Samsung SGH-i900 Omnia - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 140.773 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letsa
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 28-05 13:45
Anoniem: 270859 schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 12:04:
[...]

Waarom ga je niet gewoon voor McGuider of IGO 8? Dan heb je dat geneuzel niet met die GPSGate of GPSProxy. Gewoon installeren en klaar.
Die ga ik inderdaad ook proberen. Maar ik wil mijn keuze niet beperken tot 1 product, totdat ik ze allemaal heb zien draaien op de Omnia. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Sikkek schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 12:58:
[...]

Tja, Samsumg waarschuwt voor GPSGate en zegt dat het de bootsector van de telefoon kan beschadigen.

GPSProxy is in ieder geval onschadelijk.
Hmm oké, 'kan' beschadigen en het gaat hier dan om de bootsector. Ik neem als deze beschadigt raakt dat je het dan automatisch wel zou merken, in de vorm van een niet opstartende omnia oid?

Iemand die meer kennis of ervaring heeft met de mogelijke beschadiging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 270859

Sikkek schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 12:37:
Zullen we de keuze van navigatiepakket gewoon aan de eigenaar van het toestel overlaten? Smaken verschillen nu eenmaal.
Anoniem: 270859 schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 12:17:
Klopt, "heb je TomTom?" hoor je inderdaad wel vaak.
Ik hoorde een keer McGuider en ben deze meteen gaan testen en het werkt als een bus. Maar ja, is altijd de keuze van de gebruiker zelf welk navigatieprogramma het wordt.
Info: GPSGate beschadigd je Omnia, GPSProxy weet ik niet
Zullen we eerst even beter lezen, voordat je met deze opmerkingen komt?
HammerNL schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 13:20:
Hmm oké, 'kan' beschadigen en het gaat hier dan om de bootsector. Ik neem als deze beschadigt raakt dat je het dan automatisch wel zou merken, in de vorm van een niet opstartende omnia oid?
Volgens de officiele Samsung supportsite, wordt het gebruik van GPSGate afgeraden omdat deze de Omnia kan beschadigen / beschadigd. Als Samsung dit zegt geloof ik het wel. Dus gebruik van GPSGate is zowiezo op eigen risico.

Bron: Samsung Nederland, scroll naar beneden en open V12

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 270859 op 25-11-2008 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Ha, heerlijk. Met het programmaatje van sikkek ehb ik nu tomtom verwisseld met zijn GPSproxy in mijn startmenu. Hij start nu gpsproxy op, gaat proxyen, en start dan tomtom op! En als ik tomtom afsluit, sluit hij ook netjes de proxy weer af. Top!

edit: Heb een gps fix binnen 10 seconden steeds..cold boot :o

[ Voor 11% gewijzigd door Luqq op 25-11-2008 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Niet online
Luqq schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 13:44:
Ha, heerlijk. Met het programmaatje van sikkek ehb ik nu tomtom verwisseld met zijn GPSproxy in mijn startmenu. Hij start nu gpsproxy op, gaat proxyen, en start dan tomtom op! En als ik tomtom afsluit, sluit hij ook netjes de proxy weer af. Top!

edit: Heb een gps fix binnen 10 seconden steeds..cold boot :o
Wat is nou precies het voordeel van GPSproxy t.o.v. GPSgate? (Buiten beschouwing gelaten dat het ene programma miss schadelijk is voor je Omnia) Als ik van tomtom gebruik wil maken moet ik nog wel eens eerst gpsgate opstarten en ff wat klooien voordat hij weer verbinding krijgt met satellieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sikkek
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:45
Anoniem: 270859 schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 13:40:
Zullen we eerst even beter lezen, voordat je met deze opmerkingen komt?
Offtopic:
Die opmerking was niet specifiek voor jou bedoeld, als ik specifiek op een post reageer, quote ik 'm wel (zoals nu).

En nu weer ontopic:
HammerNL schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 13:59:
[...]

Wat is nou precies het voordeel van GPSproxy t.o.v. GPSgate? (Buiten beschouwing gelaten dat het ene programma miss schadelijk is voor je Omnia) Als ik van tomtom gebruik wil maken moet ik nog wel eens eerst gpsgate opstarten en ff wat klooien voordat hij weer verbinding krijgt met satellieten.
GPSProxy is opensource en gratis. Ik hoef in ieder geval niets meer te klooien: in mijn start menu heb ik een snelkoppeling naar de aangepaste GPSProxy, klik hierop en alles gaat automatisch. Sluit ik TomTom, sluit GPSProxy ook weer, zodat mijn batterij niet leegloopt.

[ Voor 4% gewijzigd door Sikkek op 25-11-2008 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-05 08:43

duderuud

Sliden is koel

Sikkek schreef op maandag 24 november 2008 @ 15:43:
[...]

Zie mijn post op 23 november 2008 20:07
Thx. Maar dat Mortscript-scriptje ( :) ) heb ik al een tijdje in gebruik. werkt op zich prima hoor maar het liefst zou ik tomtom zonder gps-tools en scripts draaien natuurlijk. Maar goed, dit werkt ook prima...
Thx anyway!

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 280242

Niemand die weet hoe ik email ophalen via GPRS/3G/HSDPA kan inschakelen? Nu wil hij alleen via Wifi, ook als er al een GPRS-verbinding open staat. Internetten lukt wel gewoon via de Opera-browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245235

Ik wil internetten met Opera vis WiFi, maar het lukt mij niet een pagina te openen. Moet in Opera ook iets worden ingesteld? Ik krijg steeds dat de verbinding niet lukt, het wilt een verbinding maken via GPRS hetgeen ik, heb verwijderd althans de instellingen>
Suggetie's???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245235 schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 14:49:
Ik wil internetten met Opera vis WiFi, maar het lukt mij niet een pagina te openen. Moet in Opera ook iets worden ingesteld? Ik krijg steeds dat de verbinding niet lukt, het wilt een verbinding maken via GPRS hetgeen ik, heb verwijderd althans de instellingen>
Suggetie's???
Instelling - Verbinding - Verbindingen - Geavanceerd - Programma's die automatisch verbinding maken met internet moeten gebruikmaken van: My Internet

Instelling - Verbinding - Browser Verbinding - Automatisch instelling detecteren aanvinken

Werkt het het nu wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232548

mucuracat schreef op maandag 24 november 2008 @ 23:01:
[...]

Welke versie heb je? 8.1 of 8.3?
Inmiddels een werkende versie weten te bemachtigen. Totaal niet in overeenstemming met het scherm, maar het werkt in ieder geval!
Nu staat er echter nog steeds het oude icoontje in de map 'programma's'. Behoorlijk irritant, aangezien ik hier niets meer mee kan. Iemand een manier waarmee ik dit icoontje kan verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:09
Anoniem: 232548 schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 15:11:
[...]

Inmiddels een werkende versie weten te bemachtigen. Totaal niet in overeenstemming met het scherm, maar het werkt in ieder geval!
Nu staat er echter nog steeds het oude icoontje in de map 'programma's'. Behoorlijk irritant, aangezien ik hier niets meer mee kan. Iemand een manier waarmee ik dit icoontje kan verwijderen?
In je verkenner naar Windows\start menu\programma's gaan en hem verwijderen?

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DeOS schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 15:16:
[...]

In je verkenner naar Windows\start menu\programma's gaan en hem verwijderen?
Gaaf, inderdaad gelukt!
Zo kom je nog eens ergens :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 270859 schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 14:53:
[...]

Instelling - Verbinding - Verbindingen - Geavanceerd - Programma's die automatisch verbinding maken met internet moeten gebruikmaken van: My Internet

Instelling - Verbinding - Browser Verbinding - Automatisch instelling detecteren aanvinken

Werkt het het nu wel?
Neen, maar ik heb al lange tijd problemen om verbinding te maken.Denk dat in de instellingen van Opera of Ie iets goeg mis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245235 schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 15:23:
[...]

Neen, maar ik heb al lange tijd problemen om verbinding te maken.Denk dat in de instellingen van Opera of Ie iets goeg mis is.
Ben je al bij een Samsung Service Point ermee geweest, als je er al langere tijd last van hebt? Misschien is je WIFI wel kapot, of er zit een softwarefout in Opera ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 270859 schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 15:26:
[...]

Ben je al bij een Samsung Service Point ermee geweest, als je er al langere tijd last van hebt? Misschien is je WIFI wel kapot, of er zit een softwarefout in Opera ofzo.
Inderdaad, ik moet een afspraak nog maken.Thanks, maar ik begrijp dat voor de rest er geen instellingen moeten worden gedaan in zowel Opera als Ie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245235 schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 15:48:
[...]

Inderdaad, ik moet een afspraak nog maken.Thanks, maar ik begrijp dat voor de rest er geen instellingen moeten worden gedaan in zowel Opera als Ie.
Ik werk met Opera en heb nooit iets ingesteld in de browser zelf. Ik denk dat het probleem niet zit in de instellingen van Opera of IE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkeOkeOke
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 29-05 13:59
letsa schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 13:13:
[...]
Die ga ik inderdaad ook proberen. Maar ik wil mijn keuze niet beperken tot 1 product, totdat ik ze allemaal heb zien draaien op de Omnia. :P
Navigon Mobile Navigator 7 is ook de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bkorteling
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-05 12:52
******** Vandaag eindelijk aangedurft om de nieuwste software van samsung op de omnia te zetten, tenminste dat taalbestand, maar.... :(
Alles gewoon volgens het boekje, taalbestand geselecteerd, code ingevoerd, mn tel start opnieuw op, en het Download Mode scherm komt in beeld, voor 1 seconden, en dan start hij opnieuw op, en begint het ritueel steeds opnieuw... nu al 15 minuten... Niet zoals het hoort, en krijg hem niet meer aan de praat. Op de adapter aansluiten helpt niet, aan de computer aansluiten helpt niet, niks, hij blijft het doen.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? of zal ik toch echt naar service center moeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letsa
OkeOkeOke schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 15:55:
Navigon Mobile Navigator 7 is ook de moeite waard.
Voorlopig zie ik alleen versie 6 terug op de Navigon site, 7 is wel in de shop te krijgen (alleen voor PDA). Zijn er noemenswaardige verschillen tussen 6 en 7, en heb je misschien de 7 versie op de Omnia werkend gekregen? De Omnia wordt niet in de lijst met compatibele apparaten genoemd... :P

[ Voor 6% gewijzigd door letsa op 25-11-2008 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:47

Pixelmagic

Ubergeek

Heeft er al iemand een manier gevonden om de favorieten uit de Google Maps applicatie te her-gebruiken in b.v. Google Earth of iets dergelijks ?

Ik zou namelijk graag 'in het veld' een waypoint aan willen maken die later (in batch) te verwerken zijn voor een andere applicatie.

Ben er ondertussen achter dat de data opgeslagen word in prefsext.dat die in de application dir staat. Zie daar ook de namen van de favo's in staan maar heb nog geen idee hoe ik daar eventueel de coördinaten uit kan halen.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sikkek
bkorteling schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 16:01:
******** Vandaag eindelijk aangedurft om de nieuwste software van samsung op de omnia te zetten, tenminste dat taalbestand, maar.... :(
Alles gewoon volgens het boekje, taalbestand geselecteerd, code ingevoerd, mn tel start opnieuw op, en het Download Mode scherm komt in beeld, voor 1 seconden, en dan start hij opnieuw op, en begint het ritueel steeds opnieuw... nu al 15 minuten... Niet zoals het hoort, en krijg hem niet meer aan de praat. Op de adapter aansluiten helpt niet, aan de computer aansluiten helpt niet, niks, hij blijft het doen.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? of zal ik toch echt naar service center moeten?
Je zal naar een service center moeten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het valt me echt op dat veel mensen problemen hebben met Taalupdates en ROMupdates. Bij de ene lukt het wel en bij de andere niet. Bij mij is een ROMupdate ook foutgegaan waardoor het moederbord dood was.

Misschien is het toch handig om een gebruikers handleiding in de TopicStart te verwerken, omdat vele nog de mist in gaan met de handleiding van Samsung zelf.
En in deze handleiding ook verwerken, wat de verschillen zijn tussen een Taalupdate en een ROMupdate. Hier schijnen gebruikers ook mee in de fout te gaan.

Ik zou graag mijn Omnia van een ROMupdate willen voorzien, maar ben toch weer aan het twijfelen. Heb geen zin in weer een reparatieperiode van 4 weken. Met een duidelijke handleiding kan dit natuurlijk voorkomen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkeOkeOke
letsa schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 16:14:
[...]

Voorlopig zie ik alleen versie 6 terug op de Navigon site, 7 is wel in de shop te krijgen (alleen voor PDA). Zijn er noemenswaardige verschillen tussen 6 en 7, en heb je misschien de 7 versie op de Omnia werkend gekregen? De Omnia wordt niet in de lijst met compatibele apparaten genoemd... :P
Ja heb de 7 versie werkend op de Omnia, ook met de interne gps. Moesten alleen een paar aanpassingen voor gedaan worden. Heb zelf ook geen ervaring met Navigon, maar moet zeggen ziet er mooi uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19503

Heb mijn volume aangepast,en de tip van modaco voor me scherm,werkt allemaal toppie,en mp3 en beltoon is echt hard nu _/-\o_ *O*

lees:

Some of you might have experienced problems with screen accuaracy and sensivity in Omnia. I've seen seen ppl (including myself) complaining that Omnia's screen is very insesitive and inaccurate ... and I have found the culprit . Most of these problems are due to bad screen calibration. This issue is related to Omnia only and with other devices it does not exist (at least with the ones I've had so far).

Omnia's touch screen is covered with and extra layer that is soupoused to protect the screen. This in turn causes makes that the touch layer is about 1 or 2 mm away from the layer that you actually touch with the stylus. This little fact causes that when you change the angle at which you look at the screen, you shift your perspective and you might tap exactly the same spot but from a different angle it will seems as another spot on the touch layer. In turn, most of us badly calibrated the device and therefore the screen seemed as less sensitive and inaccurate... In order to fix it, you have to calibrate the screen properly... This is very simple when you take all these factors into account. You just have to look at the screen properly from the distance. Here is what you have to do:

1. Put the phone on the table so it is paralel to the ground (just do it)
2. Get your eyes above the screen but from a distance at 30-40 cm (this is very important)
3. Enter screen alignment menu
4. Use some sharp object to calibrate and not the stylus
5. Calibrate

That's it.

You will be suprised how this little trick will get your screen to behave better *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkeOkeOke
Anoniem: 270859 schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 16:35:
Het valt me echt op dat veel mensen problemen hebben met Taalupdates en ROMupdates. Bij de ene lukt het wel en bij de andere niet. Bij mij is een ROMupdate ook foutgegaan waardoor het moederbord dood was.

Misschien is het toch handig om een gebruikers handleiding in de TopicStart te verwerken, omdat vele nog de mist in gaan met de handleiding van Samsung zelf.
En in deze handleiding ook verwerken, wat de verschillen zijn tussen een Taalupdate en een ROMupdate. Hier schijnen gebruikers ook mee in de fout te gaan.

Ik zou graag mijn Omnia van een ROMupdate willen voorzien, maar ben toch weer aan het twijfelen. Heb geen zin in weer een reparatieperiode van 4 weken. Met een duidelijke handleiding kan dit natuurlijk voorkomen worden.
Niet via de Samsung site updaten lijkt me de eerste zin in de handleiding dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb je de calibration zelf al getest en vervolgens je gevoeligheid getest? Ik wil namelijk wel weten of dit nou echt helpt. Heb zelf ook af en toe last van de lage gevoeligheid.
OkeOkeOke schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 16:52:
[...]

Niet via de Samsung site updaten lijkt me de eerste zin in de handleiding dan.
Als gebruikers een Taalupdate willen doen, moeten ze deze zowiezo van de Samsung site afhalen. Maar de handleiding van Samsung kunnen inderdaad beter niet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja heb het zelf met een houten tandenstoker gedaan,en inderdaad reageert me scherm veel sneller en beter,gebruik geen stylus doe alles met mijn vingers,merk echt verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125609

OkeOkeOke schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 16:37:
[...]

Ja heb de 7 versie werkend op de Omnia, ook met de interne gps. Moesten alleen een paar aanpassingen voor gedaan worden. Heb zelf ook geen ervaring met Navigon, maar moet zeggen ziet er mooi uit.
Zou ik mogen weten hoe je dit voor elkaar gekregen hebt? Je hebt je DM niet aanstaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkeOkeOke
Anoniem: 125609 schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 18:03:
[...]

Zou ik mogen weten hoe je dit voor elkaar gekregen hebt? Je hebt je DM niet aanstaan :)
Dat mag je van mij best weten maar ik mag dat hier denk ik niet vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkeOkeOke
OkeOkeOke schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 19:14:
[...]

Heb DM aangezet trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

OkeOkeOke schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 19:14:
[...]

Niet meer nuttig ... zie bovenste post :)

Overigens mag er wel gewoon gesproken worden hoe je navigon hebt aangepast e.d. volgens mij ( al is het een beetje off-topic ) , maar je mag niet vertellen of linken waar je het programma zelf vandaan hebt. Zie het iGo8 topic, daar worden ook gewoon sys.txt bestanden gepost etc.

[ Voor 77% gewijzigd door Anoniem: 125609 op 25-11-2008 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkeOkeOke
Anoniem: 19503 schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 17:34:
Ja heb het zelf met een houten tandenstoker gedaan,en inderdaad reageert me scherm veel sneller en beter,gebruik geen stylus doe alles met mijn vingers,merk echt verschil.
Het zal wel verbeelding zijn, maar die tandenstoker houden we erin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letsa
hmmm dit is irritant, ben ik praktisch klaar met het installeren van mijn software, kreeg ik veelvuldig crashes van een "device.exe". Heb toen gereset en het probleem leek weg, maar na op een gegeven moment met WkTask alle tasks geclosed te hebben crashte mijn Omnia. Met veel moeite uit gekregen, wilde 'ie niet meer aan... :P

Heb net de batterij er even uit gehad, lijkt erop dat het nu weer goed is. Met al mijn geklooi met GPSgate/-Proxy vreesde ik dat het iets met de boot record te maken had. :)

Overigens deed ik juist de 'close all tasks' omdat ik merkte dat de 'Owner Information' een rood kruis als icoon had, leek me dat er iets fout was.
Anoniem: 232548 schreef op maandag 24 november 2008 @ 16:20:
Ik had via nieuwsgroepen MusicID gedownload. Blijkt toch niet helemaal te werken met de I900.
Bij mij werkt het (ook) wel. Je moet alleen niet denken dat je het via de touchscreen kunt besturen, gebruik de navigatieknop aan de onderkant van je mobiel voor left/right/up/down, en vergeet de klik ook niet. ;)

[ Voor 24% gewijzigd door letsa op 25-11-2008 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het werkt echt probeer maar je kan het toch probere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkeOkeOke
Anoniem: 19503 schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 20:38:
Het werkt echt probeer maar je kan het toch probere.
Dat bedoelde ik ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-05 13:04

mucuracat

YES

letsa schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 16:14:
[...]

Ga het nu proberen.. Heeft line assist. a-la tomtom 8.
Je moet wat aanpassen. van een duitse forum.. zal zo vertellen of het werkt.
1. BinaryConfig.xml (wat onderstreept is)

<PathConfig>
<Resolution>400x240</Resolution>
<ImagesXMLPath>ini_files/images/MN_Images_320x240.dat</ImagesXMLPath>
<GUIXMLPath>ini_files/320x240/</GUIXMLPath>
<PropXMLPath>ini_files/properties/MN_Prop.dat</PropXMLPath>
<FontsXMLPath>ini_files/fonts/MN_Fonts.dat</FontsXMLPath>
<SoundsXMLPath>ini_files/sounds/MN_Sounds.dat</SoundsXMLPath>
<GUIScaleXFactor>1.25</GUIScaleXFactor>
<GUIScaleYFactor>1.0</GUIScaleYFactor>
<GUIScaleImageXFactor>1.25</GUIScaleImageXFactor>
<GUIScaleImageYFactor>1.0</GUIScaleImageYFactor>
<PictureAnimatorPath>ini_files/320x240/</PictureAnimatorPath>
</PathConfig>
<PathConfig>
<Resolution>240x400</Resolution>
<ImagesXMLPath>ini_files/images/MN_Images_240x320.dat</ImagesXMLPath>
<GUIXMLPath>ini_files/240x320/</GUIXMLPath>
<PropXMLPath>ini_files/properties/MN_Prop.dat</PropXMLPath>
<FontsXMLPath>ini_files/fonts/MN_Fonts.dat</FontsXMLPath>
<SoundsXMLPath>ini_files/sounds/MN_Sounds.dat</SoundsXMLPath>
<GUIScaleXFactor>1.0</GUIScaleXFactor>
<GUIScaleYFactor>1.25</GUIScaleYFactor>
<GUIScaleImageXFactor>1.0</GUIScaleImageXFactor>
<GUIScaleImageYFactor>1.25</GUIScaleImageYFactor>
<PictureAnimatorPath>ini_files/240x320/</PictureAnimatorPath>
</PathConfig>

2. CacheConfig.xml (Auch hier wieder 320 durch 400 ersetzen)

<ImageCacheConfig>
<MemorySize>64</MemorySize>
<CacheSize>4194304</CacheSize>
<ReplacementFree>2</ReplacementFree>
<ReplacementUsed>3</ReplacementUsed>
</ImageCacheConfig>
<ImageCacheConfig>
<MemorySize>128</MemorySize>
<CacheSize>10485760</CacheSize>
<ReplacementFree>1</ReplacementFree>
<ReplacementUsed>0</ReplacementUsed>
</ImageCacheConfig>
<ImageCacheConfig>
<MemorySize>64</MemorySize>
<CacheSize>4194304</CacheSize>
<ReplacementUsed>3</ReplacementUsed>
</ImageCacheConfig>
<ImageCacheConfig>
<MemorySize>128</MemorySize>
<CacheSize>10485760</CacheSize>
<ReplacementUsed>0</ReplacementUsed>
</ImageCacheConfig

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 271700

Via de Opera browser op mijn omnia kijk ik op teletekst.nos.nl naar de tussenstanden bij het voetbal. Ik krijg hier in eerste instantie de juiste informatie. Maar ik kan niet vernieuwen zodat ik de meest recente uitslagen kan zien. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIKDCC
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-05 22:37
bkorteling schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 16:01:

Wanneer je de samsung modem driver installeert op 'n XP machine krjig je dan wel de mogelijkheid om 'm opnieuw te flashen?
Ik had laatst ook 'n flash die half verkeerd ging, maar kon 'm toen gewoon opnieuw flashen en toen werkte 't gewoon wel goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 404error
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:06

404error

Page Not Found

Voor degene die een gebrickte Omnia hebben na de update van de Samsung site. De reparatie blijkt bij mij maar 2 weken te duren, hij ligt alweer klaar :-))

De mannelijke variant van vrouwelijke intuitie heet logica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

yep. navigon 7 werkt met omnia. met kleine aanpassingen..

En zolang tomtom met intern niet werkt.. f*** it.. use igo8.1/navigon7/sygic/route66 lekker met intern gps en geen gezijk of instel.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel Jansen
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-07-2019
Heeft iemand skyfire aan de praat gekregen? Als je met je omnia naar get.skyfire.com kan je het downloaden.

Het ondersteund de desktop versie van adobe flash!

Maar ik krijg het niet geinstalleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heeft iemand via de USB-datakabel een Extern apparaat rechtsreeks aangesloten op de Omnia. Zodoende dan bv bestanden over te zetten op de Opslagkaart van de Omnia.???
Deze vraag stel ik om dan niet omslachtig van het externe apparaat de microSD weg te halen en dan te plaatsen in de Omnia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 275370

Ik weet niet goed of dit mag maar op Modaco site vond ik een tip om GPS fix sneller te laten verlopen. Ik heb ook al (zolang ik Omnia heb, paar maanden) problemen om een beetje snelle fix te krijgen met Route66 WM8. Is echt het enige wat ik slecht vind aan dit toestel. Laatste update "speciaal voor de Samsung Omnia" van R66 site in de verwachting dat dat zou helpen... fout dus... Deze tip lijkt te helpen maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het nog niet echt lang getest hebt. Eerste 2keer lijkt het inderdaad veel beter. Komt ie;

My experience shows that the following steps seem to improve the time to get a GPS fix, without need to download XTRA data:
1. Go to Settings > System > Enhanced GPS and set both settings to "Disable"
2. Go to your device's registry, and see the key HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\GPS Intermediate Driver
3. Change the following string values to nothing (don't delete them, just edit them and clear the value):
CurrentLogFile (originally \GPSID_log.txt)
OldLogFile (originally \GPSID_log.bak)
4. Soft-reset your device
5. With File Explorer, go to My Device, and delete the two GPSID_log files you see, and the file named xtra. If you don't soft-reset, you will not be able to delete some of them.
6. Check again the registry setting. Sometimes in rare cases it may revert the settings back - but that's a general WM problem.

After this, if you start your navigation software under clear sky, you can get a fix in a coulpe of minutes, without the use of XTRA, or any other data source, than pure native GPS satellites.

Hopelijk blijft het werken en heeft er iemand anders ook iets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mucuracat schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 22:07:
yep. navigon 7 werkt met omnia. met kleine aanpassingen..

En zolang tomtom met intern niet werkt.. f*** it.. use igo8.1/navigon7/sygic/route66 lekker met intern gps en geen gezijk of instel.
Wat vind je van de navigon tegenover iGo8? Heb je posts van iGo8 op ftd altijd erg graag gedownload ;)

Lijkt me ook iets voor in de startpost btw, Navigon7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 275370

'k Lees hier veel over rom updates maar sinds ik omnia heb heb ik nog nooit een WM update ontvangen. Heb handmatig controleren op updates al een aantal keren gedaan. Lijkt me toch vreemd want bij eerdere Windows versies (mobile maar ook desktop) zijn er regelmatig updates. Is WM 6.1 zo goed en compleet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

al gevonden... :)

[ Voor 91% gewijzigd door Anoniem: 125609 op 26-11-2008 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Anoniem: 275370 schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 23:28:
Ik weet niet goed of dit mag maar op Modaco site vond ik een tip om GPS fix sneller te laten verlopen. Ik heb ook al (zolang ik Omnia heb, paar maanden) problemen om een beetje snelle fix te krijgen met Route66 WM8. Is echt het enige wat ik slecht vind aan dit toestel. Laatste update "speciaal voor de Samsung Omnia" van R66 site in de verwachting dat dat zou helpen... fout dus... Deze tip lijkt te helpen maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het nog niet echt lang getest hebt. Eerste 2keer lijkt het inderdaad veel beter. Komt ie;
Was indedaad ook al voorbij gekomen in deel 4, maar heb hem niet in de TS opgenomen omdat er geen reacties op kwamen dat het voor een grote verbetering zorgde.

Nog even ter aanvulling. Stap 1 kun je natuurlijk ook overslaan als je wel gebruik wil maken van enhanced GPS.

Ook nog even de achterliggende gedachte van de aanpassingen:

"It seems like Samsung has left some settings turned on in the registy, for debugging purposes, and this makes really slow to get a fix without XTRA data. According to Microsoft's documentation (see GPS Intermediate Driver General Registry Settings) some features like logging can be enabled for debugging, in GPS Intermediate Driver's registry settings, which stays between the hardware and your navigation software."
Anoniem: 275370 schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 23:35:
'k Lees hier veel over rom updates maar sinds ik omnia heb heb ik nog nooit een WM update ontvangen. Heb handmatig controleren op updates al een aantal keren gedaan. Lijkt me toch vreemd want bij eerdere Windows versies (mobile maar ook desktop) zijn er regelmatig updates. Is WM 6.1 zo goed en compleet?
Ik raad je aan om je eens te verdiepen in wat ROM's zijn. Dit zijn niet updates die je via de update functie binnen Windows Mobile binnen kan halen. Via die update functie heb ik nog nooit updates binnen kunnen halen trouwens.

ROM's bevatten vaak updates van instellingen/(nieuwe) software/het telefoongedeelte. Deze ROM's kun je downloaden van de samsung site. Als je geen problemen hebt met je telefoon hoef je deze niet te updaten en is deze inderdaad nu "goed en compleet". Wil je dit toch doen, lees je dan even in. Het updaten van ROM's is wat omslachtiger dan de windows update die jij kent (en niet zonder risico's).
Anoniem: 245235 schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 22:56:
Heeft iemand via de USB-datakabel een Extern apparaat rechtsreeks aangesloten op de Omnia. Zodoende dan bv bestanden over te zetten op de Opslagkaart van de Omnia.???
Deze vraag stel ik om dan niet omslachtig van het externe apparaat de microSD weg te halen en dan te plaatsen in de Omnia.
De Omnia heeft helaas geen usb-host functie. Je hebt dus altijd een computer nodig of een ander apparaat met een usb-host functie. Dan kun je de Omnia in "USB-mode" zetten en is deze wel te gebruiken.

[ Voor 10% gewijzigd door DeOS op 26-11-2008 07:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 212346

Ik zal wel er wel overheen gekeken hebben, maar wie helpt me even:

Hoe kan ik ringtonen aan een contact toevoegen?

Heb de volgende vraag ook op de IGO8 pagina gezet, wellicht zijn er hier ook kenners:

Weet iemand hoe ik IGO8 kan instellen dat in 3D de route mijn rijrichting volgt?
Nu gebeurd het dat ik tijdens het rijden opeens de pijl naar beneden ziet gaan :(

[ Voor 53% gewijzigd door Anoniem: 212346 op 26-11-2008 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31014

Sikkek schreef op maandag 24 november 2008 @ 18:58:
Zoals beloofd hier mijn GPSProxy aanpassing. Te downloaden vanaf hier. Ook de sources staan erbij.

Gebruik: stel GPSProxy op de normale manier in (zie hier, en vink aan dat GPSProxy automatisch moet starten bij start programma en dat een externe applicatie gestart moet worden. Klik bij dit laatste niet op [...] want dan crashed de applicatie (bij mij), maar voer in de tekstbox

\program files\navigator\tomtom navigator.exe

of een andere locatie als je TomTom ergens anders opgeslagen hebt.

Sluit GPSProxy af (via exit) en start opnieuw. TomTom zou nu ook moeten starten en snel een fix krijgen (test het wel even buiten!)
Het werkt in principe goed, ik heb alleen nog last van het tijdsverschil.
Soms loopt in Tomtom de tijd goed en soms springt ie ineens een half uur vooruit,
anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 212346 schreef op woensdag 26 november 2008 @ 08:49:

Heb de volgende vraag ook op de IGO8 pagina gezet, wellicht zijn er hier ook kenners:

Weet iemand hoe ik IGO8 kan instellen dat in 3D de route mijn rijrichting volgt?
Nu gebeurd het dat ik tijdens het rijden opeens de pijl naar beneden ziet gaan :(
Gewoon bij contact personen>ringtone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Menu --> bewerken --> Beltoon (onder Mob. tel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 212346

DeOS schreef op woensdag 26 november 2008 @ 10:06:
Menu --> bewerken --> Beltoon (onder Mob. tel).
8)7 Slik, heb ik dus meerdere keren overheen gelezen. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 280662

Ben naar Qlimax geweest en daar wat filmpjes geschoten...
WAT een lelijke kwaliteit muziek komt eruit, had wel ruis verwacht maar niet zoveel als ik nu heb...
Ook heb beeld is een beetje om van te huilen. Vieze tegenvaller dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 280662 schreef op woensdag 26 november 2008 @ 11:56:
WAT een lelijke kwaliteit muziek komt eruit, had wel ruis verwacht maar niet zoveel als ik nu heb...
Dat geluid is echt om te balen ja! Hoop dat samsung hier nog een keer wat aan gaat doen, maar ik geef het weinig kans..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronic1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-02 16:34
Ik heb een probleempje, hij maakt om de zoveel tijd verbinding met het int.
nou is dat niet zo erg aangezien ik onbeperkt int. heb maar als het niet nodig is
laat ik het liever uit.
heb al naar mijn email instellingen gekeken maar daar staat email ophalen op handmatig
dat kan het dus niet zijn. iemand een idee??
alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Niet online
Anoniem: 280662 schreef op woensdag 26 november 2008 @ 11:56:
Zou je hier een voorbeeld van op youtube oid kunnen zetten? Ben wel benieuwd hoe dat klinkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

404error schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 21:32:
Voor degene die een gebrickte Omnia hebben na de update van de Samsung site. De reparatie blijkt bij mij maar 2 weken te duren, hij ligt alweer klaar :-))
Waar heb jij je telefoon naartoe gebracht?
Is de reparatie uiteindelijk uitgevoerd door een Samsung Service Point of door bijvoorbeeld Dynafix?
ronic1 schreef op woensdag 26 november 2008 @ 13:25:
Ik heb een probleempje, hij maakt om de zoveel tijd verbinding met het int.
nou is dat niet zo erg aangezien ik onbeperkt int. heb maar als het niet nodig is
laat ik het liever uit.
Kijk eens bij de Topic Start onder Frequently Asked Questions. Hier staat de vraag bij om te voorkomen dat je verbinding steeds aangaat. Wat je zou kunnen doen is het programma NoData installeren. Lees de FAQ maar even door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 280609

Heeft iemand een Sandisk microsdhc 8GB Class 6?
Ik heb er net 1tje gekocht bij de MM voor 33 Euro, maar op de achterkant staat class 4 en op de kaart zelf staat rechtsboven in het rondtje 6 @_@

Wat voor class is deze kaart nu?

En die 6 in dat rondtje op de kaart betekend toch de class snelheid van de kaart, of heb ik dat verkeerd begrepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 281387

Even een vraagje.

Is er ook een programmaatje/tweak waardoor de sms berichten niet als gesprek worden weergegeven maar gewoon dat ik alleen de vorige sms zie?

Ik krijg dit namelijk niet ingesteld op de omnia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 280609 schreef op woensdag 26 november 2008 @ 15:11:
Heeft iemand een Sandisk microsdhc 8GB Class 6?
Ik heb er net 1tje gekocht bij de MM voor 33 Euro, maar op de achterkant staat class 4 en op de kaart zelf staat rechtsboven in het rondtje 6 @_@

Wat voor class is deze kaart nu?

En die 6 in dat rondtje op de kaart betekend toch de class snelheid van de kaart, of heb ik dat verkeerd begrepen?
Ik heb ook de Sandisk Ultra SDHC 8GB en er staat ook een 6 in een rondje op de kaart.
Mijn kaartje was alleen wel iets duurder, namelijk € 49, dus misschien dat dit wel 6 is en van jouw 4. Of ik ben gewoon afgezet kan natuurlijk ook.

Ohh ik dacht te lezen dat jij ook Ultra had, dus de prijs is niet van belang.
Anoniem: 281387 schreef op woensdag 26 november 2008 @ 15:13:
Even een vraagje.

Is er ook een programmaatje/tweak waardoor de sms berichten niet als gesprek worden weergegeven maar gewoon dat ik alleen de vorige sms zie?

Ik krijg dit namelijk niet ingesteld op de omnia.
Kijk eens hier: http://www.modaco.com/con...g-threading-mode-changer/
Als je het bestand wil downloaden moet je je wel even registreren.

Het is een programma waarmee je kunt switchen tussen gespreksvorm of losse SMSjes.

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 270859 op 26-11-2008 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronic1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-02 16:34
[...]

Kijk eens bij de Topic Start onder Frequently Asked Questions. Hier staat de vraag bij om te voorkomen dat je verbinding steeds aangaat. Wat je zou kunnen doen is het programma NoData installeren. Lees de FAQ maar even door.
[/quote]

ik heb ook de TS gelezen maar het rare is dat hij het hiervoor niet deed en nu ineens wel 8)7

nu even wat anders wat vinden jullie van nav4all werkt dat lekker ? het is een gratis navigatie programma
voor de gene die dat niet weten we (we blijven inmiddels nederlanders) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 281842

Hey,

Ik heb sinds zondag de eigenaar van een Samsung Omnia 8GB.
Maar ik heb wat problemen met de batterij. Ik laad hem 's nachts volledig op en als ik 's ochtens wakker wordt is het led lampje groen en dus volledig (100%) opgeladen. Ik sms er wat mee en voor de rest niet echt veel intensief gebruik en rond de namiddag is m'n batterij al bijna volledig af?
Hoe komt dit? Ik heb hem al 2 keer 's nachts volledig opgeladen nadat ik hem helemaal leeg had laten lopen (had gelezen dat dit goed was). Maar mijn batterij zou toch langer dan een dagje moeten meegaan (heb hem bijna niet gebruikt en de batterijstatus blijft maar zakken zonder enig gebruik).

Graag uw mening en/of oplossingen!

Dank u,

Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 281842 schreef op woensdag 26 november 2008 @ 16:40:
Hey,

Maar ik heb wat problemen met de batterij. Ik laad hem 's nachts volledig op en als ik 's ochtens wakker wordt is het led lampje groen en dus volledig (100%) opgeladen. Ik sms er wat mee en voor de rest niet echt veel intensief gebruik en rond de namiddag is m'n batterij al bijna volledig af?
Hoe komt dit? Ik heb hem al 2 keer 's nachts volledig opgeladen nadat ik hem helemaal leeg had laten lopen (had gelezen dat dit goed was). Maar mijn batterij zou toch langer dan een dagje moeten meegaan (heb hem bijna niet gebruikt en de batterijstatus blijft maar zakken zonder enig gebruik).
Misschien komt dit door dat je op de achtergrond nog enkele programma's open hebt staan:
Hoofdmenu - Programma's - Taakbeheer - sluit alle openstaande processen of
In het beginscherm - houd de knop rechts boven langs het scherm (zijkant) een korte tijd ingedrukt en druk vervolgens op Stop alle taken.

In het begin kan je batterij nog een beetje vreemd doen, maar kijk het eerst even een weekje aan en zorg dat je alles afsluit als je bijvoorbeeld gaat slapen.
Als de batterijduur dan nog steeds hetzelfde blijft en steeds binnen een dag al leeg is zou ik even terug gaan naar de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb net met de 'servicedesk' gesproken van Sandisk en het blijkt dus dat de micro sdhc 8GB Class 6 niet meer gemaakt worden, alleen Class 4 @_@

Dus er zijn kaartjes in omloop van Class 6 die gewoon Class 4 zijn.
De vrouw van de servicedesk kon geen antwoord geven op me vraag waarom ze niet meer gemaakt worden (productie fout, productie te duur, geen vraag naar class 6)

Ik ga terug met deze kaart naar MM en vraag me geld terug. Ik bestel hem wel via Internet voor 20 Euro Class 4 versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sikkek
Ik heb maandag een andere ROM geflashed (DXHK1) en hem gisterochtend van de lader gehaald. Bluetooth staat continue aan, wifi staat uit. Ik heb wat gebeld, ge-sms'd en met TomTom lopen experimenteren. Batterij is nu ca 70% vol, dus hij moet het wel een aantal dagen op een batterijlading kunnen doen.

[ Voor 13% gewijzigd door Sikkek op 26-11-2008 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

Anoniem: 125609 schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 23:31:
[...]

Wat vind je van de navigon tegenover iGo8? Heb je posts van iGo8 op ftd altijd erg graag gedownload ;)

Lijkt me ook iets voor in de startpost btw, Navigon7?
Realvieuw in Navigon7 zag er goed uit. maar igo werkt soepeler.
Navigon 'loopt' achter. moet ff kijken of met reset en herinstal verandert. nu komt de pijl op de scherm ongeveer 20 m achter de auto aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erickov
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-05 18:07
Anoniem: 212346 schreef op woensdag 26 november 2008 @ 08:49:

Ik had dat ook een keer... Volgens mij werkt het om het 2d/3d optie button aan te tippen rechts bovenin als je de map voor je hebt......

Overigens werkt die registry tweak voor je GPS echt super, Ik heb hier tegenwoordig in een paar secondes als meer dan 3 fixes ... Zelfs als ik mijn GPS al een dag of wat niet heb gebruikt... Zoals eerder gemeld kan je stap 1 overslaan als je Enhanced GPS wilt gebruiken en kan je tevens het deleten van het bestandje "Extra" overslaan...
Sikkek schreef op woensdag 26 november 2008 @ 16:56:
Ik heb maandag een andere ROM geflashed (DXHK1) en hem gisterochtend van de lader gehaald. Bluetooth staat continue aan, wifi staat uit. Ik heb wat gebeld, ge-sms'd en met TomTom lopen experimenteren. Batterij is nu ca 70% vol, dus hij moet het wel een aantal dagen op een batterijlading kunnen doen.
Wat bij mij heel erg hielp was de batterij vol laden en dan compleet leeg tot de Omnia uitvalt... Dit een paar keer achter elkaar en mijn batterij werkt super, kan niet anders zeggen... Het lijkt ook of de batterij uberhaupt na een tijdje beter gaat werken... Ik draai nog steeds de standaard Vodafone Rom (XKHG5)... Al die nieuwe roms kunnen mij wat (gezien de risico's)... Met wat tweaken van je registry etc kan ik niet anders zeggen dat ik super tevreden ben over de Omnia.

[ Voor 31% gewijzigd door erickov op 26-11-2008 17:16 ]

Uncomfortable silence can be so loud...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

erickov schreef op woensdag 26 november 2008 @ 17:12:
Met wat tweaken van je registry etc kan ik niet anders zeggen dat ik super tevreden ben over de Omnia.
Ik ben eigenlijk niet zon fan van zelf tweaken in de registry. Met welk programma heb je die registers aangepast? Is er niet een programma die deze GPS tweak kan uitvoeren (aan/uit zetten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkeOkeOke
Anoniem: 281842 schreef op woensdag 26 november 2008 @ 16:40:
Hey,

Graag uw mening en/of oplossingen!

Dank u,
Misschien niet de eigenaar, maar de Omnia zelf pakken.
Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkeOkeOke
mucuracat schreef op woensdag 26 november 2008 @ 17:00:
[...]

Realvieuw in Navigon7 zag er goed uit. maar igo werkt soepeler.
Navigon 'loopt' achter. moet ff kijken of met reset en herinstal verandert. nu komt de pijl op de scherm ongeveer 20 m achter de auto aan.
In Navigon de optie snelle auto kiezen. Moet ik ook nog proberen, loop tegen hetzelfde probleem aan als jij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erickov
Anoniem: 270859 schreef op woensdag 26 november 2008 @ 17:24:
[...]

Ik ben eigenlijk niet zon fan van zelf tweaken in de registry. Met welk programma heb je die registers aangepast? Is er niet een programma die deze GPS tweak kan uitvoeren (aan/uit zetten)
Ik gebruik zelf Total Commander. Het zijn kleine registry tweaks... Ik houd altijd bij wat ik verander in een text documentje. Zolang je weet wat je hebt veranderd kan je het namelijk ook zo weer terug veranderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-05 10:42
Ik heb mijn Omnia nu kleine 3 maanden,

zijn jullie de volgende dingen inmiddels ook niet opgevallen qua fouten:

muziek valt weg/ haperd , al doe je geen applicaties gebruiken. Ik gebruik de Jabra BT3030 dogtag.
Slechte internet ondersteuning, heel vaak witte bladen te zien. Moet dan weer pagina opnieuw starten en kopieren. Mede door gebrek aan java.
Regelmatig spontane vastlopers. Moet telefoon gemiddeld 3 tot 5 keer soft resetten per week. Heel af en toe werkt messenger niet meer dan een totale hard reset van geheugen.
Software reageerd traag.
Telefoon zoemt ook al ben je niets aan het doen, zoiets als een adapter die in het stop contact zit en op het punt staat om te door te branden of defect te gaan.

Al met al vind ik het persoonlijk een ROTtoestel en spijt dat ik er 620 euro voor betaald heb.

Heb tevens Samsung vandaag gebeld en die zeiden ook dat de punten die ik met internet opnoemde dat het gebrek aan juiste software was. Waarop ik antwoordde: Wat gaan we aan doen hier aan doen, want zelfs goede java / flash ondersteuning is zelfs nog niet te downloaden voor meeste windows mobile telefoons bij mijn weten?
Ze vertelden me dat ik de telefoon maar moest opsturen naar:

Solid Vision BV
Polakweg 26
2288GG Rijswijk

Nou resteerd mij de volgende vraag doe ik er goed aan om de telefoon op te sturen?
Zolang de software niet in orde is zal de rest ook niet goed functioneren.

Vorige week kwam ik nog te laat op mijn werk omdat mijn telefoon vastgelopen was en zodoende de wekker niet afging, nou das echt handig die moderne techniek ;(

Kennis begint met informatie vergaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erickov
aliberto schreef op woensdag 26 november 2008 @ 18:29:

muziek valt weg/ haperd , al doe je geen applicaties gebruiken. Ik gebruik de Jabra BT3030 dogtag.
Slechte internet ondersteuning, heel vaak witte bladen te zien. Moet dan weer pagina opnieuw starten en kopieren. Mede door gebrek aan java.
Regelmatig spontane vastlopers. Moet telefoon gemiddeld 3 tot 5 keer soft resetten per week. Heel af en toe werkt messenger niet meer dan een totale hard reset van geheugen.
Software reageerd traag.
Telefoon zoemt ook al ben je niets aan het doen, zoiets als een adapter die in het stop contact zit en op het punt staat om te door te branden of defect te gaan.

Al met al vind ik het persoonlijk een ROTtoestel en spijt dat ik er 620 euro voor betaald heb.

Heb tevens Samsung vandaag gebeld en die zeiden ook dat de punten die ik met internet opnoemde dat het gebrek aan juiste software was. Waarop ik antwoordde: Wat gaan we aan doen hier aan doen, want zelfs goede java / flash ondersteuning is zelfs nog niet te downloaden voor meeste windows mobile telefoons bij mijn weten?

Solid Vision BV
Polakweg 26
2288GG Rijswijk

Nou resteerd mij de volgende vraag doe ik er goed aan om de telefoon op te sturen?

Vorige week kwam ik nog te laat op mijn werk omdat mijn telefoon vastgelopen was en zodoende de wekker niet afging, nou das echt handig die moderne techniek ;(
Misschien ben ik dan de enige maar ik heb nog geen enkele vastloper gehad of reset of wat dan ook.... Maar ik moet er wel bij zeggen dat ik regelmatig mijn telefoon uitzet...

Over pagina's... Tja, het blijft een telefoon... Ik heb misschien mindere eisen dan jij wat dat betreft.. Als ik pagina's 100% goed wil bekijken, dan doe ik dat via de computer... Ik gebruik mobiel internet voornamelijk voor nieuws, of als ik even snel wat wil opzoeken..

Zoemen? Nog nooit last van gehad! Is ie een keer gevallen of iets?

Voor muziek gebruik ik mijn telefoon nooit. Dus daar kan ik niet over oordelen.. Voor zover mijn ervaring. Misschien heb je net een "probleem" toestel... Heb je al een keer geprobeerd te flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 404error
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:06

404error

Page Not Found

Anoniem: 270859 schreef op woensdag 26 november 2008 @ 14:59:
[...]

Waar heb jij je telefoon naartoe gebracht?
Is de reparatie uiteindelijk uitgevoerd door een Samsung Service Point of door bijvoorbeeld Dynafix?
PHC Telecom in Eindhoven. Ben er zakelijk een vaste klant dus misschien dat het scheelt...

De mannelijke variant van vrouwelijke intuitie heet logica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-05 10:42
erickov schreef op woensdag 26 november 2008 @ 18:36:
[...]

Misschien ben ik dan de enige maar ik heb nog geen enkele vastloper gehad of reset of wat dan ook.... Maar ik moet er wel bij zeggen dat ik regelmatig mijn telefoon uitzet...

Over pagina's... Tja, het blijft een telefoon... Ik heb misschien mindere eisen dan jij wat dat betreft.. Als ik pagina's 100% goed wil bekijken, dan doe ik dat via de computer... Ik gebruik mobiel internet voornamelijk voor nieuws, of als ik even snel wat wil opzoeken..

Zoemen? Nog nooit last van gehad! Is ie een keer gevallen of iets?

Voor muziek gebruik ik mijn telefoon nooit. Dus daar kan ik niet over oordelen.. Voor zover mijn ervaring. Misschien heb je net een "probleem" toestel... Heb je al een keer geprobeerd te flashen?
Ik heb inmiddels al 2 nieuwe roms geinstalleerd maar slechte ondersteuning van internet pagina's blijft in iedergeval bestaan. Maar met wit bedoel ik ook echt wit, geen text erop.

De fouten vertoonde de telefoon al voordat hij een keer was gevallen, in totaal is hij 2x gevallen.
In theorie lijkt de Omnia de snelste processor te hebben echter mijn gevoel zegt dat het weer een rete traag ding is. In het begin was mijn accu ook snel leeg en heb deze omgeruild voor een nieuw exemplaar en vind dat er wel een hele kleine verbetering is. In de winter is de telefoon wel een lekker kacheltje in je broekzak ;)
Maar daar koop je geen telefoon voor.

Tevens heb ik geen applicaties geinstalleerd wat de telefoon zou kunnen vertragen. Het enige wat erop staat is maximaal 3gb muziek en 20 foto's. daar mag een telefoon geen problemen mee hebben lijkt me.

Maar voor alsnog, zou ik er verstandig aan doen om de telefoon op te sturen?

Kennis begint met informatie vergaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HammerNL schreef op woensdag 26 november 2008 @ 13:53:
[...]

Zou je hier een voorbeeld van op youtube oid kunnen zetten? Ben wel benieuwd hoe dat klinkt
Jahoor.. http://nl.youtube.com/watch?v=l94TaeT2IXo luister zelf maar.. Dit is echt kwaliteit van een 1e generatie foto telefoons.. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erickov
aliberto schreef op woensdag 26 november 2008 @ 18:49:
[...]

Maar voor alsnog, zou ik er verstandig aan doen om de telefoon op te sturen?
In jou geval denk ik dat je er niets mee verliest... Het klinkt alsof je er alleen maar op vooruit kan gaan. Ik zou m opsturen... Want als ik je verhaal en je bugs zo hoor denk ik dat er zeker wat mis is met je telefoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Niet online
Anoniem: 280662 schreef op woensdag 26 november 2008 @ 19:20:
[...]

Jahoor.. http://nl.youtube.com/watch?v=l94TaeT2IXo luister zelf maar.. Dit is echt kwaliteit van een 1e generatie foto telefoons.. :S
:X Mijn god, weet dat dit niet de makkelijkste muziek is om op te nemen, maar dit is wel heel slecht.

Qlimax.. O-) heb zelf geen kaartjes kunnen bemachtigen helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HammerNL schreef op woensdag 26 november 2008 @ 19:35:
[...]

:X Mijn god, weet dat dit niet de makkelijkste muziek is om op te nemen, maar dit is wel heel slecht.

Qlimax.. O-) heb zelf geen kaartjes kunnen bemachtigen helaas..
Het probleem is er zijn veel camera phone-recordings van Qlimax en de meeste kan je de beat nog wel onderscheiden van de stem.. Maar dit is gewoon een ruis :(

En Qlimax was heeeuuull vet :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f1fr33k
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-03 11:26
Hebben jullie ook dat je batterijbalk helemaal niet representatief is? Soms heb ik 60%, dan gaat ie naar 40%. Zet ik even het scherm uit, daarna weer aan, zie ik het blokje weer terugspringen naar 60%. De batterij gaat op zich nog redelijk lang mee, maar vindt het gewoon een beetje raar.
Draai btw (nog steeds :9 ) HH8/ HH4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VP.
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13:39

VP.

Hoi,

Ik heb vandaag mijn Omnia mogen ontvangen nadat ik mijn abonnement bij Hi heb verlengd. Leuk toestel! Alleen 1 klein probleempje... Er staat dat ik 3g ontvangst heb (twee 3g icoontjes boven in mijn scherm) maar ik kan niet internetten. Ik heb alles goed ingesteld en ik kan voor de rest gewoon bellen en smsen.

Als ik Opera open, geeft hij aan dat de server niet gevonden kan worden door een 'onbekend probleem'. Het vreemde is dat hij verbinding met Orange WAP probeert te maken. Dit vind ik nogal raar aangezien ik eindeloos online heb van Hi. Als ik bij netwerkinstellingen > geavanceerd > netwerk selecteren kijk staat er gewoon KPN NL.

Weet iemand wat er aan de hand is? Excuses als deze vraag al eerder is beantwoordt, ik heb er niets over kunnen vinden.

Bvd,
Peter

EDIT: Na een hardreset werkt het. Geen idee wat er nou fout was.. :|

[ Voor 4% gewijzigd door VP. op 26-11-2008 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Niet online
Anoniem: 280662 schreef op woensdag 26 november 2008 @ 19:37:
[...]

Het probleem is er zijn veel camera phone-recordings van Qlimax en de meeste kan je de beat nog wel onderscheiden van de stem.. Maar dit is gewoon een ruis :(

En Qlimax was heeeuuull vet :p
Ja ik speel hier net soortgelijke muziek af op mijn speakerset z-5500 en heb deze proberen op te nemen met met de camera functie op de omnia, resultaat ik hoor helemaal niks :? Net zoals je zegt, ruis... Dit terwijl de muziek toch vol open stond, zonde :|

[ Voor 41% gewijzigd door HammerNL op 26-11-2008 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos84
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-03 14:12
Heeft iemand nog een leuke game voor op de omnia?

Ik ben iig op zoek naar een mooi pokerspel.

Groeten Jos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIKDCC
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-05 22:37
Sikkek schreef op woensdag 26 november 2008 @ 16:56:
Ik kan dit alleen maar bevestigen, een dag of 2 met redelijk veel gebruik van data / bellen haal ik met deze ROM wel. Bovendien vind ik de telefoon super direct reageren met deze rom, i.m.o. veruit de beste tot dusver.

Heeft iemand een goede oplossing om streams van uitzendinggemist.nl beeldvulllend af te kunnen spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 271700

Een vraagje over het verversen van de Opera browser.

Via de Opera browser op mijn omnia kijk ik op teletekst.nos.nl naar de tussenstanden bij het voetbal. Ik krijg hier in eerste instantie de juiste informatie. Maar ik kan niet vernieuwen zodat ik de meest recente uitslagen kan zien.

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201908

Jos84 schreef op woensdag 26 november 2008 @ 20:38:
Heeft iemand nog een leuke game voor op de omnia?

Ik ben iig op zoek naar een mooi pokerspel.

Groeten Jos
Op de newsgroepen is er een Omnia Pack gepost :) Paar honderd games.. een aantal wallpapers en wat programma's (oa. navigatie en instel programma's als nodata enzo)

Misschien handig voor anderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201908 schreef op woensdag 26 november 2008 @ 21:59:
[...]

Op de newsgroepen is er een Omnia Pack gepost :) Paar honderd games.. een aantal wallpapers en wat programma's (oa. navigatie en instel programma's als nodata enzo)

Misschien handig voor anderen?
Yep had hem ook al,staat veel leuks bij :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 274119

Vragen naar warez is *not done*

[ Voor 88% gewijzigd door pven op 27-11-2008 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 281842

Anoniem: 270859 schreef op woensdag 26 november 2008 @ 16:48:
[...]

Misschien komt dit door dat je op de achtergrond nog enkele programma's open hebt staan:
Hoofdmenu - Programma's - Taakbeheer - sluit alle openstaande processen of
In het beginscherm - houd de knop rechts boven langs het scherm (zijkant) een korte tijd ingedrukt en druk vervolgens op Stop alle taken.

In het begin kan je batterij nog een beetje vreemd doen, maar kijk het eerst even een weekje aan en zorg dat je alles afsluit als je bijvoorbeeld gaat slapen.
Als de batterijduur dan nog steeds hetzelfde blijft en steeds binnen een dag al leeg is zou ik even terug gaan naar de winkel.
Hey,

bedankt voor je antwoord. Daarjuist viel m'n gsm dus gewoon uit.. Vandaag gewoon wat gesmst en voor de rest niet echt gebruikt. En rond 7 uur viel m'n omnia uit (had de hele nacht opgeladen). Nu weer de hele nacht laten opladen en hopelijk gaat de batterij veel langer mee want dit kan echt niet hoor.

• VPMercedes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-05 18:34
Resco Bubbles, werkt perfect op de Omnia!!

http://www.resco.net/pocketpc/bubbles/downloads.asp

Anoniem: 277257

Weet iemand hoe ik opera kan deinstalleren. Ik gebruik alleen Explorer.
Misschien krijg ik dan meer geheugenruimte.

• DeOS
Anoniem: 277257 schreef op donderdag 27 november 2008 @ 09:35:
Weet iemand hoe ik opera kan deinstalleren. Ik gebruik alleen Explorer.
Misschien krijg ik dan meer geheugenruimte.
Ik denk dat je 2 opties hebt.

1) Alle bestanden + register keys met de hand opzoeken en verwijderen.
2) Opera Mobile via een cab file/activesync opnieuw installeren zodat deze in de "geinstalleerde software lijst" voorkomt en deze dan via deze optie verwijderen. Dit gaat alleen werken als deze versie zich op dezelfde plekken installeerd als de versie die er al op staat.

Ook zou je een custom ROM kunnen zoeken waar Opera al uitgesloopt is.

*warez*

[ Voor 96% gewijzigd door pven op 27-11-2008 12:30 ]

Anoniem: 281882

ben hier ook wel benieuwd naar. wil wel spellen en andere leuke dingen op me omnia zetten die ik nu een paar weken heb. ik ben net nieuw hier hoor, maar om al de pagina's door te lezen is een beetje veel he.

Op dit forum verwachten we eigen initiatief, zo is het gebruikelijk om aan te geven wat je zelf reeds hebt onderzocht en geprobeerd en met welk resultaat. Het is uiteraard best dat je geen zin hebt om jezelf eerst te verdiepen in die ubergeile telefoon van je, maar verwacht dan ook geen hulp van ons. ;)

[ Voor 43% gewijzigd door pven op 27-11-2008 12:34 ]

aliberto schreef op woensdag 26 november 2008 @ 18:29:

Software reageerd traag.

Solid Vision BV
Polakweg 26
2288GG Rijswijk

Zoemen tijdens het opladen heb ik alleen gehad met een immitatie oplader, die zoemde als een gek. Ik was ook bang dat ie ging doorbranden. Ik heb die oplader maar terug gestuurd.
Met de orginele oplader heb ik geen probleem

Internet problemen ken ik, vast lopen tijdens surfen, witte pagina etc etc :'(

Ik vind de Omnia een mooi toestel met veel functie, wat jammer is dat die functies softwarematig te kort schieten en zo de plezier en ervaring van dit toestel niet ten goede komt :|

Hopelijk doet Samsung hier wat aan!

Anoniem: 281882

Anoniem: 281882 schreef op donderdag 27 november 2008 @ 10:56:
ben hier ook wel benieuwd naar. wil wel spellen en andere leuke dingen op me omnia zetten die ik nu een paar weken heb. ik ben net nieuw hier hoor, maar om al de pagina's door te lezen is een beetje veel he.

[mbr]Op dit forum verwachten we eigen initiatief, zo is het gebruikelijk om aan te geven wat je zelf reeds hebt onderzocht en geprobeerd en met welk resultaat. Het is uiteraard best dat je geen zin hebt om jezelf eerst te verdiepen in die ubergeile telefoon van je, maar verwacht dan ook geen hulp van ons. ;)[/]
ik heb zelf al genoeg op internet gekeken en gezocht en zo. en heb ook genoeg hier gelezen hoor. ik probeerde alleen maar aan te geven dat ik niet alle pagina's gelezen heb. dat zijn er nog al wat he.

Anoniem: 281882 schreef op donderdag 27 november 2008 @ 13:29:
[...]

ik heb zelf al genoeg op internet gekeken en gezocht en zo. en heb ook genoeg hier gelezen hoor. ik probeerde alleen maar aan te geven dat ik niet alle pagina's gelezen heb. dat zijn er nog al wat he.
De belangrijkste informatie over de Omnia kun je al vinden in de TopicStart. Deze wordt bijgehouden en zonodig aangepast voor updates. Als je iets specifieks zoekt in dit topic of eerdere delen kun je gewoon in de topic gaan en vervolgens zoeken naar een trefwoord. Zoeken kun je vinden rechtsbovenin en kies Zoeken in dit topic.

Anoniem: 281938

Heb tt6 en gpsproxy geinstalleerd.
krijg bij start van tt de melding: An exception occurred: memory access violation
wat gaat er verkeerd?

Anoniem: 201908

Anoniem: 281938 schreef op donderdag 27 november 2008 @ 16:30:
Heb tt en gpsproxy geinstalleerd.
krijg bij start van tt de melding: An exception occurred: memory access violation
wat gaat er verkeerd
1. Heb je zelf al gezocht ernaar op internet?
2. Kwamen er geen fout codes naar voren? (vaak wel, en dat is ook best handig)
3. Heb je wel de legale TomTom ;) (aangezien deze fout nogal bij illegale versies voorkomt)
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Berichten over abonnementen en levertijden horen in [ABO] Het i900 Omnia levertijden en abonnementen topic