Samsung SGH-i900 Omnia - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 140.840 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245235

chucky666 schreef op woensdag 12 november 2008 @ 13:09:
ik heb sinds maandag ook een omnia, en ben er toch wel tevreden mee.
me vrouw heeft een f480 en die vind ik toch wel wat beter reageren, maarja daar is wel over heen te komen.

maar nu even een vraag, als je de widget van nieuw berichten op je vandaag blad hebt gesleept blijft ie er staan.
krijg je een bericht dan lees je die en dan is de widget weer weg en kan je hem weer terug gaan slepen.
kan die niet met een instelling ofzo gewoon erop blijven staan :?

duurt trouwens wel lang voor er een sms of mms aankomt zeg, weet niet of het aan de omnia ligt of aan vodafone.
stuur ik iets met de omnia dan krijg ik bijna gelijk op me andere mobiel het bericht.
stuur ik met me andere toestel een bericht naar de omnia dan is het maar afwachten wanneer die aankomt.
ik kreeg dus gistermiddag een mms die ik zelf had verzonden op maandag ochtend?
Ik heb zelf geen ervaring met het ontvangen van Sms en MMS. Wat ik wel heb met Vodafone dat als de etiquettestand is aangevinkt en bij een oproep het toestel wordt omgedraaid om het geluid te dempen het geluid wordt gedempt maar als je direct na verbreking van verbinding naar het toestel belt je de melding krijgt dat "het toestel is uitgeschakeld"terwijl op de Omnia er gewoon verbinding is met het netwerk van Vodafone.
Na enige tijd is de verbinding hersteld.
Vervelend want ongewild en niet merkbaar ben je offline :(

Hebben andere Vodafone gebruikers dat ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 270859

Anoniem: 245235 schreef op woensdag 12 november 2008 @ 13:53:
[...]

Ik heb zelf geen ervaring met het ontvangen van Sms en MMS. Wat ik wel heb met Vodafone dat als de etiquettestand is aangevinkt en bij een oproep het toestel wordt omgedraaid om het geluid te dempen het geluid wordt gedempt maar als je direct na verbreking van verbinding naar het toestel belt je de melding krijgt dat "het toestel is uitgeschakeld"terwijl op de Omnia er gewoon verbinding is met het netwerk van Vodafone.
Na enige tijd is de verbinding hersteld.
Vervelend want ongewild en niet merkbaar ben je offline :(

Hebben andere Vodafone gebruikers dat ook
Ik denk niet dat dit iets specifieks is voor Vodafone.
De Omnia heeft gewoon even tijd nodig om weer beschikbaar te zijn na de etiquette stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Mijn vriendin heeft sinds een tijdje ook de Omnia, echter zat er geen handleiding in het pakket.
Weet iemand toevallig of deze in PDF te verkrijgen is, aangezien ik deze nergens kan vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72689

endless schreef op woensdag 12 november 2008 @ 15:15:
Mijn vriendin heeft sinds een tijdje ook de Omnia, echter zat er geen handleiding in het pakket.
Weet iemand toevallig of deze in PDF te verkrijgen is, aangezien ik deze nergens kan vinden..
Deze staat op de bijgeleverde cd rom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 268916

Google maybe en anders op de site van samsung zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op de website van Samsung heb je zowel een verkorte als een uitgebreide handleiding te vinden!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronic1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-02 16:34
hoi,

ik heb een probleem met email verzenden en ontvangen hij maakt volgens mij geen verbinden.
het rare is dat hij een paar dagen geleden het gewoon deed heb niks veranderd of zo.
ik heb ook al geprobeerd om een account te verwijderen en er opnieuw opgezet maar helaas nog steeds niks.
iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronic1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-02 16:34
ben ik weer, heb het al gevonden om 1 of andere reden was mijn inlognaam veranderd

iig bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

is het eigenlijk mogelijk om 2 omnia's via een data kabel met elkaar te verbinden voor bestands overdacht ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-07 12:33

rCk

Anoniem: 268916 schreef op woensdag 12 november 2008 @ 10:35:
[...]

2: hangt er van af hoe je je accu hebt getraind en of er nog verbindingen open staan of andere processen draaien
En hoe train je de accu optimaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik ben vanmiddag even langs de vodafone in eindhoven geweest (piazza 44), maar daar kreeg ik te horen dat ik niet bij hun (als samsung servicepoint) terecht kon voor het updaten van mijn samsung omnia.. Iemand die een samsung service point kent die zijn naam wel eer aan doet? Liefst beetje in de straal van Eindhoven, den bosch, tilburg, breda (daar tussen ergens O-) )

Daarnaast heb ik nog een micro sd kaartje gekocht van 4Gb. Ik was van tevoren echter van plan om een kaartje van 8Gb te halen, dit werd mij echter niet aangeraden door een medewerker van de Saturn in Tilburg. Hij gaf als reden dat mijn telefoon er langzamer van wordt en dergelijke... Klopt dit??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 279631

rCk schreef op woensdag 12 november 2008 @ 17:55:
[...]

En hoe train je de accu optimaal?
ik denk dat ongeveer wel 1089234 genoemd is op deze forum!

maar goed bij deze: Je mobiel gebruiken tot dat de accu helemaal leeg is (niet als ie aangeeft dat ie bijna leeg is, maar als ie uit gaat (doe ik iig)) en dan volledig opladen (tot dat het lampje bij de uit knop groen is)

TIP: als het accu bijna leeg is en je wilt hem eigenlijk opladen, dan kun je even googlemaps(met gps), internet,wifi,bluetooth en mp3 speler aanzetten en dan is je accu zo leeg;)

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 279631 op 12-11-2008 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 280395

Ik heb sinds 1 dag een omnia. Heb een vraagje. Ik wil dat mijn smsjes opgeslagen worden op de 8 gb geheugen (mijn opslag), zodat het niks met het werkgeheugen te maken heeft. Kan ik ook de cache van Opera instellen om op het grote geheugen opgeslagen te worden? Want ik word gek van hoe snel hij aan geeft dan mijn geheugen vol zit.

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 280395 op 12-11-2008 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 280395 schreef op woensdag 12 november 2008 @ 19:02:
Ik heb sinds 1 dag een omnia. Heb een vraagje. Ik wil dat mijn smsjes opgeslagen worden op de 8 gb geheugen (mijn opslag), zodat het niks met het werkgeheugen te maken heeft. Kan ik ook de cache van Opera instellen om op het grote geheugen opgeslagen te worden? Want ik word gek van hoe snel hij aan geeft dan mijn geheugen vol zit.
wat jij bedoeld komt niet omdat je te veel smsjes hebt. dat komt omdat als je een programma afsluit met het x'je bovenaan rechts, dan sluit het programma niet echt af maar dan word ie geminimaliseerd. Dus dan moet je via taakbeheer (hoofdmenu-->instellingen-->systeem-->taakbeheer) de programmas die je niet gebruikt ook daadwerkerlijk afsluit (i.v.m. de werkgeheugen). Dat kun je ook doen door de bovenste knop aan de recht zijkant van je omnia 2 seconden in te drukken en dan ''stop alle takken" drukken.;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 280395

ok bedankt, maar waar worden de smsjes dan bewaard trouwens? Klopt het wel dat als je lang internet, dat ook het geheugen vol kan raken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 279706

Op de site van Samsung Nederland kan je een update afhalen voor je Omnia maar op de site van Samsung België niet, is daar een reden voor of kan ik gewoon (woon te België) de update afhalen via Samsung Nederland??

Btw, ik heb:

PDA: i900XXHJ3/CEHJ2
TELEFOON: i900XXHH9

Is bovenstaande versie "out-to-date"?

Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 280395 schreef op woensdag 12 november 2008 @ 19:16:
ok bedankt, maar waar worden de smsjes dan bewaard trouwens? Klopt het wel dat als je lang internet, dat ook het geheugen vol kan raken?
ik weet niet zoveel van computers etc, dus misschien is het dom wat ik ga zeggen, maar volgens mij worden de smsjes in de klein intern geheugen van de omnia, foto/video/muziek/etc in de 8gb geheugen en alle programmas die open hebt staan dat is je werkgeheugen!

Maar ik twijfel nu al of het klopt eigenlijk:P!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 279706 schreef op woensdag 12 november 2008 @ 19:25:
Op de site van Samsung Nederland kan je een update afhalen voor je Omnia maar op de site van Samsung België niet, is daar een reden voor of kan ik gewoon (woon te België) de update afhalen via Samsung Nederland??

Btw, ik heb:

PDA: i900XXHJ3/CEHJ2
TELEFOON: i900XXHH9

Is bovenstaande versie "out-to-date"?

Bedankt alvast!
hij is ENORM "out of date" zeg, ik snap niet dat je er nog mee kunt bellen :o . Nee als ik jou was zou ik niet de software van de nederlandse site halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232548

Anoniem: 279631 schreef op maandag 10 november 2008 @ 11:16:
[...]

Bij Hi is het ook zo dat je geen streaming mag doen zeg maar (anders betaal je 0,25c per minuut), maar ik heb hi en ik heb zelf nog nooit iets van gemerkt. Ik luister elke dag radio via internet (grieks radio) en heel soms kijk naar een filmpje op youtube, maar niks terug gezien op de rekening!
Griek, hoe zit het met de snelheid van internet bij Hi. Is dit tenenkrommend langzaam of valt er wel mee te leven? Want als ik zo in het levertijden en abbo's topic kijk moet het een wereld van verschil zijn?
Ben van plan om één dezer dagen bij Hi voor de omnia te gaan.. maar ik moet niet hebben dat ik 1 minuut moet wachten voordat een pagina geopend is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232548 schreef op woensdag 12 november 2008 @ 20:22:
[...]

Griek, hoe zit het met de snelheid van internet bij Hi. Is dit tenenkrommend langzaam of valt er wel mee te leven? Want als ik zo in het levertijden en abbo's topic kijk moet het een wereld van verschil zijn?
Ben van plan om één dezer dagen bij Hi voor de omnia te gaan.. maar ik moet niet hebben dat ik 1 minuut moet wachten voordat een pagina geopend is...
ik weet niet wat snel of langzaam vind, noem maar een site en dan zeg ik je wel hoe lang hij er over doet.

een paar voorbeelden

om twekers.net te laden doet ie 55 sec over. Dan bedoel ik ook dat ie dan volledig ingeladen, maar na 20 seconden kun je opzich al dingen lezen enzo.

nos.nl volledig: 40s
voldoende: 30s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125609

edit....

[ Voor 94% gewijzigd door Anoniem: 125609 op 12-11-2008 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248383

Ik werk met de SPBshell op mn omnia.

Ik heb nu in mijn beginscherm de volgende mappen staan:

-Tools/ Programs/ Settings

Ik zou hier graag een snelkoppeling willen hebben naar het Hoofdmenu (wat er standaard op zit)
Ik wil dit graag aangezien dit hoofdmenu wel overzichtelijk is en hij makkelijk werkt...

Iemand die misschien weet hoe ik hier een snelkop kan plaatsen? (Via settings en dan customize menu werkt niet.)

Of iemand die weet hoe ik het Programscherm van SPB kan aanpassen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 279631 schreef op woensdag 12 november 2008 @ 20:50:
[...]

ik weet niet wat snel of langzaam vind, noem maar een site en dan zeg ik je wel hoe lang hij er over doet.

een paar voorbeelden

om twekers.net te laden doet ie 55 sec over. Dan bedoel ik ook dat ie dan volledig ingeladen, maar na 20 seconden kun je opzich al dingen lezen enzo.

nos.nl volledig: 40s
voldoende: 30s
Ik heb een Hi abo en mijn internet snelheid is dikke prima! Vraag me alleen wel af hoe dat zit met streamen... had ook gelezen dat dat niet zou mogen bij Hi eindeloos online.

Heb toen met Hi klantenservice gebeld en die vertelden mij dat je gewoon kon youtuben etc, zolang het binnen de perken zou blijven (lees: gemiddeld gebruik)

Iemand anders met andere ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En bij mij doet hij er hooguit 5 a 8 sec over om een pagina te loaden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

*weg*

Voor dit soort berichten hebben we juist [ABO] Het i900 Omnia levertijden en abonnementen topic geopend :)

[ Voor 86% gewijzigd door pven op 12-11-2008 22:16 ]

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248383 schreef op woensdag 12 november 2008 @ 21:20:
[...]

Ik heb een Hi abo en mijn internet snelheid is dikke prima! Vraag me alleen wel af hoe dat zit met streamen... had ook gelezen dat dat niet zou mogen bij Hi eindeloos online.

Heb toen met Hi klantenservice gebeld en die vertelden mij dat je gewoon kon youtuben etc, zolang het binnen de perken zou blijven (lees: gemiddeld gebruik)

Iemand anders met andere ervaringen?
live stream is altijd buiten je bundel dus extra kosten zijn van toepassing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127429

Heb ik eindelijk door dat ik naast .cab ook .exe bestanden kan installeren via 'Device Center'. Heb ik zo'n honderd van die bestanden weggeflikkerd omdat ik een foutmelding kreeg toen ik wilde installeren, merk ik nu pas dat het toch kan ... Guess I'm not the sharpest tool in the shed :p

Verder heb ik alles zowat aan de praat gekregen ! Wifi werkt vlekkeloos (ongelooflijk op hoeveel plaatsen een onbeveiligd netwerk ter beschikking is :) ), bt-overdracht lukt, gps en software werken vlotjes, ... En de batterij gaat momenteel zo'n 5-tal dagen mee met redelijk intensief gebruik.

Enkel de camera vind ik nog minder, krijg het niet scherp naar mijn zin ... Heb al met de instellingen liggen klooien, maar het betert niet ...

Super foon verder !

snap niet wat iedereen over de camera zeurt ik maak er prima foto's mee

Afbeeldingslocatie: http://album.partyflock.nl/54784079.jpg
ordinaire kerstballen

Afbeeldingslocatie: http://album.partyflock.nl/54784082.jpg
mooie regenboog achter een boerderij

Afbeeldingslocatie: http://album.partyflock.nl/54784095.jpg
een van mijn garnalen in mn aquarium

Anoniem: 270541

Anoniem: 127429 schreef op woensdag 12 november 2008 @ 23:44:
Heb ik eindelijk door dat ik naast .cab ook .exe bestanden kan installeren via 'Device Center'. Heb ik zo'n honderd van die bestanden weggeflikkerd omdat ik een foutmelding kreeg toen ik wilde installeren, merk ik nu pas dat het toch kan ... Guess I'm not the sharpest tool in the shed :p

Verder heb ik alles zowat aan de praat gekregen ! Wifi werkt vlekkeloos (ongelooflijk op hoeveel plaatsen een onbeveiligd netwerk ter beschikking is :) ), bt-overdracht lukt, gps en software werken vlotjes, ... En de batterij gaat momenteel zo'n 5-tal dagen mee met redelijk intensief gebruik.

Enkel de camera vind ik nog minder, krijg het niet scherp naar mijn zin ... Heb al met de instellingen liggen klooien, maar het betert niet ...

Super foon verder !
uuh...device center ?? verklaar je nader graag......
Hoe heb je wifi aan de praat gekregen , weet je zeker dat je internet via wifi ?
Bij mij lukt 't allemaal nog niet , hij pakt steeds GPRS als verbinding.......... 8)7

HammerNL schreef op woensdag 12 november 2008 @ 18:54:
Daarnaast heb ik nog een micro sd kaartje gekocht van 4Gb. Ik was van tevoren echter van plan om een kaartje van 8Gb te halen, dit werd mij echter niet aangeraden door een medewerker van de Saturn in Tilburg. Hij gaf als reden dat mijn telefoon er langzamer van wordt en dergelijke... Klopt dit??
Ik heb er een 8GB SDHC Ultra in zitten (is misschien 10 - 15 euro duurder dan de normale), maar merk niet veel van capaciteitsverlies.
De opslagkaart is ongeveer voor de helft vol, en werkt nog steeds net zo snel als voorheen.
Anoniem: 232548 schreef op woensdag 12 november 2008 @ 20:22:
[...]

Reactie van de Hi Klantenservice:
"Uit je e-mail begrijp ik dat je een toestel hebt dat een HSDPA verbinding aan kan. Wanneer je echter gebruik maakt van je Hi SIM-kaart maakt dit kaartje verbinding met het UMTS-netwerk. Het is dus niet mogelijk op je toestel van een HSDPA verbinding gebruik te maken via een Hi aansluiting."

"Binnen het UMTS-dekkingsgebied zijn inbelsnelheden tot 57,6 kbit/s beschikbaar. Dit is te vergelijken met de huidige ISDN-modemverbinding op het vaste net."

"Uit je e-mail begrijp ik dat je wilt weten of Hi gebruik gaat maken van de HSDPA verbinding. Helaas kan ik hier geen uitspraken over doen."

• HammerNL
  • Niet online
Anoniem: 270859 schreef op donderdag 13 november 2008 @ 08:57:
Ik heb er een 8GB SDHC Ultra in zitten (is misschien 10 - 15 euro duurder dan de normale), maar merk niet veel van capaciteitsverlies.
De opslagkaart is ongeveer voor de helft vol, en werkt nog steeds net zo snel als voorheen.
Oké.. en ik zit dus nu met 4Gb... Iets te ijverige Saturn medewerker dan, stond gewoon met 8Gb in mijn handen.
"Uit je e-mail begrijp ik dat je een toestel hebt dat een HSDPA verbinding aan kan. Wanneer je echter gebruik maakt van je Hi SIM-kaart maakt dit kaartje verbinding met het UMTS-netwerk. Het is dus niet mogelijk op je toestel van een HSDPA verbinding gebruik te maken via een Hi aansluiting."
Hmm, als ik hier in eindhoven mijn verbinding aanzet (Hi eindeloos online), staat er bovenin mijn scherm 3G en als ik dan naar een website navigeer, verandert dit in: 3G+ Volgens het boekje zou dit betekenen dat ik verbinding heb met een HSDPA verbinding? Of wil dit '+' alleen maar zeggen dat er data overdracht plaatsvindt?

Anoniem: 270859 schreef op donderdag 13 november 2008 @ 08:57:
[...]

"Binnen het UMTS-dekkingsgebied zijn inbelsnelheden tot 57,6 kbit/s beschikbaar. Dit is te vergelijken met de huidige ISDN-modemverbinding op het vaste net."

"Uit je e-mail begrijp ik dat je wilt weten of Hi gebruik gaat maken van de HSDPA verbinding. Helaas kan ik hier geen uitspraken over doen."
Dus eigenlijk is het zinloos om HSDPA aan te zetten want het vreet alleen energie.

En over streamen:

Volgens mij moet je extra voor betalen normaal, maar ik heb nooit een rekening van gekregen (ik zit bij hi he).

HammerNL schreef op donderdag 13 november 2008 @ 09:13:
[...]

Hmm, als ik hier in eindhoven mijn verbinding aanzet, staat er bovenin mijn scherm 3G en als ik dan naar een website navigeer, verandert dit in: 3G+ Volgens het boekje zou dit betekenen dat ik verbinding heb met een HSDPA verbinding? Of wil dit '+' alleen maar zeggen dat er data overdracht plaatsvindt?
Als er 3G+ of H staat maak je verbinding met HSDPA
Anoniem: 279631 schreef op donderdag 13 november 2008 @ 09:16:
[...]

Dus eigenlijk is het zinloos om HSDPA aan te zetten want het vreet alleen energie.

En over streamen:

Volgens mij moet je extra voor betalen normaal, maar ik heb nooit een rekening van gekregen (ik zit bij hi he).
Ja, voor nu is het vrijwel zinloos. Misschien dat ze bij Hi snel de overstap gaan maken van UMTS naar HSDPA. Ze konden me niet vertellen wanneer de HSDPA verbinding gebruikt kan worden door Hi Klanten.

Ik heb het streamen nog niet getest, maar zelfs op de site staat dat er extra kosten in rekening worden gebracht bij streaming en dataverbruik in het buitenland.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 270859 op 13-11-2008 09:23 ]

• HammerNL
  • Niet online
Anoniem: 270859 schreef op donderdag 13 november 2008 @ 09:22:
[...]
Als er 3G+ of H staat maak je verbinding met HSDPA
Ja, oké maar ik was er vergeten bij te vermelden dat ik een Hi abonnement heb, eindeloos online.
Maar volgens mij vergis ik me omdat die icoontjes nogal op elkaar lijken. In het boekje zie ik dat het icoontje voor verbinding met UMTS, het logo 3G in een zwart hokje is en voor HSDPA 3G met een plusje 'in' dit zwarte hokje.

Maar op mijn mobiel zie ik het 3G logo in zwart hokje, dus neem aan UMTS, maar als ik dan naar een website navigeer verandert dit bij mij in een 3G logo in zwart hokje, met 'daarbuiten' een plusje??

HammerNL schreef op donderdag 13 november 2008 @ 09:33:
[...]

Ja, oké maar ik was er vergeten bij te vermelden dat ik een Hi abonnement heb, eindeloos online.
Maar volgens mij vergis ik me omdat die icoontjes nogal op elkaar lijken. In het boekje zie ik dat het icoontje voor verbinding met UMTS, het logo 3G in een zwart hokje is en voor HSDPA 3G met een plusje 'in' dit zwarte hokje.

Maar op mijn mobiel zie ik het 3G logo in zwart hokje, dus neem aan UMTS, maar als ik dan naar een website navigeer verandert dit bij mij in een 3G logo in zwart hokje, met 'daarbuiten' een plusje??
Als je Hi Eindeloos hebt kun je geen verbinding maken met HSDPA volgens de klantenservice. Jij hebt waarschijnlijk 3G (UMTS) en dat plusje ernaast zal wel betekenen dat je verbinding hebt.

• HeyJIJdaar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-07 11:58
Hmm, mijn Omnia doet helemaal niets meer.

Ik dacht dat de batterij leeg was, maar opladen via de computer wil hij niet; reageert nergens op.
Ook een AC-usb oplader reageert hij niet op.
Accu uithalen wekt de Omnia niet tot leven, ook resetten werkt niet.

Wat nu, nog iemand tips?

HeyJIJdaar schreef op donderdag 13 november 2008 @ 10:15:
Hmm, mijn Omnia doet helemaal niets meer.

Ik dacht dat de batterij leeg was, maar opladen via de computer wil hij niet; reageert nergens op.
Ook een AC-usb oplader reageert hij niet op.
Accu uithalen wekt de Omnia niet tot leven, ook resetten werkt niet.

Wat nu, nog iemand tips?
Opladen via de snellader? (stopcontact)
Brand het aan/uit lampje?

Anoniem: 195854

Anoniem: 127429 schreef op woensdag 12 november 2008 @ 23:44:

Super foon verder !
Kun je mij vertellen hoe ik zonder hulp van de pc .exe bestanden kan installeren op mijn Omnia ?? Heb mijn hele foon binneste buiten gekeerd maar ik kan nergens "Device Center" vinden. :?

Alvast bedankt.

• HeyJIJdaar
Anoniem: 270859 schreef op donderdag 13 november 2008 @ 10:19:
[...]

Opladen via de snellader? (stopcontact)
Brand het aan/uit lampje?
De snellader heb ik niet bij me, het lampje van het opladen in de Omnia brandt niet.

Anoniem: 195854 schreef op donderdag 13 november 2008 @ 10:27:
[...]

Kun je mij vertellen hoe ik zonder hulp van de pc .exe bestanden kan installeren op mijn Omnia ?? Heb mijn hele foon binneste buiten gekeerd maar ik kan nergens "Device Center" vinden. :?

Alvast bedankt.
Als je CAB bestanden op je Omnia zet kun je ze makkelijk via de verkenner openen en installeren.
Met behulp van ActivSync of USB massaopslag zet je gewoon je bestanden in een zelfgemaakte map (bijv. Install) op je interne geheugen of je opslagkaart.
HeyJIJdaar schreef op donderdag 13 november 2008 @ 10:30:

[...]

De snellader heb ik niet bij me, het lampje van het opladen in de Omnia brandt niet.
Ik zou eerst even thuis proberen om met je snellader op te laden en als je dan geen lampje ziet bij de aan/uit knop, zou ik even langs de winkel gaan waar je hem gekocht hebt of een Samsung Service point.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 270859 op 13-11-2008 10:36 ]

Anoniem: 195854

[quote]Anoniem: 270859 schreef op donderdag 13 november 2008 @ 10:33:
[...]

Als je CAB bestanden op je Omnia zet kun je ze makkelijk via de verkenner openen en installeren.
Met behulp van ActivSync of USB massaopslag zet je gewoon je bestanden in een zelfgemaakte map (bijv. Install) op je interne geheugen of je opslagkaart.

[...]

Dat je .cab bestanden via de gsm zelf kan installeren is mij bekent, maar " Webwiper" had het over .exe bestanden installeren via Device Center op je toestel zelf zonder tussenkomst van de pc.Vandaar mijn vraag hoe dat te doen ?

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:36
Anoniem: 195854 schreef op donderdag 13 november 2008 @ 10:40:
[...]
Dat je .cab bestanden via de gsm zelf kan installeren is mij bekent, maar " Webwiper" had het over .exe bestanden installeren via Device Center op je toestel zelf zonder tussenkomst van de pc.Vandaar mijn vraag hoe dat te doen ?
Mobile Device Center is activesync voor windows vista. Dit is dus net zoals bij activesync niet zonder tussenkomst van de PC. PC heb je hierbij gewoon nodig om de bestanden over te zetten.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Anoniem: 195854 schreef op donderdag 13 november 2008 @ 10:40:
[...]

[...]

Je zou toch eerst de bestanden van je pc naar je Omnia moeten overzetten.
Device center heb ik nog nooit gezien op de Omnia. Zonder je pc kun je alleen aan bestanden komen door middel van downloads.

• f1fr33k
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-03 11:26
Zelf heb ik nu ook internet via mijn mobiel. Bij de shop waar ik hem gehaald hem noch het Service Point van Samsung kon me vertellen over mijn internet. Kon af en toe niet op internet, terwijl degene naast me wel. Nu lukt het internette dus wel, maar het verloopt via GPRS. Ik heb vernomen dat HSPDA het snelste is, maar hoe doe ik dat zo instellen? Wel schandalig dat ze me hier in de winkel nog niet mee konden helpen, terwijl ze zelf ook een WM based telefoon hebben (en nota bene dezelfde provider)..

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
HeyJIJdaar schreef op donderdag 13 november 2008 @ 10:15:
Hmm, mijn Omnia doet helemaal niets meer. Ik dacht dat de batterij leeg was, maar opladen via de computer wil hij niet; reageert nergens op. Ook een AC-usb oplader reageert hij niet op. Accu uithalen wekt de Omnia niet tot leven, ook resetten werkt niet.
Blijkbaar heeft de Omnia een minimale accucapaciteit nodig om het laadproces te starten. Verschillende gebruikers - waaronder mogelijk jij ook - hebben het klaargespeeld de batterij zo ver te ledigen dat de Omnia het laadproces niet meer kan/wil starten. In veel gevallen komt dit door de Omnia op te laden via de USB-aansluiting. Er gaan verschillende theorieën rond, maar een feit is dat de USB-aansluiting niet in staat is om de Omnia volledig op te laden - zelfs na dagen lang onafgebroken aangesloten te zijn (de groende led zal nooit aangaan). Het gekke is dat de batterij-indicator van Windows Mobile wel weer 100% aanduidt na laden via USB maar de batterijduur duidelijk veel korter is dan wanneer de Omnia via de netadapter geladen werd. Ik heb dat zelf ook ervaren: Laden via de netadapter gaf me voor 3 dagen standby terwijl 100% via de USB-aansluiting me amper een dag verder hielp. Sterker, sommigen beweren dat het laden via USB hun accu verder ledigde in plaats van bij te laden. In enkele gevallen ging de Omnia spontaan "dood" na het loskoppelen van de USB-lader - waaraan het toestel toch uren had zitten "laden" - omdat er onvoldoende acculading resteerde. Zelfs de netadapter bracht dan geen uitkomst meer.

Ik vind de thread niet meteen terug, maar ik dacht dat er op modaco.com een gebruiker een schijnbaar dode accu weer tot leven had gewekt door de netadapter telkens een tiental seconden in te steken, uit te trekken, even wachten en dan weer opnieuw die cyclus te herhalen. En dat voor een lange tijd... Mogelijk puur toeval natuurlijk. Ik raad je aan om de verschillende Omnia user communities af te schuimen naar lotgenoten. Mogelijk kom je wel een werkende oplossing tegen. Als je daar geen zin in hebt kun je ook gewoon garantie claimen.

Hoedanook, voordat er meer duidelijkheid is rond de USB-zaak wordt alleszins ten stelligste aangeraden om de Omnia via de netadapter op te laden en niet via USB - zeker wanneer de accu ver leeg is. Daarnaast is het bij Lithium-Ion-accu's sowieso aangeraden om de accu frequent bij te laden en niet te wachten tot ze leeg is. Dit type accu's heeft een verwaarloosbaar geheugeneffect waardoor je gerust op elk moment mag bijladen.

• HammerNL
  • Niet online
f1fr33k schreef op donderdag 13 november 2008 @ 10:58:
Zelf heb ik nu ook internet via mijn mobiel. Bij de shop waar ik hem gehaald hem noch het Service Point van Samsung kon me vertellen over mijn internet. Kon af en toe niet op internet, terwijl degene naast me wel. Nu lukt het internette dus wel, maar het verloopt via GPRS. Ik heb vernomen dat HSPDA het snelste is, maar hoe doe ik dat zo instellen? Wel schandalig dat ze me hier in de winkel nog niet mee konden helpen, terwijl ze zelf ook een WM based telefoon hebben (en nota bene dezelfde provider)..
Of je HSDPA kunt gebruiken ligt ook aan, waar je je op dat moment bevindt. Niet overal is HSDPA beschikbaar, als het niet aanwezig is wordt er overgeschakeld op umts, gprs. Neem aan dat als het beschikbaar is hij automatisch het snelst beschikbare neemt en dus HSDPA. Enigste wat ik zie staan in mijn omnia is, instellingen tablad verbinding --> HSDPA--> inschakelen.

• f1fr33k
HammerNL schreef op donderdag 13 november 2008 @ 11:04:
[...]

Of je HSDPA kunt gebruiken ligt ook aan, waar je je op dat moment bevindt. Niet overal is HSDPA beschikbaar, als het niet aanwezig is wordt er overgeschakeld op umts, gprs. Neem aan dat als het beschikbaar is hij automatisch het snelst beschikbare neemt en dus HSDPA. Enigste wat ik zie staan in mijn omnia is, instellingen tablad verbinding --> HSDPA--> inschakelen.
Ja, dat zag ik dus ook als enigste staan. Naja, hoop dan maar dat hij altijd het snelste pakt..

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
[In opvolging van mijn voorgaande post]
Threads teruggevonden op modaco.com:

Anoniem: 270541 schreef op donderdag 13 november 2008 @ 07:46:
[...]

uuh...device center ?? verklaar je nader graag......
Hoe heb je wifi aan de praat gekregen , weet je zeker dat je internet via wifi ?
Bij mij lukt 't allemaal nog niet , hij pakt steeds GPRS als verbinding.......... 8)7
Hij verbind enkel met Wifi aangezien ik met het progje 'nodata' alle andere uitgeschakeld heb. Ik kan het trouwens controleren, want als ik mijn wifi uitschakel kan ik niet meer surfen :)

Om aan de praat te krijgen gewoon de stappen volgen (als het om een beveiligd netwerk gaat), indien onbeveiligd krijg ik de keuze om te verbinden of niet ... fluitje ...

Windows Device Center is wat ik onder vista gebruik om te sync. met externe aparaten. Begrijp me dus niet verkeerd, ik kopieer eerst de bestanden naar mijn omnia en voer ze dan via de pc uit. Zonder verbinding met de pc te maken lukt dit niet.

Windows Device Center : http://www.microsoft.com/...ronize/device-center.mspx

Anoniem: 127429 schreef op donderdag 13 november 2008 @ 12:38:
[...]

Hij verbind enkel met Wifi aangezien ik met het progje 'nodata' alle andere uitgeschakeld heb. Ik kan het trouwens controleren, want als ik mijn wifi uitschakel kan ik niet meer surfen :)

Om aan de praat te krijgen gewoon de stappen volgen (als het om een beveiligd netwerk gaat), indien onbeveiligd krijg ik de keuze om te verbinden of niet ... fluitje ...
Oké , das duidelijk .

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 270541 op 13-11-2008 12:42 ]

Ik moest de mijne een "hard reset "toedoen ; gevolg : ptrogramma als Mc. Guider staat niet meer bij de "programma scroll bar " Hoe krijg ik Mc Guider er weer bij ?? Het staat nog wel gewoon op de geheugenkaart en start vanuit de verkenner dus ook nog wel op........

Anoniem: 260000

Voor iedereen die geinteresseerd is in TV out kabels, deze zijn nu te krijgen bij de PDAshop voor de Omnia. <+:)

is het eigenlijk mogelijk om 2 omnia's via een data kabel met elkaar te verbinden voor bestands overdacht ?

• Arno89
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-07-2024
Ok ik heb even hulp/advies nodig.

Ik wilde mijn Omnia gaan laten updaten bij een Service Centre. Van te voren even gebeld en kreeg ik te horen dat ze de Omnia niet meer wilden updaten omdat het te vaak fout gaat. Ik moest hem maar opsturen naar Samsung... Dus ik dacht "Nou dan ga ik het zelf wel proberen."

Maar bij de eerste stap gaat het al fout: Omnia is aangesloten en gesynced met ActiveSync. Wanneer ik vervolgens de ebootupdater XP start, de 2 vinkjes aanvink en op "Controleer Apparaat" klik krijg ik de melding: "Het apparaat is al voorzien van de laatste firmware." Terwijl dit echt niet zo is.... Ik heb de versie HH8/HH4 en mijn batterij is binnen een dag leeg. Hierboven was ook iemand die deze melding kreeg met versie HH8/HH4. Hij sloeg de ebooter stap over en zit nu met een bricked Omnia. Ik wil de ebooter stap dus niet overslaan, maar hij doet niets omdat hij zegt dat ik al de nieuwste firmware heb. Telefoon is dus nog ongewijzigd en volledig werkend, maar niet geupdate. Op google kan ik geen oplossing vinden. Iemand een idee? Bvd.

[ Voor 3% gewijzigd door Arno89 op 13-11-2008 14:52 ]

@ Griek, Nijs en HammerNL,
Bedankt voor de reacties. Dat is toch een behoorlijke domper vind ik. Wel vreemd dat bijvoorbeeld Griek zegt dat een site er soms een halve minuut over doet terwijl bij HammerNL 8 sec nodig is.
Aan de andere kant is Hi vele malen goedkoper dan andere aanbieders. Dus dan is de keuze als student snel gemaakt. Vandaag of morgen maar eens bestellen!

Anoniem: 232548 schreef op donderdag 13 november 2008 @ 14:55:
@ Griek, Nijs en HammerNL,
Bedankt voor de reacties. Dat is toch een behoorlijke domper vind ik. Wel vreemd dat bijvoorbeeld Griek zegt dat een site er soms een halve minuut over doet terwijl bij HammerNL 8 sec nodig is.
Aan de andere kant is Hi vele malen goedkoper dan andere aanbieders. Dus dan is de keuze als student snel gemaakt. Vandaag of morgen maar eens bestellen!
Mijn Hi Eindeloos Online gaat ook pas deze maand in, dus ik kan je helaas niks vertellen over mijn eigen ervaringen. Ik heb iig wel gehoord dat Internetten via Hi Eindeloos geen probleem is en dat sites snel laden.
(ieder heeft een andere definitie van snel internetten, dus ik zou het gewoon eens ergens gaan proberen bij een Hi winkel ofzo)

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Zag het niet in de TS staan maar je kan ook een soort service menu opvragen door *#0228# in te toetsen.

Ik heb ook een leuke computer..

Tranzy schreef op donderdag 13 november 2008 @ 15:16:
Zag het niet in de TS staan maar je kan ook een soort service menu opvragen door *#0228# in te toetsen.
leuk je kan zien hoe warm je cpu is

Anoniem: 81330

Arno89 schreef op donderdag 13 november 2008 @ 14:50:

Ik wilde mijn Omnia gaan laten updaten bij een Service Centre. Van te voren even gebeld en kreeg ik te horen dat ze de Omnia niet meer wilden updaten omdat het te vaak fout gaat. Ik moest hem maar opsturen naar Samsung... Dus ik dacht "Nou dan ga ik het zelf wel proberen."

Maar bij de eerste stap gaat het al fout: Omnia is aangesloten en gesynced met ActiveSync. Wanneer ik vervolgens de ebootupdater XP start, de 2 vinkjes aanvink en op "Controleer Apparaat" klik krijg ik de melding: "Het apparaat is al voorzien van de laatste firmware." Terwijl dit echt niet zo is.... Ik heb de versie HH8/HH4 en mijn batterij is binnen een dag leeg. Hierboven was ook iemand die deze melding kreeg met versie HH8/HH4. Hij sloeg de ebooter stap over en zit nu met een bricked Omnia. Ik wil de ebooter stap dus niet overslaan, maar hij doet niets omdat hij zegt dat ik al de nieuwste firmware heb. Telefoon is dus nog ongewijzigd en volledig werkend, maar niet geupdate. Op google kan ik geen oplossing vinden. Iemand een idee? Bvd.
Heb je het onderstaande eerst gedaan voordat je ging updaten?

* Press the 'dial' key to the left of the optical pad to bring up the dialer
* With the onscreen keypad input *#1546792*#
* Select 'Preconfiguration'
* Enter code *#81230*# and select OK
* Select 'Singapore', with the default Operator (maakt niet uit welke, je ontvangt gewoon je provider
instellingen nadat je hem geflashed hebt.
* Accept this, DEVICE WILL HARD RESET
* Run update, and all should be well.

Installeer vervolgens: Samsung Modem driver
De installatie gaat niet via ActiveSync.
ActiveSync word automatisch uitgeschakeld wanneer je de Rom update doet.

Anoniem: 81330 schreef op donderdag 13 november 2008 @ 15:23:
[...]

Heb je het onderstaande eerst gedaan voordat je ging updaten?

* Press the 'dial' key to the left of the optical pad to bring up the dialer
* With the onscreen keypad input *#1546792*#
* Select 'Preconfiguration'
* Enter code *#81230*# and select OK
* Select 'Singapore', with the default Operator (maakt niet uit welke, je ontvangt gewoon je provider
instellingen nadat je hem geflashed hebt.
* Accept this, DEVICE WILL HARD RESET
* Run update, and all should be well.

Installeer vervolgens: Samsung Modem driver
De installatie gaat niet via ActiveSync.
ActiveSync word automatisch uitgeschakeld wanneer je de Rom update doet.
Waarom zou hij dat doen?

Ik had versie HH4/HH4. Bij dat eboot kreeg ik ook te horen dat ik de laatste versie heb (maar dat gaat blijkbaar over iets anders), en toen gewoon door gegaan met de handleiding, en nu heb ik gewoon J3 op staan.

Anoniem: 125609

Ik heb de eboot update ook gewoon overgeslagen en geupdate naar xkhj3, hij doet het gewoon perfect hier... gewoon even de handleiding lezen. Eerst het bestand naar je omnia versturen dmv usb modus, dan soft resetten... daarna de update uitvoeren door de taal update te starten. Mijn geheugen heb ik niet geformatteerd zoals samsung aan gaf..

Anoniem: 279631 schreef op donderdag 13 november 2008 @ 15:58:
[...]

Waarom zou hij dat doen?

Ik had versie HH4/HH4. Bij dat eboot kreeg ik ook te horen dat ik de laatste versie heb (maar dat gaat blijkbaar over iets anders), en toen gewoon door gegaan met de handleiding, en nu heb ik gewoon J3 op staan.
Wat hij doet, moet je voor een Telefoonupdate doen. Als je bijvoorbeeld een onofficiele ROM erop wilt zetten, dan moet je de Samsung Modem Driver erop hebben staan en deze stappen volgen voordat je de ROM update uitvoerd.

Anoniem: 270859 schreef op donderdag 13 november 2008 @ 16:06:
[...]

Wat hij doet, moet je voor een Telefoonupdate doen. Als je bijvoorbeeld een onofficiele ROM erop wilt zetten, dan moet je de Samsung Modem Driver erop hebben staan en deze stappen volgen voordat je de ROM update uitvoerd.
Ik had nl precies dezelfde versie als hem en heb inmiddels de update erop gezet (zonder gebruik te maken van die hele EBOOT) en werk met plezier in mijn inmiddels 3de custom rom. Die eboot update geeft alleen maar problemen (google er maar eens op).

• f1fr33k
Mijn batterij gaat op zich nog wel redelijk lang mee, althans als ie niet te intensief gebruikt word. Echter wat de batterij aangeeft boven in de balk klopt niet echt. Het is altijd of 80, of 60, maar nooit specifiek. Hij gaat van 80 naar 60 ofzo... Batti wil ook nie echt helpen. Mijn PDA = i900XKHH8/XKHH4 en mijn telefoon = i900XXHH9.
Kan iemand bevestigen of er één methode goed is om te updaten, want als ik hier zo alles lees zijn er meerdere methodes. Zelf snap ik ook nog niet hoe ik weet welke "versie/ firware" bij mij hoort, en hoe ik kan zien of 'ie nieuw is. Het heeft denk ik met die H9 te maken, dat je dan weer naar H1 gaat?? Hopende om mijn batterij een beetje te kunnen fixen.

Anoniem: 153789

Hallo,

Ik heb een probleem met het aanmaken van een outlook account voor mijn hotmail. Als ik een nieuw account aanmaak en ik vul netjes mijn email adres in en wachtwoord en klik op volgende, dan krijg ik te zien dat er email instellingen zijn gevonden voor: hotmail.com. Maar als ik dan nog een keer op volgende klik dan opend hij opera en krijg ik een website van Windows Live Messenger zonder dat outlook het nieuwe account heeft aangemaakt. Weet iemand hoe ik toch mijn hotmail account kan toevoegen aan outlook?

• HammerNL
  • Niet online
Anoniem: 153789 schreef op donderdag 13 november 2008 @ 18:21:
Hallo,

Ik heb een probleem met het aanmaken van een outlook account voor mijn hotmail. Als ik een nieuw account aanmaak en ik vul netjes mijn email adres in en wachtwoord en klik op volgende, dan krijg ik te zien dat er email instellingen zijn gevonden voor: hotmail.com. Maar als ik dan nog een keer op volgende klik dan opend hij opera en krijg ik een website van Windows Live Messenger zonder dat outlook het nieuwe account heeft aangemaakt. Weet iemand hoe ik toch mijn hotmail account kan toevoegen aan outlook?
Dit had ik ook, mij is het geluk door op je omnia naar, programma's--> Windows live---> opties ---> synchronisatie --> e-mail synchroniseren aanvinken.

Als je nu weer dat Windows live opstart kun je met de groene pijltjes aan beide kanten van het scherm switchen tussen, synchronisatie, hotmail en msn. Je moet even 1x je gegevens invoeren en dan kan je deze opslaan. Als je dan op synchroniseren klikt gaat hij zoeken naar je mail, deze zal dan automatisch in je mail box terecht komen. Je kan natuurlijk ook gewoon instellen dat hij automatisch synchroniseert, maar ik heb dit uit staan. Hoop dat dit je wat op weg helpt, zo kreeg ik het tenminste aan de gang ;)

Even vraag van mijn kant, weet iemand een samsung servicepoint die je omnia wél wil updaten voor je?

[ Voor 3% gewijzigd door HammerNL op 13-11-2008 19:51 ]

• neggix
  • Laatst online: 07-07 09:41
Anoniem: 245235 schreef op woensdag 12 november 2008 @ 12:15:
Help !!
Sins enige tijd ben ik bezig om op mijn WiFi(thuis netwerk) te komen met mijn Omnia. Ik heb alles zo een beetje geprobeerd om verbinding te krijgen met het netwerk. Ik zie het netwerk op mijn Omnia maar, kan het niet benaderen..na melding"verbinding maken"...krijg ik de melding "niet beschikbaar".

Vandaag even de stoute schoenen aangetrokken en de klantenservice van KPN gebeld want ik heb een zogeheten " internetplusbellen". Daar vertelden zij mij dat, HET NIET MOGELIJK is, om met een mobiele telefoon , hun WiFi op te komen via de Experiabox.
Dit lijkt mij een onwaarschijnlijk verhaal daar ik, in deze topic lees dat diverse personen wel op WiFi komen.

Er kan maar een verklaring zijn dat, degenen een andere internet aanbieder hebben dan KPN!

Ik wilde dan ook graag weten of er wel mensen zijn die via hun KPN experiabox wel WiFi in kunnen met hun Omnia, zo ja...wat zijn de handelingen geweest en wat zijn eventueel de instellingen van hun Experiabox ?
Ik hoef natuurlijk de sleutel niet te weten ...

Ik hoop van u te horen...Help !!!
KPN _O- *troll*. Bij m'n vriendin stuurde ze een nieuwe modem op terwijl de oplossing even resetten was. wisten ze daar niet :')

Daar werkt wifi gewoon en bij een ander huis waar ik kom met experiabox ook.... Heb je wel goeie password ingevuld... Had ik ook wel eens last van gehad....

[ Voor 1% gewijzigd door pven op 14-11-2008 09:22 ]

Mario Kart FC 1590-4774-1019

• marnix007
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-06 10:04
Hierboven was ook iemand die deze melding kreeg met versie HH8/HH4. Hij sloeg de ebooter stap over en zit nu met een bricked Omnia. Ik wil de ebooter stap dus niet overslaan, maar hij doet niets omdat hij zegt dat ik al de nieuwste firmware heb.
Ja dat was ik onder andere. Erg jammer dat ik nu met een baksteen zit. Snucky heeft hetzelfde probleem, en die van hem is nog bij de reparatieafdeling van een Samsung Service Point. Ik zou (als ik jou was) even wachten met updaten. De Omnia heeft, in mijn ogen, veel potentie, maar heeft even een paar maand nodig om kinderziektes te verhelpen. Tegen die tijd zal er prima firmware zijn die ook gewoon zonder gevaar erin te flashen is denk ik.

• Arno89
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-07-2024
marnix007 schreef op donderdag 13 november 2008 @ 20:59:
[...]

Ja dat was ik onder andere. Erg jammer dat ik nu met een baksteen zit. Snucky heeft hetzelfde probleem, en die van hem is nog bij de reparatieafdeling van een Samsung Service Point. Ik zou (als ik jou was) even wachten met updaten. De Omnia heeft, in mijn ogen, veel potentie, maar heeft even een paar maand nodig om kinderziektes te verhelpen. Tegen die tijd zal er prima firmware zijn die ook gewoon zonder gevaar erin te flashen is denk ik.
Wachten lijkt inderdaad verstandig. Maar ik heb ergens gelezen dat sommige Omnia's bricked raken omdat er een fabrieksfout in de prinplaten/moederborden zit. Dus dan kan je wachten tot je een ons weegt op nieuwe firmware maar ooit zal die printplaat toch vervangen moeten worden of niet? Ik zit nog steeds na te denken of ik de gok gewoon zal wagen. :P

Arno89 schreef op donderdag 13 november 2008 @ 21:20:
[...]

Wachten lijkt inderdaad verstandig. Maar ik heb ergens gelegen dat sommige Omnia's bricked raken omdat er een fabrieksfout in de prinplaten/moederborden zit. Dus dan kan je wachten tot je een ons weegt op nieuwe firmware maar ooit zal die printplaat toch vervangen moeten worden of niet? Ik zit nog steeds na te denken of ik de gok gewoon zal wagen. :P
tja gewoon doen. kans 1 op 2! het lukt of het lukt niet:P;)

• 404error
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:22

404error

Page Not Found

Anoniem: 279631 schreef op donderdag 13 november 2008 @ 21:23:
[...]

tja gewoon doen. kans 1 op 2! het lukt of het lukt niet:P;)
Heb mijn Omnia na de brick door doe het zelf firmware upate ook maar naar het servicepunt gebracht. (PHC in Eindhoven). Ze vertelde me dat ik bepaald niet de eerste met dit probleem was en dat ze de omnia's alleen door kunnen sturen omdat ze er zelf niets aan kunnen doen. Duurt een kleine 4 weken wisten ze me te vertellen...

De mannelijke variant van vrouwelijke intuitie heet logica

Anoniem: 270859 schreef op donderdag 13 november 2008 @ 15:01:
[...]

Mijn Hi Eindeloos Online gaat ook pas deze maand in, dus ik kan je helaas niks vertellen over mijn eigen ervaringen. Ik heb iig wel gehoord dat Internetten via Hi Eindeloos geen probleem is en dat sites snel laden.
(ieder heeft een andere definitie van snel internetten, dus ik zou het gewoon eens ergens gaan proberen bij een Hi winkel ofzo)
Zojuist maar even naar binnen gelopen. Ik kon ze uiteraard niet wijzen op de 128kb/s die ergens in de algemene voorwaarden van Hi staat en die ook hier genoemd is. Wel hebben ze daar op mijn verzoek een Hi-simkaart erin gedaan. Speedtest.nl werkte helaas niet, maar het zag er zeker snel uit. Verkoper vertelde mij ook dat Hi gewoon HSDPA ondersteunt.

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:13

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Anoniem: 232548 schreef op donderdag 13 november 2008 @ 22:46:
[...]

Zojuist maar even naar binnen gelopen. Ik kon ze uiteraard niet wijzen op de 128kb/s die ergens in de algemene voorwaarden van Hi staat en die ook hier genoemd is. Wel hebben ze daar op mijn verzoek een Hi-simkaart erin gedaan. Speedtest.nl werkte helaas niet, maar het zag er zeker snel uit. Verkoper vertelde mij ook dat Hi gewoon HSDPA ondersteunt.
Hi is KPN en KPN heeft het snelste HSDPA netwerk in NL dus ik geloof vrijwel zeker dat je de 128kb/s wel haalt aangezien laptops de 7,2Mb/s halen (op het KPN netwerk).

Krijg mijn telefoon morgen weer terug na net geen 2 weken weg geweest te zijn.

neggix schreef op donderdag 13 november 2008 @ 20:14:
[...]

KPN _O- Achterlijke mongolen daar bij die helpdesk. Bij m'n vriendin stuurde ze een nieuwe modem op terwijl de oplossing even resetten was. wisten ze daar niet :')

Daar werkt wifi gewoon en bij een ander huis waar ik kom met experiabox ook.... Heb je wel goeie password ingevuld... Had ik ook wel eens last van gehad....
Ja, inderdaad het zal heus niet aan de experiabox liggen en bovendien dat KPN haar experiaboxen hiervoor heeft beveiligd leek mij ook sterk.Natuurlijk moet de sleutel ingevoerd worden maar, dan toch krijg ik geen verbinding.
Moet ook iets zijn ingesteld in één van de beschikbare brouwsers namelijk Opera of Interner Explorer ?
Wellicht dat hier dan, een verkeerde instelling is?
Ik hoor het graag van iemand bij wie WiFi via de experiabox het wel doet...Help _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Koeisjovis :

Ik krijg nog steeds geen custom achtergrond in spb. Als ik het achtergrondbestand vervang gebeurt er niks, ik krijg gewoon een zwarte achtergrond ?? Kun je voor mij een kijkje nemen ? Ik heb hier een rar met daarin mijn spb-map (installatie) en de twee achtergronden (verticaal en horizontaal). Kun jij ff de nodige aanpassingen doen voor me ?

http://users.pandora.be/webwiper/SPB.rar

Verder gebruik ik skin 3.11, maar het valt me op dat onder het mapje 'navigatie' en 'games' geen items staan. Kan ik daar mijn gps-software en respectievelijke games onder krijgen, en zo ja, hoe ? Ook in het 'now' scherm bevat de vierde knop (items) geen bestanden ???

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 127429 op 14-11-2008 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xhajkx
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-12-2024

Ik heb mijn Omnia 15 dagen geleden geprobeerd te flashen van HH1 naar HJ3 van samsung site: eerst ebootupdater(toen heette die nog UserUpgrader_XP) daarna de MLI file. Bij flashen ( met MLI file) ging iets mis en ik had ook een gebrickte toestel. Heb toen de omnia naar Solid Vision(in Rijswijk) gebracht en na 2 weken kon ik het ophalen. De moederbord was vervangen. Het klopt dus das sommige toestellen een bug in de moederbord hebben waardoor hij crasht tijdens het flashen. Helaas mochten ze bij Solid Vision niet de HJ3 ROM op mijn Omnia zetten dus ik kreeg een omnia met PDA HH8/HH4 Phone: HH9. Ze mogen alleen de firmware eropzetten die ze van Samsung zelf krijgen. Thuis aangekomen heb ik toch HJ3 er opgezet.(het was toch een grote gok maar ik wilde perse weten of ik nu een moederbord heb die een nieuwe ROM aankan of niet). Ook ik kreeg de melding bij die ebootupdater dat ik de nieuwste firmware heb. Maar dat heb ik genegeerd en doorgegaan met MLI file. Gelukkig ging deze keer alles goed.
Zoals ik nu begrijp is die ebootupdater alleen bedoeld voor toestellen met HH1 ROM. De HH8/HH4 bezitters mogen deze stap overslaan. Maar het blijft natuurlijk een grote gok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neggix
  • Laatst online: 07-07 09:41
Is er eik ook een Remote desktop proggie voor de omnia?

Mario Kart FC 1590-4774-1019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19503

Heb hem inmiddels ook 2 dagen,gekocht via marktplaats,mijn vraag is..
Ik heb de datakabel er niet bij gehad,heb nu foto's via bluetooth op de omnia gezet,maar hoe kan ik die nu verplaatsen naar een andere map?Ze staan nu in mijn documenten,maar wil ze in mijn eigen map zetten,krijg het alleen niet voorelkaar,zie geen verplaats optie :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
neggix schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 01:52:
Het is hier niet de bedoeling dat je je vraag zonder enige inzet neerplempt, je kan op zijn minst even wat termen door google gooien of hier zoeken met de search.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

neggix schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 01:52:
Anders lees je gewoon niet de openingspost even door....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Niet online
Anoniem: 19503 schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 08:44:
Heb hem inmiddels ook 2 dagen,gekocht via marktplaats,mijn vraag is..
Ik heb de datakabel er niet bij gehad,heb nu foto's via bluetooth op de omnia gezet,maar hoe kan ik die nu verplaatsen naar een andere map?Ze staan nu in mijn documenten,maar wil ze in mijn eigen map zetten,krijg het alleen niet voorelkaar,zie geen verplaats optie :?
Je vinger even gedrukt houden op de foto dan krijg je zeg maar het rechtermuisknop menu a la windows. Hier kun je dan gewoon knippen ---> naar je map toe gaan ---plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApplePie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-01 16:15
Ik heb veel chinese en japanse muziek en heb daarbij de chinese / japanse characters, alleen word deze niet herkend door Touch Player.

Is het mogelijk om ervoor te zorgen dat m'n i900 wel overweg kan met deze characters?
Zodat ze wel goed in beeld komen?

En is 't mogelijk om ook de feedback trillingen te krijgen bij het typen op de
Samsung keyboard? Bv. tijdens het typen van een sms?

[ Voor 20% gewijzigd door ApplePie op 14-11-2008 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Niet online
ApplePie schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 10:59:

En is 't mogelijk om ook de feedback trillingen te krijgen bij het typen op de
Samsung keyboard? Bv. tijdens het typen van een sms?
Ja, dit stond bij mij standaard al aan, maar vind het zelf niet zo prettig. Ga naar, instellingen --> tabblad persoonlijk---> trillen---> vinkje weghalen bij schakel trillen uit voor aanraakscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 280609

Kan iemand vertellen waar ik de gevoeligheid van de touchscreen kan instellen (of dit mogelijk is)?

Wat vreemd is bij de Omnia (Vodafone versie) van mijn neefje is zijn touchscreen veel gevoelliger.
Bij hem hoef ik alleen te tikken, en bij mijn Omnia moet echt drukken op de touchscreen.

[ Voor 68% gewijzigd door Anoniem: 280609 op 14-11-2008 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApplePie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-01 16:15
HammerNL schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 11:40:
[...]

Ja, dit stond bij mij standaard al aan, maar vind het zelf niet zo prettig. Ga naar, instellingen --> tabblad persoonlijk---> trillen---> vinkje weghalen bij schakel trillen uit voor aanraakscherm.
Hmm..bij mij trilt hij niet tijdens het typen. Voor de rest werkt 't wel :(
Daarom vond ik 't zo raar :( Anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyJIJdaar
Bedankt voor deze threads...

De oplossing was gelukkig niet zo moeilijk. Ik heb de telefoon thuis gewoon op kunnen laden met de snellader. Dit duurde volgens mij wel langer dan normaal.

Blijkt dus dat de Omnia als hij bijna leeg is niet opgeladen kan worden met een usb poort of een usb AC-lader met 1A.

Nu ik dit weet neem ik voor de zekerheid de snellader mee naar mijn werk, om niet weer een dag zonder werkende telefoon zitten.

Voor de Postbank klanten onder ons, als je geld spaart kun je voor 25 euro een Samsung telefoon met 25 euro beltegoed kopen. Het blijkt dat deze telefoon geleverd word met dezelfde lader als de Omnia.
Dus voor 25 heb je een telefoon met 25 euro beltegoed en een extra oplader, die normaal al zoveel kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01:23

duderuud

Sliden is koel

404error schreef op donderdag 13 november 2008 @ 22:09:
[...]

Heb mijn Omnia na de brick door doe het zelf firmware upate ook maar naar het servicepunt gebracht. (PHC in Eindhoven). Ze vertelde me dat ik bepaald niet de eerste met dit probleem was en dat ze de omnia's alleen door kunnen sturen omdat ze er zelf niets aan kunnen doen. Duurt een kleine 4 weken wisten ze me te vertellen...
Bij mijn duurde het aanzienlijk korter

Verstuurd op (ik meen) 1-11 en weer in mijn handen op 12-11.
Anoniem: 280609 schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 12:13:
Kan iemand vertellen waar ik de gevoeligheid van de touchscreen kan instellen (of dit mogelijk is)?
Start->Instellingen->Scherm->Knop opnieuw uitlijnen.

Hiermee stel je niet alleen het uitlijnen goed mee in maar ook de drukgevoeligheid. Ofwel: Druk tijdens uitlijnen zachtjes met je stylus op de plusjes...dan zal de gevoeligheid hoger liggen.

[ Voor 27% gewijzigd door duderuud op 14-11-2008 12:51 ]

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Niet online
duderuud schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 12:48:

Start->Instellingen->Scherm->Knop opnieuw uitlijnen.

Hiermee stel je niet alleen het uitlijnen goed mee in maar ook de drukgevoeligheid. Ofwel: Druk tijdens uitlijnen zachtjes met je stylus op de plusjes...dan zal de gevoeligheid hoger liggen.
Tijdens het callibreren staat er, druk 'stevig' op het kruisje etc etc... Heb geprobeerd zachtjes op kruisjes te drukken, maar dan registreert de telefoon jouw aanraking zelfs niet, heb je dit ergens gelezen of denk jij dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos84
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-03 14:12
Beste mensen,

Al een tijd niets meer van me laten horen. Maar de Omnia doet het nog steeds (aangeschaft eind aug.)

Vraag: Hoe hebben jullie de camera ingesteld? Die van mij maakt echt beroerde foto's. Erg onscherp en veel ruis. Wat zijn de optimale instellingen voor een standaard foto?

m.vr.gr.

Jos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HammerNL schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 12:58:
[...]

Tijdens het callibreren staat er, druk 'stevig' op het kruisje etc etc... Heb geprobeerd zachtjes op kruisjes te drukken, maar dan registreert de telefoon jouw aanraking zelfs niet, heb je dit ergens gelezen of denk jij dit?
Ik heb nu tijdens het callibreren zacht gedrukt en ik merk nu dat de gevoeligheid beter is :*) . Ik hoef niet meer zo hard te drukken, maar het is nog niet het zachtjes tikken wat bij mijn neefje Omnia. Zodirect nog een keer proberen...bedankt voor de info ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos84
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-03 14:12
En ook heb ik het programma Nodata geinstalleerd, maar nog steeds kan ik verbinding maken met internet....Moet ik nog wat instellen o.i.d?

Het zal vast al voorbijgekomen zijn, maar hier nogmaals, de tv-outkabel voor de omnia:

http://www.smartphoneshop...0-omnia-tv-out-cable.html

[ Voor 42% gewijzigd door Jos84 op 14-11-2008 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iemand nog enige tips van websites waar gratis Omnia software aangeboden word zoals games, handige software, thema's, muziek- en filmspelers etc etc.

Ik zie dat er veel voor de Iphone wordt gemaakt maar zo weinig voor de Omnia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196045

Anoniem: 280609 schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 13:52:
[...]

Ik heb nu tijdens het callibreren zacht gedrukt en ik merk nu dat de gevoeligheid beter is :*) . Ik hoef niet meer zo hard te drukken, maar het is nog niet het zachtjes tikken wat bij mijn neefje Omnia. Zodirect nog een keer proberen...bedankt voor de info ;)
ik heb die van mij net ook even opnieuw gecalibreerd. en wat zachter gedrukt. En ik weet niet of het gewoon mentaal is, maar die van mij lijk toch ook echt gevoeligger :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Niet online
Jos84 schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 14:09:
En ook heb ik het programma Nodata geinstalleerd, maar nog steeds kan ik verbinding maken met internet....Moet ik nog wat instellen o.i.d?

Het zal vast al voorbijgekomen zijn, maar hier nogmaals, de tv-outkabel voor de omnia:

http://www.smartphoneshop...0-omnia-tv-out-cable.html
Als je hem alleen maar geinstalleerd hebt, moet je naar je programma lijst gaan en dan naar No data, en bij settings zie je je internet verbindingen staan. Deze kan je dan uit of aan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196045 schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 15:04:
[...]

ik heb die van mij net ook even opnieuw gecalibreerd. en wat zachter gedrukt. En ik weet niet of het gewoon mentaal is, maar die van mij lijk toch ook echt gevoeligger :+
Ik weet het nu wel zeker, gewoon zachter drukken tijdens het calibreren. Ik kan nu gewoon met me vinger alles zachtjes aantikken. Hiervoor moest ik best hard drukken. Oh wat een genot is het nu om de Omnia zonder die styluspen te gebruiken. Ik heb meteen die styluspen losgemaakt van de Omnia (zit ook beter in mijn hand :) ).

Je kunt zoveel met de Omnia, jammer ;( dat Samsung geen uitgebreide beschrijving erbij levert (gelukkig is er nog Tweakers.net :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196045

weet er iemand misschien een leuke fruitautomaat game voor op de omnia?
heb al wel poker, maar fruitautomaatje lijk me ook wel chill :*)

van realdice hebben ze er al wel 1 (realdice slots) maar geen zin om 7 dollar te betalen. O-)

iemand zoiets al eens gezien / geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detonated
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-07 10:59
ik heb de spbmobile shell, ik heb het vakje 'spbmobile shell starten bij startup' of iets dergelijks aangevinkt maar het thema word niet direct opgestart tijdens de startup, ik krijg aleen mijn orginele samsung thema, en na opstarten van het Now menu werkt de spbmobile shell pas.

wat kan ik hier aan doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 278629

Heb al flink gezocht, maar kan nog niet echt de ultieme oplossing vinden voor het instellen van een mp3 als alarm (om 's ochtends wakker mee te worden)?

Weet iemand of dit kan?

Eerst lukte me dit vanuit het Today 2 scherm (door middel van op de klok klikken en daar alarm in te stellen)
Nu maak ik gebruik van Spb mobile shell en moet ik gebruik maken van de gewone manier om alarm in te stellen, maar daar kan geen keuze gemaakt worden uit een mp3.

Het lijkt me sterk dat als het vanuit het samsung today 2 scherm lukt het bij deze manier ook moet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 280662

Hallo allemaal, gister mijn Omnia binnengehad, schitterend ding!!!
Alleen paar puntjes.. WiFi doet het ook prima, Internet explorer en Opera browser doet hij gewoon.
Maar als ik naar Google Maps ga, pakt hij GPRS erbij. Als ik dit uitzet bij GPRS-certificaten dan gaat hij moeilijk doen en krijg ik constant pop-ups. :S

Bij live messenger heb ik dat ook. Pakt hij ook automatisch de GPRS erbij.
Kan iemand helpen? Alvast Bedankt!
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Berichten over abonnementen en levertijden horen in [ABO] Het i900 Omnia levertijden en abonnementen topic