Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik merk bij mezelf dat ik boven de 18fps al niet echt last meer heb van de framerate, maar framedrops of lags vind ik vreselijk storend.
Als het gewoon constant op 18fps zit (of 22fps ofzo), dan heb ik helemaal geen last van de lage framerate.
Al zal dat van persoon tot persoon verschillen, ik speel geen shooters, bijvoorbeeld, dus draai een stuk rustiger om en alles.
Ik kan me voorstellen als je gewend bent om 90 graden draaien te maken dat je liever een wat hogere fps wil hebben.
Mijn Fallout fps zit overigens ruim boven mijn minimum.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 23:43
Yippie schreef op woensdag 30 december 2009 @ 21:44:
Gisteren de GOTY versie binnen, had al een jaar de gewone, beide voor/op de PS3.
Wel jammer dat ik met de GOTY versie meer vastlopers lijk te hebben.

Verder wel een superspel, heb er al in totaal 150 speluren bijna inzitten in het afgelopen jaar, en dat worden er nog meer met die 5 DLC's die bij de GOTY inbegrepen zitten. Ook super dat je gewoon savegames e.d. behouden blijven, gewone disc eruit, GOTY disc erin, en doorgaan waar je gebleven ben.
Niet netjes om mezelf te quoten, maar wil dit toch weer aankaarten.

Het lijkt er niet op dat ik met de GOTY versie meer vastlopers heb, het is zo.
Met de normale versie gebeurde het heel weinig, maar nu, ongelooflijk.
Bij VATS wordt die na een uurtje of 2 gamen echt traag, maar vaak loopt die gewoon vast, gemiddeld 2-3 keer per dag. Dit is overigens niet alleen bij het gebruik van VATS.

Het is nu zo erg dat ik met 1 van de DLC's bezig ben, te weten Operation Anchorage.
Moet nu quest Paving the way beginnen, maar zodra ik de base afloop richting de plek waar de muts ligt, dan loopt die elke keer vast.

Verder ben ik erachter gekomen, dat die met de GOTY disc, gewoon de hele game opnieuw instaleert ( totaal 6.2GB ongeveer) en de normale installatie van ongeveer 4.5GB laat staan.
Heb deze laatsgenoemde verwijderd, een nieuwe savegame gemaakt vlak voor dat ik de basis afloop, maar heb nog steeds hetzelfde.

Vreselijk frustrerend dit, iemand anders ook last van ? Gaat om de PS3 versie btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben gisteren eindelijk eens begonnen aan Point Lookout, ik was de Wasteland wel een beetje zat. Maar ik moet zeggen dat het, hoewel enigszins speelbaar, helemaal niet lekker wilde draaien. Via de diagnostische tools op een tweede monitor kon ik zien dat dat aan de processor lag, de videokaart had weinig te doen.

Ik kan me niet voorstellen dat wanneer het eigenlijk nog maar net speelbaar is op een Pentium 4 @ 3,6 GHz, dat het dan überhaupt speelbaar zou zijn op een computer met de minimale systeemeisen van 2,4 GHz. Iemand daar ervaring mee?

Nou ja, de processor die onderweg is schijnt lekkerder over te clocken te zijn dan wat er nu in zit, ik hoop dat ik die wat verder over kan clocken. Misschien dat 4,5 GHz nog wat helpt.

@ hierboven: geen ervaring mee, ik ken de Xbox 360 versie en de PC versie, maar de PS3 nou weer net niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 18:56
Ik heb op de PS3 versie nog geen eenkeer een vastloper gehad. Ben ook van de normale versie naar de GOTY gegaan, en heb ong een week daarna een PS3 slim gehaald, waarop ik mijn savegame overgezet heb en nu verder ben gegaan. Al moet ik wel zeggen dat ik t spel nu ong 2 weken niet meer aangeraakt heb ivm het uitspelen van Ratchet & Clank a Crack in Time, en heb vandaag ook nogeens darksiders binnen gekregen :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Na deinstallatie van de vorige versie, en in de eerder genoemde probleem gebieden vaak te saven, ben ik er langs gekomen.

Nu lijkt het redelijk goed te gaan, daarna geen vastlopers meer gehad.
Ben inmiddels toch al weer redelijk stuk verder, ben nu met 3de DLC bezig, Mothership Zeta.
Mocht het probleem zich weer voordoen, dan deinstalleer ik de GOTY versie ook, en installeer ik wel opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-09 19:35
Verwijderd schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 23:32:
Ik kan me niet voorstellen dat wanneer het eigenlijk nog maar net speelbaar is op een Pentium 4 @ 3,6 GHz, dat het dan überhaupt speelbaar zou zijn op een computer met de minimale systeemeisen van 2,4 GHz. Iemand daar ervaring mee?
Ja, die Pentium 4 steld geen drol meer voor kwa performance, een ultra-budget-CPU als de E2140 (1600mhz) rent daar al rondjes om. :')
Heb ook een tijd een Celeron-D (Prescot core, iirc) gedraaid op >4Ghz. Die legde het, gigantisch, af tegen een simpele E6300 (1.83Ghz).

M.a.w. vergelijk die Mhz'en van die Netburst-rommel niet met C2D's, van heel die stelling blijft niets meer van over.

Vergelijking E2140 @ 1600mhz met Pentium 4 Prescot-core @ 3724mhz:
Links E2140, rechts Prescot

[ Voor 17% gewijzigd door SirNobax op 10-01-2010 13:27 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
SirNobax schreef op zondag 10 januari 2010 @ 13:20:
[...]

Ja, die Pentium 4 steld geen drol meer voor kwa performance, een ultra-budget-CPU als de E2140 (1600mhz) rent daar al rondjes om. :')
Heb ook een tijd een Celeron-D (Prescot core, iirc) gedraaid op >4Ghz. Die legde het, gigantisch, af tegen een simpele E6300 (1.83Ghz).

M.a.w. vergelijk die Mhz'en van die Netburst-rommel niet met C2D's, van heel die stelling blijft niets meer van over.
Nouja, je kan het aantal Mhz'en door 5 delen ofzo, dan kom je in de buurt van het vergelijkbaar aantal Mhz'en van een C2D. Zoiets :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet dat het niet al bekend was hoor, maar dan slaan die systeemeisen dus geheel op kont. Als je als systeemeis een processor van 2,4 GHz opgeeft en een mainstream processor van 3,6 GHz kan dat niet aan dan moeten ze hun systeemeisen misschien eens wat beter specificeren :p

Het is trouwens ook alleen een probleem in de DLC, verder gaat het best aardig. Ik zie nu ook opeens dat er wel multicore support in zit, dat is nieuw voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-09 19:35
Verwijderd schreef op zondag 10 januari 2010 @ 20:25:
Niet dat het niet al bekend was hoor, maar dan slaan die systeemeisen dus geheel op kont. Als je als systeemeis een processor van 2,4 GHz opgeeft en een mainstream processor van 3,6 GHz kan dat niet aan dan moeten ze hun systeemeisen misschien eens wat beter specificeren.
Ik zie het probleem niet zo.
Jouw 2-3 jaar oude processor voldoet simpelweg niet aan de Recommended systeemeisen, namelijk:

Recommended requirements:
  • Intel Core 2 Duo processor
Die 2.4Ghz gaat over minimum systeemeisen. Ik verwacht dat met alle opties (view distance, detail, etc) op minimum, het prima speelbaar (al dan niet met een frame-drop hier en daar) moet zijn op een Pentium 4, draaiend op 2.4Ghz.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb niet echt een probleem hoor, al lijk je dat uit mijn woorden opgemaakt te hebben :p Maar op zich heb je wel een puntje, ik had inderdaad even minimale en recommended systeemeisen op een hoop gegooid. Zal wel door het weer komen ofzo :z

Maargoed, over het algemeen vind ik dat een *kuch* 4,5 jaar oude processor het nog heel aardig doet. Het viel me alleen op dat waar ik op de Wasteland geen enkel probleem heb de boel te draaien er in de DLC ineens wel een probleem is, terwijl naar mijn idee die levels toch minder uitgebreid zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:59

Player1S

Probably out in the dark

Weet niet of ik het hier mag plaatsen maar het betreft wel Fallout.

In het Februari nr van het officiele Xbox magazine staat een item over Fallout New Vegas.

Heb ook wat geruchten hierover gelezen. Zo zou de characterkeuze gedaan zijn zoals Dragon Age (dus achtergrond e.d. heeft invloed op het begin van de game) en zou de capital wasteland klein zijn in verhouding met de map van New Vegas. Dit resulteert ook in voertuigen die je kunt kopen/stelen/winnen.
In hoeverre die geruchten waar zijn horen we waarschijnlijk 11 februari zodra het xbox magazine uit is.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obscure
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-12-2022

Obscure

Twinkie??

L1nt schreef op maandag 11 januari 2010 @ 10:06:
Weet niet of ik het hier mag plaatsen maar het betreft wel Fallout.

In het Februari nr van het officiele Xbox magazine staat een item over Fallout New Vegas.

Heb ook wat geruchten hierover gelezen. Zo zou de characterkeuze gedaan zijn zoals Dragon Age (dus achtergrond e.d. heeft invloed op het begin van de game) en zou de capital wasteland klein zijn in verhouding met de map van New Vegas. Dit resulteert ook in voertuigen die je kunt kopen/stelen/winnen.
In hoeverre die geruchten waar zijn horen we waarschijnlijk 11 februari zodra het xbox magazine uit is.
ja er is een fallout new vegas op komst, maar zelf heb ik er nog weinig over gehoord ik zou wel ff rond kunnen googelen. is wel interesant als je wagens hebt (en zoja watvoor wagens :D ) en dat van je achtergrond zou ook wel stoer zijn dan is het bijv niet easy om meteen goed te zijn

*als het goed is mag je dit gewoon posten*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

1 van de geruchten is dat je een Chinese agent kunt zijn. Wat ik er van begreep begin je in 2077 en sta je op het punt om in een grot zelfmoord te plegen nadat je omsingeld bent door US soldaten in power armors.
Op het moment dat jij je cyanide pil wil innemen vallen de bommen waarna je in een ghoul veranderd.

Ik kwam in eerste instantie heel moeilijk in Fallout 3 maar uiteindelijk zie ik het als 1 van de beste games die ik ooit heb gespeeld. Ik kan dus ook niet wachten tot New Vegas uit komt :)

[ Voor 5% gewijzigd door Player1S op 11-01-2010 12:16 ]

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obscure

Obscure

Twinkie??

dat zou inderdaad vet zijn als je om chinese agent bent :p maar me vraag is ook eigenlijk zou er een mogelijkheid wezen om fallout new vegas ook naar gebied van fallout 3 te kunne (want dat zou wel stoer zijn :D ( en ik hoop ook dat ze meer groen in de game zetten zoals bomen die leven :p )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Lijkt me sterk.

New Vegas wordt een op zichzelf staand spel.
Vraag is ook of de datum gelijk is aan F3.

De afstanden zou voor de gemiddelde bewoner in de fallout universe ook onbegonnen zijn. Je moet van de ene kant van het land naar de andere. In Nederland doe je dat (west naar oost) in kleine 2 uur. Dat red je niet in de VS ;)

Is het misschien beter om een apart topic te maken voor New Vegas of kunnen we gewoon hier verder gaan? Als in Februari meer info komt, denk ik dat de komende weken/maanden veel meer naar buiten komt en de discussies ook meer worden :)

[ Voor 3% gewijzigd door Player1S op 11-01-2010 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 22:07

Dennahz

Life feels like hell should.

Ben nu net begonnen met Fallout3. Leuk spel, maar begrijp tot op heden niet wat er zo super speciaal aan is? (:X). Ja, je kan keuzes maken e.d., maar dat kan je in andere spellen ook? Komt misschien omdat ik nog niet zo ver ben (net uit de Vault, beetje rondgelopen buiten).

Het spel heeft sowieso m'n aandacht wel getrokken, dus ga het zeker verder spelen! Je zit toch wel in het verhaal en wilt gewoon verder.

Doet me wel een beetje denken aan Bioshock, daar moest je ook dingen hacken e.d.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Dennahz schreef op maandag 11 januari 2010 @ 12:46:
Ben nu net begonnen met Fallout3. Leuk spel, maar begrijp tot op heden niet wat er zo super speciaal aan is? (:X). Ja, je kan keuzes maken e.d., maar dat kan je in andere spellen ook? Komt misschien omdat ik nog niet zo ver ben (net uit de Vault, beetje rondgelopen buiten).

Het spel heeft sowieso m'n aandacht wel getrokken, dus ga het zeker verder spelen! Je zit toch wel in het verhaal en wilt gewoon verder.

Doet me wel een beetje denken aan Bioshock, daar moest je ook dingen hacken e.d.
Bioshock ken ik niet, maar begin maar eerst met het spel (de Vault is eigenlijk niet meer dan de tutorial), kijk maar wat je ervan vindt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

In het begin kan het heel verwarrend zijn. Ik ben zelf meer sportgames en games waar je bij wijze van spreken aan het handje wordt meegenomen gewend.
In Fallout 3 ben je, na het verlaten van de vault, eigenlijk helemaal los gelaten. Dus geen handje wat je leid.
De eerste keer heb ik 'em dus ook weg gelegd en dacht ik hetzelfde als jou.
Bij mijn 2e poging viel het kwartje eindelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obscure

Obscure

Twinkie??

je moet fallout3 leren kennen en dan wil je de game niet meer los laten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is nou net de crux van het spel, dat beetje rondlopen. Het gaat er wat mij betreft om dat je zo 100 uur bezig geweest kan zijn zonder iets van de hoofdlijn verder gespeeld te hebben. Mits je dat wil, uiteraard.

Bioshock is op zichzelf een aardig spel, maar veel en veel beperkter. Dat is echt een lineaire shooter met wat leuke elementjes (plasmids, hacken). Fallout 3 is veel vrijer en uitgebreider dan dat.

Dus, loop eerst maar eens een paar dagen rond over de Wasteland en zie wat je daar allemaal opduikeld en/of probeer wat missies te doen, waarschijnlijk dat je dan al een stuk duidelijker is hoe één en ander gaat. Ik snapte het in het begin ook niet zo, maar toen ik het eenmaal snapte ben ik een week niet op school geweest :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Verwijderd schreef op maandag 11 januari 2010 @ 15:01:
[...]

Dat is nou net de crux van het spel, dat beetje rondlopen. Het gaat er wat mij betreft om dat je zo 100 uur bezig geweest kan zijn zonder iets van de hoofdlijn verder gespeeld te hebben. Mits je dat wil, uiteraard.

Bioshock is op zichzelf een aardig spel, maar veel en veel beperkter. Dat is echt een lineaire shooter met wat leuke elementjes (plasmids, hacken). Fallout 3 is veel vrijer en uitgebreider dan dat.

Dus, loop eerst maar eens een paar dagen rond over de Wasteland en zie wat je daar allemaal opduikeld en/of probeer wat missies te doen, waarschijnlijk dat je dan al een stuk duidelijker is hoe één en ander gaat. Ik snapte het in het begin ook niet zo, maar toen ik het eenmaal snapte ben ik een week niet op school geweest :p
Dat maakt bioshock natuurlijk niet een slechte(re) game hé. Ik persoonlijk hou veel meer van verhaalgedreven lineaire shooters dan sandbox games zoals GTA en Fallout. Met sandbox games heb ik altijd het idee dat ik alles moet doen, daardoor raak je van het pad van het hoofdverhaal af, wordt de game oninteressant en ugh.

/me Denkt aan Mass Effect

Al was fall out wel heel gaaf, jammer genoeg niet uitgespeeld. Ergens geformat en de save games niet opgeslagen oid, was vrij ver.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrVegeta schreef op maandag 11 januari 2010 @ 15:04:
Dat maakt bioshock natuurlijk niet een slechte(re) game hé. Ik persoonlijk hou veel meer van verhaalgedreven lineaire shooters dan sandbox games zoals GTA en Fallout. Met sandbox games heb ik altijd het idee dat ik alles moet doen, daardoor raak je van het pad van het hoofdverhaal af, wordt de game oninteressant en ugh.

/me Denkt aan Mass Effect

Al was fall out wel heel gaaf, jammer genoeg niet uitgespeeld. Ergens geformat en de save games niet opgeslagen oid, was vrij ver.
Ik vind Bioshock helemaal geen slechte game, ik speel het nog steeds met plezier. Maar vergeleken met Fallout vind ik één en ander wat beperkt. Als je zegt dat je van verhaalgedreven shooters houdt dan kan je ook nog wel lol hebben met Fallout als je gewoon de main verhaallijn blijft volgen. Het verschil is inderdaad dat het niet lineair is; je wordt niet door de spelwereld per se één kant op gedreven, daar kies je zelf voor.
Ik vind de vergelijking met GTA niet helemaal kloppen omdat de aard van het spel toch echt anders is, Fallout is veel meer een RPG, maar ik snap op zich wel wat je bedoelt :p

Ik zie Bioschock een beetje als een goede game in het oude genre en Fallout als een goede game in een nieuwe stijl. Dat maakt Bioshock op geen enkele manier slecht, maar ik heb wel het idee dat Fallout aanzienlijk meer biedt. Daar moet je van houden waarschijnlijk, maar als ik naar mijzelf kijk is het ook een manier van spelen waar veel mensen echt even aan moeten wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obscure

Obscure

Twinkie??

ik had juist niet bij fallout3 dat ik teveel afdwaalden van het verhaal :p ik zat juist vast aan de hoofdverhaal :p eerste x had ik de game in 2 dagen uitgespeeld en toen begon ik overnieuw en dan lkkr rond dwalen alles verkennen :p
spoiler:
meestal doe ik wel eerst request van three dog, zodat je overal galaxy news radio kan ontvangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:44

ijskonijn

Now MOVE!

Obscure schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 12:09:
spoiler:
meestal doe ik wel eerst request van three dog, zodat je overal galaxy news radio kan ontvangen
Ik ben nu de 2e keer bezig en ik heb precies hetzelfde gedaan, tot dit punt de verhaallijn gespeeld, nu weer wat sidemissies doen. Eerste walktrough was ik een "Good"-character, nu ga ik voor Evil >:)

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obscure

Obscure

Twinkie??

ijskonijn schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 12:37:
[...]

Ik ben nu de 2e keer bezig en ik heb precies hetzelfde gedaan, tot dit punt de verhaallijn gespeeld, nu weer wat sidemissies doen. Eerste walktrough was ik een "Good"-character, nu ga ik voor Evil >:)
ik heb onderhand al elke ding kunnen doen :p ik ben meestal wel good maar de apartement in tenpeny tower was namelijk ook wel leuk om te hebbe :p

maar soms ga ik nu nog wapens modden zodat ik bijvoorbeeld met een minigun mininukes schiet :p (je kan items zelf modden met G.E.C.K staat op bethasoft site is wel alleen voor pc gebruikers) maar dan kan je ook nog zkkr 10 uur plezier eruit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Soms weet je niet echt of een keuze effect heeft op de rest van het verhaal. Als ik bijv die kerel omleg die de boel runt in Megaton (ben z'n naam even kwijt). Is dit dan slim, of niet? Kan dan wel info over m'n pa lezen op z'n terminal, maar weet niet of dit dan dezelfde info zou zijn als ik van hem gekregen had en of hij verder nog nut had in het spel.

Lastig :p

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Dennahz schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 15:06:
Soms weet je niet echt of een keuze effect heeft op de rest van het verhaal. Als ik bijv die kerel omleg die de boel runt in Megaton (ben z'n naam even kwijt). Is dit dan slim, of niet? Kan dan wel info over m'n pa lezen op z'n terminal, maar weet niet of dit dan dezelfde info zou zijn als ik van hem gekregen had en of hij verder nog nut had in het spel.

Tja, da's het hele punt van Fallout :)
Er zijn meerdere manieren om dingen te bereiken, maar alles heeft wel een trade-off of some kind.
Er is niet echt een 'slimme' manier, je moet gewoon het karakter van je ventje volgen (roleplayen ;) ).

In jouw geval (het gaat over die kroeg-eigenaar, toch?)..
spoiler:
Kan je hem overtuigen om info te geven. Of je kan wachten tot-ie weg is en zijn terminal hacken. Je kan hem doodschieten en zijn terminal hacken of je kan een quest voor hem doen.
Als ik het goed heb :)
Geen van deze methodes is perse slimmer dan de andere, hoogstens... sneller :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:33

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Dennahz schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 15:06:

Geen enkele keuze heeft invloed op het hoofdverhaal, deze zal altijd dezelfde volgorde aanhouden, hooguit zullen er wat kleine stukjes en dialogen iets anders zijn.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou jezelf alleen niet te ongewenst maken in Megaton, het stadje is mij altijd goed van pas gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Verwijderd schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 18:04:
Ik zou jezelf alleen niet te ongewenst maken in Megaton, het stadje is mij altijd goed van pas gekomen.
Iedereen heeft een hekel aan dat figuur, volgens mij, dus bewijs ik ze min of meer een dienst :p

* Dennahz betrapt zichzelf erop dat hij echt meeleeft met het spel. Ben nog niet eens zo ver :D

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennahz schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 21:04:
Iedereen heeft een hekel aan dat figuur, volgens mij, dus bewijs ik ze min of meer een dienst :p

* Dennahz betrapt zichzelf erop dat hij echt meeleeft met het spel. Ben nog niet eens zo ver :D
Als het je te pakken heeft kost Fallout je meer tijd dan je lief is. Bel je baas maar vast, jij bent bent wel even zoet zo te horen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obscure

Obscure

Twinkie??

Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 00:46:
[...]

Als het je te pakken heeft kost Fallout je meer tijd dan je lief is. Bel je baas maar vast, jij bent bent wel even zoet zo te horen :p
lol
[brain post]
*stem in zijn hoofd* ga fallout3 doen~~ bel je baas dat je niet meer komt~~ koop alle uitbreidingen
[/brain post]

_/-\o_ _/-\o_ praise the atom of life _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door Obscure op 13-01-2010 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:50

Vrijdag

De Zwarte

Ik heb van de week de lunchbox gekocht voor mijn vriendin, zij had de gewone editie al dus heb ik het spel wat er in zit zelf gehouden en kan zij straks naar college met een leuk lunchtrommeltje :+

Moet het spel nog installeren maar ik vroeg me wat af met betrekking tot savegames. Binnenkort ga ik over op W7 en kan ik gewoon mijn savegame(s) op een andere partitie/stick zetten en dan later weer terugzetten? Las her en der namelijk dat er nogal wat problemen waren met patch 5. Kan ik beter wachten? Over een week of twee verwacht ik W7 aan te schaffen in elk geval.

Daarnaast ben ik ook een beetje een achievement zoeker en in tegenstelling tot de meesten van jullie speel ik veel spellen met een guide waar ik de achievements moet halen. (tja, iedere gek zijn gebrek :+ ) Echter, ik weet dat je dingen vaak op twee manieren kan oplossen maar kan je die good en bad karma achievements nou eigenlijk in één walkthrough halen of moet dat echt gescheiden?

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TroonStaal schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 22:50:
Daarnaast ben ik ook een beetje een achievement zoeker en in tegenstelling tot de meesten van jullie speel ik veel spellen met een guide waar ik de achievements moet halen. (tja, iedere gek zijn gebrek :+ ) Echter, ik weet dat je dingen vaak op twee manieren kan oplossen maar kan je die good en bad karma achievements nou eigenlijk in één walkthrough halen of moet dat echt gescheiden?
spoiler:
Ik hebt het nooit geprobeerd, maar als je hogere levels haalt zijn er bepaalde perks waarmee je je character in één keer van goed naar kwaad of andersom kunt krijgen. Ik kan me voorstellen dat je zo alle achievements in één keer kan halen, maar ik weet dus niet of er geen achievements zijn die óf het één óf het ander zijn door hun aard.

Maar speel het anders gewoon eens zo door, je zal zien dat het veel leuker is dan :p

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2010 02:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:44

ijskonijn

Now MOVE!

Ja dat kan, ik heb het zo gedaan:
Als je bijna op het kritieke punt staat om te levelen voor een karma-achievement, moet je saven. Het is het beste om te beginnen met Good Karma, karma omlaag halen is immers erg simpel, andersom niet.
Dus stel je bent level 19 en je hebt niet meer zo heel veel XP nodig, dan level je tot level 20 en dan krijg je de good-achievement. Laad de savegame (die je gesaved hebt bij level 19) en laat je karma zakken tot neutraal of slecht, bijvoorbeeld door dingen te jatten e.d. Je kunt ook niet-vijandelijke characters neerschieten maar dan moet je opletten dat je hier wel XP voor krijgt dus schiet er niet teveel neer want dan level je misschien te vroeg.
Zo heb ik de 3 achievements (Good, Neutral, Bad) in 1 walktrough gehaald.

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:25
heb het spel vandaag gekocht voor de pc (GOTY edition), maar het spel crashed constant naar de desktop :'(

Nu lees ik dat dit vrij vaak voorkomt. Heb hem al geupdate naar versie 1.7, maar dit mocht niet baten :(
Iemand nog ideeen waar dit aan kan liggen?

[ Voor 2% gewijzigd door PdeBie op 21-01-2010 23:12 . Reden: verkeerde editie omschrijving ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:26

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

pdebie schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 22:01:
heb het spel vandaag gekocht voor de pc (anniversary edition), maar het spel crashed constant naar de desktop :'(

Nu lees ik dat dit vrij vaak voorkomt. Heb hem al geupdate naar versie 1.7, maar dit mocht niet baten :(
Drivers videokaart up to date?

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
pdebie schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 22:01:
heb het spel vandaag gekocht voor de pc (anniversary edition), maar het spel crashed constant naar de desktop :'(

Heb je mods draaien? DLC's?
Probeer eerst even zo kaal mogelijk zonder mods of DLC's te laden.

En heb je de laagste settings geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
zoals eerder vermeld heb ik de GOTY editie, maar heb vooralsnog enkel alleen Fallout 3 geinstalleerd zonder ook maar enige extra uitbreidingen. Heb nu trouwens wel m'n resolutie iets verlaagd (van 1980x800 naar 1600x????) en nu lijkt het wel te werken.

Best raar dat de resolutie er voor zorgt dat hij crashed naar windows :/
Dat je er een lagere framerate door krijgt snap ik, maar gewoon keihard crashen??? Ik heb gewoon 3x die g.o.a.t. test moeten doen door die crashes :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je niet een onderdeel dat keihard over z'n nek aan het gaan is? Als het probleem minder wordt als je je resolutie verlaagt zou het best wel eens kunnen dat je GPU of GDDR te heet wordt ofzo. Als je andere problemen met Windows ofzo hebt zou dat niet mogen veranderen door de resolutie te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
lijkt me sterk. Ik speel COD6 MW2 vrijwel vol open (AA uit, evenals bij Fallout 3 trouwens) en die loopt als een trein. Nu weet ik wel dat Fallout zwaarder is dan MW2, maar toch....

Maar afijn....op 1600x1200 (1200 toch??) speelt het prima. Loopt soepel en heb een fps van 30~40, dus prima speelbaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meten is weten. Beetje op de gok is het natuurlijk onmogelijk de oorzaak vast te stellen. Juist dat er problemen onstaan bij het wijzigen van de resolutie is behoorlijk veelzeggend, maar dan moet je dan verder gaan zoeken waar dat in zit. MW2 kan een bepaald iets of onderdeel niet heel erg belasten terwijl Fallout 3 dat toevallig juist wel doet, dat soort dingen zijn niet ondenkbaar.

Maargoed, je bent blijkbaar ook blij met 1600x1200. (1600x1200 is trouwens een 4:3 verhouding, die 1980x800 van je zegt me helemaal niets wat bestaande verhoudingen betreft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Verwijderd schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 23:57:

Maargoed, je bent blijkbaar ook blij met 1600x1200. (1600x1200 is trouwens een 4:3 verhouding, die 1980x800 van je zegt me helemaal niets wat bestaande verhoudingen betreft).
waar heb ik met m'n hoofd gezeten toen ik die resoluties typte zeg :?
zal de bacardi cola geweest zijn O-)

1920x1080 was de eerste resolutie waar ik op draaide. 1680 x 1050 is de resolutie waar ik nu op speel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-04 07:10

McBoom

Broem

Moet het spel nog installeren maar ik vroeg me wat af met betrekking tot savegames. Binnenkort ga ik over op W7 en kan ik gewoon mijn savegame(s) op een andere partitie/stick zetten en dan later weer terugzetten? Las her en der namelijk dat er nogal wat problemen waren met patch 5. Kan ik beter wachten? Over een week of twee verwacht ik W7 aan te schaffen in elk geval.
Je kan je savegames gewoon kopiëren naar een stick o.i.d.. Ik doe dat ook altijd, aangezien ik het ook wel eens op de laptop van mijn vriendin speel. Het zijn wel 2 Windows 7 machines, maar savegames zijn savegames. Het lijk me stug dat als je ze van het ene soort OS naar een andere kopieert problemen oplevert.

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obscure

Obscure

Twinkie??

vrijdag liep ik bij mij de free record shop binnen :p en ik zat een bak met afgeprijsde games ( van 2 euro tot 15 euro) dus ik zat daar beetje in rond te kijken toen me oog viel op een broodtrommel :p dus ik pak die brood trommel "fallout 3: collectors edition" (ps3) voor maar 10 euro :) dus die kon ik eigenlijk niet laten liggen want ik zocht al een tijd naar de collectors edition van de game die niet duur was :D dus vrijdag kon me dag al niet meer stuk :)

btw een vraag bij collectors edition zit toch niks specials bij ingame? want kheb nog geen zin om hem uit de verpakking te halen als het er niet in zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Obscure schreef op maandag 25 januari 2010 @ 10:18:
vrijdag liep ik bij mij de free record shop binnen :p en ik zat een bak met afgeprijsde games ( van 2 euro tot 15 euro) dus ik zat daar beetje in rond te kijken toen me oog viel op een broodtrommel :p dus ik pak die brood trommel "fallout 3: collectors edition" (ps3) voor maar 10 euro :) dus die kon ik eigenlijk niet laten liggen want ik zocht al een tijd naar de collectors edition van de game die niet duur was :D dus vrijdag kon me dag al niet meer stuk :)

btw een vraag bij collectors edition zit toch niks specials bij ingame? want kheb nog geen zin om hem uit de verpakking te halen als het er niet in zit :)
nope. alleen extra's in real life ;)

wobbly head vault 13 dude, extra dvd en boekje en broodtrommeltje zelf :)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obscure

Obscure

Twinkie??

ja een zit een bobble head in, art book, making off dvd, brood trommel en de game ( kheb de doos wel open gemaakt maar de game en spul nog niet uit plastic gehaald :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Iemand enig idee wanneer Fallout Las Vegas uitkomt ongeveer?
Het enige wat ik kan vinden is '2010', waar ik niets aan heb :P

Overigens kwam ik er wel achter dat Oscuro meewerkt aan Fallout Las Vegas. Can't be bad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Kan ik tijdens het spelen ook nog veranderen van moeilijkheidsgraad? Zit nu op een stukje waar ik dus telkens dood ga. Heb eigenlijk geen zin meer. Heb weinig health en ook geen aid meer, dus het is iedere keer net niet...

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H3llSiNG
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 15:07

H3llSiNG

Meh.

Ja dat kan je kan hem tijdens het spelen gewoon op easy zetten dan word dat gelijk gebruikt.

Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Chill. Kan het nu niet proberen, want zit op m'n werk :p Vandaar de vraag.

Dan geef ik het toch nog een kans... ik haat van die stukjes waar je maar niet voorbij komt. Zelfs na 20x proberen (telkens loaden op een bepaald punt) lukt het niet. Dan maar zo :Y) Thx.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Anders gebruik je toch even een savegame ervoor en kies je een andere weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je trouwens lid worden van de brotherhood of steel en hoe kom je die citadel binnen, want de guards voor de poort laten je niet toe tenzij je goedkeuring van de leider hebt.

Ja ik weet, kan googlen naar de antwoorden maar dan krijg ik geen persoonlijke inbreng, zou graag wat meningen willen horen, mbt tot quests en leuke armor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:57

Shabbaman

Got love?

Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 10:43:
Kun je trouwens lid worden van de brotherhood of steel en hoe kom je die citadel binnen, want de guards voor de poort laten je niet toe tenzij je goedkeuring van de leider hebt.

Ja ik weet, kan googlen naar de antwoorden maar dan krijg ik geen persoonlijke inbreng, zou graag wat meningen willen horen, mbt tot quests en leuke armor.
spoiler:
Als je de main quest volgt komt dat vanzelf. Het is een van de laatste quests voordat je project purity activeert.

Zelf loop ik altijd rond met een recon armor, maar ik ga dan ook voor maximale sneakiness.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spoiler:
Met de DLC kan je trouwens ook al power armor dragen voordat je trained bent of de Citadel in mag.

Namelijk:
spoiler:
Als je Operation Anchorage hebt uitgespeeld kan je daarna een heel leuk power armor oppikken dat beter is dan wat dan ook dat ik tot nu toe tegen ben gekomen en bovendien zoveel hitpoints heeft dat het eigenlijk niet slijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok bedankt mensen,

Uhmm Camacha.. wat bedoel je met' "de DLC"?
Bedoel je daar Downloadable Content mee, like an addon?
Heb zelf nog geen enkel add-on of wat dan ook geinstalleerd voor Fallout dus, dont shoot me.

Gister na een tijdje pauze weer eens gespeeld.
Had eerst een heleboel sidequests gedaan en kon er geen meer vinden dus was ik verder gegaan met de main quest. Kwam ik uit in vault 112 met die Avatarish Second Life dinges, daar doorheen gesjeest en nu sta ik op het punt om mn pa te volgen naar Rivet City. Ben ik nu nog ver van het gedeelte waarbij ik de BS armor ga krijgen ? Zal ik me pa gelijk volgen of zijn er nog andere sidequests te vinden in deze omgeving ? (heb geen sidequests meer namelijk)

En ja ik kan nu wel even de hele lijst met sidequests downloaden maar dan is het geen spelen meer maar lijstje nalopen, zodoende dan ook mijn vraag aan jullie.

Alvast thanks for the effort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 16:47:
Uhmm Camacha.. wat bedoel je met' "de DLC"?
Bedoel je daar Downloadable Content mee, like an addon?
Heb zelf nog geen enkel add-on of wat dan ook geinstalleerd voor Fallout dus, dont shoot me.
Yup, downloadadble content. Wel de moeite waard vind ik, ik heb uiteindelijk de GOTY editie maar gekocht.
Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 16:47:
Kwam ik uit in vault 112 met die Avatarish Second Life dinges, daar doorheen gesjeest en nu sta ik op het punt om mn pa te volgen naar Rivet City. Ben ik nu nog ver van het gedeelte waarbij ik de BS armor ga krijgen ? Zal ik me pa gelijk volgen of zijn er nog andere sidequests te vinden in deze omgeving ? (heb geen sidequests meer namelijk)

En ja ik kan nu wel even de hele lijst met sidequests downloaden maar dan is het geen spelen meer maar lijstje nalopen, zodoende dan ook mijn vraag aan jullie.

Alvast thanks for the effort.
Tenzij je echt veel sidequests hebt gedaan zijn er altijd nog wel wat te vinden. In de buurt is voor mij nooit zo'n issue, ik ben altijd lekker op stap tot ik opeens in een hele andere hoek van de map zit :) Maargoed, op een gegeven moment zijn ze wel gewoon op natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok dan zal ik die DLC Add-ons ook maar gaan downloaden\kopen.

Blijkbaar heb ik ze nog niet allemaal gedaan wat betreft sidequests want er zijn nog add-ons te downlaoden :P
Je speel stijl lijkt op de mijne, gister was ik eerst nog ergens bezig bij de Jefferson memorial en voordat ik het in de gaten had zat ik in Vault 112 lol

Maar de vraag is nog steeds, zal ik me vader achterna gaan of niet ...
Achja we gaan het vanavond wee rmeemaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 17:10:
Ok dan zal ik die DLC Add-ons ook maar gaan downloaden\kopen.

Blijkbaar heb ik ze nog niet allemaal gedaan wat betreft sidequests want er zijn nog add-ons te downlaoden :P
Je speel stijl lijkt op de mijne, gister was ik eerst nog ergens bezig bij de Jefferson memorial en voordat ik het in de gaten had zat ik in Vault 112 lol

Maar de vraag is nog steeds, zal ik me vader achterna gaan of niet ...
Achja we gaan het vanavond wee rmeemaken.
spoiler:
Ik geloof ik niet dat dat de laatste quest is, maar ik zou niet te veel in de Main Quest verder spelen voor je de DLC hebt. Als je Broken Steel installeert verandert het einde en kun je verder spelen. Je kan er ook voor kiezen om veel te saven, zo kan je allebei de mogelijkheden meemaken

Enneh, wel kopen hè :p Ik koop meestal games als ze wat goedkoper geworden zijn, maar toen ik Fallout 3 op de geleende 360 van een vriend van mij meegemaakt had heb ik daarna de GOTYop de PC voor het volle pond gehaald.

Als je iets gaaf vind mag er best voor betaald worden.

Edit: downloaden kan ook legaal natuurlijk, even niet aan gedacht (iets met downloadable content ofzo :z ). Maargoed, als Intellected het netjes doet zijn er nog genoeg anderen die zich die boodschap aan mogen trekken :p

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2010 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:57

Shabbaman

Got love?

Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 17:14:
spoiler:
Ik geloof ik niet dat dat de laatste quest is, maar ik zou niet te veel in de Main Quest verder spelen voor je de DLC hebt. Als je Broken Steel installeert verandert het einde en kun je verder spelen. Je kan er ook voor kiezen om veel te saven, zo kan je allebei de mogelijkheden meemaken
Je kan altijd vanaf je laatste savegame verder spelen nadat je Broken Steel hebt geinstalleerd. Trouwens, Fallout New Vegas nieuws:
Fallout: New Vegas Set For Fall Release
The next big Fallout game, Fallout: New Vegas will be out for PC, PlayStation 3 and Xbox 360 this fall, publisher Bethesda Softworks announced today. A new trailer accompanied the news, which raises questions about Bethesda's other projects.

Fallout New Vegas was announced by Bethesda last year. The game is being developed by Obsidian Entertainment, a studio comprised of many developers who worked on earlier Fallout games.

There's little we know yet about the plot of the new game. The trailer only sets the mood, depicting Las Vegas at night and ending with the line familiar to Fallout players: "War never changes." The Fallout universe is set in the future, in a post-apocalyptic United States.

Notable in this trailer is the appearance of a man in armor with a flag from California. While Fallout 3 took place in and around Washington, D.C., the classic PC Fallout games took place on the West Coast.

The trailer does not reveal anything about the gameplay, though Bethesda's head of marketing and communications, Pete Hines, told Kotaku last year that New Vegas would be a role-playing game experience. That fits with the expertise of Obsidian Entertainment, which has recently made major role-playing games such as Star Wars: Knights of the Old Republic II and the forthcoming espionage RPG Alpha Protocol. Last April, Hines said the game was not technically a sequel to Fallout 3 but should be seen as another story in the Fallout universe.

Fallout: New Vegas is not being made by Bethesda's in-house team, led by designer Todd Howard. That group, which has worked on one big game at a time, from Elder Scrolls IV: Oblivion in 2006 to Fallout 3 in 2008 appeared to be on an every-other-year pace for game releases. The Fallout: New Vegas announcement, however, would appear to leave Bethesda less room to launch a second major game in the fall, something the company hasn't done before.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Interessant filmpje. Blijkbaar werkt de Hoover Dam nog? (Gezien het vele licht in de stad?)

[ Voor 24% gewijzigd door anandus op 04-02-2010 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo'n dam is natuurlijk ook behoorlijk robuust gebouwd en afgeschermd door de kloof waar hij in gebouwd is, dus op zich is dat niet eens zo'n gekke gedachte. Het was me trouwens ook al opgevallen dat er in Fallout 3 overal licht aanwezig is zonder dat daar een duidelijk aanwezige infrastructuur voor bestaat.

Hmm, even afwachten nog of het niet net zo'n deceptie wordt als Fable 2 toendertijd (ben blij dat ik daar toen toch geen 360 voor gekocht heb) maar dit zou wel eens een goede reden kunnen worden om toch maar eens aan een nieuw mobo/proc/geheugensetje te gaan denken. De rest van m'n hardware zou tegen die tijd nog moeten voldoen, misschien dat de 4770 tegen die tijd een update mag krijgen.

Het feit dat het door een andere team wordt ontwikkeld dan Oblivion en Fallout 3 vind ik toch wel erg jammer, aangezien ik dat twee uitermate goede games vind. Maargoed, voorlopig wil ik ze nog wel het voordeel van de twijfel geven.
Shabbaman schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 17:08:
Je kan altijd vanaf je laatste savegame verder spelen nadat je Broken Steel hebt geinstalleerd. Trouwens, Fallout New Vegas nieuws:
Dan had ik het verkeerd begrepen dat dat niet kon. Ikzelf heb Fallout zonder DLC op de 360 uitgespeeld en ben nu met DLC bezig op de PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:51
Verwijderd schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 23:13:
Zo'n dam is natuurlijk ook behoorlijk robuust gebouwd en afgeschermd door de kloof waar hij in gebouwd is, dus op zich is dat niet eens zo'n gekke gedachte. Het was me trouwens ook al opgevallen dat er in Fallout 3 overal licht aanwezig is zonder dat daar een duidelijk aanwezige infrastructuur voor bestaat.

Hmm, even afwachten nog of het niet net zo'n deceptie wordt als Fable 2 toendertijd (ben blij dat ik daar toen toch geen 360 voor gekocht heb) maar dit zou wel eens een goede reden kunnen worden om toch maar eens aan een nieuw mobo/proc/geheugensetje te gaan denken. De rest van m'n hardware zou tegen die tijd nog moeten voldoen, misschien dat de 4770 tegen die tijd een update mag krijgen.

Het feit dat het door een andere team wordt ontwikkeld dan Oblivion en Fallout 3 vind ik toch wel erg jammer, aangezien ik dat twee uitermate goede games vind. Maargoed, voorlopig wil ik ze nog wel het voordeel van de twijfel geven.

[...]

Dan had ik het verkeerd begrepen dat dat niet kon. Ikzelf heb Fallout zonder DLC op de 360 uitgespeeld en ben nu met DLC bezig op de PC.
Er word ergens in FO3 door zon random gastje met een labcoat gezegt dat het "wonderlijk is dat er nog steeds stroom is, de mensen voor de oorlog hadden in iedergeval een goede infrastructuur... Waar de stroom vandaan komt is mijn een raadsel, volgensmij van ergens buiten DC" Ff grofweg vertaalt naar het nederlands dan.

Volgensmij een van die ghoul sientist @ die radar dingen

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D4NG3R NL schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 23:31:
Er word ergens in FO3 door zon random gastje met een labcoat gezegt dat het "wonderlijk is dat er nog steeds stroom is, de mensen voor de oorlog hadden in iedergeval een goede infrastructuur... Waar de stroom vandaan komt is mijn een raadsel, volgensmij van ergens buiten DC" Ff grofweg vertaalt naar het nederlands dan.

Volgensmij een van die ghoul sientist @ die radar dingen
Heh, ook wel fijn, gamebouwers die nog een gezonde dosis zelfspot en -kritiek hebben en zich daar vervolgens vrolijk met een enkele NPC tegen indekken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vegas mag niet uitkomen voordat ik F3 heb uitgespeeld ! NEIN!!

Ben trouwens in The Citadel getrained om power armour te mogen dragen, YeY..
Maar de armour die ik van de Rangers had gekregen doet zn werk nog beter dan de power armours.

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Ik heb deze game gisteren besteld bij Media Offer. Ben heel benieuwd of ik het wat vindt.

Ik heb eigenlijk voornamelijk shooters en games als Uncharted gespeeld, dus heb geen idee waar ik aan begin. :)

Zijn er hier nog mensen voor wie dit hun eerste RPG was? Hoe waren jullie ervaringen op het begin?

Verwijderd

bram1984 schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 11:24:
Zijn er hier nog mensen voor wie dit hun eerste RPG was? Hoe waren jullie ervaringen op het begin?
Eerste RPG niet echt, maar wel eerste RPG van dit kaliber. In het begin ga je je ongelooflijk verloren voelen en denken waar de fuck dit spel over gaat, maar als je daar eenmaal doorheen bent wil je niets anders meer. Vergeet niet te checken hoe het VATS systeem werkt, dat maakt het een stuk leefbaarder.

Het is eigenlijk niet echt te vergelijken met enige andere RPG die ik gespeeld heb, maar als je eenmaal door hebt hoe één en ander werk laat het je niet echt meer los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ik heb de game net een uurtje of twee gespeeld, maar het is echt niks voor mij. Ik heb echt mijn best gedaan om alles uit te vogelen, maar als de verveling en langdradigheid na zo'n korte tijd al toeslaat, dan kun je er maar beter mee stoppen. De hele tijd maar iedereen aan moeten spreken, zinnetjes moeten kiezen, op kastjes en andere voorwerpen moeten klikken.

Ik zal wel ongeduldig zijn hoor, maar ik wil vanaf de eerste seconde door een game gegrepen worden, en dat is hierbij helaas niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
bram1984 schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 15:44:
Ik heb de game net een uurtje of twee gespeeld, maar het is echt niks voor mij. Ik heb echt mijn best gedaan om alles uit te vogelen, maar als de verveling en langdradigheid na zo'n korte tijd al toeslaat, dan kun je er maar beter mee stoppen. De hele tijd maar iedereen aan moeten spreken, zinnetjes moeten kiezen, op kastjes en andere voorwerpen moeten klikken.

Ik zal wel ongeduldig zijn hoor, maar ik wil vanaf de eerste seconde door een game gegrepen worden, en dat is hierbij helaas niet het geval.
Hoelang heb je na de tutorial gespeeld? (dus buiten)
De tutorial is inderdaad weinig actievol.

Maar het blijft een beetje een RPG, dus met mensen ouwehoeren en spullen bekijken blijft een onderdeel ervan.

[ Voor 7% gewijzigd door anandus op 12-02-2010 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
Vind ik persoonlijk wel ;) je begint gewoon letterlijk bij je geboorte :P

Maarja, RPG's vind je leuk.. Of vind je geen bal aan, want de meeste RPG's beginnen vrij traag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Blijkbaar ;)

Ik ben vroeger wel helemaal gek geweest op Blade Runner, maar dat is echt een adventure. Ik had gehoopt die beleving een beetje terug te vinden. Het concept van Fallout spreekt me ook wel aan.

Ach, ik heb het in ieder geval geprobeerd.

Ik heb overigens gespeeld tot een stukje in Megaton. Dan zullen jullie wel zeggen: "tja, maar daar begint het pas, nog even doorbijten." Maar ik had gewoon echt geen zin meer, ik luisterde ook nog maar half naar de dialogen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Maar dat is wel waar het pas echt begint :P

Maar als je niet naar dialogen wil luisteren en jezelf niet wil 'onderdompelen', dan is het niets voor jou, denk ik :)

[ Voor 58% gewijzigd door anandus op 12-02-2010 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ik denk toch dat het gebrek aan RPG ervaring me ook parten heeft gespeeld. Al die info op dat ding dat om je arm zit, ik zag door de bomen het bos niet meer. Veel mensen zijn waarschijnlijk ook van Oblivion af gekomen, en dat schijnt er heel erg op te lijken.

Ik moet overigens wel zeggen dat ik het uitzicht, op het moment dat je naar buiten stapt, prachtig vond. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
bram1984 schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 16:49:
Blijkbaar ;)

Ik ben vroeger wel helemaal gek geweest op Blade Runner, maar dat is echt een adventure. Ik had gehoopt die beleving een beetje terug te vinden. Het concept van Fallout spreekt me ook wel aan.

Ach, ik heb het in ieder geval geprobeerd.

Ik heb overigens gespeeld tot een stukje in Megaton. Dan zullen jullie wel zeggen: "tja, maar daar begint het pas, nog even doorbijten." Maar ik had gewoon echt geen zin meer, ik luisterde ook nog maar half naar de dialogen. :P
Blaas die atoombom op en je vind het instant geniaal xD.
bram1984 schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 17:05:
Ik denk toch dat het gebrek aan RPG ervaring me ook parten heeft gespeeld. Al die info op dat ding dat om je arm zit, ik zag door de bomen het bos niet meer. Veel mensen zijn waarschijnlijk ook van Oblivion af gekomen, en dat schijnt er heel erg op te lijken.

Ik moet overigens wel zeggen dat ik het uitzicht, op het moment dat je naar buiten stapt, prachtig vond. :)
Klopt :o, eerst zeg maar dat felle zonlicht.. en dan sta je daar op die rots _/-\o_

[ Voor 30% gewijzigd door D4NG3R op 12-02-2010 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ik ga 'm niet meer spelen, laat staan dat ik ook nog eens moet gaan uitzoeken hoe die atoombom op de blazen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bram1984 schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 18:05:
Ik ga 'm niet meer spelen, laat staan dat ik ook nog eens moet gaan uitzoeken hoe die atoombom op de blazen. :)
Tsk tsk, het heeft mij nog veel meer tijd gekost om het te snappen maar ik heb er geen spijt van gehad. Je begint echt net pas als je bij Megaton bent, voor die tijd is het inderdaad wat langdradig (ook omdat je dan nog niet de keus hebt een andere kant op te gaan).

Ik ben Oblivion pas gaan spelen na Fallout, dus dat speelt bij mij ook niet mee. Niet zo miepen en gewoon even doorgaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bram1984 schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 18:05:
Zoals Camacha hierboven al aangeeft, niet miepen gewoon even doorspelen.

Volgens mij heeft iedereen dit fenomeen in het begin, dat ze worden overwelmd met vrijheid em denken van wow wat nu.

Maar als je eenmaal op dreef bent jonge.. dan wil je gewoon niks anders meer dan die *#@! mutants de hoofd opblazen en lekker staan VATten met je chinese assault rifle.

The Urban Legend has spoken!

ps: Oja, je moet ook van de sfeer kunnen genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:50

Vrijdag

De Zwarte

Ik loop nu ook wat rond door de wereld van Fallout en het is best leuk rondzwerven. Alleen had ik wel graag gezien dat er toch wat meer vijanden rond zouden lopen. Massa's zoals Serious Sam hoeft niet maar ietsje meer had er wel wat meer actie in gezeten.

Verder is het wel lekker knallen met dat VATS en moet ik het natuurlijk eerder uitspelen dan mijn vriendin :P
Heb alleen de dlc nog niet maar dat komt tzt wel. Eerst hier maar eens een beetje rondwandelen.

[ Voor 11% gewijzigd door Vrijdag op 15-02-2010 16:21 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbassie
  • Laatst online: 16-09 17:05

Ongeveer hetzelfde hier! Alleen is dit niet m'n eerste RPG.
Heb het spel ooit eens gedownload :$ maar die werkte niet echt goed. Een aantal weken geleden heb ik een PS3 gekocht en kon ik voor 20 euro FO3 kopen, voor de PS3 dus. Na weer het een en ander gelezen te hebben, besloot ik het dan toch weer te proberen.

Maar helaas...ik kom er gewoon niet doorheen, het is gewoon zo ongelooflijk saai! Teveel dialogen, teveel skills om je punten in te verdelen, irritante radar enz.
Misschien komt het omdat ik niet zo van die apocalyptische wereld hou (Mad Max was ook crap)
Maar aan de andere kant, Oblivion vond ik ook geen hol aan. Opzich wel apart aangezien ik wel van RPG's hou. :) Ben alleen geen fan van de games die Bethesda maakt, blijkbaar.

Verwijderd

superbassie schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 21:16:
[...]

Opzich wel apart aangezien ik wel van RPG's hou. :) Ben alleen geen fan van de games die Bethesda maakt, blijkbaar.
Volgens mij heb je gewoon last van "teveel vrijheid" in deze games 8)

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:54
Verwijderd schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 11:41:
[...]

Volgens mij heb je gewoon last van "teveel vrijheid" in deze games 8)
Heb ik dus wel. Vind het gewoon ''eng'' om gewoon ergens heen te lopen. Klinkt vreemd, maar ik heb toch liever dat ik iets meer aan het handje wordt gehouden, dan dat ik ineenkeer in zo'n grote open wereld wordt gegooid. Toen ik the Vault uitliep had ik echt zoiets van WTF, en nu ?? Dit vind ik toch iets fijner in Mass Effect (1&2)

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Verwijderd

Ook dat is een kwestie van wennen hoor. In het begin had ik ook geen flauw idee wat ik er mee aan moest en misschien zelfs het idee dat Bethesda daar wel iets harder z'n best op had mogen doen. Maar als je eenmaal duidelijk is hoe het systeem werkt dan valt het wat mij betreft ruim te prefereren boven het traditionele railssysteem (want zo gaat dat dan voelen).

spoiler:
Je zult inderdaad eerst even op zoek moeten naar iets of iemand die je een opdracht geeft, al heb je volgens mij altijd een volgende missie voor de hoofdlijn. Als je dan op je Pip-boy de map opzoekt kan je zo zien waar je heen moet en als je die quest als mainquest instelt (standaard de hoofdquests) dan krijg je in je compass ook netjes een marker waar je hemelsbreed heen moet. Dat verdwaalde is maar relatief :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Timocos schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 13:19:
[...]
Toen ik the Vault uitliep had ik echt zoiets van WTF, en nu ?? Dit vind ik toch iets fijner in Mass Effect (1&2)
Zoals hierboven ook al gezegd, zodra je de vault uitkomt, hoef je alleen maar even op je map of kompas te kijken, en de marker te volgen. Zodra je op de plaats van die marker uitkomt, sturen je gespreksopties die je hebt met de mensen daar je vanzelf op de hoofdmissie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had het niet voor niets in spoilertags gezet :) Sommige mensen willen wel horen over mods enzo, maar de rest zelf uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:54
Heb gisteravond maar weer even een stukje verder gespeeld :) Kwam er nu ook achter dat er op je Pipding een radio zit :P Speelt iets lekkerder met van die oude nummers op de achtergrond haha. Helemaal grappig als je dan met dat VAT iemand in slomo dood schiet en ondertussen zo'n romantisch nummer hoort hahah.

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 08:46:
Ik had het niet voor niets in spoilertags gezet :) Sommige mensen willen wel horen over mods enzo, maar de rest zelf uitzoeken.
Dat is nogal een spoiler ook zeg: volg de questmarker! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Laatst online: 09:41

RnB

Ik heb vandaag level 20 gehaald en sindsdien krijg ik geen experience points meer. Nagoed, prima, dan zal het wel de max zijn, maar als ik dan bij mijn trophy list kijk, dan zie ik er 3 staan die je kan halen, wanneer je level 30 hebt gehaald met verschillende karma's.
Hoe kan ik deze trophies ooit halen, als ik niets meer haal na level 20?

Dit is btw op een ps3.

[ Voor 5% gewijzigd door RnB op 19-02-2010 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-09 16:18
Dmv van de "broken steel" dlc kan je tot level 30 gaan.

[ Voor 17% gewijzigd door DaRKie op 19-02-2010 13:51 . Reden: verkeerde dlc :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
heb je DLC?

de level cap van de main game is 20.
in de downloadable content word deze verhoogd, en de trophies die je ziet, zijn er ook van de DLC.

ik heb overigens pas de platinum binnen gehaald voor fallout 3 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Laatst online: 09:41

RnB

Oh, dat is dan weer jammer. :O
Ik heb geen DLC nee, helaas. Thanks voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M a r c o schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 12:39:
Dat is nogal een spoiler ook zeg: volg de questmarker! ;)
Sommige mensen willen nou eenmaal alles zelf uitzoeken, ik ben daar één van. Waarom niet het zekere voor het onzekere nemen en gewoon even spoilertags gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 14:15:
[...]
Sommige mensen willen nou eenmaal alles zelf uitzoeken, ik ben daar één van. Waarom niet het zekere voor het onzekere nemen en gewoon even spoilertags gebruiken :)
Niet om er nou een hele discussie van te gaan maken hoor, maar volg de questmarker, is net zo iets als bij Fifa zeggen dat je de bal in de goal moet zien te krijgen.

Kijk als ik nou het volgende had gezegd, dan was het wat anders geweest:
spoiler:
Ga naar Megatown, en vraag daar rond over je vader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M a r c o schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 14:28:
Niet om er nou een hele discussie van te gaan maken hoor, maar volg de questmarker, is net zo iets als bij Fifa zeggen dat je de bal in de goal moet zien te krijgen.

Kijk als ik nou het volgende had gezegd, dan was het wat anders geweest:
spoiler:
Ga naar Megatown, en vraag daar rond over je vader.
Fallout kan je ook prima spelen zonder die questmarkers, het duurde een tijdje voordat ik doorhad dat die dingen er ook in zaten (ja, typische man die nooit de handleidingen/menuutjes leest), ik ben naar Rivet City gelopen puur op aanwijzingen van NPCs, niet via de map. Wat je in je spoilertags zet komt ook automatisch in je scherm te staan als de mainline je hoofdquest is, dus daar zie ik niet veel verschil tussen.

Maargoed, blijkbaar verschillen we van mening, dat is prima.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2010 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doordat het nog wel een tijdje gaat duren voordat Fallout4 uitkomt heb ik maar Fallout 3 GOTY voor de PC besteld (15 pond bij amanzon.co.uk :) ) zodat ik ook nog eens wat met mods kan aan klooien. :P

Mijn vraag is een beetje wat de aanraders zijn? Ik zit al een beetje te zoeken op http://www.fallout3nexus.com, maar wil ook weer niet duizend en één mod gaan uit proberen. O-)

Waar ik sowieso naar zoek is een mod die de background music aanpakt, dus een tip in die richting zou leuk zijn. :) Verder de mod Fellout lijkt me wel wat, wellicht dat iemand daar al ervaring mee heeft.

Uiteraard zal ik ook de Fallout mod manager gebruiken hiervoor.

Oh en wat zijn de ervaringen met FWE - FO3 Wanderers Edition?
Hoewel het er erg leuk uitzag en de muziek in het filmpje top is, hoewel ik me afvraag of ze dat echt gebruiken in de mod... lijkt het een beetje of het FPS gedeelte wat is doorgeschoten...en dat lijkt me zonde bij Fallout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-08 22:12
Fellout is een must-install voor mij. Het ziet er veel mooier uit!
Dit is een mooi topic op een goed forum die volledig over F3 mods gaat, lees dit voor alles wat je maar wil weten!
(let wel op: om te kunnen posten moet je betalen, lezen is gratis)
http://forums.somethingaw...read.php?threadid=3186281

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

mmmm vreemd. Van de week een nieuwe playtru begonnen en toen ik net uit de vault kwam kwam ik achter een bugje

spoiler:
Three Dog begint opeens over het nieuws dat het 2 weken geleden is dat BoS en m'n pa project purity hebben terug gewonnen en dat iedereen vers water gaat krijgen....beetje vreemd want heb me pa nog nieteens gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
M a r c o schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 13:51:
knip..
ik heb overigens pas de platinum binnen gehaald voor fallout 3 :P
Mag ik je dan wat vragen ?
Heb verschillende trophy's blijkbaar gemist, die ik niet alsnog kan halen binnen dezelfde game.

Als je een nieuw spel begint (zelfde gebruiker), en je haalt ze alsnog, heb je dan nog kans op Platinum ?
Misschien dat jij hem wel in 1x hebt gehaald, in dat geval, misschien dat iemand anders het antwoord weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Yippie schreef op zondag 28 februari 2010 @ 21:43:
[...]

Mag ik je dan wat vragen ?
Heb verschillende trophy's blijkbaar gemist, die ik niet alsnog kan halen binnen dezelfde game.

Als je een nieuw spel begint (zelfde gebruiker), en je haalt ze alsnog, heb je dan nog kans op Platinum ?
Misschien dat jij hem wel in 1x hebt gehaald, in dat geval, misschien dat iemand anders het antwoord weet.
Dat kan gewoon. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Inderdaad, ik heb mijn trophy om level 7 als neutral en evil te halen pas in de 2e playthrough gehaald.
Alle andere in de 1e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Super, ben inmiddels met het laatste onderdeel bezig van de DLC's, en ga dan de missende onderdelen halen.
M a r c o schreef op zondag 28 februari 2010 @ 22:10:
[...]
Inderdaad, ik heb mijn trophy om level 7 als neutral en evil te halen pas in de 2e playthrough gehaald.
Alle andere in de 1e.
Dat hoeft toch niet ? Het maakt toch niet uit welke van de 3 moeilijkheidsgraad je haalt voor de level trophy's ?
Net als dat de DLC trophy's niet benodigd zijn om de status Platinum te halen.

Je moet de 50 trophy's halen, that's it, toch ?

[ Voor 70% gewijzigd door Yippie op 28-02-2010 23:04 ]

Pagina: 1 ... 14 ... 18 Laatste