Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01:07

CSB

:D

Het enige waar ik me mateloos aan irriteer is dat de PS3 versie die bug heeft dat bij een aanmelding van een buddy het spel pauzeerd.

Loop nu op lv16 ofzo met Dogmeat en een andere partymember (zal geen namen noemen) een beetje te roamen. Best lache, alleen als je ff niet oplet ben je één van de twee zo kwijt. (denk aan een suprise attack van een Behemoth ofzo.) Dus dan is het: Start > Load > Autosave... :S

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Sneltoetsen voor de buddy bediening zijn wel een gemis. Dogmeat valt hoe dan ook alles aan wat in de buurt komt.
Zelfs als ik tegen ´m zeg dat ie op moet zouten naar Vault 101, zal hij altijd eerst nog een dichtbijzijnd doelwit gaan aanvallen, met de dood tot gevolg.
Het zou handig zijn als je met wat sneltoetsen je buddy commando´s kan geven. Je moet altijd eerst naar je buddy toelopen, en hem aanspreken. Midden in een gevecht bijvoorbeeld :D

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Maar juist daarom is het raar dat die level cap zo snel komt ... dat hadden ze toch wel door moeten hebben en anders moeten schalen!

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

The Nuke-Cola challenge:
spoiler:
Krijg van die dame de opdracht om quantum cola te zoeken.
Loop ik naarbuiten staat die buurman buiten me op te wachten die iets met haar wil.
Helemaal jaloers wil hij dus dat ik hem de cola eerst geef zodat hij kan scoren bij haar.
Krijg ik de black widow optie waar ik het volgende zeg :"als jij nu eens die cola gaat zoeken, dan maak jij kans op een trio!". 8)7 Vervolgens rent hij direct weg om de cola te zoeken! :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flowmo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-08 08:24
it0 schreef op woensdag 19 november 2008 @ 16:24:
The Nuke-Cola challenge:
spoiler:
Krijg van die dame de opdracht om quantum cola te zoeken.
Loop ik naarbuiten staat die buurman buiten me op te wachten die iets met haar wil.
Helemaal jaloers wil hij dus dat ik hem de cola eerst geef zodat hij kan scoren bij haar.
Krijg ik de black widow optie waar ik het volgende zeg :"als jij nu eens die cola gaat zoeken, dan maak jij kans op een trio!". 8)7 Vervolgens rent hij direct weg om de cola te zoeken! :w
Black widow? jij speelt female? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasma
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 18:08
Roep ik nog dat

spoiler:
Er geen random encounters in lijken te zitten, vind ik zojuist een alien radio signaal. Met wat simpele triangulatie vind ik het schip! Een gecrasht alien schip, met een alien blaster die 73dmg doet en helaas maar 80 ammo, inclusief heden overleden alien _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 17:01

M2M

medicijnman

Tasma schreef op woensdag 19 november 2008 @ 21:59:
Roep ik nog dat

spoiler:
Er geen random encounters in lijken te zitten, vind ik zojuist een alien radio signaal. Met wat simpele triangulatie vind ik het schip! Een gecrasht alien schip, met een alien blaster die 73dmg doet en helaas maar 80 ammo, inclusief heden overleden alien _/-\o_
zie youtube voor meer alien eastereggs en ook andere grappige dingen :)

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:49

KneoK

Not in a million lightyears

Tasma schreef op woensdag 19 november 2008 @ 21:59:
Roep ik nog dat

spoiler:
spoiler:
Ik heb dat schip bij toeval gevonden, was gewoon lekker aan het rondlopen. Doet bij mij 88 damage en heb er 120 ammo bij gevonden en later ergens in het spel in een ammobox nog 91, verder nog niet tegengekomen. Geen idee ook of het wapen te repareren is en waarmee.

Verwijderd

Nou, ik ga er maar eens wat mods overheen gooien, want ik vind het spel (eerlijk gezegd, na een keer op Normal en een keer op Hard) veel te makkelijk :(. Ik kwam op de website van Fallout 3 Nexus de volgende mods tegen, en wil ze jullie niet onthouden:

Fallout 3 Balance Overhaul:
http://www.fallout3nexus.com/downloads/file.php?id=334

Welcome to the Wasteland:
http://www.fallout3nexus.com/downloads/file.php?id=388

Het zijn behoorlijk ingrijpende mods die erg veel aspecten wijzigen... persoonlijk begin ik met Fallout 3 Balance Overhaul (in combinatie met een kleinere mod die het snelle slijten van wapens wat tegen gaat, want daar irriteer ik me enorm aan). FO3 Balance Overhaul is modulair, in de zin dat je de stukjes die je aanstaat kunt selecteren en de opties die te ver gaan gewoon lekker weg kunt laten. Voor zover ik kon zien is Welcome to the Wasteland een 'alles of niets' mod.

Er staan ook heel veel mods die kleinere dingen doen, maar m.i. zeker de moeite waard als je op het kale spel een beetje uitgekeken bent maar nog lang niet alles hebt gezien!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Omdat ik dat stuk met dat radiostation in het begin van de main quest heb geskipt, probeer ik nu alsnog bij het radiostation te komen. Het is toch dat GNR building rechtsonder, bovenin dat stadscentrum?
Ik ga van tunnel naar tunnel, van metrostation naar metrostation, maar ik kan er maar niet bijkomen. Een quest marker heb ik dus niet meer.
Hoe kom ik bij Three Dog en dat radiostation??

• Sinester
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-07 11:52

Sinester

Game Guru

Nyarlathotep schreef op donderdag 20 november 2008 @ 12:29:
Omdat ik dat stuk met dat radiostation in het begin van de main quest heb geskipt, probeer ik nu alsnog bij het radiostation te komen. Het is toch dat GNR building rechtsonder, bovenin dat stadscentrum?
Ik ga van tunnel naar tunnel, van metrostation naar metrostation, maar ik kan er maar niet bijkomen. Een quest marker heb ik dus niet meer.
Hoe kom ik bij Three Dog en dat radiostation??
je kan op de map gewoon waypoint zetten, gewoon dus een waypoint op GNR building en dat volgen
het is idd waar dat je via een metro station moet, het einde van die metro station eindigt heel dicht bij GNR

Hello there

• MrAngry
  • Laatst online: 14:16
Metro is daar nogal ingewikkeld, maar je moet eruit bij chevy chase north uit m'n hoofd. Kijk of je ergens een metro kaart kan vinden.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Map markers was ik idd vergeten :P
Die kaartjes die ik vind zijn nogal knullig...

• M2M

M2M

medicijnman

dus je hebt het spel al twee maal uitgespeeld. Ook alle sidequests gedaan? Dan moet je wel alle conversaties geskipped hebben wat eigenlijk de lol van het spelletje er af haalt.

Enfin, ik ben het er mee eens dat het nogal... simpel is eigenlijk. In het begin (als je zonder wapens zit) is het even doorbikkelen maar zodra je de eerste raiders tegen het lijf loopt die jouw wat wapens kunnen doneren wordt het allemaal een stuk gemakkelijker. Zeker als je na elke quest wel een keertje levelt.

-_-

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01:24
Verwijderd schreef op donderdag 20 november 2008 @ 00:51:
Nou, ik ga er maar eens wat mods overheen gooien, want ik vind het spel (eerlijk gezegd, na een keer op Normal en een keer op Hard) veel te makkelijk :(.
Daar was ik ook mee bezig. Ik was ongeveer op 50% van de main quest al op level 20 (very hard). Ga nu opnieuw beginnen maar dan iig met een XP verlagende mod. Tevens ga ik gebruik maken van "player.setav carryweight 999" omdat ik helemaal gek wordt van het heen en weer gesleep van spullen, minder realistisch maar ook minder ergernis.
Misschien pak ik ook wel gewoon 1 van die mods die je daar noemt, dat ziet er erg gaaf uit. Niet meer 5k caps en 100 stimpacks in je broekzak.

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

FireAge schreef op donderdag 20 november 2008 @ 15:20:
[...]

Daar was ik ook mee bezig. Ik was ongeveer op 50% van de main quest al op level 20 (very hard). Ga nu opnieuw beginnen maar dan iig met een XP verlagende mod. Tevens ga ik gebruik maken van "player.setav carryweight 999" omdat ik helemaal gek wordt van het heen en weer gesleep van spullen, minder realistisch maar ook minder ergernis.
Misschien pak ik ook wel gewoon 1 van die mods die je daar noemt, dat ziet er erg gaaf uit. Niet meer 5k caps en 100 stimpacks in je broekzak.
Ik vind het ook juist wel weer een leuk aspect dat je merkt dat je "sterker" wordt in comparison tot de rest van de wasteland en dus ook meer toegang hebt tot goederen. Heb meestal wel zo'n 30 stimpacks en 2K+ credits ... wel zo prettig.

P.S. Ik snap niet veel van die Mesmetron :f ?

De meeste mensen deugen!

Verwijderd

M2M schreef op donderdag 20 november 2008 @ 14:27:
[...]

dus je hebt het spel al twee maal uitgespeeld. Ook alle sidequests gedaan? Dan moet je wel alle conversaties geskipped hebben wat eigenlijk de lol van het spelletje er af haalt.

Enfin, ik ben het er mee eens dat het nogal... simpel is eigenlijk. In het begin (als je zonder wapens zit) is het even doorbikkelen maar zodra je de eerste raiders tegen het lijf loopt die jouw wat wapens kunnen doneren wordt het allemaal een stuk gemakkelijker. Zeker als je na elke quest wel een keertje levelt.
Ben het hier ook helemaal mee eens. Je levelt echt erg snel, zeker als lvl 20 de max is. Het is ook erg makkelijk omdat je gewoon genoeg stimpacks vindt. Je loopt al snel met tientallen stimpacks rond waardoor je eigenlijk elk gevecht gewoon makkelijk kan winnen.

• Delph
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-08 13:54
Wat ik eigenlijk het meest mis tot nu toe (misschien dat het verderop wel gaat gebeuren), is dat je een "dungeon" ingaat en dat er niet echt een Boss is. Je doodt ongeveer dezelfde tegenstanders en dan heb je alles gezien. Zou wel leuk zijn om als van beloning een lastigere en unieke eindbaas tegen te komen.

Verwijderd

M2M schreef op donderdag 20 november 2008 @ 14:27:
[...]

Alles geskipped? Welnee!

Zo lang is het spel echt niet hoor... ik heb wel flink veel gespeeld in de 3 weken dat ik m had (tijdens een tentamenperiode nog wel, *schaam*) maar dat ik door de gesprekken heen gesjeesd ben is pure onzin. Ik heb de meeste side quests
spoiler:
(behalve die met die boom)
wel een keer gedaan, en heb ook best veel gebieden (vooral op de zuidelijke helft van de map) gezien. In het noorden ben ik nog niet zoveel geweest, maar als je eenmaal dicht bij level 20 komt en alles met een simpele sneak critical of twee (zelfs op Hard) neermaait, wat is er dan nog aan?

De tweede keer dat ik door t spel gespeeld heb (op Hard diff), moet ik zeggen dat de lol er, zodra ik rond level 16 ofzo kwam, er wel een beetje vanaf was. Op Hard difficulty ben ik maar één gevecht tegen gekomen dat echt pittig was
spoiler:
(het gevecht met Commander Jabsco, in de main base van de Talon Mercenaries bij Fort Bannister)
. Daarom ben ik maar door naar het einde gegaan om de evil-variant van het einde een keertje te zien.

Binnenkort dus een derde keer, met de Balance Mod... hopelijk wordt Fallout 3 dan wat meer zoals het bedoeld is, waarin je echt moet knokken om te kunnen overleven. Dat je op het punt zit dat je een gat in de lucht springt (spreekwoordelijk dan), omdat je eindelijk een Stimpak vindt terwijl je been al 10 minuten aan gruzelementen ligt. Dát is voor mij Fallout 3, en dat mis ik nu nog te veel.

Verwijderd

d3lph schreef op donderdag 20 november 2008 @ 16:01:
Wat ik eigenlijk het meest mis tot nu toe (misschien dat het verderop wel gaat gebeuren), is dat je een "dungeon" ingaat en dat er niet echt een Boss is. Je doodt ongeveer dezelfde tegenstanders en dan heb je alles gezien. Zou wel leuk zijn om als van beloning een lastigere en unieke eindbaas tegen te komen.
Ik zou zeggen, bezoek de plek in mijn post hierboven onder de tweede spoiler eens :).

Verwijderd

Ik heb een klein vraagje. Na het zien van deze youtube video, ben ik op het idee gekomen om wat van 3 Dog's liedjes te vervangen. Nu zit ik alleen in de muziekmap te bladeren...maar er is nergens een map te vinden van de radio (niet van Enclave of GNR). De rest staat er wel: battle deuntjes, intro nummer, wasteland muziek, etc. Maar de radio-stations zijn nergens te bekennen.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:22

MsG

Forumzwerver

spoiler:
Ik heb die 3Dog quest voltooid, echter heb ik het vierkantje van "talk about dad" ofzo, nog open staan. Hoe kan dit?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• H3llSiNG
  • Laatst online: 10-09 15:07

H3llSiNG

Meh.

MsG schreef op donderdag 20 november 2008 @ 23:10:
spoiler:
Ik heb die 3Dog quest voltooid, echter heb ik het vierkantje van "talk about dad" ofzo, nog open staan. Hoe kan dit?
Heb je 3 Dog wel weer bezocht na de quest? Hij geeft je namelijk de info's die je nodig hebt.

Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is er een bug bij de main quest The Waters of Life:
spoiler:
Ik heb pa nu bevrijd en heb hem naar Project Purity gebracht. Nu moet ik de boel daar van mutants clearen. Rare is, dat ik dat bij het vorige deel van de main quest al gedaan heb. Er liggen dus alleen maar lijken, ik heb alles al tig keer nagelopen. Ik las ook ergens dat een turret voor problemen kan zorgen, maar die heb ik zoiezo allemaal via een terminal uitgeschakeld. Is dit een bekend probleem? Hebben meerdere het hier? Toch behoorlijk game breaking, kan nu gewoon niet verder met de mainquest :/ Balen, want ik wilde even tot en met het Citadel gedeelte questen zodat ik power-armor kan dragen. Dat zit er nu dus niet in.

Oja, mijn vorige vraag
Ik heb een klein vraagje. Na het zien van deze youtube video, ben ik op het idee gekomen om wat van 3 Dog's liedjes te vervangen. Nu zit ik alleen in de muziekmap te bladeren...maar er is nergens een map te vinden van de radio (niet van Enclave of GNR). De rest staat er wel: battle deuntjes, intro nummer, wasteland muziek, etc. Maar de radio-stations zijn nergens te bekennen.
is ook nog steeds open :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 17:22
Verwijderd schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 16:14:
Volgens mij is er een bug bij de main quest The Waters of Life:
spoiler:
Ik heb pa nu bevrijd en heb hem naar Project Purity gebracht. Nu moet ik de boel daar van mutants clearen. Rare is, dat ik dat bij het vorige deel van de main quest al gedaan heb. Er liggen dus alleen maar lijken, ik heb alles al tig keer nagelopen. Ik las ook ergens dat een turret voor problemen kan zorgen, maar die heb ik zoiezo allemaal via een terminal uitgeschakeld. Is dit een bekend probleem? Hebben meerdere het hier? Toch behoorlijk game breaking, kan nu gewoon niet verder met de mainquest :/ Balen, want ik wilde even tot en met het Citadel gedeelte questen zodat ik power-armor kan dragen. Dat zit er nu dus niet in.
spoiler:
Ben je ook al in de kelder geweest? Als je de ruimte hebt met de twee deuren naar de rotonde toe (zo heet de kamer met al dat glas en water), zit aan de andere kant dan de kant waar je vandaan komt nog een deur naar de sub basement. Ik moest ook al even zoeken naar de laatste mutants en die zaten dus daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:11
spoiler:
Er zit ook nog een mutant in de kelder verweg, ik moest ook goed zoeken

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Laatst online: 25-08 10:11

-SaveMe-

-klik-

Ik heb er al zo'n 25 uur inzitten, veel side quests en exploring gedaan en weinig bezig geweest met de main quest.

Nu hoor ik veel over tenpenny tower. Waar kan ik die vinden ?

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 09:51

Willybubba

Nut up or shut up.

Beetje ten zuidwesten van megaton, vlakbij Fort Independence en de Fairfax Ruins.

Ik moest ook ff zoeken. Is wel een leuke quest ook te vinden!

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Willybubba schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 17:22:
Beetje ten zuidwesten van megaton, vlakbij Fort Independence en de Fairfax Ruins.

Ik moest ook ff zoeken. Is wel een leuke quest ook te vinden!
Niet alleen dat, maar het is ook de plek voor het befaamde Tenpenny Kleiduiven schieten :D Je ziet het niet op de video, maar natuurlijk is het de kunst om dan snel je sniper te trekken en zijn corpse in mid-air te raken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Waar kun je eigenlijk zien hoeveel karma je hebt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

Hehehe al 25 uur bezig en dan toch nog zulke vragen ;)

Het General-tabje in je Pipboy scherm.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Overigens, ook fallout 3 ontsnapt er niet aan :)
Zero Punctuation review

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-09 11:47

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Echt, ik kwam niet meer bij de eerste keer dat ik hem zag :D (vooral dat begin)

Weet iemand trouwens of er ergens een tracklisting is van GNR? Want die muziek is geweldig :D
(echt, die jaren 50 muziek afwisselen met de oude fallout muziekjes en dan stort je steeds van die veel te vrolijke liedjes in bijna horror settings :D)

[ Voor 14% gewijzigd door MazeMouse op 22-11-2008 13:35 ]

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Willybubba schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 11:34:
Hehehe al 25 uur bezig en dan toch nog zulke vragen ;)

Het General-tabje in je Pipboy scherm.
shame on me :)
Thanks!

Ik probeer zo goed mogelijk te spelen. Ben nu een Paladin geloof ik..

Edit:
Je ziet alleen een poppetje met very good als titel. Ik had gehoopt dat je het exacte aantal punten karma kon zien....

[ Voor 30% gewijzigd door -SaveMe- op 22-11-2008 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Ligt het aan mij of is die bom in Megaton nou niet bepaald sterk? Ik speel neutral, Megaton opgeblazen en direct erna al m'n purified water aan een zwerver gegeven, stond direct weer in neutral :)
Maar die bom, ik was behoorlijk teleurgesteld dat de zooi van Megaton er gewoon blijft liggen, ik had meer het idee een grote krater te verwachten, zelfs de bomen staan er nog 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MazeMouse schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 13:34:
[...]

Echt, ik kwam niet meer bij de eerste keer dat ik hem zag :D (vooral dat begin)

Weet iemand trouwens of er ergens een tracklisting is van GNR? Want die muziek is geweldig :D
(echt, die jaren 50 muziek afwisselen met de oude fallout muziekjes en dan stort je steeds van die veel te vrolijke liedjes in bijna horror settings :D)
Ik zoek ook al een tijdje naar de map in de Fallout 3 directory waar de radio stations in staan. Tot nu toe nog geen succes, geen idee waar die map ergens is. Wil graag wat van die liedjes omswitchen met wat van mijn eigen stuff, toch leuk als Three-Dog je eigen muziek aankondigt :D Maja, moet ik wel de map hebben...
Mattie112 schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 17:05:
spoiler:
Er zit ook nog een mutant in de kelder verweg, ik moest ook goed zoeken
spoiler:
Sub-basement bedoel je? Tenminste, dat is de enige andere deur op mijn map. En ja, die heb ik ook al gecleared. Ik heb 9 perception, en zie ook nergens een rood streepje verschijnen.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2008 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Ik heb na vier dagen veel spelen (heb vakantie) Fallout 3 uitgespeeld op het hoogste niveau. Gaaf spel, maar...
ik had echt niet verwacht dat het einde zo snel kwam. Misschien heb ik gewoon veel gemist omwille van mijn gekozen talenten?
spoiler:
Ter illustratie: de Enclave ontsnappen was o zo simpel omdat ik door het speech talent gewoon aan de president een auto-destruct kon vragen. Vanaf dan werden alle Enclave Soldiers neergeknald door de robotten onderweg. Overigens heb ik in het hele spel zelden een robot moeten doden (nou ja, stukmaken).
Ik heb via speech/intelligence/science/lockpicking eigenlijk veel geweld kunnen vermijden. Het spel is zelfs uitgespeeld nog voor ik level 20 gehaald heb - en dat is dan nog met die perk die extra XP geeft :(

Geldbelust als ik ben...
spoiler:
...was die wandeling met de robot wel cool. Onderweg overal de lijken plunderen van Enclave soldaten. Massa's laser- en plasmarifles.
Kassa, kassa! - dacht ik. Maar nee:
spoiler:
plots blijkt het spel gedaan wanneer ik met de robot op de eindbestemming ben :'(

O ja, wat het einde betreft...
spoiler:
... waarom kon Fawkes gewoon niet in mijn plaats gaan... hij is toch immuun voor de radioactiviteit. Maar nee, dat ik sterf is blijkbaar mijn dank om hem te bevrijden :( Dom 'lot'.

Een tip voor wie nog aan het spel moet beginnen: stel de hoofdverhaallijn zo lang mogelijk uit, doe zoveel mogelijk sidequests, luister naar de radiozenders om nog sidequests te krijgen en loop gewoon rond en spreek iedereen aan om er nog te krijgen. Ik vind het achteraf spijtig dat ik maar een 30-tal quests gedaan heb. Er zijn er vast nog veel meer als ik wat rondlees op het internet.

Voor de geïnteresseerden: ik heb nooit karma verloren. Ik ben echt wat depri dat het zo snel gedaan is, zat echt helemaal in het verhaal :(

PS. Ik speelde de PC versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joriske18
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-06 11:20
Verwijderd schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 18:26:

[...]

spoiler:
Sub-basement bedoel je? Tenminste, dat is de enige andere deur op mijn map. En ja, die heb ik ook al gecleared. Ik heb 9 perception, en zie ook nergens een rood streepje verschijnen.
Contact opnemen via de intercom?

[ Voor 83% gewijzigd door joriske18 op 22-11-2008 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 19:21
YellowOnline schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 21:53:
Ik heb na vier dagen veel spelen (heb vakantie) Fallout 3 uitgespeeld op het hoogste niveau. Gaaf spel, maar...
ik had echt niet verwacht dat het einde zo snel kwam. Misschien heb ik gewoon veel gemist omwille van mijn gekozen talenten?
spoiler:
Ter illustratie: de Enclave ontsnappen was o zo simpel omdat ik door het speech talent gewoon aan de president een auto-destruct kon vragen. Vanaf dan werden alle Enclave Soldiers neergeknald door de robotten onderweg. Overigens heb ik in het hele spel zelden een robot moeten doden (nou ja, stukmaken).
Ik heb via speech/intelligence/science/lockpicking eigenlijk veel geweld kunnen vermijden. Het spel is zelfs uitgespeeld nog voor ik level 20 gehaald heb - en dat is dan nog met die perk die extra XP geeft :(

Geldbelust als ik ben...
spoiler:
...was die wandeling met de robot wel cool. Onderweg overal de lijken plunderen van Enclave soldaten. Massa's laser- en plasmarifles.
Kassa, kassa! - dacht ik. Maar nee:
spoiler:
plots blijkt het spel gedaan wanneer ik met de robot op de eindbestemming ben :'(

O ja, wat het einde betreft...
spoiler:
... waarom kon Fawkes gewoon niet in mijn plaats gaan... hij is toch immuun voor de radioactiviteit. Maar nee, dat ik sterf is blijkbaar mijn dank om hem te bevrijden :( Dom 'lot'.

Een tip voor wie nog aan het spel moet beginnen: stel de hoofdverhaallijn zo lang mogelijk uit, doe zoveel mogelijk sidequests, luister naar de radiozenders om nog sidequests te krijgen en loop gewoon rond en spreek iedereen aan om er nog te krijgen. Ik vind het achteraf spijtig dat ik maar een 30-tal quests gedaan heb. Er zijn er vast nog veel meer als ik wat rondlees op het internet.

Voor de geïnteresseerden: ik heb nooit karma verloren. Ik ben echt wat depri dat het zo snel gedaan is, zat echt helemaal in het verhaal :(

PS. Ik speelde de PC versie.
Zo wil ik dus mn volgende playtrough gaan doen.
Zit nu vol specced op guns enzo, volgende keer meer richting speech en barter.

Net ff stukje stoyline gedaan puur om power armour te kunnen dragen :D
Tesla armour is liev O+
Nu nog ff verder wat power armour verzamelen. Mischien de outcast eens uitmoorden ofzo.
Reminds me, moet River City nog uitmoorden >:) Niet omdat ik wat nodig heb ofzo, gewoon omdat het kan >:)

Ben trouwens erg happy met mn nieuwe aanwinst :D
'Gevonden' bij de FRS met een blaadje erop "Gratis mee te nemen" _o_
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/pRxyO7LEVzTuSEFFM3bVnYly/full.jpg
Staat nu mooi naast mn Bobblehead :Y)

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Waar en hoe kan ik leren om een power medic armor te dragen .... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-SaveMe- schreef op zondag 23 november 2008 @ 19:13:
Waar en hoe kan ik leren om een power medic armor te dragen .... ?
Als je de main quest volgt zal je het kunnen leren.
spoiler:
Als je bij The Citadel naar binnen mag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Verwijderd schreef op zondag 23 november 2008 @ 19:17:
[...]

Als je de main quest volgt zal je het kunnen leren.
spoiler:
Als je bij The Citadel naar binnen mag
Thanks! Ga ik de main quest maar eens volgen dan. Ik ben nog steeds bij GNR blijven steken. Ben ondertussen al wel level 15 en heb veel side quests gedaan.

Een vraagje over de quest van Paradise Falls:
spoiler:
Hoe kan ik Flak in Rivet City enslaven zonder de hele stad achter me aan te krijgen? Ik ben zijn kamer binnen gesneakt, wacht tot hij komt, in hidden mode mezmerize ik hem en toch vallen alle guards mij aan....?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-08 22:12
-SaveMe- schreef op zondag 23 november 2008 @ 19:30:
[...]

Thanks! Ga ik de main quest maar eens volgen dan. Ik ben nog steeds bij GNR blijven steken. Ben ondertussen al wel level 15 en heb veel side quests gedaan.

Een vraagje over de quest van Paradise Falls:
spoiler:
Hoe kan ik Flak in Rivet City enslaven zonder de hele stad achter me aan te krijgen? Ik ben zijn kamer binnen gesneakt, wacht tot hij komt, in hidden mode mezmerize ik hem en toch vallen alle guards mij aan....?????
Onmogelijk. Gebeurt altijd!

Als je het veilig wilt doen zonder een stad boos te maken, enslave die mevrouw uit Tenpenny tower.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Docho
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-09 23:57
-SaveMe- schreef op zondag 23 november 2008 @ 19:30:
[...]

spoiler:
Oppassen trouwens als je die power armor training doet, want als je dan verder doet met de mainquest ben je voor dat je het weet bij het einde...

Ben jij trouwens Gakkie van het vroegere morrowind.nl?

[ Voor 21% gewijzigd door Docho op 23-11-2008 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
Samopsa schreef op zondag 23 november 2008 @ 20:39:
[...]

Als je het veilig wilt doen zonder een stad boos te maken, enslave die mevrouw uit Tenpenny tower.
Werkt ook niet echt merkte ik al.
Heb toen maar heel Tenpenny Towers geflambeert >:) om vervolgens mn save te laden O-)

Wat is 'Vengeance' trouwens een enorm lekker gun.. damn :9~
Een laser minigun, geen spinup, goede dmg (meer dan MG bij mij) alleen vreet ie EC packs..
Zo maar eens naar Rivet City om daar wat te halen/flamberen.

WTF, krijg 'Shrapnel' niet dood :S hij gaat alleen maar knockout en staat evenlater weer op.
Niet eens hostile. 8)7 en dat zelfs na 5 missiles en 2 flame canisters 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door LordMithril op 23-11-2008 21:53 ]

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:14
Zat net (beetje laat, maar ja, werk) en daar werd deze game omschreven als de beste games van de laatste paar jaar tot de beste ooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Samopsa schreef op zondag 23 november 2008 @ 20:39:
[...]

spoiler:
Susan uit Tenpenny had ik al net als Red uit Big Town, maar ik moest Flak ook nog. Heb hem maar enslaved en ben toen hard Rivet City uitgerend. Geen idee of ik ooit nog welkom ben daar ;) Ach, had toch een hekel aan dat schip :)
Docho schreef op zondag 23 november 2008 @ 21:30:
[...]
Ben jij trouwens Gakkie van het vroegere morrowind.nl?
:) Jups. RPG fanaat always ;)

[ Voor 53% gewijzigd door -SaveMe- op 23-11-2008 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Als je Flak wil zonder Rivet City boos te maken.
Zorg dan dat je het in zijn kamer doet terwijl je sneaked en oplet dat je ook echt HIDDEN bent :) (je kunt het hele spel uitmoorden zonder iemand boos te maken als je het maar Hidden doet :P)

EN dan ook zorgen dat je HIDDEN weer naar buiten komt :)

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

LordMithril schreef op zondag 23 november 2008 @ 02:05:
Ben trouwens erg happy met mn nieuwe aanwinst :D
'Gevonden' bij de FRS met een blaadje erop "Gratis mee te nemen" _o_
[afbeelding]
Staat nu mooi naast mn Bobblehead :Y)
Wooo, erg leuk hebbedingetje!

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

ik zit met een... vraagje cq probleempje

spoiler:
over tenpenny en zijn Ghouls probleem... ik heb dus de quest om die tenpennie door zijn hoofd te maaien, en tegelijkertijd de quest om die ghouls af te schieten die voor zijn toren staan te wachten, of ze binnen te laten en de residents overhoop te laten schieten.
Echter, ik heb dus gekozen voor optie drie. Iedereen overtuigen dat Ghouls in die toren geen probleem moet zijn, anders rotten ze maar op. Tennpenny was het er mee eens waarna ik die Ghoul leider informeerde dat zijn probleem... opgelost was en ze in die toren konden verblijven. Vervolgens kreeg ik bericht dat tennpenny kassie wijlen is (terwijl ik die Ghoul leider nog in mijn beeld heb)...
Dus ik naar die toren gaan, en inderdaad hij is dood. Vraag ik die leider (rik heettie geloof ik) en zegt die kerel doodleuk dat ze een "meningsverschilletje" hadden.

Dus kan ik die tenpenny niet meer door zijn hoofd schieten en die sleutel van hem jatten. Dus...: wtf? of ik sloop die Ghouls voor de toren en maak vervolgens tenpenny een koppie kleiner, of ik laat ze binnen en hoop ik dat ik eerder bij tenpenny ben (geen vreedzame oplossing) zodat ik zijn sleutel kan jatten en 'm een kogel door zijn hoofd kan jagen, of moet ik nadat ik tenpenny heb overtuigd dat de ghouls welkom zijn, de sleutel van die kerel jatten en vervolgens tegen de ghouls zeggen dat ze naar binnen mogen?

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M2M schreef op maandag 24 november 2008 @ 10:00:
ik zit met een... vraagje cq probleempje

spoilerverhaal
spoiler:
Eerder bij Tenpenny zijn voor z'n sleutel gaat je geloof ik niet lukken... het moment dat je aan Roy vertelt dat de Ghouls welkom zijn, is Tenpenny foetsie. Ik had ergens in een walkthrough gelezen dat zijn lijk in het bad zou moeten liggen, maar daar heb ik m nooit gevonden. Je kunt wel aan die figuur van 'You Gotta Shoot 'em In The Head' vertellen dat Tenpenny dood is (en daar neemt ie ook genoegen mee, je krijgt iets van 25 of 30 caps voor het brengen van het nieuws ipv de gebruikelijke 100 caps voor de moord), maar de sleutel krijg je daar niet mee.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2008 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
Hoe weet je dat je teveel Fallout 3 speelt?
Je loopt door Rotterdam en ziet in een etalage een tuinkabouter staan en denkt bij jezelf "He, een intact garden gnome" :X 8)7

* LordMithril moet serieus minderen...

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

LordMithril schreef op maandag 24 november 2008 @ 13:58:
Je loopt door Rotterdam en ziet in een etalage een tuinkabouter staan en denkt bij jezelf "He, een intact garden gnome" :X 8)7

Ik werd wakker, keek naar het plafond, zag de rookdetector en dacht "uh, een fragmine?" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

YellowOnline schreef op maandag 24 november 2008 @ 14:12:
[...]

Ik werd wakker, keek naar het plafond, zag de rookdetector en dacht "uh, een fragmine?" :+
Herkenbaar herkenbaar _O-
* 2Dutch neuriet en fluit muziek uit Fallout @ werk

En t erge is, een collega van me neuriet al mee :P (ja die speelt het ook, ondanks mn waarschuwingen)

[ Voor 6% gewijzigd door 2Dutch op 24-11-2008 14:49 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hoe kan je meer AP krijgen?
Alleen via Agility, of zijn er ook andere manieren?

En is er een manier om te zien hoeveel AP een bepaald wapen gebruikt?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delph
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-08 13:54
LordMithril schreef op maandag 24 november 2008 @ 13:58:

Laatste tijd een tekort aan bobbypins ingame, dus toen ik een haarspeld zag liggen bij de make-up spullen van mijn vriendin was het eerste wat ik dacht: "Yes, weer een bobbypin erbij" |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09-2024
anandus schreef op maandag 24 november 2008 @ 14:55:
Agility idd, er zijn bepaalde items die AP geven(tijdelijk maar wel over je maximum) en er is een Perk, Action Boy/Girl die je 25 extra AP geeft.
Nope, niet dat ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 22:38
Ik heb gisteren het spel uitgespeeld wilde even het einde zien. Wel ervoor nog gesaved want heb alle lokaties nog niet bezocht. Ondertussen al wel level 20 en explorer gekozen :P dus ga nog wel even door. laatste stukje is idd nou niet spectaculair ofzo. en ook wel jammer dat je niet door kan spelen op het eind maar ja dat wisten we al.

Zit nu over de 60 uur gametime op me laatste save.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit ook de ganze dag met die liedjes in m'n kop en neurie en zing ze ook hardop op werk :$ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 24 november 2008 @ 16:15:
Ik zit ook de ganze dag met die liedjes in m'n kop en neurie en zing ze ook hardop op werk :$ .
Bongo, bongo, bongo, I don´t want to leave the Congo? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Verwijderd schreef op maandag 24 november 2008 @ 16:15:
Tijd voor een praatgroep of verslavingschannel @ irc :+

Overigens vind ik de engine wel lekker schaalbaar, zo'n fancy bak heb ik niet en t ziet er nog steeds verdomd leuk uit allemaal :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

2Dutch schreef op maandag 24 november 2008 @ 16:19:
Overigens vind ik de engine wel lekker schaalbaar, zo'n fancy bak heb ik niet en t ziet er nog steeds verdomd leuk uit allemaal :)
Mja, ik heb wel een redelijk fancy bak (Q6600, 8GB DDR800, 8800GT) zodat ik het op hoogste kwaliteit met een goeie FPS kon spelen (behalve net na het laden van een nieuw gebied - dat overigens snel gaat - dan zakt de FPS enkele seconden) en af en toe liep ie toch vast. Gebruikt aardig veel RAM trouwens: zo'n 800MB.

Wat mij het meeste aan dit spel verbaast, behalve het snelle laden, is dat het saven nog geen seconde duurt :D

Mijn eerder genoemde frustratie in beeld gebracht trouwens:

[ Voor 2% gewijzigd door YellowOnline op 24-11-2008 16:36 . Reden: hmz, images in spoiler tags lukt niet echt goed natuurlijk. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

anandus schreef op maandag 24 november 2008 @ 16:19:
[...]
Bingle bangle bungle I'm so happy in the jungle I refuse to go!

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op maandag 24 november 2008 @ 14:55:

spoiler:
Er is ook een quest waarin je een Nuka-Cola recept moet zoeken, de reward daarvoor is een hockey mask dat +25AP geeft.

Bij de Fallout 3 Wiki kun je geloof ik een tabel zien waarin staat hoeveel AP een wapen gebruikt, maar in-game is dit zowiezo niet zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op maandag 24 november 2008 @ 16:19:
[...]
Nou meerdere nummers helaas. Al die Amerikaanse jaren '50 nummers op GNR zowat.
Toch best leuke muziek 8)

Dat brengt me trouwens op de vraag: Waarom hoor je eigenlijk die jaren 50 muziek en niet jaren 2177 (?) muziek?
Hebben ze een zooi oude LP's uit een museum gevonden ofzo?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2008 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:11

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Verwijderd schreef op maandag 24 november 2008 @ 17:37:
[...]
Dat brengt me trouwens op de vraag: Waarom hoor je eigenlijk die jaren 50 muziek en niet jaren 2177 (?) muziek?
Tja zo kun je je wel meer afvragen natuurlijk :P

Waarom ligt er na 100 jaar wasteland nog eten in een koelkast? Waarom vindt je na 100 jaar mensen/ghouls/raiders die spullen willen hebben nog steeds zakken vol met spullen op elke willekeurige plek?

Gewoon aannemen dat het zo is en een flinke container zout erbij denk ik dan maar ;)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
Verwijderd schreef op maandag 24 november 2008 @ 17:37:
[...]

Nou meerdere nummers helaas. Al die Amerikaanse jaren '50 nummers op GNR zowat.
Toch best leuke muziek 8)

Omdat de fallout setting een futuristische jaren '50 setting is? :Y)

Wel leuk die berichten op sommige pc's
In het politie buro
During tow, perp entered into a screaming match with the driver claiming presence of an infant in the vehicle. Upon further inspection after the tow, her baby was indeed in the back seat. We've since moved the child into the lost and found and are holding it until ms. Wilkins pays impound fines and retrieves her automobile
_o_

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha geweldig stukje ja. Germantown Police HQ zeker?

Dat is ook echt iets wat uit de Fallout reeks komt, dit soort dingen hadden er gewoon veel meer in moeten zitten.
YellowOnline schreef op maandag 24 november 2008 @ 16:35:
[...]

Mijn eerder genoemde frustratie in beeld gebracht trouwens:
Heel erg jammer inderdaad. Had dan iets anders verzonnen ipv wat "destiny" onzin... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

YellowOnline schreef op maandag 24 november 2008 @ 16:35:

Wat mij het meeste aan dit spel verbaast, behalve het snelle laden, is dat het saven nog geen seconde duurt :D
saven duurt niet lang inderdaad.. maar als je bekijkt wat er eigenlijk allemaal in een savegame moet staan is het niet veel. De coordinaten waar jij op dat moment bent, de mensen in de buurt, de tijd, je items, stats en eventueel de lijken die her en der door jouw toedoen verspreid liggen. Eigenlijk niets als je het vergelijkt met een savegame van bijvoorbeeld supreme commander.. 100 MB. Maarja, 2000 units * 3 coordinaten (in zoveel decimalen) * current HP + current Fuel + het mapje zelf misschien wel = erg veel MB's of ze hebben een stukje compressie toegepast in fallout 3 (de savegames van oblivion waren ook bijna niets waard... in het begin 700 KB tot 5 MB

[ Voor 10% gewijzigd door M2M op 24-11-2008 21:13 ]

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

M2M schreef op maandag 24 november 2008 @ 21:10:
[...]

saven duurt niet lang inderdaad.. maar als je bekijkt wat er eigenlijk allemaal in een savegame moet staan is het niet veel. De coordinaten waar jij op dat moment bent, de mensen in de buurt, de tijd, je items, stats en eventueel de lijken die her en der door jouw toedoen verspreid liggen. Eigenlijk niets als je het vergelijkt met een savegame van bijvoorbeeld supreme commander.. 100 MB. Maarja, 2000 units * 3 coordinaten (in zoveel decimalen) * current HP + current Fuel + het mapje zelf misschien wel = erg veel MB's of ze hebben een stukje compressie toegepast in fallout 3 (de savegames van oblivion waren ook bijna niets waard... in het begin 700 KB tot 5 MB
Volgens mij ook alle lijken overal hoor. Die zijn namelijk elke keer hetzelfde nog steeds als ik terugkom. Dus wel ietsje meer dan jij beschrijft :).

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFly
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
MsG schreef op maandag 24 november 2008 @ 22:10:
[...]

Volgens mij ook alle lijken overal hoor. Die zijn namelijk elke keer hetzelfde nog steeds als ik terugkom. Dus wel ietsje meer dan jij beschrijft :).
En vergeet ook niet alle spullen die je overal in kluisjes, dozen, kisten en wat nog meer kan stoppen. Je kan werkelijk over al iets 'verstoppen' en dat ligt er na het laden van een savegame ook nog steeds. En wat te denken van wat allerlei mensen van je vinden? Hoe je op situaties hebt gereageerd of hoe je gesprekken hebt gevoerd. Het is inderdaad veel meer dan de coördinaten van waar je bent en wat je bij je hebt.

[ Voor 54% gewijzigd door DarkFly op 24-11-2008 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

Trouwens ook apart dat je (voor zover ik weet / me kan herinneren) je nooit ramen tegenkomt die uitzicht hebben op buiten, terwijl veel gebouwen nog wel glas in de sponningen hebben zitten :P

Whatever. Ik ben nog steeds verslaafd, k*tspel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Komt omdat binnen gewoon een mini level is van dat betreffende huisje, daarom laad hij ook echt even iets. Vind het nooit echt storend, het duurt nooit echt lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

MsG schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 00:09:
Komt omdat binnen gewoon een mini level is van dat betreffende huisje, daarom laad hij ook echt even iets. Vind het nooit echt storend, het duurt nooit echt lang.
maar het balkon van tenpenny is dan wel weer buiten, evenals de bovenste etage van die grote toren midden in de stad, hoe heet die ook alweer. De lift in die toren is echter weer binnen, en de stukken muur die "kwijt" zijn, zijn vervangen door een witte waas ipv buitenlucht.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
*O*
The official editor for Fallout 3, called the G.E.C.K. (Garden of Eden Creation Kit), will be available for free download in December and will allow Games for Windows® users to create and add their own content to the game. In addition, the first official downloadable content, Operation: Anchorage, will be available exclusively for the Xbox 360® video game and entertainment system from Microsoft and Games for Windows® in January, and more downloadable content coming in February and March.

[...]

Three downloadable content packs will be coming to Xbox 360 and Games for Windows Live starting in January that will add new quests, items, and content to Fallout 3.

Operation: Anchorage: Enter a military simulation and fight in one of the greatest battles of the Fallout universe – the liberation of Anchorage, Alaska from its Chinese Communist invaders. An action-packed battle scheduled for release in January.

The Pitt: Journey to the industrial raider town called The Pitt, located in the remains of Pittsburgh. Choose your side. Scheduled for release in February.

Broken Steel: Join the ranks of the Brotherhood of Steel and rid the Capital Wasteland of the Enclave remnants once and for all. Continues the adventure past the main quest. Scheduled for release in March.
Eindelijk, en sneller dan ik dacht! :)

Interessante DLC's, trouwens!

[ Voor 7% gewijzigd door anandus op 25-11-2008 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFly
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
anandus schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 15:53:
[...]
Broken Steel: Join the ranks of the Brotherhood of Steel and rid the Capital Wasteland of the Enclave remnants once and for all. Continues the adventure past the main quest. Scheduled for release in March.
[...]
Mmm, het kunnem doorspelen na het voltooien van de mainquest had er natuurlijk vanaf het begin al moeten in zitten. Voor de rest ziet het er wel interessant uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

GECK!
Hell yeah!

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:00

nFo

DLC ! *O* *O* *O*

nieuws: Fallout 3 krijgt dlc en editor

Die Editor lijkt mij wel cool, ben bang dat het ingewikkeld is ?

[ Voor 83% gewijzigd door nFo op 25-11-2008 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

M2M schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 15:43:
[...]

maar het balkon van tenpenny is dan wel weer buiten, evenals de bovenste etage van die grote toren midden in de stad, hoe heet die ook alweer. De lift in die toren is echter weer binnen, en de stukken muur die "kwijt" zijn, zijn vervangen door een witte waas ipv buitenlucht.
Het is volgens mij niet echt buiten, maar een soort buitenomgeving geladen zonder enemies. In die toren in het midden kan ik namelijk geen mutated humans zien die buiten wel staan.

Weet iemand hoe dit zit?
spoiler:
Ik heb het spel blijkbaar dus opeens uitgespeeld, het was óf ik in de purifier of die blonde chick. Ik heb beide even geprobeerd. Maar project purity is dus alsnog keihard gefaald? Of snap ik er weer eens niks van? En wat nu? Ik kan niet meer doorspelen, terwijl ik alleen de mainquest besloot te gaan doen.

Hoe kan het trouwens dat ik die ene quest van Three Dog heb gecomplete terwijl "Ask Three Dog about Dad" nog open staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

DLC Samenvatting:
Operation: Anchorage Enter a military simulation and fight in one of the greatest battles of the Fallout universe – the liberation of Anchorage, Alaska from its Chinese Communist invaders. An action-packed battle scheduled for release in January.

The Pitt Journey to the industrial raider town called The Pitt, located in the remains of Pittsburgh. Choose your side. Scheduled for release in February.

Broken Steel Join the ranks of the Brotherhood of Steel and rid the Capital Wasteland of the Enclave remnants once and for all. Continues the adventure past the main quest. Scheduled for release in March

Only for PC and Xbox 360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
nFo schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 18:56:
DLC ! *O* *O* *O*

Waarschijnlijk hetzelfde als de Construction Set die er voor Oblivion was. En die was héél erg makkelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MsG schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 18:57:
[...]

Het is volgens mij niet echt buiten, maar een soort buitenomgeving geladen zonder enemies. In die toren in het midden kan ik namelijk geen mutated humans zien die buiten wel staan.

Weet iemand hoe dit zit?
spoiler:
Ik heb het spel blijkbaar dus opeens uitgespeeld, het was óf ik in de purifier of die blonde chick. Ik heb beide even geprobeerd. Maar project purity is dus alsnog keihard gefaald? Of snap ik er weer eens niks van? En wat nu? Ik kan niet meer doorspelen, terwijl ik alleen de mainquest besloot te gaan doen.

Hoe kan het trouwens dat ik die ene quest van Three Dog heb gecomplete terwijl "Ask Three Dog about Dad" nog open staat?
spoiler:
Project Purity faalt niet altijd... je hebt wanneer je de juiste code invoert geloof ik 2 opties, al naar gelang je het virus geïmplanteerd hebt. Eentje waarbij het project werkt en langzaam zuivert, en eentje waarin je het virus injecteert en de Super Mutants uitsterven (maar op zich werkt het Project dan ook). Hoewel ik er naast kan zitten hoor, ik vond het einde ook vrij vaag. En wat nu?

Tsja... heb je nog oude save games? Ik zou als ik jou was de laatste save game laden voordat je die laatste missie begint en nog een beetje verkennen, of het spel opnieuw beginnen op een hogere moeilijkheidsgraad. Het is inderdaad vrij teleurstellend dat de main quest maar zo kort is, maar er valt buiten de main quest om nog HEEL veel te beleven in The Wasteland. Ik zou zeggen: doe je ogen dicht, geef het kompas een zwieper, kijk in welke richting t wijst en begin te lopen! Er is zoveel te zien en te vinden, je kunt nog een hele tijd zoet zijn met de game hoor :).

Zeker als de mini-expansion pack dingetjes komen... die van maart schijnt het spel langer te maken (of je iig verder te laten spelen nadat je de main quest voltooid hebt), dus er valt nog genoeg te doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

/zeik mode on

Jammer dat die DLC alleen voor x360 en pc beschikbaar wordt. Waarom Bethesda zo achterlijk doet, geen idee. Erg jammer want het is een zeer vermakelijk spelletje. Het is alleen hierom waarschijnlijk het laatste spel wat ik van Bethesda gekocht heb. Als PS3 gamer vind ik het werkelijk stijlloos dat Bethesda zo met zijn afnemers omgaat.

/zeik mode off

spoiler:
Ik vind het trouwens lomp dat je Dogmeat en je follower kwijtbent als je in Vault 87 wordt ontvoerd. Heb nu wel Fawkes als follower en da's een stukkie beter dan Star Paladin Cross. Dogmeat daarentegen mis ik dan weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
CSB schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 20:31:
/zeik mode on

Jammer dat die DLC alleen voor x360 en pc beschikbaar wordt. Waarom Bethesda zo achterlijk doet, geen idee. Erg jammer want het is een zeer vermakelijk spelletje. Het is alleen hierom waarschijnlijk het laatste spel wat ik van Bethesda gekocht heb. Als PS3 gamer vind ik het werkelijk stijlloos dat Bethesda zo met zijn afnemers omgaat.

/zeik mode off
Ze hebben te kennen gegeven dat programmeren voor de PS3 teveel tijd en geld kost.
Of dat de échte reden is, is een tweede.
Maar dat het niet voor de PS3 uit zou komen was al bekend voor het spel uitkwam, iirc.

Als je helemaal safe wil zijn, koop je hem voor de PC, kan je nog mods installeren ook :P

Edit:
Ik heb het nog aan Peter Hines van Bethesda gevraagd een paar maandjes geleden, het heeft niks met een deal te maken. Bethesda is gewoon niet zo goed in de PS3 en het zou ze teveel moeite (=tijd en geld) kosten om ook nog eens deze DLC op de PS3 te maken

[ Voor 19% gewijzigd door anandus op 25-11-2008 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

anandus schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 20:35:
[...]
Ze hebben te kennen gegeven dat programmeren voor de PS3 teveel tijd en geld kost.
Of dat de échte reden is, is een tweede.
Maar dat het niet voor de PS3 uit zou komen was al bekend voor het spel uitkwam, iirc.

Als je helemaal safe wil zijn, koop je hem voor de PC, kan je nog mods installeren ook :P

Edit:

[...]
Ik kan niet geloven dat een onwikkelaar zoiets doms zegt. Andere onwikkelaars kunnen het WEL, waarom jullie dan niet? Dan laat je toch weten dat je ontwikkelaars te stom zijn om dit voor elkaar te krijgen? En daarnaast is het alsnog gelul, want de PS3 game is er al. Dat betekend dat ze het dus wel kunnen, maar gewoonweg zijn omgekocht door Microsoft. Geef dat dan gewoon toe in plaats van je melkkoeien te besodemieteren.

Daarnaast zou ik NEVER dezelfde game kopen voor de PC alleen om de DLC te spelen. Desnoods zoek ik het bekende plekken af, ik betaal geen euro meer dan dat ik nu gedaan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

CSB schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 21:04: Dat betekend dat ze het dus wel kunnen, maar gewoonweg zijn omgekocht door Microsoft.
Zoals ook word aangegeven als je de link volgt: Als MS het daadwerkelijk had gekocht op deze manier, dan hadden ze daar heus een mooie marketing campagne over op gezet :+

Als zij in dezelfde tijd als DLC 1 een DLC 2 kunnen maken voor 360 en PC i.p.v. DLC1 voor PS3 beschikbaar te maken, verdienen ze daar waarschijnlijk veel meer op.

Of het netjes is is de vraag, maar er moet toch geld verdiend worden ;)

[ Voor 24% gewijzigd door PWM op 25-11-2008 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-09 15:49

Angeloonie

Cheeseburger Addict

CSB schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 20:31:
spoiler:
Ik vind het trouwens lomp dat je Dogmeat en je follower kwijtbent als je in Vault 87 wordt ontvoerd. Heb nu wel Fawkes als follower en da's een stukkie beter dan Star Paladin Cross. Dogmeat daarentegen mis ik dan weer wel.
spoiler:
Gewoon naar Vault 101 gaan en wachten, Dogmeat verschijnt daar vanzelf weer.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kzit met een klein probleem. Mijn muis (logitech G9) wordt niet herkend in het spel. Heb reeds de muisdrivers herinstalleerd alsook het spel maar zonder resultaat. Bij andere games heb ik nog nooit dit probleem gehad. Hoe los ik dit op?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2008 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
CSB schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 21:04:
[...]
Ik betaal geen euro meer dan dat ik nu gedaan heb.
offtopic:
Groot gelijk.

En ik vind dat sowieso zo suf, dat als je een game koopt voor console X, dat je het niet kan omruilen voor console Y. Je koopt toch de game?
Maarja, geld en deals, hè? :/

[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 25-11-2008 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Laatst online: 15:49

KneoK

Not in a million lightyears

Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 21:32:
Kzit met een klein probleem. Mijn muis (logitech G9) wordt niet herkend in het spel. Heb reeds de muisdrivers herinstalleerd alsook het spel maar zonder resultaat. Bij andere games heb ik nog nooit dit probleem gehad. Hoe los ik dit op?
Even je gamepad erbij pakken, naar settings gaan en dan je gamepad uitschakelen (da's het enige wat ik me kan bedenken).

@CSB >>> Dude, chill. Wat heeft een deal met Microsoft er nou weer mee te maken ? Ze geven gewoon openlijk toe dat de PS3 niet het platform is om op de devven voor hen, simpel zat. Zo zijn er zat PS3 ontwikkelaars die nog nooit iets voor een Wii hebben geschreven, zat PSP ontwikkelaars die geen X360 games maken, ieder zijn meug.

Ik heb niet zoveel verstand van de XBOX 360, maar ik kan me voorstellen dat devven voor Windows een aardige opstap is om ook voor de 360 te devven, en Bethesda heeft best wat ervaring op pc gebied. De PS3 is gewoon heel anders, dus even simpel porten zal er niet inzitten.

Ik heb het spel overigens gekocht om te kunnen spelen, niet voor de eventuele gratis uitbreidingen. Wil je mods hebben, koop een pc versie, dat is niet uniek voor Bethesda, maar de pc is gewoon het platform bij uitstek voor fanbased content, consoles zijn dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roodbwoy
  • Laatst online: 28-10-2021

roodbwoy

Senile Developer

yes, heb de game toch maar gekocht en ben sinds lange tijd niet zo snel een verhaal ingezogen! Ik vermaak me prima, of vermaakte me prima totdat;

spoiler:
ik in Megaton aan het questen was, beetje de goodguy aan het uithangen. beetje geld verdienen en goeie gear fixen voordat ik naar GNR station wilde gaan, was bezig met de quest voor Moira om een mijnenveld te scouten en een mijn terug te brengen, kom ik haar huisje in, flipt ze, haar Merc begint op me te schieten, ik dood die Merc, loop naar buiten, heel het dorpje postal op m'n aars!

Geen idee wat er gebeurt is, ik reload savegame, loop weer haar huisje naar binnen, zelfde verhaal... afijn, dan toch maar die nuke riggen i.p.v. dismantelen, ik naar die dude in pak toe, blaas megaton op, accept die quest om Roy en zijn happy bunch of ghouls een koppie kleiner te maken, gedaan, maar nu begint bij mij toch het een en andere te kriebelen, volgens mij Karma ben ik "Very Evil" en een "Fat Cat", Megaton is foetsie en die dude die mij daar toe heeft aangezet geeft geen quest ofzo, kan ook verder geen questen vinden daar en ben toch wel heel erg benieuwd wat zijn plan is :-)

Anyways... is het wijs om overnieuw te beginnen, of heb ik niet bijster veel gemist door Megaton op te blazen, en krijg ik later nog problemen met het "very evil" zijn... ik kan me namelijk herrineren dat je in Oblivion 80% van de questes niet kon doen als je heel erg evil was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-08 22:12
Ben nu bezig met een evil playtrough, en je mist wel wat uiteraard, maar niet veel. Misschien 10%. Daarvoor in de plaats kan je wel wat unieke evil quests doen.

Het evil spelen valt me trouwens erg tegen. Over het algemeen doe je niet heel erg evil "fuck them all", maar je volgt bijna letterlijk orders op van evil personages.

spoiler: verhaal over tranquility lane
In die simulatie waar je je vader moet redden is de evil manier alle orders opvolgen van dr. braun en de andere personen irriteren. De good karma ending is iedereen afmaken en dr braun voor eeuwig laten rotten in zijn eigen simulatie... ik vind het een beetje omgedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
roodbwoy schreef op woensdag 26 november 2008 @ 10:06:
yes, heb de game toch maar gekocht en ben sinds lange tijd niet zo snel een verhaal ingezogen! Ik vermaak me prima, of vermaakte me prima totdat;

spoiler:
ik in Megaton aan het questen was, beetje de goodguy aan het uithangen. beetje geld verdienen en goeie gear fixen voordat ik naar GNR station wilde gaan, was bezig met de quest voor Moira om een mijnenveld te scouten en een mijn terug te brengen, kom ik haar huisje in, flipt ze, haar Merc begint op me te schieten, ik dood die Merc, loop naar buiten, heel het dorpje postal op m'n aars!

Geen idee wat er gebeurt is, ik reload savegame, loop weer haar huisje naar binnen, zelfde verhaal... afijn, dan toch maar die nuke riggen i.p.v. dismantelen, ik naar die dude in pak toe, blaas megaton op, accept die quest om Roy en zijn happy bunch of ghouls een koppie kleiner te maken, gedaan, maar nu begint bij mij toch het een en andere te kriebelen, volgens mij Karma ben ik "Very Evil" en een "Fat Cat", Megaton is foetsie en die dude die mij daar toe heeft aangezet geeft geen quest ofzo, kan ook verder geen questen vinden daar en ben toch wel heel erg benieuwd wat zijn plan is :-)

Anyways... is het wijs om overnieuw te beginnen, of heb ik niet bijster veel gemist door Megaton op te blazen, en krijg ik later nog problemen met het "very evil" zijn... ik kan me namelijk herrineren dat je in Oblivion 80% van de questes niet kon doen als je heel erg evil was....
spoiler:
Moira overleeft het sowieso, als je naar de ruins van Megaton gaat is zij daar. Dus Megaton opblazen heeft geen zin. Je moet dus als je the Wasteland Survival Guide wilt doen, sowieso een savegame reloaden van vóór zij postal op je aars ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 01:14
M2M schreef op maandag 24 november 2008 @ 21:10:
[...]

Ik denk zelf dat de zaken die veel ruimte innemen in een savegame - locaties van items en dergelijke - gewoon tijdens het spelen in een database bijgehouden worden (realtime) - zo zijn die gegevens ook altijd beschikbaar voor het spel, en hoeven ze niet de hele tijd in het geheugen opgeslagen te zijn.

Maar zelfs als dat allemaal opgeslagen zou moeten worden, dan zou het een kwestie zijn van item X is in container Y, item Z is op coordinaat Z², etc - relatief weinig gegevens, die maar een paar KB / MB in zouden nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

nFo schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 18:56:
DLC ! *O* *O* *O*

Extreem vet aangezien de editor e.d. er NIET was voor Oblivion voor de 360....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
Krijgt die nu wel een editor voor de 360? Lijkt mij heel erg sterk en in het item staat ook dat alleen de uitbreiding voor de 360 komen, niet de editor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Darth Malak schreef op woensdag 26 november 2008 @ 11:18:
[...]

Extreem vet aangezien de editor e.d. er NIET was voor Oblivion voor de 360....
Editor voor de 360? Die komt niet hoor, of ik moet iets gemist hebben, maar volgens mij kan dat niet eens. Waar moet je die zooi die iedereen maakt opslaan en distribueren dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Haijo schreef op woensdag 26 november 2008 @ 11:24:
Krijgt die nu wel een editor voor de 360? Lijkt mij heel erg sterk en in het item staat ook dat alleen de uitbreiding voor de 360 komen, niet de editor.
Lijkt mij inderdaad ook erg sterk dat er een editor voor de 360 zou komen :P

Overigens, over dat PS3-verhaal, ik zat gisteren een review te kijken en daar wordt ook gezegd (op 6:00) dat de PS3-versie veel buggier is en er een stuk minder uitziet dan de andere versies, wat inderdaad zou bevestigen dat Bethesda gewoon meer moeite heeft om voor de PS3 te programmeren.

Trouwens, er is een mod-subforum bijgekomen op het officiële forum :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Samopsa schreef op woensdag 26 november 2008 @ 10:19:
spoiler: verhaal over tranquility lane
In die simulatie waar je je vader moet redden is de evil manier alle orders opvolgen van dr. braun en de andere personen irriteren. De good karma ending is iedereen afmaken en dr braun voor eeuwig laten rotten in zijn eigen simulatie... ik vind het een beetje omgedraaid.
Mja, wat is het alternatief?

spoiler:
Toegegeven, ik vond het eerst ook maar niets dat ik de dood van al die mensen moest veroorzaken, maar je kan het beter bekijken als de mensen uit hun lijden verlossen. Onder Brauns macht werden ze in hun non-leven eindeloos gekweld, eindeloos vermoord, eindeloos gereïncarneerd. Ik hou me voor dat in het spel zelf een of ander personage (misschien die Elder Scribe van The Brotherhood of Steel, weet het niet meer zeker) je actie legitimeert. De ontwikkelaars hebben, kortom, er rekening mee gehouden dat de spelers die good karma hebben zich hier niet helemaal goed bij voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
spoiler:
Inderdaad, is het 'good' om die arme mensen uit hun leiden te verlossen. Ze kwamen telkens in een andere nare situatie terecht, terwijl ze niet wisten dat ze in een sim zaten en hun geheugen telkens gewiped werd.

[ Voor 181% gewijzigd door anandus op 26-11-2008 11:43 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 18 Laatste