[PC][MMORPG] EVE-Online deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 12 Laatste
Acties:
  • 41.417 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdveer
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12:39
Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2009 @ 14:54:
[...]

Yep, maar al sinds 2005-06 gestopt met eve.
Gisteren een paar minuten weer EvE opgestart met een trail accountje... Maar het doet me eigenlijk niets meer, jammer...
Ik heb precies hetzelfde. Ongeveer 2 jaar geleden gestopt met spelen en laatst nog eens ingelogd op mijn oude account (speelt nu iemand anders mee), maar het kan me gewoon niet meer zo grijpen als vroegah..

Toch nog leuk om af en toe eens met mensen over te hebben, die goede oude tijd zonder blobs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tudeLati schreef op maandag 02 februari 2009 @ 09:46:
Mijn team was jammer genoeg 10 minuutjes te laat met opgeven voor het tourney. En als ik nu kijk naar wat heel veel teams fielden denk ik zo van "jezus, dit hadden we zo gemakkelijk kunnen winnen" .
De beste stuurlui zijn docked. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Proqzor schreef op maandag 02 februari 2009 @ 12:39:
ok een ander race trainen is een idee maar ik denk dat ik bij nader inzien misschien beter nog wat verder kan trainen wat betreft de support skills enz. Mijn droneskills zijn nog erg laag en ik zou ook wat kunnen doen aan de shield tanking skills.

Maar dit is zoals het er nu voor staat:

http://ineve.net/skills/character.php?charID=MTk1NTA0MTgz
DIt zou ik trainen, in deze volgorde:
  1. Warp Drive Operation naar level 4. Geeft je meer cap bij warp-in, en scheelt een hoop tijd in die 300AU systems.
  2. Acceleration Control naar level 5. Snel op snelheid komen kan het verschil zijn tussen ontsnappen en gepakt worden. Het scheelt vooral bij grote schepen veel.
  3. Electronic Warfare Drones naar level 4, geeft je 6 kilometer meer bereik op al je drones.
  4. Infomorph Psychology naar 3 of 4, en wanneer het kan extra jump clones aanmaken.
  5. Je favoriete rigging skills (bij Amarr waarschijnlijk Armor en Energy Weapons) naar level 4.
Daarna drone skills verder oppoetsen inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:09

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2009 @ 14:54:
[...]

Yep, maar al sinds 2005-06 gestopt met eve.
Gisteren een paar minuten weer EvE opgestart met een trail accountje... Maar het doet me eigenlijk niets meer, jammer...
\o cindy :D

same here, mij doet het ook niet meer zoveel. heb de account van een maatje tot men beschikking, maar heb er gewoon geen zin meer in... duurt allemaal veel te lang :P ben nu hooked aan X3 Terran Conflict. Eve singleplayer achtig :P

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 11:43
TepelStreeltje schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 11:49:
[...]

\o cindy :D

same here, mij doet het ook niet meer zoveel. heb de account van een maatje tot men beschikking, maar heb er gewoon geen zin meer in... duurt allemaal veel te lang :P ben nu hooked aan X3 Terran Conflict. Eve singleplayer achtig :P
Je moet ook weer es een keer mee gaan pvpen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tudeLati
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-07 16:15
Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2009 @ 17:09:
[...]

De beste stuurlui zijn docked. ;)
Of zijn 10 minuten te laat met inschrijven :P

Maar je moet toegeven, als je zo naar de matches kijkt op youtube dan heb je af en toe het gevoel dat sommige teams echt een enorme aanfluiting zijn en dat er eigenlijk een soort quality insurance moet zijn zodat er teams zijn die een beetje competent zijn(ik ga maar geen namen noemen in het geval iemand van die teams hier aanwezig is..).

En ja, ik ben er nog wel een beetje pissed over dat ik 10 minuutjes te laat was met opgeven :/

When in doubt, Ctrl-Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
tudeLati schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 11:38:
[...]

Of zijn 10 minuten te laat met inschrijven :P

Maar je moet toegeven, als je zo naar de matches kijkt op youtube dan heb je af en toe het gevoel dat sommige teams echt een enorme aanfluiting zijn en dat er eigenlijk een soort quality insurance moet zijn zodat er teams zijn die een beetje competent zijn(ik ga maar geen namen noemen in het geval iemand van die teams hier aanwezig is..).

En ja, ik ben er nog wel een beetje pissed over dat ik 10 minuutjes te laat was met opgeven :/
Mja, het is natuurlijk ook zo dat men maar moest gokken met wat het andere team aan kwam zetten. Als je er naast zat, dan kon je ook al gauw inpakken. Nu zullen er best teams tussen zitten die echt crap zijn, maar daarom zijn er ook voorrondes geweest nu, om die crap eruit te filteren en de beste 32? door te laten gaan. De finales worden ook verslagen met EVE-TV dus wat dat betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Wow, de Band of Brothers alliantie is opgedoekt door een spion/overloper. Deze downtime worden ALLE 118 systemen en 35 stations van BoB neutraal en kan het grote graaien beginnen.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-09 11:47

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Eerst maar eens zien want er schijnt dus gebruik te zijn van illegaal metagaming (account hacking)

En verder voor we dadelijk weer uitmonden in RA/Goons vs GBC moddergooien... kunnen we dat op CAOD laten?

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoor ook neutrale bronnen gelezen dat het geen hacking is.

Maar een ingreep van CCP zou kunnen, t20 anyone?

Hoe dan ook, gaaf om BoB zo'n opdonder te zien krijgen. Als iemand het verdient, zijn zij het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
mensen die serieus in dit soort situaties nog naar t20 verwijzen zijn diep gezonken. En als het legitiem is gebeurd lijkt het mij zeer sterk dat er ingegrepen gaat worden.

Op zich gaat dit bob natuurlijk een hoop space kosten, maar wat ik me voornamelijk afvraag is wat er met alle baby titans/moms gaat gebeuren.

Persoonlijk vind ik dat 1 van de grote nadelen van eve, alle metagaming crap, spies, scammers, etc. Maar op zich is dit wel wat imo bob verdient heeft na hun actie met director level spy van goons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01:36
Verwijderd schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 08:40:
Hoor ook neutrale bronnen gelezen dat het geen hacking is.

Maar een ingreep van CCP zou kunnen, t20 anyone?

Hoe dan ook, gaaf om BoB zo'n opdonder te zien krijgen. Als iemand het verdient, zijn zij het wel.
Agh F*ck off met t20, alsof de anderen zulke heilige boontjes zijn, hij spawnde een paar low level t2 bpo's, yaya omdat we een Sabre bpo hebben gekregen ooit winnen we eve ^^

NC met hun titan bowling in passworded posses, Goons/PL/Kugutsumen met forum/ts/vent hacks het is allemaal illegaal maar omdat in 2004 een ex programmer zoiets deed is BoB nu 5 jaar later nog steeds fout?

Jij bent er zeker ook zo eentje die nog steeds van elke duitser die je ziet je fiets terugclaimed alhoewel jij en de persoon tegen wie je het hebt de 2e W.O. nooit hebben meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maranno schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 09:20:
[...]

Agh F*ck off met t20, alsof de anderen zulke heilige boontjes zijn, hij spawnde een paar low level t2 bpo's, yaya omdat we een Sabre bpo hebben gekregen ooit winnen we eve ^^

NC met hun titan bowling in passworded posses, Goons/PL/Kugutsumen met forum/ts/vent hacks het is allemaal illegaal maar omdat in 2004 een ex programmer zoiets deed is BoB nu 5 jaar later nog steeds fout?

Jij bent er zeker ook zo eentje die nog steeds van elke duitser die je ziet je fiets terugclaimed alhoewel jij en de persoon tegen wie je het hebt de 2e W.O. nooit hebben meegemaakt.
2004?? http://www.escapistmagazi...and-the-Friends-They-Keep

Ontwikkelaars die mechanica breken blijft nu eenmaal van een andere orde dan metagaming tussen spelers. En of je het leuk vind of niet, zo'n strafblad blijft een stigma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
Aah ok dus het mag alleen niet als het bekent word ok ik snap het.

Goed 2005 dan, dat dat artikel dat je quote uit 2007 is maakt niet uit.

[ Voor 36% gewijzigd door Ashrah op 05-02-2009 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDSD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:39
mensen mogen denken over BOB wat ze willen, 99% van de spelers in BOB wist er niks van af en heeft er niks mee te maken gehad.
Het is jammer dat het gebeurd is, maar BOB werkt anders dan de meeste alliances en dit soort gebeurtenissen hebben geen impact op de werking van de alliancie.

Er zijn weinig alliances die vrij uit gaan, RA met hun plex exploits, goons met hun spam en massa aanvallen op ccp en ts servers.
Het gaat er soms hard aan toe maar het zijn altijd maar een paar man die het doen, de rest van de spelers hebben er niks mee te maken. Het is te makkelijk om iedereen over een kant te scheren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Net voor het eerst een HAC gebruikt voor pvp. Ik heb nu sniper munin en normale mwd vaga, en er was een red ergens in de buurt, dus maar vaga geprobeerd. Even later waren we met intie + vaga + drake de red aan het opjagen, die een rapier was.

Aangezien het cloakte gingen we er niet vanuit dat we hem nog zouden vinden, drake jumpte al weer terug. Toen uncloakte hij 60km van de gate, maar in dat system was toen nog een red, niet op scan. Dus ik was voornamelijk bang voor een arazu, die in combinatie met rapier slechte invloed op mijn gezondheid zou hebben. Maar toen jumpte de drake terug, dus besloot ik het erop te wagen. Naar de rapier to mwd'en, disruptor overloaden, en hoppa tackle. Ongeveer tegelijk krijgt de intie ook een tackle, en drake komt er ook aan mwd'en terwijl hij missiles richting de rapier lanceert. Op ongeveer 50% shields van de rapier, dus redelijk snel, uncloaked de andere red op maar 50km afstand. Geen arazu, een falcon. Dus toen waren we alle 3 jammed en konden we kijken hoe de rapier ervandoor ging.

Maar goed, wel eerste combat experience in vaga gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

REDSD schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 10:46:
mensen mogen denken over BOB wat ze willen, 99% van de spelers in BOB wist er niks van af en heeft er niks mee te maken gehad.
Het is jammer dat het gebeurd is, maar BOB werkt anders dan de meeste alliances en dit soort gebeurtenissen hebben geen impact op de werking van de alliancie.

Er zijn weinig alliances die vrij uit gaan, RA met hun plex exploits, goons met hun spam en massa aanvallen op ccp en ts servers.
Het gaat er soms hard aan toe maar het zijn altijd maar een paar man die het doen, de rest van de spelers hebben er niks mee te maken. Het is te makkelijk om iedereen over een kant te scheren.
Ben het hier wel mee eens, de bekende massa die lijdt aan de fouten van enkelen. Ik wens de BoB spelers dan ook het beste toe, maar naar mijn mening is (was) de politieke eenheid BoB domweg bevuild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maranno schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 09:20:
Je snapt het niet he. Dankzij dat hele gelazer is het in een sneltreinvaart gegaan en zonder dat zou Kug ook nooit zoveel hulp gekregen hebben. En het bleek ook dat een paar mensen binnen BoB wel heel erg vriendelijk omgingen met devs. Dat is gewoon onderschat geweest door CCP zelf en ze hebben tevergeefs het geprobeerd te doofpot in te stoppen. Maar het is uiteindelijk wel als een olievlek heel Eve doorgesijpeld en de koers voor altijd veranderd. En dan krijg je vanzelf van die mafkezen die je koste wat kost kapot willen maken. Hoort gewoon bij het spel hoor.

Het is en blijft een achterbakse streek maar voor zover bekend is het volgens de regels gegaan en had dit voorkomen kunnen worden als mensen beter hadden opgelet. Mooie manier om die gasten stil te krijgen blijft het wel. Ik ben blij dat de goons het gedaan hebben want daardoor hebben ze zich public enemy #1 gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Verwijderd schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 11:33:
[...]

Het is en blijft een achterbakse streek maar voor zover bekend is het volgens de regels gegaan en had dit voorkomen kunnen worden als mensen beter hadden opgelet. Mooie manier om die gasten stil te krijgen blijft het wel. Ik ben blij dat de goons het gedaan hebben want daardoor hebben ze zich public enemy #1 gemaakt.
Gemaakt ? Is dat al niet sinds begin 2006 zo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Nee toen was bob het. Toen goons bob hadden teruggedreven tot aan delve werden goons de nummer 1 vijand, en nu goons werden teruggedreven werd bob het weer.

Anyway, waarom zouden ze nu ineens de nummer 1 vijand worden? Bob en pets hadden toch al de pest aan goons. En ik zie het zelf voornamelijk als een flaw van eve de triestheid met spies en metagaming, maar bob is er toch echt zelf mee begonnen door sov claiming uit te zetten bij goons pos's. Dus nu kan ik echt geen medeleiden met bob hebben, en is er voor mij ook niks verandert hoe ik goons zie. Die voor mij gewoon een willekeurige 0.0 corp zijn.

Ondertussen heeft NC + goons HED (belangrijk AAA logistics system) aangevallen en de jumpbridge + cynojammer offline gehaald, en zijn er ook verhalen van PL cap fleet in low sec domain (dat is naast providence, en dus in de buurt van AAA).

Ik denk niet dat veel mensen hierdoor een andere mening krijgen over goons, de algehele mening in de alliance en providence holders is meer iets van: laten we de popcorn halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:35
:') :') :')

Ik zeg, bob is gewoon gepwned door het niet wijs kiezen van wie ze als director aanstellen. Hoe zit het nu met jullie (super)caps ? Zijn die safe, of hoe zit dat?

En inderdaad, BoB heeft het zelf ook gedaan, alleen doet Goon het meteen op een iets grotere schaal.... _/-\o_

[ Voor 24% gewijzigd door De_Bastaard op 05-02-2009 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze thread op E-O probeert op wat constructievere wijze de gebeurtenissen te achterhalen:
http://myeve.eve-online.c...p?a=topic&threadID=990388

Lijkt domweg een overloper of lange termijn infiltratie te zijn. In-game mechanica dus, geen account hacking. Interessant is dat ook Darius Johnson dit bevestigd (CSM member & Goonswarm lid).

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2009 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 12:36
het is maar space bob is niet dood ofzo de mensen zijn er nog de assets zijn er ook nog.

tot over 3 maanden en dan zien we de berichten wel weer.

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Ben benieuwd, het gaat jullie namelijk aardig lang duren om weer sov 3 of 4 te claimen... Jullie zullen eerst een alliance moeten oprichten om complete chaos in de regio te voorkomen, en dan nog eens zien dat er niet enorm veel towers gesloopt zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 12:36
De_Bastaard schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 13:28:
Ben benieuwd, het gaat jullie namelijk aardig lang duren om weer sov 3 of 4 te claimen... Jullie zullen eerst een alliance moeten oprichten om complete chaos in de regio te voorkomen, en dan nog eens zien dat er niet enorm veel towers gesloopt zijn...
1 : wie zegt dat die er nog niet is

2 : het was/is onze space we hebben onze cyno's in place om snelle movements te doen jullie moeten alles mobiliseren om er te komen..

de towers hangen er nog en zijn niet offline dus om 3 regions in 3 maanden neer te halen.

Ik wens jullie veel succes.

nogmaals er verandert niets behalve dat sov weg is.

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
furby-killer schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 12:13:maar bob is er toch echt zelf mee begonnen door sov claiming uit te zetten bij goons pos's. Dus nu kan ik echt geen medeleiden met bob hebben
Dat was -A- niet wij, niet zeggende dat het niet gedaan zou zijn als het zou kunnen maar een technisch detail.
Verwijderd schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 12:54:Lijkt domweg een overloper of lange termijn infiltratie te zijn. In-game mechanica dus, geen account hacking. Interessant is dat ook Darius Johnson dit bevestigd (CSM member & Goonswarm lid).
Nah de hele t20 issue is lame, 6000 man online per avond maximaal dev's die openlijk zelf ook nog speelden, was een heel ander Eve.

Anyway Haargoth zit in een US-army bootcamp die jongens mogen de eerste 3 maanden geen outside contact hebben, dus of hij het zelf is/was of niet zullen we pas weten als dat voorbij is, tot die tijd zal het twijfel blijven.
De_Bastaard schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 13:28:
Aangezien dit geplanned was en Goons met 150+ Razor met 100+ en PL met 100+ in Delve zijn nu word het nog leuk.

Voor de rest we zullen zien, maar drop in godsnaam die metagame beschuldigingen een keer, want no matter wie er mee is begonnen, Goons/TCF/PL/Razor bedienen zich er vrijelijk van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
angel00008 schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 13:45:
[...]

1 : wie zegt dat die er nog niet is

2 : het was/is onze space we hebben onze cyno's in place om snelle movements te doen jullie moeten alles mobiliseren om er te komen..

de towers hangen er nog en zijn niet offline dus om 3 regions in 3 maanden neer te halen.

Ik wens jullie veel succes.

nogmaals er verandert niets behalve dat sov weg is.
Hoe zit het met stations dan? Zijn die niet ook in 't beheer van GoonFleet as of now? Kijk wij, Ethereal Dawn hebben er voor zover ik weet geen baat bij om naar Delve etc te verhuizen. Dit is voor zover ik (en volgens mij vele anderen) weten, echt 'n idee van Goon geweest. Ik vraag me gewoon een aantal dingen af :) Maar bijv. de outposts in systemen die beheerd werden door Black Nova, hoe zit het daar mee? Is dat nog altijd zo, of is/kan dat overgedragen zijn aan Goon?

En je hebt inderdaad gelijk, ik heb het ook al zo op het ED forum etc gepost.. het aantal members blijft gelijk, alleen zullen jullie nu moeten proberen om z.s.m. weer een alliance te vormen, want nu zijn gok ik al die towers in bob space bezig sov te claimen per corp, en niet voor een alliance?

Overigens is het nu wel lastig lijkt me, dat er geen cyno jammers meer up zijn. Zo zou in feite Goon een sov 4 system kunnen binnenvallen en super-cap arrays slopen. Nu is het natuurlijk zo makkelijk als ik het hier zeg, maar het zou wel kunnen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
De_Bastaard schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 15:40:[...]Hoe zit het met stations dan? Zijn die niet ook in 't beheer van GoonFleet as of now? Kijk wij, Ethereal Dawn hebben er voor zover ik weet geen baat bij om naar Delve etc te verhuizen. Dit is voor zover ik (en volgens mij vele anderen) weten, echt 'n idee van Goon geweest. Ik vraag me gewoon een aantal dingen af :) Maar bijv. de outposts in systemen die beheerd werden door Black Nova, hoe zit het daar mee? Is dat nog altijd zo, of is/kan dat overgedragen zijn aan Goon?
Nee die zijn nog steeds van BNC is niet zomaar over te dragen.
En je hebt inderdaad gelijk, ik heb het ook al zo op het ED forum etc gepost.. het aantal members blijft gelijk, alleen zullen jullie nu moeten proberen om z.s.m. weer een alliance te vormen, want nu zijn gok ik al die towers in bob space bezig sov te claimen per corp, en niet voor een alliance?
Wie zegt er dat dat niet al zo is.
Overigens is het nu wel lastig lijkt me, dat er geen cyno jammers meer up zijn. Zo zou in feite Goon een sov 4 system kunnen binnenvallen en super-cap arrays slopen. Nu is het natuurlijk zo makkelijk als ik het hier zeg, maar het zou wel kunnen toch?
Goons zitten in RKK sov4 system met PL hebben al 1 Cap tower reinforced en 1 vernietigd (niet stronted blijkbaar, daar je towers in een sov4 niet kan aanvallen niet heel raar maar wel stom).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerste capital POS in Delve is al afgeknald zag ik.
Ze laten er iig geen gras over groeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Er is so far nog geen grote nieuwe alliance bij gekomen (en dan kijk ik even ingame bij alliances)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morty
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:52
Verwijderd schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 12:54:
Deze thread op E-O probeert op wat constructievere wijze de gebeurtenissen te achterhalen:
http://myeve.eve-online.c...p?a=topic&threadID=990388

Lijkt domweg een overloper of lange termijn infiltratie te zijn. In-game mechanica dus, geen account hacking. Interessant is dat ook Darius Johnson dit bevestigd (CSM member & Goonswarm lid).
Het is nog een beetje voorbarig om te stellen dat het geen account hacking was. Er zijn nogal wat verdachte omstandigheden rond de manier waarop hij toegang heeft gekregen tot verschillende dingen, en bovendien kloppen zijn verhalen niet echt met zijn levenssituatie. Maar goed, dat wordt allemaal wel uitgezocht en is nu niet echt meer van belang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helghast.
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-03 11:49
karma doet pijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 18:21
Wat ik me nu wel afvraag is, gaan de developers nu eindelijk is meer veiligheids dingen inbouwen in het hele alliantie gebeuren?
Wordt nodig tijd, maar ja als het bij kleine allianties gebeurt, veranderen ze toch niks.
FF zien als ze nu wel is gaan plannen.

Heb het ooit zelf meegemaakt en is niet echt grappig, die soev opnieuw opbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Tja het hoort bij het spel denk ik dan, zelfde als marktmanipulatie, corp theft in de vorm van ISK, met dit geval dan natuurlijk aan de top. Aan de andere kant 'kan' CCP er gewoon niets aan doen, dan hadden ze al die andere keren ook moeten ingrijpen bij dit soort spion-acties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Ze kunnen en moeten het niet terugdraaien, maar ze moeten wel de mechanisme veranderen, want ook al vind ik het lekker voor bob, dit hoort niet en je kan er niks tegen doen.

Wat ik een verrassing vond is dat een roaming AAA gang weer providence inging vandaag, ik ging er vanuit dat ze nuttigere dingen te doen zouden hebben. Wij counter gang maken, numbers ongeveer gelijk, AAA hac snipers en recons, wij logistics, inties en paar sniper BS. Geen dictors en eigenlijk te weinig snipers, maar goed. Één hac van ons zat te slapen en broadcaste niet voor hulp, voor de rest alleen paar inties verloren. AAA paar HACs en recons verloren (lastig zonder dictors ze vast te houden).

Toen ging AAA weer terug, en ze waren er nog geen 15 minuten of onze scout report een cyno up in SV5, 1 jump van HED, die 1 minuut later weer down was, dus vernietigd -> vijanden. En toen waren we bij de huidige stand. Razor BS zijn blijkbaar het systeem in gejumpbridged (wist niet dat ze ook SV5 cynojammer offline hadden, of misschien had die er wel geen), en vandaar naar HED gegaan. Reports zijn dat razor 2 titans (erebus geloof ik) heeft, en AAA heeft ook 2 (avatar/ragnorak). Dus die zijn weer lekker om HED aan het vechten.

Numbers in HED 150 razor, 125 rebellion, 75 AAA :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

bangkirai schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 18:46:
Wat ik me nu wel afvraag is, gaan de developers nu eindelijk is meer veiligheids dingen inbouwen in het hele alliantie gebeuren?
Wordt nodig tijd, maar ja als het bij kleine allianties gebeurt, veranderen ze toch niks.
FF zien als ze nu wel is gaan plannen.
Wat ze ook verzinnen, er is altijd wel een manier om het te omzeilen. Als je iets van een stemming afhankelijk maakt kan je dat ook wel kraken door bijvoorbeeld 50 vijanden in de executor corp toe te laten met je director zodat je een meerderheid hebt. Je kan natuurlijk ook allerlei 24-uur vertragingen inbouwen maar die kunnen ook weer tegen je worden gebruikt zoals je ook zag met roles van spelers waarmee je ze vroeger in een corp kon houden tegen hun zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Opzich zou een soort van raad van commissarissen net als in 'n groot bedrijf geen verkeerd idee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Wat niet meer mogelijk is, en anders via een petition omzeilt kom worden.

En in die 24 uur kunnen andere directors dan de handel blokkeren, aangezien je ook gewoon een 24 uur vote zou moeten hebben voor nieuwe directors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze hadden toch de mogelijkheid om een nagenoeg inactieve director van z'n roles te strippen. Als die toch niets aan het doen is dan kan hij net zo goed van z'n rechten ontdaan worden. Want dat is volgens de fora toch wel een van de grootste fouten die er gemaakt zijn.
En het is nou ook weer niet zo dat er eerder bobbits rogue zijn gegaan dus als je daar nog steeds geen rekening mee houdt dan kom je er een keer op terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tudeLati
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-07 16:15
Ik verbaas me werkelijk over hoeveel mensen in deze thread een hekel aan BoB hebben. En vooral hoe luidruchtig dat word verspreid. Doe eens rustig, dit is niet leuk. Het zal je alliance maar overkomen, dan reageer je compleet anders.
Ik heb zo'n gevoel dat voor een groot deel van BoB dit niet echt veel uitmaakt(meer PvP). Ik heb alleen wel erg veel medelijden met de mensen die BoB logistics regelden.. Echt een drama om alles weer netjes in elkaar te zetten als ze delve weer gecleared hebben.

When in doubt, Ctrl-Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

tudeLati schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 01:07:
Ik verbaas me werkelijk over hoeveel mensen in deze thread een hekel aan BoB hebben. En vooral hoe luidruchtig dat word verspreid. Doe eens rustig, dit is niet leuk. Het zal je alliance maar overkomen, dan reageer je compleet anders.
Het is de meesten ook overkomen, maar dan werd het door bob geflikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Ze staan/stonden toch bekend om hun metagaming tactieken? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het eigelijk net een game als Ogame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:59

rapture

Zelfs daar netwerken?

Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 08:13:
Ik vind het eigelijk net een game als Ogame.
Daarin was het GoT-imperium het sterkst in contraspionage en security. We zaten lekken te traceren met watermerken, mollen werden eruit getrapt,... Alliantiebeheer, security/spionage, logistiek apparaat, het gedrag van mensen en strategische concepten hadden we al uitgezocht zodat we een basis hebben om in eender welke game toe te slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Natuurlijk is het wel leuk. Uiteindelijk is het alleen maar een spel met zogenaamde spullen. Het had voorkomen kunnen worden omdat een paar mensen niet goed opgelet hebben. Sterker nog ik vraag me heel sterk af dat als je zelf de keuze had om het een andere alliantie aan te doen of jij het zelf ook niet gedaan zou doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Ik vind het eigen schuld voor bob. Maar het hele probleem is dat zulk soort dingen NIET voorkomen kunnen worden. Misschien in dit specifieke geval wel, misschien ook niet.

Met alts maak je gewoon een nieuw account aan dat geen enkele band heeft met je main. Als hij ontmaskerd wordt heb je niks verloren, want het zijn toch alts. Als het zoals in dit geval je main is, dan koop je gewoon een nieuwe main met het geld dat je jat.
Dan doe je gewoon wat dingen, tot je uiteindelijk in de positie bent om zonder 24 uur wachtsperiode een complete alliantie te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 18:21
Ik heb zo'n gevoel dat voor een groot deel van BoB dit niet echt veel uitmaakt(meer PvP). Ik heb alleen wel erg veel medelijden met de mensen die BoB logistics regelden.. Echt een drama om alles weer netjes in elkaar te zetten als ze delve weer gecleared hebben.
Duh, het is mn alliantie al is overkomen, nee het is niet leuk.

Maar daarom volgen veel mensen dit nu ook, want ja, laten we wel wezen, als ccp nu ineens wel in ging grijpen, waarom nu en vroeger niet?
Ik blijf erbij, dat dit eigenlijk niet mogelijk moet zijn, vertragingsmaatregelen zou misschien helpen, maar dat kan ook weer voor andere ongewenste dingen zorgen.

Grijns en als ik bob moet beoordelen op de paar leden, die ik is RL gesproken heb, wat ik niet ga doen, omdat die paar leden behoorlijk een instelling hadden van: `moet je zien hoe goed we zijn etc etc` ach ja.

Mensen hebben weinig tegen bob, het is alleen: door de enorme schaal van warfare die een paar allianties kunnen doen, vooral aantal dreads,moms, titans die ze kunnen brengen, zitten de meeste mensen die in andere allianties zitten echt zo van: tja als ze komen, komen ze en is het over.
En dat vinden mensen niet leuk, dus ja veel 0.0 gasten vinden die grote super allianties helemaal niet fijn en noodgedwongen moeten ze zelf daardoor ook meer tijdelijk verbonden sluiten.

Dus ja, wordt je te groot, dan krijgt de gemiddelde eve speler een hekel aan je.

PS: net zoals furby zegt, het is niet te voorkomen. Daarom is recruiten voor een 0.0 corps ook zo klote, je wilt geen oplichters. Ben je als corps te voorzichtig, krijg je problemen met nieuwe aanwas en stabiliteit, ben je te onvoorzichtig, kun je ineens alles kwijt zijn. Allemaal, doordat veiligsheid zeer lastig is in spel.

[ Voor 8% gewijzigd door bangkirai op 06-02-2009 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi, ben ingehuurd om een steentje bij te dragen aan de ondergang van GBC :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 11:28
Totaal geen medelijden, dit is exact de manier van "spelen" die BoB heeft geintroduceerd, koekje van eigen deeg dus, alleen komt deze een tikje harder aan.

Raadt iedereen (vooral ook de allies in GBC, jullie worden uitgebreid besproken hehe) aan de director forum dumps van BoB er nog maar eens op na te lezen, weet je precies weer waarom mensen een hekel aan ze hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik wil me vanaf nu wat vaker in lowsec gaan begeven ;) Zit nu in providence.. Is er ergens een soort van uitleg wat wel te doen en juist ook wat niet te doen in dit soort systemen. Ik monitor mijn alliance kanaal om te zien of er pirates in de buurt zijn en loop een beetje te ratten. Kan me zo voorstellen dat er ineens een gang opduikt en dan is hoe boef dag scheepje van me ;)

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
En FireStar Inc, nieuw corp in de Paxton Federation, heeft een nieuwe outpost gemaakt (nou ja aan einde van DT) in providence, omdat we er nog niet genoeg hadden :*)

Outpost is aan de rand van onze space tegen AAA space aan, wat handig is voor de verdediging van providence 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Meister schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 10:44:

Raadt iedereen (vooral ook de allies in GBC, jullie worden uitgebreid besproken hehe) aan de director forum dumps van BoB er nog maar eens op na te lezen, weet je precies weer waarom mensen een hekel aan ze hebben.
Eerste topic: honderden posts van prive forums van GS en corps daarin. Wel mooi om het spionage-contraspionage spel te zien. De posts die worden gekopieerd bevatten kleine spellingsfouten of eigenaardigheden die voor iedereen die de post opent anders zijn zodat degene die ze uitlekt getraceerd kan worden. Dat is CIA shit, prachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

IJzerlijm schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 13:28:
Eerste topic: honderden posts van prive forums van GS en corps daarin. Wel mooi om het spionage-contraspionage spel te zien. De posts die worden gekopieerd bevatten kleine spellingsfouten of eigenaardigheden die voor iedereen die de post opent anders zijn zodat degene die ze uitlekt getraceerd kan worden. Dat is CIA shit, prachtig.
We deden in het GoT-imperium in oGame niks anders. Juist de spionagespelletjes, persoonlijke vete's, de huisvrouw die zat te gamen totdat haar kind de computer uitschakelt, over-the-top en irrationele (wraak)acties, smackfestijnen op de fora,... maakt het spel zo leuk. GoT was dermate groot/sterk dat wij onze eigen applicaties ontwikkelden zodat we nog meer superiority konden behalen. Tussen 300 gotters, vind je wel iemand die kan programmeren.
bangkirai schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 12:17:
Grijns en als ik bob moet beoordelen op de paar leden, die ik is RL gesproken heb, wat ik niet ga doen, omdat die paar leden behoorlijk een instelling hadden van: `moet je zien hoe goed we zijn etc etc` ach ja.
Als je echt zo goed bent, dan mag dat toch gezegd worden? Of mogen we niet boven het maaiveld uitsteken? Uiteraard zullen ze niet de werkelijke strategische bestaansrecht/onderbouwing vertellen en hangen een verhaaltje aan op. Dat deden wij in GoT ook. Waarom de vijand slimmer maken, als je hen gewoon wat verder kan laten aanmodderen? Hou ze dom en het spel blijft "gemakkelijk".

Uiteindelijk hadden we meer dan 90% van de spelers uit het spel verwijderd zodat het zeer saai werd. Weinig reden voor GoT om nog verder te spelen en GoT werd opgeheven. Pas dan kunnen we open en bloot vertellen waar de werkelijke macht vandaan kwam en hoe sterk we werkelijk waren. Normaal gezien zorgen we ervoor dat we zowel over- als onderschat worden zodat er veel twijfel/onzekerheid is.

Nu ziet het eruit alsof Bush (Goon), Putin (RA) en Napoleon (TCF) tegelijkertijd voor ons deur staat. Battle of britain equivalent begint en dat is overheerlijke motivatie voor GBC om massaal oorlog te voeren. Saai zal het niet worden zodat we niet moeten opheffen wegens het verliezen van de zin van het leven.

[ Voor 48% gewijzigd door rapture op 07-02-2009 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Best leuke info op die oude fora :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 11:28
rapture schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 13:54:
Als je echt zo goed bent, dan mag dat toch gezegd worden? Of mogen we niet boven het maaiveld uitsteken?
06:36 11Thol that we cannot do this anymore
06:36 11Thol we're not no.1
06:36 11Thol we're not best of the best
06:36 11Thol we're average with alot of titans
06:36 11Thol we cannot fight outnumbers
06:36 11Thol fucking wake up and smell the coffee
06:37 11Thol we have not won a single large cap fight in the last 7=8 months
06:37 11Thol guess why

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Interessant om de vrijgegeven informatie te analyseren. In GoT deed ik aan statistieken om algemene beeld van allianties in grafieken te gieten en te vergelijken. Een goede definitie van overwinning is belangrijk zodat we de vooruit/achteruitgang kunnen vaststellen.

Zo te zien gebruiken de Goons dezelfde definitie dat GoT tegen de groten der universum gebruikt had. GoT moest de groten der universum niet eigenhandig verslaan. Het is genoeg als we hun groei reduceren zodat zij door de rest van de top 100 overheerst worden. Zelf sneller groeien en de top 100 domineren helpt ook. Vanaf het moment dat ze niet meer van de rest konden onderscheiden, dan was het voor ons genoeg en de aasgieren doen hun werk. Het machtsblok is dan ongeveer weg.

Nu hebben de Goons BoB's homeland en logistiek om laten vallen. De rest van EVE is bezig met een goldrush in Delve zodat BoB veel moeite heeft om de aasgieren van zich af te schudden. Aan de andere kant hebben we kansen in de vorm van verhoogde motivatie om terug te vechten? De cijfertjes zijn niet statisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net even de trail gedownload omdat ik het verhaal van de val van BoB wel leuk vond. Zulke dingen boeien me wel in een MMO, en dat heb ik eigenlijk nog nooit op zo'n schaal in een MMO gezien.

Ik heb inmiddels de tutorial gedaan en zelf wat missies gedaan. Maar het is me nog niet allemaal duidelijk. Hoe koop ik een beter schip, hoe ontwikkel ik mijn kennis van technologie enz enz. Weet iemand misschien een online handleiding voor beginners (bij voorkeur in het Nederlands, maar Engels mag ook).

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2009 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWBMS
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-09 16:38
Verwijderd schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 21:01:
Ik heb inmiddels de tutorial gedaan en zelf wat missies gedaan. Maar het is me nog niet allemaal duidelijk. Hoe koop ik een beter schip, hoe ontwikkel ik mijn kennis van technologie enz enz. Weet iemand misschien een online handleiding voor beginners (bij voorkeur in het Nederlands, maar Engels mag ook).
Er zijn verschillende bronnen, zo kan je ingame in het hulp kanaal vragen stellen.
Extern kan je gebruik maken van de knowledge base of de wiki, beide zijn engels.

Maar persoonlijk, het beste wat je kan doen is een Corp zoeken en die joinen.

Saru mo ki kara ochiru | Even monkees fall from trees | jabber: twbms.ate.jabber.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDSD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:39
rapture schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 16:18:
Interessant om de vrijgegeven informatie te analyseren. In GoT deed ik aan statistieken om algemene beeld van allianties in grafieken te gieten en te vergelijken. Een goede definitie van overwinning is belangrijk zodat we de vooruit/achteruitgang kunnen vaststellen.

Zo te zien gebruiken de Goons dezelfde definitie dat GoT tegen de groten der universum gebruikt had. GoT moest de groten der universum niet eigenhandig verslaan. Het is genoeg als we hun groei reduceren zodat zij door de rest van de top 100 overheerst worden. Zelf sneller groeien en de top 100 domineren helpt ook. Vanaf het moment dat ze niet meer van de rest konden onderscheiden, dan was het voor ons genoeg en de aasgieren doen hun werk. Het machtsblok is dan ongeveer weg.

Nu hebben de Goons BoB's homeland en logistiek om laten vallen. De rest van EVE is bezig met een goldrush in Delve zodat BoB veel moeite heeft om de aasgieren van zich af te schudden. Aan de andere kant hebben we kansen in de vorm van verhoogde motivatie om terug te vechten? De cijfertjes zijn niet statisch.
Did is niet helemaal acuraat.

Bob is bijna niks kwijt geraakt doordat de coalitie niet snel genoeg alles online had,
we hebben all ons space nog, alleen zijn we de cyno jammers kwijt.

Als voor de logs, ik ben in verschillende alliance geweest. Ik heb altijd gevochten tegen ATUK en bob.
BOB heeft zichzelf niet de reputatie gegeven van onoverwinnelijk, maar dit is zo gekomen omdat we veel alliancies gedood hebben.
Een jaar geleden toen eve zich tegen bob keerde was het ook met ons gedaan, maar toch hebben we ons space gehouden terwijl de vijand 10.000 meer leden had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-09 11:47

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

En toen was daar KenZoku.

Het wordt een aantal weken stevig knokken op deze manier maar ik verwacht eigenlijk minimale losses in territory op deze manier :D

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Ach opzich is het wel leuk in die regio nu. Volgens mij zit iedereen daar nu te knokken om iets van space te pakken >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-09 21:01
BOB heeft wel degelijk arrogantie getoond. En op die manier verwerf je een bepaalde status. En dat is de reden waarom vele alliances (niet EVE, dat is die arrogantie weer) zich tegen BOB heeft gedraaid.

Echter, daar waar een machtsblok is zullen mensen zich tegen hen werpen. Ik heb enige tijd in de Curse Alliance gezeten (de echte, niet die neppe van nu). Ook die was sterk en heeft vele groeperingen gekilled. Toch werden die niet als onoverwinnelijk gezien. Not invincible, just feared.

Ps.Goons are next.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het wel een intrigerende ontwikkeling. Een mooie weerspiegeling van de lange menselijke geschiedenis wat zich keer op keer herhaald en dus ook in een MMO. "Hoogmoed komt voor de val" en "macht corrumpeert en en absolute macht corrumpeert absoluut" zijn hier leuke volkswijsheden die hun waarheid nogmaals bewijzen.

Uiteindelijk zal elke grote alliantie in elkaar storten door externe of interne bedreigingen en keer op keer zal het machtsvacuüm gevuld worden door anderen die op hun beurt ook weer ten onder zullen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Jep... en nu is het dan de beurt geweest aan bob (al denk ik wel dat ze toch nog redelijk uit de battle zullen komen), maar de volgende keer zullen het wel een van de andere grote alliances zijn die uit elkaar vallen. Het zal me in ieder geval niet verrassen als dadelijk Goon of RA uit elkaar valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper2k1
  • Laatst online: 23-04 16:18
Is er bij Goons en RA in de top een wisseling van de wacht geweest? Ik was in de veronderstelling dat de leiders van Goons en RA RL broers waren?

"And folks, if you don't like a little pain once in a while, poker is probably not your game. 'Cause as you can see, you're gonna get it!" (Mike Sexton)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoppa, in één dag ruim anderhalf miljard aan hull damage tegen Atlas en vooral Executive Outcomes, 55 kills tegen 3 losses. Mooiste kills waren een 700M faction fit Command Ship en een goed gevulde Prorator, verder veel battleships, battlecruisers en een handvol cyno bitches. Verrassend genoeg ook redelijk wat pods, zonder bubbles. Totale schade rond de 5 miljard.

Ik lust de BoB pets rauw, en de kassa rinkelt :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2009 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Lekker hehe, ben je merc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yup. Lekker PvP'en en nog betaald krijgen ook, gebaseerd op je prestaties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

REDSD schreef op zondag 08 februari 2009 @ 00:17:
Bob is bijna niks kwijt geraakt doordat de coalitie niet snel genoeg alles online had,
we hebben all ons space nog, alleen zijn we de cyno jammers kwijt.
Regionale sterkte is inderdaad ook een factor. We zijn hier goed vertegenwoordigd tov invasiemachten die van ver moeten komen.
Als voor de logs, ik ben in verschillende alliance geweest. Ik heb altijd gevochten tegen ATUK en bob.
BOB heeft zichzelf niet de reputatie gegeven van onoverwinnelijk, maar dit is zo gekomen omdat we veel alliancies gedood hebben.
Een jaar geleden toen eve zich tegen bob keerde was het ook met ons gedaan, maar toch hebben we ons space gehouden terwijl de vijand 10.000 meer leden had.
De cijfertjes mogen moeilijk eruit zien. Vlieg veilig en zolang we niet teveel schepen verliezen is er weinig aan de hand. Alles dat we kunnen slopen is dan winst. Spelers opvoeden, scherp houden en er is geen betere training dan continue oorlog. Zo ging en gaat het altijd, zowel in oGame als in EVE, nogal droog en wiskundig.

Er worden epische verhalen en drama gepost om het op te fleuren en leuk te houden. Uiteraard vertelt niemand alles, alles wordt vereenvoudigd zodat spelers zonder voorkennis de post nog kunnen verstaand en bij voorkeur over-the-top-Hollywood stijl (rampenfilms met presidentscene en "we gaan de wereld redden"). De propaganda gaat ook rond, zowel "help we gaan allemaal naar de verdoemenis" als "onoverwinnelijk" wordt verspreidt zodat over/onderschatting tegelijkertijd gebeurd.

Hiermee kan je zelfs een browsergame met wat tekst en spreadsheets tot leven wekken. Elke post zal wel een kleurtje en wat drama bevatten zodat een echt accurate post niet voorkomt. (het is te droog/saai) De interactie tussen spelers maakt een MMO zo interessant.
Verwijderd schreef op zondag 08 februari 2009 @ 12:36:
Hoppa, in één dag ruim anderhalf miljard aan hull damage tegen Atlas en vooral Executive Outcomes, 55 kills tegen 3 losses. Mooiste kills waren een 700M faction fit Command Ship en een goed gevulde Prorator, verder veel battleships, battlecruisers en een handvol cyno bitches. Verrassend genoeg ook redelijk wat pods, zonder bubbles. Totale schade rond de 5 miljard.
De Amarr station camp?
Verwijderd schreef op zondag 08 februari 2009 @ 12:13:
Ik vind het wel een intrigerende ontwikkeling. Een mooie weerspiegeling van de lange menselijke geschiedenis wat zich keer op keer herhaald en dus ook in een MMO. "Hoogmoed komt voor de val" en "macht corrumpeert en en absolute macht corrumpeert absoluut" zijn hier leuke volkswijsheden die hun waarheid nogmaals bewijzen.

Uiteindelijk zal elke grote alliantie in elkaar storten door externe of interne bedreigingen en keer op keer zal het machtsvacuüm gevuld worden door anderen die op hun beurt ook weer ten onder zullen gaan.
De mens zal altijd wel een groep vormen, desnoods adhoc groepen creëren. Een groep streeft naar voordeel voor eigen leden en dat gaat meestal ten koste van een andere groep. Als groep A een waterput heeft en groep B moet bij groep A water halen. Dan zal groep A nodige sadisme opbrengen om groep B wat moeilijker te maken. Daarvan krijg je meestal een conflict zodat er vrij snel oorlog is en het kan zoals in Afrika tot in de oneindigheid verder gaan.

Vroeg of laat begint iemand een imperium, men vindt iets gemeenschappelijks om een groep der groepen te creëren. bv Rome en met de gecombineerde resources kan men de aparte groepjes als zeehondjes neerknuppelen. Dan de resources van die groepjes aan Rome toevoegen. Daarom houden kleinere allianties vrij snel op, als de Goons een invasie starten.

Na verloop van tijd is de rest van de wereld bang dat Rome allesoverheersend wordt zodat iedereen onder het Romeinse juk gebukt moet leven. Overal beginnen groepen op te houden elkaars schedels in te slaan en men kan massaal op de Romeinen uitleven. Dat zie je overal en altijd. Altijd is er wel iemand die te sterk dreigt te worden, dan gaan we samenspannen om de te sterke groep plat te bashen.

Zijn de Spanjaarden te sterk? Nederland en de Britten spanden samen om Spanje te bashen. Is Nederland te sterk? Dan spande de Spanjaarden en Britten samen om Nederland te bashen. Zijn de Britten te sterk, dan spanden de Fransen, Amerikanen, Nederlanders, Portugezen, Spanjaarden,... en vrijwilligers uit Polen en Pruisen samen om de Britten te bashen tijdens de Amerikaanse onafhankelijkheidsstrijd. Geweren worden continue van schouder verwisseld, de ene dag trokken de Britten hand in hand met de Duitsers naar het front om China te bashen. En enkele jaren later zie je de Britten in de loopgraven op de Duitsers schieten.

Bondgenoten/allianties bestaan als het op het moment goed uitkomt. Een vodje papier blijft een vodje papier. Als er geen goons zijn, dan zal bv AAA hun eigen weg kiezen. Als er geen BoB is, dan zal bv NC tegen goons vechten.

Tijdens de junior Bush jaren zie je de rest van de wereld tegen de VS samen te spannen. Maar de VS heeft een strategische levensverzekering. Wie de VS/dollar laat vallen, laat ook zijn vaderlandse economie/stabiliteit vallen. Je kan het een strategische MAD-doctrine noemen.

De recente ontwikkelingen in Delve heeft de toevoer van tech 2 materiaal verslechterd zodat er sprake is van "De Goons hebben BoB generfd en nu nerfen ze de falcons". Zie ook oorlog in Irak en de olieprijs. En er wordt massaal gespeculeerd in de EVE-markten.

De helft van NSTM-onderwerpen zie je in spelergestuurde MMO's terug. Ook politiek, democratie, rechtsstaat,... zijn uit macht ontstaan. Met macht valt de meeste dingen te verklaren en je zal zien dat het land best wel goed ontworpen is. Ookal zijn er bepaalde zaken in het land, waarmee je persoonlijk niet eens bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlammertink
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-04-2021
een nieuw record... meer dan 50.000 spelers online!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die eindeloze Amarr undock campers zijn wij niet, da's een stel beginners. Verder kan ik op dit moment geen uitspraken doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is onze EVE-TV advert voor de Alliance Tournament. CCP had van tevoren daarom gevraagd, en een van m'n corpmates heeft er een hoop tijd ingestopt. Resultaat is er ook naar:

Noir. EVETV ad (Youtube)

Helaas is CCP zo achterlijk geweest om de ochtend voor het Alliance Tournament te bedenken dat ze er geen tijd voor ingepland hadden. Belachelijke gang van zaken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Viper2k1 schreef op zondag 08 februari 2009 @ 12:31:
Is er bij Goons en RA in de top een wisseling van de wacht geweest? Ik was in de veronderstelling dat de leiders van Goons en RA RL broers waren?
Het is heel lang goed gegaan maar gezeik over een complex (miljarden per dag) hebben uiteindelijk geleid tot het verwijderen van een aantal corps uit Red Alliance die als Red Overlord zijn verder gegaan. Red Overlord heeft AAA als bondgenoot terwijl Red Alliance nog wel vriendjes met Goonswarm is. Zonder Russisch te lezen is het lastig de exacte loop van zaken te achterhalen maar het grote Russische blok is nu in twee verdeeld:

AAA+Red Overlord+Stain Empire geallieerd met het voormalige BoB
vs.
SOLAR fleet/xxXxXDeathXxXXx/Red Alliance/United Legion/Rebellion Alliance geallieerd met Goonswarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper2k1
  • Laatst online: 23-04 16:18
IJzerlijm schreef op maandag 09 februari 2009 @ 11:44:
[...]

Het is heel lang goed gegaan maar gezeik over een complex (miljarden per dag) hebben uiteindelijk geleid tot het verwijderen van een aantal corps uit Red Alliance die als Red Overlord zijn verder gegaan. Red Overlord heeft AAA als bondgenoot terwijl Red Alliance nog wel vriendjes met Goonswarm is. Zonder Russisch te lezen is het lastig de exacte loop van zaken te achterhalen maar het grote Russische blok is nu in twee verdeeld:

AAA+Red Overlord+Stain Empire geallieerd met het voormalige BoB
vs.
SOLAR fleet/xxXxXDeathXxXXx/Red Alliance/United Legion/Rebellion Alliance geallieerd met Goonswarm
Aha! Thanks! Ik snap het weer, bedankt! :)

"And folks, if you don't like a little pain once in a while, poker is probably not your game. 'Cause as you can see, you're gonna get it!" (Mike Sexton)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calamor
  • Laatst online: 15:42
Volgens mij heb ik deze link nog niet tegen gekomen in de post.
https://secure.eve-online...Url=%2fReactivate707.aspx
Ik zelf had het niet gekregen via een email.
Maar als je betaalde account voor 1 dec is verlopen. Moet je voor 22 feb aanmelden. En je krijg 5 dagen.

En misschien is het wel handig om in de start post te zetten dat je in de marked van EVE in jita timecard kan kopen van andere spelers. de 30 Day Pilot's License Extension (PLEX) items.

[ Voor 24% gewijzigd door Calamor op 09-02-2009 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk filmpje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

POS bashing in Delve in HD Zo ziet het POS bashen aan de frontlinies eruit en het ziet ineens mooier dan op mijn scherm eruit.

[ Voor 16% gewijzigd door rapture op 10-02-2009 02:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-01 18:40

yared

No Scope, Bitch!

Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2009 @ 10:50:
Dit is onze EVE-TV advert voor de Alliance Tournament. CCP had van tevoren daarom gevraagd, en een van m'n corpmates heeft er een hoop tijd ingestopt. Resultaat is er ook naar:

Noir. EVETV ad (Youtube)

Helaas is CCP zo achterlijk geweest om de ochtend voor het Alliance Tournament te bedenken dat ze er geen tijd voor ingepland hadden. Belachelijke gang van zaken :(
IMO, heeeel moooi :D

Strak en duidelijk... jullie slopen voor geld :)

heb de url gevonden in de ad, mooie site ook :)

[ Voor 4% gewijzigd door yared op 10-02-2009 13:33 ]

So you think I should vaporize, my tech_info, triple the bulk 25a-d/1, enhance the filterarray & raid the isometric fusion!? KEEP IT PLAIN AND SIMPLE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2009 @ 10:39:
Die eindeloze Amarr undock campers zijn wij niet, da's een stel beginners. Verder kan ik op dit moment geen uitspraken doen.
Enkele Noir. leden zitten bijna altijd aan Amarr undock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rapture schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 14:54:
[...]
Enkele Noir. leden zitten bijna altijd aan Amarr undock.
Eh, tellend op het killboard: 8 uit 69 contract kills in Amarr.

Ik vermoed dat je verschillende WT's verward, er lopen meerdere decs tegen jullie.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2009 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yared schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 13:29:
[...]

IMO, heeeel moooi :D

Strak en duidelijk... jullie slopen voor geld :)

heb de url gevonden in de ad, mooie site ook :)
Ik zou wel willen dat een barrel roll in Eve ook echt kan _/-\o_

Maar goed te lezen dat de boodschap overkomt. U betaald, wij doden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared

yared

No Scope, Bitch!

Met dank aan Ebod voor het voorwerk van posten op ons V3SPA forum

DEV BLOG: The POS Exploit - further investigated
sources:
http://myeve.eve-online.com/devblog.asp
http://nodecrash.com/SHC/e-posblog.pdf

Allereerst, mijn reactie is niet negatief, eigenlijk zeer positief, want CCP laat toch weer zien dat ze als bedrijf de moeite doen. Echter ben ik wel kritisch over het hoge PR gehalte van 'het valt wel mee...'
Once that list had been reviewed, we examined all the structures that had been duping. Using some other data available in the database, we figured out what resources they had been producing, and when they had last entered their production state.
Vaag gegeven in deze statement; "Using some other data available in the database", dat kan vanalles zijn, van harde geverifieerde data tot een ''twee vingers in de lucht schatting obv ervaring die we hebben'.
...resulted in an estimated total figure of 6.7 trillion ISK.
Ze gaan daarna bagatelliseren over dat de marktwaarde/handel maar, omg, dan nog! :0

En het is wel makkelijk te bagatelliseren dat er maar minder verhandeld is, maar gaan voorbij aan het verbruik door de exploiters, en noemen alleen direct trade en contracts.... CCP doet het gerustellend af als 'slechts' 0.7% van de totale trade in 2008 (964 triljard MARKET, wederom niet contracts en direct trade, wat weer een bevestiging is dat ze daar weinig tot geen logs van bijhouden), maar dit soort bedragen kunnen een complete region beïnvloeden vooral omdat ze het niet terugrekenen naar de relatief kleine groep die het gebruikte. Als je dat zou terugrekenen zul je zien dat de 'economische macht' van deze groep percentueel enorm stijgt.

Dat bevestingen ze trouwens later met;
Our estimate is that the exploiting parties made between six and 12 trillion ISK from this exploit.
en
At the time we discovered the exploit in early December, there were 232 reactors running in the bugged state. Those were installed at 178 POS complexes owned by seven corporations. The scale of the operations differed quite a bit, with one corporation running 81 bugged reactors and another with 3 reactors active.
Als ze nou het totaal aantal POS complexes in heel EVE hadden vermeld waar moon reactions plaatsvinden dan had je helemaal een goed beeld gehad hoezeer deze economische macht bij slechts een kleine groep lag.

Ander voorbeeld; als je 0.001 cent achterover drukt van elk telefoongesprek en er vinden in totaal triljarden gesprekken jaarlijks plaats, dan zal de rechtbank toch echt niet zeggen; 'agh, het was maar 0.7% van het totaal....'. ;) '
Our logs also show that there were only three corporations that had 88% of the 6.7 trillion ISK profit from the exploit.
Al met al zal het inderdaad dankzij de single shard technology wegzakken in tijd net als elk ander schandaal in de geschiedenis waarbij grote volumes betrokken zijn, en dat stelt mij gerust. Wat het natuurlijk niet minder intressant maakt om EVE te spelen... juist het tegenovergestelde :D
The total number of accounts banned in relation to the exploit of POS reactors is 134.
De gedachtes die hier bij mij opkwam waren; arme sukkels die zich wilden profileren bij hun bazen door te helpen, en daarnaast; je zou dom zijn om op industrial scale zoiets te gaan doen en dan dit te doen op een account die je main is en niet speciaal is opgestart hiervoor. Niks verloren voor die gasten dus behalve een account waar ze ooit eenmalig een eurootje of 30 voor hebben betaald.
The assets removed from the game by our actions because of this exploit consist of large numbers of capital ships including some motherships and titans, over 30 Tech II BPOs and other valuable items as well as large amounts of ISK.
wtf! weer 30 T2 BPO's verwijderd uit het spel?!!! damn, alsof ze op zo'n gelegenheid zaten te wachten. Ik hoor bepaalde niet bij naam te noemen mensen gewoon keihard lachen want dankzij deze actie is hun pakketje weer meer waard geworden. Aan de andere kant, men heeft ook de bibliotheek van Alexandrië ooit in de fik gestoken en zo moet je dit zien. Sommige dingen gaan verloren en andere zaken worden daardoor meer waard. Ter info; ik heb een aantal keren berekend dat een corporation die de production chain in 0.0 goed geregeld heeft met een willekeurige T2 BPO in 1.5 jaar dikke winst kan draaien. Dikke winst. Dat is trouwens niet voor ons het voorland, wij staan als groep ver van dat soort production chains af. Dus reken je niet rijk. :)

Had de aantallen van die schepen wel willen zien :0

Al met al ben ik erg content met deze uitleg en oplossing en geeft het mij weer een goed gevoel dat ik bij CCP speel en niet bijvoorbeeld een Blizzard Entertainment.
For silos and Moon Mining Arrays, being at the head of a production chain is entirely logical. Both can supply stuff, either out of the ether (Moon Mining Arrays) or out of their stockpile (silos). We process them normally.
Betekent dit dat je in een hi-sec pos wel reactions kunt doen door handmatig de silo's te vullen met moonminerals die je gekocht hebt op market?

So you think I should vaporize, my tech_info, triple the bulk 25a-d/1, enhance the filterarray & raid the isometric fusion!? KEEP IT PLAIN AND SIMPLE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
yared schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 10:26:

[...]
Betekent dit dat je in een hi-sec pos wel reactions kunt doen door handmatig de silo's te vullen met moonminerals die je gekocht hebt op market?
Naar mijn weten kan je alleen reactors plaatsen in 0.34 of lager (vorige week nog getest O-) )

[ Voor 4% gewijzigd door ravenger op 11-02-2009 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vond de opmerking dat het vooral Real Money Traders zijn wel relevant. Betekent vooral dat ze verder bar weinig deden binnen Eve, als de kassa maar rinkelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Geen wonder dat de tech2 prijzen de hoogte inknallen en ik heb mijn eerste EXE-maandje op tech2 stuff verkopen geleefd. Ik had voor 400m isk aan tech2 mods gekocht en nu kunnen ze langzaam maar zeker verkocht worden. Mijn hawk was voor 9,9m aangekocht, ermee roamen, dan voor 20m verkocht en nu staat de prijs op 26m. De schaarste in empire kan dermate oplopen dat ik met een kessie in 0.0 goedkoop kan aankopen en in Amarr voor het dubbele verkopen. Enkele named microwarps was goed voor 20m winst.

Waarschijnlijk komt er momenteel weinig tech2 productie/materiaal uit Delve. Aan de ene kant is het een logistieke puinhoop, aan de andere kant kunnen we een hoop tech2 cruisers, interdictors, covert ops, inties,... en mods gebruiken. En de oorlog verbrandt maximaal tech2 stuff tov de minimale productie. Als ik op de killboard zie dat we gisteren een miljardje aan tech2 stuff kwijt zijn, dan moeten we stevig aan de moons zuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared

yared

No Scope, Bitch!

ravenger schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 10:59:
[...]

Naar mijn weten kan je alleen reactors plaatsen in 0.34 of lager (vorige week nog getest O-) )
Toch vreemd, dat je niet kunt moon minerals minen in hi-sec klopt eigenlijk al niet.
Waarom zou het niet kunnen behalve dat Concord het te gevaarlijk acht wellicht }:O

Maar dat je zelfs een technisch gebeuren zoals de reactor er niet kunt plaatsen en handmatig met aangevoerde mats de silo's kunt vullen is zeer onrealistisch.

Maak het gewoon duurder ivm een gevarentoeslag van mijn part of geef mensen kans erop te skillen.

Nu is een Empire POS alleen maar te gebruiken als een research POS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Prijzen beginnen ook in providence te stijgen, onze traders/manufacturers lopen meestal wat achter op empire. Ik heb bijvoorbeeld de laatste 2 vagas in providence voor 90M elk gekocht, toen ze in amarr al 120M kostte.

• Ashrah
Meh nogal eergisteren ;), dumbass freighter pilot

Verwijderd

Maranno schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 08:39:
Meh nogal eergisteren ;), dumbass freighter pilot
Daar zit GBC vol van:
Freighter met zooi kill :S

• Ashrah
Atlas is geen GBC,

Het zit ruwweg zo:

BoB
Exe
GBC (Axe, Skunkworks, RuR en alle andere blue small alliances)

Atlas en AAA zijn gewoon blues.

Damn alleen maar junk in dat ding, zonde van die freighter.

[ Voor 44% gewijzigd door Ashrah op 12-02-2009 09:38 ]

• bodhisatva
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-06 00:48
Turkantho (banned ev0ke) vertelde Feb 10, 2009 6:49 pm het volgende:
Fuck it why not...

I know of 5 MS that got banned, 4 Nyx and one Hel.

T2 BPos (only those which i remember out of my head)
Crow
Manticore
2 Claymore
Eos
Sabre
Muninn
Helios
Ares
Large Shield Extender
Large Shield Booster
Med Armor Repper
Miner 2
Damage Control
2 EANM
100mn AB
1mn AB
220mm AC
en wat betreft die pos exploit dev blog...

Wat ze zijn vergeten te vermelden is hoeveel ferrogel en andere gratis reacties er rechtstreeks de T2 produktie in is gegaan, en rechtstreeks vanuit de productie onder de market door de battlefield op is gegaan en stuk geschoten is.

Ze concentreren zich nu rechtstreeks en _alleen_ op market gegevens. Daar klopt dus geen ene hout van. Ik weet zeker dat er belachelijk veel ferrogel direct getrade is tussen verschillende alliances, zonder tussenkomst van market. Dat zijn dus de grootste uitgavenposten die er zijn, het spekken van war materials.

imho slaat deze analyse de plank volledig mis.

Ze zouden moeten kijken hoeveel t2 er kapot is gegaan (in battles e.d.) door de tijd heen, en hoeveel _daarvan_ van de market is gekocht. Dan krijg je namelijk een _heel_ ander beeld.

Buiten dat, zie je nu dat T2 stijgt, en blijft stijgen doordat BoB het druk heeft, en zij UberVeel r64 moons hebben...

OU812?

Verwijderd

Zat net te lezen dat Bob een Titan aan Ev0ke wilde verkopen (poosje geleden) dus die kan goed met 'vies' geld betaald zijn.

En de hele T2 markt is nu van slag. Veel vraag, weinig aanbod en natuurlijk een bescheiden rol voor de speculanten.

• yared

yared

No Scope, Bitch!

Speculanten in EVE???

Hoe durf je ons trefzekere, weloverwogen, zwaar kapitalisch ingestelde vorm van GTC-vergaren speculeren e noemen.

PS: iemand al een idee waar de nieuwe BPO's te koop zijn?

Op ons forum hebben we nu een shitload aan screenies staan van de testserver.
Iemand interesse hier

http://www.valheru.nl/forum/index.php?topic=948.0
* yared is lui :)

[ Voor 8% gewijzigd door yared op 12-02-2009 13:06 ]

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
yared schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 13:02:
Speculanten in EVE???

Hoe durf je ons trefzekere, weloverwogen, zwaar kapitalisch ingestelde vorm van GTC-vergaren speculeren e noemen.

PS: iemand al een idee waar de nieuwe BPO's te koop zijn?

Op ons forum hebben we nu een shitload aan screenies staan van de testserver.
Iemand interesse hier

http://www.valheru.nl/forum/index.php?topic=948.0
* yared is lui :)
Leuk om te zien... Zo te zien is er grafisch ook wel een verbetering te verwachten. Das altijd welkom :9~

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

• yared

yared

No Scope, Bitch!

Hoe heet die gast ook alweer die Veldspar op zijn arm heeft laten tatooeren... volgens mij is goud geen makkelijke kleur om te tattooeren en dat moet er nu toch echt bij :D

• Calamor
  • Laatst online: 15:42
Echt leuke screens van de nieuwe uitbreiding.
Hoop echt dat het snel komt en dat alles goed werkt.

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
ik zie bij die T3 dingen... Defence system 1, 2 en 3, is def 3, beter dan 2 (en 1) of is dat alleen maar voor de vormgeving?

• ravenger
Speculeren op de t2 markt is nu erg leuk om te doen :) Je moet wel wat durven investeren, maar als het dan goed uitpakt, dan kan je aardige woekerwinsten halen :)
Pagina: 1 ... 10 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.