Ik heb na vier dagen veel spelen (heb vakantie) Fallout 3 uitgespeeld op het hoogste niveau. Gaaf spel, maar...
ik had echt niet verwacht dat het einde zo snel kwam. Misschien heb ik gewoon veel gemist omwille van mijn gekozen talenten?
spoiler:Ter illustratie: de Enclave ontsnappen was o zo simpel omdat ik door het speech talent gewoon aan de president een auto-destruct kon vragen. Vanaf dan werden alle Enclave Soldiers neergeknald door de robotten onderweg. Overigens heb ik in het hele spel zelden een robot moeten doden (nou ja, stukmaken).
Ik heb via speech/intelligence/science/lockpicking eigenlijk veel geweld kunnen vermijden. Het spel is zelfs uitgespeeld nog voor ik level 20 gehaald heb - en dat is dan nog met die perk die extra XP geeft
Geldbelust als ik ben...
spoiler:...was die wandeling met de robot wel cool. Onderweg overal de lijken plunderen van Enclave soldaten. Massa's laser- en plasmarifles.
Kassa, kassa! - dacht ik. Maar nee:
spoiler:plots blijkt het spel gedaan wanneer ik met de robot op de eindbestemming ben

O ja, wat het einde betreft...
spoiler:... waarom kon Fawkes gewoon niet in mijn plaats gaan... hij is toch immuun voor de radioactiviteit. Maar nee, dat ik sterf is blijkbaar mijn dank om hem te bevrijden

Dom 'lot'.
Een tip voor wie nog aan het spel moet beginnen: stel de hoofdverhaallijn zo lang mogelijk uit, doe zoveel mogelijk sidequests, luister naar de radiozenders om nog sidequests te krijgen en loop gewoon rond en spreek iedereen aan om er nog te krijgen. Ik vind het achteraf spijtig dat ik maar een 30-tal quests gedaan heb. Er zijn er vast nog veel meer als ik wat rondlees op het internet.
Voor de geïnteresseerden: ik heb nooit karma verloren. Ik ben echt wat depri dat het zo snel gedaan is, zat echt helemaal in het verhaal
PS. Ik speelde de PC versie.