Klinkt als een interessant kaartje. Ben wel erg benieuwd naar de geluidsproductie, overclock prestaties, geheugen temperatuur etc. van deze kaart. Zou je deze misschien hier kunnen posten? Of eventueel natuurlijk een review over de kaart schrijven.
Dat wil ik natuurlijk.Depep schreef op maandag 17 november 2008 @ 23:14:
Klinkt als een interessant kaartje. Ben wel erg benieuwd naar de geluidsproductie, overclock prestaties, geheugen temperatuur etc. van deze kaart. Zou je deze misschien hier kunnen posten? Of eventueel natuurlijk een review over de kaart schrijven.
Ben alleen heel slecht in een review

Hoe meet ik bijvoorbeeld geluid productie ?
Overclock en temps ga ik mee aan de slag en zal de resultaten hier plaatsen
Hey, ik zal vanavond de results met link en screens posten van Vantage. Had er gister ff geen tijd voor.Eolis schreef op maandag 17 november 2008 @ 15:45:
[...]
Heb je al Vantage gedraaid? Nu dat je Vista hebt draaien. Ik ben vooral benieuwd hoeveel GPU punten je haalt met die HD4850 CF opstelling van je![]()
Die wil ik vergelijken met wat ik haal in Vantage met mijn HD4870 X2
(Moet ook nog ATT uitproberen.)
i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover
Anoniem: 4300
Heb sinds kort een Gainward HD4870 1024 Golden Sample videokaart. Hiervoor had ik een NVidia 8800 GTS. Kwam er vandaag achter dat bij het afspelen van een gemounte DVD, ik een complete freeze krijg van het beeld. Het gebeurt ongeveer na 8 minuten playback. PC reageert op niks, geen cursor, geen taakbeheer, nothing nada. Hierdoor moet ik mn systeem opnieuw opstarten.
Software:
Heb Catalyst 8.11, dus de laatste drivers.
Cyberlink PowerDVD v7.3
PC specs
E6850 (stock) @ gigabyte P35
HD 4870 GS 1024 MB
600 Watt Zalman voeding
Heeft iemand hier ervaring mee?
Gezochte trefwoorden op Google:
Crash DVD Radeon
Software:
Cyberlink PowerDVD v7.3
PC specs
HD 4870 GS 1024 MB
600 Watt Zalman voeding
Crash DVD Radeon
Ik ben wat aan het stoeien met mijn waardes voor Core en Mem snelheden en ik merk dat sommige spelen er niet tegen kunnen dat mem wat hoger staat terwijl andere er weer geen last van hebben dus probeer nu beetje gulde middenweg te vinden.
Ik gebruik trouwens soms dat ATT maar als ik bij event viewer kijk, Geeft die steeds aan dat er errors optreden ben op moment niet thuis maar zal ze wel even posten namelijk niet echt een idee wat het in houd. het is namelijk wel een fijn programma vooral omdat er ook een fps meter inzit al.
Ik gebruik trouwens soms dat ATT maar als ik bij event viewer kijk, Geeft die steeds aan dat er errors optreden ben op moment niet thuis maar zal ze wel even posten namelijk niet echt een idee wat het in houd. het is namelijk wel een fijn programma vooral omdat er ook een fps meter inzit al.
Anoniem: 4300
Probleem is opgelost door Cyberlink PowerDVD 8 te installeren.Anoniem: 4300 schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 15:34:
Heb sinds kort een Gainward HD4870 1024 Golden Sample videokaart. Hiervoor had ik een NVidia 8800 GTS. Kwam er vandaag achter dat bij het afspelen van een gemounte DVD, ik een complete freeze krijg van het beeld. Het gebeurt ongeveer na 8 minuten playback. PC reageert op niks, geen cursor, geen taakbeheer, nothing nada. Hierdoor moet ik mn systeem opnieuw opstarten.
Software:
Cyberlink PowerDVD v7.3
PC specs
HD 4870 GS 1024 MB
600 Watt Zalman voeding
Crash DVD Radeon
Net Vantage en ATT geinstalleerd . ATT werkt prima, kan alleen niet de twee kaarten afzonderlijk klokken, dus da's even minder. Maar ik loop tegen groter probleem aan. Vantage geeft een app error direct na het scannen van het systeem, dus nog voor dat er een test gestart wordt. Iemand bekend met deze melding? Kan er niet over vinden eigenlijk:Eolis schreef op maandag 17 november 2008 @ 15:45:
[...]
Heb je al Vantage gedraaid? Nu dat je Vista hebt draaien. Ik ben vooral benieuwd hoeveel GPU punten je haalt met die HD4850 CF opstelling van je![]()
Die wil ik vergelijken met wat ik haal in Vantage met mijn HD4870 X2
The instruction at 0x77c5387 referenced memory at 0x00000014. The memory could not be written.
Click on OK tot terminate the program.
Krijg hem ook op een totaal niet overklokt systeem. Hotfix is geinstalleeerd
i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover
Heeft iemand nog goeie tips? Ik ga mijn oude 7900GT vervangen door een 4850GS en ik vraag me af wat ik met mijn oude drivers moet doen . Is eraf gooien genoeg of moet ik nog een speciale tool draaien om Nvidia sporen uit te wissen?
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Ik ga zo dalijk een nieuwe monitor bestellen (26" Samsung 2693HM) en nu heb ik in me pc al een Club3D HD4870 1GB. Ik wil dus hoge resoluties op die monitor halen zodat alles er strak uitziet. Ik dacht dus dat ik dan gelijk beter een extra HD4870 1GB erbij kan prikken want heb immers een mobo dat 2 PCI-E x16 lanes heeft.
Nu zie ik echter dat de kaart die ik 2 maanden geleden gekocht heb, de HD4870 1GB van Club3D nergens meer te krijgen is. Alleen een Overclocked versie. Die is amper 20euro duurder dan wat ik voor mijn 1ste betaald heb. Maar als ik naar die kaart kijk, zie ik dat die een veel kleinere koeler heeft. Ik had liever nog precies dezelfde gehad dan dat ik nu al heb. Ik kan ook nergens meer een normale HD48701GB van Club3D krijgen in de pricewatch. Hij staat er wel maar als je doorklikt dan zijn ze niet meer leverbaar. Waarom heeft deze een kleinere koeler? Hij is overclocked dus logischerwijs moet ik ook een grotere koeler of gelijkwaardige hebben....??
Nu zie ik echter dat de kaart die ik 2 maanden geleden gekocht heb, de HD4870 1GB van Club3D nergens meer te krijgen is. Alleen een Overclocked versie. Die is amper 20euro duurder dan wat ik voor mijn 1ste betaald heb. Maar als ik naar die kaart kijk, zie ik dat die een veel kleinere koeler heeft. Ik had liever nog precies dezelfde gehad dan dat ik nu al heb. Ik kan ook nergens meer een normale HD48701GB van Club3D krijgen in de pricewatch. Hij staat er wel maar als je doorklikt dan zijn ze niet meer leverbaar. Waarom heeft deze een kleinere koeler? Hij is overclocked dus logischerwijs moet ik ook een grotere koeler of gelijkwaardige hebben....??
Forever raver!
Specs: Workstation Server
Ik heb nu al een weekje een of twee een Club3D HD4870 OC 512mb.
Werkt lekker. Right out of the box, Crysis op high, geweldig. Handige converter blokjes voor VGA, HDMI en nog iets, je kan hem bijna overal op aansluiten.
Moet nog wel een nieuw beeldscherm hebben en Vista, en dan kijken wat Crysis doet op Ultra High op een resolutie die hoger is dan 1024*768. Maar het is een stuk beter dan Need for Speed Underground 2 op extreem low, 640*480 en het dan nog nauwelijks trekken. Leve Core 2 Duo en HD4xxx
Werkt lekker. Right out of the box, Crysis op high, geweldig. Handige converter blokjes voor VGA, HDMI en nog iets, je kan hem bijna overal op aansluiten.
Moet nog wel een nieuw beeldscherm hebben en Vista, en dan kijken wat Crysis doet op Ultra High op een resolutie die hoger is dan 1024*768. Maar het is een stuk beter dan Need for Speed Underground 2 op extreem low, 640*480 en het dan nog nauwelijks trekken. Leve Core 2 Duo en HD4xxx
Ik heb een raar probleempje,
Als ik GPU-Z gebruik om info over mijn kaart te halen, geeft ie allemaal rare waardes aan zoals gpu speed 145000mhz en mem speed iets van 50mhz, daarnaast kan hij ook niet uitlezen hoeveel shaders etc mn kaart bevat.
Gaat om een Sapphire HD4830 512mb GDDR.
Wat zou het kunnen zijn?
Als ik GPU-Z gebruik om info over mijn kaart te halen, geeft ie allemaal rare waardes aan zoals gpu speed 145000mhz en mem speed iets van 50mhz, daarnaast kan hij ook niet uitlezen hoeveel shaders etc mn kaart bevat.
Gaat om een Sapphire HD4830 512mb GDDR.
Wat zou het kunnen zijn?
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Hallo,
Ik heb net mijn palit hd4870 binnen, deze om precies te zijn: http://www.palit.biz/main/vgapro.php?id=969
Mooi goedkoop voor maar 243 euro inclusief verzendkosten.
Echter ik krijg veel artifacten in fallout 3 en in mindere mate in de left 4 dea demo.
Ik heb ook Red orchestra geprobeerd maar daar had ik geen problemen mee.
Zelf heb ik gekeken na temperatuur problemen. Dat heb ik dus niet, mooi 55 graden terwijl ik fallout 3 speel maar nog steeds overal artifacten.
Ik heb ook geprobeerd om met ati overdrive alles terug te clocken naar standard hd4870 snelheden met geen effect op de artifacten.
De fps is echter altijd wel goed op hoge gfx settings.
Ik denk zelf dat het aan mijn mobo licht. Die heeft namelijk geen pcie 2.0 slot. Sterker nog de pcie slot is 4x pcie. Deze mobo om precies te zijn: http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=4COREDUAL-VSTA
Ik heb hiervoor ook mijn computer gereformat en alles. De enige probleem met installatie dat ik had was dat de IDE kabels van mijn disk drives in de weg zaten van de 3d kaart. Die heb ik vervangen met een nieuwe sata disk drive.
Ik heb net mijn palit hd4870 binnen, deze om precies te zijn: http://www.palit.biz/main/vgapro.php?id=969
Echter ik krijg veel artifacten in fallout 3 en in mindere mate in de left 4 dea demo.
Zelf heb ik gekeken na temperatuur problemen. Dat heb ik dus niet, mooi 55 graden terwijl ik fallout 3 speel maar nog steeds overal artifacten.
Ik heb ook geprobeerd om met ati overdrive alles terug te clocken naar standard hd4870 snelheden met geen effect op de artifacten.
Ik denk zelf dat het aan mijn mobo licht. Die heeft namelijk geen pcie 2.0 slot. Sterker nog de pcie slot is 4x pcie. Deze mobo om precies te zijn: http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=4COREDUAL-VSTA
Ik heb hiervoor ook mijn computer gereformat en alles. De enige probleem met installatie dat ik had was dat de IDE kabels van mijn disk drives in de weg zaten van de 3d kaart. Die heb ik vervangen met een nieuwe sata disk drive.
Heb je "PCIe downstream" in de bios op disabled staan?. Verder moet je even kijken op pc-treiber voor de laatste bios.tomcatha schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 22:22:
Hallo,
Welke versie GPU-Z gebruik je? De 4830 is natuurlijk een hele recente kaart.Rainesh schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 21:59:
Wat zou het kunnen zijn?
Ik heb zelf ook een onaangenaam probleem. Ik heb gisteren een Gainward Hd4870 aangeschaft. In mijn PC gestoken (P35 neo2, Q6600, Tagan 480 modulair) gestoken, beide PCI express kabels: geen sjoechem. Tagan geswitched naar "combined 12v", geen sjoechem. Aan de post leds te zien blijft hij hangen op de videokaart.
HD4870 daarna op een oud K8N-neo4 moederbord gestoken (nforce4), puur en alleen de videokaart, op een Anteq 500 watt. Nog steeds geen beeld.
Iemand enig idee wat nog te proberen? Of heb ik het eindeloos geluk een dooie kaart gekregen te hebben?
Ik heb beide gedaan en moet zeggen het is nu een heel stuk beter. Geen grote artifacten meer maar nog wel wat rare pixels die af en toe flashen. Lijkt dus toch aan de moederbord te liggen.Blastpe schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 22:30:
[...]
Heb je "PCIe downstream" in de bios op disabled staan?. Verder moet je even kijken op pc-treiber voor de laatste bios.
@ Tomcatha. je hebt nu bios 2.32 of hoger toch?. Overclocken van het bord kan ook een probleem vormen.
Heb zelf de 4-coredual-sata2 (overclocked E4400 @ 10*280MHz)+ Gainward HD4850. Ik had het problemen dat het beeld in 3d elke seconde even schokte. Dit was verholpen toen ik CPU/PCIe sync weer enabled had. Draai nu een FSB@280 en PCIe@105MHz(synchronised).
Heb zelf de 4-coredual-sata2 (overclocked E4400 @ 10*280MHz)+ Gainward HD4850. Ik had het problemen dat het beeld in 3d elke seconde even schokte. Dit was verholpen toen ik CPU/PCIe sync weer enabled had. Draai nu een FSB@280 en PCIe@105MHz(synchronised).
[ Voor 22% gewijzigd door Blastpe op 19-11-2008 11:02 ]
Pak anders een van een ander merk (met de normale koeler). Dat zie je van de zijkant toch nietCaptainM schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 21:46:
Heb gewoon de nieuwste bios erop gezet. 3.40 geloof ik. Mijn cpu is niet overclocked.Blastpe schreef op woensdag 19 november 2008 @ 10:25:
@ Tomcatha. je hebt nu bios 2.32 of hoger toch?. Overclocken van het bord kan ook een probleem vormen.
Zou geen probleem mogen vormen - zorg wel dat je telkens herstart na het deinstalleren & installeren van nieuwe drivers.psy schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 21:11:
Heeft iemand nog goeie tips? Ik ga mijn oude 7900GT vervangen door een 4850GS en ik vraag me af wat ik met mijn oude drivers moet doen . Is eraf gooien genoeg of moet ik nog een speciale tool draaien om Nvidia sporen uit te wissen?
Goedenavond,
Ik heb een probleem met mijn HD4870X2, hij crasht als hij in 3d mode gaat.
Dit is nadat ik geconstateerd had dat de 2de gpu core niet werkte en ik de drivers op de cd had geinstaleerd. Met 1 gpu core werkte alles prima en kon ik 3dmark06 perfect laten draaien (met 11900 als score).
Nu krijg ik bij vrijwel alle 3d applicaties een crash, hierbij zie ik een wit scherm voordat mijn pc zonder BSOD opnieuw opstart.
Ik krijg overigens ook als ik windows XP opstart de melding dat nieuwe hardware is gevonden, het gaat dan om een PCI naar PCI brug of iets dergelijks, en een HD audio geval.
In catalyst 8.10 wordt er een 'primary adapter' en een 'disabled adapter' gevonden.
Wie kan mij helpen het kaart te laten werken naar behoren?
Bij voorbaat dank,
Michel
Systeem specs:
E6600 (geen oc)
Crucial Ballistix PC8500 (geen oc)
Asus Commando
HD4870X2
Enermax Infiniti 650W
Ik heb een probleem met mijn HD4870X2, hij crasht als hij in 3d mode gaat.
Dit is nadat ik geconstateerd had dat de 2de gpu core niet werkte en ik de drivers op de cd had geinstaleerd. Met 1 gpu core werkte alles prima en kon ik 3dmark06 perfect laten draaien (met 11900 als score).
Nu krijg ik bij vrijwel alle 3d applicaties een crash, hierbij zie ik een wit scherm voordat mijn pc zonder BSOD opnieuw opstart.
Ik krijg overigens ook als ik windows XP opstart de melding dat nieuwe hardware is gevonden, het gaat dan om een PCI naar PCI brug of iets dergelijks, en een HD audio geval.
In catalyst 8.10 wordt er een 'primary adapter' en een 'disabled adapter' gevonden.
Wie kan mij helpen het kaart te laten werken naar behoren?
Bij voorbaat dank,
Michel
Systeem specs:
E6600 (geen oc)
Crucial Ballistix PC8500 (geen oc)
Asus Commando
HD4870X2
Enermax Infiniti 650W
Je HD audio geval is de Realtek ATI HDMI driver die je mist. Heb je al catalyst 8.11 geprobeerd?
Mocht 8.11 niet baten, ff proberen op je andere pci-slot te proberen.
|2600k|Asus 290|
Ik heb 8.11 geinstaleerd, en nu ben ik de crossfire optie kwijt geraakt, dus ik zit weer mer 1 gpu.
Ik heb wel de PCI bridges geinstaleerd, alleen de Realtek driver ging niet.
[ Voor 9% gewijzigd door michel1991 op 19-11-2008 22:32 ]
Weet je zeker dat je de ATI HDMI drivers van realtek heb gedownload en niet de normale HD audio dirvers ?michel1991 schreef op woensdag 19 november 2008 @ 22:31:
Ik heb 8.11 geinstaleerd, en nu ben ik de crossfire optie kwijt geraakt, dus ik zit weer mer 1 gpu.
Dit is in iedergeval de goeie -> http://www.techpowerup.co...ek_HD_ATI_HDMI_v2.09.html
Heb je 2 HD4870x2 of 2 HD4870 in crossfire? Uit je vorige bericht kon ik alleen eruit halen dat je één hd4870x2 hebt. Want bij de hd4870x2 heb je geen crossfire optie tenzij je een tweede hd4800 serie kaart hebt.
Ik heb een HD4870X2 kaart die slechts 11900 3dmark06 haald, dus hij gebruikt hoogst waarschijnlijk een gpu ipv 2.THE_FIREFOX schreef op woensdag 19 november 2008 @ 22:37:
[...]
Weet je zeker dat je de ATI HDMI drivers van realtek heb gedownload en niet de normale HD audio dirvers ?
Dit is in iedergeval de goeie -> http://www.techpowerup.co...ek_HD_ATI_HDMI_v2.09.html
Heb je 2 HD4870x2 of 2 HD4870 in crossfire? Uit je vorige bericht kon ik alleen eruit halen dat je één hd4870x2 hebt. Want bij de hd4870x2 heb je geen crossfire optie tenzij je een tweede hd4800 serie kaart hebt.
Vreemde conclussie. Je processor is waarschijnlijk de bottleneck. Overclock hem naar 3ghz en je ziet de score wel aardig omhoog gaan. Echter is 3D mark ver van belangrijk voor gamings prestaties.michel1991 schreef op woensdag 19 november 2008 @ 22:43:
[...]
Ik heb een HD4870X2 kaart die slechts 11900 3dmark06 haald, dus hij gebruikt hoogst waarschijnlijk een gpu ipv 2.
Weet je zeker dat hij in de pcie 16x slot zit en niet de pcie 4x slot (P965 chipset heeft maar 20 pci-e lanes dus 16+4)
Oke, ik zal het overklokken wagen. En ik weet zeker dat hij 16x draait. Bedankt voor de reacties.THE_FIREFOX schreef op woensdag 19 november 2008 @ 23:15:
[...]
Vreemde conclussie. Je processor is waarschijnlijk de bottleneck. Overclock hem naar 3ghz en je ziet de score wel aardig omhoog gaan. Echter is 3D mark ver van belangrijk voor gamings prestaties.
Weet je zeker dat hij in de pcie 16x slot zit en niet de pcie 4x slot (P965 chipset heeft maar 20 pci-e lanes dus 16+4)
Ik vind het wel een lage score.THE_FIREFOX schreef op woensdag 19 november 2008 @ 23:15:
[...]
Vreemde conclussie. Je processor is waarschijnlijk de bottleneck. Overclock hem naar 3ghz en je ziet de score wel aardig omhoog gaan. Echter is 3D mark ver van belangrijk voor gamings prestaties.
Ik draai één HD4850 met E7300 @ 3,40GHz. Ook niet de beste cpu, en ik haal 12,500 punten. (ik verlies +/- 2-3000 t.o.v. benchmarks van websites vanwege de cpu score.
[ Voor 4% gewijzigd door GAIAjohan op 20-11-2008 00:06 ]
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Anoniem: 8819
ik vind de score van de ati hd4850 tegen vallen eigelijk?
Of zijn de drivers voor de ati 2900 op zijn max?
Zit namelijk tussen de 11.000 en 12.000 in met 1kaart.
Weet wel dat de hd4850 met aa veel sneller is maar gewoon met een standaart 3dmark 2006 score toch wel vreemd.
cpu die gebruik is een amd x4 9500@2640mhz
Weet wel dat de hd4850 met aa veel sneller is maar gewoon met een standaart 3dmark 2006 score toch wel vreemd.
De HD2900 doet het op pur snelheid van de core. En dat vindt 3dmark06 erg fijn. 3dmark06 geilt nogal op snelheid ipv meer shader dingen etc.Anoniem: 8819 schreef op donderdag 20 november 2008 @ 00:10:
ik vind de score van de ati hd4850 tegen vallen eigelijk?
In 3dmark vantage vaagt de HD4850 de HD2900 weg.
[ Voor 5% gewijzigd door GAIAjohan op 20-11-2008 01:19 ]
De HD2900 is in vantange niet zoveel meer inderdaad. Ik heb in 06 over de 15500 punten op moment maar goed benchmarks zijn maar benchmarks en zo static als maar kan zijn natuurlijk het zegt niet zoveel. Ik ben blij dat ik alles gewoon kan spelen zoals ik het wil spelen.
ik lees hier en op andere site's regelmatig over die hotfix, maar in de openingspost staat erover niets en ook met de zoekfunctie kom ik niet veel verder.Demon_Eyez schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 20:37:
[...]
Net Vantage en ATT geinstalleerd . ATT werkt prima, kan alleen niet de twee kaarten afzonderlijk klokken, dus da's even minder. Maar ik loop tegen groter probleem aan. Vantage geeft een app error direct na het scannen van het systeem, dus nog voor dat er een test gestart wordt. Iemand bekend met deze melding? Kan er niet over vinden eigenlijk:
The instruction at 0x77c5387 referenced memory at 0x00000014. The memory could not be written.
Click on OK tot terminate the program.
Krijg hem ook op een totaal niet overklokt systeem. Hotfix is geinstalleeerd
ongetwijfeld ligt het aan mij, maar heeft iemand wat meer info erover en/ of wellicht een linkje voor een download?
verder ben ik nog steeds diep onder de indruk van de presties van de 4870oc van C3D, lang geleden dat ik zonder hikken of stoten een spel kon spelen.
Ik ben hier ook benieuwd naar??psy schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 21:11:
Spielerei...
Eej mensen, er is een nieuwe Rivatuner uit. v2.20 en ondersteunt Cat 8.11:
http://downloads.guru3d.c...r-v2.20-download-163.html
http://downloads.guru3d.c...r-v2.20-download-163.html
Anoniem: 37526
Ik ben zo stom geweest om een jaar terug met mijn Full-HD beeldscherm de goedkoopste HD3850, met 256MB, te kopen. Nu zit ik er aan te denken om een 4850 aan te schaffen, en dan weer opnieuw de goedkoopste versie met 512MB. Zet ik dan weer opnieuw een stomme stap? Ik wil natuurlijk niet tweemaal aan dezelfde steen stoten.
Mijn budget ligt op 100 euro, en dan ook nog eens de +/- 20 a 30 euro die ik voor de HD3850 denk te kunnen krijgen.
Mijn budget ligt op 100 euro, en dan ook nog eens de +/- 20 a 30 euro die ik voor de HD3850 denk te kunnen krijgen.
[ Voor 18% gewijzigd door dion_b op 20-11-2008 12:34 ]
Speel je ook echt op Full HD dus met die resolutie? of een hoge resolutie laat ik het zo zeggen want dan zou ik zoiezo voor een 1GB versie gaan daar heb je wel wat aan op die resoluties namelijik. Maar er zijn zat merken natuurlijk.
Ik gebruik de laatste versie van GPU-Z, 0.2.8Bene schreef op woensdag 19 november 2008 @ 09:36:
[...]
Welke versie GPU-Z gebruik je? De 4830 is natuurlijk een hele recente kaart.
Ik heb zelf ook een onaangenaam probleem. Ik heb gisteren een Gainward Hd4870 aangeschaft. In mijn PC gestoken (P35 neo2, Q6600, Tagan 480 modulair) gestoken, beide PCI express kabels: geen sjoechem. Tagan geswitched naar "combined 12v", geen sjoechem. Aan de post leds te zien blijft hij hangen op de videokaart.
HD4870 daarna op een oud K8N-neo4 moederbord gestoken (nforce4), puur en alleen de videokaart, op een Anteq 500 watt. Nog steeds geen beeld.
Iemand enig idee wat nog te proberen? Of heb ik het eindeloos geluk een dooie kaart gekregen te hebben?
Maar rare is, is dat de review sites wel gewoon alles konden uitlezen en ik weer niet. Pff..wil wel weten of ik nou 640shaders heb of niet.
Ken iemand een goede koeler die op mijn 4830 past en ook nog erg stil is...want mijne maakt niet echt een herrie, klinkt net een stofzuiger! Probleem is dat het in een Antec Fusion Black kast moet en dus niet hoog mag zijn..dus mag eigenlijk niet boven de PCB uitsteken.
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Weet toevallig iemand of er al een oplossing is voor de BSOD's in Cat 8.11 als je 2x 4850 CF hebt op Vista x64?? Heb al wel gevonden dat meer mensen er last van hebben, maar niet hoe je het kan fixen
-- All science is either physics or stamp collecting
Nee, als er een oplossing is/komt zal het wel in dat andere topic te vinden zijn en niet hier.
beetje vragen naar de bekende weg vind je niet?
beetje vragen naar de bekende weg vind je niet?
@ Demon_Eyez
En? Heb je die error op kunnen lossen en eindelijk dan Vantage gedraaid? Of nog niet . . .
Het valt me namelijk tegen dat ik 12088 puntjes haal in 3DMark06 met alles op stock (HD4870 X2 i.c.m. E8500). Als ik vervolgens de reso op 1680 x 1050 zet met 8 x AA + 16 AF heb ik 8460 punten.
Nu weet ik dat 3DMark06 flink CPU gebonden is, maar je kan me toch niet vertellen dat als ik mijn E8500 overklock naar 4Ghz, dat ik dan ruim 9000 punten er bij ga krijgen
Ik zie namelijk mensen posten dat ze met een E8400 of E8500 op 4 of 4.2Ghz ruim 21000 punten halen in 3Dmark06 . . . en dan denk ik what the F****
En? Heb je die error op kunnen lossen en eindelijk dan Vantage gedraaid? Of nog niet . . .
Het valt me namelijk tegen dat ik 12088 puntjes haal in 3DMark06 met alles op stock (HD4870 X2 i.c.m. E8500). Als ik vervolgens de reso op 1680 x 1050 zet met 8 x AA + 16 AF heb ik 8460 punten.
Nu weet ik dat 3DMark06 flink CPU gebonden is, maar je kan me toch niet vertellen dat als ik mijn E8500 overklock naar 4Ghz, dat ik dan ruim 9000 punten er bij ga krijgen

Ik zie namelijk mensen posten dat ze met een E8400 of E8500 op 4 of 4.2Ghz ruim 21000 punten halen in 3Dmark06 . . . en dan denk ik what the F****
Anoniem: 134818
Ik weet het niet zeker of het echt aan de kloks ligt, maar je moet het dubbel op zien. Niet alleen haal je dik meer punten voor je CPU, maar je haalt ook meer punten voor je GPU omdat deze dus harder kan werken, inplaats van gelimiteerd worden door de CPU.
Dat snap ik, maar dan nog kan ik een verschil van ruim 9000 punten niet verklaren. Volgens mij zou het puur op CPU gebied iets van 2500 tot 3000 maximaal kunnen schelen. Laat het dan ook iets van maximaal 1500 tot 2000 schelen op GPU gebied (dat deze dan harder kan werken) dan kom je tot zo'n 5000 punten ongeveer, en ben je dus bij lange na niet bij 9000 . . . . toch?Anoniem: 134818 schreef op donderdag 20 november 2008 @ 19:09:
Ik weet het niet zeker of het echt aan de kloks ligt, maar je moet het dubbel op zien. Niet alleen haal je dik meer punten voor je CPU, maar je haalt ook meer punten voor je GPU omdat deze dus harder kan werken, inplaats van gelimiteerd worden door de CPU.
Is dat een tikfout, 12088?? Ik haal met mijn zojuist geinstalleerde 4850GS al 10700 punten met een default geklokte E6600.Eolis schreef op donderdag 20 november 2008 @ 19:00:
@ Demon_Eyez
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Ik denk dat jij hetzelfde probleem hebt als ik, dat de 2de gpu niet actief is.Eolis schreef op donderdag 20 november 2008 @ 19:00:
Het valt me namelijk tegen dat ik 12088 puntjes haal in 3DMark06 met alles op stock (HD4870 X2 i.c.m. E8500).
Is de jouwe ook zo stil? En is in jouw catalyst bij information centre -> graphics hardware ook een disabled adapter te vinden?
Welk Mobo? En probeer anders de 8.10 drivers... waren bij mij de eerste drivers die mijn CF aan de praat kregenEolis schreef op donderdag 20 november 2008 @ 19:00:
@ Demon_Eyez
Nu weet ik dat 3DMark06 flink CPU gebonden is, maar je kan me toch niet vertellen dat als ik mijn E8500 overklock naar 4Ghz, dat ik dan ruim 9000 punten er bij ga krijgen![]()
Hey, nee ik heb het nog niet aan de praat gekregen. kan er niets over vinden ook, enige dat lijkt op mijn medling is een error die DEP soms kan veroorzaken, maar die staat uit.Eolis schreef op donderdag 20 november 2008 @ 19:00:
@ Demon_Eyez
Nu weet ik dat 3DMark06 flink CPU gebonden is, maar je kan me toch niet vertellen dat als ik mijn E8500 overklock naar 4Ghz, dat ik dan ruim 9000 punten er bij ga krijgen![]()
Heb het idee dat het komt doordat m'n Vista bootschijf op een externe SATA disk staat aan een eSATA controller. Ik lees her en der dat 3Dmark nog wel eens kuren heeft met AHCI drivers.
Ga er verder nu ook geen tijd meer insteken, 03,06 en m'n gamesdraaien prima op Vista, dus zal wel een van de vele bugs van Vantage zijn.
Wat betreft jouw kaart. Ik ben ook geniegd te zeggen dat Crossfire uit staat als je zo'n lage score krijgt. Heb eens in ORB gekeken en als ik daar zoek naar HD4870X2's icm E8xxx tussen de 3.1 en 3.2 Ghz dan is de gemiddelde score zo'n 15000punten .
Maar je hebt ook een bottleneck door je proc. Als je die op 4GHz zet zal je zo'n 19.000 punten halen. dat is wat ze gemiddeld in ORB doen. En die hogere score komt echt niet alleen doordat je proc veel hoger staat, kijk maar eens naar de fps bij de tests zelf, die schieten ook omhoog doordat je HD4870X2 nu nog meer performance kan leveren
Heb je Cat 8.11 al draaien? Zo ja, dan heb je onder Vista de mogelijkheid om het Crossfire logo rechtsoven in beeld te laten verschijnen in games of 3D apps als dit actief is. Weet je meteen of CF wel of niet aanstaat
[ Voor 5% gewijzigd door Demon_Eyez op 21-11-2008 09:50 ]
Ik had ook even de neiging om dat te denken. Maar nee, er wordt gesproken over een Linked Adapter, zoals het dus hoort. Dan is de tweede core dus wel degelijk actiefmichel1991 schreef op donderdag 20 november 2008 @ 23:01:
[...]
Ik denk dat jij hetzelfde probleem hebt als ik, dat de 2de gpu niet actief is.
Is de jouwe ook zo stil? En is in jouw catalyst bij information centre -> graphics hardware ook een disabled adapter te vinden?

En wat drivers betreft, ik heb de 8.10 Hotfix 2 draaien. Is redelijk stabiel en heb weinig BSOD's.
Was me ook wel opgevallen toen ik de ORB bekeek dat mijn score niet in orde was.
Mijn config bestaat verder uit: Asus P5E3 Premium, 4Gb OCZ-1333, 600W OCZ Stealth Stream PSU.
En heb Vista Ultimate x64 draaien.
[ Voor 14% gewijzigd door Eolis op 21-11-2008 10:56 ]
Zijn er hier mensen die Crossfire draaien met een 4850 op een P5B Deluxe? De P5B Deluxe heeft namelijk niet 2 16x sloten, maar 1 16x en één 4x.
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
En hoe bevalt deze kaart? Ik ben met name geïnterresseerd in de geluidsproductie. Ik ben ook aan het rondkijken en heb dit topic aardig doorgeworsteld. Twijfel nu tussen deze of de Gainward GS.Dikkie schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 22:09:
[...]
Ik heb vandaag bij de mycom een Sapphire HD4870 1GB kaart gekocht. Tot mijn verassing zat er geen "normale" koeler op maar een Silent Efficiency koeler die ook te vinden zijn op de Toxic OC edities.
@Shiro
Ook nog een vraag voor Shiro.
Wat is nu, na wat aanloop probleempjes en tuning, jouw mening over de Gainward GS?
Op een P5K (P35 chipset, ook 1 x16, 1 x4) heb ik heel even twee 4870's laten draaien, dat was geen succes. Systeem werkte hartstikke stabiel, framerates gingen omhoog, 3DMark was aardig, maar een spelletje spelen zat er bijna niet meer in. Continu stuttering, lag, gewoon echt bandbreedte issues.Snippertje schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 11:03:
Zijn er hier mensen die Crossfire draaien met een 4850 op een P5B Deluxe? De P5B Deluxe heeft namelijk niet 2 16x sloten, maar 1 16x en één 4x.
Nu op een P5Q (P45, 2x x8 2.0) draait het vlekkeloos.
Ik denk dat het inderdaad niet helemaal jofel gaat draaien. Misschien kun je de pci-express bus nog wat opschroeven tot 110mhz oid. Dat kan nog wel eens wat schelen, maar verwacht geen wonderen.KneoK schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 11:47:
[...]
Op een P5K (P35 chipset, ook 1 x16, 1 x4) heb ik heel even twee 4870's laten draaien, dat was geen succes. Systeem werkte hartstikke stabiel, framerates gingen omhoog, 3DMark was aardig, maar een spelletje spelen zat er bijna niet meer in. Continu stuttering, lag, gewoon echt bandbreedte issues.
Zijn er trouwens mensen die crossfire draaien met 2x 8x pci-express sloten op een P35 bordje met linkchip ? Zelf heb ik namelijk zo'n bord en die kan dus netjes 16x onder verdelen in 2 maal 8. alleen vraag ik me af hoeveel ik ga winnen met een tweede HD4870 in dit geval. Ooit kwamen hier eens wat benchmarks van langsin het nieuws en discussie topic. Heeft iemand een idee welke dat waren? Ik geloof dat het daarin een 14% scheelde maximaal op de hogere resoluties. Hoe het zit met 16x - 4x verdeling weet ik niet meer.
Specs: http://specs.tweak.to/14936= Nieuwe Spekjes mensen !
x16/x4 Is gewoon te weinig, maar ik zou zeggen, bekijk de hoofdverschillen tussen de P35 en P45 chipset. PCI-E 2.0 ondersteuning is niet de minst belangrijke, 'men' zegt dat een 1.1 x16 slot al aardig benut wordt door een HD4870, PCI-E 2.0 zou de bandbreedte verdubbelen, dus twee keer 8 is te doen, maar dan wel op 2.0 sloten. Ik denk dat je de kaarten tekort gaat doen op elk P35 bord, ik ben er in sommige spellen wel 50% op vooruit gegaan (STALKER CS was letterlijk een slideshow op m'n P5K met alle instellingen op max, nu prima speelbaar op m'n P5Q, nog zonder de laatste DX10.1 patch).PassieWassie schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 12:10:
[...]
Ik denk dat het inderdaad niet helemaal jofel gaat draaien. Misschien kun je de pci-express bus nog wat opschroeven tot 110mhz oid. Dat kan nog wel eens wat schelen, maar verwacht geen wonderen.
Zijn er trouwens mensen die crossfire draaien met 2x 8x pci-express sloten op een P35 bordje met linkchip ? Zelf heb ik namelijk zo'n bord en die kan dus netjes 16x onder verdelen in 2 maal 8. alleen vraag ik me af hoeveel ik ga winnen met een tweede HD4870 in dit geval. Ooit kwamen hier eens wat benchmarks van langsin het nieuws en discussie topic. Heeft iemand een idee welke dat waren? Ik geloof dat het daarin een 14% scheelde maximaal op de hogere resoluties. Hoe het zit met 16x - 4x verdeling weet ik niet meer.
Na de 8.11 drivers even geprobeerd te hebben was ik weer heel snel terug bij 8.10 met Rivatuner, geen enkel spel hield het langer uit dan 5 minuten zonder te bsod'en, rebooten of hangen. Nu met Rivatuner 2.20 draait het weer als een zonnetje op 8.11.
Zal vast met het idle/load snelheidsprobleem te maken hebben, maar ben te lui om uit te zoeken hoe ik de kaarten in Crossfire moet flashen. Rivatuner biedt goed uitkomst, kaartjes lopen weer lekker op 805/1120. M'n Sapphire houdt de boel een beetje tegen, de MSI wil nog wel een stukje verder, maar ik klaag niet
Het grote verschil tussen de P35 met 2 PCIe 16x sloten en de P45 is dat bij de P35 het 1e slot met 16 lanes verbonden is met de northbridge. Het 2 slot is verbonden met 4 lanes met de southbridge(ICH9). De north en southbridge zijn onderling weer verbonden met 4 lanes. De bottleneck is dus de verbinding tussen north en southbridge waar naast VGA data ook nog even de IDE/USB/LAN/PS2 data voorbijkomen. Bij de P45 (en die 2 asus P35 met linkchip exoten) zijn de 2 PCIe 16x sloten verbonden met de northbridgeKneoK schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 12:55:
[...]
x16/x4 Is gewoon te weinig, maar ik zou zeggen, bekijk de hoofdverschillen tussen de P35 en P45 chipset. PCI-E 2.0 ondersteuning is niet de minst belangrijke, 'men' zegt dat een 1.1 x16 slot al aardig benut wordt door een HD4870, PCI-E 2.0 zou de bandbreedte verdubbelen, dus twee keer 8 is te doen, maar dan wel op 2.0 sloten. Ik denk dat je de kaarten tekort gaat doen op elk P35 bord, ik ben er in sommige spellen wel 50% op vooruit gegaan (STALKER CS was letterlijk een slideshow op m'n P5K met alle instellingen op max, nu prima speelbaar op m'n P5Q, nog zonder de laatste DX10.1 patch).
crossfire chipset vergelijk
[ Voor 3% gewijzigd door Blastpe op 21-11-2008 13:20 ]
Tof man die test, echt heel verhelderend
probeer eens een after-market cooler voor de HD 4850. Er zijn er evt. die aan jouw criteria voldoen en qua lay-out zijn beide kaartjes elkaars evenknie.Rainesh schreef op donderdag 20 november 2008 @ 14:39:
[...]
Ken iemand een goede koeler die op mijn 4830 past en ook nog erg stil is...want mijne maakt niet echt een herrie, klinkt net een stofzuiger! Probleem is dat het in een Antec Fusion Black kast moet en dus niet hoog mag zijn..dus mag eigenlijk niet boven de PCB uitsteken.
E7200-Asus-HD 4670 OC compo-640 HD Spinpoint-4Gb DDR2 800 OCZ-Antec Sonata Plus 550W
Jammer dat ik dat nog niet wist VOORDAT ik mijn P35 + 2 4850's bestelde
doet 1 4870 kaart ook al onder op een P35 mobo (Asus P5KE) omdat die nog een PCI-E 1.1 architectuur heeft of is dat pas merkbaar bij crossfire?KneoK schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 12:55:
[...]
x16/x4 Is gewoon te weinig, maar ik zou zeggen, bekijk de hoofdverschillen tussen de P35 en P45 chipset. PCI-E 2.0 ondersteuning is niet de minst belangrijke, 'men' zegt dat een 1.1 x16 slot al aardig benut wordt door een HD4870, PCI-E 2.0 zou de bandbreedte verdubbelen, dus twee keer 8 is te doen, maar dan wel op 2.0 sloten. Ik denk dat je de kaarten tekort gaat doen op elk P35 bord, ik ben er in sommige spellen wel 50% op vooruit gegaan (STALKER CS was letterlijk een slideshow op m'n P5K met alle instellingen op max, nu prima speelbaar op m'n P5Q, nog zonder de laatste DX10.1 patch).
aangezien bij reviews die ik gelezen heb dat het onzinnig is om van een P35 chipset over te stappen naar een P45 chip. (P5Q bijv.) mits PCI-E 2.0 geen doorslaggevende reden zou zijn.
[ Voor 12% gewijzigd door Shanquish op 21-11-2008 16:13 ]
Probeer eens de PCIE-bus wat over te clocken. Ik merk zelfs een aanzienlijke verbetering van de 3dmark score wanneer ik het van 100->110 mhz overclock. Dit is met een enkele kaart.Jasper91 schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 14:18:
[...]
Jammer dat ik dat nog niet wist VOORDAT ik mijn P35 + 2 4850's bestelde
Altijd het proberen waard
Dat is pas merkbaar bij crossfire. Ik heb zelf een HD4870 met P35 en een vriend van mij een HD4870 op een P45 (beide met Q6600) en het maakt in benchmarks helemaal niks uit.shameete schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 15:00:
[...]
doet 1 4870 kaart ook al onder op een P35 mobo (Asus P5KE) omdat die nog een PCI-E 1.1 architectuur heeft of is dat pas merkbaar bij crossfire?
aangezien bij reviews die ik gelezen heb dat het onzinnig is om van een P35 chipset over te stappen naar een P45 chip. (P5Q bijv.) mits PCI-E 2.0 geen doorslaggevende reden zou zijn.
Voor een HD4870X2 maakt het volgens mij wel uit, die heb ik 2 dagen gehad en gaf een behoorlijk (micro)stotterend beeld...schijnt met PCI-E 2.0 beter te zijn.
anathema
Ik word hier langzamerhand knettergek van
Heb nu ook m'n kaart uit de PCI-E slot 1 gehaald en in slot 2 geprikt. Geboot en Vista heeft de drivers weer netjes gevonden en de kaart geinstalleerd. Opnieuw geboot en 3DMark06 gedraaid en zie geen enkele verbetering. Nog steeds rond 12000 punten
Wat kan het nou zijn? Ik weet onderhand niet meer wat ik moet proberen. Iemand nog een goed idee?

Heb nu ook m'n kaart uit de PCI-E slot 1 gehaald en in slot 2 geprikt. Geboot en Vista heeft de drivers weer netjes gevonden en de kaart geinstalleerd. Opnieuw geboot en 3DMark06 gedraaid en zie geen enkele verbetering. Nog steeds rond 12000 punten
Wat kan het nou zijn? Ik weet onderhand niet meer wat ik moet proberen. Iemand nog een goed idee?
Anoniem: 126513
Als je gewoon kijkt wat JOU setup gemiddled moet halen met stock CPU en GPU snelheden, dan is het gewoon duidelijk dat één core niet mee doet.
Dus je moet gaan testen idd. Schone drivers!. Kijken welke opties zorgt dat het werkt zoals het moet werken, Bios mobo, Ati CCC settings zoals cat AI.
Dus je moet gaan testen idd. Schone drivers!. Kijken welke opties zorgt dat het werkt zoals het moet werken, Bios mobo, Ati CCC settings zoals cat AI.
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 126513 op 21-11-2008 18:44 ]
Wat ik tot nu toe al getest heb:Anoniem: 126513 schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 18:42:
Als je gewoon kijkt wat JOU setup gemiddled moet halen met stock CPU en GPU snelheden, dan is het gewoon duidelijk dat één core niet mee doet.
- Andere drivers 8.9, 8.10, Hotfix 1 en 2 (allemaal schone installaties --> driver uninstall, boot in safe mode, driver cleaner meerder malen draaien, reboot, nieuwe drivers installeren)
- Met de clocks gespeeld zowel met ATi Overdrive als met RivaTuner (om van 2D naar 3D clocks te gaan)
- Temps in de gaten houden met GPU-Z (die worden onder stress niet hoger dan 60 tot 70 graden)
- Nu dus ook andere PCI-E slot
- Cat AI is Enabled en staat op standaard
- Op Google en een hele hoop review sites gezocht
Maar wat nu? Is er niemand met ongeveer de zelfde config en een HD4870 X2 die het zelfde probleem heeft?
Het kan nog schonerEolis schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 20:05:
[...]- Andere drivers 8.9, 8.10, Hotfix 1 en 2 (allemaal schone installaties --> driver uninstall, boot in safe mode, driver cleaner meerder malen draaien, reboot, nieuwe drivers installeren)
Serieus! Ga ik dat zeker ook ff proberen. Sinds het overclocken en overgang op Vista ben ik al zo'n 5000 punten gestegen in 3DMark06 (nu op 16,6k), aangezien Crossfire eindelijk werkte door Vista en daarnaast mijn CF prestaties de lucht in vlogen dankzij overclocken (>FSB = >Bandbreedte), dus hopen dat die 10mhz meer op PCI-e het laatste beetje eruit kan halenPassieWassie schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 15:40:
[...]
Probeer eens de PCIE-bus wat over te clocken. Ik merk zelfs een aanzienlijke verbetering van de 3dmark score wanneer ik het van 100->110 mhz overclock. Dit is met een enkele kaart.
Altijd het proberen waard
Jammer genoeg kan ik er niet meteen aan beginnen omdat mijn hele pc uit elkaar ligt ivm z'n paintjob.. Dus kan pas komende week proberen
Maar thx voor de tip
PS: Is dat overclocken van PCI-e niet een beetje link trouwens? CPU en RAM is goed te doen, maar heb met PCI-e nog geen ervaring
Dat zou ik kunnen proberen, moet moet dan wel een nieuwe schijf halenTHE_FIREFOX schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 20:10:
[...]
Het kan nog schonerHeb je nog ergens een harde schijf over? Sluit die eens aan en gooi daar een schone windows installatie erop met de laatste cat 8.11. Als je windows brak is dan helpt het opnieuw installeren van drivers ook niet veel.

M'n systeem draait ook verder als een zonnetje.
Mijn vermoeden gaat dus ook uit naar een probleem met de clocks. Gewoon in Windows (2D) zijn de core clocks (beiden) soms 507Mhz en de mem (beiden) 500Mhz, terwijl soms in Windows de clock van de eerste core op 750Mhz staat en de mem op 500Mhz terwijl Overdrive laat zien dat beide cores op dat moment op 507Mhz draaien.
Ik heb dus ook het idee dat beide cores op 507Mhz blijven draaien. Ook als 3DMark06 wordt gedraaid.
Heb vandaag besloten om een 4850 te kopen. Zat eerst aan de 4870 te denken maar moet nu echt snel wat kopen want de fan van mijn x1600 staat op het punt de geest te geven (god, wat maakt dat ding nu een pokkegeluid) en ik wil hier en daar toch wel een nieuw spelletje kunnen spelen. Op de settings waarop ik wil spelen doet de 4850 hier en daar slechts een paar frames onder voor de 4870 (tenzij de fps al zo hoog is dat die 20fps meer of minder toch niet uitmaakt) dus keuze gemaakt. Ik had alleen nog wel 2 vraagjes waar ik het antwoord niet 100% op kan vinden.
1. De kaart krijgt stroom via een 6pin aansluiting? maar dat is niet de pci-e aansluiting toch? Die zit namelijk niet op mijn tagan 480watt. Ik zag echter wel op 1 plaatje dat je een verloop stekkertje van die 6pin naar molex krijgt. Weet iemand toevallig of dit het geval is bij ieder merk? Bij de webshops word dit er lekker handig nooit bij gemeld en ik had laatst een 4870 gekocht voor een vriend en daar zat dus ook geen stekkertje bij.
2. Hoe zit het nou met het geluid? Ik weet dat dit objectief is, maar de eene review zegt weer dat ie idle gewoon stil is maar dan lees ik weer user reviews en dan schijnt het weer net een vliegtuig te zijn. Wat is waar en maakt het nog uit welk merk ik eventueel neem hiervoor want ik zag wel dat ze allemaal met een eigen fan werken.
En ik neem aan dat deze kaart trouwens ook nog gewoon werkt op pci-e 1.0a Chipsets? had dit eerder al opgezocht en dat scheen zo te zijn mjah ik wil graag alles 3 dubbel gechecked hebben
1. De kaart krijgt stroom via een 6pin aansluiting? maar dat is niet de pci-e aansluiting toch? Die zit namelijk niet op mijn tagan 480watt. Ik zag echter wel op 1 plaatje dat je een verloop stekkertje van die 6pin naar molex krijgt. Weet iemand toevallig of dit het geval is bij ieder merk? Bij de webshops word dit er lekker handig nooit bij gemeld en ik had laatst een 4870 gekocht voor een vriend en daar zat dus ook geen stekkertje bij.
2. Hoe zit het nou met het geluid? Ik weet dat dit objectief is, maar de eene review zegt weer dat ie idle gewoon stil is maar dan lees ik weer user reviews en dan schijnt het weer net een vliegtuig te zijn. Wat is waar en maakt het nog uit welk merk ik eventueel neem hiervoor want ik zag wel dat ze allemaal met een eigen fan werken.
En ik neem aan dat deze kaart trouwens ook nog gewoon werkt op pci-e 1.0a Chipsets? had dit eerder al opgezocht en dat scheen zo te zijn mjah ik wil graag alles 3 dubbel gechecked hebben
Artiest voorheen bekend als b3n666
@Eolis
Met ati tray tools kan je videokaart forceren om op een hogere snelheid te draaien (bijv de 3d snelheid). Ik gebruik het zelf voor onderclocken en automatisch overclocken wanneer een 3d applicatie start. Misschien is dat ook wel wat?
Met ati tray tools kan je videokaart forceren om op een hogere snelheid te draaien (bijv de 3d snelheid). Ik gebruik het zelf voor onderclocken en automatisch overclocken wanneer een 3d applicatie start. Misschien is dat ook wel wat?
Vandaag heb ik mn 2x 9600GT's die in SLi gebruik werden de deur uitgezet omdat ik dit maar niet goed werkend kreeg.
Nu wil ik dus terug naar ATI. gewoon 1 kaart en meer niet.
Morgen kan ik een Saphire 4870 ophalen bij iemand,maar ik heb nog wel een paar vragen.
De beiden Nvidia kaarten die ik had werden idle ongeveer 50gr, en tijdens gamen ging dit naar 64gr.
Geluid die dan geproduceerd werd was niet echt zorgend makend.
Alleen tijdens het opstarten van Vista hoorde je even beiden fan's op de kaarten voluitdraaien om dan weer af te zakken. Volgens mij gingen ze dan naar 30 of 35%.Dit bleef zelfs tijdens het gamen zo.
Nou heb ik het niet zo op stofzuigers in mn kast dus systeem moet ongeveer het zelfde geluid produceren.
Daarom vraag ik me als eerste af :
Wordt de fan automatisch geregeld, en zo ja, hoeveel % draait deze gemiddeld tijdens idle en gamen.
en als tweede:
Hoe heet worden deze kaarten gemiddeld (praten we ook over ongeveer 60gr tijdens gamen of gaan we meer richting 80gr)
Wil erg graag terug naar ATI,maar kan me X1900XT nog heel goed herinneren,en daar ben ik lange tijd bezig geweest om die stil te krijgen (uiteindelijk een andere fan op gezet)
Nu wil ik dus terug naar ATI. gewoon 1 kaart en meer niet.
Morgen kan ik een Saphire 4870 ophalen bij iemand,maar ik heb nog wel een paar vragen.
De beiden Nvidia kaarten die ik had werden idle ongeveer 50gr, en tijdens gamen ging dit naar 64gr.
Geluid die dan geproduceerd werd was niet echt zorgend makend.
Alleen tijdens het opstarten van Vista hoorde je even beiden fan's op de kaarten voluitdraaien om dan weer af te zakken. Volgens mij gingen ze dan naar 30 of 35%.Dit bleef zelfs tijdens het gamen zo.
Nou heb ik het niet zo op stofzuigers in mn kast dus systeem moet ongeveer het zelfde geluid produceren.
Daarom vraag ik me als eerste af :
Wordt de fan automatisch geregeld, en zo ja, hoeveel % draait deze gemiddeld tijdens idle en gamen.
en als tweede:
Hoe heet worden deze kaarten gemiddeld (praten we ook over ongeveer 60gr tijdens gamen of gaan we meer richting 80gr)
Wil erg graag terug naar ATI,maar kan me X1900XT nog heel goed herinneren,en daar ben ik lange tijd bezig geweest om die stil te krijgen (uiteindelijk een andere fan op gezet)
Ik heb zelf een palit hd4870 1gb sonic dual met dubbele fan. Ik hoor hem echt niet en word ook niet warmer dan 60 graden ondanks dat mijn kast niet de beste koeling heeft.
Die kaart heb ik al gezien,maar volgens mijn zijn die stillen juist omdat ze een dual fan hebben.
Nu is het zo dat ik een Nine Hundred kast heb met 2x 120 fan aan de voorkant,welke op LOW draaien, 1x 120 aande achterkant en 1x 200 fan aan de bovenkant. Dus warmte wordt goed en snel afgevoerd.
En beiden fans aan de voorkant brengen genoeg kamerwarme lucht de kast in,waarvan eentje recht achter de VGA kaart zit.
Daarom heb ik steeds goed temps (E8400 wordt ongeveer 35gr)
Hopelijk is dit genoeg om de kaart koel te houden.
Nu is het zo dat ik een Nine Hundred kast heb met 2x 120 fan aan de voorkant,welke op LOW draaien, 1x 120 aande achterkant en 1x 200 fan aan de bovenkant. Dus warmte wordt goed en snel afgevoerd.
En beiden fans aan de voorkant brengen genoeg kamerwarme lucht de kast in,waarvan eentje recht achter de VGA kaart zit.
dat kan wel gevaarlijk zijn, je overklokt namelijk alle apparaten die aan je pci-e/pci bus hangen, dus ook je sata/ide controller, netwerkkaart, onboard geluid enz. dit kan voor best wat narigheid zorgen als corrupte data op je schijven en niet functionerend geluid/lan krijgt.Jasper91 schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 20:21:
[...]
PS: Is dat overclocken van PCI-e niet een beetje link trouwens? CPU en RAM is goed te doen, maar heb met PCI-e nog geen ervaring
Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz
Anoniem: 232588
heb vorige week een sapphire 4870 gekocht, en heb hierop mijn monitor( samsung syncmaster 920nw) aangesloten en een sony bravia tv als 2de scherm
nu is mijn probleem, mijn tv mag niet in standby staan of mijn hele systeem crashed, met mijn ati x800 kon ik dit wel gewoon in standby laten staan en op 1 scherm werken. ik moet nu dus elke keer mijn tv aan zetten als ik gewoon op de pc wil werken, is dit een mankement aan de videokaart ? of zie ik iets over het hoofd, voeding voldoet ruim met 500 watt en de rest ook, gebruik dus wel een vga kabel om de pc met mijn tv te verbinden
geen hdmi
iemand een oplossing?
nu is mijn probleem, mijn tv mag niet in standby staan of mijn hele systeem crashed, met mijn ati x800 kon ik dit wel gewoon in standby laten staan en op 1 scherm werken. ik moet nu dus elke keer mijn tv aan zetten als ik gewoon op de pc wil werken, is dit een mankement aan de videokaart ? of zie ik iets over het hoofd, voeding voldoet ruim met 500 watt en de rest ook, gebruik dus wel een vga kabel om de pc met mijn tv te verbinden
geen hdmi
iemand een oplossing?
Anoniem: 126513
Draai ze eens om, de kabels. 
PCI-e bus fequencie verhogen kan zin hebben. Maar volgens mij ligt dit ook aan je moederbord of het wat uit maakt in prestatie en of het systeem stabiel is. Over het algemeen is het niet zo'n goed plan maar je kunt het altijd proberen.
Volgens mij is 12000 punten voor een X2 altijd laag ook op 500Mhz.
PCI-e bus fequencie verhogen kan zin hebben. Maar volgens mij ligt dit ook aan je moederbord of het wat uit maakt in prestatie en of het systeem stabiel is. Over het algemeen is het niet zo'n goed plan maar je kunt het altijd proberen.
Volgens mij is 12000 punten voor een X2 altijd laag ook op 500Mhz.
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 126513 op 21-11-2008 22:29 ]
Ik heb sinds kort een Palit 4850 op een Tagan 480W. Zit inderdaad een 6 pins-aansluiting op en ik kreeg er een verloopje bij naar 2x molex. Werkt verder prima.t_o_c schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 20:40:
Ik schrok wel een beetje van de herrie. Er zit nu een accelero op; garantie dus kwijt. Jammer. De Gainward 4850gs schijnt heel stil te zijn, maar die is ook wel wat duurder.
Kaart loopt hier op een p35 chipset, dat is volgens mij pci-e 1.0a. Werkt.
Anoniem: 8819
dat is geen probleem.nedernakker schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 21:59:
[...]
dat kan wel gevaarlijk zijn, je overklokt namelijk alle apparaten die aan je pci-e/pci bus hangen, dus ook je sata/ide controller, netwerkkaart, onboard geluid enz. dit kan voor best wat narigheid zorgen als corrupte data op je schijven en niet functionerend geluid/lan krijgt.
Asus en asrock hebben een vga boost in hun moederbord bios staan.
En verrek wat doet deze functie ?
Die zet de pci-e bus op 110mhz
Staat wel over dat de pc onstabiel kan worden maar nog nooit gemerk.
dan heb jij waarschijnlijk mazzel, hoop mensen die hun FSB opvoerden zonder hun pci-e snelheid te locken hebben daar een hoop gezeur mee gehad, en zoveel extra performance geeft het niet, dus dan is het maar de vraag of het risico het resultaat waard is.Anoniem: 8819 schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 23:03:
[...]
dat is geen probleem.
Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz
Niet te druk om maken. Een HD4870 is vele malen stiller dan een X1900. Alleen 3D kun je em soms horen. En je kunt er altijd een Artic Twin Turbo cooler op gooien. Dan kun je ook nog verder oc'en.seninha schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 21:38:
Die kaart heb ik al gezien,maar volgens mijn zijn die stillen juist omdat ze een dual fan hebben.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Ook Gigabyte heeft zo'n optie, genaamd Robust Graphics booster. Al ben ik er niet helemaal uit wat het doet. Sommige mensen zeggen dat ie automatisch de coreclock van de graka opvoert..Anoniem: 8819 schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 23:03:
[...]
dat is geen probleem.
Ik heb die robust raphics booster gewoon op standaard staan ipv enhance of super.
[ Voor 5% gewijzigd door GAIAjohan op 21-11-2008 23:36 ]
Ah bedankt. Wat betreft de herrie, was het echt herrie, of was het van je hoort het wel maar veder is het niet al te storend? zeg maar je zou je pc in de huiskamer (in mijn geval studentenkamer) kunnen hebben staan zonder dat je er gek van word als je je wil consenteren?r_mnk schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 22:54:
[...]
Ik heb sinds kort een Palit 4850 op een Tagan 480W. Zit inderdaad een 6 pins-aansluiting op en ik kreeg er een verloopje bij naar 2x molex. Werkt verder prima.
Ik schrok wel een beetje van de herrie. Er zit nu een accelero op; garantie dus kwijt. Jammer. De Gainward 4850gs schijnt heel stil te zijn, maar die is ook wel wat duurder.
Kaart loopt hier op een p35 chipset, dat is volgens mij pci-e 1.0a. Werkt.
Het geluids punt is voor mij wel vrij belangrijk. Als ik namelijk ook weer een euro of 30 aan een extra fan moet uitgeven dan is voor mij het punt een beetje bereikt dat ik net zo goed 50 euro meer kan betalen en een 4870 kan kopen waarvan ik weet dat ie wel stil is, zelfs tijdens het gamen.
[ Voor 15% gewijzigd door t_o_c op 21-11-2008 23:59 ]
In mijn kast, Lian Li pc7 met 2x 120mm Nexus fan en een stille CPU-koeler was ie goed hoorbaar. Nu is ie volkomen stil
, passief gekoeld, maar dan hoor je weer andere dingen. En zo blijf je bezig, het is allemaal nogal relatief. Hoe dan ook, er zijn stillere kaarten en achteraf had ik misschien ook iets extra moeten uitgeven voor die 4850gs, want volgens dit topic is die erg stil.
Horen vind ik niet zo erg, maar het licht eraan hoe storend het is maargoed dat is natuurlijk vrij persoonlijk. Die GS versie heeft overal minimaal 2 weken levertijd dus dat schiet ook niet op. Zelf koeler beunen is ook geen optie omdat ik er 1. geen zin in heb en 2. de prijs te hoog word.
Ik zit nu dan ook steeds meer aan de 4870 te denken. Probleem bij die is alleen dat ik geen pci-e stekker op me voeding heb maar me tagan 480watt is veder wel gewoon een prima ding, dus vervangen is opzich zonde. Weet iemand of je bij de 4870 ook verloop stekkers krijgt? en gaat dat uberhaubt wel werken? want dan moet je dus heel wat stroom over je molex trekken maar die is daar volgens mij nou niet echt op berekend.
Zo'n kabeltje zat bij de club3d 4870 van een vriend van me ook niet btw. Tis dat ik toevallig een voeding voor hem had gekocht waar die opzat want had er eigenlijk totaal niet bij nagedacht.
Ik zit nu dan ook steeds meer aan de 4870 te denken. Probleem bij die is alleen dat ik geen pci-e stekker op me voeding heb maar me tagan 480watt is veder wel gewoon een prima ding, dus vervangen is opzich zonde. Weet iemand of je bij de 4870 ook verloop stekkers krijgt? en gaat dat uberhaubt wel werken? want dan moet je dus heel wat stroom over je molex trekken maar die is daar volgens mij nou niet echt op berekend.
Zo'n kabeltje zat bij de club3d 4870 van een vriend van me ook niet btw. Tis dat ik toevallig een voeding voor hem had gekocht waar die opzat want had er eigenlijk totaal niet bij nagedacht.
Mijn palit hd4870 1gb sonic dual heb ik voor 237 euro gehaald bij. Pchut maar ik zie dat de prijs nu gestegen is naar 255 euro daar.
Bij m'n MSI OC zat geen kabel, bij m'n Sapphire zaten er twee, voor beide kaarten uiteindelijk exact evenveel betaald, ligt dus aan de versie die je kiest, je kunt ze altijd los kopen (ik heb er gewoon twee hier in de buurt gekocht).
Daarom gaf ik al aan niet gelijk te gek te doen en enkel 10% overclocken, puur om te kijken of het enig verschil maakt. zoniet, dan lekker weer terug zetten. Hoewel ik er van overtuigd ben dat 110mhz nog geen corrupte data gaat veroorzaken of andere gekkigheid met zich mee brengt. Succes!nedernakker schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 21:59:
[...]
dat kan wel gevaarlijk zijn, je overklokt namelijk alle apparaten die aan je pci-e/pci bus hangen, dus ook je sata/ide controller, netwerkkaart, onboard geluid enz. dit kan voor best wat narigheid zorgen als corrupte data op je schijven en niet functionerend geluid/lan krijgt.
en zo heb ik dus weer een ervaring gelezen van iemand die hem op 107 had staan en toen al problemen kreeg. ik denk dat het gewoon heel erg situatie afhankelijk is. en als het voor je werkt heb je mazzel en anders niet.
Sorry, maar gaat dat nu over de 4850 of de 70KneoK schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 02:47:
Bij m'n MSI OC zat geen kabel, bij m'n Sapphire zaten er twee, voor beide kaarten uiteindelijk exact evenveel betaald, ligt dus aan de versie die je kiest, je kunt ze altijd los kopen (ik heb er gewoon twee hier in de buurt gekocht).
Als je een beetje degelijk bord hebt zoals DFI, Asus Rampage, dat soort borden, dan kan je rustig die die PCIe speed op 110 zetten. 115 is eventueel ook nog te doen, maar daar houdt het wel een beetje op.nedernakker schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 09:57:
en zo heb ik dus weer een ervaring gelezen van iemand die hem op 107 had staan en toen al problemen kreeg. ik denk dat het gewoon heel erg situatie afhankelijk is. en als het voor je werkt heb je mazzel en anders niet.
Als het mogelijk is, is verstandig ook nog het voltage voor de PCIe bus wat op te voeren, dan draait die 110Mhz een stuk stabieler.
Maar goed, lang niet alle biossen hebben die voltage optie en bij de mainstream en budget borden zou ik gewoon de PCIe speeds op 100 laten staan want die gaan idd al snel over de zeik.
Corrupte data krijg voornamelijk als je een Raid Array gebruikt die aan SATA hangt, want als je PCIe speeds verhoogt gaat dus ook de SATA speed omhoog omdat deze 9 van de 10 keer aan de PCIe busspeeds is gekoppeld. Then again, heb je geen SATA disks en alleen IDE, dan heb je ook geen last van corruptie
Maar Crossfire draaien op een P35 bord met twee HD4850's of HD4870's in een 16x / 4x config is mijn ogen totaal onzinnig. Die 5 of 10 extra MHz is in dat geval een druppel op de gloeiende plaat.
Ah bedanktKneoK schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 11:47:
[...]
Op een P5K (P35 chipset, ook 1 x16, 1 x4) heb ik heel even twee 4870's laten draaien, dat was geen succes. Systeem werkte hartstikke stabiel, framerates gingen omhoog, 3DMark was aardig, maar een spelletje spelen zat er bijna niet meer in. Continu stuttering, lag, gewoon echt bandbreedte issues.
[ Voor 5% gewijzigd door Snippertje op 22-11-2008 11:25 ]
Anoniem: 148409
Ik zit te twijfelen tussen 2 4850's
HIS 4850 4850 IceQ (niet de turbo)
http://www.hardwarezone.c...es/view.php?cid=3&id=2709
MSI 4850 met quadpipe
nieuws: MSI kondigt R4850 aan met 'quad pipe cooling'
Nu wil ik een 4850 met een stille koeler en deze twee heb ik dus gevonden.
Wie heeft ervaring met een van deze 2 kaarten?
MSI 4850 met quadpipe
Dat is iets wat ik nog niet geprobeerd heb. Dus dat ga ik eens even doen . . . morgen denk ik, kom er vandaag niet aan toe. Ik laat het resultaat wel weten.THE_FIREFOX schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 20:42:
@Eolis
Als je zeker wilt zijn dat het stil is pak je een HD4850 referentie kaart, als je die nog steeds op de kop kunt tikken, en zet je daar een Arctic Accelero S1 op. Als je wat airflow in je kast heb kun je dat prima passief draaien en zit je nog dik onder de stock temps van de reference kaart.Anoniem: 148409 schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 12:33:
MSI 4850 met quadpipe
Wil je niet modden:
Ik denk dat je met zowel de HIS als de MSI goed zit, ze zijn allebei wel stil vermoed ik. Heb er geen persoonlijke ervaring mee, dus ik kan enkel oordelen over wat ik zie.
MSI lijkt daar een Zalman koeler te gebruiken die je misschien op zou kunnen zoeken in reviews, dan heb je vast wel een indicatie van hoe die zich houd. HIS IceQ is spul wat eigenlijk ook altijd goed is.
Aan beiden zul je geen miskoop doen.
Als ik moet adviseren zeg ik: pak de HIS. Kwalitatief altijd goed en naast goed koelen blaast deze ook de warmte direct de kast uit, en dat is toch wel een voordeel.
[ Voor 7% gewijzigd door Ultraman op 22-11-2008 12:59 ]
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Ja tuurlijk is dat een botteneck. je graka komt met zoveel data dat die 3GHz te weinig is om dat allemaal te verwerken.Snippertje schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 11:24:
[...]
Ah bedanktBen nu voor 1tje gegaan. Overigens is een E4300 @ 3Ghz een hele erge bottleneck? Ik meen namelijk gelezen te hebben dat op resoluties van 1920*1200 de CPU niet echt meer uitmaakt. (Voor het eerst dat ik op zulke resoluties game, dus even wennen met instellingen)
Stel dat je met 4Ghz net goed zit, dan maakt het idd niet heel veel uit als je dan 4.5GHz gaat doen.
Maar wel als je 3GHz draait!
.
[ Voor 30% gewijzigd door Demon_Eyez op 22-11-2008 13:48 ]
Anoniem: 134818
De Gainward Golden Sample is ook een heel erg goeie. Niet zo veel duurder ook.Anoniem: 148409 schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 12:33:
MSI 4850 met quadpipe
En toch zit ik met Far cry 2 @ Very High op 1920*1200 nog op een framerate van 30. Maar zal wel eens kijken naar een nieuwe CPU, probleem is dan alleen dat ik wrs ook een nieuw moederbord moet.Demon_Eyez schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 13:34:
[...]
Ja tuurlijk is dat een botteneck. je graka komt met zoveel data dat die 3GHz te weinig is om dat allemaal te verwerken.
Stel dat je met 4Ghz net goed zit, dan maakt het idd niet heel veel uit als je dan 4.5GHz gaat doen.
Maar wel als je 3GHz draait!
.
Zo net terug van de winkel en toch maar de 4870 gekocht. Zaten ook verloopstukjes bij en uiteindelijk dacht ik fuck it, waarom kopen wat het verstandigst is voor mij, ik haal gewoon de beste. (opzich misschien maar goed ook, moest hem snel hebben dus ben naar de mycom gegaan en daar betaal je tov de webshops die ik vertrouw slechts 10 euro meer voor de 4870 maar 30 meer voor de 4850. Dus op een omgekeerde manier heb ik toch geld bespaard...). Net ingebouwd, lijkt allemaal te werken. Nog niet gegamed dus kan nog veranderen. Zit alleen nog een beetje in over de psu. minimaal 500watt stond op de doos, maar ik heb maar 480. Daar in tegen heb ik dan wel weer een Tagan dus die haalt tenminste ook die 480watt echt dus ik hoop maar dat AMD uitgaat van crappy modellen.
De fan van de 4850 van sapphire scheen volgens de verkoper trouwens wel echt stil te zijn. Nou is het natuurlijk maar de vraag of dat ook echt zo is maargoed voor de mensen die nog een 4850 willen maar geen extra fan willen kopen is dat misschien nog iets om eventueel naar te kijken.
De fan van de 4850 van sapphire scheen volgens de verkoper trouwens wel echt stil te zijn. Nou is het natuurlijk maar de vraag of dat ook echt zo is maargoed voor de mensen die nog een 4850 willen maar geen extra fan willen kopen is dat misschien nog iets om eventueel naar te kijken.
de fan is idd stil, totdat je gaat gamen, als de kaart echt warm wordt, zo rond de 100, dan gaat ie automatisch harder draaien. en dat hoor jet_o_c schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 16:00:
Over het geluid van mijn reference model Sapphire HD4850 512MB GDDR PCIe met dus de single slot koeler ben ik altijd tevreden geweest. Ding is gewoon echt niet luidruchtig te noemen op de stock speeds en de automatische fanspeed die de drivers regelden. Nou heb ik best een aardige airflow in mijn kast dus ik gok dat hij de 100C voor max fanspeed nooit gehaald heeft. Bij games heb ik verder toch mijn geluid aan (2 hifi speakers aan versterker) dus ook al had ie geblazen dan had ik er toch geen last van gehad.
Desondanks zit er al wel bijna 2 maanden een Arctic Accelero S1 passief op, maar dat was voor de temps en niet zozeer het geluid. 85 graden met de stockkoeling kan de kaart wel aan, maar hij gooide wel die warme lucht mijn kast in en ik had de Accelero S1 toch al liggen...
Desondanks zit er al wel bijna 2 maanden een Arctic Accelero S1 passief op, maar dat was voor de temps en niet zozeer het geluid. 85 graden met de stockkoeling kan de kaart wel aan, maar hij gooide wel die warme lucht mijn kast in en ik had de Accelero S1 toch al liggen...
[ Voor 19% gewijzigd door Ultraman op 22-11-2008 16:16 ]
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Dit topic is gesloten.