´Ik weet het niet´ is ook een antwoord op de gestelde vraag ;-)
Anoniem: 218229
dit probleem heb ik ook gehad, heb nu mijn batterijinstellingen op batterijvoeding ingesteld op apparaat uitschakelen na 1 minuut en achtergrond verlichting uit na 30 secAnoniem: 273623 schreef op maandag 17 november 2008 @ 15:31:
Peepz,
Elke keer als ik mijn omnia oplaad en hem snachts in de netoplader laat zitten, blijft sochtends het scherm zwart.
Slechts een soft-reset laat hem weer aan springen, errug vervelend....
iemand een idee of suggestie hoe je dit probleem kan verhelpen??
ik draai trouwens nog steeds de HH1, aangezien het hier maar blijkt dat hj3 flashen nog niet echt "Safe" is...
op externe voeding zet ik mijn toestel manueel af door kort op de aan en uit knop te drukken.
alhoewel mijn istellingen op externe voeding ingesteld staan op: apparaat uitschakelen als apparaat niet wordt gebruikt na 5min, achtergrond verlichting uitschakelen staat niet aangevinkt , achtergrond verlichting inschakelen als ik op aan en uit knop of scherm aanraak , staat aangevinkt
het niet meer kunnen aanzetten van mijn scherm kwam ook voor als mijn wifi aanstond
Anoniem: 270859
Als de batterij zo doorgaat, laat ik gewoon deze versie staan:
PDA: i900XKHH8 / XKHH4
TEL: i900 XXHH9
Op dit moment nog geen last van slechte batterij met deze versie.
Anoniem: 277257
zoja van welke naar welke versie is ie dan geupdate?
Bij vodafone city point in eindhoven hoef je het al niet te proberen, daar werd ik afgepoeierd dat ze alleen reparatie gevallen deden.FietsFanaat33 schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 09:27:
zijn er al mensen die hun telefoon geupdate hebben bij een vodafone city point?
zoja van welke naar welke versie is ie dan geupdate?
en ik wou vandaag eigenlijk nog naar eindhoven gaan...HammerNL schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 09:33:
[...]
Bij vodafone city point in eindhoven hoef je het al niet te proberen, daar werd ik afgepoeierd dat ze alleen reparatie gevallen deden.
dus de vodafone gebruikers zitten opgescheept met de HG5 versie:S
Wil het binnenkort nog wel ergens anders proberen, weet niet of je in de buurt van Eindhoven woont, anders valt het nog wel te proberen bij dat vodafone city point. (Ter bevestiging dat ze het echt niet willen doen)FietsFanaat33 schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 09:37:
[...]
en ik wou vandaag eigenlijk nog naar eindhoven gaan...
dus de vodafone gebruikers zitten opgescheept met de HG5 versie:S
Anoniem: 245235
Als het toestel niet de standaard software heeft, kan je het gewoon bij een Service Point aanbieden voor update. Tenminste toen ik een N95 voorzien van Vodafone software had deden ze het wel want zelf kon het niet en nu ook niet via de site van Samsung...HammerNL schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 10:33:
[...]
Wil het binnenkort nog wel ergens anders proberen, weet niet of je in de buurt van Eindhoven woont, anders valt het nog wel te proberen bij dat vodafone city point. (Ter bevestiging dat ze het echt niet willen doen)
Als je Omnia helemaal leeg is kun je hem niet opladen via USB. Dit is simpelweg, omdat de USB niet genoeg stroom levert om de Omnia het zetje te geven om hem aan te krijgen en verder op te laden.Anoniem: 277257 schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 09:25:
Gisteravond mijn Omnia opgeladen,maar vanmorgen was hij helemaal uit. Krijg hem niet meer aan. Nu wil ik hem opladen via USB maar hoe kan ik zien of ie aan het opladen is. Wat zou de oorzaak zijn dat hij vanmorgen niets meer deed. Daarvoor nooit problemen gehad.
Mijn advies, laad je telefoon op via de snellader en dan zal hij het weer moeten doen.
Bedankt voor het antwoord over opladen via USB.
Zat je oplader wel goed in je telefoon?Anoniem: 277257 schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 11:29:
Snap alleen niet dat hij de volgende morgen alweer leeg is, had hem 's avonds opgeladen en niet meer gebruikt. Enig idee wat dit kan zijn????
Bedankt voor het antwoord over opladen via USB.
Was het rode lampje van je aan/uit knop aan tijdens het opladen?
Ja, met deze gedachte (werd zelf naar deze winkel gestuurd door de samsung service lijn) ging ik ook naar dit servicepoint. Misschien had de persoon achter de balie weinig zin (kent misschien het euvel met updaten) of de kennis om mijn omnia te updaten.Anoniem: 245235 schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 10:40:
[...]
Als het toestel niet de standaard software heeft, kan je het gewoon bij een Service Point aanbieden voor update. Tenminste toen ik een N95 voorzien van Vodafone software had deden ze het wel want zelf kon het niet en nu ook niet via de site van Samsung...
Als het standby lampje groen is, is ie zeker volAnoniem: 277257 schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 11:45:
Ja want toen ik hem 's avonds van de oplader haalde stond de batterijmeter op 100%.
Ik woon zelf in Weert en ben daar naar de vodafone winkel geweest. Die zeiden dat ik voor firmware naar Eindhoven kon gaan. Daarom vroeg ik of er al iemand was die daar ervaring mee had.HammerNL schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 10:33:
[...]
Wil het binnenkort nog wel ergens anders proberen, weet niet of je in de buurt van Eindhoven woont, anders valt het nog wel te proberen bij dat vodafone city point. (Ter bevestiging dat ze het echt niet willen doen)
[ Voor 19% gewijzigd door FietsFanaat33 op 18-11-2008 11:56 ]
1) Weet je zeker dat de batterij helemaal leeg is? Het toestel kan ook vastgelopen zijn en niet meer reageren. Probeer eens een soft-reset of haal de batterij er even uit (en er weer in).Anoniem: 277257 schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 11:45:
Ja want toen ik hem 's avonds van de oplader haalde stond de batterijmeter op 100%.
2) Waarmee heb je hem 's nachts opgeladen. De originele snellader?
Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions
Anoniem: 19503
Misschien kun je eens FEWidgets proberen.Anoniem: 19503 schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 13:31:
Ik ben opzoek naar een programma zoals de samsung widget,maar dan waar ikzelf dingen aan kan toevoegen,iemand een idee
Ik weet niet of je eigen widgets toe kan voegen, maar je kan altijd even googlen hiernaar.
alvast bedankt
Er is een programma genaamd KeySwop waarmee je je softkeys kunt veranderen.demand schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 14:24:
Ik heb een omnia telefoon met een vodafone abbo. Nu is het zo dat onderin het scherm 2 knoppen zitten. De ene knop is voor contacts/telefoon functie en de andere voor vodafone live!. Is het mogelijk om deze knoppen een andere functie te geven? Ik wil de nieuwe versie van opera (9.5) hieronder laten draaien.
alvast bedankt
Jammer,doet het niet,kan hem niet laden is de meldingAnoniem: 270859 schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 13:50:
[...]
Misschien kun je eens FEWidgets proberen.
Ik weet niet of je eigen widgets toe kan voegen, maar je kan altijd even googlen hiernaar.

Ook niet als je Today en Items allemaal uitzet?Anoniem: 19503 schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 14:29:
[...]
Jammer,doet het niet,kan hem niet laden is de melding
Ik denk dat ik al weet waarom het niet werkt.Anoniem: 19503 schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 14:48:
Heb de standaard windows vandaag geselecteerd samsung widgets uit maar hij wil niet,heb hem en op mijn kaart en op het apparaat zelf geprobeert te installeren,maar wil jammer genoeg niet opstarten
Lees dit forum eens door: FEWidgets 1.0.0b4
TO INSTALL:
- Check you have Windows Mobile 5 or 6/6.1 Pro. (i.e Pocket PC with Phone)
- Check you have .NET Framework 3.5 installed.
- Check you have Flash 7 for Pocket PC (FEWidgets won't work with Flash Lite)
- Install FEWidgets-V1.0.0b4.CAB
Fijn dat het allemaal werkt.Anoniem: 19503 schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 15:00:
YES aan de praat,moest inderdaad die andere dingen ook nog ff installeren hihi,bedankt hoor![]()
TO INSTALL:
- Check you have Windows Mobile 5 or 6/6.1 Pro. (i.e Pocket PC with Phone)
- Check you have .NET Framework 3.5 installed.
- Check you have Flash 7 for Pocket PC (FEWidgets won't work with Flash Lite)
- Install FEWidgets-V1.0.0b4.CAB
Laat ons even weten hoe het allemaal werkt en wat je er allemaal mee kan, misschien interessant voor meer gebruikers.
Anoniem: 281042
Ik ben al tijdje aan het zoeken naar de phonepad op mijn Omnia, maar kan hem nergens vinden.
Ik heb een Vodafone gelockde omnia met versie:
PDA: i900XKHG5
TELEFOON: i900BUHG5
Klopt het dat hier de Phonepad optie (zoals een normale telefoon om mee te smsen) niet bij zit?
Ik las wel dat iemand zei dat het een verouderde versie was maar dat vodafone dit niet update, klopt dat?
Ik zou het niet weten of dit iets van Vodafone is.Anoniem: 281042 schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 15:50:
Hallo,
Ik ben al tijdje aan het zoeken naar de phonepad op mijn Omnia, maar kan hem nergens vinden.
Ik heb een Vodafone gelockde omnia met versie:
PDA: i900XKHG5
TELEFOON: i900BUHG5
Klopt het dat hier de Phonepad optie (zoals een normale telefoon om mee te smsen) niet bij zit?
Ik las wel dat iemand zei dat het een verouderde versie was maar dat vodafone dit niet update, klopt dat?
Je zou wel dit bestand kunnen installeren, om je standaard toestenbord te wijzigen: OmniaSIP
Probeer eens of het lukt.
Anoniem: 273623
nee helaas nietAnoniem: 270859 schreef op maandag 17 november 2008 @ 15:41:
[...]
Kijk eens bij:
Instelling - Systeem - Batterij
Hier kun je instellingen veranderen die te maken hebben met de Energiespaarstand en Standby.
Gaat de Omnia ook niet aan als je 1 keer kort op de aan/uit knop drukt?
Maar de grap is datr ik wel gebeld kan worden en de wekker laten gaan. Alleen geen beeld...
Anoniem: 106939
als je geen aparte software hiervoor wilt installeren, maar wel al een registereditor als Resco of TotalCommander hebt:demand schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 14:24:
Ik heb een omnia telefoon met een vodafone abbo. Nu is het zo dat onderin het scherm 2 knoppen zitten. De ene knop is voor contacts/telefoon functie en de andere voor vodafone live!. Is het mogelijk om deze knoppen een andere functie te geven? Ik wil de nieuwe versie van opera (9.5) hieronder laten draaien.
alvast bedankt
Changing the softkeys in Windows Mobile:
To change the default value of the softkeys on Windows Mobile, navigate to the following registry keys:
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Today\Keys\112 (linker softkey)
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Today\Keys\113 (rechter softkey)
"Default"=”NAAM VOOR OP DE SOFTKEY HIER”
“Open”="LINK NAAR EXECUTABLE HIER"
To make the change takes effect, sometimes you first have to do a soft-reset.
succes
Ik moet eerst ff registreren bij die site voordat ik dat bestand kan downloaden, ga ik zo wel ff doen dan..Ondertussen Touchpal gedownload en geinstalleerd, werkt ook wel goed opzich :-)Anoniem: 270859 schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 15:57:
[...]
Ik zou het niet weten of dit iets van Vodafone is.
Je zou wel dit bestand kunnen installeren, om je standaard toestenbord te wijzigen: OmniaSIP
Probeer eens of het lukt.
iets anders is, bij de Touchplayer is er ook een mogelijkheid om een Afspeellijst te maken, alleen mij lukt het met geen mogelijkheid om bestanden aan deze lijst toetevoegen, heel irritant.
Onder opties kan ik wel zeggen bijwerken maar dan worden alle bestanden op me Omnia toegevoegd aan de bibliotheek, dus niet aan me afspeellijst.
Hoe werkt dit bij jullie?
´Ik weet het niet´ is ook een antwoord op de gestelde vraag ;-)
Durf helaas na alle berichten niet te updaten,maar heb geen problemen gelukkig.
Geen spijt van me omnia,alleen had ik wel liever die met dat chrome gehad.
Maar zijn vast binnenkort covers te verkrijgen hoop ik
Heb zaterdag een Iphone hoesje gekocht,autolader(MCguider)datakabel en 4 gig geheugen
flink gedeald en gaf 40 euro voor alles
Ik open dan eerst de Install_WQVGA.mscr nou dan me taal geinstalleerd etc
dan open ik een van de .mscr bestanden (wat de skins zijn, neem ik aan)
Ook daar krijg ik allemaal keuzes om me knoppen aan te passen etc.
Dan open ik ScanStatus.mscr (wat het zelfde zou moeten zijn als een softreset? er gebeurd echter niks)
en wat nu?? hoe krijg ik de shells te zien?
Heb nog wel het bestand SPBMobile_shell_2.1.2.cab maar installeren mislukt elke keer, moet deze in een specifieke map gezet worden?
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 281042 op 18-11-2008 23:06 ]
Anoniem: 127429
Gebruik hier ook spb en gemerkt dat je dit kan installeren waar je maar wil ... plaats maakt niet uitAnoniem: 281042 schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 22:57:
ja ik heb ook SPB Mobile Shell er op gezet en geprobeerd te installeren, maar krijg die ook niet werkend :-S
Dan open ik ScanStatus.mscr (wat het zelfde zou moeten zijn als een softreset? er gebeurd echter niks)
Heb nog wel het bestand SPBMobile_shell_2.1.2.cab maar installeren mislukt elke keer, moet deze in een specifieke map gezet worden?
Werkt hier verder vlekkenloos
Waarschijnlijk ligt het in de instellingen van de router...
Iemand suggestie's???
Dan denk ik dat het verstandig is om even langs de winkel of een Samsung Service Point te gaan.Anoniem: 273623 schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 17:16:
[...]
nee helaas niet![]()
Maar de grap is datr ik wel gebeld kan worden en de wekker laten gaan. Alleen geen beeld...
Ik denk dat je 2 dingen door elkaar haalt. Je moet eerst Spb Mobile Shell installeren. Dit plaats je in je apparaat. Als je dat gedaan hebt ga je pas de skins installeren. Deze plaats je op je grote interne geheugen.Anoniem: 281042 schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 22:57:
ja ik heb ook SPB Mobile Shell er op gezet en geprobeerd te installeren, maar krijg die ook niet werkend :-S
Als dat erop staat ga je via verkenner naar mijn opslag en dan naar de map Spb Mobile skins.
Daar klik je als eerste op de map script, dan op mortscript ( hiermee activeer je alle andere scripts) en daarna op Install_WQVGA.mscr.
Als je dit zo gedaan hebt kun je elke willekeurige skin ( kyro of luna script ) aanklikken en opmaken zoals jezelf wilt.
Hetgeen je hebt proberen te installeren is alleen een skinpack voor SPB mobile shellAnoniem: 281042 schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 22:57:

Je zal toch echt eerst SPB Mobile shell (de Cab die je hebt, maar schijnbaar niet wil installeren) moeten installeren. ff SPB / de demo opnieuw downloaden en nog eens proberen te installeren.
Anoniem: 281115
Ik weet niet of jullie het al gezien hadden maar op de wapportal van SamsungMobile staat de Smart Reader software voor de OMNIA i900 online! Deze kun je gebruiken als Business card reader, maar je kan er ook andere teksten mee "scannen".
Als je naar mmm.samsung.nl gaat met je OMNIA dan zie je het meteen staan! Super handig!
Installatie is simpel. Helaas kent de software alleen Engelse woorden, maarja, het werkt verder goed! Zorg wel dat je een data-abo hebt, want het is een paar mb..
Deze software werkt alleen bij de OMNIA, dus als je die niet hebt dan..

Groetjes,
Blommetje
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 281115 op 19-11-2008 10:26 ]
Anoniem: 268916
hartelijk dank voor de info heb hem er gelijk opgezetAnoniem: 281115 schreef op woensdag 19 november 2008 @ 10:03:
Hoi,
Ik weet niet of jullie het al gezien hadden maar op de wapportal van SamsungMobile staat de Smart Reader software voor de OMNIA i900 online! Deze kun je gebruiken als Business card reader, maar je kan er ook andere teksten mee "scannen".![]()
Als je naar mmm.samsung.nl gaat met je OMNIA dan zie je het meteen staan! Super handig!
Installatie is simpel. Helaas kent de software alleen Engelse woorden, maarja, het werkt verder goed! Zorg wel dat je een data-abo hebt, want het is een paar mb..
Deze software werkt alleen bij de OMNIA, dus als je die niet hebt dan..![]()
Groetjes,
Blommetje
Heb het gelijk ook maar opgeslagen voor als ik het later nog eens moet installeren.
[ Voor 37% gewijzigd door Lucky1965 op 19-11-2008 10:32 ]
Dit vind ik dan weer best vernuftig, zo zitten er wel meer dingen op dit toestel waar ik niet van wist dat dit mogelijk was, iig niet op een mobiele telefoonAnoniem: 281115 schreef op woensdag 19 november 2008 @ 10:03:
Hoi,
Ik weet niet of jullie het al gezien hadden maar op de wapportal van SamsungMobile staat de Smart Reader software voor de OMNIA i900 online! Deze kun je gebruiken als Business card reader, maar je kan er ook andere teksten mee "scannen".![]()
Groetjes,
Blommetje
Hoe werkt dit dan bij een Nederlandse visitekaart?
heb net ff geprobeerd met een visite kaart van mijn werk en dat werkt gewoon (nederlands visite kaartje)Anoniem: 270859 schreef op woensdag 19 november 2008 @ 10:48:
Dus dit programma kan dus alleen engelse woorden "scannen"?
maar moet er wel bij zeggen dat dit alleen de naam van de winkel en het adres is
Die werken ook gewoon, op een visitekaartje staan meestal geen lappen tekst.Anoniem: 270859 schreef op woensdag 19 november 2008 @ 10:48:
Dus dit programma kan dus alleen engelse woorden "scannen"?
Zo heb ik net even een Nederlands visitekaartje uitgeprobeerd.
Telefoonnummers en e-mailadres is sowieso geen probleem, naam van persoon is ook goed overgenomen, ook de functie van de persoon, 'beheerder' Nederlands woord lijkt me is overgenomen.
Anoniem: 72689
Wanneer ik openen kies, zie ik alleen een scherm met een pijl en bestandsnaam maar verder doet ie niks. Hoe lang duurt de download?Anoniem: 281115 schreef op woensdag 19 november 2008 @ 10:03:
Hoi,
Groetjes,
Blommetje
Nou ja, als dat werkt dan ga ik deze ook maar eens op mijn Omnia zetten.HammerNL schreef op woensdag 19 november 2008 @ 10:56:
[...]
Die werken ook gewoon, op een visitekaartje staan meestal geen lappen tekst.
Zo heb ik net even een Nederlands visitekaartje uitgeprobeerd.
Telefoonnummers en e-mailadres is sowieso geen probleem, naam van persoon is ook goed overgenomen, ook de functie van de persoon, 'beheerder' Nederlands woord lijkt me is overgenomen.
Is het trouwens niet zo dat deze SmartReader in een ROM er al ingebakken zit?
Dit zal wel een onofficiele ROM zijn, maar weet iemand welke dit is of vanaf welke ROM dit is?
Maar zo te horen werkt het bij de meeste mensen goed:)
Top stukje werk van SamsungMobile weer:)
Neem aan dat je doelt op het download scherm van je opera browser, hier zie je idd geen progres balkje. Het bestand is 5,2 Mb dus kan even duren. Als je naar de map gaat waar je het bestand opslaat zie je het hem al staan en steeds groter worden. Vanuit daar gewoon aanklikken en installeren.Anoniem: 72689 schreef op woensdag 19 november 2008 @ 11:05:
[...]
Wanneer ik openen kies, zie ik alleen een scherm met een pijl en bestandsnaam maar verder doet ie niks. Hoe lang duurt de download?
Inmiddels zijn we 20 minuten verder maar het bestand is nog steeds niet binnen hahaha. Duurt wel erg lang zo.HammerNL schreef op woensdag 19 november 2008 @ 11:13:
[...]
Neem aan dat je doelt op het download scherm van je opera browser, hier zie je idd geen progres balkje. Het bestand is 5,2 Mb dus kan even duren. Als je naar de map gaat waar je het bestand opslaat zie je het hem al staan en steeds groter worden. Vanuit daar gewoon aanklikken en installeren.
Anoniem: 281127
Probeer deze instellingen eens bij mij werkte het.Anoniem: 245235 schreef op woensdag 19 november 2008 @ 08:22:
Is er iemand die WiFi via KPN experiabox heeft, mij kan vertellen welke instellingen in de router is gedaan om een, perfecte verbinding te maken. Ik ben reeds 2 weken bezig verbinding te maken maar lukt mij voor geen meter. Volgens mij, alles zo een beetje geprobeerd of niet ?
Waarschijnlijk ligt het in de instellingen van de router...
Iemand suggestie's???
WIFI- INSTELLINGEN OMNIA
Ga naar instellingen dan naar verbinding en naar WI-FI
Klik NIEUWE TOEVOEGEN aan.
Bij Netwerknaam type je de SSID naam in van het verborgen netwerk..(indien van toepassing)
En bij maakt verbinding met selecteer je The internet.
Dit is een verborgen netwerkt vink je ook aan.(indien van toepassing)
Bij verificatie selecteer je GEDEELD.
Bij Gegevensversleuteling selecteer je WEB
Dan de netwerksleutel intypen .
Netwerktoegangsbeheer IEE 802.1X aanvinken(ben niet zeker of dit nodid is)
Bij EAP-TYPE selecteer je SMARTCARD OF CERTIFICAAT.(ben niet zeker of dit nodig is)
Dan voltooien en klaar
[
Dan de instellingen in de router.
In de router instellen bij MAC adress filter.
Allowed clients het MAC adress v/d Omnia en dan add.
Bij encryption & Authentication.
security : wep
authentication type : shared
keylength : 64 bits
inputtype :key
keytype : hex
key 1 :******
conform key :*****
-------------------------------------------
succes
was bij mij binnen 5 minuten binnen.Anoniem: 72689 schreef op woensdag 19 november 2008 @ 11:34:
[...]
Inmiddels zijn we 20 minuten verder maar het bestand is nog steeds niet binnen hahaha. Duurt wel erg lang zo.
Anoniem: 270541
Hélemaal mee eens !!Anoniem: 281115 schreef op woensdag 19 november 2008 @ 11:11:
Het bestand is een paar mb groot, dus misschien duurt de download even..
Gewoon een bruikbaar tooltje !!
Ik weet dat in de normale explorer, wanneer je een site bezoekt in een vreemde taal, je het verzoek krijgt om het talenpakket te installeren.
Nu is het zo dat mijn vriendin, van chinese afkomst is en af en toe een chines talige site wilt bezoeken met haar omniaatje (hij is tenslotte wit en dus vrouwelijk en dus toegestaan om er -tje achter te plakken
Is er een mogelijkheid om dit aan te passen in Opera/IE?
Het volgende doet zich voor:
Ik heb een simlock vrije omnia gekocht en m'n oude Tmobile sim kaartje erin gestopt nu werkt alles behalve 3g(+) verbindingen. Ik weet dat ik in een HSDPA dekkings gebied zit en op m'n N80 doet 3g het gewoon wel. Mijn omnia geeft nooit 3g dekking aan en forced altijd GPRS.
Erg frustrerend, ik heb al zowat alle netwerk opties doorlopen krijg gewoon niks

Yup dezelfde kaartAnoniem: 281115 schreef op woensdag 19 november 2008 @ 13:31:
gebruik je voor de Nokia dezelfde simkaart? Want als dat niet het geval is is het misschien geen usimkaart? Als het me dezelfde kaart in de Nokia wel werkt.. dan geen idee:)

Als je deze installeerd overschrijft hij dit dan over de standaard Opera van de Omnia?Anoniem: 268916 schreef op woensdag 19 november 2008 @ 13:56:
iemand nieuwe opera nodig ?
http://www.operamini.com/beta/
En werkt de widget dan nog met Opera, of start hij dan de oude?
[ Voor 76% gewijzigd door Anoniem: 268916 op 19-11-2008 13:59 ]
Hmmm dat is wel jammer.Anoniem: 268916 schreef op woensdag 19 november 2008 @ 13:59:
Opera Mini 4.2 beta installs next to any existing stable Opera Mini version on your device and will not overwrite any of your data
De Omnia zit nu gewoon opgescheept met de versie die erop staat.
En de widget kun je natuurlijk ook niet naar de nieuwe Opera verwijzen, dus zal je die telkens via Programma's moeten starten.
Anoniem: 281177
Ik heb de Omnia nu een dikke week in gebruik! Alles prima, alleen als ik meer dan 1 film(pje) in de tochplayer heb staan, loopt hij vast! Heb nu 2 afleveringen CSI erop gezet (Dvix), de eerste speelt ie prima af, als ik dan de 2e wil bekijken loopt ie vast. Als ik dan vanuit het menu de tochplayer wil openen, kan dat ook niet meer... Enige wat werkt is de telefoon uitzetten. Als ie dan weer aan is, kan ik de touchplayer wel weer openen, maar zodra ik de "2e" film wil afspelen, loopt ie weer vast!! Iemand enig idee hoe dit op te lossen is??!
Alvast bedankt!
William
Bedankt en geprobeerd maar nee hoor geen verbinding. Trouwens key 1 ? wat moet hier worden ingevoerd?Anoniem: 281127 schreef op woensdag 19 november 2008 @ 11:54:
[...]
Probeer deze instellingen eens bij mij werkte het.
WIFI- INSTELLINGEN OMNIA
Ga naar instellingen dan naar verbinding en naar WI-FI
Klik NIEUWE TOEVOEGEN aan.
Bij Netwerknaam type je de SSID naam in van het verborgen netwerk..(indien van toepassing)
En bij maakt verbinding met selecteer je The internet.
Dit is een verborgen netwerkt vink je ook aan.(indien van toepassing)
Bij verificatie selecteer je GEDEELD.
Bij Gegevensversleuteling selecteer je WEB
Dan de netwerksleutel intypen .
Netwerktoegangsbeheer IEE 802.1X aanvinken(ben niet zeker of dit nodid is)
Bij EAP-TYPE selecteer je SMARTCARD OF CERTIFICAAT.(ben niet zeker of dit nodig is)
Dan voltooien en klaar
[
Dan de instellingen in de router.
In de router instellen bij MAC adress filter.
Allowed clients het MAC adress v/d Omnia en dan add.
Bij encryption & Authentication.
security : wep
authentication type : shared
keylength : 64 bits
inputtype :key
keytype : hex
key 1 :******
conform key :*****
-------------------------------------------
succes
De router heeft geen Wep maar een Wpa-PSK sleutel is dit wellicht de boosdoener.
Laatste poging
Anoniem: 281177
EDIT, 2 filmpjes doen het nu wel, maar een hapert als een gek, terwijl ze allebei precies hetzelfde zijn, (qua grootte en bitrate etc. Iemand die hulp kan bieden?Anoniem: 281177 schreef op woensdag 19 november 2008 @ 16:37:
Hallo!
Ik heb de Omnia nu een dikke week in gebruik! Alles prima, alleen als ik meer dan 1 film(pje) in de tochplayer heb staan, loopt hij vast! Heb nu 2 afleveringen CSI erop gezet (Dvix), de eerste speelt ie prima af, als ik dan de 2e wil bekijken loopt ie vast. Als ik dan vanuit het menu de tochplayer wil openen, kan dat ook niet meer... Enige wat werkt is de telefoon uitzetten. Als ie dan weer aan is, kan ik de touchplayer wel weer openen, maar zodra ik de "2e" film wil afspelen, loopt ie weer vast!! Iemand enig idee hoe dit op te lossen is??!
Alvast bedankt!
William
Heeft hier iemand al een sd kaartje ontvangen of? want ik heb ooit bericht gehad gefeliciteerd bij je zit bij de eerst 600 en sindsdien niets meer gehoord. Heb al wel gehoord dat er mensen een xbox hebben ontvangen.
Heb nog wel een keer klanten service gebeld (ook al weer paar weken gelden) maar die zijn nou niet bepaald vriendelijk of behulpzaam.
Owh was er een actie dan? Naja dan zal er nog wel wat komen. en dat in zijn goedste nederlands
Key 1 is de eigen sleutel die je invoerd.Anoniem: 245235 schreef op woensdag 19 november 2008 @ 18:57:
[...]
Bedankt en geprobeerd maar nee hoor geen verbinding. Trouwens key 1 ? wat moet hier worden ingevoerd?
De router heeft geen Wep maar een Wpa-PSK sleutel is dit wellicht de boosdoener.
Laatste poging
Welke router heb jij ?? ik heb de Gigaset SX552 WLAN en bijencryption&Authentication kan ik bij
SECURITY de keuze maken voor WEP maar ook voor Wpa-PSK bij werkte het alleen met WEP versleuteling.
Anoniem: 275370
Kan je er ook barcode mee scannen ? (ik zoek een prog om 1d barcode mee te kunnen scannen en om te zetten naar tekst)Anoniem: 281115 schreef op woensdag 19 november 2008 @ 11:11:
Het bestand is een paar mb groot, dus misschien duurt de download even..
Zijn ze écht helemaal identiek? Heb je dat gechecked met een programma à la Gspot?Anoniem: 281177 schreef op woensdag 19 november 2008 @ 19:01:
[...]
EDIT, 2 filmpjes doen het nu wel, maar een hapert als een gek, terwijl ze allebei precies hetzelfde zijn, (qua grootte en bitrate etc. Iemand die hulp kan bieden?
Anoniem: 272326
Ik heb hetzelfde probleem. Heb jij het al opgelost?Anoniem: 273334 schreef op zondag 02 november 2008 @ 19:04:
als ik op internet wil krijg ik steeds een witte pagina met
je hebt geen toegang tot deze pagina
heb wel internet bundel
Alvast bedankt voor je hulp. Ik heb de zilveren KPN Gigaset. Inderdaad kan ik kiezen tussen WPA-PSK of WEP versleuteling. Als ik WEP kiest moet inderdaad de eerdere gegevens ingevoerd worden. Wat bedoel je met "eigen sleutel"moet ik iets verzinnen of zo ?Anoniem: 281127 schreef op woensdag 19 november 2008 @ 23:08:
[...]
Key 1 is de eigen sleutel die je invoerd.
Welke router heb jij ?? ik heb de Gigaset SX552 WLAN en bijencryption&Authentication kan ik bij
SECURITY de keuze maken voor WEP maar ook voor Wpa-PSK bij werkte het alleen met WEP versleuteling.
Als ik van je antwoordt heb, zal ik het weer proberen. Ik ben al 3 weken bezig een WiFi verbinding te maken maar zonder enig resultaat. Wellicht pakt hij dus die WPA-PSK niet. Ik hoor van je.
Anoniem: 127429
Verder nog twee vraagjes rond SPB :
- Iemand een idee hoe ik de achtergrond kan wijzigen ?
- Iemand een idee hoe ik de knop 'items' kan verwijderen (op sommige afbeeldingen zie je enkel de knoppen 'outlook', 'berichten' en 'gemiste oproepen') ?
Anoniem: 195051
na wat tuur/las ogen gekweekt te hebben om niet dezelfde vraag te stellen als iemand anders kom ik toch tot de conclusie dat ik een uniek probleempje heb.
ik heb meteen toen ik mijn Omnia kreeg (t-mobile branded) mijn outlook gegevens gesync met mijn (nieuwe) vista computer. Was nog een gedoe om een goede 'relatie' te krijgen maar alles is gelukt. Daarna wilde ik op het werk hetzelfde laten doen. Dit gaat echter via een server. ICT afdeling instellingen laten invullen en ook dit werkte als een tierelier. Probleem nu is echter dat ik thuis niet meer kan syncen zoals van te voren. Hij geeft 2 fouten aan waardoor synchronisatie niet lukt;
1 De server kan niet worden bereikt. Dit wordt mogelijk veroorzaakt door tijdelijke netwerkproblemen.
2 ActiveSync heeft een probleem gevonden op de bureaublad. (=copy paste vlgs mij moet het 'het bureaublad' zijn maar ja)
heeft hier iemand eerder al mee te maken gehad?
wees gegroet.......

Paul
Ik heb al op Google gezocht, maar vind hier niet echt een oplossing voor.
Heb je misschien al gekeken naar:Anoniem: 275370 schreef op woensdag 19 november 2008 @ 23:13:
Kan je er ook barcode mee scannen ? (ik zoek een prog om 1d barcode mee te kunnen scannen en om te zetten naar tekst)
QuickMark Mobile Barcode
MS AURA (filmpje)
en
Mobile Barcode SDK
Op het eerste gezicht lijkt Quickmark een aardige optie, ik las dat iemand anders AURA wel goed kon gebruiken om te scannen, maar vervolgens niets met het resultaat kon doen (volgens mij is het bij AURA expliciet de bedoeling dat je je scan upload/deelt). De SDK lijkt vooralsnog ook nog alleen dat, een SDK.
[ Voor 9% gewijzigd door letsa op 20-11-2008 09:57 ]
Bij key 1 moet je zelf een sleutel verzinnen ik heb een code uit 10 cijfers ingevuld deze moet je twee keer invullen.Anoniem: 245235 schreef op donderdag 20 november 2008 @ 00:06:
[...]
Alvast bedankt voor je hulp. Ik heb de zilveren KPN Gigaset. Inderdaad kan ik kiezen tussen WPA-PSK of WEP versleuteling. Als ik WEP kiest moet inderdaad de eerdere gegevens ingevoerd worden. Wat bedoel je met "eigen sleutel"moet ik iets verzinnen of zo ?
Als ik van je antwoordt heb, zal ik het weer proberen. Ik ben al 3 weken bezig een WiFi verbinding te maken maar zonder enig resultaat. Wellicht pakt hij dus die WPA-PSK niet. Ik hoor van je.
![]()
NederlandsAnoniem: 127429 schreef op donderdag 20 november 2008 @ 00:53:
Kan iemand die 'smart reader cab' even online gooien ?
Engels
Er is dus ook een Nederlandse versie beschikbaar.
Ik heb namelijk meer te maken met Nederlandse visitekaartjes en is dus wel makkelijk dat ik deze nu helemaal kan laten 'lezen'.
En over die Barcode scanner:
Wat is nu eigenlijk het nut van deze applicaties?
Als ik een barcode heb ingelezen kan ik dan alle gegevens hiervan zien of hoe werkt dit?
wil ik ook wel ff weten jaAnoniem: 270859 schreef op donderdag 20 november 2008 @ 10:39:
[...]
Ik heb namelijk meer te maken met Nederlandse visitekaartjes en is dus wel makkelijk dat ik deze nu helemaal kan laten 'lezen'.
En over die Barcode scanner:
Als ik een barcode heb ingelezen kan ik dan alle gegegevens hiervan zien of hoe werkt dit?
krijg je als je iets scanned de prijs van het artikel te zien of iets anders
Anoniem: 270859 schreef op donderdag 20 november 2008 @ 10:39:
Als ik een barcode heb ingelezen kan ik dan alle gegevens hiervan zien of hoe werkt dit?
Ja, dat is mogelijk. Door de gegevens van de barcode te matchen met gegevens van een externe partij (bijv. Amazon) kun je extra informatie automatisch ophalen. Met name A.U.R.A. lijkt me veelbelovend, uitgaande van het volgende stukje:Anoniem: 268916 schreef op donderdag 20 november 2008 @ 11:01:
wil ik ook wel ff weten ja
krijg je als je iets scanned de prijs van het artikel te zien of iets anders
Bron: http://blogs.zdnet.com/Stewart/?p=224The actual A.U.R.A. application is a bar code reader that uses the built in camera on most phones to take a snapshot of the bar code and then decipher what it is. By default from the application you can then look up the item on Amazon (using the mobile web interface) and find out price information about it. Additionally, you can share it on the Microsoft Research site and save it for later. But one of the interesting features is that Aura allows you to create your own "RSDF" (Resolution Service Definition File) files that can pull in other data. For instance instead of looking up price information on Amazon after scanning a barcode, I could look up whether or not that item had a CNet review and if so, display that on the screen. One current use case is GreenScanner.org, something put together by a professor at UC Irvine, Bill Tomlinson, that brings back environmental data on an item. So you can scan a book and the application tells you how much electricity was used to create it and what chemicals were used to make it.
Overigens lijkt het er naar deze tekst op dat AURA weldegelijk een sterk alternatief kan zijn, ik dacht dat het project nog onvolledig was.
*edit*
Oh, lijkt erop dat AURA has been shut down (in 2007 al:P). Jammer, het herkent de code best goed, het had meer kunnen worden...
[ Voor 5% gewijzigd door letsa op 25-11-2008 13:29 ]
Aan de hand van een barcode zien wat de prijs is, hoe het product gemaakt is, etc.
QuickMark Mobile Barcode
Mobile Barcode SDK
Dan zullen deze twee een soort gelijke functie hebben.
Heeft iemand deze applicaties al getest?
kan iemand ze trouwen zo online zetten dat we niet bij elke site een profiel moeten aanmakenAnoniem: 270859 schreef op donderdag 20 november 2008 @ 11:32:
Interessant stukje tekst!
Aan de hand van een barcode zien wat de prijs is, hoe het product gemaakt is, etc.
QuickMark Mobile Barcode
Mobile Barcode SDK
Dan zullen deze twee een soort gelijke functie hebben.
Heeft iemand deze applicaties al getest?
Anoniem: 196045
om gewoon een telefoonnummer in te tikken en te bellen?
of moet je dan eerst naar contacten, nieuw, toevoegen,naam intikken en dan pas nummer intikken en opslaan..

als ik bijvoorbeeld een nummer van iemand krijg om te bellen heb ik geen zin om dat eerst allemaal in te vullen.
kan ik bijvoorbeeld ook gewoon iemand belle, zonder dat hij in mijn telefoonlijst moet staan?
hoe doen jullie dat eigenlijk?
is hier misschien ook programmaatje voor om je toetsenbord in je 2dayscreen naar voren te laten komen?
zo kan je gelijk bellen.
als je het nummer intikt kan je ook kiezen bij menu (rechts) om die op te slaan in contacten.
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
Misschien hebben ze je probleem wel gelezen, maar weten ze het antwoord niet.Anoniem: 195051 schreef op donderdag 20 november 2008 @ 14:26:
jammer dat tot nu toe nog iedereen over mijn probleempje heen gelezen heeft. Is het dan toch zo gesneden koek dat ik er zelf uit moet komen?
Ikzelf heb ook nog nooit Outlook gebruikt, dus kan je hier niet mee helpen.
Probeer eens in dit deel en vorige delen te zoeken naar "Outlook" en kijk eens of je iets vindt. Misschien vindt je ook wel gebruikers die veel gebruik maken van Outlook die je zou kunnen vragen.
OCR is nog steeds Engels (staat ook als melding in het begin). Alleen het programma is Nederlands.Anoniem: 270859 schreef op donderdag 20 november 2008 @ 10:39:
[...]
http://www.bugmenot.com/Anoniem: 268916 schreef op donderdag 20 november 2008 @ 11:59:
[...]
kan iemand ze trouwen zo online zetten dat we niet bij elke site een profiel moeten aanmaken
Hmm ok jammerDeOS schreef op donderdag 20 november 2008 @ 14:53:
[...]
OCR is nog steeds Engels (staat ook als melding in het begin). Alleen het programma is Nederlands.
Heb het nog niet kunnen testen, omdat ik nog op mijn werk ben en nog niet heb kunnen installeren. Zal vanavond eens installeren en wat visitekaartje uitlezen.
Deze site heb ik nog nooit gezien, wel handig!
[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 270859 op 20-11-2008 15:04 ]
tja daar had ik dus die lasogen van gekregen. kheb vijf delen door gespit. Maar waar houden jullie contact personen dan mee up to date en je afspraken? Of gebruik je helemaal geen agenda functie?Anoniem: 270859 schreef op donderdag 20 november 2008 @ 14:33:
[...]
Misschien hebben ze je probleem wel gelezen, maar weten ze het antwoord niet.
Ikzelf heb ook nog nooit Outlook gebruikt, dus kan je hier niet mee helpen.
Probeer eens in dit deel en vorige delen te zoeken naar "Outlook" en kijk eens of je iets vindt. Misschien vindt je ook wel gebruikers die veel gebruik maken van Outlook die je zou kunnen vragen.
Wel een verkapte kick binnen 24h, maar goed.Anoniem: 195051 schreef op donderdag 20 november 2008 @ 15:08:
[...]
tja daar had ik dus die lasogen van gekregen. kheb vijf delen door gespit. Maar waar houden jullie contact personen dan mee up to date en je afspraken? Of gebruik je helemaal geen agenda functie?
Grote kans dat ze op je werk hebben ingesteld dat je telefoon direct met de exchange server moet synchroniseren of via een push mail constructie.
Je moet het zo instellen dan hij op je werk ook met outlook synchroniseerd en niet direct met de exchange server. Deze heb je thuis immers niet beschikbaar (outlook wel).
Anoniem: 280662
Ik zou hem super graag willen updaten, maar heb hiervoor een Vodafone update nodig voor de omnia..
Enig idee of er al een uit is?
Anoniem: 273921
XKHJ3 is uit.. Nieuwste Nederlandse rom.. Te vinden op modaco voor de liefhebber..
Getest..
i900_Dutch_XKHJ3 NON-BRANDED ONLY
XP Updater, dus niet updaten zonder windows XP en samsung modem driver..
Virusscanners/regkeyscanners uit...
Ik heb mijn telefoon nu eindelijk terug na 4 weken reparatie bij Dynafix.Anoniem: 273921 schreef op donderdag 20 november 2008 @ 15:45:
Voor de liefhebber
XKHJ3 is uit.. Nieuwste Nederlandse rom.. Te vinden op modaco voor de liefhebber..
Getest..
i900_Dutch_XKHJ3 NON-BRANDED ONLY
XP Updater, dus niet updaten zonder windows XP en samsung modem driver..
Virusscanners/regkeyscanners uit...
Aan de ene kant wil ik graag updaten, maar aan de andere kant ben ik bang dat ik dalijk weer mijn Omnia om zeep help en deze weer 4 weken kwijt ben.
Zou je mij precies kunnen vertellen hoe je dit nu gedaan hebt? Bij mij liep het namelijk helemaal fout af toen ik wilde gaan updaten naar HI3 toendertijd. (mag via Direct Message)
Anoniem: 273921
Of het nou firmware is van samsung.nl of van een andere site.. officieel of niet officieel.. Er is altijd kans op een brick tijdens het flashen.. Er hoeft maar iets fout te gaan. Dit kan zijn dat je virusscanner zegt HO, je regkeyscanner zegt: "stop eens met dat reg bestand" en je kan al de pineut zijn.Anoniem: 270859 schreef op donderdag 20 november 2008 @ 15:52:
[...]
Ik heb mijn telefoon nu eindelijk terug na 4 weken reparatie bij Dynafix.
Aan de ene kant wil ik graag updaten, maar aan de andere kant ben ik bang dat ik dalijk weer mijn Omnia om zeep help en deze weer 4 weken kwijt ben.
Zou je mij precies kunnen vertellen hoe je dit nu gedaan hebt? Bij mij liep het namelijk helemaal fout af toen ik wilde gaan updaten naar HI3 toendertijd. (mag via Direct Message)
Ik heb mijn telefoon ongeveer 30x geflashed nu naar alle talen en alle roms. Let hierbij wel op: NON-BRANDED telefoon.
Bij mij is het flashen van het telefoongedeelte wel eens fout gegaan, krijg je zo'n mooi driehoekje met uitroepteken op het beginscherm, maar hij start gewoon op. even billenknijpen, pc opnieuw opstarten, hard reset uitvoeren, nog een keer en klaar.
In principe is het gewoon zorg dat je een XP updater hebt;
zorg dat je de samsung modem driver hebt.
zorg dat je telefoon meer dan 50% is opgeladen, liefst 100%
Zorg dat je alle programma's die je niet gebruikt uit hebt staan. (NOD32 virusscanner/firewall hier en doe er niets mee voor het flashen).
hard reset je telefoon voor het flashen.
flashen en na het flashen altijd nog een hard reset doen.
ik weet niet 100 % zeker of het zo is, maar op mijn werk heb ik een Nokia N82 die ook via Exchange is verbonden en deze kan ook NIET meer syncen met outlook.Anoniem: 195051 schreef op donderdag 20 november 2008 @ 00:57:
goedenacht,
na wat tuur/las ogen gekweekt te hebben om niet dezelfde vraag te stellen als iemand anders kom ik toch tot de conclusie dat ik een uniek probleempje heb.
..........
heeft hier iemand eerder al mee te maken gehad?
wees gegroet.......![]()
Paul
Het is gewoon of het een, of het ander.
Als je bij de Nokia de gegevens erin zet komt die waarschuwing ook in beeld..
Zal bij de omnia niet anders zijn..
(daarom mijn prive omnia alleen outlook laten doen
EDIT:
ergens anders werd er gezegd, dat je je telefoon thuis niet met de server moet verbinden, maar dat kan je niet uitzetten, voordat je het probeert. Moet je alle instellingen eruit halen en reset geven.
[ Voor 12% gewijzigd door superericje op 20-11-2008 16:12 ]
Dit topic is gesloten.
Berichten over abonnementen en levertijden horen in [ABO] Het i900 Omnia levertijden en abonnementen topic