Motorstorm 2 is gewoonweg subliem...
Zooo verslavend. Zo vet. Lang geleden dat ik een arcade racer heb gespeeld die kwalitatief zo hoog staat. En voor een arcade racer is dat extra bijzonder, omdat die vaak toch niet serieus genomen worden.
Alle ingrediënten zitten er in: spanning, actie, beetje duwen en trekken, adembenemende parcours...
16 racers per race, dus de track is altijd goed gevuld. Beetje tacktiek (verschillende trajecten)... Veel afwisseling qua tracks en voertuigen... Frustrerend (net genoeg en niet te veel)
Ik hang continu aan de boost, tot net voor het ontploffen van het voertuig

Of bvb crashen in het zicht van de finish, ingehaald worden en dan nog net voor de rest, ontploffend door max. boost, door de finish vliegen

Even wat waterplassen opzoeken om de booster af te koelen. Ik beleef iedere race wel coole momentjes alsof ze uit een trailer zouden komen, en dan is een spel voor mij geslaagd.
Als vanuit zesde positie crasht, zou je eigenlijk nooit meer de koplopers mogen kunnen inhalen, maar dat gebeurt toch door catch up en slow down (daar ga ik toch van uit). Dat maakt de actie intens en spannend en dat noemen ze balanceren. Hoe leuk zou het zijn om continu in je eentje achterop of voorop te rijden...
Alles wat ik hier beschrijf, herhaalt zich in online races. Deze game kan me echt minstens een half jaar zoet houden.
De menu's zijn spot on en logisch, split screen MP, goed rankingsysteem...
En dat bedoel ik dus met enkel de beste games per genre te kopen. Waarom zou ik 2x 60 euro spenderen aan NFS:Underworld of Midnight Club: LA, als ik reeds een goede arcade racer heb waar ik vele uren mee kan spelen. Of het nu stad of oerwoud is, maakt me in principe niets uit, het is de 'arcade gameplay' die telt.
Zelfde met GT5:P, die bvb GRID overbodig maakt, enz... En zo hoef je dus eigenlijk bijzonder weinig games te kopen. (of kan je wachten op budgetversies).
[
Voor 5% gewijzigd door
Verwijderd op 26-11-2008 02:26
]