• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-09 13:59

Player1S

Probably out in the dark

Wie kan mij helpen?

Ik heb Fallout 3 maar ik kan er niet in komen. Het verhaal spreekt mij aan, de setting spreekt mij aan. Ik kom de vault uit maar daarna voel ik me net een klein kind in een overvolle supermarkt die zijn mama kwijt is.

Ik heb geen idee welke quest ik moet aanpakken, hoe ik de quest moet volbrengen etc etc etc.

Ik voel me volledig aan mijn lot overgelaten terwijl ik in games gewent ben om een beetje begeleiding te hebben (ga naar punt A, doe daar dit of dat etc etc).

Hoe kom ik over deze drempel heen en kan ik volledig gaan genieten van deze game?

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 09:14
L1nt schreef op donderdag 11 december 2008 @ 10:55:
Wie kan mij helpen?

Ik heb Fallout 3 maar ik kan er niet in komen. Het verhaal spreekt mij aan, de setting spreekt mij aan. Ik kom de vault uit maar daarna voel ik me net een klein kind in een overvolle supermarkt die zijn mama kwijt is.

Ik heb geen idee welke quest ik moet aanpakken, hoe ik de quest moet volbrengen etc etc etc.

Ik voel me volledig aan mijn lot overgelaten terwijl ik in games gewent ben om een beetje begeleiding te hebben (ga naar punt A, doe daar dit of dat etc etc).

Hoe kom ik over deze drempel heen en kan ik volledig gaan genieten van deze game?
Door er eigenlijk vanuit te gaan dat je in deze game alles zelf moet ontdekken. Stel jezelf open, loop wat rond buiten de Vault en doe dan de dingen die je aangeboden krijgt, of weiger ze, of loop gewoon rond, of doe nix.

Je kunt alle kanten op.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wie kan mij helpen?

Ga naar Megaton, daar kan je rustig beginnen :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Delph
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-08 13:54
Wie kan mij helpen?

Volgens mij bedoel je dat je je papa kwijt bent in de supermarkt... :P

Maargoed, het mooie van dit spel is dat je een enorme mate van vrijheid hebt. Dit kan misschien overkomen als aan je lot overgelaten worden. Het beste wat je dan kan doen zijn de quests in Megaton verzamelen en deze 1 voor 1 tot een goed (of slecht }) ) einde te brengen.

Mocht je dan een beetje feeling voor het spel te gaan krijgen dan moet je gewoon doen waar je zelf zin in hebt. Heb je geen zin om door te gaan met de mainquest? Dan zit er een hele, hele, heeeeele grote wereld op je te wachten. Dus trek er gewoon op uit en zie maar waar je uitkomt.
Hiervoor heb je die doorzichtige driehoekjes op je radar, deze geven POI's aan die je nog niet hebt ontdekt. Jammer dat alleen de echte leuke dingen niet altijd op je radar voorkomen.

Dus stort je er gewoon in en kijk maar waar het schip strandt! *O*

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:28
En knal die pipboy even aan, kijk bij data en quests dan heb je wat leidraad voor je quests. Degene die je aanklikt verschijnt ook als locatiemarker op je kompas

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

• UDuckling5
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-12-2021

UDuckling5

Nachteend

d3lph schreef op donderdag 11 december 2008 @ 11:03:
Hiervoor heb je die doorzichtige driehoekjes op je radar, deze geven POI's aan die je nog niet hebt ontdekt. Jammer dat alleen de echte leuke dingen niet altijd op je radar voorkomen.

Dus stort je er gewoon in en kijk maar waar het schip strandt! *O*
OMG. Dat wist ik helemaal niet. Ik was al even inspiratieloos, en wilde al bijna focussen op de mainquest maar er gaat ineens een wereld voor me open :D

Thanks!!

Flap

Verwijderd

UDuckling5 schreef op donderdag 11 december 2008 @ 11:55:
[...]

OMG. Dat wist ik helemaal niet. Ik was al even inspiratieloos, en wilde al bijna focussen op de mainquest maar er gaat ineens een wereld voor me open :D

Thanks!!
Je kan als je level 20 bent geworden kiezen voor de Explorer perk, dan krijg je dus alle locaties op je world map.
Je wil niet weten HOEVEEL locaties er wel niet zijn, maar veel meer dan je denkt in ieder geval :)

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:56

nFo

Fallout 3: Operation Anchorage Unveiled :D
Bethesda spills the beans on everything from length to lifting the level cap.

http://xboxlive.ign.com/articles/937/937202p1.html

Afbeeldingslocatie: http://infomb.googlepages.com/fallout-3-20081210103229031-000.jpg
Afbeeldingslocatie: http://infomb.googlepages.com/fallout-3-20081210103232438-000.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door nFo op 11-12-2008 12:34 ]

• H3llSiNG
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 15:07

H3llSiNG

Meh.

Hoe zit het met de PC versie. Gaat de DLC daar ook voor uitkomen?

Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 22:38
H3llSiNG schreef op donderdag 11 december 2008 @ 12:40:
Tot zover ik weet komt het inderdaad uit voor de pc en xbox (alle microsoft producten dus)

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

• Tank80
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:30

Tank80

Cyanide&&Happiness

H3llSiNG schreef op donderdag 11 december 2008 @ 12:40:
the downloadable add-ons coming to Xbox 360 and PC early next year
Dus ja :)

Btw...
It will include new weapons, armor and achievements! It's full of top-secret technology used by both sides during the war, which the player will of course be able to use throughout the main game as well.
:9~

[ Voor 29% gewijzigd door Tank80 op 11-12-2008 12:48 ]

Je imiteert me mateloos.

• Gurneyhck
  • Laatst online: 18-08 11:10
Er is sinds een paar dagen een officiël HD-res Texture Pack beschikbaar.

• anandus
  • Niet online
Zo, dat werd hoog tijd.
Ik vind het persoonlijk een beetje knullig dat de originele game met zulke slechte textures werd geleverd...

Maar een fatsoenlijke texture pack. Ik hoop dat het er een stuk beter uitziet.

Wat is de resolutie van de nieuwe textures?

• nFo

nFo

Is door een modder gedaan, niet door Bethesda.
Veel verschil zie ik niet.
Hier de vergelijking: http://www.pcgameshardwar...s_of_the_HD_texture_pack/

[ Voor 14% gewijzigd door nFo op 11-12-2008 13:39 ]

• anandus
  • Niet online
nFo schreef op donderdag 11 december 2008 @ 13:38:
[...]

Is door een modder gedaan, niet door Bethesda.
Veel verschil zie ik niet.
Hier de vergelijking: http://www.pcgameshardwar...s_of_the_HD_texture_pack/
Dus niet Officieel?

Dan wacht ik vrolijk verder op Qarl :+

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 11:46
MrAngry schreef op zondag 07 december 2008 @ 17:09:
[...]

Je vernaggelt dan niks toch? Of wel? Ik heb ook wel per ongeluk stukken vd main quest overgeslagen, was geen probleem.
Je kunt wel doorspelen, maar zoals je zegt sla je inderdaad stukken van de main quest over, waardoor je minder informatie hebt over wat er allemaal aan de hand is.

Het spel gaat er namelijk wel gewoon vanuit dat je die stappen wel doorlopen hebt, en ik heb al een paar vraagtekens boven mijn hoofd gehad omdat ik stukken had overgeslagen. Heb om die reden een oude savegame teruggehaald, zodat ik de 'blanks' in kan vullen :).

Overigens vind ik op van die kleine dingetjes na heel Fallout3 een fantastische game, ik heb een of andere perk (volgens mij heet die bloody mess) waardoor je wat meer gore krijgt. Soms is die wel irritant, want als je zo'n radroach aan flarden schiet met je shotgun ontploft dat beest echt, en 1 stukje radroach is genoeg om soms grote objecten om te laten vallen waarvan ik dan weer bijna een hartaanval krijg omdat het zo'n klap geeft :P. (Verder wel een erg leuke perk :p)

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:26

MsG

Forumzwerver

Weet iemand of ik iets over heb geslagen per ongeluk?
spoiler:
Ik ben voor ik naar GNR ben gegaan naar Rivet City gegaan. Heb bij Three Dog de quest wel compleet, maar het "ask three dog about dad" puntje was nooit ingevuld zeg maar.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Verwijderd

@ MsG:

Die twee delen sluiten direct op elkaar aan qua verhaal, dus op zich heb je niets gemist... na de quest word je direct doorgestuurd naar de locatie waar je nu eerst geweest bent. Als je op de XBox 360 ofzo speelt, kun je geloof ik de Achievement niet meer halen... maar qua verhaallijn enzo loop je gewoon nog goed, al is het ietwat asynchroon ;).

• Docho
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-09 23:57
"Use the G.E.C.K. to create the world you've been dreaming of *" ;)

Bethesda's editor is dus nu beschikbaar :)

http://fallout.bethsoft.com/eng/downloads/geck.html

(*results may vary)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UDuckling5

UDuckling5

Nachteend

XyritZz schreef op donderdag 11 december 2008 @ 20:48:
Overigens vind ik op van die kleine dingetjes na heel Fallout3 een fantastische game, ik heb een of andere perk (volgens mij heet die bloody mess) waardoor je wat meer gore krijgt. Soms is die wel irritant, want als je zo'n radroach aan flarden schiet met je shotgun ontploft dat beest echt, en 1 stukje radroach is genoeg om soms grote objecten om te laten vallen waarvan ik dan weer bijna een hartaanval krijg omdat het zo'n klap geeft :P. (Verder wel een erg leuke perk :p)
Super annoying, maar wel leuk :) Ik loop op plekken met veel gespuis altijd met zwaar geschut rond, en als er dan ineens een groep raider uit de bosjes springt schrik ik me een ongeluk schiet ik. Alle gore is dat zo verspreid dat je altijd wel één raidertje mist om te looten :( :+

Flap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

MsG schreef op donderdag 11 december 2008 @ 22:48:
Weet iemand of ik iets over heb geslagen per ongeluk?
spoiler:
Ik ben voor ik naar GNR ben gegaan naar Rivet City gegaan. Heb bij Three Dog de quest wel compleet, maar het "ask three dog about dad" puntje was nooit ingevuld zeg maar.
spoiler:
ik heb de GNR quest nog niet afgerond, zag wel de optie om over paps te vragen.
Maar de main quest gaat wel verder, zonder GNR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Docho schreef op donderdag 11 december 2008 @ 23:56:

(*results may vary)
*O*

Jay!
Kom maar op met de nieuwe quests en goede mods :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Docho schreef op donderdag 11 december 2008 @ 23:56:

(*results may vary)
Thanks, gaat druk Brainstormen........ 7(8)7

Super Mario with Guns ! Afbeeldingslocatie: http://infomb.googlepages.com/hbjr_2.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UDuckling5

UDuckling5

Nachteend

Ik wil wel meer van die... eh... stuff, zoals in vault 112. :) Een Braun-like eigen utopia scheppen :)

En meer eigen huisjes. En een eigen brahmin-wagen net zoals die traders/koopman mannetjes zodat je niet krom hoeft te lopen van de loot. En en en :D

[ Voor 49% gewijzigd door UDuckling5 op 13-12-2008 10:21 ]

Flap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Weet iemand of er een goede mod is voor secondary ammo? Ik vond dat een van de betere dingen van Fallout, maar in FO3 zit het niet.

Dus er is vast een mod voor, dacht ik zo? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UDuckling5 schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 10:44:
[...]

Super annoying, maar wel leuk :) Ik loop op plekken met veel gespuis altijd met zwaar geschut rond, en als er dan ineens een groep raider uit de bosjes springt schrik ik me een ongeluk schiet ik. Alle gore is dat zo verspreid dat je altijd wel één raidertje mist om te looten :( :+
Soms is dat dan ook wel weer handig. Schiet je mannekes kapot die ergens staan waar je lastig of helemaal niet bij kan komen, vliegt er een stukkie vlees richting jouw en kun je em alsnog looten :D Zo loot ik wel eens vingers en wapens van hoofden, jaaaaaja :P

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2008 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:00

M2M

medicijnman

Verwijderd schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 12:31:
[...]

Soms is dat dan ook wel weer handig. Schiet je mannekes kapot die ergens staan waar je lastig of helemaal niet bij kan komen, vliegt er een stukkie vlees richting jouw en kun je em alsnog looten :D Zo loot ik wel eens vingers en wapens van hoofden, jaaaaaja :P
sowiezo alles looten? al die meuk altijd meeslepen voor de paar extra stimpacks? Momenteel heb ik enorme stapels wapen (ik repareer enkel wanneer mijn wapens half stuk zijn en neem de rest mee naar mijn hutje op de prairie om daar de rest in te stoppen. Ligt momenteel een fortuin ;))

verder helpt die explosieve hoofdenperk wel. Hoef je niet zo ver te lopen om alles te looten, en als je wat mist is dat ook geen ramp. Zo'n dikke brute (die met een firehydrant in zijn handen loopt) spat gelukkig niet in een miljoen stukjes uiteen.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Superrelaxte GNR mod:
GNR Radio -- 40 More from the 40s

40 extra liedjes voor de radio (naast de normale liedjes), helemaal in stijl :)

[ Voor 7% gewijzigd door anandus op 16-12-2008 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PC Patch komt er aan:

15 december 16:51:

http://www.bethsoft.com/b...afe566d3&showtopic=926613

"As you might have seen already, we've released an update to the PlayStation 3 version of Fallout 3 (US and UK only). So you know, we're close to being able to release an update for the PC version of the game -- right now those are in the final stages of being approved. Stay tuned."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 09:50:
PC Patch komt er aan:

15 december 16:51:

http://www.bethsoft.com/b...afe566d3&showtopic=926613

"As you might have seen already, we've released an update to the PlayStation 3 version of Fallout 3 (US and UK only). So you know, we're close to being able to release an update for the PC version of the game -- right now those are in the final stages of being approved. Stay tuned."
En wat doet de patch? Alleen 'trophies' ofzo toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Games voor Windows Live moet installeren voor GTA4.
Nu is dit ook geintegreerd met Fallout alleen nu ben ik mijn savegames kwijt, iemand enig idee hoe ik deze terug krijg?

Verwijderen is geen optie dan doet de hele game het niet meer... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H3llSiNG
  • Laatst online: 10-09 15:07

H3llSiNG

Meh.

Verwijderd schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 13:15:
Ik heb Games voor Windows Live moet installeren voor GTA4.
Nu is dit ook geintegreerd met Fallout alleen nu ben ik mijn savegames kwijt, iemand enig idee hoe ik deze terug krijg?

Verwijderen is geen optie dan doet de hele game het niet meer... |:(
Uitloggen bij Windows Live in Fallout. Dan kan je de savegames weer laden. Ik had hetzelfde probleem. POS1 is bij mij windows live.

Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 09:56:
[...]
En wat doet de patch? Alleen 'trophies' ofzo toevoegen?
Nope, want de Trophies zitten al standaard in de PC versie als 'Games for Windows - Live' achievements.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Laatst online: 19:28
H3llSiNG schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 13:26:
[...]

Uitloggen bij Windows Live in Fallout. Dan kan je de savegames weer laden. Ik had hetzelfde probleem. POS1 is bij mij windows live.
Je kan ze eventueel ook nog kopieren naar het juiste profiel in My Games in My documents (en erachter komen dat je bijna een gig aan savegames hebt 8)7 )

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Laatst online: 15:49

KneoK

Not in a million lightyears

anandus schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 09:39:
Superrelaxte GNR mod:
GNR Radio -- 40 More from the 40s

40 extra liedjes voor de radio (naast de normale liedjes), helemaal in stijl :)
_/-\o_ Eigenlijk was ik die originele liedjes nog net niet zat, dit is dus meer dan welkom (ben al 15 levels omhoog gegaan met deze zender aan...) !! Als iemand nou ook nog zo gek is om een paar nieuwe teksten voor Threedog in te spreken (en het nog een beetje hetzelfde kan laten overkomen ook) zou dat helemaal cool zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan
  • Laatst online: 14-09 12:33

Sargan

Filmfreak...

Ben nu ook begonnen met het spel.
Ik heb nog nooit een rpg gespeeld dus het is heel erg wennen, maar wel leuk zeg.

Ik speel nu de goeie, totdat ik Leo Stahl dood knuppelde...had ik heel Megaton achter me aan! :)

Even een vraagje(s)
spoiler: title
Ik wilde Megaton opblazen met die bom, daar had ik 25 punten voor nodig, ik heb er maar 20, hoe krijg ik er meer? Of kan ik beter even opnieuw beginnen en bij het verlaten van de vault de punten anders verdelen?
Verder een vraagje over de radio, kan ik gewoon een zender selecteren via de pipboy en dan de hele tijd naar de zender luisteren?

Verder hulde aan de ontwikkelaars van het spel, nog nooit zo'n uitgebreide speelwereld gezien/ervaren

" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je met die bom iets wilt doen, heb je inderdaad 25 nodig, maar je kunt ook mentats nemen om dit tijdelijk te verhogen. Als secondary quest krijg je deze optie ook, om naar het water reservoir te gaan en daar van die gast mentats te kopen.

Je kunt ze natuurlijk ook op andere locaties kopen, of gewoon je skill omhoog boosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:11

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Sargan: Boeken lezen, items kiezen die bepaalde stats verhogen (kleding, drugs). Perks kiezen die je stats verhogen (niet echt aan te raden) of gewoon als je een level omhoog gaat meer punten toewijzen.

Niet nodig dus om opnieuw te beginnen omdat je ergens 25 skillpoints voor nodig hebt ;)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09-2024
Sargan schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 16:06:
Ik heb nog nooit een rpg gespeeld dus het is heel erg wennen, maar wel leuk zeg.

Ik speel nu de goeie, totdat ik Leo Stahl dood knuppelde...had ik heel Megaton achter me aan! :)

Even een vraagje(s)
Ik wilde Megaton opblazen met die bom, daar had ik 25 punten voor nodig, ik heb er maar 20, hoe krijg ik er meer? Of kan ik beter even opnieuw beginnen en bij het verlaten van de vault de punten anders verdelen?
Verder een vraagje over de radio, kan ik gewoon een zender selecteren via de pipboy en dan de hele tijd naar de zender luisteren?

Verder hulde aan de ontwikkelaars van het spel, nog nooit zo'n uitgebreide speelwereld gezien/ervaren
Die radio kan je altijd beluisteren inderdaad, er zijn echter maar drie radiostations die "landelijk" beschikbaar zijn waarvan er een te verkrijgen is via een quest en de tweede uit te breiden is via een quest. De derde, Enclave Radio, is niet zoveel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Sargan schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 16:06:

Even een vraagje(s)

Je krijgt bij elk level de mogelijkheid om een x aantal punten uit te delen aan al je skills, hoeveel is afhankelijk van een van je S.P.E.C.I.A.L.S (Intelligence) en een of twee perks. Die punten kun je dus uitdelen aan je skills en ze afzonderlijk steeds verhogen. Kijk in je pipboy gewoon even rustig naar alle S.P.E.C.I.A.L.S en skills zodat je je punten een beetje kunt afstemmen op het type karakter dat je wilt spelen. The silent type zal in eerste instantie vooral Sneak, Lockpick en Unarmed/Small Arms/Speech/Barter ofzo willen verhogen, Rambo gaat voor Big Guns en Explosives. Hoe meer punten toegewezen, hoe efficiënter je de skill kunt gebruiken (makkelijker een slot openen, meer schade aanrichten met een bepaald type wapen). Als je een beetje efficiënt uitdeelt kun je op level 20 (nu nog de max) tenminste 4 skills op level 100 hebben en nog genoeg punten aan andere belangrijke skills hebben uitgedeeld, maar met een beetje minder moet het ook lukken.

Per level kun je ook een perk kiezen, lees die allemaal ook goed door, er zitten heel handige tussen, maar sommige ook minder handige (sneller levellen is bijvoorbeeld aantrekkelijk, maar als je de main quest een poosje naast je laat liggen is level 20 opzich niet zo heel ver weg, dus kun je die perk beter anders besteden). Tipje is dus ook om alles over je vader nog even met rust te laten en gewoon lekker wat rond te gaan lopen en wat quests te gaan doen in Megaton (in de shop daar deelt de verkoopster leuke quests uit, dan heb je meteen al wat locaties op je map staan waar je wat meer te doen krijgt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan
  • Laatst online: 14-09 12:33

Sargan

Filmfreak...

Goede tips allemaal, bedankt voor de snelle reply.
Ik denk dat ik opnieuw ga beginnen (was toch pas net de vault uit) en dan de punten eens wat beter ga herverdelen.
Ik heb nu overal een punt bij gedaan met als gevolg natuurlijk dat ik net niks kan, dan maar de een meer punten geven als de ander zodat ik wat meer uitblink in bepaalde onderdelen.

" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:40
Weet iemand toevallig welk wapen je het beste kan gebruiken tegen zo'n Deathclaw? Heb net eens geprobeerd met een Plasma Rifle, maar dat schiet niet echt op :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Haijo schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 16:12:
[...]

Die radio kan je altijd beluisteren inderdaad, er zijn echter maar drie radiostations die "landelijk" beschikbaar zijn waarvan er een te verkrijgen is via een quest en de tweede uit te breiden is via een quest. De derde, Enclave Radio, is niet zoveel aan.
Eigenlijk best jammer, ze hadden van mij wel wat meer radiostations mogen doen.
Maar wat niet is zal nog komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

De_Bastaard schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 17:55:
Weet iemand toevallig welk wapen je het beste kan gebruiken tegen zo'n Deathclaw? Heb net eens geprobeerd met een Plasma Rifle, maar dat schiet niet echt op :X
Maar 1 wapen: dart gun :) . Schiet hem in 1 of beide benen en hij is zo traag dat je alles erop kan leeg knallen.

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ineens behoorlijk van fallout afgeknapt (verhaal spoiler):

spoiler:
Heb nu net mijn vader weer terug gevonden. Ik vond dat nogal zout gedaan eigenlijk, voelde nogal afgeraffeld aan. Hij gaat er gelijk weer vandoor, dus ik denk ga nog maar achter hem aan. Ik kon me bijna niet voorstellen dat dit mijn vader was, want de hele reis naar Rivet city gaat hij door de meest gevaarlijke gebieden heen. Ik ben echt de hele weg beschoten met bazooka's en miniguns.
Dan kom je eindelijk aan in Rivet city en dan gaat alles weer zo traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 20:13:

spoiler:
Heb nu net mijn vader weer terug gevonden. Ik vond dat nogal zout gedaan eigenlijk, voelde nogal afgeraffeld aan. Hij gaat er gelijk weer vandoor, dus ik denk ga nog maar achter hem aan. Ik kon me bijna niet voorstellen dat dit mijn vader was, want de hele reis naar Rivet city gaat hij door de meest gevaarlijke gebieden heen. Ik ben echt de hele weg beschoten met bazooka's en miniguns.
spoiler:
Hoe had je het liever gezien? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Laatst online: 10-09 22:38
Verwijderd schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 20:13:

spoiler:
spoiler:
Ik ben hem niet eens helemal gevolgd heb een maar min achter hem aan gesukkeld toen kreeg ik door dat hij echt helemaal naar Rivet ging wandelen. Ben gewoon in 1 keer naar Rivet gegaan via de world map en daar een nachtje geslapen en toen kwam hij ook aankakken. Voor het verhaal kan hij niet dood gaan dacht ik maar dus hij haalt het alleen ook wel :P

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-09 16:58
Ben blij dat de trophies er zijn, kan ik weer verder spelen! Veel mensen vinden dat een onzin rede maar ik vindt het best jammer om een spel te spelen zonder dat je alle mogelijke features hebt. Trouwens, de freeze-bug voor de PS3 versie is hiermee ook opgelost, eindelijk relaxed game'n zonder gestoort te worden :)

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:48
ik heb het ook gekocht en ben nog maar net aan het begin van het spel.
als ik probeer om die vats te gebruiken, ik geraak wel in dat spul, ik kan alles aanklikken waarop ik wil schieten, ik druk op e om het door te laten gaan, en dan staat mijn personage zo een beetje in slowmotion te mikken, maar hij schiet niet. wat doe ik mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tank80
  • Laatst online: 20:30

Tank80

Cyanide&&Happiness

Fr!st! schreef op woensdag 17 december 2008 @ 12:25:
ik heb het ook gekocht en ben nog maar net aan het begin van het spel.
als ik probeer om die vats te gebruiken, ik geraak wel in dat spul, ik kan alles aanklikken waarop ik wil schieten, ik druk op e om het door te laten gaan, en dan staat mijn personage zo een beetje in slowmotion te mikken, maar hij schiet niet. wat doe ik mis?
Heb je wel een wapen geselecteerd ? (klikken in je inventory) en heb je wel ammo?

Je imiteert me mateloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
ik loop met een wapen rond en ik heb ammo genoeg. of moet je in vats zelf nog eens een wapen selecteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skerekrow
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:14
wanneer je in vats een lichaamsdeel selecteerd moet je er ook nogmaals op klikken. Hiermee worden je action points omgezet naar aan actie (namelijk een schot) Je kunt zo (als je genoeg actionpoints hebt) meerdere schoten lossen zonder opnieuw in vats te hoeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
Skerekrow schreef op woensdag 17 december 2008 @ 13:32:
wanneer je in vats een lichaamsdeel selecteerd moet je er ook nogmaals op klikken. Hiermee worden je action points omgezet naar aan actie (namelijk een schot) Je kunt zo (als je genoeg actionpoints hebt) meerdere schoten lossen zonder opnieuw in vats te hoeven.
ik heb het probleem inmiddels gevonden. het blijkt dat als je in het configuratiescherm je muis andersom hebt gezet (linkshandig dus) het vats niet wil werken. misschien een goede voor in de start post?

edit

ik heb er nu ongeveer een 10 uur opzitten en ik moet zeggen dat ik serieus onder de indruk ben van heel dit spel.
1) de sfeer die het uitstraalt. Op een gegeven moment ging ik in een huis achter wat usefull stuff gaan kijken en ik zie daar op het kingsize bed twee geraamtes innig in elkaar verstrengeld zijn. alsof de nuke hen nooit iets gedaan heeft.
Ook gewoon het feit dat het een superrealistisch spel is. ok niet dat je in het echt zoveel kan meedragen enzo, maar gewoon hoe de mensen reageren. een kwade mens is niet enkel een kwaad gezichtje maar hij staat je daar gewoon een beetje te verwijten. ik vond oblivion al heel cool, maar dit spel heeeft mij toch al meer geraakt als welk ander dan

[ Voor 38% gewijzigd door Tarkin op 19-12-2008 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theroman
  • Laatst online: 16-08 09:37
Fr!st! schreef op woensdag 17 december 2008 @ 14:30:
maar gewoon hoe de mensen reageren. een kwade mens is niet enkel een kwaad gezichtje maar hij staat je daar gewoon een beetje te verwijten. ik vond oblivion al heel cool, maar dit spel heeeft mij toch al meer geraakt als welk ander dan
De gelaatsuitdrukkingen van NPC's vind ik juist nogal koud. Of ze je nu prijzen of je verwijten maken, ze houden een nogal neutrale uitdrukking op het gezicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01:07

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Fr!st! schreef op woensdag 17 december 2008 @ 14:30:
Ook gewoon het feit dat het een superrealistisch spel is. ok niet dat je in het echt zoveel kan meedragen enzo, maar gewoon hoe de mensen reageren.
Inderdaad, mensen die diverse headshots aankunnen zijn heel realistisch :+

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theroman
  • Laatst online: 16-08 09:37
Angeloonie schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 01:07:
[...]

Inderdaad, mensen die diverse headshots aankunnen zijn heel realistisch :+
Nee, natuurlijk is Fallout niet realistisch op vele vlakken. 200 jaar na Armageddon zou de wereld er ten eerste een stuk leger en vervallener uitzien.Bovendien denk ik ook niet dat het voedsel, dat overal te vinden is, twee eeuwen goed blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:06

The Zep Man

🏴‍☠️

theroman schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 13:29:
[...]

Nee, natuurlijk is Fallout niet realistisch op vele vlakken. 200 jaar na Armageddon zou de wereld er ten eerste een stuk leger en vervallener uitzien.
In het verhaallijn was er nooit een Armageddon ("het einde van de wereld") geweest. Er was echter een nucleaire oorlog welke niet planeetvernietigend was. Na 200 jaar zou je waarschijnlijk juist meer planten en groen moeten zien, ondanks de nog steeds aanwezige straling.
Bovendien denk ik ook niet dat het voedsel, dat overal te vinden is, twee eeuwen goed blijft.
Ik denk ook niet dat de meeste infrastructuur zo (relatief) goed zou zijn behouden na twee eeuwen geen onderhoud.

Het blijft een spel. Realisme kan in een RPG opgeofferd worden als de speler maar voldoende de spelwereld in wordt gezogen. ;)

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
over de natuur, zoek eens op tsjernobyl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shao Kahn
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 11:58
Ligt t aan mij of is Dogmeat overpowered? Hij kan in zn eentje weet ik hoeveel vijanden killen en ik zie zn health nauwelijks afnemen... Ik heb met hem zelfs al tegen 3 super mutant brutes gevochten en toen miste hij net 2 streeptjes health

Ben nu lvl 9 en tis allemaal best makkelijk met mijn combat shotgun en Chinese assault rifle. Dogmeat houd iedereen bezig en ik hoef alleen maar te ondersteunen.

heb al stuk of 65 stimpacks en die stapelen zich op omdat ik (tot nu toe) niks echt hoef te gebruiken.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Panzerfaust-2779/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander_dr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:12
Shao Kahn schreef op zondag 21 december 2008 @ 11:12:
Ligt t aan mij of is Dogmeat overpowered? Hij kan in zn eentje weet ik hoeveel vijanden killen en ik zie zn health nauwelijks afnemen... Ik heb met hem zelfs al tegen 3 super mutant brutes gevochten en toen miste hij net 2 streeptjes health
Ik vond dogmeat op lvl 15, en hij was bij de radscorpion al dood :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maleadt
  • Laatst online: 13-09 19:00
sander_dr schreef op zondag 21 december 2008 @ 11:30:
[...]

Same, mis hem even uit het oog en hij heeft het zitten... Hetzelfde met Fawkes, die besloot om in volledige GoW-style op te splitsen, maar overleefde de confrontatie met 3 van zijn soortgenoten helaas niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
waar vind je die ergens?p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dogmeat: Scrapyard
Fawkes: kom je automatisch tegen tijdens een van de laatste missies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorchor
  • Laatst online: 28-08 12:43
heb net die sim missie gedaan in vault 112 en nu is meatdog verdwenen :(
vervolgens ben ik terug gegaan naar een eerdere savegame,
en gezegd tegen dat mormel dat ie naar vault 101 moest gaan om te wachten voordat ik die missie startte, en nu de 2e keer die missie in vault 112 gedaan en weer is ie weg. hij is nie bij de ingang en ook niet waar ik gezegd heb dat ie terug moest gaan

weet iemand hoe ik em nu weer kan terugvinden? of zou die gewoon nog onderweg terug zijn

Wel echt een ubergame dit trouwens, zit alleen een bietje te stuntelen met perks en skillpoints mar goed kan me best goed redden tot nu toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shao Kahn
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 11:58
Aan je Sig te zien zit je op Xbox en kan je het console command dus niet gebruiken. Maar als ik je post goed begrijp zit hij niet bij Vault 101?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Panzerfaust-2779/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
over een vault...
spoiler:
ik zit net nu in die vault 89 denk ik. super luguber allemaal. Ik heb echt zo iets van hmm eigenlijk wil ik hier niet zijn maar toch moet het. het is een raar sfeertje daarbinnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorchor
  • Laatst online: 28-08 12:43
Shao Kahn schreef op zondag 21 december 2008 @ 20:24:
Aan je Sig te zien zit je op Xbox en kan je het console command dus niet gebruiken. Maar als ik je post goed begrijp zit hij niet bij Vault 101?
nee heb em op de pc, maar hij kwam na een tijdje weer aangelopen, ik was gewoon te ongeduldig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UDuckling5

UDuckling5

Nachteend

Bleh. Waarom is Charon zo dom. Als ie gewoon achter me was gebleven en coverfire had gegeven, in plaats van als een dwaas rond te rennen, was er niks aan de hand geweest. En nu issie dooood :'(

Respawnen je followers? Of kun je ze of de een of andere manier healen?

[ Voor 16% gewijzigd door UDuckling5 op 22-12-2008 13:35 ]

Flap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-08 22:12
Leuk om te lezen: http://www.shamusyoung.com/twentysidedtale/?tag=fallout
Blog posts over wat Shamus Young (programmeur, games-reviewer) fout vind aan de quests. Ook prima comments achter elk verhaal! Lees ook de stripjes, goed voor minstens een glimlach ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:06

The Zep Man

🏴‍☠️

UDuckling5 schreef op maandag 22 december 2008 @ 11:58:
Respawnen je followers? Of kun je ze of de een of andere manier healen?
Dood is dood. Daarom moet je ook, wanneer je denkt dat het gevaarlijk gaat worden, je follower(s) op een veilige plek parkeren.

Dat is ook één van de redenen waarom ik ook geen followers meeneem. Ben liever een lone wanderer. ;)

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UDuckling5

UDuckling5

Nachteend

Nou ja, eigen schuld dikke bult voor die knakker :)
met z'n Leroy Jenkins-style aanvallen :P

Flap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander_dr
UDuckling5 schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 08:40:
Nou ja, eigen schuld dikke bult voor die knakker :)
met z'n Leroy Jenkins-style aanvallen :P
Als je met fawkes praat kun je zijn manier van aanvallen veranderen in wat meer defensief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Zeg, ik heb een probleem met Vault 112. Hoe de n**k kom ik uit die hersenspoelwereld? :P Ik word er vierkant gestoord van!
spoiler:
Dat zwart/witte, dat klote meisje/volwassen vent/pedo die mij opblaast als ik hem/haar/het sla met een deegroller :O
Pl0x halp O-)

[ Voor 52% gewijzigd door Krentenbol op 23-12-2008 10:58 ]

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TKing schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 10:56:
Zeg, ik heb een probleem met Vault 112. Hoe de n**k kom ik uit die hersenspoelwereld? :P Ik word er vierkant gestoord van!
spoiler:
Dat zwart/witte, dat klote meisje/volwassen vent/pedo die mij opblaast als ik hem/haar/het sla met een deegroller :O
Pl0x halp O-)
spoiler:
Ofwel luister je naar het meisje en ga je boogeyman spelen, met bad karma als bijkomstigheid. Of je neemt de 'makkelijke' oplossing en zoekt de uitgang, dat werd beschreven door een 'bewoonster'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UDuckling5

UDuckling5

Nachteend

Die uitgang is nog best moeilijk als je maar half zit op te letten :')

Flap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UDuckling5 schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 11:05:
Die uitgang is nog best moeilijk als je maar half zit op te letten :')
Inderdaad, zelf ook niet helemaal geluisterd, dus daarom de vage omschrijving. En tja, evil clown spelen kreeg op voorhand al men voorkeur :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Verwijderd schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 11:08:
[...]

Inderdaad, zelf ook niet helemaal geluisterd, dus daarom de vage omschrijving. En tja, evil clown spelen kreeg op voorhand al men voorkeur :+
Mijne ook, maar hoe moet ik dan dat huwelijk kapot maken?
spoiler:
Ik denk dat ik dat dagboek op het bureau van die vent moet leggen, maar hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UDuckling5

UDuckling5

Nachteend

spoiler:
Of je kiest voor de uitgang van Vanholm, dan krijg je geen bad karma.

Een leuker (maar slechter karma) recipe for disaster is lingerie van de minnares pikken en ergens tactisch neerleggen en de vrouw erbij roepen.

Maar je kunt ook de deegroller van de echtgenote pikken, en daar de minnares een pak slaag mee geven en vervolgens de bebloedde deegroller aan de heer des huizes geven en zeggen dat z'n vrouw erachter is gekomen is en is doorgedraaid.

Je hebt ook nog een paar speech options in deze quest, ik weet niet of hierdoor ook het huwelijk op kunt breken.

Ik kan me wel vinden in de evil speeltuin van die Dr. Braun :X
Toch maar eens kijken of je zoiets zelf kunt G.E.C.K.'en.

[ Voor 15% gewijzigd door UDuckling5 op 23-12-2008 11:30 ]

Flap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

spoiler:
Ik vond het als good guy wel jammer dat er geen een uitweg was zonder die mensen allemaal te redden ... beetje apart dat er alleen een chinese invasion was :z . Waarom niet gewoon "unlock pods" - hun life signs waren nog stable voor ik erin stapte :? ...

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cascade
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 15:29
sander_dr schreef op zondag 21 december 2008 @ 11:30:
[...]
Hier ook. Beest wel een hele 20 seconden als companion gehad totdat ie besloot om tussen twee giant radscorpions te gaan spelen. Waardeloos. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:11
Vandaag het spel aangeschaft en bevalt me uitstekend, net uit de vault.

Enige wat ik irritant vind is dat ik niet weet hoe de punten het beste te verdelen en oppassen niet teveel tegelijk te gaan doen. Zoveel keus :'( :P

[ Voor 11% gewijzigd door Southern Sun op 23-12-2008 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UDuckling5

UDuckling5

Nachteend

Ik heb weer last van een glitch. Enclave Radio blijft hier altijd op de achtergrond spelen. Ook als ik het uitzet, en ook komt die tettermuziek er doorheen als ik gewoon relaxed threedog op heb staan. Is dit een bekend probleem met wellicht een bekende oplossing? :)

[ Voor 38% gewijzigd door UDuckling5 op 23-12-2008 19:06 ]

Flap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
UDuckling5 schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 19:00:
Ik heb weer last van een glitch. Enclave Radio blijft hier altijd op de achtergrond spelen. Ook als ik het uitzet, en ook komt die tettermuziek er doorheen als ik gewoon relaxed threedog op heb staan. Is dit een bekend probleem met wellicht een bekende oplossing? :)
Het is niet een radio in de buurt die aanstaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UDuckling5

UDuckling5

Nachteend

Dat was het dus :')

Flap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 18:21
Jammer dat je radio's niet mag meeslepen :D

Had ik alles wat ik kon vinden tegelijk aan het spelen gezet op 1 plek :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

bangkirai schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 20:28:
Jammer dat je radio's niet mag meeslepen :D

Had ik alles wat ik kon vinden tegelijk aan het spelen gezet op 1 plek :D
Jammer voor jou, er kan maar één radio tegelijk aan ;) Ik vond een trailer met 4 jukeboxen en wilde ze allemaal aanzetten. Zette ik nummer twee aan, ging nummer één uit ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 18:21
Das niet waar.

Als er meerdere radio's staan, hoor je echt wel geluid uit meerdere richtingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Ik kon maar één jukebox tegelijk aanzetten. De andere ging vanzelf weer uit. Wel kon mijn eigen radio daarbij nog aan. Misschien een stuk of 20 Enclave eyebots? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Nou, ik speel het nu ook. Wat een tof spel! Net even een groot deel van dit onderwerp doorgenomen.

Begrijp ik nu dat lvl 20 de max is?

Wat is een goede wapenkeuze? De heavy weapons zijn mij te zwaar, ik twijfel nog steeds tussen small guns en laserwapens. Maar laser is in het begin niet goed te krijgen en ik heb het idee dat ze verder niet sterker zijn. Zit het in de precizie en aantal keer herladen? Ik heb lasers helemaal nog niet geprobeerd omdat die skill nog op 15 staat.

Wanneer is het eigenlijk een goed idee om verder te gaan met het normale verhaal, ik zit nu op lvl 7 en heb hier en daar wat sidequests gedaan.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander_dr
Motrax schreef op woensdag 24 december 2008 @ 20:45:
Wanneer is het eigenlijk een goed idee om verder te gaan met het normale verhaal, ik zit nu op lvl 7 en heb hier en daar wat sidequests gedaan.
Tja, ik raad je aan om het verhaal op lvl 20 te doen.
Na de mainquest stopt het spel en er is nog zoveel te zien en te doen. De mainquest kan altijd nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, ik speel het nu ook. Wat een tof spel! Net even een groot deel van dit onderwerp doorgenomen.

Wat is een goede wapenkeuze? De heavy weapons zijn mij te zwaar, ik twijfel nog steeds tussen small guns en laserwapens. Maar laser is in het begin niet goed te krijgen en ik heb het idee dat ze verder niet sterker zijn. Zit het in de precizie en aantal keer herladen? Ik heb lasers helemaal nog niet geprobeerd omdat die skill nog op 15 staat.

Alle wapens zijn eigenlijk wel goed. In het begin zijn de small arms wel duidelijk makkelijker, maar als je wat hoger level wordt dan zijn alle wapens eigenlijk net zo goed.

De main Q kan je opzich altijd wel uitvoeren. Het is ook wel duidelijk wanneer je aan het laatste stuk gaat beginnen en waar je dus echt een aparte save moet maken om de wereld nog verder te ontdekken.

• KneoK

KneoK

Ik ben eerst voor Small Arms gegaan. Deze rustig naar de 100 gespaard, wat andere belangrijke skills omhoog gekrikt richting de 100 en daarna overgegaan op Laserguns. Uiteindelijk die ook op 100 kunnen krijgen, samen met Lockpick en Medicine en daarna pas aan Big Guns begonnen.

Big Guns gebruik ik het minst, Small Arms en Laser Guns afwisselend.

Heb het spel eindelijk uitgespeeld, alle locaties op de map bezocht, de meeste quests wel gehad, nog tot level 29 kunnen levellen, al met al een leuke ervaring.

• Haijo

Level 20 is inderdaad de max. Dus al die Perk met 10% XP heb je niet nodig aangezien je makkelijk aan de 20 komt.

Ik heb 2 chars aangemaakt, één met Small Weapons en Big Guns en met Energy Weapons. Ik vond de laatste toch wel een stuk makkelijk, vooral de Laser Rife die een kans heeft om de ander gast te vaporizen. Maar voor een optimale spreiding van alle wapensoorten zou ik zowel Small Weapons en Energy Weapons doen. Big Guns is leuk maar je kan er toch maar een van dragen en dat kan het beste de Fat Man zijn - en die is zo sterk dat je er niets voor nodig hebt. _/-\o_ De Minigun is wel erg vet trouwens maar niet bijzonder genoeg om de mogelijkheid tot shotguns, sniper en magnum weg te nemen. Dus:

Energy Weapons voor main weapon, dus de Laser Rifle ipv de Assault Rifle.
En voor de rest Combat Shotgun, .44 Magnum en Sniper Rifle when the need arises.

Zo deed ik het in ieder geval. Oh en die Sniper Rifle moet je NOOIT icm met VATS gebruiken, daar is hij op de een of andere manier niet goed in. Beste is bukken, inzoomen en blijven schieten tot het/hij/zij dood is. })

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:49

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Weet iemand wat het effect is van het inschakelen van de radiostations? Het enige wat je ontvangt is morse.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Het is nut is.... muziek. Als je muziek wilt, moet je Galaxy New Radio of The Enclave opzetten. Er zijn nog een paar andere met muziek, maar dit zijn de enige die ik weet :P

• Tarkin
ook komen er quests via de radio die je dan kan aanneemen. en soms is het gewoon leuk om naar te luisteren als je ergens aan het wandelen bent. het geeft zo een beetje een surrealistisch gevoel vind ik

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:49

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Ik bedoel de relay towers, die zenden alleen morse uit. Dus geen muziek. Ook is de ontvangst knudde, als je bij zo'n toren wegloopt heb je geen ontvangst meer.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• Haijo
Dat is meer voor de sfeer, volgens mij zegt die morse code iets als "Is er iemand? "

• Tarkin
blijkbaar kun je via die morse hidden places vinden
Pagina: 1 ... 6 ... 18 Laatste