powerdvd, versie 7.3 kan gewoon nog blueray disks gewoon vanaf de schijf afspelen, latere versies alleen als het een .iso is (of direct het grootste bestand).Verwijderd schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 09:06:
Ik ben nieuw op dit forum en op een eerdere post kreeg ik antwoorden waar ik direct mee uit de voeten kon.
Vandaar de vraag hoe speel ik een BDMV file af.
Bedankt voor de info. Wat is de temperatuur van de Nvidia chipset?jschoorl2 schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 17:03:
[...]
Heb zelf dit bord met een Scyte Ninja (zonder de fan!), maar gebruik dit in een Antec Fusion remote kast met een goede airflow en met een E5200. In de kast zitten twee 120mm fans welke op de laagste stand staan, geen enkel probleem, temperaturen CPU blijft onder de 65 graden.
Ik lees dat met name de Nvidia chipset profiteert van een top-down koeler. Mijn voorkeur gaat uit naar een Ninja Mini als koeler. Als echter blijkt dat de chipset erg warm wordt door het ontbreken van airflow door de processor koeler, is het misschien verstandiger om voor een Shuriken (of Zipang) te gaan.
Verwijderd
Voor sa1,
Start je de hoofdmap bdmv op of een onderliggende map. Want als is ik de bdmv open doet hij niets. Waar kan dit aanliggen.
Start je de hoofdmap bdmv op of een onderliggende map. Want als is ik de bdmv open doet hij niets. Waar kan dit aanliggen.
Deze wordt 55 graden maar profiteert natuurlijk wel van een goede flow in de kast welke je met schotjes wat kunt sturen.Wouter Rebel schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 18:53:
[...]
Bedankt voor de info. Wat is de temperatuur van de Nvidia chipset?
Ik lees dat met name de Nvidia chipset profiteert van een top-down koeler. Mijn voorkeur gaat uit naar een Ninja Mini als koeler. Als echter blijkt dat de chipset erg warm wordt door het ontbreken van airflow door de processor koeler, is het misschien verstandiger om voor een Shuriken (of Zipang) te gaan.
Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen
Gezien het feit mijn Dell Inspiron 1525 prima bevalt, was ik benieuwd of deze laptop geschikt is als volwaardige FullHD mediacenter?
http://configure2.euro.de...153505&rbc=N0153505&s=dhs
Ik zelf heb weinig verstand van die mobiele video(chips)kaarten. Dus weet niet of die videokaart in die laptop een beetje oke is?
Ik zelf heb weinig verstand van die mobiele video(chips)kaarten. Dus weet niet of die videokaart in die laptop een beetje oke is?
Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.
Zijn er ook mensen die de Scythe Orochi gebruiken? Moet heel stil zijn, maar wel groot.
Verwijderd
UPC gebruik ik om digitaal TV signaal te ontvangen en is aangesloten om mijn Marantz versterker voor de audio en op de TV voor de video.En hoe ben je dat eigenlijk van plan te gaan doen met UPC en een mediacenter?
De Media center koppel ik op de analoge kabel om toch nog video op te kunnen blijven opnemen en de Media center heeft ook een torrent client die HD voor mij download vanf het internet. De Media center koppel ik ook aan mijn versterker voor audio (optical audio) en rechtstreeks op mijn TV voor de HD video.
55 graden is prima te doen. Ik ben van plan ze in een Antec Solo en een Antec 4480 te bouwen; beide met stock fans op low. Zal de chipset dat (qua temperatuur) trekken in combinatie met een Ninja Mini?jschoorl2 schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 20:09:
[...]
Deze wordt 55 graden maar profiteert natuurlijk wel van een goede flow in de kast welke je met schotjes wat kunt sturen.
Dat ding (Studio 15?, met P8400 en ATi 3450) moet prima in staat zijn om als FullHD mediacenter dienst te doen.Dannydeman schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 20:20:
Gezien het feit mijn Dell Inspiron 1525 prima bevalt, was ik benieuwd of deze laptop geschikt is als volwaardige FullHD mediacenter?
HTPC Plus project
Mijn HPTC plus project is een project voor het zelf bouwen van een home theater PC maar met dingen die je niet in de meeste HTPC's vind. De laaste jaren heb ik met verschillende hardware setup's en home theater software gespeeld, zoals XP Mediacenter, mediaportal en XBMC. Dit is mijn laatste project en ik ben er zeer happy mee. Op htpcplus.com vind je alle stappen om zelf zo'n systeem te bouwen.
Mijn HTPC Plus heeft de volgende zaken thuis vervangen:
- HD satellite receiver (Kathrein UFS-920)
- DVD player (Pioneer DVD 454)
- Receiver (Pioneer DVD-2011)
Omdat ik deze 2de hands goed kon verkopen kon ik deze HTPC bijna zonder extra kosten bouwen.
Ik heb de volgende onderdelen gebruikt:
- Case: Antec Fusion Remote
- Motherboard: MSI-7411 with the 5 channel x 100W card also now as MSI Media Live DIVA 5.1
- CPU: AMD 5050E
- CPU cooler: Scythe Ninja
- PSU: Corsair VX450 450 Watt
- DVD R/W: NEC AD-7200 S-ATA
- Memory: OCZ Memory Dual Channel 2 GB, PC6400
- Keyboard: Logitech DiNovo Edge
- Remote: Logitech Harmony 885 (re-use)
- HDD: Samsung HD735LJ 750GB (re-use)
- Satelite TV card: Digital Everywhere FireDTV DVB-S2
Het hart van de HTPC plus is een uniek moederbord van MSI, de Media Live Diva. Het is een bord helemaal gericht op het samenstellen van een HTPC. Wat het zo speciaal maakt is dat je rechtstreeks je 5.1 surround systeem kunt aansluiten zonder gebruik te maken van een receiver en je krijgt een verbluffend geluid. Dit is waarom ik ook de plus heb toegevoegd aan mijn HTPC plus project.
Het moederbord is tot stand gekomen door een samenwerking tussen AMD, MSI en D2Audio en is gebaseerd op AMD's Maui ontwerp. Voor de software gebruik ik Vista MCE.
Ondanks dat ik nog niet klaar ben (ik vraag me af of een HTPC ooit af is
) kun je de bouw en details vinden op www.htpcplus.com. Let op: het is nog een site in ontwikkeling en ik vond het een mooie gelegenheid om eens met Joomla te stoeien.
Veel plezier met het samenstellen en bouwen van je eigen PC
Mijn HPTC plus project is een project voor het zelf bouwen van een home theater PC maar met dingen die je niet in de meeste HTPC's vind. De laaste jaren heb ik met verschillende hardware setup's en home theater software gespeeld, zoals XP Mediacenter, mediaportal en XBMC. Dit is mijn laatste project en ik ben er zeer happy mee. Op htpcplus.com vind je alle stappen om zelf zo'n systeem te bouwen.
Omdat ik deze 2de hands goed kon verkopen kon ik deze HTPC bijna zonder extra kosten bouwen.
- Motherboard: MSI-7411 with the 5 channel x 100W card also now as MSI Media Live DIVA 5.1
Het hart van de HTPC plus is een uniek moederbord van MSI, de Media Live Diva. Het is een bord helemaal gericht op het samenstellen van een HTPC. Wat het zo speciaal maakt is dat je rechtstreeks je 5.1 surround systeem kunt aansluiten zonder gebruik te maken van een receiver en je krijgt een verbluffend geluid. Dit is waarom ik ook de plus heb toegevoegd aan mijn HTPC plus project.
Het moederbord is tot stand gekomen door een samenwerking tussen AMD, MSI en D2Audio en is gebaseerd op AMD's Maui ontwerp. Voor de software gebruik ik Vista MCE.
Ondanks dat ik nog niet klaar ben (ik vraag me af of een HTPC ooit af is

Oké tnx. Ik vroeg me af of je net als ik de settopbox van UPC op je HTPC aangesloten had. Ik ben daarbij nog steeds niet helemaal tevreden over het beeld namelijk. Met name bij snelle beelden (sport/actie) zie je nog steeds een soort van ghosting die ik ook met de Hauppauge tweaktool (ik heb een Hauppauge 150) niet wegkrijg. Het beeld wat ik rechtstreeks zonder pc vanuit de UPC-doos krijg haal ik natuurlijk sowieso niet.Verwijderd schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 20:56:
[...]
UPC gebruik ik om digitaal TV signaal te ontvangen en is aangesloten om mijn Marantz versterker voor de audio en op de TV voor de video.
De Media center koppel ik op de analoge kabel om toch nog video op te kunnen blijven opnemen en de Media center heeft ook een torrent client die HD voor mij download vanf het internet. De Media center koppel ik ook aan mijn versterker voor audio (optical audio) en rechtstreeks op mijn TV voor de HD video.
Alternatieven:
-De Hauppauge vervangen door een Saber Vistaview maar ik ben nog niet overtuigd dat het beeld dan echt beter wordt op dat punt van ghosting.
-Overstappen naar Digitenne maar dan lever je wat zenders in en wellicht kwaliteit
-Satelliet maar dat vind ik eigenlijk nog een te grote investering in verhouding tot wat je er voor terug krijgt.
[ Voor 3% gewijzigd door D-e-n op 15-01-2009 23:41 ]
ik wil ook een htpc gaan bouwen (budget), maar heb nu wel een probleem:
Op dit moment heb ik nog een normale tv(crt), maar in de toekomst word dit waarschijnlijk wel vervangen door een full-hd lcd.
Ik zoek eigenlijk een mobo (full-atx of m-atx, maakt niet uit) welke hd ondersteuning heeft (dus de 780g, of de nieuwe nvidia) en tevens nog een ouderwetse s-vhs/composiet + hdmi aansluiting heeft.
Het mobo moet dus onboard video hebben welke hd kan decoden en tevens nog op een ouderwetse televisie aangesloten kan worden.
Of dit nou een amd of intel word maakt me dan even niet zoveel uit. Welke goedkoper is
Alle borden die ik tot nu toe zag hebben geen analoge tv-out meer
Op dit moment heb ik nog een normale tv(crt), maar in de toekomst word dit waarschijnlijk wel vervangen door een full-hd lcd.
Ik zoek eigenlijk een mobo (full-atx of m-atx, maakt niet uit) welke hd ondersteuning heeft (dus de 780g, of de nieuwe nvidia) en tevens nog een ouderwetse s-vhs/composiet + hdmi aansluiting heeft.
Het mobo moet dus onboard video hebben welke hd kan decoden en tevens nog op een ouderwetse televisie aangesloten kan worden.
Of dit nou een amd of intel word maakt me dan even niet zoveel uit. Welke goedkoper is
Alle borden die ik tot nu toe zag hebben geen analoge tv-out meer
@ Sharkzor : Dit dilemma had ik ook, heb er een videokaart van 3 tientjes bijgekocht die ik dan weer verkoop als ik een HD-tv heb. Gewoon een Ati Radio 4350 256MB passief gekoeld.
Heb trouwens de Gigabyte plank met de Nvidia 9400 chipset, net binnengekregen.
Heb trouwens de Gigabyte plank met de Nvidia 9400 chipset, net binnengekregen.
[ Voor 18% gewijzigd door _Apache_ op 16-01-2009 08:43 ]
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Ziet er erg goed uit. Vooral dat moederbord spreekt me erg aan. Mag ik vragen wat je ongeveer kwijt was voor je systeem?jschoorl2 schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 23:17:
HTPC Plus project
Ondanks dat ik nog niet klaar ben (ik vraag me af of een HTPC ooit af is) kun je de bouw en details vinden op www.htpcplus.com. Let op: het is nog een site in ontwikkeling en ik vond het een mooie gelegenheid om eens met Joomla te stoeien.
Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.
Verwijderd
Probeel opgelost. Ik had m'n speakers per abuis als full range gedefinieerd. Hierdoor werd de bass door de speakers verzorgd ipv de subwoofer.Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 10:51:
Hallo,
Ik heb mijn Gigabyte GA-E7AUM-DS2H via HDMI aangesloten op mijn Marantz SR5003 receiver. Ik gebruik de NVIDIA HDMI audio driver en heb mijn speakers in Windows Vista 32bit netjes als 5.1 ingesteld. Uit alle speakers geluid muv de subwoofer.
Iemand enig idee waar dit in kan zitten???
Houd ik toch nog een aantal problemen en vragen over op dit moment:
Na het installeren van de NVIDIA HD Audio v1.00.37 drivers kan ik geen DVD's meer afspelen met Vista Media Center (SP1 en Video Pack 2008). Ik zie op m'n receiver dat het geluid wegvalt ('NO DATA' en de speaker icoontjes verdwijnen allemaa) en na enkele seconden geluidloos beeld stopt het afspeken met de melding: Files needed to display video are not installed or not working correctly. Please restart Windows Media Center or restart the computer.
Ook de speaker test in Media Center geeft geen geluid en ik zie op de receiver dat het signaal wegvalt. MP3's afspelen, live TV etc. werkt allemaal perfect.
Ik heb al verschillende decoders geconfigureerd (NVidia, Microsoft, Cyberlink en Arcsoft) maar steeds dezelfde foutmelding. Deinstallatie van de NVIDIA drivers en gebruik van de de Microsoft drivers lost dit probleem op maar is geen optie omdat ik dan alleen stereo speakers kan configureren in Vista en geluidsformaten als DTS e.d. niet worden doorgegeven (In PowerDVD kan ik dan bijvoorbeeld niet kiezen voor de optie AC3/DTS passthrough maar alleen voor PCM).
Dus gebruik ik PowerDVD voor het afspelen van DVD's en BLU-RAY's. Jammer alleen dat deze niet integreert in Media Center zoals TotalMedia Theatre. In PowerDVD kan ik aangeven dat audio over HDMI naar buiten moet en AC3/DTS passtrough instellen. Afspelen van DTS wordt netjes door de receiver opgepakt en het DTS logo verschijnt op m'n versterker. In TotalMedia heb ik deze opties niet en kan ik alleen 5.1 channel instellen. Het DTS logo verschijnt niet dus wordt er geen correct DTS signaal doorgegeven. Iemand enig idee of ik iets verkeerd heb ingesteld in TotalMedia Theatre???
Tenslotte een vraag over PowerDVD, het afspelen van BLU-RAY's en mijn Marantz SR-5003 receiver. Hoe weet ik nu of het Dolby TrueHD signaal correct wordt afgespeeld. Bij Dolby Digital en DTS komen de logos in de display van de receiver maar wanneer ik een Dolby TrueHD BLU-RAY afspeel zie ik geen logo oid verschijnen. Ook heb ik geen geluid over mijn surround speakers wanneer ik een Dolby TrueHD stroom afspeel.
Heel wat vragen maar ik hoop dat jullie me wat op weg kunnen helpen!!
Thanks!
Klopt dat moederbord, de MSI Media Live Diva, is een zeer bijzonder stuk techniek. Voor een moederbord is het aan de dure kant € 199,- maar hiermee hoef je dan ook geen versterker te kopen omdat je er een 5.1 AMP of 7.1 Pre amp bij krijgt.Dannydeman schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 09:22:
[...]
Ziet er erg goed uit. Vooral dat moederbord spreekt me erg aan. Mag ik vragen wat je ongeveer kwijt was voor je systeem?
Een beetje redelijke versterker kost je al gauw € 400,- en dan moet je ook nog een beetje fatsoenlijke HDMI of audio kabel kopen van een paar tientjes voor tussen je HTPC en je receiver. Als je het totale kostenplaatje bekijkt en wat je er allemaal mee kunt dan is het meer dan waar voor je geld. Je hebt zelfs een beter geluid vind ik dan met een toch goede receiver als de Pioneer d2011 (kostte mij 4 jaar geleden 1000 Euro)
De harddisk staat niet meer in de pricewatch en heb hieronder daarom van Western Digital een 1TB Green opgenomen welke ik in mijn NAS gebruik. Daarnaast heb ik de Logitech Harmony 885 afstandsbediening er uitgehaald omdat de Antec Fusion ook al met een goede afstandbediening komt welke ook goed om kan gaan met Vista MCE.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD Athlon X2 5050e | € 53,95 | € 53,95 |
1 | Antec Fusion Remote | € 125,74 | € 125,74 |
1 | Corsair VX450W | € 61,- | € 61,- |
1 | Digital Everywhere FloppyDTV S2 | € 148,95 | € 148,95 |
1 | Logitech diNovo Edge | € 119,- | € 119,- |
1 | MSI Media Live Diva 5.1 | € 199,- | € 199,- |
1 | OCZ Gold GX XTC OCZ2G8002GK | € 22,69 | € 22,69 |
1 | Scythe Ninja Mini | € 24,90 | € 24,90 |
1 | Sony NEC Optiarc AD-7200A | € 20,55 | € 20,55 |
1 | Western Digital Caviar Green WD10EADS, 1TB | € 85,- | € 85,- |
Importeren | Totaal | € 860,78 |
[ Voor 7% gewijzigd door jschoorl2 op 16-01-2009 10:30 ]
PowerDVD is trouwens ook te integrerern in Media Center. Iig je kunt een launcher installeren welke vanuit MCE powerdvd opent en die fullscreen maakt. Ik heb zelfs in dat script ingesteld dat hij de refreshrate naar 24Hz moet zetten, zodat bluray's perfect worden weergegeven. Ik gebruik powerdvd alleen voor bluray. Dvd's doen het bij mij gewoon vanuit mce.Verwijderd schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 10:10:
[...]
Dus gebruik ik PowerDVD voor het afspelen van DVD's en BLU-RAY's. Jammer alleen dat deze niet integreert in Media Center zoals TotalMedia Theatre. In PowerDVD kan ik aangeven dat audio over HDMI naar buiten moet en AC3/DTS passtrough instellen. Afspelen van DTS wordt netjes door de receiver opgepakt en het DTS logo verschijnt op m'n versterker. In TotalMedia heb ik deze opties niet en kan ik alleen 5.1 channel instellen. Het DTS logo verschijnt niet dus wordt er geen correct DTS signaal doorgegeven. Iemand enig idee of ik iets verkeerd heb ingesteld in TotalMedia Theatre???
Als ik goed op de hoogte ben is er nog geen 1 pc oplossing die lossless TrueHD kan meegeven naar je amp, toch?! 7.1 LPCM over hdmi is de best mogelijke manier om audio uit te sturen. Mits je een nvidia IGP hebt, want de 780g van ati vind LPCM niet leuk. Volgens mij is het nog niet mogelijk om TrueHD te bitstreamen naar je receiver via een pc. Dus dit gaat hem sowieso niet worden.Tenslotte een vraag over PowerDVD, het afspelen van BLU-RAY's en mijn Marantz SR-5003 receiver. Hoe weet ik nu of het Dolby TrueHD signaal correct wordt afgespeeld. Bij Dolby Digital en DTS komen de logos in de display van de receiver maar wanneer ik een Dolby TrueHD BLU-RAY afspeel zie ik geen logo oid verschijnen. Ook heb ik geen geluid over mijn surround speakers wanneer ik een Dolby TrueHD stroom afspeel.
2170Wp Oost - 3410Wp Zuid - Growatt 5000MTL-S
Bij komt het dan op ongeveer 550 euro.
Niet heel erg duur, maar voor mij is het wellicht aantrekkelijker een Dell Studio 15 of 17 laptop aan te schaffen.
De voordelen een normale HTPC zijn sowieso de looks en de eventuele uitbreidingsmogelijkheden. De nadelen zijn er qua media natuurlijk niet. Voordelen van een HTPC laptop zijn, dat hij dus mobiel is, en als laptop gebruikt kan worden. Neemt weinig ruimte in, is super stil en verbruikt vrijwel niets (35w).
Nadeel is dat het duurder is..
Overigens vind ik het soms ook zonde dat in 95% van de tijd de laptop dichtgeklapt als mediacenter zijn werk moet doen, terwijl het TFTscherm juist zorg voor de meerprijs van een laptop.
Dilemma
Niet heel erg duur, maar voor mij is het wellicht aantrekkelijker een Dell Studio 15 of 17 laptop aan te schaffen.
De voordelen een normale HTPC zijn sowieso de looks en de eventuele uitbreidingsmogelijkheden. De nadelen zijn er qua media natuurlijk niet. Voordelen van een HTPC laptop zijn, dat hij dus mobiel is, en als laptop gebruikt kan worden. Neemt weinig ruimte in, is super stil en verbruikt vrijwel niets (35w).
Overigens vind ik het soms ook zonde dat in 95% van de tijd de laptop dichtgeklapt als mediacenter zijn werk moet doen, terwijl het TFTscherm juist zorg voor de meerprijs van een laptop.
Dilemma
Als je er ook nog op wilt TV kijken dan moet je er weer een extra kastje aan hangen en over het algemeen ben je met een laptop weer beperkt met opslagcapaciteit uitbreidingsmogelijkheden. ... tja...Dannydeman schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 10:26:
Bij komt het dan op ongeveer 550 euro.
Dilemma
Zou dan denk ik nog eerder gaan voor een goedkopere kast met de Live Diva (als je nog geen goede versterker hebt) en er een losse goedkope laptop bij halen. Zit je ook niet elke keer met de kabels te prutsen. En met een zelfbouw systeempje kun je natuurlijk als tweaker ook wat meer los gaan dan op een laptop
[ Voor 13% gewijzigd door jschoorl2 op 16-01-2009 10:37 ]
TV kijken zal ik sowieso nooit doen via mijn mediacenter, het is puur voor gedownloade TV-series/Films.
En al mijn films staan opgeslagen op mijn externe HDD(s), dus een grote opslag is n.v.t.
Ach eerst mijn Dell Inspiron 1525 maar eens verkopen
En al mijn films staan opgeslagen op mijn externe HDD(s), dus een grote opslag is n.v.t.
Ach eerst mijn Dell Inspiron 1525 maar eens verkopen
Het niet krijgen van logo's is geen probleem. Je pc doet de decodering en stuurt alles als LPCM naar de versterker. Luister of de stemmen uit de center komen en je hebt geen probleem, anders moet je overal even 5.1 selecteren. PowerDVD kun je prima in MCE gebruiken door deze als preferred decoder in te stellen.Verwijderd schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 10:10:
[...]
Probeel opgelost. Ik had m'n speakers per abuis als full range gedefinieerd. Hierdoor werd de bass door de speakers verzorgd ipv de subwoofer.
Houd ik toch nog een aantal problemen en vragen over op dit moment:
Na het installeren van de NVIDIA HD Audio v1.00.37 drivers kan ik geen DVD's meer afspelen met Vista Media Center (SP1 en Video Pack 2008). Ik zie op m'n receiver dat het geluid wegvalt ('NO DATA' en de speaker icoontjes verdwijnen allemaa) en na enkele seconden geluidloos beeld stopt het afspeken met de melding: Files needed to display video are not installed or not working correctly. Please restart Windows Media Center or restart the computer.
Ook de speaker test in Media Center geeft geen geluid en ik zie op de receiver dat het signaal wegvalt. MP3's afspelen, live TV etc. werkt allemaal perfect.
Ik heb al verschillende decoders geconfigureerd (NVidia, Microsoft, Cyberlink en Arcsoft) maar steeds dezelfde foutmelding. Deinstallatie van de NVIDIA drivers en gebruik van de de Microsoft drivers lost dit probleem op maar is geen optie omdat ik dan alleen stereo speakers kan configureren in Vista en geluidsformaten als DTS e.d. niet worden doorgegeven (In PowerDVD kan ik dan bijvoorbeeld niet kiezen voor de optie AC3/DTS passthrough maar alleen voor PCM).
Tenslotte een vraag over PowerDVD, het afspelen van BLU-RAY's en mijn Marantz SR-5003 receiver. Hoe weet ik nu of het Dolby TrueHD signaal correct wordt afgespeeld. Bij Dolby Digital en DTS komen de logos in de display van de receiver maar wanneer ik een Dolby TrueHD BLU-RAY afspeel zie ik geen logo oid verschijnen. Ook heb ik geen geluid over mijn surround speakers wanneer ik een Dolby TrueHD stroom afspeel.
Heel wat vragen maar ik hoop dat jullie me wat op weg kunnen helpen!!
Thanks!
Te Koop:24 Core Intel Upgradeset
Idd, maar dan doet hij nog steeds geen bluray. Ook vind ik het kijken naar bluray echt niet tof als je geen 24Hz of meervoud hiervan als refreshrate heb ingesteld. Tenminste dit is mijn ervaring. Kun je wel gaan zitten kloten met reclock, maar heb daar weinig goede ervaringen mee. Ten eerste moet hij voor het afspelen van een mediafile eerst reclock laden en een fps estimate doen, dit duurt ff en dat gaat irriteren. Plus dat je geluid geresampled moet worden als reclock de fps aanpast, omdat het anders niet synchroon loopt. Dit is voor s/pdif eigenlijk nog niet geimplementeerd. Bij mij werkt het dus: Play blu-ray vanuit MCE, script wordt aangeroepen dat opent powerdvd + switch naar 24Hz. Powerdvd is dan fullscreen en de remote werkt nu in Powerdvd. Knop ingesteld voor sluiten, hiernaar maximaliseert MCE automatisch en doet de remote het hier weer. Beter dan dit heb ik het niet voor elkaar gekregen om bluray te implementeren met 24Hz resolution switch. Hij switcht trouwens weer automatisch terug naar 60Hz als powerdvd is afgesloten. Ik bestuur mijn HTPC volledig met een remote, dus geen muis en toetsenbord.|sWORDs| schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 11:14:
[...]
Het niet krijgen van logo's is geen probleem. Je pc doet de decodering en stuurt alles als LPCM naar de versterker. Luister of de stemmen uit de center komen en je hebt geen probleem, anders moet je overal even 5.1 selecteren. PowerDVD kun je prima in MCE gebruiken door deze als preferred decoder in te stellen.
LPCM is idd de manier om geluid met een pc het beste weg te sturen, dit werkt dus alleen over hdmi, bandbreedte via optical en coax is te klein, als ik me niet vergis.
2170Wp Oost - 3410Wp Zuid - Growatt 5000MTL-S
Ik speel Blu-Ray niet rechtstreeks af, maar mux alles in een mkv (video untouched, audio uncompressed, subs ge-ocr'ed naar srt). Ook gebruik ik geen MCE maar MediaPortal en mijn refreshrate word aangepast aan de source zodra de decoder in fullscreen start.DARKviper123 schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 11:24:
[...]
Idd, maar dan doet hij nog steeds geen bluray. Ook vind ik het kijken naar bluray echt niet tof als je geen 24Hz of meervoud hiervan als refreshrate heb ingesteld. Tenminste dit is mijn ervaring. Kun je wel gaan zitten kloten met reclock, maar heb daar weinig goede ervaringen mee. Ten eerste moet hij voor het afspelen van een mediafile eerst reclock laden en een fps estimate doen, dit duurt ff en dat gaat irriteren. Plus dat je geluid geresampled moet worden als reclock de fps aanpast, omdat het anders niet synchroon loopt. Dit is voor s/pdif eigenlijk nog niet geimplementeerd. Bij mij werkt het dus: Play blu-ray vanuit MCE, script wordt aangeroepen dat opent powerdvd + switch naar 24Hz. Powerdvd is dan fullscreen en de remote werkt nu in Powerdvd. Knop ingesteld voor sluiten, hiernaar maximaliseert MCE automatisch en doet de remote het hier weer. Beter dan dit heb ik het niet voor elkaar gekregen om bluray te implementeren met 24Hz resolution switch. Hij switcht trouwens weer automatisch terug naar 60Hz als powerdvd is afgesloten. Ik bestuur mijn HTPC volledig met een remote, dus geen muis en toetsenbord.
LPCM is idd de manier om geluid met een pc het beste weg te sturen, dit werkt dus alleen over hdmi, bandbreedte via optical en coax is te klein, als ik me niet vergis.
Bandbreedte via optical en coax is inderdaad te klein voor LPCM.
Verwijderd
Ik ben niet zo thuis in de audio formaten maar ik begrijp dat ik de audio settings in PowerDVD op 'PCM output' moet zetten? Op de receiver zie ik idd een PCM verschijnen en heb ik geluid over alle speakers. Ik kan er nu dus vanuit gaan dat ik nu daadwerkelijk Dolby TrueHD geluid heb?|sWORDs| schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 11:14:
[...]
Het niet krijgen van logo's is geen probleem. Je pc doet de decodering en stuurt alles als LPCM naar de versterker. Luister of de stemmen uit de center komen en je hebt geen probleem, anders moet je overal even 5.1 selecteren. PowerDVD kun je prima in MCE gebruiken door deze als preferred decoder in te stellen.
Het selecteren van de PowerDVD decoders geeft geen oplossing voor de MCE crash. In de lijst met decoders staan een aantal PowerDVD opties. Ik heb alle audio/video decoder combinaties getest en allemaal crashen ze.
Heb je geen CAM nodig? En heb je niet eigenlijk 2 CAMS en 2 floppy dtv's nodig? Of komt het nooit voor dat je iets op wilt nemen? Ennuh, no offence uiteraard, maar wat is er nu zo bijzonder aan je HTPC ("dingen die een HTPC normaal gesproken niet doet")? Begrijp mij niet verkeerd, als ik er nu een zou bouwen dan zou hij er nagenoeg hetzelfde uitzien (behalve dan dat ik een Philips SRM7500 en een kast met scherm zou willen hebben), maar ik zie niets geks? Natuurlijk, de Live Diva is nieuw maar om die te gebruiken is naar mijn idee een hele logische stap. Zie ik iets over het hoofd?jschoorl2 schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 10:13:
[...]
Klopt dat moederbord, de MSI Media Live Diva, is een zeer bijzonder stuk techniek. Voor een moederbord is het aan de dure kant € 199,- maar hiermee hoef je dan ook geen versterker te kopen omdat je er een 5.1 AMP of 7.1 Pre amp bij krijgt.
Een beetje redelijke versterker kost je al gauw € 400,- en dan moet je ook nog een beetje fatsoenlijke HDMI of audio kabel kopen van een paar tientjes voor tussen je HTPC en je receiver. Als je het totale kostenplaatje bekijkt en wat je er allemaal mee kunt dan is het meer dan waar voor je geld. Je hebt zelfs een beter geluid vind ik dan met een toch goede receiver als de Pioneer d2011 (kostte mij 4 jaar geleden 1000 Euro)
De harddisk staat niet meer in de pricewatch en heb hieronder daarom van Western Digital een 1TB Green opgenomen welke ik in mijn NAS gebruik. Daarnaast heb ik de Logitech Harmony 885 afstandsbediening er uitgehaald omdat de Antec Fusion ook al met een goede afstandbediening komt welke ook goed om kan gaan met Vista MCE.
# Product Prijs Subtotaal 1 AMD Athlon X2 5050e € 53,95 € 53,95 1 Antec Fusion Remote € 125,74 € 125,74 1 Corsair VX450W € 61,- € 61,- 1 Digital Everywhere FloppyDTV S2 € 148,95 € 148,95 1 Logitech diNovo Edge € 119,- € 119,- 1 MSI Media Live Diva 5.1 € 199,- € 199,- 1 OCZ Gold GX XTC OCZ2G8002GK € 22,69 € 22,69 1 Scythe Ninja Mini € 24,90 € 24,90 1 Sony NEC Optiarc AD-7200A € 20,55 € 20,55 1 Western Digital Caviar Green WD10EADS, 1TB € 85,- € 85,- Importeren Totaal € 860,78
Verder bedankt voor je site, ik ga hem zeker volgen!
[ Voor 5% gewijzigd door xyl op 16-01-2009 12:32 ]
Je hebt twee floppyDTV nodig als je tegelijkertijd wilt kunnen opnemen en kijken anders één. Ikzelf heb nog niet meegemaakt dat ik tegelijkertijd wil opnemen en TV wil kijken, maar dat is natuurlijk persoonlijk. Daarnaast ben je inderdaad een CAM en smartcard nodig als je naar Canaal Digitaal wilt kijken (ik heb dit ook uitgelegd op www.htpcplus.com).xyl schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 12:22:
[...]
Heb je geen CAM nodig? En heb je niet eigenlijk 2 CAMS en 2 floppy dtv's nodig? Of komt het nooit voor dat je iets op wilt nemen?
Hetzelfde geld overigens ook voor digitale kabel TV en Digitenne als je kanalen wilt kunnen kijken. Voor analoge TV ben je dit weer niet nodig maar heb je weer een andere TV kaart nodig.
Je hebt alleen geen CAM nodig als je dit softwarematig kunt oplossen, dit geldt bijvoorbeeld voor de dreambox.
Wat deze HTPC voor mij bijzonder maakt is dat je dankzij de DAE-3 D2 Audio chip tevens je receiver vervangt en dat je met deze oplossing geluid krijgt wat je normaal van een zeer goede 500 Euro receiver verwacht. Dus heb je geen receiver of is hij aan vervanging toe, dan kan dit een zeer goede oplossing zijn. Voor de duidelijkheid je sluit je 5.1 surround set rechtstreeks aan op je HTPC. Er zijn volgens mij weinig HTPC's die ook de functie van je receiver volledig kunnen overnemenxyl schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 12:22:
[...]
Ennuh, no offence uiteraard, maar wat is er nu zo bijzonder aan je HTPC ("dingen die een HTPC normaal gesproken niet doet")? Begrijp mij niet verkeerd, als ik er nu een zou bouwen dan zou hij er nagenoeg hetzelfde uitzien (behalve dan dat ik een Philips SRM7500 en een kast met scherm zou willen hebben), maar ik zie niets geks? Natuurlijk, de Live Diva is nieuw maar om die te gebruiken is naar mijn idee een hele logische stap. Zie ik iets over het hoofd?
Verder bedankt voor je site, ik ga hem zeker volgen!
Als je het over stroom hebt het moederbord is uitgerust met de mobiele versie van de 780G chipset (780M) (energiezuiniger - minder stroom gebruik - minder koeling - stillere PC). Daarnaast heb je component out erop zitten naast HDMI en VGA.
Op het moederboard zit 128MB sideport memory om HD streaming nog beter te maken. Voor meer detail over het moederbord zie htpcplus.com
[ Voor 46% gewijzigd door jschoorl2 op 16-01-2009 13:10 ]
Als ik het goed zie zitten er slechts twee inputs op voor geluid (1x digitaal en 1x analoog). Je kunjt dus maar een beperkt aantal apparaten aansluiten en is wat dat betreft voor veel mensen denk ik geen goede vervanging voor de receiver.Wat deze HTPC voor mij bijzonder maakt is dat je dankzij de DAE-3 D2 Audio chip tevens je receiver vervangt en dat je met deze oplossing geluid krijgt wat je normaal van een zeer goede 500 Euro receiver verwacht. Dus heb je geen receiver of is hij aan vervanging toe, dan kan dit een zeer goede oplossing zijn. Voor de duidelijkheid je sluit je 5.1 surround set rechtstreeks aan op je HTPC. Er zijn volgens mij weinig HTPC's die ook de functie van je receiver volledig kunnen overnemenScheelt ook nog eens ruimte en stroomkosten ...
Toch ben ik persoonlijk wel geïnteresseerd hierin, ik heb een TV met een digitale uitgang heeft en wel 5.1 signaal doorgeeft, dus ik kan de TV dan gebruiken om alle aparaten aan te sluiten en het geluid door te geven aan de HTPC. Alleen vraag ik me af hoe makkelijk je kunt switchen van inputbron. Ik zie dat er een afstandbediening meegeleverd wordt, is het mogelijk om via de AB te wisselen tussen PC-geluid en de 2 mogelijke inputbronnen?
Ja, een beperking is dat je er minder aan kunt hangen dan aan je receiver. .. echter je kunt ook een heleboel aparatuur de deur uit doen ... (sateliet / cable receiver, dvd / blue ray speler). Zelf heb ik niks via input aangesloten, heb bijvoorbeeld geen WII of XBox. .. Hier blijf ik dus het antwoord even schuldig...Ik ben overigens ergens tegengekomen dat je bepaalde scriptjes kunt aftrappen onder je afstandsbediening om in en / of output te kunnen switchen. Moet eens even kijken of ik dat nog ergens kan opdiepen.jswinkels schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 13:36:
[...]
Als ik het goed zie zitten er slechts twee inputs op voor geluid (1x digitaal en 1x analoog). Je kunjt dus maar een beperkt aantal apparaten aansluiten en is wat dat betreft voor veel mensen denk ik geen goede vervanging voor de receiver.
Toch ben ik persoonlijk wel geïnteresseerd hierin, ik heb een TV met een digitale uitgang heeft en wel 5.1 signaal doorgeeft, dus ik kan de TV dan gebruiken om alle aparaten aan te sluiten en het geluid door te geven aan de HTPC. Alleen vraag ik me af hoe makkelijk je kunt switchen van inputbron. Ik zie dat er een afstandbediening meegeleverd wordt, is het mogelijk om via de AB te wisselen tussen PC-geluid en de 2 mogelijke inputbronnen?
[ Voor 8% gewijzigd door jschoorl2 op 16-01-2009 13:55 ]
Of je sluit je HTPC aan op de Onkyo HTX-22HD.. die heeft in de sub de versterker zitten en ook nog eens een loepzuiver geluid voor die prijsjschoorl2 schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 12:35:
Wat deze HTPC voor mij bijzonder maakt is dat je dankzij de DAE-3 D2 Audio chip tevens je receiver vervangt en dat je met deze oplossing geluid krijgt wat je normaal van een zeer goede 500 Euro receiver verwacht. Dus heb je geen receiver of is hij aan vervanging toe, dan kan dit een zeer goede oplossing zijn. Voor de duidelijkheid je sluit je 5.1 surround set rechtstreeks aan op je HTPC. Er zijn volgens mij weinig HTPC's die ook de functie van je receiver volledig kunnen overnemenScheelt ook nog eens ruimte en stroomkosten ...
Wilde nl. zelf ook geen losse versterker en toch wel genoeg audio ingangen ivm console en digitale tv.. aansluitingen genoeg op de onkyo.. (naja je kan natuurlijk nooit genoeg audio inputs hebben)
just my 2 cents..
Kheb met me nieuwe Ci7 systeem nu eindelijk ook maar eens Vista geprobeerd. Dat geeft beter beeld dan XP zeg!
Alleen 1 probleempje met de EVR Custum Pres. renderer; zodra ik MPC-HC start onder 24hz beeld dan is de audio/video niet meer synchroon. Als ik het start in 50hz dan loopt het prima. Nu heb ik daar wel een truckje op gevonden, door op te starten onder 50hz en vervolgens (terwijl de film draaid) d.m.v. een shortkey (van Catalyst) het op 24hz zetten, dan blijft het synchroon lopen! (dit alles onder 1080p). Tot de GUI van MPC-HC in beeld komt (bijv. de seekbar of menu) dan is het weer asynchroon.
De standaard EVR doet 't WEL gewoon meteen goed onder 24hz, maar heeft geen interne subtitle viewer (wat ik opzich wel kan fixen met VS filter, maar toch). VMR9 Renderless geeft geen vloeiend beeld, iets wat zich onder XP overigens niet voor deed.
Vista Ultimate 32bits
Verschillende x264 encoded HD films in mkv
MPC-HC 1.2.908.0
CoreAVC 1.8.5
Catalyst 8.12
ATI Radeon HD4850
Edit: Wanneer ik Vista's Aero uitschakel is het opgelost!
Alleen lijk ik dan soms last te hebben van ietswat tearing (wss omdat Aero dit fixte onder D3D met v-sync), maar dat fix ik eventueel alsnog met MPC-HC's D3Dfullscreen modus.
edit2: Wanneer ik MPC-HC's D3D fullscreen gebruik en op pauze druk (spatiebalk --> "Pause" komt in HUD) dan gebeurd er hetzelfde als met Aero aan; audio/video gaat out of sync. Maar seeken gaat prima met de speciale seekbar, dus de beste oplossing zo als je anti-tearing wilt onder 24hz. Je moet overigens ook onder deze modus nog steeds Aero uit hebben staan.
Zag trouwens dat je met CTRL+T prima kunt testen of je idd last hebt van tearing en dat valt eigenlijk wel mee zonder D3D fullscreen modus. Tenminste, dat heb ik nu getest met 23.976 FPS @ 24hz, dat is met ander beeld/content weer een ander verhaal wss.
Alleen 1 probleempje met de EVR Custum Pres. renderer; zodra ik MPC-HC start onder 24hz beeld dan is de audio/video niet meer synchroon. Als ik het start in 50hz dan loopt het prima. Nu heb ik daar wel een truckje op gevonden, door op te starten onder 50hz en vervolgens (terwijl de film draaid) d.m.v. een shortkey (van Catalyst) het op 24hz zetten, dan blijft het synchroon lopen! (dit alles onder 1080p). Tot de GUI van MPC-HC in beeld komt (bijv. de seekbar of menu) dan is het weer asynchroon.
De standaard EVR doet 't WEL gewoon meteen goed onder 24hz, maar heeft geen interne subtitle viewer (wat ik opzich wel kan fixen met VS filter, maar toch). VMR9 Renderless geeft geen vloeiend beeld, iets wat zich onder XP overigens niet voor deed.
Vista Ultimate 32bits
Verschillende x264 encoded HD films in mkv
MPC-HC 1.2.908.0
CoreAVC 1.8.5
Catalyst 8.12
ATI Radeon HD4850
Edit: Wanneer ik Vista's Aero uitschakel is het opgelost!
Alleen lijk ik dan soms last te hebben van ietswat tearing (wss omdat Aero dit fixte onder D3D met v-sync), maar dat fix ik eventueel alsnog met MPC-HC's D3Dfullscreen modus.
edit2: Wanneer ik MPC-HC's D3D fullscreen gebruik en op pauze druk (spatiebalk --> "Pause" komt in HUD) dan gebeurd er hetzelfde als met Aero aan; audio/video gaat out of sync. Maar seeken gaat prima met de speciale seekbar, dus de beste oplossing zo als je anti-tearing wilt onder 24hz. Je moet overigens ook onder deze modus nog steeds Aero uit hebben staan.
Zag trouwens dat je met CTRL+T prima kunt testen of je idd last hebt van tearing en dat valt eigenlijk wel mee zonder D3D fullscreen modus. Tenminste, dat heb ik nu getest met 23.976 FPS @ 24hz, dat is met ander beeld/content weer een ander verhaal wss.
[ Voor 92% gewijzigd door Patriek op 16-01-2009 23:00 ]
Ik ben op zoek naar een HTPC behuizing die past bij een zwarte Marantz SR4300 receiver. De voorkeur gaat uit naar een zwarte behuizing die ongeveer even hoog is, en gouden accenten heeft. Je moet wat willen hè
.

Tot nog toe heb ik alleen de Silverstone CW01 gevonden.

Deze is echter vrij prijzig voor een vrij eenvoudige kast: € -/+ 225 .
Iemand nog een goed alternatief?

Tot nog toe heb ik alleen de Silverstone CW01 gevonden.

Deze is echter vrij prijzig voor een vrij eenvoudige kast: € -/+ 225 .
Iemand nog een goed alternatief?
Ik heb mijn setup zo goed als af maar kom niet uit het laatste onderdeel.
Het gaat tussen de P5N7A-VM en de GA-E7AUM-DS2H.
De verschillen ken ik. De Asus heeft geen firewire (niet nodig vanwege UPC digitaal tv), ook het verschil 9300/9400 vind ik niet interessant. Waar ik niet uitkom is de geluidschip. De LC889a van Gigabyte is op papier beter met "Dolby Home Theater" "Dolby Digital Live!" en "DTS Connect" die de ALC1200 niet zou hebben.
Nu zijn dat prachtige termen maar het enige wat ik nu nodig heb en wat mijn receiver aankan is DD en DTS over coax of optisch. De Asus is een stukkie goedkoper en ik het altijd goede ervaringen gehad met Asus en wat minder met Gigabyte. Dat is meer het onderbuikgevoel wat ik beter kan uitschakelen.
Misschien kan iemand hiermee helpen?
De verschillen ken ik. De Asus heeft geen firewire (niet nodig vanwege UPC digitaal tv), ook het verschil 9300/9400 vind ik niet interessant. Waar ik niet uitkom is de geluidschip. De LC889a van Gigabyte is op papier beter met "Dolby Home Theater" "Dolby Digital Live!" en "DTS Connect" die de ALC1200 niet zou hebben.
Nu zijn dat prachtige termen maar het enige wat ik nu nodig heb en wat mijn receiver aankan is DD en DTS over coax of optisch. De Asus is een stukkie goedkoper en ik het altijd goede ervaringen gehad met Asus en wat minder met Gigabyte. Dat is meer het onderbuikgevoel wat ik beter kan uitschakelen.
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
Heb zelf alleen ervaring met de P5N7A-VM en dat was niet best (kun je eerder in dit topic vinden). Daarom zou ik persoonlijk sowieso al voor Gigabyte gaan (maar daar heb ik dan ook juist goede ervaringen mee).
Om concreter te zijn; als ik het goed gevolgd heb is de algemene indruk hier dat de Asus iets minder goede heatsinks aan boord heeft en dus lastiger te koelen is (weet niet of dat inmiddels gewijzigd is in een revisie). En dan heb ik 't dus over de IGP die flink heet kan worden.
Verschillen verder qua specs weet ik niet goed, maar over het geluidschipverhaal;
Ik betwijfel echter of het werkelijk toegevoegde waarde heeft, heb deze technieken nooit zelf gebruikt. Ook zou ik eigenlijk wel eens willen weten of dit werkelijk hardwarematig gedaan wordt, of dat 't gewoon nog steeds de CPU het werk laat doen (net als een gratis software encoder doet). Als het goed is wordt 't hardwarematig ondersteund en krijgt 't daarom ook het officiele logo?? Ook moet je (afaik) rekening houden met een aardige delay, wat het minder bruikbaar maakt voor games.
Weet eigenlijk niet goed wat ze met 'Dolby Home Theater' bedoelen, maar ik verwacht dat ze daarmee zeggen dat 't Dolby Digital kan decoderen en over de analoge poorten kan sturen. Of misschien doelen ze op geluidseffecten zoals Pro Logic (kunstmatig stereo bronnen naar surround vertalen).
Om concreter te zijn; als ik het goed gevolgd heb is de algemene indruk hier dat de Asus iets minder goede heatsinks aan boord heeft en dus lastiger te koelen is (weet niet of dat inmiddels gewijzigd is in een revisie). En dan heb ik 't dus over de IGP die flink heet kan worden.
Verschillen verder qua specs weet ik niet goed, maar over het geluidschipverhaal;
Technieken als DD Live en DTS Connect zijn dan relevant, want die encoden namelijk on-the-fly de audio naar de digitale geluidsformaten (meerkanaals als je wilt) die je over je coax of optische kabel kunt sturen.Nu zijn dat prachtige termen maar het enige wat ik nu nodig heb en wat mijn receiver aankan is DD en DTS over coax of optisch. De Asus is een stukkie goedkoper en ik het altijd goede ervaringen gehad met Asus en wat minder met Gigabyte. Dat is meer het onderbuikgevoel wat ik beter kan uitschakelen.
Ik betwijfel echter of het werkelijk toegevoegde waarde heeft, heb deze technieken nooit zelf gebruikt. Ook zou ik eigenlijk wel eens willen weten of dit werkelijk hardwarematig gedaan wordt, of dat 't gewoon nog steeds de CPU het werk laat doen (net als een gratis software encoder doet). Als het goed is wordt 't hardwarematig ondersteund en krijgt 't daarom ook het officiele logo?? Ook moet je (afaik) rekening houden met een aardige delay, wat het minder bruikbaar maakt voor games.
Weet eigenlijk niet goed wat ze met 'Dolby Home Theater' bedoelen, maar ik verwacht dat ze daarmee zeggen dat 't Dolby Digital kan decoderen en over de analoge poorten kan sturen. Of misschien doelen ze op geluidseffecten zoals Pro Logic (kunstmatig stereo bronnen naar surround vertalen).
[ Voor 51% gewijzigd door Patriek op 18-01-2009 14:07 ]
Wat voor versterker heb je?westergas schreef op zondag 18 januari 2009 @ 13:13:
Ik heb mijn setup zo goed als af maar kom niet uit het laatste onderdeel.
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
ik heb mijn media-pc upgrade ook binnen. ik heb een amd 8450 x3 processor gekozen in combinatie met een 780g moederbord van gigabyte dat ongeveer iedereen heeft. Als geluidskaart heb ik gekozen voor de Asus Xonar D2 (pci). Ik vraag me nu echter deze dingen af:
Kan ik uit de asus xonar digitaal audio (DTS connect) en analoog audio uitsturen?
Is het slim om gebruik te gaan maken van TV Pack 2008, levert fit voordelen op?
compleet opnieuw installeren of hardware vervangen. gaat dit werken komende vanaf een Amd x2 op een s939 socket?
heb bij Mycom de HVR2200 gevonden (laatste exemplaar) voor 90 euro, ben benieuwd, welke driver is daarvoor het beste?
Kan ik uit de asus xonar digitaal audio (DTS connect) en analoog audio uitsturen?
Is het slim om gebruik te gaan maken van TV Pack 2008, levert fit voordelen op?
compleet opnieuw installeren of hardware vervangen. gaat dit werken komende vanaf een Amd x2 op een s939 socket?
heb bij Mycom de HVR2200 gevonden (laatste exemplaar) voor 90 euro, ben benieuwd, welke driver is daarvoor het beste?
Na wat onderzoek heb ik mijn configuratie zo goed als klaar. Ik heb meerdere configuraties zien langs komen maar ik weet nog niet 100% zeker of mijn setup 1080 wel vloeiend zal gaan afspelen.
setup:
Samsung SH-D163B - Schijfstation - DVD-R
WD Caviar Blue WD800AAJS - Vaste schijf 80gb
Gigabyte GA-MA78GPM-DS2H - Moederbord - onboard ati HD3200 128mb dedicated 780G chipset
Kingston HyperX - Geheugen - 2 GB ( 2 x 1gb)
Processor - 1 x AMD Athlon X2 5050e
Of zou het verstandiger zijn om de htpc uit te rusten met een grotere schijf en de media direct daarvan af te spelen in plaats van streamen?
setup:
Samsung SH-D163B - Schijfstation - DVD-R
WD Caviar Blue WD800AAJS - Vaste schijf 80gb
Gigabyte GA-MA78GPM-DS2H - Moederbord - onboard ati HD3200 128mb dedicated 780G chipset
Kingston HyperX - Geheugen - 2 GB ( 2 x 1gb)
Processor - 1 x AMD Athlon X2 5050e
Of zou het verstandiger zijn om de htpc uit te rusten met een grotere schijf en de media direct daarvan af te spelen in plaats van streamen?
blaap
@blaatschaap
Zowel de IGP als de CPU kan 1080p prima afspelen. Alleen als je 24hz wilt lukt dat niet met de 780G (maar dat moet je TV ook ondersteunen).
Persoonlijk ben ik helemaal afgestapt van grote schijven in de PC's en werk met een NAS. Enig nadeel daarvan is dat de CPU's van die dingen niet snel genoeg zijn om ze te gebruiken voor repairen (usenet!
) en extracten. Maar dat weegt niet op tegen het voordeel van een gezamelijke film- en muziekcollectie overal in huis en het 24/7 downloaden zonder herrie en weinig stroomverbruik. Ook zijn de (HT)PC's zo een stuk stiller bij het kijken van films. Nu gebruik ik nog een velociraptor (die vrij stil is) maar vanaf dit jaar gaan er hier ook SSD's komen
gewoon 1 sys disk en de rest LAN.
Zowel de IGP als de CPU kan 1080p prima afspelen. Alleen als je 24hz wilt lukt dat niet met de 780G (maar dat moet je TV ook ondersteunen).
Persoonlijk ben ik helemaal afgestapt van grote schijven in de PC's en werk met een NAS. Enig nadeel daarvan is dat de CPU's van die dingen niet snel genoeg zijn om ze te gebruiken voor repairen (usenet!
Dank voor de reactie, 24hz word alleen gebruikt bij blu-ray rips/disks correct? Is het mogelijk om door middel van een pci-e videokaart dit wel te kunnen draaien? Ben zelf nog niet van plan om binnenkort blu-ray te gaan kopen maar een beetje futureproof zou wel handig zijn. =)Patriek schreef op zondag 18 januari 2009 @ 17:23:
@blaatschaap
Persoonlijk ben ik helemaal afgestapt van grote schijven in de PC's en werk met een NAS. Enig nadeel daarvan is dat de CPU's van die dingen niet snel genoeg zijn om ze te gebruiken voor repairen (usenet!en extracten. Maar dat weegt niet op tegen het voordeel van een gezamelijke film- en muziekcollectie overal in huis en het 24/7 downloaden zonder herrie en weinig stroomverbruik. Ook zijn de (HT)PC's zo een stuk stiller bij het kijken van films. Nu gebruik ik nog een velociraptor (die vrij stil is) maar vanaf dit jaar gaan er hier ook SSD's komen
gewoon 1 sys disk en de rest LAN.
blaap
Nee zo kun je het niet stellen, heeft opzich niks met de drager te maken maar met hoe het verwerkt wordt. Films worden geschoten op 24fps en daarom is het ook het beste dit op 24hz (of een precieze veelvoud hier van) naar het beeld te sturen. Op die manier behaal je het best vloeiende beeld mogelijk zonder vervormingen (al moet ik zeggen dat ik op m'n dure TV weinig verschil zie tussen 50hz en 24hz).
Dat is inderdaad nog altijd mogelijk te maken met een losse videokaart. Ook als je ooit 7.1 digitale audio over 1 HDMI kabel wilt is dat daarmee te fixen. Maar ik denk dat je geen van beide gaat missen.
Dat is inderdaad nog altijd mogelijk te maken met een losse videokaart. Ook als je ooit 7.1 digitale audio over 1 HDMI kabel wilt is dat daarmee te fixen. Maar ik denk dat je geen van beide gaat missen.
[ Voor 28% gewijzigd door Patriek op 18-01-2009 17:47 ]
Hmm oke, mooi zo. Als het verschil niet denderend groot is kan ik ermee leven.
wat voor lan netwerk heb je trouwens liggen? Ik heb soms wat twijfels of mijn 100mb lijntje het streamen wel aan kan.
blaap
Heb zelf een HP Procurve Gigabit, maar 100Mbit zou het ook moeten trekken (afhankelijk van het soort en aantal streams). Heb dus geen ervaring met de standaard switches die in routers zitten, maar ik denk dat dat voor de gemiddelde gebruiker voldoet.
Overigens tranferren instap NAS-apparaten vaak toch niet veel sneller dan 100Mbit. Mocht je HD materiaal gaan gebruiken, dan zou ik er toch een keer een gigabit switch tussen zetten. Maar dat hoeft niet veel te kosten.
Overigens tranferren instap NAS-apparaten vaak toch niet veel sneller dan 100Mbit. Mocht je HD materiaal gaan gebruiken, dan zou ik er toch een keer een gigabit switch tussen zetten. Maar dat hoeft niet veel te kosten.
[ Voor 39% gewijzigd door Patriek op 18-01-2009 18:22 ]
Ook mijn mediacenter met Vista Ultimate draait als een zonnetje 
Antec 1380 met >80% efficiente voeding
AMD X2 BE-2350 processor
Asus M2A-VM HDMI moederboard
2 GB 667mhz Kingston memory
Sapphire ATI 2600 XT 256mb videokaart
Hauppauge HVR-2200 dual tuner, PCI-E 1x
2 x 1TB harddisk
1 DVD speler Aopen
Terratec 5.1PCI
Microsoft infrarood Media Center toetsenboard en receiver
Ik moet nog wel een keer een andere kast hebben zodat hij naast mijn versterker kan staan.
Ook ik moest een geluidskaartje hebben met een optische uitgang en heb voor 19 euro bij de mediamartkt een Terratec 5.1 PCI gekocht en die geeft perfect DD en DTS door naar mijn versterker, werkt allemaal perfect vanuit Vista MCE
Antec 1380 met >80% efficiente voeding
AMD X2 BE-2350 processor
Asus M2A-VM HDMI moederboard
2 GB 667mhz Kingston memory
Sapphire ATI 2600 XT 256mb videokaart
Hauppauge HVR-2200 dual tuner, PCI-E 1x
2 x 1TB harddisk
1 DVD speler Aopen
Terratec 5.1PCI
Microsoft infrarood Media Center toetsenboard en receiver
Ik moet nog wel een keer een andere kast hebben zodat hij naast mijn versterker kan staan.
Ook ik moest een geluidskaartje hebben met een optische uitgang en heb voor 19 euro bij de mediamartkt een Terratec 5.1 PCI gekocht en die geeft perfect DD en DTS door naar mijn versterker, werkt allemaal perfect vanuit Vista MCE
Goeie bang for buck kameelBierkameel schreef op zondag 18 januari 2009 @ 18:46:
Ook mijn mediacenter met Vista Ultimate draait als een zonnetje
[...]
Ik heb namelijk iets vaags op me TV. Als ik de DVI/HDMI dongle+kabel overschakel van me ATI HD4850 naar een oude Nvidia 7800GT dan kan ik geen TV-zenders buiten Nederland 1 meer ontvangen! (gewoon met tuner van me TV + analoge coax!). Ook wilt tie soms geen beeld meer geven als tie uit stand-by moet komen. Heel vage shit, maar dat gebeurd dus nooit als m'n ATI er aan hangt. Probleem is het echter niet, want die 7800GT gaat toch weg.
[ Voor 18% gewijzigd door Patriek op 18-01-2009 19:02 ]
Verwijderd
Zeg je nu dat 780G chipsets geen 24Hz afspelen? Dat moet een vergissing zijn..Patriek schreef op zondag 18 januari 2009 @ 17:23:
@blaatschaap
Ja afaik waren de Geforce 9300 IGP's de eerste die fatsoenlijk 24hz beeld gaven. De IGP's die daar voor al wel de optie boden (zoals HD3200) voerden dit niet goed uit.
Correct me if I'm wrong!
Jij hebt er toch een + pana plasma die 24p ondersteund? Geeft dat vloeiend beeld zonder zware/inconstante delays?
Correct me if I'm wrong!
Jij hebt er toch een + pana plasma die 24p ondersteund? Geeft dat vloeiend beeld zonder zware/inconstante delays?
[ Voor 32% gewijzigd door Patriek op 18-01-2009 23:43 ]
De foto's van de MSI Media Live Diva build staan online.
Volgende onderwerpen zijn: sound setup, Vista MCE setup en testresultaten.
Voor suggesties om objectief dingen te kunnen testen hou ik me aanbevolen
Volgende onderwerpen zijn: sound setup, Vista MCE setup en testresultaten.
Voor suggesties om objectief dingen te kunnen testen hou ik me aanbevolen
Hallo allemaal, ik ben erg benieuwd naar jullie mening/advies over het volgende. Ik heb de volgende HTPC samengesteld:
Hierbij dan nog 2x alphacrypt full cams, en een NAS van zo'n 2TB voor in de meterkast. Ik wil deze HTPC 100% passief laten draaien. Ook de case fans wil ik uit hebben staan, dus 0,0 geluid. Denken jullie dat dit mogelijk is? Wordt de HTPC niet te heet? Is de 300W voeding volgens jullie voldoende? Alvast bedankt voor jullie mening / advies / antwoorden.
1 | AMD Athlon X2 5050e | € 54,85 | € 54,85 |
1 | Antec Fusion Remote | € 128,- | € 128,- |
2 | Digital Everywhere FloppyDTV C/CI | € 147,50 | € 295,- |
1 | LG GGW-H20L | € 159,70 | € 159,70 |
1 | Logitech diNovo Edge | € 119,- | € 119,- |
1 | MSI Media Live Diva 5.1 | € 193,89 | € 193,89 |
1 | OCZ Gold GX XTC OCZ2G8002GK | € 22,69 | € 22,69 |
1 | OCZ Vertex Series SATA II 2.5" SSD | € 121,51 | € 121,51 |
1 | Silverstone SST-30NF, 300W (Fanless) | € 117,50 | € 117,50 |
Importeren | Totaal | € 1.237,04 |
Hierbij dan nog 2x alphacrypt full cams, en een NAS van zo'n 2TB voor in de meterkast. Ik wil deze HTPC 100% passief laten draaien. Ook de case fans wil ik uit hebben staan, dus 0,0 geluid. Denken jullie dat dit mogelijk is? Wordt de HTPC niet te heet? Is de 300W voeding volgens jullie voldoende? Alvast bedankt voor jullie mening / advies / antwoorden.
Afgelopen paar dagen flink zitten stoeien met mijn HTPC. Na hem dood te hebben aangetroffen op donderdagavond, tot zondag bezig geweest om hem weer werkend te krijgen. Hij doet het weer, maar of ik het moederbord nog vertrouw is een tweede.
Maar omdat ik eindelijk de kast (Silverstone LC17) weer eens open heb gehad en mijn Zalman CNPS 7700-Cu weer zag zitten en ook hoorde heb ik me bedacht dat ik een stillere koeler wil, liefst passief.
Ik heb een AMD 3800+ en ben aan het zoeken geweest en natuurlijk dit draadje ook gevolgd. En toch kom ik daarmee tot de volgende vragen:
1. De Scythe Ninja mini gaat ongetwijfeld passen. Maar kan ik deze dan ook passief laten (zonder fan)? In mijn case heb ik in totaal 4 x 80 mm fans draaien zonder de 120 mm van de voeding mee te rekenen. 2 daarvan sturen de koele lucht naar de processorkoeler.
2. Op basis van wat ik heb gelezen zou zijn grotere broer (Scythe 1100 Ninja Plus) het systeem passief kunnen koelen, maar gaat die passen in de case?
3. Zijn er alternatieven voor passieve koeling die ik over het hoofd zie (geen WC).
Maar omdat ik eindelijk de kast (Silverstone LC17) weer eens open heb gehad en mijn Zalman CNPS 7700-Cu weer zag zitten en ook hoorde heb ik me bedacht dat ik een stillere koeler wil, liefst passief.
Ik heb een AMD 3800+ en ben aan het zoeken geweest en natuurlijk dit draadje ook gevolgd. En toch kom ik daarmee tot de volgende vragen:
1. De Scythe Ninja mini gaat ongetwijfeld passen. Maar kan ik deze dan ook passief laten (zonder fan)? In mijn case heb ik in totaal 4 x 80 mm fans draaien zonder de 120 mm van de voeding mee te rekenen. 2 daarvan sturen de koele lucht naar de processorkoeler.
2. Op basis van wat ik heb gelezen zou zijn grotere broer (Scythe 1100 Ninja Plus) het systeem passief kunnen koelen, maar gaat die passen in de case?
3. Zijn er alternatieven voor passieve koeling die ik over het hoofd zie (geen WC).
No drama
Heb hier de Scythe ninja mini in men nieuwe htpc zitten. Deze kan je absoluut passief koelen, op full load komt het niet boven de 45 graden uit.. En dit betreft een Intel dualcore, volgens mij is jou AMD proc wat zuiniger, dus dat werkt alleen maar positiever in jou zin.
De fan die bij de koeler geleverd word wil je niet actief hebben in je systeem, wat een lawaai
De fan die bij de koeler geleverd word wil je niet actief hebben in je systeem, wat een lawaai
Heb de Silverstone LC16M kast besteld, iemand daar toevallig ervaring mee?
Wil proberen XBMC onder Ubuntu te laten draaien, als mensen hier daar nog tips voor hebben dan hoor ik het graag.
Wil proberen XBMC onder Ubuntu te laten draaien, als mensen hier daar nog tips voor hebben dan hoor ik het graag.
draadje op got over XBMCNasty Nate schreef op maandag 19 januari 2009 @ 12:03:
draadje op forum XBMC over XBMC onder Ubuntu 8.10
draadje op forum XBMC met tips en tricks
Dank je wel berties, zal beter zoeken de volgende keer.
Ik ben (nog steeds) aan het rondloeren wat ik nu in me htpc ga stoppen en ben nu op de volgende setup gekomen:
Het sysboard lijkt me op dit moment het beste als ik wil gaan voor een onboard GPU.
Ik ben eigenlijk op zoek naar een behuizing die t beste past bij me Harman Kardon AVR-255 maar heb nog niks kunnen vinden wat er een beetje leuk bij kleur/staat. Ben daarom maar voor de LC-17 gegaan omdat deze ruimte heeft voor 6 3,5" hdd's. Wel lekker om er toch wat harde schijven in kwijt te kunnen aangezien er een redelijke film verzameling op moet komen.
Als iemand suggesties heeft wat leuk staat bij een AVR255 hoor ik het graag. Verder, iemand op of aanmerkingen over bovenstaande setup?
1 | Corsair VX450W | € 61,- | € 61,- |
1 | Gigabyte GA-E7AUM-DS2H | € 129,- | € 129,- |
1 | Intel Core 2 Duo E8400 | € 149,- | € 149,- |
1 | Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G | € 34,45 | € 34,45 |
1 | Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB | € 82,- | € 82,- |
1 | Silverstone SST-LC17B | € 89,- | € 89,- |
Importeren | Totaal | € 569,35 |
Het sysboard lijkt me op dit moment het beste als ik wil gaan voor een onboard GPU.
Ik ben eigenlijk op zoek naar een behuizing die t beste past bij me Harman Kardon AVR-255 maar heb nog niks kunnen vinden wat er een beetje leuk bij kleur/staat. Ben daarom maar voor de LC-17 gegaan omdat deze ruimte heeft voor 6 3,5" hdd's. Wel lekker om er toch wat harde schijven in kwijt te kunnen aangezien er een redelijke film verzameling op moet komen.
Als iemand suggesties heeft wat leuk staat bij een AVR255 hoor ik het graag. Verder, iemand op of aanmerkingen over bovenstaande setup?
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
Waarom neem je niet een e7300 die rond de 100 euro kost? dan bespaar je flink en dat kan je dan voor wat anders gebruiken.lj_tree schreef op maandag 19 januari 2009 @ 13:30:
Ik ben (nog steeds) aan het rondloeren wat ik nu in me htpc ga stoppen en ben nu op de volgende setup gekomen:
# Product Prijs Subtotaal 1 Corsair VX450W € 61,- € 61,- 1 Gigabyte GA-E7AUM-DS2H € 129,- € 129,- 1 Intel Core 2 Duo E8400 € 149,- € 149,- 1 Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G € 34,45 € 34,45 1 Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB € 82,- € 82,- 1 Scythe Ninja Mini € 24,90 € 24,90 1 Silverstone SST-LC17B € 89,- € 89,- Importeren Totaal € 569,35
MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80
Goeie vraag....Wil eigenlijk wel redelijke prestaties uit me htpc halen (wil er full HD content op loeren, Mediaportal draaien, Lord of the rings online op spelen etc.) dus dacht direct aan de 8400....Angeluskamps schreef op maandag 19 januari 2009 @ 14:13:
[...]
Waarom neem je niet een e7300 die rond de 100 euro kost? dan bespaar je flink en dat kan je dan voor wat anders gebruiken.
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
Ik draai zelf ook een E7300 op dat gigabyte bordje, en ben verbaasd over de snelheid. Poweconsumptie van het hele systeem is rond de 70W gemeten uit het stopcontact.
70 Watt?dominator schreef op maandag 19 januari 2009 @ 14:59:
Ik draai zelf ook een E7300 op dat gigabyte bordje, en ben verbaasd over de snelheid. Poweconsumptie van het hele systeem is rond de 70W gemeten uit het stopcontact.

Heb zelf een E5200 gekozen, vooral een stuk goedkoper en 'maar' 10-5% minder performance. Mocht ik de performance nodig hebben krikken we heel schaamteloos de FSB gewoon op.dominator schreef op maandag 19 januari 2009 @ 14:59:
Wat voor specs heeft je systeem? Heb zelf ook de Nvidia 9400 van Gigabyte.
Verwijderd
Idle of bij bv het kijken van een film?dominator schreef op maandag 19 januari 2009 @ 14:59:
Vrij simpel systeempje :lj_tree schreef op maandag 19 januari 2009 @ 15:00:
[...]
70 Watt?Watt the f....:) Das ERG netjes....kun je me je specs eens geven van je systeem? Ben nog flink aan het twijfelen...wil een vrij snel en stabiel systeem wat er ook nog een beetje leuk uitziet en stil is....:S
Kast : A-open H450B (standaard aopen PSU, niet erg stil misschien nog vervangen)
Mainboard : Gigabyte 7AUM-DS2H (GF9400)
CPU : Intel E7300
Mem : Kingston 4GB DDR2-800
HDD : Samsung 500GB
Optical : Samsung 22x DVDRW
And thats it. Was het even kwijt of die 70W nou idle of stressed was. Zal die meter er vanavond nog eens tussen hangen en nogmaals testen.
Moet wel idle zijn, stressed lijkt me totaal onmogelijk.dominator schreef op maandag 19 januari 2009 @ 16:36:
[...]
Vrij simpel systeempje :
Kast : A-open H450B (standaard aopen PSU, niet erg stil misschien nog vervangen)
Mainboard : Gigabyte 7AUM-DS2H (GF9400)
CPU : Intel E7300
Mem : Kingston 4GB DDR2-800
HDD : Samsung 500GB
Optical : Samsung 22x DVDRW
And thats it. Was het even kwijt of die 70W nou idle of stressed was. Zal die meter er vanavond nog eens tussen hangen en nogmaals testen.
ontopic:
Heb me nog niet heel erg geörienteerd, maar de bedoeling is dat er hier ooit een HTPC gekocht word.
Maar zijn hier mensen met ervaring wireless HTPC's? Wil totaal niet op de functionaliteit, snelheid of wat dan ook beperkt worden. het zal door geen of één houten deur moeten en voor de rest niks.
Bedraad moet kunnen, maar om die plinten te molesteren of met van die goedkope plastic dingetjes eraan te timmeren oid is ook erg lelijk.
Dus om HD kwaliteit te streamen, moet je dan meteen al denken aan de meest doldwaze router met twintig antennes & dergelijke zonder het netwerk vol te laten lopen ( zal dan een gigabyte netwerk zijn, nu nog 10/100mbit )
Voor Lord of the Rings online heb je wel een losse video kaart nodig dat gaat je echt niet lukken met die onboard 9400.lj_tree schreef op maandag 19 januari 2009 @ 14:47:
[...]
Goeie vraag....Wil eigenlijk wel redelijke prestaties uit me htpc halen (wil er full HD content op loeren, Mediaportal draaien, Lord of the rings online op spelen etc.) dus dacht direct aan de 8400....
MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80
met welke grafische kaart kan deze onboard zich ongeveer meten?Angeluskamps schreef op maandag 19 januari 2009 @ 16:56:
[...]
Voor Lord of the Rings online heb je wel een losse video kaart nodig dat gaat je echt niet lukken met die onboard 9400.
Hoi,
kan een Atom systeem eigenlijk Full HD aan? En dan spreek ik dus over een Atom 330 met 2GB DDR2 en al de standaardzooi.
En HDMI via DVI > HDMI plugje.
kan een Atom systeem eigenlijk Full HD aan? En dan spreek ik dus over een Atom 330 met 2GB DDR2 en al de standaardzooi.
Nah, ik heb net nog eens goed gekeken.thijszor schreef op maandag 19 januari 2009 @ 16:54:
[...]
Moet wel idle zijn, stressed lijkt me totaal onmogelijk.
Compleet idle in windows, waarin de E7300 zichzelf ook terugklokt naar 1.7Ghz geeft een verbuik van 62W op de meter. Ga ik 3dmark vantage draaien (vooral GPU bottlenecked uiteraard) stijgt het verbuik naar +/- 80W. Het hoogst wat ik tot nu toe 'gescoort' heb is 87W met een rondje OCCT (100% CPU)...... Dat zijn toch heel andere waardes als m'n game bak (Core i7 met HD4870) welke verdomd dicht in de buurt van 300W of meer komt. (stressed in games)
Dat valt me inderdaad erg mee, dacht dat die C2D 7xxx ook nog wat aardig wat lustte.dominator schreef op maandag 19 januari 2009 @ 19:54:
[...]
Nah, ik heb net nog eens goed gekeken.
Compleet idle in windows, waarin de E7300 zichzelf ook terugklokt naar 1.7Ghz geeft een verbuik van 62W op de meter. Ga ik 3dmark vantage draaien (vooral GPU bottlenecked uiteraard) stijgt het verbuik naar +/- 80W. Het hoogst wat ik tot nu toe 'gescoort' heb is 87W met een rondje OCCT (100% CPU)...... Dat zijn toch heel andere waardes als m'n game bak (Core i7 met HD4870) welke verdomd dicht in de buurt van 300W of meer komt. (stressed in games)
Goed om te horen!
Geen, deze onboard is echt bedoelt voor een htpc om Full HD materiaal te bekijken.HyperTrophy schreef op maandag 19 januari 2009 @ 19:51:
[...]
met welke grafische kaart kan deze onboard zich ongeveer meten?
Iemand die hier uitsluitsel over kan geven? Ik heb ook een Pana met ondersteuning voor 24P en wil graag dat dit gaat werken...Patriek schreef op zondag 18 januari 2009 @ 22:42:
Ja afaik waren de Geforce 9300 IGP's de eerste die fatsoenlijk 24hz beeld gaven. De IGP's die daar voor al wel de optie boden (zoals HD3200) voerden dit niet goed uit.
Correct me if I'm wrong!
Hier wordt het na lang wikken en wegen een Chieftec HT-01SL case

Phuncz in "Home Theater PC (HTPC) Deel 2"Woverke schreef op maandag 19 januari 2009 @ 19:52:
Hoi,
Kort: Ja, maar niet met post-processing of BluRay rips van +25GB.
[ Voor 8% gewijzigd door Phuncz op 19-01-2009 21:20 ]
Verwijderd
Hallo Tweakers,
ben enthousiast geworden over HTPC's (mede door de Tweakers fora hier), en afgelopen weekend mijn configuratie gekocht bij Alternate:
Kast: Antec Fusion Remote
MB: Asus P5N7A-VM
Proc: Intel Core Duo 5200
Koeler: Scythe Mini
Memory: Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G
HDD: WD10EADS 1TB
DVD: LG GGC-H20LRB
Nu alles in elkaar gezet, maar grote installatieproblemen. Windows 7 wil helemaal niet installeren, toen gewoon Windows XP geprobeerd, gaat goed tot de reboot na de hardwaredetectie. Gelijk na het bios scherm een knipperende cursus en de numlock reageert niet meer. Lijkt te hangen.
Ik ben geen gevorderde Tweaker, maar heb wel een paar PC's zelf in elkaar gezet, al is dat al 5 jaar geleden. Iemand tips? Alvast bedankt voor de moeite. Ik zal je rijkelijk belonen met bedank mailtjes..
ben enthousiast geworden over HTPC's (mede door de Tweakers fora hier), en afgelopen weekend mijn configuratie gekocht bij Alternate:
Nu alles in elkaar gezet, maar grote installatieproblemen. Windows 7 wil helemaal niet installeren, toen gewoon Windows XP geprobeerd, gaat goed tot de reboot na de hardwaredetectie. Gelijk na het bios scherm een knipperende cursus en de numlock reageert niet meer. Lijkt te hangen.
Ik ben geen gevorderde Tweaker, maar heb wel een paar PC's zelf in elkaar gezet, al is dat al 5 jaar geleden. Iemand tips? Alvast bedankt voor de moeite. Ik zal je rijkelijk belonen met bedank mailtjes..
In de Bios welke hdd mode heb je geselecteerd (AHCI, RAID, IDE etc..)Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2009 @ 22:18:
Hallo Tweakers,
Yep, daar dacht ik ook aan.jschoorl2 schreef op maandag 19 januari 2009 @ 22:20:
[...]
In de Bios welke hdd mode heb je geselecteerd (AHCI, RAID, IDE etc..)
Je hebt een SATA HDD, over het algemeen moet je de drivers op een floppy hebben. Vandaar dat de meeste moederbord fabrikanten een optie in de bios hebben om de HDD als IDE te benaderen.
Helemaal, 100% passief met deze componenten? Vergeet het maar! Je zult hoe dan ook air flow moeten hebben om warme lucht van alle componenten af te kunnen voeren.1975Mark30 schreef op maandag 19 januari 2009 @ 11:06:
Hallo allemaal, ik ben erg benieuwd naar jullie mening/advies over het volgende. Ik heb de volgende HTPC samengesteld:
[.............
Je hebt dan wel een passieve voeding gekozen maar denk je bijv. dat die geen warmte afgeeft?
Enige echt passieve oplossing die ik ken is deze kast: HFX classic, maar dan heb je het wel over iets compleet anders met een compleet ander prijskaartje.
Verwijderd
Ik denk dat ik 'm snap. Hij staat op S-ATA, en kan kiezen uit S-ATA, AHCI, RAID en heb geen keuze uit IDE. Krijg ook het idee dat ik in het verkeerde forum zit...maar goed. Ga weer even knutselen. Windows 7 zou het dan toch moeten doen toch?
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2009 07:09 ]
Ik krijg op alle bronnen (dus incl 24p) een niet vloeiend beeld met die HD3200. Ik heb de hoop al helemaal opgegeven. Het is allemaal prima kijkbaar hoor, maar 100% vloeiend, no way. 24p doet het het best op 24Hz, maar ook dan zie je dan op zeer regelmatige basis een hikje te zien is.Patriek schreef op zondag 18 januari 2009 @ 22:42:
Correct me if I'm wrong!
komt ook nog bij dat als je je componenten zorgvuldig uitkiest, je de fan's eigenlijk niet gaat horen. De HD zal in de meeste gevallen al meer geluid maken (bij mij wel zo, en ik heb drie fan's draaien)kaajee schreef op maandag 19 januari 2009 @ 23:25:
[...]
Helemaal, 100% passief met deze componenten? Vergeet het maar! Je zult hoe dan ook air flow moeten hebben om warme lucht van alle componenten af te kunnen voeren.
Je hebt dan wel een passieve voeding gekozen maar denk je bijv. dat die geen warmte afgeeft?
Enige echt passieve oplossing die ik ken is deze kast: HFX classic, maar dan heb je het wel over iets compleet anders met een compleet ander prijskaartje.
[ Voor 30% gewijzigd door psy op 20-01-2009 07:51 ]
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Je hebt Pana's die het ondersteunen en weer kunnen geven.Cartman! schreef op maandag 19 januari 2009 @ 20:12:
[...]
Iemand die hier uitsluitsel over kan geven? Ik heb ook een Pana met ondersteuning voor 24P en wil graag dat dit gaat werken...
Maar die doen dat niet correct...
Mijn Pana kan het gelukkig wel en icm de Nvidia 9400 chipset speelt hij het probleemloos af.
De nieuwe beta versies van XBMC kunnen er nu ook mee overweg.
Ik heb een 42PZ85 en die kunnen native 24P afspelen aldus hdtvtest.co.uk
Dan moet ik me toch maar eens orienteren op de nVidia chipset ipv. de AMD dus 
edit: kan je in een mobo met Gefore 9400 chipset gewoon een extra videokaart proppen zodat je ook 3D games kunt spelen eigenlijk
Hybrid SLI support, dus dat zal dan wel
edit: kan je in een mobo met Gefore 9400 chipset gewoon een extra videokaart proppen zodat je ook 3D games kunt spelen eigenlijk
[ Voor 37% gewijzigd door Cartman! op 20-01-2009 09:49 ]
Wat voor videokaart zou ik aan moeten denken (liefst stil, redelijk zuinig en niet te duur). Als het goed is kan dit moederbord hybrid SLI aan...Angeluskamps schreef op maandag 19 januari 2009 @ 16:56:
[...]
Voor Lord of the Rings online heb je wel een losse video kaart nodig dat gaat je echt niet lukken met die onboard 9400.
Dit kan ik beamen, heb hier een Western Digital Green van 1 TB, een Seagate Barracuda 7200.10 van 500GB en 2 ventilatoren van Antec van 120mm op de laagste snelheid.psy schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 07:48:
komt ook nog bij dat als je je componenten zorgvuldig uitkiest, je de fan's eigenlijk niet gaat horen. De HD zal in de meeste gevallen al meer geluid maken (bij mij wel zo, en ik heb drie fan's draaien)
De WD is niet te horen - zelfs niet tijdens load -, de ventilatoren zijn pas op 15cm te horen met een open behuizing maar de Seagate, damn, wat een lawaai, deze laat ik nu automatisch uitschakelen zodat het stil blijft.
Behuizing dicht - Antec Fusion Remote - en in idle is het geluidsloos imho.
Verwijderd
Ik heb hetzelfde. De fasttext (gekleurde knopjes) werken ook niet goed. Verder werkt alles met de remote (aan/uitzetten etc). Wie heeft de oplossing?Sa1 schreef op donderdag 11 december 2008 @ 08:45:
[...]
teletekst werkt opzich wel goed, alleen de knop ernaartoe niet. Als ik op de bijgeleverde remote op teletekst knop druk heb ik hetzelfde verschijnsel. Hij opent niet direct pagina 100 bijv, maar krijg eerst een afrol menu waar ik teletekst moet selecteren, dan kom ik in het tetetekst scherm en moet ik nog een keer teletekst selecteren... dan gaat hij keurig naar p100.
Echter, als ik m'n oude orginele MS Reciever weer terug plaats via usb dan gaat hij wel direct naar p100 ipv het info menutje...
Ter aanvulling: ik heb ook de S14V. Met de standaard VF210 VFD/IR Module en Philips RC197 Vista afstandsbediening en gebruik Vista TV Pack 2008 (UK) 32bit.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2009 13:39 ]
Bedankt voor de tip. Ik zal eens naar de HFX classic kijken. Ik wil nl toch wel graag 100% passief, dus ook geen HDD maar SSD.kaajee schreef op maandag 19 januari 2009 @ 23:25:
[...]
Helemaal, 100% passief met deze componenten? Vergeet het maar! Je zult hoe dan ook air flow moeten hebben om warme lucht van alle componenten af te kunnen voeren.
Vista en windows 7 zouden de hardeschijf gewoon moeten herkennen.Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 07:07:
Ik denk dat ik 'm snap. Hij staat op S-ATA, en kan kiezen uit S-ATA, AHCI, RAID en heb geen keuze uit IDE. Krijg ook het idee dat ik in het verkeerde forum zit...maar goed. Ga weer even knutselen. Windows 7 zou het dan toch moeten doen toch?
Alleen XP heeft er moeite mee. Voer desnoods een bios-update uit, wellicht zit er dan wel een functie voor IDE of zet de hardeschijf even op AHCI.
Je kunt ook nog de SATA schijf als enige in het systeem zetten. Dus mocht je nog andere schijven in je kast hebben, die dan even los koppelen.
Mike
Ik zit even te lezen en kom erachter dat er nog iemand is die problemen heeft met niet vloeiend beeld op zijn HD3200.
Mijn specs:
GigaByte MA78GM-S2H (via bios 512mb dedicated voor de gpu)
Athlon X2 5050E
Kingston HyperX 4*1gig 800Mhz
Asus Arctic Square Cooler
WD 640gig Caviar Green
Vista Ultimate 64-bit
Ik heb deze componenten gekocht omdat ik dacht dat dit vloeiend HD-content zou afspelen op mijn Bravia 40" Full-HD tv maar ik blijf bestanden hebben die niet vloeiend gaan (het betreft hier MKV). Ik heb laatst een film .....gevonden
, die 18gig groot is. Mijn HTPC speelt hem niet vloeiend af en mijn andere pc (P5N32E-Sli+ , E6600, 8800GTS (G92)) speelt hem vlekkeloos af zonder stotters. Ligt dit aan de specs van mijn HTPC, de gebruike codecs (op beide systemen K-Lite Full, volgens mij dezelde versies), omdat het bestand veel groter is dan de meeste MKV's (hogere bitrate) of is er hier iets anders aan de hand.
Ook heb ik met het betreffende bestand gemerkt dat het geluid niet synchroon loopt op mijn HTPC maar wel op mijn game-pc.....
Iemand die dit probleem herkent of een oplossing weet?
Mijn specs:
GigaByte MA78GM-S2H (via bios 512mb dedicated voor de gpu)
Athlon X2 5050E
Kingston HyperX 4*1gig 800Mhz
Asus Arctic Square Cooler
WD 640gig Caviar Green
Vista Ultimate 64-bit
Ik heb deze componenten gekocht omdat ik dacht dat dit vloeiend HD-content zou afspelen op mijn Bravia 40" Full-HD tv maar ik blijf bestanden hebben die niet vloeiend gaan (het betreft hier MKV). Ik heb laatst een film .....gevonden
Ook heb ik met het betreffende bestand gemerkt dat het geluid niet synchroon loopt op mijn HTPC maar wel op mijn game-pc.....
Iemand die dit probleem herkent of een oplossing weet?
Probeer eens zonder die vieze K-Lite pack en gebruik MPC (of MPC-HC) met CoreAVC of ffdshow. Zowiezo scheelt het ook welke output mode je in MPC kiest, Overlay Mixer is een pak sneller dan bv. de VMR of EVR modi. Zet alle postprocessing uit als je die hebt aangezet, etc.
Hey psypsy schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 07:48:
[...]
Ik krijg op alle bronnen (dus incl 24p) een niet vloeiend beeld met die HD3200. Ik heb de hoop al helemaal opgegeven. Het is allemaal prima kijkbaar hoor, maar 100% vloeiend, no way. 24p doet het het best op 24Hz, maar ook dan zie je dan op zeer regelmatige basis een hikje te zien is.
[...]
Heb namelijk tot 2 weken terug altijd XP gedraaid en zonder problemen vloeiend beeld gehad met mijn ATI HD4850. De zelfde kaart zit nu in mijn nieuwe PC waarmee ik Vista maar eens een kans heb gegeven... heb nu zeer regelmatig die hikjes!
Ben al wat aan het stoeien geweest met aero uit en verschillende renders (en settings), maar heb 't nog niet goed gekregen onder 24hz. Moet het dus nog verder uitzoeken, maar volgens mij lukt het wel met Aero aan + default EVR (geen custom) en dan maar met VS Filter (directvobsub), waardoor DXVA belemmert wordt.
Het is in ieder geval een stuk lastiger dan met XP!
Ik heb het ook met alleen MPC geprobeerd maar omdat ik problemen had heb ik gewoon K-Lite gedownload om te kijken of het probleem verdween. Wat ik wel vreemd vind is dat ik met hetzelfde codec-pack op mijn andere pc geen problemen ondervind.Phuncz schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 15:09:
Probeer eens zonder die vieze K-Lite pack en gebruik MPC (of MPC-HC) met CoreAVC of ffdshow. Zowiezo scheelt het ook welke output mode je in MPC kiest, Overlay Mixer is een pak sneller dan bv. de VMR of EVR modi. Zet alle postprocessing uit als je die hebt aangezet, etc.
Ik zal CoreAVC eens proberen.
@KGB007
Inderdaad wat Phuncz hier boven zegt.
Heb zelf geen ervaring met 64bit OS, maar heb al een paar keer gelezen dat je hierbij beter 32bits programmatuur kunt gebruiken voor dit verhaal (dat werkt net zo goed op een 64bit OS).
Omdat het nog best lastig is om dit in elkaar te krijgen (had er zelf tot voor kort ook probs mee), hier even snel uit het hoofd deen mogelijke setup voor softwarematige decoding (dus niet als je DXVA mogelijkheden met je videokaart wilt gebruiken). Wil er verder niet te veel in door gaan (is namelijk offtopic en hoort onder Software), zal zeer binnekort hier een aparte thread over openen.
Deinstalleer alle codecs en packs die je geinstalleerd hebt staan. Reboot.
Installeer de speler: MPC-HC release of svn build.
Installeer de h264 video decoder: de gratis opensource ffdshow tryouts release of sv build. Of de betere/snellere CoreAVC waar je een paar euros voor moet neerleggen (ook verkrijgbaar via andere wegen natuurlijk, maar dat mag niet!
).
Optioneel: Als je reciever/speakers digitaal zijn aangesloten en Dolby Digital (AC3) of DTS ondersteunen, dan kun je dit soort streams gemakkelijk onderscheppen en doorsturen met AC3 Filter. En als je losse ondertitelbestanden wilt inladen maar niet wilt afwijken van de standaard renderer kun je DirectVobSub installeren.
In de MPC-HC opties kun je bij Internal Filters aanvinken en configuren welke standaard filters je wilt gebruiken. Bij External Filters kun je optionele filters invoegen en voorkeur geven (vink "prefer" aan). Op die manier kun je helemaal zelf bepalen welke decoders er gebruikt worden.
Als je nu zo'n gebruikelijke Bluray rip afspeelt en je klikt met rechtermuisknop in het beeld, kun je onder Filter > zien wat er momenteel gebruikt wordt (en of je config dus klopt). Ook kun je via die weg de betreffende filters eventueel verder configureren. Let op dat je meestal de speler moet herstarten wil dit effect hebben.
Niet vloeiend beeld kan vele oorzaken hebben. Het hoeft dus niet alleen met de speler en video decoder te maken te hebben. De gebruikte renderer (vind je onder Output) geeft ook veel verschil. En als er bijvoorbeeld op verkeerde wijze omgegaan wordt met audio kan dit ook problemen geven. Het kan zelfs buiten heel de afspeelsoftware liggen en in het OS / drivers en de instellingen hiervan liggen.
edit: Hmmm... zo "snel" was 't nog niet te typen ^^
Inderdaad wat Phuncz hier boven zegt.
Heb zelf geen ervaring met 64bit OS, maar heb al een paar keer gelezen dat je hierbij beter 32bits programmatuur kunt gebruiken voor dit verhaal (dat werkt net zo goed op een 64bit OS).
Omdat het nog best lastig is om dit in elkaar te krijgen (had er zelf tot voor kort ook probs mee), hier even snel uit het hoofd deen mogelijke setup voor softwarematige decoding (dus niet als je DXVA mogelijkheden met je videokaart wilt gebruiken). Wil er verder niet te veel in door gaan (is namelijk offtopic en hoort onder Software), zal zeer binnekort hier een aparte thread over openen.
Deinstalleer alle codecs en packs die je geinstalleerd hebt staan. Reboot.
Installeer de speler: MPC-HC release of svn build.
Installeer de h264 video decoder: de gratis opensource ffdshow tryouts release of sv build. Of de betere/snellere CoreAVC waar je een paar euros voor moet neerleggen (ook verkrijgbaar via andere wegen natuurlijk, maar dat mag niet!
Optioneel: Als je reciever/speakers digitaal zijn aangesloten en Dolby Digital (AC3) of DTS ondersteunen, dan kun je dit soort streams gemakkelijk onderscheppen en doorsturen met AC3 Filter. En als je losse ondertitelbestanden wilt inladen maar niet wilt afwijken van de standaard renderer kun je DirectVobSub installeren.
In de MPC-HC opties kun je bij Internal Filters aanvinken en configuren welke standaard filters je wilt gebruiken. Bij External Filters kun je optionele filters invoegen en voorkeur geven (vink "prefer" aan). Op die manier kun je helemaal zelf bepalen welke decoders er gebruikt worden.
Als je nu zo'n gebruikelijke Bluray rip afspeelt en je klikt met rechtermuisknop in het beeld, kun je onder Filter > zien wat er momenteel gebruikt wordt (en of je config dus klopt). Ook kun je via die weg de betreffende filters eventueel verder configureren. Let op dat je meestal de speler moet herstarten wil dit effect hebben.
Niet vloeiend beeld kan vele oorzaken hebben. Het hoeft dus niet alleen met de speler en video decoder te maken te hebben. De gebruikte renderer (vind je onder Output) geeft ook veel verschil. En als er bijvoorbeeld op verkeerde wijze omgegaan wordt met audio kan dit ook problemen geven. Het kan zelfs buiten heel de afspeelsoftware liggen en in het OS / drivers en de instellingen hiervan liggen.
edit: Hmmm... zo "snel" was 't nog niet te typen ^^
[ Voor 9% gewijzigd door Patriek op 21-01-2009 16:22 ]
@ Patriek
Bedankt voor je input. Ik zal hier vanavond mee aan de slag gaan en laat wel weten of het gelukt is.
Even voor de goede orde: De componenten die ik heb in mijn HTPC moeten gewoon goed in staat zijn HD-content vloeiend af te spelen toch?
Bedankt voor je input. Ik zal hier vanavond mee aan de slag gaan en laat wel weten of het gelukt is.
Even voor de goede orde: De componenten die ik heb in mijn HTPC moeten gewoon goed in staat zijn HD-content vloeiend af te spelen toch?
Ja daar is het zeker goed mee te doen, maar het is de combi hardware/software he 
Met een oude AthlonXP X2 3800+ en ATI HD4850 draaide ik ook alles vlekkeloos af onder XP + MPC + CoreAVC (software dus, dus HD4850 zal niet veel uitgemaakt hebben denk ik). Ben helaas nieuw met Vista en daar nog mee aant stoeien.
Met een oude AthlonXP X2 3800+ en ATI HD4850 draaide ik ook alles vlekkeloos af onder XP + MPC + CoreAVC (software dus, dus HD4850 zal niet veel uitgemaakt hebben denk ik). Ben helaas nieuw met Vista en daar nog mee aant stoeien.
Als je bedenkt dat ik 1080p vloeiend draai op een Atom 330N met een Intel GMA950, dan kan het haast niet anders. Maar het ligt heel erg aan de software. Patriek geeft zeer goede uitleg hoe je dat kan aanpakken.KGB007 schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 16:40:
@ Patriek
Gelukkig maar. Mijzelf kennende had ik zonder deze info de cpu eruig gepleurd en een quadcore gehaald, met als mogelijk resultaat dat het nog niet goed is en ik mijn game-pc weer naar beneden sleep en ik een htpc voor jan *** heb staan.
Ik heb nooit XP gebruikt op die bak, alleen Vista. Het zou wat zijn als het wel vloeiend kan met XP! Maarja ik vind de Mediacenter van Vista zo fijn, daarom zou ik nooit terug willen naar XP.Patriek schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 15:12:
[...]
Hey psyDraai je nog XP of inmiddels Vista? Want ik heb mijn vermoedens dat het probleem ergens in Aero / EVR ligt of de combi daarvan met ATI drivers.
Heb namelijk tot 2 weken terug altijd XP gedraaid en zonder problemen vloeiend beeld gehad met mijn ATI HD4850. De zelfde kaart zit nu in mijn nieuwe PC waarmee ik Vista maar eens een kans heb gegeven... heb nu zeer regelmatig die hikjes!
Ben al wat aan het stoeien geweest met aero uit en verschillende renders (en settings), maar heb 't nog niet goed gekregen onder 24hz. Moet het dus nog verder uitzoeken, maar volgens mij lukt het wel met Aero aan + default EVR (geen custom) en dan maar met VS Filter (directvobsub), waardoor DXVA belemmert wordt.
Het is in ieder geval een stuk lastiger dan met XP!
Het is bij mij ook niet alleen bij 24p, het is bij alles wat ik afspeel. Uiteraard de FloppyDTV, maar ook gewone PAL dvd's, NTSC dvd's (ook op 60Hz). Ik ben nu in een stadium dat het me niet meer zoveel boeit, ik kijk nu zelfs 24p MKV's op 50Hz, het stottert toch wel. Eerlijk gezegd denk ik dat het aan het moederbord ligt, niet aan Vista, volgens mij verschilt het zelfs tussen dezelfde moederborden (type) dat zou verklaren waarom anderen hier geen last van hebben, iets met verschillende clocks, kleine afwijkingen kunnen dit wel veroorzaken.
Software altijd coreavc icm Directvobsub en Mediacenter.
FloppyDTV in Mediacenter en de DVB viewer.
Ook andere dvd players geprobeerd evenals MPC, maar allemal..... stotter
Overigens als ik een opgenomen bestand afspeel op een andere pc, loopt het supervloeiend, dus het is echt een weergaveprobleem van de htpc en niet zozeer een vage fout in mijn bestanden ofzo.
Waar ik me eigenlijk best wel kwaad over kan maken., zelfs met een compleet schone Vista install, kan ik een PAL dvd al niet vloeiend afspelen. Dus al dat geleuter over software, settings enzo, ik weet het zo net nog niet. Ik denk dat het een hardware probleem is
[ Voor 21% gewijzigd door psy op 20-01-2009 17:20 ]
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Je hebt gelijk. Het is een hardware probleem en timing probleem. Simpelweg gezegd: de hardware past zijn timings niet aan aan de film. Dit is echter softwarematig op te lossen door de film zich aan te laten passen aan de hardware timings. Probeer eens Reclock (eerst de documentatie lezen zodat je begrijpt wat het doet) en doe dat eerst alleen in Media Player Classic (32-bit!) voordat je het in minder gecontroleerde omgevingen (zoals Vista MC) gaat uitproberen.psy schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 17:12:
[...]
Het is bij mij ook niet alleen bij 24p, het is bij alles wat ik afspeel. Uiteraard de FloppyDTV, maar ook gewone PAL dvd's, NTSC dvd's (ook op 60Hz). Ik ben nu in een stadium dat het me niet meer zoveel boeit, ik kijk nu zelfs 24p MKV's op 50Hz, het stottert toch wel. Eerlijk gezegd denk ik dat het aan het moederbord ligt, niet aan Vista, volgens mij verschilt het zelfs tussen dezelfde moederborden (type) dat zou verklaren waarom anderen hier geen last van hebben, iets met verschillende clocks, kleine afwijkingen kunnen dit wel veroorzaken.
(...)
Waar ik me eigenlijk best wel kwaad over kan maken., zelfs met een compleet schone Vista install, kan ik een PAL dvd al niet vloeiend afspelen. Dus al dat geleuter over software, settings enzo, ik weet het zo net nog niet. Ik denk dat het een hardware probleem is
[ Voor 5% gewijzigd door The Zep Man op 20-01-2009 22:25 ]
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
In wat voor resolutie en met wat voor kwaliteit wil je LOTRO spelen?lj_tree schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 09:55:
[...]
Wat voor videokaart zou ik aan moeten denken (liefst stil, redelijk zuinig en niet te duur). Als het goed is kan dit moederbord hybrid SLI aan...
Dan heb je 't over hele kleine stotteringen die continu plaatsvinden, wat je eigenlijk beter als "trillend beeld" kunt omschrijven, en eigenlijk pas goed merkbaar zijn bij panning scenes. Dat is niet hetgeen waar over gesproken wordt denk ik. Dat is een hele lichte vorm wat bij een onwetende niet eens opvalt.The Zep Man schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 22:20:
[...]
Je hebt gelijk. Het is een hardware probleem en timing probleem. Simpelweg gezegd: de hardware past zijn timings niet aan aan de film. Dit is echter softwarematig op te lossen door de film zich aan te laten passen aan de hardware timings. Probeer eens Reclock (eerst de documentatie lezen zodat je begrijpt wat het doet) en doe dat eerst alleen in Media Player Classic (32-bit!) voordat je het in minder gecontroleerde omgevingen (zoals Vista MC) gaat uitproberen.
psy is ook bekend met reclock
[ Voor 7% gewijzigd door Patriek op 20-01-2009 23:44 ]
Ik ga morgen me nieuwe PC herinstalleren met dezelfde software als op m'n oude. Om op die manier uit te sluiten of het aan Vista / software ligt of dat het mogelijk aan me nieuwe Core i7 / mobo ligt.
Ik verwacht (en hoop!) dat 't dan gewoon goed werkt, dus ik zal er waarschijnlijk vervolgens weer een schone, originele Vista op gooien en opnieuw proberen.
Vervolgens hoop ik nog tijd te hebben om een nieuwe thread onder Software te starten over dit hele onderwerp. Zal hier de link posten, zodat deze thread over hardware blijft gaan. Heb zelf ook nog een hoop vragen. Gelukkig heb ik de hele dag verder niks te doen
Ik verwacht (en hoop!) dat 't dan gewoon goed werkt, dus ik zal er waarschijnlijk vervolgens weer een schone, originele Vista op gooien en opnieuw proberen.
Vervolgens hoop ik nog tijd te hebben om een nieuwe thread onder Software te starten over dit hele onderwerp. Zal hier de link posten, zodat deze thread over hardware blijft gaan. Heb zelf ook nog een hoop vragen. Gelukkig heb ik de hele dag verder niks te doen
[ Voor 28% gewijzigd door Patriek op 20-01-2009 23:59 ]
Inmiddels heb ik de hardware voor mijn htpc besteld (in het kort, amd athlon x2 5050E, gigabyte 780g bordje met 3200hd 256mb dedicated, 1tb wd hdd, 2gb kingston, samsung dvd-rom) en viavia een slimline desktop kast weten te scoren, hier zitten echter geen casefans in. Wat is jullie ervaring met de warmteproductie van htpc's? zou het systeem het kunnen redden zonder casefan?
blaap
Hoi,
Gister even mijn op de GA-E7AUM-DS2H gebaseerde systeempje in elkaar geschroefd. Verder alleen even Vista er op gemikt. Maar wat mij opvalt is dat de heatsink op de NB erg heet wordt (na een uurtje idle is hij eigelijk niet meer vast te pakken)
Ik heb voor de temps ff in de bios gekeken. Hier is de CPU temp 31C en de system 34C Dus dat is denk ik erg netjes de NB temp kan ik hier niet aflezen...
Al wel even gegoogled ik lees dat hij bij meer mensen erg heet word. Maar ik vraag me toch af kan dit kwaad. En zijn er hier nog mensen met ervaring met de temps van dit boortje?
Gister even mijn op de GA-E7AUM-DS2H gebaseerde systeempje in elkaar geschroefd. Verder alleen even Vista er op gemikt. Maar wat mij opvalt is dat de heatsink op de NB erg heet wordt (na een uurtje idle is hij eigelijk niet meer vast te pakken)
Ik heb voor de temps ff in de bios gekeken. Hier is de CPU temp 31C en de system 34C Dus dat is denk ik erg netjes de NB temp kan ik hier niet aflezen...
Al wel even gegoogled ik lees dat hij bij meer mensen erg heet word. Maar ik vraag me toch af kan dit kwaad. En zijn er hier nog mensen met ervaring met de temps van dit boortje?
Dit topic is gesloten.