Ik heb twee maanden geleden een core2quad Q9550 processor in een mijn nieuwe systeem gezet, maar nu komen de core i7 processors van intel op de markt.
De core i7 920 staat al in de pricewatch voor bijna hetzelfde geld als de Q9550
Wat zijn de grote verschillen?
Ik heb als processor leek drie stellingen uit de mouw geschud. Correct me if i'm wrong.
1. De GHzsnelheid is snelheid, die is volgens specificaties en verschilt volgens mij niet.
2. De core i7 is zuiniger met stroom.
3. Quad cores hebben de 775 socket en de huidige moederborden zijn hier wat meer op gericht dan de 1366
socket van de core i7 (en dus goedkoper)
Wat zijn nog meer voordelen van de nieuwe core i7 processors tov. de quad cores en wordt dit de nieuwe standaard.
Ik kreeg de specificaties van beide processors niet zo mooi naast elkaar, maar die staan wel bij de pricewatch link
Heb trouwens geen spijt van mijn aankoop hoor, maar wel erg nieuwsgierig
De core i7 920 staat al in de pricewatch voor bijna hetzelfde geld als de Q9550
Wat zijn de grote verschillen?
Ik heb als processor leek drie stellingen uit de mouw geschud. Correct me if i'm wrong.
1. De GHzsnelheid is snelheid, die is volgens specificaties en verschilt volgens mij niet.
2. De core i7 is zuiniger met stroom.
3. Quad cores hebben de 775 socket en de huidige moederborden zijn hier wat meer op gericht dan de 1366
socket van de core i7 (en dus goedkoper)
Wat zijn nog meer voordelen van de nieuwe core i7 processors tov. de quad cores en wordt dit de nieuwe standaard.
Ik kreeg de specificaties van beide processors niet zo mooi naast elkaar, maar die staan wel bij de pricewatch link
Heb trouwens geen spijt van mijn aankoop hoor, maar wel erg nieuwsgierig