen hè...........kast is 'slechts' 94mm hoog en de Ninja Mini 115mm (zelfs al zou je de sierdoppen er af halen)...............
(Scyhte Shuriken dan toch maar?)

En 30gb is wel aan de kleine kant, zelfs voor alleen maar bootdisk. Dwz als je van plan bent Vista te gaan installeren. Je zult dan snel vol raken vrees ik.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkoek
kaajee schreef op maandag 05 januari 2009 @ 21:00:
[...]

Gaat niet passen hè...........kast is 'slechts' 94mm hoog en de Ninja Mini 115mm (zelfs al zou je de sierdoppen er af halen)...............
(Scyhte Shuriken dan toch maar?)

En 30gb is wel aan de kleine kant, zelfs voor alleen maar bootdisk. Dwz als je van plan bent Vista te gaan installeren. Je zult dan snel vol raken vrees ik.........
Ah inderdaad, dit heb ik even over het hoofd gezien, nja ik had er toch 2 besteld ook 1 voor in me andere systeem, heb er nu 1x de ninja mini van gemaakt en 1x de shuriken. dankje _/-\o_

Mwah 30gb is echt groot zat, ik zal voorlopig gebruik gaan maken van Windows XP, wat codecs en 1 of 2 media players.

[ Voor 7% gewijzigd door koekkoek op 05-01-2009 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

Bolukan schreef op zondag 04 januari 2009 @ 11:38:
Ik kwam ergens anders op GOT deze SRM7500 RC van Philips tegen waarmee je door de muziek library op de HTPC kunt bladeren en selecteren:

Afbeeldingslocatie: http://images.philips.com/is/image/PhilipsConsumer/SRM7500_10-GAL-global?wid=430&hei=430&$jpglarge$

Dit lijkt mij een aardig ding, eventueel samen met een VFD, want ik wil graag eenvoudig muziek kunnen selecteren en afspelen zonder gelijk de 42" plasma aan te zetten. Eigenlijk op een vergelijkbare manier als een Squeezebox Duet Controller, maar dan met uitgebreide functionalteit om de HTPC te bedienen.

Afbeeldingslocatie: http://www.slimdevices.com/images/controller_hero_500.jpg

Heeft iemand ervaring met deze SRM7500 of met mogelijk vergelijkbare MCE Remote alternatieven waarbij in feite een basisschermpje in de RC zit ingebouwd? Een dergelijke oplossing lijkt me weer een extra dimensie aan het HTPC concept toevoegen!

/Edit
Ik zie dat de RicaVision Vave100 de ultieme oplossing zou kunnen zijn, of een andere MCE remote met Sideshow support. Ik ga me nog even verder verdiepen maar tips en ervaringen zijn natuurlijk welkom.

[ Voor 7% gewijzigd door JPS op 05-01-2009 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

|sWORDs| schreef op maandag 05 januari 2009 @ 10:12:
[...]

Deste meer reden om load te besparen bij het decoderen ;)

Ik heb me trouwens voorgenomen wat stricter on-topic (hardware) te blijven, want zo wordt het een zooitje in deze thread. Iemand met veel kennis zou eigenlijk eens een "software/settings video playback" thread moeten maken (en anders ga ik zelf een poging doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
JPS schreef op maandag 05 januari 2009 @ 22:17:
[...]

......................

Heeft iemand ervaring met deze SRM7500 of met mogelijk vergelijkbare MCE Remote alternatieven waarbij in feite een basisschermpje in de RC zit ingebouwd? Een dergelijke oplossing lijkt me weer een extra dimensie aan het HTPC concept toevoegen!

......................
Hij schijnt vaak/snel de verbinding met de PC te verliezen en als je een hele grote muziek collectie hebt is ie aan de langzame kant...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xyl

xyl

JPS schreef op maandag 05 januari 2009 @ 22:17:
[...]
Ik zie dat de RicaVision Vave100 de ultieme oplossing zou kunnen zijn, of een andere MCE remote met Sideshow support. Ik ga me nog even verder verdiepen maar tips en ervaringen zijn natuurlijk welkom.
Als ik het zo snel lees, lijkt het bedrijf niet meer te bestaan. Die Philips lijkt inderdaad perfect, als hij het zou doen. Hier ervaringen op tweakers.
Ik lees op verschillende pagina's het nodige over de compatibiliteit met media center, maar met mediaportal lijkt het iets moeilijker hoewel het wel kan.
Kan je niet door je muziekcollectie browsen met een Harmony One? Ik ken het apparaat totaal niet, maar het lijkt de standaard te zijn als ik alle verhalen lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Sa1 schreef op maandag 05 januari 2009 @ 10:35:
[...]
maar, daar gaat het toch niet om?
Patriek schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 04:40:
[...]

Deste meer reden om load te besparen bij het decoderen ;)

Ik heb me trouwens voorgenomen wat stricter on-topic (hardware) te blijven, want zo wordt het een zooitje in deze thread. Iemand met veel kennis zou eigenlijk eens een "software/settings video playback" thread moeten maken (en anders ga ik zelf een poging doen).
De hele discussie ging juist om de CPU. Maar ik denk dat ie wel duidelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
xyl schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 14:41:
[...]

Als ik het zo snel lees, lijkt het bedrijf niet meer te bestaan. Die Philips lijkt inderdaad perfect, als hij het zou doen. Hier ervaringen op tweakers.
Ik lees op verschillende pagina's het nodige over de compatibiliteit met media center, maar met mediaportal lijkt het iets moeilijker hoewel het wel kan.
Kan je niet door je muziekcollectie browsen met een Harmony One? Ik ken het apparaat totaal niet, maar het lijkt de standaard te zijn als ik alle verhalen lees.
Nee, met een/any Harmony lukt dat niet. Je/de remote heeft zgn. two-way communication nodig. Dus iets versturen náár een device/computer (dat doet iedere remote) en hij moet ook in staat zijn gegevens te ontvangen, en dat doet vrijwel geen remote (de Logitech Harmony's so far nog niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsakse
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 30-08 18:20
Ik volg al een tijdje dit forum, nu kwam ik bij media markt een compleet systeem tegen van acer. link

Volgens mij kan deze prima gebruikt worden als HTPC (HDMI aansluiting etc). Wat is jullie mening hierover?

[ Voor 9% gewijzigd door jsakse op 06-01-2009 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 10:48
Dat kan je beter in een ander topic vragen, dit gaat over Home Theater PC's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefmeister
  • Laatst online: 12-09 13:39
Heren, ik krijg het niet voor elkaar om mijn HTPC een dts signaal naar mijn versterker te krijgen via HDMI bij het afspelen van media. Ik heb mijn asus m3a78-em genoodzaakt onorthodox op mijn reciever aangesloten via mijn TV. Mijn reciever heeft namelijk geen HDMI, waardoor ik nu dus gebruik maak van mijn spidif-out functie van mijn tv (samsung LE40A656).

dus voor de duidelijkheid pc ---hdmi---> tv --- spdif ---> reciever.

Als als ik in de sound config van vista DTS test, dan krijg ik wel dts ontvangst op mijn reciever, echter bij alle dingen in Windows zelf krijgt mijn reciever alleen een PCM signaal.

1) Wat ik verder opgemerkt heb dat ik alleen stereo speakers kan selecteren in mijn HDMI menutje, komt dat doordat er een TV aan hangt ipv van een reciever?, ik zou dit graag willen forceren naar 5.1 oid.

2) is dit probleem evt te verhelpen door een ati HD 4550?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

xyl schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 14:41:
[...]
Als ik het zo snel lees, lijkt het bedrijf niet meer te bestaan.
Ik heb me weer wat verder verdiept. RicaVision bestaat nog wel op een ander webadres: http://www.ricavision.com/
Wel vreemd dat de oude webadressen niet hierheen doorlinken. Maar belangrijker, volgens mij is hij in NL niet te koop.
Die Philips lijkt inderdaad perfect, als hij het zou doen. Hier ervaringen op tweakers.
Die review en andere ervaringen heb ik inmiddels ook doorgenomen. Ideaal is het ding alleen niet. Hij heeft moeite met grote libraries en het schermpje is beknopt en zwartwit. Het wachten is dus nog op goede alternatieven met Sideshow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Stefmeister schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 20:03:
Heren, ik krijg het niet voor elkaar om mijn HTPC een dts signaal naar mijn versterker te krijgen via HDMI bij het afspelen van media. Ik heb mijn asus m3a78-em genoodzaakt onorthodox op mijn reciever aangesloten via mijn TV. Mijn reciever heeft namelijk geen HDMI, waardoor ik nu dus gebruik maak van mijn spidif-out functie van mijn tv (samsung LE40A656).

Als als ik in de sound config van vista DTS test, dan krijg ik wel dts ontvangst op mijn reciever, echter bij alle dingen in Windows zelf krijgt mijn reciever alleen een PCM signaal.

1) Wat ik verder opgemerkt heb dat ik alleen stereo speakers kan selecteren in mijn HDMI menutje, komt dat doordat er een TV aan hangt ipv van een reciever?, ik zou dit graag willen forceren naar 5.1 oid.

Ik Read in The Fucking Manual van jou Samsung LE40A656 het volgende:
DIGITAL AUDIO OUT (OPTICAL)
Sluit een component voor digitale audio aan.
Wanneer de HDMI IN-ingangen zijn aangesloten, voert de DIGITAL AUDIO OUT (OPTICAL)-aansluiting
op de tv maar audio van twee kanalen uit. Als u audio voor kanaal 5.1 wilt horen, sluit u de optische
aansluiting van de dvd-speler of aftakdoos/satellietontvanger rechtstreeks aan op een versterker of
thuisbioscoop, en niet op de tv. (p.7)
& even verderop:
U kunt echter geen geluid van de BD-recorder weergeven dat naar de thuisbioscoop via de TV wordt
verzonden als 5.1 channel-geluid omdat de TV alleen stereogeluid via twee kanalen uitvoert. Raadpleeg de
handleiding bij de thuisbioscoop.(p.55)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefmeister
  • Laatst online: 12-09 13:39
Thx, ik vermoede al zoiets, maar hoe kan de reciever wel een DTS signaal binnen krijgen bij die eerder genoemde windows test? (mede daardoor niet de handleiding er bij gepakt)

[ Voor 26% gewijzigd door Stefmeister op 06-01-2009 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfooter
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-06 16:36
Hallo,

Ik heb afgelopen kerstvakantie ook een HTPC gebouwd en deze werkt naar alle tevrendenheid. Echter is er nog één klein ding dat ik maar niet opgelost krijg. Als ik mijn mediacenter 's ochtends voor het eerst opstart (uit de S3 slaapstand) dan staat er in beeld een windows foutmedling dat Windows Mediacenter is vastgelopen en opnieuw moet worden opgestart.

Als ik die melding wegklik start VMCE vanzelf weer op. De rest van de dag kan ik mijn mediacenter zo vaak als ik wil in slaapstand zetten en hij ontwaakt gewoon goed. Alleen de eerste keer na de nacht gaan het niet goed. Ik denk dus dat het met het ophalen van de programmagegevens niet goed gaat. Wie heeft raad?

Mijn specs:

Hardware
Corsair CX400W 400 Watt
LG GGC-H20L
Kingston ValueRam Dual Channel 4 GB,
Scythe Processorkoeler Ninja Mini
GigaByte GA-MA78GM-S2H
Digital Everywhere DVB-C FloppyDTV
Mascom CAM AlphaCrypt DVB-C
OrigenAE S14V Zwart, Geen Voeding
Samsung SpinPoint F1 1 TB,
AMD Athlon 64 X2 5050E

Software
Microsoft Windows Vista Home Premium SP1 64 Bit Home Premium,
MCE standbytool, ingesteld op 15 min. idle time

Wind, Waves and Snow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xyl

xyl

JPS schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 21:36:
[...]
Die review en andere ervaringen heb ik inmiddels ook doorgenomen. Ideaal is het ding alleen niet. Hij heeft moeite met grote libraries en het schermpje is beknopt en zwartwit. Het wachten is dus nog op goede alternatieven met Sideshow.
Er zijn wel alternatieven als ik het zo lees, ze zijn alleen enorm duur. Een IPhone schijnt te werken, deze kwam ik ook tegen. Maar ja, 1500 dollar vind ik toch wel erg overdreven. En deze zal zoals gebruikelijk bij Nevo ook niet heel goedkoop zijn.

De Ricavision is bij Amazon wel te koop, maar ik ben bij dit merk toch een beetje bang dat alle support opeens verdwenen kan zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door xyl op 07-01-2009 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
bigfooter schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 09:42:
Hallo,

Blablabla...
......
MCE standbytool, ingesteld op 15 min. idle time
Probeer MCE standbytool eens NIET de pc in standby te laten gaan. Het lijkt erop dat je PC iets wilt gaan doen s'nachts, en dat voordat hij dit af kan ronden Standbytool hem al weer uitzet. Windows kan dit als het goed is allemaal zelf regelen en gaat dan dus automatisch weer in stand-by is als hij klaar is met zijn taak.

Als je MCE TV Pack hebt, kan je opgeven wanneer hij de guide moet downloaden (ik heb dit ingesteld op een tijdstip dat ik het meeste tv kijk, zodat hij s'nachts niet eens automatisch aan gaat, van 18:00-00:00).

Vroeger had ik nog wel eens dat ik s'ochtend mijn HTPC aan aantrof, maar nu nooit meer. Ik heb dan ook bij Standbytool beide "standby na x minuten" opties uitgezet.

[ Voor 37% gewijzigd door RuudBurger op 07-01-2009 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-09 16:14
Verwijderd schreef op zondag 21 december 2008 @ 11:23:
[quote]jschoorl2 schreef op maandag 15 december 2008 @ 20:30:
Kopie van AVForums, credits gaan naar EskimoPie, maar volgens mij erg handig voor velen die problemen met HD playback hebben. Heb het zelf nog niet kunnen proberen omdat ik nog wacht op mijn bordje MSI-7411 uit de US (is al gearriveerd bij de douane)

Via welke shop in de US heb je dit board besteld?

Heb je inmiddels het board al binnen? Ben erg benieuwd naar je ervaringen en hoop spoedig de review te mogen lezen!!
De MSI-7411 is inmiddels ook in NL geïntroduceerd ;)

Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loser180
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-09 13:44
Stefmeister schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 20:03:

heb je geen optical/coax out op je mobo google zegt van wel.
Heb je geen optical in op je versterker? zo'n kabeltje kost een paar tientjes, en zou al een stuk makkelijker zijn als je hem op passthrough zet,

[ Voor 70% gewijzigd door loser180 op 07-01-2009 19:25 ]

Jouw naam in onder mijn Post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasvs31
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-07 22:47
loser180 schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 19:23:
[...]

heb je geen optical/coax out op je mobo google zegt van wel.
Heb je geen optical in op je versterker? zo'n kabeltje kost een paar tientjes, en zou al een stuk makkelijker zijn als je hem op passthrough zet,
inderdaad: Asus website

Audio
Realtek® ALC1200 8 -Channel High Definition Audio CODEC
- Optical S/PDIF out port at back I/O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

xyl schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 10:10:
[...]

Er zijn wel alternatieven als ik het zo lees, ze zijn alleen enorm duur. Een IPhone schijnt te werken, deze kwam ik ook tegen. Maar ja, 1500 dollar vind ik toch wel erg overdreven. En deze zal zoals gebruikelijk bij Nevo ook niet heel goedkoop zijn.
De Nevo s70 zag ik voor 1000e te koop...
De Ricavision is bij Amazon wel te koop, maar ik ben bij dit merk toch een beetje bang dat alle support opeens verdwenen kan zijn.
Ook nog flinke aan de prijs met 350$. En ook amazon heeft 'm niet: "This item has not yet been released."

Nog even geduld hebben tot een betaalbaar alternatief op de markt komt...
*zucht*.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
PDA met WiFi of Blutooth...........
Genoeg software voor te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

Klopt, die optie had ik ook al wel gezien. Alleen ligt een PDA niet zo fijn in de hand als een afstandsbediening en is die ook niet bedoeld om lekker te zappen. Bij een 'normale' AB kun je bijna blind de juiste toetsen vinden en dat is voor mij wel een voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anjaniki
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-09 07:42
B-Force schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 11:14:
Zijn er ook mensen die een Mediacenter hebben en deze ook gebruiken om te surfen/mailen etc? Dit dan eventueel via een tweede scherm en tobo+muis?

Ik zit er zelf namelijk aan te denken mijn huidige setup (M2AVM HDMI; Athlon 64x2 4200+; 2GB geheugen) in een mediacenter behuizing te zetten en dan via een extended KVM switch nog steeds te kunnen mailen/surfen/printen op de plaats waar ik dat nu doe: achter mijn bureau in een andere kamer. Het nadeel is dan dat je niet tv kunt kijken in de woonkamer en surfen tegelijkertijd via de mediacenter...
Zag dit bericht een stukje terug en heb ook wel intresse in zoiets. Als ik nu wil downloaden/rippen/internetten kan dat niet terwijl mijn vrouw tv kijkt. Nu heb ik wel een paar oplossingen gezien waaronder deze maar dan is het goedkoper een extra pc te kopen dit komt in de richting niet draadloos ok maar alleen VGA en geen tobo. Iemand dit "probleem" getakkeld??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:38
anjaniki schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 12:49:
[...]

Zag dit bericht een stukje terug en heb ook wel intresse in zoiets. Als ik nu wil downloaden/rippen/internetten kan dat niet terwijl mijn vrouw tv kijkt. Nu heb ik wel een paar oplossingen gezien waaronder deze maar dan is het goedkoper een extra pc te kopen dit komt in de richting niet draadloos ok maar alleen VGA en geen tobo. Iemand dit "probleem" getakkeld??
Als je dan gewoon zo'n goedkope netbook koopt. Dan kun je daarop internetten en kun je via VNC je Mediacenter besturen. Ik doe dit zelf altijd met onze laptop. Ik wil inderdaad de downloads e.d. rechtstreeks op het mediacenter hebben. Via VNC manage ik de downloads en dergelijke en op de laptop zit ik dan gewoon te surfen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Laatst online: 14:15
Ik heb momenteel mijn GigaByte GA-MA78GM-S2H verbonden met mijn Samsung LE32A656 via HDMI.
Als ik mijn resolutie instel op 1920x1080@60Hz, dan is het beeld op de TV niet schermvullend.
Als ik op de Samsung signaalinfo opvraag, dan geeft deze netjes de juiste resolutie weer.

Iemand een idee hoe dit kan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:35
BlackShadow schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 14:40:
Ik heb momenteel mijn GigaByte GA-MA78GM-S2H verbonden met mijn Samsung LE32A656 via HDMI.
Als ik mijn resolutie instel op 1920x1080@60Hz, dan is het beeld op de TV niet schermvullend.
Als ik op de Samsung signaalinfo opvraag, dan geeft deze netjes de juiste resolutie weer.

Iemand een idee hoe dit kan komen?
Even zoeken in het topic, is al zó vaak voorbij gekomen. Iets met instellen en drivers...

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Iemand Windows 7 al geprobeerd icm een FloppyDTV?

Heb em er net op staan en is nu aan het scannen naar kanalen.. met de drivers 5.3 voor TV pack... we shall see :)

mmm hij vindt gewoon alle zenders, incl de HD zenders. Beetje jammer dat ik nu geen HD abbo heb, der is geen HD promo kanaal meer toch? der was toch iets van bravia?

[ Voor 33% gewijzigd door Sa1 op 08-01-2009 17:26 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.