Ok ik heb een "klein" probleempje waar ik me al enige tijd aan stoor. Ik weet niet met 100% zekerheid of dit al eerder aan bod is gekomen, mijn kromme search commands hebben iig geen hits gegeven die nuttig waren.
Maar sinds ik mijn 4870 heb (de 1gb versie van sapphire) heb ik problemen met het afspelen van films op mijn televisie. Het probleem is namelijk dat ik om de zoveel tijd een soort van framerate drop heb tijdens het afspelen van films. Het maakt niet of het hier om HD films gaat of dat het om divxjes gaat. Op mijn main monitor heb ik hier geen last van maar op m'n televisie dus wel. Beiden zijn aangesloten met op m'n DVI porten uiteraard, televisie echter met een DVI > HDMI kabel.
Ik kan me niet heugen dat ik dit probleem had met m'n 260GTX. Ik heb meerdere codecs geprobeerd en geprobeerd van alles erover op te zoeken het heeft echter allemaal niet mogen baten.
Wat misschien niet geheel onbelangrijk is, ik gebruik voor m'n televisie meestal mediaportal, maar ook zonder mediaportal heb ik het probleem.
Klein detail vergeten, televisie is een fullhd scherm en heb meerdere HDMI porten gebruikt ook op m'n televisie.
Computer is krachtig genoeg in ieder geval daar kan het niet aan liggen. Laatste wat ik nu zometeen nog even kan proberen is om de bestanden op een andere schijf te zetten en vanaf daar afspelen, kan me echter niet voorstellen dat dit probleem zich alleen voordoet op m'n televisie en niet op m'n monitor.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, dat er misschien iemand is die het zelfde probleem heeft mogen ondervinden maar hier wel een oplossing voor heeft gevonden.
[
Voor 3% gewijzigd door
jrd op 25-11-2008 21:06
]