Sinds een paar dagen heeft m'n vriendin een Omnia. Het hele huishouden is nu over op Windows Mobile 6.1

(heb zelf een HTC Touch Diamond).
Over een ding heb ik toch nog een vraag, namelijk over de sterkte van de WiFi van de i900. Ik zal eerst even de situatie schetsen.
Draadloos netwerkje thuis, door het hele huis goed bereik (PC boven: 80 ~ 90%, HTC Touch Diamond: overal > 60%, zelfs in de schuur

).
Het bereik van de router is dus goed. Toch kan de Omnia het netwerk maar op bepaalde plaatsen vinden. Als ik dan verbinding maak kan ik vervolgens wel redelijk door het huis lopen en blijft de verbinding bestaan, maar het bereik is er gewoon een stuk minder op dan op b.v. de Touch Diamond.
Nu heb ik dit op de HTC ook aan de hand gehad, maar daar heb ik het opgelost door met de energiebesparende modus te spelen: Start -> Instellingen ->Verbindingen -> Draadloos LAN (
nietWiFI. Hier zat dan een tabblad Energiemodus in, waar een schuifbalk stond die ik kon verschuiven van 'Beste Accu naar Beste Prestaties. Nu kan de HTC overal het netwerk vinden en er mee verbinden.
Dus vol goede moed ging ik dit ook doen op de Omnia, maar daar heb ik het niet kunnen vinden. Wel heb ik iets van een energie spaarstand onder 'Batterij' gevonden, maar dit is volgens mij niet precies wat ik bedoel (lees: het probleem wordt er niet mee opgelost).
Ik heb de verschillende Omnia topics doorzocht en ik vind wel veel berichten over problemen met verbinding (Experiabox komt vaak voorbij

) maar dit is dus niet het probleem. Als de Omnia het netwerk ziet dan kan hij er ook gewoon mee verbinden.
Wie weet hoe ik de prestaties van de WiFi wat op kan schroeven?