Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Point Lookout is goed te doen inderdaad. Operation Anchorage vond ik maar zo-zo, al is de buit het misschien wel waard. De rest staat nog steeds op het programma _O-

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:33
Speel nog regelmatig Fallout 3 GOTY op m'n PS3 en vroeg me af wanneer nou al die glitches komen. :-)
Zit op level 16, een aantal van die dlc's ook al gedaan, hou 3 gamesaves bij en alles gaat nog steeds zonder problemen.
Had veel bedenkingen om hem te kopen na het lezen van die horror stories maar zie er niets van.
Het blijft een fantastische game, ondanks dat ik vind dat de graphics/animatie wel beter kan, maar liever de gameplay goed dan andersom.
Ik weet het niet met New Vegas...het lijkt me meer een extra DLC dan echt iets nieuws. Hopelijk komt er ook een demo van om er een beetje van te proeven (en vervolgens hem dan toch te kopen :-))

Tadream schreef op donderdag 23 september 2010 @ 17:34:
Het blijft een fantastische game, ondanks dat ik vind dat de graphics/animatie wel beter kan, maar liever de gameplay goed dan andersom.
De animatie kan absoluut beter, ik neem aan dat je dat ook met graphics bedoelt? De graphics zelf vond ik toen ik ze voor het eerst zag bijna oogverblindend mooi, dat wijde landschap met een ondergaande zon. Inmiddels ben ik natuurlijk meer gewend, maar mooi blijft het.
Ik weet het niet met New Vegas...het lijkt me meer een extra DLC dan echt iets nieuws. Hopelijk komt er ook een demo van om er een beetje van te proeven (en vervolgens hem dan toch te kopen :-))
Precies mijn sentimenten. Tenzij ik nog hele goede redenen ontdek waarom ik New Vegas toch zou moeten kopen, laat ik 'm denk ik aan mij voorbij gaan. Dan wacht ik wel op de nieuwe TES met vernieuwde nieuwe engine :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svardskampe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-03 01:09
Anoniem: 172410 schreef op donderdag 23 september 2010 @ 18:23:
[...]

Precies mijn sentimenten. Tenzij ik nog hele goede redenen ontdek waarom ik New Vegas toch zou moeten kopen, laat ik 'm denk ik aan mij voorbij gaan. Dan wacht ik wel op de nieuwe TES met vernieuwde nieuwe engine :9~
Het aantal productiejaren aan Fallout New Vegas moet toch wat betekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
wtf maakt de engine me nou uit. Fallout 3 vond ik briljant.
New vegas bied een nieuwe verhaallijn, nieuwe omgeving, nieuwe missies, en vast heel wat meer speeluren dan slechts een stukje DLC. wat maakt het dan uit dat het op dezelfde engine draait.
Voor mij een must buy iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
M a r c o schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 09:02:
New vegas bied een nieuwe verhaallijn, nieuwe omgeving, nieuwe missies, en vast heel wat meer speeluren dan slechts een stukje DLC. wat maakt het dan uit dat het op dezelfde engine draait.
Same here. Sterker nog, ik heb hem allang besteld :P
Zie het als een soort superduper-DLC :)
Heb wel een hardcopy besteld, vind het altijd fijn om een doosje te hebben. En het is goedkoper dan Steam.

Overigens is het F:NV-topic hier: [Multi] Fallout: New Vegas :)

[ Voor 17% gewijzigd door anandus op 24-09-2010 09:09 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153571

Na lang, lang zoeken op de diverse wiki's en fora heb ik dan eindelijk de oplossing gevonden voor het constante bevriezen van het scherm in Fallout 3. Het (lege!) dvd-doosje is hier het afgelopen jaar regelmatig door de kamer gevlogen! In de hoop dat andere gefrustreerde GoTters er ook iets aan hebben post ik de oplossing die voor mij blijkt te werken even in deze thread.

Deze fix is oorspronkelijk op de fallout.wikia.com gepost als een fix voor de Quest "Tranquility Lane" maar bij mij loste het alle freezes die ik tot nu toe om de paar minuten had op! Het is kennelijk een probleem met processors met meer dan 2 cores. Sindsdien heb ik al meerdere uren ijsvrij door Washington kunnen banjeren!

"This level has a a nasty screen freezing bug. To fix it; open up the fallout.ini file in My Documents\My Games\Fallout3, find the line bUseThreadedAI=0, change it to bUseThreadedAI=1, and add another line after it inserting iNumHWThreads=2. This will limit the game to 2 cores and prevent the engine bug from causing the game to freeze."

Mijn setup:
AMD Phenom II X4 955
ASRock M3A785GXH/128M
ATI Radeon HD 4800 Series (MSI)
MS Windows 7 Ultimate 64-bit

Voor de zoekmachine: fallout, vastslaan, crash, scherm, freeze, bevriezen, vries, radeloos, zelfmoordneigingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

M a r c o schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 09:02:
Fallout 3 was voor mij een mengsel van geweldige graphics met een geweldige gameplay. Ik ben wel op die gameplay uitgekeken (na 2 keer doorspelen, DLC en honderden uren struinen buiten de missies), dus daar hoef ik geen opvolger voor te kopen. Dan blijven de graphics over. Tsja, die zijn min of meer hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:34

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Denk (en hoop :P ) dat F:NV meer richting die oude Fallouts gaat. Wat duistere humor, meer diepgang etc.
alleen daarom zou ik NV al gaan spelen ;)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Anoniem: 172410 schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 02:35:
[...]

Fallout 3 was voor mij een mengsel van geweldige graphics met een geweldige gameplay. Ik ben wel op die gameplay uitgekeken (na 2 keer doorspelen, DLC en honderden uren struinen buiten de missies), dus daar hoef ik geen opvolger voor te kopen. Dan blijven de graphics over. Tsja, die zijn min of meer hetzelfde.
ik heb fallout 3, 1 keer doorgespeeld (tot en met platinum trophy) zonder DLC.
Daarmee ben ik er nog niet op uitgekeken. Als je fallout 3 daarentegen al zo grijs gespeeld heb kan ik me er wel iets bij voorstellen dat je minder ziet in N.V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 366142

Is het nu eigenlijk nog de moeite om Fallout 3 te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-05 17:54

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Waarom zou het niet de moeite zijn?

Ik heb een poosje geleden Fall Out 3 gespeeld maar vanwege een crash de save games kwijt geraakt (had mijn vader net weer gevonden, zucht). Maar nu wil ik wel weer opnieuw beginnen, ik heb alle DLC's er ook bijgehaald. Nu zit ik door de TS te kijken opzoek een lijst met mods die je kan installeren voor betere graphics/gameplay maar kon er niets in vinden.

Dus even de korte vraag, welke mods kunnen jullie aanraden? Ik speel het puur voor de singleplayer ervaring dus echt gameplay veranderende mods hoef ik niet maar mods die het spelplezier vergroten des te liever.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Anoniem: 366142 schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 21:02:
Tuurlijk, al zou ik nu niet op zoek gaan naar de vanilla versie; maar naar de GOTY versie. Daar krijg je namelijk alle DLC gratis en voor niets extra bij :)

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Motrax schreef op woensdag 23 december 2009 @ 23:57:
Ik dacht toch echt dat het van de makers zelf was, niet dus. Maar het pack belooft alleen de visuals aan te pakken en niet de gameplay:
http://www.ngohq.com/news...ut-3-hd-texture-pack.html

Zoeken op Fallout 3 High Definition Pack geeft ook wat torrents terug. Geen idee hoe snel de download is als hierboven aangegeven.
:)

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBrennan
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-01 16:39
Project Beauty (maakt all NPC's meer random en mooier): http://www.fallout3nexus.com/downloads/file.php?id=6341
Fellout (geen groen meer): http://www.fallout3nexus.com/downloads/file.php?id=2672

Dan nog wat andere leuke mods:
EVE - Energy Visuals Enhanced (mooiere lasers): http://www.fallout3nexus.com/downloads/file.php?id=8340
Marts Mutant Mod (meer rondlopende beesten): http://www.fallout3nexus.com/downloads/file.php?id=3211
Underground Hideout: http://www.fallout3nexus.com/downloads/file.php?id=9592
Darnified UI (geen console UI meer): http://forums.bethsoft.com/?showtopic=984736

Gebruik hiervoor wel FOMM om eea te beheren: http://www.fallout3nexus.com/downloads/file.php?id=640
Ook heb je FO3Edit nodig om merged patches te maken (als er crashes of missende textures zijn): http://www.fallout3nexus.com/downloads/file.php?id=637
En dan ook nog FOSE om extra script hooks (nodig voor oa DarnUI): http://fose.silverlock.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaWierie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 26-02 23:15
Ik heb dit spel vandaag gekocht voor 10euro. Tot nu toe vind ik het echt een heel vet spel!
Ben pas in de 3de stad.
Ik vind alleen die vaults/metro's niet zo vet.. te creepy :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 366142 schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 21:02:
Waarom niet? Ik heb dit spel ook pas tijden na de release ontdekt en ben toen een week niet meer op school geweest. Misschien dat de graphics niet meer zo jawdropping zijn als toen (hoewel nog steeds niet verkeerd), maar het blijft een heel fijn spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxietheboss
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-05 11:52
MrVegeta schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 21:59:
Waarom zou het niet de moeite zijn?

Ik heb een poosje geleden Fall Out 3 gespeeld maar vanwege een crash de save games kwijt geraakt (had mijn vader net weer gevonden, zucht). Maar nu wil ik wel weer opnieuw beginnen, ik heb alle DLC's er ook bijgehaald. Nu zit ik door de TS te kijken opzoek een lijst met mods die je kan installeren voor betere graphics/gameplay maar kon er niets in vinden.

Dus even de korte vraag, welke mods kunnen jullie aanraden? Ik speel het puur voor de singleplayer ervaring dus echt gameplay veranderende mods hoef ik niet maar mods die het spelplezier vergroten des te liever.
http://www.fallout3nexus.com/downloads/top/ ik zou hier eens tussen kijken, staan echt een paar hele goede mods tussen. Ook als je bij most endorsed of all time kijkt staan er een aantal mods van hoge kwaliteit tussen

Qua enhancement mods/patches zou ik deze aanraden http://www.fallout3nexus.com/downloads/file.php?id=12056 dit is een pack dat al je textures vervangt met hogere kwaliteit. Je kan zelf kiezen hoe groot de textures zijn, maar zelf de textures met de default resolutie zijn van hogere kwaliteit dan de standaard textures.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik vind het wel _erg_ jammer dat FO3 zo vaak crashed en bugged als je een boel mods hebt draaien. De game blijft hangen (hoor nog wel geluid) wanneer ik level up :/, haal wel een boel plezier er uit als je om de 30 min een CTD hebt.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MrVegeta schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 00:25:
Ik vind het wel _erg_ jammer dat FO3 zo vaak crashed en bugged als je een boel mods hebt draaien. De game blijft hangen (hoor nog wel geluid) wanneer ik level up :/, haal wel een boel plezier er uit als je om de 30 min een CTD hebt.
Het is dan ten zeerste de vraag wiens schuld die crashes zijn :) Ik wil best accepteren dat deze engine bij veel mensen wat meer problemen geeft dan gemiddeld, maar als je mod op mod gaat stapelen (waarbij mods ook weer onderling invloed op elkaar hebben) kan je natuurlijk wat problemen verwachten :)

Niet voor niets dat er bij Oblivion programma's bestaan om mods beter samen te laten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
MrVegeta schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 00:25:
Wel bashed patch enzo gemaakt?

En anders proberen uit te vogelen welke mod dat veroorzaakt :)

[ Voor 8% gewijzigd door anandus op 09-11-2010 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

anandus schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 00:29:
Wel bashed patch enzo gemaakt?

En anders proberen uit te vogelen welke mod dat veroorzaakt :)
Bestaat dat al bij Fallout dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik weet niet of het zo heet, maar wat je met FO3Edit doet enzo :)

Edit: My bad, het heet merged patch (maar idee is hetzelfde).

Edit2: FO3Edit (vergeet niet een kopie te maken en deze te hernoemen naar FO3MasterUpdate (als ik het me goed herinner).)

[ Voor 36% gewijzigd door anandus op 09-11-2010 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik ben ook druk opzoek naar de fout ja maar dat wordt je _niet_ makkelijk gemaakt zeg. De enige manier om er achter te komen is door dingen uit/aan te zetten en te kijken of het werkt of niet maar ja, zoals jullie al zeiden hebben sommige mods weer invloed op elkaar. Ik geef ook FO3 niet de schuld maar eerder mijn incompetentie tot het goed draaien van de mods maar ja... er is niets om te zeggen "kerel, dat werkt niet samen." dus dat is ook wat jammer.

Een merged patch werkt ook niet.

Ik heb iig gevonden dat als ik de Anchorage DLC uitzet dat ik met FWE kan spelen, maar zodra ik de andere mods dan ook aanzet hanged die weer, dus er is iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ja, het is soms echt nasty om de 'slechte' mod eruit te halen :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik heb in FOMM al mijn mods wel goed ingedeeld waardoor alles goed bij elkaar staat. Ik zet een rij mods aan extra radio (die trouwens _erg_ leuk zijn) of optionele quests, die hebben eigenlijk geen invloed op gameplay dingen. En dan wat grote mods zoals EVE/FOOK en FWE, dan zou de fout snel op te sporen zijn.

Anchorage DLC uitgezet en alle mods die er mee te maken (ook quest/radio mods) en nu kan ik verder. Leuke 45 minuten gehad :'(

[ Voor 17% gewijzigd door MrVegeta op 09-11-2010 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Verhoeven
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-08-2018

Simon Verhoeven

The trial never ends.

Anchorage werkte bij mij goed, maar dat deel van mothership theta met die transport band was een ramp bij mij. Dat crashte om de minuut. En ik heb fo3 ook op een dualcore moeten instellen (ik heb een quadcore) anders wilt het spel al helemaal niet werken...

Van de DLC's vind ik the pitt eigenlijk nog de slechtste, ik ben nu voor 100 metal gegaan, maar anders heb je die addon toch echt op anderhalf uur of zo uitgespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:59
Ik heb in het begin ook veel crashes gehad met Fallout 3, bij mij kwam het omdat ik een dual-core gebruik, en blijkbaar kan de engine daar niet zo goed mee overweg zonder eerst een paar aanpassingen te maken.
Ik had toen iets in de ini files veranderd, en toen ging het wel goed.
Google maar eens op fallout 3 dual-core ini file. (zit nu op m'n werk dus kan het zo snel niet opzoeken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:44

Superkiwi

Hoi doei

Sorry voor het late ophalen van dit topic ;)
Ik heb pas geleden F3 GOTY voor een mooie prijs kunnen kopen.
Wat ik van het spel vind weet ik nog niet (heb er nu een uur of 6 in zitten).
Mijn vraag eigenlijk:
Hoe kan je (in je pipboy?) zien wat je main storyline quest is?
Is er een mogelijkheid om te zien welke quests je moet doorlopen om het spel uit te spelen of moet je dat zelf uitzoeken en zie je geen verschil tussen hoofd- en main quests?

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:19
Lastig te zeggen aangezien de main-story uit verschillende questen bestaat..

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Volgens mij wordt de main quest niet speciaal aangegeven, maar dat weet ik niet zeker.
En zoals gezegd, de main quest is een ketting van quests.

Maar dat gezegd hebbende, als je gewoon het verhaal volgt, dan weet je wel welke quest bij de main quest hoort :)
En vergeet niet dat de main quest eigenlijk een beetje bijzaak is in het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
Als je toch een lijstje wilt (Minor spoilers op de pagina): http://fallout.wikia.com/wiki/Fallout_3_quests

Ikzelf raad je aan om gewoon te spelen, de sidequests zijn veelal veel leuker als de mainquest ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Ik ga er vanmiddag weer even mee verder, kijken of het mijn interesse meer wekt als ik wat verder ben.
Bedankt voor de hulp, ik ga wel wat random quests doen en kijken waar het mij brengt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256912

En zijn er nog tweaker actief bezig met dit spel?
Ik was tot level 11 gekomen voordat ik 't spel een jaar lang niet meer aanraakte. Ben vanaf dat punt verder gegaan (had niet zulke mooie herinneringen aan de MQ..) en ben in de afgelopen dagen tot level 18 gekomen. Nou moet ik zeggen dat de game me een beetje tegen begint te vallen wat betrefd levelen. Voor zowel het systeem in F3 als Oblivion valt wat te zeggen. Het begint als een uitdaging, altijd opzoek naar ammo, vanalles verkopen om rond te komen en af en toe nog een Super Mutant ontwijken. Nu heb ik de sterkere wapens wel en kom ik om in het geld en de meds. De uitdaging is er volledig vanaf. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

anandus schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 15:12:
Volgens mij wordt de main quest niet speciaal aangegeven, maar dat weet ik niet zeker.
En zoals gezegd, de main quest is een ketting van quests.

Maar dat gezegd hebbende, als je gewoon het verhaal volgt, dan weet je wel welke quest bij de main quest hoort :)
En vergeet niet dat de main quest eigenlijk een beetje bijzaak is in het spel.
Nadeel van de GOTY is dat een aantal quests die je direct te zien krijgt uit de expansie packs komen. Nu weet ik niet hoe die in elkaar zitten, maar het lijkt me niet de bedoeling om met je level 7 poppetje een van de expansion pack missies te doen (waarschijnlijk ga je redelijk snel neer).

Dus op zich inderdaad wel handig om het lijstje met expansion missies te hebben. Ik geloof dat bijvoorbeeld de missie "Not from this planet" (of iets dergelijks) uit een expansion komt, maar ik zit ook iedere keer te zoeken welke missie nu wel of niet te doen zou zijn.

Overigens moet ik wel zeggen dat ik erg moest wennen aan F3... Speel hem nu een tijdje op de PS3 en ben nu eindelijk een beetje gewend aan de controls (vroeger speelde ik dit soort dingen vooral op de PC). Nog gaat het af en toe mis en leg ik per ongeluk iemand om (irritant dat veel spellen net een iets andere button mapping hanteren) en ben ik nog niet erg goed in het snel mikken en schieten (daarom is die target mode zo handig :P ), maar er zit verbetering in :)

Word wel iedere keer blij als ik die immense wereld zie :) Zo nu en dan ga ik gewoon een beetje rondwandelen, maar dan kom ik al snel in gebieden met supermutants die net een tikje te sterk zijn _O- Ook de wapens zijn briljant, gisteren die shaslik gemaakt en mee lopen hakken en een beetje schorpioenen slaan met de sledgehammer, geweldig :)

Gisteren ook eindelijk de family missie afgerond, had alle 3 de mogelijke plekken meerdere malen doorzocht maar er bleek ergens een verborgen ingang te zijn. Soms zijn walkthroughs best handig :+

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399

Anoniem: 256912 schreef op maandag 04 juni 2012 @ 23:52:
En zijn er nog tweaker actief bezig met dit spel?
Ik was tot level 11 gekomen voordat ik 't spel een jaar lang niet meer aanraakte. Ben vanaf dat punt verder gegaan (had niet zulke mooie herinneringen aan de MQ..) en ben in de afgelopen dagen tot level 18 gekomen. Nou moet ik zeggen dat de game me een beetje tegen begint te vallen wat betrefd levelen. Voor zowel het systeem in F3 als Oblivion valt wat te zeggen. Het begint als een uitdaging, altijd opzoek naar ammo, vanalles verkopen om rond te komen en af en toe nog een Super Mutant ontwijken. Nu heb ik de sterkere wapens wel en kom ik om in het geld en de meds. De uitdaging is er volledig vanaf. :-(
even doortobben - vanaf level 20 gaan er woestere beestjes spawnen en dan is het vrij rap weer over met het "geen uitdaging" (albino supermegaturbo radscorpions en deathclaws iets voor jou?)
maar je kunt ook gewoon de difficulty een eindje opkrikken, wat ik meestal wel deed rond level 15 à 20 (en bij 25 weer naar beneden omdat ik geasskicked werd door woeste beestjes en raiders met bizarre wapens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfoi
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:39
Had tot nu altijd alleen Fo3 in mijn bezit. Vorige week de GOTY gehaald in de winkel.

Echter, na installatie zijn de DLC's alleen speelbaar via Windows Live. Daar heb ik nooit onder gespeeld dus altijd offline, waardoor ik dus geen savegames heb in WinLive. Betekent dat nu dat ik helemaal opnieuw moet beginnen? De DLC's zijn namelijk niet zichtbaar in mijn oude savegames.

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
Voor DLC's word sowieso een new game aangeraden maar als je verder wilt met je save zal je toch via dat platform moeten spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfoi
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:39
Laat maar.... Het duurde gewoon erg lang voordat ze werden herkent. Ze zitten er nu gewoon in. :)

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:26
D4NG3R schreef op zondag 01 juli 2012 @ 14:19:
Voor DLC's word sowieso een new game aangeraden maar als je verder wilt met je save zal je toch via dat platform moeten spelen.
Aangezien DLC's over het algemeen in een nieuw gamespace worden gespeeld, dan maakt dat toch neit zoveel uit?

Als je je DLC uitzet natuurlijk, dan kan het wel een beetje lastiger worden. Aangezien sommige gear DLC afhankelijk is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Met de meest recente steam-sale heb ik fallout3 GotY gekocht, nu heb ik alleen last van een bug, namelijk dat ik langzaam loop/ren het is een 1/3 a 1/5 langzamer dat ik loop, maar het verpest wel dermate de gameplay dat het voor mij onspeelbaar is.

heeft iemand tips of een oplossing?

MVG

edit, wat ik er zelf over vind is dit:
Sometimes you get stuck in "slow walking mode". CAPS LOCK, which locks down "run", is probably enabled (and possibly toggled when you Alt-Tab out of the program if the light is mismatched), so try hitting the key again.
helaas lost alt-tab en capslock het probleem niet op, ook een verse installatie en een reboot bieden geen resultaat :(

[ Voor 40% gewijzigd door eL_Jay op 17-07-2012 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Vragen naar de bekende weg, maar heb je toevallig niet teveel gear bij je waardoor je langzamer beweegt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
dvdkiwi schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 18:23:
Vragen naar de bekende weg, maar heb je toevallig niet teveel gear bij je waardoor je langzamer beweegt?
Nee, ook geen crippeled legs of radiation sicknes, het is echt een bug
heb wel een work-around gevonden

in console: "setgs fmoverunmult 8" intypen (andere cijfers kan ook >8=nog sneller <8=is minder snel, 5 is volgens mij default)
Nadeel is wel dat NPC's hierdoor ook sneller rennen (achtervolgen wordt lastiger, enemies worden moeilijker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
Van de weer aan een replay begonnen.
Nu zit ik echter met het probleem dat de radio zenders via de pipboy extreem krakerig en zacht zijn.

Heb het internet afgestruind op zoek naar fixes maar niets werkt.

Ondernomen acties:
-Audio Cache verhoogd
-InstalledCodecs Tweak
-MADFilter tweak
-K-Lite tweak

Helaas alles zonder effect.
Iemand die een fix weet?

Verse installatie + restart hebben het opgelost.

[ Voor 12% gewijzigd door eL_Jay op 15-03-2014 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:47
Zo, even lekker een topickick.

Bij de release gespeeld, wel storyline uitgespeeld, maar de halve map nog nooit gezien. Op de PS3 veel last van en crashes en bij een wat grotere savegame na een tijdje gewoon onspeelbaar (zelfde als bij FO NV). Nu eindelijk een betere graka in de pc. Lekker met de ps4 controller (kwam er achter dat er hacks zijn die dat mogelijk maken) via de pc op 1080P met alles max op de tv. Best of both worlds! Zeker met de texture mod-pack!
Zijn er nog meer grafische mods die aan te raden zijn? Ik wil fellout er nog op zetten, maar las dat de nachten dan ook eigenlijk te donker worden om te spelen? (al probeer ik de nachten zowieso te vermijden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomAtTweakers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-05 20:00
De mods die ik hier heb draaien zijn:
  • NMC's Texture Pack for Fallout 3 (performance pack): stuk betere textures
  • Fellout + Brigther Nights: om van die groene waas af te komen
  • Energy Visuals Enhanced: verbeterde effecten voor energy weapons
  • Enchanced blood: extra smerige gore, altijd leuk
  • Fallout Street Lights + Fallout Street Lights Wasteland: voor wat extra licht en sfeer in het donker
  • Updated Unoffcial Fallout 3 Patch
Ik had Fallout 3 al jaren op het lijstje staan maar deze week pas voor de eerste keer aangeraakt. Oblivion en Skyrim bevielen me wel, al miste ik af en toe wat echte actie in die games. Fallout 3 voorziet daar wel in. Ik vind het tot nu toe een tof spel, het enige wat me een nogal tegenstaat is het onoverzichtelijke tunnelsysteem waarmee je van gebied naar gebied moet binnen Washington D.C. Vind er eigenlijk helemaal niets aan om telkens weer door die saaie tunnels te moeten gaan en had eigenlijk gehoopt op net zo'n open map als de TES games.. Heb mijn eerste playthrough dan ook opgegeven toen ik hopeloos verdwaald was maar nu ik deze map gevonden heb, wil ik de game graag een tweede kans geven: http://img1.wikia.nocooki...es/5/5b/FO3_Metro_map.png

Wat de donkere nachten met mod Fellout betreft: ik heb Fellout Brigther Nights draaien. Ik heb nooit zonder gespeeld dus ik heb geen idee of het goed werkt, maar het is het proberen waard: http://www.nexusmods.com/fallout3/mods/17859/?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilion
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18-05 19:52
Nog iemand die ook zo naar Fall out 4 uitkijkt? Hopelijk met een paar maanden wat meer nieuws!

http://www.forbes.com/sit...heir-first-ever-e3-event/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilion
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18-05 19:52
Whoops, sorry. Mods, gooi m'n berichtjes maar weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NukaWorldNL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-05 19:39
Toch weer begonnen met dit spel. Blijft toch echt wel een heerlijk spel om te spelen, ondanks dat die al wat ouder is. Gewoon lekker rustig door die wereld lopen en genieten maar :)

Fallout New Vegas vind ik zelf toch minder, maar Fallout 3 blijft me echt boeien. Kan echt niet wachten op Fallout 4 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Zodra de Oculus er is, ga ik het zeker nog een keer proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NukaWorldNL
Ik merk wel dat ik mijn Xbox 360 versie veel minder leuk vind nu. Had hem pas geleden bij een vriend op de pc gespeeld en die speelt met mods, maar damn nu voelt de wereld echt heel saai en leeg aan. Ok het hoort ook wel een beetje bij het thema, maar sommige mods zijn toch wel super hoor om te hebben.

Heb er best spijt van dat ik het bij hem heb geprobeerd. Normaal gesproken maakt het mij niet uit en vermaakte ik me wel, maar ik weet niet wat het precies is. Als je dan weer terug gaat naar de console versie, dan voelt het echt heel simpel en leeg en makkelijk aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

PC versie is regelmatig in steamsale te vinden ;) GOTY variant kost 20e atm bij steam, of anders 21 bij Bol :)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Ik heb bij Gamemania de GOTY voor € 15,- gekocht voor de Xbox360. Er is inderdaad nog prima om aan te komen aan dit spel.

Ik heb geen zware pc meer, dus dan maar op de Xbox... hoewel mijn laptop het misschien ook nog red.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Inmiddels aan de slag en lekker aan het rondrausen.

Ik heb een GOTY Xbox360 editie, maar het blijkt dat de DLC actief controleert op de aanwezigheid van een harde schijf. Ik heb een Arcade editie, dus nu ben ik bezig een tweedehands schijf te regelen voor weinig. Lekker fijn -O-

Qua stats een lekker "gebalanceerd" karakter aangemaakt:
Strenght: 8 - Hoge strength vanwege dat mijn inventory altijd vol zit
Perception: 5
Endurance: 5
Charisma: 1 - Lage charisma omdat het geen waarde toevoegt aan het spel
Intelligence: 9 - Hoge intelligence vanwege de skillpoints
Agility: 8 - Hoge agility vanwege impact op small guns + actie punten in VATS
Luck: 4

Luck heb ik later nog naar 6 getrokken vanwege Scrounger.

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Charisma voegt wel degelijk wat toe. Het zorgt ervoor dat je de speech challenges kan winnen, waardoor je vaak extra taken unlocked tijdens quests.

Wel jammer inderdaad dat je nu een schijf moet kopen. Maarja dan kan je hem meteen installeren, scheelt weer met laadtijden (en die heb je toch aardig wat met FO3).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleepwalkerbe
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-05 04:28
kevlar01 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 11:20:
Charisma voegt wel degelijk wat toe. Het zorgt ervoor dat je de speech challenges kan winnen, waardoor je vaak extra taken unlocked tijdens quests.

Wel jammer inderdaad dat je nu een schijf moet kopen. Maarja dan kan je hem meteen installeren, scheelt weer met laadtijden (en die heb je toch aardig wat met FO3).
In zijn min-max build zal het weinig uithalen. De speech challenges kan hij eventueel gaan tackelen door hoge speech te gaan zetten. Dankzij hoge INT value krijgt hij meer punten als hij leveled om te gaan verdelen.

Ik ben ondertussen ook is herbegonnen met 3 en roleplay een nerdje die weinig kracht heeft in de wereld maar door zijn studies alles bijbeent (leest veel magazines , collect bobbleheads etc)

Het is echt al zo lang geleden dat ik deze versie nog is speelde dat ik enkel nog de begin quests herken :)

<SG> Sleepwalkerbe - Diablo 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NukaWorldNL
Sinds de trailer van Fallout 4 weer goed begonnen met Fallout 3. Zit er echt weer helemaal in.

Ik doe altijd INT 9 voor extra skillpoints en Charisma op 6 (en dan soms via perks je Charisma omhoog werken) voor die speech challenges. Voor de rest gewoon op 5.

Ik vind het juist super spelen als je na een tijd zo goed in speech bent dat je iedereen eruit kan lullen. Ok soms wel overpowered (zeker in New Vegas van wat ik me nog herinner), maar het blijft gewoon leuk om die skill op 100 te hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door NukaWorldNL op 09-06-2015 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik wilde ook FO3 weer eens spelen.

... Ben alweer twee dagen mods aan het uitzoeken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 28-05 12:39

superwashandje

grofheid alom

anandus schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 16:01:
Ik wilde ook FO3 weer eens spelen.

... Ben alweer twee dagen mods aan het uitzoeken 8)7
haha heb je toevallig ook een lijstje met leuke mods? sinds de fallout 4 trailer heb ik er ook weer zin in en gister ook zitten kijken om het met mods te gaan doen. alleen is nu de vraag welke je moet kiezen met een keuze uit iets van 18000 mods...

[ Voor 29% gewijzigd door superwashandje op 09-06-2015 16:52 ]

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleepwalkerbe
ik heb de volgende mods :

Project Reality
Fellout
unofficial patch
NMCs_Texture_Pack_for_FO3
Purewater
Clean Deluxe

Met die mods vind ik de GFX een pak beter en de groene smurrie is van je scherm gewassen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NukaWorldNL
Moet wel eerlijk zeggen dat ik sommige dingen nu wel mis als je ook New Vegas gewend bent. Zo mis ik nu toch wel ironsight, companions die beter zijn en leuker en toch wel meer variantie qua wapens en mods etc in Fallout 3.

Het is dat Fallout 3 veel beter is qua wereld en sfeer, maar de rest doet New Vegas toch wel beter hoor vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Laten ze dat nou van een Fallout 3-mod hebben overgenomen :)
WMK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:41
NukaWorldNL schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 15:37:
Sinds de trailer van Fallout 4 weer goed begonnen met Fallout 3. Zit er echt weer helemaal in.
Hah, ik ook! :)
Ik ben voor een thief/assassin build gegaan met SPECIAL punten vooral in perception, luck en agility. Volgens mij heb ik charisma op 2 gezet of zo :P
Skills primair in sneak, small guns, lockpick en explosives.
Die build is helemaal overpowered in combinatie met Chinese Stealth Armor.
Exploding pants ftw - tot je er een keer per ongeluk een nuka grenade in stopt :X

[ Voor 7% gewijzigd door Kwistnix op 09-06-2015 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekrutes
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:45
Gisteren maar weer een Fallout 3 GOTY geïnstalleerd. New Vegas heb ik al 3x uitgespeeld :P.

Probleem wat ik hem met Fallout 3 is dat hij om de haverklap dat het spel vast loopt.
Wat heb ik al gedaan:
- Ik heb de aantal cores al naar 2 of zelfs 1 gezet via de Fallout-default.ini
- Compatabilty op Windows xp SP 3 gezet en als administrator laten runnen.
- Game graphics op medium en 1680x1050 gezet.
- Dotnet 3.5.1 uitgezet.
- Patch 1.7 geïnstalleerd

Al het bovenstaande lost het probleem niet op. Spel crashed op random places om de 15+/- minuten.

Enige wat ik nog niet heb geprobeerd. Fallout 3 verwijderen, dotnet 3.1.1 verwijderen en Fallout 3 weer installeren.

Hebben jullie nog andere ideeën die ik kan uitvoeren?

Edit:
Heb Windows 7 64x bit
I5 2500
HD5970 (Als ik het goed heb. Wel die generatie)

[ Voor 5% gewijzigd door lekrutes op 10-06-2015 07:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

voor degenen die een perfecte character willen maken: op lvl 30 is er de perk "almost perfect".alle special naar 9 als deze lager dan 9 waren! daarna pas de bobbleheads voor de specials ophalen.

verder qua skillpoints in combinatie met alleen comprehension heb je nog ongeveer 470 punten te besteden voordat je een skill niet op 100 kan krijgen. dus geen perks kiezen die alleen invloed op skill points hebben. en toch een aantal skills naar 100 (of bijna 100) trekken. in mjn geval sneak, repair en small guns.

sneak critical met een hunting rifle ftw. vanaf afstand alles omleggen met 1 schot ;)

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullie
  • Laatst online: 16:15

Soullie

Planeshift

Tale of two wastelands gebruikt new vegas voor fallout 3.

Wellicht dat je probleem oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

sleepwalkerbe schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 13:07:
[...]

In zijn min-max build zal het weinig uithalen. De speech challenges kan hij eventueel gaan tackelen door hoge speech te gaan zetten. Dankzij hoge INT value krijgt hij meer punten als hij leveled om te gaan verdelen.

Ik ben ondertussen ook is herbegonnen met 3 en roleplay een nerdje die weinig kracht heeft in de wereld maar door zijn studies alles bijbeent (leest veel magazines , collect bobbleheads etc)

Het is echt al zo lang geleden dat ik deze versie nog is speelde dat ik enkel nog de begin quests herken :)
Correct! Skill punten zie ik als veel belangrijker. Charisma heeft invloed op de speech challenge, maar meer omdat Charisma invloed heeft op de skill Speech. Dus je kan Speech ook "los" levelen onafhankelijk van je charisma. Er zijn te weinig conversaties in het spel die Charisma vereisen. En meestal kan je met een Intelligence of Strength check er ook langs.

Ik herken ook nog maar de helft... gek genoeg ben ik ook afgehaakt op de pc halverwege. Dat kwam denk ik omdat ik toen rsi aan het oplopen was vanwege mijn werk en ik moest stoppen met alles dat met de pc te maken had (prive dan). Daarna nooit meer Fallout opgepakt... :'(
Motrax schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 08:15:
voor degenen die een perfecte character willen maken: op lvl 30 is er de perk "almost perfect".alle special naar 9 als deze lager dan 9 waren! daarna pas de bobbleheads voor de specials ophalen.

verder qua skillpoints in combinatie met alleen comprehension heb je nog ongeveer 470 punten te besteden voordat je een skill niet op 100 kan krijgen. dus geen perks kiezen die alleen invloed op skill points hebben. en toch een aantal skills naar 100 (of bijna 100) trekken. in mjn geval sneak, repair en small guns.

sneak critical met een hunting rifle ftw. vanaf afstand alles omleggen met 1 schot ;)
Er zaten geen hoofdletters in vanwege het feit dat ik dit op de tablet tikte. Bij de 470 skillpunten "over" zitten nog geen exploits. In Patch 1.6 is de Big Guns respawning boek afgesloten, maar het Science boek schijnt elke 73 uur weer terug te komen. Daar ga ik wel gebruik van maken, maar in mijn berekeningen heb ik daar geen rekening mee gehouden.

Met de Broken Steel add-on met lvl cap naar 30 is het vrij makkelijk geworden om een perfect character te maken met alle stats.

By the way, op welk moeilijkheidsgraad spelen jullie? Ik nu op normal, maar ik denk er over om het hoger te zetten. Schijnt meer xp op te leveren en nu ik redelijk gestart ben (nu lvl 7, small guns 70, repair 50, stealth 50, hunting rifle, assault rifle, 1000 caps), kan de moeilijkheid best om hoog...

[ Voor 36% gewijzigd door Motrax op 10-06-2015 08:52 ]

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

sleepwalkerbe schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 19:47:
ik heb de volgende mods :

Project Reality
Fellout
unofficial patch
NMCs_Texture_Pack_for_FO3
Purewater
Clean Deluxe

Met die mods vind ik de GFX een pak beter en de groene smurrie is van je scherm gewassen :)
thanks ik ga er eens naar kijken :)

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Soullie schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 08:32:
Tale of two wastelands gebruikt new vegas voor fallout 3.

Wellicht dat je probleem oplost.
wat bedoel je hier mee? Is heel FO3 geport naar FO:NV?!?

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:29
lekrutes schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 07:12:
Gisteren maar weer een Fallout 3 GOTY geïnstalleerd. New Vegas heb ik al 3x uitgespeeld :P.

Probleem wat ik hem met Fallout 3 is dat hij om de haverklap dat het spel vast loopt.
Wat heb ik al gedaan:
- Ik heb de aantal cores al naar 2 of zelfs 1 gezet via de Fallout-default.ini
- Compatabilty op Windows xp SP 3 gezet en als administrator laten runnen.
- Game graphics op medium en 1680x1050 gezet.
- Dotnet 3.5.1 uitgezet.
- Patch 1.7 geïnstalleerd

Al het bovenstaande lost het probleem niet op. Spel crashed op random places om de 15+/- minuten.

Enige wat ik nog niet heb geprobeerd. Fallout 3 verwijderen, dotnet 3.1.1 verwijderen en Fallout 3 weer installeren.

Hebben jullie nog andere ideeën die ik kan uitvoeren?

Edit:
Heb Windows 7 64x bit
I5 2500
HD5970 (Als ik het goed heb. Wel die generatie)
Een vieze edoch interessante "fix" is TTW installeren: Deze mod voegt fallout 3 aan de New Vegas world toe. Hiermee zal je dus alle problemen die fallout 3 bij je veroorzaken voorkomen worden aangezien je dan met de new vegas engine speelt. Helaas zal je qua mods wel vast zitten aan mods die speciaal voor TTW gemaakt zijn, of ervoor patches hebben gekregen. (project nevada: ongeveer de must have mod voor fallout new vegas heeft wel een TTW patch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
TepelStreeltje schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 20:02:
[...]

Zoiets. De Bethesda-spellen bestaan eigenlijk uit 2 delen, het programma (de engine) en de data-files waar de levels, items, quests, etc in zitten.
Van wat ik begrepen heb kan je met Tale of Two Wastelands de data-files van FO3 in de engine van FNV draaien (samen met de data-files van FNV en wat patch-files om het allemaal samen te laten werken).

Dus ja, op een bepaalde manier port je dan FO3 naar FNV :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullie

Soullie

Planeshift

TepelStreeltje schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 20:02:
[...]

Jep, en de new vegas engine is een heel stuk beter.

Je wordt geboren in FO3 en kunt een trein nemen naar New Vegas, waar je dan vrolijk door je hoofd wordt geschoten en daar ook kunt spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

shit zeg, ik wilde vanavond fallout 3 weer installeren maar deze werkt niet door games for windows live. ik heb de legale dvd game of the year versie (non steam).
weet iemand hier een fatsoenlijke workaround? het enige wat ik kon vinden was een mod op de nexus site maar daarvoor moet je eerst het spel een keer opgestart hebben wat niet lukt omdat games for windows live het niet doet :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-04 07:10

McBoom

Broem

superwashandje schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 21:42:
shit zeg, ik wilde vanavond fallout 3 weer installeren maar deze werkt niet door games for windows live. ik heb de legale dvd game of the year versie (non steam).
weet iemand hier een fatsoenlijke workaround? het enige wat ik kon vinden was een mod op de nexus site maar daarvoor moet je eerst het spel een keer opgestart hebben wat niet lukt omdat games for windows live het niet doet :S
Wat is het probleem precies? Ik was FO3 ook aan het installeren en dus ook de GFWL-client. Ik ben geen problemen tegengekomen. Ik kon gewoon inloggen, key invoeren en spelen maar :)

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

hoor je dan niet de optie om gfwl te installeren erbij te krijgen? ik heb het daarmee nog niet geprobeerd omdat gfwl niet meer bestaat/werkt toch? zal dat nog eens proberen dan, ik nam aan dat gfwl niet zou werken...
assumption is the mother of all fuckups :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

GFWL werkt nog prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

nvm, ik denk dat het ook te maken had met mijn zelf geripte iso bestanden en securom beveiliging. soms zou ik toch nog wel een DVD drive willen hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

Mijn CD (of speler) werkte niet, dus ik heb de iso incl. DLC maar ergens vandaan geplukt. Kan ik ook gelijk zien hoe snel het gaat nu ik 'm vanaf een SSD installeer (dat was rap) en speel :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Soullie schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 21:17:
[...]

Jep, en de new vegas engine is een heel stuk beter.

Je wordt geboren in FO3 en kunt een trein nemen naar New Vegas, waar je dan vrolijk door je hoofd wordt geschoten en daar ook kunt spelen.
holy shit!
incl alle DLC's enzo!?

FO3 was zo instabiel dat ik nooit meer de moeite heb genomen om het helemaal uit te spelen. Misschien nu toch maar weer de tijd voor nemen.

Vet!! bedankt :D

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekrutes
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:45
Ardjee schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 20:09:
[...]

Een vieze edoch interessante "fix" is TTW installeren: Deze mod voegt fallout 3 aan de New Vegas world toe. Hiermee zal je dus alle problemen die fallout 3 bij je veroorzaken voorkomen worden aangezien je dan met de new vegas engine speelt. Helaas zal je qua mods wel vast zitten aan mods die speciaal voor TTW gemaakt zijn, of ervoor patches hebben gekregen. (project nevada: ongeveer de must have mod voor fallout new vegas heeft wel een TTW patch)
Het is fixed. Had de verkeerde Ini.
Moet fallout.ini zijn in my games. Niet alle instructies waren het zelfde schijnbaar.
Gisteren zonder problemen 3 uur gespeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullie

Soullie

Planeshift

Dlc weet ik eigenlijk niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoricNormannum
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-04 15:01
Om er een beetje in te komen gister maar eens Fallout 3 GOTY gekocht voordat Fallout 4 uitkomt.

Ondertussen de Vault ontvlucht en aangekomen in Megaton, ben nog een beetje zoekende wat allemaal te doen. Vind wel dat de map nogal onduidelijk is....

Een karakter aangemaakt met 10 Intelligence en 8 Luck, geen idee of dat gaat werken maar we zullen het wel zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:49
Weet iemand of de versie van Fallout 3 in de Anthology-nuke ook nog Games for Windows Live gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:59
Ik denk het wel, maar hiermee kan je het uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NukaWorldNL
Even een kick >:)

Nu weer bezig op de Xbox One en damn het spel pakt me meteen weer. Fallout 4 is tof hoor, maar Fallout 3 (en Fallout New Vegas) doet toch een hoop beter/leuker (persoonlijk dan). Die sfeer van de wereld en de wereld zelf, metrostelsels waar je zo een paar uur mee bezig ben met al die verlengstukken (deuren die weer ergens anders naartoe leiden), VATS met grenades en ga zo maar door.

Fallout 4 speelt veel soepeler, maar toch blijf ik de oudere Fallout games leuker vinden om doorheen te wandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
NukaWorldNL schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 21:15:
Even een kick >:)

Nu weer bezig op de Xbox One en damn het spel pakt me meteen weer. Fallout 4 is tof hoor, maar Fallout 3 (en Fallout New Vegas) doet toch een hoop beter/leuker (persoonlijk dan). Die sfeer van de wereld en de wereld zelf, metrostelsels waar je zo een paar uur mee bezig ben met al die verlengstukken (deuren die weer ergens anders naartoe leiden), VATS met grenades en ga zo maar door.

Fallout 4 speelt veel soepeler, maar toch blijf ik de oudere Fallout games leuker vinden om doorheen te wandelen.
Het grappige is dat dit identiek hetzelfde is wat er gezegd werd ten tijde van de release van FO3. F1/2 is beter dit is maar een flauw afkooksel, je kan niet eens kinderen vermoorden,... Lees NMA er maar op rond.

Ik moet trouwens ook nog eens dit spel opnieuw starten, het bevatte best wel heel goede stukken en DLC. Tree dawg!

edit: om het spel naar huidige normen speelbaar te maken (graphics e.d.) heeft er iemand een lijstje met must have mods?

[ Voor 6% gewijzigd door Tarkin op 02-09-2016 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NukaWorldNL
Tarkin schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 22:10:
[...]

Het grappige is dat dit identiek hetzelfde is wat er gezegd werd ten tijde van de release van FO3. F1/2 is beter dit is maar een flauw afkooksel, je kan niet eens kinderen vermoorden,... Lees NMA er maar op rond.

Ik moet trouwens ook nog eens dit spel opnieuw starten, het bevatte best wel heel goede stukken en DLC. Tree dawg!

edit: om het spel naar huidige normen speelbaar te maken (graphics e.d.) heeft er iemand een lijstje met must have mods?
De DLC van 3 en New Vegas was echt super. Fallout 4 valt ook wat dat betreft best tegen. Ik hoop echt dat Fallout 5 weer sterk wordt of desnoods een nieuwe Fallout van Obsidian.

Ik kan je helaas niet helpen met mods. Dat is voor mij ook al een hele poos geleden dat ik daar iets mee heb gedaan. Ben er helemaal uit haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l0n3w012ph
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-01 21:03

l0n3w012ph

AlphaW0lf

Tarkin schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 22:10:
[...]

Gewoon even bij Nexus Mods kijken welke de meest populaire zijn (ik gebruik sowieso de NMC Texture Pack for New Vegas). Ik speel ook nog altijd 2, 3 en New Vegas omdat 4 me erg tegen valt en met mods is New Vegas nog mooier, terwijl het al een briljant spel is! :) Installeren met de Nexus Mod Manager is ook lekker eenvoudig.

Steam || Diablo 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:03
Dit gaat me een kick worden. Wil deze dus spelen op mijn w10. Start dus niet op. Oja, heb de DVD GOTY versie. Ik install Windoows Live games. Logt niet in. Ik kan wel via de browser inloggen, maar niet met het programma. Ik kan dus ook niet de WLFG disabler uitvoeren, die vindt geen ini file.
En zo zit ik in een cirkeltje. Alles dat ik vind geeft bovenstaande als oplossing. Iemand iedeeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NukaWorldNL
Weer verslaafd bezig met dit spel pfff haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
Nog mensen die het nog steeds spelen?

Ik ben ondertussen terug bezig met een playthough en vermaak me er prima mee. De heldenstatus van de Brotherhood komt in de latere games toch niet meer zo terug (daar waren het meer paria's (NV) of eerder oppressors (in 4).

Initieel ging ik het ook spelen met veel mods om het mooier te maken. Uiteindelijk toch niet gedaan en ik moet zeggen dat het me niet tegenvalt. Natuurlijk zijn de graphics verouderd, maar een game van bijna 10 jaar oud mag ook wel wat verouderd eruit zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Alweer zo oud... ik heb nog geprobeerd om alle stats vol te krijgen, maar halverwege het spel ben ik toch weer afgehaakt. Ik heb FO3 nooit uitgespeeld...

FO4 geprobeerd, maar kon mij toch niet zo boeien. Horizon Zero Dawn heb ik wel volledig uitgespeeld, daar greep het verhaal mij wat beter.

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NukaWorldNL
Eeeeen we zitten er weer in :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
Geruchten gaan rond voor een Fallout 3 anniversary, remake of wellicht enkel voor de Switch. Hoe denkt men hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:07

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Vincent Dave schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 21:55:
Geruchten gaan rond voor een Fallout 3 anniversary, remake of wellicht enkel voor de Switch. Hoe denkt men hierover?
Leuk, alleen heb ik geen Switch. :)

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NukaWorldNL
Schijnen nu ook codes gevonden te zijn in archieven met de naam Fallout 3 SPECIAL. Kans lijkt toch steeds groter dat er een remaster met als naam Fallout 3 SPECIAL edition komt.

Ik hoop alleen niet enkel voor de switch. Als die ook voor de PS4 komt dan koop ik hem meteen op dag 1 dat die beschikbaar is. Heerlijk om weer in de Fallout 3 wereld te stappen met verbeterde graphics. Maarja eerst maar eens werkelijkheid zien te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleepwalkerbe
NukaWorldNL schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 13:27:
Schijnen nu ook codes gevonden te zijn in archieven met de naam Fallout 3 SPECIAL. Kans lijkt toch steeds groter dat er een remaster met als naam Fallout 3 SPECIAL edition komt.

Ik hoop alleen niet enkel voor de switch. Als die ook voor de PS4 komt dan koop ik hem meteen op dag 1 dat die beschikbaar is. Heerlijk om weer in de Fallout 3 wereld te stappen met verbeterde graphics. Maarja eerst maar eens werkelijkheid zien te worden.
Voor de graphics op zich zou ik het niet doen. De verbeterde aiming en andere improvements / bug fixes die nog in de officiele 3 zitten vind ik persoonlijk veel interessanter.

Ik vrees alleen een beetje dat ze FO3 voor de volle mep gaan verkopen en aangezien ik hem al 3x gekocht heb zou ik een zacht prijsje apprecieren :) *

*ik snap ook wel dat er tijd en geld in die remake kruipt, let me dream!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Er is een patch uitgekomen voor de GOTY-versie op Steam die Games For Windows Live verwijdert *O*

10 jaar te laat, maar hey, beter laat dan nooit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:08

Vrijdag

De Zwarte

Eerst snel de achievements halen en dan de patch installeren :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Pagina: 1 ... 17 18 Laatste