Sikkek schreef op maandag 24 november 2008 @ 10:23:
Ik zal vanavond even kijken of ik de aangepaste CAB + wat extra uitleg ergens kan neerzetten (heb zelf geen hosting ruimte o.i.d.).
Let wel, de aangepaste GPSProxy versie werkt prima als het eenmaal goed ingesteld staat, maar ik wil eigenlijk een nieuwe applicatie hiervoor maken die wat minder resources gebruikt...
Gaaf, alvast bedankt!
Een ding wat me een beetje teleurstelt:
Other goodies include podcast support, a streaming media player, and an FM radio, though you have to use the included headset for the latter.
Ik nam de bovenstaande zin (uit een CNet review) iets te licht op: FM Radio is ALLEEN mogelijk met de headset, aangezien deze headset als antenne fungeert. Ontbreekt het de Omnia aan een ingebouwde antenne?
Ik heb nog een vraagje, misschien is dit ook van toepassing op Windows Mobile apparaten in het algemeen:
Als ik mijn Omnia via USB met mijn laptop (Windows XP Pro) verbind, wordt de internettoegang van mijn laptop (LAN) ontzegd. Ik kan dit alleen verhelpen door de Omnia-verbinding in de Network Connections van mijn laptop te disabelen. Hiermee verlies ik echter de verbinding met de Omnia; als ik de Omnia vervolgens via USB inplug, krijg ik in Windows een 'Device Failed to Connect' event.
Dus, ik heb de volgende situaties:
1) Omnia connect met laptop, maar disabled LAN connection.
2) Omnia is disconnected van laptop en LAN connection werkt weer.
Ik vermoed dat Windows de 'Omnia-connection' als primaire netwerk gebruikt, hetgeen mijn eigenlijke LAN netwerk overruled. Heeft iemand een idee hoe ik dit gedrag kan aanpassen, zodat de Omnia niet gebruikt wordt als modem voor de laptop, maar alleen als een USB device die zelf via de laptop kan internetten?
Hier is overigens een stukje uit het troubleshooting log:
Pinging Desktop gateway x.x.x.x started
Ping echoed successfully
Pinging Device 169.254.2.2 started
Ping echoed successfully
Unable to establish a connection between the PC and the device. Get up-to-date solutions to common connection problems. Please click the following link:
http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=65257
The device appears to be disconnected. Please connect your device to the PC
ActiveSync is performing a sync, please wait......
Searching ActiveSync log file
Log start found
No errors found in ActiveSync log file
Exiting
Beetje tegenstrijdige log lijkt me: ping/activesync werkt 'zonder problemen', terwijl ik zelf dit laatste niet eens voor elkaar kan krijgen via de ActiveSync client.
Ik ging ervan uit dat de Omnia ook gewoon te synchen/beheren zou zijn zonder de Omnia Modem drivers in XP, maar nu ben ik daar niet zo zeker van? Overigens zit ik hier op het werk, en is de corporate firewall aardig dichtgetimmerd. Ik neem aan dat dit geen invloed heeft op het niet kunnen verbinden van de Omnia met de laptop?
[
Voor 30% gewijzigd door
letsa op 24-11-2008 11:08
]