Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obscure
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-12-2022

Obscure

Twinkie??

anandus schreef op maandag 09 november 2009 @ 09:39:
[...]
Daar hoef je toch niet zo'n hoog level voor te zijn? Op level 2/3 lukt dat ook prima, hoor :)
De muties zijn geleveld, dus als je level 10 bent zijn ze stukken moeilijker dan als je level 2 bent :)

[...]
Helaas gaat dat een beetje vervelen na een tijdje.

Gelukkig, als je dit spel op de pc hebt, zijn er mods met extra radiostations of liedjes.
Persoonlijk vind ik 'There's more where that came from' een goede mod, die voegt 100 liedjes toen aan Threedog's repertoire, allemaal helemaal perfect passend :)
idd ik heb hem ook voor de pc die mod is zeer goed, er zitten ook paar nummers in die het maken van de game had beinvloed maar ze hadden die niet in game gedaan :( (mijn nummer 1 mod voor pc is toch de betere zonnestralen (geen idee hoe die heet want er zijn er meerdere van en kan nu thuis niet kijken :p ben op stage))
Qoriox schreef op maandag 09 november 2009 @ 10:11:
[...]

Tsja, ik speel op de PS3. Nog geen BS voor mij dus. Ach, ben pas lvl 4 en ben pas helemaal in het begin. Ga nu een boodschap van Lucie doorgeven:-)
ah ok die vond ik de eerste keer wel lastig want kwist niet wat ik moest doen :p (teminste wat is moest zegge tege die gaster :p)

[ Voor 16% gewijzigd door Obscure op 09-11-2009 11:14 . Reden: nieuwe quote toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azertyftw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-03 14:53
Hmm heb het gespeeld maar is helaas niet mijn game.
De gameplay spreekt me totaal niet aan. Achja, genoeg leuke games zou ik zeggen.

It's super mega death christ 4000 B.C. Version 2.0 Beta B*tch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bleh, ik heb net de derde vastloper op de PC gehad, misschien al de vierde. Ik heb Fallout 3 echt helemaal ziek gespeeld op de geleende 360 Elite van een vriend van mij (als in, een keer een week niet buiten geweest en meer dan 24 uur non-stop spelen) en toen heb ik misschien één keer een freeze gehad, nu al drie keer op één avond.

Allemaal leuk en aardig, maar als ik dan besluit toch maar 50 euro neer te leggen voor een game die ik eigenlijk al heb uitgespeeld (weliswaar nu met DLC) wil ik dat soort geintjes toch ook zo min mogelijk meemaken. Ik heb notabene mijn nieuwe videokaart (4770) uitgezocht aan de hand van wat nog fatsoenlijk Fallout 3 zou kunnen draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obscure

Obscure

Twinkie??

Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2009 @ 08:43:
Bleh, ik heb net de derde vastloper op de PC gehad, misschien al de vierde. Ik heb Fallout 3 echt helemaal ziek gespeeld op de geleende 360 Elite van een vriend van mij (als in, een keer een week niet buiten geweest en meer dan 24 uur non-stop spelen) en toen heb ik misschien één keer een freeze gehad, nu al drie keer op één avond.

Allemaal leuk en aardig, maar als ik dan besluit toch maar 50 euro neer te leggen voor een game die ik eigenlijk al heb uitgespeeld (weliswaar nu met DLC) wil ik dat soort geintjes toch ook zo min mogelijk meemaken. Ik heb notabene mijn nieuwe videokaart (4770) uitgezocht aan de hand van wat nog fatsoenlijk Fallout 3 zou kunnen draaien.
bij mij pc loopt hij ook steeds vast (lijkt net alsof me pc het niet aankan 7(8)7 ) het is idd een geweldig spel :) alleen wel jammer van sommige bugs waaronder het vastlopen op je pc. een aanraader is nog niet meteen alle uitbreidingen te installeren want dant kan je sommige wapens niet krijgen (zoals alienblaster), beste is eerst spel normaal uit te spelen dan broken steel, en dan kan je gewoon de rest doen. mothership zeta zou ik als laatst doen omdat je als je nog geen alien blaster hebt kan je die niet meer krijgen :( (ik weet niet of je die erbij krijgt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Obscure schreef op woensdag 11 november 2009 @ 09:25:
bij mij pc loopt hij ook steeds vast (lijkt net alsof me pc het niet aankan 7(8)7 ) het is idd een geweldig spel :) alleen wel jammer van sommige bugs waaronder het vastlopen op je pc. een aanraader is nog niet meteen alle uitbreidingen te installeren want dant kan je sommige wapens niet krijgen (zoals alienblaster), beste is eerst spel normaal uit te spelen dan broken steel, en dan kan je gewoon de rest doen. mothership zeta zou ik als laatst doen omdat je als je nog geen alien blaster hebt kan je die niet meer krijgen :( (ik weet niet of je die erbij krijgt)
Hè wat? Het lijkt me toch juist dat wanneer je de DLC erbij laadt dat je dan wel exotische wapens kan krijgen in plaats van alleen de wapens die je in het origineel kon krijgen? Leg eens precies uit wat je bedoelt (pwetty please)?

Ik heb juist alle DLC erbij gegooid omdat ik merkte dat ik het spel, hoe uitgebreid ook, precies hetzelfde een tweede keer met dezelfde content uitspelen een beetje saai vond. Daarom heb ik nu maar de DLC erbij geladen zodat ik nog eens wat nieuwe onbekende dingen kan tegenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2009 @ 11:14:
[...]

Hè wat? Het lijkt me toch juist dat wanneer je de DLC erbij laadt dat je dan wel exotische wapens kan krijgen in plaats van alleen de wapens die je in het origineel kon krijgen? Leg eens precies uit wat je bedoelt (pwetty please)?
Ik denk dat-ie bedoelt dat je bijv.
spoiler:
Zonder Zeta bij de gecrashte UFO kan komen en de alien blaster op kan pakken.
Met Zeta wordt je omhoo gebeamd.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obscure

Obscure

Twinkie??

Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2009 @ 11:14:
[...]

Ik heb juist alle DLC erbij gegooid omdat ik merkte dat ik het spel, hoe uitgebreid ook, precies hetzelfde een tweede keer met dezelfde content uitspelen een beetje saai vond. Daarom heb ik nu maar de DLC erbij geladen zodat ik nog eens wat nieuwe onbekende dingen kan tegenkomen.
tuurlijk krijg je wel andere wapens die goed en sterk zijn maar alien blaster kan een damage doen van 106 (als ik me goed herinder) en zover zijn er weinig/geen andere guns die in de buurt komen van die damage (als ik heavy wapens zoals fatman niet mee tel)

spoiler:
meschien komt de guass gun in de buurt van damage van alien gun (deze zit in operation anchorage)kheb alweer een tijdje niet gespeeld
anandus schreef op woensdag 11 november 2009 @ 11:18:
[...]
Ik denk dat-ie bedoelt dat je bijv.
spoiler:
Zonder Zeta bij de gecrashte UFO kan komen en de alien blaster op kan pakken.
Met Zeta wordt je omhoo gebeamd.
dat bedoel ik ook :p

[ Voor 12% gewijzigd door Obscure op 11-11-2009 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:01

Shabbaman

Got love?

Volgens mij kan je die Alien Blaster op de crash site vinden nadat je Mothership Zeta uitgespeeld hebt. En in Broken Steel kan je 'm ook vinden. Eigenlijk speel ik liever met A3-21's Plasma Rifle dan met de Alien Blaster, omdat je daar tenminste een fatsoenlijke hoeveelheid ammo voor hebt. Een schot meer of minder maakt ook niet echt uit.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obscure

Obscure

Twinkie??

Shabbaman schreef op woensdag 11 november 2009 @ 11:36:
Volgens mij kan je die Alien Blaster op de crash site vinden nadat je Mothership Zeta uitgespeeld hebt. En in Broken Steel kan je 'm ook vinden. Eigenlijk speel ik liever met A3-21's Plasma Rifle dan met de Alien Blaster, omdat je daar tenminste een fatsoenlijke hoeveelheid ammo voor hebt. Een schot meer of minder maakt ook niet echt uit.
ow ik kon hem niet meer vinde na het uitspelen van mothership zeta, en was hem nooit in broken steel tegen gekomen. ik ben zelf nog de fan van double barrel shotgun (een betere versie van shawed off shotgun) alleen jammer dat je die zolaat krijgt
spoiler:
die krijg je in point lookout

en natuurlijk een dragnov (sniper) die had ik ooit als mod erbij gezet :p
voor de rest verkoop ik de wapens of zet ze in me huis in megaton :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Juh, dat zou ik ook zeggen. Leuk, een überwapen, maar met zulke beperkte ammo zou ik toch steeds het gevoel hebben die voor een heel speciaal doel te moeten bewaren, met als resultaat dat ik 'm nooit gebruik :)

Maar thanks voor de heads-up in ieder geval. Kan iemand nog bevestigen dat je die alien-blaster alsnog kan oppakken nadat je de mothership-zeta DLC hebt uitgespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obscure

Obscure

Twinkie??

Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2009 @ 11:45:
[...]

Juh, dat zou ik ook zeggen. Leuk, een überwapen, maar met zulke beperkte ammo zou ik toch steeds het gevoel hebben die voor een heel speciaal doel te moeten bewaren, met als resultaat dat ik 'm nooit gebruik :)

Maar thanks voor de heads-up in ieder geval. Kan iemand nog bevestigen dat je die alien-blaster alsnog kan oppakken nadat je de mothership-zeta DLC hebt uitgespeeld?
nou ik kan het niet bevestigen maar ik weet wel hoe je er aan kan komen als je de pc versie hebt :p (door middel van codes) of door middel van G.E.C.K (garden of eden creation kit) en gooi je gewoon die wapen en een gigantische lading ammo in de game en dan opslaan en spele :p
(maar dan verveelt de alien blaster al snel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-09 15:03

CSB

:D

Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2009 @ 11:45:
[...]

Het kan. Ik heb vorige week op mijn PS3 met de GOTY editie dit JUIST gedaan. Voor de zekerheid zet ik dit maar tussen spoilertags.
spoiler:
Ik wilde de Alien Blaster gaan halen en werd plots ge-"scotty"-ed. Maar na de Zeta kon ik net boven de marker waar je landt NA mothership Zeta een Alientje vinden die de blaster heeft. De Recon Craft is wel weg.

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Die blaster ligt toch gewoon ergens in de wasteland? (dus in het originele spel, zonder expansion packs) je loopt wat rond, hoort alien radio chatter, volgt het signaal en je vindt de crashsite, die altijd ergens anders is. Alien blaster ammo is schaars maar wel aan te komen. De blaster is erg effectief in
spoiler:
het noorden van de map, aangezien de beesten daar erg sterk zijn maar met de blaster heb je ze zo om

[ Voor 13% gewijzigd door EfBe op 11-11-2009 12:31 ]

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obscure

Obscure

Twinkie??

EfBe schreef op woensdag 11 november 2009 @ 12:29:
[...]

Die blaster ligt toch gewoon ergens in de wasteland? (dus in het originele spel, zonder expansion packs) je loopt wat rond, hoort alien radio chatter, volgt het signaal en je vindt de crashsite, die altijd ergens anders is. Alien blaster ammo is schaars maar wel aan te komen. De blaster is erg effectief in
spoiler:
het noorden van de map, aangezien de beesten daar erg sterk zijn maar met de blaster heb je ze zo om
nou hij ligt niet zomaar in de wastes :p maar hij ligt bij de gecrashde alienship. idd je moet zo lopen om daar bij te komen (lees spoiler als je wilt weten) zodra je radiatie opvangt (als je de radio signaal heb opgevangen) dan ben je in de buurt

spoiler:
dit is de locatie voor de mensen die echt willen weten waar je alien blaster kan krijgen (en waar mothership zeta start :p)
http://images2.wikia.noco...ges/9/9c/UFO_Location.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Misschien ben je in de war met de Firelance. Dat is een unieke variant van de alien blaster, en die zou je kunnen vinden op plekken waar je een random encounter tegenkomt. Maar ik heb 'm nog nooit gezien helaas.

Verwijderd

DLC staat in de Nederlandse PlayStation Store :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pff, ik ben nu bezig met Operation Anchorage, maar ik vind er eerlijk gezegd geen zak aan. Fallout is opeens verworden tot een generieke shooter en waar ik normaal gesproken met vrij hoge settings kan gamen moet ik het nu allemaal omlaag schroeven tot minimale instelling omdat het één en al actie is en Fallout dan gaat laggen als wat. Daarnaast, buiten dat ik wel doorlevel schiet ik ook niet op met het builden van m'n character.

Ik speel 'm maar door omdat er daarna meer gear beschikbaar is, maar verder vind ik het echt een baggeruitbreiding. Hoop dat de rest beter is.

(En de boel is nog slordig gemaakt ook, bij de commandtent (juist de plek waar je steeds terug komt) zijn de tentstokken niet eens netjes met elkaar verbonden maar zweeft het hele zaakje op magische wijze.)

Edit: hij loopt trouwens ook nog echt te vaak vast, met of zonder overclock, op verschillende settings. Zou ik toch bijna willen dat ik toch op de 360 aan het spelen was.

Edit edit: zelfs op 800x600 met low settings en alleen AA en AF (als luxe zeg maar) lagt 'ie als de pest bij gunfights, terwijl ik normaal 1600x1200 op high best aardig draai. Wat dachten die lui toen ze dit maakten? Die engine is hier gewoon niet geschikt voor, misschien dat dit op een UT engine of wat nog leuk te spelen zou zijn, maar nu zeker niet :( Het is nu gewoon een fucking slideshow...

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2009 06:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 04:59:
Pff, ik ben nu bezig met Operation Anchorage, maar ik vind er eerlijk gezegd geen zak aan. Fallout is opeens verworden tot een generieke shooter en waar ik normaal gesproken met vrij hoge settings kan gamen moet ik het nu allemaal omlaag schroeven tot minimale instelling omdat het één en al actie is en Fallout dan gaat laggen als wat. Daarnaast, buiten dat ik wel doorlevel schiet ik ook niet op met het builden van m'n character.
Nou, ik ben er eindelijk doorheen hoor, hoera :)

spoiler:
Ik vind dat ik ten opzichte van een non-DLC game nu wel ineens een shitload aan gear heb met extreem goede specs, maar eens even kijken of het zo niet super saai wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obscure

Obscure

Twinkie??

Verwijderd schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 06:52:
[...]

Nou, ik ben er eindelijk doorheen hoor, hoera :)

spoiler:
Ik vind dat ik ten opzichte van een non-DLC game nu wel ineens een shitload aan gear heb met extreem goede specs, maar eens even kijken of het zo niet super saai wordt.
ja idd je krijgt in 1x best goede items enzo (well chill) maar ik heb nog geen last gehad dat die saai werd toen ik nieuwe gear had :p

spoiler:
ik denk dat het eerder saai word als je "tgm" (the god mode) invoert (kan alleen bij pc) dan kan je niet dood enzo nooit ammo nodig dus dat is het gewoon soort van sprayen met expiriment mirv (betere fat-man) en dat is pas saai naar een halve dag :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Obscure schreef op maandag 16 november 2009 @ 09:25:
spoiler:
ik denk dat het eerder saai word als je "tgm" (the god mode) invoert (kan alleen bij pc) dan kan je niet dood enzo nooit ammo nodig dus dat is het gewoon soort van sprayen met expiriment mirv (betere fat-man) en dat is pas saai naar een halve dag :p
Ja, dat hele god-mode gebeuren heb ik mijzelf gelukkig al lang afgeleerd, dat is voor mij 10 minuten leuk en dan slaat de verveling toe.

Moet wel een beetje uitdaging in zitten hè. Moet zeggen dat die gear het tot nu toe niet uitzonderlijk saai maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obscure

Obscure

Twinkie??

Verwijderd schreef op maandag 16 november 2009 @ 13:27:
[...]

Ja, dat hele god-mode gebeuren heb ik mijzelf gelukkig al lang afgeleerd, dat is voor mij 10 minuten leuk en dan slaat de verveling toe.

Moet wel een beetje uitdaging in zitten hè. Moet zeggen dat die gear het tot nu toe niet uitzonderlijk saai maakt.
idd :p anders loop je ook de game tesnel uit vind ik (ik heb het 1x gedaan :p ) als lvl 4 ofzo de game uit gespeeld :p maar daarna verveelde ik me dood :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Verwijderd schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 04:59:
(...)
Edit edit: zelfs op 800x600 met low settings en alleen AA en AF (als luxe zeg maar) lagt 'ie als de pest bij gunfights, terwijl ik normaal 1600x1200 op high best aardig draai. Wat dachten die lui toen ze dit maakten? Die engine is hier gewoon niet geschikt voor, misschien dat dit op een UT engine of wat nog leuk te spelen zou zijn, maar nu zeker niet :( Het is nu gewoon een fucking slideshow...
Kom nou, ik speel het op 1650x1080 op volle kwaliteit met een oude 8800GT, dan moet het met jouw modernere GFX toch ook lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-08 22:12
Ik vond het juist leuker met de Anchorage gear. Stealthsuit + Shocksword = erg tof alles kapotcritten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obscure

Obscure

Twinkie??

YellowOnline schreef op maandag 16 november 2009 @ 14:55:
[...]

Kom nou, ik speel het op 1650x1080 op volle kwaliteit met een oude 8800GT, dan moet het met jouw modernere GFX toch ook lukken.
ik speel op 1280 x 1024 met me 9600gt (me beeldscherm zelf kan geen hogere resolutie aan (goedkoop rot ding :p ) kheb nergens last van tenzij ik met mods / cheats veel mobs of nukes laat afgaan enzo
Samopsa schreef op maandag 16 november 2009 @ 15:43:
Ik vond het juist leuker met de Anchorage gear. Stealthsuit + Shocksword = erg tof alles kapotcritten.
stealthsuit is echt vet :) ik gebruik hem nog vaak zat :p kheb liever double barrel shotgun

[ Voor 25% gewijzigd door Obscure op 16-11-2009 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-08 22:12
Met zwaard blijf je stil, kan je hele hordes afmaken zonder problemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, echt niet dus. De non-DLC delen van de game lopen wel op 1600x1200 met 4x AA heel soepel (als in geen enkel probleem) tot best soepel bij de zwaardere stukken (DC ruins). Als ik in een ruimte ben gaat het al wat minder maar is het nog wel te doen. Als ik echt alles smooth wil spelen is 1280x960 optimaal, dan merk ik eigenlijk nooit dat 'ie het wat zwaarder heeft, binnen of buiten. Heb met een dualscreen setup (via de TV) de load eens in de gaten gehouden in de verschillende gebieden, het viel me wel op dat de stukken binnen vrijwel altijd een zwaardere load opleveren dan buiten, terwijl je toch juist zou zeggen dat het andersom zou zijn.

Maar bij die DLC begon 'ie echt te laggen als een gek, zelfs op de laagste settings. Dat gebeurde dan wel vooral bij de stukken waar veel actie zat en veel tegenstanders, maarja, daar kun je het juist niet gebruiken dat het een slideshow wordt.

Maargoed, mijn proc is natuurlijk wel behoorlijk antiek (voor gamebegrippen, verder is het nog prima), zal vanavond voor de grap eens testen of die niet toevallig over z'n nek gaat in dat soort scenes. Ik zou sowieso een stuk meer uit die kaart moeten kunnen krijgen dan ik naar mijn gevoel nu krijg.
Samopsa schreef op maandag 16 november 2009 @ 15:43:
Heu, kan je dan ook echt stealthen met dat pak? Ik heb 'm even aangehad maar niet de moeite genomen de boel echt uitgebreid te proberen. Hoe activeer je 'm dan?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2009 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obscure

Obscure

Twinkie??

[b]Camacha schreef op maandag 16 november 2009 @ 16:57

[...]

Heu, kan je dan ook echt stealthen met dat pak? Ik heb 'm even aangehad maar niet de moeite genomen de boel echt uitgebreid te proberen. Hoe activeer je 'm dan?
gewoon simpel te gaan bukken (om te sneaken) dan ga je na een halve seconde ofzo in stealth mode
Samopsa schreef op maandag 16 november 2009 @ 16:18:
Met zwaard blijf je stil, kan je hele hordes afmaken zonder problemen ;)
ja dat is dan wel voordeel van shocksword :p
ik vind double barrel shotgun ook een vet geluid maken daarom gebruik ik hem ook wel vaak :p

[ Voor 30% gewijzigd door Obscure op 17-11-2009 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
volgens mij heb ik bijna dat hele spel doorgespeeld met de lincoln repater
erg goed wapen in V.A.T.S. goed voor vele headshots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:45
[...]

Idd same, 1680x1050x24b alles hoog met een XFX 8800GT XXX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obscure

Obscure

Twinkie??

M a r c o schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 11:04:
volgens mij heb ik bijna dat hele spel doorgespeeld met de lincoln repater
erg goed wapen in V.A.T.S. goed voor vele headshots.
idd lincoln repeater is wel chille wapen maar die heb ik voor de sier in me huis in megaton ligge :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_o_c
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 19:00
Ik ben nu tegen het einde van fallout3, nog een paar side quests en alleen nog de de laatste main quest. Maar als ik nu ook de dlc wil gebruiken? In wat voor volgorde kan ik die dan het best activeren? Een vriend van me zei namelijk dat het beter is om bv broken steel al te activeren voordat je de main game helemaal hebt uitgespeeld. Maar is het dan ook handig om de 2 dlc packs voor broken steel ook alvast aan te zetten?

Artiest voorheen bekend als b3n666

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:45
Broken Steel veranderd inderdaad het einde van de game nogal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:44

ijskonijn

Now MOVE!

En Broken Steel verhoogt de level-cap tot 30. Je hebt kans dat je tijdens het spel al tegen de bovengrens aan komt, vooral als je alle side-quests gedaan hebt, Broken Steel kun je inderdaad het beste alvast aanzetten zodat je verder kunt levelen dan level 20 voordat je de main-quest voltooit.

De andere DLC packs kun je trouwens ook best aanzetten, die worden toch pas "geactiveerd" als je naar bepaalde plekken gaat. Je krijgt wel meldingen dat er ergens een bepaalde persoon op je te wachten staat, maar daar hoef je niet op te reageren totdat je de DLC wilt gaan spelen.

[ Voor 15% gewijzigd door ijskonijn op 17-11-2009 16:47 ]

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Noxious schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 11:05:
Idd same, 1680x1050x24b alles hoog met een XFX 8800GT XXX
Nou, ik snap er geen zak van. Ik ben gisteravond voor de grap nog eens gaan testen met een dual-screen setup via de TV zodat ik netjes CPU en GPU gebruik in de gaten kan houden. Getest met RivaTuner, CCC en de Windows CPU-load grafiek.

1600x1200 met 4xAA en 7xAFen settings op high (allen binnen Fallout 3 config schermpje) draait eigenlijk buiten overal wel soepel. Voor het overgrote deel is de GPU belasting maar tussen de 30 en 60 procent, netjes zou ik zeggen. Alleen in Andale had ik en beetje last van lichte framdrops, maarja, er kunnen altijd stukken in een spel zitten waar een GPU het wat zwaarder heeft. In VATS gaat 'ie een beetje hakken en springt de GPU-load naar bijna 100% maar ook dat is een bekend probleem. Niet zo'n issue aangezien je in VATS toch lekker de tijd kan nemen.

Maar dan. Als ik binnen (sewers, metro etc.) ben gaat het nog wel goed tot ik een vat met vuur (zo'n vuurtje waar zwervers zich aan warmen, zeg maar) in beeld krijg. Als ik van links naar rechts draai en in die draai krijg ik zo'n vat in beeld dan gaat de GPU usage opeens naar 100% en is er een substantiele framedrop.
Hetzelfde heb ik soms met Wadsworth (en volgens mij ook met soortgelijke robots), maar dan de ene keer wel en de andere keer niet. De ene keer draait alles als een zonnetje en heb ik geen probleem, als ik dan 5 minuten later weer terugkeer naar m'n Megaton-house dan heb ik hezelfde probleem als met de vuurvatten, alleen dan bij de robot. 100% GPU en een framedrop.
Ik had het soms met het stealthsuit als ik ging stealthen. Meestal wilde dat prima en kon ik gewoon doorspelen, maar één of twee keer werd de boel zo onspeelbaar dat ik maar zonder stealth verder ging en dan was er ook niets meer aan de hand.
Ik merkte ook 1600x1200 ook als ik schoot met de Geuss-rifle even een paar frames geskipt werden en sowieso gereduceerde performance heb als ik 'm equipped heb (als je 'm ziet zoals je een wapen in een FPS ziet zeg maar, niet als hij op m'n rug zit).
Ik bedacht me nu opeens dat bij Operation Anchorage de boel eigen vooral onspeelbaar werd als ik een beetje in de buurt kwam van het Pulse field. Toen dat uit was ging het opeens een stukje soepeler, alhoewel de endfight ook wel wat haperingen opleverde.

Als ik zo over mijn bovenstaande verhaal nadenk dan begint het er voor mij op te lijken dat het één of ander effect is waardoor de GPU opeens 100% gaat gebruiken. Dat vuur heeft een soort doorzichtigheid, Wadsworth heeft van die jets die een soort effect hebben, dat stealthsuit is doorzichtig en het Pulsefield is geen concreet voorwerp. Alleen bij de gauss rifle weet in niet precies wat het zou moeten zijn als ik 'm equipped heb, maar als ik schiet zou het wel weer zo'n effect kunnen zijn.

Het frustrerende is dat het spel op 1280x960 overal wel prima loopt, maar daar wordt ik weer helemaal gestoord van de jaggies (ik heb gemerkt dat ik daar vrij gevoelig voor ben). Die kaart moet Fallout op 1600x1200 gewoon aankunnen en kan dan voor het overgrote deel ook, maar wat niet werkt is vervelend genoeg om er toch niet op te kunnen spelen (zeker omdat het ook allerlei verschillende onderdelen van het spel zijn die op verschillende momenten te voorschijn komen).

Heel soms gaat de GPU load tijdens een gesprek fors omhoog, maar daarbij heeft het niet zo'n invloed op de performance van de game. Niet zo gek ook aangezien alles behalve de persoon waar je mee spreekt stilstaat, maar het geeft voor mij wel aan dat er ergens iets raars zit, want juist die scenes zouden bijna op idle gedraaid moeten kunnen worden.

Ik dacht dat het misschien aan mijn CPU lag, maar die lijkt het prima te doen. Sure, hij heeft het best zwaar met een sustained load van tussen de 70 en 90 %, maar hij raakt de 100 % eigenlijk nooit. Ik heb 'm dat één keer een stukje zien halen en dat had wel impact op de gameplay maar niet genoeg om vervelend te zijn. Het kan zijn dat een proces op de achtergrond op dat moment even wat CPU vrat omdat het een singlecore CPU is. Het probleem ligt volgens mij niet bij de CPU.

Edit: ik heb 'm net voor de zekerheid nog even op stockspeeds getest om zeker te weten dat het niet één of andere shadercore of het geheugen is dat over z'n nek gaat, maar OC of stock maakt geen verschil wat problemen betreft.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2009 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_o_c
ijskonijn schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 16:46:
En Broken Steel verhoogt de level-cap tot 30. Je hebt kans dat je tijdens het spel al tegen de bovengrens aan komt, vooral als je alle side-quests gedaan hebt, Broken Steel kun je inderdaad het beste alvast aanzetten zodat je verder kunt levelen dan level 20 voordat je de main-quest voltooit.

De andere DLC packs kun je trouwens ook best aanzetten, die worden toch pas "geactiveerd" als je naar bepaalde plekken gaat. Je krijgt wel meldingen dat er ergens een bepaalde persoon op je te wachten staat, maar daar hoef je niet op te reageren totdat je de DLC wilt gaan spelen.
Oke dan activeer ik ze gewoon. Aan die levelcap kom je trouwens makkelijk, zit ik echt al een hele tijd op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t_o_c schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 22:02:
Oke dan activeer ik ze gewoon. Aan die levelcap kom je trouwens makkelijk, zit ik echt al een hele tijd op.
Ja, had ik ook al vrij snel inderdaad, zelfs zonder DLC. Al helemaal als je die +10% experience perk neemt, die heb ik de tweede keer maar bewust gemeden om het een beetje interessant te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_o_c
Oke ik heb ze nu geinstalleerd maar behalve broken steel werken ze niet :/ Ik kreeg al snel de melding dat broken steel geactiveerd was maar anchorage en the pitt daar krijg ik helemaal geen melding van. Ik heb echt een kwartier rond gelopen maar geen radio signaal of niks. Hoe fix ik dit? Had wel gelezen dat het kon komen omdat ik fallout op een andere schijf heb geinstalleerd dan mijn OS (dlc staat in de data map) mjah ik ga niet fallout ergens anders installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

t_o_c schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 23:30:
Oke ik heb ze nu geinstalleerd maar behalve broken steel werken ze niet :/ Ik kreeg al snel de melding dat broken steel geactiveerd was maar anchorage en the pitt daar krijg ik helemaal geen melding van. Ik heb echt een kwartier rond gelopen maar geen radio signaal of niks. Hoe fix ik dit? Had wel gelezen dat het kon komen omdat ik fallout op een andere schijf heb geinstalleerd dan mijn OS (dlc staat in de data map) mjah ik ga niet fallout ergens anders installeren.
Kan het probleem in principe ook niet zijn. Bij mij staat steam ook op een andere HD en dta geetf geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_o_c
Nou werken doet het iig niet. Ook na update naar 1.7 niet. Kwam trouwens ook voor het eerst een hellfire enclave tegen en daar zit ook een dikke error want ik krijg de hele tijd rode vierkanten met een wit vraagteken erin naar mijn hoofd geschoten... Mist dus duidelijk ergens een bestand... Heb trouwens wel alle 3 de benodigde files per dlc.

Bij Data in de launcher worden de vinkjes die je zet trouwens ook nooit onthouden (al blijven ze wel actief).

Baggerzooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, volgens mij heb ik mijn probleem opgelost hoor (al weet ik dat over een paar uur testen pas zeker natuurlijk *kruist vingers*.
Op een gegeven moment had ik om een of andere reden het gevoel dat het misschien iets met AA te maken had. Ik heb ik in het Catalyst Control Center (CCC) eerst Catalyst AI uitgezet. Dat leek even de oplossing te zijn, maar na een tijdje had ik toch weer die rare lag (o.a. bij afvuren Gauss rifle).

Toen heb ik voor de grap eens geprobeerd op 1600x1200 te spelen zonder AA en AF. Zag er niet uit met al die jaggies die als een gek gaan, maar wél zonder framedrops. Interessant. Het lijkt er op dat de framedrops dus veroorzaakt worden door AA en/of AF. Zonder AA spelen vind ik geen optie want dan irriteer ik me kapot aan de jaggies en de 4770 moet het aankunnen, dus ik dacht misschien AA op een andere manier in te kunnen schakelen door anti-aliasing via CCC te enablen. De lag leek weg, tot ik erachter kwam dat ook als ik anti-aliasing via CCC enabled had (en in de launcher niet) dat AA gewoon niet werkte. Alsnog jaggies.

Het probleem is waarschijnlijk dat de AA gedisabled wordt omdat HDR wel nog ingeschakeld staat. Ik wilde HDR niet uitschakelen omdat dat bijdraagt aan de sfeer, dus zoeken naar een andere oplossing. Het schijnt dat CCC wel bepaalde profielen heeft voor sommige spellen maar dat die niet getoond worden aan de gebruiker. Blijkbaar heeft Fallout 3 zo'n profiel niet of werkt dat niet goed, maar kan je wel het profiel lenen van een spel dat dat wel heeft en toevallig is Oblivion zo'n spel. Dat is handig zeg :9
Om daar gebruik van te maken moet je onder je Admin account in c:/program files/Bethesda Softworks/Fallout 3 (of soortgelijke map) een kopie maken van Fallout3.exe en die hernoemen naar Oblivion.exe. Je moet in CCC dan wél even Catalyst AI aanzetten (want die had ik dus uitgezet) maar als het goed is kan je dan als je Fallout via die gerenamede .exe met anti-aliasing en AF en alle andere opties die je in CCC kan aanzetten gebruiken.

Het was me de zoektocht wel weer, maar ik gooi het maar hier in de hoop dat iemand anders er nog wat aan heeft. En hopen dat de framedrops wegblijven :)

Edit: voorlopig gaat het allemaal nog goed. Geen framedrops en heel behoorlijke performance. Als dit zo blijft hoor je mij niet meer klagen.
t_o_c schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 23:55:
Nou werken doet het iig niet. Ook na update naar 1.7 niet. Kwam trouwens ook voor het eerst een hellfire enclave tegen en daar zit ook een dikke error want ik krijg de hele tijd rode vierkanten met een wit vraagteken erin naar mijn hoofd geschoten... Mist dus duidelijk ergens een bestand... Heb trouwens wel alle 3 de benodigde files per dlc.

Bij Data in de launcher worden de vinkjes die je zet trouwens ook nooit onthouden (al blijven ze wel actief).

Baggerzooi.
Ik heb wel eens ergens gelezen over die rode vierkantjesfout, volgens mij was dat wel een bekend probleem. Ik kan me zo snel niet meer herinneren wat dan (daar heb je wat aan :P) maar ik zou daar eens op gaan zoeken.

Bij mij onthoudt Fallout ook gewoon de vinkjes van de DLC's onder data, dus blijkbaar klopt er dus inderdaad iets niet helemaal bij jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obscure

Obscure

Twinkie??

t_o_c schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 23:55:

Baggerzooi.
ik zou eens de fallout mod manager proberen ik gebruik deze ook vaker werkt deze beter dan gewone launcher.
http://www.fallout3nexus.com/downloads/file.php?id=640

die rode vakjes met witte uitroep teken erin. betekent dat de game wel de wapen heeft gevonden maar niet de skin ervan dus dan krijg je die rode vakje met uitroep teken (je kan de dlc ook een probere opnieuw te installeren)

[ Voor 12% gewijzigd door Obscure op 18-11-2009 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruiken andere mensen nog mods voor Fallout hier? Ik heb even zitten kijken maar omdat ik geen zin heb in al te veel crap ben ik er maar nog niet aan begonnen. Ik wil het spel zo veel mogelijk in z'n oorspronkelijke staat houden, maar betere graphics of mooie oplossingen zijn altijd welkom. Zit een beetje te twijfelen of m'n systeem dat soort dingen wel trekt. De GPU moet het wel kunnen maar de CPU zit al wel een beetje aan z'n max.

(Mods die het makkelijker maken wil ik al helemaal niet, zat nog te twijfelen over zo'n langzamere XP mod)
Verwijderd schreef op woensdag 18 november 2009 @ 03:42:
Nou, volgens mij heb ik mijn probleem opgelost hoor (al weet ik dat over een paar uur testen pas zeker natuurlijk *kruist vingers*.
[...]
Lang verhaal
[...]
Nou, ik heb er geen last meer van gehad, wat ik bescheef bleek inderdaad de oplossing te zijn voor vreemde framedrops. De enige framedrops die ik nu heb vallen te herleiden tot een CPU cap, de GPU load blijft netjs tussen de 30 en de 50 %. Kan nog wel met wat zwaardere instellingen gaan spelen, maar eerst maar eens die CPU flink opjagen als ik een nieuwe cooler heb.

Mocht iemand soortgelijke problemen hebben en er niet uitkomen moeten ze maar even DMmen, dan kan ik uitleggen hoe ik het heb gedaan.

*Camacha is blij*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 21:15
Voor de koopjesjagers onder ons: http://www.gamestation.co...he-Year-Edition/~r416525/

Fallout 3 GOTY (Xbox 360) voor 20 pond (verzendkosten 2,95 pond). Voor PS3 en PC is 'ie ook in de aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 november 2009 @ 18:15:
Nou, ik heb er geen last meer van gehad, wat ik bescheef bleek inderdaad de oplossing te zijn voor vreemde framedrops. De enige framedrops die ik nu heb vallen te herleiden tot een CPU cap, de GPU load blijft netjs tussen de 30 en de 50 %. Kan nog wel met wat zwaardere instellingen gaan spelen, maar eerst maar eens die CPU flink opjagen als ik een nieuwe cooler heb.
Crap, ik kom er net achter dat over het meeste wel netjes AA en AF zit, maar over het gras weer niet (doorzichtige textures). En dat hindert me toch best wel. Tot nu toe kan ik kiezen tussen rare framedrops en AA en AF maar op gras niet. Nog maar even verder experimenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obscure

Obscure

Twinkie??

Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 03:43:
[...]

Crap, ik kom er net achter dat over het meeste wel netjes AA en AF zit, maar over het gras weer niet (doorzichtige textures). En dat hindert me toch best wel. Tot nu toe kan ik kiezen tussen rare framedrops en AA en AF maar op gras niet. Nog maar even verder experimenteren.
deze mod heb ik zelf ook vind ik zeer mooi: http://www.fallout3nexus.com/downloads/file.php?id=315 die verandert de zon zodat hij wat echter lijkt :)

deze mod heb ik nog niet geprobeert maar lijkt me wel mooi http://www.fallout3nexus.com/downloads/file.php?id=2672 (die verandert de groene kleur in de wereld en zou regen toevoegen teminste dat heb ik gelezen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-09 08:23

Armada

-Wat wil je weten?-

Na wat andere spellen gespeeld te hebben, wil ik toch nog eens door met Fallout 3. Ik heb bijna alle quests gespeeld in het spel, dus ik moet wel door met de DLC voor nieuwe. Nu zit ik met de vraag te worstelen over hoe en wat met de DLC. Als ik de IGN guide mag geloven op de DLC voor dit spel, dan zijn er twee echt de moeite waard, 1 mwoah en zeta en anch niet echt het geld waard.
De vraag is dus, ik heb nu de PS3 versie (ook de PC, maar ik speel dit veel liever met een controller in de hand) en ga ik voor de aparte DLC of de GOTY? Bovendien ben ik enigszins ongerust over de stabiliteit van de uitbreidingen bij de PS3 versie. De IGN review van de PS3 versie van Broken Steel heeft zelfs een tweede pagina waarop de slechte ervaringen van deze versie worden weergegeven.
Ik ben nog niet klaar met Fallout 3, dus ik zit eigenlijk te kijken naar of alleen DLC (en dan de twee goede), of PS3 GOTY, of misschien wel helemaal overnieuw met een 360 GOTY versie. Het opnieuw beginnen is niet zo'n probleem, wel dat mijn ervaring met het spel naar zijn grootje geholpen worden als de DLC krakkemikkig blijkt te zijn. En volgens mij is het support team wel zo'n beetje klaar en dat is wel een nadeel van de PS3 versie en het laat uitkomen van de DLC op deze manier. Bij de 360 hebben ze toch meer tijd gehad om mogelijke slechte integratie er uit te butsen...

Hebben jullie misschien goede raad (en vergelijkingsmateriaal)?

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
PC GOTY zitten weinig bugs in, probeer die!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
@Armada:
Point Lookout is ook een DLC die echt de moeite waard is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ervaring met Fallout 3 op de 360 en de GOTY edition op de PC. Op de 360 heb ik eigenlijk weinig vastlopers gehad, twee of drie geloof ik. Was wel een pre-Jasper box, dus hoeveel dat zegt weet ik niet.

Ik ben niet te lang geleden begonnen aan Fallout 3 op de PC. Ik heb wel af en toe vastlopers, of ik nou overclock of niet. Ik kan niet met zekerheid zeggen of dat aan mijn systeem ligt. Andere games lijken iets minder vaak vast te lopen, maar die speel ik ook aanzienlijk minder en met lichtere settings dus ik weet niet hoeveel dat zegt.

Moet wel zeggen dat ik Fallout echt veel prettiger vind met een muis dan op de 360. Het speelt iets anders maar als je computer het trekt kan je veel beter reageren met een muis dan met een controller. Point Lookout heb ik nog niet helemaal doorgespeeld maar is tot zover een hele leuke uitbreiding, Operation Anchorage vond ik echt teleurstellend. Enige wat ik daar aan over heb gehouden is leuke gear, maar ik denk niet dat ik 'm ooit nog eens zal spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obscure

Obscure

Twinkie??

Verwijderd schreef op maandag 07 december 2009 @ 01:12:
Ik heb ervaring met Fallout 3 op de 360 en de GOTY edition op de PC. Op de 360 heb ik eigenlijk weinig vastlopers gehad, twee of drie geloof ik. Was wel een pre-Jasper box, dus hoeveel dat zegt weet ik niet.

Ik ben niet te lang geleden begonnen aan Fallout 3 op de PC. Ik heb wel af en toe vastlopers, of ik nou overclock of niet. Ik kan niet met zekerheid zeggen of dat aan mijn systeem ligt. Andere games lijken iets minder vaak vast te lopen, maar die speel ik ook aanzienlijk minder en met lichtere settings dus ik weet niet hoeveel dat zegt.
ik denk zelf dat het aan de engine van de game ligt dat die niet altijd goed over weg kan met de pc (kan aan software / hardware liggen) want ik heb ook dat me game vaak crasht op me pc. dit had ik ook bij oblivion (pc) en aangezien dat het de zelfde engine is (en in de tussen tijd 3 verschillende pc's heb geprobeert). dus je hoeft geen zorgen te maken :p
de reden dat hij bij xbox / ps3 minder snel crasht komt omdat de engine makelijker daarvoor kan gemaakt worden (aangezien allemaal de zelfde hardware hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Obscure schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 09:15:
ik denk zelf dat het aan de engine van de game ligt dat die niet altijd goed over weg kan met de pc (kan aan software / hardware liggen) want ik heb ook dat me game vaak crasht op me pc. dit had ik ook bij oblivion (pc) en aangezien dat het de zelfde engine is (en in de tussen tijd 3 verschillende pc's heb geprobeert). dus je hoeft geen zorgen te maken :p
de reden dat hij bij xbox / ps3 minder snel crasht komt omdat de engine makelijker daarvoor kan gemaakt worden (aangezien allemaal de zelfde hardware hebben)
Hmm, Oblivion loopt bij mij naar mijn gevoel minder vaak vast, maar ik moet ook eerlijk zeggen dat ik dat nog een stuk minder uitgebreid gespeeld heb dan Fallout.

Het zou trouwens ook nog kunnen dat de Intel stockkoeler het net niet aankan omdat mijn CPU-load continu tegen de 100% aanzit, alhoewel de temps daar net weer niet hoog genoeg voor lijken te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel het met high quality graphics zonder gerommel op mijn game laptop van inmiddels 2 jaar oud, een Aspire 5920.
Wat ik opmerkelijk vind is dat het systeem bij Oblvion veel warmer werd dan met Fallout3 terwijl de graphics beter zijn, maar dat zal door de geoptimaliseerde engine komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obscure

Obscure

Twinkie??

Verwijderd schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 16:28:
[...]

Hmm, Oblivion loopt bij mij naar mijn gevoel minder vaak vast, maar ik moet ook eerlijk zeggen dat ik dat nog een stuk minder uitgebreid gespeeld heb dan Fallout.

Het zou trouwens ook nog kunnen dat de Intel stockkoeler het net niet aankan omdat mijn CPU-load continu tegen de 100% aanzit, alhoewel de temps daar net weer niet hoog genoeg voor lijken te zijn.
dat dacht ik eerst ook dat die te warm werd waardoor hij dan vast loopt (aangezien dat ik vaak 1 andere game op de achtergrond liet lopen) maar ik heb vaak ook die game uit gezet maar ik merk geen verschil
Verwijderd schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 17:58:
Ik speel het met high quality graphics zonder gerommel op mijn game laptop van inmiddels 2 jaar oud, een Aspire 5920.
Wat ik opmerkelijk vind is dat het systeem bij Oblvion veel warmer werd dan met Fallout3 terwijl de graphics beter zijn, maar dat zal door de geoptimaliseerde engine komen.
ja ze hebben wel veel gesleuteld aan de engine :p waardoor hij dan beter loopt, ze kunnen ook moeilijk niks aan de engine doen :p want stilstand is achteruitgang :p

[ Voor 29% gewijzigd door Obscure op 09-12-2009 10:01 ]

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Toch een beetje jammer, maak ik (op de ps3) de laatste behemoth dood, krijg ik geen achievement. En die achievement voor alle custom weapons krijg ik ook maar niet :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shabbaman schreef op donderdag 10 december 2009 @ 19:36:
Toch een beetje jammer, maak ik (op de ps3) de laatste behemoth dood, krijg ik geen achievement. En die achievement voor alle custom weapons krijg ik ook maar niet :'(
Je weet zelf toch dat je het gedaan hebt? Verder zie ik weinig nut in de achievements, behalve bragging rights :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Nee, maar het geeft me wel een doel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat doel kan je toch gewoon halen? Dan krijg je alleen de achievement niet, maar heb je 'm in feite wel gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 21:15
Ik moet bekennen dat ik achievements an sich ook al een doel vind....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KngfCnns
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 24-11-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 21:44:
Dat doel kan je toch gewoon halen? Dan krijg je alleen de achievement niet, maar heb je 'm in feite wel gehaald.
Als bijv. Usain Bolt 1e wordt op de spelen, dan weet hij ook wel dat hij heeft gewonnen en de snelste is. Dat betekent toch niet gelijk dat hij het niet erg zal vinden als ze hem er geen gouden plak voor geven ;) (of zelfs een geldprijs). In tegenstelling, het is juist een erkenning.
Het is allemaal wel minder serieus voor games, maar de een legt er nou eenmaal meer waarde aan dan de ander en vindt het leuk om er een (virtuele) beloning voor te krijgen.

[ Voor 17% gewijzigd door KngfCnns op 12-12-2009 12:20 ]

PSN: llllIIIIllllIIIlIlI - Movies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BatmanHorizon schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 12:15:
Als bijv. Usain Bolt 1e wordt op de spelen, dan weet hij ook wel dat hij heeft gewonnen en de snelste is. Dat betekent toch niet gelijk dat hij het niet erg zal vinden als ze hem er geen gouden plak voor geven ;) (of zelfs een geldprijs). In tegenstelling, het is juist een erkenning.
Het is allemaal wel minder serieus voor games, maar de een legt er nou eenmaal meer waarde aan dan de ander en vindt het leuk om er een (virtuele) beloning voor te krijgen.
Wel even een andere meetlat, niet :p Dan nog heb ik het idee zo lang hij maar de snelste is het hem verder weinig zou kunnen bommen.
Maargoed, het zal waarschijnlijk in het 'de één hecht er meer waarde aan' deel van het verhaal zitten. Ik zou er niet zo mee zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obscure

Obscure

Twinkie??

gistere maar eens fallout3 op me andere pc geinstalleerd (zonder een enkele uitbreiding) maarja de game liep op die pc ook vast na een tijdje :( maarja weer ff de verhaallijn volgen en dan weer de game modden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Zijdelings nieuws:
Interplay wint rechtszaak omtrent Fallout-MMO licentie

De rechtszaak die uitgever Bethesda had aangespannen tegen Interplay over de schending van een overeenkomst omtrent de Fallout MMO en inbreuk op het Fallout-handelsmerk, is gewonnen door Interplay. Dit meldt de Fallout-fansite Duck and Cover, die de hand heeft weten te leggen op de officiële papieren van de rechtszaak.

Bethesda was de rechtszaak met Interplay aangegaan omdat Interplay in de ogen van Bethesda geen recht meer had op de rechten om een MMO die zich afspeelt in het Fallout-universum te produceren. In de overeenkomst die beide partijen waren aangegaan op 4 april 2007 had Bethesda namelijk vast laten leggen dat Interplay voor 4 april 2009 volwaardig begonnen moest zijn aan het project en hiervoor ook voldoende financiële middelen bedongen had. Volgens Bethesda was Interplay hier op beide punten niet in geslaagd, hoewel Interplay zelf aan gaf op die datum al bezig te zijn met het project in samenwerking met ontwikkelstudio Masthead Studios. De rechter besloot echter dat Interplay nog wel recht had om de Fallout-MMO te maken.

Toestemming
Met deze uitspraak op zak mag Interplay nu gewoon verder werken aan Project: V13, de werktitel van de Fallout-MMO. Daarnaast heeft Interplay toestemming gekregen om de Fallout Trilogy pack, waarin de oude delen uit de Fallout-reeks gebundeld zijn, uit te geven. Dit laatste probeerde Bethesda ook tegen te houden, omdat dit verwarring zou scheppen met het uitgeven van hun Game of the Year-editie van Fallout 3.

Het is nog niet bekend wanneer de Fallout-MMO moet verschijnen, aangezien de laatste uitspraak hierover uit 2006 stamt, waarbij Interplay mikte op een release in 2010.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een lastige kwestie:

Eindelijk begon ik het spel echt vet te gaan vinden na een ietwat sceptische start van mij. Begon alles te verzamelen, verscheidene sidequests voltooid en was van plan New Galaxy Radio te gaan vinden. Ondertussen kwam ik het ' Chryslus' gebouw tegen. Ik dacht leuk, hoppa erin, begane grond schoongeveegd, eerste verdieping veilig gesteld van Super Mutants en toen kwam ik bij een gat. Ik er om heen lopen, maar ik viel erin. Daar waren twee deuren. Eentje met een lockpick van 40 of hoger required en een andere naar de lower offices. Daar na veel moeite ook iedereen verslagen, en toen heb ik een minigun en een Master Key bemachtigd. Die masterkey doet het op alle deuren, behalve de deur met 40 lockpick :s

Dus ik door naar beneden naar de basement. Heb echter weinig wapens, armor, ammo en stimpacks en met die beperkte mogelijkheden lukt het mij dus niet om door te komen. Volgens mij hoor ik hier helemaal niet te zijn en ben ik weer veel te enthousiast een of ander hol in geklommen en ben ik totally fucked door de nog maar geringe vorderingen in het spel...

Die kelder door kan wellicht nog lukken als ik echt goed mijn best doe, maar ik kan mij niet voorstellen dat als ik hun versla ik dat ik een lockpick van boven de 40 zal krijgen of dat er een andere uitweg gevonden zal worden.

Sorry voor het lange verhaal. Maar mijn vraag is dus... Moet ik opnieuw beginnen of moet ik door proberen te gaan, omdat de oplossing in de kelder ligt? Een vorige savegame is geen optie, ik overwrite altijd alles! :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 14 december 2009 @ 19:17:
Ik heb een lastige kwestie:

Eindelijk begon ik het spel echt vet te gaan vinden na een ietwat sceptische start van mij. Begon alles te verzamelen, verscheidene sidequests voltooid en was van plan New Galaxy Radio te gaan vinden. Ondertussen kwam ik het ' Chryslus' gebouw tegen. Ik dacht leuk, hoppa erin, begane grond schoongeveegd, eerste verdieping veilig gesteld van Super Mutants en toen kwam ik bij een gat. Ik er om heen lopen, maar ik viel erin. Daar waren twee deuren. Eentje met een lockpick van 40 of hoger required en een andere naar de lower offices. Daar na veel moeite ook iedereen verslagen, en toen heb ik een minigun en een Master Key bemachtigd. Die masterkey doet het op alle deuren, behalve de deur met 40 lockpick :s

Dus ik door naar beneden naar de basement. Heb echter weinig wapens, armor, ammo en stimpacks en met die beperkte mogelijkheden lukt het mij dus niet om door te komen. Volgens mij hoor ik hier helemaal niet te zijn en ben ik weer veel te enthousiast een of ander hol in geklommen en ben ik totally fucked door de nog maar geringe vorderingen in het spel...

Die kelder door kan wellicht nog lukken als ik echt goed mijn best doe, maar ik kan mij niet voorstellen dat als ik hun versla ik dat ik een lockpick van boven de 40 zal krijgen of dat er een andere uitweg gevonden zal worden.

Sorry voor het lange verhaal. Maar mijn vraag is dus... Moet ik opnieuw beginnen of moet ik door proberen te gaan, omdat de oplossing in de kelder ligt? Een vorige savegame is geen optie, ik overwrite altijd alles! :s
Volgens dit zou je met die Master Key eruit moeten komen, als ik het goed begrijp:
spoiler: http://fallout.wikia.com/wiki/Chryslus_Building
For lower-level players, it is very easy to become stuck inside the building with no way out due to the Very Hard lock in the lower offices. It is necessary to defeat a Super Mutant Master (or Super Mutant Overlord, see enemies) to obtain the Master Pass Key, which will be able to unlock all locked doors in the building. If you cannot lockpick hard doors, watch out for a pit that has an ammunition box at the bottom of it with a Scoped .44 Magnum. This is the trap. It is in the northern part of the reception area. The pit also has a Nuka-Cola Machine in it, so look for that as well.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ooh, ik ga nog maar eens proberen die deur door te komen dan... Zo niet dan probeer ik die basements nog maar eens, anders begin ik maar gewoon opnieuw. Ik vertrouw eigenlijk wel op die deur, misschien had ik last van een bugje of heb ik me vergist?!

Dank je in ieder geval! Heb meteen even het hele artikel op de wiki doorgelezen!

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2009 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:19

Angeloonie

Cheeseburger Addict

:(

Heb de GOTY edition gekocht (PC), m'n oude save er in gezet, maar ik krijg nergens bericht waar ik die DLC items kan starten. Op de websites staat dat je "een paar minuten" moet rondwandelen in de Wasteland, maar na een kwartier nog niets.. Ik ben bezig met de allerlaatste quest in het spel, voor de laatste kamer ben ik weer naar buiten gegaan, moet je helemaal opnieuw beginnen voor die DLC ofzo?

Lekker handig, als ze nou ergens vermelden dat je via de launcher ze eerst aan moet zetten 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Angeloonie op 15-12-2009 21:11 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Angeloonie schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 21:04:
:(

Heb de GOTY edition gekocht (PC), m'n oude save er in gezet, maar ik krijg nergens bericht waar ik die DLC items kan starten. Op de websites staat dat je "een paar minuten" moet rondwandelen in de Wasteland, maar na een kwartier nog niets.. Ik ben bezig met de allerlaatste quest in het spel, voor de laatste kamer ben ik weer naar buiten gegaan, moet je helemaal opnieuw beginnen voor die DLC ofzo?

Lekker handig, als ze nou ergens vermelden dat je via de launcher ze eerst aan moet zetten 8)7
Dan had je nog niet genoeg in je instellingen zitten rondkloten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Verwijderd schreef op woensdag 16 december 2009 @ 00:48:
[...]

Dan had je nog niet genoeg in je instellingen zitten rondkloten :p
Ja, maar het is gewoon raar dat ze niet tijdens de installatie een instructie geven. Het was installeren, klaar. Niets noppes nada verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shao Kahn
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 11:58
Angeloonie schreef op woensdag 16 december 2009 @ 08:22:
[...]

Ja, maar het is gewoon raar dat ze niet tijdens de installatie een instructie geven. Het was installeren, klaar. Niets noppes nada verder.
Op zich geef ik je wel gelijk hoor. Maar volgens mij kwam ik jou 26 jaar geleden ook al veel tegen in het Morrowind Topic en daar was dat hetzelfde. Evenals Oblivion :)

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Panzerfaust-2779/

Verwijderd

[b][message=33112095,noline]Angeloonie schreef op woensdag 16 december 2009 @
Heb het boekje er bij gepakt en daar staat het inderdaad ook niet expliciet in.

Meestal moet je wel iets anders doen om de extra content de spelen. Soms een andere .exe gebruiken, soms zoals hier. Maargoed, je hebt hier toch hopelijk niet heel lang op vastgezeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

OMFG :( |:( :(

Wat is Mothership Zeta toch ontzettend bugged zeg :X Het laatste gedeelte dan. Zit nu gewoon vast omdat sommige triggers niet geladen worden, dus ik kan niets doen.

spoiler:
De death ray is "ineens" uitgeschakeld, en ik moet de Captain nog vermoorden, maar ik kan niet bij hem komen omdat die teleporter op slot zit :(

Na veel geklooi in de console zodat alle NPC's op de juiste plek waren is het eindelijk gelukt, maar want een kansloze shit dat dat nog niet opgelost is zeg.

[ Voor 18% gewijzigd door Angeloonie op 20-12-2009 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Laatst online: 16-09 11:08

The Zep Man

🏴‍☠️

En... de laatste quest van de rode draad (in Broken Steel) uitgespeeld.

spoiler:
Wat een rare keuze kan je maken voor het einde. De ene keuze is de good guy spelen door dat platform op te blazen, waardoor je complimentjes, twee unmarked (onbelangrijke) quests en een bericht van Three Dog op de radio kan krijgen. De andere keuze is de bad guy spelen door de Citadel op te blazen. Hiervoor krijg je experience points (omdat je iedereen moet vermoorden zodra je land bij de restanten van de Citadel), coole loot uit de Armory van de Citadel en een oneindige voorraad Brotherhood power armor (doordat bijna iedereen van de Brotherhood vijandig tegen je geworden is).

Zeer maf. Misdaad loont echt in het spel. Op zich vind ik dat niet erg, maar voor de good guy mag er ook wel wat leuke goodies klaarliggen als het hoofdverhaal is voldaan. Misschien wat minder dan voor de bad guy, omdat je niet een kwade fractie erbij krijgt, maar in ieder geval meer dan wat je nu krijgt.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat grappig dat ik dit spel op mijn laptop kan spelen! :D

ATI 4330 en T4200@ 2GHZ, had er niets van verwacht maar het draait gewoon op medium. :)

Ik ga maar weer voor een good karma dude, en deze keer echt uitspelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
(overleden)
Ik heb Fallout 1,2 en de grote voorganger Wasteland nog gespeeld en het werd nu de kerstdagen eraan komen eens tijd om Fallout 3 GotY edition uit te proberen. Maar wat ik wilde vragen, wat zijn goede mods om te installeren en de grafische kwaliteit, textures, omgeving etc..omhoog te krikken?

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

CapTVK schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 15:11:
Ik heb Fallout 1,2 en de grote voorganger Wasteland nog gespeeld en het werd nu de kerstdagen eraan komen eens tijd om Fallout 3 GotY edition uit te proberen. Maar wat ik wilde vragen, wat zijn goede mods om te installeren en de grafische kwaliteit, textures, omgeving etc..omhoog te krikken?
"Vanilla" (geen mods, behalve alle DLC) voor je eerste playthrough.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Zep Man schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 20:23:
[...]
"Vanilla" (geen mods, behalve alle DLC) voor je eerste playthrough.
Als je de gear hebt om alles goed te draaien zijn een paar high-res mods misschien toch nog wel leuk? Zou niet te veel gaan schroeven aan de gameplay of visuals, maar alles er net wat leuker/scherper uit laten zien lijkt me best okay (niet dat het vanilla zo lelijk is hoor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Verwijderd schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 20:54:
[...]

Als je de gear hebt om alles goed te draaien zijn een paar high-res mods misschien toch nog wel leuk? Zou niet te veel gaan schroeven aan de gameplay of visuals, maar alles er net wat leuker/scherper uit laten zien lijkt me best okay (niet dat het vanilla zo lelijk is hoor).
Probeer eerst eens een spel spelen zoals de makers het bedoeld hadden voordat je het probeert 'op te leuken' met bling bling wat eigenlijk niet zoveel toevoegt. ;)

Ben nu bezig met de uitbreiding Point Lookout.
spoiler:
Ben net bij de 'Tribe' binnengekomen. Man, wat hebben die jongens en meisjes aan spacecake gegeten. Ze praten constant over dat de fysieke wereld verrot is en ze zich daarom willen concentreren op de spirituele wereld. Hoezo is de fysieke wereld verrot? Ik loop in Power Armor rond van honderd jaar oud, mag met stoer wapentuig schieten, heb al een stadje en twee basissen tot de grond gelijk gemaakt waardoor ik twee Power Armor-dragende fracties achter mij aan heb... Life is great! Wel wil ik ze bijstaan in hun missie om de ultieme spirituele ervaring te vinden. Sleutelwoord is "Mini Nuke".

Overigens had ik eerst de missie gedaan van de spion voor de Chinese, waarvan de beloning licht teleurstellend was (voornamelijk ammo). Nog even doorknokken om daarna in Mothership Zeta af te sluiten met wat alien gespuis...

[ Voor 45% gewijzigd door The Zep Man op 23-12-2009 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Zep Man schreef op woensdag 23 december 2009 @ 00:03:
[...]
Probeer eerst eens een spel spelen zoals de makers het bedoeld hadden voordat je het probeert 'op te leuken' met bling bling wat eigenlijk niet zoveel toevoegt. ;)
Nou ja, zelfs op mijn resoluties en videokaart kan ik me voorstellen dat die textures wat scherper kunnen. Ik kan me voorstellen dat je op een dikke 5870 of 5850 CF setup of iets dergelijks dan misschien wel gelijk voor high-res textures wil gaan.

Maargoed, zoals ik al zei zal je weinig te kort komen met het spel zoals het is, dus probeer dat eerst eens. Lelijk is het nooit en het is inderdaad misschien wel goed om het eerst te ervaren zoals de makers het bedoeld hebben.

Desalniettemin ben ik ook wel geïnteresseerd in dit soort mods. Ik heb 'm nou bijna voor de tweede keer uitgespeeld met een hele lange omweg, dus grafisch een beetje opleuken is aan mij misschien wel besteed.

Iemand suggesties?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2009 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
(overleden)
Bedankt voor het advies, ik zal eerst de vanilla-versie uitproberen te spelen en daarna kijk ik wel verder.

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Er is een high-res pack van de maker zelf. Een aanrader om te installeren, er verandert niets aan de gameplay.

Dus niet plain vanilla, maar vanilla + high res pack.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Motrax schreef op woensdag 23 december 2009 @ 11:30:
Er is een high-res pack van de maker zelf. Een aanrader om te installeren, er verandert niets aan de gameplay.

Dus niet plain vanilla, maar vanilla + high res pack.
Kan je die misschien linken, want ik kan 'm zo niet terugvinden. Misschien ook interessant voor meer mensen hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Ik dacht toch echt dat het van de makers zelf was, niet dus. Maar het pack belooft alleen de visuals aan te pakken en niet de gameplay:
http://www.ngohq.com/news...ut-3-hd-texture-pack.html

Zoeken op Fallout 3 High Definition Pack geeft ook wat torrents terug. Geen idee hoe snel de download is als hierboven aangegeven.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Verwijderd

Ik kwam ook deze link tegen, die veel dingen die mij persoonlijk irriteerden aanpakt (op hoogste settings nog steeds pop-ups vrij dichtbij, dat soort zaken). De screenshots zien er veelbelovend uit, maar het gaat wel flink ten koste van de performance. Alleen aangeraden voor flinke systemen dus :)

http://www.pcgameshardwar...arative-screenshots/News/

Edit: plaatjes rehosted, cache kan soms lastig zijn :)

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/jwildenberg/Fallout3_01.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/jwildenberg/Fallout3_02.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2009 03:11 ]

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Ik draaide het op een i7 920, ATi 4850 en 6GB ram. 4GB is het minimum in combinatie met Vista/Windows7, je komt al gauw op een gebruik van 3GB totaal uit.

Draaide vlot op 1920x1200. De 4850 is tegenwoordig alweer achterhaald, de processor was echt niet de limiet. Dus met een redelijk modern systeem red je het wel.

☻/
/▌

Verwijderd

Motrax schreef op donderdag 24 december 2009 @ 00:17:
Ik draaide het op een i7 920, ATi 4850 en 6GB ram. 4GB is het minimum in combinatie met Vista/Windows7, je komt al gauw op een gebruik van 3GB totaal uit.

Draaide vlot op 1920x1200. De 4850 is tegenwoordig alweer achterhaald, de processor was echt niet de limiet. Dus met een redelijk modern systeem red je het wel.
Had het ook over de link die ik gaf hè :) Die gaat vooral over pop-up distances en aantal voorwerpen dat getekend wordt, niet zo zeer over high-res. Het wordt blijkbaar al snel een aanslag op je systeem, ze geven zelf aan:
For our screenshots we mainly increased the quality of LOD, objects and the gras density (uGridsToLoad=19 and iMinGrassSize=40 as well as fGrassFadeRange=120000). On our test system (E8500 @ 3.6 GHz, 4 GiB DDR2-800, HD 4870 1,024 MiB) the performance was drastically decreased at 1,920 x 1,200 with 4x FSAA/16:1 AF - it dropped noticeably below 20 fps in some parts. It's hard to give a general statement about the performance - just experiment yourself a little.
Daarbij in het achterhoofd houdende dat Fallout volgens mij nul gebruik maakt van meerdere cores.

Ben benieuwd trouwens of de performance hit nou in de GPU of de CPU zit. Als het de GPU is dan kan ik nog wel wat schroeven, want ik zit nu met 1600x1200 @ max details en 4xAA/16xAF op net iets over de helft aan usage van m'n GPU (tot ik eindelijk m'n CPU een beetje kan overclocken met een nieuwe koeler en daar de cap af is natuurlijk).

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2009 00:30 ]

• anandus
  • Niet online
Misschien hebben jullie iets aan Tweakguides?

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Verwijderd schreef op donderdag 24 december 2009 @ 00:07:
Ik kwam ook deze link tegen, die veel dingen die mij persoonlijk irriteerden aanpakt (op hoogste settings nog steeds pop-ups vrij dichtbij, dat soort zaken). De screenshots zien er veelbelovend uit, maar het gaat wel flink ten koste van de performance. Alleen aangeraden voor flinke systemen dus :)

http://www.pcgameshardwar...arative-screenshots/News/

[afbeelding]
[afbeelding]
Vond ik nog best meevallen, ik verloor maar een paar FPS met een zwaar getweakte ini, en heb nu veel verder zicht en details, kan vanaf Megaton de Washington Monument in detail zien :)

Verwijderd

Angeloonie schreef op donderdag 24 december 2009 @ 00:48:
Vond ik nog best meevallen, ik verloor maar een paar FPS met een zwaar getweakte ini, en heb nu veel verder zicht en details, kan vanaf Megaton de Washington Monument in detail zien :)
Nou ja, dat zeggen ze zelf, maar misschien dat ze precies de verkeerde dingen getweaked hebben. Gras density vind ik wel prima, dat ziet er op hun screenshots alleen maar kunstmatig uit op hoge settings, maar zicht en details vind ik dat wel weer belangrijk. Ik moet het zelf allemaal nog eens gaan proberen maar de link was erg interessant in ieder geval.

Waar zat de performance hit bij jou dan? Is het vooral zwaarder voor de kaart of voor je CPU? Die laatste heeft het al te zwaar bij mij :p

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Bij mij ook wel de CPU, heel af en toe heb ik een enorme slowdown als ik een bepaalde richting even uit kijk, maar dat duurt soms een paar seconden, ik vermoed dat er dan dingen geladen worden. Grass density heb ik niet gedaan, is alleen maar irritant omdat je dan geen items meer ziet op de grond.

[ Voor 21% gewijzigd door Angeloonie op 24-12-2009 01:01 ]

Verwijderd

Dat is volgens mij ook niet de CPU hoor, dat is crap die van je harde schijf geladen wordt. Ik merk dat ook; als ik ergens naar buiten kom ofzo en ik kijk de eerste keer rond dan gaat alles heel hakkelig, als ik dan met de muis even een 360 graden rondom spin is daarna alles weg. Als het de CPU zou zijn zou dat volgens mij toch continu moeten gebeuren.

Maargoed, ik ga wel eens even klooien met de settings zo. Mijn CPU zit op het moment al zo vol als 'ie kan in Fallout dus daar moet ik voorzichtig mee zijn, maar de 4770 staat maar een beetje uit z'n neus te vreten (behalve in VATS, om dubieuze redenen).

Edit: kan je even de waardes die jij gebruik posten?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2009 03:23 ]

Verwijderd

Zo hee, ha, nou. Dit is gewoon een hele nieuwe post waard.

M'n CPU had het al niet gemakkelijk met Fallout 3, zweeft meestal vrij vast zo rond de 90 procent, maar nu was het toch wel heel mooi. Ik view distances aangepast op gras en vooral objects, LOD een beetje en Fallout opgestart. Viel me al op dat de laadtijden veel langer waren dan normaal. Eindelijk geladen krijg ik een foutmelding, maar voor ik op Niet verzenden kan klikken krijg ik opeens allemaal mooie kleurtjes (voor wie het Toms Hardwarefilmpje van CPU's zonder koelblok heeft gezien; zoals de Pentium 3). Okay, WTF. Maar dan besluit het beestje toch maar mee te doen en krijg ik dan toch the Wasteland te zien, zij het met een knipperende Task Manager er doorheen (die had ik al openstaan om de CPU op mijn tweede beeldscherm in de gaten te houden maar door van resolutie te veranderen verschuift die nog wel eens naar links). Een prachtige slideshow, dus ik ga maar een stukje lopen (hopende niets tegen te komen want dan ben ik al dood voor ik ze zie). Ondertussen kijk ik naar mijn CPU usage, volle 100% strak tegen de bovenkant op beide virtuele cores (HT hè). Normaal heeft 'ie het al moeilijk met een load van ongeveer 90%, dus ik snap opeens waarom ik naar een slideshow zit te kijken. Dat allemaal met een overclock van 3,2 naar 3,6 GHz.

Okay, het is duidelijk, dit vind het oude beestje niet leuk. Die extra datasets die allemaal over de CPU moeten zijn echt te veel, ondertussen staat de 4770 nog minder te doen dan normaal (want er zijn immers minder frames te renderen). Ik ga nog wel eens een poging wagen als ik de nieuwe CPU-koeler er eindelijk op heb en ik het zaakje wat verder omhoog kan gooien, maar ik denk dat ik toch echt moet upgraden voor de boel fatsoenlijk wil.

Jammer, maar niet onlogisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het spel een tijd geleden uitgespeeld, maar wat een game! Ongelofelijk, misschien wel 1 van de beste games die ik ooit gedaan heb! Ik heb het op de PC gespeeld, maar merkte toch dat m'n HD4870 het niet altijd even goed trekte op de hoogste settings, dus ik haal misschien binnenkort de Xbox 360 versie met alle DLC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 23:43
Gisteren de GOTY versie binnen, had al een jaar de gewone, beide voor/op de PS3.
Wel jammer dat ik met de GOTY versie meer vastlopers lijk te hebben.

Verder wel een superspel, heb er al in totaal 150 speluren bijna inzitten in het afgelopen jaar, en dat worden er nog meer met die 5 DLC's die bij de GOTY inbegrepen zitten. Ook super dat je gewoon savegames e.d. behouden blijven, gewone disc eruit, GOTY disc erin, en doorgaan waar je gebleven ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op welke settings en resolutie speel je het dan? Ik kan het op mijn 4770 op 1600x1200 met 4xAA en 16xAF vrijwel perfect spelen op de allerhoogste settings. Ik loop eerder tegen de grenzen van mijn processor aan (toegegeven, die is niet briljant meer) maar zelfs dan nog loopt het spel eigenlijk altijd wel prima. De 4770 heeft continu een load van tussen de 40 en 60 procent, met uitschieters naar boven in VATS (al is daar in game niets van te merken). Je zou met een 4870 toch prima moeten spelen, zou ik zeggen.

Ik had eerder wel problemen met onverwachte framedrops, zie ook mijn vorige post. Lijkt jouw probleem misschien daarop? Als dat zo is kan ik je wel uitleggen hoe je het kan voorkomen.

Verwijderd in "\[PC/PS3/X360] Fallout 3 - Deel 2"
Yippie schreef op woensdag 30 december 2009 @ 21:44:
Verder wel een superspel, heb er al in totaal 150 speluren bijna inzitten in het afgelopen jaar, en dat worden er nog meer met die 5 DLC's die bij de GOTY inbegrepen zitten. Ook super dat je gewoon savegames e.d. behouden blijven, gewone disc eruit, GOTY disc erin, en doorgaan waar je gebleven ben.
Het is ook niet echt een ander spel, het is echt een uitbreiding. Je kan gewoon alles gelijk installeren en de DLC onmiddelijk als je de Vault verlaat al spelen. Je kan ze ook nog los aan en uitzetten.

Dat is het mooie, je behoud het oorspronkelijke spel maar er zit opeens meer in. Ik kom al vaker deuren en dingen tegen die ik eerder nog niet gezien had (360) maar die onderdeel van de DLC blijken te zijn.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2009 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 december 2009 @ 21:45:
Op welke settings en resolutie speel je het dan? Ik kan het op mijn 4770 op 1600x1200 met 4xAA en 16xAF vrijwel perfect spelen op de allerhoogste settings. Ik loop eerder tegen de grenzen van mijn processor aan (toegegeven, die is niet briljant meer) maar zelfs dan nog loopt het spel eigenlijk altijd wel prima. De 4770 heeft continu een load van tussen de 40 en 60 procent, met uitschieters naar boven in VATS (al is daar in game niets van te merken). Je zou met een 4870 toch prima moeten spelen, zou ik zeggen.
De resolutie op 1680x1050, verder alles op het hoogste, maar AA en AF uit, anders vond ik het niet fijn meer spelen, zelfs met die settings uit merkte ik in de open gebieden nog een lichte vertraging. Maar goed ik heb dan ook een vrij oude C2D @ 2.4 ghz en maar 2 GB DDR2 geheugen, dus daar zal het vast aan liggen. :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 december 2009 @ 23:55:
De resolutie op 1680x1050, verder alles op het hoogste, maar AA en AF uit, anders vond ik het niet fijn meer spelen, zelfs met die settings uit merkte ik in de open gebieden nog een lichte vertraging. Maar goed ik heb dan ook een vrij oude C2D @ 2.4 ghz en maar 2 GB DDR2 geheugen, dus daar zal het vast aan liggen. :P
Dan ligt het waarschijnlijk eerder aan die C2D dan aan je videokaart. Ik speel zelf met een P4 3,2 GHz @ 3,6 GHz en 3 GB DDR. Als ik alle grafiekjes open heb staan op een tweede beeldscherm (RivaTuner, Task Manager, CCC) is eigenlijk alleen de processor een probleem. Als ik meerdere tegenstanders tegenkom en veel actie dan merk ik wel duidelijk framedrops, al blijft het wel speelbaar. Een C2D maakt efficiënter gebruik van z'n MHz dus zou in de buurt kunnen komen van mijn 3,2 GHz, maar ik geloof dat Fallout ook geen gebruik kan maken van meerdere cores. Heb je wel geprobeerd de affiniteit van Fallout op de core die niet door het OS gebruikt wordt te zetten?

Wat ik zeg, ik doe het met mijn 4770 op 1600x1200 zelfs met 4xAA zonder dat de videokaart de bottleneck wordt, dus met een 4870 zou het zeker moeten lukken. Ik zou anders een keertje met RivaTuner en de Windows Task manager eens gaan kijken wat nou op z'n maximum zit als je die haperingen ervaart, het zou zonde zijn onderdelen te gaan vervangen die misschien het probleem helemaal niet zijn.

Je hebt natuurlijk ook nog de haperingen die je krijgt als er nieuwe areas geladen moeten worden, maar die staan los van een processor of videokaart die het zwaar heeft. Heel minimaal, maar soms zeker merkbaar.

Lichte vertraging is nogal een moeilijk begrip. Mensen zijn nogal gevoelig voor wisselingen in framerate, daarom dat er vaak ook gewerkt wordt met een framecap. Als jij continu 60 fps hebt dat dropt in een complex gebied naar 40 wat nog steeds prima speelbaar is dan kan je dat soms al vertraging ervaren. Kan je specifieker zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 20:18
Durf het bijna niet te zeggen :D maar moet nog steeds beginnen, heb wel de guide gekocht
game of the your edition 750 pagina's ruim.
het spel staat nog steeds op de plank zoals ik hem gekocht heb.

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dutchzilla schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 23:18:
Durf het bijna niet te zeggen :D maar moet nog steeds beginnen, heb wel de guide gekocht
game of the your edition 750 pagina's ruim.
het spel staat nog steeds op de plank zoals ik hem gekocht heb.
Dit is nou typisch zo'n spel dat je niet met een guide moet gaan spelen. In het begin voel je je misschien wat verloren, maar dat is precies de bedoeling. Je komt uit die Vault zetten een grote niet-zo-lege wereld in en moet je eigen boontjes zien te doppen.

Ik snap het nooit zo goed waarom mensen die dingen überhaupt kopen. Het is misschien handig als je ergens niet uitkomt, maar dat soort dingen vind je ook wel op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 december 2009 @ 00:10:
[...]

Lichte vertraging is nogal een moeilijk begrip. Mensen zijn nogal gevoelig voor wisselingen in framerate, daarom dat er vaak ook gewerkt wordt met een framecap. Als jij continu 60 fps hebt dat dropt in een complex gebied naar 40 wat nog steeds prima speelbaar is dan kan je dat soms al vertraging ervaren. Kan je specifieker zijn?
Ja, het is spel was prima speelbaar hoor, maar in de grotere gebieden zijn er soms framedrops, geen idee hoe hoog of laag, dat kon me niet zoveel schelen, omdat ik het wel gewoon kon spelen. En is het niet zo dat een mens het verschil in fps niet meer ziet boven de 30 fps? Dan zou in theorie het verschil tussen 40 en 60 fps niet merkbaar moeten zijn, toch? :P

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2010 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 13:52:
Ja, het is spel was prima speelbaar hoor, maar in de grotere gebieden zijn er soms framedrops, geen idee hoe hoog of laag, dat kon me niet zoveel schelen, omdat ik het wel gewoon kon spelen. En is het niet zo dat een mens het verschil in fps niet meer ziet boven de 30 fps? Dan zou in theorie het verschil tussen 40 en 60 fps niet merkbaar moeten zijn, toch? :P
Niet helemaal. Onder de 30 fps ga je al snel afzonderlijke frames zien. In de 20 is nog wel te doen maar dooronder zie je voorwerpen schokkend door beeld komen. Dat wordt door veel mensen als storend ervaren.

Maar mensen schijnen ook nogal gevoelig te zijn voor veranderingen in framerate. Dus als je continu op 30 fps speelt is het een aangename spelervaring, als je continu op 60 fps speelt is het een aangename spelervaring maar als het van het één naar het ander gaat willen sommige mensen dat nog wel eens als storend ervaren. Dat is ook een reden waarom sommige spellen een framecap hebben (bij Fallout is dat 60); om die wisselingen te beperken.

Die 30 fps is meer geënt op het feit (waar ook nog een hoop over te discussiëren valt) dat je ogen de afzonderlijke plaatjes niet meer zien, zoals bij een bioscoopfilm. Maar merken kan je het zeker wel. Het ligt dan vaak ik het soepele gevoel dat mensen ervaren en niet zo zeer in de frames die ze zien.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2010 14:24 ]

Pagina: 1 ... 13 ... 18 Laatste