Het ATi HD48XX Ervaringen Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 28.426 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:33
Snippertje schreef op maandag 24 november 2008 @ 18:52:
[...]

GPU is toch 50 graden en de fan draait op 100%?
Jij hebt gelijk ;)

Max temp zit op +/- 76 voor de core na 20mins gamen, en 82 voor mem ;) :*)

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Iemand ervaring met het volgend probleem in ATI Tray Tools?

Ik draai Vista x64 SP1, met 2x HD4850 in Crossfire. Ik wil ATT eens proberen, dus geïnstalleerd. Allereerst gezeur vanwege unsigned drivers, no big problem, het is even om te proberen. Driver signature checking uitgeschakeld, en het enige wat ATT nu doet is m'n display ontkoppelen oid. Het scherm gaat uit, je hoort een ontkoppel Windows geluidje, en even later krijg je alleen een zwart scherm met knipperende cursor.

Een snelle zoektocht op Google heeft me nog weinig wijzer gemaakt, en ik ben toch wel benieuwd wat nu het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Werkt het voltage verhogen ook bij een 4870x2? Of alleen bij de 4850? (met atitraytools)

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134818

Volgensmij is het alleen met de 4850 zo dat je het voltage hoger kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybot12999
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-05 22:06
Vandaag ook mijn 4830 binnengekregen. Meteen de kast open om hem erin te zetten. Maar hij blijkt er toch niet helemaal goed in te kunnen........
Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/35ip4ll.jpg
Hebben jullie dit ook wel eens met een graka? De kaart zit nu een beetje scheef, niet extreem ofzo, ook niks dat heel erg buigt o.i.d. De enige oplossing is om het metaal erboven weg te knippen, of zou ik het zo laten?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-05 12:38

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Nee, heb ik zo goed als nooit zelf.

Mogelijke oorzaken die in me op komen: Moederbord zit wat hoog in de afstandsbusjes gemonteerd, draai de schroefjes waar het mobo mee vast zit eens half los en laat het iets naar onder zakken indien mogelijk.
Of de uitsparingen voor insteekkaarten in de kast, in de tray waar het mobo op rust/aan hangt, zitten gewoon scheef, in dat geval is het een brakke kast.
Wegknippen kan, maar dat lijkt me in dit geval niet de beste oplossing.
Dat kun je met een beetje kijk-en-probeer-werk toch hopelijk zelf wel ontdekken?

[ Voor 32% gewijzigd door Ultraman op 24-11-2008 22:21 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Hmm, mobo lijkt daar goed te zitten, gezien de poorten van audio in de I/O-bracket. Ik denk dat er iets niet helemaal fris is met je kast..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-05 12:38

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

GAIAjohan schreef op maandag 24 november 2008 @ 22:21:
Hmm, mobo lijkt daar goed te zitten, gezien de poorten van audio in de I/O-bracket. Ik denk dat er iets niet helemaal fris is met je kast..
Hmm idd... brakke kast zou kunnen.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybot12999
GAIAjohan schreef op maandag 24 november 2008 @ 22:21:
Wat is er fout aan de audiopoorten in die bracket?

Het is trouwens deze kast: Asus TA-8G1

Ik heb het moederbord op de afstandsbusjes gemonteerd die bij de kast zaten. Heb zelf ook wel wat geprobeert, maar dacht misschien dat jullie er ook wel eens last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Ik zeg juist dat de audiopoorten goed zitten.

En ik kijk weer ens:
De S-videopoort op je kaart klopt ook..

Het -enige- wat ik me nu nog kan bedenken is dat je kaartbracket of kaart zelf scheef is. Haal hem er eens uit. En vergelijk de afstand van linker dvi poort met bovenkant van de bracket en en dan de rechter ppoort. Zowel de boven als onderkant moeten gelijk zijn..

Ik heb het idee dat je graka bracket weleens letterlijk scheef gemonteerd kon zijn óp de kaart... :S

Serieus dit is echt raar :s... Zou je ook een pic van de binnenkant kunnen maken?

[ Voor 3% gewijzigd door GAIAjohan op 24-11-2008 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybot12999
Vindt het zelf ook heel raar hoor. Lijkt wel of het pci-e slot niet helemaal goed uitgelijnt is met de bracket zelf, de pci-e lijkt hoger te zitten:
Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/27ywkza.jpg

De graka's aansluitingen zitten bijna recht:
Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/1zwkigx.jpg

De camera van me mobiel vertekend / verergerd het wel een beetje, het eerste plaatje lijkt wel of alles scheef is zegmaar, dat is natuurlijk nietzo.....

[ Voor 21% gewijzigd door Cybot12999 op 24-11-2008 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Hmm het lijkt er imho nu op dat het slot op je mobo te hoog zit tov de uitgang aan de achterkant. Dus dat het probleem toch je kast is.. (of je mobo natuurlijk) :P Heb zelf ook een gigabyte mobo en heb dit probleem niet.

Afbeeldingslocatie: http://xs233.xs.to/xs233/08473/20112008227370.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door GAIAjohan op 24-11-2008 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bardirella
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-01-2023

Bardirella

What! Are you crazy?

@GAIAjohan: heb toch de indruk dat de combo 8.11 en HD4xxx niet altijd een goed huwelijk is...

Heb zelf deze driver geïnstalleerd icm met HD 4850 van Asus en bij mij "verslikt" de PC zich bij het opstarten... Net voor ik mij moet aanmelden bij Vista reboot hij opnieuw. Daarna lukt het wel om op te starten. Heel vreemd.

Gebruik overigens een (tot nu toe) cleane Vista 64-bit en niks van andere meuk erop, behalve anti-virus.

Las op internet nog diverse problemen, maar niet een afdoend antwoord of oplossing ervoor. Zijn er nog mensen met deze (of andere ervaringen)? Evt. tips zouden handig zijn.

Denk erover om terug te gaan naar 8.10...

groeten

E7200-Asus-HD 4670 OC compo-640 HD Spinpoint-4Gb DDR2 800 OCZ-Antec Sonata Plus 550W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
@Bardirella

Ik heb vooralsnog geen problemen. Moet trouwens ook nog gamen hiermee. gebruikte hiervoor 8.9 omdat 8.10 niet lekker werkte hier. Tevens draai ik Windows XP :)

[ Voor 9% gewijzigd door GAIAjohan op 24-11-2008 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:37
Volgens mij is het gewoon normaal dat je PCI-e of je AGP ( toendertijd) gewoon iets hoger ligt ten opzichte van de bracket van je kast. aangezien de kaart plat is, en de bracket iets breder moet het er wel tussen passen. Oftewel, de kaart moet iets hoger liggen. Ik kan het niet anders uitleggen haha. maar het klopt wel gewoon. De print platen liggen boven de aansluitingen van je monitor. Deze is breder. Daardoor ligt de printplaat. oftewel de slot van je mobo iets hoger. anders kun jij je monitor niet aansluiten omdat het dan niet past in de kast. ( damn moeilijk uit te leggen )

Heb je de kaart wel gewoon goed erin gezet? Alles moet binnen de kast blijven. heel het ijzeren plaatje. niet dat het einde van het plaatje buiten je kast schuift. die moet zeg maar tussen de kast en het moederbord, daar zit een beetje ruimte. Voor de rest weet ik niet wat het anders kan zijn. misschien toch een maandag morgen print ;)

Over het huwelijk tussen de Ati en de 8.11 heb ik zeer veel klachten. Ik mag dan wel een X1950pro hebben. maar toen ik BiAHH speelde op 8.7 crashte hij nergens en liep hij normaal. ook op 8.10 liep Farcry 2 gewoon goed. Nu ik 8.11 erop heb staat crasht alles. tenminste, FC2 en BiWHH. Ik heb de hotfix ook. behalve de CCC aangezien hij op het einde van de installatie aangaf dat er een nieuwe opstond. misschien dat ik opnieuw moet proberen?

[ Voor 10% gewijzigd door Kuhr89 op 24-11-2008 23:51 ]

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybot12999
Heb zelf ook gewoon het idee dat het een ongelukkige combinatie is van mobo en kast. Het PCI-E slot ligt net iets te hoog. Er wordt gelukkig niks geforceerd ofzo, en van dat ie er iets scheef inzit heb ik geen last. (neem ook aan dat dit niet erg is? voor de prestaties zegmaar) Allemaal bedankt voor jullie moeite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:58

seninha

god's right foot

Ben gisteravond bezig geweest om via Rivatuner verschillende fanprofiels in te stellen.
Heb nu staan:
-Fan op 35% bij temps tussen 40 en 60
-40% bij temps tussen 60 en 70
Alles daarboven dan fan op 45% zetten

Nu is het zo dat ik al via ATI Overdrive de fan handmatig op 35% gezet had.

Mijn vraag is, moet ik deze weer op automatich zetten zodat Rivatuner de fan kan overnemen juist niet?

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:58

Milmoor

Footsteps and pictures.

Cybot12999 schreef op maandag 24 november 2008 @ 22:49:
Vindt het zelf ook heel raar hoor. Lijkt wel of het pci-e slot niet helemaal goed uitgelijnt is met de bracket zelf, de pci-e lijkt hoger te zitten:
Kijk eens of andere kaarten en/of andere sloten wel goed gaan. Dan weet je of het aan je kast of aan de kaart ligt. Er zijn kasten waar je het hele frame waarop de kaarten vastschroeft kan verschuiven en zelfs kasten waar ze fout vast geklinkt/gelast zitten. Ik heb nog nooit meegemaakt dat zoiets aan kaart/moederbord ligt, terwijl computerkasten soms erg "bijzonder" in elkaar blijken te zitten.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blastpe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:54
Cybot12999 schreef op maandag 24 november 2008 @ 22:49:
Zit die onderste PCI kaart (Conceptronic USB kaart?) wel goed dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bejit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-05 10:58

Bejit

Svenska Faderland

Meeste mobo gaten hebben wat speling.

Haal alle mobo schroefjes wat los en druk mobo iets naar beneden.

Dat de videokaart wat scheef er in zit kan geen kwaad.

Systeempje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybot12999
Milmoor schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 08:52:
[...]

Kijk eens of andere kaarten en/of andere sloten wel goed gaan. Dan weet je of het aan je kast of aan de kaart ligt. Er zijn kasten waar je het hele frame waarop de kaarten vastschroeft kan verschuiven en zelfs kasten waar ze fout vast geklinkt/gelast zitten. Ik heb nog nooit meegemaakt dat zoiets aan kaart/moederbord ligt, terwijl computerkasten soms erg "bijzonder" in elkaar blijken te zitten.
Even een andere PCI kaart geprobeert, blijkt ook scheeft te gaan zitten. Ligt dus niet aan de kaart zelf.
Blastpe schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 08:58:
[...]

Zit die onderste PCI kaart (Conceptronic USB kaart?) wel goed dan?
Dat was niet mijn foto, die was om aan te geven dat het waarschijnlijk niet aan het Gigabyte moederbord ligt.
Bejit schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 09:04:
Meeste mobo gaten hebben wat speling.

Haal alle mobo schroefjes wat los en druk mobo iets naar beneden.

Dat de videokaart wat scheef er in zit kan geen kwaad.
Kan me mobo met geen mogelijkheid verschuiven hoor 8)7
Heb verder ook geen last ervan dat ie scheef zit.

Ook wel belangrijk, de kaart zelf steekt 2/3 mm uit naar de achterkant, waardoor dus dat stukje ijzer wat er normaal voorzit naar buien gebogen is. Denk dus echt dat het allemaal aan de case ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:01
Ik overweeg een nieuw grafisch kaartje te kopen, ik heb echter nog een aantal vragen.

Mijn systeempje is een 780g mobo in combinatie met 2 gig ram en een amd x2 4850e. Beperk ik de hd4850 enorm met deze opstelling? Zou ik op dat punt misschien beter voor de 4830 kunnen gaan?

Het stroom gebruik van een 780g + 4850e is lekker laag. Een dikke grafische kaart is eigenlijk alleen nodig voor het spelen van spelletjes. Is er nog steeds geen manier om die hele kaart uit te schakelen?

Ik heb een klein Antec MicroATX kastje met een 80% 380 watt voeding, zou dit genoeg zijn voor een stabiel systeem?

Kan ik beter een 2 slots kaart kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19058

Ik heb sinds kort een Gigabyte HD4850 (gv-r485mc-1gh om precies te zijn). Deze heeft een "multi core passive cooler" wat de temperatuur 7 graden lager zou krijgen als een actieve cooler. Ik merk hier echter bar weinig van: de idle temperatuur ligt rond de 84c en bij het gamen gaat deze naar een angstaanjagende >120c. Wat resulteert in signal loss (cod4 / cod5) en BSODs in Crysis. Overigens kan ik niet bewijzen dat cod4 en cod5 crashen vanwege het temperatuur probleem omdat ik lees dat veel meer mensen dit hebben. Crysis draait veel langer zonder te crashen, maar zowiezo lijkt een temp. van tegen de 130 mij niet gezond.

Kan iemand mij vertellen of ik te maken heb met een defecte kaart of ligt het aan mijn case, of iets anders? Ik heb een medion pc waar ik deze kaart dus heb ingestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-05 00:09
Dit lijkt me niet goed, medion pc's staan erom bekend (heb er zelf ook 1 gehad) dat de airflow in de kast niet goed is. De koeler die op de Gigabyte zit wordt getest in een kast waar wel een behoorlijke airflow in de kast is.

Probeer de airflow in de kast goed te krijgen (kijk desnoods of je geen crash krijgt als je kast op staat)

WoT: Frunzzzzz NoobMeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-05 23:01
Frunz schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 10:56:
Dit lijkt me niet goed, medion pc's staan erom bekend (heb er zelf ook 1 gehad) dat de airflow in de kast niet goed is. De koeler die op de Gigabyte zit wordt getest in een kast waar wel een behoorlijke airflow in de kast is.

Probeer de airflow in de kast goed te krijgen (kijk desnoods of je geen crash krijgt als je kast op staat)
Mja dat is lastig met medion pc's, mijn ouders hadden er ook 1, de CPU fan neemt alle ruimte in de kast weg en blokkeert een beetje de paden naar de out take (waar standard niet eens fans op zitten).

en @ dat scheve slot: Ik heb dit ook met een gigabyte mobo, maar dan met een XFX 7800GT. Heel irritant om dan je monitor kabel erin te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Frunz schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 10:56:

ik heb de case al open staan en de temperatuur loopt al gauw weer op naar 120c, na 10 minuten crysis spelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
als je er dan is een ventilator op richt (zo'n staand ding ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Frunz schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 11:18:
als je er dan is een ventilator op richt (zo'n staand ding ofzo)
niet voorhanden helaas ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
kan je de koeler wel aanraken als ie zo heet is, of is de koeler alleen lauw, want het zou ook nog aan de aansluiting van de koeler kunnen liggen (lijkt onwaarschijnlijk bij een nieuwe kaart, maar je weet nooit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 264799

@Cybot12999:

Grote kans dat dit je probleem is: de plaat op je vga-kaart waar je aansluitingen door komen moet je een klein beetje ombuigen aan de onderkant, waar die smaller wordt zeg maar.

Dat smallere stukje dat in je kast gaat past niet goed denk ik, je kan dit makkelijk controleren door die plaat er even af te schroeven en dan de kaart in je slot te doen, gaat dat goed dan klopt mijn theorie.

Ik heb precies hetzelfde met mijn 3870x2. Die zit als ie goed in het slot zit zelfs zo vast dat ik mijn (15+Kilo) kast kan optillen ermee. (Dont try this last thing @ home!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Frunz schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 12:16:
kan je de koeler wel aanraken als ie zo heet is, of is de koeler alleen lauw, want het zou ook nog aan de aansluiting van de koeler kunnen liggen (lijkt onwaarschijnlijk bij een nieuwe kaart, maar je weet nooit)
zowel de kaart als de bladen die achter uit de case steken zijn bloedheet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-05 20:26
giantgiantus schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 10:38:
Ik overweeg een nieuw grafisch kaartje te kopen, ik heb echter nog een aantal vragen.

Mijn systeempje is een 780g mobo in combinatie met 2 gig ram en een amd x2 4850e. Beperk ik de hd4850 enorm met deze opstelling? Zou ik op dat punt misschien beter voor de 4830 kunnen gaan?

Het stroom gebruik van een 780g + 4850e is lekker laag. Een dikke grafische kaart is eigenlijk alleen nodig voor het spelen van spelletjes. Is er nog steeds geen manier om die hele kaart uit te schakelen?

Ik heb een klein Antec MicroATX kastje met een 80% 380 watt voeding, zou dit genoeg zijn voor een stabiel systeem?

Kan ik beter een 2 slots kaart kopen?
Waarom haal je anders geen HD4670 of een HD4830. Vooral de HD4830 zal prima voldoen om de laatste games @ high res te spelen. Dat is de reden dat ik een Sapphire HD4830 heb gekocht, wordt alleen wel gek van de fannoise.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Anoniem: 19058 schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 12:53:
[...]

zowel de kaart als de bladen die achter uit de case steken zijn bloedheet
Dan lijkt mij dat er wel een fan op mag. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Rainesh schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 13:01:
[...]

Waarom haal je anders geen HD4670 of een HD4830. Vooral de HD4830 zal prima voldoen om de laatste games @ high res te spelen. Dat is de reden dat ik een Sapphire HD4830 heb gekocht, wordt alleen wel gek van de fannoise.
Dat zou zeker goed voldoen voor mij. Ik vind echter het prijsverschil tussen de HD4830 en HD4850 zo klein. Voor de HD4830 betaal je toch nog steeds 120 euro. Het lijkt me dat het nog goedkoper moet worden ofzo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
giantgiantus schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 18:32:
[...]

Dat zou zeker goed voldoen voor mij. Ik vind echter het prijsverschil tussen de HD4830 en HD4850 zo klein. Voor de HD4830 betaal je toch nog steeds 120 euro. Het lijkt me dat het nog goedkoper moet worden ofzo!
De dollar stijgt. Dat is het probleem. Sommige HD4850's kunnen nog wel vand e goedkope dollartijd zijn ingekocht. De HD4830 is erg nieuw en dus ingekocht met de duurdere dollar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14:00

Bolletje

Moderator Harde Waren
GAIAjohan schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 18:33:
[...]

De dollar stijgt. Dat is het probleem. Sommige HD4850's kunnen nog wel vand e goedkope dollartijd zijn ingekocht. De HD4830 is erg nieuw en dus ingekocht met de duurdere dollar.
Ik verwacht dan echter wel dat winkels daar op inwerken en bijvoorbeeld de HD4850 duurder maken, wat al een beetje gebeurd is.

Heb ik mezelf ook al overwogen, om een HD4830 te halen. Ook ik vond het prijs verschil weer te groot. Ik heb toen een 9600GT OC op de kop kunnen tikken voor 80 euro nieuw :).
Die is ook een stuk koeler, maarja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Denken jullie eigenlijk dat ik in een klein kastje problemen ga krijgen met de temperatuur? Het is een micro-atx kastje. Ik ben helemaal niet van plan om te oc'en. Wil gewoon casual weer eens een nieuw gampje kunnen spelen. En gta4 zou ook mooi meegenomen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
giantgiantus schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 18:45:
Denken jullie eigenlijk dat ik een klein kastje problemen ga krijgen met de temperatuur? Het is een micro-atc kastje. Ik ben helemaal niet van plan om te oc'en. Wil gewoon casual weer eens een nieuw gampje kunnen spelen. En gta4 zou ook mooi meegenomen zijn :)
Kan je voor en achterin een ventilator plaatsen? Als dat kan zou er eigenlijk geen echt probleem moeten zijn.. En ik verweacht dat de HD4830 koeler is dan de HD4850..

[ Voor 5% gewijzigd door GAIAjohan op 25-11-2008 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Het is een NSK3480-EC antec kast. Zit achterin een grote ventilator, en voorin is er inderdaad plaats voor nog een ventilator.
Als ik de idle en full load power usage zie (120-200) moet mijn voeding dat toch ook makkelijk trekken? Een 80% 380 watt voeding.

Waarom ondersteunen dit soort kaartjes Hybrid crossfire niet? Juist voor de 48xx zou dat super interessant zijn. Onboard videokaart bij 2d en 48xx bij games. Ik game misschien 10% van de tijd dat ik achter mijn pc zit. Toch zonde dat zon kaart dan gebruikt wordt voor iets wat je onboard ook makkelijk kan!

Nu maar eens kijken hoe ik hem zo stil mogelijk kan krijgen.

[ Voor 32% gewijzigd door giantgiantus op 25-11-2008 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
giantgiantus schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 18:55:
Het is een NSK3480-EC antec kast. Zit achterin een grote ventilator, en voorin is er inderdaad plaats voor nog een ventilator.
Als ik de idle en full load power usage zie (120-200) moet mijn voeding dat toch ook makkelijk trekken? Een 80% 380 watt voeding.

Waarom ondersteunen dit soort kaartjes Hybrid crossfire niet? Juist voor de 48xx zou dat super interessant zijn. Onboard videokaart bij 2d en 48xx bij games. Ik game misschien 10% van de tijd dat ik achter mijn pc zit. Toch zonde dat zon kaart dan gebruikt wordt voor iets wat je onboard ook makkelijk kan!

Mja, maar hij wordt wel heel erg teruggeklokt.

Mijn 4850 doet in 3d zijn werk op 705/1088MHz
In 2d gaat het terug naar 160/250

Maar volgens mij gebruikt mijn HD4850 idle nog niet eens 120W.. Misschien eens een vermogensmeter aanschaffen..

Maar in jouw geval zou ik dan een ventilator kopen om voorin de kast te zetten, en dan heb je wss geen enkel probleem :). Wel even letten op de pin-aansluiting. Als je geen 3-pins mobo aansluitingen meer hebt moet je specifiek een fan kopen met molex aansluiting.

[ Voor 10% gewijzigd door GAIAjohan op 25-11-2008 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Maar beperkt mijn proc mijn videokaart niet enorm? Het is jammer dat ik geen benchmarks kan vinden waar gekeken wordt naar de prestaties met verschillde procs. Als ik nu een 4850 koop en die wordt enorm beperkt door de proc is het ergens ook wel zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
giantgiantus schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 19:21:
Maar beperkt mijn proc mijn videokaart niet enorm? Het is jammer dat ik geen benchmarks kan vinden waar gekeken wordt naar de prestaties met verschillde procs. Als ik nu een 4850 koop en die wordt enorm beperkt door de proc is het ergens ook wel zonde.
Ja die 4850 wordt wel beperkt door je cpu denk ik. Aangezien ik met mijn Intel e7300 @ 3,4 al beperkt wordt in iig 3dmark tov e8xxx etc. Daarom kan je beter naar een HD4670 of 4830 uitkijken :).
En even je kast opgezocht op de site van Antec, en daar zeggen ze dat je voorin twee fans kan doen van elk 92mm.

Even cpu score van jouw cpu opgezocht bij 3dmark06
Jouw cpu haalt 1782punten
e7300 stock haalt 2600punten
mijn e7300 haalt 3080 punten.

Dat is dus best wel een groot verschil..
http://www.i4u.com/full-review-392.html

[ Voor 23% gewijzigd door GAIAjohan op 25-11-2008 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Dank voor je reactie. Dat was mijn idee ook al. Zeker ook omdat ik extreem casual game. En de 4830 is ook weer iets energiezuiniger. Dan blijft mijn systeem toch nog lekker zuinig. Volgens de benchmarks kan je het meeste wel spelen op 1600*1050 dus dat zou met mijn monitor helemaal top zijn! Gta4 zal dan op een wat lagere resolutie moeten, maar dat vind ik eigenlijk ook wel prima!

Ik heb ook nog gedacht aan een Xbox, maar als ik kijk naar het prijsverschil in games kan ik het toch veel beter bij de pc houden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrd
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-06-2023

jrd

Ok ik heb een "klein" probleempje waar ik me al enige tijd aan stoor. Ik weet niet met 100% zekerheid of dit al eerder aan bod is gekomen, mijn kromme search commands hebben iig geen hits gegeven die nuttig waren.

Maar sinds ik mijn 4870 heb (de 1gb versie van sapphire) heb ik problemen met het afspelen van films op mijn televisie. Het probleem is namelijk dat ik om de zoveel tijd een soort van framerate drop heb tijdens het afspelen van films. Het maakt niet of het hier om HD films gaat of dat het om divxjes gaat. Op mijn main monitor heb ik hier geen last van maar op m'n televisie dus wel. Beiden zijn aangesloten met op m'n DVI porten uiteraard, televisie echter met een DVI > HDMI kabel.

Ik kan me niet heugen dat ik dit probleem had met m'n 260GTX. Ik heb meerdere codecs geprobeerd en geprobeerd van alles erover op te zoeken het heeft echter allemaal niet mogen baten.

Wat misschien niet geheel onbelangrijk is, ik gebruik voor m'n televisie meestal mediaportal, maar ook zonder mediaportal heb ik het probleem.

Klein detail vergeten, televisie is een fullhd scherm en heb meerdere HDMI porten gebruikt ook op m'n televisie.

Computer is krachtig genoeg in ieder geval daar kan het niet aan liggen. Laatste wat ik nu zometeen nog even kan proberen is om de bestanden op een andere schijf te zetten en vanaf daar afspelen, kan me echter niet voorstellen dat dit probleem zich alleen voordoet op m'n televisie en niet op m'n monitor.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, dat er misschien iemand is die het zelfde probleem heeft mogen ondervinden maar hier wel een oplossing voor heeft gevonden.

[ Voor 3% gewijzigd door jrd op 25-11-2008 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

giantgiantus schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 19:21:
Als ik nu een 4850 koop en die wordt enorm beperkt door de proc is het ergens ook wel zonde.
Afhankelijk van de resolutie, zou een Athlon X2 4850e geen belemmering mogen bieden voor een Radeon 4850. Als ik spellen draai op 1680x1050 of 1920x1080, merk ik weinig verschil qua FPS, maar als je AF, AA en VSync daarbij betrekt, dan krijgt die kaart het best moeilijk. En ik heb een tragere CPU dan jij.

Gewoon kopen. Die Radeon HD4850 is echt VEEL bang voor je buck.

Yes, but no.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Instatic
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-10-2023

Instatic

To Be Or Not To Be

Als ik de bench van far cry 2 draai op Ultra High met 4x en 16x ( 1280 x 720 )
haal ik dit:

# Average Framerate: 45.82
# Max. Framerate: 74.40 (Frame:366, 6.30s)
# Min. Framerate: 30.58 (Frame:1400, 32.11s)

Het rare is dat het beeld af en toe schokt.
draai ik de bench op high gewoon dan schokt hij helemaal niet
Andere spellen schokken ook af en toe. fps is dan nog veel hoger dan bij far cry maar het beeld schokt dan ook. vsync aan of uit maakt niet uit .

specs:

p5b-deluxe
E6600@3.2
HD4850 780/1150
2gb ram
Vista Ultimate 64bit

That Is The Question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
nieuwe 3dmark06
Afbeeldingslocatie: http://xs433.xs.to/xs433/08482/3dmarkff275.jpg.xs.jpg

CPU staat daar in idle mode, gewoonlijk loopt ie dus 3,4GHz.. ipv 2.04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-05 12:20

Snippertje

Light up your life

rataplan2 schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 21:49:
haal ik dit:

Andere spellen schokken ook af en toe. fps is dan nog veel hoger dan bij far cry maar het beeld schokt dan ook. vsync aan of uit maakt niet uit .

specs:

p5b-deluxe
E6600@3.2
HD4850 780/1150
2gb ram
Vista Ultimate 64bit
Wordt er dan geen gebruik gemaakt van de pagefile op de HDD? Ik heb er namelijk ook last van. Alle vista opties ondertussen uitgezet. Helaas kan ik niets testen want me CPU is kaduuk :(

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14:00

Bolletje

Moderator Harde Waren
GAIAjohan schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 22:54:
nieuwe 3dmark06
[afbeelding]

CPU staat daar in idle mode, gewoonlijk loopt ie dus 3,4GHz.. ipv 2.04
Vdroop = ? Volgens mij kan je het ook wel met minder doen dan 1,328.
Dat is wel een probleem bij deze serie, ze worden erg warm. Als je de fan nog lager zet, worden ze wel erg heet voor in zo'n kleine behuizing. Een aftermarket cooler is daarentegen vaak weer te groot voor in een micro-ATX kast.

De HD4830 verbruikt dan wel weer ~30 watt minder :)

Let wel op: de HD4850 presteert toch stukken beter en is maar een fractie duurder.
Als je geen 3-pins mobo aansluitingen meer hebt moet je specifiek een fan kopen met molex aansluiting.
Hoeft niet. Je hebt ook verloopjes en je hebt ook fans waarbij de 3-pin gewoon doorgelust wordt vanuit de molex. :)

[ Voor 31% gewijzigd door Bolletje op 25-11-2008 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Bolletje92 schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 23:24:
[...]

Vdroop = ? Volgens mij kan je het ook wel met minder doen dan 1,328.

[...]

Hoeft niet. Je hebt ook verloopjes en je hebt ook fans waarbij de 3-pin gewoon doorgelust wordt vanuit de molex. :)
Misschien kan de vcore wel wat lager ja, maar nu is ie zeker redelijk stabiel. Staat in bios op 1.36250, wat officieel de max is van deze proc volgens intel.. Iig op 3,33 kon ik hem zeker niet lager hebben dan 1,33750 in bios. Als ik hem lager had crashte hij in prime na 32 mins ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosGieros
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik kan het niet vinden in de startpost maar is bijvoorbeeld de 4850 backwards compatible met pci-e 1.0a ? In eerste instantie las ik dat het niet zo is. Heb een asus p5w-dh waar ik hem in wilde zetten.

Niks gezegd, in ati nieuwstopic stond het..tis al laat heh O-)

[ Voor 15% gewijzigd door LosGieros op 26-11-2008 00:21 ]

Rapapa...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:02
Ik probeer nu al dagen hardware matige versnelling draaiende te krijgen voor mijn MKV (X.264) full-HD bestanden. Ik heb powerDVD (wat niet werkt) geprobeer, CCCP en nog wat andere dingetjes maar de beschijving op de matroska site en op andere sites via google kom ik gewoon niet uit. Overgens kan ik nergens de externe filter van Cyberlink powerdvd terug vinden in andere programma's. Ik heb PowerDVD 7.3 ultra. De build weet ik niet....
Iemand een idee hoe ik niet al te moeilijk van UVD op mijn Asus HD4870 512M gebruik kan maken onder Vista Ultimate 64?

Nou is de playback wel wat beter geworden met CCCP, maar nog steeds niet geweldig... Iemand een link of een simpele beschrijving wat te doen? Alvast bedankt.

Vette shit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert2000
  • Laatst online: 26-05 11:20
Dat schokken heeft iedereen last van met een ati kaart. Dit gebeurt als de framerate te vaak een laag niveau haalt, je zult zien zodra je fps boven de 40 blijft heb je minder schokken, in game heb ik er ook last van, als ik echter mijn fps in stel op max 45 heb ik nergens last van, het schokken word veroorzaakt door fps drops. Een nadeeltje van ati kaarten icm far cry 2.

ik heb btw ook de 4850.
rataplan2 schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 21:49:
haal ik dit:

specs:

p5b-deluxe
E6600@3.2
HD4850 780/1150
2gb ram
Vista Ultimate 64bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

Sapphire 4870 512MB stock speeds
Far Cry 2
1920x1200
Very High
2x AA
XP Pro
Ati Catalyst 8.10 met hotfix voor Far Cry 2

Als ik het spel start heb ik gemiddeld 45fps, tijdens battle 35. Netjes speelbaar dus. Echter, als ik een beetje rondrijd, dat zakken de fps langzaam ineen naar gem. 30fps en tijdens battle 20fps. Niet speelbaar dus. Blijf ik binnen een beperkt gebied rondbewegen nadat ik het spel heb opgestart, blijven de fps dus lekker hoog. Dit fenomeen zie ik ook met lagere settings en lagere resoluties, alleen het treedt dan wat later op. In-game temps van mijn GPU en E6600@3.0 GHz zijn 70, respectievelijk 50 graden stressed (vanwege custom fan speeds).

Het lijkt er dus op dat ik ergens een geheugen bottleneck heb doordat er meer textures moeten worden ingeladen naarmate je verder weg beweegt vanaf het punt waar je het spel start. Ik zie namelijk mijn HDD lampje ook regelmatig kort flashen, maar weet niet zeker of het systeem dan aan het swappen is.

Sommige reviews beweren dat 512MB versie van 4870 in Far Cry 2 duidelijk slechter presteert dan de 1GB versie, maar zelfs slechter dan de 4850 512MB versie, om een of andere rare reden.

Of zou het ook kunnen komen doordat ik "slechts" 2GB RAM heb? (Overige specs Game_PC -> zie signature)

EDIT: in console de max fps instellen op bijv. 40 verhelpt het probleem niet. Andere drivers installeren ook niet.

[ Voor 28% gewijzigd door sl1200 op 26-11-2008 12:03 ]

Specs: GamePC HTPC Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-05 20:26
R.E. schreef op woensdag 26 november 2008 @ 10:52:
Ik probeer nu al dagen hardware matige versnelling draaiende te krijgen voor mijn MKV (X.264) full-HD bestanden. Ik heb powerDVD (wat niet werkt) geprobeer, CCCP en nog wat andere dingetjes maar de beschijving op de matroska site en op andere sites via google kom ik gewoon niet uit. Overgens kan ik nergens de externe filter van Cyberlink powerdvd terug vinden in andere programma's. Ik heb PowerDVD 7.3 ultra. De build weet ik niet....
Iemand een idee hoe ik niet al te moeilijk van UVD op mijn Asus HD4870 512M gebruik kan maken onder Vista Ultimate 64?

Nou is de playback wel wat beter geworden met CCCP, maar nog steeds niet geweldig... Iemand een link of een simpele beschrijving wat te doen? Alvast bedankt.
Tip: Lees de Complete HTPC topic in Complete Systemen en Notebooks!

Voorderest, pleur alle codecpacks zooi eraf en install Mediaplayer Classic Home Cinema. Op hun website vind je ook meer informatie over hoe je dxva moet enablen en dan kun je al je mkv's afspelen met UVD in actie.

Ik gebruik het zelf ook voor mijn hele collectie hd-films! Werkt perfect!

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Instatic
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-10-2023

Instatic

To Be Or Not To Be

Bert2000 schreef op woensdag 26 november 2008 @ 11:24:
Dat schokken heeft iedereen last van met een ati kaart. Dit gebeurt als de framerate te vaak een laag niveau haalt, je zult zien zodra je fps boven de 40 blijft heb je minder schokken, in game heb ik er ook last van, als ik echter mijn fps in stel op max 45 heb ik nergens last van, het schokken word veroorzaakt door fps drops. Een nadeeltje van ati kaarten icm far cry 2.

ik heb btw ook de 4850.

[...]
Ik heb het ook bij fifa09 en tombraider underworld :) dus dan ligt het niet aan ati icm far cry denk ik. ik ga nog even kijken naar de pagefile msischien dat het daar wel aan ligt

That Is The Question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phorze
  • Laatst online: 07-04 13:29
rataplan2 schreef op woensdag 26 november 2008 @ 14:36:
[...]

Ik heb het ook bij fifa09 en tombraider underworld :) dus dan ligt het niet aan ati icm far cry denk ik. ik ga nog even kijken naar de pagefile msischien dat het daar wel aan ligt
Ik krijg met mijn huidige 7800GT ook framedrops in underworld, dit schijnt een driverissue te zijn volgens de underworld readme. Misschien is er ook zoeits aan de hand voor ati kaarten?

Zoals een paar posts hierboven zit ik ook met een dilemma, ik wil mijn 7800GT vervangen voor een 48xx kaart. Ik draai op een 939 x2 2.6ghz met een resolutie van 1280 x 1024. Als ik even google dan kom ik veel reacties tegen dat het juist op een lage resolutie een slecht idee is om met een "trage" proc te werken.

Wat ik altijd "geleerd ;) " heb is dat bij een hogere resolutie de CPU power juist belangrijker wordt.
Heeft het "bottleneck-wise" zin om te upgraden naar een 4850 of zelfs 4870?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een upgrade naar de 4850 zal zeker goed zijn, kan je tenminste lekker AA en AF aan zetten. Het probleem is verzadiging. Op een gegeven moment heb je zo veel grafische power over dat een snellere nemen geen nut heeft. Op hogere resolutie word er juist meer tax gelegd op de grafische power, terwijl de tax op de CPU vaak niet zo veel toe neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Ik heb vandaag een bijna nieuwe HD4850 gekocht voor het bedrag van een hd4830. Ik krijg hem morgen of vrijdag toegezonden. Hartelijk dank voor de informatie en ik zal zeker een berichtje plaatsen of het allemaal een beetje loopt.

Al ga ik beginnen met een game die nu ook weer niet zo veel vraagt: Bioshock!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

voor alle FC2 gamers met schokken:

Je kan dat schokken vrijwel helemaal elimineren door:
- ga naar: >Documents>My Games>Far Cry 2 folder, open up GamerProfile.xml
Edit de xml met notepad (let op wordwrap moet uitstaan, bij format)
Smoothness" and "Smoothness_Ironsight" moet je op 0 zetten ipv 1. (einde van de file)

Verder:
Edge Detect and Adaptive Anti Aliasing: gebruik ingame AA (edge en andere zijn heeel zwaar)
High Quality AF: herkend de game niet (zet app controlled)
Texture Preference: "High Quality" herkend de game niet (zet app controlled)
MipPap Detail Level: "High Quality" herkend de game niet (zet app controlled)

Catalyst A.I.: Normal werkt bij mij (3870x2) beter dan advanced, schijnt dat de kaart teveel optimalisaties probeert uit te voeren waardoor het onnodig zwaar word.

Verder kan je FC2 helemaal tweaken in de concole; typ help X en je krijgt alle info over X.
maxxfps zou ik alleen aanzetten in DX10, in DX9 haalt ie je fps zonder reden omlaag. (command in console)

Ik heb nu bijna alles perfect getweaked, kost +-15% fps. Ik zal de config file hier posten als ik klaar ben.
(Ik vind het gras dat spawned en schaduwen die zo duidelijk overlopen in HighQ heel lelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
Hmm ik heb vandaag een Sapphire 4850 512mb besteld,
zal deze erg inhouden op mijn 3800+ X2? Ik kan namelijk niet upgraden omdat ik nog op s939 zit...
Ik heb nog een oldskool crt monitor en speel eigenlijk alleen op 1280x1024 (soms 1600x1200 of juist lager)....
En dan heb ik het niet over 3dmark maar echte prestaties (fps).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phorze
spNk schreef op woensdag 26 november 2008 @ 16:28:
Hmm ik heb vandaag een Sapphire 4850 512mb besteld,
zal deze erg inhouden op mijn 3800+ X2? Ik kan namelijk niet upgraden omdat ik nog op s939 zit...
Ik heb nog een oldskool crt monitor en speel eigenlijk alleen op 1280x1024 (soms 1600x1200 of juist lager)....
En dan heb ik het niet over 3dmark maar echte prestaties (fps).
Haha, ik heb zojuist precies dezelfde vraag gesteld, heb dezelfde proc, zelfde resolutie. Het is even de vraag of het de investering waard is. ik denk dat een 4870 zowiezo al overkill is. Mijn 3800+ is overigens wel op 2.6Ghz geklokt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iska
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-05 16:51

Iska

In case of fire, use stairs!

Ik denk dat je het zeker wel zal gaan merken met een 4850 omdat veel games ook veel CPU vragen + dat je meer nodig gaat hebben door nieuwe GFX.. maar hij zal wel bij kunnen benen, je moet alleen geen topprestaties gaan verwachten bij Crysis etc.

-- All science is either physics or stamp collecting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klopt, maar wat er op de CPU gebeurt neemt niet veel toe als de grafische pracht omhoog word geschoven. De AI en Physics veranderd er weinig aan. Of die 5 mannetjes nu mooi geAAed zijn, maakt voor hun AI niet uit. Het maakt voor die vallende stenen ook niet uit hoe ze er uit zien. De val van die stenen moeten gewoon berekend worden.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 134818 op 26-11-2008 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
nja, ik heb m nu op 2.45ghz geklokt... mijn 7800GT kan zelfs cod4 niet fatsoenlijk spelen... of zal dat aan de cpu liggen? Geen idee waar cod4 t meest op leunt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Misschien is dit topic wel handig voor mensen met slome cpu's.
http://www.overclock.net/...-fps-hd4850-p4-541-a.html

Die kerel heeft een cpu score van 1000 in 3dmark06.. En verder door de cpu een kutscore..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nauw een X2 op 2.6 en zelfs 2.45 is een heel stuk sneller dan een P4 op 3.2ghz. Zeker omdat CoD4 gewoon gebruik maakt van dualcore.

@spNK
CoD4 zal een stuk lekkerder lopen op je HD4850. Met de airstrikes kan je een framedrop verwachten, verder valt het mee.

[ Voor 56% gewijzigd door Anoniem: 134818 op 26-11-2008 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
Anoniem: 134818 schreef op woensdag 26 november 2008 @ 17:20:
Nauw een X2 op 2.6 en zelfs 2.45 is een heel stuk sneller dan een P4 op 3.2ghz. Zeker omdat CoD4 gewoon gebruik maakt van dualcore.

@spNK
CoD4 zal een stuk lekkerder lopen op je HD4850. Met de airstrikes kan je een framedrop verwachten, verder valt het mee.
Oke, naja het zal sowieso wel beter lopen dan mn 7800GT, die kaart word gewoon oud...
Ik laat nog wel horen hoe het loopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phorze
spNk schreef op woensdag 26 november 2008 @ 18:38:
[...]

Oke, naja het zal sowieso wel beter lopen dan mn 7800GT, die kaart word gewoon oud...
Ik laat nog wel horen hoe het loopt :)
Ik ben benieuwd :Y)

Wat ik nou graag wil weten hoe groot die performance winst is vanaf een 7800GT.
En of een 4870 nog fps winst oplevert t.o.v 4850 in deze situatie.

EDIT:
Onderstaande uit het topic wat eerder gelinked was:
The 4850 is faster than a single 8800GT thus having a weaker CPU coupled with it won't be as big of a bottleneck in comparison to a P4/4850.

You'll see higher frames if you had a 9600GT, its less of a bottleneck than a 4850 to your processor. But, don't downgrade your videocard... Just upgrade your processor.
Dit geloof ik dus niet. Omdat de verhouding tussen je proc en je kaart zo groot is is de performance minder dan dat je er een tragere kaart in zou zetten?

[ Voor 39% gewijzigd door Phorze op 26-11-2008 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-05 11:51
Het verschil in FPS zal marginaal zijn tot op een bepaald niveau van resolutie en AA, maar de gemiddelde gamer heeft aan een 4850 meer dan genoeg.

[ Voor 4% gewijzigd door Sfinx- op 26-11-2008 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-05 01:39
Anoniem: 264799 schreef op woensdag 26 november 2008 @ 16:20:
voor alle FC2 gamers met schokken:

Je kan dat schokken vrijwel helemaal elimineren door:
- ga naar: >Documents>My Games>Far Cry 2 folder, open up GamerProfile.xml
Edit de xml met notepad (let op wordwrap moet uitstaan, bij format)
Smoothness" and "Smoothness_Ironsight" moet je op 0 zetten ipv 1. (einde van de file)

Verder:
Edge Detect and Adaptive Anti Aliasing: gebruik ingame AA (edge en andere zijn heeel zwaar)
High Quality AF: herkend de game niet (zet app controlled)
Texture Preference: "High Quality" herkend de game niet (zet app controlled)
MipPap Detail Level: "High Quality" herkend de game niet (zet app controlled)

Catalyst A.I.: Normal werkt bij mij (3870x2) beter dan advanced, schijnt dat de kaart teveel optimalisaties probeert uit te voeren waardoor het onnodig zwaar word.

Verder kan je FC2 helemaal tweaken in de concole; typ help X en je krijgt alle info over X.
maxxfps zou ik alleen aanzetten in DX10, in DX9 haalt ie je fps zonder reden omlaag. (command in console)

Ik heb nu bijna alles perfect getweaked, kost +-15% fps. Ik zal de config file hier posten als ik klaar ben.
(Ik vind het gras dat spawned en schaduwen die zo duidelijk overlopen in HighQ heel lelijk)
Eej thanx, best wel nuttige info :)

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

• Jamoru
  • Laatst online: 23-04 17:45
Snel vraagje:

Ik krijg vandaag mijn tweede 4870 binnen en nu vraag ik mij af wat over het algemeen een slimmere keuze is om als OS te nemen, Vista of XP? Heb al wel een aantal benches bekeken maar daarin staat vaak geen OS comparisation.

"There is only one success--to be able to spend your life in your own way."

• spNk
Tja, die keus is aan je zelf lijkt me... als je DX10 wilt ben je verplicht vista te gebruiken, zo niet dan zou ik voor XP gaan...

De crossfire performance onder vista schijnt beter te zijn. Ik kan daar zelf niets over zeggen, gezien ik geen crossfire heb.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 134818 op 27-11-2008 10:04 ]

• Snippertje
  • Laatst online: 30-05 12:20

Snippertje

Light up your life

Mijn CPU is kapot.. Nu moet ik een nieuwe uitkiezen. Ik twijfel tussen de E7300 of de E8400. Overklokken doe ik sowieso met beide. Maakt het een groot verschil tussen de twee in game performance? Ik heb verschillende benchmarks gekeken en beide klokken goed, maar in benchmarks is de E8400 altijd net iets sneller. In real world apps weet ik dit niet.

Mensen met ervaringen van zo'n processor icm een 4850? Ik game op een resolutie van 1920*1200.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

• GAIAjohan
Ik heb een E7300, en op 3,4GHz bottleneckt hij de HD4850 in 2 games tests van 3dmark06.

Haal atm 3100 cpu punten.

GRID draait @ full
1600*1200, 24AA, 16AF. >:)
80+fps :9

[ Voor 21% gewijzigd door GAIAjohan op 27-11-2008 12:36 ]

-The_Mask- schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 13:01:
[...]

Dan lijkt mij dat er wel een fan op mag. ;)
Zijn nu 3 fans geplaatst en de temperatuur is nu met zo' n 60c gedropt :)
Bijkomend voordeel dat nu de kaart behoorlijk overgeklokt kan worden
Nadeel is dat hij ipv fluisterstil nu blaast als een stofzuiger. Ga nu op zoek naar wat stillere fans.

@GAIAjohan;
24xAA en 80+fps op 1 4850? :?
Mijn 3870X2+E8400@4.25Ghz doet GRID ook wel goed maar hoger dan 4xAA (19*12 Vista32) gaat fps droppen onder de 60. (dips naar +-45)

Kan je je CCC instellingen nakijken voor dat resultaat? Ik ben benieuwd of je mipmap detail op quality op performance hebt staan en of dat IQ beinvloed.

Alvast bedankt!

• Bullus
@GAIAjohan
Denk niet dat dat je gem. fps is, maar waarschijnlijk een max fps?

Ik draai GRID ook full met vsync.
1680x1050
8xAA ingame + edge detect
58-61 fps.

Mipmap detail op quality of op performance zal geen 20fps ofzo voor zorgen.

|2600k|Asus 290|

• Whut?!
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

Whut?!

Huh?

Anoniem: 19058 schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 10:41:
Ik heb sinds kort een Gigabyte HD4850 (gv-r485mc-1gh om precies te zijn). Deze heeft een "multi core passive cooler" wat de temperatuur 7 graden lager zou krijgen als een actieve cooler. Ik merk hier echter bar weinig van: de idle temperatuur ligt rond de 84c en bij het gamen gaat deze naar een angstaanjagende >120c. Wat resulteert in signal loss (cod4 / cod5) en BSODs in Crysis. Overigens kan ik niet bewijzen dat cod4 en cod5 crashen vanwege het temperatuur probleem omdat ik lees dat veel meer mensen dit hebben. Crysis draait veel langer zonder te crashen, maar zowiezo lijkt een temp. van tegen de 130 mij niet gezond.

Kan iemand mij vertellen of ik te maken heb met een defecte kaart of ligt het aan mijn case, of iets anders? Ik heb een medion pc waar ik deze kaart dus heb ingestopt.
Hmmm, ik heb precies dezelfde kaart en in mijn Antec P182 kast wordt hij maar 45 graden idle en 65 tot 70 graden onder load. Er staat (nog) geen ventilator op gericht, maar als ik de kast open dan schiet de temperatuur zo met 20 graden omhoog.

• GAIAjohan
Bullus schreef op donderdag 27 november 2008 @ 14:26:
@GAIAjohan
Denk niet dat dat je gem. fps is, maar waarschijnlijk een max fps?

Ik draai GRID ook full met vsync.
1680x1050
8xAA ingame + edge detect
58-61 fps.

Mipmap detail op quality of op performance zal geen 20fps ofzo voor zorgen.
Max ligt op 100+. En ik kan zonder enig probleem vsync op 75Hz zetten zonder framedrops, en volgens ATITT blijft de fps 75. Heel soms even naar 73, maar zeker niet lager. :*)

Jij hebt wss je vsync op 60Hz staan, en daarom zitten je frames op 58-61..

[ Voor 6% gewijzigd door GAIAjohan op 27-11-2008 15:19 ]

Whut?! schreef op donderdag 27 november 2008 @ 14:35:
[...]

Hmmm, ik heb precies dezelfde kaart en in mijn Antec P182 kast wordt hij maar 45 graden idle en 65 tot 70 graden onder load. Er staat (nog) geen ventilator op gericht, maar als ik de kast open dan schiet de temperatuur zo met 20 graden omhoog.
70 graden is geen probleem voor een videokaart.

• Whut?!
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

Whut?!

Huh?

Anoniem: 134818 schreef op donderdag 27 november 2008 @ 15:26:
[...]

70 graden is geen probleem voor een videokaart.
Weet ik, het was wat referentiemateriaal :)

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:25

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Ik heb zojuist een Club3D HD4870 1GB Overclocked Edition besteld voor naast mijn bestaande Club3D HD4870 1GB Niet OC'ed. Ik heb verder een Intel Q9450 die draait op stock 2.66GHz. en 2x2GB DDR3 geheugen van Kingston op 1333MHz.

Moet ik de processor gaan overclocken zodat deze niet de bottleneck vormt?

Forever raver!
Specs: Workstation Server

• nedernakker
  • Laatst online: 16-11-2024
CaptainM schreef op donderdag 27 november 2008 @ 15:43:
Ik heb zojuist een Club3D HD4870 1GB Overclocked Edition besteld voor naast mijn bestaande Club3D HD4870 1GB Niet OC'ed. Ik heb verder een Intel Q9450 die draait op stock 2.66GHz. en 2x2GB DDR3 geheugen van Kingston op 1333MHz.

Moet ik de processor gaan overclocken zodat deze niet de bottleneck vormt?
om het maximale eruit te halen wel ja, mijn q9450 op stock met 4850 in CF scoort 14000+ op 3,2 haal ik bijna 19000.

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-04 23:54
Of iets een bottleneck is test je in echte toepassingen. Niet in 'simulaties' zoals 3DMark.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:25

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Ik zei ook niet dat ik met 3Dmark aan de gang ging (alhoewel ik t toch een keer ga draaien) maar eerder met games. Dat zijn toch echt de "applicaties" bij uitstek om dit te testen neem ik aan...

Trouwens nederakker... is dat in Vantage of in de normale 3dMark2006?

[ Voor 15% gewijzigd door Techno Overlord op 27-11-2008 16:58 ]

Forever raver!
Specs: Workstation Server

• nedernakker
  • Laatst online: 16-11-2024
dat is in 06, zou wel een relaxte score zijn voor vantage :P maar 3dmark is in dat opzicht geen simulatie, het geeft prima weer hoeveel meer data er verwerkt wordt, je gpu's kunnen het wel aanbieden, maar als je cpu het niet kan verwerken schiet het ook niet echt op, net als vol gas met de rem erop. in fps in spellen levert het me tussen de 10 en 50 fps meer op, afhankelijk van het spel en de resolutie, ik speel meestal op 1920x1200

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• Bullus
GAIAjohan schreef op donderdag 27 november 2008 @ 15:18:
[...]

Max ligt op 100+. En ik kan zonder enig probleem vsync op 75Hz zetten zonder framedrops, en volgens ATITT blijft de fps 75. Heel soms even naar 73, maar zeker niet lager. :*)

Jij hebt wss je vsync op 60Hz staan, en daarom zitten je frames op 58-61..
Dan draait de 4850 zeer goed met GRID.De 3870x2 had toen zelf moeite met de settings op max.
Je draait geen CrossfireX?

Dat begrijp ik dat ie dan op 60fps blijft, maar dat was ook geen vraag.

[ Voor 7% gewijzigd door Bullus op 27-11-2008 17:37 ]

|2600k|Asus 290|

• GAIAjohan
Bullus schreef op donderdag 27 november 2008 @ 17:32:
[...]

Dan draait de 4850 zeer goed met GRID.De 3870x2 had toen zelf moeite met de settings op max.
Je draait geen CrossfireX?

Dat begrijp ik dat ie dan op 60fps blijft, maar dat was ook geen vraag.
Nee, ik draai dit:
Afbeeldingslocatie: http://xs433.xs.to/xs433/08482/3dmarkff275.jpg.xs.jpg

Sapphire 4850 @ 718/1115
e7300 @ 3,4GHz
4GB Mem (XP ziet echter 3,5GB door 32bit)
2 Spinpoint F1 500GB schijfjes
:9

Anoniem: 157391

ff vraagje.

Ik ga 2 x Club3D HD4870 OC aanschaffen. Ik ben van plan te gaan overclocken (niet extreem). Is het aan te raden om er andere koelers op te zetten?

P: Intel Core 2 Duo E 8500
M: Asus P5Q Pro
G: Corsair 4GB DDR2-1066 Dominator

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 157391 op 27-11-2008 22:48 ]

Waarom neem je geen X2?

Anoniem: 157391

Omdat deze te betalen zijn en ik graag wil experimenteren met Crossfire. Is 1 kaart met X2 beter dan 2 "gewone" denk je?

Het verschil zou niet zo groot zijn, maar je moet bedenken dat je P5Q maar 2x 8 lanes naar elkaar toe hebben. Op hogere resolutie(1920x1200) kan het in sommige situaties het verschil toch redelijk oplopen.(tot wel zon 10%, al zijn de conclusies redelijk verdeeld). Maar overwegend is het meer omdat het iets zuiniger is, minder ruimte in neemt en zorgt dat er minder warmte in de kast komt. Verder is het ook gewoon crossfire hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
@ Calvaruso

Dat je bord 2x8 PCIE sloten heeft zou ik me niet zo druk over maken, in real life gaming merk je er niets van.

Als je niet van plan bent je kaart nog te voltmodden dan zou ik inmiddels ook geen losse HD4870's meer halen, maar gewoon deze nemen:

Afbeeldingslocatie: http://img2.abload.de/img/palitr700fattybim3u.jpg

Overgeklokte HD4870X2 met zeer degelijke koeling :)
Yeah, yeah I know, neemt drie sloten in beslag, maar goed ,het is wel een dijk van een kaart en wordt tenminste goed gekoeld :P ( ...en je kaart draait op 16xPCIE ;) )

[ Voor 25% gewijzigd door Demon_Eyez op 28-11-2008 10:24 ]

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:29
Ik heb mijn hd4850 net binnen, maar wil vooral mijn 2d clocks/voltage en fanspeeds wat terugdraaien. Is er een tooltje om dit eerst handmatig te testen voordat ik RBE erop loslaat en mijn kaart niet meer boot? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ati tray tools? Riva Tuner?

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 134818 op 28-11-2008 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
savale schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 10:30:
Ik heb mijn hd4850 net binnen, maar wil vooral mijn 2d clocks/voltage en fanspeeds wat terugdraaien. Is er een tooltje om dit eerst handmatig te testen voordat ik RBE erop loslaat en mijn kaart niet meer boot? :P
Ja, moet je de allerlaatste beta van Ati Tray Tools nemen, staat hier:

http://www.softpedia.com/...weak/ATI-Tray-Tools.shtml

Daarmee kan je de fan, clocks en voltages mee aanpassen :)

[ Voor 44% gewijzigd door Demon_Eyez op 28-11-2008 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:29
Thnx stukje safer dan iedere keer opnieuw flashen en hopen dat t nog werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Laatst online: 30-05 18:11

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik wilde jullie vragen om nu in deel 6 te posten :) :

Het ATi HD48XX Ervaringen Topic - Deel 6

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.