dit kun je allemaal in de startpost vindenAnoniem: 127429 schreef op zondag 09 november 2008 @ 15:22:
Snowy112 gaf in vorig deel een aantal instellingen voor McGuider, maar ik geraak er nog niet uit ...
Onder WM instellingen : Start > instellingen > systeem > externe gps > 3 tabs
- Programma's : welke poort ?
- Hardware : welke poort ? welke baudrate ?
- Toegang : GPS automatisch beheren (aanvinken of niet ?)
Onder McGuider : Settings > GPS Hardware > ...
Wat moet ik hier allemaal aanduiden ?
En verder : via NoData blokkeer ik MMS en Mobile Internet, HSDPA staat uitgeschakeld.
Dank alvast !
Anoniem: 279631
ik had versie HH4/HH4, geupdate naar HJ3 en het batterij probleem is helemaal opgelost! verder zo goed als niks verandert. Geen nieuwe programmas of zo!Anoniem: 218229 schreef op maandag 10 november 2008 @ 02:27:
[...]
Heb HJ3 er ook opgezet vandaag,, wat me nu opvalde was als ik de gps functie in de camera instellingen inschakelde dat hij vraag om de cam te heropstarten, en dan maakt hij automatish een fix, wat eerder niet ging,, moest dan eerst een fix proberen te krijgen met een alternatieve prog, de batterijduur lijkt ook beter, maar tis nog maar van vandaag veranderd, dus om dat te testen zie ik wel hoe hij het doet later deze week,, eerst batt bijna volledig laten leeglopen, en dan aan de lader , dan zie ik wel,,, ik had voorheen de HH8 / HH4
ik weet niet wat er juist allemaal is veranderd buiten de camera (gps functie) , moet zeggen de gps fix is in het algemeen ook sneller mss is daaraan ook iets veranderd. verdere veranderingen ben ik nog niet tegen gekomen, nog geen tijd gehad daarvoor. als er nog anderen deze HJ3 hebben, en verschillen merken, laat het maar weten
Anoniem: 279441
Ik zoek nog steeds een programma om je dataverkeer te loggen omdat ik met een abbonement zit dat beperkt is tot 200mb per maand. iemand?
en waar vind ik de uitleg hoe je moet updaten naar HJ3?
Anoniem: 270859
Ik heb een mailtje gestuurd naar de klantenservice met de vraag, dus zal het laten weten zodra ik antwoord heb.Anoniem: 279631 schreef op maandag 10 november 2008 @ 11:38:
[...]
pfff, nu vraag je me wat. volgens mij ook op deze forum. Het was iets van 128..., misschien dat iemand anders dat ook kan bevestigen
Dit programma zijn meer mensen aan het zoeken, maar heb er nog geen gevonden.Anoniem: 279441 schreef op maandag 10 november 2008 @ 11:50:
Ik zoek nog steeds een programma om je dataverkeer te loggen omdat ik met een abbonement zit dat beperkt is tot 200mb per maand. iemand?
Er zijn wel SMS en belstatus programma's maar dataverkeer moeten we nog even op wachten denk ik.
Voordat je de taalupdate gaat doen, moet je eerst de Eboot XP update of de Eboot Vista update uitvoeren. Daarna kun je handleiding volgen: i900 Update/Language Manual (Win 98/2K/XP/Vista) 5.3 MB
Let wel op: Met een Vodafone branded toestel gaat het niet werken!
[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 270859 op 10-11-2008 12:22 ]
Volgende keer effe zelf zoeken:Anoniem: 279441 schreef op maandag 10 november 2008 @ 11:50:
Hier een beknopte handleiding voor een ieder die wil updaten naar de XKHJ3 taalupdate.
Stap 1. Maak eerst een backup van gegevens op je telefoon. Gaat dan met name om contacten en dergelijke.
Stap 2. Maak een nieuwe map aan op je eigen pc waar je de updates in kunt zetten als je die hebt gedownload van de site.
Stap 3. Ga naar de samsung site en download i900 Windows Vista Update of i900 Windows XP Update. Dit is afhankelijk wat je op je eigen pc hebt staan. Het zal op je pc te zien zijn als een gele bol met daarin het woord mits.
Stap 4. Download de taalupdate i900XKHJ3 Multilanguage file / taal bestand. Dit zul je herkennen als een .mli betand.
Stap 5. Connect je telefoon met de pc doormiddel van de usb kabel. Als activesync klaar is dubbelklik je op de kleine updater ( gele bolletje ). Er opent zich een scherm waarin je 2 dingen moet aanvinken en waar je daarna op een brede balk moet klikken. Er komt dan vanzelf een melding dat je de telefoon kunt loskoppelen van de pc. De telefoon zal zich automatisch resetten, ik denk zelfs 2 keer.
Dit was een preconfiguratie. Je telefoon is nu klaar voor de taalupdate.
Stap 5. Ga op je telefoon naar instellingen -> verbinding -> usb en kies dan daar voor massaopslag.
Sluit je telefoon weer aan de pc en kopieer de grote mli bestand ( de taalupdate ) naar mijn opslag op je grote flashgeheugen. Als dat klaar is de telefoon weer terug zetten naar activesync i.p.v massaopslag.
Stap 6. Ga nu op je telefoon naar instellingen -> systeem -> taal wijzigen. Als het goed is zie je dan die .mli bestand staan. Klik erop en dan op selecteer. Er wordt dan gevraagt om een code in te voeren. Dit kun je doen met het keyboard. Code is 1234 maar het staat er ook als het goed is.
Dan is het klikken op ok of accepteren, weet het niet helemaal zeker meer maar dan gaat de update beginnen. Het duurt ongeveer 10 min. Laat de telefoon tijdens de update met rust, hij zal vanzelf weer resetten, 2 keer en dan is het klaar.
Dan kun je de backup weer terug zetten en verder instellen zoals je het zelf graag wil hebben.
Voordelen: Het lijkt erop alsof hij wat stabieler is. Een betere ontvangst en het belangrijkste, meer ramgeheugen vrij. Van 97 Mb naar 111 Mb .
Veel succes ermee
Anoniem: 279409
ik heb een t mobile omnia..ik begrijp dat het daar lastig is om update te maken voor bv batterij..klopt dit..en wat kan ik er dan wel aan doen..???
gr. suunto
gr. suunto
Zoals ook in de TS staat zijn er voor branded toestellen (t-mobile/vodafone) nog geen updates beschikbaar. Wat je kan doen is klagen bij t-mobile en wachten tot ze met een update komen of flashen met een custom ROM. Met de 2e optie heb je wel kans om de garantie te verliezen en een bricked toestel te krijgen. Waar je custom ROMs kan krijgen bespreken we hier niet en zul je zelf moeten uitzoeken.Anoniem: 279409 schreef op maandag 10 november 2008 @ 12:52:
ik heb een t mobile omnia..ik begrijp dat het daar lastig is om update te maken voor bv batterij..klopt dit..en wat kan ik er dan wel aan doen..???
gr. suunto
Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions
Ik ben sinds kort een trotste eigenaar van een Samsung Omnia. Kom van een SE K700i dus het was even wennen
. Ik heb kort even een noobvraagje: Op mijn telefoon staat Versie PDA: i900XKHH8/XKHH4 en Telefoon: i900XXHH9. Is het veilig om te updaten naar HJ3? Wil het namelijk even zeker weten om problemen te voorkomen
. Bvd.
Ja hoor, deze update kun je gewoon gaan doen.Arno89 schreef op maandag 10 november 2008 @ 14:38:
Ik ben sinds kort een trotste eigenaar van een Samsung Omnia. Kom van een SE K700i dus het was even wennen. Ik heb kort even een noobvraagje: Op mijn telefoon staat Versie PDA: i900XKHH8/XKHH4 en Telefoon: i900XXHH9. Is het veilig om te updaten naar HJ3? Wil het namelijk even zeker weten om problemen te voorkomen
. Bvd.
Lees wel even de handleiding door.
Enkele posts geleden staat de korte handleiding!
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 270859 op 10-11-2008 14:44 ]
Anoniem: 201908
Volgens mij lukt dat niet, en word er gezegd dat je al de nieuwste versie hebt.
(heb zelfde PDA/TEL versie als jou)
dat klopt maar dan moet je dus gewoon verder gaan met de instructie, had ik ook gewoonAnoniem: 201908 schreef op maandag 10 november 2008 @ 14:44:
Volgens mij lukt dat niet, en word er gezegd dat je al de nieuwste versie hebt.
Oke thanks voor de antwoorden. Ik denk dat ik het dan even laat doen in een Samsung Service center. Kan ik in ieder geval niets verkeerd doen ^^.
Anoniem: 279409
ok duidelijk.
dank
suunto
dank
suunto
DeOS schreef op maandag 10 november 2008 @ 13:29:
[...]
Zoals ook in de TS staat zijn er voor branded toestellen (t-mobile/vodafone) nog geen updates beschikbaar. Wat je kan doen is klagen bij t-mobile en wachten tot ze met een update komen of flashen met een custom ROM. Met de 2e optie heb je wel kans om de garantie te verliezen en een bricked toestel te krijgen. Waar je custom ROMs kan krijgen bespreken we hier niet en zul je zelf moeten uitzoeken.
Weet iemand trouwens of je de frontjes ook los kunt verkrijgen van een omnia?...als ik zoek op cover, frontje en omnia vind ik alleen maar van die beschermhoesjes (waar het nu dus al te laat voor is, gezien de krassen op de hoeken na de val van 1 meter hoog op een betonnen vloer
)
De telefoon doet het trouwens nog wel gewoon, dus wat dat betreft prima telefoontje

De telefoon doet het trouwens nog wel gewoon, dus wat dat betreft prima telefoontje
[ Voor 13% gewijzigd door ETM op 10-11-2008 15:00 ]
G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2
Waar zijn deze samsung service points? Ik wil mijn omnia ook wel geupdate hebben, zodat ik een wat langere levensduur van mijn batterij hebArno89 schreef op maandag 10 november 2008 @ 14:52:
Oke thanks voor de antwoorden. Ik denk dat ik het dan even laat doen in een Samsung Service center. Kan ik in ieder geval niets verkeerd doen ^^.
Anoniem: 70162
ze bestaan wel, maar meestal worden die dingen pas grootschalig geimporteerd als een toestel al even op de markt is.ETM schreef op maandag 10 november 2008 @ 14:58:
Weet iemand trouwens of je de frontjes ook los kunt verkrijgen van een omnia?...als ik zoek op cover, frontje en omnia vind ik alleen maar van die beschermhoesjes (waar het nu dus al te laat voor is, gezien de krassen op de hoeken na de val van 1 meter hoog op een betonnen vloer)
zoek maar eens naar covers van toestel X van twee jaar oud
je kan denk ik het handigste even langs de unlockturk lopen, die kunnen er altijd wel aankomen.
Is het normaal dat (terwijl je de taalupdate aan het doen bent) de telefoon constant aan en uit gaat? Hij laat het Samsung Omnia opstartlogo zien, daarna een gele driehoek met "Download Mode. do not turn off. it takes about 10 minutes" en vervolgens gaat ie op zwart om weer opnieuw te beginnen. Dat elke 2 seconden opnieuw. Hoort dat? Of kan het er aan liggen dat de eBootupdate die ik vantevoren draaide aangaf dat er al de nieuwste firmware op stond, waarna ik maar gewoon verder ben gegaan met de taalupdate..
Anoniem: 266440
Vind de i900 een leuke telefoon met dat die allemaal kan en qua design, de camera is ook beter dan me vorige telefoon die ook 5mp heeft.
Alleen hij loopt vast bij het afspelen van filmpjes, dus dat is weer minder
meer hier last van?
Alleen hij loopt vast bij het afspelen van filmpjes, dus dat is weer minder
ik heb precies het zelfde.. ik laat hem maar lekker gaan en zie het zo vanzelf wel..marnix007 schreef op maandag 10 november 2008 @ 17:35:
Is het normaal dat (terwijl je de taalupdate aan het doen bent) de telefoon constant aan en uit gaat? Hij laat het Samsung Omnia opstartlogo zien, daarna een gele driehoek met "Download Mode. do not turn off. it takes about 10 minutes" en vervolgens gaat ie op zwart om weer opnieuw te beginnen. Dat elke 2 seconden opnieuw. Hoort dat? Of kan het er aan liggen dat de eBootupdate die ik vantevoren draaide aangaf dat er al de nieuwste firmware op stond, waarna ik maar gewoon verder ben gegaan met de taalupdate..
btw. iemand die hier nog wat over kan zeggen? voordat we ons ongerust gaan maken of iets?
Onderhand denk ik dat mijnes nu bricked is..? krijg hem ook niet naar een hard reset door cal+end butten + reset te doen.. Morgen even langs de Phone House, eens kijken wat hun zeggen?
[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 201908 op 10-11-2008 18:24 ]
Dat is volgens mij niet normaal. Iig hij deed niet zo bij mij!Anoniem: 201908 schreef op maandag 10 november 2008 @ 17:55:
[...]
ik heb precies het zelfde.. ik laat hem maar lekker gaan en zie het zo vanzelf wel..
btw. iemand die hier nog wat over kan zeggen? voordat we ons ongerust gaan maken of iets?
Onderhand denk ik dat mijnes nu bricked is..? krijg hem ook niet naar een hard reset door cal+end butten + reset te doen.. Morgen even langs de Phone House, eens kijken wat hun zeggen?
Anoniem: 143104
heb ook pcies hetzelfde.. help anyone?Anoniem: 279631 schreef op maandag 10 november 2008 @ 18:57:
[...]
Dat is volgens mij niet normaal. Iig hij deed niet zo bij mij!
Onze Omnia's zijn dus compleet gebricked.. ik ga morgen even langs de Phone House, kijken wat hun zeggen / kunnen doen.. ben benieuwd..
Hebben jullie, anders nog andere opties?
Anoniem: 248383
Hallo,
Ik heb een probleem: heb net Spb shell en Spb Watcher geinstalleerd....
maar als ik mn omnia nu opstart krijg ik de volgende melding in beeld:
Het bestand 'menulauncher"kan niet worden geopend. Het is niet ondertekend met een vertrouwd certificaat of een van de componenten is niet gevonden. U moet dit bestand wellicht opnieuw instaleren. of herstellen als dit probleem zich blijft voordoen.
Nu is het probleem, dat dit in het scherm blijft staan..... en ik verder niets kan doen. Behalve de omnia opnieuw op te starten en dezelfde melding te krijgen!
Kan wel via de USB in mijn telefoonbestanden werken/ kijken... maar ik weet niet wat ik moet gaan veranderen............
Misschien dat iemand me kan helpen....
Het bestand 'menulauncher"kan niet worden geopend. Het is niet ondertekend met een vertrouwd certificaat of een van de componenten is niet gevonden. U moet dit bestand wellicht opnieuw instaleren. of herstellen als dit probleem zich blijft voordoen.
Nu is het probleem, dat dit in het scherm blijft staan..... en ik verder niets kan doen. Behalve de omnia opnieuw op te starten en dezelfde melding te krijgen!
Kan wel via de USB in mijn telefoonbestanden werken/ kijken... maar ik weet niet wat ik moet gaan veranderen............
Gprs monitor van SPB doet wat jij wilt, en er zijn meer tooltjes voor. Het hier eerder besproken Homescreen Plus Plus biedt ook de mogelijkheid om je datagebruik op het today screen weer te geven.Anoniem: 279441 schreef op maandag 10 november 2008 @ 11:50:
Je kunt proberen spb mobile shell te de-installeren via ActiveSync. Als dat niet lukt zou ik gewoon de hele install directory van SPB er even af gooien, of misschien dat alleen het "menulauncher" bestand weggooien ook al wel voldoetAnoniem: 248383 schreef op maandag 10 november 2008 @ 21:36:
Hallo,
Kun je niet alsnog in windows komen door op de end toets te drukken zodat de melding geminimaliseerd wordt?
[ Voor 4% gewijzigd door koeisjovis op 10-11-2008 21:52 ]
koeisjovis bedankt!!!
Achteraf toch best wel simpel, maar kwam er niet op om het via activesync te doen....
Alles werkt weer:D
Thx!
Achteraf toch best wel simpel, maar kwam er niet op om het via activesync te doen....
Alles werkt weer:D
Thx!
Anoniem: 127429
Die McGuider is echt wel een aanrader voor de omnia ! Hier reageert ie echt wel naar behoren, ook het herberekenen van de route verloopt vlekkeloos, fix binnen de minuut. Best tevreden over dus !
Nu nog een houder vinden voor omnia in de wagen ...
Anoniem: 268916
kan iemand me maybe uitleggen hoe je een RSS feed van bijv. nu.nl op je omnia krijgt en hoe je een podcast abo op je omnia zet ik wil dance department van radio 538 op mn telefoon krijgen maar hoe ik kom er niet uit
kortom: HELP
Op Ebay zijn aardige houders te vinden. Had zelf voor 11 euro een simpele houder (wel specifiek voor omnia) en een autolader incl transport uit de UK.
Is horizontaal en verticaal te gebruiken en telefoon is er redelijk simpel in te klikken.
Hier staat hij, zelfde winkel heeft ook laders.
Is horizontaal en verticaal te gebruiken en telefoon is er redelijk simpel in te klikken.
Hier staat hij, zelfde winkel heeft ook laders.
[ Voor 31% gewijzigd door TmZ op 10-11-2008 22:13 ]
Ik heb het ook.... Volgens mij heeft Samsung een gare update op z'n site staanAnoniem: 201908 schreef op maandag 10 november 2008 @ 19:31:
Onze Omnia's zijn dus compleet gebricked.. ik ga morgen even langs de Phone House, kijken wat hun zeggen / kunnen doen.. ben benieuwd..

De mannelijke variant van vrouwelijke intuitie heet logica
Ik heb nu Igo8 op mn omnia geinstalleerd... werkt prima in de breedbeeld modus. Maar ik heb andere stemmen etc. gedownd en geinstalleerd in de map content en dan de desbetreffende submap.
Alleen als ik hierna Igo8 weer opstart, dan vindt ie niets.... en heb ik alleen de keuze uit de oude/ standaard stemment etc.
Iemand een idee?
Alleen als ik hierna Igo8 weer opstart, dan vindt ie niets.... en heb ik alleen de keuze uit de oude/ standaard stemment etc.
Iemand een idee?
zijn die stemmen wel geschikt voor igo8Anoniem: 248383 schreef op maandag 10 november 2008 @ 22:53:
Ik heb nu Igo8 op mn omnia geinstalleerd... werkt prima in de breedbeeld modus. Maar ik heb andere stemmen etc. gedownd en geinstalleerd in de map content en dan de desbetreffende submap.
Iemand een idee?
Anoniem: 245235
Inderdaad, zoals ik reeds eerder heb gepost draait bij mij, ook als een "satteliet". Aanrader voor andere Omnia's. Bij mij wilde hij niet draaien in de geheugenkaart. Het moet echt in "Mijn Opslag" voordat hij begon te draaien. Alle instellingen staan verder eerder in één van de delen van de topic.Anoniem: 127429 schreef op maandag 10 november 2008 @ 22:07:
Die McGuider is echt wel een aanrader voor de omnia ! Hier reageert ie echt wel naar behoren, ook het herberekenen van de route verloopt vlekkeloos, fix binnen de minuut. Best tevreden over dus !
Top...
Anoniem: 127429
Strange ... Hier staat ie wel op een kaartje. Nu ja ...Anoniem: 245235 schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 00:29:
[...]
Inderdaad, zoals ik reeds eerder heb gepost draait bij mij, ook als een "satteliet". Aanrader voor andere Omnia's. Bij mij wilde hij niet draaien in de geheugenkaart. Het moet echt in "Mijn Opslag" voordat hij begon te draaien. Alle instellingen staan verder eerder in één van de delen van de topic.
Top...
Anoniem: 217505
Hoi,
Ik heb vandaag mijn Omnia gehaald...
Taal is in engels ik heb versie i900XXHH9 heb de taalbestand (I900XKHJ3) in de mass storage gedaan en dan moest ik op taal wijzigen drukken bij Settings---System maar ik zie daar geen taal wijzigen ook geen change language of iets dergelijks!
En ik kan niks ontvangen als iemand mij wat stuurt via Bluetooth...BT staat aan en Make this device visible to other devices staat ook aangevinkt maar kan geen bestanden krijgen!
Kan iemand mij helpen iik heb al gezocht dus niemand hoeft mij te vertellen om google te grbeuiken ofso..
Ik heb vandaag mijn Omnia gehaald...
Taal is in engels ik heb versie i900XXHH9 heb de taalbestand (I900XKHJ3) in de mass storage gedaan en dan moest ik op taal wijzigen drukken bij Settings---System maar ik zie daar geen taal wijzigen ook geen change language of iets dergelijks!
En ik kan niks ontvangen als iemand mij wat stuurt via Bluetooth...BT staat aan en Make this device visible to other devices staat ook aangevinkt maar kan geen bestanden krijgen!
Kan iemand mij helpen iik heb al gezocht dus niemand hoeft mij te vertellen om google te grbeuiken ofso..
Krijg je nog een (fout)melding? Heb je start>setting>connections tab>beam->"Receive all incoming beams" aan staan?Anoniem: 217505 schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 01:38:
Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions
Als je McGuider op je geheugenkaart wilt laten draaien, dan moet je gewoon alle mappen en bestanden in de root van de Opslagkaart zetten. (Geen map aanmaken met McGuider ofzo)Anoniem: 245235 schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 00:29:
[...]
Inderdaad, zoals ik reeds eerder heb gepost draait bij mij, ook als een "satteliet". Aanrader voor andere Omnia's. Bij mij wilde hij niet draaien in de geheugenkaart. Het moet echt in "Mijn Opslag" voordat hij begon te draaien. Alle instellingen staan verder eerder in één van de delen van de topic.
Top...
Als je klaar bent met installeren zou ik dan wel nog de autorun verwijderen anders start deze telkens na een ActivSync sessie op.
Ik heb mijn houder gewoon in een t-mobile shop gekocht. 14 euro met 3 verschillende vastzet mogelijkheden (armpje met zuignap, ventilatieroosterhouder en dashboard mount). Was niet specifiek voor de omnia, hing in het vitrinekastje van de iphone accesoires. Best luxe dingetjeAnoniem: 127429 schreef op maandag 10 november 2008 @ 22:07:
Voor het geval je meer van het "ik wil zien wat ik koop" type ben
Zal vanavond het merk wel posten, zit nu niet echt in de buurt van mijn auto.
Anoniem: 106939
als je op nu.nl bovenin het scherm op rss klikt krijg je uitleg over hun feeds.Anoniem: 268916 schreef op maandag 10 november 2008 @ 22:08:
kan iemand me maybe uitleggen hoe je een RSS feed van bijv. nu.nl op je omnia krijgt en hoe je een podcast abo op je omnia zet ik wil dance department van radio 538 op mn telefoon krijgen maar hoe ik kom er niet uit
in hun geval is dus http://www.nu.nl/deeplink_rss2/index.jsp?r=Algemeen de link om het algemene nieuws op te halen etc. alleen wat erg jammer is, of ik ben een domme dodo, is dat je geen tekst kan plakken in de rss lezer op de omnia. je moet dus steeds handmatig die links invoeren. de rest wijst aardig vanzelf neem ik aan?
podcasts werkt hetzelfde, maar dan met het podcast programma. je moet gewoon de link van de cast vinden of via het programma zelf een pod zoeken.
veder werkt het niet heel handig als je gewoon onbeperkt op internet mag
Ik heb er 1 gevonden op ebay (zoeken op omnia car holder)Nu nog een houder vinden voor omnia in de wagen ...
Past perfect, en er zit ook een lader bij.
Van dezelfde winkel heb ik dan ook maar een pakje van 6 screen protectors gekocht. Dit valt ook veel beter mee dan ik verwacht had. Het blijft mooi zitten, hij lijkt er niet minder gevoelig van geworden te zijn, en je ziet het eigenlijk ook niet zitten. Alleen aan de bovenkant had het misschien een millimeterje langer mogen zijn, als je er op kijkt zie je wel de rand.
[ Voor 34% gewijzigd door Adion op 11-11-2008 10:18 ]
heb ik geprobeerd dit werkt dus niet je krijgt een lap text zonder spaties en rare leestekens er tussendoor bij de RSS feed van nu.nlAnoniem: 106939 schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 09:54:
[...]
als je op nu.nl bovenin het scherm op rss klikt krijg je uitleg over hun feeds.
in hun geval is dus http://www.nu.nl/deeplink_rss2/index.jsp?r=Algemeen de link om het algemene nieuws op te halen etc. alleen wat erg jammer is, of ik ben een domme dodo, is dat je geen tekst kan plakken in de rss lezer op de omnia. je moet dus steeds handmatig die links invoeren. de rest wijst aardig vanzelf neem ik aan?
podcasts werkt hetzelfde, maar dan met het podcast programma. je moet gewoon de link van de cast vinden of via het programma zelf een pod zoeken.
veder werkt het niet heel handig als je gewoon onbeperkt op internet mag
podcasts moet ik nog proberen
Oke, even een update over me Omnia..Anoniem: 201908 schreef op maandag 10 november 2008 @ 19:31:
Ik ben net langs de Phone House in Bovenkarspel gegaan, en hun hebben gebeld. Ik moet nu naar Hoorn toe (daar hebben hun ook een Samsung Service Point) en dan proberen ze hem te reanimeren, lukt het niet word hij opgestuurd. Dus zo richting Hoorn
Dus voor de mensen die het zelfde klote samsung grapje hebben meegemaakt (dat hij brickt met updaten terwijl hij niet branded is..) raad ik aan even langs de winkel te gaan of even langs een SSP
Mijn Omnia was ook dood, maar niet op dezelfde manier gegaan als jouw. Beeldscherm ging niet meer aan, alleen het rode aan/uit lampje ging aan.Anoniem: 201908 schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 10:37:
[...]
Oke, even een update over me Omnia..
Ik ben net langs de Phone House in Bovenkarspel gegaan, en hun hebben gebeld. Ik moet nu naar Hoorn toe (daar hebben hun ook een Samsung Service Point) en dan proberen ze hem te reanimeren, lukt het niet word hij opgestuurd. Dus zo richting Hoorn
Dus voor de mensen die het zelfde klote samsung grapje hebben meegemaakt (dat hij brickt met updaten terwijl hij niet branded is..) raad ik aan even langs de winkel te gaan of even langs een SSP
Vandaag is de dag dat ik mij Omnia terug krijg na een reparatie (boardswap) van ongeveer 3 weken bij Dynafix.
BTW: Samsung Service Point kon mij niet helpen 3 weken geleden omdat ze de cursus 'Hoe zet ik software op de Omnia' nog niet gehad hebben.
Ook nieuws van mij over Bricked Omnia.Anoniem: 201908 schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 10:37:
[...]
Oke, even een update over me Omnia..
- Contact gehad met samsungmobile center. Die vertelden mij dat er een Fab. Fout / Brakke Fw is en dat ik een bedrijf SoundVision moest contacteren voor gratis reparatie.
- Sound vision opgebeld - Zij repareren hem gratis mits onder garantie en kopie van aankoopbon aanwezig. Was veelvoorkomend fout van Omnia volgens hun. Je kan naar gsmrepareren.nl gaan (is van hun) je toestel aanmelden en aangetekend opsturen. duurt ong 5 dagen. Ik ga em straks op de bus doen.
Valt me beetje tegen van samsung dat ze niet aparte bootload functie hebben gezet op i900. bij mijn E900 was super easy om FW te upgraden en als het een keer misging kon je zo in bootloader opnieuw proberen.. maar goed zal wel iets met WM zijn oid.
ik zal snel weer posten over het resultaat.
Groeten
Zo’n Samung service point is wel universeel? Want ik zie namen staan zoals vodafone (hier in Eindhoven) en dergelijke, kan ik daar wel gewoon als HI abonnee heen en vragen om een software update om de levensduur van mijn batterij te verlengen? (Is de eigenschap van die update bekent bij die winkels?)
Anoniem: 96182
Goeiedag,
Ik zit met een raar probleem. Ik pak net mijn telefoon op en nu kom ik erachter dat geen van de hardwarebuttons het doen. Alleen het touchscreen en de fingermouse doen het nog.
De call/end buttons etc doen helemaal niets meer.
Iemand enig idee hoe dit zou kunnen komen?
Groeten
Ik zit met een raar probleem. Ik pak net mijn telefoon op en nu kom ik erachter dat geen van de hardwarebuttons het doen. Alleen het touchscreen en de fingermouse doen het nog.
De call/end buttons etc doen helemaal niets meer.
Iemand enig idee hoe dit zou kunnen komen?
Groeten
ik heb gewoon het nummer op dit onderstaand linkje gebeld en zij verwezen mij door.HammerNL schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 10:56:
Zo’n Samung service point is wel universeel? Want ik zie namen staan zoals vodafone (hier in Eindhoven) en dergelijke, kan ik daar wel gewoon als HI abonnee heen en vragen om een software update om de levensduur van mijn batterij te verlengen? (Is de eigenschap van die update bekent bij die winkels?)
http://nl.samsungmobile.c...&menuIdTop=00000000000003
succes!
Oké dankjewel. Nog twee vragen, ik heb nu versie:
Versie
PDA: i900XKHH8/XKhh4
Telefoon: i900XXHH9
Welke update moet ik hebben voor onder meer die extra levensduur batterij? En vraag 2, deze update is wel gewoon Nederlands, omdat ik ook vaag wat dingen lees over updates die nog niet in bepaalde talen te verkrijgen zijn?
Versie
Welke update moet ik hebben voor onder meer die extra levensduur batterij? En vraag 2, deze update is wel gewoon Nederlands, omdat ik ook vaag wat dingen lees over updates die nog niet in bepaalde talen te verkrijgen zijn?
Ik zou maar gewoon langs een service point gaan.. aangezien hier (waaronder ik) mensen de zelfde firmware versie hadden, en onze phones zijn gebricked..HammerNL schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 11:42:
Versie
[ Voor 59% gewijzigd door Anoniem: 201908 op 11-11-2008 11:49 ]
Op de vorige bladzijde is het hier uitgebreid aan bod gekomen.HammerNL schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 11:42:
Versie
Update HJ3 en je kan gewoon Nederlands of Engels kiezen
@Nijs, volgens mij het is verstandig om met die firmware die hij heeft toch langs een service point te gaan.. 
aangezien hier in de afgelopen 24 uur al 5 mensen zijn geweest met die firmware waarmee hij gebricked is.. (waaronder mijnes)
aangezien hier in de afgelopen 24 uur al 5 mensen zijn geweest met die firmware waarmee hij gebricked is.. (waaronder mijnes)
Ja die staat ook aan!DeOS schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 08:11:
[...]
Krijg je nog een (fout)melding? Heb je start>setting>connections tab>beam->"Receive all incoming beams" aan staan?
Ik krijg op de Omnia geen foutmelding, maar op de telefoon waarmee ik een liedje verstuur zegt ie kan niet verzenden naar SGH-I900, ik heb trouwens met de Omnia wel wat kunnen sturen naar die telefoon!
[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 217505 op 11-11-2008 12:12 ]
Ik heb Mobile device center ipc van activesync....ik heb de laatste firmware dus kan geen update uitvoeren....en ik zie bij system geen taal veranderen (engelse taal wil graag NL)Lucky1965 schreef op maandag 10 november 2008 @ 12:33:
[...]
Volgende keer effe zelf zoeken:
Hier een beknopte handleiding voor een ieder die wil updaten naar de XKHJ3 taalupdate.
Stap 1. Maak eerst een backup van gegevens op je telefoon. Gaat dan met name om contacten en dergelijke.
Stap 2. Maak een nieuwe map aan op je eigen pc waar je de updates in kunt zetten als je die hebt gedownload van de site.
Stap 3. Ga naar de samsung site en download i900 Windows Vista Update of i900 Windows XP Update. Dit is afhankelijk wat je op je eigen pc hebt staan. Het zal op je pc te zien zijn als een gele bol met daarin het woord mits.
Stap 4. Download de taalupdate i900XKHJ3 Multilanguage file / taal bestand. Dit zul je herkennen als een .mli betand.
Stap 5. Connect je telefoon met de pc doormiddel van de usb kabel. Als activesync klaar is dubbelklik je op de kleine updater ( gele bolletje ). Er opent zich een scherm waarin je 2 dingen moet aanvinken en waar je daarna op een brede balk moet klikken. Er komt dan vanzelf een melding dat je de telefoon kunt loskoppelen van de pc. De telefoon zal zich automatisch resetten, ik denk zelfs 2 keer.
Dit was een preconfiguratie. Je telefoon is nu klaar voor de taalupdate.
Stap 5. Ga op je telefoon naar instellingen -> verbinding -> usb en kies dan daar voor massaopslag.
Sluit je telefoon weer aan de pc en kopieer de grote mli bestand ( de taalupdate ) naar mijn opslag op je grote flashgeheugen. Als dat klaar is de telefoon weer terug zetten naar activesync i.p.v massaopslag.
Stap 6. Ga nu op je telefoon naar instellingen -> systeem -> taal wijzigen. Als het goed is zie je dan die .mli bestand staan. Klik erop en dan op selecteer. Er wordt dan gevraagt om een code in te voeren. Dit kun je doen met het keyboard. Code is 1234 maar het staat er ook als het goed is.Dan is het klikken op ok of accepteren, weet het niet helemaal zeker meer maar dan gaat de update beginnen. Het duurt ongeveer 10 min. Laat de telefoon tijdens de update met rust, hij zal vanzelf weer resetten, 2 keer en dan is het klaar.
Dan kun je de backup weer terug zetten en verder instellen zoals je het zelf graag wil hebben.
Voordelen: Het lijkt erop alsof hij wat stabieler is. Een betere ontvangst en het belangrijkste, meer ramgeheugen vrij. Van 97 Mb naar 111 Mb .
Veel succes ermee
Anoniem: 216760
Waarom is deze Samsung zo'n drama? Momenteel is dit mijn 2e Omnia, omdat ik engelse menu wil hebben probeerde ik em te flashen alles gevolgd en toch gebricked (zoals mensen boven me)
Ik durf nu dat ding niet te flashen en houd het dus momenteel op Nederlands totdat ik mijn Xperia heb.
(Het is niet omdat mein Nederlands so slegt is maar ik ben engels gewent op mein kompjoeter)
M.a.w. is het wel "veilig" om te flashen? Want toen het bij mij gebeurde was ik gewoon verbaasd waarom het zo lang duurde... en niemand op 't internet had een brick met zo'n gare aan/uit probleem
Ik durf nu dat ding niet te flashen en houd het dus momenteel op Nederlands totdat ik mijn Xperia heb.
(Het is niet omdat mein Nederlands so slegt is maar ik ben engels gewent op mein kompjoeter)
M.a.w. is het wel "veilig" om te flashen? Want toen het bij mij gebeurde was ik gewoon verbaasd waarom het zo lang duurde... en niemand op 't internet had een brick met zo'n gare aan/uit probleem
[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 216760 op 11-11-2008 12:39 ]
Mijn telefoon heeft precies dezelfde firmware, maar ik heb niet echt problemen met de batterij ofzo. Dat is ook een van de redenen waarom ik me hier nog niet aan heb gewaagd. Heb zelf op de PSP wel heel veel dingen gedaan qua flashen, daar kon 'ie ook wel eens bricken. Maar omdat jullie dezelfde firmware hebben en hem allemaal hebben gebricked, wacht ik hier ook nog wel mee (of toch een service point?).
Mijn abbo gaat morgen in, dus kan ik ook aan de slag met het internet. Iemand enig idee wat de beste instellingen zijn om deze te ontvangen? G3, HSDPA, GPRS? Heb namelijk nog nooit internet gehad via mijn foon, en ben dus nieuw op dit gebied.
Mijn abbo gaat morgen in, dus kan ik ook aan de slag met het internet. Iemand enig idee wat de beste instellingen zijn om deze te ontvangen? G3, HSDPA, GPRS? Heb namelijk nog nooit internet gehad via mijn foon, en ben dus nieuw op dit gebied.
Voor wie het leuk vindt: Er is een redelijk goed werkende versie van Teeter voor de Omnia. De knoppen hebben geen text en je kan geen levels kiezen, maar hij doet het wel.
Meer info vind je op MoDaCo:
http://www.modaco.com/content-page/272252/games-for-the-omnia-i900/page/220/
Er staan een aantal updates in latere posts, waarbij Teeter automatisch het draaien van je scherm uitzet (en bij afsluiten weer aan). Zet deze dll er even overheen, want als je scherm gaat draaien loopt Teeter vast. Bedank de maker even, want dan maakt ie hopelijk nog meer spellen geschikt voor de Omnia!
Veel plezier!
Meer info vind je op MoDaCo:
http://www.modaco.com/content-page/272252/games-for-the-omnia-i900/page/220/
Er staan een aantal updates in latere posts, waarbij Teeter automatisch het draaien van je scherm uitzet (en bij afsluiten weer aan). Zet deze dll er even overheen, want als je scherm gaat draaien loopt Teeter vast. Bedank de maker even, want dan maakt ie hopelijk nog meer spellen geschikt voor de Omnia!
Veel plezier!
Anoniem: 280242
Heb de laatste 2 delen even doorgenomen, maar helaas mijn problemen niet teruggevonden.
Probleem 1 is als volgt:
Als ik via Opera Mobile wil internetten via GPRS/HSDPA/3G dan lukt dit prima. Echter, ook als deze verbinding inmiddels open staat, lukt het me niet om email op te halen via deze verbinding. Dit lukt alleen via Wifi. Wie weet hier de oplossing voor? Voor mij is het vrij essentieel om overal email uit te kunnen lezen in noodgevallen mbt werk.
Probleem 2 is minder dringend:
De bookmarks en startpagina worden altijd weer aangepast naar de Samsung-pagina's. dit vind ik onhandig; de bookmarks die er standaard staan, gebruik ik niet, en de startpagina vind ik al helemaal onhandig. Ondanks dat ik dit weggooi komen ze telkens terug. Hoe los ik dat op?
Ik start Opera Mobile via het Samsung-menu en heb zo het idee dat dat mede de oorzaak is.
Probleem 1 is als volgt:
Als ik via Opera Mobile wil internetten via GPRS/HSDPA/3G dan lukt dit prima. Echter, ook als deze verbinding inmiddels open staat, lukt het me niet om email op te halen via deze verbinding. Dit lukt alleen via Wifi. Wie weet hier de oplossing voor? Voor mij is het vrij essentieel om overal email uit te kunnen lezen in noodgevallen mbt werk.
Probleem 2 is minder dringend:
De bookmarks en startpagina worden altijd weer aangepast naar de Samsung-pagina's. dit vind ik onhandig; de bookmarks die er standaard staan, gebruik ik niet, en de startpagina vind ik al helemaal onhandig. Ondanks dat ik dit weggooi komen ze telkens terug. Hoe los ik dat op?
Ik start Opera Mobile via het Samsung-menu en heb zo het idee dat dat mede de oorzaak is.
De Alarm CLock, ik kan bij tijd alleen AM en PM selecteren dit vind ik lastig!
Ik heb liever de 0 tot 24 uur's klok....ik ben vanochtend dus niet op tijd wakkker geworden omdat de alarm verkeerd is ingesteld!
Kan ik dit veranderen?
Ik heb liever de 0 tot 24 uur's klok....ik ben vanochtend dus niet op tijd wakkker geworden omdat de alarm verkeerd is ingesteld!
Kan ik dit veranderen?
Anoniem: 238718
Als je de tijd hebt ingevuld en je gaat daarna een stap terug zie je gewoon een 24 uurs aanduiding..
Zojuist me Omnia naar een service punt gebracht. ze zeiden dat ik hem einde van de dag waarschijnlijk kan ophalen.. Maar ze zouden bellen als hij klaar zou zijn. Ik ben benieuwd, als het namelijk niet lukt door hun word hij verstuurd..
Ben benieuwd...
Ben benieuwd...
Klopt ik zie het bedankt....pas nadat ik alarm verwijderd had en opnieuw had gedaan zag ik idd een 24 uurs aanduiding als ik een stap terugging!Anoniem: 238718 schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 13:52:
Als je de tijd hebt ingevuld en je gaat daarna een stap terug zie je gewoon een 24 uurs aanduiding..
Ik heb net met een Touchwiz wat geprobeerd te sturen naar mijn Omnia mislukt weer...me omnia word gevonden meet het verzenden mislukt....????
Ik weet egt niet waar het aan ligt
Op het moment dat ik wat verstuur zie ik dat het schermlicht van me omnia aangaat ik denk nu komt er een melding en dan opeens.....helemaal niks!
Op het moment dat ik wat verstuur zie ik dat het schermlicht van me omnia aangaat ik denk nu komt er een melding en dan opeens.....helemaal niks!
[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 217505 op 11-11-2008 15:02 ]
staat je bluetooth ftp wel goed ?Anoniem: 217505 schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 14:59:
Ik heb net met een Touchwiz wat geprobeerd te sturen naar mijn Omnia mislukt weer...me omnia word gevonden meet het verzenden mislukt....????
Anoniem: 280253
Na jaren gezworen te hebben op Nokia ben ik toch overgestapt op de Samsung. De Omnia.
Nu heb ik hem 2 weken in m'n bezit, en de batterijverbruik was echt ver beneden pijl. Nu heb ik via deze site de update gevonden naar HJ3, en het lijkt nu een stuk beter te gaan. Al denk ik niet dat ik de "beloofde" 500 uur standby ga halen.
Nu heb ik nog wel 2 vragen die ik niet zo snel uit de 5 topics Omnia kan halen.
1) Ik wil elke keer via de verkenner een liedje selecteren, om die via bluetooth over te zenden. Is er een manier dat ik gewoon dat liedje aan kan klikken zonder dat hij die gelijk opent? (soort van dubbele muisklik optie)? En dan bedoel ik dus via de touchscreen. Ik weet dat je via de "muis" wel naar beneden kan scrollen. Alleen dit gaat een stuk langzamer dan via de touchscreen de desbetreffende file aan te raken.
2) Ik maak gebruik van het programmaatje Pocketmusic. Als ik nu muziek luister via Pocketmusic, en hij springt op een zwart scherm (screensaver?) kan ik de telefoon niet meer activeren zonder de koptelefoon er uit te halen. Welke knop of scherm ik ook aan raak, hij blijft zwart totdat ik de koptelefoon er uit trek. Weet iemand waar dit aan kan liggen?
Alvast bedankt voor de antwoorden.
Nu heb ik hem 2 weken in m'n bezit, en de batterijverbruik was echt ver beneden pijl. Nu heb ik via deze site de update gevonden naar HJ3, en het lijkt nu een stuk beter te gaan. Al denk ik niet dat ik de "beloofde" 500 uur standby ga halen.
Nu heb ik nog wel 2 vragen die ik niet zo snel uit de 5 topics Omnia kan halen.
1) Ik wil elke keer via de verkenner een liedje selecteren, om die via bluetooth over te zenden. Is er een manier dat ik gewoon dat liedje aan kan klikken zonder dat hij die gelijk opent? (soort van dubbele muisklik optie)? En dan bedoel ik dus via de touchscreen. Ik weet dat je via de "muis" wel naar beneden kan scrollen. Alleen dit gaat een stuk langzamer dan via de touchscreen de desbetreffende file aan te raken.
2) Ik maak gebruik van het programmaatje Pocketmusic. Als ik nu muziek luister via Pocketmusic, en hij springt op een zwart scherm (screensaver?) kan ik de telefoon niet meer activeren zonder de koptelefoon er uit te halen. Welke knop of scherm ik ook aan raak, hij blijft zwart totdat ik de koptelefoon er uit trek. Weet iemand waar dit aan kan liggen?
Alvast bedankt voor de antwoorden.
Waarom blijven programma's als je ze afsluit nog gewoon doordraaien in je werkgeheugen? Ik begrijp natuurlijk dat dit handig is bij programma's zoals msn etc. Maar zoiets als een fotoalbum of dergelijk die ik sluit met het kruisje heb ik daarna niet meer nodig in m'n geheugen. Is er een andere manier dat het gelijk echt afsluit en niet meer bij je 'taken' staat? Na een tijdje verschillende programma's te gebruiken, staan er heel wat taken in die lijst, die je dan kan afbreken. Of hebben deze taken geen invloed op de performance?
Damn, het lukt me maar niet om verbinding te krijgen met satellieten......
Als ik IGO8 laat zoeken naar een gps-ontvanger, dan zegt ie: GPS-ontvanger succesvol gedetecteerd!
Maar als ik dan weer naar de kaart ga, dan plaatst ie me nog steeds ergens in het buitenland.... Ook krijg ik geen signaal binnen, zie ik links onder in het schermpje staan...
Iemand een idee?
Als ik IGO8 laat zoeken naar een gps-ontvanger, dan zegt ie: GPS-ontvanger succesvol gedetecteerd!
Maar als ik dan weer naar de kaart ga, dan plaatst ie me nog steeds ergens in het buitenland.... Ook krijg ik geen signaal binnen, zie ik links onder in het schermpje staan...
Iemand een idee?
Als je in de verkenner zit kun je door middel van je muis of je vinger op het bestand klikken en vasthouden.Anoniem: 280253 schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 16:00:
Hierna verschijnt er een keuzemenu, waarin je o.a. kunt knippen en kopieren. Volgens mij kun je hier ook kiezen voor verzenden.
Het zou wel makkelijk zijn als je kan instellen dat programma's daadwerkelijk afsluiten als je op het X klikt.HammerNL schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 16:12:
Waarom blijven programma's als je ze afsluit nog gewoon doordraaien in je werkgeheugen? Ik begrijp natuurlijk dat dit handig is bij programma's zoals msn etc. Maar zoiets als een fotoalbum of dergelijk die ik sluit met het kruisje heb ik daarna niet meer nodig in m'n geheugen. Is er een andere manier dat het gelijk echt afsluit en niet meer bij je 'taken' staat? Na een tijdje verschillende programma's te gebruiken, staan er heel wat taken in die lijst, die je dan kan afbreken. Of hebben deze taken geen invloed op de performance?
Misschien is dit in de registery aan te passen. Dan zou je zo aan kunnen geven welke programma's moeten sluiten en welke niet. (elke keer de taakmanager leeggooien is ook vervelend)
Ik zal een beetje rond gaan zoeken of ik hier iets over kan vinden.
Raar, Ik kreeg van diverse kenissen te horen dat ik niet bereikbaar zou zijn terwijl ik weet dat ik mijn toestel op etiquettestand had gelegd dus op zijn kop en daarna weer normaal. Blijkt dat je dan enige tijd niet bereikbaar bent(ongeveer 1 minuut) na switschen. Hebben anderen ook dit verschijnsel.
Volgens de handleiding moet alleen het geluid gedempt worden op zijn kop en terug op zijn rug weer geluid. Maar ook de verbinding is dan enige tijd verbroken.
Strange
Volgens de handleiding moet alleen het geluid gedempt worden op zijn kop en terug op zijn rug weer geluid. Maar ook de verbinding is dan enige tijd verbroken.
Strange
Iemand een idee?
EN GOOGLE MAPS geeft mijn positie wel juist door.............
Iemand een idee?
Waar moet ie precies op staan....ik heb m op BT FTP gezet...niks....op storage card....niks....op documenten ....niks...en een eigen map die Muziek heet....ook niks!Anoniem: 268916 schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 15:54:
[...]
staat je bluetooth ftp wel goed ?
't is een holder van 't merk xqisit. Ik zie 'm alleen zo snel niet staan op hun siteETM schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 09:14:
[...]
Ik heb mijn houder gewoon in een t-mobile shop gekocht. 14 euro met 3 verschillende vastzet mogelijkheden (armpje met zuignap, ventilatieroosterhouder en dashboard mount). Was niet specifiek voor de omnia, hing in het vitrinekastje van de iphone accesoires. Best luxe dingetjelederen back, rubberen ribbels aan de zijkant zodat je niet de hele tijd het klauwtje open hoeft te maken als je de telefoon eruit wilt halen en de "voetjes" zijn inklapbaar zodat je er eigenlijk elke mobiel telfoon in kunt hangen.
Voor het geval je meer van het "ik wil zien wat ik koop" type ben
Zal vanavond het merk wel posten, zit nu niet echt in de buurt van mijn auto.
Anoniem: 256908
Ondertussen heb ik Voice Speed Dial geinstalleerd, dit werkt prima!Anoniem: 72689 schreef op donderdag 06 november 2008 @ 10:32:
[...]
Voicedialing zit niet standaard op de Omnia. Hier heb je een extra progje voor nodig. Ik weet niet of dit in de startpost staat maar het staat zeker vermeld in een post in deeltje 4.
progje hier te vinden.
Ik heb nog wel een probleem met m'n samsung bluetooth oortje, als ik op het knopje druk belt hij meteen het laatst gekozen nummer. Ik wil deze knop graag toewijzen aan de voicedailer. weet iemand of dit kan en zo ja hoe?
Het is Solid vision en ik heb mijn telefoon ook naar hun opgestuurt ook vanwege een brickAnoniem: 143104 schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 10:53:
[...]
Ook nieuws van mij over Bricked Omnia.
- Contact gehad met samsungmobile center. Die vertelden mij dat er een Fab. Fout / Brakke Fw is en dat ik een bedrijf SoundVision moest contacteren voor gratis reparatie.
- Sound vision opgebeld - Zij repareren hem gratis mits onder garantie en kopie van aankoopbon aanwezig. Was veelvoorkomend fout van Omnia volgens hun. Je kan naar gsmrepareren.nl gaan (is van hun) je toestel aanmelden en aangetekend opsturen. duurt ong 5 dagen. Ik ga em straks op de bus doen.
Valt me beetje tegen van samsung dat ze niet aparte bootload functie hebben gezet op i900. bij mijn E900 was super easy om FW te upgraden en als het een keer misging kon je zo in bootloader opnieuw proberen.. maar goed zal wel iets met WM zijn oid.
ik zal snel weer posten over het resultaat.
Groeten
*weg*
Kicken binnen 24 uur wordt niet gewaardeerd.
Kicken binnen 24 uur wordt niet gewaardeerd.
[ Voor 90% gewijzigd door pven op 11-11-2008 21:19 ]
Anoniem: 279706
Op de site van Samsung Nederland kan je een update afhalen voor je Omnia maar op de site van Samsung België niet, is daar een reden voor of kan ik gewoon (woon te België) de update afhalen via Samsung Nederland??
Btw, ik heb:
PDA: i900XXHJ3/CEHJ2
TELEFOON: i900XXHH9
Is bovenstaande versie "out-to-date"?
Bedankt alvast!
Btw, ik heb:
PDA: i900XXHJ3/CEHJ2
TELEFOON: i900XXHH9
Is bovenstaande versie "out-to-date"?
Bedankt alvast!
[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 279706 op 11-11-2008 19:23 ]
Anoniem: 278958
De mijne is ook opgestuurd via een SamsungService punt vorige week dinsdag.. het zou ongeveer 2 a 3 weken duren. Kreeg al wel bericht dat ze er mee bezig zijn dus zal wel goed komen.. helaas wel al een week zonder Omnia...Anoniem: 201908 schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 11:50:
@Nijs, volgens mij het is verstandig om met die firmware die hij heeft toch langs een service point te gaan..
ik heb de HH9 versie, is het mogelijk om deze te updaten naar HJ3 of..?
ik vind de eboot update file niet
ik vind de eboot update file niet
Anoniem: 114042
Kan iemand nu eens precies vertellen wanneer de update dus fout loopt en je je toestel "bricked" ? M.a.w. welke update mag je dus nooit doen ? Of heeft Samsung die al van internet afgehaald ?
Gebruik WkTASK.Anoniem: 270859 schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 16:54:
Het zou wel makkelijk zijn als je kan instellen dat programma's daadwerkelijk afsluiten als je op het X klikt.
Ik kreeg mijn Omnia met de HH9 firmware erop. Ik had zonder tussenstappen die HJ3 taalupdate van de samsung site geïnstalleerd. Alles verliep prima.
Ik heb toen toch maar een gokje genomen en de DTHJ9/LTE02 firmware geïnstalleerd. Verliep ook zonder problemen.
Het probleem van de storende speaker tijdens GPRS ontvangst is wel iets verminderd.
Verder draait alles een stuk lekkerder en vlugger.
[ Voor 40% gewijzigd door Dav- op 11-11-2008 19:43 ]
Als je geen vodafone of T-mobile of een adere (rare) versie van omnia hebt dan kun je volgens mij die update gewoon doen. Iig kun je hem doen als je hi hebt (spreek uit eigen ervaring). Wel moet je alles volgens de handleiding doen, anders gaat het natuurlijk niet goed!Anoniem: 114042 schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 19:35:
Kan iemand nu eens precies vertellen wanneer de update dus fout loopt en je je toestel "bricked" ? M.a.w. welke update mag je dus nooit doen ? Of heeft Samsung die al van internet afgehaald ?
en nu geen geluid meer als ik wordt gebeld.... gebruik spb shell. en het luidsprekertje is gewoon groen... ook staat er bij geluiden--- inkomend gesprek: een ringtone ingesteld...
De trilfunctie werkt wel als ik hem instel.......
Iemand?
(ow en heb onderhand IGO 8 draaien! Was een kwestie van geduld en Xtra inschakelen en gegevens downen...)
De trilfunctie werkt wel als ik hem instel.......
Iemand?
(ow en heb onderhand IGO 8 draaien! Was een kwestie van geduld en Xtra inschakelen en gegevens downen...)
Dat dacht ik ook maar toch ging het fout en er is niks raars aan mijn omnia die ik van Hi heb.Anoniem: 279631 schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 19:39:
[...]
Als je geen vodafone of T-mobile of een adere (rare) versie van omnia hebt dan kun je volgens mij die update gewoon doen. Iig kun je hem doen als je hi hebt (spreek uit eigen ervaring). Wel moet je alles volgens de handleiding doen, anders gaat het natuurlijk niet goed!
ik heb mijn gps verwijderd en dan opnieuw geinstalleerd en nu krijg ik steeds de foutmelding:
error engine initialization error.
error code 0x6. please reinstall the application
error engine initialization error.
error code 0x6. please reinstall the application
Vage bedoening...
Een week of 2 terug een Omnia aangeschaft, aan het klooien gegaan met firmwares. Ging een tijdje goed totdat ik geen radio (phone) functie meer had.
Zie hier voor een soortgelijk probleem.
Iemand in dit topic had zijn Omnia naar Dynafix gestuurd, heb ik ook maar gedaan. Ik ging er vanuit dat ik zelf voor de kosten op moest gaan draaien omdat ik (naar mijn beste weten) zelf de "telefoon-rom" had gesloopt.
Kijk ik net op de statuspagina...is de printplaat vervangen
Dus ook al werkt de Omnia an sich goed (PDA-gedeelte) maar alleen het telefoon-gedeelte niet....dan toch kan de printplaat kapot zijn? Nou ja, het zal wel...als ik m maar snel weer heb
Een week of 2 terug een Omnia aangeschaft, aan het klooien gegaan met firmwares. Ging een tijdje goed totdat ik geen radio (phone) functie meer had.
Zie hier voor een soortgelijk probleem.
Iemand in dit topic had zijn Omnia naar Dynafix gestuurd, heb ik ook maar gedaan. Ik ging er vanuit dat ik zelf voor de kosten op moest gaan draaien omdat ik (naar mijn beste weten) zelf de "telefoon-rom" had gesloopt.
STATUS | DATE/TIME |
Order - Data complete | 6-11-2008 10:22:03 |
Order - Confirmed | 6-11-2008 10:22:08 |
Logistics - Product sent (Customer -> Dynafix Care) | 6-11-2008 10:22:09 |
Logistics - Product received by Dynafix Care | 6-11-2008 10:22:34 |
Logistics - Product sent to internal repair facility | 6-11-2008 10:22:35 |
Logistics - Product arrived at repair center | 7-11-2008 7:32:05 |
Repair at repair center - Started | 11-11-2008 11:21:45 |
Repair - Component repair | 11-11-2008 11:56:49 |
Repair at repair center - Finished | 11-11-2008 13:38:50 |
Logistics - Product sent from repair center to logistics department | 11-11-2008 14:29:48 |
Logistics - Product ready for return shipment | 11-11-2008 16:19:30 |
Logistics - Product sent | 11-11-2008 17:16:50 |
Service activity: | Boardswap |
Dus ook al werkt de Omnia an sich goed (PDA-gedeelte) maar alleen het telefoon-gedeelte niet....dan toch kan de printplaat kapot zijn? Nou ja, het zal wel...als ik m maar snel weer heb
component repair?duderuud schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 23:23:
Dus ook al werkt de Omnia an sich goed (PDA-gedeelte) maar alleen het telefoon-gedeelte niet....dan toch kan de printplaat kapot zijn? Nou ja, het zal wel...als ik m maar snel weer heb ;
ik denk niet dat dan een hele printplaat is vervangen.
kan mss een component op de printplaat zijn
Dat wktask is een mooi programma zeg, werkt zeker alleen niet lekker samen met spb mobile shell?Anoniem: 279631 schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 19:39:
[...]
Als je geen vodafone of T-mobile of een adere (rare) versie van omnia hebt dan kun je volgens mij die update gewoon doen. Iig kun je hem doen als je hi hebt (spreek uit eigen ervaring). Wel moet je alles volgens de handleiding doen, anders gaat het natuurlijk niet goed!
Anoniem: 80441
OKay, vanochtend wordt ik wakker, wil kijken hoe laat het is, geeft mijn omnia ineens 19:23 aan, ik verbaasd natuurlijk, kom erachter dat het ineens 25 november 2076 is! Zo lang heb ik uiteraard niet geslapen, dus er is iets mis met me omnia.. het enige wat ik heb gedaan is hem vannacht aan de lader gehangen, en meer niet
ook krijg ik vaak de klacht van mijn vriend dat hij mijn laatst verstuurde sms iedere keer opnieuw krijgt, zodra ik een nieuwe heb verzonden.... hierover heb ik al eerder iets in deel 3 of 4 gepost, maar geen antwoord op gevonden.
Terug naar samsung of terug naar vodafone??
En hebben er misschien meer mensen "last" van een van deze 2 problemen??
Terug naar samsung of terug naar vodafone??
En hebben er misschien meer mensen "last" van een van deze 2 problemen??
Ehm...staat tot in de tabel? Helemaal onderaan...boardswap. Naar mijn weten is dan de (hele) printplaat vervangen...FietsFanaat33 schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 23:33:
[...]
component repair?
ik denk niet dat dan een hele printplaat is vervangen.
kan mss een component op de printplaat zijn
Ik heb ook een Boardswap gehad en er stond nog een extra status:duderuud schreef op woensdag 12 november 2008 @ 09:19:
[...]
Ehm...staat tot in de tabel? Helemaal onderaan...boardswap. Naar mijn weten is dan de (hele) printplaat vervangen...
Reparatie - Wacht op onderdelen
Anoniem: 31014
Zoek eens op "mbutton.PPC_ARM.CAB" (freeware)Anoniem: 270859 schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 16:54:
Het zou wel makkelijk zijn als je kan instellen dat programma's daadwerkelijk afsluiten als je op het X klikt.
Misschien is dit in de registery aan te passen. Dan zou je zo aan kunnen geven welke programma's moeten sluiten en welke niet. (elke keer de taakmanager leeggooien is ook vervelend)
Ik zal een beetje rond gaan zoeken of ik hier iets over kan vinden.
Wel even een snelkoppeling in je windows\startup folder zetten
Ik heb een aantal specialistische vragen over de Omnia:
1) Als de Omnia via TVOut op de TV is aangesloten (bijv. om een film te kijken), kan de telefoon dan *gelijktijdig* ook van netstroom worden voorzien/opgeladen? Of kan de enige mogelijke poort (Samsung USB poort) alleen voor 1 doel tegelijk gebruikt worden?
2) Gerelateerd aan de vorige vraag, hoe lang gaat de batterij mee indien deze alleen gebruikt wordt om DivX/XViD films via TVOut te bekijken?
3) De telefoon ondersteunt blijkbaar RDS, maar is ondersteuning voor TMC (Traffic Message Channel) dan niet toch eenvoudig te krijgen? Het lijkt me een kwestie van RDS-pakketjes processen en de TMC eruit filteren?
1) Als de Omnia via TVOut op de TV is aangesloten (bijv. om een film te kijken), kan de telefoon dan *gelijktijdig* ook van netstroom worden voorzien/opgeladen? Of kan de enige mogelijke poort (Samsung USB poort) alleen voor 1 doel tegelijk gebruikt worden?
2) Gerelateerd aan de vorige vraag, hoe lang gaat de batterij mee indien deze alleen gebruikt wordt om DivX/XViD films via TVOut te bekijken?
3) De telefoon ondersteunt blijkbaar RDS, maar is ondersteuning voor TMC (Traffic Message Channel) dan niet toch eenvoudig te krijgen? Het lijkt me een kwestie van RDS-pakketjes processen en de TMC eruit filteren?
dat klopt een boardswap is een complete printplaat en niet een los componentduderuud schreef op woensdag 12 november 2008 @ 09:19:
[...]
Ehm...staat tot in de tabel? Helemaal onderaan...boardswap. Naar mijn weten is dan de (hele) printplaat vervangen...
1: er zijn (nog) geen splitterpoortjes zodat je 2 stekkers kan aansluitenletsa schreef op woensdag 12 november 2008 @ 10:01:
Ik heb een aantal specialistische vragen over de Omnia:
2: hangt er van af hoe je je accu hebt getraind en of er nog verbindingen open staan of andere processen draaien
3: als het zo simpel was dan had het er misschien al op gezeten
Ik zal ze allebei eens proberen, zodra mijn telefoon terug is. (fout bij Dynafix, heb hem pas vrijdag terugAnoniem: 31014 schreef op woensdag 12 november 2008 @ 09:59:
[...]
Zoek eens op "mbutton.PPC_ARM.CAB" (freeware)
Wel even een snelkoppeling in je windows\startup folder zetten
Mijn idee: geduld...Anoniem: 248383 schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 16:59:
Iemand een idee?
Bij mij duurt het soms ook vreselijk lang eer ik verbinding heb met IGO8.
Het gaat sneller als je al rijd is mijn ervaring
Help !!
Sins enige tijd ben ik bezig om op mijn WiFi(thuis netwerk) te komen met mijn Omnia. Ik heb alles zo een beetje geprobeerd om verbinding te krijgen met het netwerk. Ik zie het netwerk op mijn Omnia maar, kan het niet benaderen..na melding"verbinding maken"...krijg ik de melding "niet beschikbaar".
Vandaag even de stoute schoenen aangetrokken en de klantenservice van KPN gebeld want ik heb een zogeheten " internetplusbellen". Daar vertelden zij mij dat, HET NIET MOGELIJK is, om met een mobiele telefoon , hun WiFi op te komen via de Experiabox.
Dit lijkt mij een onwaarschijnlijk verhaal daar ik, in deze topic lees dat diverse personen wel op WiFi komen.
Er kan maar een verklaring zijn dat, degenen een andere internet aanbieder hebben dan KPN!
Ik wilde dan ook graag weten of er wel mensen zijn die via hun KPN experiabox wel WiFi in kunnen met hun Omnia, zo ja...wat zijn de handelingen geweest en wat zijn eventueel de instellingen van hun Experiabox ?
Ik hoef natuurlijk de sleutel niet te weten ...
Ik hoop van u te horen...Help !!!
Sins enige tijd ben ik bezig om op mijn WiFi(thuis netwerk) te komen met mijn Omnia. Ik heb alles zo een beetje geprobeerd om verbinding te krijgen met het netwerk. Ik zie het netwerk op mijn Omnia maar, kan het niet benaderen..na melding"verbinding maken"...krijg ik de melding "niet beschikbaar".
Vandaag even de stoute schoenen aangetrokken en de klantenservice van KPN gebeld want ik heb een zogeheten " internetplusbellen". Daar vertelden zij mij dat, HET NIET MOGELIJK is, om met een mobiele telefoon , hun WiFi op te komen via de Experiabox.
Dit lijkt mij een onwaarschijnlijk verhaal daar ik, in deze topic lees dat diverse personen wel op WiFi komen.
Er kan maar een verklaring zijn dat, degenen een andere internet aanbieder hebben dan KPN!
Ik wilde dan ook graag weten of er wel mensen zijn die via hun KPN experiabox wel WiFi in kunnen met hun Omnia, zo ja...wat zijn de handelingen geweest en wat zijn eventueel de instellingen van hun Experiabox ?
als die lui van KPN zeggen dat het kan, waarom zou het alsnog kunnen? het zou best waar kunnen zijn, want via UPC kan het bijvoolbeeld wel gewoonAnoniem: 245235 schreef op woensdag 12 november 2008 @ 12:15:
Help !!
ik heb sinds maandag ook een omnia, en ben er toch wel tevreden mee.
me vrouw heeft een f480 en die vind ik toch wel wat beter reageren, maarja daar is wel over heen te komen.
maar nu even een vraag, als je de widget van nieuw berichten op je vandaag blad hebt gesleept blijft ie er staan.
krijg je een bericht dan lees je die en dan is de widget weer weg en kan je hem weer terug gaan slepen.
kan die niet met een instelling ofzo gewoon erop blijven staan
duurt trouwens wel lang voor er een sms of mms aankomt zeg, weet niet of het aan de omnia ligt of aan vodafone.
stuur ik iets met de omnia dan krijg ik bijna gelijk op me andere mobiel het bericht.
stuur ik met me andere toestel een bericht naar de omnia dan is het maar afwachten wanneer die aankomt.
ik kreeg dus gistermiddag een mms die ik zelf had verzonden op maandag ochtend?
me vrouw heeft een f480 en die vind ik toch wel wat beter reageren, maarja daar is wel over heen te komen.
maar nu even een vraag, als je de widget van nieuw berichten op je vandaag blad hebt gesleept blijft ie er staan.
krijg je een bericht dan lees je die en dan is de widget weer weg en kan je hem weer terug gaan slepen.
kan die niet met een instelling ofzo gewoon erop blijven staan
duurt trouwens wel lang voor er een sms of mms aankomt zeg, weet niet of het aan de omnia ligt of aan vodafone.
stuur ik iets met de omnia dan krijg ik bijna gelijk op me andere mobiel het bericht.
stuur ik met me andere toestel een bericht naar de omnia dan is het maar afwachten wanneer die aankomt.
ik kreeg dus gistermiddag een mms die ik zelf had verzonden op maandag ochtend?
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
Dit topic is gesloten.
Let op:
Berichten over abonnementen en levertijden horen in [ABO] Het i900 Omnia levertijden en abonnementen topic
Berichten over abonnementen en levertijden horen in [ABO] Het i900 Omnia levertijden en abonnementen topic