Samsung SGH-i900 Omnia - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 140.775 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sikkek
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:54
Sikkek schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 10:49:
Ik heb gisteren mijn Omnia binnen gekeregen, geupdate naar de laatste officiele ROM op de Samsung site (draai nu PDA: i900XKHJ3, Phone i900XXHH9)

Met TomTom 7.910.9185 is GPSGate of GPS proxy niet nodig, gewoon TomTom instellen op andere NMEA ontvanger, COM3 en baudrate 4800 en het werkt (bij externe GPS ontvanger in de instellingen staat dus COM3 bij programs, COM9 en 4800 bij hardware. Manage GPS automatically staat aan).
Helaas, het werkt toch niet goed. Ik heb nu GPSProxy zodanig aangepast, dat bij starten GPSProxy ook TomTom gestart wordt (instelling van GPSProxy), bij afsluiten van TomTom wordt GPSProxy ook weer automatisch gesloten (aanpassing in de code van GPSProxy) , dit werkt wel erg goed! Als iemand interesse heeft voor deze aanpassing, geef maar een seintje.

[ Voor 0% gewijzigd door Sikkek op 24-11-2008 09:39 . Reden: Tiepvautjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darker
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02-06 15:04
Ik heb nu sinds 2 weken een prachtige Omnia.. ik loop echter tegen 2 dingen aan waar ik reeds al een week over loop te zoeken.. Ik heb 5 topics Omnia & google doorgespit maar krijg niet echt antwoord op m'n vraag. Wellicht gebruik ik de verkeerde zoektermen :+

- Is er een manier om de huidige versie van je ROM via je telefoon op te vragen?
OK dat heb ik nu alsnog gevonden.. Ik heb de volgende firmware:

- PDA: i900XKHH8/XKHH4
- Phone: i900XXHH9

+ Ik heb de eBootupdate voor Vista gedownload, wanneer ik die wil uitvoeren komt hij met de melding dat Windows Mobile Device Center eerst geinstalleerd moet worden, dit terwijl het er al netjes op staat ( NL versie ) ik draai overigens Vista Ultimate 64bits.

- TomTom met GPSgate issue, ik heb alles draaiend als in de startpost, echter heb ik constant zeer slechte verbinding. Hij heeft het gedaan na echt dik een half uur. In huis kan ik al helemaal geen fix krijgen, en op straat of in de auto 8 van de 10x ook niet. Ik heb op verschillende sites instellingen bekeken en uitgeprobeerd echter resulteerd het nog niet in het verkrijgen van een goede stabiele fix binnen een afzienbare tijd. Hij geeft constant weer dat het een slecht GPS signaal is, en in GPSgate blijft hij de meeste tijd ook op 'geel' ipv op 'groen'. Op het moment dat TomTom toch even werkte werd het in GPSgate wel groen.
Hebben meer mensen dit probleem of heeft het wellicht met een versie ROM te maken waarbij het e.e.a. wel beter draait/werkt? Ik weet dat er alternatieven zijn in de vorm van IGO 8 of McGuider, maar ik zou toch graag TomTom aan het werk willen krijgen :)

- Verder nog een vreemd iets aan het opladen van de accu, het lijkt alsof ie constant op 80 á 90% blijft hangen en niet verder oplaad. Het ledje bij power on/off blijft ook rood branden. Dit terwijl ik hem nog maar 2 weken heb. Is dit een issue dat vaker voorkomt? of moet ik hem dan al 'trainen'? of heb ik een brakke accu? ( hele nacht aan de lader = no 100% )

Alvast bedankt voor de moeite!

[ Voor 25% gewijzigd door Darker op 23-11-2008 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 281547

Darker schreef op zondag 23 november 2008 @ 20:43:
Ik heb nu sinds 2 weken een prachtige Omnia.. ik loop echter tegen 2 dingen aan waar ik reeds al een week over loop te zoeken.. Ik heb 5 topics Omnia & google doorgespit maar krijg niet echt antwoord op m'n vraag. Wellicht gebruik ik de verkeerde zoektermen :+

- Is er een manier om de huidige versie van je ROM via je telefoon op te vragen?
OK dat heb ik nu alsnog gevonden.. Ik heb de volgende firmware:

- PDA: i900XKHH8/XKHH4
- Phone: i900XXHH9

Is dit recenter dan de genoemde HH1 uit de startpost?

+ Ik heb de eBootupdate voor Vista gedownload, wanneer ik die wil uitvoeren komt hij met de melding dat Windows Mobile Device Center eerst geinstalleerd moet worden, dit terwijl het er al netjes op staat ( NL versie ) ik draai overigens Vista Ultimate 64bits.

- TomTom met GPSgate issue, ik heb alles draaiend als in de startpost, echter heb ik constant zeer slechte verbinding. Hij heeft het gedaan na echt dik een half uur. In huis kan ik al helemaal geen fix krijgen, en op straat of in de auto 8 van de 10x ook niet. Ik heb op verschillende sites instellingen bekeken en uitgeprobeerd echter resulteerd het nog niet in het verkrijgen van een goede stabiele fix binnen een afzienbare tijd. Hij geeft constant weer dat het een slecht GPS signaal is, en in GPSgate blijft hij de meeste tijd ook op 'geel' ipv op 'groen'. Op het moment dat TomTom toch even werkte werd het in GPSgate wel groen.
Hebben meer mensen dit probleem of heeft het wellicht met een versie ROM te maken waarbij het e.e.a. wel beter draait/werkt? Ik weet dat er alternatieven zijn in de vorm van IGO 8 of McGuider, maar ik zou toch graag TomTom aan het werk willen krijgen :)

Alvast bedankt voor de moeite!
Heb je i.p.v. GPSgate de GPSproxy geprobeerd? Ik draai GPSproxy en ben daar zeer tevreden mee! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f1fr33k
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-03 11:26
Iemand nog info over FlashLite? Had 3.1 geinstalleerd, via zo'n .cab ding, en mijn Today scherm was volledig weg, er stond nog alleen die dingen die ik ook zie met msn (MSN vandaag e.d.). Ook crash mijn Opera op sommige sites, waarschijnlijk omdat er flash inzit... Helllp.
P.S. Had deze .cab geinstalleerd en Mijn Opslag gekozen. De .cab weggegooid maar crashen blijft 'ie toch (in Opera).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepijnwk
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 30-10-2020
quote:
zaterdag :
"Was het ook al bekend dat je alle programma's die op de achtergrond draaien snel kunt sluiten door je vinger van linksonder naar het midden te schuiven?"

Deze beweging kun je ook achterwege laten. Je kunt hetzelfde bereiken door het knopje rechtsboven op de zijkant even ingedrukt te houden. Kort indrukken geeft het knoppen menu maar langer ingedrukt houden geeft alle actieve programma's. Je kunt ze vervolgens uitschakelen.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darker
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02-06 15:04
Anoniem: 281547 schreef op zondag 23 november 2008 @ 21:21:
[...]

Heb je i.p.v. GPSgate de GPSproxy geprobeerd? Ik draai GPSproxy en ben daar zeer tevreden mee! :)
Ik wou deze inderdaad gaan installeren, echter krijg ik de nogal bekende error;

"netcf.core.ppc3.arm.cab" is niet geinstalleerd.. Als ik echter rondzoek op deze .cab dan krijg ik allerlei verwijzingen naar NETCFSetup.msi welke weer niet geinitialiseerd kan worden vanaf de Omnia.. ;x

En download ik die netcf.core.ppc3.arm.cab, zet em op m'n Omnia wil em installeren, krijg ik doodleuk de melding dat het installeren van die netcf.core.ppc3.arm.cab mislukt is. Zonder reden of wat dan ook.

Ondanks de foutmelding heb ik nu GPSproxy wel aan de praat gekregen, echter blijft TomTom kloten met een 'slechte GPS-ontvangst'. In GPSproxy krijg ik ook geen GPS-fix. Moet erbij vermelden dat dit vanuit huis is...

[ Voor 30% gewijzigd door Darker op 23-11-2008 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Darker schreef op zondag 23 november 2008 @ 21:39:
[...]

Ik wou deze inderdaad gaan installeren, echter krijg ik de nogal bekende error;

"netcf.core.ppc3.arm.cab" is niet geinstalleerd.. Als ik echter rondzoek op deze .cab dan krijg ik allerlei verwijzingen naar NETCFSetup.msi welke weer niet geinitialiseerd kan worden vanaf de Omnia.. ;x

En download ik die netcf.core.ppc3.arm.cab, zet em op m'n Omnia wil em installeren, krijg ik doodleuk de melding dat het installeren van die netcf.core.ppc3.arm.cab mislukt is. Zonder reden of wat dan ook.
Ja bij mij vroeg die eerst ook om dit soort rare dingen,maar na een soft reset ging het wel goed! Dat al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letsa
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-06 11:26
Sikkek schreef op zondag 23 november 2008 @ 20:07:
Helaas, het werkt toch niet geod. Ik heb nu GPSProxy zodanig aangepast, dat bij starten GPSProxy ook TomTom gestart wordt (instelling van GPSProxy), bij afsluiten van TomTom word GPSProxy ook weer automatisch gesloten (aanpassing in de code van GPSProxe) , dit werkt wel erg goed! Als iemand interesse heeft voor deze aanpassing, geef maar een seintje.
Ik heb daar wel interesse in, tot nu toe nog geen succes gehad met TomTom op de Omnia. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 274207

mij is flash lite 2.1 gelukt.
Je moet alleen wel ff een adobe account aanmaken en vervolgens kan je 'm downloaden

https://www.adobe.com/cfu...F1%5Fwinmobile%5Fdownload

Acties:
  • 0 Henk 'm!

*weg*

[ Voor 94% gewijzigd door pven op 24-11-2008 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232548

Pepijnwk schreef op zondag 23 november 2008 @ 21:28:
quote:
zaterdag :
"Was het ook al bekend dat je alle programma's die op de achtergrond draaien snel kunt sluiten door je vinger van linksonder naar het midden te schuiven?"

Deze beweging kun je ook achterwege laten. Je kunt hetzelfde bereiken door het knopje rechtsboven op de zijkant even ingedrukt te houden. Kort indrukken geeft het knoppen menu maar langer ingedrukt houden geeft alle actieve programma's. Je kunt ze vervolgens uitschakelen.

Succes!
Kijk aan, dat is dan weer prettig voor degene die dit niet lukte (eric?).
Ik heb de SPB Shell maar weer verwijdert. Ik vond het niet mooi genoeg (dus niet automatisch opstarten, niet alle menu's in dat thema) en ik snapte geen hol van het installeren van andere thema's.
Dus dat komt later nog wel! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-06 14:25

mucuracat

YES

CDRK schreef op zondag 23 november 2008 @ 16:11:
Hey,

IK heb even een vraagje die ik voor een vriend van mij wil vragen en aangezien ik nu nog even geen tijd heb om het op te zoeken post ik hem nu alvast en kan vanavond dan eventueel nog ff zoeken.

Een vriend van mij heeft zo'n t-mobile branded omnia (tmobile rom). Die van mij is niet branded en heb nu heden de m2d custom rom erop zitten welke mij erg goed bevalt. Alleen nu ik mijn omnia aan hem heb laten zien is hij ook wel geinteresseerd in deze, of een nieuwere (dan zijn tmobile) rom, alleen weet ik niet zeker ivm bricked phones en overige errors of hij zonder problemen zijn tmobile branded rom kan vervangen door een nieuwere.. want ik meen in de vorige delen van de omnia threads dat er wat problemen konden ontstaan ofzo met het installeren van nieuwere roms op tmobile roms/omnias

tl:dr
Als het mogelijk is zou ik direct van zijn oude tmobile rom naar een van de nieuwere roms gaan, alleen
ik weet niet zeker of dit zonder enige problemen kan..en wil ik zijn omnia niet verneuken :S

alvast bedankt,
Ja kan. Heb M2D01, M2D02 en M2D03 geinstalleerd en nu M2D04 aan het downloaden. heb een t-mobile omnia. Op eigen risico natuurlijk!!

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDRK
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-03 08:57
mucuracat schreef op zondag 23 november 2008 @ 23:04:
[...]

Ja kan. Heb M2D01, M2D02 en M2D03 geinstalleerd en nu M2D04 aan het downloaden. heb een t-mobile omnia. Op eigen risico natuurlijk!!
thanks, voor de bevestiging!
2 vraagjes nog :P
Maar bij jouw is het installeren zonder problemen gelukt?
en heb je het geinstalleerd via XP (of vista?)

M2D04!! ohh nice ff kijken, thanks

Stay Frosty!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uzuri
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-05 15:21
Ik heb het volgende probleem: onder enhanced GPS wil ik de XTRA gegevens downloaden, maar dat wil niet lukken (ik krijg na een tijdje wachten de melding dat het netwerk niet beschikbaar is, terwijl alle verbindingen het toch echt gewoon doen). Iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkeOkeOke
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:53
CDRK schreef op zondag 23 november 2008 @ 23:12:
[...]

Kun je stap voor stap aangeven hoe je geupdate hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 270859

Anoniem: 274207 schreef op zondag 23 november 2008 @ 21:53:
mij is flash lite 2.1 gelukt.
Je moet alleen wel ff een adobe account aanmaken en vervolgens kan je 'm downloaden

https://www.adobe.com/cfu...F1%5Fwinmobile%5Fdownload
Volgens mij staat deze FlashLite er al standaard op. Als je een Harde reset uitvoerd, staan je standaard programma's er gewoon op waaronder FlashLite 2.1, dus deze hoeft je niet percee te downloaden en te installeren.

Met FlashLite 3.1 kun je niet gebruik maken van je widgets, omdat deze alleen ondersteund worden door FlashLite 2.1 (voor geïnteresseerden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sikkek
*weg*

Communicatie verloopt via het forum. Als het niet via het forum verloopt, dan willen we er hier ook niets over terug zien. ;)

[ Voor 85% gewijzigd door pven op 24-11-2008 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 277257

Hallo, Ik kreeg een bericht dat ik geen smsjes meer kan ontvangen omdat mijn opslaggeheugen vol was. Na veel gezoek heb ik van de 111.30mb er 14 mb vrij weten te krijgen. (Door o.a. igo eraf te gooien). Hoe kan het dat zo weinig geheugen over heb en wat kan ik deleten om meer ruimte te krijgen. Alle programma's zet ik op mijn opslagkaart, dus daar kan het niet aan liggen. Ik heb alleen Spb mobile shell draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erickov
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-06 18:26
Anoniem: 232548 schreef op zondag 23 november 2008 @ 22:24:
[...]

Kijk aan, dat is dan weer prettig voor degene die dit niet lukte (eric?).
Ik heb de SPB Shell maar weer verwijdert. Ik vond het niet mooi genoeg (dus niet automatisch opstarten, niet alle menu's in dat thema) en ik snapte geen hol van het installeren van andere thema's.
Dus dat komt later nog wel! :)
:) thx. Ik heb al een andere manier gevonden ook. Ik heb mijn linker softkey geprogrammeerd (2 x de optie naar telefoon, via softkey en "hardkey", vind ik een beetje overdreven namelijk ) naar de "taak wisselen.lnk" dit in je windows directory staat. (tenminste, bij mijn vodafone omnia) Die werkt erg mooi!

Uncomfortable silence can be so loud...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heeft iemand dit al gelezen: Multitouch
Een gebruiker heeft software aangepast waardoor de G1 nu gebruik kan maken van multitouch. Het werkt nog niet soepel, maar is een begin.
Misschien is dit ook mogelijk voor de Omnia?
Anoniem: 277257 schreef op maandag 24 november 2008 @ 09:40:
Hallo, Ik kreeg een bericht dat ik geen smsjes meer kan ontvangen omdat mijn opslaggeheugen vol was. Na veel gezoek heb ik van de 111.30mb er 14 mb vrij weten te krijgen. (Door o.a. igo eraf te gooien). Hoe kan het dat zo weinig geheugen over heb en wat kan ik deleten om meer ruimte te krijgen. Alle programma's zet ik op mijn opslagkaart, dus daar kan het niet aan liggen. Ik heb alleen Spb mobile shell draaien.
Ga eens naar je Verkenner - My Documents
Kijk eens rond in deze mappen naar grote of onnodige bestanden die je geheugen in beslag nemen.

[ Voor 51% gewijzigd door Anoniem: 270859 op 24-11-2008 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hallo Nijs, ik heb gekeken in mijn documents en er staan wel 80 mappen in met alleen een stip. Als ik deze wil deleten krijg ik de boodschap: kan map niet verwijderen de toegang is geweigerd. Controleer op de map tegen schrijven is beveiligd of momenteel in gebruik is. Wat kan ik hieraan doen????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225696

*weg*

[ Voor 93% gewijzigd door pven op 24-11-2008 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sikkek
Ik zal vanavond even kijken of ik de aangepaste CAB + wat extra uitleg ergens kan neerzetten (heb zelf geen hosting ruimte o.i.d.).

Let wel, de aangepaste GPSProxy versie werkt prima als het eenmaal goed ingesteld staat, maar ik wil eigenlijk een nieuwe applicatie hiervoor maken die wat minder resources gebruikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 277257 schreef op maandag 24 november 2008 @ 10:13:
Hallo Nijs, ik heb gekeken in mijn documents en er staan wel 80 mappen in met alleen een stip. Als ik deze wil deleten krijg ik de boodschap: kan map niet verwijderen de toegang is geweigerd. Controleer op de map tegen schrijven is beveiligd of momenteel in gebruik is. Wat kan ik hieraan doen????
De mappen die erin horen te staan zijn:
- DCIM
- Mijn Afbeeldingen
- Mijn Beltonen
- Mijn Muziek
- Mijn Videos
- Persoonlijk
- Sjablonen
- Zakelijk

Ga naar Menu - Programma's - Verkenner - Taakbeheer en sluit alles wat openstaat
Probeer nu nogmaals de overbodige mappen te verwijderen.

In Verkenner - Menu - Alle bestanden weergeven
Probeer nu de inhoud van de mappen te verwijderen en vervolgens de mappen zelf.

Als dit ook niet lukt zou je natuurlijk ook een Harde Reset kunnen doen, maar zorg dan wel dat je gegevens op een opslagkaart staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb met spb backup een gehele backup gemaakt, als ik een harde reset doe ben ik dan niet alle instellingen kwijt, of staat in de backup alles wat ik nodig heb. En hoe doe ik een harde reset????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 279409

hallo, weet iemand hoe ik een mp3 kaninstellen als beltoon...ik krijg dat niet voorelkaar..
andere vraag, ik had nodata geinstalleerd. maar wil hem er af gooien. dat is me gelukt, maar nu staat er bij mijn apparaat
mxip_lang datum 39.0k
mxip_notify etcetc
pim met datum
supl_log
die krijgik er niet uit..weete iemand wat dit is...???

groet suunto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 277257 schreef op maandag 24 november 2008 @ 10:35:
ik heb met spb backup een gehele backup gemaakt, als ik een harde reset doe ben ik dan niet alle instellingen kwijt, of staat in de backup alles wat ik nodig heb. En hoe doe ik een harde reset????
Welke instellingen bedoel je? Je Omnia start gewoon weer vanaf het begin, dus dan ben je helaas wel je instellingen kwijt.

Ik had ook het probleem met mijn geheugen, alleen was mijn helemaal vol terwijl er niks vreemds op stond. Dit kon alleen opgelost worden door een Harde Reset. Standaard instellingen heb je er zo weer ingezet.

Instelling - Systeem - Harde Reset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik bedoel emailinstellingen, gprs e.d. of staan die allemaal op mijn opslag. En blijft de content op mijn opslag gewoon bestaan want daar staat spb backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letsa
Sikkek schreef op maandag 24 november 2008 @ 10:23:
Ik zal vanavond even kijken of ik de aangepaste CAB + wat extra uitleg ergens kan neerzetten (heb zelf geen hosting ruimte o.i.d.).

Let wel, de aangepaste GPSProxy versie werkt prima als het eenmaal goed ingesteld staat, maar ik wil eigenlijk een nieuwe applicatie hiervoor maken die wat minder resources gebruikt...
Gaaf, alvast bedankt! :)

Een ding wat me een beetje teleurstelt:
Other goodies include podcast support, a streaming media player, and an FM radio, though you have to use the included headset for the latter.
Ik nam de bovenstaande zin (uit een CNet review) iets te licht op: FM Radio is ALLEEN mogelijk met de headset, aangezien deze headset als antenne fungeert. Ontbreekt het de Omnia aan een ingebouwde antenne? :/

Ik heb nog een vraagje, misschien is dit ook van toepassing op Windows Mobile apparaten in het algemeen:

Als ik mijn Omnia via USB met mijn laptop (Windows XP Pro) verbind, wordt de internettoegang van mijn laptop (LAN) ontzegd. Ik kan dit alleen verhelpen door de Omnia-verbinding in de Network Connections van mijn laptop te disabelen. Hiermee verlies ik echter de verbinding met de Omnia; als ik de Omnia vervolgens via USB inplug, krijg ik in Windows een 'Device Failed to Connect' event.

Dus, ik heb de volgende situaties:
1) Omnia connect met laptop, maar disabled LAN connection.
2) Omnia is disconnected van laptop en LAN connection werkt weer.

Ik vermoed dat Windows de 'Omnia-connection' als primaire netwerk gebruikt, hetgeen mijn eigenlijke LAN netwerk overruled. Heeft iemand een idee hoe ik dit gedrag kan aanpassen, zodat de Omnia niet gebruikt wordt als modem voor de laptop, maar alleen als een USB device die zelf via de laptop kan internetten? :P

Hier is overigens een stukje uit het troubleshooting log:
Pinging Desktop gateway x.x.x.x started
Ping echoed successfully
Pinging Device 169.254.2.2 started
Ping echoed successfully
Unable to establish a connection between the PC and the device. Get up-to-date solutions to common connection problems. Please click the following link:
http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=65257
The device appears to be disconnected. Please connect your device to the PC
ActiveSync is performing a sync, please wait......
Searching ActiveSync log file
Log start found
No errors found in ActiveSync log file
Exiting
Beetje tegenstrijdige log lijkt me: ping/activesync werkt 'zonder problemen', terwijl ik zelf dit laatste niet eens voor elkaar kan krijgen via de ActiveSync client. :P

Ik ging ervan uit dat de Omnia ook gewoon te synchen/beheren zou zijn zonder de Omnia Modem drivers in XP, maar nu ben ik daar niet zo zeker van? Overigens zit ik hier op het werk, en is de corporate firewall aardig dichtgetimmerd. Ik neem aan dat dit geen invloed heeft op het niet kunnen verbinden van de Omnia met de laptop?

[ Voor 30% gewijzigd door letsa op 24-11-2008 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Kom op zeg, dat staat letterlijk in de startpost. Zoek in het vervolg aub eerst even voordat je je vraag hier stelt, sowieso staat in de startpost en in het topic al erg veel informatie.

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

als ik de gsm aanzet..moet ik steeds een pincode intikken. kan ik dat ook instellen zodat ik dat niet hoef te doen...als ik naar instellingen ga, vergrendeling krijg ik het niet zo dat ik dat niet meer hoef te doen...iemand een idee...
groete suunto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 277257 schreef op maandag 24 november 2008 @ 10:48:
ik bedoel emailinstellingen, gprs e.d. of staan die allemaal op mijn opslag. En blijft de content op mijn opslag gewoon bestaan want daar staat spb backup.
emailinstellingen en GPRS instellingen gaan wel verloren, maar deze vind je zo terug in dit forum. Heb je geen opslagkaart tot je beschikking?
Als je daar gegevens op zet gaan ze zeker niet verloren na een harde reset. Of ze bij Mijn Opslag verloren gaan durf ik eigenlijk niet te zeggen, dat weet ik niet. Ik heb altijd mijn gegevens op mijn opslagkaart staan.
Anoniem: 279409 schreef op maandag 24 november 2008 @ 11:05:
als ik de gsm aanzet..moet ik steeds een pincode intikken. kan ik dat ook instellen zodat ik dat niet hoef te doen...als ik naar instellingen ga, vergrendeling krijg ik het niet zo dat ik dat niet meer hoef te doen...iemand een idee...
groete suunto
De vergrendeling die jij uitzet is het toetsblokkering, als je je Omnia een x aantal minuten niet gebruikt.
Als je PIN instellingen wilt veranderen ga naar: Instelling - Persoonlijk - Tabblad beveiliging

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 270859 op 24-11-2008 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dat is raar...in mijn scherm staat vanalles...knoppe, menus,telefoon, etcetc..maar geen tabblad beveiliging..doe ik iets fout...
groet suunto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 279409 schreef op maandag 24 november 2008 @ 11:11:
dat is raar...in mijn scherm staat vanalles...knoppe, menus,telefoon, etcetc..maar geen tabblad beveiliging..doe ik iets fout...
groet suunto
Sorry, Instelling - Persoonlijk - Telefoon - Tabblad Beveiliging
1tje vergeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

is gelukt...was verkeerd aan het denken..heb nu geen pin meer die ik steeds moest invoegen...
suunto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hallo nijs
Het rare is dat die mappen in my documents volgens mij geen geheugen gebruiken want als ik er op klik staat er size 0 bytes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 277257 schreef op maandag 24 november 2008 @ 11:30:
Hallo nijs
Het rare is dat die mappen in my documents volgens mij geen geheugen gebruiken want als ik er op klik staat er size 0 bytes
Dan zit je met hetzelfde probleem als mij.
Ik had helemaal niks in My Documents staan en toch was heel mijn Werkgeheugen vol. Ik weet niet meer wat ik allemaal geprobeerd heb, maar alleen de Harde Reset hielp toen. Na de reset stond mijn geheugen gewoon weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hoeveel opslaggeheugen heb je nu vrij???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 277257 schreef op maandag 24 november 2008 @ 11:38:
hoeveel opslaggeheugen heb je nu vrij???
Ik heb nu 71,62 MB vrij van de 104,66
Het probleem met het geheugen is al enige tijd geleden toen ik nog de HH1 versie had. Nu heb ik:
PDA: HH8 / HH4
TEL: HH9

Toen had ik volgens mij de hele 84 MB (dacht ik) gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:23
letsa schreef op maandag 24 november 2008 @ 10:49:
[...]
Gaaf, alvast bedankt! :)

Een ding wat me een beetje teleurstelt:
[...]
Ik nam de bovenstaande zin (uit een CNet review) iets te licht op: FM Radio is ALLEEN mogelijk met de headset, aangezien deze headset als antenne fungeert. Ontbreekt het de Omnia aan een ingebouwde antenne? :/

Ik heb nog een vraagje, misschien is dit ook van toepassing op Windows Mobile apparaten in het algemeen:

Als ik mijn Omnia via USB met mijn laptop (Windows XP Pro) verbind, wordt de internettoegang van mijn laptop (LAN) ontzegd. Ik kan dit alleen verhelpen door de Omnia-verbinding in de Network Connections van mijn laptop te disabelen. Hiermee verlies ik echter de verbinding met de Omnia; als ik de Omnia vervolgens via USB inplug, krijg ik in Windows een 'Device Failed to Connect' event.

Dus, ik heb de volgende situaties:
1) Omnia connect met laptop, maar disabled LAN connection.
2) Omnia is disconnected van laptop en LAN connection werkt weer.

Ik vermoed dat Windows de 'Omnia-connection' als primaire netwerk gebruikt, hetgeen mijn eigenlijke LAN netwerk overruled. Heeft iemand een idee hoe ik dit gedrag kan aanpassen, zodat de Omnia niet gebruikt wordt als modem voor de laptop, maar alleen als een USB device die zelf via de laptop kan internetten? :P

Hier is overigens een stukje uit het troubleshooting log:

[...]

Beetje tegenstrijdige log lijkt me: ping/activesync werkt 'zonder problemen', terwijl ik zelf dit laatste niet eens voor elkaar kan krijgen via de ActiveSync client. :P

Ik ging ervan uit dat de Omnia ook gewoon te synchen/beheren zou zijn zonder de Omnia Modem drivers in XP, maar nu ben ik daar niet zo zeker van? Overigens zit ik hier op het werk, en is de corporate firewall aardig dichtgetimmerd. Ik neem aan dat dit geen invloed heeft op het niet kunnen verbinden van de Omnia met de laptop?
Je moet gewoon even je USB to PC (onder settings en dan connections) van Advanced Netwerk afhalen. Zo gebruikt hij gewoon weer een normale USB verbinding om te synchroniseren en niet als netwerk device.

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb nu pda i900xkhj3/xkhh1 en telefoon i900xxhh1. Misschien als ik update is dit probleem ook uit de wereld???? Waar heb je de hh9 versie vandaan en is het nederlands????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letsa
Tranzy schreef op maandag 24 november 2008 @ 11:46:
[...]
Je moet gewoon even je USB to PC (onder settings en dan connections) van Advanced Netwerk afhalen. Zo gebruikt hij gewoon weer een normale USB verbinding om te synchroniseren en niet als netwerk device.
Sweet! Thanks! :)

Dus als ik het goed begrijp stelt Advanced Netwerk de Omnia in als modem voor een externe PC? Toch apart dat dit standaard aan staat, als dit kan interfereren met de (connectiviteits)instellingen van de externe PC...

Ik denk dat ik maar ergens een manual vandaan moet plukken, om dit soort situatis in de toekomst te voorkomen. :P

[ Voor 17% gewijzigd door letsa op 24-11-2008 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 277257 schreef op maandag 24 november 2008 @ 11:52:
Ik heb nu pda i900xkhj3/xkhh1 en telefoon i900xxhh1. Misschien als ik update is dit probleem ook uit de wereld???? Waar heb je de hh9 versie vandaan en is het nederlands????
Deze versie stond erop toen ik hem terug kreeg van de reparatie. Deze versie kan alleen een Samsung Service Point erop zetten, want deze heb ik nog nergens officieel beschikbaar gezien.
Ja deze is Nederlands!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f1fr33k
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-03 11:26
Met FlashLite 2.1, welke flashdingen kun je dan zien? Ik heb namelijk 2 websites in flash gemaakt, maar die doen het beiden niet... Dan heb ik het over het flashgedeelte, rest doet ie wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vind het toch een beetje riskant om een hard reset te doen heb nu 16mb vrij, maar ben bang dat mijn geheugenkaart van 8gb waar mijn programma's op staan ook gereset worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:23
letsa schreef op maandag 24 november 2008 @ 11:53:
[...]

Sweet! Thanks! :)

Dus als ik het goed begrijp stelt Advanced Netwerk de Omnia in als modem voor een externe PC? Toch apart dat dit standaard aan staat, als dit kan interfereren met de (connectiviteits)instellingen van de externe PC...

Ik denk dat ik maar ergens een manual vandaan moet plukken, om dit soort situatis in de toekomst te voorkomen. :P
Nee.. geen modem maar een netwerk device. En dit is een optie wat standaard in WM 6 zit. Niet alleen in Omnia's.

[ Voor 6% gewijzigd door Tranzy op 24-11-2008 12:04 ]

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

f1fr33k schreef op maandag 24 november 2008 @ 11:58:
Met FlashLite 2.1, welke flashdingen kun je dan zien? Ik heb namelijk 2 websites in flash gemaakt, maar die doen het beiden niet... Dan heb ik het over het flashgedeelte, rest doet ie wel.
FlashLite 2.1 ondersteund wel minder Flashobjecten dan 3.1, maar 3.1 ondersteund dan weer geen Widgets.
Anoniem: 277257 schreef op maandag 24 november 2008 @ 11:59:
vind het toch een beetje riskant om een hard reset te doen heb nu 16mb vrij, maar ben bang dat mijn geheugenkaart van 8gb waar mijn programma's op staan ook gereset worden.
Ja klopt is wel riskant ja, maar hier op dit forum zijn er vast wel mensen die al een harde reset hebben gedaan en wel het Mijn Opslag geheugen gebruiken.

Mijn Opslag: weet ik niet of deze gerest wordt bij een Harde Reset
Opslagkaart: wordt niet gereset bij een Harde Reset

ligt natuurlijk wel aan welk geheugen je kiest om te reseten.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 270859 op 24-11-2008 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201908

Anoniem: 279409 schreef op maandag 24 november 2008 @ 10:36:
hallo, weet iemand hoe ik een mp3 kaninstellen als beltoon...ik krijg dat niet voorelkaar..
Gewoon je mp3 file in je windows map gooien :) Dan hoort hij het al te kunnen doen.. (iig voor bij sms :P)
Je moet hem dan alleen nog instellen bij meldingen.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sikkek
Anoniem: 201908 schreef op maandag 24 november 2008 @ 12:08:
Gewoon je mp3 file in je windows map gooien :) Dan hoort hij het al te kunnen doen.. (iig voor bij sms :P)
Je moet hem dan alleen nog instellen bij meldingen.. ;)
Of in My Documents\My Ringtones, dat is iets netter.

[ Voor 3% gewijzigd door Sikkek op 24-11-2008 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik doe iets fout..kopieren lukt..maar dan bij meldingen zetten..lukt niet..tips!!
dank, suunto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sikkek
Anoniem: 279409 schreef op maandag 24 november 2008 @ 13:06:
ik doe iets fout..kopieren lukt..maar dan bij meldingen zetten..lukt niet..tips!!
dank, suunto
Waar kopieer je het nu naar toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je hem in de My Ringtones doet.. kan je hem niet als sms geluid gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sikkek
Anoniem: 201908 schreef op maandag 24 november 2008 @ 13:28:
Als je hem in de My Ringtones doet.. kan je hem niet als sms geluid gebruiken :)
Maar dat werd ook niet gevraagd, hij wilde een mp3 als ringtone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

het is gelukt..nu snap ik het..ik kreeg hem niet vanuit de opslagkaart naar my ringtones, maar eerst kopie gemaakt in andere map en nu naar de beltonen. dank voor de uitleg. weer iets geleerd.
waar moet ik dan bv een sms toon in opslaan, andere map al ringtones begrijp ik..
gr. suunto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sikkek
Anoniem: 279409 schreef op maandag 24 november 2008 @ 13:33:
het is gelukt..nu snap ik het..ik kreeg hem niet vanuit de opslagkaart naar my ringtones, maar eerst kopie gemaakt in andere map en nu naar de beltonen. dank voor de uitleg. weer iets geleerd.
waar moet ik dan bv een sms toon in opslaan, andere map al ringtones begrijp ik..
gr. suunto
Wat dacht je van de map My Music? Staat vlak bij My Ringtones, kan je niet missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sikkek schreef op maandag 24 november 2008 @ 13:46:
[...]

Wat dacht je van de map My Music? Staat vlak bij My Ringtones, kan je niet missen.
Let wel op dat dit nu in je interne geheugen staat he, dus het gaat van je opslaggeheugen af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sikkek
Is er dan een manier om via het flash geheugen of geheugenkaart te doen? Daar ben ik ook wel in geïnteresseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Valt dat niet te doen via een snelkoppeling?

Dus dat je de snelkoppeling in de My Ringtones of My Music zet..
Terwijl dus die snelkoppeling linkt naar het gene wat je opslagkaart is??

(kan het niet testen omdat me Omnia, nog steeds @ SSP ligt..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196045

Sikkek schreef op maandag 24 november 2008 @ 13:57:
Is er dan een manier om via het flash geheugen of geheugenkaart te doen? Daar ben ik ook wel in geïnteresseerd.
maak een mapje "My Documents" aan op je opslagkaart. zet hier je mp3'tjes in.
deze kan je dan ook gebruiken als ringtone. en gaat niet van je interne geheugen af :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201908 schreef op maandag 24 november 2008 @ 14:16:
Valt dat niet te doen via een snelkoppeling?

Dus dat je de snelkoppeling in de My Ringtones of My Music zet..
Terwijl dus die snelkoppeling linkt naar het gene wat je opslagkaart is??

(kan het niet testen omdat me Omnia, nog steeds @ SSP ligt..)
Nee helaas, als je een snelkoppeling in de map Mijn Beltonen zet kun je deze niet selecteren bij:
Instelling - Persoonlijk - Geluiden en Meldingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sikkek
Anoniem: 196045 schreef op maandag 24 november 2008 @ 14:23:
[...]
maak een mapje "My Documents" aan op je opslagkaart. zet hier je mp3'tjes in.
deze kan je dan ook gebruiken als ringtone. en gaat niet van je interne geheugen af :+
Dank je! Dat is een goede tip, werkt voor zowel ringtones als notifications!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106939

[...]

die heeft inderdaad een goede basisrom, zelf heb ik ook aanzienlijke verbetering in batterijduur gemerkt dus zet hem op ;)

ook ik kom van een branded t-mobile. ik heb nog geen één keer van de samsung site geupdate, ik lees echt té veel brickverhalen van mensen die het via de "officiele" manier hebben gedaan. de kant en klare .exe bestanden (vergeet alleen de modemdriver niet ;)) van modaco doen het prima. ik heb echt al 20 keer zonder problemen geflashed :)

er is ook al weer een nieuwere rom in aankomst (dxhk2) en daar zal wel een m2d05 op gebaseerd worden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is deze HK1 eigenlijk een Nederlandse ROM?
Ik werk nu namelijk nog steeds in het Nederlands en heb hier eigenlijk geen problemen mee.

Volgens de uitleg:
XA Austria, France, Germany, Italy, Netherlands, Switzerland, United Kingdom

Momenteel werk ik met XK en XX
XX Austria, Belgium, France, Germany, Hungary, Italy, Spain, United Kingdom

Is nou de XX, XK of de XA de NL ROM?

[ Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 270859 op 24-11-2008 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:21

duderuud

Sliden is koel

Sikkek schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 10:49:
[...]

Ik heb gisteren mijn Omnia binnen gekeregen, geupdate naar de laatste officiele ROM op de Samsung site (draai nu PDA: i900XKHJ3, Phone i900XXHH9)

Met TomTom 7.910.9185 is GPSGate of GPS proxy niet nodig, gewoon TomTom instellen op andere NMEA ontvanger, COM3 en baudrate 4800 en het werkt (bij externe GPS ontvanger in de instellingen staat dus COM3 bij programs, COM9 en 4800 bij hardware. Manage GPS automatically staat aan).
Dat heb ik nog even geprobeerd maar dat gaat (bij mij) dus niet werken. Zonder GPSgate krijg ik met moeite 3 satellieten in beeld (die grijze stippen) maar geen fix. Ook niet na 20 minuten. Start ik daarna Tomtom mét GPSgate dan vindt 'ie gelijk een stuk of 12 satellieten en heb ik na slechts een paar minuten een fix.

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIKDCC
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-05 22:37
Nee, de HK is 'n engelstalige ROM voor Singapore, maar werkt (in mijn geval) prima op mijn ex. vodafone omnia.
Voor NL zijn volgens mij XK de eerste 2 letters van de firmware...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sikkek
duderuud schreef op maandag 24 november 2008 @ 15:40:
Dat heb ik nog even geprobeerd maar dat gaat (bij mij) dus niet werken. Zonder GPSgate krijg ik met moeite 3 satellieten in beeld (die grijze stippen) maar geen fix. Ook niet na 20 minuten. Start ik daarna Tomtom mét GPSgate dan vindt 'ie gelijk een stuk of 12 satellieten en heb ik na slechts een paar minuten een fix.
Zie mijn post op 23 november 2008 20:07

Acties:
  • 0 Henk 'm!

NIKDCC schreef op maandag 24 november 2008 @ 15:43:
Nee, de HK is 'n engelstalige ROM voor Singapore, maar werkt (in mijn geval) prima op mijn ex. vodafone omnia.
Voor NL zijn volgens mij XK de eerste 2 letters van de firmware...
Ohh ok dus ik moet opzoek gaan naar de XKHK1 ROM.
XK is van de PDA en XX is van de TEL

En ik snap nog steeds niet die verschillen tussen die versies allemaal:
PDA: versie / versie
TEL: versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En weer een vraag!
Ik had via nieuwsgroepen MusicID gedownload. Blijkt toch niet helemaal te werken met de I900.
Nu heb ik wel de map in 'mijn opslag' verwijderd, en nog ergens 2 losse bestandjes die ook met MusicID te maken hadden. Maar nu blijf ik wel het icoontje (niet meer de originele) van MusicID zien in 'programma's'.
Iemand een tip hoe ik dit kan verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106939

Anoniem: 270859 schreef op maandag 24 november 2008 @ 15:51:
[...]

Ohh ok dus ik moet opzoek gaan naar de XKHK1 ROM.
XK is van de PDA en XX is van de TEL

En ik snap nog steeds niet die verschillen tussen die versies allemaal:
PDA: versie / versie
TEL: versie
zou leuk zijn als je xkhk1 zou vinden, maar die is er niet. ik denk dat het nog wel even duurt voordat er weer een officiele nederlandse update uitkomt. ik ben nu gewoon gewend aan de engelse roms, dus dat werkt prima.

xk is inderdaad nederlands, xa ook, maar die is erg oud.

pda en telefoondeel zijn gewoon aparte rom delen en worden dus apart geupdate. achter de slash is het taalpakket dat je in gebruikt hebt (of er wordt de custom versie weergegeven als je een custom rom hebt).
bij een echt volledige update (zoals xkhk1) wordt alles geupdate en krijg je dus:

xkhk1/xkhk1
xkhk1

soms zijn er ook updates die alleen het pda deel doen of een taalpakket hebben en dan krijg je dus allemaal verschillende waarden...

hopelijk een beetje duidelijk zo? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aha ok, maar een niet offciele NL ROM is die er ook nog niet dan? Want volgens mij zijn er ook al niet officiele Engelse ROMs beschikbaar, terwijl Samsung deze nog niet officieel heeft uitgebracht.

Ik heb nu dus PDA XKHH8, Taalpakket XKHH4 en Telefoon versie XXHH9
Dus ik moet het maar gewoon doen met een Engelse versie, als ik een nieuwe update wil.

En ja hoor het is duidelijk! Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno89
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-07-2024
Weet iemand hoe je de albumplaatjes van je muziek kan zien in Touch Player? Ik heb redelijk wat muziek via Windows Media Player gesynchroniseerd naar m'n Omnia en als ik ga naar Diavoorstelling zie ik al deze albumplaatjes staan. Maar wanneer ik muziek afspeel in Touch Player zie ik alleen een roze achtergrond. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zelf ben niet super tevreden met me Omnia.. sms-en, vind ik wat minder erop (wat ik vrij veel doe) en de muziek speler vind ik niet zo fijn..

Zit onderhand te kijken naar andere mobieltjes.. iemand nog leuke suggesties? Wil een redelijke telefoon met een redelijke kamer + heerlijke muziek player erop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19503

Ik wil mijn snelkeuzes verwijderen,maar kom er niet uit waar ik dat moet doen,hulp is welkom _/-\o_

al gevonden :9

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 19503 op 24-11-2008 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

[...]

Eerst downloaden :P
Sync je telefoon eerst voor je telefoonlijst en eventueel agenda.
Installeer (als je nog niet gedaan hebt) samsung modem driver en herstart pc.
Ik heb toen hardreset gedaan via instellingen>system>hard reset> bij main memory op reset klikken.
Daarna start je telefoon weer op en maakt verbinding met active sync. Start nu de nieuwe rom en reset je telefoon nogmaal. bij het opstarten herkend de update programma je telefoon en klik je op start. nu wachten tot je ziet dat het gefinished is. Koppel je telefoon en wacht tot het opstart. Eerste keer duurt ff wat langer. Na eerste opstart hoef je nog niet te calibreren, want na 5 sec. reset telefoon zich zelf en dan calibreren. KLAAR. Nogmaals.. EIGEN RISICO

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

Anoniem: 232548 schreef op maandag 24 november 2008 @ 16:20:
En weer een vraag!
Ik had via nieuwsgroepen MusicID gedownload. Blijkt toch niet helemaal te werken met de I900.
Nu heb ik wel de map in 'mijn opslag' verwijderd, en nog ergens 2 losse bestandjes die ook met MusicID te maken hadden. Maar nu blijf ik wel het icoontje (niet meer de originele) van MusicID zien in 'programma's'.
Iemand een tip hoe ik dit kan verwijderen?
Werkt niet? Werkt goed bij mij. Geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sikkek
Zoals beloofd hier mijn GPSProxy aanpassing. Te downloaden vanaf hier. Ook de sources staan erbij.

Gebruik: stel GPSProxy op de normale manier in (zie hier, en vink aan dat GPSProxy automatisch moet starten bij start programma en dat een externe applicatie gestart moet worden. Klik bij dit laatste niet op [...] want dan crashed de applicatie (bij mij), maar voer in de tekstbox

\program files\navigator\tomtom navigator.exe

of een andere locatie als je TomTom ergens anders opgeslagen hebt.

Sluit GPSProxy af (via exit) en start opnieuw. TomTom zou nu ook moeten starten en snel een fix krijgen (test het wel even buiten!)

[ Voor 4% gewijzigd door Sikkek op 24-11-2008 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mucuracat schreef op maandag 24 november 2008 @ 18:37:
[...]

Werkt niet? Werkt goed bij mij. Geen probleem.
Ik doe:
Zip-file kopieëren in 'mijn opslag'.
Installeren ook in 'mijn opslag'.
Openen: Loopt die vast..
Heb jij hem ook via nieuwsgroepen of via een andere mogelijkheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

Anoniem: 232548 schreef op maandag 24 november 2008 @ 20:52:
[...]

Ik doe:
Zip-file kopieëren in 'mijn opslag'.
Installeren ook in 'mijn opslag'.
Openen: Loopt die vast..
Heb jij hem ook via nieuwsgroepen of via een andere mogelijkheid?
Welke versie heb je? 8.1 of 8.3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mucuracat schreef op maandag 24 november 2008 @ 23:01:
[...]

Welke versie heb je? 8.1 of 8.3?
Werd niet vermeld helaas. Maar ik zie nu nog 2 mogelijkheden staan die ik kan downloaden.
Ik zal het morgen nog eens proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkeOkeOke
mucuracat schreef op maandag 24 november 2008 @ 18:32:
[...]

Eerst downloaden :P
Sync je telefoon eerst voor je telefoonlijst en eventueel agenda.
Installeer (als je nog niet gedaan hebt) samsung modem driver en herstart pc.
Ik heb toen hardreset gedaan via instellingen>system>hard reset> bij main memory op reset klikken.
Daarna start je telefoon weer op en maakt verbinding met active sync. Start nu de nieuwe rom en reset je telefoon nogmaal. bij het opstarten herkend de update programma je telefoon en klik je op start. nu wachten tot je ziet dat het gefinished is. Koppel je telefoon en wacht tot het opstart. Eerste keer duurt ff wat langer. Na eerste opstart hoef je nog niet te calibreren, want na 5 sec. reset telefoon zich zelf en dan calibreren. KLAAR. Nogmaals.. EIGEN RISICO
Heb mijn T-Mobile branded Omnia ook geflasht naar M2D04. Heb een harde reset gedaan en toen de rom die ik van de beruchte site gedownload had, erop gezet. Was snel klaar. Ben nu van alle T-Mobile rotzooi af. Draait lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

ETM

E=TM²

OkeOkeOke schreef op maandag 24 november 2008 @ 23:39:
[...]

Heb mijn T-Mobile branded Omnia ook geflasht naar M2D04. Heb een harde reset gedaan en toen de rom die ik van de beruchte site gedownload had, erop gezet. Was snel klaar. Ben nu van alle T-Mobile rotzooi af. Draait lekker!
Nou nou, rotzooi... een web 'n walk icoontje en het op en afsuitscherm.Tsjonge jonge wat een rotzooi.

Heb je je schuursponsje ook al gebruikt om je t-mobile logo van je scherm te halen?

G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkeOkeOke
ETM schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 09:10:
[...]

Nou nou, rotzooi... een web 'n walk icoontje en het op en afsuitscherm.Tsjonge jonge wat een rotzooi.

Heb je je schuursponsje ook al gebruikt om je t-mobile logo van je scherm te halen?
Je brengt me wel op ideeen haha...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Het op en afsluitscherm zou mij niet zo heel veel boeien, het enige waar ik me druk over zou kunnen maken is het T-Mobile Logo op de telefoon zelf. Dit ziet er niet uit.

Succes met de schuurspons!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkeOkeOke
Anoniem: 270859 schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 09:17:
[...]

Het op en afsluitscherm zou mij niet zo heel veel boeien, het enige waar ik me druk over zou kunnen maken is het T-Mobile Logo op de telefoon zelf. Dit ziet er niet uit.

Succes met de schuurspons!
Helemaal mee eens. Dat is ook de reden dat ik zoveel bel, dan zie je het niet. Mits geen handsfree natuurlijk.
De essentie van de post was natuurlijk of een T-Mobile rom makkelijk te flashen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sinds ik mijn Omnia terug heb van de reparatieservice is mijn batterij (nog) niet zoals hij hoort te zijn.

- Na de eerste oplading, ging de Omnia ongeveer 2,5 dag mee en liepen de %en gelijkmatig af.
- Na de tweede oplading, was ik na een halve dag al 60% kwijt. Hierna gingen de laatste 40% toch weer 1,5 dag mee.
- Na de derde oplading gisterenavond is er eigenlijk nog niet veel veranderd. De telefoon heeft de hele nacht aangestaan voor de wekker, maar er is nog geen % af.

Op het reparatieformulier stond dat mijn batterij wel snel leeg ging in de standby modus, maar ik weet dus niet of ik nu een hele nieuwe batterij heb gekregen of niet. Op de reparatie stond alleen dat er een boardswap is uitgevoerd.

Hebben hier meer mensen last van zon soort batterij?
Of is het toch weer een kwestie van de batterij opvoeden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sikkek
Voor de (on)duidelijkheid over GPSProxy hier nog even de te volgen stappen (geldt voor de reguliere versie, maar ook voor de aangepaste):

Aan het eind van de installatie krijg een of twee meldingen dat er bepaalde .cab bestanden nog geïnstalleerd moeten worden. Die meldingen kunnen genegeerd worden.

Instellingen zijn als volgt (stel eerst even niet in dat TomTom automatisch moet starten, dat is makkelijker....)

1. Op je telefoon, bij instellingen, systeem, Externe GPS: Programma poort com3, Hardware poort com9, baudrate 4800, automatisch beheren aan
2. In GPSProxy:
Bij extensions, configure, GPS COM Port: COM3:
Mirror GPS input to output port aanvinken
Output COM Port: COM1:
Bij Virtual COM ports: druk op add, dan zou COM1 erbij moeten komen
Bij Settings, launch tabje kun je de automatisch start opties invullen
3. Start GPSProxy. In TomTom stel je je ontvanger in op Andere NMEA Ontvanger, baudrate 4800, poort 'GPSProxy Virtual Com Port on COM1:'

Nu zou je BUITEN redelijk snel een fix moeten krijgen (zou maximaal 5 minutebn mogen duren als je voor de eerste keer gebruikt, daarna gaat het veel sneller).

Ik ga nog een gestripte versie maken, waar alle overbodige zaken uit zijn gehaald en die beter omgaat met het stoppen en weer starten van GPSProxy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245235

Net even gebeld met SSP te Leiden voor het maken van een afspraak, voor een software update.Aan mij werd verteld dat ik, het toestel ook met de bijbehorende USB-kabel moet inleveren. Naar de redenen gevraagd een onduidelijk verhaal over niet universeel. Hebben anderen dit ook ?

Van een kennis eveneens gehoord dat, bij eventuele reparatie of andere werkzaamheden de batterij vaak wordt verwisseld van andere toestellen. Dus raadzaam is het toestel zonder batterij in te leveren of gemerkt. Zonde als je een nieuwe batterij hebt en later een oudere versie terugkrijgt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letsa
Sikkek schreef op maandag 24 november 2008 @ 18:58:
Zoals beloofd hier mijn GPSProxy aanpassing. Te downloaden vanaf hier. Ook de sources staan erbij.
Thanks! Ik heb gisteren TomTom wel met GPSGate werkend gekregen (satelliet deed er een kwartier over om te pinpointen), maar draai toch liever GPSProxy. Ik loop echter tegen wat problemen aan bij de installatie (ligt niet aan jouw package, gebeurt ook bij de 'originele' GPSProxy):

1) Ik kopieer de cab naar mijn storage card.
2) ik start de installatie.
3) Ik installeer in Apparaat.
4) GPSProxy requires the installation of netcf.core.ppc3.arm.cab for it to run properly-melding.
5) GPSProxy requires the installation of OpenNETCF.SDF.ppc3.AR.CAB for it to run properly-melding.

(ik weet het, foutmeldingen negeren... :P)

6) Ik installeer OpenNETCF.SDF.ppc3.AR.CAB in Apparaat.
7) Ik installeer netcf.core.ppc3.arm.cab in Apparaat.
8) Ik run GPSProxy installatie nogmaals, in Apparaat.
5) GPSProxy requires the installation of OpenNETCF.SDF.ppc3.AR.CAB for it to run properly-melding.

Die laatste melding komt steeds weer terug, hoewel de installatie succesvol leek. Hoe dan ook, GPSProxy start op, maar geeft The 'NMEA Input' provider failed to start: CreateFile Failed: 55...

*edit*
Sikkek schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 10:16:
Voor de (on)duidelijkheid over GPSProxy hier nog even de te volgen stappen (geldt voor de reguliere versie, maar ook voor de aangepaste):
(...)
Ik heb precies deze instellingen, maar bij het aangeven van de output COM Port wordt bij mij gerefereerd aan "COM1: (USB Cable)": kan ik hiervoor in de plaats niet een willekeurige, vrije, COM poort pakken?

[ Voor 15% gewijzigd door letsa op 25-11-2008 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sikkek
letsa schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 11:34:
Ik heb precies deze instellingen, maar bij het aangeven van de output COM Port wordt bij mij gerefereerd aan "COM1: (USB Cable)": kan ik hiervoor in de plaats niet een willekeurige, vrije, COM poort pakken?
Tuurlijk kan dat (sterker nog, je zult wel moeten, je kan niet een virtuele poort aanmaken die al bestaat/in gebruik is) Neem een willekeurige vrije com poort, voeg die ook toe aan de virtuele com poorten in GPSProxy, en stel deze poort in bij TomTom.

Wat ik overigens nog even wil vermelden: je kunt alle extensions verwijderen in GPSProxy, scheelt weer wat performance!

Overigens zou ik niet proberen die 'ontbrekende' cabs te installeren. GPSProxy werkt gewoon, de dll's die hij nodig heeft zijn gewoon geïnstalleerd.

[ Voor 9% gewijzigd door Sikkek op 25-11-2008 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245235 schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 11:26:
Van een kennis eveneens gehoord dat, bij eventuele reparatie of andere werkzaamheden de batterij vaak wordt verwisseld van andere toestellen. Dus raadzaam is het toestel zonder batterij in te leveren of gemerkt. Zonde als je een nieuwe batterij hebt en later een oudere versie terugkrijgt..
Hmm, ja hier heb ik dus niet aan gedacht om deze eruit te halen voordat ik hem inleverde.
De kans is er dus dat ze er gewoon een oude batterij erin hebben gedaan? Maar als er een oudere Samsung batterij in kan, kan ik dus ook een nieuwe kopen en deze erin doen als ik merk dat deze batterij echt minder is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letsa
Sikkek schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 11:47:
[...]
Overigens zou ik niet proberen die 'ontbrekende' cabs te installeren. GPSProxy werkt gewoon, de dll's die hij nodig heeft zijn gewoon geïnstalleerd.
Ik heb net de 'ontbrekende' cabs ge-deinstalleerd, en GPSProxy overnieuw geinstalleerd (met de hoop dat de CreateFile daarna wel goed gaat). Na de installatie krijg ik "Er is een probleem opgetreden met tmarshaller.exe", geen idee of dat misschien door die cabs eerst afgevangen werd. De installatie mislukt daarna. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

letsa schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 12:02:
[...]

Ik heb net de 'ontbrekende' cabs ge-deinstalleerd, en GPSProxy overnieuw geinstalleerd (met de hoop dat de CreateFile daarna wel goed gaat). Na de installatie krijg ik "Er is een probleem opgetreden met tmarshaller.exe", geen idee of dat misschien door die cabs eerst afgevangen werd. De installatie mislukt daarna. :P
Waarom ga je niet gewoon voor McGuider of IGO 8? Dan heb je dat geneuzel niet met die GPSGate of GPSProxy. Gewoon installeren en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sikkek
Anoniem: 270859 schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 12:04:
[...]

Waarom ga je niet gewoon voor McGuider of IGO 8? Dan heb je dat geneuzel niet met die GPSGate of GPSProxy. Gewoon installeren en klaar.
Omdat sommige mensen TomTom nou eenmaal fijner vinden dan McGuider of IGO?
letsa schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 12:02:
Ik zou even alles de-installeren, je PDA (soft!)resetten en opnieuw installeren....

Die createfile melding komt omdat COM1 bij jou al in gebruik is.

[ Voor 28% gewijzigd door Sikkek op 25-11-2008 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245235

Anoniem: 270859 schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 12:04:
[...]

Inderdaad, ik lees vaak dat geneuzel met allerlei aanvullende gate's etc. om TOmTOM te laten draaien. Terwijl McGuider echt niet onder doet. Het zit gewoon tussen de oren want de naam TOMTOM is ingebaggerd op zich goed voor het merk. Vaak hoor je ook in de volsmond dan ook"Heb je TOMTOM" ipv "HEB je NAVIGATIE".

Veel succes... Bij mij draait McGuider als een Satteliet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mangahuisman
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-03 10:12
[...]

inderdaad rotzooi ja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245235 schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 12:12:
[...]

Inderdaad, ik lees vaak dat geneuzel met allerlei aanvullende gate's etc. om TOmTOM te laten draaien. Terwijl McGuider echt niet onder doet. Het zit gewoon tussen de oren want de naam TOMTOM is ingebaggerd op zich goed voor het merk. Vaak hoor je ook in de volsmond dan ook"Heb je TOMTOM" ipv "HEB je NAVIGATIE".

Veel succes... Bij mij draait McGuider als een Satteliet...
Klopt, "heb je TomTom?" hoor je inderdaad wel vaak.
Ik hoorde een keer McGuider en ben deze meteen gaan testen en het werkt als een bus. Maar ja, is altijd de keuze van de gebruiker zelf welk navigatieprogramma het wordt.

Info: GPSGate beschadigd je Omnia, GPSProxy weet ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sikkek
Zullen we de keuze van navigatiepakket gewoon aan de eigenaar van het toestel overlaten? Smaken verschillen nu eenmaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Anoniem: 270859 schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 12:17:
[...]

Klopt, "heb je TomTom?" hoor je inderdaad wel vaak.
Ik hoorde een keer McGuider en ben deze meteen gaan testen en het werkt als een bus. Maar ja, is altijd de keuze van de gebruiker zelf welk navigatieprogramma het wordt.

Info: GPSGate beschadigd je Omnia, GPSProxy weet ik niet
En in hoeverre beschadigt het programma je Omnia dan? Zou je dit gelijk moeten merken? Of is het iets wat gedurende het gebruik van TomTom naar voren kan komen? Of pas als je het verwijdert?

Ik gebruik het programma namelijk zelf ook, maar merk eigenlijk niks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sikkek
HammerNL schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 12:48:
[...]

En in hoeverre beschadigt het programma je Omnia dan? Zou je dit gelijk moeten merken? Of is het iets wat gedurende het gebruik van TomTom naar voren kan komen? Of pas als je het verwijdert?

Ik gebruik het programma namelijk zelf ook, maar merk eigenlijk niks?
Tja, Samsumg waarschuwt voor GPSGate en zegt dat het de bootsector van de telefoon kan beschadigen.

GPSProxy is in ieder geval onschadelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:22
Service manual uitgelekt

Het was natuurlijk een kwestie van tijd, maar nu is er ook eindelijk een service manual voor de omnia uitgelekt ( via Samsung Omnia service manual leaked ).

Afbeeldingslocatie: http://wmpoweruser.com/wp-content/uploads/2008/11/samsungomniamanual.jpgInhoud:
1. Safety Precautions
2. Specification
3. Product Function
4. Array course control
5. Exploded View and Parts list
6. MAIN Electrical Parts List
7. Disassembly and Assembly Instructions
8. Block Diagrams
9. PCB Diagrams
10. Chart of Troubleshooting
11. Reference data

Download via:
Rapidshare
Mediafire
Megaupload

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Berichten over abonnementen en levertijden horen in [ABO] Het i900 Omnia levertijden en abonnementen topic