Intel Core i7 / X58 discussie- en benchmarktopic

Pagina: 1 ... 12 ... 14 Laatste
Acties:
  • 120.400 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Motrax schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 15:42:
Met mobo komt driver cd mee. Er zijn nog geen updates geweest van de drivers.

Daarnaast herkent Vista + Windows Update de hele mikmak behalve een paar dingen van de chipsetdrivers.
O, da's helemaal makkelijk. Meestal zijn die driver-cd's verouderd... Dan zal ik alleen de chipsetdriver downloaden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmwman
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-07 11:40
Ik heb een vreemd probleem. :'(

Vandaag mijn nieuwe cooler gekregen (thermaltake ultra-120 extreme 1366) en gemonteerd.

Met mijn stock cooler draaide mijn pc met gemak op 21x165 temp zat loaded op ongeveer 85 gr.
Had verder alles op auto staan in de bios
Afbeeldingslocatie: http://splash-carwash.nl/pc.jpg

Nu ik mijn nieuwe cooler heb geinstalleerd krijg ik de pc niet meer hoger dan 21x150 wanneer ik hem hoger zet dan start de gehele pc niet meer op.
Wanneer ik hem dus op 21x150 heb draaien is de loaded temp (prime) 45 gr. dus de cooler zit er wel goed op.
Ik heb een asus rampage extreme II moederbord.
Mijn vermoeden is dat het nu met het geheugen te maken heeft, maar was voor die tijd ook geen probleem

Wat mij opvalt wanneer ik in de bios de bclk verander van 150 naar 160 mijn geheugen ook veel lager komt.
Afbeeldingslocatie: http://splash-carwash.nl/1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://splash-carwash.nl/2.jpg

En wanneer ik opgestart heb met 21x160 (hoger start hij niet meer op) dan ziet mijn geheugen er zo uit!
Afbeeldingslocatie: http://splash-carwash.nl/pc1.jpg

dus snap ik er even niks meer van.
Ik ben namelijk niet 100% thuis in het bios en geheugen gebeuren.

Weet iemand hoe dit nu ineens kan?

[ Voor 20% gewijzigd door bmwman op 08-01-2009 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Vreemd,wat tot in me opkomt is dat je statisch was en waarschijnlijk een stroomstootje hebt gehad met de mobo. In die richting denk ik.
Soepstengel schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 14:34:
Ik zit hier met een MSI Eclipse. Werkt erg lekker, heb vorige week een BIOS update uitgevoerd waardoor de prestaties beter moeten zijn, merk het verschil echter niet zo. RAID Controller gaf wel wat problemen met Vista 64 bit, stripe schijf kon soms niet beschreven worden omdat deze op alleen lezen stond, echter gaf een update van de RAID driver de oplossing. Moet nog eens serieus gaan overclocken, heb echter geen andere koeler dan de stock dus erg ver ga ik neit komen denk ik ;) De geluidskaart die bijgeleverd wordt trouwens is behoorlijk bagger (Creative xTreme Soudn ofzo) optisch kan die geen Dolby Digital of DTS in spellen sturen zoals een Titanium dat wel kan dus deze heb ik maar vervangen door een Titanium die wel gewoon goed werkt.

Heb gisteren een test(je) gedaan met X3 Terran Conflict om te kijken of hyper threading daar in het voordeel of nadeel werkte aangezien het spel maar single threaded is. Samen met een HD 4870 1 GB en 6 GB geheugen gaf het echter amper verschil, zo'n 3 FPS maar dat komt waarschijnlijk door de het verschil van 4 en 8 x AA en doordat ik in diagnostic mode opstarte in vista (msconfig kan je die vinden) waardoor er geen onnodige programma's draaide. Maar anders dan dit heb ik nog geen tests uitgevoerd. Standaard koelpasta op de sotck koeler van de 920 is trouwens wel bagger, thermal right silver compount doet het veel beter. Mijn PC loopt nu idle op 30 graden en stressed tussen de 55 en 60 graden volgens Speedfan.
Wag ik vragen wat je temps zijn voor de IOH?Mijn zijn op idle 60 en load richting 75 grd.(200x21)
Temps vond ik behoorlijk hoog ,ook op stck snelheid waren ze al hoog(50-65)
Verder is het bord vrij stabiel, overklokken ging ook vrij gemakkelijk, alleen het finetunen moet nog gebeuren.
Ik heb wel problemen als ik de timings van mijn mem op aanbevolen timings instel in de bios(8-8-8-24),dan heb ik vaak bsod's, dus nu heb ik ze maar op AUTO staan.

Ik draai nu op 200x21 (HT,Turbo aan) en mijn mem-speeds draaien op 1200Mhz.(7-7-7-20)
Dus voor degene die mems hebben op 1333Mhz, is dat dus geen probleem.
Hoeveel verschil dat nu is in prestaties weet ik nog niet( 1200 tov 1600Mhz)

http://www.hardware.info/nl-NL/usersys/cm5xYp1mk22d/view/

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-07 09:39
(sorry ff offtopic)
BMW man vertel eens hoe ik aan die RDW Gadget?

never argue with a moderator, he will shut your account down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmwman
Speedster schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 17:26:
(sorry ff offtopic)
BMW man vertel eens hoe ik aan die RDW Gadget?
Wat bedoel je met RDW... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
bmwman schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 17:28:
[...]

Wat bedoel je met RDW... ?
Kenteken opvraag gadget op je bureau blad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GamezMaster
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 14:43
Ik heb zondag avond ook mijn setje besteld bij Salland, ging vanochtend op de post en heb het dus hopelijk morgen binnen!

Asus P6T Deluxe
Corsair TR3X6G1600C8D 6 GB, Kit Of 3
Intel Core I7 920

Heb voor Salland gekozen omdat dit i.c.m. andere spullen de goedkoopste was..

-knip-
Gelukt..

[ Voor 43% gewijzigd door GamezMaster op 08-01-2009 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmwman
Speedster schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 17:41:
[...]

Kenteken opvraag gadget op je bureau blad.
Kun je hier downloaden http://gallery.live.com/results.aspx?pl=1&bt=1&q=rdw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:04
GamezMaster schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 17:49:
Ik heb zondag avond ook mijn setje besteld bij Salland, ging vanochtend op de post en heb het dus hopelijk morgen binnen!

Asus P6T Deluxe
Corsair TR3X6G1600C8D 6 GB, Kit Of 3
Intel Core I7 920

Heb voor Salland gekozen omdat dit i.c.m. andere spullen de goedkoopste was..

-knip-
Gelukt..
Hij wel... veel plezier ermee. ik heb nu alles liggen behalve koeler en geheugen.... En heb echt een probleem als ik volgende week geen werkend systeem heb staan.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmwman
bmwman schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 17:02:
Ik heb een vreemd probleem. :'(

Vandaag mijn nieuwe cooler gekregen (thermaltake ultra-120 extreme 1366) en gemonteerd.

Met mijn stock cooler draaide mijn pc met gemak op 21x165 temp zat loaded op ongeveer 85 gr.
Had verder alles op auto staan in de bios
[afbeelding]

Nu ik mijn nieuwe cooler heb geinstalleerd krijg ik de pc niet meer hoger dan 21x150 wanneer ik hem hoger zet dan start de gehele pc niet meer op.
Wanneer ik hem dus op 21x150 heb draaien is de loaded temp (prime) 45 gr. dus de cooler zit er wel goed op.
Ik heb een asus rampage extreme II moederbord.
Mijn vermoeden is dat het nu met het geheugen te maken heeft, maar was voor die tijd ook geen probleem

Wat mij opvalt wanneer ik in de bios de bclk verander van 150 naar 160 mijn geheugen ook veel lager komt.
[afbeelding]
[afbeelding]

En wanneer ik opgestart heb met 21x160 (hoger start hij niet meer op) dan ziet mijn geheugen er zo uit!
[afbeelding]

dus snap ik er even niks meer van.
Ik ben namelijk niet 100% thuis in het bios en geheugen gebeuren.

Weet iemand hoe dit nu ineens kan?
Zou het misschien ook kunnen dat het geheugen niet goed meer werkt?
Wil morgen nog eens de stock cooler er weer opzetten om te kijken wat die dan doet...pfff (hoop werk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Bios reset ding iets. Clear Bios geprobeerd?

85 graden onder load is erg hoog!

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmwman
Motrax schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 21:24:
Bios reset ding iets. Clear Bios geprobeerd?

85 graden onder load is erg hoog!
Had bios ook al geresset, wat zo vreemd is dat ik alleen het moerderbord eruit heb gehad en een andere cooler heb gemonteerd. Verder heb ik niks veranderd en de bios weer net zo ingesteld als voorheen.
Wanneer ik boven de 151 bclk kom dan wil die nog wel opstarten maar zodra hij opgestart is en ik prime opstart dan krijg ik een blauw scherm met zo´n geheugen dump.
Met de standaard cooler was dit helemaal geen probleem bij een blck van 170.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Hm. En hoe is het temperatuurverloop? Hij start nog wel op bij een bclk van 150 bijvoorbeeld en wat is dan de temperatuur? En hoe gaat deze omhoog onder load?

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmwman
Onder een bclk van 150 is de cpu idle 32 en loaded komt die niet hoger dan 54 de cooler zal goed moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkertje
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

Ik zou zelf ook wel een Core i7 upgrade willen doen met de volgende componenten:

#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GA-EX58-Extreme€ 288,59€ 288,59
1Intel Core i7 920€ 253,47€ 253,47
1OCZ Gold Low-Voltage OCZ3G1600LV6GK€ 173,75€ 173,75
ImporterenTotaal€ 715,81

Nu is mijn vraag echter, zou de Cooler Master Z600 voldoende zijn met zo'n retention kit? Daarbij zal ik dan ook twee Scythe Kaze Maru fans van 12cm gebruiken met een max van 3000rpm met een push-pull effect, en heb dan eventueel schijt aan de hoeveelheid geluid die monster fans maken.

Ik ben vooral in de Extreme versie van Gigabyte geïnteresseerd omdat ze een soort kaart leveren die een extensie is van de Northbridge. Ik ben zoiezo toch niet van plan een PCIe 1x/4x kaartje te gebruiken, al was het maar voor een geluidskaart, onboard voldoet prima hier en heb nogal wat slechte ervaringen met Creative en Vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmwman
Hmmm heb de bios nogmaals een reset gegeven, en wat schetst mij verbazing hij doet weer zoals het hoort.

Afbeeldingslocatie: http://www.splash-carwash.nl/reset.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.splash-carwash.nl/reseta.jpg

Ben met de ultra-120 beduidend omlaag gegaan met de temps. Nu maar eens zorgen dat ik 1600Mhz geheugen er in krijg, want de 200 blck lukt niet krijg dan een geheugen melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GamezMaster
bmwman schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 23:57:
Hmmm heb de bios nogmaals een reset gegeven, en wat schetst mij verbazing hij doet weer zoals het hoort.

-knip-

Ben met de ultra-120 beduidend omlaag gegaan met de temps. Nu maar eens zorgen dat ik 1600Mhz geheugen er in krijg, want de 200 blck lukt niet krijg dan een geheugen melding.
valt me net op dat VOOR de 2e reset je memory op 2:6 stond ipv op 2:8, denk dat dat het probleem was! ;)

Dan vraagje van mijn kant, welke programma's heeft een beginnend oc'er echt nodig? ik heb CPU-Z en Real Temp al, maar waarmee stress je de cores enz enz? kon het eigenlijk nergens vinden.. 8)7

Edit: waar screenshots al niet goed voor zijn.. ik mis volgens mij nog Prime95? :P nog andere dingen?

[ Voor 6% gewijzigd door GamezMaster op 09-01-2009 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Nou nee, 2:8 is standaard en 2:6 niet ;)

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GamezMaster
Motrax schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 09:12:
Nou nee, 2:8 is standaard en 2:6 niet ;)
Kijk naar het screenshot dat hij eerder gepost heeft, daar staat het toch echt op 2:6?!
En bij zijn laatste staat het weer op 2:8

[ Voor 8% gewijzigd door GamezMaster op 09-01-2009 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmwman
GamezMaster schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 11:24:
[...]

Kijk naar het screenshot dat hij eerder gepost heeft, daar staat het toch echt op 2:6?!
Klopt, en mijn pobleem was dat ik in het bios nergens kan vinden waar je de devider kunt veranderen, door mijn cmos te clearen was het probleem opgelost dat hij weer automatisch naar 2:8 terug ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chef_v_leeuwen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 10:16
@ bmwman, does Dram frequentie ring a bell? hier kun je uiteraard je DRAM freq instellen met de benodigde multi, (dus gewoon in stappen.)

In je SPD staat settings van Cas 6 bij 444 mhz, hier haalt hij deze waardes vandaan, het bord zoekt zelf via de SPD de juiste Frequentie (Lees multi Bclk verhouding), alleen dat is in jouw geval niet helemaal correct geweest. Waarschijnlijk kan jouw geheugen 480 met cas 6 niet aan bij het standaard voltage.

Je moet dus het geheugen 9 van de 10 keer zelf met de hand en op het juiste voltage instellen.

Wat voor geheugen heb je precies? frequentie en cas waardes? heb je het voltage wel verhoogd of ook niet?

[ Voor 19% gewijzigd door Chef_v_leeuwen op 09-01-2009 12:16 ]

* PSN=Chef_NL** *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17:07
Bullus schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 17:26:
Vreemd,wat tot in me opkomt is dat je statisch was en waarschijnlijk een stroomstootje hebt gehad met de mobo. In die richting denk ik.

[...]

Wag ik vragen wat je temps zijn voor de IOH?Mijn zijn op idle 60 en load richting 75 grd.(200x21)
Temps vond ik behoorlijk hoog ,ook op stck snelheid waren ze al hoog(50-65)
Verder is het bord vrij stabiel, overklokken ging ook vrij gemakkelijk, alleen het finetunen moet nog gebeuren.
Ik heb wel problemen als ik de timings van mijn mem op aanbevolen timings instel in de bios(8-8-8-24),dan heb ik vaak bsod's, dus nu heb ik ze maar op AUTO staan.

Ik draai nu op 200x21 (HT,Turbo aan) en mijn mem-speeds draaien op 1200Mhz.(7-7-7-20)
Dus voor degene die mems hebben op 1333Mhz, is dat dus geen probleem.
Hoeveel verschil dat nu is in prestaties weet ik nog niet( 1200 tov 1600Mhz)

http://www.hardware.info/nl-NL/usersys/cm5xYp1mk22d/view/
Mijn IOH loopt idle op 75 tot 80 graden, load druf ik nu niet meer te checken eigenlijk... Heb MSI een e-mail gestuurd om nieuwe 'drukkers' (die dingen dier ervoor zorgen dat je chipset koeler aan je mobo vast zitten) op te sturen omdat er eentje was afgebroken voordat ik hem überhaupt uitgepakt had, kan ik ook meteen ff die koelpasta vervangen...

edit: koelblok zit nu ook vast maar dan met een andere drukker die ik ergens anders vandaan heb kunnen halen

[ Voor 3% gewijzigd door Soepstengel op 09-01-2009 16:50 ]

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
En wat zijn je temps nu?

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ongeloofelijk, echt waar: pakketje met moederbord was beschadigd, werd niet bezorgd, zelf maar weer rond liggen bellen, uiteindelijk kunnen regelen dat ik het kon ophalen bij DHL na het zelf beoordeelt te hebben.

Vervolgens is het geheugen niet leverbaar, bestel ik tijdelijk ander geheugen, vraag ik of men het gisteren wilde versturen; nee we willen toch wachten tot morgen. Krijg ik net een telefoontje; ja er is storing bij TNT dus we kunnen je pakket niet versturen....

ZUCHT, ik word er moedeloos van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 22:53

Patriek

edit koning

en moederbordloos :P haha, maar dat is inderdaad zwaar kut
gelukkig kan ik goed terecht bij de lokale computerboer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Echt in een straal van 100 km is hier geen enkele computerzaak, Nederland, België of Duitsland die iets van dit spul op voorraad heeft... Denk dat ik de order maar cancel en de cpu en zooi die ik al heb op ebay zet... ben er klaar mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daikiri
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-01 11:15
Dat is zuur, zou het alleen niet allemaal verkopen, kan je weer opnieuw beginnen :(

Denk dat de prijzen nu vrij stabiel blijven er is veel vraag naar, dus de meeste shops zullen nu wel van alles wat inkopen. Heb het idee dat de prijzen niet echt drastisch meer zullen gaan zakken voor een tijdje.

Hoop het natuurlijk wel, maar tja, lijkt er niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Daikiri schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 19:39:
Dat is zuur, zou het alleen niet allemaal verkopen, kan je weer opnieuw beginnen :(

Denk dat de prijzen nu vrij stabiel blijven er is veel vraag naar, dus de meeste shops zullen nu wel van alles wat inkopen. Heb het idee dat de prijzen niet echt drastisch meer zullen gaan zakken voor een tijdje.

Hoop het natuurlijk wel, maar tja, lijkt er niet op.
Tja dan toch maar een cheap-ass compleet systeem; geen gezeik, naar een winkel gaan, er een uit een rek trekken en klaar.

Ik ben nu al tig uren kwijt met geregel en gezoek. Echt de laatste keer dat ik eens via internet onderdelen probeer te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
Nog steeds die temepratuur, je denkt toch zeker niet dat ik een mobo ga gebruiken als een chipset koelblok niet goed zit? ;) Aangezien die "drukker" ergens (lang of kort) voor installatie al is afgebroken denk ik dat de koelpasta verhard is zonder dat deze goed en wel aan het koelblok en/of chipset zat.

edit: Trouwens, toch maar voorzichtig stressen. IOH wordt niet warmer of kouder :S (getest met Hyper PI). CPU loopt trouwens niet hoger dan 55 graden volgens Overclock Center van MSI.

[ Voor 17% gewijzigd door Soepstengel op 09-01-2009 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmwman
Chef_v_leeuwen schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 12:14:
@ bmwman, does Dram frequentie ring a bell? hier kun je uiteraard je DRAM freq instellen met de benodigde multi, (dus gewoon in stappen.)

In je SPD staat settings van Cas 6 bij 444 mhz, hier haalt hij deze waardes vandaan, het bord zoekt zelf via de SPD de juiste Frequentie (Lees multi Bclk verhouding), alleen dat is in jouw geval niet helemaal correct geweest. Waarschijnlijk kan jouw geheugen 480 met cas 6 niet aan bij het standaard voltage.

Je moet dus het geheugen 9 van de 10 keer zelf met de hand en op het juiste voltage instellen.

Wat voor geheugen heb je precies? frequentie en cas waardes? heb je het voltage wel verhoogd of ook niet?
Ik heb kingston type KVR1333D3N9K3-6G CL9 geheugen gekocht, had OCZ besteld maar die hadden ze voorlopig niet op voorraad.
En ja ik heb het voltage van het geheugen opgeschroefd naar 1.61
zie plaatje voor meer gegevens zoals het nu draait:
Afbeeldingslocatie: http://www.splash-carwash.nl/mem.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chef_v_leeuwen
@ Phusebox, vervelend dat je zoveel prob's hebt, maar wat heb je nu precies nodig?
P6T del. is b.v bij Zercom & Azerty op voorraad. En bij Azerty hebben ze 3Gb OCZ Gold triple chan 1600mhz op voorraad. kun je altijd weer verkopen als je een 6Gb setje binnen hebt. Al heb je aan 3Gb meestal wel genoeg lijkt me. En er staan zat ander mem setjes van 6gb binnen 2-3 dagen leverbaar.

Het zou zonde zijn als je nu toch niet besluit de boel aan te schaffen, en de prestatief van i7 in het achterhoofd nemende krijg je hiervan wel spijt denk ik.

@BMW man, je hebt het nu goed draaien.

[ Voor 32% gewijzigd door Chef_v_leeuwen op 09-01-2009 20:26 ]

* PSN=Chef_NL** *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Chef_v_leeuwen schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 20:22:
@ Phusebox, vervelend dat je zoveel prob's hebt, maar wat heb je nu precies nodig?
P6T del. is bij zercom op voorraad. En bij Azerty hebben ze 3Gb OCZ Gold triple chan 1600mhz op voorraad. kun je altijd weer verkopen als je een 6Gb setje binnen hebt. Al heb je aan 3Gb meestal wel genoeg lijkt me.
Geheugen, gpu en koeler heb ik nog nodig... maar azerty is dus 4 uur rijden (retour) dus dat kost me alleen al 50 euro aan benzine.... :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Chef_v_leeuwen schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 20:22:
P6T del. is b.v bij Zercom & Azerty op voorraad. En bij Azerty hebben ze 3Gb OCZ Gold triple chan 1600mhz op voorraad. kun je altijd weer verkopen als je een 6Gb setje binnen hebt. Al heb je aan 3Gb meestal wel genoeg lijkt me. En er staan zat ander mem setjes van 6gb binnen 2-3 dagen leverbaar.

Het zou zonde zijn als je nu toch niet besluit de boel aan te schaffen, en de prestatief van i7 in het achterhoofd nemende krijg je hiervan wel spijt denk ik.

@BMW man, je hebt het nu goed draaien.
Tja bij azerty stond geheugen gisteren op 2a3 dagen en nu ineens op 14dgn.

Echter, als je echt wilt is het allemaal wel snel te krijgen alleen moet je dan wat extra (verzend)kosten voor lief nemen..... :(

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chef_v_leeuwen
Persoonlijk zou ik zeggen; bestel het spul online, laat bezorgen, dan heb je het uiterlijk di. binnen.
En de koeler kan altijd nog wel toch? zo lang kan je de stockkoeler nog wel even gebruiken.
(Mijn bottom line is gewoon, nu ben je dan wat gefucked, maar even meer geduld en je hebt een supersys.)

edit:
Koeler is nu ook op voorraad bij azerty

Maargoed, genoeg offtopic, iemand verder nog wilde OC's gehaald?

[ Voor 7% gewijzigd door Chef_v_leeuwen op 09-01-2009 20:32 ]

* PSN=Chef_NL** *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Help!!!! schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 20:30:
[...]

Tja bij azerty stond geheugen gisteren op 2a3 dagen en nu ineens op 14dgn.

Echter, als je echt wilt is het allemaal wel snel te krijgen alleen moet je dan wat extra (verzend)kosten voor lief nemen..... :(
Mag je mij vertellen waar ik OCZ 6gb Platinum uit kan halen? Als dat ging had ik mijn order bij Azerty al lang gecanceld want ze hebben me nu al tig keer beloofd dat het goed zou komen en nu heb ik dus een probleem omdat ik geen draaiend systeem heb.

Dus morgen maar ergens hier in de buurt iets opscharrelen en dan moet die i7 maar in de koelkast.

@hierboven: heb geen stock koeler; en toen ik bestelde was alles ook overal op voorraad. Totdat het punt kwam dat er geleverd moest worden. Feestdag in Duitsland, leverancier levert niet, TNT storing, kapotte doos bij DHL wordt tegengehouden etc etc.

[ Voor 15% gewijzigd door Phusebox op 09-01-2009 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Phusebox schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 20:32:
[...]

Mag je mij vertellen waar ik OCZ 6gb Platinum uit kan halen? Als dat ging had ik mijn order bij Azerty al lang gecanceld want ze hebben me nu al tig keer beloofd dat het goed zou komen en nu heb ik dus een probleem omdat ik geen draaiend systeem heb.

Dus morgen maar ergens hier in de buurt iets opscharrelen en dan moet die i7 maar in de koelkast.
Dat had je gisteren moeten vragen ;) Komplett had namelijk de 6gb 1600mhz platinums voor EUR 209 op voorraad maar nu niet meer......

Verder heeft salland de Gold variant op voorraad, iets minder geil maar goed genoeg ;)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chef_v_leeuwen
[...]
@hierboven: heb geen stock koeler;
Psst TRUE is nu op voorraad bij azerty

[ Voor 3% gewijzigd door Chef_v_leeuwen op 09-01-2009 20:36 ]

* PSN=Chef_NL** *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
Ik had het ook met de levering van mijn order. Eerst besteld bij een shop binnen Nederland op donderdag, vrijdag zou het geleverd worden maar geen DHL gezien die een deel kwam leveren. Maandag schijnen ze ook langs geweest te zijn maar ook weer niemand gezien, is mijn huis zo lastig te vinden ofzo? Tot overmaat van ramp heeft DHL het pakket terug gestuurd op order van de klant terwijl hij niet eens aan de deur is geweest! Deel van die order kwam ook nog met tnt binnen, prima op vrijdag binnen gehad maar met alleen een mobo en gfx kan je niks en andere onderdelen kwamen gespreid binnen via DHL en van een DND ofzo, nog een post order bedrijf 8)7 Heeft 8 dagen geduurd voordat ik mijn onderdelen binnen had, was allemaal wel op vooraad.

Tja ik zeg maar zo, als je zoiets online besteld dan is er een kans dat het niet binnen komt op de vooraf getoonde levertijd. Daar kan jij niets aan doen, het leverings bedrijf achter wel maar die kunnen dat vrij weinig schelen vaak. Het is heel vervelend maar je doet er niks aan...

[ Voor 6% gewijzigd door Soepstengel op 09-01-2009 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Soepstengel schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 21:37:
Ik had het ook met de levering van mijn order. Eerst besteld bij een shop binnen Nederland op donderdag, vrijdag zou het geleverd worden maar geen DHL gezien die een deel kwam leveren. Maandag schijnen ze ook langs geweest te zijn maar ook weer niemand gezien, is mijn huis zo lastig te vinden ofzo? Tot overmaat van ramp heeft DHL het pakket terug gestuurd op order van de klant terwijl hij niet eens aan de deur is geweest! Deel van die order kwam ook nog met tnt binnen, prima op vrijdag binnen gehad maar met alleen een mobo en gfx kan je niks en andere onderdelen kwamen gespreid binnen via DHL en van een DND ofzo, nog een post order bedrijf 8)7 Heeft 8 dagen geduurd voordat ik mijn onderdelen binnen had, was allemaal wel op vooraad.

Tja ik zeg maar zo, als je zoiets online besteld dan is er een kans dat het niet binnen komt op de vooraf getoonde levertijd. Daar kan jij niets aan doen, het leverings bedrijf achter wel maar die kunnen dat vrij weinig schelen vaak. Het is heel vervelend maar je doet er niks aan...
offtopic:
Tja hier maken ze het ook erg bont, alleen al bij TNT heb ik op dit adres op een jaar tijd 8 gestolen (of vermiste) pakketjes. Terwijl als ik het op het een anders adres laat bezorgen het geen probleem is en ik nog nooit iets kwijt was.

Goed ik geef ze nog 1 werkdag om het te versturen en anders maar alles annuleren.

[ Voor 3% gewijzigd door Phusebox op 09-01-2009 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmwman
Yes.... heb hem eindelijk nadat ik een soort van tutorial had gelezen hoe ik het best mijn bios kon zetten om 20x200 te halen.
Dit met mijn relatieve goedkope kingston 1333 mhz geheugen.
Met prime (+/- 1 uur) loopt mijn temp op tot net geen 80 graden.
Ik heb mijn systeem nu voor de zekerheid weer terug op 20x180 maar ben wel blij dat ik ook de 4000Mhz heb bereikt met mijn systeem.
Afbeeldingslocatie: http://www.splash-carwash.nl/4000.jpg

Hier een paar bios settings van hoe ik het had:

AI overklok op X.M.P.
Cpu voltage 1.3500
cpu/pll voltage 1.96
Dram voltage 1.65
Dram freq DDR3 - 1603Mhz
CIE support Disabled
Turbo mode Disabled

Hier de link van waar ik het vandaan heb, misschien heb je er wat aan of is het leuk om eens te lezen.
http://www.tweaktown.com/...920_cpu_to_4ghzindex.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:04

pposthoorn

Constructeur

bmwman schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 23:07:
Yes.... heb hem eindelijk nadat ik een soort van tutorial had gelezen hoe ik het best mijn bios kon zetten om 20x200 te halen.
Mooi om te zien dat je met die kingston 1333 kit zulke hoge snelheden haald, zelfs ram op 1600+ zit er dus in :*) Deze ga ik ook bestellen, vind de i7 al duur genoeg dus ik blijf mooi bij het goedkoopste 6GB setje wat ik kan vinden :P

Offtopic: De aardige mevrouw van TNT (altijd dezelfde :P ) Komt hier zo'n 2x per week en heb eigenlijk nooit problemen gehad, enkele keer dat er een kras op een doos zat maar dit was enkel de verpakking en verder geen probleem. Jammer om te zien dat zoveel mensen hier dikke problemen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
222.5 x 19
HT > aan
Turbo > uit
Vcpu > +0.31V
QPI > +0.18V
Cpu pll > 1.81V
DDR > 1.65V
IOH > 1.15V

Afbeeldingslocatie: http://i82.photobucket.com/albums/j274/bul_photos/pc/Core%20i7/th_222x19_linx.jpg

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VTOLfreak
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 03:42
Heeft er nog iemand ervaring met een OC met 12GB geheugen?
Ik zie hier alleen maar 3GB en 6GB systemen voorbij komen.

Mijn systeem bestaat uit het volgende:
GA-EX58-UD4
6x 2GB DDR3-1333
i7 920

Als koeling gebruik ik een Reserator 1 V2 & Apogee GTZ (Passieve waterkoeling >:) )

Ik draai nu 166x21=3.5Ghz op 1.3V
Geheugen draait netjes 166x8 = 1333 op 1.5V
Idle = 40°c en load = 80°c

De CPU kan nog verder met deze vcore maar dan worden de temps in load te hoog.
Ik ben aan het overwegen er nog een extra radiator bij tussen te steken...

BTW: Ik snap niet dat mensen beweren dat je DDR3-1600 nodig hebt voor een hoge overclock.
Je kan toch naar een 6x multiplier gaan. Die paar % verlies op je geheugen merk je toch niet.

[ Voor 9% gewijzigd door VTOLfreak op 10-01-2009 07:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendrom
  • Laatst online: 02-09 09:17
[...]
*knip
ik denk dat je liever een i7 systeem wilt hebben dan een 'ander' systeem. dus overweeg het eens om die 50 euro dan maar voor het lief te nemen. maar dan wel een beest van een systeem te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmwman
Bullus schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 01:52:
222.5 x 19
HT > aan
Turbo > uit
Vcpu > +0.31V
QPI > +0.18V
Cpu pll > 1.81V
DDR > 1.65V
IOH > 1.15V

[afbeelding]
Hoe krijg jij de multiplier op 19 ik kan in mijn bios niks vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkertje
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

Dijkertje schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 23:26:
Ik zou zelf ook wel een Core i7 upgrade willen doen met de volgende componenten:

#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GA-EX58-Extreme€ 288,59€ 288,59
1Intel Core i7 920€ 253,47€ 253,47
1OCZ Gold Low-Voltage OCZ3G1600LV6GK€ 173,75€ 173,75
ImporterenTotaal€ 715,81

Nu is mijn vraag echter, zou de Cooler Master Z600 voldoende zijn met zo'n retention kit? Daarbij zal ik dan ook twee Scythe Kaze Maru fans van 12cm gebruiken met een max van 3000rpm met een push-pull effect, en heb dan eventueel schijt aan de hoeveelheid geluid die monster fans maken.

Ik ben vooral in de Extreme versie van Gigabyte geïnteresseerd omdat ze een soort kaart leveren die een extensie is van de Northbridge. Ik ben zoiezo toch niet van plan een PCIe 1x/4x kaartje te gebruiken, al was het maar voor een geluidskaart, onboard voldoet prima hier en heb nogal wat slechte ervaringen met Creative en Vista.
Sorry dat ik me eigen quote, maar zou iemand mij hier informatie over kunnen geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
bmwman schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 11:05:
[...]

Hoe krijg jij de multiplier op 19 ik kan in mijn bios niks vinden?
Intel Eist uitzetten

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens ik ben helemaal blanco wat overklokken betreft maar heb een hele lage score in cpu-z.

Wat kan hier aan de hand zijn en wat moet ik stapsgewijs doen in het bios om core i7 op normale waarden te krijgen?

ASUS p6T deluxe met intel core i7 920, ocz 1600 Mhz 6GB

Zie cpu-z extreme lage core voltage en core speed.

Core voltage: 1.048
Core speed: 1683.7 Mhz
Multiplier: X12
Bus speed: 140.3 Mhz
QPI link: 3367.5 Mhz

Alle hulp erg welkom!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Dat is normaal als je Eist aan hebt staan.
Probeer Prime95 maar eens, dan krijg je de normale waardes te zien.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptile
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-02-2024

raptile

=[Loz Kampoz Fragging Force]=

Ik heb gisteren mn Asus P6T Deluxe OC palm binnen gekregen met 6GB Corsair dominator geheugen (1600 en niet de duurdere 1800Mhz) I7 920, GTX 260 videokaart en ik moet zeggen dat het OS super snel is.
Maar ik had meer verwacht tijdens het Gamen!

Ik speel COD4 op een resolutie van 1680X1050 en mn FPS zakt regelmatig naar 70 toe terwijl mn oude dualcore 4200 met dezelfde videokaart terug zakte naar de 50 FPS op diezelfde stukken.
Ik heb dus heel veel geld uitgegeven en er maar 20 FPS bij gekregen op de zwaardere mappen van het spel.
Dat valt mij vies tegen want mn oude moederbord en processor zijn al 3 jaar oud.

De website van ASUS en Nvidia geven aan dat ik de laatste drivers gebruik.

Ik heb totaal geen verstand van instellingen e.d. van de videokaart maar het lijkt mij dat dit eigenlijk wel veel sneller zou moeten zijn als je deze gewoon hebt gedownload en installed toch? of zie ik dit verkeerd?

Mvg,
Wesley

Spelfouten voorbehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
20fps erbij is wel 70% meer! Hoeveel had je zelf gedacht?
Je zou de cpu ook nog wat kunnen overklokken, dan krijg je ook nog wat bij.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deen1366
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13-09 14:37
20 fps is naar mijn weten nog 40% meer, en ligt het bij COD4 niet ook voor een groot deel aan je GPU hoe goed hij loopt?

GA-EX58-UD5/i7-920@2.66GHz/Ultra-120 eXtreme/Corsair 3x2GB DDR3-1600 8-8-8-24 Dominator/OCZ Vertex 2 60GB/Samsun Spinpoint 1TB/2x samsung SyncMaster BX2431 24inch/XFX GTX280/Logitech G19/Logitech G500/Logitech G930/SilverStone Strider 700W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptile

raptile

Bullus schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 17:16:
20fps erbij is wel 70% meer! Hoeveel had je zelf gedacht?
Je zou de cpu ook nog wat kunnen overklokken, dan krijg je ook nog wat bij.
Met zo'n systeem had ik met zo'n simpele game toch wel verwacht dat ik overal 125FPS zou halen. dat halen vrienden van mij met een nieuwere dualcore en quadcore ook met dezelfde instelingen :(

Spelfouten voorbehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmwman
raptile schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 17:31:
[...]

Met zo'n systeem had ik met zo'n simpele game toch wel verwacht dat ik overal 125FPS zou halen. dat halen vrienden van mij met een nieuwere dualcore en quadcore ook met dezelfde instelingen :(
Ik haal zelf bij COD4 89 fps met uitschieters naar 125fps, heb er een 4870 1Gb (licht oveklokked) inzitten en mijn i7 920 draait op 3800 mhz.
Ben opzoek naar een tweede 4870 denk dat ik dan wel continu de 125 fps haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Deen1366 schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 17:31:
20 fps is naar mijn weten nog 40% meer, en ligt het bij COD4 niet ook voor een groot deel aan je GPU hoe goed hij loopt?
Oops my bad,je hebt gelijk.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptile

raptile

Het zal idd wel aan de GPU liggen maar ik had toch wel verwacht dat die het een stuk beter zou doen met een I7 :(

Kortom, mn verwachtingen waren 60% hoger dan wat het uiteindelijk geworden is.
En dat valt natuurlijk altijd heel erg tegen.

Blijkbaar is de I7 meer voor eht OS en andere applicaties dan voor games.

Grtz,
Wesley

Spelfouten voorbehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendrom
raptile schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 18:15:
Het zal idd wel aan de GPU liggen maar ik had toch wel verwacht dat die het een stuk beter zou doen met een I7 :(

Grtz,
Wesley
als je de berichten een beetje gevolgd heb, dan had je geweten dat prestatie winst van de i7 in games pas echt voorkomt bij multi-GPU!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was 50 fps dan niet vloeiend genoeg of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptile

raptile

Ik heb reviews gelezen en zag dat hij beter moest presteren dan anderen. het is helaas niet anders.
Ik ga niet nog een GPU halen. daar zijn ze te duur voor :)
Misschien komen er later wel weer betere drivers van Nvidia of van Instel. ik wacht het af en anders heb ik pech.

50FPS was niet genoeg nee. dat is net ff 75 te weinig ;)

Grtz,
Wesley

Spelfouten voorbehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danield
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 18:27
VTOLfreak schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 07:30:
Heeft er nog iemand ervaring met een OC met 12GB geheugen?
Ik zie hier alleen maar 3GB en 6GB systemen voorbij komen.

Mijn systeem bestaat uit het volgende:
GA-EX58-UD4
6x 2GB DDR3-1333
i7 920

Als koeling gebruik ik een Reserator 1 V2 & Apogee GTZ (Passieve waterkoeling >:) )

Ik draai nu 166x21=3.5Ghz op 1.3V
Geheugen draait netjes 166x8 = 1333 op 1.5V
Idle = 40°c en load = 80°c

De CPU kan nog verder met deze vcore maar dan worden de temps in load te hoog.
Ik ben aan het overwegen er nog een extra radiator bij tussen te steken...

BTW: Ik snap niet dat mensen beweren dat je DDR3-1600 nodig hebt voor een hoge overclock.
Je kan toch naar een 6x multiplier gaan. Die paar % verlies op je geheugen merk je toch niet.
Ja daar ben ik ook wel benieuwd naar ik wil ook een i7 systeem aanschaffen en als ik dan toch veel geld moet uitgeven ook graag 12 gb. Iemand ervaringen met 12 gb.

Amd Ryzen 9 7900x Arctic II 360 A-RGB NZXT H7 Flow Zwart ASUS TUF Gaming X670E-PLUS WIFI Kingston Fury Beast KF560C36BBEK2-32 Samsung 990 Pro 1TB Samsung 980 1TB MSI GeForce RTX 3070 Ventus 3X Be quiet! Dark Power Pro 11 850W 3 Arctic P14 PWM PST A-RGB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daikiri
  • Laatst online: 07-01 11:15
raptile schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 18:15:

Grtz,
Wesley
je zegt het gedeeltelijk zelf al ""
Blijkbaar is de I7 meer voor eht OS en andere applicaties dan voor games.``

Maar het is niet dat de i7 meer voor applicaties is.
Het is dat games meer afhankelijk zijn van de gpu, en niet van de cpu, het komt er op neer dan cod met die videokaart gewoon niet sneller bij je kan draaien dan dat.

De gpu is hier de bottleneck, de cpu is vele male sneller op alle vlakken, in verhouding met alle andere cpu´s.

Daarnaast is software, dus zowat je gehele os en alle applicaties geheel voor de cpu af te handelen, valt niet te vergelijken met games. Of je moet 3d werk doen.

Alleen is het zoiezo nog even wachten tot ze games gaan schrijven die alle cores gebruiken, zodra dat gebeurd zal de i7 zijn echte tanden laten zien. Het is nog even wachten op direct x 11. Deze zal vele dingen afdwingen bij programmeurs, zoals speciaal gaan schrijven voor verschillende cores, omdat dx 11 vele nieuwe rekenkracht intensive dingen gaat brengen >:) >:) 8)

Dus kortom lekker sparen voor de dx 11 kaarten in dec :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 666AnGeL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-11-2023
Nou, ik heb sinds eergisteren ook een i7 systeem, maar tot nu toe helaas geen gebruik van kunnen maken.,
Hij wil gewoon niet (goed) booten, zo'n beetje alles al geprobeerd.

Specs: Asus P6T deluxe, Corsair 6144MB (3x2GB) DDR3, MSI 4870 1GB.
Lees nu ineens ook overal dat een hele hoop mensen problemen hebben met dit board..
Pff...

Iemand hier ideeën nog?

Zie onderstaande thread:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1330809

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 08:28
Ik heb sinds een week last van een zeer vervelend hoge pieptoon uit de pc als de processor niet hard werkt/idle is. Onder full load, bv. met wPrime, dan wordt ie stil.

edit: Bij nader inzien lijkt het de voeding te zijn.
Antec NeoHEPower500 500W

Ik heb het Gigabyte mobo (de DS4). Gisteren de nieuwe versie F4 van de BIOS erop gezet, maar dat maakte niet uit.

Zijn er meer met dit probleem?

systeem:
Gigabyte EX58-DS4 (bios F4)
Core i7 920 (stock speed, stock koeler)
6 GB 1333 MHz geheugen
Radeon HD4850

[ Voor 8% gewijzigd door Molybdenum op 11-01-2009 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

raptile schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 17:09:
Ik heb gisteren mn Asus P6T Deluxe OC palm binnen gekregen met 6GB Corsair dominator geheugen (1600 en niet de duurdere 1800Mhz) I7 920, GTX 260 videokaart en ik moet zeggen dat het OS super snel is.
Maar ik had meer verwacht tijdens het Gamen!

Ik speel COD4 op een resolutie van 1680X1050 en mn FPS zakt regelmatig naar 70 toe terwijl mn oude dualcore 4200 met dezelfde videokaart terug zakte naar de 50 FPS op diezelfde stukken.
Ik heb dus heel veel geld uitgegeven en er maar 20 FPS bij gekregen op de zwaardere mappen van het spel.
Dat valt mij vies tegen want mn oude moederbord en processor zijn al 3 jaar oud.

De website van ASUS en Nvidia geven aan dat ik de laatste drivers gebruik.

Ik heb totaal geen verstand van instellingen e.d. van de videokaart maar het lijkt mij dat dit eigenlijk wel veel sneller zou moeten zijn als je deze gewoon hebt gedownload en installed toch? of zie ik dit verkeerd?

Mvg,
Wesley
Het moge tegenwoordig toch duidelijk zijn dat een videokaart het meeste gewicht in de schaal legt.

Op dit moment is het kopen van een I7 het prijstechnisch niet waard om een beetje goed te kunnen gamen. Een E8x00 met P45/X38 systeem had je net zoveel plezier opgeleverd(en fps wise). Voor een verschil, laten we zeggen: 400E?

Bovendien valt een gtx260 onder midrange. Als jij echt denkt baat te hebben, als hardcore fps gamer, om meer fps dan 50 te halen, dan zit je toch echt gebonden aan videokaarten als 280/285/295 of 4870x2.

Merkte je trouwens ook verschil tijdens het spelen of is het alleen maar wijzen naar een paar getalletjes.

[ Voor 9% gewijzigd door Tripp op 11-01-2009 13:19 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
Molybdenum schreef op zondag 11 januari 2009 @ 11:41:
Ik heb sinds een week last van een zeer vervelend hoge pieptoon uit de pc als de processor niet hard werkt/idle is. Onder full load, bv. met wPrime, dan wordt ie stil.

edit: Bij nader inzien lijkt het de voeding te zijn.
Antec NeoHEPower500 500W

Ik heb het Gigabyte mobo (de DS4). Gisteren de nieuwe versie F4 van de BIOS erop gezet, maar dat maakte niet uit.

Zijn er meer met dit probleem?

systeem:
Gigabyte EX58-DS4 (bios F4)
Core i7 920 (stock speed, stock koeler)
6 GB 1333 MHz geheugen
Radeon HD4850
Voor wie geïnteresseerd is:

Ik heb voor mij een prima oplossing gevonden:
overklokken

bclk 166 MHz
De i7 920 draait nu op 3.5 GHz (turbo mode, dus 166 MHz x 21).
1.15 V ingesteld, CPUZ meet 1.12 V
stressed 62 graden (stock koeler)
wPrime 32: 7.661 s
wPrime 1024: 224.22 s

mem: x8
1333 MHz

Het systeem maakt nu niet meer dat gekmakende hoge geluid. :)
Ws. omdat de cpu nu ook idle wat meer vermogen trekt, waardoor de voeding om de een of andere reden stil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

@ hierboven, Molybdenum

Zit toevallig met een soortgelijk probleem.[Vista] "Iets piept" zodra audiodevice aangesproken wordt
Ik ga morgen de voeding gewoon ruilen. Zou het i7 platform op een of andere manier anders stroom trekken dan vorige platformen, waardoor die voeding raar doen? Andere verhouding over de lijnen ofzo?

Wel toeval (?) dat jij ook een Gigabyte X58-DS4 hebt. Zit bij jou de voeding ook onderin de kast, en weet je misschien niet zeker of het geluid idd daar vandaan komt, of aan de onderkant van je moederbord?

[ Voor 43% gewijzigd door Patriek op 11-01-2009 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
Het was uiteindelijk zeker de voeding die piepte. Onder load was dit dus over.

Check: Hoge pieptoon, volgens mij videokaart.
hapSnap schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 18:20:
Het geluid komt waarschijnlijk van je processor af. Deze switch heel snel tussen verschillende powerstates, waardoor die pieptoon ontstaat. Je kunt controlleren of dit het geval is door je CPU te stressen. Als het geluid onder load weg is, zit het probleem hier.

Vervolgens is het op te lossen dmv het programma RMClock. Hierin "run HLT command when idle" aanvinken en de piep is weg.
Volgens Hapsnap in het gelinkte topic kan een processor gaan piepen door snel switchen tussen powerstates. Wellicht dat een voeding hetzelfde kan gaan doen? Het is maar een gok.

Misschien dat er ergens een spoel staat te resoneren. Anyway is het probleem bij mij nu volledig weg.

Overigens, het overklokken gaat wel als een zonnetje. Ik ga er binnenkort eens wat meer tijd aan besteden. Mss. eerst maar wat betere koeling, al doet de stock koeler het niet slecht. :)

edit: de voeding zit bij mij onderin de kast in een apart compartiment. het geluid komt echt uit dit compartiment en niet uit het deel van de kast met het mobo.

[ Voor 6% gewijzigd door Molybdenum op 11-01-2009 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Molybdenum schreef op zondag 11 januari 2009 @ 15:53:
Voor wie geïnteresseerd is:

overklokken

bclk 166 MHz
De i7 920 draait nu op 3.5 GHz (turbo mode, dus 166 MHz x 21).
1.15 V ingesteld, CPUZ meet 1.12 V
stressed 62 graden (stock koeler)
wPrime 32: 7.661 s
wPrime 1024: 224.22 s

mem: x8
1333 MHz
Dank je, ik zal die instellingen ook eens proberen zodra m'n systeem binnen is. Is het nodig meteen al de V te veranderen? Waar staat die normaal op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
de cpu spanning stond bij mij op 1.05V

maar kijk even een paar bladzijdes terug, ergens staat een link met een artikel over het overklokken van een core i7. daarin staat dat meer dan 1.3V oid geen zin meer heeft. de cpu heeft niet veel nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendrom
Pff, mijn bestelling bij azerty staat al 3 volle dagen op, wachten op verzamelen.
terwijl wel alles al binnen is. ken niet meer wachten! wil SPEED! (stapt over van een amd s939 X2 4200+ @2.5ghz op i7 920)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Vendrom schreef op maandag 12 januari 2009 @ 10:26:
Pff, mijn bestelling bij azerty staat al 3 volle dagen op, wachten op verzamelen.
terwijl wel alles al binnen is. ken niet meer wachten! wil SPEED! (stapt over van een amd s939 X2 4200+ @2.5ghz op i7 920)
Afgelopen vrijdag was er dus een storing bij Azerty waardoor ze niks konden versturen. Misschien vandaag meer geluk dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendrom
Phusebox schreef op maandag 12 januari 2009 @ 10:33:
[...]

Afgelopen vrijdag was er dus een storing bij Azerty waardoor ze niks konden versturen. Misschien vandaag meer geluk dus.
Ah, oke. Nu maar hopen dat ze een tweakert hebben ingehuurd om het probleem te verhelpen.

P.S Heb je al een keuze kunnen maken m.b.t geheugen? (voor de rest alles binnen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Vendrom schreef op maandag 12 januari 2009 @ 10:36:
[...]

Ah, oke. Nu maar hopen dat ze een tweakert hebben ingehuurd om het probleem te verhelpen.

P.S Heb je al een keuze kunnen maken m.b.t geheugen? (voor de rest alles binnen?)
OCZ DDR3 Platinum 1600 3x2gb moet het worden... maar ja levertijd is niet echt bekend.
Verder wacht ik ook nog op Azerty.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob1106
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-04-2024
Vendrom schreef op maandag 12 januari 2009 @ 10:26:
Hehe, i know what u mean. Ik stap ook over van een S939 Opteron 180 naar i7 920 + SSD. De eerste keer dat ik het systeem opstart ga ik eerst maar even goed op m'n stoel zitten denk ik :9
Phusebox schreef op maandag 12 januari 2009 @ 10:53:
[...]

OCZ DDR3 Platinum 1600 3x2gb moet het worden... maar ja levertijd is niet echt bekend.
Verder wacht ik ook nog op Azerty.
Ik wacht ook op dit geheugen ja. Hoop dat ze een beetje snel binnenkomen...

[ Voor 24% gewijzigd door Rob1106 op 12-01-2009 11:58 . Reden: typo + toevoeging ]

Core i7 920 | Asus P6T Deluxe V2 | OCZ 6GB | EVGA 260GT 216c | OCZ Vertex 3 60GB | WD vRaptor 150GB | Adaptec 5805 - RAID5: 5,4TB | Lian-Li PC-A7110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendrom
ik zit te denken, ik heb nu 1x een WD740 Raptor. is er een groot verschil als ik nog 1 raptor neem en dan in raid0. geeft dat veel performance extra?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grmpf
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-07 08:34
Ah, ik zie dat ik niet de enige ben die op Azerty zit te wachten... Dat 'verzamelen' van bestellingen heeft kennelijk nogal wat voeten in de aarde... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Vendrom schreef op maandag 12 januari 2009 @ 12:01:
ik zit te denken, ik heb nu 1x een WD740 Raptor. is er een groot verschil als ik nog 1 raptor neem en dan in raid0. geeft dat veel performance extra?
Ik heb mijn raptor juist weggedaan omdat ie langzamer aanvoelt en meer herrie maakt dan mijn Samsung F1 disk.

Vooral het ratelen was mega irritant, heb em gewoon weggegooid :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Rob1106 schreef op maandag 12 januari 2009 @ 11:57:
Hehe, i know what u mean. Ik stap ook over van een S939 Opteron 180 naar i7 920 + SSD. De eerste keer dat ik het systeem opstart ga ik eerst maar even goed op m'n stoel zitten denk ik :9
Nou... voordat je goed en wel zit is zelfs Vista goed opgestart 8)7 Ik zal eens meten hoe snel, maar 10s is nog een ruime schatting...

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendrom
Hee, hij staat op klaar voor verzenden. :9 mischien wordt het dan toch wat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Vendrom schreef op maandag 12 januari 2009 @ 14:03:
Hee, hij staat op klaar voor verzenden. :9 mischien wordt het dan toch wat!
Ook het platinum geheugen? ow, foutje volgens mij had jij ander geheugen.

[ Voor 9% gewijzigd door Phusebox op 12-01-2009 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendrom
Phusebox schreef op maandag 12 januari 2009 @ 14:22:
[...]

Ook het platinum geheugen? ow, foutje volgens mij had jij ander geheugen.
nee, Sorry ik heb ander geheugen idd! Xms3 Corsair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha, geduld is een schone zaak! ;) Ik heb zelf een systeem in bestelling staan bij 4Launch, maar ook daar duurt het langer dan verwacht. Wel een beetje vaag: zo was een onderdeel leverbaar binnen 5 werkdagen: ik bestel het: zie ik opeens dat het 5 - 10 werkdagen is! Ik mailen: krijg ik een mail terug dat het onderdeel is binnengekomen bij de leverancier en dus gewoon binnen 5 dagen zal komen. En de volgende dag staat er bij m'n bestelling dat het product niet op voorraad is bij de leverancier en dat het nog wel even kan duren... het ding is zelfs niet meer te koop via de site!

Maar goed, dit gaat wel erg OT. ;) M'n Gigabyte X58 mobo (ja ja: OT!) is ook al te laat: alle onderdelen (op het ding hierboven na) was binnen een dag binnen, maar het mobo blijft maar onderweg... Jammer, want ik heb hier en daar dingen besteld voornamelijk omdat ze op voorraad waren! De DS4 had ik ook best gevonden bijvoorbeeld, maar die is voorlopig helemaal niet te krijgen. Tsja, het blijft altijd maar weer afwachten hoe het gaat met bestellingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grmpf schreef op maandag 12 januari 2009 @ 13:00:
Ah, ik zie dat ik niet de enige ben die op Azerty zit te wachten... Dat 'verzamelen' van bestellingen heeft kennelijk nogal wat voeten in de aarde... :/
Ook ik sta te wachten op Azerty, bij bestellen en direct betalen was alles nog op voorraad, nu moet ik > 2 weken wachten op dat pokke geheugen van OCZ platinum.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob1106
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-04-2024
Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2009 @ 14:40:
[...]

Ook ik sta te wachten op Azerty, bij bestellen en direct betalen was alles nog op voorraad, nu moet ik > 2 weken wachten op dat pokke geheugen van OCZ platinum.... 8)7
Doen ze dat nog steeds daar?? Zo irritant. Dat had ik 2 jaar geleden ook al bij hun. Zwaar irritant, het geld staat dan al op hun rekening en dan blijkt het ineens weer langer te gaan duren :S.

Core i7 920 | Asus P6T Deluxe V2 | OCZ 6GB | EVGA 260GT 216c | OCZ Vertex 3 60GB | WD vRaptor 150GB | Adaptec 5805 - RAID5: 5,4TB | Lian-Li PC-A7110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leech_NL
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-01 23:01
Mijn spul zou eindelijk onderweg moeten zijn, maar het track en trace nummer van zaterdag werkt (nog) niet.

Ik heb in een andere bestelling ook nog een monitor staan. In het weekend staat daar de status 2-3 leverancier bij, en door de weeks 14 dagen. Dat was afgelopen en vorig weekend tenminste zo.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ach ja ik kan met een beetje geluk morgen iig gaan bouwen met mijn 3gb corsair backup ram.... kan ik tenminste weer aan de slag en centjes verdienen.

Nu maar hopen dat alles bij de TNT goed gaat... heb er nogal slechte ervaringen mee nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn

pposthoorn

Constructeur

Zo te zien kan ik beter zorgen dat ik mijn spullen ergens kan afhalen, dan hoef je tenminste niet zo lang te wachten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
pposthoorn schreef op maandag 12 januari 2009 @ 17:10:
Zo te zien kan ik beter zorgen dat ik mijn spullen ergens kan afhalen, dan hoef je tenminste niet zo lang te wachten :P
Nou daar ligt het niet aan, het is meer dat vooral het geheugen slecht leverbaar is. En dat is niet alleen in Nederland zo want ik woon vlakbij de grens met Belgie en Duitsland en ook daar is het niet te vinden. Of je betaalt echt premium prijzen. Denk aan 25-35% meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shevchenko
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-12-2023
Weet niet of het mag http://www.hpm-computer.d...-Dominator--3er-Kit-.html

Verzendkosten zijn 9 euro of zoiets.
Phusebox schreef op maandag 12 januari 2009 @ 17:34:
[...]

Nou daar ligt het niet aan, het is meer dat vooral het geheugen slecht leverbaar is. En dat is niet alleen in Nederland zo want ik woon vlakbij de grens met Belgie en Duitsland en ook daar is het niet te vinden. Of je betaalt echt premium prijzen. Denk aan 25-35% meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Molybdenum schreef op zondag 11 januari 2009 @ 16:40:
Het was uiteindelijk zeker de voeding die piepte. Onder load was dit dus over.
[...]
edit: de voeding zit bij mij onderin de kast in een apart compartiment. het geluid komt echt uit dit compartiment en niet uit het deel van de kast met het mobo.
Bedankt. Ook ik weet nu zeker dat het geluid uit de voeding komt. Maar ik heb dr twee andere aan gehangen, waaronder 1 heel ander merk/model, en die doen precies hetzelfde! Dus ik denk dat het ergens in de X58-DS4 fout gaat met voltage regulatie ofzo. Heb jij die geluiden constant? Bij mij alleen als er een applicatie draaid die een audio device aanspreekt. Bijv. configuratiescherm --> geluid --> tabblad 'opnemen' dan begint t gelijk. Zodra ik t weg klik stopt het geluid.

Kga vanavond kijken of OC ook bij mij helpt.

[ Voor 14% gewijzigd door Patriek op 12-01-2009 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Zucht... ja hoor, het kon ook weer eens niet missen, nu hebben ze mijn spullen naar het verkeerde adres gestuurd.... jeeeeeeeeeeej me.

Kapot pakketje, storing bij tnt, verkeerde adres. What's next? als ik alles bij elkaar heb is er vast iets DOA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
Patriek schreef op maandag 12 januari 2009 @ 18:59:
[...]

Bedankt. Ook ik weet nu zeker dat het geluid uit de voeding komt. Maar ik heb dr twee andere aan gehangen, waaronder 1 heel ander merk/model, en die doen precies hetzelfde! Dus ik denk dat het ergens in de X58-DS4 fout gaat met voltage regulatie ofzo. Heb jij die geluiden constant? Bij mij alleen als er een applicatie draaid die een audio device aanspreekt. Bijv. configuratiescherm --> geluid --> tabblad 'opnemen' dan begint t gelijk. Zodra ik t weg klik stopt het geluid.

Kga vanavond kijken of OC ook bij mij helpt.
het geluid is weg sinds ik de processor heb overklokt.
zoals ik zei, op stock speed gebeurde het alleen in idle.

de bclk op 150 MHz zetten, voltage van de cpu op 1.15V (mss kan het nog wel lager, stock was bij mij 1.05V) en het probleem was over bij mij.
heb je dat al geprobeerd? let dan ook even op je geheugen clock. ik heb 1333 MHz geheugen. mbv de multiplier voor het geheugen heb ik tot nu toe gezorgd dat ik daar niet overheen ben gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Het was de C1E functie bij mij! Opgelost dus :*)
Patriek in "[Vista] "Iets piept" zodra audiodevice a..."
Is bij jou misschien enkel opgelost doordat je de Vcore handmatig ingesteld hebt?

Dus mochten er meer mensen zijn met een piepende voeding icm een Gigabyte X58-DS4 ....

[ Voor 46% gewijzigd door Patriek op 12-01-2009 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
nice. goed dat je de oplossing hebt.

ik heb idd de Vcore handmatig ingesteld. :)

maar goed om te weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsatian
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Mijn systeem komt als het goed is morgen binnen :D

Van 4Launch:

Cooler Master Midi Tower CM 690 ATX No PSU (zwart)
Cooler Master Powersupply Realpower 620W Modular
Corsair 3x2GB DDR3 SDRAM PC10666 CL9.0 XMS3
Gigabyte GA-EX58-UD5 iX58, SATA2 RAID, GLAN
Intel Core i7 920 2.66GHz 4.8GT/s Box
Samsung 1TB SATA300 32MB, HD103UJ
Samsung DVD-/+/RAM SH-S223F 22x/22x/12x Bulk (zwart)
Samsung DVD-ROM SH-D163B 16x/48x Bulk (zwart)
Sapphire Videokaart PCI-e Radeon HD4850X2 2GB 4xDVI/HDCP

Dan gaan we maar eens kijken hoe snel het boeltje is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn

pposthoorn

Constructeur

Alsatian schreef op maandag 12 januari 2009 @ 22:41:
Mijn systeem komt als het goed is morgen binnen :D

Van 4Launch:

Cooler Master Midi Tower CM 690 ATX No PSU (zwart)
Cooler Master Powersupply Realpower 620W Modular
Corsair 3x2GB DDR3 SDRAM PC10666 CL9.0 XMS3
Gigabyte GA-EX58-UD5 iX58, SATA2 RAID, GLAN
Intel Core i7 920 2.66GHz 4.8GT/s Box
Samsung 1TB SATA300 32MB, HD103UJ
Samsung DVD-/+/RAM SH-S223F 22x/22x/12x Bulk (zwart)
Samsung DVD-ROM SH-D163B 16x/48x Bulk (zwart)
Sapphire Videokaart PCI-e Radeon HD4850X2 2GB 4xDVI/HDCP

Dan gaan we maar eens kijken hoe snel het boeltje is...
Dat is een mooi systeempje, vooral omdat ik nagenoeg hetzelfde ga bestellen dus ik hou jou reacties even in de gaten ;)

Ik heb echter wel 2 vragen:
Waarom 1 brander en 1 lezer? Ze zijn nagenoeg even duur, ik ga gewoon 2x de S223F bestellen, kan ik lekker door fikken als ik weer eens wat series wil branden.
Is de voeding van 620Watt niet wat aan de lage kant? Lijkt me dat je niet veel ruimte hebt voor upgrades. Ik wil zelf gaan voor de 700W versie (ik hang er echter wel een 4870 in en 6 Sata schijven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadButcher
  • Laatst online: 16-09 16:22
Ik heb sinds een week een Core i7 920 + Noctua 1366 koeler in een Lian-Li bigtower 7110.
Heb 1 fan gemonteerd, dus alleen push, geen push-pull.
Push-pull scheelt maar 3' had ik gelezen.
Ik doe niet aan overclocken! Alles staat op auto, behalve turbo-mode die heb ik uitgezet.

Idle zit ik tegen de 40'C.
Load bij TMPGENc tegen de 60'C.
Met Prime95 schiet ik over de 70'C.
Naar mijn inziens veel te heet voor zo'n koeler.

Noctua-fan blijft ondanks Q-fan (Asus P6T Deluxe) constant tussen de 1300~1400 draaien.
Case-fan's tussen de 1200~1300 toeren (op mobo aangesloten, ook Q-fan).

Het is m'n eerste ZELFBOUW-pc.
Is het raadzaam om de zaak uit elkaar te halen?
Is de Noctua koelpasta gemakkelijk te verwijderen.
Misschien heb ik te weinig aangebracht?
In de handleiding staat 4-5mm uit de tube aanbrengen.
Dat was nogal lastig omdat er ineens meer uitkomt.
Heb het teveel verwijderd.
Misschien teveel verwijderd zodat er nu te weinig koelpasta opzit.
Of misschien de schroeven niet helemaal goed aangedraaid?

Ik wil eerst weten wat normale temperaturen zijn voor een Core i7 920 met Noctua koeler voordat ik de zaak uit elkaar haal.

Ik neem aan dat hier meer mensen zijn met een 920 en de Noctua koeler.

B.v.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben aan het wachten tot er nieuws komt over de opvolger van nehalem, over een dik jaar zitten we alweer op 32nm, mijn c2q op 3.6ghz voldoet na een dikke 2 jaar nog steeds prima, ~4 jaar op een cpu is dus heel goed te doen sinds core2 op de markt kwam, hulde voor intel ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:11

mphilipp

Romanes eunt domus

pposthoorn schreef op maandag 12 januari 2009 @ 23:21:
[...]
Is de voeding van 620Watt niet wat aan de lage kant? Lijkt me dat je niet veel ruimte hebt voor upgrades. Ik wil zelf gaan voor de 700W versie (ik hang er echter wel een 4870 in en 6 Sata schijven).
Met 1 SATA schijf en een 4870X2 (4850X2 stond niet in het lijstje) heeft dat systeem volgens de PSU calc 481W nodig. Trekt een 625W dus nog makkelijk. Met 6 SATA schijfjes wordt het penibel: 602W. In jouw geval kun je idd beter wat(t) extra's hebben.

@Frietjemet: ik doe al 5jaar met mijn P4@2.8... 8)

[ Voor 4% gewijzigd door mphilipp op 13-01-2009 02:03 ]

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Pagina: 1 ... 12 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om leuk te praten over de Nehalems en bijbehorende chipset. Gelieve geen vragen over het nu wel of niet zinnig is deze te kopen, dat is makkelijk zelf uit te zoeken en niet echt discussiewaardig.