Mutatie schreef op woensdag 12 november 2008 @ 15:23:
[...]
Wat nu next gen? Next-gen is al 3 jaar uit, ik neem aan dat je het nog niet over de aankomende generatie consoles hebt
Zet er eens een PS2 naast, ineens zal je opvallen hoe snel je aan gfx gewend raakt want dit is zeker wel "next-gen".

Dat was inderdaad ook een beetje mijn punt. Assassins Creed wordt als zo next-gen als maar kan beschouwd, buiten dat je overal op kunt klimmen heb je 0,0 interactie met objecten om je heen.
De laatste Tombraiders zouden ook next-gen zijn, ook 0,0 interactie. Far Cry 2, weinig interactie. Devil May Cry 4, redelijk next-gen, weinig interactie, de STALKERS, weinig interactie... Alleen in FO3 is het een heikel punt lijkt wel .
Met je neus tegen een muur gaan staan en klagen dat de textures onscherp zijn is ook onzin, da's zo'n beetje standaard gedrag in elke 3D engine, daar doen textures van 4096x4096 nog niets aan, en daarbij, als je overal dat soort (of nog veel grotere) textures gaat gebruiken dan zit je op hogere resoluties zo door je 1GB videogeheugen (of speel het lekker third-person, dan
kun je niet eens zo dicht op een muur komen dat textures echt gaan vervagen, zoiets als AC of DMC4, hoewel ik het zelf veel lekkerder in first person vind spelen).
Voor mij is next-gen ontzettend ver kunnen kijken, vreselijk ongelijk terrein met ontzettend veel details (blikjes, wielen, brokstukken, rotsen, bruggen, bomen, etc.), goeie ragdoll, HDR belichting, mooie transparantie, normal mapping, parallax mapping, mooie speculars die goed reageren op lichtval, dat soort zaken. Boeiend dat die paar raampjes die je ziet niet reflecteren, lichtval schittert wel mooi, ook op schroeven en moeren op een brug bijvoorbeeld. Ants lijken echt soort van nat te zijn, ontzettend mooie shaders. Als je met 1 been op een iets hoger stuk staat dan zakt je karakter met 1 been door de knie, leuk detail. Ik vind het niet het mooiste spel tot nu toe, maar jezelf ergeren aan de graphics vind ik zwaar overdreven (of je bent zwaar verwend, maar met wat vraag ik me dan af).
[
Voor 14% gewijzigd door
KneoK op 12-11-2008 19:11
]