Ik heb ongeveer 3 week geleden een maximus III formula gekocht, tezamen met wat andere hardware. Dat bord gaf een vreemd piepend, "screaching" geluid. Dit begint als Win7 begint met laden (wanneer je dat windows logo'tje ziet) en houd vervolgens ook niet meer op. Het doet zich voor bij hdd activiteit en belasting van de gpu (3DMark etc), het is niet geheel continu, maar ook als ik de muis beweeg en zelfs tijdens het typen van dit bericht. Het gepiep komt niet direct van het moedebord af maar ontstaat in de voeding
system specs:
Core i7 860
Maximus III Formula
Corsair Dominator GT 1600Mhz
Club3D HD4870OC 1GB
2x Samsung spinpoint F3 500GB (RAID0)
1x Samsung spinpoint F1 750GB
Corsair HX1000W
Club3D Theatron agrippa
Asus DVD speler/brander
Zalman fancontroller
6 case fans
Cosmos S behuizing
Het bord heb ik DOA gemeld nadat ik het uitvoerig heb getest door er een andere voeding aan te hangen (zalman 500HP), andere hdd's gebruikt (enkele seagate), ander geheugen (OCZ reapers), videokaart van een vriend geleend, geluidskaart er uit, alle onnodige dingen niet aangesloten (zelfs de casefans niet), andere bios settings geprobeerd, alleen de cpu heb ik niet dubbel. Maar tijdens prime95 treedt het bijvoorbeeld niet op dus leek het met onwaarschijnlijk dat het aan de cpu zou liggen. Vervolgens besloten dat het waarschijnlijk aan het moederbord lag en deze DOA gemeld bij 4Launch. Deze hebben het bord getest en defect bevonden en hebben mij een nieuwe gestuurd. Deze heb ik vandaag ontvangen, en je raad het al, die doet dus precies hetzelfde.
Doe ik nu iets verkeerd, of zijn er meer mensen met dit probleem of er van gehoord hebben, want deze DOA melden, wéér 2 week zonder pc zitten om vervolgens uit te vinden dat het volgende moederbord het óók doet is niet echt op optie vind ik.
Het serie nummer is 99m0ac740728 (maar kon daar niets op vinden @ google)
system specs:
Core i7 860
Maximus III Formula
Corsair Dominator GT 1600Mhz
Club3D HD4870OC 1GB
2x Samsung spinpoint F3 500GB (RAID0)
1x Samsung spinpoint F1 750GB
Corsair HX1000W
Club3D Theatron agrippa
Asus DVD speler/brander
Zalman fancontroller
6 case fans
Cosmos S behuizing
Het bord heb ik DOA gemeld nadat ik het uitvoerig heb getest door er een andere voeding aan te hangen (zalman 500HP), andere hdd's gebruikt (enkele seagate), ander geheugen (OCZ reapers), videokaart van een vriend geleend, geluidskaart er uit, alle onnodige dingen niet aangesloten (zelfs de casefans niet), andere bios settings geprobeerd, alleen de cpu heb ik niet dubbel. Maar tijdens prime95 treedt het bijvoorbeeld niet op dus leek het met onwaarschijnlijk dat het aan de cpu zou liggen. Vervolgens besloten dat het waarschijnlijk aan het moederbord lag en deze DOA gemeld bij 4Launch. Deze hebben het bord getest en defect bevonden en hebben mij een nieuwe gestuurd. Deze heb ik vandaag ontvangen, en je raad het al, die doet dus precies hetzelfde.
Doe ik nu iets verkeerd, of zijn er meer mensen met dit probleem of er van gehoord hebben, want deze DOA melden, wéér 2 week zonder pc zitten om vervolgens uit te vinden dat het volgende moederbord het óók doet is niet echt op optie vind ik.
Het serie nummer is 99m0ac740728 (maar kon daar niets op vinden @ google)