Miss het programma Nodata installeren op je omnia, zorgt er voor dat hij geen verbinding kan maken met gprs. Download link kan je vinden in de start post.Anoniem: 280662 schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 19:37:
Hallo allemaal, gister mijn Omnia binnengehad, schitterend ding!!!
Alleen paar puntjes.. WiFi doet het ook prima, Internet explorer en Opera browser doet hij gewoon.
Maar als ik naar Google Maps ga, pakt hij GPRS erbij. Als ik dit uitzet bij GPRS-certificaten dan gaat hij moeilijk doen en krijg ik constant pop-ups.
Bij live messenger heb ik dat ook. Pakt hij ook automatisch de GPRS erbij.
Kan iemand helpen? Alvast Bedankt!
Anoniem: 280662
Dankje voor de snelle reactie!HammerNL schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 19:45:
[...]
Miss het programma Nodata installeren op je omnia, zorgt er voor dat hij geen verbinding kan maken met gprs. Download link kan je vinden in de start post.
Ik heb die al op mijn omnia gezet.. Gewoon in Mijn Opslag.. Of moet hij ergens anders?
En moet ik dan ook iets aanklikken? (Ben een echte leek op dit gebied
Ik heb zelf nog niet geprobeerd de achtergrond te vervangen, heb alleen het achtergrondbestand van de spb skin uit de .dat file gehaald om deze ook op het vandaag scherm te kunnen gebruiken. Maar ik wil best even voor je kijken, zal het zo snel mogelijk doen (heb nu eventjes geen tijd).Anoniem: 127429 schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 00:22:
@ Koeisjovis :
Ik krijg nog steeds geen custom achtergrond in spb. Als ik het achtergrondbestand vervang gebeurt er niks, ik krijg gewoon een zwarte achtergrond ?? Kun je voor mij een kijkje nemen ? Ik heb hier een rar met daarin mijn spb-map (installatie) en de twee achtergronden (verticaal en horizontaal). Kun jij ff de nodige aanpassingen doen voor me ?
http://users.pandora.be/webwiper/SPB.rar
Verder gebruik ik skin 3.11, maar het valt me op dat onder het mapje 'navigatie' en 'games' geen items staan. Kan ik daar mijn gps-software en respectievelijke games onder krijgen, en zo ja, hoe ? Ook in het 'now' scherm bevat de vierde knop (items) geen bestanden ???
Je kunt games en navigatie toevoegen door in SPB onder Settings voor 'Customize Menu' te kiezen. Selecteer het onderdeel dat je wilt aanpassen en dan kun je een verwijzing naar een programma of een bestand instellen. Dit geldt ook voor 'My menu' op het now screen.
Als je dat bestand via je je pc op je omnia heb gezet, moet je hem eerst nog op je omnia installeren. Dit doe je door via de verkenner op je omnia naar het bestand te navigeren (op je opslagkaart of intern geheugen maakt niet uit) en hier op te klikken. Nu staat het programma 'NoData' in je programma lijst en kun je als het programma opstart, zien welke verbindingen beschikbaar zijn en dus aan of uitgezet moeten worden.Anoniem: 280662 schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 19:49:
[...]
Dankje voor de snelle reactie!
Ik heb die al op mijn omnia gezet.. Gewoon in Mijn Opslag.. Of moet hij ergens anders?
En moet ik dan ook iets aanklikken? (Ben een echte leek op dit gebied)
Anoniem: 280609
Wat ik raar vind is dat de interne geheugen (mijn apparaat) van 104.66 MB als Main Default opslaggeheugen is ingesteld voor alle opslag i.p.v. de 8 Gig @_@ (mijn opslag). Dus als je foto's en films maak dan slaat ie alles daarin op. Ook je wallpapier en programma's die ik erop wil installeren zet ie op de interne geheugen. En dit moet je zelf veranderen.
Ik merk dat er meer van zulke dingen zijn waar ze niet goed over nagedacht hebben en niet het is niet echt gebruiksvriendelijk. Je moet wel heel handig zijn om dit allemaal zelf uit te zoeken en in te stellen.
De meeste heb ik nu zo ingesteld dat ie op de 8Gig opslaat, maar is er een manier op dit voor alles in 1 keer te doen?
Ik merk dat er meer van zulke dingen zijn waar ze niet goed over nagedacht hebben en niet het is niet echt gebruiksvriendelijk. Je moet wel heel handig zijn om dit allemaal zelf uit te zoeken en in te stellen.
De meeste heb ik nu zo ingesteld dat ie op de 8Gig opslaat, maar is er een manier op dit voor alles in 1 keer te doen?
Dat is nu allemaal gelukt, en de GPRS is disabledHammerNL schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 22:51:
[...]
Als je dat bestand via je je pc op je omnia heb gezet, moet je hem eerst nog op je omnia installeren. Dit doe je door via de verkenner op je omnia naar het bestand te navigeren (op je opslagkaart of intern geheugen maakt niet uit) en hier op te klikken. Nu staat het programma 'NoData' in je programma lijst en kun je als het programma opstart, zien welke verbindingen beschikbaar zijn en dus aan of uitgezet moeten worden.
Maaaar nu, google maps.. Die opent hij simpelweg niet via WiFi... Hij geeft aan dat hij daar een aparte verbinding (GPRS) voor nodig heeft en dat ik naar de google site moet gaan voor meer info.
Ik heb vodafone. Zijn er uberhaupt mensen die via WiFi op google maps kunnen??
Ik heb net even voor je gekeken, met mijn gprs uitgeschakeld en WiFi aan kan ik gewoon google maps bekijken en navigeren, zonder popups of waarschuwingen. Zou zo 1,2,3 niet weten hoe jou probleem opgelost kan worden, google er wat op los zou ik zeggen.Anoniem: 280662 schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 23:46:
[...]
Dat is nu allemaal gelukt, en de GPRS is disabled
Maaaar nu, google maps.. Die opent hij simpelweg niet via WiFi... Hij geeft aan dat hij daar een aparte verbinding (GPRS) voor nodig heeft en dat ik naar de google site moet gaan voor meer info.![]()
Ik heb vodafone. Zijn er uberhaupt mensen die via WiFi op google maps kunnen??
Dit is de precieze melding die ik de hele tijd krijg:HammerNL schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 00:06:
[...]
Ik heb net even voor je gekeken, met mijn gprs uitgeschakeld en WiFi aan kan ik gewoon google maps bekijken en navigeren, zonder popups of waarschuwingen. Zou zo 1,2,3 niet weten hoe jou probleem opgelost kan worden, google er wat op los zou ik zeggen.
"Voor dit programma is een dataverbinding nodig. Neem contact op met uw provider, of ga op de computer naar www.google.com/gmm/configure.html voor meer informatie.
(Error: connectError [183])"
Al naar de site geweest maar staat alleen uitgelegd hoe je WiFi moet aanzetten.
Anoniem: 245235
Met welke provider tracht je WiFi verbinding te maken ? KPN, UpC etc ?Anoniem: 280662 schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 00:19:
[...]
Dit is de precieze melding die ik de hele tijd krijg:
"Voor dit programma is een dataverbinding nodig. Neem contact op met uw provider, of ga op de computer naar www.google.com/gmm/configure.html voor meer informatie.
(Error: connectError \[183])"
Al naar de site geweest maar staat alleen uitgelegd hoe je WiFi moet aanzetten.
Ik weet natuurlijk niet wat je bedoeld met de gewone manier van alarm instellen, maar in mijn SPB today scherm (professioneel) tik ik op datum, dan op volgend alarm, dan op klokje, en dan zoek ik het mp3 of wav bestand. Zorg wel dat het betreffende bestand in je windows map staat.Anoniem: 278629 schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 18:18:
Heb al flink gezocht, maar kan nog niet echt de ultieme oplossing vinden voor het instellen van een mp3 als alarm (om 's ochtends wakker mee te worden)?
Weet iemand of dit kan?
Eerst lukte me dit vanuit het Today 2 scherm (door middel van op de klok klikken en daar alarm in te stellen)
Nu maak ik gebruik van Spb mobile shell en moet ik gebruik maken van de gewone manier om alarm in te stellen, maar daar kan geen keuze gemaakt worden uit een mp3.
Het lijkt me sterk dat als het vanuit het samsung today 2 scherm lukt het bij deze manier ook moet lukken.
Anoniem: 19503
Mijn dank is grootHammerNL schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 09:34:
[...]
Je vinger even gedrukt houden op de foto dan krijg je zeg maar het rechtermuisknop menu a la windows. Hier kun je dan gewoon knippen ---> naar je map toe gaan ---plakken.
Wij hebben Internet van KPN. Mijn telefoon heeft vodafone voor de duidlijk heidAnoniem: 245235 schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 07:32:
[...]
Met welke provider tracht je WiFi verbinding te maken ? KPN, UpC etc ?
Hallo, Ik kan met mijn Omnia geen Wifi verbinding maken met de Experiabox van KPN. Bij jouw lukt het wel. Wat zijn de instellingen op de Omnia? en heb je nog een en ander aangepast in je experiabox ?Anoniem: 280662 schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 09:30:
[...]
Wij hebben Internet van KPN. Mijn telefoon heeft vodafone voor de duidlijk heid
Weet iemand toevallig waar ik in het register de Answer/ignore (bellen) softkeys kan vinden?
Anoniem: 278629
mariconjo schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 08:16:
[...]
Ik weet natuurlijk niet wat je bedoeld met de gewone manier van alarm instellen, maar in mijn SPB today scherm (professioneel) tik ik op datum, dan op volgend alarm, dan op klokje, en dan zoek ik het mp3 of wav bestand. Zorg wel dat het betreffende bestand in je windows map staat.
Dit had ik al geprobeerd, maar geen resultaat. Is dat het scherm waarbij je op de albeelding van een klein klokje moet tikken om het geluid in te stellen?mariconjo schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 08:16:
[...]
Ik weet natuurlijk niet wat je bedoeld met de gewone manier van alarm instellen, maar in mijn SPB today scherm (professioneel) tik ik op datum, dan op volgend alarm, dan op klokje, en dan zoek ik het mp3 of wav bestand. Zorg wel dat het betreffende bestand in je windows map staat.
En had wel ergens gelezen dat je om kon zetten naar .wav bestand, dat ie het dan wel weet. Maar vond dat beetje omslachtig en het lijkt me dat het met mp3 ook moet lukken.
een klein geel klokje inderdaad. Ik heb wel een wav bestand trouwens.Anoniem: 278629 schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 13:03:
[...]
Dit had ik al geprobeerd, maar geen resultaat. Is dat het scherm waarbij je op de albeelding van een klein klokje moet tikken om het geluid in te stellen?
En had wel ergens gelezen dat je om kon zetten naar .wav bestand, dat ie het dan wel weet. Maar vond dat beetje omslachtig en het lijkt me dat het met mp3 ook moet lukken.
Ik kan je G-Alarm aanraden. Is freeware en heeft zeer uitgebreide mogelijkheden. Zo kun je playlists maken van mp3tjes en die hoeven niet in de windows map te staan, wat weer opslaggeheugen scheelt. Je kunt er alarmpatronen mee instellen, het heeft een snoozefunctie en de grappige optie om je alarm uit te schakelen dmv het oplossen van een doolhof (zodat je meteen wakker bentAnoniem: 278629 schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 13:03:
[...]
Dit had ik al geprobeerd, maar geen resultaat. Is dat het scherm waarbij je op de albeelding van een klein klokje moet tikken om het geluid in te stellen?
@BarthlonAnoniem: 106939 schreef op zondag 09 november 2008 @ 12:54:
[...]
http://www.samsung.com/do...780&filetype=SW&language=
is dus oorspronkelijk niet voor de omnia, maar een tijdje terug heb ik het geinstalleerd en toen werkte het prima. de layout is iets anders dan de omnia today 2
Is deze bij jou goed schermvullend? De i780 heeft een resolutie van 320 x 320 en bij mij valt er inderdaad een deel buiten het scherm. Had jij dat niet? Ik zou deze graag willen gebruiken omdat ie iets compacter is dan de omnia versie en omdat ie ook een menu voor velgebruikte programma's heeft.
mischien iemand die antwoord heeft op mijn eerder gestelde vraag ?
ik heb de spbmobile shell, ik heb het vakje 'spbmobile shell starten bij startup' of iets dergelijks aangevinkt maar het thema word niet direct opgestart tijdens de startup, ik krijg aleen mijn orginele samsung thema, en na opstarten van het Now menu werkt de spbmobile shell pas.
wat kan ik hier aan doen ?
ik heb de spbmobile shell, ik heb het vakje 'spbmobile shell starten bij startup' of iets dergelijks aangevinkt maar het thema word niet direct opgestart tijdens de startup, ik krijg aleen mijn orginele samsung thema, en na opstarten van het Now menu werkt de spbmobile shell pas.
Anoniem: 125609
Hoe zorg je er nu trouwens dat telkens wanneer ik de usb modus verlaat iGo8 niet automatisch start? Ben het hier wel eens tegen gekomen maar kan het helaas niet meer vinden.
Anoniem: 218229
ik probeer mcguider op mn omnia te installeren, maar ik krijg de volgende foutmelding "cannot copy today screen" en kort erna nadat ik op ok klik een foutmelding "cannot copy icons "heb geprobeerd met met andere today screens, maar blijft deze foutmeldingen geven. iemand hier die er verstand van heeft ?
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 218229 op 15-11-2008 23:21 ]
hier precies hetselfde.
na het updaten naar j3 deed mijn omnia het niet meer.
nu de toestel na 2 weken terug , ,durf Ik het niet meer te updaten.
na het updaten naar j3 deed mijn omnia het niet meer.
nu de toestel na 2 weken terug , ,durf Ik het niet meer te updaten.
[ Voor 53% gewijzigd door kaher op 16-11-2008 00:08 ]
Ik weet even niet meer waar ik het vandaan heb, dus zou je even moeten googlen, maar je hebt hier Spb watcher voor, als je dit programma installeert, krijg je het spb deel wel gewoon als standaard.detonated schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 18:19:
mischien iemand die antwoord heeft op mijn eerder gestelde vraag ?
dan zal mp3 op die manier toch niet kunnen verwacht ik, toch bedankt.mariconjo schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 14:12:
[...]
een klein geel klokje inderdaad. Ik heb wel een wav bestand trouwens.
Zal het programma morgen eens even installeren, bedankt voor de tip. Heb ook spoonalarm geprobeerd, maar dat werkte niet helemaal goed icm Spb.koeisjovis schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 14:37:
[...]
Ik kan je G-Alarm aanraden. Is freeware en heeft zeer uitgebreide mogelijkheden. Zo kun je playlists maken van mp3tjes en die hoeven niet in de windows map te staan, wat weer opslaggeheugen scheelt. Je kunt er alarmpatronen mee instellen, het heeft een snoozefunctie en de grappige optie om je alarm uit te schakelen dmv het oplossen van een doolhof (zodat je meteen wakker bent).
Bij mij draait McGuider goed. Je dient de bestanden te plaatsen in de root of opslagkaart en vervolgens autorun aantikken voor installatie en de rest wijst voor zichzelf.Anoniem: 218229 schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 23:04:
ik probeer mcguider op mn omnia te installeren, maar ik krijg de volgende foutmelding "cannot copy today screen" en kort erna nadat ik op ok klik een foutmelding "cannot copy icons "heb geprobeerd met met andere today screens, maar blijft deze foutmeldingen geven. iemand hier die er verstand van heeft ?
Prima programma trouwens?
BTW kan iemand mij helpen die WiFi draait via de experiabox dus KPN om mijn Wifi draaiend te krijgen. Ik heb zo een beetje alles geprobeerd maar, kennelijk toch niet.
Wat zijn de instellingen in de Omnia ? Ik heb de WPA key ingevoerd maar pakt deze niet(dit is goed ingevoerd) Help even stap voor stap. Moet in Opera of Internet Explorer ook iets ingesteld worden?
Help
Anoniem: 190616
Ik heb momenteel een F480, ik ben aan het twijfelen om over te stappen naar de Omnia. Is het de moeite waard?! Zelfde touchscreen scherm?
alvast bedankt
alvast bedankt
Ik heb een 8GB MicroSD kaartje class 6 (6 MBp/s) besteld voor de Omnia, maar er zijn ook 16GB class 2 (2 MBp/s) kaartjes beschikbaar. Ga je die 2 of 6 mb sdnelheid merken, of kan ik beter gewoon voor de 16GB gaan?
Anoniem: 127429
2nd that ...Anoniem: 245235 schreef op zondag 16 november 2008 @ 10:09:
[...]
Bij mij draait McGuider goed. Je dient de bestanden te plaatsen in de root of opslagkaart en vervolgens autorun aantikken voor installatie en de rest wijst voor zichzelf.
Prima programma trouwens?
Gewoon alles in de root van je opslagkaartje, even installeren en gaan met de banaan. Er is een cab-bestandje om een veiligheidsmelding weg te nemen (zodat je dit bij elke reboot niet moet wegvinken), maar verder krijg ik hier niks raars. Krijg ook snel een fix en prog reageert accuraat. Heel tevreden over !
Anoniem: 218229
bedankt razz207 en webwiperAnoniem: 127429 schreef op zondag 16 november 2008 @ 12:05:
[...]
2nd that ...
Gewoon alles in de root van je opslagkaartje, even installeren en gaan met de banaan. Er is een cab-bestandje om een veiligheidsmelding weg te nemen (zodat je dit bij elke reboot niet moet wegvinken), maar verder krijg ik hier niks raars. Krijg ook snel een fix en prog reageert accuraat. Heel tevreden over !
ja omdat ik nog geen micro sd heb, probeerde ik dat op mijn intern geuheugen van 8 gig te plaatsen.
maar dat lukt dus niet, ik heb igo8 en garmin XT ook, en die kan je probleemloos op je intern geheugen plaatsen, maar wil die mcguider ook eens testen, om te vergelijken welke het beste is voor mij om te navigeren.
Ik zie ook dat je GPS kan aanzetten in de camera?
Wat doet dat precies, want ik merk geen verschil als ik het aanzet...
Wat doet dat precies, want ik merk geen verschil als ik het aanzet...
Daarmee kun je met behulp van de GPS module de coordinaten van de plek waar je je bevindt toevoegen aan de foto, zodat je achteraf kunt terugzien waar deze gemaakt is.
dan kan je de positie zien waar de foto gemaakt is.
bij sommige navigatie software kan je dan ook de foto in de map plaatsen.
schijnt.
bij sommige navigatie software kan je dan ook de foto in de map plaatsen.
schijnt.
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
Opzich is dat best logisch, maar als ik een foto maak met GPS aan, dan staat er niet waar de foto is gemaakt...
Dus ik vraag me af of hij wel werkt
Anoniem: 279631
als je een foto wil gaan maken, moet je na het opstarten van de camera even wachten. Want om de gps op te starten enzo (gaat automatisch hoor) duurt gewoon wat langer. Dus als je snel een foto wil gaan maken, dan is die gos functie niet zo handig, Aangezien je moet wachten
1) Je moet een fix hebben met satteliet, dat kan je herkennen aan een wit oplichtende radioschotel in linkerbovenhoek op het moment dat je foto wilt nemen.Anoniem: 280662 schreef op zondag 16 november 2008 @ 15:28:
Opzich is dat best logisch, maar als ik een foto maak met GPS aan, dan staat er niet waar de foto is gemaakt...
2) in de informatie van de foto (in mediagalerie) staan de coordinaten als ie goed geotagged is.
3) in de mediagalerie staat er een soort van kompaskruis op de foto (in thumbnail overzicht) als de foto goed geotagged is.
Maar het probleem is dat hij niet eens contact maakt met die satelliet. Hij licht namelijk niet op... : (
Welke GPS-instellingen moet ik gebruiken.. Want ik lees op sommige sites wat anders dat wat ik hier lees..
Welke GPS-instellingen moet ik gebruiken.. Want ik lees op sommige sites wat anders dat wat ik hier lees..
Van de Samsung mobile site:
"Bekende programma's als Route66, McGuider en Igo8 zijn direct te installeren en werken goed.
Het gebruik van GPSgate wordt sterk afgeraden, dit kan de bootsector van het toestel beschadigen."
Toch zie ik dat een hoop mensen hier GPSgate ism TomTom gebruiken. Niemand ooit problemen gehad? Zat er over te denken om het te installeren voor TomTom maar twijfel nu een beetje.
"Bekende programma's als Route66, McGuider en Igo8 zijn direct te installeren en werken goed.
Het gebruik van GPSgate wordt sterk afgeraden, dit kan de bootsector van het toestel beschadigen."
Toch zie ik dat een hoop mensen hier GPSgate ism TomTom gebruiken. Niemand ooit problemen gehad? Zat er over te denken om het te installeren voor TomTom maar twijfel nu een beetje.
Anoniem: 201908
ik heb TomTom draaien samen met Port Splitter 
Naja ik had TomTom draaien.. (me phone is gebricked met updaten..)
Naja ik had TomTom draaien.. (me phone is gebricked met updaten..)
ik heb juist gekozen voor route66 omdat ik dan juist geen apart proggie nodig had om het te draaien.
werkt goed, en dat voor maar 48 euro
Ik zet al me problemen wel even op een rijtje anders 
1. De GPS maakt geen verbinding tijdens mijn camera.. Misschien de verkeerde instellingen?
2. Google Maps kan ik alleen op met GPRS, en niet met WiFi. Hij geeft dan aan dat ik een data verbinding nodig heb. Misschien door Vodafone instelling ofzo?
3. Ik heb deze telefoon donderdag binnengekregen, alleen volgens mij heb ik een veeeeels te oude PDA en TELEFOON versie. Namelijk PDA XKHG5 en TELEFOON BUHG5 Alleen lees ik dat je je Vodafone toestel niet kan updaten.
Kan iemand mij helpen? Zeker met die 2e.. Want een vriend van me die kan gewoon op Google Maps via WiFi.. Die heeft geen Vodafone..
1. De GPS maakt geen verbinding tijdens mijn camera.. Misschien de verkeerde instellingen?
2. Google Maps kan ik alleen op met GPRS, en niet met WiFi. Hij geeft dan aan dat ik een data verbinding nodig heb. Misschien door Vodafone instelling ofzo?
3. Ik heb deze telefoon donderdag binnengekregen, alleen volgens mij heb ik een veeeeels te oude PDA en TELEFOON versie. Namelijk PDA XKHG5 en TELEFOON BUHG5 Alleen lees ik dat je je Vodafone toestel niet kan updaten.
Kan iemand mij helpen? Zeker met die 2e.. Want een vriend van me die kan gewoon op Google Maps via WiFi.. Die heeft geen Vodafone..
Anoniem: 31014
Ik heb mijn Vodafone wel gewoon geupdate.Anoniem: 280662 schreef op zondag 16 november 2008 @ 17:24:
....
Alleen lees ik dat je je Vodafone toestel niet kan updaten.
....
Allereerst de Samsung modem driver downloaden:
http://sg.samsungmobile.c...xp.zip&p_visitgbn=0000012
Daarna op Modaco registreren en in het speciale Omnia Rom Topic de laatste versie downloaden
en starten, aanwijzingen volgen en that's it
Waarom denk je dat je een oude versie hebt dan?Anoniem: 280662 schreef op zondag 16 november 2008 @ 17:24:
Ik zet al me problemen wel even op een rijtje anders
dat is de zelfde versie als ik heb, ook van vodafone.
ik krijg het ook maar niet voor elkaar om gm via de wifi te krijgen, gooit ook gelijk me gprs aan.
me wifi staat goed ingesteld.
ik krijg het ook maar niet voor elkaar om gm via de wifi te krijgen, gooit ook gelijk me gprs aan.
Je hebt je telefoon 3 dagen geleden binnen gekregen. Dat er niemand over praat kan net zo goed betekenen dat jij juist de nieuwste versie hebt!Anoniem: 280662 schreef op zondag 16 november 2008 @ 17:57:
Omdat ik iedereen hoor over HJ, en ik lees niks over de mijne
Hmm, dan ligt het dus niet aan mij! Dan ben ik toch benieuwd waar het dan aan ligt...chucky666 schreef op zondag 16 november 2008 @ 17:57:
Anoniem: 279839
------------------------chucky666 schreef op zondag 16 november 2008 @ 17:57:
wat ik weleens geprobeerd heb en dat stond op een ander forum, klinkt raar maar de telefoon uit zetten batterij even eruit halen en weer erin en opstarten, deed het bij mij iig weer, dus proberen maar
bij mij gooit ie dus gelijk gprs aan, hij vraagt me niets.
zet ik gprs uit dan doet ie dus niets.
Bij mij gooit hij dus ook gprs aan, maar nu niet meer door NoData.
Ik krijg nu dat ik een dataverbinding nodig heb en contact moet opnemen met mijn provider of naar de google site moet gaan.
Ik krijg nu dat ik een dataverbinding nodig heb en contact moet opnemen met mijn provider of naar de google site moet gaan.
het vreemde is, wifi doet het wel.
ik kan gewoon inet op met ie en opera.
maar start ik dus gm op dan start gprs.
zo probleem is het niet voor mij want ik heb er ook gewoon route 66 op staan.
maar vreemd vindt ik het wel.
Dan hebben we exact hetzelfde, dan verbaas het me niks dat andere het ook zullen hebben.
Ik kan namelijk ook gewoon op Internet en Opera, ook kan ik gewoon op messenger...
Morgen ga ik langs Vodafone.. Toch maar ff vragen hoe dit kan, en misschien dat ik zo'n internet abbo neem dan maakt het dus niet uit dat het via gprs gaat
Ik kan namelijk ook gewoon op Internet en Opera, ook kan ik gewoon op messenger...
Morgen ga ik langs Vodafone.. Toch maar ff vragen hoe dit kan, en misschien dat ik zo'n internet abbo neem dan maakt het dus niet uit dat het via gprs gaat
Zoals reeds aangegeven heb ik spb-shell 2.1 met het themes pack (http://www.imarche.net/omnia/index.php). Nu vroeg ik me al een tijd af hoe ik aan het weerbericht-scherm kon komen met het grote icoon in het midden (ik kreeg enkel het scherm met de kleine icoontjes en het overzicht van de volgende dagen). Net gevonden dus ... Bij het kiezen van een lay-out wordt de vraag gesteld om al dan niet een 'low memory lay-out' te gebruiken. Als je hier voor 'nee' kiest krijg je het scherm waarvan ik sprak 
Verder werkt spb-watcher prima ! Nu nog ff de menu's wat customizen ...
hoe heb jij spb watcher draaien/gedownload? ik had de .cab geinstaleerd maar bij de opstart gaf hij aan dat hij het progamma 'menulauncher' niet kon starten omdat het progamma niet 'veilig' zou zijn.Anoniem: 127429 schreef op zondag 16 november 2008 @ 21:55:
Zoals reeds aangegeven heb ik spb-shell 2.1 met het themes pack (http://www.imarche.net/omnia/index.php). Nu vroeg ik me al een tijd af hoe ik aan het weerbericht-scherm kon komen met het grote icoon in het midden (ik kreeg enkel het scherm met de kleine icoontjes en het overzicht van de volgende dagen). Net gevonden dus ... Bij het kiezen van een lay-out wordt de vraag gesteld om al dan niet een 'low memory lay-out' te gebruiken. Als je hier voor 'nee' kiest krijg je het scherm waarvan ik sprak
heb ik hem soms verkeerd geinstaleer of heb ik de verkeerde versie?
Het valt mij de laatste dagen ineens op dat de camera bij het maken van een foto een zacht "tikkend" geluidje maakt, waarvan ik denk dat het de auto focus is. Waarschijnlijk is er niks aan de hand, foto's zijn ook gewoon prima, maar het gekke is dat het me nog niet eerder is opgevallen.
Zou iemand kunnen bevestigen of dit bij hem/haar ook het geval is?
Zou iemand kunnen bevestigen of dit bij hem/haar ook het geval is?
Heeft iemand hier de NOS applicatie geinstalleerd? Zag dat deze wel beschikbaar is voor Windows Mobile, maar de Samsung Omnia stond niet bij de geschikte telefoons. Heb de applicatie wel gedownload, maar hij werkt niet goed. Vroeg me af of dit aan verbindingsinstellingen ligt of de applicatie gewoon nog niet werkt.
Ik heb hem net geinstalleerd, en hij doet het bij mij prima!
Denk dan dat het aan je verbinding ligt...
Alsnog bedankt voor de tip!:)
Denk dan dat het aan je verbinding ligt...
Alsnog bedankt voor de tip!:)
GM werkt bij mij wel op Wifi. Dus het is wel mogelijk.Anoniem: 279839 schreef op zondag 16 november 2008 @ 19:44:
[...]
------------------------
wat ik weleens geprobeerd heb en dat stond op een ander forum, klinkt raar maar de telefoon uit zetten batterij even eruit halen en weer erin en opstarten, deed het bij mij iig weer, dus proberen maar
Heb T-Mobile Rom btw.OkeOkeOke schreef op zondag 16 november 2008 @ 22:57:
[...]
GM werkt bij mij wel op Wifi. Dus het is wel mogelijk.
Werkt bij mij ook niet lekker. In Teletekst kan ik geen paginanummer invieren, en wat ik vreemd vind is dat er ook geen streaming functie voor video beschikbaar is.Anoniem: 278629 schreef op zondag 16 november 2008 @ 22:23:
Heeft iemand hier de NOS applicatie geinstalleerd? Zag dat deze wel beschikbaar is voor Windows Mobile, maar de Samsung Omnia stond niet bij de geschikte telefoons. Heb de applicatie wel gedownload, maar hij werkt niet goed. Vroeg me af of dit aan verbindingsinstellingen ligt of de applicatie gewoon nog niet werkt.
1. Cab file vanop de Omnia openen en installeren onder 'mijn apparaat'detonated schreef op zondag 16 november 2008 @ 22:11:
[...]
hoe heb jij spb watcher draaien/gedownload? ik had de .cab geinstaleerd maar bij de opstart gaf hij aan dat hij het progamma 'menulauncher' niet kon starten omdat het progamma niet 'veilig' zou zijn.
heb ik hem soms verkeerd geinstaleer of heb ik de verkeerde versie?
2. In SPB installatiemap 'MenuLauncher.exe' kopiëren
3. Map aanmaken in root van 'mijn apparaat' : /program files/spb mobile shell
4. 'menulauncher.exe' in die map kopiëren
5. soft reset
6. in 'instellingen' van het today screen enkel 'spb-watcher' als item aanvinken
done !
'k Zal duimen
zal er ooit officiele vodafone software uitkomen? en als je probeert er software op te zetten
en het misluktheb je dan nog garantie?
en het misluktheb je dan nog garantie?
Anoniem: 280333
is het ook mogelijk om het scherm van wanneer je gebeld wordt te veranderen? Ik moet nu donders goed kijken om te zien wie er belt... het liefst gewoon fullscreen met het nummer groot te zien.
Bij mij werkt Wifi niet ook niet met Internet Explorer en Opera. Wat zijn de instellingen van Opera en Explorer?chucky666 schreef op zondag 16 november 2008 @ 20:54:
het vreemde is, wifi doet het wel.
Heb je bij de Wifi instellingen iets bijzonder ?
Anoniem: 270859
Als ik thuis op mijn WIFI zit lukt het ook niet om op GoogleMaps te komen, omdat ik binnen zit. Als ik voor de deur ga staan heb ik goede verbinding met WIFI en binnen een minuut verbinding met 5-8 satelieten van GoogleMaps.chucky666 schreef op zondag 16 november 2008 @ 20:46:
bij mij gooit ie dus gelijk gprs aan, hij vraagt me niets.
Doet je WIFI het helemaal niet (geen verbinding), of kun je geen site openen in Opera / Internet Explorer?Anoniem: 245235 schreef op maandag 17 november 2008 @ 01:26:
[...]
Bij mij werkt Wifi niet ook niet met Internet Explorer en Opera. Wat zijn de instellingen van Opera en Explorer?
Heb je bij de Wifi instellingen iets bijzonder ?
Bij verbinden met WiFi zie ik wel mijn account maar als ik verbinding maakt dan geeft hij uiteindelijk niet beschikbaar en dus geen verbinding.Ik heb de WPA-key goed ingevoerd en het is een Experiabox van KPN. Wellicht moet in Opera of Explorer instellingen worden gedaan. Ik heb Opera op "The Internet"staan. Ik denk dat het te maken heeft met geen verbinding met WiFi, maar weet het niet zeker.Anoniem: 270859 schreef op maandag 17 november 2008 @ 09:23:
[...]
Als ik thuis op mijn WIFI zit lukt het ook niet om op GoogleMaps te komen, omdat ik binnen zit. Als ik voor de deur ga staan heb ik goede verbinding met WIFI en binnen een minuut verbinding met 5-8 satelieten van GoogleMaps.
[...]
Doet je WIFI het helemaal niet (geen verbinding), of kun je geen site openen in Opera / Internet Explorer?
Als iemand via KPN experiabox wel verbinding heeft wil ik graag weten wat de instellingen zijn.Misschien helpt dit ??
Als je bovenin de taakbalk op het WIFI icoontje klikt zie je dan dat je verbinding hebt? (1-4 balkjes groen)Anoniem: 245235 schreef op maandag 17 november 2008 @ 09:50:
[...]
Bij verbinden met WiFi zie ik wel mijn account maar als ik verbinding maakt dan geeft hij uiteindelijk niet beschikbaar en dus geen verbinding.Ik heb de WPA-key goed ingevoerd en het is een Experiabox van KPN. Wellicht moet in Opera of Explorer instellingen worden gedaan. Ik heb Opera op "The Internet"staan. Ik denk dat het te maken heeft met geen verbinding met WiFi, maar weet het niet zeker.
Als iemand via KPN experiabox wel verbinding heeft wil ik graag weten wat de instellingen zijn.Misschien helpt dit ??
Ga eens naar: Instelling - Verbinding - Browser verbinding - Automatisch instellingen detecteren aanvinken, en probeer vervolgens Opera op te starten en een site te bezoeken.
Anoniem: 270541
Ik moet er nou om lachen......heb sinds de aanschaf van mijn OMNIA ( augustus ) tot afgelopen weekend nooit WIFI-verbinding gekregen thuis....Anoniem: 280662 schreef op zondag 16 november 2008 @ 20:50:
Bij mij gooit hij dus ook gprs aan, maar nu niet meer door NoData.

Nou blijkt dat de instellingen in mijn router niet goed stonden.....die liet maar 1 connectie toe....die van mijn pc alleen.....

Even aangepast en nou gaan als een speer !!!!!!!!!!
Ik moest via instellingen mac-adressen meerdere connecties toestaan , peece a cake !!

Kijk eens aan!Anoniem: 270541 schreef op maandag 17 november 2008 @ 10:04:
[...]
Ik moet er nou om lachen......heb sinds de aanschaf van mijn OMNIA ( augustus ) tot afgelopen weekend nooit WIFI-verbinding gekregen thuis....![]()
Nou blijkt dat de instellingen in mijn router niet goed stonden.....die liet maar 1 connectie toe....die van mijn pc alleen.....![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Even aangepast en nou gaan als een speer !!!!!!!!!!
Ik moest via instellingen mac-adressen meerdere connecties toestaan , peece a cake !!
Als je nou het Mac-adres van je Omnia in je Router zet kun je gewoon verbinding maken, zonder dat je een WEP of WPA in zou hoeven vullen. Ligt natuurlijk aan de instellingen van je router.
Mijn eigen WiFi netwerk zie ik maar opgegeven moment zie ik"niet beschikbaar"als ik verbinding tracht te maken.Bovendien kan het dus Opera ook niet inladen. Had wel een keer een openverbinding maar toe kon hij via Opera ook niet laden gaf een "fout in netwerk". Moet er instellingen gedaan worden bij Opera ?Anoniem: 270859 schreef op maandag 17 november 2008 @ 09:53:
[...]
Als je bovenin de taakbalk op het WIFI icoontje klikt zie je dan dat je verbinding hebt? (1-4 balkjes groen)
Ga eens naar: Instelling - Verbinding - Browser verbinding - Automatisch instellingen detecteren aanvinken, en probeer vervolgens Opera op te starten en een site te bezoeken.
Wat zou eventueel fout zijn bij maken van verbinding met eigen netwerk ?
Misschien ligt dit aan het bereik. Ga eens wat dichter bij je router zitten, zodat de verbinding optimaal wordt.Anoniem: 245235 schreef op maandag 17 november 2008 @ 10:16:
[...]
Mijn eigen WiFi netwerk zie ik maar opgegeven moment zie ik"niet beschikbaar"als ik verbinding tracht te maken.Bovendien kan het dus Opera ook niet inladen. Had wel een keer een openverbinding maar toe kon hij via Opera ook niet laden gaf een "fout in netwerk". Moet er instellingen gedaan worden bij Opera ?
Wat zou eventueel fout zijn bij maken van verbinding met eigen netwerk ?
De instellingen gebruiken om op Opera te komen:
Instelling - Verbinding - Browser verbinding - Automatisch instellingen detecteren aanvinken
Anoniem: 260000
@ Chucky: heeft route66 ook de mogelijkheid om je contacts te gebruiken, want dit kan volgens mij alleen bij TomTom en niet bij iGo en McGuider? En waar heb jij Route 66 Mobile 8 voor EUR 48 gekocht?chucky666 schreef op zondag 16 november 2008 @ 17:12:
ik heb juist gekozen voor route66 omdat ik dan juist geen apart proggie nodig had om het te draaien.
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 260000 op 17-11-2008 16:14 ]
Ben al 2 uur aan het proberen MCguider aan de praat te helpen,krijg maar geen gps ontvangst,
Wie kan me helpen de instellingen weer goed te krijgen,heb alle compoorten veranderd en weet niet meer hoe het nou stond.
Alle hulp is welkom,alvast bedankt hoor

Wie kan me helpen de instellingen weer goed te krijgen,heb alle compoorten veranderd en weet niet meer hoe het nou stond.
COM 7Anoniem: 19503 schreef op maandag 17 november 2008 @ 12:24:
Ben al 2 uur aan het proberen MCguider aan de praat te helpen,krijg maar geen gps ontvangst,![]()
Wie kan me helpen de instellingen weer goed te krijgen,heb alle compoorten veranderd en weet niet meer hoe het nou stond.![]()
COM 9
Baudrate 4800
Dan zou het moeten werken.
Anoniem: 280609
Waar en voor hoeveel heb je die 8GB MicroSD kaartje class 6 besteld? Ik wil graag ook 1tje maar ik kan niet zo gauw class 6 vinden (wel class 4)/jochem8 schreef op zondag 16 november 2008 @ 11:11:
Ik heb een 8GB MicroSD kaartje class 6 (6 MBp/s) besteld voor de Omnia, maar er zijn ook 16GB class 2 (2 MBp/s) kaartjes beschikbaar. Ga je die 2 of 6 mb sdnelheid merken, of kan ik beter gewoon voor de 16GB gaan?
Bij GPS status Harware kiezen en automatisch laten zoeken. Wel even buiten staan (brr...) en geduld hebben om een fix te krijgen.Anoniem: 19503 schreef op maandag 17 november 2008 @ 12:24:
Ben al 2 uur aan het proberen MCguider aan de praat te helpen,krijg maar geen gps ontvangst,![]()
Wie kan me helpen de instellingen weer goed te krijgen,heb alle compoorten veranderd en weet niet meer hoe het nou stond.![]()
En op de Omnia instellingen>systeem>externe gps>gps programmapoort 3>hardware com 9>baudrate 4800>toegang>gps automatisch beheren annvinkenOkeOkeOke schreef op maandag 17 november 2008 @ 14:21:
[...]
Bij GPS status Harware kiezen en automatisch laten zoeken. Wel even buiten staan (brr...) en geduld hebben om een fix te krijgen.
Anoniem: 273623
Peepz,
Elke keer als ik mijn omnia oplaad en hem snachts in de netoplader laat zitten, blijft sochtends het scherm zwart.
Slechts een soft-reset laat hem weer aan springen, errug vervelend....
iemand een idee of suggestie hoe je dit probleem kan verhelpen??
ik draai trouwens nog steeds de HH1, aangezien het hier maar blijkt dat hj3 flashen nog niet echt "Safe" is...
Elke keer als ik mijn omnia oplaad en hem snachts in de netoplader laat zitten, blijft sochtends het scherm zwart.
ik draai trouwens nog steeds de HH1, aangezien het hier maar blijkt dat hj3 flashen nog niet echt "Safe" is...
Kijk eens bij:Anoniem: 273623 schreef op maandag 17 november 2008 @ 15:31:
Peepz,
Instelling - Systeem - Batterij
Hier kun je instellingen veranderen die te maken hebben met de Energiespaarstand en Standby.
Gaat de Omnia ook niet aan als je 1 keer kort op de aan/uit knop drukt?
Anoniem: 280242
Als ik via Opera Mobile wil internetten via GPRS/HSDPA/3G dan lukt dit prima. Echter, ook als deze verbinding inmiddels open staat, lukt het me niet om email op te halen via deze verbinding via Outlook mobile. Dit lukt alleen via Wifi, daar werkt het weer probleemloos op, maar met andere verbindingen dus niet.
Wie weet hier de oplossing voor? Voor mij is het vrij essentieel om overal email uit te kunnen lezen in noodgevallen mbt werk.
Wie weet hier de oplossing voor? Voor mij is het vrij essentieel om overal email uit te kunnen lezen in noodgevallen mbt werk.
OkeOkeOke schreef op maandag 17 november 2008 @ 14:21:
[...]
Bij GPS status Harware kiezen en automatisch laten zoeken. Wel even buiten staan (brr...) en geduld hebben om een fix te krijgen.
Altijd leuk om te horen dat het werkt.Anoniem: 19503 schreef op maandag 17 november 2008 @ 16:10:
[...]
YES!!!hij werkt hoor,eenmaal buiten snel aan de praat,nu werkt het binnen ook gewoon,bedankt voor jullie hulp hoor
![]()
*weg*
Voordat je je vraag opnieuw plaatst is het misschien handig om eerst naar de antwoorden op je vorige bericht te zoeken. Daarbij is kicken binnen 24 uur niet wenselijk.
Voordat je je vraag opnieuw plaatst is het misschien handig om eerst naar de antwoorden op je vorige bericht te zoeken. Daarbij is kicken binnen 24 uur niet wenselijk.
[ Voor 79% gewijzigd door pven op 17-11-2008 19:15 ]
Anoniem: 106939
heb je aparte software voor nodig, zit niet standaard in wm in ieder geval.Anoniem: 280333 schreef op zondag 16 november 2008 @ 23:53:
is het ook mogelijk om het scherm van wanneer je gebeld wordt te veranderen? Ik moet nu donders goed kijken om te zien wie er belt... het liefst gewoon fullscreen met het nummer groot te zien.
s2u2 heeft een functie om full-screen weer te geven wie er belt, dat kun je proberen...
in wm kun je inderdaad niet een mp3 als alarm instellen, best stom is dat (dat is dus "het scherm waarbij je op de albeelding van een klein klokje moet tikken"Anoniem: 278629 schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 13:03:
[...]
samsung heeft echter een eigen klok/alarm applicatie meegeleverd die bereikbaar is via today 1(?)/2 en ook via de samsung launcher. dit programmatje (heel toepasselijk "clock" genaamd
dit programmatje laat je bijna elk willekeurig geluidsbestand als mp3 instellen en de reminder/notificatie komt keurig in je today scherm.
misschien een beetje vogelen, maar het is dus heel goed mogelijk
de weergave van tekens etc worden geregeld door de csc. op modaco zijn er aardig wat threads/posts over dit onderwerp, met name over het weergeven van oosterse tekens etc. ik heb me er zelf niet in verdiept, want ik heb er niets mee van doen, maar als je daar zoekt zult gij vinden (hoop ik voor jeApplePie schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 10:59:
Ik heb veel chinese en japanse muziek en heb daarbij de chinese / japanse characters, alleen word deze niet herkend door Touch Player.
Is het mogelijk om ervoor te zorgen dat m'n i900 wel overweg kan met deze characters?
Zodat ze wel goed in beeld komen?
En is 't mogelijk om ook de feedback trillingen te krijgen bij het typen op de
Samsung keyboard? Bv. tijdens het typen van een sms?
Ik heb al eens gelezen over internetten op je laptop, via je telefoon aan de laptop te hangen (USB). Dan moet je op je telefoon deel internetverbinding kiezen (share internetconnection), maar deze heb ik helemaal niet op mijn telefoon staan.. Kan iemand bevestigen of het op deze manier moet, of dat het op een andere manier kan (wel via USB, zodat het me niet stroom kost via bluetooth). Kan het artikel niet meer vinden waar ik het gelezen had.
Start --> Programma's --> Gedeelde internet verbindingf1fr33k schreef op maandag 17 november 2008 @ 18:01:
Ik heb al eens gelezen over internetten op je laptop, via je telefoon aan de laptop te hangen (USB). Dan moet je op je telefoon deel internetverbinding kiezen (share internetconnection), maar deze heb ik helemaal niet op mijn telefoon staan.. Kan iemand bevestigen of het op deze manier moet, of dat het op een andere manier kan (wel via USB, zodat het me niet stroom kost via bluetooth). Kan het artikel niet meer vinden waar ik het gelezen had.
Als hij daar niet staat heb je waarschijnlijk een afwijkende ROM?
Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions
Als je je Omnia via Active Sync met een usb kabel verbindt, heb je al een internetverbinding opje omnia.f1fr33k schreef op maandag 17 november 2008 @ 18:01:
Hij wil internetten op zijn laptop via zijn telefoon, niet andersom.
Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions
Ik heb hem nu opnieuw geinstalleerd en de applicatie doet het nu wel. Alleen heb ik hetzelfde probleem met het invoeren van een paginanummer in teletekst. De invoer lukt wel maar de pagina wordt niet geladen. (wat eerst automatisch ging op mijn Nokia N82)OkeOkeOke schreef op zondag 16 november 2008 @ 23:10:
[...]
Werkt bij mij ook niet lekker. In Teletekst kan ik geen paginanummer invieren, en wat ik vreemd vind is dat er ook geen streaming functie voor video beschikbaar is.
Iemand hier een oplossing voor?
Zie nu trouwens dat het laden met '#' moet, was ik even vergeten.Anoniem: 278629 schreef op maandag 17 november 2008 @ 19:24:
[...]
Ik heb hem nu opnieuw geinstalleerd en de applicatie doet het nu wel. Alleen heb ik hetzelfde probleem met het invoeren van een paginanummer in teletekst. De invoer lukt wel maar de pagina wordt niet geladen. (wat eerst automatisch ging op mijn Nokia N82)
Iemand hier een oplossing voor?
Het paginanummer kan ingevoerd worden door het teletekst scherm aan te raken bovenin dit gedeelte van het scherm. Helemaal optimaal werkt dit dus nog niet (deze balk hoort standaard zichtbaar te zijn), maar zo moet het lukken.
volgens route 66 wel heb ik gelezen, maar mij is het niet gelukt.Anoniem: 260000 schreef op maandag 17 november 2008 @ 11:08:
[...]
@ Chucky: heeft route66 ook de mogelijkheid om je contacts te gebruiken, want dit kan volgens mij alleen bij TomTom en niet bij iGo en McGuider? En waar heb jij Route 66 Mobile 8 voor EUR 48 gekocht?
http://www.pdawijzer.nl/gsmshop/product?product=2532
Ja lukt idd. Is niet echt handig. Het onderste stuk van het scherm blijft ook wit, niet echt mooi.Anoniem: 278629 schreef op maandag 17 november 2008 @ 19:28:
[...]
Zie nu trouwens dat het laden met '#' moet, was ik even vergeten.
Het paginanummer kan ingevoerd worden door het teletekst scherm aan te raken bovenin dit gedeelte van het scherm. Helemaal optimaal werkt dit dus nog niet (deze balk hoort standaard zichtbaar te zijn), maar zo moet het lukken.
Ik werk in een computerzaak waar ik dat kan bestellen. Maar merk je dat snelheidsverschil? Of kan ik beter voor opslagruimte kiezen i.p.v. snelheid?Anoniem: 280609 schreef op maandag 17 november 2008 @ 12:53:
[...]
Waar en voor hoeveel heb je die 8GB MicroSD kaartje class 6 besteld? Ik wil graag ook 1tje maar ik kan niet zo gauw class 6 vinden (wel class 4)/
Voor de mensen die nog twijfelen of ze moeten updaten: Het is mij op deze manier gelukt:Arno89 schreef op donderdag 13 november 2008 @ 14:50:
Ok ik heb even hulp/advies nodig.
Ik wilde mijn Omnia gaan laten updaten bij een Service Centre. Van te voren even gebeld en kreeg ik te horen dat ze de Omnia niet meer wilden updaten omdat het te vaak fout gaat. Ik moest hem maar opsturen naar Samsung... Dus ik dacht "Nou dan ga ik het zelf wel proberen."
Maar bij de eerste stap gaat het al fout: Omnia is aangesloten en gesynced met ActiveSync. Wanneer ik vervolgens de ebootupdater XP start, de 2 vinkjes aanvink en op "Controleer Apparaat" klik krijg ik de melding: "Het apparaat is al voorzien van de laatste firmware." Terwijl dit echt niet zo is.... Ik heb de versie HH8/HH4 en mijn batterij is binnen een dag leeg. Hierboven was ook iemand die deze melding kreeg met versie HH8/HH4. Hij sloeg de ebooter stap over en zit nu met een bricked Omnia. Ik wil de ebooter stap dus niet overslaan, maar hij doet niets omdat hij zegt dat ik al de nieuwste firmware heb. Telefoon is dus nog ongewijzigd en volledig werkend, maar niet geupdate. Op google kan ik geen oplossing vinden. Iemand een idee? Bvd.
-Eerst heb ik de Samsung Modem Driver geïnstalleerd voor de zekerheid.
-Toen deze fix op mijn telefoon uitgevoerd:
* Press the 'dial' key to the left of the optical pad to bring up the dialer
* With the onscreen keypad input *#1546792*#
* Select 'Preconfiguration'
* Enter code *#81230*# and select OK
* Select 'Singapore', with the default Operator (maakt niet uit welke, je ontvangt gewoon je provider
instellingen nadat je hem geflashed hebt.
* Accept this, DEVICE WILL HARD RESET
-Toen de telefoon aan de pc gehangen, verandert naar massa opslag en het taal bestand (XKHJ3) op de geheugenkaart gekopieerd.
-Telefoon terug veranderd naar ActiveSync
-Taalbestand uitgevoerd d.m.v. Instellingen > Systeem > Taal veranderen
Ik heb dus de Ebooter stap overgeslagen.
Draai nu tevreden HJ3 en het is een verademing dat de batterij nu +/- 3 dagen mee gaat
Ah thanks, zie het nu idd staan. Had bij verbindingen en dergelijke gekeken maar kon hem daar al niet vinden. Deze moet het doen. Draai met versie HH8/ HH4. Heb hem nog niet willen updaten ivm de vele bricks. Denk dat deze versie niet slecht is, althans heb nog niet echt problemen.DeOS schreef op maandag 17 november 2008 @ 19:10:
[...]
Start --> Programma's --> Gedeelde internet verbinding
Als hij daar niet staat heb je waarschijnlijk een afwijkende ROM?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Berichten over abonnementen en levertijden horen in [ABO] Het i900 Omnia levertijden en abonnementen topic
Berichten over abonnementen en levertijden horen in [ABO] Het i900 Omnia levertijden en abonnementen topic