Edit: Dit topic heette oorspronkelijk [Vista] "Iets piept" zodra audiodevice aangesproken wordt.
De oplossing voor mijn probleem werdt hier gevonden.
Nou, ik heb me toch iets raars hier! Iemand een idee?
Heb net Vista op me nieuwe systeem gezet en hoorde een "laag piepgeluid" geluid uit m'n systeemkast komen. Na een hele boel uitproberen blijkt het zich alleen voor te doen als een applicatie een audioapparaat aanspreekt. Dus als ik bijv. een een radio in me sidebar zet, maar kan ook gewoon een windows geluid config venster zijn. Zodra ik dit weg klik stopt het geluid.
Het maakt niets uit als ik:
- Alles op mute zet.
- M'n X-Fi kaart fysiek verwijder
- Ook de ATI HDMI Audio device uitschakel in windows (en er dus geen enkel audioapparaat meer is).
- Alles loskoppel zover het kan
Ik kan niet precies localiseren waar 't geluid vandaan komt. Het moet me voeding, mobo of videokaart zijn (zitten vlak naast elkaar). Weet ook echt niet waar ik dit op GoT moet gaan zetten (is het software? is het hardware?), maar laat ik 't eerst eens hier proberen.
Morgen ga ik m'n videokaart vervangen voor een heel andere zonder audiochip, dan hoop ik te localiseren dat het uit de HD4850 kaart komt.
specs:
Corsair HX620
Gigabyte X58-DS4
Intel Ci7 920
OCZ Platinum Triple Low Volt.
ATI Radeon HD4850
WD Velociraptor 150GB
Vista Ultimate 32b "Pliek"
Er zit geen enkele vorm van speaker op aangesloten
De oplossing voor mijn probleem werdt hier gevonden.
Nou, ik heb me toch iets raars hier! Iemand een idee?
Heb net Vista op me nieuwe systeem gezet en hoorde een "laag piepgeluid" geluid uit m'n systeemkast komen. Na een hele boel uitproberen blijkt het zich alleen voor te doen als een applicatie een audioapparaat aanspreekt. Dus als ik bijv. een een radio in me sidebar zet, maar kan ook gewoon een windows geluid config venster zijn. Zodra ik dit weg klik stopt het geluid.
Het maakt niets uit als ik:
- Alles op mute zet.
- M'n X-Fi kaart fysiek verwijder
- Ook de ATI HDMI Audio device uitschakel in windows (en er dus geen enkel audioapparaat meer is).
- Alles loskoppel zover het kan
Ik kan niet precies localiseren waar 't geluid vandaan komt. Het moet me voeding, mobo of videokaart zijn (zitten vlak naast elkaar). Weet ook echt niet waar ik dit op GoT moet gaan zetten (is het software? is het hardware?), maar laat ik 't eerst eens hier proberen.
Morgen ga ik m'n videokaart vervangen voor een heel andere zonder audiochip, dan hoop ik te localiseren dat het uit de HD4850 kaart komt.
specs:
Corsair HX620
Gigabyte X58-DS4
Intel Ci7 920
OCZ Platinum Triple Low Volt.
ATI Radeon HD4850
WD Velociraptor 150GB
Vista Ultimate 32b "Pliek"
Er zit geen enkele vorm van speaker op aangesloten
[ Voor 16% gewijzigd door Patriek op 17-01-2009 22:02 ]