[PC][MMORPG] EVE-Online deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 12 Laatste
Acties:
  • 41.418 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qoriox schreef op woensdag 17 december 2008 @ 11:05:
Ben nu bezig met missie's en ben eigenlijk op zoek naar wat advies over cruisers en dan voornamelijk welke cruiser geschikt is om missies mee te doen. Ik ben Caldari en heb cruiser level op 2. Kan iemand mij een advies geven?
Ik zou voor een Caracal gaan... weet niet precies wat voor skills je hebt, maar dit past met minimale skills.

[Caracal, low-skill L1/2]
Power Diagnostic System I
Power Diagnostic System I

Large Shield Extender I
Large Shield Extender I
Small Shield Booster I
Heat Dissipation Amplifier I
Kinetic Deflection Amplifier I

Assault Missile Launcher I, Bloodclaw Light Missile

[empty rig slot]
[empty rig slot]
[empty rig slot]

Hornet I x2

bedoelt voor level 1 en level 2 missies tegen guristas/serpentis. (pithi/coreli)
Bij andere vijanden ammo en shield hardeners vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik ben gisteren begonnen met Eve :o moet ook allemaal nog een beetje uitvinden hoe het werkt.. Al lukt 't wel.. Wil mijn eerste rijkdommen gaan vergaren dmv mining, ben dus op zoek naar een goed (enigsinds betaalbaar) mine ship..

Heb 't 4 jaar terug gespeeld, maar moet weer ff wennen hoor ;) Ben weer op 0 begonnen

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 17 december 2008 @ 10:22:
[...]

Recon missies zijn wel apart inderdaad. Grootst toelaatbare ship size mee, dikke buffer tank en afterburner.

Net Hull Upgrades 5 binnen, da's met EANM II's plots 15-20% meer EHP =)
Recon 1 en 2 = kleinst toelaatbare schip (shuttle/intie/t1 frig), en snel doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:35
Ik ben begonnen met een Kestrel, toen Caracal, en daarna een Drake. Die drake had ik overigens zo bij elkaar gespaard met salvagen van alle wrecks :)

Overigens als ik opnieuw zou moeten beginnen, dan ging ik Gunnery skillen ipv missiles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-01 18:40

yared

No Scope, Bitch!

Cara leuk beginschip voor missies, dan idd drake.

Wilde join V3SPA channel eens, mocht je in de buurt zitten kan ik je wel wat miningboost geven zodat het wat sneller gaat of je kunt wat haulerfee bijmekaar sprokkelen.

So you think I should vaporize, my tech_info, triple the bulk 25a-d/1, enhance the filterarray & raid the isometric fusion!? KEEP IT PLAIN AND SIMPLE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M617573
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:02
Verwijderd schreef op woensdag 17 december 2008 @ 12:12:
[...]

Ik zou voor een Caracal gaan... weet niet precies wat voor skills je hebt, maar dit past met minimale skills.

schip fitting
Thanks, Heb een Caracal aangeschaft, met bovenstaande fitting! Was even een rondreis, maar heb alle spulletjes netjes gefit. Ben benieuwd hoe het gaat.

• Wilde
  • Niet online
yared schreef op woensdag 17 december 2008 @ 17:52:
Cara leuk beginschip voor missies, dan idd drake.

Wilde join V3SPA channel eens, mocht je in de buurt zitten kan ik je wel wat miningboost geven zodat het wat sneller gaat of je kunt wat haulerfee bijmekaar sprokkelen.
Gaaf! Zal ik zeker doen.. Heb het spel al weer helemaal door (was in me'n vorige eve tijd 4 jaar terug geeindigd in een Thorax) maar het begin is ruk als je nog niks hebt :D

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 12:36
mjah missile boat wint het in het begin altijd van elk andere platform.

later (vooral in pvp) zie je dat de andere rassen toch net ff iets meer en sneller dps kunnen neerleggen vs missile boats

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Verwijderd

angel00008 schreef op donderdag 18 december 2008 @ 10:42:
mjah missile boat wint het in het begin altijd van elk andere platform.

later (vooral in pvp) zie je dat de andere rassen toch net ff iets meer en sneller dps kunnen neerleggen vs missile boats
En toch blijft de mogelijkheid van missiles om damage types te kiezen briljant, als je goed weet welke schepen welke zwaktes hebben.

• MazeMouse
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-09 11:47

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Dat is inderdaad wel HET voordeel van missiles. (alhoewel ik het vreemd vind dat niet alle types een vorm van explosive damage hebben...)

sudo apt-get rekt

Verwijderd

Ik vind dat sowieso een interessante discussie.

Enerzijds heb je de EFT-ridders, die puur kijken naar DPS, EHP, cap stability, snelheid, etc. Prestatie draait bij hen om de beste stats.

Anderzijds heb je piloten met meer oog voor flexibiliteit. Ja, missiles doen misschien niet de beste 'ruwe' DPS, maar je kan er wel het zwakste deel van iemands tank mee pakken, dus effectief meer DPS? Laser-wapens doen het ook niet heel geweldig in DPS (o.a. omdat de DPS/ROF bonussen van Amarr schepen vaak laag zijn), maar je kunt wel binnen 1 i.p.v. 11 seconden van ammo wisselen, dus altijd ammo voor de juiste optimal range, dus meer effectieve DPS?

Wat boeit er nou echt meer? Ik denk dat het ermee te maken heeft of je uber-EHP setup kan gebruiken in de bijpassende tactische situatie. Wanneer je niet die mate van tactische controle of intel hebt, hebben flexibele setups voordelen (mits juist gebruikt).

• MazeMouse

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Ik heb zelfs met 4 launchers meestal de regenboog bij :P Gewoon in iedere launcher 1 damage type

En Sure, 1 damagetype ineens is als je de zwakste resist target wel effectiever MAAR vrijwel iedereen omni-tanked in pvp situatie en er is opzich ook vaak geen tijd te switchen (10 secondes niet vuren is LANG). Dan ben je beter af als je gewoon alle damagetypes doet en in het geval van iets dat echt prut is kunt switchen door goed op je log te letten.
Alhoewel ik in ships met kinetic damage bonus toch voor kinetic ga omdat die ondanks resists vaak toch het meeste damage doet :)

Trouwens nooit geweten dat Amarr zo snel kon wisselen :)
Altijd alles in je optimal houden is wel zo super want dan behoud je idd je optimale DPS. Maar waren Amarr niet meer van Alpha ipv DPS?

sudo apt-get rekt

• Wilde
  • Niet online
Even een noob-achtige vraag, maar ik kan het zo snel niet vinden: hoe/waar zie je het energylevel van je locked target? Zie steeds wel hoeveel damage ik doe, maar zou graag zien hoe ver ik ben met het slopen van een npc ;)

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Wilde schreef op donderdag 18 december 2008 @ 14:46:
Even een noob-achtige vraag, maar ik kan het zo snel niet vinden: hoe/waar zie je het energylevel van je locked target? Zie steeds wel hoeveel damage ik doe, maar zou graag zien hoe ver ik ben met het slopen van een npc ;)
Je ziet rechtsboven bij het plaatje van je target drie balkjes die van wit naar rood gaan. Dit is van boven naar beneden schild, armor en hull. Als he hull op is doet het target poef.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Verwijderd

MazeMouse schreef op donderdag 18 december 2008 @ 14:08:
Ik heb zelfs met 4 launchers meestal de regenboog bij :P Gewoon in iedere launcher 1 damage type

En Sure, 1 damagetype ineens is als je de zwakste resist target wel effectiever MAAR vrijwel iedereen omni-tanked in pvp situatie en er is opzich ook vaak geen tijd te switchen (10 secondes niet vuren is LANG). Dan ben je beter af als je gewoon alle damagetypes doet en in het geval van iets dat echt prut is kunt switchen door goed op je log te letten.
Alhoewel ik in ships met kinetic damage bonus toch voor kinetic ga omdat die ondanks resists vaak toch het meeste damage doet :)
Als je intel hebt zijn die 10 seconden een non-issue. Ook als een friendly iemand tackle't op een ander grid, kost het warpen plus locken ook al tien seconden, dus heb je die tijd ook. Zeker met weapon grouping is dat geen probleem, kost maar één klik.
Trouwens nooit geweten dat Amarr zo snel kon wisselen :)
Altijd alles in je optimal houden is wel zo super want dan behoud je idd je optimale DPS. Maar waren Amarr niet meer van Alpha ipv DPS?
De term "Alpha" zegt me niets..

• AjDuLion
Verwijderd schreef op donderdag 18 december 2008 @ 15:53:
[...]

Als je intel hebt zijn die 10 seconden een non-issue. Ook als een friendly iemand tackle't op een ander grid, kost het warpen plus locken ook al tien seconden, dus heb je die tijd ook. Zeker met weapon grouping is dat geen probleem, kost maar één klik.

[...]

De term "Alpha" zegt me niets..
alpha = alles in een keer vuren die ''group'' damage is jou ''alpha strike''

amarr is berucht om schepen te alpha poppen (1 volley 1 kill)

• Eeruku
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-08 14:37
Amarr kan zowel alpha als DPS doen :) Megapulse abaddon is een van de engste dingen qua damage die je voor je neus kan krijgen van alle BS, maar fit em met Tachyons (grootste klasse sub-capital wapens, Megabeam staat gelijk aan een 425mm railgun, Tachyons zijn nog een klasse groter) en je hebt de alpha die veel 1400mm artillery guns niet eens halen :D

Power corrupts. Knowledge is power. Study hard. Be evil.

• Sissors
  • Niet online
En toen zat ik in 0.0, twee jumps van low sec vandaan waarbij in het midden een camp is, gelukkig is het npc 0.0, dus kon ik docken in mijn ferox.

We waren met small gang (15 man ofzo) met sniper hacs/bcs/wat tackle wat aan het roamen. Paar kills gekregen, nog een andere gang tegengekomen die ongeveer even groot was, zij hadden meer range, maar gingen ervan door toen een andere blue gang op hun jumpte en eentje te grazen namen. Wij gingen lekker verder, en hadden te laat door dat die 60 vijanden richting ons kwamen. Dus toen was de terugweg afgesloten, en was het rennen met vijanden achter ons.
Ik maakte een foutje, en klikte op allign ipv warp, en voordat ik het in de gaten had waren twee red interceptors ook al in warp met mij. Bij de designation gate komen ze eerder uit warp dan ik, en het leek mij slecht idee om te jumpen. Ik begin maar met warpen naar random target in systeem, en leuk genoeg jumpte beide interceptors, voordat de volgende aankwamen was ik in warp en ervandoor.

Nadeel was wel dat ik nu van gang was afgesneden (totaal 2 schepen verloren maar geloof ik). Ik een tijdje wachten, en toen ook maar die route gedaan. Ging redelijk aan het begin, maar toen jumpte ik in een ushra khan pulse harbinger terwijl ik in mijn rail ferox was, geen schijn van kans dus. Echter aangezien ik geen harbinger setups ken zonder warp disruptor, had hij of bagger setup of vergat hij gewoon om hem te activeren, ik was in ieder geval verbaasd toen ik in warp ging, meerdere mogelijke gates waar ik naar toe ging, en hij volgde in ieder geval niet naar het volgende systeem.

Toen ging het weer een tijdje goed, alleen bij de laatste 0.0 jump (ik was vergeten in pvp clone te gaan, dus zit in +4 clone en die ferox maakt me niet veel uit, wil mijn clone niet verliezen), bleken er 8 atlas ofzo aan het campen te zijn. Toen maar mijn redelijke nieuwe overload skills gebruikt. Terug naar gate met overloaded mwd and invulns (damage viel wel mee uiteindelijk die ze deden). Als ze al een scram hadden was het te laat, ik jumpte terug en ondanks dat 1 niet geaggressed was, jumpte hij niet mee.

Dus nu zit ik vast ergens in 0.0, zonder vrienden in de buurt, in een +4 clone naast een systeem dat regelmatig gecamped wordt :(

Terwijl nadat ik de fleet was kwijtgeraakt in safe zat, was de fleet ontkomen aan de reds, en kwamen ze in een systeem met een cyno actief. Scout ging ernaar toe, en zag een megathron (die de cyno niet had aangemaakt maar er wel was). Dus FC besloot ernaar toe te warpen, terwijl ze halverwege zijn report de scout ineens dat het bij een deadstar POS is :P . Iedereen kon er op tijd vandoor gaan, met het vriendelijke verzoek om in het vervolg zulk soort details eerder te melden :9

[ Voor 9% gewijzigd door Sissors op 18-12-2008 22:40 ]

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:09
* Paul zwaait vrolijk naar het groepje van 30 rooien die om hem heen zwermen
in high sec :P

0.0 bevalt tot dusver goed :) POS opgezet, leuke winst. Mijn corp heeft recent een outpost geplaatst in dit stelsel, dus het is weer een stukje veiliger geworden, ik zie sindsdien veeeel minder rooien hier :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• De_Bastaard
Wie van jullie bevindt zich nu ergens in de Drone Regions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Furby, gewoon even net voor/na downtime paar jumps doen en komt wel in orde ;)

Paar dagen geleden even een dood moment in corp en dan maar uit verveling met m'n alt half 0.0 doorgevlogen in een salvage frig :P Gestart in BWF-ZZ, helemaal rond naar HED-GP waar -A- aan het campen waren. Daar net aan kunnen ontsnappen en van daar naar NOL getrokken :) Was wel eens leuk, alt is redelijk laag in skillpoints dus clone kost nog niet zoveel (denk dat ik met m'n main toch al aan 20 mill clone zit dus dan toch liever m'n alt wat opofferen voor dat soort tochtjes). Ben wel niet terug geraakt. Ergens op een PL camp gebotst in Fountain.. :+ Toch een uur of 5 onderweg geweest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
Verwijderd schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 08:33:
Furby, gewoon even net voor/na downtime paar jumps doen en komt wel in orde ;)

Paar dagen geleden even een dood moment in corp en dan maar uit verveling met m'n alt half 0.0 doorgevlogen in een salvage frig :P Gestart in BWF-ZZ, helemaal rond naar HED-GP waar -A- aan het campen waren. Daar net aan kunnen ontsnappen en van daar naar NOL getrokken :) Was wel eens leuk, alt is redelijk laag in skillpoints dus clone kost nog niet zoveel (denk dat ik met m'n main toch al aan 20 mill clone zit dus dan toch liever m'n alt wat opofferen voor dat soort tochtjes). Ben wel niet terug geraakt. Ergens op een PL camp gebotst in Fountain.. :+ Toch een uur of 5 onderweg geweest!
week terug hadden we een af frig fleet en waren we 90% zeker dat we hoe dan ook gekilled/pod zouden worden.

zag ik nog een clone van mij zonder +4's erin in a4ug

ik daarheen jumpen kom ik erachter dat ik daar nog een shitload aan t2 shit had en een heeele oude (rigged) thorax.

ik alle mods die ik kon fitten erop geknalt cloak erbij de rest in de hold wat niet paste + helios verkocht en hup 33 jumps door 0,0 terug naar hq op hoop van zegen.

uiteindelijk in die hele reeks jumps maar iets van 3x een system tegen gekomen waar meer als 10 man inzaten (en dan op de scanner in hulks zaten met +- 2 guards)

ook nog de welbekende macro ravens gezien (npc corp mensen van 5 maanden oud in een raven in 0,0)

maar nergens tegengehouden of een camp gezien.

was er echt zeker van dat ik gepod zou worden maar nee ik kon nadat ik in high sec zat ook nog even de 30 jumps naar hq doen om mn frig op te halen :+

0,0 is heel erg leeg het zijn maar een paar key systems die echt zwaar bezet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Nu is het redelijk rustig op eve, en heb het gered terug naar home system. In laatste 0.0 jump kwam ik nog één rode geddon bezig, maar die was een velator wreck aan het looten voor de 1 tritanium, en hij had geen bubble (vraag me niet hoe hij een velator te pakken kon krijgen), dus toen kon ik richting low sec jumpen, paar low sec jumps, en terug in providence :)

HED is zo ongeveer geperma camped door AAA, tenzij een providence fleet ze tijdelijk verjaagd. Maar het is nogal belangrijk voor hun logistics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
providence space is de laatste tijd wel heel erg gefoccused op anti frig..

* AjDuLion denkt dat dat door de laatste raids komt :+

zie het al voor me dat er straks een 10 man frig fleet komt prov space zich daarvoor klaar maakt en dan opeens een 30 man bs gang voor zn neus krijgt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

We moeten idd eens met intel in de gaten houden wanneer ze erg frig gericht zijn en dan eens met onze BS fleet binnen komen vallen :D

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MazeMouse schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 09:41:
We moeten idd eens met intel in de gaten houden wanneer ze erg frig gericht zijn en dan eens met onze BS fleet binnen komen vallen :D
Pas met een vloot Remote Rep Battleships door een stuk low-sec gevlogen. Paar piloten eerst, dan de rest van de 'bal' er achteraan. Hoop kills, nul losses. Spider-tanking is érg lomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
Verwijderd schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 10:38:
[...]

Pas met een vloot Remote Rep Battleships door een stuk low-sec gevlogen. Paar piloten eerst, dan de rest van de 'bal' er achteraan. Hoop kills, nul losses. Spider-tanking is érg lomp.
spidetanking bsses is inderdaad geweldig.

todat je een ecm fleet tegenkomt dan moet je hopen dat je bsses buffertanked zijn anders ben je het haasje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Ik vind het persoonlijk erg lame om in intel channel van de tegenstander te gaan zitten. Probleem is dat er zat intel is, dus over het algemeen zullen we julle BS in de gaten hebben lang voordat je bij onze vloot bent. En dan zullen we nog wel eens zien wie er gaat winnen ;)

Wat ik me wel afvraag wat voor stel idioten het niet RP/CCP nieuws schrijven in eve. Er komt helemaal niks te staan over grote conflicten zoals goons vs AAA, terwijl ik daar best wel wat over zou willen lezen dat redelijk neutraal geschreven is. En wat krijgen we wel te zien? Een vloot van 30 piloten verslaat een vloot van 20 personen in providence. Nu gaat het er mij helemaal niet om dat wij daar hadden verloren. Maar is het echt nieuws elke keer dat een vloot van 30 man een vloot van 20 man vernietigd? (en daarbij nog redelijke schade oplopen). Is er niks intresanters?
Net als dat met die freighter. Had hij ook al in forums gepost, en daar was het intresant om te lezen. Maar moet het echt bij het eve nieuws komen te staan dat een freighter pilot per ongeluk in 1.0 jumpte waar concord hem vernietigde en iemand zijn loot meenam? Is iemand daar in geintereseerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
30 vs 20 gevechten komen zó vaak voor! Dan zouden wij bijna elke week wel 'n aantal keer in het nieuws komen. Ze moeten zich vooral richten op de grote battles imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
furby-killer schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 10:53:
Ik vind het persoonlijk erg lame om in intel channel van de tegenstander te gaan zitten. Probleem is dat er zat intel is, dus over het algemeen zullen we julle BS in de gaten hebben lang voordat je bij onze vloot bent. En dan zullen we nog wel eens zien wie er gaat winnen ;)

Wat ik me wel afvraag wat voor stel idioten het niet RP/CCP nieuws schrijven in eve. Er komt helemaal niks te staan over grote conflicten zoals goons vs AAA, terwijl ik daar best wel wat over zou willen lezen dat redelijk neutraal geschreven is. En wat krijgen we wel te zien? Een vloot van 30 piloten verslaat een vloot van 20 personen in providence. Nu gaat het er mij helemaal niet om dat wij daar hadden verloren. Maar is het echt nieuws elke keer dat een vloot van 30 man een vloot van 20 man vernietigd? (en daarbij nog redelijke schade oplopen). Is er niks intresanters?
Net als dat met die freighter. Had hij ook al in forums gepost, en daar was het intresant om te lezen. Maar moet het echt bij het eve nieuws komen te staan dat een freighter pilot per ongeluk in 1.0 jumpte waar concord hem vernietigde en iemand zijn loot meenam? Is iemand daar in geintereseerd?
je weet dat prov space kwa 0,0 bijna waardeloos is en bekend staat voor ''easy kills'' ?

en inderdaad zoals hieronder al word gezegd de kleine conflicten van 100 man zijn allang niet meer interesant het gaat om de grote dingen en bv die freighter pilot dat was goonishe pilot dus dat is juist nieuws wat je wilt waar je in het begin over praat..

zelf vind ik de news bullitins 9 vd 10 x totaal nutteloos maar wel vermakelijk om te lezen.

met de intel channels is het ook zo slecht gesteld tegenwoordig laatste keer dat we met een af fleet aankwamen werden we pas gespot na 15!!! minuten idlen 1 jump voor 0,0 toen pas zag onze scout actie in prov space komen als we niet 15 min hadden geidled waren jullie te laat geweest.

nu moet ik erbij zeggen dat we daarna alsnog in prov space geweest zijn en inderdaad alarmbellen kwamen veelste laat en er waren en paar mensen die nog gewoon in de belts zaten te ratten.

prov space is gewoon target practice niets meer niets minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Ik zei toch volgens mij dat ik nieuws wilde over het conflict tussen AAA en goons. Niet dat een freighter door concord wordt vernietigd omdat hij een stomme fout maakte. Lijkt mij wat anders.

Ik weet niet in welke corp/alliance je zit, maar was je wel kos in providence? Wordt nogal veel werk als we ons druk gaan maken om elke neutral die ergens in low sec zit. Nutteloze space is syndicate. Providence is niet heel goed, maar het kan een stuk slechter.

Dat wij makkelijke doelwitten zijn komt voornamelijk omdat we NRDS zijn en niet zo makkelijk als andere doen en overal op schieten wat beweegt. Sommige mensen verwelkomen nieuwe spelers en traders in hun space ipv op ze te schieten, jammer dat sommige dat moeten uitbuiten met hun alts...

En regelmatig nog wordt het in intel gemeld dat iemand een red een systeem heeft verlaten, waarop iemand reageert dat dat komt omdat hij een enkeltje naar zijn medical clone heeft gekregen. Maar kom maar naar providence hoor, we zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helghast.
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-03 11:49
NRDS is compleet nutteloos, in 0.0 moet je je ruimte verdediggen en iedereen die niet blue is killen. Anders word je binnen de korste keren doelwit van allerlei idioten die weten dat hun het eerste schot krijgen.

Ik heb in een paar alliances gezeten die NRDS waren en bij geen van alle werkt het goed voor hun piloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
furby-killer schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 11:18:
Ik zei toch volgens mij dat ik nieuws wilde over het conflict tussen AAA en goons. Niet dat een freighter door concord wordt vernietigd omdat hij een stomme fout maakte. Lijkt mij wat anders.

Ik weet niet in welke corp/alliance je zit, maar was je wel kos in providence? Wordt nogal veel werk als we ons druk gaan maken om elke neutral die ergens in low sec zit. Nutteloze space is syndicate. Providence is niet heel goed, maar het kan een stuk slechter.

Dat wij makkelijke doelwitten zijn komt voornamelijk omdat we NRDS zijn en niet zo makkelijk als andere doen en overal op schieten wat beweegt. Sommige mensen verwelkomen nieuwe spelers en traders in hun space ipv op ze te schieten, jammer dat sommige dat moeten uitbuiten met hun alts...

En regelmatig nog wordt het in intel gemeld dat iemand een red een systeem heeft verlaten, waarop iemand reageert dat dat komt omdat hij een enkeltje naar zijn medical clone heeft gekregen. Maar kom maar naar providence hoor, we zullen zien.
na een conflict met een van jullie diplo's waarna we als een stuk vuil zijn behandeld hebben we mutual kos geregeld dus ja we zijn rood.

paar maanden terug waren we nog gewoon blue en hadden ook een pos in prov space.

de NRDS is inderdaad heel erg moeilijk om te handhaven maar als je 30+ reds een system inziet komen dan lijkt het me wel dat je naar je ss gaat of pos of station maar niet door gaat ratten :+
Helghast. schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 11:35:
NRDS is compleet nutteloos, in 0.0 moet je je ruimte verdediggen en iedereen die niet blue is killen. Anders word je binnen de korste keren doelwit van allerlei idioten die weten dat hun het eerste schot krijgen.

Ik heb in een paar alliances gezeten die NRDS waren en bij geen van alle werkt het goed voor hun piloten.
daarom zeg ik target practise zelfs nu we rood zijn kunnen we nog genoeg kills krijgen in hun space

jammer voor sommige van onze spelers zij haalde daar namenlijk heel wat isk op met ratten en het hielp ook goed voor je sec status.

achja inmidels hebben we bijna 4 dagen minen achter de rug en zitten we op +- 20k ice :X

* AjDuLion haat capital fuel minen/kopen

[ Voor 20% gewijzigd door AjDuLion op 19-12-2008 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
NBSI is wat wij hanteren, en dat werkt prima >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Dat is 1 mening, wij hebben een andere. Het nadeel is dat we meer schepen verliezen en we onze ruimte moeten delen met allemaal neutrals die ook ratten, exploration doen, etc. Maar er zijn ook zat voordelen. De markt is relatief goed. Met hoeveelheid mensen in onze intel channels hebben we normaal gesproken snel reds in het oog. Als het echt nodig is en er een CTA komt (voor een raidje doen we niet aan CTA, al komen jullie met 100 BS), hebben we toch snel een hoop neutrals die ook joinen. Tuurlijk over het algemeen niet in geweldige schepen, maar bij een CTA ben je niet erg kieskeurig, als het kan schieten is het best.

Korte termijn heeft het voornamelijk nadelen, maar lange termijn zijn er een hoop voordelen. En natuurlijk ook gewoon dat het leuk is om 0.0 te hebben waar neutrals welkom zijn.

Je ziet dit ook terug in waar de provi allianties hun isk aan besteden. Als we wat minder outposts zouden neerplempen hadden we een mooie vloot titans gehad. Maar in plaats van dat heeft providence de regio is met het hoogste aantal outposts van alle regios. Er zijn iets van 35 regios, en wij hebben in 1 regio 12% van alle outposts.

De logische reactie als je problemen hebt met 1 diplo is gewoon een andere te convo'en. Wat hadden jullie gedaan, neutrals beschoten? Niet iedereen houdt continue local in de gaten. Tuurlijk je zou het moeten doen, maar gebeurd mij ook vaak genoeg dat ik even niet oplet en te lui was om op intel channel te letten, en dat er ineens een zooi reds in system zijn. En voor een solo speler is het onmogelijk om alle KOS veranderingen bij te houden.

Waarom je wel makkelijker kills krijgt in provi an in curse bijvoorbeeld, heeft er niet mee te maken dat wij zo slecht zijn, maar dat je veel meer doelwitten hebt. Stond geloof ik ook in artikel over piraten in providence, zolang je maar alleen of met paar mensen bent en snel door gaat, is het relatief makkelijk in providence. Kom je met een blob dan is onze reactie ineens een stuk sneller.
Ga met die paar man gangs curse in in plaats van providence, dan krijg je geen kills. Niet omdat ze zo snel reageren en een counter gang maken, maar omdat het compleet leeg is, er is niemand. Laatst nog escalation 10 jumps in AAA gebied. Enige red die we in local hebben gezien was een goon, voor de rest niemand.
Succes als je 10 jumps in provi wil doen zonder iemand tegen te komen.

[ Voor 34% gewijzigd door Sissors op 19-12-2008 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
furby-killer schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 11:59:
Dat is 1 mening, wij hebben een andere. Het nadeel is dat we meer schepen verliezen en we onze ruimte moeten delen met allemaal neutrals die ook ratten, exploration doen, etc. Maar er zijn ook zat voordelen. De markt is relatief goed. Met hoeveelheid mensen in onze intel channels hebben we normaal gesproken snel reds in het oog. Als het echt nodig is en er een CTA komt (voor een raidje doen we niet aan CTA, al komen jullie met 100 BS), hebben we toch snel een hoop neutrals die ook joinen. Tuurlijk over het algemeen niet in geweldige schepen, maar bij een CTA ben je niet erg kieskeurig, als het kan schieten is het best.

Korte termijn heeft het voornamelijk nadelen, maar lange termijn zijn er een hoop voordelen. En natuurlijk ook gewoon dat het leuk is om 0.0 te hebben waar neutrals welkom zijn.

Je ziet dit ook terug in waar de provi allianties hun isk aan besteden. Als we wat minder outposts zouden neerplempen hadden we een mooie vloot titans gehad. Maar in plaats van dat heeft providence de regio is met het hoogste aantal outposts van alle regios. Er zijn iets van 35 regios, en wij hebben in 1 regio 12% van alle outposts.

De logische reactie als je problemen hebt met 1 diplo is gewoon een andere te convo'en. Wat hadden jullie gedaan, neutrals beschoten? Niet iedereen houdt continue local in de gaten. Tuurlijk je zou het moeten doen, maar gebeurd mij ook vaak genoeg dat ik even niet oplet en te lui was om op intel channel te letten, en dat er ineens een zooi reds in system zijn. En voor een solo speler is het onmogelijk om alle KOS veranderingen bij te houden.

Waarom je wel makkelijker kills krijgt in provi an in curse bijvoorbeeld, heeft er niet mee te maken dat wij zo slecht zijn, maar dat je veel meer doelwitten hebt. Stond geloof ik ook in artikel over piraten in providence, zolang je maar alleen of met paar mensen bent en snel door gaat, is het relatief makkelijk in providence. Kom je met een blob dan is onze reactie ineens een stuk sneller.
Ga met die paar man gangs curse in in plaats van providence, dan krijg je geen kills. Niet omdat ze zo snel reageren en een counter gang maken, maar omdat het compleet leeg is, er is niemand. Laatst nog escalation 10 jumps in AAA gebied. Enige red die we in local hebben gezien was een goon, voor de rest niemand.
Succes als je 10 jumps in provi wil doen zonder iemand tegen te komen.
ben ik het mee eens kwa outpost dichtheid zitten ze goed..

ben alleen bang dat als ook maar 1 van de powerblocks de ogen op prov zetten dat ze binnen een week alles kwijt zijn zonder twijfel.

bij de gesprekken met de diplo's dachten we even dat we met kinderen te maken hadden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Vanwege wat waren die gesprekken dan?

Geen schijn van kans trouwens dat we binnen een week alles kwijt zijn als een ander powerblock het echt wil hebben. We zijn de zwakste van de 4 powerblocks, dat is zo. Maar al onze systemen hebben zoveel POS's dat het wel even duurt voordat een tegenstander daar doorheen is >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja furb ken het helemaal.
Wij zaten ook in Geminate wat te rommelen met een paar POS. Komt ineens KIA en Solar aanzetten met 10x zoveel man en dan is het ook jammer maar helaas. (U komt niet langs start en gaat direct door naar Jita).

En dus terug naar Syndicate. Daar wat verder rommelen.
Geef mij maar kleine groepjes. Is lekker gezellig en geen gedoe met massa's POS weghakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
furby-killer schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 12:22:

Geen schijn van kans trouwens dat we binnen een week alles kwijt zijn als een ander powerblock het echt wil hebben. We zijn de zwakste van de 4 powerblocks, dat is zo. Maar al onze systemen hebben zoveel POS's dat het wel even duurt voordat een tegenstander daar doorheen is >:)
een van onze corp leden was op zn eigen houtje met een scrapheap challenge meegegaan.

met frig fleet zijn die dus prov space ingegaan en hebben daar (nadat ik het filmpje gezien heb) gigantische fun gehad.

dit is wat we hierna kregen :

2008.12.01 18:44
hallo ''CEO'',

one or moore corpnamepilots shoot our pilots and / or allys and we send a kosrequest to our/ and cva system

sales

onze reactie :

Hello Salesman,

We would have liked to have solved the issue with you, and it's sad that Dreamy wouldn't talk to our diplomat, you would not finalise talks with that authorised diplomat and then sent this mail and removed us from your friends list before we'd even had a chance to talk.

Clearly not the action of someone open to discussion.

I am exceedingly angry at our pilot, but I am even more annoyed that you didn't give us chance to handle it before throwing your rattle out of your pram.

In the light of your mail and our removal from the -7-navy channel, we have followed your example and set you KOS in return.

CEO.

reactie van prov

he CEO,

request is out but we wait for dreamys decision. try to hold your ppl atm out of providence till the problem is fixed

sales

hiervoor had onze diplo dus al damage control proberen te doen bij prov maar dat liep op niets uit wat hij hiervoor voor elkaar kreeg was dit :

3. Sev is fuming, they feel a bitt betraid since we have had good(ish) relastions with them and they rented us space. 4 now we hold neut with sev, cva,coldsteel. Pax has us at -5.

4. I did the some dam controll ( and it wasn't easy) 2 keep neut stand untill later this afternoon(thats 2 day). They gonna ask us 2 send Jiro 2 cva space, in a bs 2 be killed and podded, or that we kick him from corp, there also migth be some payment 2 the players that lost theyr ships as a penalty.
Sev diplo named salesman 1969 is waiting 4 a convo with CEO 2 day.

zoals mijn ceo al aangaf : Er.... so anyone think they were not expecting us to fly them the finger?

we ain't nobody's lapdogs.

edit :

tevens over het feit dat er zoveel posses zijn.

daar heb je helemaal gelijk in maar als een powerblock er eenmaal inzit met 400 man kan je er niets aandoen en gewoon langzaam wachten tot al je posses down zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door AjDuLion op 19-12-2008 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil ik inloggen, krijg ik deze melding:
Server startup will be delayed tu to a snowstorm in the server room. The forecast estimates it to clear up around 12:20 GMT
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
Verwijderd schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 13:06:
Wil ik inloggen, krijg ik deze melding:

[...]

:?
ze hebben weer wat verneukt as usual :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDSD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:39
Ik heb de afgelopen niet bijster veel tijd gehad, maar misschien is het nog de moeite om te vertellen.

Er is vandaag een eve meeting in amsterdam, ze verwachten zo 60 man dat er komt.
Mocht er iemand hier nog intresse hebben om er naar toe te gaan, hier is het topic: http://myeve.eve-online.c...p?a=topic&threadID=909573

Eve heeft ook sinds kort een youtube kanaal, hier kan je ook beelden(presentaties) vinden van de laatste Fanfest. Het is zeer aan te raden deze een keer te bekijken, dan weet je wat er allemaal aanzit te komen.

http://www.youtube.com/CCPGames

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01:36
Kan er helaas niet bij zijn vanavond, en voor mij geld hetzelfde erg weinig tijd laatste weken voorde jaarwisseling, uurtje of 2 (en dan nog onderbroken) per avond, dus maar beetje wow (ik weet het mag niet vloeken :p) dailies doen of ratten, mis alle leuke ops zo :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
yep ik ben er vanavond ook bij in amsterdam zal mij benieuwen.

edit : voor idereen die inlogt check je clone station (asset list) en zoek naar snowbal launcher :)

iedereen heeft er 1 gehad en 300 snowballs :+

[ Voor 55% gewijzigd door AjDuLion op 19-12-2008 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Haha erg vet _O-

Max Flight time: 100sec, lol :d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 11:43
angel00008 schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 13:42:
yep ik ben er vanavond ook bij in amsterdam zal mij benieuwen.

edit : voor idereen die inlogt check je clone station (asset list) en zoek naar snowbal launcher :)

iedereen heeft er 1 gehad en 300 snowballs :+
Mja, alweer :/ Ik heb die launchers van vorige keer nog hehe. Nu heb ik dus 4 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Voor mij eerste keer, nrds geldt vast niet voor sneeuwballen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:08
Zo,voor de derde keer aan de 14daagse trial begonnen. Vind het tot nu toe best leuk(ben paar uur bezig). Heb de training missions gedaan en ben nu bezig met de story quests. Ik heb mijn mannetje gemaakt op basis van deze guide: http://myeve.eve-online.c...p?a=topic&threadID=659413

Waar ik nu een beetje tegenaan loop is het plannen van mijn skills. In die guide laten ze je trainen voor een bepaalde schipklasse maar ik kan de boeks daarvoor niet betalen. Wat zijn nou goede skills om te trainen als je zoveel mogelijk fun wilt hebben tijdens die 14 dagen? Ik heb tot nu toe alleen aan mijn learning skills gewerkt.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Als je niet langer dan 14 dagen wilt spelen, helpen die learning skills bijzonder weinig. Naar lvl 1 trainen zal nut hebben, lvl 2 denk ik ook nog wel, maar lvl 3 al niet meer.

Je kan voor een cruiser gaan, en als je gewoon de missies doet die je aangeboden worden zou je volgens mij genoeg isk moeten hebben om die skillbooks te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
furby-killer schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 17:23:
Als je niet langer dan 14 dagen wilt spelen, helpen die learning skills bijzonder weinig. Naar lvl 1 trainen zal nut hebben, lvl 2 denk ik ook nog wel, maar lvl 3 al niet meer.

Je kan voor een cruiser gaan, en als je gewoon de missies doet die je aangeboden worden zou je volgens mij genoeg isk moeten hebben om die skillbooks te kopen.
Ok thanks.
Ik wil die 14 dagen zo leuk mogelijk maken zodat ik misschien geinstresseerd raak in EVE, vandaar.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared

yared

No Scope, Bitch!

Tjemig die diplo's zijn echt compleet onleesbaar.

Sorry, as we cannot determine the content of your message we will have to consider your prescence NBSI till further notice.

Dat had je van mij te horen gekregen.

Diplo's kunnen toch op zijn minst schrijven....

* yared sluit af en vertrekt naar de A'dam meeting 20 mins verderop :D

[ Voor 11% gewijzigd door yared op 19-12-2008 19:23 ]

So you think I should vaporize, my tech_info, triple the bulk 25a-d/1, enhance the filterarray & raid the isometric fusion!? KEEP IT PLAIN AND SIMPLE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Inderdaad dat engels is behoorlijk bagger.

Maar providence holders stellen hun ruimte open voor iedereen. Jullie waren er al blijkbaar een behoorlijke tijd, en misschien zelfs blue. Of op zijn minst werden jullie als vriendelijk gezien. En dan begint een member van jullie zonder enkele reden op andere providence bewoners te schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Juah, het was inderdaad niet erg handig van die gozer.
Maar om dan zonder waarschuwing, zonder enige vorm van contact gewoon meteen de hele corp WHAM eruit te knikkeren terwijl we niet eens wisten hoe en wat er aan de hand was is ook aardig slechte zaak.

136 leden, eentje schuift uit (doordat scrapheap een verkeerde afslag neemt) en meteen wordt de hele corp KOS gegooid en wordt maar verwacht dat we als schoothondjes alles doen wat ons opgedragen wordt "WANT ANDERS"...

Ik ben gelukkig heel erg blij dat onze CEO toen zoiets had van "ja, het was enorm dom maar hier doen we toch niet aan mee" :)

EDIT:
Corpie zelf had ook door dat hij flink de fout in gegaan was en was zelfs al bezig om "de eer aan zichzelf" te houden ipv af te wachten tot hij gekicked werd maar dankzij de reactie van die diplo (diplo's) mocht ie gewoon blijven.

[ Voor 16% gewijzigd door MazeMouse op 19-12-2008 21:32 ]

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Ik blijf het vreemd vinden, andere diplo conversaties die ik heb gelezen waren altijd heel netjes van de providence diplos (en die waren gepost door mensen die het niet met hun eens waren, dus was geen eigen propaganda).

Normaal gesproken krijg je eerst de mogelijkheid schade te vergoeden + member kicken/straffen, voordat je KOS gaat.

Maar erg dom is nogal een understatement. Hij is gewoon op bevriende allianties gaan schieten zonder enige reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM
  • Niet online

MM

was: m.m

NRDS, dat klinkt als een paar alts erheen gooien en laten cloaken in de beste ratting systems en access toelaten na betaling (en je wordt geganked als je niet betaalt). Zulke organistaties hebben toch niet de tijd om 24/7 daarvoor een pvp force mee bezig te laten zijn.

POS takedowns gaat sneller dan je denkt. met 30-50 dreads heb je een pos in 1 cycle (10 minuten) in reinforced. Met 3 van zulke dread wings leg je dus 15 pos per uur, 45 stuks voor een 3 uurs op. De cyno jammer haal je eerst offline met een groep sniper BS, kost ongeveer een kwartiertje om die neer te krijgen.

[ Voor 38% gewijzigd door MM op 20-12-2008 01:19 ]

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eeruku
  • Laatst online: 28-08 14:37
Krijg nou wat.... Tara is mn stamkroeg en ik woon er 10min vanaf... kan iemand me schoppen volgende keer dat er een eve meeting in Amsterdam is? :+

Power corrupts. Knowledge is power. Study hard. Be evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Jammer dat er nou eenmaal timers zijn voor ze sov naar beneden kunnen krijgen, en we hebben ook het hoogste aantal SOV 4 systemen. Dus alleen daar al ben je je week aan kwijt.
dat klinkt als een paar alts erheen gooien en laten cloaken in de beste ratting systems en access toelaten na betaling (en je wordt geganked als je niet betaalt).
Cloakers zijn erg irritant, dat is waar. Maar denk je serieus dat iemand ook maar betaald? Tuurlijk we kunnen niet permanent er een pvp force hebben omdat ze misschien weleens zouden kunnen uncloaken? Misschien krijgen ze een paar ratters te pakken (zowiezo hebben we zat 'redelijke' ratting systemen, geen hele goede), en uiteindelijk vallen ze een lolbaitdrake aan, en outblobben we de cloakers en sturen we ze terug naar hun clone :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared

yared

No Scope, Bitch!

3CLipZ schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 02:22:
Krijg nou wat.... Tara is mn stamkroeg en ik woon er 10min vanaf... kan iemand me schoppen volgende keer dat er een eve meeting in Amsterdam is? :+
Kun je genoegelijk vergeten :)

Tara was niet geschikt voor de meeting.

Zelf had ik het gezellig met klein groepje bij de open haard, maar er waren teveel 'kleine' groepjes itt bijvoorbeeld in Utrecht waar iedereen samen 1 grote groep vormde en er veel interactie was.

Het was ook ondoenlijk om iets op te zetten met een pot waaruit drank werd betaald.

Daarnaast heb ik van 2 man gehoord dat ze geript werden door die griet bij de bar die op elke 10,20 80cent wisselgeld, 50cent te weinig terug gaf.

Ik vond het personeel daar echt alleberoerdst. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
En ze gaan lekker door, alweer een nieuwe outpost gemaakt in providence door CVA :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
Het valt me op dat s'ochtends de roid fields steeds vrijwel helemaal leeg zijn.. Komt dit door het excessieve minen in sommige stelsels. En zo ja, heeft het zin om als miner in een uithoek te gaan zitten ? Of worden de field gewoon met de tijd vanzelf minder en is dat dus in alle stelsels min of meer hetzelfde ?

Overigens vind ik het nu na een week spelen echt weer geweldig ;) Heb nu een Navitas en Iteron 1 om te minen, om zo te sparen voor een Thorax, waarmee ik de universe een beetje mee wil gaan verkennen

[ Voor 24% gewijzigd door Wilde op 22-12-2008 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:09
Aangezien DT van 1200 tot 1300 is (in de winter :P )zal het wel komen omdat alles al weggemined is :)

Bij ons (0.0) wordt amper gemined (corp ice opp daargelaten) dus daar hangen alle asteroïden altijd wel.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke idioot vervoert 4 miljard isk aan BPO's, datacores en meer industriële spulletjes in een Bestower door high-sec? Met een openstaande war-dec...

Helaas deed de container met BPO's *pop*, maar toch 1.3 miljard isk aan drops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
lol killboard link please :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://tinyurl.com/7m9kbr

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2008 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Die killboards ronden bedragen ook nogal weleens naar boven af ;)

Hoe weten jullie trouwens dat het BPOs waren en geen BPCs? Ik geloof dat die er precies hetzelfde op een killmail komen te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

furby-killer schreef op maandag 22 december 2008 @ 20:52:
Die killboards ronden bedragen ook nogal weleens naar boven af ;)

Hoe weten jullie trouwens dat het BPOs waren en geen BPCs? Ik geloof dat die er precies hetzelfde op een killmail komen te staan.
Boeie, die can ging toch stuk, wat wel overleefde brengt genoeg op :)

Overigens wel een reden waarom we in principe uitgaan van hull prijzen voor efficiency berekeningen; voor al het andere is het inderdaad weinig betrouwbaar.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2008 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helghast.
furby-killer schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 12:22:

De 3 grotere coalities specialiseren in pos warfare, als je verdediggings vloot aan flarde word geschoten en caps jumpen in ben je het haasje. Ik heb dat mee mogen maken met de overnamen van deklein door de NC.
2 cap fleets TCF (die gasten spreken alleen frans dus het is onmogelijk een gecombineerde fleet te vormen) en NC, 1 siege cycle per tower per fleet. dan zijn je towers binnen een avond allemaal in reinforced.

Ik heb nog met wat goodfellas gesproken voor de echte overnamen en zijn waren net zo arrogant van dat overleven wij wel, NC zijn noobs wij killen jullie wel maar dat liep toch heeeeel anders af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Probleem is dat het een tijdje duurt voor sov gaat dalen, en totdat dat gebeurd kunnen onze pos in sov 4 systemen niet worden aangevallen.

Zowiezo zodra cyno jammers down zijn hebben we een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
furby-killer schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 16:23:
Probleem is dat het een tijdje duurt voor sov gaat dalen, en totdat dat gebeurd kunnen onze pos in sov 4 systemen niet worden aangevallen.

mijn ervaring met sov is dat dit in een halve week geregeld kan zijn.. ik noem hier smash/roadkill bwf als voorbeeld.

na 1 / 2 weken was het hele smash/roadkill emperium pleite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helghast.
furby-killer schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 16:23:

Zodra een coalitie je gebied gaat overnemen dan worden die sov 4 systemen ook aangevallen, er komen mischien geen dreads die systemen in om possen te schieten maar er zijn wel camps op de stations en ronde de gates. Er zijn continu roams en het word extreem moeilijk om nog iets georganiseerd te krijgen omdat iedereen klem zit en alle jumpbridges buiten de sov 4 systemen plat liggen.

Het plaatsen van gigantisch veel outposts is niet slim want als je ooit de space verliest is dat een klap voor moraal waar je niet meer bovenop komt, en hoe meer outposts hoe meer een ander machtblok intresse krijgt in je gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
edit.

[ Voor 99% gewijzigd door De_Bastaard op 24-12-2008 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Providence is niet erg zinvol om te hebben, het is beter dan syndicate bijvoorbeeld, maar voor de rest niet echt bijster intresant.

Als een powerblock echt ons wil aanvallen, zal het ze vast wel lukken. Al is er wel het probleem dat ze dan kwetsbaarder worden voor aanvallen van andere. Maar wij zullen lekker door gaan met het neer plempen van outposts :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helghast.
Ik heb eens even gekeken best slechte systemen maar wel sansha's dat maakt al een hoop goed.
Samen met angels zijn dat de leukste om te schieten, leuke loot, leuke salvage en niet al te sterke tank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
Hoe staan jullie tegenover de Thorax als mining vessel? Volgens mij kan je er 5 miner i's aan hangen in een mining setting waarbij je Hammerheads gebruikt tegen rats. Natuurlijk wel in combinatie met een container.. Lijkt me beter dan bv een Retreiver omdat je met een thorax ook missies kan spelen ?

[ Voor 19% gewijzigd door Wilde op 24-12-2008 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
Vandaag voor het eerst eens gaan kijken in een low-sec systeem. Natuurlijk wel in een goedkope frigate. Had een afgelezen 0.3 systeem gevonden en heb daar beetje rondgevlogen. Ik was vooral opzoek naar npc pirates om te kijken wat hun bounty was. Viel opzich best tegen, 30-40k max.
Er waren echter ook al wat sheepjes neer geknalt. Een paar waren niet geloot. Ik dus die dingen looten, word ik 5 min laten keihard geowned door een echte pirate :p. Geheel terrecht natuurlijk. Stelen + geen idee hebben hoe pvp werkt is vragen om geowned te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Ach dat stelen is een ding, waarschijnlijk heeft die pirate die dat schip had afgeschoten het wreck al lang gecontroleerd om te kijken of er wat leuks in zat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tudeLati
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-07 16:15
Wilde schreef op woensdag 24 december 2008 @ 12:24:
Hoe staan jullie tegenover de Thorax als mining vessel? Volgens mij kan je er 5 miner i's aan hangen in een mining setting waarbij je Hammerheads gebruikt tegen rats. Natuurlijk wel in combinatie met een container.. Lijkt me beter dan bv een Retreiver omdat je met een thorax ook missies kan spelen ?
4 jaar geleden was de thorax de beste mining cruiser die er was.

Maar vroeger was je ook een maand continue aan het minen om een battleship te krijgen.

Gebruik een schip die bonussen voor mining heeft, werkt een heel stuk beter :)

When in doubt, Ctrl-Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

furby-killer schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 22:36:
Providence is niet erg zinvol om te hebben, het is beter dan syndicate bijvoorbeeld, maar voor de rest niet echt bijster intresant.

Als een powerblock echt ons wil aanvallen, zal het ze vast wel lukken. Al is er wel het probleem dat ze dan kwetsbaarder worden voor aanvallen van andere. Maar wij zullen lekker door gaan met het neer plempen van outposts :)
Volgensmij is het grootste uitdaging voor het 'vernietigen' van CVA dat het in de kern een roleplaying-alliantie is. Dat maakt het moeilijker om het moraal te breken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
tudeLati schreef op woensdag 24 december 2008 @ 13:48:
[...]

4 jaar geleden was de thorax de beste mining cruiser die er was.

Maar vroeger was je ook een maand continue aan het minen om een battleship te krijgen.

Gebruik een schip die bonussen voor mining heeft, werkt een heel stuk beter :)
Momenteel gebruik ik de navitas, juist om die bonus.. Maargoed die komt een beetje cpu tekort, dus ik ben opzoek naar de volgende stap (retreiver of thorax of iets dergelijks)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is een goede mining guide: http://www.eve-guides.com...eteminersguide_v2.2-5.php

Er zwerf ook een PDF versie van rond op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 22:19
Verwijderd schreef op woensdag 24 december 2008 @ 15:56:
Dit is een goede mining guide: http://www.eve-guides.com...eteminersguide_v2.2-5.php

Er zwerf ook een PDF versie van rond op internet.
Hier is ie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looney11
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:19
Misschien een extreem lompe vraag, maar wat is Spider-tanking?

Is dat reppen van je gangmate met drones? Heb geprobeerd het op te zoeken, maar google is in dit geval mijn vriend niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GamemasterByte
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:16
Looney11 schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 11:20:

Is dat reppen van je gangmate met drones? Heb geprobeerd het op te zoeken, maar google is in dit geval mijn vriend niet :)
Niet helemaal. Het komt erop neer dat iedereen in je gang remote rep mods fit (shield transfer, armor transfer, etc.) om zo iemand snel te reppen als hij geprimaried wordt. Heel erg nuttig mits goed uitgevoerd. Je zult het vaak horen/zien bij carriers.

who is General Failure and why the hell is he reading my disk?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Looney11 schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 11:20:

Spidertanking kan enkel wanneer je met een groep vliegt. In plaats van 'jezelf'-reppers, neemt iedereen remote reppers mee. Als je dan maar dicht genoeg bij elkaar blijft, kan iedereen zijn reppers inzetten voor iedereen.

Hier komt de spin(nenweb) associatie vandaan: iedereen kan iedereen helpen tanken, alsof iedereen verbonden is via een groot web.

Spidertanking kan je vloot een enorme actieve tank geven. Nadeel is dat de tank gevoelig is voor ECM en je weinig manouvreerbaar bent. ECCM en je eigen ECM-support valt aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Omg check dit:

http://kb.etherealdawn.org/?a=kill_detail&kll_id=23403

Die kwam gisteren bij ons langs :') :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looney11
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:19
Aaah, ok, duidelijk. Zo zie je maar weer, 5 jaar in EVE en nog geen dag te oud om te leren haha.

Leuke setup van die Zealot... voor een capital of iets dergelijks, maar een HAC??? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Mwa, ik kan me nog wel indenken dat je een faction fitting op een mission runner zou gooien. Of idd op een cap. Maar een PvP schip zou bij mij alleen maar T2 het dock uit gaan.

En die rigs zijn aardig lomp. Met al dat geld had ie ook trouwens wel iets beters dan een Zealot aan kunnen schaffen :P

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Of 10 andere zealots :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pas nog een Astarte neergeknald die meer dan 1B aan fittings had.
Was in 0.0 aan't gatecampen 100m vanaf de gate en vergat dat hij kon jumpen en begon te knallen.
Was niet echt nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
hmm sinds paar uur in exe :) heb het idee dat we flink wat mooie dingen tegemoet gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

En ook echt weer net wanneer het mij absoluut niet uitkomt...
Dat deden jullie bij YouWhat... daarna bij SmashKill ook weer en nu met .EXE wederom... alsof jullie het er om doen :P

Nee, lijkt me enorm gaaf. Lekker 0.0 fleeten wanneer nodig en anders lekker roamen!

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
Nou inderdaad.. Waar kan ik tekenen ? :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Kan iemand mij misshcien vertellen hoe dat werkt met die concussion bombs? Hoe zorg ik ervoor dat ze mijn target engagen, en niet een stargate of mijzelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

furby-killer schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 15:06:
En ze gaan lekker door, alweer een nieuwe outpost gemaakt in providence door CVA :9
En nog eentje, nu heeft 1/3 van alle systems in Providence al een Outpost.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
Even een (waarschijnlijk) noob vraagje:
Hoe schiet je in een drake het makkelijkste frigates neer? Mijn heavy missiles lijken niet heel veel uit te halen. Moet ik hiervoor drones gaan gebruiken? IF so, welk soort drones? Zijn light drones het best tegen frigates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:19

rapture

Zelfs daar netwerken?

Assault missile launcher II erop zetten, sensor booster voor sneller locken, wat buffertank, 3 BCS en wat light drones.

Quantum rise dicteert harde grenzen voor het matchen van wapengrootte en doelwitgrootte. Vroeg kon je ermee wegkomen, nu is dat heel wat moeilijker. Met afterburner kan je ook vrij goed (als in drakes en ravens doen aan speedtanken) tegen missiles speedtanken.

Met een caracal heb je bonussen voor de assault missile launchers.

[ Voor 5% gewijzigd door rapture op 01-01-2009 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
rapture schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 20:32:
Assault missile launcher II erop zetten, sensor booster voor sneller locken, wat buffertank, 3 BCS en wat light drones.

Quantum rise dicteert harde grenzen voor het matchen van wapengrootte en doelwitgrootte. Vroeg kon je ermee wegkomen, nu is dat heel wat moeilijker. Met afterburner kan je ook vrij goed (als in drakes en ravens doen aan speedtanken) tegen missiles speedtanken.

Met een caracal heb je bonussen voor de assault missile launchers.
Wissel je dan tijdens een missie van fitting om bijvoorbeeld een wave frigates neer te schieten? Ik ben een noob met 1.1 mil sp btw, dus ik heb nog niet zo heel veel opties. Misschien moet ik maar wat drone skills gaan trainen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

In pvp wat anti-assault-frigs support voorzien is iets anders dan mission running. In een mish zet ik 5 hobgoblin II op de frigs en de drake zet de heavy missiles op de cruisers en grotere doelwitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Hobgoblin II's doen het leuk tegen frigs :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Met 81dps gaat het inderdaad goed, de 127dps van 5 hammerhead II werd generfd tot 78dps. Medium drones zijn traag zodat ze langer onderweg zijn van de ene rat naar de andere.
Pagina: 1 ... 6 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.