Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-09 16:32
F_demon schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 23:44:
Zo ik heb net het spel uitgespeeld.

spoiler: Commentaar einde
Wat ik me toch afvraag; kom ik net uit vault 78 met de G.E.C.K. die Fawkes er uit heeft gehaald, wist ik niet na terug te zijn bij the Brotherhood, dat ik de robot moest volgen. Dus ik spring om dat energieveld op de brug heen, verwijder elke rondhobbelende Enclave soldaat, en loop dus rustig achter een robot aan die in het wilde weg op dingen schiet. (Alle Vertibirds waren ontploft)
Sta ik uiteindelijk weer bij de waterzuiveringsinstallatie, blijkt de boel verziekt en moet er dus iemand naar binnen om zich op te offeren, want de radioactiviteit is dodelijk hoog.

Ik offer me daar op, maar vraag me toch af waarom Fawkes dat nou niet kan doen? Het lukte hem toch al eerder ook prima?

Leuk spel, maar blijf zolang mogelijk doorgaan voordat je de mainquest afmaakt. Zijn de leukste dingen.
spoiler: einde
En al ga je er zelf in met wat anti-radiation suits en genoeg rad-x achter je kiezen om "maar" op +3rads/s uittekomen om dat nummer in te voeren ga je toch dood, dat vind ik wel erg jammer, en zelfs slecht, ook komt het einde nogal onverwachts :x
Ook had ik GEEN flauw idee wat die code was, heb maar even gegoogled en kwam er zo achter, had ik die ergens moeten krijgen ofzo?

Wat vinden jullie van het einde?

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-08 22:12
Mattie112 schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 17:50:
[...]

spoiler: einde
En al ga je er zelf in met wat anti-radiation suits en genoeg rad-x achter je kiezen om "maar" op +3rads/s uittekomen om dat nummer in te voeren ga je toch dood, dat vind ik wel erg jammer, en zelfs slecht, ook komt het einde nogal onverwachts :x
Ook had ik GEEN flauw idee wat die code was, heb maar even gegoogled en kwam er zo achter, had ik die ergens moeten krijgen ofzo?

De code:
spoiler:
De cijfers zijn dezelfde als het favo bijbelvers van je moeder, die echt 25x door je pa herhaald wordt, en specifiek dat nummer: 2:16. Ik had het ook gemist de eerste keer ;)

mijn mening over het einde: Extreem zwak. Niet alleen dat gedoe met Fawkes, wat gewoon een plot-hole is, maar idd ook gameplay-wise erg vreemd.

spoiler:
Meerdere zwakke punten trouwens: de code was maar DRIE cijfers, en de enclave zit echt daaagen, zoniet weken in dat ding die code proberen te hacken. komop, DRIE cijfers!! Ze hebben wel plasma rifles, power armor en een geavanceerde AI, maar een code van DRIE cijfers brute-forcen, ho maar. 8)7 En de endgame was echt te simpel: beetje achter zo'n deus ex machina aanhobbelen, daarna stuk of 6 middelmatige vijanden afknallen, 3 minuten werk, code intoetsen, doodgaan, en dan een soort diashow. Nou, joepie, wat een einde.

[ Voor 30% gewijzigd door Samopsa op 15-11-2008 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-08 23:23

JaccoW

Kijkt en Luistert

Mattie112 schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 17:50:
[...]
spoiler: einde reactie
Ik had gehoopt om net zoals bij de oude fallouts van elke plaats te zien wat er mee zou gaan gebeuren. Ik kreeg wat beelden van de slaven bij het washington monument en willekeurige beelden die volgens mij iedere keer voorkomen.

Ook schijnt er volgens deze site na de laatste quest (Take it Back!) maar grof gerekend 2x2x2 of 3x3x3 verschillende eindes te zijn. Gebaseerd op je karma, keuze wat betreft het FEV virus en de laatste keuze. ik had liever meer een einde in de stijl van de oudere fallouts gezien in elk geval.

spoiler: code aan het eind
Ik kwam er ook pas aan het einde achter, maar de code die je in moet voeren is dezelfde als je moeders favpriete stukje uit de Bijbel. (216 dus)

Edit: laat maar iemand was me voor. :P

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Die code had ik al met google gevonden ja :) Maar dat ie daarvandaan kwam had ik nog niet door ;p
Ik ga het ook is met dat virus proberen, benieuwd wat ik dan krijg (dan doe ik sowieso de evil weg :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinester
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-07 11:52

Sinester

Game Guru

pingkiller schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 17:35:
Vandaag even flink doorgespeeld. Ik begin het spel nu echt te waarderen. Wat ik wel gek vind is dat ik vrijwel nooit sidequests tegen kom. Misschien moet ik maar van de gebaande paden afgaan om er wat tegen te komen. Met de mainquest ben ik op de helft en ik ben pas level 8.
Wat ik ook wat jammer vind is dat er kwam loot niet zoveel te vinden is. Loop al tijden rond met mijn hunting rifle+assualt riffle. Het spel gaat er overigens prima mee. Heb ook net een magnum gevonden, die deed ook wel veel damage.
hehe dan kom je toch op de verkeerde plaatsen denk ik
ik had op lvl 3 al een flametrower, minigun en sniperrifle, en als je de main quest beetje volgt kom je ook heel wat leuks tegen! (Fat boy anyone?)

Hello there

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:46

The Zep Man

🏴‍☠️

Samopsa schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 14:51:
Meteen heel megaton uitgemoord en loop meteen rond met een groot aantal caps, een handige perk van Moira (als je op evil manier die quest doet), en allerlei wapens, armor enzovoorts. Nu onderweg naar Tenpenny om het echt af te maken 8)
Dat is niet echt de slechtste manier om Megaton af te handelen. Mijn persoonlijke stappenplan (uit mijn tweede playthrough):

spoiler:
  • Haal eerst het onderdeel dat nodig is om de bom op te blazen.
  • Doe de quests welke je nog wilt doen (Moira: eerst de advanced radiation limb healing-perk halen, daarna haar afraden om verder te gaan met het boek voor de halveer-criticals-op-mij-perk)
  • Moord iedereen uit
  • Loot alle lijken, de armory, de winkels en alle huizen
  • Blaas Megaton op
Voordat ik Megaton opblies, kwam ik erachter dat er nog één man in leven was (naast dat kind van de sheriff, natuurlijk). Dit was die gozer van de waterzuivering die je scrap metal omzet in geld/good karma. Gek genoeg was hij niet pissig op mij en zo kwam ik alsnog van het beetje scrap metal af dat ik meesleepte.

Persoonlijk geef ik niet zoveel om die suite in Tenpenny Tower (heb ook nog niet hun Ghoul probleem opgelost). Is alleen handig al ben ik in de buurt voor het bed of de uitbreidingen aan mijn kamer (infirmary voor straling, een werkbank heb je ook in Rivet City). En daar zit hem juist het probleem: bij Tenpenny Tower is niets in de buurt. Je ontvangt er zelfs geen Galaxy Radio. In Megaton zit je tenminste van overal een beetje in de buurt. Maar och, ben toch nooit thuis. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door The Zep Man op 15-11-2008 23:32 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:14
Oops,uitgespeeld. Dat laatste stuk van de main quest is erg vet, je blaast er zo door heen. Ik ben nu klaar op level 13. Ik heb volgens mij zeker 3/4 van de quests/locaties gemist en als je klaar bent met de main quest kan je niet verder. Morgen maar een safegame laden.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
The Zep Man schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 23:28:
[...]
Dat is niet echt de slechtste manier om Megaton af te handelen. Mijn persoonlijke stappenplan (uit mijn tweede playthrough):

spoiler:
  • Haal eerst het onderdeel dat nodig is om de bom op te blazen.
  • Doe de quests welke je nog wilt doen (Moira: eerst de advanced radiation limb healing-perk halen, daarna haar afraden om verder te gaan met het boek voor de halveer-criticals-op-mij-perk)
  • Moord iedereen uit
  • Loot alle lijken, de armory, de winkels en alle huizen
  • Blaas Megaton op
Voordat ik Megaton opblies, kwam ik erachter dat er nog één man in leven was (naast dat kind van de sheriff, natuurlijk). Dit was die gozer van de waterzuivering die je scrap metal omzet in geld/good karma. Gek genoeg was hij niet pissig op mij en zo kwam ik alsnog van het beetje scrap metal af dat ik meesleepte.

Persoonlijk geef ik niet zoveel om die suite in Tenpenny Tower (heb ook nog niet hun Ghoul probleem opgelost). Is alleen handig al ben ik in de buurt voor het bed of de uitbreidingen aan mijn kamer (infirmary voor straling, een werkbank heb je ook in Rivet City). En daar zit hem juist het probleem: bij Tenpenny Tower is niets in de buurt. Je ontvangt er zelfs geen Galaxy Radio. In Megaton zit je tenminste van overal een beetje in de buurt. Maar och, ben toch nooit thuis. ;)
Ik weet, dat bedoel ik met "echt afmaken" in tenpenny tower, dat ding afvuren. 8). Die radiation-perk van moira is echt niet nuttig, ik zorg altijd dat ik geen radiation sickness heb ivm verlaging van SPECIAL stats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:32

Phydomir

Dennis

Even een vraagje over hoe ver ik nu ongeveer in de game zit:

spoiler:
Ik ben net voor het eerst The Citadel binnen gegaan

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Ik zou zeggen, 50% als je puur naar de main-quest kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:22
Phydomir schreef op zondag 16 november 2008 @ 07:48:
Even een vraagje over hoe ver ik nu ongeveer in de game zit:

spoiler:
Ik ben net voor het eerst The Citadel binnen gegaan
spoiler:
De Citadel is het begin van het einde zeg maar. Je moet dan eerst nog een andere missie doen, maar als die klaar is ga je door naar het einde. Na dat je voor het eerst bij de Citadel bent geweest krijg je ook veel betere armor en wapens waardoor het wel heel erg makkelijk word allemaal. Mijn advies, ga vanaf nu side-quests doen totdat je het echt wilt uitspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
spoiler: vanaf citadel
je moet nog best veel doen vanaf daar hoor, eerst je vader nog vinden dan naar project purifer waar je ook nog even bij onze enclave vrienden langsgaat. Ik denk rond de 50-60% als je puur naar de main-quest kijkt

edit:
spoiler:
Maar even een safegame geladen en teruggegaan naar megaton waar ik 'vault 101 emergency signal' kreeg. Ga je terug die vault in help je haar weer en wordt moet je weg, het lijkt wel of dit spel slechter wordt naarmate je bij het einde komt?!? Of openen ze de deur later nog een keer en komen ze eindelijk naar buiten?

[ Voor 41% gewijzigd door Mattie112 op 16-11-2008 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Voor de liefhebbers.

Ik heb op het officiële Fallout-forum een topic aangemaakt met 'must-have mods' (zoals betere zon en nacht, de soundtrack van FO1 en FO2 erbij, betere User Interface, andere kaart, etc., etc.).
Het lijstje is natuurlijk nog groeiende, maar er zitten al wat hele toffe dingen bij :)

Hier te vinden.

En thankgod beginnen ook langzaam retexture mods uit te komen. Hoog tijd. De textures die bij het spel zitten zien er imho echt niet uit. Het is toch geen Wolfenstein, ffs? :P

[ Voor 34% gewijzigd door anandus op 16-11-2008 15:27 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

spoiler:
Het begint wel erg zwart te worden hier :p

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
anandus schreef op zondag 16 november 2008 @ 15:25:
Voor de liefhebbers.

Ik heb op het officiële Fallout-forum een topic aangemaakt met 'must-have mods' (zoals betere zon en nacht, de soundtrack van FO1 en FO2 erbij, betere User Interface, andere kaart, etc., etc.).
Het lijstje is natuurlijk nog groeiende, maar er zitten al wat hele toffe dingen bij :)

Hier te vinden.

En thankgod beginnen ook langzaam retexture mods uit te komen. Hoog tijd. De textures die bij het spel zitten zien er imho echt niet uit. Het is toch geen Wolfenstein, ffs? :P
ik heb um even aan de startpost toegevoegd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01:17

nFo

Hier een mooie kaarten van de wasteland, spoilers:
http://infomb.googlepages.com/Fallout3Map1.jpg
http://infomb.googlepages.com/Fallout3Map2.jpg

Ik had mijn guide besteld bij play.com, maar dat duurt ook eeuwig. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik heb volgens mij een stuk van de main quest geskipt... In het begin van het spel krijg je de missie om naar die radiozender te gaan, maar:

spoiler:
Ik ben uiteraard lekker gaan side questen, en verkennen. Zo kwam ik op een gegeven moment in een gebouwtje met wat super mutants. Hier vond ik 3 tapes, met logs van mijn vader, over project "Purify".
Toen ik die logs beluisterd had was dus ineens die missie van het radiostation completed, zonder dat ik er ooit ben geweest :(
Mijn vraag aan diegenen die al verder zijn: heb ik veel overgeslagen? Kan ik nog wat doen bij dat radiostation??

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
Nyarlathotep schreef op zondag 16 november 2008 @ 22:26:
Ik heb volgens mij een stuk van de main quest geskipt... In het begin van het spel krijg je de missie om naar die radiozender te gaan, maar:

spoiler:
Ik ben uiteraard lekker gaan side questen, en verkennen. Zo kwam ik op een gegeven moment in een gebouwtje met wat super mutants. Hier vond ik 3 tapes, met logs van mijn vader, over project "Purify".
Toen ik die logs beluisterd had was dus ineens die missie van het radiostation completed, zonder dat ik er ooit ben geweest :(
Mijn vraag aan diegenen die al verder zijn: heb ik veel overgeslagen? Kan ik nog wat doen bij dat radiostation??
Je hebt niets gemist, je kan nog steeds alles doen bij het radiostation, je hebt alleen een shortcut genomen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Samopsa schreef op zondag 16 november 2008 @ 22:42:
[...]

Je hebt niets gemist, je kan nog steeds alles doen bij het radiostation, je hebt alleen een shortcut genomen. ;)
Wel vreemd dan, ik heb precies hetzelfde maar heb al wel die dish geplaatst. Ik kan echter niet naar Three Dog om de quest af te ronden omdat het GNR gebouw ineens op slot zit en die intercom schreeuwt telkens dat de deur gewoon open is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 17:01

M2M

medicijnman

spoiler:
spoiler:
het radiostation, en daarna nog even langs rivet city (die grote aircraftcarrier die je ziet achter het gebouw waar je de holotapes gevonden hebt, te minste als ik het me goed kan herinneren :)) Even met dr Li praten en je bent weer bij... weet je ook waar je geboren bent.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spoiler:
Ik heb een vegelijkbaar iets mee gemaakt en ik heb ook het gevoel dat ik het een en ander gemist heb.

spoiler:
Ik was ook aan het side questen terwijl ik eigelijk met Moriarty had moeten spreken over de lokatie van mijn vader nadat ik die 300 caps bij Silver vandaan had. Ik had nog niet met hem gesproken toen ik in Rivet City aankwam, sprak daar met dr, Li. Toen was de quest "Follow his footsteps" ineens klaar. Het vreemde is dat ik dacht dat ik eerst nog langs een radiostation moest. Ook heb ik hier geen achievement voor gehad (xbox360 versie). Kan iemand mij vertellen of ik veel gemist heb en of ik eventueel die achievement nog kan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:55

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Woei, ook uitgespeeld. Best nog wel te doen met m'n laptopje, alles op low uiteraard. (T8100/8400mGT)

spoiler:
Jammer dat je niet verder kunt spelen ná het einde, had best nog wel even willen rondhuppelen.

Is Oblivion qua opzet hetzelfde? En net zo verslavend? Dan moet ik dat ook eens proberen.

[ Voor 17% gewijzigd door PD2JK op 17-11-2008 10:09 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01:24
Zijn hier nog meer mensen die het op "very hard" spelen?
Ik heb het eerst op de standaard instelling geprobeerd, maar dit bevalt me echt stukken beter.

Niet overal maar doorheen lopen en alles gaat toch wel dood.
Gevechten uitplannen met het plaatsen van mines, constant gebrek aan ammo.
Geeft mij toch meer een survival idee.

Dus voor de mensen die het op easy spelen, probeer het de tweede keer eens op very hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
PD2JK schreef op maandag 17 november 2008 @ 10:03:
Woei, ook uitgespeeld. Best nog wel te doen met m'n laptopje, alles op low uiteraard. (T8100/8400mGT)

spoiler:
Jammer dat je niet verder kunt spelen ná het einde, had best nog wel even willen rondhuppelen.

Is Oblivion qua opzet hetzelfde? En net zo verslavend? Dan moet ik dat ook eens proberen.
Oblivion is vrij anders. Vooral het levelen enzo gaat zeer anders, en dit is volgens vele ook het grote minpunt van oblivion. Alles levelt namelijk met je mee, dus je bent zo'n beetje altijd van hetzelfde level als de tegenstanders. Verder level je beter als je de skills gebruikt die je levelt, dat soort dingen, ik vind het in ieder geval niet zo tof. In fallout 3 is door vaste loot op bepaalde plekken, vaste sterkte vijanden op bepaalde plekken, tenminste nog enigzins het gevoel aanwezig dat je sterker wordt. In oblivion niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Samopsa schreef op maandag 17 november 2008 @ 11:11:
[...]
Oblivion is vrij anders. Vooral het levelen enzo gaat zeer anders, en dit is volgens vele ook het grote minpunt van oblivion. Alles levelt namelijk met je mee, dus je bent zo'n beetje altijd van hetzelfde level als de tegenstanders.
Voor Oblivion zijn er mods die het levelen van de omgeven teniet doen, sommige stukken zijn daardoor in het begin nog niet te doen, en later als je sterk bent zijn sommige stukken juist makkelijker :)
Verder level je beter als je de skills gebruikt die je levelt, dat soort dingen, ik vind het in ieder geval niet zo tof. In fallout 3 is door vaste loot op bepaalde plekken, vaste sterkte vijanden op bepaalde plekken, tenminste nog enigzins het gevoel aanwezig dat je sterker wordt. In oblivion niet.
Op zich vind ik wel iets te zeggen voor het feit dat je XP krijgt door dingen te doen, ipv dingen te vinden, maar dat kan een persoonlijk kwestie zijn natuurlijk.

Ik moet wel zeggen dat ik bij Oblivion een vrijer gevoel had dan bij Fallout, qua wereld en wat je kan en wil doen.
Maar ook dat is smaak.

Verder, maar hier kan ik zelf niet over oordelen, zijn de meesten van mening dat Oblivion een langere levensduur heeft dan Fallout.
(Ik heb zelf nog niet eens een fracie zo lang Fallout gespeeld als dat ik Oblivion speel, zit pas op 40 uur ofzo in Fallout, dus kan er niet over oordelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op maandag 17 november 2008 @ 11:25:
Verder, maar hier kan ik zelf niet over oordelen, zijn de meesten van mening dat Oblivion een langere levensduur heeft dan Fallout.
Komt denk ik vooral door het feit dat je na het uitspelen van de mainquest niet meer kan doorspelen, iets dat ik héél jammer vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catscratch
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-09 15:00
Bijna uitgespeeld maar nog een vraagje.

Om m'n achievements te halen voor speech en hacken. Als ik bijvoorbeeld tijdens m'n eerste figuur in totaal 30x een speech success heb gehad, en ik start dan een nieuw character. Moet ik dan terug 50x speech success hebben, of is 20x ook reeds voldoende om de achievement te unlocken?

Frank Lenaerts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Spoiler met missie met papa

spoiler:
Waarom LOPEN die lui zo langzaam en kunnen zijn niet travellen. Moet ik die scientists begeleiden naar project purity ... lopen ze als slakken dwars door de wasteland heen. En als ik dan iets te dicht bij kom gaan ze me aanspreken :| ... sodejetter loop eens DOOR :( !

Waar zit ik nu ergens met main quest btw? Ik ben al wel level 16 :X .

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Str1ngS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-11-2022

Str1ngS

Boe!

Cassius schreef op maandag 17 november 2008 @ 13:07:
Spoiler met missie met papa

spoiler:
Waarom LOPEN die lui zo langzaam en kunnen zijn niet travellen. Moet ik die scientists begeleiden naar project purity ... lopen ze als slakken dwars door de wasteland heen. En als ik dan iets te dicht bij kom gaan ze me aanspreken :| ... sodejetter loop eens DOOR :( !

Waar zit ik nu ergens met main quest btw? Ik ben al wel level 16 :X .
Puur op aantal quests die je nog krijgt zit je precies op 50%

TnI 4 Life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
@cassius: Gewoon zelf fast-travellen naar de plek waar je moet zijn, als ze er dan nog niet zijn gewoon op T drukken, paar uur wachten, en ze zijn er vanzelf! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glangeveld
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-09 18:27
hoe kan ik in de game de resolutie veranderen aangezien ik dit nergens kan vinden in het menu

ook de graphics instellingen zijn een beetje karig , alles op max geeft geen prachtige graphics en ook dx10 settings mis ik blijkbaar ergens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
glangeveld schreef op maandag 17 november 2008 @ 16:53:
hoe kan ik in de game de resolutie veranderen aangezien ik dit nergens kan vinden in het menu

ook de graphics instellingen zijn een beetje karig , alles op max geeft geen prachtige graphics en ook dx10 settings mis ik blijkbaar ergens
Je moet alles instellen in de launcher, niet ingame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Samopsa schreef op maandag 17 november 2008 @ 16:58:
[...]

Je moet alles instellen in de launcher, niet ingame!
Of de .ini-files :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno b
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-06 23:38

Onno b

Heilige iRacing data koeien

@ hierboven
Kijk eens op http://www.tweakguides.com/Fallout3_1.html daar staan echt heel veel tweak opties voor de grafische pracht van deze game.

Ben lekker een beetje de omgeving aan `t afstruinen alleen moet ik veel te vaak terug om meuk te gaan verkopen. Ben ook echt zo`n verzamelaar die lang niet alles wil verkopen.
Ik dus het boekje losslaan om te kijken waar ik me meuk veilig kan opbergen. Staat er heel leuk een waarschuwing dat je je spullen niet moet opslaan in een kist die niet van jou is.
Maar wanneer is een kist van mij? In het common house in megatonn zijn de kisten wel groen als ik er met me cursor overheen ga maar liggen me spullen daar dan wel veilig?
Zo niet, waar kan ik dan wel (lvl 5) een eigen kist bemachtigen? Ik wil niet me game ver&$@& door op walktrough guides te gaan kijken maar dit wil ik toch wel erg graag weten :)

Edit:
Link misschien iets voor in de TS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
Onno b schreef op maandag 17 november 2008 @ 19:41:
@ hierboven
Kijk eens op http://www.tweakguides.com/Fallout3_1.html daar staan echt heel veel tweak opties voor de grafische pracht van deze game.

Ben lekker een beetje de omgeving aan `t afstruinen alleen moet ik veel te vaak terug om meuk te gaan verkopen. Ben ook echt zo`n verzamelaar die lang niet alles wil verkopen.
Ik dus het boekje losslaan om te kijken waar ik me meuk veilig kan opbergen. Staat er heel leuk een waarschuwing dat je je spullen niet moet opslaan in een kist die niet van jou is.
Maar wanneer is een kist van mij? In het common house in megatonn zijn de kisten wel groen als ik er met me cursor overheen ga maar liggen me spullen daar dan wel veilig?
Zo niet, waar kan ik dan wel (lvl 5) een eigen kist bemachtigen? Ik wil niet me game ver&$@& door op walktrough guides te gaan kijken maar dit wil ik toch wel erg graag weten :)

Edit:
Link misschien iets voor in de TS?
Als je de main quest in megaton doet, met de atoombom (disarmen of laten ontploffen), krijg je een huis, afhankelijk van de good/evil manier zit die of in megaton of in tenpenny tower. Dit is dan ook echt jouw huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno b
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-06 23:38

Onno b

Heilige iRacing data koeien

Samopsa schreef op maandag 17 november 2008 @ 19:45:
[...]
Als je de main quest in megaton doet, met de atoombom (disarmen of laten ontploffen), krijg je een huis, afhankelijk van de good/evil manier zit die of in megaton of in tenpenny tower. Dit is dan ook echt jouw huis.
Kijk dat is nuttige info, moet ik nog wel even wat doorlvln om me skill wat up te graden maar dan werk ik tenminste ergens naartoe :*)
In oblivion ben ik toen erg veel meuk kwijtgeraakt weet ik nog wel en dat is echt af te raden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
Onno b schreef op maandag 17 november 2008 @ 19:48:
[...]

Kijk dat is nuttige info, moet ik nog wel even wat doorlvln om me skill wat up te graden maar dan werk ik tenminste ergens naartoe :*)
In oblivion ben ik toen erg veel meuk kwijtgeraakt weet ik nog wel en dat is echt af te raden :P
Tip: met drugs (mentats, jet, buffout) kan je je stats, en dus ook je skills, tijdelijk verhogen. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glangeveld
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-09 18:27
hoe krijg ik de detonator in mn handen om megatron op de blazen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Laatst online: 19:21
Sjo, lvl 20 :)
Wel mooi dat alles een beetje mee levelt. Blijft allen tenminste een beetje spannend :D
Iets wat me btw opviel. Als je Vault-tec HQ loopt en je vind daar de locaties van de Vaults mis ik 113.

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Zoals vermeld heb ik 'm gisteren uitgespeeld.

Ik heb in tijden niet meer zo'n prachtige game gespeeld, en dan bedoel ik niet de graphics, maar de gameplay. Van de grafische pracht heb ik helaas niet kunnen genieten, dat komt door m'n 8400m GT in m'n laptop.

Echte pluspunten zijn het (Max Payne achtige) V.A.T.S. systeem, de vele sidequests en zelfs het verhaal is redelijk. Vanavond maar weer een nieuw spel starten en meer sidequests doen en meer verkennen. Ook wil ik wat D.I.Y. wapens bouwen. :9

De 50 dollar dubbel en dwars waard.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Laatst online: 13-09 13:53

KneoK

Not in a million lightyears

LordMithril schreef op maandag 17 november 2008 @ 23:01:
Sjo, lvl 20 :)
Wel mooi dat alles een beetje mee levelt. Blijft allen tenminste een beetje spannend :D
Iets wat me btw opviel. Als je Vault-tec HQ loopt en je vind daar de locaties van de Vaults mis ik 113.
Ik ook net :)

Ben wel redelijk maxed out wat betreft skills denk ik, vrij vaak die perk genomen om een van je attributen te verhogen, de perk voor vierde mainskill (waardoor ik lockpick, small arms, repair en energy weapons op 100 heb, medicine op 95, en veel andere skills vrij hoog heb staan), de perk om 2 punten per boek te verdienen (daar heb ik 3 levels lang boeken voor gespaard :X ) en nu een stuk of 6 bobbleheads gevonden, dus daar ga ik nu voor.

Met de mainquest zit ik hier:
spoiler:
"President" Eden gesproken, net ontsnapt.

Heb nu twee setjes Power Armor (Outcast en Enclave), een unieke Pulse Rifle en flink wat ammo, dus ik denk dat ik de laatste paar sidequests maar eens ga opzoeken en richting het einde ga, nadeel is dat ik dan nog lang niet alle bobbleheads heb, en ik heb de wiki er nog niet éénmaal op nageslagen, toch maar eens doen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 09:51

Willybubba

Nut up or shut up.

Verslavend als de hel dit. Elke dag wer brak op m'n werk omdat ik net nog ff een stukje wasteland wil verkennen :P

Ondertussen level 12 en nog bijna niks aan de main quest gedaan :P

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 18:21
Ik heb nu ergens een medical prototype armor opgescharreld en die praat tegen me: enemies ahead!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flowmo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-08 08:24
KneoK schreef op maandag 17 november 2008 @ 23:41:
[...]
Heb nu twee setjes Power Armor (Outcast en Enclave), een unieke Pulse Rifle en flink wat ammo, dus ik denk dat ik de laatste paar sidequests maar eens ga opzoeken en richting het einde ga, nadeel is dat ik dan nog lang niet alle bobbleheads heb, en ik heb de wiki er nog niet éénmaal op nageslagen, toch maar eens doen dan.
Pulse Rifle? Zit die er toch in dan? Die was ik namelijk nog nergens tegen gekomen! Waar vind je die?

edit: laat maar, hij zit er niet in. Heb het al opgezocht. Heb wel een alien blaster gevonden die in Fallout 2 hetzelfde effect had als een pulse rifle. Leuk ding trouwens die alien blaster, erg handig tegen erg sterke vijanden (instant kill headshots).

[ Voor 19% gewijzigd door Flowmo op 18-11-2008 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
PD2JK schreef op maandag 17 november 2008 @ 10:03:
Ik heb zo'n 350 uur in oblivion zitten en zo'n 10 uur in fallout en op zich vind ik fallout erg goed maar oblivion had meer diepgang. Dit komt met name door de magic, spellmaking, potion making en custom wapens die je kunt maken in oblivion. (in fallout schijn je ook wapens te kunnen maken, maar dat is wat ingewikkelder). Omdat je potion making, spellmaking hebt, kun je veel meer keuzes maken tijdens een battle bv, ik zou het zeker proberen als ik jou was.

1 groot verschil met fallout is dat je direct naar steden kunt en de mensen er over het algemeen vriendelijk zijn. Ik ben in fallout direct het landschap ingegaan (de mainquest doe ik wel een keer, nu niet) en ben nog geen grote stad tegengekomen met veel vriendelijke mensen, maar goed, vermaak me prima :))

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 09:51

Willybubba

Nut up or shut up.

Ik ben Walter kwijt :(

Xbox 360 versie... Niks aan te doen behalve wachten op de patch denk ik.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 november 2008 @ 09:11:
[...]

Ik heb een vegelijkbaar iets mee gemaakt en ik heb ook het gevoel dat ik het een en ander gemist heb.

spoiler:
Ik was ook aan het side questen terwijl ik eigelijk met Moriarty had moeten spreken over de lokatie van mijn vader nadat ik die 300 caps bij Silver vandaan had. Ik had nog niet met hem gesproken toen ik in Rivet City aankwam, sprak daar met dr, Li. Toen was de quest "Follow his footsteps" ineens klaar. Het vreemde is dat ik dacht dat ik eerst nog langs een radiostation moest. Ook heb ik hier geen achievement voor gehad (xbox360 versie). Kan iemand mij vertellen of ik veel gemist heb en of ik eventueel die achievement nog kan halen?
Kan iemand hier wat licht op schijnen aub :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 11:30:
[...]

Kan iemand hier wat licht op schijnen aub :'(
Het lijkt mij dat de mainquest per subquest verdeeld is en dat je voor elke subquest een achievement kan halen. Ik zou naar Three Dog gaan(Galaxy News Radio) en hem om hulp vragen, evenals bij Moriarty. Als de dialoogoptie verschijnt moet dat gewoon lukken zou ik zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
In het kader van domme vraagjes:
Hoe kan ik in VATS tussen verschillende doelen switchen?

Nu klik ik op die pijltjes links en rechts in het scherm, maar ik vind dat enorm irritant en omslachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flowmo
anandus schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 13:07:
In het kader van domme vraagjes:
Hoe kan ik in VATS tussen verschillende doelen switchen?

Nu klik ik op die pijltjes links en rechts in het scherm, maar ik vind dat enorm irritant en omslachtig.
PC? Gebruik je WASD? Dan kan het met A en D, met W en S kan je dan lichaamsdelen selecteren (indien ze lastig aan te klikken zijn).
Haijo schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 11:37:
[...]

Het lijkt mij dat de mainquest per subquest verdeeld is en dat je voor elke subquest een achievement kan halen. Ik zou naar Three Dog gaan(Galaxy News Radio) en hem om hulp vragen, evenals bij Moriarty. Als de dialoogoptie verschijnt moet dat gewoon lukken zou ik zeggen...
Volgens mij kan je hele delen van de main quest overslaan door meteen naar het jefferson memorial te lopen en daar het lab in te duiken en holotapes op te pakken. Op zich wel logisch omdat je dan "weet" waar je vader heen is gegaan, alleen sla je wel gigantische delen over.

[ Voor 43% gewijzigd door Flowmo op 18-11-2008 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Flowmo schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 13:12:
[...]

PC? Gebruik je WASD? Dan kan het met A en D, met W en S kan je dan lichaamsdelen selecteren (indien ze lastig aan te klikken zijn).
Ja, de PC, sorry vergeten te vermelden.

Maar hoe ga je naar andere monsters, links en rechts? De pijltjestoetsen doen het niet, iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

Volgens mij kan je hele delen van de main quest overslaan door meteen naar het jefferson memorial te lopen en daar het lab in te duiken en holotapes op te pakken. Op zich wel logisch omdat je dan "weet" waar je vader heen is gegaan, alleen sla je wel gigantische delen over.
Ik wist niet eens waar vader naar toe was, maar al rondneuzend in het landschap stuitte ik ineens op
spoiler:
een lab met een virtual reality omgeving waar pa een hond was en ik allerlei opdrachten van een zekere Betty moest vervullen, waar ik niet veel zin in had en besloot een failback programma los te laten waardoor iedereen behalve vader en ikzelf het leven liet ...

Dan krijg je toch ook wel het gevoel ineens een heel stuk van het verhaal te missen, maar om nou strikt de mainline te volgen lijkt me ook doodzonde.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFly
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
anandus schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 13:30:
[...]
Ja, de PC, sorry vergeten te vermelden.

Maar hoe ga je naar andere monsters, links en rechts? De pijltjestoetsen doen het niet, iig.
Met A en D dus...

In sommige screenshots en demofilmpjes zie je naast het spelkarakter een hond lopen. Waar kan ik deze krijgen?

[ Voor 11% gewijzigd door DarkFly op 18-11-2008 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik dacht dat dat ook voor de lichaamsdelen was :)

Thanks voor de verduidelijking :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kowapanga
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-09 01:58
DarkFly schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 13:34:
[...]

[...]

Met A en D dus...

In sommige screenshots en demofilmpjes zie je naast het spelkarakter een hond lopen. Waar kan ik deze krijgen?
spoiler:
Das dogmeat , kan je in de scrapyard halen iets onder het minefield

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFly
  • Niet online
kowapanga schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 13:56:
[...]

spoiler:
Das dogmeat , kan je in de scrapyard halen iets onder het minefield
Mmm, ik heb dat hele gebied al uitgekamt en geen hond gevonden. Toch nog maar een keer zoeken dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02:49
DarkFly schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 14:08:
[...]

Mmm, ik heb dat hele gebied al uitgekamt en geen hond gevonden. Toch nog maar een keer zoeken dan.
Wel raar, ik lees overal hezelfde, maar ik heb hem toch echt tussen Rivet en Project purity gevonden, hij was in gevecht met een supermutant.. Daarvoor was ik bij de scrapyard geweest maar daar was niks of niemand te vinden.

[ Voor 9% gewijzigd door Mutatie op 18-11-2008 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kowapanga
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-09 01:58
Op de PC zit ie voor zo ver ik weet waar ik net zei (al 3x gevonden daar) , aan het vechten met raiders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Verhoeven
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-08-2018

Simon Verhoeven

The trial never ends.

Eindelijk het spel (CE gevonden in de FNAC & kreeg er een BoS figuurtje bij :D).

Nu heb ik de mainquest zo goed als afgewerkt, nog even een vraagje:

spoiler:
Hoe injecteer je het virus? Ik vind nergens een optie om het te doen

Als level 20 perk ben ik maar voor die volledige map perk gegaan, weet ik ineens welke dingen ik nog moet bezoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Simon Verhoeven schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 15:12:
spoiler:
spoiler:
Je krijgt het virus van Eden, en wanneer je bij Project Purity tussen de twee schuifdeuren staat (in de luchtsluis, zeg maar) staat er recht voor je een soort kast waarin je het virus kunt doen. Wanneer je de kast probeert te activeren zonder dat je het virus bij je hebt, krijg je een melding dat het apparaat gebruikt kan worden om vloeistoffen o.i.d. aan het water toe te voegen. Je kunt het virus dus echt pas een paar seconden voordat je de code invoert, inbrengen.

Ik ben zo stom geweest om het virus aan die figuur van de Brotherhood te geven, dus ik heb t zelf nog nooit kunnen doen :(

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2008 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joriske18
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-06 11:20
Simon Verhoeven schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 15:12:
Eindelijk het spel (CE gevonden in de FNAC & kreeg er een BoS figuurtje bij :D).

Nu heb ik de mainquest zo goed als afgewerkt, nog even een vraagje:

spoiler:

Als level 20 perk ben ik maar voor die volledige map perk gegaan, weet ik ineens welke dingen ik nog moet bezoeken.
Pas op, na de mainquest is het spel gedaan en kan je niet verder exploren!

[ Voor 144% gewijzigd door joriske18 op 18-11-2008 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Verhoeven

Simon Verhoeven

The trial never ends.

Weet ik, maar wil het einde eens zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flowmo
Simon Verhoeven schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 16:03:
Weet ik, maar wil het einde eens zien.
Geen savegame meer van daarvoor? Anders kan je die laden en je keuzes opniew maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Simon Verhoeven schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 15:12:Als level 20 perk ben ik maar voor die volledige map perk gegaan, weet ik ineens welke dingen ik nog moet bezoeken.
Vraagje trouwens: laat die perk de locaties zien alsof je er al geweest bent, of komen er van die kleine vierkantjes met een streep erdoor op de map? Zodat je wel ziet dat er een locatie is, maar je er nog niet met fast travel heen kunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Verhoeven

Simon Verhoeven

The trial never ends.

Laat alleen zien waar er iets is, je moet het nog steeds bezoeken voor fast travel.

En ik heb meer dan genoeg savegames ervoor dus kan altijd teruggaan.
(nu ja megaton was vrij vroeg weg }) )

Het einde is wel nogal slap en de eindes zijn gewoon flauw.
spoiler:
loop ik doodleuk rond in power armour/rad suit vol met rad-x en zou ik nog sterven zeker...

Hopelijk lossen ze dat snel op.

Het spel was me op middelmatige moeilijkheid me ook wat te gemakkelijk (ik ben voor energy weapons gegaan), ik onderschat me precies wat te veel.

[ Voor 10% gewijzigd door Simon Verhoeven op 18-11-2008 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wacht even.. jefferson memorial is toch onderdeel van die guide??

Dus als je de guide doet voordat je de main quest handhaaft naai je jezelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
Simon Verhoeven schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 16:56:

Het einde is wel nogal slap en de eindes zijn gewoon flauw.
Kan je toch gemakkelijk overleven.
Damn... Lees ik daar nu een zware spoiler??
Zoja, thanks :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 01:14
Verwijderd schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 16:59:
Wacht even.. jefferson memorial is toch onderdeel van die guide??

Dus als je de guide doet voordat je de main quest handhaaft naai je jezelf?
Euh, nee hoor, Anchroage Memorial (of het riool daarbij) is onderdeel van die questlijn, dus die heeft niets met de mainquest te maken.

Echter, je gaat in die quest op laatst ook naar Rivet, en daar is wel een (relatief klein) onderdeel van de main quest te doen. Maar ik was daar ook voordat ik er eigelijk hoefde te zijn, en het is niet een groot probleem (er loopt iemand rond die je herkent en wat met je over je vader praat, maar verder niets als ik het me goed herinner).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

Mutatie schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 17:10:
[...]

Damn... Lees ik daar nu een zware spoiler??
Zoja, thanks :(
beetje overdreven om dat een spoiler te noemen. Zo kun je alles wel tussen spoilerhaken zetten...

enfin, ik moet het eerste dorpje ook nog maar een keer opblazen. Even de savegame terughalen en kijken of die bom nog af wil gaan ;)

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
M2M schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 17:38:
[...]

beetje overdreven om dat een spoiler te noemen. Zo kun je alles wel tussen spoilerhaken zetten...

enfin, ik moet het eerste dorpje ook nog maar een keer opblazen. Even de savegame terughalen en kijken of die bom nog af wil gaan ;)
Tenzij ik het helemaal verkeerd begrijp of hij zwaar in de war was met z'n tobo zie ik mezelf sterven...geen spoiler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor degenen die het op de PC spelen. Ik kreeg net weer een update van GWFL, iemand enig idee of er ergens een changelog oid is hiervan?

Afbeeldingslocatie: http://www.spookingtons.com/spresents/spresent900001.jpg
_/-\o_

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2008 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik heb ineens geen map marker meer voor de Declaration of Independence quest?
De quest staat nog in mijn lijst, maar de optie om deze te volgen, en de locatie aan te duiden is donker bij mij, alsin niet te selecteren. Wat is hier aan de hand?

Er zitten trouwens echt leuke wapens in het spel, als je maar zoekt :D
spoiler:
De Mesmetron (die naam alleen al :D :D )
Gejat van een slaver uit dat slaver kamp. Ik heb overigens alle slavers daar uitgemoord, en de mensen bevrijdt.
Deze kan mensen in verwarring brengen als je hem gebruikt. Bijwerkingen zijn o.a. kans op het exploderen van het hoofd. Raadt eens:bij mijn eerste target knalde zijn hoofd uit elkaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

Mutatie schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 17:50:
[...]

Tenzij ik het helemaal verkeerd begrijp of hij zwaar in de war was met z'n tobo zie ik mezelf sterven...geen spoiler?
jep sorry, ik zat ernaast, maar blijkbaar heeft de post in kwestie al spoilertags gekregen... ;)

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komt er trouwens nog beetje actie in deze game of niet? Ben nog maar net begonnen, ben al wel uit de vault en loop nu beetje rond overal. maar vind het niet echt bijzondere game. Zit er wel super mooi uit en je hebt vrijheid. Maar mis de actie zoals bij een FPS, lekker knallen enzo.

Nu lopen, praten (snel door drukken dus), items zoeken en oprapen af en toe kom je eens een vliegend bal tegen of mier die je afknalt en meer ben ik nog niet tegen gekomen. Ooh jawel een paar zombies in de supermarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Zombies in de supermarkt???
FPS?

Dit is geen fps. Als ik jouw reactie zo lees (doordrukken van conversaties) dan raadt ik je aan om nu maar vast te stoppen. Dit spel moet het hebben van zijn verhaal, en vooral gespreksopties ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet t niet hoor... als je iedere keer dat je dialogen krijgt de neiging hebt om 'snel door te drukken', is Fallout 3 misschien niets voor jou. Er komt zeker wel veel actie in voor, maar niets van gierende Unreal Tournament-achtige proporties. Als je VATS gebruikt, haal je de snelheid helemaal uit het spel.

Er zitten overigens geen Ghouls (ik neem aan dat je dat met zombies bedoelt?) in de Super Duper Mart, maar Raiders ;). Zijn gewoon (niet al te snuggere) bewoners van The Wasteland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 21:34:
Er zitten overigens geen Ghouls (ik neem aan dat je dat met zombies bedoelt?) in de Super Duper Mart, maar Raiders ;). Zijn gewoon (niet al te snuggere) bewoners van The Wasteland.
Er kunnen ook ghouls in de supermarkt zitten, hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Ik snap eigenlijk niet waarom ze de graphics niet hebben bijgeschaafd. En dan gaat het me niet om de omgeving (dat lijkt mij al lastig genoeg), maar om het houterige lopen van de NPC's, wat soms voor hilarische taferelen zorgt.

Na Half Life 2 moeten andere studio's toch ook wel achter hun oren gaan krabben lijkt mij? Of is deze vergelijking niet eerlijk vanwege de verschillende engines? ;) (Havok vs. Steam Source)

Kom dan met een flinke update... Misschien geldt hier "gameplay boven graphics", en dat is Bethesda wel gelukt!

[ Voor 8% gewijzigd door PD2JK op 18-11-2008 22:43 . Reden: source dus ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PD2JK schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 21:42:
Ik snap eigenlijk niet waarom ze de graphics niet hebben bijgeschaafd. En dan gaat het me niet om de omgeving (dat lijkt mij al lastig genoeg), maar om het houterige lopen van de NPC's, wat soms voor hilarische taferelen zorgt.

Na Half Life 2 moeten andere studio's toch ook wel achter hun oren gaan krabben lijkt mij? Of is deze vergelijking niet eerlijk vanwege de verschillende engines? ;) (Havok vs. Steam)

Kom dan met een flinke update... Misschien geldt hier "gameplay boven graphics", en dat is Bethesda wel gelukt!
Je hebt geen flauw benul waar je het over hebt, Havok is een physics-engine, Steam een online distributiemedium voor games....

Fallout draait op de Gamebryo engine, Halflife op de Source-engine. En inderdaad totaal niet met elkaar te vergelijken, dat punt heb je dan wel weer goed geraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Verwijderd schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 22:32:
[...]

Je hebt geen flauw benul waar je het over hebt, Havok is een physics-engine, Steam een online distributiemedium voor games....

Fallout draait op de Gamebryo engine, Halflife op de Source-engine. En inderdaad totaal niet met elkaar te vergelijken, dat punt heb je dan wel weer goed geraden.
Vergissen is menselijk, je hoeft mij niet meteen aan te vallen hoor. :/
Ik bedoel inderdaad Source.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

PD2JK schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 22:45:
[...]

NPC's en jezelf goede animations geven is heel erg moeilijk. Het lopen van een trap, de voeten op de traptreden laten staan ipv er doorheen glijden met wat opwaardse loopbeweging kan een programmeur etterlijk lang bezig houden.
Daarnaast ligt de aandacht van deze game op de RPG gameplay. Lekker verhaaltjes afluisteren, langzaam richting het eind werken e.d.

en qua graphics vind ik het eigenlijk nog niet eens zo heel verkeerd, beetje grijs en grauw en de textures die ze op de grond geplakt hebben lijken in 1st person nogal... 2007 maar de hoeveelheid items en de aandacht aan de levelbouw en uiteraard ook de NPC's die meer doen dan enkel op hun plek blijven staan... 24/7 zoals je in veel RPG's ziet. (ok... beetje overgenomen uit oblivion, maar dat vond ik eigenlijk toch wel een van de sterkere punten).

ps. heb je een monstersysteem, kijk dan even op tweakguides.com hoe je nog wat extra uit je hardware kunt halen. 60 FPS met alles max --> 30 FPS met extreme max is echt een verbetering. Geen gebouwen meer die vaag lijken in de verte terwijl ze eigenlijk redelijk dichtbij staan.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
PD2JK schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 22:45:
[...]

Daarbij maakt Fallout net als HL2 gebruik van Havok ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:38

MsG

Forumzwerver

Wat ik me afvraag.

spoiler:
Ik was net bij die purifier, maar is er een mogelijkheid je pa te redden? Kan je op het glas schieten ofzo? Ik was vergeten te schieten namelijk, dus vroeg het me af.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
MsG schreef op woensdag 19 november 2008 @ 01:17:
Wat ik me afvraag.

spoiler:
Ik was net bij die purifier, maar is er een mogelijkheid je pa te redden? Kan je op het glas schieten ofzo? Ik was vergeten te schieten namelijk, dus vroeg het me af.
Nee, onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

[...]

Wat heb ik hier precies gemist dan? De missie van Three Dog ben ik nog niet tegen gekomen, en Moriarty is spoorloos ? Ik kan hem nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01:24
Verwijderd schreef op woensdag 19 november 2008 @ 09:32:
[...]

Wat heb ik hier precies gemist dan? De missie van Three Dog ben ik nog niet tegen gekomen, en Moriarty is spoorloos ? Ik kan hem nergens vinden.
Dat van Moriarty is een bekende bug, die gaat soms ronddwalen in de wasteland zonder reden, en wordt dan hopeloos afgeslacht door de locale hangjongeren.

Volgens mij kon je dit fixen via een console command waarmee je zijn ID nummer verplaatst naar je huidige locatie.

EDIT:
http://fallout.wikia.com/..._missing_NPC_in_Fallout_3

[ Voor 6% gewijzigd door FireAge op 19-11-2008 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt! Ik kan de website nu alleen niet bekijken (op het werk mag ik geen "Game" paginas bekijken :'()
Werkt dit ook voor de Xbox versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
Nee, daar heb je immers geen console, dus kan het niet opgelost worden helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:46

The Zep Man

🏴‍☠️

Samopsa schreef op woensdag 19 november 2008 @ 10:55:
Nee, daar heb je immers geen console, dus kan het niet opgelost worden helaas.
Je kan een deel van de quest overslaan (zodat je Moriarty nooit hoeft te spreken). Lees hier meer daarover.

[ Voor 40% gewijzigd door The Zep Man op 19-11-2008 11:19 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Laatst online: 13-09 08:02
Afbeeldingslocatie: http://www.ctrlaltdel-online.com/comics/20081119.jpg

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 19:51:
Voor degenen die het op de PC spelen. Ik kreeg net weer een update van GWFL, iemand enig idee of er ergens een changelog oid is hiervan?

[afbeelding]
_/-\o_
Ik snap 'm eerlijk gezegd niet ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Hier trouwens een soort Google Maps van de Fallout-wereld:
http://planetfallout.gamespy.com/maps/1/Capital-Wasteland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
Verwijderd schreef op woensdag 19 november 2008 @ 12:31:
[...]

Die twee Raiders hebben zoveel hersenbeschadiging opgelopen dat ze met een switchblade en een knupple een gast met een Fat Man en een Plasma Rifle aan gaan vallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
Kun je trouwens die faction joinen? Ik kwam gister in een treinstation een doodgeschoten BoS gast tegen, en die armor kon ik niet aan want ik moet eerst trainen oid. Prima, maar ik kom geen BoS in levende lijve tegen :). In Oblivion kon je die factions allemaal joinen en hun quests doen, maar ik vermoed dat dat bij Fallout niet zo is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Verwijderd schreef op woensdag 19 november 2008 @ 12:31:
[...]

Een grap over het feit dat het mogelijk is allerlei lichaamsdelen mee te zeulen, en deze ook overal mee naar toe te nemen (gorebags).
Niet echt realistisch te noemen natuurlijk :P
En natuurlijk de Raiders die soms zwaaiend met hun stok op je af sprinten, terwijl jij klaar staat met 20 verschillende wapens en duizenden kogels :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
EfBe schreef op woensdag 19 november 2008 @ 13:17:
Kun je trouwens die faction joinen? Ik kwam gister in een treinstation een doodgeschoten BoS gast tegen, en die armor kon ik niet aan want ik moet eerst trainen oid. Prima, maar ik kom geen BoS in levende lijve tegen :). In Oblivion kon je die factions allemaal joinen en hun quests doen, maar ik vermoed dat dat bij Fallout niet zo is?
Dan moet je de main quest volgen, uiteindelijk gaan zij je dan helpen en besluiten ze je Power Armor training te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
Haijo schreef op woensdag 19 november 2008 @ 13:24:
[...]

Dan moet je de main quest volgen, uiteindelijk gaan zij je dan helpen en besluiten ze je Power Armor training te geven.
Ah!

Ok, naja, ik zal iig eens de 1e stap zetten op die mainquest. Ik loop nu in georgetown south rond en behalve die lelijke super mutant gasten is er niet veel te beleven dan ze afmaken. Ik heb zowat 2 kliko's aan doppen bij me nu, dus het zou mooi zijn als ik eens iemand tegen kwam die wat te verkopen had ;)

[ Voor 14% gewijzigd door EfBe op 19-11-2008 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Laatst online: 20:11
Ik vond de main quest relatief kort trouwens.
spoiler:
Zeker als je eenmaal in little lamplight binnen bent gaat alles zo snel dat je hem gelijk helemaal door speelt tot het bittere einde. Ik heb zeker de helft van het wasteland nog niet gezien, maar het voelt wat "pointless" om het nu nog te gaan verkennen. Wat ik dus jammer vind is dat ik ook al m'n pimpende zelf op lvl 20 was, waarbij je iedereen makkelijk aan kan, door maar de helft uit te checken.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFly
  • Niet online
MrAngry schreef op woensdag 19 november 2008 @ 14:18:
Ik heb zeker de helft van het wasteland nog niet gezien, maar het voelt wat "pointless" om het nu nog te gaan verkennen.
Het is echt zeker de moeite om de rest van het wasteland ook te verkennen. Persoonlijk vind ik het verkennen en het telkens ontdekken van nieuwe plaatsen en side-quests juist de kracht van het spel. Vooral, zoals jij al treffend aangeeft dat de hoofd-quest wat kort is. In mijn beleving mis je echt een groot deel van de spelervaring als je een deel van het wasteland links laat liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, je komt soms hele grappige dingen of side-quests tegen die leuker zijn dan een bepaalde mainquest opdracht. Het spel is zoveel groter dan alleen de quests. Er zijn gewoon heel veel lokaties.
Pagina: 1 ... 3 ... 18 Laatste