Thx, was een leuke optie, maar ik krijg het thuis niet door. Succes met de verkoop!
Patriek schreef op maandag 12 januari 2009 @ 02:45:
@ stiffener
Heb je echt een E8400 nodig? Anders ben je (80 euro?) goedkoper en energiezuiniger uit met bijv. een E5200 (ook wolfdale). Snap niet goed waarom hier zoveel E8400's voorbij komen in dit topic, terwijl een E5200 voor de meeste HTPC's al meer dan voldoet. Al je tegen het Pentium label aankijkt is een E7300 C2D nog steeds fors goedkoper (ook goede OC).
In beide behuizingen passen volgens mij ook een Ninja Mini, die kun je beter pakken dan de Shuriken. Stiller en koeler. Heb zelf een E5200
passief gekoeld (dus fan er af gelaten en enkel met 2 casefans gekoeld) op 55 graden stressed.
Heb zelf een slechte ervaring met dat bord voor 1080p24. Video raakte ver uit sync met de audio (niet te fixen met delay), terwijl het op andere resoluties goed werkte. Maar ik had een v/d eerste borden en chip werd behoorlijk heet. Las dat de Gigabyte beter gekoeld is.
Thx voor alle antwoorden en suggesties.
De E8400, kan inderdaad iets minder worden, maar ik houd wel van wat extra's. Het geld en eventueel de powerconsumptie zijn van secundair belang(speelt wel mee). Het ding moet stil zijn. En natuurlijk zitten er tussen de die onderdelen wel een relatie.
Als de Ninja Mini zorgt voor een koelere en stillere kast, dan lijkt me dat beter, thx.
Via
AnandTech heb ik wat meer over de 9300 en andere moederborden gelezen, and so far so good.
Zou de
MSI P7NGM Digital een beter alternatief zijn? Qua prijs ontloopt het elkaar niet veel.
Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2009 @ 07:58:
[...]
Ik heb de OrigenAE S16T. Heb deze HTPC besteld bij multimediapc waar je zelf al naar verwijst. Ik heb hem daar ook laten bouwen. Naar alle tevredenheid. Ook na aankoop is de ondersteuning en service nog prima.
De kast is verder prima. Ik vind alleen dat de harddisk die ik heb redelijk veel herrie maakt. (Samsung) maar ik las net in dit forum dat er dus software voor is om deze harddisk stiller te maken. Dat ga ik proberen.
Ik heb meer over de site gelezen, klinkt postief allemaal, maar ik vind het ook wel leuk om het zelf te doen
Als ik geld zat had, dan kocht ik de Qmotion van een paar pages terug. Mooi apparaat en alles in 1 keer goed met 2 FloppyDTV kaarten erin.
Let wel op dat het ingebouwde schermpje analoog is. Als je jouw tv via HMDI aansluit en je laat ook een Blu-ray speler inbouwen dan kun je Blu ray discs niet afspelen. De HDCP beveiliging treedt dan in werking en die staat niet toe dat het signaal 'gesplitst' wordt naar 2 uitgangen. Oplossing hiervoor: de 2 schermen uit 'clone-mode' halen in windows. Dan kun je de BD disc bekijken. Handig is het niet om eerst naar de config te moeten van de grafische kaart voordat je een film kan kijken vanaf BD.
Hoe dan ook is het ingebouwde schermpje voor mij persoonlijk wel een must-have. Een absolute meerwaarde als je alleen maar muziek wil luisteren. Hoef je niet de tv aan te zetten als je ff een nummer wil opzoeken, een playlist wil wijzigen, of ff kijken hoe een nummer ook al weer heet.
Het extra scherm is voor mij ook zeer belangrijk. Dat het splitsen van het signaal zoveel trammelant oplevert wist ik niet, al had ik er iets over gelezen.
Eigenlijk geef je aan dat je de "clone modus" uit kunt zetten als de HTPC aanstaat. Daarna kun je de BluRay disc afspelen op de TV, zonder herstart/reboot e.d.? (als ik het goed begrijp) Dat zou een kleine moeite zijn, en goed werkzaam wat mij betreft.
Oh ja.
Let ook op de IR module die je laat inbouwen. Ik heb zelf de IR221. Daar zijn problemen mee geweest ('sticky key probleem', vind je wel terug in forums), maar inmiddels is dat opgelost door OriginAE. Wat wel inhoudt dat die module vervangen moest worden. Ik heb dit printplaatje via de post kunnen omruilen bij multimediapc, tegen verzendkosten. Nu werkt de IR module goed. Let dus op dat je de goede IR221 module krijgt OF kies voor de IRTrans module. Met deze laatste module kun je de kast ook via de remote in- en uit- standby krijgen. Dat lukt mij met de IR221 module niet, terwijl het volgens de specs wel zou moeten werken.
Succes met je keuze.
Hmmzz.. daar heb k me nog helemaal niet in verdiept. De ab wordt standaard meegeleverd met de kast. Dan zou je toch mogen verwachten dat het werkt. Ik ga dat eens uitzoeken, thx.
Jij hebt alles laten regelen en inbouwen via die winkel. Heb je enig idee wat je daardoor extra kwijt was? Ik ben op zich wel van het idee gecharmeerd, maar het moet geen honderden euro's extra worden.
Ik ken de zaak, ik het er in het verleden ook meerdere onderdelen vandaan gehaald. Ben er erg tevreden over. Ik kon verder niets vinden over de pixel garantie. Heb jij die kunnen vinden ? Op de site van
Salland staat trouwens alleen de S16V, niet de T variant. Weet je zeker dat je dezelfde kast bedoeld? Bij de de andere zaak
Azerty hebben ze deze kast wel. (Azerty is een afsplising van Salland)
Ik ben benieuwd wat je van de kast vind. Ga je nog (mooie) foto's posten?
If I agreed with you, we'd both be wrong.