Home Theater PC (HTPC) Deel 2

Pagina: 1 ... 10 ... 14 Laatste
Acties:
  • 124.273 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:38
Jumpman schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 15:15:
[...]

Even zoeken in het topic, is al zó vaak voorbij gekomen. Iets met instellen en drivers...
Het spijt me, maar een oplossing heb ik hier nog niet gehoord.
Iemand met nuttige meer informatie hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DARKviper123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-07 12:33
BlackShadow schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 18:45:
[...]

Het spijt me, maar een oplossing heb ik hier nog niet gehoord.
Iemand met nuttige meer informatie hierover?
Ik ken het probleem en het heeft mij ook tot frustraties gedreven. Nergens een fatsoenlijke oplossing te vinden. Gaat in dit geval om nvidia M9800 laptop kaart en daar werkte een getweakte driver en een custom aangemaakt resolutie van 1920x1080@60Hz. Probleem bij die notebook kaart was dat ik in eerste instantie helemaal geen tabje custom resolution had in nvidia control panel. Alleen met die getweakte driver kwam deze tevoorschijn. En na ff te kloten met een custom resolutie van 1920*1080@60Hz kreeg ik die balken weg en was het goed. Helaas weet ik niet pcies meer welke custom driver dit was.

2170Wp Oost - 3410Wp Zuid - Growatt 5000MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Laatst online: 20:38
DARKviper123 schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 18:56:
[...]

Ik ken het probleem en het heeft mij ook tot frustraties gedreven. Nergens een fatsoenlijke oplossing te vinden. Gaat in dit geval om nvidia M9800 laptop kaart en daar werkte een getweakte driver en een custom aangemaakt resolutie van 1920x1080@60Hz. Probleem bij die notebook kaart was dat ik in eerste instantie helemaal geen tabje custom resolution had in nvidia control panel. Alleen met die getweakte driver kwam deze tevoorschijn. En na ff te kloten met een custom resolutie van 1920*1080@60Hz kreeg ik die balken weg en was het goed. Helaas weet ik niet pcies meer welke custom driver dit was.
Mijn probleem ligt nog iets anders dan.
Ik kan netjes 1920x1080@60Hz selecteren, mijn TV geeft ook deze resolutie als input signaal, maar toch zijn de balken er nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De resolutie is goed, alleen heb je overscan aanstaan in je nVidia settings.
Als ik bij mijn ATI kaart overscan op 0% zet, dan is het goed. Waarschijnlijk
heb jij bij je nVidia ook zo'n setting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 09:03
Ik heb een GigaByte GA-MA78GPM-DS2H en had ook eerst dit probleem. In de drivers overscan op % zetten en de LCD op Full Pixel geeft een 1920 x 1080 pixels 60Hz beeld.

Bij jou moet het dus 100% lukken BlackShadow.

[ Voor 12% gewijzigd door Jumpman op 08-01-2009 20:19 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-09 14:40

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

Zelf heb ik ook veel lopen vogelen voor de 1:1 pixels via HDMI.

Zie ook mijn topic:
Geen 1:1 Pixel mogelijk via HDMI ( Wel VGA )
HTPC met Gigabyte GA-MA78GM-S2H gekoppeld via HDMI aan LCD-TV Samsung LE-32R72B

Maar ik heb t opgegeven, beeld is overal goed behalve in windows zelf :|

[ Voor 13% gewijzigd door DukeN op 08-01-2009 20:47 ]

Duken.nl meer dan downloaden | Leeralles.nl - Een waffeltastische plek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-09 16:14
Sa1 schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 15:32:
Iemand Windows 7 al geprobeerd icm een FloppyDTV?

Heb em er net op staan en is nu aan het scannen naar kanalen.. met de drivers 5.3 voor TV pack... we shall see :)

mmm hij vindt gewoon alle zenders, incl de HD zenders. Beetje jammer dat ik nu geen HD abbo heb, der is geen HD promo kanaal meer toch? der was toch iets van bravia?
Ik weet niet welke satelieten je kunt ontvangen maar op kingofsat.net kun je precies zien welke er zijn en welke FTA (niet gecodeerd) zijn, of de lijst van Canaldigital voor Astra 19.2, 23.5 en 28.2

[ Voor 15% gewijzigd door jschoorl2 op 08-01-2009 21:12 ]

Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkoek
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-04-2023
Angeluskamps schreef op maandag 05 januari 2009 @ 19:40:
[...]

Ik hoor graag je ervaringen want jekoopt precies het systeem wat ik van plan ben te gaan kopen(alleen ik met ouderwetse hardeschijf)
Nou, zojuist klaar met het in elkaar zetten van de pc. En natuurlijk de bluray van The Dark Knight (43GB) geopend die op me oude htpc stotterde, hij loopt nu gewoon vloeiend!

Verse windows XP installatie met alleen maar powerdvd en vlc geinstalleerd, voor de rest nog helemaal kaal. Ook geen codec packs enzo dus.

Heb ook de ocz v2 ssd ge-aligned met behulp van het ocz forum, en ik ondervind tot dus ver geen enkele hickup, alles loopt snel en smooth. Zeer tevreden dus! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DARKviper123
BlackShadow schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 19:17:
[...]

Ik kan netjes 1920x1080@60Hz selecteren, mijn TV geeft ook deze resolutie als input signaal, maar toch zijn de balken er nog...
Nee ik had echt pcies hetzelfde.. tv zei: 1080p en toch balken, was duidelijk dat het signaal uit de pc (in dit geval laptop) met die balken werd verzonden. Was ook geen overscan van tv of instelling in de driver. Ik weet pcies hoe jij je op dit moment voelt en ik snapte er ook geen hout van. Maar door veel geduld en veel drivers heb ik het voor elkaar gekregen, maar dus met custom driver en custom resolustie.
Voor de duidelijkheid, ik kon dus ook meteen via de resolutie schuif hem instelling op 1920x1080@60Hz maar dan dus idd die balken geïntegreerd in signaal. Ik kan dus bij deze bevestigen dat het niet aan een instelling op je tv ligt, maar echt puur drivermatig is. Waarom is mij een vraag en hoe je het pcies moet oplossen weet ik ook niet meer. Maar als jij het custom resolutietabje al wel hebt in je driver, ga dan ff proberen met verschillende instellingen van 1920x1080@60Hz gewoon testen en als het werkt, dan is t prima toch, anders schiet ie vanzelf weer terug naar de oude reso. Succes iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-08 13:12

roma0803

Lost

[...]

Welk programma gebruik je om je subs mee weer te geven? Staat hierin een instelling aangevinkt dat ie het beeld moet croppen naar 16:9?

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Resolutie issues? Zwarte balken zoals hierboven beschreven? Overscan/underscan?
Lees dit ook even

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DARKviper123
roma0803 schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 22:06:
[...]

Welk programma gebruik je om je subs mee weer te geven? Staat hierin een instelling aangevinkt dat ie het beeld moet croppen naar 16:9?
Helaas heeft dit probleem hier niks mee te maken. Het is echt iets nvidia buggerigs ik snapte ook niet waarom hij het deed. Maar na wat gekloot met drivers werkte het. Het is echt geen setting in de driver, want die heb ik allemaal geprobeerd, pas bij een custom reso werkte het. Rare is dat hij ook balken geeft rondom, niet alleen links en recht of onder en boven, nee zowel onder en boven en link en rechts!

[ Voor 10% gewijzigd door DARKviper123 op 09-01-2009 01:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald_stage
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:50

Ronald_stage

wat kan je hier nog zeggen

ik heb toch ook de beslissing genomen om een HTPC in elkaar te gaan knutselen.
moet wel op het budget letten dus ga voor een NOX media kast.

Nu wil ik een AMD bordje gebruiken en zie ik natuurlijk veel de GA-MA78GM-S2H
maar ik wil een SPDIF coax. Zelf heb ik deze gevonden GA-MA74GM-S2H.

Maar die heeft de 740G chipset, wat zijn de ervaringen daarmee?

denk dat de Asus M3A-H een betere keuze is die heeft ook coax en 780G chipset.

[ Voor 10% gewijzigd door Ronald_stage op 09-01-2009 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09-2024

Pepperana

Brabander in hart .....

[...]

Ik had dit probleem ook en moest met nvidia overscan gebruiken om dit op te lossen.
Nu las ik de hardware.info en daar stond in dat je in je tv zelf een instelling moest wijzigen.

Bij mijn samsung moest ik het beeldformaat van het hdmi kanaal wijzigen van 16:9 naar alleen scannen.
Dan geeft hij het beeld meteen door en word er niks geknipt.

I know what I know, I'll sing what I said, We come and we go, That's a thing that I keep In the back of my head

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Ronald_stage schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 09:16:
ik heb toch ook de beslissing genomen om een HTPC in elkaar te gaan knutselen.
moet wel op het budget letten dus ga voor een NOX media kast.

Nu wil ik een AMD bordje gebruiken en zie ik natuurlijk veel de GA-MA78GM-S2H
maar ik wil een SPDIF coax. Zelf heb ik deze gevonden GA-MA74GM-S2H.

Maar die heeft de 740G chipset, wat zijn de ervaringen daarmee?
Is obv van een Integrated ATI Radeon 2100-based graphics, zou het dus nooit doen!

Dan maar een converter van optisch naar coaxiaal of een backplate bestellen (onboard zit nl. gewoon een aanlsuiting voor (ook) coaxiaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:48
DukeN schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 20:46:
Zelf heb ik ook veel lopen vogelen voor de 1:1 pixels via HDMI.

Zie ook mijn topic:
Geen 1:1 Pixel mogelijk via HDMI ( Wel VGA )
HTPC met Gigabyte GA-MA78GM-S2H gekoppeld via HDMI aan LCD-TV Samsung LE-32R72B

Maar ik heb t opgegeven, beeld is overal goed behalve in windows zelf :|
Gewoon 1920x1080@60hz selecteren en dan ga je naar ATI CCC (catalyst control Center) en dan onder Digital Panel (staat links in het menuutje) Kies je Attributes, daarna Enable GPU Scaling --> Scale image to full panel size.

Vervolgens ga je naar Scaling, staat ook onder Digital Panel. En dan schuif je het blokje naar links of rechts, totdat je schermvullend beeld hebt.

Ik heb dit al op meerdere verschillende tv's gedaan en werkt perfect. In windows scherp en full screen zonder zwarte balken.

BTW, zet je tv op Just Scan (samsung) of 1:1 pixel (philips)
tv's tot nu toe:

Samsung 40A656
Samsung 40N71B
Philips 42PF9731
Philips 42PF7603

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:43
Is het hier al eens iemand gelukt een analoge én een digitale tuner tegelijk aan de praat te krijgen op zijn HTPC? Ik meende te weten dat zowel Vista MC als XP MCE die mogelijkheid niet hebben maar wellicht zijn er andere wegen (lees: programma's, plugins) die naar Rome leiden?

Ik overweeg namelijk om één of twee DVB-T kaarten (voor Digitenne) in mijn HTPC te stoppen maar zou het in dat geval fijn vinden ook nog langs de analoge kanalen (ARD,ZDF etc...) te kunnen zappen. Kwaliteit is dan minder maar dat is voor die extra kanalen niet erg.

Ik heb nu mijn UPC-doos via een S-video converter verbonden aan de pc. Maar ik ben daarbij nog steeds niet echt happy met het signaal wat mijn Hauppauge 150 geeft. Ik krijg de ghosting-effecten niet echt helemaal weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Rainesh schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 12:26:
[...]
Gewoon 1920x1080@60hz selecteren en dan ga je naar ATI CCC (catalyst control Center) en dan onder Digital Panel (staat links in het menuutje) Kies je Attributes, daarna Enable GPU Scaling --> Scale image to full panel size.

Vervolgens ga je naar Scaling, staat ook onder Digital Panel. En dan schuif je het blokje naar links of rechts, totdat je schermvullend beeld hebt.
De geselecteerde resolutie maakt bij mij niet eens verschil, ook bij een kleinere werkt dit. Ik had ook een hele kleine zwarte rand rondom die je amper opmerkte totdat ik ontdekte dat GPU scaling sinds een CCC-update standaard uitgevinkt stond :)

p.s.
Ik heb zo'n Panasonic Vieira (37 inch) overigens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:25

Sa1

D-e-n schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 11:12:
Is het hier al eens iemand gelukt een analoge én een digitale tuner tegelijk aan de praat te krijgen op zijn HTPC? Ik meende te weten dat zowel Vista MC als XP MCE die mogelijkheid niet hebben maar wellicht zijn er andere wegen (lees: programma's, plugins) die naar Rome leiden?

Ik overweeg namelijk om één of twee DVB-T kaarten (voor Digitenne) in mijn HTPC te stoppen maar zou het in dat geval fijn vinden ook nog langs de analoge kanalen (ARD,ZDF etc...) te kunnen zappen. Kwaliteit is dan minder maar dat is voor die extra kanalen niet erg.

Ik heb nu mijn UPC-doos via een S-video converter verbonden aan de pc. Maar ik ben daarbij nog steeds niet echt happy met het signaal wat mijn Hauppauge 150 geeft. Ik krijg de ghosting-effecten niet echt helemaal weg.
vista icm TV pack kan het in ieder geval. Heb zelf een tijd een FloppyDTV icm et een Hauppauge150MCE maar sinds m'n herinstallatie niet meer mee zitten klieren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Sa1 schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 11:23:
[...]
vista icm TV pack kan het in ieder geval. Heb zelf een tijd een FloppyDTV icm et een Hauppauge150MCE maar sinds m'n herinstallatie niet meer mee zitten klieren..
Hoe bedoel je "niet meer mee zitten klieren" ? Je hebt de moed toen opgegeven of werkt het nu voor jou met dat tv-pack?

Een nadeel van dat TV-pack is volgens mij dat het formaat waarmee opnamen opgeslagen worden veranderd is waardoor converteer en edit-programma's het niet herkennen. Ik heb zelf nu nog MCE2500 overigens.

[ Voor 20% gewijzigd door D-e-n op 10-01-2009 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-09 20:51
Woodski,

Heb jij een Gigabyte GA-E7AUM-DS2H moederbord onder de CPU-cooler (Scythe Shuriken) zitten?
Het was mij nog niet geheel duidelijk in dit forum.
Ik ben benieuwd of deze cooler er op past. (en event. de northbridge goed mee koelt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

D-e-n schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 11:28:
[...]

Hoe bedoel je "niet meer mee zitten klieren" ? Je hebt de moed toen opgegeven of werkt het nu voor jou met dat tv-pack?

Een nadeel van dat TV-pack is volgens mij dat het formaat waarmee opnamen opgeslagen worden veranderd is waardoor converteer en edit-programma's het niet herkennen. Ik heb zelf nu nog MCE2500 overigens.
TVpack werkt perfect. Zelf maak ik geen gebruik van edit-programma's. Ik had het volledig werkend, primaire TV kaart was de digitale en de sec de analoge. Wat irri was is dat sommige programmas niet helemaal lekker liepen. Dit moet gewoon op te lossen zijn, maar heb inmiddels een nieuwe mediacenter en heb niet meer de analoge der in gezet. Dit puur omdat ik toch eigenlijk nooit wat opneem. Daar kwam ook nog bij dat digitale tv 16:9 uitzendingen keurig beeldvullend zijn en dat analoog kennelijk een andere resolutie doorstuurt wat dus resulteert in zwarte balken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Sa1 schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 13:31:
[...]
Zelf maak ik geen gebruik van edit-programma's.
Brand je wel eens wat tv-programma's op tv met de in VMC ingebouwde functie dan? Dat geeft wat kwaliteitsverlies las ik namelijk vanwege de bestandsgrootte. Ik converteer nu zelf de opnames met een klein tooltje en brand ze dan op dvd maar dat zal met dat TV-pack niet meer gaan, voorlopig althans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fooraap
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-10-2023
ik heb sinds een tijdje een htpc in elkaar gestoken.

Maar ik vind dat de harde schijf nogal veel lawaai maakt.
Als ik bijvoorbeeld enkel videobestand afspeel hoor ik constant de harde schijf "ratelen" door zijn lees en schrijfbewerkingen.

Harde schijf is samsung spinpoint F1, die zit er twee mail in, ingesteld in Raid1.
De case is silverstone LC20.
Ligt het misschien aan de RAID instelling? Is Raid0 stiller misschien?

Is er manier om dit geluid te reduceren?

Iets aan de case veranderen? De harde schijf inpakken?
Schuim toepassingen?
Het is best nog een grote case voor htpc dus misschien dat ik hier nog iets geluidsdempend in kan plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Heb je wel het Acoustic Management van je Samsung disk aangepast en em op 'silence' gezet? Kan met ES tool van Samsung: ES-Tool.

En als je dubt over RAID1 of RAID0 dan vraag ik me waarom je überhaupt een RAID config gekozen hebt.........
(ik vermoed dat iedere RAID setting meer geluid oplevert overigens, want bij elke RAID worden altijd meer dan 1 schijf gebruikt)

[ Voor 7% gewijzigd door kaajee op 10-01-2009 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fooraap
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-10-2023
die tool kende ik niet en zal ik zeker eens bekijken.

Schijven staan in Raid1 om mijn schijven te spiegen. Dan worden inderdaad zoals je zegt beide schijven gebruikt.
Daarom dat ik vroeg of de Raid instelling een deel van de oorzaak van het te grote geluid kan zijn.

ik heb eens verder in andere topics op tweakers zitten zoeken en kwam dergelijke oplossing tegen:
Silentmaxx HDD-silencer
Werken deze zaken goed geluidsdempend? Zijn er dan geen bijkomende koelingsproblemen?
Bestaan er gelijkaardige maar betere producten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkoek
Ik heb problemen op mijn nieuwe htpc om de resolutie 1920x1080 goed te krijgen.

Moederbord is een GigaByte GA-E7AUM-DS2H (Bios F2) met Geforce 9400 Chipset. Verbonden met HDMI kabel naar me TV.

Ik heb het geprobeerd op Windows XP/Vista/7

Met originele drivers van de moederbord cd, nieuwere drivers van gigabyte site, weer nieuwere drivers van nvidia site, en zelfs de nieuwste beta versie.

Ik kan gewoon keurig 1920x1080p selecteren maar

Het beeld pas dan niet echt zie foto. Iconen vallen buiten het beeld.

Afbeeldingslocatie: http://murdoc.slackers.dk/Foto091.jpg

1 resolutie lager doet hij het wel goed: 1766x992

Afbeeldingslocatie: http://murdoc.slackers.dk/Foto092.jpg

Met de scaling functie van nvidia kan ik niks, het is allemaal "grijs" dus kan niks aanpassen.

In het menu van de TV zelf kan ik ook niks aanpassen, op me oude HTPC met een Asus M73A PRO moederbord (AMD 730 chipset met ATI Radeon 3200) werkte het perfect.

Iemand de gouden tip? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodski
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:37
CAD-tekenaar schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 12:40:
Woodski,

Heb jij een Gigabyte GA-E7AUM-DS2H moederbord onder de CPU-cooler (Scythe Shuriken) zitten?
Het was mij nog niet geheel duidelijk in dit forum.
Ik ben benieuwd of deze cooler er op past. (en event. de northbridge goed mee koelt)
Ja die heb ik... en dat past ook nog eens in de vrij kleine Lian Li kast
Het is krap maar Scythe Shuriken past naast de GPU van de GA-E7AUM-DS2H
Deze mag 105 graden worden en bij mij is deze als hij druk is op 1080p 80 graden.
Dat is de GPU temp. Het heatsink zelf is dan iets van 40 graden.
Zolang ik geen fouten krijg maak ik me nog geen zorgen.

Ik heb nog 5 millimeter over tussen de kast en de fan
Misschien dat ik later een iets dikkere fan plaatst op de Scythe Shuriken
dannyreuser schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 17:39:
Het beeld pas dan niet echt zie foto. Iconen vallen buiten het beeld.

http://murdoc.slackers.dk/Foto091.jpg

1 resolutie lager doet hij het wel goed: 1766x992

http://murdoc.slackers.dk/Foto092.jpg

Met de scaling functie van nvidia kan ik niks, het is allemaal "grijs" dus kan niks aanpassen.

In het menu van de TV zelf kan ik ook niks aanpassen, op me oude HTPC met een Asus M73A PRO moederbord (AMD 730 chipset met ATI Radeon 3200) werkte het perfect.

Iemand de gouden tip?
Hier heb je verder niets aan.
Maar op mijn Panasonic werkt het wel goed op deze resolutie
Ik heb 32bits kleuren en hij staat nu op 60hz
Overscan staat op de PC en op de TV uit.

In het Nvidia control zit bij mij Television setup wizard
Die had ik niet nodig maar jij misschien wel ?

[ Voor 34% gewijzigd door Woodski op 10-01-2009 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkoek
Die optie heb ik niet?

Welke O/S gebruik je en welke driver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revned
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-01-2022
Hallo allemaal,

Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een juiste configuratie voor een HTPC. Echter heb ik maar beperkte ruimte om de kast te plaatsen. Deze zou niet hoger mogen zijn dan 8,5 cm. Nu heb ik een mooie behuizing gevonden hiervoor, de SilverStone LC19B-R, deze is volgens de specificaties 6,8 cm hoog. Silverstone verkoopt ook een koeler die in deze kast past. Echter lijkt het me verstandig om een porcessor te nemen die niet enorm warm wordt. Ik neig sterk naar een AMD 780G bordje in verband met HDMI onboard. Nu hoef ik niet zo nodig HD-content af te spelen, ik wil alleen maar mijn DVD-ISO's en DIVX-jes af spelen. Mijn vraag is dus eigenlijk als volgt: Welke processor kan ik het beste nemen voor dit mediacenter, kijkende naar mijn eisen en evt. warmte-ontwikkeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Iemand enig idee waar de Antec Fusion 430 nog te krijgen is? Staat heel mooi in de TS maar niet meer in de PW (ook niet nij hardware.info).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
Cartman! schreef op zondag 11 januari 2009 @ 01:30:
Iemand enig idee waar de Antec Fusion 430 nog te krijgen is? Staat heel mooi in de TS maar niet meer in de PW (ook niet nij hardware.info).
Is Antec Version Remote, bv bij Azerty en bij Salland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodski
dannyreuser schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 18:19:
Die optie heb ik niet?

Welke O/S gebruik je en welke driver?
XFastest 185.20 WinXP32.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodski
revned schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 19:03:
Hallo allemaal,

Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een juiste configuratie voor een HTPC. Echter heb ik maar beperkte ruimte om de kast te plaatsen. Deze zou niet hoger mogen zijn dan 8,5 cm. Nu heb ik een mooie behuizing gevonden hiervoor, de SilverStone LC19B-R, deze is volgens de specificaties 6,8 cm hoog. Silverstone verkoopt ook een koeler die in deze kast past. Echter lijkt het me verstandig om een porcessor te nemen die niet enorm warm wordt. Ik neig sterk naar een AMD 780G bordje in verband met HDMI onboard. Nu hoef ik niet zo nodig HD-content af te spelen, ik wil alleen maar mijn DVD-ISO's en DIVX-jes af spelen. Mijn vraag is dus eigenlijk als volgt: Welke processor kan ik het beste nemen voor dit mediacenter, kijkende naar mijn eisen en evt. warmte-ontwikkeling?
Dat gaat soepeltjes op een oude XBOX
En die heeft een 733 P3 celeron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Sa1 schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 11:23:
[...]
De verhalen op forums zijn nogal eens verwarrend. Als ik de How-to's op de site van MS nog eens lees kan het combineren van analoog en digitaal volgens mij met alle Media center versies. De restrictie geen analoog en digitaal tegelijk gaat als ik onderstaande lees alleen op bij Settopboxen die je (feitelijk analoog) aansluit op je pc.
If you have an analog tuner and you plan to install a Digital Cable Tuner (a special device needed for receiving a digital cable signal), you must uninstall the analog TV tuner. (This restriction does not apply if you are receiving a digital signal via satellite or over-the-air antenna.)

[ Voor 7% gewijzigd door D-e-n op 11-01-2009 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revned
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-01-2022
Woodski schreef op zondag 11 januari 2009 @ 09:49:
[...]

Dat gaat soepeltjes op een oude XBOX
En die heeft een 733 P3 celeron
Echter is een oude XBOX ongelofelijk lelijk en te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

revned schreef op zondag 11 januari 2009 @ 13:28:
[...]

Echter is een oude XBOX ongelofelijk lelijk en te groot.
poe hej.. hij zegt toch ook niet dat je die moet neerzetten. Hij geeft alleen aan dat je met de meest goedkope processor uit de voeten kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-09 20:51
Woodski schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 18:05:
[...]

Ja die heb ik... en dat past ook nog eens in de vrij kleine Lian Li kast
Het is krap maar Scythe Shuriken past naast de GPU van de GA-E7AUM-DS2H
Deze mag 105 graden worden en bij mij is deze als hij druk is op 1080p 80 graden.
Dat is de GPU temp. Het heatsink zelf is dan iets van 40 graden.
Zolang ik geen fouten krijg maak ik me nog geen zorgen.

Ik heb nog 5 millimeter over tussen de kast en de fan
Misschien dat ik later een iets dikkere fan plaatst op de Scythe Shuriken

[...]
Bedankt. Dat is tenminste 1 stille CPU-cooler die er op past met max. 115mm hoogte
Ik heb nog e.e.a. gemaild met Gigabyte, maar kwam niet echt verder met antwoorden.
Wel heb ik wat maatvoering gekregen van de GA-E7AUM-DS2H

Afbeeldingslocatie: http://ggts.gigabyte.com.tw/FileList/693925/top-view1.jpg

De Zalman CNPS8700-NT is geen optie. De Scythe Shuriken dus wel.
Verder heb ik nog gekeken naar de "Cooler Master GeminII S" en de "Cooler Master V4"
Laatstgenoemde zal zowieso passen, zie link omdat deze zeer klein is en net zo goed koelt als de Zalman CNPS8700-NT

Weet jij (of iemand anders) of de "Cooler Master GeminII S" past op de Gigabyte GA-E7AUM-DS2H ?
Zo te zien aan de afbeelding denk ik dat hij de northbridge niet raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spargo
  • Laatst online: 11-11-2020
Na maandenlang deze en andere sites in de gaten te hebben gehouden, heb ik dit weekend alle bestellingen de deur uit gedaan. Het rijtje ziet er als volgt uit:

Thermaltake DH101 VFD VF7001BNS 163.24€
Seasonic S12II-380 46.28€
Gigabyte GA-MA78G-DS3H 67,83€
AMD Athlon 64 X2 5050E 2.60 GHz, 1000 MHz, 2x 512kB , Boxed 54,00€
Scythe Ninja Mini 25.46€
Kingston ValueRAM 4 GB (2x2GB) 800 MHz / PC2-6400 - CL5 32.37€
Samsung HD103UJ 1TB 32MB SATA II 78.90€
Samsung WriteMaster SH-S223F 17.39€
Logitech Cordless MediaBoard Pro 37.44€

Totaal: 522.91€

De bestelling is geplaatst bij Salland Automatisering en Azerty in Nederland Hardwareversand in Duitsland.
Het zal nog even duren voordat ik alles binnen heb, maar dan zal er een review komen.

Ben in ieder geval wel dik tevreden over de prijs wat ik nu voor alles betaal. Ik had eigenlijk een budget van +/- 450€ voor ogen maar dat was gewoon niet meer mogelijk door het overstappen van de Antec Fusion II naar de Thermaltake DH101 VFD VF7001BNS samen met de Seasonic S12II-380.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Phuncz schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 20:42:
[...]
  • Dimensions: 250 x 185 x 70 mm (LWH) = 3.2 litres - Mini-iTX Mainboard: 17 x 17 cm
  • Intel® 945GC+ICH7 Express Chipset
  • Intel ATOM 330 Dual Core 1.6 GHz processor
  • Intel Graphics Media Accelerator 950 (GMA950)
  • 2,5" HDD + Slimline optical drive support (S-ATA)
  • DVI-D + VGA
  • Gigabit LAN
Waarom ? 209€ voor de kleinste case + mobo + dual core CPU + voeding = great success ! De Atom 330 speelt probleemloos H.264 1080p af, meer heb ik niet nodig. Aangezien het een standaard ITX moederbord formaat is kan ik later altijd upgraden tot maximaal 60W totaal. BluRay boeit me niet omdat ik niet opnieuw alle DVD's ga kopen in BluRay en ik voornamelijk maar 720p spul ga kijken.
Nu moet er nog enkel een slimline DVD drive, HDD en een latje RAM in, dus voor nog geen 300€ heb je een "Media Player" die Full HD aankan en enkel beperkt is door de codecs die je erop zet. Ik vermoed dat er zelfs vrij gemakkelijk MacOS X op zou gaan, wat ik toch ga proberen.
Gisteren is de hardware dan EINDELIJK binnengekomen en vandaag heb ik me kunnen bezighouden met de software. Omdat praktisch niemand mij geloofde heb ik maar een filmpje gemaakt van het hele gebeuren waarin genoeg bewijzen zijn dat 1080p H264 prima kan op een dualcore Atom 330 met een GMA950 kaart.

http://rapidshare.com/files/182133098/MVI_0277.MOV (177MB, QuickTime MOV)

Anyway, het gaat. Windows Vista (64-bit), CoreAVC + MPC-HC. Specifieke instellingen die ik gedaan heb in MPC-HC is Overlay Mixer als Output gekozen en geen interne transform filters H264 en VC1 laten decoderen. Voor de rest gewoon de nieuwe drivers voor de videochip en vrij weinig daarbuiten. Ik heb meerdere 8.5GB 1080p H264 files getest en allemaal lopen ze VLEKKELOOS.

So what have we learned today:
- een systeempje dat nog geen 60W piek verbruikt kan 1080p aan
- een dual core 1.6GHz Atom 330 is meer dan voldoende voor 1080p
- een dikke videokaart is niet nodig voor 1080p output
- de film Shoot'em Up ziet er veelbelovend uit

Alvast excuses aanvaard O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 14:10
VET!!!
Maar ik ben het niet met je eens: Shoot 'Em Up is een superslechte film ;)
Iets met smaak en twist was het... O-)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:42
Phuncz schreef op zondag 11 januari 2009 @ 15:57:
[...]

Gisteren is de hardware dan EINDELIJK binnengekomen en vandaag heb ik me kunnen bezighouden met de software. Omdat praktisch niemand mij geloofde heb ik maar een filmpje gemaakt van het hele gebeuren waarin genoeg bewijzen zijn dat 1080p H264 prima kan op een dualcore Atom 330 met een GMA950 kaart.

Momenteel upload ik het filmpje nog naar Rapidshare, meer hierover.

Anyway, het gaat. Windows Vista (64-bit), CoreAVC + MPC-HC. Specifieke instellingen die ik gedaan heb in MPC-HC is Overlay Mixer als Output gekozen en geen interne transform filters H264 en VC1 laten decoderen. Voor de rest gewoon de nieuwe drivers voor de videochip en vrij weinig daarbuiten. Ik heb meerdere 8.5GB 1080p H264 files getest en allemaal lopen ze VLEKKELOOS.

Ehm, ja, maar het meeste wisten we toch al? Zie bijvoorbeeld deze post van mij (er zijn ook genoeg andere voorbeelden). Dat is een HTPC die 62W gebruikt max en geschikt is voor het afspelen van 1080P content zonder gebruik te maken van een dikke videokaart. En aangezien een single core atom net wel of net geen 1080P aankan, is het niet verwonderlijk dat een dual-core dat wel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

LuukNouwen schreef op zondag 11 januari 2009 @ 16:23:
[...]

Ehm, ja, maar het meeste wisten we toch al? Zie bijvoorbeeld deze post van mij (er zijn ook genoeg andere voorbeelden). Dat is een HTPC die 62W gebruikt max en geschikt is voor het afspelen van 1080P content zonder gebruik te maken van een dikke videokaart. En aangezien een single core atom net wel of net geen 1080P aankan, is het niet verwonderlijk dat een dual-core dat wel kan.
Zeg dat maar tegen de ongelovigen hier die zweren bij quad cores, 4GB RAM en dikke videokaarten voor 1080p :) Het vermogen onder load voor mijn systeem weet ik niet precies maar het blijkt dat dat tegen de 40W aanligt. De voeding kan 60W max aan, daar haalde ik mijn cijfer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
jschoorl2 schreef op zondag 11 januari 2009 @ 08:55:
[...]

Is Antec Version Remote, bv bij Azerty en bij Salland
Oh, thanks...misschien moet de TS even een wijziging krijgen dan :?

Heeft deze 'Version Remote' ook nog last van het slechte display of is dat weer opgelost met de nieuwe naam :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phuncz,

Heel goed deze posting. De meeste mensen maken het allemaal veel te moeilijk met
die dikke videokaarten, dxva support etc. Al die rommel is helemaal niet nodig als je
CoreAVC gebruikt.

Heb je trouwens bewust Vista 64 bits gebruikt?
Ik zie in Vista 64 bits nou niet bepaald een voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodski
Voor de Gigabyte GA-E7AUM-DS2H kan je ook HIER kijken
En de boxed cooler van Intel past ook gewoon en die is niet eens zo heel slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:26

Dima_2005

T.net-verslaafde

Tegenwoordig heb je ook een equivalent van 780G (zelfs veel beter), zo kun je een Intel processor gebruiken:
De nVidia 9300 chipset is echt wel heel goed....

Je kan een review lezen:
http://www.bit-tech.net/h...-9300-mcp7a-motherboard/1

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Verwijderd schreef op zondag 11 januari 2009 @ 17:13:
Heb je trouwens bewust Vista 64 bits gebruikt?
Nee niet bewust maar de Atom ondersteunt 64-bit, de toekomst is het en ik heb geen problemen met de 64-bit versie van Vista.
[...]Omdat praktisch niemand mij geloofde heb ik maar een filmpje gemaakt van het hele gebeuren waarin genoeg bewijzen zijn dat 1080p H264 prima kan op een dualcore Atom 330 met een GMA950 kaart.
Het bewijs dat een Atom 330 genoeg is voor 1080p :)

[ Voor 3% gewijzigd door Phuncz op 11-01-2009 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phuncz,

De ultieme test is de bird-scene in Planet Earth Deel 1 (meteen de eerste 30 seconden). Lukt dat ook goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 11 januari 2009 @ 18:34:
Phuncz,

De ultieme test is de bird-scene in Planet Earth Deel 1 (meteen de eerste 30 seconden). Lukt dat ook goed?
Is dat eigenlijk een directe Blu-Ray rip (iets van 30-40 mbit stream dacht ik?) of een lagere bitrate transcode in een mkv zoals je ze meestal in 'de scene' tegenkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodski
Phuncz schreef op zondag 11 januari 2009 @ 17:30:
Het bewijs dat een Atom 330 genoeg is voor 1080p :)
Ik ging laatst met mijn fiets bergaf en met de wind mee 80kph.
Het bewijs dat een fiets genoeg is voor de snelweg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Verwijderd schreef op zondag 11 januari 2009 @ 18:34:
Phuncz,

Heb ik niet helaas.

Ik heb gemerkt dat geluid soms één frame wegvalt, terwijl het beeld perfect doorloopt en CPU makkelijk kan bijbenen. Het gebeurt niet vaak, misschien 3x in de hele film en het is niet zeer storend. Vreemde aan de zaak is dat het via optisch wordt doorgegeven, alhoewel dit via een USB geluidskaart gaat. Bronmateriaal wordt via netwerk gestreamed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik ben al een aantal maanden in het bezit van de Intel D945GCLF2 met de Atom 330. En ik deel de eerder genoemde ervaring niet.
Een gemiddelde 720p blu-ray rip met CoreAVC lukt nog net. De bird-scene van Planet Earth in 720p is al te veel gevraagd.
Een 1080p HDTV rip (over algemeen lagere bitrate dan een blu-ray rip) gaat hem maar net af. Echter na een uurtje kom je er toch achter dat het geluid wat is achter gaan lopen, even op pauze zetten verhelpt dit weer voor een aantal minuten.

Hieruit heb ik de conclusie getrokken dat de Intel D945GCLF2 niet voldoende is voor een HD HTPC. Daarvoor zou hij minimaal alle 720p mkv’s eenvoudig moeten kunnen afspelen.

Maargoed sommige mensen storen zich niet zo snel aan framedrops. Ik zit me altijd al zwaar te irriteren aan de framedrops bij een wat zwaardere scene in een 720p mkv bij mijn zwager thuis met zijn Mac Mini. Dat terwijl er mensen heilig van overtuigd zijn dat dezelfde Mac Mini 1080p afspeelt.

Toch vind ik het jammer dat de Atom 330 niet voldoende is. Het zou ideaal zijn, lekker zuinig, stil, klein. Misschien dat de Nvidia Ion nog wat wordt?

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dreamvoid schreef op zondag 11 januari 2009 @ 18:48:
[...]

Is dat eigenlijk een directe Blu-Ray rip (iets van 30-40 mbit stream dacht ik?) of een lagere bitrate transcode in een mkv zoals je ze meestal in 'de scene' tegenkomt?
Nee, ik test met de normale mkv file van 4.5 GB voor deel 1. Dit is 1080p maar niet met een bitrate van 30-40 mbit stream. Bij mij is het een van mijn NAS servers die het niet aan kan bij streamen. Ik heb een DLink NAS die gewoon moeite heeft met deze scene. Mijn Thecus NAS heeft dat niet. Zo zie je, dat voor fatsoenlijk afspelen van 1080p niet alleen de processor snelheid van belang is, maar ook de snelheid van je NAS.

Zelf zie ik op mijn HDTV geen verschil tussen een gecomprimeerde 1080p mkv rip en een originele Blue-ray rip.

Op 4 meter afstand van mijn 1.20 brede HDTV zie ik zelfs het verschil niet tussen 1080p en 576p. Het is allemaal maar betrekkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 16:29
Hoi

Ik / we zijn bezig een HTPC samen te stellen. Mijn vriendin heeft natuurlijk ook zeggenschap.
Mijn randvoorwaarden zijn dat de HTPC stil moet zijn, moet strak qua uiterlijk zijn. Goede compnenten (vanzelfsprekend natuurlijk.) En voor bereid zijn voor digitale televisie, waarschijnlijk FloppyDTV

De onderdelen die ik denk te gaan aanschaffen:
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus P5N7A-VM€ 97,65€ 97,65
1Cooler Master Silent Pro M500€ 67,50€ 67,50
1Intel Core 2 Duo E8400€ 146,27€ 146,27
1Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G€ 31,62€ 31,62
1LG GGC-H20L€ 95,-€ 95,-
1Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB€ 79,95€ 79,95
1Scythe Shuriken CPU Cooler€ 22,25€ 22,25
ImporterenTotaal€ 540,24

Daarnaast moet alles netjes in een kast verwerkt worden. Er zijn eigenlijk 2 kasten die we voor ogen hebben.
- € 440,- Zalman HD 160XT Zwart, Review van de kast op T.net Zalman
- € 630,- OrigenAE s16T Een mogelijke leverancier

Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/DataFile/product/HD160XTPlus_m.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.origenae.co.kr/images/products/s16t/s16t_htpc_strip.jpg

Mijn doelstelling is om een zo compleet mogelijke HTPC te bouwen die de volgende dingen kan doen:

- DVD's en gedownloade series kijken
- Music collectie afspelen via HD en thuisnetwerk via (home)server/gedeelde mappen
- Foto collectie beheren op diezelfde server, maar viewen op HTPC
- Geheugen kaartjes legen van HTPC naar Server en kijken van foto's van digitale camera's
- TV opnemen / kijken later via FloppyTV
- Op termijn deze kast wellicht uitbouwen met 4-5 schijven in Raid 5

Een paar vragen die mij nog niet helemaal duidelijk zijn.
- Heeft iemand ervaring met de onboard grafische kaart Full om HD1080 vloeiend en zonder haperen af te spelen ?
- Waar hebben de eigenaren van die OrigenAE S16T de kast besteld ?
- Hebben de touchscreens van de kasten pixel garantie, ik kan het nergens vinden ?

- Hebben jullie nog op/aanmerkingen op het systeem ?

Na een weekend samenstellen, zoeken en reviews lezen zou ik graag jullie mening en antwoorden horen op boventaande. Alle leuke, goede tips en ideeën zijn welkom natuurlijk.

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Stiffener,

Ik heb X15e te koop niets voor jouw??

V&A aangeboden: Origen AE X15E (ATX, Geen PSU, Zwart, LCD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

The_FrankO schreef op zondag 11 januari 2009 @ 22:14:
Maargoed sommige mensen storen zich niet zo snel aan framedrops. Ik zit me altijd al zwaar te irriteren aan de framedrops bij een wat zwaardere scene in een 720p mkv bij mijn zwager thuis met zijn Mac Mini. Dat terwijl er mensen heilig van overtuigd zijn dat dezelfde Mac Mini 1080p afspeelt.
Een punt dat in acht genomen moet worden is dat sommige rips al slecht zijn gecodeerd. Zo zie je bij sommige 23,98fps rips vloeiend beeld, bij andere lijkt het een frame elke seconde te missen. Voor mij gaat het primair om 720p omdat mijn TV niet meer aankan en ik te ver van het toestel zit om zelfs dat ten volle te kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek
  • Laatst online: 09-09 22:53

Patriek

edit koning

@ stiffener

Heb je echt een E8400 nodig? Anders ben je (80 euro?) goedkoper en energiezuiniger uit met bijv. een E5200 (ook wolfdale). Snap niet goed waarom hier zoveel E8400's voorbij komen in dit topic, terwijl een E5200 voor de meeste HTPC's al meer dan voldoet. Al je tegen het Pentium label aankijkt is een E7300 C2D nog steeds fors goedkoper (ook goede OC).

In beide behuizingen passen volgens mij ook een Ninja Mini, die kun je beter pakken dan de Shuriken. Stiller en koeler. Heb zelf een E5200 passief gekoeld (dus fan er af gelaten en enkel met 2 casefans gekoeld) op 55 graden stressed.

Heb zelf een slechte ervaring met dat bord voor 1080p24. Video raakte ver uit sync met de audio (niet te fixen met delay), terwijl het op andere resoluties goed werkte. Maar ik had een v/d eerste borden en chip werd behoorlijk heet. Las dat de Gigabyte beter gekoeld is.

[ Voor 15% gewijzigd door Patriek op 12-01-2009 02:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stiffener schreef op zondag 11 januari 2009 @ 22:54:
...
- Hebben de touchscreens van de kasten pixel garantie, ik kan het nergens vinden ?

...
Ik heb de OrigenAE S16T. Heb deze HTPC besteld bij multimediapc waar je zelf al naar verwijst. Ik heb hem daar ook laten bouwen. Naar alle tevredenheid. Ook na aankoop is de ondersteuning en service nog prima.

De kast is verder prima. Ik vind alleen dat de harddisk die ik heb redelijk veel herrie maakt. (Samsung) maar ik las net in dit forum dat er dus software voor is om deze harddisk stiller te maken. Dat ga ik proberen.

Let wel op dat het ingebouwde schermpje analoog is. Als je jouw tv via HMDI aansluit en je laat ook een Blu-ray speler inbouwen dan kun je Blu ray discs niet afspelen. De HDCP beveiliging treedt dan in werking en die staat niet toe dat het signaal 'gesplitst' wordt naar 2 uitgangen. Oplossing hiervoor: de 2 schermen uit 'clone-mode' halen in windows. Dan kun je de BD disc bekijken. Handig is het niet om eerst naar de config te moeten van de grafische kaart voordat je een film kan kijken vanaf BD.

Hoe dan ook is het ingebouwde schermpje voor mij persoonlijk wel een must-have. Een absolute meerwaarde als je alleen maar muziek wil luisteren. Hoef je niet de tv aan te zetten als je ff een nummer wil opzoeken, een playlist wil wijzigen, of ff kijken hoe een nummer ook al weer heet.

Oh ja.
Let ook op de IR module die je laat inbouwen. Ik heb zelf de IR221. Daar zijn problemen mee geweest ('sticky key probleem', vind je wel terug in forums), maar inmiddels is dat opgelost door OriginAE. Wat wel inhoudt dat die module vervangen moest worden. Ik heb dit printplaatje via de post kunnen omruilen bij multimediapc, tegen verzendkosten. Nu werkt de IR module goed. Let dus op dat je de goede IR221 module krijgt OF kies voor de IRTrans module. Met deze laatste module kun je de kast ook via de remote in- en uit- standby krijgen. Dat lukt mij met de IR221 module niet, terwijl het volgens de specs wel zou moeten werken.

Succes met je keuze.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2009 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfooter
  • Laatst online: 17-06 16:36
Ik blijf maar tegen het probleem aanlopen dat mijn mediacenter regelmatig vastloopt. Vanuit het logboek krijg ik deze melding:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
Logboeknaam:   Application
Bron:          Application Error
Datum:         10-1-2009 10:44:37
Gebeurtenis-id:1000
Taakcategorie: (100)
Niveau:        Fout
Trefwoorden:   Klassiek
Gebruiker:     n.v.t.
Computer:      Woonkamer
Beschrijving:
Toepassing met fout EHShell.exe, versie 6.1.1000.18273, tijdstempel 0x486c7eca, module met fout atiumd64.dll, versie 7.14.10.630, tijdstempel 0x493447b0, uitzonderingscode 0xc0000005, foutmarge 0x000000000000972a, proces-id 0x%9, starttijd van toepassing 0x%10.
Gebeurtenis-XML:
<Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
  <System>
    <Provider Name="Application Error" />
    <EventID Qualifiers="0">1000</EventID>
    <Level>2</Level>
    <Task>100</Task>
    <Keywords>0x80000000000000</Keywords>
    <TimeCreated SystemTime="2009-01-10T09:44:37.000Z" />
    <EventRecordID>5083</EventRecordID>
    <Channel>Application</Channel>
    <Computer>Woonkamer</Computer>
    <Security />
  </System>
  <EventData>
    <Data>EHShell.exe</Data>
    <Data>6.1.1000.18273</Data>
    <Data>486c7eca</Data>
    <Data>atiumd64.dll</Data>
    <Data>7.14.10.630</Data>
    <Data>493447b0</Data>
    <Data>c0000005</Data>
    <Data>000000000000972a</Data>
  </EventData>
</Event>

Als ik op google zoek vind ik wel soortgelijke problemen bij mensen, maar die zijn allen bij systemen met XP, maar niet met Vista.
bigfooter schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 09:42:
Hallo,

Ik heb afgelopen kerstvakantie ook een HTPC gebouwd en deze werkt naar alle tevrendenheid. Echter is er nog één klein ding dat ik maar niet opgelost krijg. Als ik mijn mediacenter 's ochtends voor het eerst opstart (uit de S3 slaapstand) dan staat er in beeld een windows foutmedling dat Windows Mediacenter is vastgelopen en opnieuw moet worden opgestart.

Als ik die melding wegklik start VMCE vanzelf weer op. De rest van de dag kan ik mijn mediacenter zo vaak als ik wil in slaapstand zetten en hij ontwaakt gewoon goed. Alleen de eerste keer na de nacht gaan het niet goed. Ik denk dus dat het met het ophalen van de programmagegevens niet goed gaat. Wie heeft raad?

Mijn specs:

Hardware
Corsair CX400W 400 Watt
LG GGC-H20L
Kingston ValueRam Dual Channel 4 GB,
Scythe Processorkoeler Ninja Mini
GigaByte GA-MA78GM-S2H
Digital Everywhere DVB-C FloppyDTV
Mascom CAM AlphaCrypt DVB-C
OrigenAE S14V Zwart, Geen Voeding
Samsung SpinPoint F1 1 TB,
AMD Athlon 64 X2 5050E

Software
Microsoft Windows Vista Home Premium SP1 64 Bit Home Premium,
TVpack2008
MCE standbytool, ingesteld op 15 min. idle time

Wind, Waves and Snow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La_Pazz
  • Laatst online: 13-09 13:31
Ik heb een week geleden een s16v besteld bij http://www.salland.eu/, voor zover ik kon nagaan een van de weinige en goedkopere aanbieders. Ben dus in blijde afwachting :)

[ Voor 20% gewijzigd door La_Pazz op 12-01-2009 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor
  • Laatst online: 20:29

EraZor

Don't mention the war

[...]

Phuncz, Ik kan je verhaal onderschrijven; heb hetzelfde bordje en ook een atom 330. 1GB mem d'r bij en iedere gedownloade 1080p loopt hier keurig. heb alleen core avc en ffdshow geïnstalleerd. Draai Windows7 beta 1 (32bit) met mediacenter. Geen centje pijn. Het geheugen schiet hier en daar wat tekort (2GB is onderweg) wat zich uit in veel schijfactiviteit. Ik kijk overigens alleen maar 720P (32" HD-ready)

Ander vraagje: ik gebruik nu een seagate 320gb 7200.10 schijf, maar deze is nogal hoorbaar. Niet de lees/schrijfactiviteit, maar gewoon het spinnen. Mijn kastje (procase Noah) resoneert d'r op. ik heb al alternatieve ophangmethoden geprobeerd, maar weinig soelaas. Wat zijn op dit moment de stille keuze's voor HD's? (1TB)

[ Voor 13% gewijzigd door EraZor op 12-01-2009 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vraag waar ik al lang mee worstel, op de GA-MA78GM-S2H krijg ik via de s/pdif geen geluid via de versterker, alle ander opties hdmi en gewone boxen doen het wel. Waar kan dit aan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodski
Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2009 @ 14:59:
Een vraag waar ik al lang mee worstel, op de GA-MA78GM-S2H krijg ik via de s/pdif geen geluid via de versterker, alle ander opties hdmi en gewone boxen doen het wel. Waar kan dit aan liggen.
Ik heb het andersom met de GA-E7AUM-DS2H
Zullen we ruilen ?

Welke audio device heb je gekozen in het control panel ?

[ Voor 7% gewijzigd door Woodski op 12-01-2009 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ruilen kan altijd nog, via de audio instellingen die mee geinstalleerd worden. De gekozen audio is realtek HD audio output en geen HDMI audio uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasvs31
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-07 22:47
Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2009 @ 14:59:
Ik had voorheen in het bios beeld via DVI aanstaan (in plaats van HDMI) terwijl ik hem wel met HDMI had aangesloten en toen liep geluid probleemloos via de optical out naar mijn AV receiver. Sinds ik de bios instelling heb gewijzigd naar HDMI, gaat geluid ook alleen over HDMI naar mijn AV receiver.

Als ik geluid over optical out selecteer in de HD audio manager krijg ik ook geen geluid. Vreemd, maar het maakt mij niets uit. Geluid gaat nu ook digitaal naar de receiver en ik heb een optical aansluiting over op de receiver waar nu m'n Squeezebox op is aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 16:29
Thx, was een leuke optie, maar ik krijg het thuis niet door. Succes met de verkoop!
Patriek schreef op maandag 12 januari 2009 @ 02:45:
@ stiffener

Heb je echt een E8400 nodig? Anders ben je (80 euro?) goedkoper en energiezuiniger uit met bijv. een E5200 (ook wolfdale). Snap niet goed waarom hier zoveel E8400's voorbij komen in dit topic, terwijl een E5200 voor de meeste HTPC's al meer dan voldoet. Al je tegen het Pentium label aankijkt is een E7300 C2D nog steeds fors goedkoper (ook goede OC).

In beide behuizingen passen volgens mij ook een Ninja Mini, die kun je beter pakken dan de Shuriken. Stiller en koeler. Heb zelf een E5200 passief gekoeld (dus fan er af gelaten en enkel met 2 casefans gekoeld) op 55 graden stressed.

Heb zelf een slechte ervaring met dat bord voor 1080p24. Video raakte ver uit sync met de audio (niet te fixen met delay), terwijl het op andere resoluties goed werkte. Maar ik had een v/d eerste borden en chip werd behoorlijk heet. Las dat de Gigabyte beter gekoeld is.
Thx voor alle antwoorden en suggesties.
De E8400, kan inderdaad iets minder worden, maar ik houd wel van wat extra's. Het geld en eventueel de powerconsumptie zijn van secundair belang(speelt wel mee). Het ding moet stil zijn. En natuurlijk zitten er tussen de die onderdelen wel een relatie. ;)

Als de Ninja Mini zorgt voor een koelere en stillere kast, dan lijkt me dat beter, thx.

Via AnandTech heb ik wat meer over de 9300 en andere moederborden gelezen, and so far so good.
Zou de MSI P7NGM Digital een beter alternatief zijn? Qua prijs ontloopt het elkaar niet veel.
Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2009 @ 07:58:
[...]
Ik heb de OrigenAE S16T. Heb deze HTPC besteld bij multimediapc waar je zelf al naar verwijst. Ik heb hem daar ook laten bouwen. Naar alle tevredenheid. Ook na aankoop is de ondersteuning en service nog prima.

De kast is verder prima. Ik vind alleen dat de harddisk die ik heb redelijk veel herrie maakt. (Samsung) maar ik las net in dit forum dat er dus software voor is om deze harddisk stiller te maken. Dat ga ik proberen.
Ik heb meer over de site gelezen, klinkt postief allemaal, maar ik vind het ook wel leuk om het zelf te doen ;)
Als ik geld zat had, dan kocht ik de Qmotion van een paar pages terug. Mooi apparaat en alles in 1 keer goed met 2 FloppyDTV kaarten erin.
Let wel op dat het ingebouwde schermpje analoog is. Als je jouw tv via HMDI aansluit en je laat ook een Blu-ray speler inbouwen dan kun je Blu ray discs niet afspelen. De HDCP beveiliging treedt dan in werking en die staat niet toe dat het signaal 'gesplitst' wordt naar 2 uitgangen. Oplossing hiervoor: de 2 schermen uit 'clone-mode' halen in windows. Dan kun je de BD disc bekijken. Handig is het niet om eerst naar de config te moeten van de grafische kaart voordat je een film kan kijken vanaf BD.

Hoe dan ook is het ingebouwde schermpje voor mij persoonlijk wel een must-have. Een absolute meerwaarde als je alleen maar muziek wil luisteren. Hoef je niet de tv aan te zetten als je ff een nummer wil opzoeken, een playlist wil wijzigen, of ff kijken hoe een nummer ook al weer heet.
Het extra scherm is voor mij ook zeer belangrijk. Dat het splitsen van het signaal zoveel trammelant oplevert wist ik niet, al had ik er iets over gelezen.
Eigenlijk geef je aan dat je de "clone modus" uit kunt zetten als de HTPC aanstaat. Daarna kun je de BluRay disc afspelen op de TV, zonder herstart/reboot e.d.? (als ik het goed begrijp) Dat zou een kleine moeite zijn, en goed werkzaam wat mij betreft.
Oh ja.
Let ook op de IR module die je laat inbouwen. Ik heb zelf de IR221. Daar zijn problemen mee geweest ('sticky key probleem', vind je wel terug in forums), maar inmiddels is dat opgelost door OriginAE. Wat wel inhoudt dat die module vervangen moest worden. Ik heb dit printplaatje via de post kunnen omruilen bij multimediapc, tegen verzendkosten. Nu werkt de IR module goed. Let dus op dat je de goede IR221 module krijgt OF kies voor de IRTrans module. Met deze laatste module kun je de kast ook via de remote in- en uit- standby krijgen. Dat lukt mij met de IR221 module niet, terwijl het volgens de specs wel zou moeten werken.

Succes met je keuze.
Hmmzz.. daar heb k me nog helemaal niet in verdiept. De ab wordt standaard meegeleverd met de kast. Dan zou je toch mogen verwachten dat het werkt. Ik ga dat eens uitzoeken, thx.
Jij hebt alles laten regelen en inbouwen via die winkel. Heb je enig idee wat je daardoor extra kwijt was? Ik ben op zich wel van het idee gecharmeerd, maar het moet geen honderden euro's extra worden.
La_Pazz schreef op maandag 12 januari 2009 @ 11:36:
[...]
Ik heb een week geleden een s16v besteld bij http://www.salland.eu/, voor zover ik kon nagaan een van de weinige en goedkopere aanbieders. Ben dus in blijde afwachting :)
Ik ken de zaak, ik het er in het verleden ook meerdere onderdelen vandaan gehaald. Ben er erg tevreden over. Ik kon verder niets vinden over de pixel garantie. Heb jij die kunnen vinden ? Op de site van Salland staat trouwens alleen de S16V, niet de T variant. Weet je zeker dat je dezelfde kast bedoeld? Bij de de andere zaak Azerty hebben ze deze kast wel. (Azerty is een afsplising van Salland)
Ik ben benieuwd wat je van de kast vind. Ga je nog (mooie) foto's posten?

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensh
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-06 21:41
finraziel schreef op donderdag 18 december 2008 @ 22:22:
[...]

Waarschijnlijk staat je schijf ingesteld op max performance en kun je deze stiller maken door met een tooltje deze setting te veranderen... Zie bv dit artikel van ome Tom:
http://www.tomshardware.c...itachi-acoustic,2084.html
Op een HTPC zul je waarschijnlijk toch minder om prestatie geven dan om stilte, dus dan zou ik gewoon met zoiets als WinAAM (zie pag 2 van dat artikel) je drive in silent mode te zetten.

Een WD er in stoppen kan natuurlijk ook, dan zou ik gaan voor deze:
pricewatch: Western Digital Caviar Green WD10EADS, 1TB
Let wel op dat je een eaDs hebt en geen eaCs. De eads heeft namelijk maar 3 platters ipv 4 in de eacs en is mede daardoor sneller, stiller en zuiniger, terwijl hij niet duurder is.
Heb naar aanleiding van je post wat research gedaan. http://www.tomshardware.c...-terabyte-1tb,2078-2.html hardware testen onderschreef jouw mening ten volle. Dus bij Dunnet deze 1 TB HD gehaald voor EUR 80,- ex transport. Afgelopen weekend geinstalleerd (clonen van Samsung naar WD heeft wat koppijn gekost om het bootable te krijgen (lukte niet met Norton Ghost), acronis bracht de oplossing).

De zoekgeluiden zijn (waren) luider als bij de Samsung 750 Gb, WINAAM is dus een must en is nu stiller als de Samsung. Het gezoem is verder ook wat minder dus ten opzichte van de Samsung een goede keuze en nog goedkoper volgens mij ook. Volgens Tom zou de prestatie ook beter zijn als de Samsung maar dit merk ik niet in dagelijks gebruik, eerder indruk iets minder snel. Enfin, heb geen benchmarks erop los gelaten dus dit is puur subjectief gevoel

Dus bedankt voor je tip, ik ben er blij mee :)

Vostro1000 en Dimension9150

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was van plan om een slim-line htpc (tussen de 100 en 140 mm hoog) in deze kast te plaatsen:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/c.stoepker/P1122173small.JPG
De Philips recorder moet er dan natuurlijk wel uit.
Als het deurtje dicht is dan is er geen lucht circulatie meer mogelijk.

Denken jullie dat dat mogelijk is voor wat betreft de warmte ontwikkeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Als je wat gaten hebt of maakt in de achterwand zou het wellicht moeten gaan.
Zonder dit vrees ik dat de temps aardig kunnen gaan oplopen.
Wat frisse lucht naar binnen aan de voorkant is natuurlijk altijd een pré. Kun je niet nog ergens een kier maken op de 1 of andere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaajee schreef op maandag 12 januari 2009 @ 21:57:
Als je wat gaten hebt of maakt in de achterwand zou het wellicht moeten gaan.
Zonder dit vrees ik dat de temps aardig kunnen gaan oplopen.
Wat frisse lucht naar binnen aan de voorkant is natuurlijk altijd een pré. Kun je niet nog ergens een kier maken op de 1 of andere manier?
De achterwand staat bijna pal tegen de muur, zit een halve centimeter tussen.
Een kier aan de voorkant kan wel maar dan schiet mijn vrouw me dood 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2009 @ 21:54:
Ik was van plan om een slim-line htpc (tussen de 100 en 140 mm hoog) in deze kast te plaatsen:
[afbeelding]

Beetje OT: is dat de centerspeaker die daar op die (volgens mij) UPC-doos staat? Ik zou hem zelf namelijk eigenlijk op mijn HTPC (Silverstone GD02) moeten zetten en ik vroeg me af of dat verstandig is.

En hoe ben je dat eigenlijk van plan te gaan doen met UPC en een mediacenter?

[ Voor 6% gewijzigd door D-e-n op 12-01-2009 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Vandaag een heel leuke oplossing gevonden om een HTPC te besturen, Zemote. Het is een app voor de iPhone die je toelaat via wireless je PC te besturen. Het emuleert een muis, toetsenbord en mediacenter remote. Het leuke is dat dit zeer goed en snel werkt. Ook kost het maar een paar euro als je zo'n iDingetje al hebt en zo slingert er niet nog eens een remote rond. Klein 300KB programma op je PC installeren, appje draaien, verbinden en klaar ! Het werkt heerlijk, fenomenale oplossing vind ik zelf.
Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2009 @ 21:59:
[...]
De achterwand staat bijna pal tegen de muur, zit een halve centimeter tussen.
Een kier aan de voorkant kan wel maar dan schiet mijn vrouw me dood 8)7
Misschien kan je dat deurtje aan de onderkant schuin uitfreezen dat je het niet ziet maar er wel onderaan een kier is ? Daar dan een 120mm fan op lage toeren tegen zetten voor circulatie. Dus als je de foto bekijkt, rechtsonder de foto in dat deurtje een schuine kant freezen op 45° zodat van buitenaf het vol lijkt maar je eigenlijk dit maakt:

Zijaanzicht:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
 v bovenkant kast
==========| |
          | |
          | |
          | |
          | |  <-- Deurtje
          | |
[HTPC]    | |
  Fan-> []| |
========== \|  <-- schuine kant
 ^ onderkant kast

Dan kan je vrouw niet klagen en is het nog allemaal functioneel. Eventueel kan je de fan weglaten maar dan raad ik je aan om geen zwaar systeem te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stiffener schreef op maandag 12 januari 2009 @ 20:30:
[...]

Eigenlijk geef je aan dat je de "clone modus" uit kunt zetten als de HTPC aanstaat. Daarna kun je de BluRay disc afspelen op de TV, zonder herstart/reboot e.d.? (als ik het goed begrijp) Dat zou een kleine moeite zijn, en goed werkzaam wat mij betreft.
Ja juist, zo werkt het.
stiffener schreef op maandag 12 januari 2009 @ 20:30:
[...]

Hmmzz.. daar heb k me nog helemaal niet in verdiept. De ab wordt standaard meegeleverd met de kast. Dan zou je toch mogen verwachten dat het werkt. Ik ga dat eens uitzoeken, thx.
Jij hebt alles laten regelen en inbouwen via die winkel. Heb je enig idee wat je daardoor extra kwijt was? Ik ben op zich wel van het idee gecharmeerd, maar het moet geen honderden euro's extra worden.
Nou in mijn geval niet dus. Maar ik mag ook aannemen dat OriginAE de kasten niet meer uitleverd met de 'foute' IR221 module. Maar vraag dat voor de zekerheid na als je de kast ergens besteld.
Het laten bouwen heeft me +/- 75 euro gekost (staat ook op de site vermeld). Dat was dus assemblage, software installatie en alles inregelen dat ie zo min mogelijk herrie maakt. Ik ben niet zo'n hardware-freak dus vond ik wel een ideale oplossing in mijn geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-08 22:00

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Phuncz schreef op zondag 11 januari 2009 @ 16:29:
[...]

Zeg dat maar tegen de ongelovigen hier die zweren bij quad cores, 4GB RAM en dikke videokaarten voor 1080p :) Het vermogen onder load voor mijn systeem weet ik niet precies maar het blijkt dat dat tegen de 40W aanligt. De voeding kan 60W max aan, daar haalde ik mijn cijfer van.
Natuurlijk kan een dual core Atom ook. Maar je mag geen appels met peren vergelijken. Ik draai gemuxte Blu-Ray's met filters en daar heb je toch echt minimaal een 2.8 GHz dual core voor nodig, quad core aanbevolen. En ik geef digitaal uncompressed de audio door iets wat niet zonder een 9400 chipset kan. 4GB ram omdat het nu toch niets kost en straks wel handig is bij overbouwen (met een x86 os raak ik toch al bijna 1GB kwijt).

720p re-encode CoreAVC met DTS,DD -> Atom
1080p re-encode (<10GB/uur) CoreAVC met DTS,DD -> Dual Core Atom
1080p mux (>10GB/uur) CoreAVC met DTS,DD -> C2D
1080p mux (>10GB/uur) FFDShow/PowerDVD met DTS,DD -> C2D e6700 of videokaart met decoding
1080p mux (>10GB/uur) FFDShow + filters met DTS,DD -> C2D e8300
1080p mux (>11GB/uur) FFDShow + filters met LPCM -> C2D e8300 + 9400 chipset

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnat
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 14:08
Ik ben ook maar begonnen met een HTPC om de gebruikelijke redenen. Ik heb gekozen voor de volgende componenten:

- OrigenAE S16T Black
- MSI DKA790GX met onboard HD3300
- AMD 4850e 45W
- Kingston CL5 2x 1Gb
- 3x WD Green 1TB (geen RAID setup)
- Radeon HD3450 PCI-E
- Hauppauge HVR-4000
- 2x Harmony 1000 met RF extender

Hierop zit een 32" Philips LCD TV die op de slaapkamer hangt via DVI. En een 50" Philips Plasma TV op HDMI. Beide hebben een maximale resolutie van 1080i maar ik draai 1280x768. Dit is niet de meest ideale resolutie qua uitlijning maar ik heb wel het idee dat de pixels 1:1 staan. Prima voor nu. Het 7" Touchscreen schermpje draait ook deze resolutie.

Ik ben begonnen met een Vista SP1 x86 setup. Dit werkte op zich prima, alleen had ik al mijn codecs en instellingen om zeep geholpen omdat ik DXVA aan de praat wilde krijgen. Hier ben ik nu vanaf gestapt door CoreAVC aan te schaffen. Dit werkt gewoon goed met alle 1080p content die ik heb.

Momenteel draai ik Windows 7 Ultimate Beta x86. Dit mede door de aanpassingen binnen Media Center. Het verbaasde me enorm hoe makkelijk de installatie verliep. Naast Windows (en de Hardware drivers) heb ik alleen CCCP en CoreAVC Pro geinstalleerd. Verder helemaal niets, ook geen ATI drivers. En alles wat ik er van verwacht (TV kijken/Opnemen/Films kijken) werkt naar behoren.

Alleen het nadeel is dat ik Media Center opnieuw moet instellen als ik het boven wil gebruiken. Het zou beter zijn als ik deze 2x zou kunnen opstarten en zowel boven als beneden onafhankelijk zou kunnen bedienen. Maar volgens mij bestaat deze functionaliteit niet? Ik heb ook geprobeerd de schermen te klonen, de resolutie is immers het zelfde. Maar doordat de schermen worden aangestuurd door 2 video kaarten is dit niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik ben bezig met een htpc om de gebruikelijke redenen.
Ik wil hem als mediacenter gebruiken. tv opnemen, mp3 afspelen, dvd kijken ( later ook blue ray )

Ik heb reeds gekocht :

Dign kast
Abit IL-90MV
Core 2 Duo Mobile t5200 ( wordt later vervangen voor een ander exemplaar )
1 gb 667
Western Digital 1 TB 10EADS (SATA300 - 32 MB)

Maar ik vraag me af welke dvd speler ik nodig heb. Welke is echt stil?

edit. Heb het al gezien. Nero drive speed heb ik nodig :)
Als iemand nog tips voor me heeft hoor ik het graag

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2009 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensh
Heb een beetje vreemd probleem. Gebruik Vista Premium met MCE icm met PowerDVD en FDDshow codec's Speelt eigenlijk alles af behalve ... :(
Als ik Stargate afleveringen download komen deze in 720p mkv. Als ik deze wil afspelen in MCE krijg ik een foutmelding. Kies ik echter dezlefde MKV in Verkenner, rechtse muistoets, open met Windows MEdia Center speelt hij hem wel af ! 8)7 Heb dit nu al met een paar MKV's gehad, gemene deler is dat het allemaal geposte 720's zijn van SciFi afleringen die zijn uitgezonden in de US

Iemand een idee waar dit door komt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
ik zit met een enorm dilemma,

ik heb op dit moment het onderstaande systeem draaiende, eigenlijk aan het eind van zijn latijn, zegmaar bijna dood moederbord.

http://tweakers.net/gallery/17215/sys

nou wil ik gaan updaten

aangezien mijn gebruik zo'n 75% films kijken is en overige voor Gamen en tekenen, ben ik hier beland.

Gezien deze BBG van November ben ik gaan kijken/vergelijken.

Qua prijs, aan upgrade, kom ik ongeveer uit op zo'n 300-350 Euro.

Maar,
wat heb ik dan,
Intel Dual-Core E8400
Kingston ValueRAM 2GB
GigaByte, GA-E7AUM-DS2H

qua processor en geheugen valt hier nog wat winst te halen, maar kan ook extra voor worden uitgegeven voor de xtra performance.

Wat ik dus wil bereiken is:

- vooruitgang
- 720p en 1080p vlekkeloos kunnen afspelen
- enigszins normaal de huidige games kunnen afspelen (hoeft niet top-max enzo) max 1280-1024 res ofzo)

Ik zit echt in hoge nood, mn huidige systeem heeft ineens bedacht na 1,5 jaar trouwe dienst,
dat deze maar eens continu aan de NV4_DISP errors is gaan hangen, en kom er met geen enkele driver vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 19:01:
Ook ik ben bezig met een htpc om de gebruikelijke redenen.
Ik wil hem als mediacenter gebruiken. tv opnemen, mp3 afspelen, dvd kijken ( later ook blue ray )

Ik heb reeds gekocht :

Dign kast
Abit IL-90MV
Core 2 Duo Mobile t5200 ( wordt later vervangen voor een ander exemplaar )
1 gb 667
Western Digital 1 TB 10EADS (SATA300 - 32 MB)

Maar ik vraag me af welke dvd speler ik nodig heb. Welke is echt stil?

edit. Heb het al gezien. Nero drive speed heb ik nodig :)
Als iemand nog tips voor me heeft hoor ik het graag
Een Pioneer DVR 216 is zeer stil met het afspelen van dvd's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensh
Verwijderd schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 22:02:
[...]

Een Pioneer DVR 216 is zeer stil met het afspelen van dvd's.
Heb een Sony OptiARC van < EUR 20 (.http://www.alternate.nl/html/product/DVD-reWriters_Serial-ATA/Sony_NEC_Optiarc/AD-7200S/-1067185/?articleId=-1067185). Is ook stil. bij afspelen DVD Ik denk dat het niet zoveel uitmaakt welke drive je koopt zolang je maar Nero Drivespeed installeert. OP een snelheid van 1x zijn ze allemaal wel stil. Hoeft dus niet veel te kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
HyperTrophy schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 20:53:
ik zit met een enorm dilemma,

..................
Ik zit echt in hoge nood, mn huidige systeem heeft ineens bedacht na 1,5 jaar trouwe dienst,
dat deze maar eens continu aan de NV4_DISP errors is gaan hangen, en kom er met geen enkele driver vanaf.
Nou ik zou eerst gewoon eens een complete reinstall doen. Hoe kom je erbij dat een (blijvend) hardware probleem is? Lijkt me gewoon software hoor..............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek
  • Laatst online: 09-09 22:53

Patriek

edit koning

Rensh schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 23:25:
[...]

Heb een Sony OptiARC van < EUR 20 (.http://www.alternate.nl/html/product/DVD-reWriters_Serial-ATA/Sony_NEC_Optiarc/AD-7200S/-1067185/?articleId=-1067185). Is ook stil. bij afspelen DVD Ik denk dat het niet zoveel uitmaakt welke drive je koopt zolang je maar Nero Drivespeed installeert. OP een snelheid van 1x zijn ze allemaal wel stil. Hoeft dus niet veel te kosten
Probleem is alleen dat als er een keer een schijfje in komt met data of filmpjes die niet te streamen zijn, dat het te langzaam is en gaat haperen. Ik weet wel dat je makkelijk tussen twee modussen kunt schakelen, maar de leek niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 12:57
kaajee schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 23:37:
[...]

Nou ik zou eerst gewoon eens een complete reinstall doen. Hoe kom je erbij dat een (blijvend) hardware probleem is? Lijkt me gewoon software hoor..............
Lijkt me logisch. Als je niks aan de software veranderd en vervolgens BSOD's krijgt, moet het wel aan de hardware liggen.

Maar dan nog zou ik inderdaad eerst een herinstallatie doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05

psy

Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2009 @ 21:54:
[afbeelding]

Ik kan mijn kast dicht laten. Temp loopt wel op, maar niet extreem. Wel gebruik ik een zuinige 35 Watt cpu dat maakt wel wat uit.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
AvanCade schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 06:16:
[...]

Lijkt me logisch. Als je niks aan de software veranderd en vervolgens BSOD's krijgt, moet het wel aan de hardware liggen.
.........
Je/er verandert altijd wat aan je software normaal gesproken, al is het alleen maar vanwege bijv. Windows Update, virusscanner die updates draaien etc. Al die zaken kunnen van invloed zijn.

Beetje naïeve gedachtegang: "o, ik krijg BSOD's, hmmm dan moet ik maar een nieuw systeem kopen. Nee, ik ga verder eigenlijk weinig proberen. Gewoon nieuw, heb ik nergens last van".

Wel lekker voor de fabrikanten, zo'n houding........

[ Voor 22% gewijzigd door kaajee op 14-01-2009 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb mijn Gigabyte GA-E7AUM-DS2H via HDMI aangesloten op mijn Marantz SR5003 receiver. Ik gebruik de NVIDIA HDMI audio driver en heb mijn speakers in Windows Vista 32bit netjes als 5.1 ingesteld. Uit alle speakers geluid muv de subwoofer.

Iemand enig idee waar dit in kan zitten???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Kan haast niet anders dan dat het ligt aan je receiver of aan je subwoofer.........niet aan je pc. Zaakje wel goed aangesloten? Krijg je wel geluid uit je subwoofer als je allen de receiver gebruikt (radio of cd oid)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja alles is correct aangesloten. Van andere bronnen krijg ik wel volledig 5.1 geluid. Ook het testen van de kanalen op de receiver geeft geluid uit de subwoofer.

Volgens mij is dit probleem ontstaan na het installeren van de NVIDIA HDMI audio driver. Eerder gebruikte ik de MS drivers (High Definition Audio Device in Device Manager). Ik kon toen alleen stereo speakers kiezen en bijvoorbeeld DTS vanuit PowerDVD werd niet correct doorgegeven. Ik heb toen de NVIDIA drivers geinstalleerd en leken de problemen opgelost ... alleen de subwoofer geeft geen kik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in Mpc krijg ik steeds de fps rechts bovenin in beeld, enig idee hoe dit uit gezet kan worden ?
kan deze optie nergens vinden helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Wellicht helpt OSD (=On Screen Display) uitzetten...........
(options, miscellaneous)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-08 20:40
Ik heb een probleem..

Ik heb een Dell Inspirion 1525 laptop met een Intel GMA 965.
Sinds ik een grote FullHD TV heb ben ik erachter dat niet alle FullHD bestanden vlekkeloos afspelen via HDMI (werken wel, maar niet in alle mediacenters). Ik moet dus eigenlijk wel upgraden.

Mijn plan is om mijn huidige laptop te verkopen, en daarvoor dus een goede FullHD capable laptop voor te kopen. Echter, ik gebruik de laptop alleen als volwaardige mediacenter, en vind dit nogal zonde. Voordeel is dat het geen ruimte inneemt en dat het uber-stil is. Maar een HTPC kan dat natuurlijk ook zijn.

Het enige wat ik doe is media kijken/downloaden via nieuwsgroepen en ik maak gebruik van medaicenters als Vista MC of Mediaportal.

Ik wil het liefst zo goedkoop mogelijk klaar zijn en dus een volwaardige HDMI mediacenter hebben die dus absoluut geen problemen heeft, en helemaal soepel omgaat, met 1080P MKV's.

Wat is slimmer om te doen qua prijs? HTPC of een Laptop met HDMI met een redelijke videochip?

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rensh schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 23:25:
[...]

Klopt maar bij de Pioneer heb je geen drivespeed nodig,hoe minder programma's er op de achtergrond draaien hoe beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor
  • Laatst online: 20:29

EraZor

Don't mention the war

Dannydeman schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 15:09:
Ik heb een probleem..

Sinds ik een grote FullHD TV heb ben ik erachter dat niet alle FullHD bestanden vlekkeloos afspelen via HDMI (werken wel, maar niet in alle mediacenters). Ik moet dus eigenlijk wel upgraden.

Mijn plan is om mijn huidige laptop te verkopen, en daarvoor dus een goede FullHD capable laptop voor te kopen. Echter, ik gebruik de laptop alleen als volwaardige mediacenter, en vind dit nogal zonde. Voordeel is dat het geen ruimte inneemt en dat het uber-stil is. Maar een HTPC kan dat natuurlijk ook zijn.

Het enige wat ik doe is media kijken/downloaden via nieuwsgroepen en ik maak gebruik van medaicenters als Vista MC of Mediaportal.

Ik wil het liefst zo goedkoop mogelijk klaar zijn en dus een volwaardige HDMI mediacenter hebben die dus absoluut geen problemen heeft, en helemaal soepel omgaat, met 1080P MKV's.

Wat is slimmer om te doen qua prijs? HTPC of een Laptop met HDMI met een redelijke videochip?
Qua prijs is een htpc natuurlijk veel goedkoper. matx kasje, matx bordje (liefst met on-board hd versnellende videochip) (of alles mitx), simpele cpu, reepje ram en een hd en je bent er....

Je kan een htpc natuurlijk veel duurder maken door allerhande exotische hardware, maar een relatief simpel systeem volstaat voor full-hd

[ Voor 5% gewijzigd door EraZor op 14-01-2009 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodski
Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 10:51:
Hallo,

Ik heb mijn Gigabyte GA-E7AUM-DS2H via HDMI aangesloten op mijn Marantz SR5003 receiver. Ik gebruik de NVIDIA HDMI audio driver en heb mijn speakers in Windows Vista 32bit netjes als 5.1 ingesteld. Uit alle speakers geluid muv de subwoofer.

Iemand enig idee waar dit in kan zitten???
Dan ben je al verder dan ik. Onder XP32 krijg ik alleen stereo
Gelukkig werkt optical voorlopig goed
Probeer je vraag eens HIER te stellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
[...]

[...]

kaajee schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 09:35:
[...]

Je/er verandert altijd wat aan je software normaal gesproken, al is het alleen maar vanwege bijv. Windows Update, virusscanner die updates draaien etc. Al die zaken kunnen van invloed zijn.

Beetje naïeve gedachtegang: "o, ik krijg BSOD's, hmmm dan moet ik maar een nieuw systeem kopen. Nee, ik ga verder eigenlijk weinig proberen. Gewoon nieuw, heb ik nergens last van".

Wel lekker voor de fabrikanten, zo'n houding........
Luister, zelfs al draait de boel prima, ik wil een nieuw systeem.
ik wil weten wat ik qua grafische kracht ga winnen.

en ik twijfel nog tussen XP en Vista ivm DTS geluid ( heb ook nog een losse Theatron Agrippa )

Ik heb overigens windows opnieuw geinstalleerd, en 5 verschillende nvidia drivers geprobeerd, maar niets helpt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Dannydeman schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 15:09:
Ipv je hele laptop te upgraden is het ook waard om CoreAVC eens te proberen. Dikke kans dat je 1525 het dan wel trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nieuw op dit forum en op een eerdere post kreeg ik antwoorden waar ik direct mee uit de voeten kon.

Vandaar de vraag hoe speel ik een BDMV file af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Rebel
  • Laatst online: 12-09 09:36
Ik ben twee systemen met een Gigabyte E7AUM-DS2H moederbord aan het samenstellen. Op het AVS forum wordt i.v.m. de hitte van de gpu geadviseerd om een top-down processor koeler (bv Scythe Shuriken) te kopen i.p.v. een tower (Scythe Ninja Mini). Hoe denken jullie daarover? Heeft iemand issues doordat hij/zij een tower koeler heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
Wouter Rebel schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 16:32:
Ik ben twee systemen met een Gigabyte E7AUM-DS2H moederbord aan het samenstellen. Op het AVS forum wordt i.v.m. de hitte van de gpu geadviseerd om een top-down processor koeler (bv Scythe Shuriken) te kopen i.p.v. een tower (Scythe Ninja Mini). Hoe denken jullie daarover? Heeft iemand issues doordat hij/zij een tower koeler heeft?
Heb zelf dit bord met een Scyte Ninja (zonder de fan!), maar gebruik dit in een Antec Fusion remote kast met een goede airflow en met een E5200. In de kast zitten twee 120mm fans welke op de laagste stand staan, geen enkel probleem, temperaturen CPU blijft onder de 65 graden.

[ Voor 5% gewijzigd door jschoorl2 op 15-01-2009 17:06 ]

Pagina: 1 ... 10 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.