Z-machine OriginID: JaccoW
Crap, ik heb dus die perk 3x, zodat er 30% extra bij komtHaijo schreef op donderdag 25 december 2008 @ 08:55:
Level 20 is inderdaad de max. Dus al die Perk met 10% XP heb je niet nodig aangezien je makkelijk aan de 20 komt.
Okay, duidelijk. Eerst voor small weapons gaan. Ik gebruik nu voornamelijk hunting rifle voor lange afstand, 10mm voor de kleine dieren en de combat shotgun voor alles wat vervelend is. Probleem zit 'm ook nog in de ammo, die is nu nog schaars, hoewel ik heb begrepen dat het beter wordt. Chinese assault rifle heb ik ook wel, maar die is niet precies genoeg naar mijn smaak.Energy Weapons voor main weapon, dus de Laser Rifle ipv de Assault Rifle.
En voor de rest Combat Shotgun, .44 Magnum en Sniper Rifle when the need arises.
Later op laser richten, alleen al voor de lol. Ik heb de gatling laser in actie gezien, dat was wel indrukwekkend.
Edit: holy crap, een Super Mutant is nog wel te doen. Maar een Super Mutant Behemoth niets vermoedend tegenkomen is niet tof

[ Voor 11% gewijzigd door Motrax op 25-12-2008 23:32 ]
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
En daarvoor hebben wij de Scrounger-perk, die hierbij wat helpt.Motrax schreef op donderdag 25 december 2008 @ 21:18:
[...]
Probleem zit 'm ook nog in de ammo, die is nu nog schaars, hoewel ik heb begrepen dat het beter wordt. Chinese assault rifle heb ik ook wel, maar die is niet precies genoeg naar mijn smaak.
[ Voor 32% gewijzigd door The Zep Man op 26-12-2008 23:24 ]
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Heb Fallout 3 nu al een tijdje, maar ik kan hem maar met moeite opstarten. Op de één of andere manier trekken Bethesda spellen mij totaal niet. Eerst Oblivion en nu Fallout. Het speelt gewoon niet lekker.
Ik hou van RPG's en spellen met veel vrijheid, maar van Fallout 3 wordt ik totaal niet warm.
Wel jammer...na de goede recensies en reacties zou ik het ook graag leuk willen vinden...maar het lukt niet
Maar wat vind je niet fijn dan? Wat mis je?superbassie schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 13:50:
*Zucht...
Heb Fallout 3 nu al een tijdje, maar ik kan hem maar met moeite opstarten. Op de één of andere manier trekken Bethesda spellen mij totaal niet. Eerst Oblivion en nu Fallout. Het speelt gewoon niet lekker.
Ik hou van RPG's en spellen met veel vrijheid, maar van Fallout 3 wordt ik totaal niet warm.
Wel jammer...na de goede recensies en reacties zou ik het ook graag leuk willen vinden...maar het lukt niet
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Of misschien is het wel de post apocalyptische wereld die me niet trekt. Maar aan de andere kant, Oblivion was meer middeleeuws (daar hou ik van) en dat voelde ook niet lekker.
Of misschien is er gewoon teveel te ontdekken in de ingame wereld dat het me afschrikt
Het grote probleem van Fallout is misschien wel het begin van het spel. Zodra je buiten staat heb je echt zoeits van "Wattevak! wat nou!". Als je eenmaal Megaton hebt ontdekt en wat quests hebt verzameld rol je er vanzelf in.
Verwijderd
Dit heb ik nu ook, ik loop wel uren rond te dole zonder het idee te krijgen dat ik verder kom.superbassie schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 17:02:
Mja, ik speel zulke spellen liever in third person. Nu kan dit wel, maar aangezien het meer gemaakt is voor first person komt third person niet echt goed uit de verf.
Of misschien is het wel de post apocalyptische wereld die me niet trekt. Maar aan de andere kant, Oblivion was meer middeleeuws (daar hou ik van) en dat voelde ook niet lekker.
Of misschien is er gewoon teveel te ontdekken in de ingame wereld dat het me afschrikt
De monsters worden steeds sterker maar ik heb het idee dat ik niet de goede keuzes maak bij upgrades.
Daardoor haak ik steeds weer af en leg het spel aan de kant. Ik denk dat een goede tutorial of guide wel op zijn plaats zou zijn.
Hier ben ik al wel wat meer te weten gekomen.
Fallout 3 sprak mij gelijk bij het begin al aan. Alhoewel was de intro nogal kort, het was wel leuk gepresenteerd en legde een goed begin aan het verhaal. Alhoewel er jammergenoeg niet zo heel veel quests zijn, zijn het wel stuk voor stuk erg leuke quests. De combat system is nu ook véél tactischer dan Oblivion.
Tip voor als je er niet in kan komen: Gewoon als je uit de bunker komt, rustig de omgeving verkennen en alles meenemen wat je kan dragen. Als je klaar bent met de verkennings tocht dan terug gaan naar vault 101, en via deze weg naar Megaton lopen. Hierzo je spul verkopen, nieuwe gear en ammo kopen en met iedereen praten. Vanzelf krijg je allemaal quests. Gewoon deze quests doen en vanzelf vind je meer plaatsen, meer quests, meer npcs, meer vijanden, etc. Vooral de main quest rustig aan doen, als je alleen de main quest doet is er namelijk weinig spel aan.
Ja herkenbaar.Verwijderd schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 18:05:
[...]
Dit heb ik nu ook, ik loop wel uren rond te dole zonder het idee te krijgen dat ik verder kom.
De monsters worden steeds sterker maar ik heb het idee dat ik niet de goede keuzes maak bij upgrades.
Daardoor haak ik steeds weer af en leg het spel aan de kant. Ik denk dat een goede tutorial of guide wel op zijn plaats zou zijn.
Hier ben ik al wel wat meer te weten gekomen.
Toen ik uit de Vault kwam zag ik een enorm grote kale wereld voor me (ja, de ingame sfeer is prima) en ik wist gewoon niet waar ik moest beginnen.
Uren rondgelopen, vliegende radio's voorbij zien komen, verlaten dorpjes uitgepluisd, een één of ander op het eerste oog verlaten ziekenhuis binnengelopen, en niet wist hoe snel ik er weer uit moest komen aangezien er heel wat MadMax-achtige figuren achter me aan kwamen.
Uiteindelijk weer de bewoonde wereld gevonden genaamd 'Megaton'. Toen ging het wel weer wat beter.
Alleen al die stats/classes zeggen me niet zoveel.
Bijvoorbeeld: heb je wel eens de Overseer zijn computer gehackt toen je nog in de Vault was? Er staan daar al enkele hints in ('een stad genaamd Megaton waar wij vriendelijk werden ontvangen') die je op weg kunnen helpen. En al ben je de weg kwijt: aangenomen quests worden keurig netjes weergeven door je Pip-boy + kompas. Zodra je de Vault uitkomt, krijg je al de quest "Following in His Footsteps", welke je al richting Megaton wijst. Makkelijker kan het echt niet gemaakt worden.
Verwijderd
Dit bedoel ik ook niet, Megatron had ik in 1 minuut gevonden. Maar nu verder, ja ik kan lekker rondlopen ja maar ben steeds te snel door de MED heen en de amor is ook niet echt wat. Dan als je te veel spullen bij je hebt om aan wat geld te komen om te verkopen kan je niet teleporten en lopen duurt dan ook een eeuwigheid. En dan krijg er ook nog eens bijna niets voor terug.The Zep Man schreef op zondag 28 december 2008 @ 00:04:
Bij Fallout 3 worden er constant hints gegeven over waar je heen zou kunnen gaan. Je moet alleen de tijd nemen om ze te lezen. In 'real life' ga je toch ook niet zomaar rondlopen als een kip zonder kop?
Bijvoorbeeld: heb je wel eens de Overseer zijn computer gehackt toen je nog in de Vault was? Er staan daar al enkele hints in ('een stad genaamd Megaton waar wij vriendelijk werden ontvangen') die je op weg kunnen helpen. En al ben je de weg kwijt: aangenomen quests worden keurig netjes weergeven door je Pip-boy + kompas. Zodra je de Vault uitkomt, krijg je al de quest "Following in His Footsteps", welke je al richting Megaton wijst. Makkelijker kan het echt niet gemaakt worden.
Er zit niet een duidelijke lijn in dat je beter of sterker wordt.
De wapens zijn ook maar wazig, je kunt die speciale locking optie nemen en op delen van de vijand schieten maar ik merk maar weinig verschil tussen de wapen. Bv de Fire Ants, als je je vads gebruikt heb je wel 4 tot 5 schoten nodig om deze dood te krijgen met een sawed off shotgun (ja op de voelsprieten). maar als je op je knieën zelf gaat richten en schieten heb je hem in 2 keer dood. Dan zou je denken dat je op afstand de sniper rifle zou moeten nemen maar deze werkt eigenlijk net zo slecht als de hunting rifle.
Daarna vind ik de keuzes in opgrades van welke vermogen je wilt doen of perks te onduidelijk. Wat heeft echt nut en wat niet. Ik heb natuurlijk geen zin om 60uur in een personage te stoppen om er achter te komen dat ik toch beter die andere keuze had kunnen maken en weer op nieuw te beginnen.
Wat me het meest irriteert is gewoon dat na een +/- 8 uur gameplay ik nog steeds niet het idee heb dat ik verder kom qua sterkte of vuurkracht.
Kijk eens op falloutnexus, staan een hoop leuke mods die het spel wat meer pit geven imo.
Tranquility Lane vond ik supervet! Evenals die quest van Dr. Zimmer met die Android. Verder werd ik in het begin bedreigt door Mr. Burke maar die heb ik de rest van de game nergens meer gezien. Ik zit nu met een beetje een leeg gevoel. Fallout 3 nu al uit.... Kan je op de pc-versie ergens zien wat je totale progressie en speeltijd is??
[ Voor 21% gewijzigd door Techno Overlord op 28-12-2008 18:22 ]
Forever raver!
Specs: Workstation Server
Yup, als je een savegame laadt (dus niet continue kiezen) dan zie je hoeveel uur je hebt gespeeld en welk level je bent, maar niet hoever je in de mainquest zit ofzo.CaptainM schreef op zondag 28 december 2008 @ 18:03:
Fallout 3 nu al uit.... Kan je op de pc-versie ergens zien wat je totale progressie en speeltijd is??
Voor % complete: Ga gewoon naar http://fallout.wikia.com/wiki/Fallout_3_map en ga alle plekjes langsCaptainM schreef op zondag 28 december 2008 @ 18:03:
Ik heb fallout 3 gister uitgespeeld op de pc. Ik vind de game echt supervet. Alleen vind ik het einde niet vet. Veel te snel afgelopen. Ik deed eerst alle openstaande side-questes en daarna ben ik verder gegaan met Project Purity. Na een paar uur sinds ik hier aan begonnen was, had ik de game al uitgespeeld. Op een gegeven moment zit je zover erin dat je niet eens meer zomaar kan ronddolen door de wereld en moet je hem wel uitspelen. Dit had ik toch graag anders gezien. Misschien dat ik een oude savegame laadt en daarmee verder ga want dit is gewoon jammer. Zomaar een abrupt einde aan deze meesterlijke game...
Tranquility Lane vond ik supervet! Evenals die quest van Dr. Zimmer met die Android. Verder werd ik in het begin bedreigt door Mr. Burke maar die heb ik de rest van de game nergens meer gezien. Ik zit nu met een beetje een leeg gevoel. Fallout 3 nu al uit.... Kan je op de pc-versie ergens zien wat je totale progressie en speeltijd is??
Of ga naar http://fallout.wikia.com/wiki/Fallout_3_quests en doe ze allemaal!
Over main quest: Je kan nog doen wat je wil, totdat je de Rotunda ingaat voor de allerlaatste maal. Daarvoor ben je vrij om weg te gaan en je ding te doen! dus net ietsjes voor je laatste autosave.
Het beste beslismoment om even te pauzeren met de main quest en verder te gaan met de rest van het spel isSamopsa schreef op zondag 28 december 2008 @ 20:10:
[...]
Over main quest: Je kan nog doen wat je wil, totdat je de Rotunda ingaat voor de allerlaatste maal. Daarvoor ben je vrij om weg te gaan en je ding te doen! dus net ietsjes voor je laatste autosave.
The Zep Man schreef op maandag 29 december 2008 @ 00:00:
[...]
Het beste beslismoment om even te pauzeren met de main quest en verder te gaan met de rest van het spel isspoiler:als je voor het eerst de Citadel hebt bereikt. Je kan dan Power Armor-training krijgen (gratis, overigens) en hierdoor Power Armor dragen. Als je hierna niets meer aan de main quest doet, verschijnen die lastige Enclave soldaten ook nog niet in het Wasteland.
Voor de sidequest Wasteland Survival Guide moest ik naar Rivet City (om de history te onderzoeken), maar nadat ik daar Dr. Li (?) ontmoette zegt ze doodleuk dat ik naar ergens anders moet voor informatie over mijn vader. Maw: ik moet nu helemaal niet meer langs het radio station!
Wat moet ik nu doen? Nog langs het radio station of niet? Ik heb blijkbaar een ongewild een shortcut genomen ...
Je kan flinke shortcuts nemen in de main quests, als je het al weet.
Ik ben per ongeluk wel meer shortcuts tegengekomen, maar je kunt altijd de voorgaande quests nog doen.seppevs schreef op maandag 29 december 2008 @ 14:06:
Vraagje ivm de mainquest:
spoiler:Ik moest normaal gezien naar het radio station ivm mijn vader, maar ik ben even gaan sidequesten.
Voor de sidequest Wasteland Survival Guide moest ik naar Rivet City (om de history te onderzoeken), maar nadat ik daar Dr. Li (?) ontmoette zegt ze doodleuk dat ik naar ergens anders moet voor informatie over mijn vader. Maw: ik moet nu helemaal niet meer langs het radio station!
Wat moet ik nu doen? Nog langs het radio station of niet? Ik heb blijkbaar een ongewild een shortcut genomen ...
Het radiostation bezoeken is best de moeite waard, leuke quest, leuk gevolg. Daarna wordt je volgens mij toch richting dr. Li gestuurd, dus dan kun je de boel vanaf daar weer oppakken.
Ik was al vrij vroeg in River City om die guide quest te doen en was nog helemaal niet met de mainquest bezig en toen sprak ik dr. Li ook al. Dat werd vanaf dat moment mijn mainquest dus ik wist het bestaan van die hele radiostation quest niet, die heb ik pas veel later (was level 18 ofzo) gedaan.
Verwijderd
Die meid in megaton heeft nooit nieuwe supplies dus dat schiet ook niet echt op ,
Ik snap ik niet zo goed wat ik nu moet doen ik zie een heel groot spel voor me alleen is er geen enkel persoon met wie ik kan praten iedereen die ik tegenkom schiet direct op mij .
En je kan nergens shops vinden om bijv nieuwe gear te kopen of wapens
Misschien niet schieten op iedereen die je tegenkomt?Verwijderd schreef op maandag 29 december 2008 @ 21:47:
Ik speel dit spel al sinds een paar dagen en heb nu dus megaton achter me gelaten , alleen heb ik steeds te kort aan kogels![]()
Die meid in megaton heeft nooit nieuwe supplies dus dat schiet ook niet echt op ,
Ik snap ik niet zo goed wat ik nu moet doen ik zie een heel groot spel voor me alleen is er geen enkel persoon met wie ik kan praten iedereen die ik tegenkom schiet direct op mij .
En je kan nergens shops vinden om bijv nieuwe gear te kopen of wapens
De meeste gear vindt je overigens tijdens het spelen, niet bij shops.
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Ik kom inderdaad nauwelijks wat noemenswaardig tegen dat het kopen waard is. En dan nog, een kogel door de kop van de shopkeeper en zijn/haar gehele voorraad is beschikbaar voor je. Hier zitten vaak ook de spullen tussen die je normaals als quest reward zou krijgen. Dit is natuurlijk alleen voor evil spelers.Angeloonie schreef op maandag 29 december 2008 @ 21:51:
[...]
Misschien niet schieten op iedereen die je tegenkomt?
De meeste gear vindt je overigens tijdens het spelen, niet bij shops.
spoiler:Het radiostation bezoeken is best de moeite waard, leuke quest, leuk gevolg.
[ Voor 16% gewijzigd door The Zep Man op 29-12-2008 22:53 ]
Misschien wel volledig anders maar die merchants die bv. voor Megaton staan zijn het afschieten wel waard. Een lading caps, kogels, wapens en een blue print. En dan ben ik een super good samaritan of zoietsThe Zep Man schreef op maandag 29 december 2008 @ 22:51:
Dit is natuurlijk alleen voor evil spelers.

en dan nog een vraagje vanuit mij:
GWBoes schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 11:30:
[...]
Misschien wel volledig anders maar die merchants die bv. voor Megaton staan zijn het afschieten wel waard. Een lading caps, kogels, wapens en een blue print. En dan ben ik een super good samaritan of zoiets![]()
en dan nog een vraagje vanuit mij:
spoiler:Hoe kan ik het snelst/makkelijkst in Rivet City komen? Ik heb de declaration of independence gevonden in the national archives alleen nu wil die sydney me niet meer alleen laten totdat we in rivet city zijn. Maar ik heb geen idee hoe ik daar moet komen en zei is ook niet echt een bron van informatie.
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Ze komen meestal vlak voor of na een dungeon/metro, dus dat kan best jaMotrax schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 21:57:
Pfff. Verschijnen die Talon Company Mercenaries alleen wanneer je vol met loot zit en laag met hp? Het begint me een beetje op te vallen dat met die combinatie die gasten verschijnen. Jammer voor hun heb ik genoeg stimpacks
Verwijderd
bij mij kwamen ze in een nieuwe game net nadat ik bij de superduper market ben geweest. En nog lvl 3 ofzo was.. Dan zijn ze een hele dobber om aan te pakken, had het bijna niet overleeftSamopsa schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 21:59:
[...]
Ze komen meestal vlak voor of na een dungeon/metro, dus dat kan best jaGelukkig zijn ze goed voor een mooi stapeltje loot en exp!
Ik kwam op lvl1 bij de superduper een giant rad scorpion tegen.Verwijderd schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 14:08:
[...]
bij mij kwamen ze in een nieuwe game net nadat ik bij de superduper market ben geweest. En nog lvl 3 ofzo was.. Dan zijn ze een hele dobber om aan te pakken, had het bijna niet overleeft
Dan ben je ook echt niet blij
Hey, typisch, ik ook. Dus of een beetje zelfde spelverloop, of een event daar bij de SuperDuper.Verwijderd schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 14:08:
[...]
bij mij kwamen ze in een nieuwe game net nadat ik bij de superduper market ben geweest. En nog lvl 3 ofzo was.. Dan zijn ze een hele dobber om aan te pakken, had het bijna niet overleeft
Met je 10mm pistooltje omdat je nog niets anders hebtanandus schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 14:12:
[...]
Ik kwam op lvl1 bij de superduper een giant rad scorpion tegen.
Dan ben je ook echt niet blij

Nu inmiddels lvl 10 en toch de perk Scrounger gekozen, ik ben het zo zat om problemen te hebben met ammo. Ik wissel vaak wapens, maar de shotgun shells en de hunting rifle ammo blijft een probleem. Chineses Assault rifle ammo gaat goed, maar daar schiet ik ook niet zo heel veel mee. Je kan zo een volledige clip kwijt als je wil.
Btw, een Sentry Bot is ook niet echt lief. Ik had geen missile launcher bij me en kon er niet veel tegen doen. Uiteindelijk bedacht ik dat ik een nuka grenade had en heb deze op 'm gegooid, dat werkte wel aardig.
[ Voor 9% gewijzigd door Motrax op 01-01-2009 17:30 ]
☻/
/▌
In het Musuem of American History kan je een unique hunting rifle vinden genaamd Lincoln's Repeater. Werkt zeer goed en gebruikt .44 ammo. Als je nooit de scoped .44 Magnum gebruikt, heb je vaak wel wat onafgeschoten blauwe bonen van dit type in je inventory. Let wel op dat deze kogels over het algemeen wel zeldzamer zijn dan de standaard .32 kogels.Motrax schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 17:03:
Nu inmiddels lvl 10 en toch de perk Scrounger gekozen, ik ben het zo zat om problemen te hebben met ammo. Ik wissel vaak wapens, maar de shotgun shells en de hunting rifle ammo blijft een probleem.
Als het wapen in redelijke conditie is en je gebruikt V.A.T.S. om drie volledige ladingen in het hoofd te pompen van je tegenstander, dan doet het toch veel schade zonder al teveel kogels te gebruiken.Chineses Assault rifle ammo gaat goed, maar daar schiet ik ook niet zo heel veel mee. Je kan zo een volledige clip kwijt als je wil.
Je hoeft niet iedereen te vernietigen die je onderweg tegenkomt. Vooral als je low-level bent is het vaak een goede keuze om hostile bots te vermijden. Het kost meer resources (health, wapens) dan dat het oplevert. Vooral als low-level character kan je beter op je caps, health en munitie letten. Voor de experience points hoef je het niet te doen: die krijg je vanzelf wel.Btw, een Sentry Bot is ook niet echt lief. Ik had geen missile launcher bij me en kon er niet veel tegen doen. Uiteindelijk bedacht ik dat ik een nuka grenade had en heb deze op 'm gegooid, dat werkte wel aardig.
Overigens, is er iemand die vanaf het eerste gebruik verliefd is geworden op de Fat Man? Geen training nodig in grote wapens en schiet voldoende accuraat in V.A.T.S. om je tegenstanders uit te schakelen. En dat belletje wanneer hij klaar is met herladen maakt het natuurlijk helemaal af.
[ Voor 13% gewijzigd door The Zep Man op 02-01-2009 09:42 ]
Misschien moet een melee aanpak kiezen? Vooral bij mano-a-mano gevechten, bij groepjes zou ik er wat mee oppassenMotrax schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 17:03:
Nu inmiddels lvl 10 en toch de perk Scrounger gekozen, ik ben het zo zat om problemen te hebben met ammo. Ik wissel vaak wapens, maar de shotgun shells en de hunting rifle ammo blijft een probleem. Chineses Assault rifle ammo gaat goed, maar daar schiet ik ook niet zo heel veel mee. Je kan zo een volledige clip kwijt als je wil.
Gewoon chargen, meppen, VATS aangooien, headshots maken met je sledge, circle strafen, meppen meppen meppen en dan VATS weer aan voor meer headshots. Alleen tijdens de charge ben je kwetsbaar voor kogels, daarna in melee ben je nauwelijks te raken.
Flap
Het valt nu allemaal wel mee met het tekort aan kogels. Alleen hunting rifle blijft een probleem. Ik ben onderweg naar Museum of History en naar Rivet City. De shotgun shells heb ik er nu 200 van, dat komt wel goedThe Zep Man schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 09:37:
[...]
In het Musuem of American History kan je een unique hunting rifle vinden genaamd Lincoln's Repeater. Werkt zeer goed en gebruikt .44 ammo. Als je nooit de scoped .44 Magnum gebruikt, heb je vaak wel wat onafgeschoten blauwe bonen van dit type in je inventory. Let wel op dat deze kogels over het algemeen wel zeldzamer zijn dan de standaard .32 kogels.
[...]
Als het wapen in redelijke conditie is en je gebruikt V.A.T.S. om drie volledige ladingen in het hoofd te pompen van je tegenstander, dan doet het toch veel schade zonder al teveel kogels te gebruiken.
[...]
Je hoeft niet iedereen te vernietigen die je onderweg tegenkomt. Vooral als je low-level bent is het vaak een goede keuze om hostile bots te vermijden. Het kost meer resources (health, wapens) dan dat het oplevert. Vooral als low-level character kan je beter op je caps, health en munitie letten. Voor de experience points hoef je het niet te doen: die krijg je vanzelf wel.
Overigens, is er iemand die vanaf het eerste gebruik verliefd is geworden op de Fat Man? Geen training nodig in grote wapens en schiet voldoende accuraat in V.A.T.S. om je tegenstanders uit te schakelen. En dat belletje wanneer hij klaar is met herladen maakt het natuurlijk helemaal af.
Ik probeer wel zo veel mogelijk alles meteen te doen als het binnen is, omdat de kans dat ik nog een keer langskom niet zo groot is. Ik heb genoeg stimpacks (70) om te overleven. Meestal trek ik me terug, ga even slapen in Megaton en kom weer terug.
Fat Man heb ik alleen even in mijn handen gehad, maar dat was het. Er is een Raider kamp met gevangen, een Super Mutant Behemoth en een Fat Man, maar uiteindelijk heb ik de Behemoth met een assault rifle van dichtbij in de kooi dood gekregen, kostte niet eens zo heel veel kogels. Viel me wel op dat de hoeveelheid xp voor een Behemoth echt veel te laag is, het was iets van 70
Gebruikt er trouwens iemand een sniper rifle? Ik snap niet dat deze in het spel zit. Een hunting rifle is preciezer. Ik kon met een sniper een raider niet raken, maar met een hunting rifle wel. Beide op ongeveer een conditie van 70%.
Ik had trouwens in Georgetown weer mijn lievelingstrio van Talon Mercenaries op bezoek. Ik kwam daar aan, hoop geschiet met Super Mutants, bleek dat ze ruzie met elkaar hadden

Ik heb nu zowat alles rondom Megaton in een heel grote cirkel gehad, tot aan de rivier in het noorden en oosten. Het valt me op dat ten zuidwesten van Megaton er niet zo veel te doen is. Ik ga nu de rivier over richting Rivet city.
Mijn melee skill is laag omdat ik daar nooit wat mee doe. Melee zou wel handig zijn wanneer tegenstanders dichtbij zijn, maar een Chinese Assault Rifle maakt daar ook wel korte metten mee. In VATS mikken op torso (niet op hoofd, raakt niet goed) en als ze nog leven even afmaken met zelf schieten. Kwa ammunitie voor de assault rifles zit het wel goed, nu 1500 kogels.UDuckling5 schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 10:17:
[...]
Misschien moet een melee aanpak kiezen? Vooral bij mano-a-mano gevechten, bij groepjes zou ik er wat mee oppassen
Gewoon chargen, meppen, VATS aangooien, headshots maken met je sledge, circle strafen, meppen meppen meppen en dan VATS weer aan voor meer headshots. Alleen tijdens de charge ben je kwetsbaar voor kogels, daarna in melee ben je nauwelijks te raken.
[ Voor 12% gewijzigd door Motrax op 02-01-2009 11:32 ]
☻/
/▌
Hunting Rifle kom je best wel vaak tegen in Washington DC, in de stad zelf. Daar zal je waarschijnlijk meer kogels kunnen vinden.Motrax schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 11:29:
[...]
Het valt nu allemaal wel mee met het tekort aan kogels. Alleen hunting rifle blijft een probleem. Ik ben onderweg naar Museum of History en naar Rivet City. De shotgun shells heb ik er nu 200 van, dat komt wel goed
Als je een huis hebt in Megaton en je gaat het niet redecoraten, gebruik dan een container in dat huis om je spullen in op te slaan. Zolang je huis hetzelfde blijft (dus geen nieuw interieur nemen), blijven je spullen in die container zitten.Ik probeer wel zo veel mogelijk alles meteen te doen als het binnen is, omdat de kans dat ik nog een keer langskom niet zo groot is. Ik heb genoeg stimpacks (70) om te overleven. Meestal trek ik me terug, ga even slapen in Megaton en kom weer terug.
Grootte monster != experience points. Een Behemoth is een uit de kluiten gewassen Super Mutant welke op dezelfde manier neergaat als zijn kleinere soortgenoten. Enig verschil is dat je meer ammunitie nodig hebt. Het is het niet echt waard om hier proportioneel experience points voor uit te delen.Fat Man heb ik alleen even in mijn handen gehad, maar dat was het. Er is een Raider kamp met gevangen, een Super Mutant Behemoth en een Fat Man, maar uiteindelijk heb ik de Behemoth met een assault rifle van dichtbij in de kooi dood gekregen, kostte niet eens zo heel veel kogels. Viel me wel op dat de hoeveelheid xp voor een Behemoth echt veel te laag is, het was iets van 70
Ik heb dit vaker gehoord en neem eigenlijk niet eens de moeite met een sniper rifle. V.A.T.S. plus een hunting rifle is vaak al zeer dodelijk op de middellange afstand.Gebruikt er trouwens iemand een sniper rifle? Ik snap niet dat deze in het spel zit. Een hunting rifle is preciezer. Ik kon met een sniper een raider niet raken, maar met een hunting rifle wel. Beide op ongeveer een conditie van 70%.
Je kan later een paar perks nemen waarmee je accuracy met Small Weapons die je met twee handen moet gebruiken een stuk hoger wordt. De kans om iemand te onthoofden mag je eigenlijk nooit missen, omdat dat een instant kill is.Mijn melee skill is laag omdat ik daar nooit wat mee doe. Melee zou wel handig zijn wanneer tegenstanders dichtbij zijn, maar een Chinese Assault Rifle maakt daar ook wel korte metten mee. In VATS mikken op torso (niet op hoofd, raakt niet goed) en als ze nog leven even afmaken met zelf schieten. Kwa ammunitie voor de assault rifles zit het wel goed, nu 1500 kogels.
Elke keer als ik save ga ik even langs shops die misschien wat kogels hebben. Ik koop dan alle kogels (behalve die van de minigun) op. Kogels kun je toch nooit te weinig hebben
Ik hou alleen ammo van de wapens die ik echt gebruik (rond de level 15 gok ik dat je wel een selectie favoriete wapens hebt), de rest verkoop ik, dat levert echt gigantisch veel op. Veel questen, veel gebouwen verkennen en je bent binnen de kortste keren rijk als je wat meer verkooppunten op je map hebt staan. De quest voor die gozer die wapens verkoopt in Paradise Falls is echt de moeite waard wat dat betreft.M2M schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 15:55:
zo'n behemoth heeft wel lekker veel loot, dat betekend eigenlijk meer voor mij dan dat beetje XP wat je er bij krijgt. XP krijg je genoeg als je missies doet.
Elke keer als ik save ga ik even langs shops die misschien wat kogels hebben. Ik koop dan alle kogels (behalve die van de minigun) op. Kogels kun je toch nooit te weinig hebben(en ze wegen niets
)
Vlak voordat ik het spel uitspeelde (heeft 49 uur geduurd volgens de laatste savegame) heb ik via de console wel even 1000 mininukes toegevoegd aan mijn inventory, er was vrijwel niets meer dat ik niet gedaan had of bezocht had, dus een beetje lekker paddestoelwolkjes maken is dan best leuk
Ammo is mega snel op.
Buiten dit trekt het me spel me wel aan en blijf ik het zeker spelen. Er zit wel wat in.
( PS3 )
Gewoon in Megaton (als dat de stad is die je bedoelt) met iedereen die je kunt vinden gaan praten. Vooral in de winkel krijg je van de eigenares flink wat quests die je op lagere levels met een beetje uitdaging wel kan doorstaan. Zo verdien je snel wat XP en sprokkel je al wat wapens en ammo bij elkaar.technoaddict schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 22:35:
Ik zal het vast niet goed spelen, maar ik vindt het echt een moeilijk spel. Toen ik uit Vault 101 kwam en wat rond ging lopen kwam ik bij een school. Daar werd ik neer geknald. Had geen bullits meer en als ik respwande had ik nog maar een paar streepjes health. 1 schot en ik was weer dood. Ik weer respawnen, schot, dood. Zo ging het genoeg keren door. Heb toen maar een oudere save game gedaan en daarna kwam ik bij die stad uit.
Ammo is mega snel op.
Buiten dit trekt het me spel me wel aan en blijf ik het zeker spelen. Er zit wel wat in.
( PS3 )
Het is overigens ook de moeite waard om Vault 101 helemaal na te pluizen, dan kom je een stuk beter voorbereid buiten. Opnieuw beginnen loont best als je dat niet gedaan hebt.
Beter advies: gewoon de quests volgen die in je Pip-Boy staan en niet als low-level character maar een beetje nutteloos door het landschap heen strompelen. Overleven als level 1-2 character is al zwaar genoeg zonder dat je bewoonde gebouwen met veel vijanden erin gaat uitmesten.KneoK schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 23:13:
[...]
Gewoon in Megaton (als dat de stad is die je bedoelt) met iedereen die je kunt vinden gaan praten.
Evil spelers (of spelers die niets geven om karma of dit later compenseren) kunnen inderdaad een goed stapeltje 10mm ammo aanleggen en een pistool of twee gebruiken voor reparaties.Het is overigens ook de moeite waard om Vault 101 helemaal na te pluizen, dan kom je een stuk beter voorbereid buiten. Opnieuw beginnen loont best als je dat niet gedaan hebt.
En neem niet je BB Gun mee. Dat is echt een speelgoedgeweer en zuigt zwaar. Aan de andere kant: het zou wel stoer zijn (achievementwaardig?) als je het spel alleen met dat geweer uitspeelt.
[ Voor 3% gewijzigd door The Zep Man op 03-01-2009 08:48 ]
Via dezelfde weg als dat je binnenkwam. De bewaakte deur is onderdeel van de hoofdquest en wordt op het juiste moment geactiveerd.TKing schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 11:25:
Zeg, ik heb een klein probleempje. Ik moet naar Vault 87 en ben nu in die kinderwereld waar je als Mungo eigenlijk niet mag komen. Anyways, hoe kom ik er weer uit?
[ Voor 9% gewijzigd door The Zep Man op 03-01-2009 12:20 ]
Je moet met die jongeman in dat legerpak praten en doorvragen over Vault 87. Als je genoeg door vraagt, vraagt hij of je hem volgt en doet hij de deur voor je open.TKing schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 12:27:
Maar, achter die poort zit Vault 87, toch? En daar moet ik heen volgens de hoofdquest
Voordat je verder naar Vault 87 gaat trouwens, is het wel aan te raden om de sidequests die je wou afmaken alvorens af te maken.
Ps4/switch gamer
En wat werkt er niet aan het G.O.A.T examen? Wat voor antwoord je ook geeft, je haalt het toch wel. Ik zou Vault Chaplain zijn

Weer een theekransje gehad met Talon Company Mercenaries. Heel gezellig. Ik kwam weer eens gewond naar buiten om naar Megaton te gaan en wat bij te slapen na het harde werken, staan ze er toch echt op om eens bij te praten. Dat ging wel redelijk, maar daarna wilde er 5 Super Mutants mee doen die af waren gekomen op het lawaai. Alleen tegen 5 is al lastig, maar het waren twee Masters, twee Brutes en één gewone Super Mutant. Lang leve een goed gerepareerde missile launcher. Ze kwamen namelijk in een groepje aan
Big Guns skill maar naar 50 gebracht, aangezien er vaker zwaardere tegenstanders zullen komen.
[ Voor 58% gewijzigd door Motrax op 03-01-2009 13:54 ]
☻/
/▌
(ik had al eerder dat stuk gespeeld voor de trophie patch en toen werkte het wel)
De quest die ik niet meer kan halen is scientific pursuits, ik heb even op google gezocht en meer mensen hebben hier last van.
Ps4/switch gamer
Quests moet je wel in je Pipboy krijgenThe Zep Man schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 08:47:
[...]
Beter advies: gewoon de quests volgen die in je Pip-Boy staan en niet als low-level character maar een beetje nutteloos door het landschap heen strompelen. Overleven als level 1-2 character is al zwaar genoeg zonder dat je bewoonde gebouwen met veel vijanden erin gaat uitmesten.
[...]
Evil spelers (of spelers die niets geven om karma of dit later compenseren) kunnen inderdaad een goed stapeltje 10mm ammo aanleggen en een pistool of twee gebruiken voor reparaties.
En neem niet je BB Gun mee. Dat is echt een speelgoedgeweer en zuigt zwaar. Aan de andere kant: het zou wel stoer zijn (achievementwaardig?) als je het spel alleen met dat geweer uitspeelt.
Later compenseren is een optie, maar zelfs als je dat niet wil, je vind in ieder geval al de nodige stimpacks als je goed zoekt en hier en daar iets wat al wat caps oplevert (elke 5 caps zijn in het begin mooi meegenomen vind ik). Maar je even flink uitleven is leuk en levert veel meer op
Hoe vaak zou je een Super Mutant Brute moeten raken met je BB Gun ?
Verwijderd
Als de game net gestart is draait alles zonder problemen
Na 30minuten gaat alles slow motion.
Herstart ik de programma dan geen probleem.
Temp kan het ook niet zijn
cpu word 56graden gpu word 67graden.
Laatste drivers gebruikt.
Systeem
nvidia 8400m-gs 512mb
Amd x2 1,8ghz
Originelen game met no-cd
Komt door een memory leak waardoor je geheugen vol raakt. Ik heb er ook last van en ik heb gemerkt dat het vooral snel gaat als je veel gebouwen in en uit gaat. Ik kan echter een dik uur spelen dus stoor me er niet echt aan.Verwijderd schreef op zondag 04 januari 2009 @ 02:04:
Kleine probleem met de game
Als de game net gestart is draait alles zonder problemen
Na 30minuten gaat alles slow motion.
Herstart ik de programma dan geen probleem...
Er is een patch maar ik zag bij de bugfixes hier niet iets over in staan.
Hoeveel geheugen wordt er gebruikt en hoeveel heeft je pc? Ik heb niks van geheugenverbruik gemerkt, maar ik heb dan ook 6GB... wel net even gekeken, Fallout gebruikt algauw tot 1,5 GB.
☻/
/▌
Deze bug heb ik inderdaad ook 1x gehad (X360).NinTeNdO_FrEaK schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 14:12:
PS3 versie, bij het GOAT exam ging ik zitten maar ik kreeg hem maar niet, alle andere 'studenten' kregen hun papiertje en gingen aan het schrijven, maar ik kon helemaal niks doen. Het enige was herladen.
[ Voor 29% gewijzigd door 2dope op 04-01-2009 14:06 ]
( Nooit gedacht dat ik dit spel zoveel zou spelen. Net ook 3,5 uur door de wereld gelopen. Verslavend spelletje. Maar het zoeken ( Quests ) begint me wel steeds meer te irriteren. )
dieper in het centrum van DC gaat alle via de metro.technoaddict schreef op zondag 04 januari 2009 @ 16:50:
Kan iemand me vertellen hoe ik bij galaxy radio kom? Mijn map wijst mij naar het metro station. Is dat echt de plek om naar het galaxy radio station te gaan? Binnen dat metro station heb ik het slot verprutst waar je ook 4 van die zombies hebt lopen. Heb een key nodig, maar ja, waar die te vinden? Someone?
( Nooit gedacht dat ik dit spel zoveel zou spelen. Net ook 3,5 uur door de wereld gelopen. Verslavend spelletje. Maar het zoeken ( Quests ) begint me wel steeds meer te irriteren. )
je kan niet over de ruines van gebouwen heen.
af en toe beetje lastig ja, maar het pijltje op je radar wijst altijd naar de "deur" die je in moet om bij je goal te komen (ook op je local map).
Ik word er onderhand helemaal schijtziek van de crashes.
elke 5 minuten heb ik er wel 1.
geloof dat het wat te maken heeft met men soundcard (onboard ding) maar heb nog nergens een werkende oplossing gevonden.
Heb het topic niet bijster goed doorgespit, staan me veel te veel spoilers in (sorry, ben fanboy, wil alles zelf ontdekken
dus als iemand een oplossing heeft, heeeel graag
(specs: P5Q pro, 8400E, 4850. realtec 1200ac kaartje (oid) )
Battle.net Spud#2543
Over GNR Building Plaza, succes, dat was vrij pittig. Ik zou daar niet als broekie naar toe gaan. Aan de andere kant, ik kwam daar met lvl 14 en dan vervangt Fallout de tegenstanders voor wat zwaardere klassen. Heel gezellig is dat
Ow en de legale versie is inmiddels op de post. Ik had een niet zo legale versie, maar aangezien ik het spel zoveel speel heb ik het toch maar besteld. Is mijn geweten ook weer gesust

[ Voor 20% gewijzigd door Motrax op 04-01-2009 21:42 ]
☻/
/▌
De memoryleak waar hierboven over wordt gesproken is af en toe wel overduidelijk aanwezig, vooral na een paar keer quicktravel, maar wel meestal pas na een uur tot anderhalf spelen. Ik meen dat er in de ini ergens een memory purge optie is die zou moeten zorgdragen voor het leeghalen van het geheugen na inladen van nieuwe content, daar wilde ik nog eens wat mee gaan spelen, maar ik heb het spel de laatste paar weken eigenlijk bijna niet meer gespeeld, ik heb zo'n beetje alles verkend wat er te verkennen valt en hoewel ik er van uit ging dat ik een tweede ronde nog wel leuk zou vinden op evil denk ik niet dat het er van gaat komen.
Verwijderd
Humm een patch zal ik even naar kijken.GWBoes schreef op zondag 04 januari 2009 @ 10:13:
[...]
Komt door een memory leak waardoor je geheugen vol raakt. Ik heb er ook last van en ik heb gemerkt dat het vooral snel gaat als je veel gebouwen in en unit gaat. Ik kan echter een dik uur spelen dus stoor me er niet echt aan.
Er is een patch maar ik zag bij de bugfixes hier niet iets over in staan.
Mijn laptop heeft 2gb als geheugen en draai onder windows xp sp3.
Ik had er last van in het gebouw zelf als je net begint.
Ik heb een functie in de game uit gezet nu minder last van .
Die nvidia 8400gs is ook niet de snelste met zijn 16uni schaders.
KneoK schreef op maandag 05 januari 2009 @ 15:33:
spoiler:Mede ook omdat je niet echt goed of slecht kunt zijn, als je een heel dorp uitmoordt en dan even met een flinke stash purified water naar Megaton of Rivet loopt ben je in no-time weer de held. Of je doneert hier en daar wat aan de lokale kerk. Je hoeft er in ieder geval geen (of te weinig) moeite voor te doen om je karma om te gooien.
Flap
patch zit er overheen, heeft niets geholpen.Motrax schreef op zondag 04 januari 2009 @ 21:42:
Wel patch geinstalleerd? Bij mij crasht er helemaal niets meer. Ik alt+tab regelmatig terug naar Vista en het blijft allemaal draaien.
Over GNR Building Plaza, succes, dat was vrij pittig. Ik zou daar niet als broekie naar toe gaan. Aan de andere kant, ik kwam daar met lvl 14 en dan vervangt Fallout de tegenstanders voor wat zwaardere klassen. Heel gezellig is dat
Ow en de legale versie is inmiddels op de post. Ik had een niet zo legale versie, maar aangezien ik het spel zoveel speel heb ik het toch maar besteld. Is mijn geweten ook weer gesust
draai trouwens XP (32bit) met 4gb geheugen der in (kortom, 3.2gb, omdat xp niet meer aankan, maar dat zou volgens mij geen probleem moeten zijn)
GNR plaza was feest
Battle.net Spud#2543

Als je de speler een beetje het gevoel wil geven in FP rond te lopen, werk dat systeem dan ook goed uit. Als je denkt vrij te kunnen schieten, moet dat ook zo kunnen. Je wordt gedwongen om lekker rechtopstaand op je vijand te schieten, niks cover.
nu ik lvl 14 ben zijn sommige robots toch wel verdomt sterk, en squads van 5 super mutants maakt het ook niet makkelijker als ik beetje aant rondlopen ben....
Battle.net Spud#2543
Het is geen Gears of War met een mooi duck and cover systeem. Je kunt niet eens opzij leunen, als je wilt knielen dan heet dat "sneak", dat geeft al een beetje aan dat er weinig te schuilen valt. Het is niet zozeer het VATS systeem zelf dat niet goed werkt, dat vind ik juist goed uitgewerkt, maar het zijn de hitboxes van diverse objecten die de boel een beetje verprutsen. Dat valt in VATS natuurlijk extra op omdat je geen kans hebt om je schot een klein beetje bij te stellen. Als je vanuit dezelfde positie handmatig schiet dan zal de kogel ook afketsen op 'niets'.Hurtebise schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 21:06:
Iets wat me ontzettend stoort in F3 maar wat ik nog geen enkele review ben tegengekomen, is het belabberde coversysteem. Je ziet een vijand in first person (FP) view. Maar verschanst je een beetje, in de hoop daardoor minder dmg te krijgen. Ik vind het altijd leuk om beetje in cover te gaan: om het hoekje, net boven een muurtje, ... Om dan de vijand, op enkele welgemikte schoten te trakteren. Maar *ramp-o-ramp* knalt hij bij het slomo-VATS-schieten alle kostbare ammo gewoon in de cover naast of onder me. Snap ik totaal niet. Niets wijst erop dat ik een obstakel voor me heb. Vanuit je gezichtpunt is deze cover totaal geen hindernis. En elke keer flikt F3 me dat.![]()
Als je de speler een beetje het gevoel wil geven in FP rond te lopen, werk dat systeem dan ook goed uit. Als je denkt vrij te kunnen schieten, moet dat ook zo kunnen. Je wordt gedwongen om lekker rechtopstaand op je vijand te schieten, niks cover.
En zeg nou zelf, een spel dat in eerste persoon gemaakt is is natuurlijk niet direct te vergelijken met een mooie stealthy fps als Metal Gear of een massaknaller als CoD4. Elk spel zijn eigen genre met elk zijn eigen gameplay.
Dat er geen coversysteem in zit lijkt mij gewoon een keus van de makers (wellicht waren ze gewoon lui, in de originele engine zat ook geen echt coversysteem), dan kun je het nog zo graag willen gebruiken, maar dat werkt gewoon niet, misschien wel juist vanwege die rottige hitboxdetectie (die ik op de tegenstanders weer wel goed vind werken).
Sta in Oblivion achter een boom en een pijl raakt je niet.KneoK schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 00:06:Dat er geen coversysteem in zit lijkt mij gewoon een keus van de makers (wellicht waren ze gewoon lui, in de originele engine zat ook geen echt coversysteem),
Een 'coversysteem' hoeft niets anders te zijn dan het rekening houden met dat wanneer de cursor van je wapen een 'vrij' punt heeft op het scherm, dat de kogel dan ook 'vrij' is om te schieten. In sommige andere spellen is dit opgelost door de cursor tegen het voorwerp aan te plakken waar de kogel tegen af zal ketsen wanneer het spelkarakter er te dicht opstaat. 'Valse cursors', zoals in Fallout 3, kunnen best wel irritant zijn.
Echter, je kan er ook rekening mee houden. Na twee of drie keer leer je gewoon dat je eerst uit je schuilplaats moet komen voordat je gaat schieten. Dit kan overigens best wel snel gaan (nog voordat de vijand tijd heeft om terug te schieten).
Je schiet in V.A.T.S. niet vanuit de heup, maar gericht. Het uiteinde van de loop van je wapen komt ook boven de cover uit. Toch raakt de kogel de cover.Fr!st! schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 16:57:
Een coversysteem hoeft toch niet? je verstoptje in de ingang van een metro en de mutants moeten naar die ingang komen om je te kunnen raken. dat het ook een keerzijde heeft is toch normaal? Als je vanuit de heup schiet achter een cover in het echt dan gaan de kogels toch ook wel echt in die cover slaan inplaats van je target hoor
Zat er zelf aan te denken om het Talon hoofd kantoor maar te bezoeken. Paradise Falls heb ik "bezocht" in de main questline, maar ik denk niet dat ik door Talon Corporation alleen genoeg kills krijg. Is er nog ergens een leuk plekje met een massa "slechte" wastelanders verstopt? Steeds gropejes van drie of vier doodmaken zet ook geen zoden aan de dijk voor mijn achivements.
|{ brrr }] |
Lijkt me niet echt dat er een dergelijk "plekje" is. natuurlijk is de enclave een aardige, maar ik weet niet of die ook respawnen bij Raven Rock. ik zou gewoon na het uitspelen dorpjes gaan uitmoorden aangezien je karma geen effect heeft op deze achievement.Yellow|A schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 15:51:
Weet iemand een plekje waar ik give or take 100 mensen kan doodmaken zonder al teveel karma te verliezen? Ben bezig alle achivements te bereiken en wil graag mijn 300 human kills hebben, maar ook level twintig zijn met good karma.
Zat er zelf aan te denken om het Talon hoofd kantoor maar te bezoeken. Paradise Falls heb ik "bezocht" in de main questline, maar ik denk niet dat ik door Talon Corporation alleen genoeg kills krijg. Is er nog ergens een leuk plekje met een massa "slechte" wastelanders verstopt? Steeds gropejes van drie of vier doodmaken zet ook geen zoden aan de dijk voor mijn achivements.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Heb het ook al een tijdje niet gespeeld. laatste safe is 66 uur ofzo maar heb hem wel uitgespeeld.
AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD
Ik heb echt moeite met het behouden van ammo en health. Zijn er tips om ergens veel caps te vinden? Vermoorden jullie ook de neutrale inwoners van kleine dorpen, zoals die vrouw die net buiten megaton woont in een huis. Ik merk ook dat Moira bijvoorbeeld niet echt de goeie ammo heeft, waardoor het heel moeilijk is om aan de juiste ammo te komen voor de juiste guns.
Later in het spel zal je meer dan genoeg ammo hebben, maar in het begin van het spel kan je het beste de sidequests doen. Deze geven je aardige beloningen en tussen de sidequests zitten de leukste momenten van het spel.
Tja ik wist ten eerste nietTgR_KILLER schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 12:46:
Je kiest er toch zelf voor de main quest zo vlug af te maken? Je kan ook 50 uur bezig zijn met side quests en plekken bezoeken zonder dat je de main quest doet.
Heb het ook al een tijdje niet gespeeld. laatste safe is 66 uur ofzo maar heb hem wel uitgespeeld.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Verwijderd
Dat kan wel er is een mod voor namelijk.MsG schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 19:10:
[...]
Tja ik wist ten eerste nietspoiler:en dat ik het niet meer heel erg gaaf zou vonden na het uitspelen van "hét" verhaal.dat je niet meer verder kon daarna
Als je de verhaal heb uit gespeelt gewoon verder kan gaan.
Die .32 is echt mega slecht. Weinig damage maak je er mee en na 5 keer schieten moet hij alweer reloaden. In plaats van deze gebruik ik liever de 10 mm pistol. Deze schiet iets van 12 keer ofzo en doet naar mijn weten nog meer damage dan de .32SniperFox schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 18:29:
De meeste ammo vind je in ammo containers. Deze zitten vaak in gebouwen en schuilplaatsen van raiders. Ook een tip is om minstens twee soorten ammo types te gebruiken. Bijvoorbeeld een geweer die .32 gebruikt en een machinegeweer die 5.56 gebruikt.
Later in het spel zal je meer dan genoeg ammo hebben, maar in het begin van het spel kan je het beste de sidequests doen. Deze geven je aardige beloningen en tussen de sidequests zitten de leukste momenten van het spel.
De 5.56 machine gun is wel goed natuurlijk. Die gebruik ik het liefste.
Maar ik vindt niet dat er veel ammo te vinden is voor de 10mm en de 5.56.
PS: Ik heb een quest van Moira dat ik een landmijn mee moet nemen. Nu had ik een keer gelogen over dat ik een landmijn bij me had, en dan staat er ook FAILED bij wat Moira daarop zei. Klopt het dat je die quest dan niet meer kan doen? Want ik heb de quest nog steeds actief, en ik heb ook een landmijn meegenomen uit dat gebied, maar als ik dan met Moira praat kan ik alleen zeggen dat ik er nog niet geweest ben. En Moira zegt wel nog altijd dat ik daar heen moet.
Blijkbaar heb je de missie niet helemaal goed gedaan?
Of wel, en dan heb je een mooie glitch te pakken...
Flap
Je moet niet alleen naar dat gebied waar die mijnen liggen, maar je moet daar ook nog op de juiste plek rondlopen, zo bij dat kleine speeltuintje in de buurt, dat is je quest, de mijn neem je mee als bonus (zo'n beetje elke quest van haar heeft een bonus). Staat als het goed is een precieze marker op je map en kompas.technoaddict schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 09:12:
[...]
Die .32 is echt mega slecht. Weinig damage maak je er mee en na 5 keer schieten moet hij alweer reloaden. In plaats van deze gebruik ik liever de 10 mm pistol. Deze schiet iets van 12 keer ofzo en doet naar mijn weten nog meer damage dan de .32
De 5.56 machine gun is wel goed natuurlijk. Die gebruik ik het liefste.
Maar ik vindt niet dat er veel ammo te vinden is voor de 10mm en de 5.56.
PS: Ik heb een quest van Moira dat ik een landmijn mee moet nemen. Nu had ik een keer gelogen over dat ik een landmijn bij me had, en dan staat er ook FAILED bij wat Moira daarop zei. Klopt het dat je die quest dan niet meer kan doen? Want ik heb de quest nog steeds actief, en ik heb ook een landmijn meegenomen uit dat gebied, maar als ik dan met Moira praat kan ik alleen zeggen dat ik er nog niet geweest ben. En Moira zegt wel nog altijd dat ik daar heen moet.
Tipje, probeer daar zoveel mogelijk mijnen mee te nemen, ze leveren XP op, ze zijn verrekte handig op sommige plekken en ze leveren aardig wat caps op.
Later in het spel hoef je je overigens echt geen zorgen meer te maken over 10mm en 5.56 ammo, op een gegeven moment kon ik regelmatig 500 kogels van ieder type verkopen. Gewoon overal lekker naar binnen wandelen, vooral grote kantoorpanden en fabrieken, daar ligt zat ammo. Als je te moeilijke vijanden tegenkomt dan ren je gewoon weer naar buiten (of laadt je even een save als het te laat is).
Ik begon met een 10mm pistol die ik al snel inruilde voor een hunting rifle want daar verspil je weinig ammo mee en die heeft voldoende rounds om een aantal vijanden om te leggen. Ik gebruikte mijn rifle altijd tot mijn ammo op was en bewaarde intussen alle andere ammo die ik gevonden had. Op een gegeven moment heb je genoeg verzamelt om flink te kunnen schieten en heb je genoeg andere ammo om te kunnen ruilen.
Uiteindelijk overgestapt op vrijwel alleen nog maar energy weapons.
En je kunt altijd nog die perk nemen voor meer ammo in kistjes of die perk voor meer geld in kistjes, dat scheelt ook wel aardig.
Iemand idee wat dit is?
Net toch maar besteld ipv voor de pc beetje trophies halen
Life's not a Krentenbol
Volgens mij alleen als je opnieuw gaat spelenerikver schreef op maandag 12 januari 2009 @ 02:08:
Ik speel Fallout 3 nu al een tijdje. Zit nu op level 14 en vermaak me voornamelijk met de side quests.Nou kwam een huisgenoot van me ermee dat je achievements kan halen via Games 4 Windows Live. Dus ik een account aangemaakt en de save games in de gebruikersnaam map gezet. Maar als ik nu bij mijn achievements kijk dan zie ik dat er maar 2 heb gehaald, namelijk Ambassadeur of Peace en nog eentje. Deze heb ik gehaald sinds ik het account heb. Volgens mij zou ik ook de achievements moet krijgen van een hoop quests die ik al voltooid heb. Hoe kan ik deze alsnog krijgen? Of is de enige mogelijkheid het spel opnieuw spelen?
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Life's not a Krentenbol
In een interview met Eurogamer heeft Producer Jeff Gardiner van Bethesda Softworks aangegeven dat de downloadable content 'Broken Steel' de level cap verhoogt van 20 naar 30. Ook zal het einde van de game worden verwijderd met deze DLC.
'Broken Steel' is het laatste van de drie aankomende uitbreidingen voor Fallout 3 voor de PC en Xbox 360. 'Operation Anchorage' zal later deze maand uitkomen. Gevolgd door 'The Pitt' in februari.
Zijn de prijzen ook een beetje bekend?
☻/
/▌
Verwijderd
Ga er maar vanuit dat je hiervoor moet betalen ja. Of het dat ook uiteindelijk waard is moet je nog even afwachten. Best grote kans dat er betere user-made content uitgebracht wordt over een tijdje.Gammro schreef op maandag 12 januari 2009 @ 16:10:
Is er al bekend hoe PC gamers deze content zullen moeten verkrijgen? of is het weer hetzelfde verhaal met betalen zoals bij oblivion(alhoewel dan wat betere content dan de horse armor van enkele euro's xD)
In het begin gewoon veel eten meenemen, dus ratmeat etc. En dan je radiation level lager maken met radaway. Ook loont het echt om te zoeken naar matrassen en bedden: wanneer je bv 1 uur slaapt dan ben je volledig hersteld.technoaddict schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 18:14:
Wat is dan de main quest? Je pa vinden int spel?
Ik heb echt moeite met het behouden van ammo en health. Zijn er tips om ergens veel caps te vinden?
Ammo is idd lastig soms, maar neem verschillende wapens mee. Bv hunting rifle voor veraf en shotgun voor dichtbij. Aangezien ze verschillende ammo gebruiken, zit je niet met het ene wapen de ammo van het andere op te knallen
Wat ook erg loont is gewoon ammo die je niet gebruikt verkopen. Bv electrical charge kits, die leveren veel op en je gebruikt ze zelden in het begin.
Ik niet, waarom zou ik?Vermoorden jullie ook de neutrale inwoners van kleine dorpen, zoals die vrouw die net buiten megaton woont in een huis.
Moira is die in megaton toch? Die heeft prima ammo, en wat beter is: ze repairt je spullen ook veel beter dan anderenIk merk ook dat Moira bijvoorbeeld niet echt de goeie ammo heeft, waardoor het heel moeilijk is om aan de juiste ammo te komen voor de juiste guns.
[ Voor 4% gewijzigd door EfBe op 12-01-2009 19:21 ]
Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com
Het scheelt echt enorm als je het spel al een keer lang gespeeld hebt, ik was binnen het uur level 6 door alleen voor Moira te questen, had op dat moment ongeveer 1400 caps, 250 10mm rounds, 150 5.56 rounds, 45 shotgujn shells en een stuk of 40 .32 rounds. Ook 19 stimpacks en wat andere chems. Het loont dus echt om de Survival Guide quest te doen (ik heb voor alle quests ook de secondary objectives gedaan), gewoon even gericht naar de diverse mapmarkers rennen en vooral met de hunting rifle headshots maken en armor en ammo weer looten. Alle wapens repareer ik eerst voordat ik ze verkoop (als ze goed stuk zijn), heb het idee dat je voor 1 gerepareerde net iets meer caps krijgt dan voor twee kapotte. Alle energy ammo in het begin inderdaad sowieso verkopen, overal dure onderdelen meenemen (fusion battery bijvoorbeeld, carton of cigarettes), vooral overal pre-war books (dus geen scorched books) oppakken en bewaren voor de latere quest die je van Moira krijgt dat je naar the library moet (daar leveren ze een leuk bedrag op).
Met de perk om je mainskills +1 te doen heb ik eerst intelligence tot 10 gegooid, strength staat nu op 8 en perception ook. De rest op 5. Hierna de perk om twee skillpunten te krijgen voor elk gelezen boek (en meteen mijn voorraad boeken gelezen) en daarna de perk om meer skillpunten uit te kunnen delen (met intelligence op 10 kan ik er nu iets van 23 uitdelen per level up, dat schiet lekker op).
Zo ben ik nu in het begin een stuk wendbaarder dan de eerste keer dat ik speelde en heb een stuk meer caps en stimpacks om te overleven. Overal slapen is ook een goeie tip, dat scheelt beiden.
En yay random events
Volledig mee eens.MsG schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 23:24:
En dat is bij mij ook een beetje het punt dat ik het wel weer gezien had met Fallout 3, ook al heb ik bijna alleen de main quest gedaan en misschien een paar subquests. Ik had na de hele story te hebben gehad het wel weer gezien, je hebt niet echt meer een overkoepelend doel daarna. In Oblivion heb ik de storyline pas heel laat gecomplete, dat maakt wel verschil merk ik.
Verwijderd
Groetjes,
Weerkoe.
In the end it was not guns or bombs that defeated the aliens, but that humblest of all gods creatures, the Tyrannosaurus Rex
☻/
/▌
Na de Geck moet je nog een quest doen maar dan is het voorbij inderdaad. De geck ophalen is opzich nog wel een leuke quest waar je wat tijd aan kwijt bent.Verwijderd schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 11:59:
Ik ben nu level 15 en moet alleen de G.E.C.K. nog ophalen volgens mij.. is het spel buiten de side-quests dan 'uitgespeeld'?
Heb nu eindelijk mijn 300 kills en 5 Behemonts doodgemaakt, trophy kortjakje die ik soms ben. De 20 bubbleheads is lastiger, maarja dat komt wel de volgende keer dat ik het speel. Volgende keer sowieso een keertje helemaal als evildoer doorspelen en dan nog de laatste Paradise Falls quest doen die ik nog open heb staan. Beetje lastig slavenhandelaar zijn met good karma
[ Voor 15% gewijzigd door Yellow|A op 13-01-2009 16:35 ]
|{ brrr }] |
Verwijderd
Nog niet via de site, maar alleen via Live kennelijk.
Net de pc versie gepatcht, wat ik lees is het over het algemeen weinig positief maar dat moet ik zelf nog beoordelen (en heb daarbij zelf vrijwel geen enkel probleem met het spel gehad).Verwijderd schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 16:34:
Patch 1.1 is gereleased voor PC: http://www.bethsoft.com/b...hp?showtopic=940978&st=40
Nog niet via de site, maar alleen via Live kennelijk.
Jammer dat ze de memory issues nog niet aangepakt hebben in ieder geval, de ene keer kan ik uren doorspelen, de andere keer loopt het spel in een keer een stuk trager en dit houdt wisselend kort of lang aan, soms helpt fast travel wel, soms niet, soms is opnieuw starten de enige oplossing.
Mijn eigen regel is, neem alleen datgene mee dat 10 caps of meer per kilo levert.
Iemand hierboven zei dat je Raider armor moet verpatsen enzo en alhoewel het 35 caps oplevert weegt het ook 25 kilo dus moet je om de haverklap naar een handelaar.
een geweer van 7 kilo word pas interesant als het 70 of meer caps oplevert zeg maar.
anyway. begin van spel was lastig door ontbreken van ammo en caps maar nu is het piss easy. Ik heb niet eens de Scrounger perk en ik heb 8000 caps, en bergen munitie van alles (800 rounds voor plasma rifle, 700 shotgun shells enz).
Daarnaast kom ik nooit onder de 100 stimpaks om niet te spreken van al die chem-zooi die je nauwelijks gebruikt. Heb 50 Rad-x, 70 Radaway en weet ik wat allemaal..
Volgende keer toch maar op hard spelen.
my 2 cents..
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Panzerfaust-2779/