Home Theater PC (HTPC) Deel 2

Pagina: 1 ... 12 ... 14 Laatste
Acties:
  • 124.270 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:12

_Apache_

For life.

Subpy schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 08:57:
Hoi,

Gister even mijn op de GA-E7AUM-DS2H gebaseerde systeempje in elkaar geschroefd. Verder alleen even Vista er op gemikt. Maar wat mij opvalt is dat de heatsink op de NB erg heet wordt (na een uurtje idle is hij eigelijk niet meer vast te pakken)

Ik heb voor de temps ff in de bios gekeken. Hier is de CPU temp 31C en de system 34C Dus dat is denk ik erg netjes de NB temp kan ik hier niet aflezen... :(

Al wel even gegoogled ik lees dat hij bij meer mensen erg heet word. Maar ik vraag me toch af kan dit kwaad. En zijn er hier nog mensen met ervaring met de temps van dit boortje?
Hoe is je airflow? Hier word de de NB niet bizar warm als ik 2x 120mm op 600 rpm laat draaien, en de CPU word passief gekoeld door een Ninja Mini

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subpy
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 28-08 15:44
_Apache_ schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 09:02:
[...]

Hoe is je airflow? Hier word de de NB niet bizar warm als ik 2x 120mm op 600 rpm laat draaien, en de CPU word passief gekoeld door een Ninja Mini
Kan jij je cooler gewoon vastpakken zonder dat het na een seconde of 10 toch wel heel erg heet word voor de vingers :?

Ik verwacht dat de air flow niet optimaal is. Ik heb als kast de MCE 302 ik heb er verder een E5200 in hangen gecoold met met een Scythe shuriken. (gewoon actief)

De kast heeft enkel een 8 cm fan bij de HD bay. Verder enkel wat gaten. Ik ben een beetje bang dat ik de airflow dus niet ga kunnen verbeteren. Ik het het idee dat hij zowel met de case open en dicht zo heet is.

//Edit: wat denk ik ook niet heel lekker is voor de airflow is dat mijn tv kaart direct in het PCI-e x1 slot zit naast de NB

//Edit2: De voeding is een Antec Earthwats 430. Deze heeft een 8cm fan aan de achter zijde.

//Edit3: Ik heb nog verder zitten zoeken en hier wordt geschreven dat de heatsink niet boven de 44C komt (idle) ik vraag me alleen 44C nog lekker beet pakt. Zal er van de week eens ff iets van een termometer tegen aan proberen te houden.. Heb alleen een koorts temometer dus ff kijken of dat dat wat wordt ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Subpy op 21-01-2009 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodski
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:37
Cartman! schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 09:31:
Ik heb een 42PZ85 en die kunnen native 24P afspelen aldus hdtvtest.co.uk :) Dan moet ik me toch maar eens orienteren op de nVidia chipset ipv. de AMD dus ;)

edit: kan je in een mobo met Gefore 9400 chipset gewoon een extra videokaart proppen zodat je ook 3D games kunt spelen eigenlijk :? Hybrid SLI support, dus dat zal dan wel :)
Ik heb dezelfde Pana (42PZ85) en dezelfde chipset (9400)
Gaat dus goed met XP xfastest en daarop XBMC beta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05

psy

The Zep Man schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 22:20:
[...]
Je hebt gelijk. Het is een hardware probleem en timing probleem. Simpelweg gezegd: de hardware past zijn timings niet aan aan de film. Dit is echter softwarematig op te lossen door de film zich aan te laten passen aan de hardware timings. Probeer eens Reclock (eerst de documentatie lezen zodat je begrijpt wat het doet) en doe dat eerst alleen in Media Player Classic (32-bit!) voordat je het in minder gecontroleerde omgevingen (zoals Vista MC) gaat uitproberen.
Patriek schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 23:41:
[...]

Dan heb je 't over hele kleine stotteringen die continu plaatsvinden, wat je eigenlijk beter als "trillend beeld" kunt omschrijven, en eigenlijk pas goed merkbaar zijn bij panning scenes. Dat is niet hetgeen waar over gesproken wordt denk ik. Dat is een hele lichte vorm wat bij een onwetende niet eens opvalt.

psy is ook bekend met reclock
Zoals ik eerder ook al zei, mijn vrouw snapt niet waar ik me druk over maak. Dus om alles even te relativeren :)
Echter mijn PS3 en mijn oude dvd speler hebben geen enkel probleem met het vloeiend weergeven van beelden, dus IK zie het verschil goed en ik weet gewoon dat er iets niet helemaal lekker loopt.
Reclock heb ik idd eerder ook al geprobeerd echter zonder het gewenste resultaat. Aangezien dit wel constant in ontwikkeling is zal ik het weer eens proberen.

[ Voor 25% gewijzigd door psy op 21-01-2009 10:15 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:12

_Apache_

For life.

Subpy schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 09:14:
[...]
Kan jij je cooler gewoon vastpakken zonder dat het na een seconde of 10 toch wel heel erg heet word voor de vingers :?
Ja, voel een koud briesje lopen door de kast. Het was daarentegen wel erg fris op de kamer, maar na 2 uur spelen met wat software en het doorpompen van 450GB was de NB niet bepaald heet, noem het lauwwarm. Kon het vastpakken, dus het was <55 Graden.

Heb hier een Passieve videokaart in het 16x slot, en een PCI TV kaart in het onderste slot.

[ Voor 8% gewijzigd door _Apache_ op 21-01-2009 10:24 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 14:10
_Apache_ schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 10:22:
[...]

Ja, voel een koud briesje lopen door de kast. Het was daarentegen wel erg fris op de kamer, maar na 2 uur spelen met wat software en het doorpompen van 450GB was de NB niet bepaald heet, noem het lauwwarm. Kon het vastpakken, dus het was <55 Graden.

Heb hier een Passieve videokaart in het 16x slot, en een PCI TV kaart in het onderste slot.
Heb hier het zelfde bordje met scythe ninja mini passief opgesteld met 2x8 cm fans die uitblazen. Dit in een Silverstone LC16m met ook een passieve vidkaart, 2 TV-kaarten, HD en DVD. Hier is die NB niet vast te pakken en crasht het systeem ook af en toe tijdesn video afspelen via die aparte videokaart. GPU in bios uitgezet.
Binnenkort de HD uit de kast halen en een TV-kaart overhevelen naar masterserver om te kijken of dat nog wat uitmaakt.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subpy
_Apache_ schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 10:22:
[...]

Ik kan hem ook wel even vast pakken.. maar niet vast houden... Ik zal vannavond ff proberen te temeraturen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Subpy op 21-01-2009 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

De passieve 9600GSO (dmv. Zalman VNF-100) in mijn PC werd in idle 114°C, heb er toch maar een fan bijgezet, wil nog games kunnen spelen... Een 8600GT ging zonder problemen passief en had genoeg aan de ventilatie van de CPU koeler. De 9600GSO zit qua verbruik richting een 8800GT, maar die laatste throttled wel als hij niet benut wordt.
In mijn HTPC zit een Intel 945-chipset gelukkig gekoeld kan worden door een klein koelertje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 22:53

Patriek

edit koning

ik was altijd een beetje terughoudend voor een aftermarket VGA cooler, maar heb het nu geprobeerd en kan dat echt aanraden, scheelt gewoon meer dan de helft dan met stock cooler!

die stock cooling is echt zeer cheap materiaal meestal

installatie van de Arctic Cooling Twin Turbo was een eitje
mijn ATI HD4850 wordt in windows / films passief gekoeld en komt niet over de 80 graden
wanneer ik de fans 50% laat draaien (zit tegenwoordig in de Catalyst driver) zit het rond 45 graden en hoor je nog niets, want de fans zijn ook erg stil

[ Voor 6% gewijzigd door Patriek op 21-01-2009 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

De gainward 4850GS (Golden Sample) heeft een zeer goeie stock cooler, is een verademing tov de standaard koeling. Hij koelt ook nog eens beter en is veel stiller :)

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:46

The Zep Man

🏴‍☠️

psy schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 10:14:
[...]

Reclock heb ik idd eerder ook al geprobeerd echter zonder het gewenste resultaat. Aangezien dit wel constant in ontwikkeling is zal ik het weer eens proberen.
Ik heb het vandaag getest (met Media Player Classic en Reclock als 'preferred' codec) en kwam tot de conclusie dat het zeer goed werkt op een Samsung 1080p-TV. Let er op dat je de refresh rate van je monitor moet aanpassen aan de film, ook met Reclock. Zo moet je voor films met een FPS van 23.976 je monitor instellen op 24hz (of een exacte meervoud ervan), voor films met een FPS van 25 je monitor op 50hz en voor films met 29.97 FPS je monitor op 60hz. Gecombineerd met Reclock krijg je dan echt een soepel beeld. Ook getest in combinatie met DXVA en het werkt perfect.
psy schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 15:15:
De gainward 4850GS (Golden Sample) heeft een zeer goeie stock cooler, is een verademing tov de standaard koeling. Hij koelt ook nog eens beter en is veel stiller :)
Er is maar één echte HD4850 voor HTPC's en dat is de passief gekoelde versie van Gigabyte (wanneer je er ruimte voor hebt in je kast, natuurlijk). Er is geen stillere koeling dan passieve koeling. ;)

[ Voor 24% gewijzigd door The Zep Man op 21-01-2009 18:08 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Reclock kan ik niet gebruiken omdat het scherm niet toelaat met resoluties en frequenties te spelen, enkel onder 1152x864, breedbeeld wil ie niet dat ik naast 60Hz iets anders doe anders NO SIGNAL :) Spijtig, had het wel graag in actie gezien. Misschien kunnen we hopen dat het geintegreerd wordt in toekomstige ffdshow/coreAVC codecs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Patriek schreef op zondag 18 januari 2009 @ 22:42:
Ja afaik waren de Geforce 9300 IGP's de eerste die fatsoenlijk 24hz beeld gaven. De IGP's die daar voor al wel de optie boden (zoals HD3200) voerden dit niet goed uit.

Correct me if I'm wrong!
Jij hebt er toch een + pana plasma die 24p ondersteund? Geeft dat vloeiend beeld zonder zware/inconstante delays?
sorry voor de late reply; hier panny 37PX80 + 780G @24FPS ; dat speelt toch zeer vloeiend hoor.. weet niet vanwaar die v anandtech dat halen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:46

The Zep Man

🏴‍☠️

Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 20:38:
[...]

sorry voor de late reply; hier panny 37PX80 + 780G @24FPS ; dat speelt toch zeer vloeiend hoor.. weet niet vanwaar die v anandtech dat halen..
Wat jammer is, is dat er nergens een vergelijking gemaakt wordt met wat voor content er wordt afgespeeld op wat voor TV wanneer een videochip/kaart is afgesteld op 24hz wanneer dit wel/niet problemen geeft. Een film op 24hz zal bijvoorbeeld geen problemen geven, een film op 23.976 wel, maar dat zal het op elk systeem doen die 24hz ondersteund. Met softwarematige oplossingen is hier natuurlijk wel wat aan te doen (het eerder aangegeven Reclock, bijvoorbeeld).

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bijna steeds DIVX of MKV file... @23.976fps soms zie ik wel eens haperingen bij DIVX, maar dat stoort niet echt. Wat vervelend is dat ik geen 720p@24HZ kan uitsturen; je moet upscalen naar 1080p en dat kost wel wat CPU..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensh
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-06 21:41
Weet iemand of je de fan ve voeding ook kunt regelen in snelheid? Heb een Seasonic SII 380 W voeding en de fan's hierin zijn de voornaamste bron van geluid momenteel :(

Heb toen de Seasonic gekozen op basis van goed tests maar of ik ben een zeikerd 8)7 of de tests waren te rooskleurig :'(

Vostro1000 en Dimension9150

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subpy
Gister nog even een poging gedaan om te kijken hoe warm de NB van mijn GA-E7AUM-DS2H wordt.. Maar ik heb dus geen thermometer met voldoende bereik :( (een koorts thermometer stopt bij 41.7)

[ Voor 8% gewijzigd door Subpy op 22-01-2009 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Wat zeggen proggies als bijv. Speedfan dan? En Gigabyte levert zelf ook een monitor tooltje........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Rensh schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 23:28:
Weet iemand of je de fan ve voeding ook kunt regelen in snelheid? Heb een Seasonic SII 380 W voeding en de fan's hierin zijn de voornaamste bron van geluid momenteel :(

Heb toen de Seasonic gekozen op basis van goed tests maar of ik ben een zeikerd 8)7 of de tests waren te rooskleurig :'(
Heb ook een SSII maar deze is echt onhoorbaar, of je moet met je oor op de voeding gaan luisteren, alleen dan hoor ik hem. Belast je je systeem soms erg zwaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subpy
kaajee schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 09:17:
... En Gigabyte levert zelf ook een monitor tooltje........
Ik ga idd vannavond even kijken naar eventuele tooltjes van Gigabyte zelf...

Het was de bedoeling om dat gister al te doen maar t is er niet van gekomen 8)7 :o

//Edit: Off topic: morgen dagje vrij om er lekker ff heel de dag voor te zitten :+

[ Voor 12% gewijzigd door Subpy op 22-01-2009 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Rensh schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 23:28:

Nee (meestal) niet. Dit doen PSU's iha zelf al/wel.
Bovendien zijn de fans hierin vaak/meesta/altijd de varianten met 2 draadjes (12volt & GND) en de derde RPM/toerental controle mist anders zou je hem evt. nog op een vrije FAN header van je moederbord kunnen prikken.

Als je het echt wil is het wel mogelijk natuurlijk, dan zul je de FAN in z'n geheel moeten vervangen door óf meteen een stillere variant óf door 1 die wel 3 of 4 (PWM) draadjes heeft en hem dan aansluiten op je moederbord.
Denk er wel om dat het moederbord e/o PSU niet voorziet in een 'uitleesbare' temepratuur meting voor de PSU en dat je dus wel goed moet uitkijken dat ie niet te heet wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Mijn ergernis begint weer behoorlijk toe te nemen. Naast het niet in staat zijn van mijn 780G om vloeiende beelden op mijn schermen te toveren, soit, daar wen je aan, heb ik steeds meer last van:

- Het geluid via HDMI na uit standby halen doet het niet meer. Geluid zit dan opeens op SP-DIF. Irritant
- Na uit standby halen heb ik echt ontzettend vaak GEEN ENKEL beeld. Alleen UIT/AAN dan heb ik weer beeld. Dit komt echt zeer vaak voor
- De laatste dagen doet de FloppyDTV het vaak gewoon niet. Dit is het meest vervelende want de opnames mislukken nu ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Arghhhhh volgens mij is de FloppyDTV echt kapot. Tuner wordt helemaal niet meer herkend en er knippert een rood LEDje op de kaart. Zal vast foute boel zijn, lekker is dat zeg :(

EDIT
nog vervelender, de FloppyDTV doet het wel goed in mijn normale pc, moederbord lijkt dus een defect te hebben...hmmm. Gaat lekker hier.

[ Voor 29% gewijzigd door psy op 22-01-2009 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 14:10
Nu heb ik geen hands-on ervaring met de floppy DTV, maar meeste USB/firewire tuners geven aan dat er een driverprobleem is met de tuner d.m.v. rode led. Staat er niets in een manual over de status daarvan?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Nou het gekke is dat nadat ik hem teruggestopt had in de HTPC, alles weer normaal werkt.
Mijn vertrouwen neemt bepaald niet toe in mijn HTPC :|

EDIT @patriek... heeft weinig zin denk ik. Soms doet ie het goed, soms niet? Ze zien me al aankomen

[ Voor 26% gewijzigd door psy op 22-01-2009 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

ik zeg; garantieclaim op mobo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:14
Hoeft niet perse patriek, misschien is de floppydtv niet helemaal lekker en word ie in het ene slot wel goed gezien en de andere niet. Remember jouw corsair voeding? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey allen,

Ik heb sinds enkele weken een warmteprobleem met de cpu, ik mag afspelen wat ik wil en de cpu gaat nooit boven de 50°, maar wanneer mediaportal gewoon op het startmenu blijft staan en je wil een uurtje later opnieuw wat bekijken dan gaat de cpu boven de 60° wat tot gevolg heeft dat alles een beetje stotterd.

Iemand een oplosssing??

Ligt het probleem aan men htpc of is het mediaportal??

thx

A

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2009 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psy schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 09:35:
Mijn ergernis begint weer behoorlijk toe te nemen. Naast het niet in staat zijn van mijn 780G om vloeiende beelden op mijn schermen te toveren, soit, daar wen je aan, heb ik steeds meer last van:

- Het geluid via HDMI na uit standby halen doet het niet meer. Geluid zit dan opeens op SP-DIF. Irritant
- Na uit standby halen heb ik echt ontzettend vaak GEEN ENKEL beeld. Alleen UIT/AAN dan heb ik weer beeld. Dit komt echt zeer vaak voor
- De laatste dagen doet de FloppyDTV het vaak gewoon niet. Dit is het meest vervelende want de opnames mislukken nu ook
Wat doe je nu juist?

Je zet je HTPC op standby, dan zet je je Panny uit? En wat doe je daarna?

Kijk, als ik dit doe na elkaar:

HTPC standby
TV uitzetten of op HMDI2 verzetten
HTPC weer aan
TV op HDMI3 (HTPC)
= soms geen beeld, soms geen geluid
=> oplossing is HTPC even in standby zetten en weer eruit halen, daarna is 't terug OK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ff leuk linkje: Panasonic 2009 TV's : http://uk.cinenow.com/vid...eries-z1-lcd-screens-2009

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Ja hoe ik het precies doe weet ik niet, meestal de HTPC eerst uit dan tv uit. Het weer uit en aan zetten helpt inderdaad vaak, maar kom op zeg, dat moet toch anders kunnen? Het komt zo knullig over. Een honkytonki made in china dvd speler heeft dat probleem niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:14
psy schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 11:17:
Arghhhhh volgens mij is de FloppyDTV echt kapot. Tuner wordt helemaal niet meer herkend en er knippert een rood LEDje op de kaart. Zal vast foute boel zijn, lekker is dat zeg :(

EDIT
nog vervelender, de FloppyDTV doet het wel goed in mijn normale pc, moederbord lijkt dus een defect te hebben...hmmm. Gaat lekker hier.
Bij mij had ik dit ook omdat de stroomkabel connectie niet lekker werkte. Doordat de kast soms wat verschoof viel dan de DTV uit. Heb nu de kabel vastgemaakt met een stripje waardoor hij niet meer kan verschuiven. Nu geen last meer.

Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensh
psy schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 09:35:

Ik ken je eerste klacht. Ik gebruik een progje genaamd hibernate trigger. Hier kun je een commando ingeven wat de PC moet doen als hij uit slaapstand komt. Ik laat dan een progje hdmion.exe triggeren en dit zorgt ervoor dat de HDMIpoort geinitialiseerd wordt en het geluid dus over HDMI gaat. Werkt perfect :)

Wellicht ook gelijk oplossing voor je 2e klacht??

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensh
psy schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 09:21:
[...]

Heb ook een SSII maar deze is echt onhoorbaar, of je moet met je oor op de voeding gaan luisteren, alleen dan hoor ik hem. Belast je je systeem soms erg zwaar?
Belasting is typisch ca. 70 Watt max 100 W dus dat valt wel mee. Wellicht heb ik pech en een slechtere fan??

MIsschien eens kijken naar stillere voedingen met minder vermogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Mijn HTPC draait goed nu maar ik heb 1 probleem: films met 24fps of 23,97fps spelen slecht af. Om de zoveel tijd verspringt het, een fenomeen waar ReClock normaal komaf mee zou maken. Voorwaarde is dat je scherm op veelvouden van 24 of 25Hz (48Hz, 50Hz, 72Hz, 75Hz) kan draaien. Echter, het probleem is dat mijn cheapass LCD niets anders dan 60Hz slikt op 1280x720, 1280x768 of 1360x765 (<- don't ask), wel op bv. 800x600 maar dan zie ik het nut van 720p beeldmateriaal niet in als het toch gaat stretchen en scalen.

Weet iemand een andere manier om dat skippen op te lossen ? Ik gebruik MPC-HC met CoreAVC, geluid via SPDIF wordt gewoon doorgegeven naar 5.1 set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Phuncz schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 23:15:
Mijn HTPC draait goed nu maar ik heb 1 probleem: films met 24fps of 23,97fps spelen slecht af. Om de zoveel tijd verspringt het, een fenomeen waar ReClock normaal komaf mee zou maken. Voorwaarde is dat je scherm op veelvouden van 24 of 25Hz (48Hz, 50Hz, 72Hz, 75Hz) kan draaien. Echter, het probleem is dat mijn cheapass LCD niets anders dan 60Hz slikt op 1280x720, 1280x768 of 1360x765 (<- don't ask), wel op bv. 800x600 maar dan zie ik het nut van 720p beeldmateriaal niet in als het toch gaat stretchen en scalen.

Weet iemand een andere manier om dat skippen op te lossen ? Ik gebruik MPC-HC met CoreAVC, geluid via SPDIF wordt gewoon doorgegeven naar 5.1 set.
Probeer eens de D3D Fullscreen (anti tearing) modus van MPC-HC? VMR9 Renderless (XP) of EVR Custom (Vista).
dominator schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 16:28:
Hoeft niet perse patriek, misschien is de floppydtv niet helemaal lekker en word ie in het ene slot wel goed gezien en de andere niet. Remember jouw corsair voeding? ;)
Komt hij ook eens langs :P Nou aangezien hij ook probs heeft met zijn 780G (ineens HDMI niet uit stand-by en audio device veranderd spontaan) lijkt 't er wel erg op. Kaart werkt prima in andere PC. En als 't niet goed werkt in dat ene PCI slot, is dat toch ook een defect :P (tenzij er een IRQ conflict ofzo is natuurlijk)

[ Voor 25% gewijzigd door Patriek op 22-01-2009 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil ook een HTPC gaan bouwen, maar omdat ik een Logitech Harmony 895 gebruik met RF extender hoeft ie niet in het zicht te staan (staat hier onder de vloer).

Ben daarom op zoek naar een goede HTPC kast die vooral zuinig is en goed ventileert, en die ik via de Harmony via IR kan bedienen. Alternatief is een kast en losse IR ontvanger die goed werkt met Harmony. Ga 'm gebruiken voor HD content en opslag, met wrsl. X2 5050e.

Heeft iemand tips voor een goede behuizing (die denk ik omdat form factor minder belangrijk is ook betaalbaarder moet zijn)? Moet wel een horizontaal te plaatsen kast zijn, omdat vloer niet zo hoog is.

Vond bijv. deze: Foxconn DH-841. Maar lees daar niet veel over terug, en heeft ook geen IR.

Verder ben ik ook wel benieuwd of het standby zetten of zelfs uitschakelen op afstand via IR over het algemeen goed werkt, of dat je toch nog vaak een hard reset moet uitvoeren. Heb niet zoveel zin elke avond alsnog onder de vloer te kruipen omdat ding in standby / uit standby te krijgen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2009 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Maar in jouw geval volstaat dan toch iedere desktop kast?
Hier staan er een aantal op een rijtje, (maar is natuurlijk maar een fractie van het aanbod )moet je zelf inschatten hoeveel ruimte voor schijven enzo je nodig denkt te hebben. Koeling/ventilatie is iha geen probleem natuurlijk bij die standaard desktop machines......

En dat IR hoeft ook al zeker niet geïmplementeerd te zijn in de kast. Daar heb je inderdaad een RF extender voor of anders een USB IR receiver die je in het zicht plaatst.

EDIT: sterker nog, je kan net zo goed naar mini towers/mido towers/full towers kijken; die zijn natuurlijk ook prima plat neer te leggen. Dan neemt het potentieel nog met een paar honderd stuks toe.......

[ Voor 14% gewijzigd door kaajee op 22-01-2009 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatschaaap
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:49

blaatschaaap

schaap

Goed, htpctje binnen, werkt allemaal leuk en aardig. Nu ben ik alleen nog aan het stoeien met de resolutie.
De htpc zit via hdmi aan mijn panasonic PZ80 42" plasma, zodra ik de resolutie naar full hd schop is de tekst echter niet meer leesbaar en word het scherm niet compleet gevult.

Dit probleem doet zich echter niet voor als ik de tv aan mijn laptop haak (hdmi). Iemand enig idee/oplossing?

blaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

blaatschaaap schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 00:17:
Goed, htpctje binnen, werkt allemaal leuk en aardig. Nu ben ik alleen nog aan het stoeien met de resolutie.
De htpc zit via hdmi aan mijn panasonic PZ80 42" plasma, zodra ik de resolutie naar full hd schop is de tekst echter niet meer leesbaar en word het scherm niet compleet gevult.

Dit probleem doet zich echter niet voor als ik de tv aan mijn laptop haak (hdmi). Iemand enig idee/oplossing?
Je moet in de Catalyst driver per displaymode (resolutie) de underscan onder DTV uitschakelen (en in je pana TV "beeldscan" op uit zetten). Dat full hd niet leesbaar is is logisch, tenzij je een 50 inch scherm hebt.
Je kunt in de Catalyst Profile Manager (ofzoiets) hotkeys aanmaken om snel heen en terug te switchen tussen 720p voor windows en 1080p24 voor films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MintyDoerak
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 23:54
Patriek schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 01:14:
[...]

Je moet in de Catalyst driver per displaymode (resolutie) de underscan onder DTV uitschakelen (en in je pana TV "beeldscan" op uit zetten). Dat full hd niet leesbaar is is logisch, tenzij je een 50 inch scherm hebt.
Je kunt in de Catalyst Profile Manager (ofzoiets) hotkeys aanmaken om snel heen en terug te switchen tussen 720p voor windows en 1080p24 voor films.
Wat je ook kunt doen is de tekstsize vergroten (mogelijk in vista of windows7).

Ben ik trouwens de enige die geen sound over hdmi krijgt (heel soms wel)? Verder heb ik het probleem dat wanneer ik switch tussen AV en HDMI de tv en de htpc geen verbinding meer hebben. Het gaat om een sony bravia'tje (40v4000). Programma hdmion.exe heeft niet geholpen. Dit alles trouwens in windows7. Verder werkt het wel prima... graag uwe hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

MintyDoerak schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 01:35:
[...]
[...]
Onder XP kun je ook die "Grote lettertypen" onder Vormgeving > Tekengrootte vinden. Helaas is dat beperkt tot bepaalde soorten teksten in windows. En op geen van alle programma's die je installeert. Websites schaal ik in Firefox met Ctrl+ en Ctrl- gebind aan me extra muisknoppen aan de zijkant, erg handig!

Wat ook kan is de "DPI-instelling" wijzigen van 96 naar 120dpi onder tabblad algemeen, maar ik vind 't er niet uit zien.

[ Voor 21% gewijzigd door Patriek op 23-01-2009 03:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Rensh schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 22:36:
[...]

Ik ken je eerste klacht. Ik gebruik een progje genaamd hibernate trigger. Hier kun je een commando ingeven wat de PC moet doen als hij uit slaapstand komt. Ik laat dan een progje hdmion.exe triggeren en dit zorgt ervoor dat de HDMIpoort geinitialiseerd wordt en het geluid dus over HDMI gaat. Werkt perfect :)

Wellicht ook gelijk oplossing voor je 2e klacht??

Succes
Aha dat ga ik eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 18:35

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ik ben ook al tijden naar een HTPC aan het kijken en heb net eindelijk eens wat samen proberen te stellen.
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon X2 4850e€ 52,50€ 52,50
1Corsair CM2X2048-6400C5 2GB (1x 2GB) DDR2€ 25,91€ 25,91
1Corsair CX400W€ 42,90€ 42,90
1Gigabyte GA-MA78GPM-DS2H€ 97,14€ 97,14
1Nox Media€ 59,-€ 59,-
2Scythe Ninja Mini€ 24,90€ 49,80
ImporterenTotaal€ 327,25

Ik heb de volgende vragen.
Is het het geld waard om voor een 790 chipset te gaan in plaats van een 780?
Gaat dit uberhaupt samen werken?
Harddisk weet ik nog niet. Mischien neem ik een SSD voor het OS en doe ik de rest via het netwerk om het geheel nog wat stiller te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Medetweakers,

Ben al een tijdje klaar met m'n custom build mediacenter-/game-/oc- PC'tje en de honger naar iets nieuws begint weer te knagen.

Nu ben ik aan het overwegen om een LG Blu Ray drive te installeren, maar graag wou ik toch even te weten zien te komen of hier compabiliteitsproblemen zijn met andere hardware. Alsook ben ik niet zeker of Blu Ray films wel mooi tot hun recht gaan komen op een 32" HD Ready TV met een resolutie 1366 x 768 (720p).

Iemand ervaring mee

specs:

EVGA 750i FTW
C2D E6600 @ 3,6 Ghz
2 Gb 800 Mhz mem
9800 GTX en 9800GTX+ in SLI
32" LCD (1366x768)

http://www.evga.com/commu...gs/comment.asp?sysid=1725

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-08 10:28
TrailBlazer schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 09:42:
Ik ben ook al tijden naar een HTPC aan het kijken en heb net eindelijk eens wat samen proberen te stellen.
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon X2 4850e€ 52,50€ 52,50
1Nox Media€ 59,-€ 59,-
2Scythe Ninja Mini€ 24,90€ 49,80
ImporterenTotaal€ 327,25

Ik heb de volgende vragen.
Is het het geld waard om voor een 790 chipset te gaan in plaats van een 780?
Gaat dit uberhaupt samen werken?
Harddisk weet ik nog niet. Mischien neem ik een SSD voor het OS en doe ik de rest via het netwerk om het geheel nog wat stiller te krijgen.
Lijkt me een nette set.

Je zou ook als HD een western digital 5400rpm green disk kunnen nemen, deze is behoorlijk stil en een stuk beter betaalbaar dan een SSD.
Verder heb je in je lijstje 2 prockoelers staan, ik neem aan dat je er slechts 1 wilt?
Ik heb zelf de AMD 5050e genomen (was maar 3 euro duurder dan de 4850e) met de Ninja mini, deze koel ik nu passief met enkel 2 casefans.
Als kast heb ik trouwens de silverstone LC17 genomen ipv de Nox. Ik wilde de Nox eerst ook maar deze is net iets smaller dan de overige audio componenten en dat vond ik niet zo mooi staan eigenlijk.

Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

dank voor het commentaar. Ik wil inderdaad wel een even brede kast hebben als mijn Marantz versterker.
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon X2 5050e€ 56,95€ 56,95
1Scythe Ninja Mini€ 24,90€ 24,90
1Silverstone LC17€ 89,-€ 89,-
ImporterenTotaal€ 336,80

Dit is het nu geworden. Ik neem aan dat 400 Watt voldoende is voot het geheel. Later mischien nog een BlueRAY erin zetten. Storage wil ik wel graag extern doen via CIFS of iSCSI. naar mijn linux bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
Je zou trouwens ook de Gigabyte GA-MA78GPM-S2H kunnen nemen ipv de DS2H. Spaart je weer zo'n 20 euro uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DARKviper123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-07 12:33
Sneezzer schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 10:40:
[...]
Ik heb zelf de AMD 5050e genomen (was maar 3 euro duurder dan de 4850e) met de Ninja mini, deze koel ik nu passief met enkel 2 casefans.
mierenneuk mode 'on':
maar mijn tenen gaan toch wel krom staan als ik dit soort dingen lees: Passief gekoeld met 2 casefans 7(8)7 Als je ook maar enige forced convection hebt in je kast dan vind ik het al niet meer passief. Passief is niks geen ventilatoren en puur natuurlijke convectie die de warmte afvoerd van de componenten

2170Wp Oost - 3410Wp Zuid - Growatt 5000MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ik zie zo snel niet wat de verschillen zijn tussen die 2 zal ook wel niet heel erg veel zijn. Die D2SH heeft wel het Terw_dan sign of approval en dat ik ook wat waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
DARKviper123 schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 11:24:
[...]

mierenneuk mode 'on':
maar mijn tenen gaan toch wel krom staan als ik dit soort dingen lees: Passief gekoeld met 2 casefans 7(8)7 Als je ook maar enige forced convection hebt in je kast dan vind ik het al niet meer passief. Passief is niks geen ventilatoren en puur natuurlijke convectie die de warmte afvoerd van de componenten
Ik neem aan dat je de strekking wel hebt begrepen? Ik geef aan dat de proc passief wordt gekoeld. Ik zeg niet dat de volledige kast zonder fans is, enkel dat ik op de Ninja geen fan heb/hoef. Ik geef het ook puur als informatie.

Maar goed wat jij vindt en wat ik vind hoeft gelukkig niet hetzelfde te zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
Subpy in "Home Theater PC (HTPC) Deel 2"
Sneezzer schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 11:38:
[...]

Ik neem aan dat je de strekking wel hebt begrepen? Ik geef aan dat de proc passief wordt gekoeld. Ik zeg niet dat de volledige kast zonder fans is, enkel dat ik op de Ninja geen fan heb/hoef. Ik geef het ook puur als informatie.

Maar goed wat jij vindt en wat ik vind hoeft gelukkig niet hetzelfde te zijn. ;)
Zoiezo, je kan geen compleet Fanless HTPC ( wellicht van die industriële ATOM dingetjes, maar de kans dat iemand die als HTPC gebruikt lijkt mij klein ) Je moet de hitte die gegenereerd word wegblazen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
Inderdaad, en daarom heb ik er dus ook 2 casefans in zitten en een groot koelblok op de proc ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DARKviper123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-07 12:33
thijszor schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 11:42:

[...]

Zoiezo, je kan geen compleet Fanless HTPC ( wellicht van die industriële ATOM dingetjes, maar de kans dat iemand die als HTPC gebruikt lijkt mij klein ) Je moet de hitte die gegenereerd word wegblazen...
Waar een wil is is een weg ;) Er zijn kasten die je pc compleet fanless koelen. Zalman heeft er 1 en volgens mij is er ook een HTPC kast langs gekomen dat eigenlijk gewoon 1 groot koelblok is waar je al je componenten dan tegenaan bout. Zaak is om het warmtewisselend oppervlak en de massa hiervan zo groot mogelijk te maken, zodat je bij een klein verschil in temperatuur een relatief grote uitwisseling van energie hebt plus een grote energiebuffer door de grote massa.
Dit kun je omzeilen door met een fan lucht langs dat oppervlak te forceren, zodat je maar een klein oppervlak en dito massa nodig hebt (oftewel een actieve koeler). Het gaat me dus meer op de terminologie... passief is zonder fans, daarmee klaar... actief is met fans, maakt mij niet uit waar ze zitten. Had het beter gevonden als je dan passief had weggelaten in je verhaal. Het is misleidend :)
Vroeger toen had je nog echt passief gekoelde cpu's. Van die 386 intels met alleen zo'n lullig koelblokje erop. ;) en ne pas de casefans

2170Wp Oost - 3410Wp Zuid - Growatt 5000MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ach ik begreep wat hij bedoelde hoor en ik vind het een prima omschrijving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Promy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 23:32
weet er toevallig iemand hoe je het lcd van de anctec fucion black kan afzetten bij shutdown?

Het rare is:
  • als de stekker eruit gaat en dan terug in (stopcontact) dan gaat lcd aan (backlight)
    :(
  • als windows aanstaat en ik start mediaportal dan bedient die deze perfect. Als ik mediaportal afzet dan gaat de lcd af (zo ingesteld)
    :)
  • als ik windows opstart dan gaat de lcd aan (backlight) :( . als ik in het driverprogje (v. 6.2) de lcd startup naar always zet en dan terug naar never dan gaat het lcd mooi uit.
is dit "uitzetten" met een snelkoppeling (die opstart met windows) in te stellen? if eventueel een andere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

thijszor schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 11:42:

[...]

*kuch* Phuncz in "Home Theater PC (HTPC) Deel 2"
Helaas heeft de chipset zelf een fan (40x40mm) nodig, maar je hoort het feitelijk nooit in een film. Naar de toekomst komen zuinigere chipsets en dus ook nog stillere systemen.

[ Voor 6% gewijzigd door Phuncz op 23-01-2009 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
@Phuncz: Ben jij een beetje op een kruistocht om je Atom pc-tje te promoten of zo?
De meesten hier weten nou wel dat er een enkeling is die tevreden is over z'n HTPC op een Atom. Er zijn net zoveel (meer eigenlijk) reviews te vinden die aantonen dat het verre van soepel/ideaal gaat.
Van jou weten we het nu wel geloof ik........je komt om de zoveel posts weer met jouw 'stelling' om de hoek zeilen, vraag anders of het in de TS opgenomen kan worden, scheelt weer typwerk elke keer........

[ Voor 20% gewijzigd door kaajee op 23-01-2009 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:28

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik heb de stoute schoenen ook maar eens aangetrokken, en mij in de HTPC wereld gegooid. Wat wil ik met een HTPC?

Hoofdzaken:
- Films HD/HD ready afspelen.
- van Digitale TV opnemen.
- MP3 muziek afspelen.

Waar wordt de HTPC op aangesloten:
- Pioneer VSX-917V 7.1" reciever (7x 100Watt) (5x B&W speakers aangesloten) via TOSlink dan wel COAX voor audio.
- Plasma Panasonic TH-42PX80 (HD Ready) beeld via HDMI.

TH-42PX80
BEELD:
Panel G11 Progressive HD
Progressive ondersteuning ja
Aantal pixels 786.432 (1.024 x 768)
Kleursysteem NTSC/PAL/SECAM/PAL 60 Hz/M-NTSC
PC signalen SVGA (XGA gecomprimeerd)

1080p HD beeldverwerking ja
100 Hz Double Scan ja
24p Weergave ja
Responssnelheid 0.001 msec.
Scanformaat 525 (480)/60i, 525 (480)/60p, 625 (576)/50i, 625 (576)/50p, 750 (720)/50p, 750 (720)/60p,1125 (1080)/50i, 1125 (1080)/60i, 1125 (1080)/24p (HDMI), 1125 (1080)/50p (HDMI), 1125 (1080)/60p (HDMI)
Aantal kleuren Max. 68 miljard
Contrastverhouding Native: 15.000:1
Gradatiestappen 4.096
3D Colour Management ja
Sub Pixel Control ja
Motion Pattern Noise Reduction ja
Contrast Automatic Tracking System (C.A.T.S.) ja
Video Noise Reduction ja
3D Comb Filter ja
Digital Optimiser ja
Picture Mode Dynamisch/normaal/cinema/eco

Nu heb ik het volgende samengesteld, naar mijn idee moet ik met deze set-up alles ten volle kunnen benutten.

HTPC:
Patriot Memory Warp SSD V2 (voor OS en mediacenter software)
WD GP 500GB (opnemen van media)
Scythe Ninja Mini
LG GGC H20L Super Multi Blue-ray/DVDRW
FloppyDTV-C/Ci (Digitale TV van Ziggo)
Kingston HyperX - Geheugen - 2 GB PC6400 (2x1GB)
Gigabyte GA-MA78GPM-DS2H - Moederbord
Logitech Harmony One Advanced Universal
Logitech diNovo Edge - Toetsenbord
Processor - 1 x AMD Phenom X4 9350e
Zalman 160XT Plus Behuizing incl. 7" touchscreen
300Watt passive Voeding (merk is mij even ontschoten)

Patriot Memory Warp SSD V2 Waarom een SSD? De snelheid waarmee het OS uit standby dan wel de uitgeschakelde stand kan komen. Snelle response en reductie van geluid.

WD GP 500GB Toch een hardeschijf voor de broodnodig data opslag, maar wanneer deze niet wordt aangesproken is het de bedoeling dat deze doormiddel van PowerManagement wordt uitgeschakeld. Veel media zal ook via het Gigabit netwerk vanaf een server worden afgespeeld. De keuze voor een WD GP is vanwege het opgenomen vermogen, wanneer deze toch in bedrijf is.

AMD Phenom X4 9350e & Gigabyte GA-MA78GPM-DS2H: Ik heb gekozen voor een Phenom vanwege de postprocessing welke met een HT3.0 CPU velemalen beter zou zijn. Het moederbord is vanwege de features en de onboard GPU welke al voorzien is van 128MB dedicated geheugen. Verder de HD mogelijkheden natuurlijk van de ATI Radeon HD 3200.

Zalman 160XT Plus: Nu is de eerste vraag die bij mij opkomt of het mogelijk is het tochscreen ook afzonderlijk uit te laten gaan (automatisch op zwart) wanneer je een film aan het kijken bent op het Panasonic scherm? Heeft iemand hier ervaring mee, dit kan ik namelijk in de verschillende reviews van deze behuizing niet terug vinden.

Verder vraag ik mij nog af hoe het nu met 24Hz zit, hier zou de nieuwe Nvidia chipsets beter mee omgaan, maar ik ben absoluut niet gecharmeerd van Nvidia als bedrijf. (om persoonlijke redenen). In iedergeval het Panasonic scherm dat ik heb doet 24p en 100Hz, zover ik kan opmaken uit de specificaties. Naar mijn idee moet ik met deze HTPC setup dit scherm toch probleemloos te volle kunnen benutten.

Daarnaast lees ik veel over het overbrengen van audio en eigenlijk ben ik het hier echt kwijt zover ik weet heeft dit moederbord een TOSlink audio uitgang, ik neem aan dat ik deze met mijn reciever kan verbinden om DTS/Dolby audio door te geven. De HTPC hoeft hier verder niets mee te doen het hele DTS/Dolby gebeuren kan veel beter afgehandeld worden door de Pioneer reciever.

edit: Bijna vergeten het is mijn bedoeling Windows XP te gebruiken in combinatie met MCE of hoogst waarschijnlijk MediaPortal.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MintyDoerak
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 23:54
MintyDoerak schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 01:35:
[...]

Ben ik trouwens de enige die geen sound over hdmi krijgt (heel soms wel)? Verder heb ik het probleem dat wanneer ik switch tussen AV en HDMI de tv en de htpc geen verbinding meer hebben. Het gaat om een sony bravia'tje (40v4000). Programma hdmion.exe heeft niet geholpen. Dit alles trouwens in windows7. Verder werkt het wel prima... graag uwe hulp.
Update: Alles werkt nu probleemloos. Oplossing is een dvi kabel (dvi-hdmi) die ik om de een of andere reden ook moet verbinden. Dus op HDMI1 input; hdmi kabel, en op HDMI2 dvi-hdmi kabel. Vraag me niet waarom, maar nu doet alles het wel goed. Wel moet ik gebruik blijven maken van hdmion.exe Shortcut op ctrl+alt+2, en ikke is weer blij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
_Dune_ schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 15:38:
Ik heb de stoute schoenen ook maar eens aangetrokken, en mij in de HTPC wereld gegooid. Wat wil ik met een HTPC?

Hoofdzaken:
- Films HD/HD ready afspelen.
- van Digitale TV opnemen.
- MP3 muziek afspelen.

- Pioneer 7.1" reciever (7x 100Watt) (5x BMW speakers aangesloten) via TOSlink dan wel COAX voor audio.

TH-42PX80
BEELD:
Panel G11 Progressive HD
Progressive ondersteuning ja
Aantal pixels 786.432 (1.024 x 768)
Kleursysteem NTSC/PAL/SECAM/PAL 60 Hz/M-NTSC
PC signalen SVGA (XGA gecomprimeerd)

1080p HD beeldverwerking ja
100 Hz Double Scan ja
24p Weergave ja
Responssnelheid 0.001 msec.
Scanformaat 525 (480)/60i, 525 (480)/60p, 625 (576)/50i, 625 (576)/50p, 750 (720)/50p, 750 (720)/60p,1125 (1080)/50i, 1125 (1080)/60i, 1125 (1080)/24p (HDMI), 1125 (1080)/50p (HDMI), 1125 (1080)/60p (HDMI)
Aantal kleuren Max. 68 miljard
Contrastverhouding Native: 15.000:1
Gradatiestappen 4.096
3D Colour Management ja
Sub Pixel Control ja
Motion Pattern Noise Reduction ja
Contrast Automatic Tracking System (C.A.T.S.) ja
Video Noise Reduction ja
3D Comb Filter ja
Digital Optimiser ja
Picture Mode Dynamisch/normaal/cinema/eco

Nu heb ik het volgende samengesteld, naar mijn idee moet ik met deze set-up alles ten volle kunnen benutten.

HTPC:
Patriot Memory Warp SSD V2 (voor OS en mediacenter software)
WD GP 500GB (opnemen van media)
Scythe Ninja Mini
LG GGC H20L Super Multi Blue-ray/DVDRW
FloppyDTV-C/Ci (Digitale TV van Ziggo)
Kingston HyperX - Geheugen - 2 GB PC6400 (2x1GB)
Gigabyte GA-MA78GPM-DS2H - Moederbord
Logitech Harmony One Advanced Universal
Logitech diNovo Edge - Toetsenbord
Processor - 1 x AMD Phenom X4 9350e
Zalman 160XT Plus Behuizing incl. 7" touchscreen
300Watt passive Voeding (merk is mij even ontschoten)
Lijkt me een behoorlijk krachtige setup! :9~
Alleen weet ik niet of ik een 300watt passive zou gebruiken (ben geen kenner), het lijkt mij dat dergelijke voeding minder vermogen levert aangezien deze zijn warmte slecht kwijt kan. Wellicht dat een grote temp. gestuurder 12cm fan in een voeding vrijwel net zo stil is maar veel beter op zijn taak is berekent.

Anderen mogen uiteraard aangeven als dit onjuist is hoor!

Edit: uit het topic over stiile voedingen: Warmte heeft dan ook een nadelig effect op de levensduur van de voedingscomponeneten en er wordt dan ook getracht zoveel mogelijk deze warmte naar buiten te jagen.
Een paar zaken die nogal een grote impact hebben op de warmte van een voeding zijn:

- de mate van belasting van de voeding
- de efficiëntie van de voeding
- de airflow van de voeding en de airflow van de computer in het algemeen
- de casetemperatuur (mits de voeding vandaar de lucht aanzuigt om te koelen)

Koeling is dan ook een belangrijk aspect van de voeding. Er zijn verscheidene technieken om voedingen te koelen:

- Fanless: zonder fan, en dus ook heel stil. In deze categorie vind je niet echt hoge vermogen-voedingen omdat deze ook te veel warmte produceren. Fanless voedingen hebben meer de neiging dan gewone voedingen om te gaan zoemen. Deze voedingen zijn over het algmeen ook heel duur.
- Semi-fanless: dit zijn voedingen met een ingebouwde fan, maar onder normale omstandigheden draait deze fan niet. Wanneer echter deze voedingen zwaar belast worden en het hoofd niet meer koel kunnen houden, gaat de fan in werking treden en dus ook geluid produceren.
- Voedingen met fan: dit zijn dus de gewone voedingen met fan en dus ook geluid produceren, hier heb je nog een paar soorten in:
- 1 kleine fan outtake (80mm of 92mm)
- 1 grote 120mm fan intake
- 1 kleine fan outtake en 1 kleine fan inttake (80mm of 92mm)
De laatste 2 zijn aanzienlijk stiller dan de eerste.

[ Voor 23% gewijzigd door Sneezzer op 23-01-2009 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

AMD Phenom X4 9350e & Gigabyte GA-MA78GPM-DS2H: Ik heb gekozen voor een Phenom vanwege de postprocessing welke met een HT3.0 CPU velemalen beter zou zijn. Het moederbord is vanwege de features en de onboard GPU welke al voorzien is van 128MB dedicated geheugen. Verder de HD mogelijkheden natuurlijk van de ATI Radeon HD 3200.
Wat is het voordeel voor een HTPC om een quadcore te hebben? Ga je er ook nog veel andere dingen mee doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

kaajee schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 14:18:
@Phuncz: Ben jij een beetje op een kruistocht om je Atom pc-tje te promoten of zo?
De meesten hier weten nou wel dat er een enkeling is die tevreden is over z'n HTPC op een Atom. Er zijn net zoveel (meer eigenlijk) reviews te vinden die aantonen dat het verre van soepel/ideaal gaat.
Van jou weten we het nu wel geloof ik........je komt om de zoveel posts weer met jouw 'stelling' om de hoek zeilen, vraag anders of het in de TS opgenomen kan worden, scheelt weer typwerk elke keer........
Ik vind het ook vervelend dat niemand het doorheeft dat je met weinig ook veel kan doen. Als er mensen zijn die vinden dat het verre van soepel gaat dan is er softwarematig wat fout, hier loopt het al weken perfect met elk filmpje wat ik erop speelde (1080p/720p). De reply van mij was omdat een Atom-based HTPC nauwelijks bestaande is. Ik heb gewoon even een link geplaatst zodat die persoon kan zien dat het goed haalbaar is en zelfs niet duur hoeft te zijn. Ik wil er ook geen discussie mee uitlokken, ik wil gewoon informatief zijn. Ik vind de eindeloze discussies over de Antec Fusion Remote dan weer nutteloos, evenals de populaire vraag "deze dikke game PC die ik hier samenstel, draait dat filmpjes?".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09-2024

Pepperana

Brabander in hart .....

Wat voor software codecs gebruik je dan?
Het lijkt me toch nog een beetje onwaarschijnlijk dat het soepel draait.
Maarja als jij te kennen geeft dat het bij jouw allemaal netjes draait zeg ik niks.
Maar dan zou ik je software config wel willen weten.

I know what I know, I'll sing what I said, We come and we go, That's a thing that I keep In the back of my head

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xyl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 11:47

xyl

I
Patriot Memory Warp SSD V2 Waarom een SSD? De snelheid waarmee het OS uit standby dan wel de uitgeschakelde stand kan komen. Snelle response en reductie van geluid.
Scheelt dat zo veel dan qua snelheid? Welke grootte kies je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:06
Ben wel benieuwd naar je ervaringen straks met je SSD, denk er ook over na een ssd nog toe te voegen aan me bestelde "htpc".

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

SSD denk ik ook zeker aan voor mijn HTPC. Met iSCSI heb je echt het idee dat je op een lokale disk aan het werken bent dus dat is wel lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

TrailBlazer schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 16:46:
[...]

Wat is het voordeel voor een HTPC om een quadcore te hebben? Ga je er ook nog veel andere dingen mee doen?
Het voordeel zit niet zozeer in de Quad Core maar in de HT3.0 voor postprocessing, misschien dat een triple core welke mogelijk goedkoper is ook voldoet. Deze CPU heb ik eigenlijk op advies er bij gepakt. De config staat ook nog niet helemaal vast.
xyl schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 20:24:
[...]
Scheelt dat zo veel dan qua snelheid? Welke grootte kies je?
Het gaat hier om een 32GB uitvoering. De acces time van een SSD is velemalen lager dan van en convensionele hardeschijf, daarnaast heeft deze SSD ook een hogere doorvoer snelheid in vergelijking met een gemiddelde hardeschijf, daarnaast maakt een SSD geen geluid.
Sequential Read: up to 175MB/s
Sequential Write: up to 100MB/s

[ Voor 35% gewijzigd door _Dune_ op 23-01-2009 22:29 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Pepperana schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 17:50:
Wat voor software codecs gebruik je dan?
Het lijkt me toch nog een beetje onwaarschijnlijk dat het soepel draait.
Maarja als jij te kennen geeft dat het bij jouw allemaal netjes draait zeg ik niks.
Maar dan zou ik je software config wel willen weten.
Phuncz schreef op zondag 11 januari 2009 @ 15:57:
Anyway, het gaat. Windows Vista (64-bit), CoreAVC + MPC-HC. Specifieke instellingen die ik gedaan heb in MPC-HC is Overlay Mixer als Output gekozen en geen interne transform filters H264 en VC1 laten decoderen. Voor de rest gewoon de nieuwe drivers voor de videochip en vrij weinig daarbuiten. Ik heb meerdere 8.5GB 1080p H264 files getest en allemaal lopen ze VLEKKELOOS.
Bewijsje:
http://rapidshare.com/files/182133098/MVI_0277.MOV (177MB, QuickTime MOV)

[ Voor 4% gewijzigd door Phuncz op 23-01-2009 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

_Dune_ schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 22:06:
[...]

Het voordeel zit niet zozeer in de Quad Core maar in de HT3.0 voor postprocessing, misschien dat een triple core welke mogelijk goedkoper is ook voldoet. Deze CPU heb ik eigenlijk op advies er bij gepakt. De config staat ook nog niet helemaal vast.
De X3 heeft ook een energieverbruik van 95 Watt waar deze X4 maar 65W heeft. Mischien pas ik mijn config ook nog even aan dan.

Nu moet ik enkel nog uitzoeken of de 790 chipset het waard is ten opzichte van de 780.

[ Voor 8% gewijzigd door TrailBlazer op 24-01-2009 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subpy
gister lekker hele dag met mijn htpc zitten spelen. ik heb mog lang niet alles goed werkend maar het begimd te komen.

paar posts terug schreef ik de de nb van mijn e7aum-ds2h erg warm werdt. ik heb mog ff met een tooltje(easy tume of iets) van gigabyte zelf gekeken maar ook daar geen temp van de NB in te vinden. Denk dat het bordje daar geen temp censor heeft... overigems leek het systeempje gister wel redelijk stabiel.

Verder ben ik nog wel wat dingetjes tegen gekomen... zo kan ik met de remote de pc echt uit(niet in s3) zettem en ook weer aan. Maar ik vraag me af of het inverband met opnemen niet handiger zou zijn als hij in s3 zou komen? maar ik heb er verder nog niet naar gekeken.

De VHD van de kast (mce302) laat niets zien. Ben eem beetje bang dat hij kopot is.. ik heb namelijk wel nettjes de drivers geinstalleerd. Beetje jammer wand kast heb ik denk ik al een maand of 2 in huis :(

Verder heb ik bij het tv kijken dat er geen breedbeeld wordt weer gegeven met mijn saber vista view 2020. Maar daar heb ik ver nog niet naar gezocht.

als laatste opmerking voor nu.. het gebruik van de logitegh dinovo mini is erg wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09-2024

Pepperana

Brabander in hart .....

Respect! Die qaudcore atom geeft goed beeld.
Hulde aan coreavc. dat hun dit ook voor elkaar krijgen.

I know what I know, I'll sing what I said, We come and we go, That's a thing that I keep In the back of my head

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
......................
- Pioneer 7.1" reciever (7x 100Watt) (5x BMW speakers aangesloten) via TOSlink dan wel COAX voor audio.

.........................

Daarnaast lees ik veel over het overbrengen van audio en eigenlijk ben ik het hier echt kwijt zover ik weet heeft dit moederbord een TOSlink audio uitgang, ik neem aan dat ik deze met mijn reciever kan verbinden om DTS/Dolby audio door te geven. De HTPC hoeft hier verder niets mee te doen het hele DTS/Dolby gebeuren kan veel beter afgehandeld worden door de Pioneer reciever.

edit: Bijna vergeten het is mijn bedoeling Windows XP te gebruiken in combinatie met MCE of hoogst waarschijnlijk MediaPortal.
Welke Pioneer receiver is dit?

ter info: XP met MCE kan eigenlijk niet. Het is echt een aparte XP versie, namelijk XP MCE. Je kunt MCE niet later aan een bestaande XP toevoegen

En hoe klinken die BMW speakers? Komen die uit je bolide? :P :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

_Dune_ schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 22:06:
[...]

Het gaat hier om een 32GB uitvoering. De acces time van een SSD is velemalen lager dan van en convensionele hardeschijf, daarnaast heeft deze SSD ook een hogere doorvoer snelheid in vergelijking met een gemiddelde hardeschijf, daarnaast maakt een SSD geen geluid.

[...]
Het is dat je XP wil gaan gebruiken, want anders is de combi Vista zeker met Media Center wel heel erg krap met die (wel heel rappe) SSD. Ik zou eigenlijk wachten op een 64GB uitvoering en het tijdelijk doen met een normale schijf.

[ Voor 16% gewijzigd door psy op 24-01-2009 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

kaajee schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 10:21:
[...]
Welke Pioneer receiver is dit?

ter info: XP met MCE kan eigenlijk niet. Het is echt een aparte XP versie, namelijk XP MCE. Je kunt MCE niet later aan een bestaande XP toevoegen

En hoe klinken die BMW speakers? Komen die uit je bolide? :P :9
Het gaat om de Pioneer VSX-917V en ja LoL het zijn B&W speakers. :D Nee, die komen niet uit mijn bolide want dan zou er een leeuwtje op staan. ;)

Dat van XP MCE2005 ben ik bekend mee, ik twijfel alleen tussen ME en Media Portal.
psy schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 11:41:
[...]
Het is dat je XP wil gaan gebruiken, want anders is de combi Vista zeker met Media Center wel heel erg krap met die (wel heel rappe) SSD. Ik zou eigenlijk wachten op een 64GB uitvoering en het tijdelijk doen met een normale schijf.
Er is ook een 128GB uitvoering beschikbaar, deze is alleen zo ontzettend veel duurder. :z

[ Voor 26% gewijzigd door _Dune_ op 24-01-2009 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xyl

xyl

Hmm, een 64Gb ssd kost minimaal rond de 130 euro extra zie ik. Geluid snap ik, maar wat zou het schelen in opstarttijd? Dus wat zijn de (gemiddelde) tijden htpc met normale hd uit standby te halen en eentje met ssd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fckgw
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-12-2021

fckgw

rhqq2

xyl schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 12:52:
Hmm, een 64Gb ssd kost minimaal rond de 130 euro extra zie ik. Geluid snap ik, maar wat zou het schelen in opstarttijd? Dus wat zijn de (gemiddelde) tijden htpc met normale hd uit standby te halen en eentje met ssd?
Een PC uit S3 standby halen kost een paar seconden en is niet afhankelijk van de snelheid van de HDD. Dit omdat bij S3 gebruik wordt gemaakt van het werkgeheugen (blijft spanning op staan), de HDD gaat alleen maar uit en moet weer opspinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xyl

xyl

Dus het voornaamste voordeel zou "spingeluid" van harddisk zijn? Nou, denk dat ik dat wel aan kan. HTPC is al duur genoeg...zeker als ik voor digitaal ga wat ik eigenlijk het liefst heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:03
Zo te zien zit het met de prestaties van die SSD wel goed :) Maar ben ook erg benieuwd naar je eigen bevindingen _Dune_.

Benchmark Reviews: Patriot Warp V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jingaling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-11-2024
Ook ben ik nu ook weer bezig met een HTPC in elkaar te zetten.

Ik heb een 7.1 setje van Onkyo aangeschaft met TRUE HD etc.
Welke moederbord kan ik aanschaffen om via een HDMI 1.3 kabel optimaal beeld en geluid te verkrijgen?
De bedoeling is om er een bluraybrander of speler in te zetten.
Heb ik dan perse een geluidskaart bv die true hd kan afspelen bv Asus Xonar of die van Auzentech of is dat allemaal een beetje onzin? (aangezien de receiver kan decoden)
Het liefst een mobo die geen extra videokaart erin hoeft te hebben, maar als het niet anders kan dan moet dat maar.
Ben aan het zoeken om een htpc samen te stellen die alles af kan spelen op en ook goed weergave (met post-processing) voor het beeld en ALLE audioformaten af kan spelen.

De rest van de spullen vogel ik wel uit proc, geheugen, etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Onboard video (en audio) kijk dan eens naar de Gigabyte GA-E7AUM-DS2H..........

Maar al die info viel toch in dit topic prima te vinden/lezen? Is al vele malen aan de orde geweest.
(welke Onkyo is het eigenlijk?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
...............

Je Pioneer stuurt HDMI signaal alleen maar door (pass through) dus kun je inderdaad het beste een digitale (optische) audio verbinding maken tussen HTPC en receiver. De Pioneer handelt (decodeert) dan alles netjes af ja (behalve Dolby TrueHD vs DTS-HD audio signalen natuurlijk). De huidige onboard chips volstaan in beginsel prima voor dit doel.

En MCE of MP; neem XP MCE en installeer ook eens Media Portal, kun je dan zelf even mee spelen/ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkyDoodle
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-07-2024
Zeg, ik ben bezig met het samenstellen van een htpc'tje. En nu wil ik als optie graag zonder de tv aan te hoeven zetten bij mijn muziek op de htpc kunnen. Wat is hier een degelijke oplossing voor? Graag ook een oplossing die mijn vriendin ook zou waarderen. (maw eentje die altijd werkt :D)

HT-addict in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Wat heb je zelf zoal gevonden? Hier in dit topic of elders? Is nl. wel al paar keer voorbij gekomen alhier.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkyDoodle
Kan het met mijn oude iphone doen dmv Remote.. maar die vind ik persoonlijk niet echt stabiel en snel. Dus ik zat te denken aan een andere remote die ook kan browsen door bvb je itunes collectie.

HT-addict in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Lees/scan/zoek nou even in dit topic.
Uit de topic start bijvoorbeeld:
Ben je in het bezit van een PDA met WiFi/BT dan kun je er ook voor kiezen je HTPC hiermee te bedienen(bron). Dit kan met b.v.:
En hier een hele passage met letterlijk dezelfde issue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga een htpc bouwen in een mini ITX case met:
Jetway NC62K: pricewatch: Jetway NC62K
AMD Athlon X2 5050e: pricewatch: AMD Athlon X2 5050e

In de case (Procase Noah) past alleen een slimline dvd speler, en nu ben ik helemaal in de war met de aansluitingen:
De Samsung SN-S083A ( pricewatch: Samsung SN-S083A ) heeft een SATA aansluiting, maar nou heb ik me laten vertellen dat dit een mini SATA aansluiting is waarvoor geen converters bestaan, weet iemand of dit klopt?

De Samsung SN-S082H ( pricewatch: Samsung SN-S082H ) heeft een IDE aansluiting, maar dit schijnt ook niet standaard te zijn. Heb ik dan zoiets als dit nodig?:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.10573

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:54
Ik wil binnenkort een nieuwe pc kopen, en mijn huidige omtoveren tot HTCP.

Hiermee ben ik dus aan de slag gegaan, mijn geluidskaart eruit gehaald, omdat deze geen S/PDIF uitgang heeft. Vervolgens met Coaxiaal na veel moeite aan de gang gekregen (Realtek alc850) (moest uiteindelijk 2 vinkjes aanzetten (SPDIF passtrue en DTS niet decoderen en MPC))

Mijn probleem is het beeld, wanneer ik via DVI (PC) naar HDMI (LCD TV) krijg ik erg onzuiver beeld. Beeld trilt heel ligt bij 'native resolutie', bij 720P is deze beeldvullend (PC stand) en tekst is wat onscherp. Xvid bestanden bekijken gaat prima maar wanneer ik HD materiaal ga kijken, is het net of hij slechte kwaliteit heeft, echter kijk ik hetzelfde bestand op mijn monitor, is deze helder en goed.

Nu zijn hierover veel topics, maar geen met een oplossing. Ik heb helaas nog niet op mijn eigen tv kunnen testen, omdat deze kapot is (doe nu op leen Philips TV).

Tevens lijkt mij sterk aan de kabel te liggen doordat deze enkel 2,5 meter overbrugt DIGITAAL.

Hardware is amd 3500+, 1GB DDR, Realtek ALC850. Alles is getest vanuit Windows Mediaplayer Classic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkyDoodle
kaajee schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 15:53:
Lees/scan/zoek nou even in dit topic.
Uit de topic start bijvoorbeeld:

[...]

En hier een hele passage met letterlijk dezelfde issue
ok, dank je man. :) over het hoofd gezien

HT-addict in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Verwijderd schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 16:10:
Ik ga een htpc bouwen in een mini ITX case met:
Jetway NC62K: pricewatch: Jetway NC62K
AMD Athlon X2 5050e: pricewatch: AMD Athlon X2 5050e

In de case (Procase Noah) past alleen een slimline dvd speler, en nu ben ik helemaal in de war met de aansluitingen:
De Samsung SN-S083A ( pricewatch: Samsung SN-S083A ) heeft een SATA aansluiting, maar nou heb ik me laten vertellen dat dit een mini SATA aansluiting is waarvoor geen converters bestaan, weet iemand of dit klopt?
Goede keuze, wou daarvoor ook gaan maar had probs alles bij elkaar te krijgen. De DVDRW, als het een SATA moet zijn, is het een gewone aansluiting. Alleen de stroomtoevoer is anders. Check of het bij het bij de case zit, anders moet je het nog los bestellen. Dit is zo'n adapterkabeltje:

Afbeeldingslocatie: http://www.picco.nl/images/A84375.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Phuncz schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 23:15:

Patriek schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 23:30:
[...]
Probeer eens de D3D Fullscreen (anti tearing) modus van MPC-HC? VMR9 Renderless (XP) of EVR Custom (Vista).
[...]
Is dat nog gelukt? Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Voor de geinteresseerden;
Er staat een interessant artikel over de TV pack 2008 icm FloppyDTV op Hardware.info

[ Voor 4% gewijzigd door Patriek op 24-01-2009 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phuncz schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 16:30:
[...]

Goede keuze, wou daarvoor ook gaan maar had probs alles bij elkaar te krijgen. De DVDRW, als het een SATA moet zijn, is het een gewone aansluiting. Alleen de stroomtoevoer is anders. Check of het bij het bij de case zit, anders moet je het nog los bestellen. Dit is zo'n adapterkabeltje:

[afbeelding]
Volgens http://www.procase.nl/details.asp?ID=662 zit er een slim-optical converter bij de kast, maar er staat niet bij of dat sata of ide is.
Ik vond dit:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.13577
5.5 dollar inclusief verzendkosten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Patriek schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 16:48:
Is dat nog gelukt? Ben benieuwd :)
Heb het juist even geprobeerd, via VMR9 Renderless heeft hij het nog steeds, met EVR Custom niet meer. Dus bedankt voor die tip ! Alleen zit ik dan met het probleem dat ik niets meer kan zien op het scherm buiten de film. Is daar een oplossing voor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jingaling
kaajee schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 14:46:
Onboard video (en audio) kijk dan eens naar de Gigabyte GA-E7AUM-DS2H..........

Maar al die info viel toch in dit topic prima te vinden/lezen? Is al vele malen aan de orde geweest.
(welke Onkyo is het eigenlijk?)
Het is het type Onkyo HT-R960 met 7.1 speakers erbij.
In de HTPC wil ik een blurayspeler aansluiten, zodat ik zowel optimaal beeld en dan ook geluid kan afspelen.
Als ik de GA-E7AUM-DS2H neem die is wel krachtiger dan een 780G bordje maar die geluidchip is toch hetzelfde.
Ik kan bv voor een 780G met triple core gaan (post-processing)
Of de GA-E7AUM-DS2H met een E5200 dan heb ik weer een krachtigere bord (ook gelijk duurder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Maar als je nou, zoals gesuggereerd eerst eens (een beetje) dit topic gelezen had, had je geweten dat het 780G bordje niet in staat is HD-audio signalen door de HDMI te transporteren, dus daarmee valt die af lijkt mij............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jingaling
kaajee schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 20:17:
Maar als je nou, zoals gesuggereerd eerst eens (een beetje) dit topic gelezen had, had je geweten dat het 780G bordje niet in staat is HD-audio signalen door de HDMI te transporteren, dus daarmee valt die af lijkt mij............
Maar die E5200 bij de GA-E7AUM-DS2H is toch meer dan zat en ik denk dat de OCZ Memory Vista Performance Gold Edition DC 4 GB, PC6400, 800 MHz, 5, Kit Of 2 wel ok is voor dit bord of misschien iets anders.
Staat niet bij de comp list btw:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Phuncz schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 18:01:
[...]

Heb het juist even geprobeerd, via VMR9 Renderless heeft hij het nog steeds, met EVR Custom niet meer. Dus bedankt voor die tip ! Alleen zit ik dan met het probleem dat ik niets meer kan zien op het scherm buiten de film. Is daar een oplossing voor ?
Nee helaas niet. Dat is ook met opzet zo gedaan, omdat het volledig in Direct3D modus moet werken (vandaar ook de aangepaste seekbar). Heb 't nog niet verder onderzocht, maar ik vond zo snel ook geen manier om me subtitles in te laden (deed ik anders met het contextmenu).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

jingaling schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 20:46:
[...]

Maar die E5200 bij de GA-E7AUM-DS2H is toch meer dan zat en ik denk dat de OCZ Memory Vista Performance Gold Edition DC 4 GB, PC6400, 800 MHz, 5, Kit Of 2 wel ok is voor dit bord of misschien iets anders.
Staat niet bij de comp list btw:-)
Zoals Kaajee zeg ik ook niet veel meer dan; doe zelf eens wat zoekwerk! Je blaat zomaar wat.
Check of de reciever het beeldmateriaal kan doorsturen naar de TV.

Zo ja; dan kun je video/audio over 1 HDMI kabel doen.
Zo nee; dan ben je aangewezen op een aparte (optische of coaxiale) kabel voor geluid.

Wil je met het aangeven van HDMI versie 1.3 suggereren dat je lip sync wilt gebruiken? dan moet dit je reciever en TV ondersteunen en dan gaat dan vanzelf (niks met PC te maken).

Wil je dat Dolby True-HD of DTS Master doorsturen? Dan ben je aangewezen op een geluidskaart. Weet daar verder weinig van, maar kijk een bij Asus of Auzentech. Maar ik denk niet dat het het geld waard is, waarschijnlijk hoor je dat verschil pas met hele dure speakersets.

toch weer te veel gezegd...

[ Voor 17% gewijzigd door Patriek op 25-01-2009 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Patriek schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 21:08:
[...]

Nee helaas niet. Dat is ook met opzet zo gedaan, omdat het volledig in Direct3D modus moet werken (vandaar ook de aangepaste seekbar). Heb 't nog niet verder onderzocht, maar ik vond zo snel ook geen manier om me subtitles in te laden (deed ik anders met het contextmenu).
Aangepaste seekbar ? Ik herinner me zo'n optie maar vind het nergens...

[ Voor 91% gewijzigd door Phuncz op 25-01-2009 00:04 ]

Pagina: 1 ... 12 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.