Battlecruisers zijn prima pvp schepen. Als beginnen zou ik voor een AF, cruiser of battlecruiser gaan voor pvp. Als je wilt piraten kan je ook een frigate of interceptor gebruiken, tegen pirates zjin die nutteloos. (Interceptor kan werken als je geluk hebt, frigates worden gewoon in een paar seconde afgeknald).
@maranno, nee jij bent lekker. Je verteld dat je het alleen kan doen met 15M SP en 100M uninsurable schepen op zijn minst.
Als je pirate zijn t1 cruisers al helemaal voldoende. Nu ik in provi zit doe ik niet meer veel solo, maar hiervoor (paar maanden geleden), was ik nog altijd solo in low sec. Zat in een gallente low sec systeem waar nagenoeg nooit gatecamps zijn, en 75% van de gevechten gebeurde in t2 frigs/t1 cruisers, in belts. Daarnaast ook nog eens een systeem die compleet op directional scanner paste, dus als daar een curse ofzo langskwam, was het enige resultaat dat iedereen richting station ging, en zodra die weer weg was gingen we weer op elkaar schieten.
Ik heb zelfs verscheidene kills, inclusief deadspace mwd intie, gemaakt in een destroyer.
Daarnaast ook zat in AF, cruiser en battlecruiser. Kwestie van tegenstanders kiezen, wat weer makkelijk was met directional scanner. Dan moet je niet te kieskeurig zijn, maar hoef je ook geen zelfmoord dingen te doen. Als je erg kieskeurig zijn en alleen aanvalt waarbij je 100% zeker bent dat je wint, dan kan je ervan uitgaan dat de volgende keer je tegenstander ook ervandoor gaat als hij niet 100% zeker is dat hij wint.
Ik heb bijvoorbeeld ook regelmatig BC tegen HAC/recon gedaan in de nano tijdperk. Geen schijn van kans dat je hem doodkrijgt, behalve als hij iets fout doet. Maar met een redelijke tank heb je wel lekker lange gevechten, waar meestal het resultaat was dat de ander ervandoor ging.
Pas echt leuk wordt het wanneer plotseling nog een pirate richting belt warpte waar gevecht gaande was. Resultaat was meestal dat diegene die aan het vechten waren ervandoor gingen, allebei met de gedachte dat de ander backup erbij had.
Je bent in low-sec het veiligst bij alle niet-Gallente stations. Wordt je aangevallen, dock je gewoon snel. Bij het undocken kan je weer proberen zo snel mogelijk te docken (tip: control-spatie). Dit werkt niet bij Gallente stations: dat zijn 'kick-outs', waarbij je bij het undocken direct uit het docking bereik geduwd wordt. Zijn daarom trouwens goede plekken om te ganken
Dat stukje is onzin. Ik weet niet van alle gallente stations, maar veel daarvan staan juist bekend om een ENORME dock radius. Waar je 10 minuten recht door kan vliegen en nog steeds zo weer kan docken.
Mijn ervaring is juist dat amarr stations erg irritant zijn met redocken.
Met frigates kan je gewoon weg warpen, je align time is goed genoeg. Voor wat extra zekerheid kan je kijken waarheen je schip gericht staat, en dan naar een 'nabije celestial' warpen (kleine hoek, i.i.g. geen 180).
Klopt ook niet, je richting van je schip is enkel wat hij grafisch laat zien, als je door een gate ben gekomen heb je geen richtingsvector.
Met cruisers wordt het lastiger. Als je een Afterburner hebt, kan je proberen te warpen naar een nabije celestial. Als je een Microwarpdrive hebt, heb je een veel grotere signature radius dus wordt je sneller ge-warp-scrambled. Je kunt dan wel proberen om eerst 15 seconden te wachten, dan naar de gate terug te racen met MWD aan en terug te springen. Die 15 seconden wachten zijn omdat je niet direct weer terug kan jumpen.
Cruisers kunnen meestal gewoon wegwarpen, net als frigates. Dus gewoon camp negeren.
Wat je niet moet doen is AB aanzetten voor het wegwarpen, wordt je zwaarder door, en duurt het langer voor je in warp bent.
Voor battlecruisers, battleships, en cruisers als je je twijfels hebt of je snel genoeg in warp kan zijn (bij grotere gatecamps zullen ze vaak remote sensor boosters hebben, waardoor ze je kunnen locken voor je warpt), is je beste optie met een microwarpdrive terug naar de gate te gaan, en terug te jumpen. Wel inderdaad eerst een tijdje wachten, pas 30 seconde nadat je in een systeem bent gekomen, kan je weer een gate gebruiken.
Tijdje geleden nog jumpte ik mijn plated battleship per ongeluk in -A- camp in 0.0. Andere kant was onze eigen vloot, en ik was perongeluk gejumped. Ik met overheated mwd terug naar gate (ik was samen met wat AAA doorgejumped, dus ze wisten niet dat ik er was, dus had wel wat van verrassings effect). Kwam best ver voordat ze web op me hadden, en later een scram. Uiteindelijk met 50% armor teruggejumped. En dat was een battleship in een camp van 25 man.
@yared, dat is wel erg recruiten, vind je niet?
De meeste hebben toch helemaal de skills niet om efficient die bpcs te kunnen gebruiken?