Intel Core i7 / X58 discussie- en benchmarktopic

Pagina: 1 ... 11 ... 14 Laatste
Acties:
  • 120.405 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help!!!! schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 11:21:
[...]

Zou je even een linkje willen posten...... ;)
uhh dacht dat ik dat http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?p=3534664 daar ergens las of er via dat topic heen geklikt ben. Maar ik heb zoveel zooi zitten lezen de afgelopen weken dat ik niet 100% zeker ben

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2009 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 21:26
Vendrom schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 11:29:
[...]

zordra ik mijn proc binnen heb wil ik hem je wel toesturen? maar hij is nog in bestelling dus ik kan je nu nog niet helpen.
Thanks, super!

Ik hoor net dat mijn geheugen niet leverbaar is binnen normale termijn. Dat wordt deze week dus niks meer :(

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendrom
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-09 09:17
Hmm Dat is balen! ik hoop dat het bij mij een beetje opschiet. heb de onderdelen besteld bij azerty. er staat nu nog: wachten op onderdelen. (2-3 dagen) dus we gaan het zien.

@phusebox. ik heb wel gegevens nodig voor het stickertje te versturen (als het zover is).

[ Voor 8% gewijzigd door Vendrom op 06-01-2009 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Verwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 11:30:
[...]

uhh dacht dat ik dat http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?p=3534664 daar ergens las of er via dat topic heen geklikt ben. Maar ik heb zoveel zooi zitten lezen de afgelopen weken dat ik niet 100% zeker ben
Top dankjewel!

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Vendrom schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 11:35:
Hmm Dat is balen! ik hoop dat het bij mij een beetje opschiet. heb de onderdelen besteld bij azerty. er staat nu nog: wachten op onderdelen. (2-3 dagen) dus we gaan het zien.
Succes, Azerty bestel ik niet meer. De prijs is redelijk, maar de levertijdindicatie is totaal ruk. Van 2-3 dagen naar 14 dagen en van 2-3 dagen naar niet leverbaar. Dat soort geintjes te vaak gehad.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ben nu aan het denken of ik niet ga switchen van OCZ 1600 Platinum naar OCZ 1600 Gold als dat wel leverbaar is.

Zou ik veel verschil merken tussen 7-7-7-24 en 8-8-8-24?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendrom
Motrax schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 11:49:
[...]
Succes, Azerty bestel ik niet meer. De prijs is redelijk, maar de levertijdindicatie is totaal ruk. Van 2-3 dagen naar 14 dagen en van 2-3 dagen naar niet leverbaar. Dat soort geintjes te vaak gehad.
Dat wordt dus bidden. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 11:55:
Ben nu aan het denken of ik niet ga switchen van OCZ 1600 Platinum naar OCZ 1600 Gold als dat wel leverbaar is.

Zou ik veel verschil merken tussen 7-7-7-24 en 8-8-8-24?
Ik denk echt dat dat verschil verwaarloosbaar is, als ik dat van te voren iets beter had uitgezocht had ik ook voor een setje Gold 1600 gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Sorry om je plezier te bederven ;) Misschien gaat het bij jou wel goed. Overigens reageren ze altijd binnen een dag op mail, ook orderwijzigingen e.d. Dus als na 3 dagen de order nog steeds niet is verzonden moet je even mailen. Als de levertijd sterk wijzigt kan je de order wijzigen door een deel te annuleren of een ander product te kiezen wat ze wel op voorraad hebben.
Verwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 12:03:
Ik denk echt dat dat verschil verwaarloosbaar is, als ik dat van te voren iets beter had uitgezocht had ik ook voor een setje Gold 1600 gegaan.
Dat is inderdaad (al jaren) verwaarloosbaar en bij de i7 net zo goed. Er was een test over te vinden op internet, link staat ook in dit onderwerp.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendrom
Motrax schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 12:08:
[...]
Als de levertijd sterk wijzigt kan je de order wijzigen door een deel te annuleren of een ander product te kiezen wat ze wel op voorraad hebben.
Alles wat ik besteld heb ( i7 gerelateerd) staat op een levertijd van 2-3 (op voorraad bij leverancier)
dus dat wordt dan alles annuleren. maar we wachten eerst nog eventjes rustig af. we zijn nu bij dag 3. en volgens mij zijn er weinig webshops die alles op voorraad hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leech_NL
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-01 23:01
Mijn 920 ligt al klaar bij Azerty, maar m'n X58-UD5 nog niet. En inderdaad, het valueram is inieens 14 dagen :( Maar geswitched naar OCZ platinum 1333.

Ik lees op verschillende reviews dat de Bios van de UD5 "nogal langzaam" reageerd. Is dit met productie modellen ook zo, ik neem aan dat de reviewers tenminste preproductie modellen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Kan je specifieren welk deel van het BIOS langzaam reageert? Navigeren in de menu's of het booten zelf?

Ik heb de autodetectie op de sata poorten die niet in gebruik zijn uitgezet, dat scheelt een paar seconden. Aangezien er 10 sata aansluitingen zijn en ik er maar 2 in gebruik heb.

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leech_NL
Motrax schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 12:14:
Kan je specifieren welk deel van het BIOS langzaam reageert? Navigeren in de menu's of het booten zelf?

Ik heb de autodetectie op de sata poorten die niet in gebruik zijn uitgezet, dat scheelt een paar seconden. Aangezien er 10 sata aansluitingen zijn en ik er maar 2 in gebruik heb.
Het navigeren en de menutjes/opties schijnen "sluggish" te zijn. Mijn spullen zijn nog niet binnen, dus ik kan het zelf niet checken. Ik heb het in ieder geval in meerdere reviews gelezen, en ik maakte me een beetje zorgen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Verwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 12:03:
[...]

Klopt, nagenoeg geen verschil.

Ik heb het eergisteren nog getest. Scheelt maar 100MB/s in Everest. En dat bij een bandbreedte van 15500MB/s.

[ Voor 3% gewijzigd door Format-C op 06-01-2009 12:43 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Interessant dankje, das idd verwaarloosbaar. Wat misschien wel zo is, omdat mijn modules erg strak getimed zijn zijn er wat meer rek in zit dmv het verhogen van de timing's . Heb dat nog niet uitgebreid getest omdat ik wat druk was met het lappen van IHS en de TRUE.

Ik zal deze week is kijken hoe ver de OCZ1333Platinums willen gaan met timings van 8/8/8/24 1T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Heb mijn geheugen maar gewijzigd van Platinum naar Gold, nu afwachten hoe de levertijd daarvan is.
Wat een ellende dat alles zo slecht verkrijgbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Je had toch een meevaller met je core i7, het is niet altijd feest...
Maar k kan er over mee praten qua levertijd, de mijne had 3wk geduurd.Had toen niet eens het geheugen en mobo. Achteraf alternatief gekregen voor het mobo en het geheugen geannuleerd.
Geheugen toen besteld bij Azerty ,was gelukkig nog 1 op voorraad. Voor de zekerheid besteld,zodat ik het kon ophalen.Mocht het niet op voorraad zijn, had ik het gelukkig nog niet betaald.

Beste is produkten bestellen die echt op voorraad zijn.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Leech_NL schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 12:16:
[...]

Het navigeren en de menutjes/opties schijnen "sluggish" te zijn. Mijn spullen zijn nog niet binnen, dus ik kan het zelf niet checken. Ik heb het in ieder geval in meerdere reviews gelezen, en ik maakte me een beetje zorgen....
Zolang de BIOS maar stabiel is, vind ik alles best. Ik kan me niet herinneren dat het traag aanvoelde, maar ik zal vanavond nog eens kijken.

Maar goed, zelfs als het zo is, hoe vaak zit je in het BIOS? Na wat overklokken en wat configuratie echt niet vaak meer.

offtopic:
Het of de BIOS trouwens? 8)7

Trouwens, Komplett heeft meerdere triple channel kits op voorraad:
http://www.komplett.nl/k/kl.aspx?bn=10479

Prijs niet naar gekeken, maar hun voorraadindicatie is goed en voor 16:30 (of was het 15:30?) besteld betekend morgen binnen.

[ Voor 15% gewijzigd door Motrax op 06-01-2009 14:19 ]

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Motrax schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 14:17:
[...]
Trouwens, Komplett heeft meerdere triple channel kits op voorraad:
http://www.komplett.nl/k/kl.aspx?bn=10479

Prijs niet naar gekeken, maar hun voorraadindicatie is goed en voor 16:30 (of was het 15:30?) besteld betekend morgen binnen.
Die zijn wel erg duur moet ik zeggen, dan wacht ik liever een paar dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Hm. Ik zie het. Sodeknetter, die prijzen zijn gezakt :( Ik heb nog 220,- betaald voor een triple channel 3x2 GB kit :X

Ik ga niet naar de andere prijzen kijken, ik wil het gewoon niet weten. Ik heb plezier van mijn nieuwe pc en zo moet ik dat ook houden :P

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Wat is zouden jullie doen 1600MHz 7-7-7-24 of 1866MHz 9-9-9-28 en ~ €80,- duurder

Ik zit namelijk te twijfelen het geld maakt niet echt uit maar als het niet merkbaar is dan hou ik natuurlijk die liever die €80,- en eigenlijk denk ik dat er niet echt verschil in de modules zit alleen de instellingen. Of zie ik dat fout? Die 1600MHz zouden ook wel 1866Mhz kunnen op 9-9-9-28.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
pimpimmers schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 15:30:
Wat is zouden jullie doen 1600MHz 7-7-7-24 of 1866MHz 9-9-9-28 en ~ €80,- duurder

Ik zit namelijk te twijfelen het geld maakt niet echt uit maar als het niet merkbaar is dan hou ik natuurlijk die liever die €80,- en eigenlijk denk ik dat er niet echt verschil in de modules zit alleen de instellingen. Of zie ik dat fout? Die 1600MHz zouden ook wel 1866Mhz kunnen op 9-9-9-28.
Die 1600Mhz modules moeten idd wel op 1866MHz willen lopen, met wat lossere timings. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met een beetje mazzel lopen ze zelfs op 1600Mhz timings, gewoon zelf even de Dram op 1.6/1.65v zetten in je bios, deze modules ondersteunen tot 1.65V dat kan je dus gewoon instellen zonder je garantie op het spel te zetten. Als je hoger gaat met je voltages als 1.65v dan kom je echter wel buiten de "Safe Zone"die intel aan ram voltages zet.

Edit:
Ik meld de voltages even omdat mijn OCZ reepjes default op 1.5 geïnitialiseerd worden.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2009 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-07 22:37
Dat is zeer de vraag, op de 1600 kit zitten andere chips welke niet zo erg veel hoger gaan. De 1866 gaan hard. Mem timings doen niet veel met i7 :(

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v292/Viss1/CORSAIR%201866C9D/memtestloadC9.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Viss op 06-01-2009 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat heb jij een boel spanning op je Vcore staan? Ik draai op 3.6Ghz en gewoon default Vcore?
in cpu-z onder primen komt mijn spanning nooit boven de 1.236.

Heb je al is geprobeerd te booten met default vcore? OF heb je EIST/CE1 en andere cpu management opties in je bios nog aan staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
Voor zulke hoge mem speeds moet vtt vrij hoog en heb liever niet te veel verschil tussen vcore en vqpi. Daarbij komt dat ik niet voor iedere test/snelheid de vcore aanpas....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ahh oke dankje ik vroeg me dat gewoon af hoor pure intresse. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:43

MartNL

Phusebox schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 08:08:
[...]

Waarom pak je 6 reepjes? en niet 3 van 2gb?
Omdat ze die van 2 niet hebben.
En ik toch graag 6gig geheugen wil.

En het lijkt zo leuk als alle banken bezet zijn. :P
Mocht ik meer al 6 gig nodig hebben dan is het systeem toch alweer verouderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Leuk voor het oog, maar niet leuk voor overklokken.
Schijnt dat het wat onstabieler is.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoeveel graden celcius van de omgeving moet je eigenlijk optellen bij de warmte die een pc voortbrengt? Hm, klinkt ingewikkeld... ;) Ik bedoel: stel dat een cpu tijdens normaal gebruik nu, terwijl het buiten koud is en de verwarming een beetje aanstaat, 50 graden is: hoe heet wordt 'ie dan als het stikheet is? Ik zit namelijk met m'n computer op zolder. Wat als het daar van de zomer zo'n 35 graden wordt: wordt de CPU dan meteen 85 graden...? Kan je dat zo rechtstreeks optellen?
Ik heb namelijk twee i7-systemen (virtueel) samengesteld bij 4Launch: eentje gericht op overklokken (UD5 mobo i.p.v. DS4, 700W voeding i.p.v. 600W, 1600 ram i.p.v. 1333, Antec 900 i.p.v. 300, Zalman cooler i.p.v. default koeler) en eentje op stock. Nu heb ik nooit ge-overklokt dus twijfel ik wat te doen. Maar het zou zo maar kunnen dat het overkloksysteem nog maar net goed genoeg is voor een stikhete zomer! En wie zegt me dat het stocksysteem de hitte aankan, maar ook: wie zegt me dat ik 's zomers wel kan overklokken vanwege de hitte!
Vandaar dat ik graag zou weten hoeveel de omgevingstemperatuur meewerkt: is dat 1 op 1 of procentueel...? Het prijsverschil van de 2 systemen is zowat 250 euro (dikke 1700 tegenover iets van 1370). Het zou zonde zijn als ik meer geld uitgeef en niet aan overklokken toekom door de warmte. Maar het zou ook zonde zijn als ik een goedkoper systeem koop dat ik alsnog niet kan gebruiken vanwege gebrek aan koeling.
Pffffff, wat een lang verhaal en wat een onmogelijke vraag eigenlijk, haha! Maar het voelt goed om m'n gedachten hier even te kunnen delen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Bullus schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 18:42:
Leuk voor het oog, maar niet leuk voor overklokken.
Schijnt dat het wat onstabieler is.
Er was, maar geen idee of het nog steeds is, problemen met 12 GB, 6x2. Of dat nu was omdat het 12 GB was of omdat alle geheugenbanken bezet waren, dat weet ik niet meer.
Motrax schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 14:17:
[...]
Zolang de BIOS maar stabiel is, vind ik alles best. Ik kan me niet herinneren dat het traag aanvoelde, maar ik zal vanavond nog eens kijken.

Maar goed, zelfs als het zo is, hoe vaak zit je in het BIOS? Na wat overklokken en wat configuratie echt niet vaak meer.
F3 en F4 van UD5 geen traag BIOS menu.

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
6 dimms is zwaar, iig op de R2EX. Draai nu 6x1GB Corsair 1866C9, zelfs 800mhz cas8 is al lastig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Verwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 19:00:
Hoeveel graden celcius van de omgeving moet je eigenlijk optellen bij de warmte die een pc voortbrengt? Hm, klinkt ingewikkeld... ;) Ik bedoel: stel dat een cpu tijdens normaal gebruik nu, terwijl het buiten koud is en de verwarming een beetje aanstaat, 50 graden is: hoe heet wordt 'ie dan als het stikheet is? Ik zit namelijk met m'n computer op zolder. Wat als het daar van de zomer zo'n 35 graden wordt: wordt de CPU dan meteen 85 graden...? Kan je dat zo rechtstreeks optellen?
Ik heb namelijk twee i7-systemen (virtueel) samengesteld bij 4Launch: eentje gericht op overklokken (UD5 mobo i.p.v. DS4, 700W voeding i.p.v. 600W, 1600 ram i.p.v. 1333, Antec 900 i.p.v. 300, Zalman cooler i.p.v. default koeler) en eentje op stock. Nu heb ik nooit ge-overklokt dus twijfel ik wat te doen. Maar het zou zo maar kunnen dat het overkloksysteem nog maar net goed genoeg is voor een stikhete zomer! En wie zegt me dat het stocksysteem de hitte aankan, maar ook: wie zegt me dat ik 's zomers wel kan overklokken vanwege de hitte!
Vandaar dat ik graag zou weten hoeveel de omgevingstemperatuur meewerkt: is dat 1 op 1 of procentueel...? Het prijsverschil van de 2 systemen is zowat 250 euro (dikke 1700 tegenover iets van 1370). Het zou zonde zijn als ik meer geld uitgeef en niet aan overklokken toekom door de warmte. Maar het zou ook zonde zijn als ik een goedkoper systeem koop dat ik alsnog niet kan gebruiken vanwege gebrek aan koeling.
Pffffff, wat een lang verhaal en wat een onmogelijke vraag eigenlijk, haha! Maar het voelt goed om m'n gedachten hier even te kunnen delen. :P
Zit met het zelfde probleem. Ook een zolder, 30-35 graden omgevingstemperatuur is makkelijk haalbaar in de zomer.

Bij 90 graden wordt de i7 niet zo stabiel. Met een goede koeler en overklok kom je stressed op 65 graden uit. Dan heb je nog een window van 25 graden over. Overklok kan aangezien het nu 20 graden is, als het warm is +10 naar 30 graden. Processortemperatuur zal wel meer stijgen dan die +10, maar er was nog een ruimte van 15 graden.

Ik hou er alleen niet van om op het randje te spelen, maar goed, als het echt te warm blijkt te zijn klok ik terug naar de stabiele overklok zonder de vcore te verhogen*

* Ik moet nog overklokken :+

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:43

MartNL

Hmmm nu lijkt het me toch ineens niet meer zo leuk 6 banken vol.
zal morgen eens kijken als ik mijn order nog een keer kan veranderen.

ze zullen blij met met mij zijn. In iedergeval bedankt voor de tips. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Btw, voor degenen die aan het beslissen zijn over geheugen:
http://www.tomshardware.c...e-i7-Nehalem,2057-13.html

Over dual en triple channel. Ik neem aan dat jullie dat allang hebben gelezen ;)

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iska
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-08 21:44

Iska

In case of fire, use stairs!

Motrax schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 19:22:
[...]
Zit met het zelfde probleem. Ook een zolder, 30-35 graden omgevingstemperatuur is makkelijk haalbaar in de zomer.

Bij 90 graden wordt de i7 niet zo stabiel. Met een goede koeler en overklok kom je stressed op 65 graden uit. Dan heb je nog een window van 25 graden over. Overklok kan aangezien het nu 20 graden is, als het warm is +10 naar 30 graden. Processortemperatuur zal wel meer stijgen dan die +10, maar er was nog een ruimte van 15 graden.

Ik hou er alleen niet van om op het randje te spelen, maar goed, als het echt te warm blijkt te zijn klok ik terug naar de stabiele overklok zonder de vcore te verhogen*

* Ik moet nog overklokken :+
Als de kamertemperatuur 10 graden stijgt betekent dat niet dat je CPU ook 10 graden stijgt! Het verschil in temp. tussen het koelelement en de lucht word minder waardoor er minder warmte kan worden afgegeven. Maar dit is niet direct gelijk aan de stijging van de kamertemperatuur! Ik denk eerder dat het een verschil van 5 graden zal zijn.
Geen groot verschil maar vond het wel ff handig om te melden ;)

-- All science is either physics or stamp collecting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okay, dus je zou kunnen uitgaan van 50% stijging. CPU normaal 50, zolder is 40, CPU dan dus 70. Nou ja, zo ongeveer.
Ik lees voor m'n gevoel wel steeds tegenstrijdige berichten over de hitte van de i7 920. De een kan makkelijk overklokken met een stock koeler en de ander haalt zo de 90 graden. Hebben ze dan de verwarming te hoog staan of eh....? ;) Is een beetje lastig inschatten of de standaard koeler nou voldoet of niet... Ik wil sowieso eigenlijk niet hoger dan 3,3: ik heb geen zin de hardware te stressen. Dus misschien moet ik alles maar redelijk normaal/stock kopen en alleen OC'en als ik het echt nodig heb en als het kan ;) . Ik denk dat ik toch al wel voldoende verschil ga merken wat snelheid betreft t.o.v. m'n huidige E6600 cpu... Het is toch wel een aparte neiging eigenlijk, dat je toch altijd het onderste uit de kan wil hebben... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamerforever
  • Laatst online: 07-02-2024
Ik heb eindelijk de TRUE 1366 binnen, heb hem verticaal geplaatst (met de fan naar onder gericht), maar kan hem ook horizontaal plaatsen (met de fan naar rechts), welke stand is eigenlijk beter? Ik gebruik als kast Antec 1200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Gamerforever schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 20:55:
Ik heb eindelijk de TRUE 1366 binnen, heb hem verticaal geplaatst (met de fan naar onder gericht), maar kan hem ook horizontaal plaatsen (met de fan naar rechts), welke stand is eigenlijk beter? Ik gebruik als kast Antec 1200.
Probeer even in te schatten hoe je airflow gaat. Bij de meeste kasten is dit toch van voor naar achter, ipv van beneden naar boven, dus ik zou hem horizontaal plaatsen, en dan de lucht laten blazen naar links, dus niet richting de geheugen slots.
Zo krijg je een airflow over je geheugen, en blaas je niet alle warme lucht richting GPU of voeding zoals je nu doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Lees ik het nou verkeerd of hebben jullie nou een voorkeur voor de Gigabyte-X58-UD5 dan de DS4 omdat de eerste beter zou overklokken?

Naar mijn idee zijn ze toch echt gelijk maar dan 2 stata en esata poorten meer en een (kennelijk) betere onboard soundcard. Dat mag toch geen verschil in prestaties opleveren lijkt mij?

Vergelijking

[ Voor 19% gewijzigd door Tranzy op 06-01-2009 22:03 ]

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tranzy schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 22:02:
Lees ik het nou verkeerd of hebben jullie nou een voorkeur voor de Gigabyte-X58-UD5 dan de DS4 omdat de eerste beter zou overklokken?

Naar mijn idee zijn ze toch echt gelijk maar dan 2 stata en esata poorten meer en een (kennelijk) betere onboard soundcard. Dat mag toch geen verschil in prestaties opleveren lijkt mij?

Vergelijking
De DS4 kan geen tri-SLI aan, zo heb ik begrepen (wel gewoon SLI en (tri-)CF, als ik het goed begrijp...: vraag me af hoeveel mensen tri-SLI gebruiken...)?. Dat valt niet op te maken uit de vergelijking, hetgeen niet door iedereen op prijs wordt gesteld (zo heb ik ook begrepen). Ik vraag me dan wel alsnog ook af waarom de UD5 beter zou zijn voor overklokken... volgens mij kan de DS4 dat net zo goed. Ik had eerst de UD5 willen kopen i.v.m. de betere geluidschip, maar ik koop toch maar een X-Fi Gamer kaart en dan de DS4.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2009 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Tranzy schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 22:02:

Vergelijking
Het imo belangrijkste verschil is dat de DS4 geen SLI support en de UD5 wel.

Tri sli is verder een redelijk non issue lijkt me omdat als je dat kunt betalen je die paar tientjes extra voor een UD5 ook wel kunt lappen.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:04

pposthoorn

Constructeur

Volgens mij heeft de UD5 iets andere koeling, interessanter is echter dat de UD5 ook nog een aantal status leds en onboard power/reset knop heeft.
Voor mij persoonlijk zijn de extra sata poort interessant omdat ik er om te beginnen al 2 opticals en 6 hdd's aan wil hangen >:) Met de DS4 zou ik dan vol zitten terwijl ik bij de UD5 nog wat ruimte heb voor uitbreiding of eSata.
Verder heeft de UD5 een extra gigabit poort en 2 PCI-e sloten met 16 lijntjes tegenover 1 op de DS4.

Alle voordelen van de UD5 t.o.v. de DS4:

- 10 Sata poorten ipv 8
- Betere Audio Chip
- Betere koeling
- Onboard Status Leds
- Onboard Power/Reset button Hebben ze beide zie ik nu ;)
- 2x PCI Express x16 slot
- 2 Gigabit poorten
- Dolby Home Theater (wat moet je ermee, maar zet het er toch bij :P )

Dat alles voor maar 30 euro extra :) . Als ik iets ben vergeten hoor ik het graag, ben zelf nog de afweging aan het maken maar denk dat het toch de UD5 wordt.

[ Voor 33% gewijzigd door pposthoorn op 06-01-2009 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamerforever
  • Laatst online: 07-02-2024
Phusebox schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 21:43:
[...]

Probeer even in te schatten hoe je airflow gaat. Bij de meeste kasten is dit toch van voor naar achter, ipv van beneden naar boven, dus ik zou hem horizontaal plaatsen, en dan de lucht laten blazen naar links, dus niet richting de geheugen slots.
Zo krijg je een airflow over je geheugen, en blaas je niet alle warme lucht richting GPU of voeding zoals je nu doet.
Nee de airflow is van onder naar boven, probleem is dus dat bij de Antec 1200, 2 maal 120mm achter hangt en 1 van 220mm boven, dus opzich qwa airflow zou het niet zoveel uitmaken. De vraag is, maakt het voor de heat pipes iets uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Levertijden zijn echt lang zeg; sommige onderdelen zijn zelfs nergens in Nederland, Belgie en Duitsland te krijgen.

Lijkt erop dat mijn systeem ook nog wel een weekje of twee op zich laat wachten zo. Met als gevolg dat wanneer je alles eindelijk hebt het al meteen weer een stuk minder waard is.

Ach ja, als het maar snel is en lekker draait. Mijn pc is nu echt gaar, veel hangers, dus wordt tijd dat ik weer eens goed kan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn

pposthoorn

Constructeur

Phusebox schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 10:24:
Levertijden zijn echt lang zeg; sommige onderdelen zijn zelfs nergens in Nederland, Belgie en Duitsland te krijgen.

Lijkt erop dat mijn systeem ook nog wel een weekje of twee op zich laat wachten zo. Met als gevolg dat wanneer je alles eindelijk hebt het al meteen weer een stuk minder waard is.

Ach ja, als het maar snel is en lekker draait. Mijn pc is nu echt gaar, veel hangers, dus wordt tijd dat ik weer eens goed kan werken.
Dit zal ook wel de reden zijn dat de onderdelen sinds de jaarwisseling aanzienlijk meer waard zijn geworden :?

Ik had een systeem samengesteld, op 10 december koste het €1350, op 28 december was dit gedaald tot €1225 en nu moet ik voor dezelfde config €1290 betalen, best raar vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
pposthoorn schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 10:46:
[...]

Dit zal ook wel de reden zijn dat de onderdelen sinds de jaarwisseling aanzienlijk meer waard zijn geworden :?

Ik had een systeem samengesteld, op 10 december koste het €1350, op 28 december was dit gedaald tot €1225 en nu moet ik voor dezelfde config €1290 betalen, best raar vind ik.
Misschien speelt de dollarkoers ook mee. De euro is toch weer redelijk gezakt sinds eind december.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08 11:30
Als er bij ons verbouwd is dit voorjaar dan staat een nieuwe computer op de planning.
Natuurlijk wordt dit een Core i7, maar ik kan me toch nog niet echt goed inlezen.
Zo kan ik nog steeds geen goede review vinden waarin meerdere X58 borden met elkaar vergeleken worden.
kan iemand me wellicht op weg helpen? Ik wordt er een beetje moe van om alle verschillende product pagina's naast elkaar te openen. Iedere fabrikant vind zijn eigen producten namelijk altijd het beste...

Ennehh, is er trouwens een speciale reden dat er nog geen DDR-3 kits zijn van 3x4GB geheugen? Het maximale dat de X58 ondersteund (24Gb) is nu niet eens haalbaar, toch?

[ Voor 22% gewijzigd door Bart© op 07-01-2009 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 17:43

frankknopers

Goud is geen geld

Bart© schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 11:38:
Als er bij ons verbouwd is dit voorjaar dan staat een nieuwe computer op de planning.
Natuurlijk wordt dit een Core i7, maar ik kan me toch nog niet echt goed inlezen.
Zo kan ik nog steeds geen goede review vinden waarin meerdere X58 borden met elkaar vergeleken worden.
kan iemand me wellicht op weg helpen? Ik wordt er een beetje moe van om alle verschillende product pagina's naast elkaar te openen. Iedere fabrikant vind zijn eigen producten namelijk altijd het beste...

Ennehh, is er trouwens een speciale reden dat er nog geen DDR-3 kits zijn van 3x4GB geheugen? Het maximale dat de X58 ondersteund (24Gb) is nu niet eens haalbaar, toch?
Misschien is het makkelijker als je begint met af te vragen wat je allemaal nodig hebt en dan gewoon op basis van prijs te selecteren. Uiteindelijk zit er niet zo veel verschil in de moederborden, zeker als je het systeem gewoon op standaard of met kleine overklok wilt draaien.

Ik kan in elk geval de Gigabyte UD5 aanraden, een zeer compleet moederbord maar niet zo duur als de meeste andere.

12GB DDR3 kits met drie modules zijn al wel aangekondigd door een aantal merken. Ze zijn dus te vinden met wat simpel zoekwerk -> http://www.google.nl/search?q=12GB+DDR3

[ Voor 6% gewijzigd door frankknopers op 07-01-2009 11:49 ]

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
frankknopers schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 11:48:
[...]

Misschien is het makkelijker als je begint met af te vragen wat je allemaal nodig hebt en dan gewoon op basis van prijs te selecteren. Uiteindelijk zit er niet zo veel verschil in de moederborden, zeker als je het systeem gewoon op standaard of met kleine overklok wilt draaien.

Ik kan in elk geval de Gigabyte UD5 aanraden, een zeer compleet moederbord maar niet zo duur als de meeste andere.

12GB DDR3 kits met drie modules zijn al wel aangekondigd door een aantal merken. Ze zijn dus te vinden met wat simpel zoekwerk -> http://www.google.nl/search?q=12GB+DDR3
Tsja, zo spannend systeem wordt het ook weer niet. Overclocken zal waarschijnlijk niet aan de orde zijn want ik neem aan dat je met een i7 940 toch voldoende snelheid zou moeten hebben.

Heb net inderdaad zitten kijken bij Gigabyte, maar daar stond te lezen dat de drie PCI express x16 sloten op x16x8x8 draaien, en ik ben op zoek naar x16x16xmaaktnietuit.

Asus geeft aan dat het met drie sloten op x16x8x8 of x16x16x1 draait, zou dat voor Gigabyte ook gelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-07 09:39
Phusebox schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 10:58:
[...]

Misschien speelt de dollarkoers ook mee. De euro is toch weer redelijk gezakt sinds eind december.
http://www.beursgorilla.nl/dollar.asp

Dollar gaat zoals gewoonlijk als een pingpong bal.

Ik denk dat de vraag naar i7 onderdelen een beetje aan de hoge kant zit.

Kortom: Stop met bestellen jullie houden de prijzen hoog :)

Ik volg sinds begin december het prijsverloop van deze setup:

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus P6T Deluxe€ 229,90€ 229,90
1Corsair Dominator TR3X3G1600C8D€ 109,-€ 109,-
1Enermax MODU82+ 525€ 89,-€ 89,-
1Intel Core i7 920€ 253,47€ 253,47
1Point of View GeForce 9800 GT€ 137,25€ 137,25
1Thermalright Ultra-120 eXtreme-1366 RT€ 58,49€ 58,49
ImporterenTotaal€ 877,11

Sinds 4allclients niet meer meedoet is de prijs omhoog gegaan maar 4allclients maakte de geadverteerde prijzen (€ 852,54) toch niet waar.

Gisteren nog € 889,88 vandaag € 877,11 dankzij de P6T € -14,00 (-5,74%) dus we gaan weer de goede kant op!

never argue with a moderator, he will shut your account down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Bart© schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 12:16:
[...]

Tsja, zo spannend systeem wordt het ook weer niet. Overclocken zal waarschijnlijk niet aan de orde zijn want ik neem aan dat je met een i7 940 toch voldoende snelheid zou moeten hebben.

Heb net inderdaad zitten kijken bij Gigabyte, maar daar stond te lezen dat de drie PCI express x16 sloten op x16x8x8 draaien, en ik ben op zoek naar x16x16xmaaktnietuit.

Asus geeft aan dat het met drie sloten op x16x8x8 of x16x16x1 draait, zou dat voor Gigabyte ook gelden?
De MSI Eclipse heeft x16x16x4 ;)
Heb er ff mee gespeeld, draai nu op 4ghz.(191x21) Turbo aan.
http://www.hardware.info/nl-NL/usersys/cm5xYp1mk22d/view/

idle +/- 38
load +/- 70
Temps kan wat minder, heb nog niet met de voltage getweaked.

Mijn IOH/northbridge temps zijn wat aan de hoge kant, in idle is ie al 60grd.
Hoeveel graden wordt ie van jullie?

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
nvm

[ Voor 100% gewijzigd door Viss op 07-01-2009 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
De 940 loopt op 2,93 GHz, de 920 op 2,66 GHz. Maar de 920 is doodsimpel te overklokken naar 3,33 zonder het geheugen te stressen. En volgens sommigen zelfs met de standaard koeler. Als je naar de 3,6 wilt begin eigenlijk pas het echte overklokken. Lijkt me nogal zonde om zowat twee keer zoveel te betalen voor de 940 terwijl de veel goedkopere 920 die 940 zo voorbij streeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-09 14:49

Tortelli

mixing gas and haulin ass

(jarig!)
Een overclock naar ~3,33Ghz moet met goedkoop 1333 geheugen geen probleem zijn toch?. Twijfel een beetje om misschien wel gewoon 2*2gb te nemen aangezien ik voorlopig waarschijnlijk even XP blijf draaien. 6Gb @ 32bits xp is opzich nogal waanzin natuurlijk 8)7.
Speedster schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 12:20:
[...]

http://www.beursgorilla.nl/dollar.asp

Dollar gaat zoals gewoonlijk als een pingpong bal.

Ik denk dat de vraag naar i7 onderdelen een beetje aan de hoge kant zit.

Kortom: Stop met bestellen jullie houden de prijzen hoog :)

Ik volg sinds begin december het prijsverloop van deze setup:
*knip*
Ik zit sinds de introductie al te kijken voor een i7 systeem als vervanging van mijn huidige first gen dual core (4200x2). Prijzen lijken niet echt verder te willen zakken, cpu blijft rond de €250 en ook het geheugen (3*2gb in mijn geval) word niet veel goedkoper meer.

Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat de i7's binnen nu en een halfjaar veel goedkoper zullen worden aangezien het toch de highend cpu's van Intel zijn.
Het zou me zelfs niet verbazen dat ze binnenkort wat duurder worden als de grote systeembouwers ze wat meer gaan afnemen. Precies ditzelfde gebeurde met de ATI HD4870 die ik een 1-2 weken na de introductie gekocht heb voor €207 in juni (of juli?) en een hele poos een stuk duurder is geweest daarna :+.

Mijn idee als setup is de volgende:
Asus P6T Deluxe
Intel Core i7 920 :P
Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K3/6G
Totaal te krijgen voor rond de €625.

Enige waar ik aan twijfel is om toch het Gigabyte bord te nemen met 10*SATA aangezien ik momenteel ook al 6 sata poorten in gebruik heb op mijn huidige bordje.....

[ Voor 19% gewijzigd door Tortelli op 07-01-2009 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn

pposthoorn

Constructeur

[...]

De UD5 heeft wel degelijk 2 poorten op 16x, als je er een derde videokaart bij propt dan krijg je hetzelfde effect als bij Asus.

Direct van de Gigabyte site:
(Note 4) The PCIEX8_1 slot shares bandwidth with the PCIEX16_2 slot. When PCIEX8_1 is populated with a PCI Express graphics card, the PCIEX16_2 slot will operate at up to x8 mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 13:25:
De 940 loopt op 2,93 GHz, de 920 op 2,66 GHz. Maar de 920 is doodsimpel te overklokken naar 3,33 zonder het geheugen te stressen. En volgens sommigen zelfs met de standaard koeler. Als je naar de 3,6 wilt begin eigenlijk pas het echte overklokken. Lijkt me nogal zonde om zowat twee keer zoveel te betalen voor de 940 terwijl de veel goedkopere 920 die 940 zo voorbij streeft.
Nou, mooi toch, als een 920 al zover overclocked kan worden, moet je nagaan hoe ver de 940 komt.
pposthoorn schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 13:56:
[...]

De UD5 heeft wel degelijk 2 poorten op 16x, als je er een derde videokaart bij propt dan krijg je hetzelfde effect als bij Asus.

Direct van de Gigabyte site:

[...]
Hmm, en toch staat het er niet echt duidelijk.... Maar goed scheelt weer wat knaken in vergelijking met de nog duurdere borden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leech_NL
Volgens mij heb ik in de manual van de UD5 gelezen dat het 16x16x8 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daikiri
  • Laatst online: 07-01 11:15
Bart© schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 14:01:
[...]

Nou, mooi toch, als een 920 al zover overclocked kan worden, moet je nagaan hoe ver de 940 komt.

[...]
Volg dit topic al een tijdje, aangezien ik ook van plan ben om in de komende maand een nieuwe pc aan te schaffen.

Maar ik vraag me toch echt af of dat de 940 wel ver te overclocken is, in verhouding met de 920. Denk namelijk dat het exact dezelfde cpu is, en de 940 niet echt heel erg ver te clocken valt met normale koeling bv.

Maar misschien is hier wellicht al meer duidelijkheid over al. Als de 940 procentueel gezien net zoveel te overclocken is, dan is het wel aantrekkelijk om toch een 940 te kopen, maar denk het niet.

Anders kocht iedereen toch een 940? Misschien is dat wat te simpel gedacht...

Zou gelijk dan de 965 nemen, die echt wat meer in huis heeft 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendrom
Bart© schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 14:01:
[...]

*knip
het enige verschil tussen de 920 en 940 is dat de 920 een 20x multi heeft en de 940 een 22x multi
voor de rest is de chip indentiek.

20x 133 = 2.660
22x 133 = 2.926

[ Voor 4% gewijzigd door Vendrom op 07-01-2009 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daikiri schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 14:08:
[...]

Volg dit topic al een tijdje, aangezien ik ook van plan ben om in de komende maand een nieuwe pc aan te schaffen.

Maar ik vraag me toch echt af of dat de 940 wel ver te overclocken is, in verhouding met de 920. Denk namelijk dat het exact dezelfde cpu is, en de 940 niet echt heel erg ver te clocken valt met normale koeling bv.

Maar misschien is hier wellicht al meer duidelijkheid over al. Als de 940 procentueel gezien net zoveel te overclocken is, dan is het wel aantrekkelijk om toch een 940 te kopen, maar denk het niet.

Anders kocht iedereen toch een 940? Misschien is dat wat te simpel gedacht...

Zou gelijk dan de 965 nemen, die echt wat meer in huis heeft 8)
Zoiets wilde ik ook net zeggen. ;) Ik dacht ook dat de 940 niets anders is dan een goedgebakken 920. Of de 920 is een slechtgebakken 940. :P Maar je kan niet zomaar zeggen dat als de 920 goed te overklokken valt, dat de 940 dat dan ook kan, met dezelfde hoeveelheden. Dus ik denk echt dat de 940 gewoon veel te duur is in verhouding tot de 920 en dat het zonde van het geld is. Tenzij je absoluut niet wilt overklokken of zo... Dan nog is het verschil niet zo groot tussen 2,66 en 2,93... Maar goed, als iemand er het geld voor heeft, zal ik 'm niet tegenhouden natuurlijk! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 14:13:
[...]

Zoiets wilde ik ook net zeggen. ;) Ik dacht ook dat de 940 niets anders is dan een goedgebakken 920. Of de 920 is een slechtgebakken 940. :P Maar je kan niet zomaar zeggen dat als de 920 goed te overklokken valt, dat de 940 dat dan ook kan, met dezelfde hoeveelheden. Dus ik denk echt dat de 940 gewoon veel te duur is in verhouding tot de 920 en dat het zonde van het geld is. Tenzij je absoluut niet wilt overklokken of zo... Dan nog is het verschil niet zo groot tussen 2,66 en 2,93... Maar goed, als iemand er het geld voor heeft, zal ik 'm niet tegenhouden natuurlijk! ;)
Ok dan, ik dacht zelf inderdaad aan een 940, maar nu ik alles bij elkaar aan het optellen ben denk ik toch dat de 920 beter past. Dan nu nog eens gaan verzinnen wat voor koeler we erop gaan duwen zonder dat het lijkt alsof mijn kast weg vliegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daikiri
Ja ik spring er dan gelijk even tussen.

Heeft iemand al goede ervaringen met een bepaalde kast + koeler ivm gemiddeld overklokken van de 920.

Wil uiteindelijk natuurlijk een goed gekoeld en vrij stil systeem voor niet teveel geld natuurlijk.

Het ding kan nogal heet worden, dus wil goed stilstaan bij wat voor koeling ik dan tegen die tijd ga kopen en kast .

Geheugen, mobo's etc is me nu al wel vrij duidelijk, nu nog het beste jasje voor het geheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Daikiri schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 15:42:

Heeft iemand al goede ervaringen met een bepaalde kast + koeler ivm gemiddeld overklokken van de 920.

Wil uiteindelijk natuurlijk een goed gekoeld en vrij stil systeem voor niet teveel geld natuurlijk.

Het ding kan nogal heet worden, dus wil goed stilstaan bij wat voor koeling ik dan tegen die tijd ga kopen en kast .

Geheugen, mobo's etc is me nu al wel vrij duidelijk, nu nog het beste jasje voor het geheel.
De enige twee luchtkoelingen die echt goed zijn, zijn naar mijn idee de Thermalright Ultra 120 Extreme en de Noctua NH-U12P... beiden in SE1366 uitvoering uiteraard

[ Voor 10% gewijzigd door Phusebox op 07-01-2009 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendrom
Daikiri schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 15:42:
*edit enters verwijderd
na mijn weten is het niet echt zozeer de kast, je moet de juiste airflow creeren in een kast. sommige kasten zijn inderdaad gemaakt op een bepaalde airflow.

Mischien hier eens spieken?
http://www.hardware.info/...est_29_tower_behuizingen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Hieronder een linkje naar een koeler die ook erg goed getest is. Prestaties zijn weliswaar iets minder als de 2 hierboven maar de prijs is ook een stuk lager.

Voor diegene die niet maximaal willen overklokken en op hun budget moeten letten is het een goed alternatief. Helaas nog niet in 1366 maar volgensmij werkt de 775 versie ook....

pricewatch: Arctic Cooling Freezer 7 Pro (Socket 775)

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daikiri
Bedankt jongens, dat zijn nog eens snelle reacties;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik heb zelf de Noctua besteld, deze wordt standaard met 2 fans geleverd, en is dus meer waar voor je geld dan de Thermalright. Wel even zoeken voor je hem ergens vindt, lastig te vinden, en de Thermalright ziet er wat mooier uit maar goed, dat zal me weinig interesseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendrom
Stukje bij beetje komt het systeem binnen (bij azerty) nu alleen nog het moederbord. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Vendrom schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 16:20:
Stukje bij beetje komt het systeem binnen (bij azerty) nu alleen nog het moederbord. :z
Wat heb je daar besteld dan? Ik mis nog het geheugen, en dat komt dus ook van Azerty.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendrom
Bestelling:
1x Corsair XMS3 - Geheugen - 3 GB ( 3 x 1 GB )
2x Samsung SpinPoint F1 Desktop Class HD642JJ
1 x Intel Core i7 920 / 2.66 GHz - LGA1366 Socket - L3 8 MB
1x ASUS P6T Deluxe - Moederbord - ATX - iX58 - LGA1366 Socket - deze mis ik nog in de bestelling
1x Thermalright Ultra-120 eXtreme 1366 RT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, ik heb m'n bestelling ook de deur uit. Eindelijk. Man, man, man, wat een vermoeiende bezigheid!!! Zal ik dit mobo of dat mobo, en die hd of deze... en al dat getwijfel... Het enige wat van tevoren vaststond was de i7 920. :P Maar goed, ik kan nu weer rustig gaan slapen. Alhoewel... je zal zien dat morgen alles stukken goedkoper is! ;) Daarom durf ik ook eigenlijk nauwelijks meer alle topics langs te lopen waar ik de laatste dagen actief in ben geweest.... Kijk, als ik de computer eenmaal heb en alles wordt goedkoper, dan heb ik er geen problemen mee, maar als alles bij elkaar 200 euro in waarde gedaald is tegen de tijd dat 'ie binnenkomt, da's minder!

Enfin, wilde eigenlijk vooral even zeggen dat ik zeer blij ben met o.a. dit topic en alles wat ik er geleerd een aan gehad heb! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Vendrom schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 16:33:
Bestelling:
1x Corsair XMS3 - Geheugen - 3 GB ( 3 x 1 GB )
2x Samsung SpinPoint F1 Desktop Class HD642JJ
1 x Intel Core i7 920 / 2.66 GHz - LGA1366 Socket - L3 8 MB
1x ASUS P6T Deluxe - Moederbord - ATX - iX58 - LGA1366 Socket - deze mis ik nog in de bestelling
1x Thermalright Ultra-120 eXtreme 1366 RT
Ah ok je hebt ander geheugen dan mij, ik heb OCZ Platinum 1600Mhz 6gb kit. Hopelijk komt dat morgen binnen bij hun, en dan kan ik in ieder geval volgende week mijn werkbeest weer opstarten.
Moederbord heb ik uit Duitsland gehaald, komt waarschijnlijk vrijdag binnen.

Ik zal hier wel wat ervaringen posten met de Noctua koeler, zijn er nog niet veel die die hebben volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deen1366
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13-09 14:37
Ik heb een beetje lopen lezen hier, en ik ben ook van plan om een i7 aan te schaffen, het wordt in ieder geval de 920. Maar wat kan ik het beste kiezen voor mobo, ik lees aardig wat negatieve dingen over de Gigabyte borden, maar is dat allemaal waar. of moet ik toch voor een asus gaan?

verder vraag ik me nog af of het beter is om nu 3*1 GB geheugen te nemen en later nog 3, of dat ik nu 2*2 GB koop en later nog een reepje erbij koop. Verschild het heel erg met prestaties als je geen triple channel neem? ik heb de 64 bit versie van vista ultimate dus kan wel genoeg geheugen aan.

zit ook nog ff te kijken voor 1333 MHz geheugen, omdat ik denk dat ik hem dan toch aardig kan overclocken dat hij weer een jaar meegaat zonder het geheugen over te clocken, of is 1600 echt een must?

GA-EX58-UD5/i7-920@2.66GHz/Ultra-120 eXtreme/Corsair 3x2GB DDR3-1600 8-8-8-24 Dominator/OCZ Vertex 2 60GB/Samsun Spinpoint 1TB/2x samsung SyncMaster BX2431 24inch/XFX GTX280/Logitech G19/Logitech G500/Logitech G930/SilverStone Strider 700W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danield
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 18:27
Ik wil zelf in februari ook een i7 systeem aanschaffen ,maar ik vind dit moederbord erg leuk P6T6 WS Revolution het enige nadeel vind ik dat er volgens de website van asus maar 12 gb intern geheugen op kan. (niet dat je direkt meer nodig bent)

Amd Ryzen 9 7900x Arctic II 360 A-RGB NZXT H7 Flow Zwart ASUS TUF Gaming X670E-PLUS WIFI Kingston Fury Beast KF560C36BBEK2-32 Samsung 990 Pro 1TB Samsung 980 1TB MSI GeForce RTX 3070 Ventus 3X Be quiet! Dark Power Pro 11 850W 3 Arctic P14 PWM PST A-RGB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leech_NL
Is inderdaad een groot nadeel 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deen1366 schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 20:31:
Ik heb een beetje lopen lezen hier, en ik ben ook van plan om een i7 aan te schaffen, het wordt in ieder geval de 920. Maar wat kan ik het beste kiezen voor mobo, ik lees aardig wat negatieve dingen over de Gigabyte borden, maar is dat allemaal waar. of moet ik toch voor een asus gaan?

verder vraag ik me nog af of het beter is om nu 3*1 GB geheugen te nemen en later nog 3, of dat ik nu 2*2 GB koop en later nog een reepje erbij koop. Verschild het heel erg met prestaties als je geen triple channel neem? ik heb de 64 bit versie van vista ultimate dus kan wel genoeg geheugen aan.

zit ook nog ff te kijken voor 1333 MHz geheugen, omdat ik denk dat ik hem dan toch aardig kan overclocken dat hij weer een jaar meegaat zonder het geheugen over te clocken, of is 1600 echt een must?
Negatieve dingen over Gigabyte? Mij niet echt bekend. 'k Heb vandaag een Gigabyte mobo besteld. ;) Ik hoor juist iedereen over de Gigabyte (vooral UD5) of Asus.

Je moet sowieso 3 banks vullen. Als je toch naar 6 Gb wilt, zou ik meteen 3 x 2 doen: 6 x 1 heb ik wat mindere berichten over gehoord.

1600 is geen must maar als je per se naar de 3,6, is het wat veiliger: 1333 wordt bij 3,6 mss teveel gestressd. 4 haal je denk ik niet met 1333. 3,3 haal je zonder het 1333 te overklokken.

Ik spreek trouwens nog niet uit ervaring want m'n systeem is pas net besteld. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deen1366
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13-09 14:37
ok, ik heb ook eigelijk liever een Gigabyte als een asus mobo :) ik had al wel wat berichten gelezen over gigabyte mobos die niet meer wilde starten e.d.

nog een dingetje is dat we hier al een Gigabyte mobo hebben in huis (X38-DS4) en die wil na overclocken niet meer uit slaapstand komen en northbridge temps zijn erg hoog vind ik (zo rond 60 graden).

Dan wordt het toch nog een UD5 denk ik, of heeft hier iemand ervanring met de UD3R? scheeld tog weer zon 40 euro. moet een beedje rond budget blijven namelijk :) heb nu een 3,4 GHz Dell voor me staan, wordt me net een beetje te traag :x wel custom case omheen gebouwd, wordt weer ombouwen van BTX naar ATX :P

GA-EX58-UD5/i7-920@2.66GHz/Ultra-120 eXtreme/Corsair 3x2GB DDR3-1600 8-8-8-24 Dominator/OCZ Vertex 2 60GB/Samsun Spinpoint 1TB/2x samsung SyncMaster BX2431 24inch/XFX GTX280/Logitech G19/Logitech G500/Logitech G930/SilverStone Strider 700W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:55
ik heb alleen maar even de laatste pagina's gelezen, maar ik vroeg mij af of er al prijsverlagingen bekend waren? Zit ook te kijken naar een i7 systeempje maar ja, dat merk je wel in je portemonnee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deen1366 schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 21:42:
Dan wordt het toch nog een UD5 denk ik, of heeft hier iemand ervanring met de UD3R? scheeld tog weer zon 40 euro. moet een beedje rond budget blijven namelijk :) heb nu een 3,4 GHz Dell voor me staan, wordt me net een beetje te traag :x wel custom case omheen gebouwd, wordt weer ombouwen van BTX naar ATX :P
De UDR3 hoor ik nooit wat over: het gaat meestal om de UD5 of de goedkopere DS4 (even duur als die UDR3, denk ik zo). Geen idee waarom eigenlijk.
maarud schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 21:47:
ik heb alleen maar even de laatste pagina's gelezen, maar ik vroeg mij af of er al prijsverlagingen bekend waren? Zit ook te kijken naar een i7 systeempje maar ja, dat merk je wel in je portemonnee :)
Hm, nog niet echt eigenlijk: ik kijk nu sinds twee weken rond en het schommelt een beetje. Ik heb vanmiddag maar m'n systeem besteld. Kan nog wel weer twee weken wachten maar voor hetzelfde geld is alles dan tijdenlang uitverkocht of zo. Of zelfs duurder, al naar gelang de dollarkoers. Je moet toch een keer de knoop doorhakken. ;)

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2009 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn

pposthoorn

Constructeur

Deen1366 schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 20:31:

Als ik jou was zou ik zeker gelijk voor een 3x2GB kitje gaan, dan maar wat dieper in de buidel. Ik denk dat je het verschil er snel uit hebt. Als je er 6 modules in zet loop je tegen een hoop problemen aan, dat lees ik tenminste overal (en ervaar het zelf met 4 modules bij mijn core2duo). En als je nu voor 2x2 gaat en er later 2 bij zet ben je evenveel kwijt maar loop je het risico dat ze niet zo goed samenwerken als een kit van 3.
Met 1333Mhz kan je zonder moeite tot 3.3Ghz komen, en als je geluk hebt met wat tweaken kom je bij 3.6 (maar dat is echt per geval verschillend).

Offtopic: Ik weet niet zeker of ik het hier mag zeggen, maar misschien is het interessant voor sommige onder ons. Als je in de pricewatch naar de 920 gaat en op informatique klikt zie je dat ze hem aanbieden voor 249, pak je toch weer wat euro's mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 22:53

Patriek

edit koning

Nou, ik heb me toch iets raars! mogelijk te maken met mijn Gigabyte X58-DS4...
<deleted>

Edit: heb dr maar een apart topic voor gemaakt.
[Vista] "Iets piept" zodra audiodevice aangesproken wordt

[ Voor 92% gewijzigd door Patriek op 08-01-2009 04:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ja hoor, al het betaalbare DDR3 1600 geheugen is overal uitverkocht... jeeej. Als mijn leverancier dus nu niet kan leveren, ben ik mooi genaaid volgende week.

Argh; alsof het niet erger kon; pakket met moederbord wordt niet bezorgd omdat het ernstig beschadigt is....

[ Voor 26% gewijzigd door Phusebox op 08-01-2009 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Phusebox schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 16:42:Ik zal hier wel wat ervaringen posten met de Noctua koeler, zijn er nog niet veel die die hebben volgens mij.
Tsss, ik was een van de eerste die wat zei over de Noctua in dit onderwerp ;)

Ervaring met twee. Stil en goede koeling.

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chef_v_leeuwen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 10:16
Phusebox schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 16:11:
Ik heb zelf de Noctua besteld, deze wordt standaard met 2 fans geleverd, en is dus meer waar voor je geld
Meer waar voor je geld? hoe trek je die conclusie? 2 Fans kan wel wezen maar dit hoeft absoluut niet te betekenen dat hij beter koelt. Ik ben benieuwd naar je waardes.

* PSN=Chef_NL** *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Ik moet toegeven, ik ben wel heel benieuwd naar een exacte vergelijking tussen de 120 en de Noctua. Maar... de Thermalright moet je nog fans bij kopen, terwijl voor dezelfde prijs de Noctua er twee fans bij komen. Prijs kwaliteit wint de Noctua het wat mij betreft al. Twee goede en stille fans kosten ook wat.

Ik heb 1 fan met daartussen nog een weerstandje draaien om het nog stiller te laten draaien en de andere fan op het moederbord, voltage aangestuurd.

Qua geluid als ik naar de officiele specificaties kijk, komt het gehele systeem per onderdeel niet boven de 20 decibel uit, idle. Uit mijn hoofd, ik weet het niet meer zeker. Ik heb meer last van de lucht die wat ruist door de verplaatsing dan de fans die draaien.

Qua koeling, een stabiele overklok naar 3.7 GHz, idle 30-35 graden, onder load 60-65 graden. Omgevingstemperatuur 20 graden. Alles in een kast met een zooi fans.

Minpuntje van de Noctua is de bevestiging van de fans, deze moet met beugels geklikt worden en is wat lastig te doen als je het voor het eerst probeert. De bevestiging zelf is solide. De installatie van het koelblok op processor/bracket/moederbord is simpel.

http://www.anandtech.com/...s/showdoc.aspx?i=3268&p=1
Dit is de review dat alles verteld over de Noctua en de Thermalright. Thermalright 120 Extreme is iets beter in koelen, als je een heel goede fan er op hebt. Maar de Noctua met twee fans biedt net iets betere koelprestaties (imho verwaarloosbaar) en qua stilte zijn ze vergelijkbaar. Gecombineerd met de prijs is de Noctua de betere koeler.

[ Voor 16% gewijzigd door Motrax op 08-01-2009 12:37 ]

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ljt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-08 10:24

ljt

Deen1366 schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 21:42:
ok, ik heb ook eigelijk liever een Gigabyte als een asus mobo :) ik had al wel wat berichten gelezen over gigabyte mobos die niet meer wilde starten e.d.

nog een dingetje is dat we hier al een Gigabyte mobo hebben in huis (X38-DS4) en die wil na overclocken niet meer uit slaapstand komen en northbridge temps zijn erg hoog vind ik (zo rond 60 graden).

De UD3R heeft in 4 ipv 6 geheugenslots en "maar" 6 SATA aansluitingen. UD5 heeft er volgens mij 10. Maar als je daar geen belang aan hecht lijkt het mij een prima bord.

Toch weer 40 euro in de pocket gehouden dan..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Chef_v_leeuwen schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 12:12:
[...]

Meer waar voor je geld? hoe trek je die conclusie? 2 Fans kan wel wezen maar dit hoeft absoluut niet te betekenen dat hij beter koelt. Ik ben benieuwd naar je waardes.
dat zal dan even moeten wachten, zending met mobo is zwaar beschadigd zegt dhl en wordt niet geleverd... en het geheugen zal ook nog wel even duren aangezien het overal uitverkocht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 00:46
De Noctua's zijn wat mij betreft de mooiste & best geconstrueerde koelers, alleen jammer dat de ThermalRight's altijd nét 1 graadje beter koelen.. Toch weerhoudt het me er niet van om voor Noctua te gaan en wel voor 3 redenen: het contactoppervlak is (tot nu toe dan - 4 stuks) altijd perfect vlak & glad, de fans... & 95% van alle Thermalrights móet eerst gelapped worden..

Heb ondertussen ook een NH-C12P 'omgebouwd' met het 1366-kitje & dat is dus ook gewoon weer topkwaliteit.

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iedereen hier heeft het maar over Asus en Gigabyte moederborde. Zelf heb ik de Intel X58 (Smackover) en ben er zeer tevreden mee. Overclocken was nog nooit zo eenvoudig.
Mijn setje draait met Kingston 2x3Gb 1333MHz valueram en een Asus 9600GT Silent. Ben geen gamert.
Overclock tool van Intel is leuk. Met dit tool kun je het systeem auto-overclocken op basis van 2 profielen, 6.25% of 12.5% buiten de specs. Je systeem is wel een halfuur/uur zoet met de nodige reboots en bluescreens maar het werkt erg leuk. Voor de die-hards kan t natuurlijk ook handmatig.. Ik ben geen die-hard. Draai hier nu op 3.6GHz zonder enig probleem en zo stabiel als wat... Wat ik eigenlijk wilde zeggen, overweeg het Intel bord ook eens. Tot nu toe geen bugs/problemen tegen gekomen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met een i920 btw...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
rabor schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 12:41:
De Noctua's zijn wat mij betreft de mooiste & best geconstrueerde koelers, alleen jammer dat de ThermalRight's altijd nét 1 graadje beter koelen.. Toch weerhoudt het me er niet van om voor Noctua te gaan en wel voor 3 redenen: het contactoppervlak is (tot nu toe dan - 4 stuks) altijd perfect vlak & glad, de fans... & 95% van alle Thermalrights móet eerst gelapped worden..

Heb ondertussen ook een NH-C12P 'omgebouwd' met het 1366-kitje & dat is dus ook gewoon weer topkwaliteit.
Ik heb beide vandaag net binnen gekregen :) heb voor de NH-C12P gekozen omdat mijn kast (Cosmos S) geen coolers hoger dan 14,5cm aan kan omdat er een 23cm fan in de zijkant zit. Meest koelers zijn wel 16,5cm hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn

pposthoorn

Constructeur

Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 12:41:
Iedereen hier heeft het maar over Asus en Gigabyte moederborde. Zelf heb ik de Intel X58 (Smackover) en ben er zeer tevreden mee. Overclocken was nog nooit zo eenvoudig.
Mijn setje draait met Kingston 2x3Gb 1333MHz valueram en een Asus 9600GT Silent. Ben geen gamert.
Overclock tool van Intel is leuk. Met dit tool kun je het systeem auto-overclocken op basis van 2 profielen, 6.25% of 12.5% buiten de specs. Je systeem is wel een halfuur/uur zoet met de nodige reboots en bluescreens maar het werkt erg leuk. Voor de die-hards kan t natuurlijk ook handmatig.. Ik ben geen die-hard. Draai hier nu op 3.6GHz zonder enig probleem en zo stabiel als wat... Wat ik eigenlijk wilde zeggen, overweeg het Intel bord ook eens. Tot nu toe geen bugs/problemen tegen gekomen..
Intel bied in mijn opzicht zeer weinig aanluitingen, om te beginnen zijn er maar 4 geheugenslots. Er zijn (maar) 2 16x sloten, terwijl de X58 chip er 3 ondersteunt (Tri SLI/CF). 6 Sata poorten is ook niet echt veel.
Geen power/reset switches en simplistische koeling. Voor 20 euro meer heb je al een UD5/P6Tdlx, die veel meer bieden dan de Smackover.

En rechts zit een edit knop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grmpf
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-07 08:34
Hoi,

nieuw hier, en met smart aan het wachten op mijn nieuwe systeempje. Vooral P6t laat op zich wachten. Om in te haken op de koelerkwestie: heb zelf ThermalRight 120 Extreme gekozen, want iets goedkoper en er zit wel degelijk een fan in de 1366-kit!

Qua geheugen trouwens gekozen voor een triple channel 1333-kitje van TakeMS. Is prima betaalbaar, op voorraad zo hier en daar (groot voordeel in deze tijden) en hoger dan 3600MHz ga ik toch niet qua overclocken. Goeie tip wellicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Iemand interesse om over een weekje ofzo voor 50 euro een 3gb kitje over te nemen?
Kingston ValueRAM - 3 GB ( 3 x 1 GB ) DDR3 - 1333 MHz / PC3-10600 - CL9 - 1.5 V

Dan kan ik deze als tijdelijke werk oplossing bestellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendrom
grmpf schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 13:14:
Hoi,

met smart aan het wachten op mijn nieuwe systeempje. Vooral P6t laat op zich wachten.
*knip
eens.
:N :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Laatst online: 18-09 13:33
Ik zit hier met een MSI Eclipse. Werkt erg lekker, heb vorige week een BIOS update uitgevoerd waardoor de prestaties beter moeten zijn, merk het verschil echter niet zo. RAID Controller gaf wel wat problemen met Vista 64 bit, stripe schijf kon soms niet beschreven worden omdat deze op alleen lezen stond, echter gaf een update van de RAID driver de oplossing. Moet nog eens serieus gaan overclocken, heb echter geen andere koeler dan de stock dus erg ver ga ik neit komen denk ik ;) De geluidskaart die bijgeleverd wordt trouwens is behoorlijk bagger (Creative xTreme Soudn ofzo) optisch kan die geen Dolby Digital of DTS in spellen sturen zoals een Titanium dat wel kan dus deze heb ik maar vervangen door een Titanium die wel gewoon goed werkt.

Heb gisteren een test(je) gedaan met X3 Terran Conflict om te kijken of hyper threading daar in het voordeel of nadeel werkte aangezien het spel maar single threaded is. Samen met een HD 4870 1 GB en 6 GB geheugen gaf het echter amper verschil, zo'n 3 FPS maar dat komt waarschijnlijk door de het verschil van 4 en 8 x AA en doordat ik in diagnostic mode opstarte in vista (msconfig kan je die vinden) waardoor er geen onnodige programma's draaide. Maar anders dan dit heb ik nog geen tests uitgevoerd. Standaard koelpasta op de sotck koeler van de 920 is trouwens wel bagger, thermal right silver compount doet het veel beter. Mijn PC loopt nu idle op 30 graden en stressed tussen de 55 en 60 graden volgens Speedfan.

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 00:46
pimpimmers schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 12:54:

Ik heb beide vandaag net binnen gekregen :) heb voor de NH-C12P gekozen omdat mijn kast (Cosmos S) geen coolers hoger dan 14,5cm aan kan omdat er een 23cm fan in de zijkant zit. Meest koelers zijn wel 16,5cm hoog.
Tja, ik had een NH-U12P SE1366 gekocht terwijl ik nog een vrijwel nieuwe NH-U12P had liggen.. :X

..& het is dat er nog geen 1366 uitvoering van de C12P was/is anders had ik die nu ook dubbel gehad (ook in een Cosmos S trouwens ;)..). Dus perfect kitje..

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een hele domme vraag (denk ik) over m'n Gigabyte X58-UD5 mobo: ik ben alvast de drivers aan het downloaden (wat een trage site...!). Er zijn (naast de LAN en Chipsetdrivers) alleen SATA RAID drivers. Nu ga ik geen RAID gebruiken: moet ik dan alsnog bepaalde drivers (zoals Intel ICH9R/ICH10R SATA RAID Driver) downloaden en intalleren...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Met mobo komt driver cd mee. Er zijn nog geen updates geweest van de drivers.

Daarnaast herkent Vista + Windows Update de hele mikmak behalve een paar dingen van de chipsetdrivers.

☻/
/▌

Pagina: 1 ... 11 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om leuk te praten over de Nehalems en bijbehorende chipset. Gelieve geen vragen over het nu wel of niet zinnig is deze te kopen, dat is makkelijk zelf uit te zoeken en niet echt discussiewaardig.