Het ATi HD48XX Ervaringen Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 28.518 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ownman
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-08 16:14
Demon_Eyez schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 19:42:
[...]
Ik las op Techpowerup forums dat DISP IO, MEM IO en SHADERCORE allemaal sensors zijn die in de GPU zelf zitten op verschillende plekken, en dus niet elders op het PCB.
Dus opzich zou het plaatsen van heatsinks op je ram chips en op het VRM gedeelte niet van invloed zijn op deze temperaturen. Kan wel kloppen want ik heb waterlkeling op m'n masterkaart en daar zijn de temps alemaal rond de 30, inclusief die van de GPU zelf.
M'n slave kaart heeft nog de meegeleverde Gainward GS koeler (waterblock is in bestelling) en daar zijn de temps allemaal rond de 45, ook al is de GPU temp zelf 38 graden.
Daaruit blijkt dat het waterblok dus voor veel lagere temps zorgt, en aangezien die alleen de core koelt, moeten de sensors wel uit de GPU zelf komen :)

Die grijze dingen zijn de chokes, ook aangeduid als coils en in het Nederlands bekend als 'spoelen'.
A choke is an inductor designed to have a high reactance to a particular frequency when used in a signal-carrying circuit.
Op oudere kaarten kon je duidelijk zien dat het spoelen waren, maar tegenwoordig zijn ze verpakt en zien ze er vierkant uit en niet meer zo'n rond geval met koperdraad erom heen gewikkeld.
Met overvolten van de kaart worden ze niet veel warmer (de MosFets wel)

En pas op met het eraf halen van vastzittende heatsinks, want je kan ze er af trekken als je niet uitklijkt zoals hier te lezen is:
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=201882

[afbeelding]

[...]
Juist met overklokken laat de P45 z'n tanden zien. Ik draai hier met een P45 en die doet een fsb van 600MHz. Anderen doen 650Mhz. Dat moet ik een X38 nog zien doen en er zijn maar weinig X48's die dit doen.
Die P45 is een 60nm chip, X38 en X48 zijn nog op 90nm gebakken. De P45 komt veel verder met minder voltage en wordt veel minder warm. Wat dat betreft hebben ze die P45 veel te goed gemaakt bij Intel. ;)

Ligt er wel aan welk mobo je neemt. Ik zie de P45 Asus borden over het algemeen niet erg hoog komen, DFI daarentegen wel. Maar goed, de X38 en X48 van DFI kwamen over het algemeen ook al wat hoger dan de concurrentie.

Viss heeft het WR Pi in handen, niet voor niets gedraait op een P45 bord :)
Bedankt voor je elaborate verhaal, ik weet dat de verschillende sensors allemaal op de chip zitten maar dat betekent niet dat een van allen stuk kan zijn, maar je had mijn verhaal verkeerd begrepen, ik heb al meerdere koelers gehad en de temperaturen hebben altijd zo gevarieerd dus ik denk dat het niet aan de montage ligt.

Mooi dat ik nu weet dat het spoelen zijn maar volgens mij hebben die heel weinig weerstand (zo ver ik weet zijn spoelen opgerold koperdraad en dat produceert minder warmte dan bijv. mosfets zoals jij al zei), dus hebben die ook minder koeling nodig. En dus is mijn koeling daar wel voldoende, denk jij dat de koeling die ik heb (op de mosfets), voldoende is om het voltage met zeg 0.05-0.1 volt te verhogen (geen fysieke mods, alleen bios/ATT)?

En over je link over die chockes: zoiets dacht ik al dat zou gebeuren als je te veel moeite zou doen dus dat heb ik ook maar niet gedaan, als ik ze verwijder zal ik dat met een scroevendraaier oid ertussen doen en dan heel rustig los masseren.

[ Voor 3% gewijzigd door The_Ownman op 08-11-2008 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filipy23
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-09 23:55
Hoi,

Ik ik heb een HD4850 (en voor het eerst een ATI kaart....) en ik ving ergens op dat ik met behulp van het Catalyst Control Center mijn FAN speed zou moeten kunnen terugschroeven. Idle wordt de GPU maar 34 graden dus die fan speed zou om laag moeten kunnen, maar hoe?

Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ownman
filipy23 schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 21:04:
Hoi,

Ik ik heb een HD4850 (en voor het eerst een ATI kaart....) en ik ving ergens op dat ik met behulp van het Catalyst Control Center mijn FAN speed zou moeten kunnen terugschroeven. Idle wordt de GPU maar 34 graden dus die fan speed zou om laag moeten kunnen, maar hoe?

Help!
Bij ATI Overdrive in de nieuwste Catalyst Control Center, driverversie 8.10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filipy23
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-09 23:55
The_Ownman schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 21:15:
[...]

Bij ATI Overdrive in de nieuwste Catalyst Control Center, driverversie 8.10.
Juist, dan moet ik concluderen dat op de DVD van Sapphire deze versie dus niet staat. Ik ga hem snel downloaden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 20:40
The_Ownman schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 20:06:
[...]

Bedankt voor je elaborate verhaal, ik weet dat de verschillende sensors allemaal op de chip zitten maar dat betekent niet dat een van allen stuk kan zijn, maar je had mijn verhaal verkeerd begrepen, ik heb al meerdere koelers gehad en de temperaturen hebben altijd zo gevarieerd dus ik denk dat het niet aan de montage ligt.

Mooi dat ik nu weet dat het spoelen zijn maar volgens mij hebben die heel weinig weerstand (zo ver ik weet zijn spoelen opgerold koperdraad en dat produceert minder warmte dan bijv. mosfets zoals jij al zei), dus hebben die ook minder koeling nodig. En dus is mijn koeling daar wel voldoende, denk jij dat de koeling die ik heb (op de mosfets), voldoende is om het voltage met zeg 0.05-0.1 volt te verhogen (geen fysieke mods, alleen bios/ATT)?

En over je link over die chockes: zoiets dacht ik al dat zou gebeuren als je te veel moeite zou doen dus dat heb ik ook maar niet gedaan, als ik ze verwijder zal ik dat met een scroevendraaier oid ertussen doen en dan heel rustig los masseren.
Met al die sinks op het VRM gedeelte zit het wel snor qua koeling. Ik heb het nagenoeg op dezelfde manier gesinkt, en met exact dezelfde heatsinks. Die 0.1v lijkt me zeker geen probleem. zorg wel dat er een luchtstroom aanwezig is. Ik heb zelf een low rpm 80mm fan haaks op het achterste gedeelte van m'n kaart gericht.

De beste manier om dat soort plak heatsinks van je kaart te krijgen, is de kaart een nacht in de vriezer te leggen. Dan wordt plakt de lijm een stuk minder en zou je het beter los moeten krijgen. Wat je ook kan doen is een bus perslucht nemen, en deze dan onderste boven houden en op de heatsink richten. Dan kan je een klein gedeelte bevriezen door de ijskoude lucht (of is het juist gas?) die uit je bus komt.
Ik zou nog wel steeds heel voorzichtig te werk gaan en de sink langzaam los masseren.
Met een schroevendraaier zou ik oppassen, stel dat je uit schiet , leuke kras over het PCB of erger. :X

[ Voor 6% gewijzigd door Demon_Eyez op 09-11-2008 00:21 ]

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:08

KneoK

Not in a million lightyears

Demon_Eyez schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 19:25:
[...]
Dat was dus precies m'n punt, die paar % verschil merk je niet als je aan het gamen bent op een P45, zeker niet met 2xHD4850 en niet met 2xHD4870 zoals jij nu ook weer bevestigt, zelfs op een hoge resolutie. :)

Met 2x een HD4870X2 zal je zelfs eerder gebottlenecked worden door je CPU dan door de PCIe sloten.
Je zal inderdaad dan voor de beste ongelimiteerde performance moeten gaan kijken naar een X58 systeem.
Ach, als je geld hebt voor twee HD4870X2's dan heb je ook geld voor een i7 rig :P

Ik zit zelf met een 22"scherm op 1680x1050 Dus met twee 512mb HD4850's zit ik precies goed :)
Als ik een 24" scherm op 1920x1080 zou hebben gehad, had ik twee 1024mb HD4870's genomen
Ik heb 2x de 512MB variant en ik merk op 1920x1200 echt geen performance verschil met 4xAA en 16xAF. Ik denk dat ik vanaf 8xAA een beetje gebottleneckt ga worden, maar dat vond ik het vervangen van mijn eerste kaart en het aanschaffen van 2x 1GB (of X2) echt niet waard.

Ati is gewoon goed bezig :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
filipy23 schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 13:58:
[...]

Ik heb een computer gekocht met een Sapphire HD4850 512 MB Dual Slot (op aanraden van tweakers). Ik ben nu bezig het ding te installeren, maar die kaart maakt inderdaad een takke-herrie. Ik heb gelezen dat hij standaard op 100% fan speed draait, maar als ik tekstverwerk zou ik graag hebben dat ie wat langzamer gaat. Hoe raden jullie aan om de fanspeed te regelen? En kan het eventueel via de bios? Want ik gebruik zowel Windows XP 64 als Ubuntu 8.10 64.

Ik lees hier en daar wat comments over CCC en Rivatuner, maar wat CCC betreft, ik kan daar nergens iets over vinden en de Rivatuner is volgens wiki vooral voor Nvidia kaarten. Wat raden jullie aan?

Mijn verdere specs zijn:
Asus M3A78 Mobo
AMD 4850e 2.5 Ghz processor met een Artic Cooling 64 fan erop
Sapphire HD4850 DS
2x 2GB Kingston PC6400 DDR2 RAM
Samsung F1 1TB HD
Hij draait bij mij althans niet standaard op 100% alleen bij het opstarten en je kan tevens zoals hier boven gezegt gebruik maken van de 8.10 drivers van ATI daar zit een fan control optie in en hem op bijvoorbeeld 20% zetten dat is voor de meeste wel genoeg.

Of het via de BIOS kan dat weet ik niet zeker want daar heb ik zelf nog niks mee gedaan maar denk dat dat er wel in zit. Maar via de CCC gaat voor windows althans prima.

[ Voor 6% gewijzigd door WeAreLegion op 09-11-2008 01:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01:17
Ultraman schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 16:49:
Met die heatsink en fan er op kan hij een beetje extra voltage vast wel hebben.

Even puur uit interesse omdat mij hier iets opvalt aan mijn Sapphire HD4850 met Arctic Accelero S1 passief, met aardig wat airflow in de case. Wat zijn jouw temperaturen bij de Sensors van GPU-Z? En dan heb ik interesse naar de 3 diodes genaamd DISPIO, MEMIO en SHADERCORE.
Want mijn GPU Temp, DISPIO en SHADERCORE idlen op 36 graden nu, terwijl mijn MEMIO op 47 graden zit. Het blok van mijn Accelero S1 maakt voor zover ik kan zien prima contact en er zit een evenredig uitgestreken laagje Arctic Silver 5 op, dus volgens mij zit dat allemaal wel snor. Ding is ook keurig stabiel verder op de stock speed, overclock nog niet aan begonnen, ding performed nog voldoende voor mij op stock.

Nou lees ik dat de MEMIO bij wel meer mensen wat hoger is, maar eigenlijk ben ik wel benieuwd wat de ervaringen hier zijn. Zeker als ik jou op eenzelfde manier bezig zie met andere onderdelen.

offtopic:
Misschien trouwens een idee om terug te linken naar de oude delen van deze reeks in de topicstart, dat maakt het zoeken in de geschiedenis een stukje makkelijker.
Mijn HD4850 Dual Slot van Sapphire idlet op +/- 42 graden. Hierbij is alles gelijk of er zit 1 graadje verschil tussen.
Onder load is MEMIO ongeveer 5graden warmer bij clocks van 700/1050.. Had Mem op 1080 staan, maar kreeg toen vreemde bomen in GTR Evo (Slechts 1 type boom was vreemd). Verder niks vreemds ofzo, vraag me eigenlijk af of het niet gewoon een laadfoutje van het circuit was.. Verder geen vreemde blokjes of kleuren ofzo. Grid draait 1600*1200 full 24AA 16AF met 80fps..

Memio is op 1050 max 81graden hier. En op 1080 zal ie vast niet ineens 100graden zijn (dacht nml dat dat de max was). maargoed..

@hierboven:
In idle draait ie op 37% in catalyst 8.9 Wanneer ie 75graden heeft bereikt draait ie 75%. Hoger komt ie bij mij niet.

[ Voor 3% gewijzigd door GAIAjohan op 09-11-2008 06:25 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Laatst online: 11-09 11:31

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik heb met mijn 4850 en Ati 8.10 een vreemd probleem dat VSync ondanks dat ik hem disabled heb in CCC, toch aanschiet waarbij het 3D gevoel veel minder wordt, het gevoel van lag en echt goed mikken bij shooters zit hem er dan ook niet meer in. Herinstallatie van de drivers en CCC helpt niet.

Ik zie dat ik niet de enige ben: http://forum.guru3d.com/showthread.php?t=268500

[ Voor 12% gewijzigd door n00bs op 09-11-2008 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Hmmm dat met die vsync komt me wel bekend voor inderdaad dat heb ik volgens mij ook soms in sommige games wel en in andere weer niet ondanks dat het inderdaad in de CCC uitstaan. Ik heb ddriveres weggehaald opnieuw geinstalleerd, in register gekeken maar kon niks vinden. Misschien dat het opgelost word bij nieuwe drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsky
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 19:32
ik post het hier ook nog even.:

Al meer mensen een verschil in versies ontdekt van de club3d ati 4870 oc version? Mijn 1ste kaart was defect dus weer snel terug gestuurd, maar mijn nieuwe heeft geen ledjes meer, en deze heeft een andere plaatsing van onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
[...]
Ik las op Techpowerup forums dat DISP IO, MEM IO en SHADERCORE allemaal sensors zijn die in de GPU zelf zitten op verschillende plekken, en dus niet elders op het PCB.

Maar dat klopt dus niet. Bij Memio weet ik zeker dat het gemeten wordt bij de VRM's heb namelijk laatst nog bij iemand dat koelblokje opnieuw erop gezet en dat scheelde 40C.

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Powrskin schreef op zondag 09 november 2008 @ 14:14:
[...]

Maar dat klopt dus niet. Bij Memio weet ik zeker dat het gemeten wordt bij de VRM's heb namelijk laatst nog bij iemand dat koelblokje opnieuw erop gezet en dat scheelde 40C.
Hmm, ik heb het ook maar van de maker van GPU-Z zelf. Volgens hem zitten alle sensors in de GPU.

Dit is een kwoot van Wizard himself, de maker van ATiTool en GPU-Z:
yep the problem is that your cooler is making uneven contact with the die. since the memio sensor is not located in the middle of the die it wont get cooled as well if the baseplate isnt sitting right on the core

Even los van wat 'ie zegt over goed contact maken, de sensor zit dus wel degelijk in de GPU zelf.
MEMIO is de temp van de memory controller en die zit nog altijd in de GPU.

Nog wat meer info over de drie sensors:
GPU DISPIO - GPU (meaning GPU chip itself) DISPlay Input/Output; this would be part of GPU core that is responsible for communication with components that lead to your monitor (display)
GPU MEMIO - GPU MEMory Input/Output; meaning this is the temperature of the memory controler that is a part of GPU chip
GPU SHADERCORE - well, not much to explain :)

Op een HD4870 heb je dan nog VDDC Slave 1/2/3:
the vddc slave temps are the temperatures of the 3 pwm phase controllers on the card.

Btw, ik heb het uit een topic op Techpowerup waar iemand ook al met een S1 problemen heeft met een hoge MEMIO, net zoals hier eerder werd gemeld.
http://forums.techpowerup.com/showthread.php?t=68404

Heb nog even zitten googelen maar ik kom toch vooral verhalen tegen dat MEMIO hoog is met after market coolers waarna deze na een refitt weer op normale waarden is. Dus hoogst waarschijnlijk toch een contact probleem.
http://www.ocforums.com/showthread.php?t=580255

[ Voor 14% gewijzigd door Demon_Eyez op 09-11-2008 15:09 ]

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05 19:41
Zijn er toevallig 4870 gebruikers met de far cry 2 hotfix die ook in eens problemen hebben met MSN software?
De hotfix is de laatste driver die ik geinstalleerd heb en mijn chat windows 'verdwijnen' at random lijkt het.
Als dit gebeurt terwijl ik actief chat dan zie ik het window even flickeren (alsof je deze snel open en dicht klapt) waarna deze compleet verdwijnt.
De contact list blijft normaal zichtbaar maar ik kan vanaf dat moment geen chat vensters meer openen, een msn restart is het enige dat helpt.

Ik heb net ook nog msn geupdate naar een nieuwere versie, maar dat mocht niet baten.

Het zou kunnen dat het niet aan de graka drviers ligt, maar het leek mij de meest logische boosdoener, helemaal sinds ik na de hotfix geen andere systeem drivers heb geinstalleerd.

Mijn rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ownman
Demon_Eyez schreef op zondag 09 november 2008 @ 15:01:
[...]

Hmm, ik heb het ook maar van de maker van GPU-Z zelf. Volgens hem zitten alle sensors in de GPU.

Dit is een kwoot van Wizard himself, de maker van ATiTool en GPU-Z:
yep the problem is that your cooler is making uneven contact with the die. since the memio sensor is not located in the middle of the die it wont get cooled as well if the baseplate isnt sitting right on the core

Even los van wat 'ie zegt over goed contact maken, de sensor zit dus wel degelijk in de GPU zelf.
MEMIO is de temp van de memory controller en die zit nog altijd in de GPU.

Nog wat meer info over de drie sensors:
GPU DISPIO - GPU (meaning GPU chip itself) DISPlay Input/Output; this would be part of GPU core that is responsible for communication with components that lead to your monitor (display)
GPU MEMIO - GPU MEMory Input/Output; meaning this is the temperature of the memory controler that is a part of GPU chip
GPU SHADERCORE - well, not much to explain :)

Op een HD4870 heb je dan nog VDDC Slave 1/2/3:
the vddc slave temps are the temperatures of the 3 pwm phase controllers on the card.

Btw, ik heb het uit een topic op Techpowerup waar iemand ook al met een S1 problemen heeft met een hoge MEMIO, net zoals hier eerder werd gemeld.
http://forums.techpowerup.com/showthread.php?t=68404

Heb nog even zitten googelen maar ik kom toch vooral verhalen tegen dat MEMIO hoog is met after market coolers waarna deze na een refitt weer op normale waarden is. Dus hoogst waarschijnlijk toch een contact probleem.
http://www.ocforums.com/showthread.php?t=580255
Als het een contactprobleem is wordt het toch maar eens lappen voor mijn HR-03GT hoewel het niet veel uitmaakt blijf je een tweaker. :P

Maar ik blijf het raar vinden, heb al meerdere keren een koeler gemonteerd op de 4850 en alle keren was er sprake van een hoge MEMIO, maar zoals je al zegt is het bij veel mensen opgelost na een refit, en omdat het niet in het midden van de chip zit maakt het makkelijker slecht contact.

Ik had nog even een vraagje: is het mogelijk om mijn 120mm Nexus PWM ventilator aan te sluiten op de gpu fan-aansluiting (na het solderen van de header ofc), zonder dat deze incorrecte PWM frequenties etc. heeft, vermogen is geen probleem denk ik, stock fan is 12V/0.4A en de Nexus 12V/0.3A.

Hier nog even een screen van mijn GPU idle en stressed met ati tool, het is hier wel koud, zo'n 17 graden dus dat is lekker.
Afbeeldingslocatie: http://i14.photobucket.com/albums/a323/Pierre123/GPU-ZIdleStressed10OC167AMB.jpg
MEMIO 3-5 warmer maar ik maak me geen zorgen, zal wel gaan lappen en kijken of alles dan dropt naar SHADERCORE temperatuur maar volgens mij is die sensor gewoon niet lekker.

[ Voor 14% gewijzigd door The_Ownman op 11-11-2008 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij is het iets anders, kijk hier maar. Maar bij de stock koeler is het ook al zo. Bij de S1 ziet het er het zelfde uit als bij de stockkoeler.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2388/2783596899_a362115aca.jpg?v=0

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2008 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

marko77 schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 00:17:
Zijn er toevallig 4870 gebruikers met de far cry 2 hotfix die ook in eens problemen hebben met MSN software?
De hotfix is de laatste driver die ik geinstalleerd heb en mijn chat windows 'verdwijnen' at random lijkt het.
Als dit gebeurt terwijl ik actief chat dan zie ik het window even flickeren (alsof je deze snel open en dicht klapt) waarna deze compleet verdwijnt.
De contact list blijft normaal zichtbaar maar ik kan vanaf dat moment geen chat vensters meer openen, een msn restart is het enige dat helpt.

Ik heb net ook nog msn geupdate naar een nieuwere versie, maar dat mocht niet baten.

Het zou kunnen dat het niet aan de graka drviers ligt, maar het leek mij de meest logische boosdoener, helemaal sinds ik na de hotfix geen andere systeem drivers heb geinstalleerd.
Ik heb veel problemen gehad met de hotfix in andere spellen dan Far Cry 2. In andere software leek het allemaal wel koek en ei, maar vrijwel elk spel buiten FC2 gaf ctd's, lockups, bluescreens.

8.11 beta werkt tot nu toe prima, ook in FC2. Zit dus met smart op de WHQL's te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marko77
thanx, ik ga 8.11 even uitproberen, wellicht dat dat uitkomst biedt.

Mijn rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 18:01
Ik heb net mijn Sapphire HD4830 binnen gekregen! Besteld via pixmania, werkt top! Maar maakt toch een pokkeherrie!!!! Niet te geloven.

Ik heb CCC 8.10 geinstalleerd, maar ik kan nergens de fanspeed control vinden!

Wie kan mij helpen om het geluid omlaag te krijgen?

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nolani
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-09 12:10
Op het sleuteltje klikken bij ati overdrive?

Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Rainesh schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 16:53:
Ik heb net mijn Sapphire HD4830 binnen gekregen! Besteld via pixmania, werkt top! Maar maakt toch een pokkeherrie!!!! Niet te geloven.

Ik heb CCC 8.10 geinstalleerd, maar ik kan nergens de fanspeed control vinden!

Wie kan mij helpen om het geluid omlaag te krijgen?
Je moet naar tabblad overdrive daar moet je op dat sleuteltje klikken dan accepteren en dan kan je onder je mem en geheugen opties de fan speed wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 18:01
WeAreLegion schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 16:59:
[...]

Je moet naar tabblad overdrive daar moet je op dat sleuteltje klikken dan accepteren en dan kan je onder je mem en geheugen opties de fan speed wijzigen.
Juist. dat is het probleem nou juist....hij staat er niet tussen bij Overdrive!

Ik heb mn drivers geupdate naar ATI 8.11 RC1 en nu staat ie wel tussen...volgens Overdrive staat ie nu op 15% Fanspeed en dat maakt al een herrie zeg! Denk dat ik dan maar een andere cooler erop moet zetten...:(

Red Alert 3 ziet er nu stukken mooier uit!!! Geweldig, alleen ik heb tot nu toe 3 kritiekpuntjes:

1) Ik krijg nu afentoe corruption in mn beeld als ik HD-films aan het kijken ben, tearing maybe?
2) Geluidsniveau...
3) Red Alert 3 gaat nu als een razende!! Mn units rennen nu echt over het veld heen, terwijl ik eerst gewoon een normale game-speed gewend ben...vage shit

[ Voor 47% gewijzigd door Rainesh op 11-11-2008 17:48 ]

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand eigenlijk al wanneer de definitieve CCC 8.11 uitkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyCP
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-08 13:37
Ik ben sinds kort de eigenaar van een Club3D HD4870 512 MB Overclocked Edition. Direct toen ik hem binnen kreeg heb ik de koeler vervangen door een ietswat stillere en beter koelende Zalman VF1000LED VGA koeler, met als gevolg dat de GPU (volgens GPU-Z) lekker koel blijft. De VDDC temperaturen zijn echter aan de hoge kant: in spellen lopen ze al gauw op naar 95-105 graden C. Nu heb ik gelezen dat de VDDCs tot 120 graden C moeten horen blijven te werken, maar toch maak ik mij hier toch wel een beetje zorgen om. Zijn er hier meer mensen die zulke hoge temperaturen meten?

>>>insert witty remark here<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ownman
TommyCP schreef op woensdag 12 november 2008 @ 10:46:
Ik ben sinds kort de eigenaar van een Club3D HD4870 512 MB Overclocked Edition. Direct toen ik hem binnen kreeg heb ik de koeler vervangen door een ietswat stillere en beter koelende Zalman VF1000LED VGA koeler, met als gevolg dat de GPU (volgens GPU-Z) lekker koel blijft. De VDDC temperaturen zijn echter aan de hoge kant: in spellen lopen ze al gauw op naar 95-105 graden C. Nu heb ik gelezen dat de VDDCs tot 120 graden C moeten horen blijven te werken, maar toch maak ik mij hier toch wel een beetje zorgen om. Zijn er hier meer mensen die zulke hoge temperaturen meten?
Hoe zit het met de koeling op de VDDCs? Ik zou ze wel goed koelen want dat verhoogt de levensduur en overclockability, maar ik denk dat het wel goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyCP
The_Ownman schreef op woensdag 12 november 2008 @ 12:54:
[...]

Hoe zit het met de koeling op de VDDCs? Ik zou ze wel goed koelen want dat verhoogt de levensduur en overclockability, maar ik denk dat het wel goed gaat.
Ik heb de originele heatsink er op laten zitten (te zien op dit plaatje, de onderste koperen strip).

[ Voor 3% gewijzigd door TommyCP op 12-11-2008 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ownman
Ik zie het, ik zou eventueel proberen hem eraf te halen, goed schoonmaken met aceton en daarna goede koelpasta ertussen te doen en eventueel hem vast te zetten met schroeven, wordt het veel warmer dan met de stock cooler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet niet of deze al bekend is, maar als je problemen hebt met je ATI 4870 of 4850 kaart. check deze link even:

http://forums.amd.com/gam...adid=100973&enterthread=y

Voor mij lost dit het probleem op dat in een game het scherm willekeurig op zwart springen en het de game hangt. De ene keer binnen 5 min en soms pas na 10min.. Heeft dus met automatisch switchen van de 500Mhz binnen de OS gui en de in game freq (in mijn geval 850Mhz ) temaken. zie link voor details.

Zelf heb ik een Club3D 4870 OC en heb nog geen bios update gevonden, dus gebruik de RivaTuner tool waar naar verwezen wordt. Alles werkt nu perfect. ( als iemand nog een link weet naar een bios update )

Suc6 !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyCP
The_Ownman schreef op woensdag 12 november 2008 @ 14:29:
Ik zie het, ik zou eventueel proberen hem eraf te halen, goed schoonmaken met aceton en daarna goede koelpasta ertussen te doen en eventueel hem vast te zetten met schroeven, wordt het veel warmer dan met de stock cooler?
Om heel eerlijk te zijn weet ik niet wat de temperaturen met de stock cooler zijn, maar aangezien deze qua ontwerp vrijwel gelijk is aan de Zalman VF1000 denk ik niet dat ze anders zullen zijn. Dat van die koelpasta is een goede tip, ik heb hier een tube Arctic Silver 5 liggen die ongetwijfeld beter presteert dan de pasta (of thermal pad) die er nu tussen zit. Bedankt voor deze suggestie.

Is aceton op de kaart trouwens wel een goed idee? Mijn ervaring is namelijk dat sommige plastics erg slecht tegen aceton kunnen. Ikzelf gebruik vaak ethanol of isopropanol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Laatst online: 11-09 14:25

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Verwijderd schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 23:08:
weet iemand eigenlijk al wanneer de definitieve CCC 8.11 uitkomt?
Ik gok op vandaag rond 20:30. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobnofski
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 12 november 2008 @ 15:04:
Weet niet of deze al bekend is, maar als je problemen hebt met je ATI 4870 of 4850 kaart. check deze link even:

http://forums.amd.com/gam...adid=100973&enterthread=y

Voor mij lost dit het probleem op dat in een game het scherm willekeurig op zwart springen en het de game hangt. De ene keer binnen 5 min en soms pas na 10min.. Heeft dus met automatisch switchen van de 500Mhz binnen de OS gui en de in game freq (in mijn geval 850Mhz ) temaken. zie link voor details.

Zelf heb ik een Club3D 4870 OC en heb nog geen bios update gevonden, dus gebruik de RivaTuner tool waar naar verwezen wordt. Alles werkt nu perfect. ( als iemand nog een link weet naar een bios update )
Ik heb de nieuwe versie van deze kaart en heb dit probleem helemaal niet. Nu weet ik niet of het puur en alleen aan deze laatste versie ligt of aan het feit dat ik CCC niet gebruik. Ik heb alleen de driver geinstalleerd, daarna AtiTrayTools en toen hotfix 2. Met ATT kun je makkelijk ingame je temps en snelheid zien dmv de OSD en het was me al opgevallen dat de kaart switched naar 500Mhz als er een cutscene wordt afgespeeld of een level wordt geladen. Maar er is nog nooit een game door gecrashed.

Edit
@KneoK

Video BIOS Information:
Version 011.003.000.001
Date 2008/09/08 06:58

[ Voor 3% gewijzigd door Bobnofski op 12-11-2008 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Is dat een educated guess of sarcasme ? :+

Ik zit namelijk echt met smart te wachten op de WHQL's, de beta's draaien al als een tiet maar laten STALKER CS af en toe in de stress schieten, dat doen de 8.10's weer niet, maar daar draaien andere spellen weer niet zo lekker op (in CrossfireX in ieder geval).

@Bobnofski hierboven >>> Ik gok dat de nieuwere versies ook een nieuwere bios met fix bevatten.

En als we dan toch bezig zijn :)
@TommyCP iets verder hierboven >>> Aceton lijkt me inderdaad niet zo'n goed plan, erg aggressief spul. Ik gebruik meestal wasbenzine of terpentine (ook aggressief, maar na een koeler of 15 opnieuw te hebben gemonteerd (vaak dezelfde) heb ik nog geen enkel probleem gezien).

[ Voor 30% gewijzigd door KneoK op 12-11-2008 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyCP
The_Ownman schreef op woensdag 12 november 2008 @ 14:29:
Ik zie het, ik zou eventueel proberen hem eraf te halen, goed schoonmaken met aceton en daarna goede koelpasta ertussen te doen en eventueel hem vast te zetten met schroeven
Helaas, ik krijg de heatsink die op de VDDC's zit niet los; hij zit werkelijk muurvast. Waarschijnlijk is hij vastgelijmd. Ik denk dat ik er maar een extra fannetje op monteer. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zet er eerst eens een Föhn op, zodat ie warm is, dan met lichte draai bewegingen wrikken, dan zal ie wel los gaan.... zo werkt het tenminste bij processors.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2008 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Ik zou er maar mee oppassen. Weet hoe klein die chips zijn? Die hebben dus ook heel klein contact oppervlak met het PCB waardoor je ze er makkelijk af kan trekken als je niet oppast.

idd eerst goed verwarmen met een fohn en lukt het dan nog niet dan zou ik er gewoon mee kappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ownman
TommyCP schreef op woensdag 12 november 2008 @ 20:20:
[...]

Helaas, ik krijg de heatsink die op de VDDC's zit niet los; hij zit werkelijk muurvast. Waarschijnlijk is hij vastgelijmd. Ik denk dat ik er maar een extra fannetje op monteer. :/
Had ik met de 4850 stock cooler ook, die zit met thermal pads vast, beetje loswrikken enzo gaat dan nog goed, maar met zo'n kleine heatsink zou ik voorzichtig zijn beetje wrikken etc. na verwarmt te hebben, je moet met je kracht wel rekening mee houden dat het gevoelige hardware is, Demon_Eyez heeft eerder gelinkt dat iemand zijn heatsink wat te goed heeft losgerukt en zo componenten meekwamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyCP
Verwijderd schreef op woensdag 12 november 2008 @ 20:28:
Zet er eerst eens een Föhn op, zodat ie warm is, dan met lichte draai bewegingen wrikken, dan zal ie wel los gaan.... zo werkt het tenminste bij processors.
Nope, hij komt nog steeds niet los. En meer kracht ga ik ook niet zetten, want ik wil de boel niet beschadigen. Jammer maar helaas (pindakaas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 17:51

Arfman

Drome!

Iemand meer last dat het water in COD5 - World at War er nogal vreemd uitziet? Ik gebruik Catalyst 8.10 met FC2 hotfix op een 4870X2.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• cubuz
  • Laatst online: 19-08 16:27
Arfman schreef op woensdag 12 november 2008 @ 22:37:
Iemand meer last dat het water in COD5 - World at War er nogal vreemd uitziet? Ik gebruik Catalyst 8.10 met FC2 hotfix op een 4870X2.
Probeer 8.11 eens, die is net uit....

• Demon_Eyez
TommyCP schreef op woensdag 12 november 2008 @ 21:57:
[...]

Nope, hij komt nog steeds niet los. En meer kracht ga ik ook niet zetten, want ik wil de boel niet beschadigen. Jammer maar helaas (pindakaas).
Richt er anders eens nog een andere fan op, bijvoorbeeld een 80mm fan. Ik denk dat je te weinig airflow hebt. Heb je al aan de VDDC heatsink zelf gevoeld , wordt 'ie wel warm/heet?

• TommyCP
Demon_Eyez schreef op donderdag 13 november 2008 @ 10:19:
[...]
Richt er anders eens nog een andere fan op, bijvoorbeeld een 80mm fan. Ik denk dat je te weinig airflow hebt. Heb je al aan de VDDC heatsink zelf gevoeld , wordt 'ie wel warm/heet?
Ja, in spellen wordt hij zo heet dat je hem niet langer dan een tel vast kunt houden. De airflow over de heatsink is met zowel de stock fan als met de Zalman VF1000 minimaal, ik zal daarom eens kijken of ik een klein fannetje op de heatsink kan monteren.

• GAIAjohan
Zou iemand me kunnen vertellen wat voor fouten dit zijn:
Afbeeldingslocatie: http://xs433.xs.to/xs433/08456/special_tree830.jpg.xs.jpg

Die bomen deugen niet helemaal. Zou dit het gevolg zijn van memory dat te hoog geklokt is? Ik heb nml nooit zulke vreemde artifacts gezien. Normaal kreeg ik altijd vreemde kleuren overal..
Ook is het slechts 1 type boom die niet deugt.. Of zou het een laadfoutje zijn, omdat het slechts 1 boom is die niet deugt...
Clock waren hier 1070 mem, 700gpu.
Temps:
GPU 75graden load
Mem: 82graden load
Graka: HD4850 Sapphire

[ Voor 11% gewijzigd door GAIAjohan op 13-11-2008 20:37 ]

• Danny2008
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-06 02:18
Hoi Allemaal,

Ik heb een probleempje waar ik ff niet uitkom.
Ik heb een game machine met een 4870 x2, ik speel op mijn philips 42pfl9703 maar krijg met geen mogelijkheid full hd 1920x1080 op de tv.
De ATI catalist laat zien 1080p ingesteld en tv geeft ook als binnenkomst 1080p aan maar op mijn tv lijkt het of er 1680x1050 komt. Zwarte randen om beeld heen. Ik heb op de tv apparaat als pc aangegeven dus hij moet gaan pixel mappen.
Enige rare dingetje is dat in catalist laat hij het scherm zien als philips tv en in vista is de monitor een generic pnp, geen specifieke driver dus (weet niet of dit uitmaakt)

De tv kan zeker 1080 aan, op mijn media pc heb ik gewoon vol beeld 1 op 1 mapping ook via hdmi maar ik krijg het met de 4870 x2 niet voor mekaar. Ik gebruik de eerste dvi poort (de gene dichtste bij moederbord) en een dvi to hdmi stekertje die bij de kaart zat.
Ik heb laatste drivers alleen zie ik nu dat er een 8.11 sinds gisteren beschikbaar is.

Ik heb ook al hdmi kabels gewisseld maakte niets uit.

Heeft iemand een suggestie, vreet me nagels er zo langzamerhand bij op.

Groeten, Danny

edit: kaart is een club3d 4870 x2

• 3rik493
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-05-2024
Is er een manier om te zorgen dat mn HD4850 gelijk de kleurinstellingen van een spel pakt? Nu heb ik telkens dat ie de default instellingen van 3D pakt uit de CCC. Als ik dan de kleur instelling van het spel verander, dan pakt ie em wel (duh). Maar als je het spel opstart dus niet. Das een beetje lastig want ik heb geen zin om elke keer eerst naar options te gaan om de kleuren te veranderen.

Wie kan me helpen? :)

• Danny2008
  • Laatst online: 14-06 02:18
ik ben er uit,

probleemwas dat er in de catalyst software de underscan op 10% stond.
Vond bij toeval dit tabje en na terug zetten naar 0% full 1080p.

Sorry for waste of forum space.

Alles ok nu.

Groeten, danny

• GAIAjohan
3rik493 schreef op donderdag 13 november 2008 @ 21:09:
Is er een manier om te zorgen dat mn HD4850 gelijk de kleurinstellingen van een spel pakt? Nu heb ik telkens dat ie de default instellingen van 3D pakt uit de CCC. Als ik dan de kleur instelling van het spel verander, dan pakt ie em wel (duh). Maar als je het spel opstart dus niet. Das een beetje lastig want ik heb geen zin om elke keer eerst naar options te gaan om de kleuren te veranderen.

Wie kan me helpen? :)
Met ATi Tray Tools moet dat lukken dacht ik..

• 3rik493
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-05-2024
GAIAjohan schreef op donderdag 13 november 2008 @ 21:15:
[...]

Met ATi Tray Tools moet dat lukken dacht ik..
Dat leek mij ook, maar ik heb deze optie niet gevonden. Kijk ik er dan misschien toch overheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iska
  • Laatst online: 24-08 21:44

Iska

In case of fire, use stairs!

Even wat anders.. zit ik erover te denken om over te stappen van lucht naar waterkoeling want mijn 2 4850's verstoken nogal wat en brengen mijn casetemp flink omhoog (ondanks goede airflow).
Nu zag ik deze 'kit', die ik on combinatie wil gebruiken met 2 van deze blokjes. Nu is mijn vraag alleen: Krijg ik dan niet last van overhit geheugen als er geen koeler meer op zit? Moet ik hier nog speciale koelelementjes voor halen? (er staat al een fan aan de zijkant van mijn kast gemonteerd die er precies op blaast)

-- All science is either physics or stamp collecting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-08 13:48

rCk

Ik dacht dat je met full cover blocks het geheugen ook meepakt, nu weet ik niet zeker hoe alles zit, aangezien ik me nog niet verdiept heb in waterkoeling. Dus kijk daar eens voor rond, ik denk dat je met een Full-Cover-blokje ver komt.

@Dat hierboven met die BIOSen.
Ik ga vanmiddag uit school mijn BIOS maar eens flashen, want ik heb wel dezelfde soort klachen, en vooral onder PES2009, en dat is tamelijk vaak in cutscenes, ofwel replays enzo. En ik denk dat het dat kan verklaren.

De bios versie die er nu op staat klopt, zeg maar met die handleiding. Dus ik ga een poging wagen. Mijn oude bios is in ieder geval gebackupt. [De datum verschilt wel, de mijne is van 25 juni. Wat denken jullie?]

[ Voor 50% gewijzigd door rCk op 14-11-2008 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 15:04

Bene

list incomprehension

Welke HD4870s zijn standaard goed stil te noemen? Ik heb zowel de Asus als de Club3D OC in mijn handen gehad en die eerste is niet stil, die tweede is ronduit luidruchtig. In verband met garantieafhandeling en dergelijke kan ik er geen andere koeler op zetten en is tweaken aan het CCC profiel ook niet handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oor mij lost dit het probleem op dat in een game het scherm willekeurig op zwart springen en het de game hangt. De ene keer binnen 5 min en soms pas na 10min.. Heeft dus met automatisch switchen van de 500Mhz binnen de OS gui en de in game freq (in mijn geval 850Mhz ) temaken. zie link voor details.

Ik heb dit opgelost met die simpele XML "mod". Je ziet namelijk in je profiel, geopend in wordpad, drie waarden staan voor je CORE en MEM clocks. Deze komen overeen met de 2D en 3D frequenties. Als je die allemaal dus op (bij mij) 700/1100 zet, heeft hij voor 2D dezelde clocks, en hoeft hij dus nooit meer over te schakelen. Zuinig is het natuurlijk niet (moest ook m'n voltage opschroeven naar 1.09V), maarja, ik woon toch inclusief :)

Iemand hier al 'tzelfde gedaan?

edit, bij het opstarten van je PC moet je wel ff 2x je profiel kiezen via CCC, dan pas staan je hogere clocks ook bij 2D aan

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2008 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk

rCk

Nielsdolk, ik ga deze even proberen, lijkt me net wat veiliger om zo te doen. Ik ga het proberen, kijken of PES2009 er nog uit slaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://img509.imageshack.us/img509/3530/ocprofilebl2.th.jpg

zo ziet het er bij mij uit... 100% stabiel, nooit gezeik gehad. Daarbij nog eens een uurtje of 2 gestressed met http://freestone-group.com/video-card-stability-test.htm

Nu alleen nog een decent cooler ergens regelen... Hmm, 24e stufie dag :9

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2008 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iska

Iska

WTF! Na het opnieuw installeren van CCC 8.10 en nieuwe chipset drivers en CPU overclock eindelijk het gevoel dat CF begint te werken! Nu tegen 17K punten met 3Dmark06 (waarvan 3,4k voor CPU)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markicks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06:48
Ik heb sinds gisteren een Club3D HD4870X2 in m'n PC zitten. Het valt me op dat de fan bij het opstarten van de PC een paar keer hard gaat draaien en vervolgens is hij bijna niet meer te horen. Ik moet hem nog testen onder het gamen, maar via de driver ben ik er al wel achter gekomen dat het ding flink geluid kan maken, dus ik hoop niet dat hij enorm veel harder gaat met het gamen. Iemand hier ervaring mee?

system setup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Markicks schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 18:32:
Ik heb sinds gisteren een Club3D HD4870X2 in m'n PC zitten. Het valt me op dat de fan bij het opstarten van de PC een paar keer hard gaat draaien en vervolgens is hij bijna niet meer te horen. Ik moet hem nog testen onder het gamen, maar via de driver ben ik er al wel achter gekomen dat het ding flink geluid kan maken, dus ik hoop niet dat hij enorm veel harder gaat met het gamen. Iemand hier ervaring mee?
Waarom probeer je 't niet gewoon? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Je fan gaat zowat niet aan bij gamen :) daar hoef je niet bang voor te zijn. Ik heb hemzelf gewoon standaard op 35% gezet das snelzat en ook amper hoorbaar. Ik had me videokaart in pcie 2 slot gezet maar heb vandaag veranderd. Ik kreeg onverklaarbare bsod's namelijk met echt random stop error codes. Maar goed op moment draait het allemaal weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobnofski
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Bene schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 10:12:
Welke HD4870s zijn standaard goed stil te noemen? Ik heb zowel de Asus als de Club3D OC in mijn handen gehad en die eerste is niet stil, die tweede is ronduit luidruchtig. In verband met garantieafhandeling en dergelijke kan ik er geen andere koeler op zetten en is tweaken aan het CCC profiel ook niet handig.
FWIW: ik heb de cooler van m'n Club 3D OC gemod met een standaard 8X8cm fan. klik Was een klusje van niks, een paar schroefjes losmaken, kap eraf, standaard fan eruit, modfan op kap plakken, kap terug, klaar. Het is wel meteen een 4-slots cooler maar daar zit ik niet zo mee. Idle temp 45 graden, full load stresstest 60 graden dus nog koeler dan eerst. Ik heb een silent Zalman van 5 euro gebruikt met een 7-volt verloopstuk maar elke 8X8cm fan past precies op de opening. Dubbelzijdig tape laat zich makkelijk verwijderen waardoor eventuele garantie geen gevaar loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:03
Bene schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 10:12:
Ik heb vandaag bij de mycom een Sapphire HD4870 1GB kaart gekocht. Tot mijn verassing zat er geen "normale" koeler op maar een Silent Efficiency koeler die ook te vinden zijn op de Toxic OC edities.

Waarschijnlijk stapt sapphire dus over naar de minder luidruchtige koelers.

Dit is de kaart:
Afbeeldingslocatie: http://img56.imageshack.us/img56/882/51rzurfgqjlss5001of7.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img56.imageshack.us/img56/3956/111330320rvd3105top1cd1.jpg

En nee, het is echt niet een speciale versie. Gewoon de 'normale' 1gb versie.
Zover ik weet had de eerdere 1gb versie ook de reference koeler.

[ Voor 3% gewijzigd door Dikkie op 14-11-2008 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marko77
Dat klopt, die heb ik namelijk. Ik vind de herrie op zich nog wel meevallen, maar dat is een kwestie van smaak geloof ik ;)

Mijn rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markicks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06:48
Verwijderd schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 18:59:
[...]

Waarom probeer je 't niet gewoon? :9
Ik heb zo weinig tijd, dat is het probleem! Zondag pas ofzo, dus ik denk ik stel m'n vraag even hier en zie daar, LordHades stelt me gerust! Bedankt! ;)

system setup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk

rCk

Zo, na in mijn XMLs te zetten dat ie altijd op 750 moet blijven staan, heb ik eht idee dat hij stabieler is. PES 2009 is er na 4 wedstrijden nog niet uitgeklapt, morgen na het werk maar eens even wat doorspelen kijken of het nog fout wil gaan. FallOut 3 spelen kan ook nog, aangezien die vaak al binnen een kwartier half uur raar ging doen. Hopelijk is het nu weer normaal zeg! Zou er echt blij mee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, na in mijn XMLs te zetten dat ie altijd op 750 moet blijven staan, heb ik eht idee dat hij stabieler is. PES 2009 is er na 4 wedstrijden nog niet uitgeklapt, morgen na het werk maar eens even wat doorspelen kijken of het nog fout wil gaan. FallOut 3 spelen kan ook nog, aangezien die vaak al binnen een kwartier half uur raar ging doen. Hopelijk is het nu weer normaal zeg! Zou er echt blij mee zijn.
Ben blij dat ik blijkbaar niet de enige ben die hier voordeel aan heeft :) Blijkbaar toch een goede "mod" die ikzelf uitgevonden heb :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 15:42
ik kan mijn 4850 niet overklokken via overdrive.
standaard settings zijn 625/993.

zodra ik ook maar met 1 mhz mn core omhoog gooi en ik druk op test.
dan loopt mn computer vast, wordt mn hele beeldscherm een rare kleur en reboot mijn computer.

Iemand enig idee wat hieraan te doen is?

Voorheen had ik em op 650/1050 lopen, maar na install van de nieuwe drivers 8.11 heb ik dit.
Ben toen weer terug gegaan naar 8.7 (waar ik wel mee kon overklokken) maar daar heb ik nu ook dat probleem

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Ik draai nu al weer even een Crossfire setup met 2x een HIS HD4850 IceQ4 1GB. Bevalt tot nu toe prima, ik heb nog geen gezeik gehad met slechte performance ingame, of dat Crossfire niet werkt, maar dat zal ook wel liggen aan de games die ik speel.

De reden voor m'n aankoop was tweeledig; patsfactor en performance. Beiden heb ik gekregen, en de performance ben ik nog wel het meest tevreden mee. Ik kan in nagenoeg elke game AA aanzetten zonder negatieve impact op de framerate, en in sommige gevallen heeft het zelfs een positief effect (cpu bottleneck waarschijnlijk?).

Het leukste is toch wel de impact van overclocken op de framerate. Ik heb op dit moment alleen cijfertjes van 3DMark06, maar ingame merk ik het ook behoorlijk.

E8400 @ 4,0GHz
2x HD4850 @ stock
3DMarks: 18729

E8400 @ 4,4GHz
2x HD4850 @ stock
3DMarks: 19424

E8400 @ 4,4GHz
2x HD4850 @ 650/1048 (+25 core/+55 mem)
3DMarks: 20128

Dus hier kan nog wel wat meer uit worden gehaald heb ik het idee. Wat ook goed bevalt zijn de temperaturen. Ik heb een Lian Li PC-A05B, waarin de airflow bij de PCIe slots niet bepaald geweldig is. Mijn HD3870 IceQ3 had daar hele nette temperaturen, dus daarom heb ik nu ook de IceQ versie gekocht, en weer dezelfde nette temperaturen. Idle draaien de kaarten op 50-55 graden, load 60-70. De fans zijn erg stil, als je in CCC kijkt staan de fans op 0% tijdens idlen in Windows. Tot aan 60% zijn de fans niet storend qua geluid, echter is dit natuurlijk voor iedereen een andere ervaring.

Al met al tevreden met m'n aankoop. Niet de meest economische keus, dan had ik een HD4870 1GB moeten hebben en wachten op de volgende generatie, maar wel een goede keus omdat ik nú performance en AA wilde. Mochten mensen nog op zoek zijn naar een stille en koele HD4850, dan is de IceQ serie van HIS trouwens een goede keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ownman
Qosmic schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 12:59:

dan loopt mn computer vast, wordt mn hele beeldscherm een rare kleur en reboot mijn computer.

Voorheen had ik em op 650/1050 lopen, maar na install van de nieuwe drivers 8.11 heb ik dit.
Ben toen weer terug gegaan naar 8.7 (waar ik wel mee kon overklokken) maar daar heb ik nu ook dat probleem
Driver probleem, had ik ook toen ik van 2900xt naar 4850 was geswitched met extra 3450 in pc en 4 monitoren. Ik zou even reinstallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:42

Zenix

BOE!

Qosmic schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 12:59:

Probeer eens via ATT, ik kan ook amper overklokken met overdrive, Maar met ATT draaid mijn HD4850 gewoon op 710/1080.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Ik vroeg me af na het zien van de scores van Propane hier paar posts terug, geeft 3Dmark 2006 onder Vista over het algemeen betere scores dan onder XP?
Heb eens zitten kijken in ORB en kom daar eigenlijk hetzelfde beeld tegen (iIk vergelijk dan mijn systeem met anderen die dezelfde kloksnelheid doen en dezelfde proc/chipset/gpu combo hebben). Soms loopt het verschil op tot 1300 punten :o
Ligt dat dan meer aan het feit dat die Vista bakken 4GB aan ram tot hun beschikking hebben, of presteren de drivers van ATI inmiddels beter onder Vista dan onder XP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
ik scoorde met dezelfde config in vista64 200 punten lager dan in xp32

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanslH
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 14:18
Had het idee om een hd4850 in een relatief inferieure pc te stoppen (celeron 2.8/500Mb) en deze zo als HD HTPC te gebruiken met XBMC, gezien de radeon hardware HD decoder. Maak ik ergens een denkfout of kan dat gewoon?

Nikon D3, nikkor 24-70 2.8, nikkor 14-24 2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert2000
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-09 20:22
HanslH schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 18:46:
Had het idee om een hd4850 in een relatief inferieure pc te stoppen (celeron 2.8/500Mb) en deze zo als HD HTPC te gebruiken met XBMC, gezien de radeon hardware HD decoder. Maak ik ergens een denkfout of kan dat gewoon?
Als je een moederbord vind dat pci expres heeft kun je het doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:17
HanslH schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 18:46:
Dat kan. Maar voor een HTPC kun je net zo goed een goedkopere Radeon (vanaf HD 3xxx) nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik wil een 4830 kopen, maar ik heb maar 1 slot ruimte (letterlijk, mijn kleine kastje heeft maar 1 slot :P ).

Nu zat ik te kijken en die fans zien er flink uit, soms tot 2 slots breedte.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/thumblarge/1224838930.jpg

Zijn er 4830's die maar 1 slot breed zijn?
(De Club3D zag er relatief smal uit?)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/thumblarge/1224835879.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door anandus op 15-11-2008 20:51 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Ik merk trouwens met de 8.11 drivers dat Far Cry 2 wel erg goed loopt. Ik merk zelf wel performace winst met de nieuwe drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prozac[NL]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-02 20:05

Prozac[NL]

zucht.......

Wat mij opviel is dat met de 8.11 drivers de auto tune van ati overdrive veel hoger gaat.
vooral het geheugen, ging nu tot 1170(ja echt) en dat haalde ie bij de 8.10 niet 1090 was het toen. Dat lijkt me ook redelijkere setting dus heb het handmatig weer terug geschroefd. Draait nu op 920/1070.
Tijdens autotune met fan op 33% met rivatuner, core 62 graden max en memory ging tot 80, valt ook allemaal wel mee lijkt me.

Anderen ook deze ervaring?

ow p.s.
Sapphire 4870 512 mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
sinds een paar uur in het bezit van een Club 3D HD4870 OC edition (512mb)
maar damn.. wat een verschil met me oude GF8600GTS, oke.. het is appels en peren vergelijk in specs natuurlijk. maar gamen is ineens zoveel leuker :)

de kaart maakt inderdaad wel wat herrie, maar kan er niet mee zitten, zo heb ik wel het idee dat ie aan het werk is :P maar wellicht in de toekomst een ander fannetje erop, zag een paar posts hierboven al een mooie oplossing _/-\o_

is er misschien iemand die weet of dat er een vista gadget is om je temps/fans in de gaten te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Prozac[NL] schreef op zondag 16 november 2008 @ 00:20:
Wat mij opviel is dat met de 8.11 drivers de auto tune van ati overdrive veel hoger gaat.
vooral het geheugen, ging nu tot 1170(ja echt) en dat haalde ie bij de 8.10 niet 1090 was het toen. Dat lijkt me ook redelijkere setting dus heb het handmatig weer terug geschroefd. Draait nu op 920/1070.
Tijdens autotune met fan op 33% met rivatuner, core 62 graden max en memory ging tot 80, valt ook allemaal wel mee lijkt me.

Anderen ook deze ervaring?

ow p.s.
Sapphire 4870 512 mb.
Ik heb auto tune nog niet geprobeerd, maar hoe stabiel werkt dat want ik weet dus niet hoe hij het test maar meestal zit er nog wel werkelijk verschil met die tuning techniek en hoe het daadwerkelijk in een spel werkt of je dan geen artifacts heb. Heb je dat al eens nagekeken want dan zal ik het ook eens gebruiken kijken heover hij dan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds gisteren heb ik een Sapphire HD4850 gekocht, kaart ziet er mooi uit vind ik! Ik heb Ati Catalyst Control Center 8.11 voor Vista x64. Met ATI Overdrive haal ik 690 MHz op de core, en 1188 MHz op mem. Ik heb hiermee een aantal gemes getest zonder problemen: Test Drive Unlimited/Race Driver GRiD/Far Cry 2 en nog een paar. Het geluid vind ik op zich wel mee vallen. Als ik niet aan het gamen ben hoor ik hem haast niet, maar tijdens het gamen begint de ventilator wel zijn werk te doen. Zo erg vind ik het niet en als ik aan het gamen ben let ik er niet eens op.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/1213892234.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2008 03:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prozac[NL]

Prozac[NL]

zucht.......

WeAreLegion schreef op zondag 16 november 2008 @ 00:42:
[...]

Ik heb auto tune nog niet geprobeerd, maar hoe stabiel werkt dat want ik weet dus niet hoe hij het test maar meestal zit er nog wel werkelijk verschil met die tuning techniek en hoe het daadwerkelijk in een spel werkt of je dan geen artifacts heb. Heb je dat al eens nagekeken want dan zal ik het ook eens gebruiken kijken heover hij dan komt.
Met 8.11 niet getest of de autotune snelheden artifacts geven. Maar je hebt wel gelijk dat bij sommige games je artifacts krijgt als je de autotune gebruikt. Op mij 1950pro was dit veel erger zelfs, die overdrive werkte slecht terwijl met att de zelfde speeds geen artifacts gaven.
Wat ik iig wel weet is dat met de huidge speed ik geen artifacts heb(zelf weer teruggeschroefd dus). Ik heb toch geen hoge oc nodig want me e6600 remt de boel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Ik kheb die autotune gebruikt en hij geeft aan dat mem op 840 kan en geheugen op 1015, terwilj ik normaal op 800 en 1100 prima draai. Als ik core daar op laat staan op die 840 dan crashed Far Cry zegt ie dat driver gestopt is dus laat het maar lekker hier op staan heb wel genoeg getweaked de laatste dagen en keer vista gemold vind het wel ff best haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prozac[NL]

Prozac[NL]

zucht.......

WeAreLegion schreef op zondag 16 november 2008 @ 11:10:
Ik kheb die autotune gebruikt en hij geeft aan dat mem op 840 kan en geheugen op 1015, terwilj ik normaal op 800 en 1100 prima draai. Als ik core daar op laat staan op die 840 dan crashed Far Cry zegt ie dat driver gestopt is dus laat het maar lekker hier op staan heb wel genoeg getweaked de laatste dagen en keer vista gemold vind het wel ff best haha
Ik bezie nu dat ik typfout gemaakt heb, core niet op 920 natuurlijk draait op 820, mem op 1105 nu en dat lijkt stabiel.

In ieder geval zit er dus weldegelijk verschil in wat auto tune doet, zie dat we beide een sapphire hebben. Vreemd dan toch dat het geheugen zon verschil geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Iemand nog meer last van stuttering issues met GTR Evolution en Richard Burns Rally? Heb zelf ook al gezocht, maar dan kom je op modified BIOSsen met PowerPlay (?) uit, maar dat zijn allemaal posts uit beign 2008 ..

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Arfman schreef op zondag 16 november 2008 @ 13:57:
Iemand nog meer last van stuttering issues met GTR Evolution en Richard Burns Rally? Heb zelf ook al gezocht, maar dan kom je op modified BIOSsen met PowerPlay (?) uit, maar dat zijn allemaal posts uit beign 2008 ..
Ik heb het ook met Evo. Driver 8.9 was voor mij de oplossing. En helaas is mijn RBR cd kaduuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Als ik VSync uitzet, is de stutter weg! *O*

Iemand een idee hoe die ATi CCC profiles werken? Want ik probeer dus nu een RBR profile aan te maken met Vsync always off, maar het lijkt erop dat ik het nu alleen maar OF aan OF uit kan zetten voor alle games, het profile lijkt die instelling niet te pakken :?

@GAIAjohan: nergens meer een verdwaald CD-tje te vinden op eBay/MP/grabbelbak? Zonde zeg ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Arfman schreef op zondag 16 november 2008 @ 14:20:
Als ik VSync uitzet, is de stutter weg! *O*

Iemand een idee hoe die ATi CCC profiles werken? Want ik probeer dus nu een RBR profile aan te maken met Vsync always off, maar het lijkt erop dat ik het nu alleen maar OF aan OF uit kan zetten voor alle games, het profile lijkt die instelling niet te pakken :?

@GAIAjohan: nergens meer een verdwaald CD-tje te vinden op eBay/MP/grabbelbak? Zonde zeg ..
Je maakt twee verschillende profielen.
Eerst maak je wat klaar hoe je het wil hebben -> profiles -> profile manager

Dan klik je bovenaan welk profiel dit moet zijn. Dan even aanvinken dat alle catalyst settings mee moeten en save.

Als die andere dan nog op vsync aan staat dan zou er verschil tussen moeten zitten.

Hier werkt t iig.

Voor RBR kijk maar ff bij d laatste posts in RBR topic ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:34

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Ik heb sinds 4 dagen nu ook een Sapphire 4870 512 MB, en ben er erg tevreden mee!

Ook dacht ik dat ik mijn bios weer moest flashen omdat anders de fanspeeds niet correct waren ingesteld.
Dit bleek allemaal niet nodig want in 2D staat de core bij mij op 500 en als ik een 3D app. in ga springt hij netjes naar 750!

Fanspeed wel fixed ingesteld namelijk op 26 % hij wordt maximaal 68 graden.

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk

rCk

Prozac[NL] schreef op zondag 16 november 2008 @ 11:21:
[...]

Ik bezie nu dat ik typfout gemaakt heb, core niet op 920 natuurlijk draait op 820, mem op 1105 nu en dat lijkt stabiel.

In ieder geval zit er dus weldegelijk verschil in wat auto tune doet, zie dat we beide een sapphire hebben. Vreemd dan toch dat het geheugen zon verschil geeft.
Tja elke kaart is anders :D Maar ik ga autotune nu ook eens laten draaien, kijken of tie het een beetje normaal gaat doen. En is die test die gedaan word genoeg om te weten dat het te hoog loopt of niet? Dus dat je artifacts of andere vage dingen te zien krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Nou zoals ik al aangaf geheugen draait nu op 1100Mhz en draait gewoon prima hoor geen artifacts of wat dan ook. Het is wel vreemd inderdaad dat de autotune 1015 aangeeft :) maar goed dan maar handmattig het is wel een handige optie opzich dat het er inzit.

Moet alleen weer even me profiles opnieuw aanmaken maar dat is gelukkig niet zoveel werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iska

Iska

Ik heb nu dus 2 4850's in CF draaien, wat opzich goed werkt.. maar nog niet perfect! Nu meen ik ergens gehoord te hebben dat er een speciale BIOS versie bestaat die zorgt voor betere prestaties (voornamelijk in CF), maar ik kan het niet meer vinden :S
Weet iemand misschien over welk BIOS ik het heb? Wil het namelijk wel graag proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Demon_Eyez schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 17:36:
Ik vroeg me af na het zien van de scores van Propane hier paar posts terug, geeft 3Dmark 2006 onder Vista over het algemeen betere scores dan onder XP?
Heb eens zitten kijken in ORB en kom daar eigenlijk hetzelfde beeld tegen (iIk vergelijk dan mijn systeem met anderen die dezelfde kloksnelheid doen en dezelfde proc/chipset/gpu combo hebben). Soms loopt het verschil op tot 1300 punten :o
Ligt dat dan meer aan het feit dat die Vista bakken 4GB aan ram tot hun beschikking hebben, of presteren de drivers van ATI inmiddels beter onder Vista dan onder XP?
Omdat ik het wel zeker wilde weten heb ik vandaag toch maar eens Vista Ultimate geinstalleerd.
Sta wel even te kijken van de results. Met 3DMark2006 onder XP (Cat 8.10) heb ik een score 19204 punten, en met exact dezelfde bios settings en kloksnelehden haal ik onder Vista SP1 (Cat 8.11) een score van 21006. Bijna 2000 punten verschil en in sommige tests is het verschil wel 20 fps :o
Ziet er naar uit de Cat drivers inmiddels wel steeds beter gaan preseteren onder Vista

Merk wel dat onder Cat 8.11 de AMD GPU Clock tool niet meer werkt, beetje jammer. ATT of Riva heb ik nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

GAIAjohan schreef op zondag 16 november 2008 @ 14:30:
[...]

Je maakt twee verschillende profielen.
Eerst maak je wat klaar hoe je het wil hebben -> profiles -> profile manager

Dan klik je bovenaan welk profiel dit moet zijn. Dan even aanvinken dat alle catalyst settings mee moeten en save.

Als die andere dan nog op vsync aan staat dan zou er verschil tussen moeten zitten.

Hier werkt t iig.
Thanks, het werkt. Je moet dus zelf ook een "default" profiel aanmaken. Jammer dat je nog wel steeds handmatig om moet schakelen na het spelen, maargoed.
Voor RBR kijk maar ff bij d laatste posts in RBR topic ;(
Hmm ja, balen. Ik heb zelf ook maar 1 exemplaar van RBR en alhoewel ik de CD al in geen jaar heb aangeraakt (niet nodig, zit geen CD check op) wil ik hem toch niet kwijt. Enige wat ik je kan zeggen is MP/eBay inde gaten houden, en ik zag hem laatst nog liggen tussen de budgetgames bij FRS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:42

Zenix

BOE!

Demon_Eyez schreef op zondag 16 november 2008 @ 20:06:
[...]

Omdat ik het wel zeker wilde weten heb ik vandaag toch maar eens Vista Ultimate geinstalleerd.
Sta wel even te kijken van de results. Met 3DMark2006 onder XP (Cat 8.10) heb ik een score 19204 punten, en met exact dezelfde bios settings en kloksnelehden haal ik onder Vista SP1 (Cat 8.11) een score van 21006. Bijna 2000 punten verschil en in sommige tests is het verschil wel 20 fps :o
Ziet er naar uit de Cat drivers inmiddels wel steeds beter gaan preseteren onder Vista

Merk wel dat onder Cat 8.11 de AMD GPU Clock tool niet meer werkt, beetje jammer. ATT of Riva heb ik nog niet geprobeerd.
ATT werkt perfect met 8.11, clockt ook allemaal goed terug enzo. Aanrader. Met Riva kan je niet profielen instellen om terug te clocken of under te clocken enzo met ATT wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prozac[NL]

Prozac[NL]

zucht.......

Total off topic hoor maar, LordHades; neem aan dat je in je onderschrift een typfout hebt? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Prozac[NL] schreef op zondag 16 november 2008 @ 23:45:
Total off topic hoor maar, LordHades; neem aan dat je in je onderschrift een typfout hebt? ;)
Hoe kom je er bij ;) hehe ja was typ fout. Bedankt voor de headsup hehe. Nou ik heb vandaag nog even gestoeit met de instellingen maar ik laat hem op 800/1100 staan dat werkt het beste voor deze kaart. Hij blijft wel vrij cool dus dat is ook wel fijn maar zoals ik al paar keer aangegeven heb dat maakt met deze kaarten echt helemaal geen fluit uit eigenlijk ;) tis meer voor gemoedsrust dan dat het echt nodig is. (Ok met overclocken is het wel wat handiger natuurlijk maar nog niet bijster veel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Zenix schreef op zondag 16 november 2008 @ 22:11:
[...]

ATT werkt perfect met 8.11, clockt ook allemaal goed terug enzo. Aanrader. Met Riva kan je niet profielen instellen om terug te clocken of under te clocken enzo met ATT wel.
Okay thanx, dan ga ik die nog even proberen.
Softwarematige profielen gebruik ik zowiezo niet. Heb m'n bios gemod zodat PowerPlay via het bios verloopt -> Low2D op 160/500 @ 0.93v en High3D op 830/1175 @ 1.58v (+ voltmod)

Snap alleen niet dat sommigen dus lagere scores halen onder Vista en ik daar totaal geen last van heb?
Enige wat ik heb gedaan is een SP1 geslipstreamde Vista Ultimate geinstalleerd en daarna Cat 8.11 en 3Dmark erop geknalt.

[ Voor 18% gewijzigd door Demon_Eyez op 17-11-2008 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eolis
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-12-2021

Eolis

And the heavens shall tremble

Demon_Eyez schreef op maandag 17 november 2008 @ 10:34:
[...]
Okay thanx, dan ga ik die nog even proberen.
Softwarematige profielen gebruik ik zowiezo niet. Heb m'n bios gemod zodat PowerPlay via het bios verloopt -> Low2D op 160/500 @ 0.93v en High3D op 830/1175 @ 1.58v (+ voltmod)

Snap alleen niet dat sommigen dus lagere scores halen onder Vista en ik daar totaal geen last van heb?
Enige wat ik heb gedaan is een SP1 geslipstreamde Vista Ultimate geinstalleerd en daarna Cat 8.11 en 3Dmark erop geknalt.
Heb je al Vantage gedraaid? Nu dat je Vista hebt draaien. Ik ben vooral benieuwd hoeveel GPU punten je haalt met die HD4850 CF opstelling van je :)

Die wil ik vergelijken met wat ik haal in Vantage met mijn HD4870 X2 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Eolis schreef op maandag 17 november 2008 @ 15:45:

Heb je al Vantage gedraaid? Nu dat je Vista hebt draaien. Ik ben vooral benieuwd hoeveel GPU punten je haalt met die HD4850 CF opstelling van je :)
Ik heb een HD4850 1GB CF setup, GPU score in Vantage is 12820.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eolis
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-12-2021

Eolis

And the heavens shall tremble

Propane schreef op maandag 17 november 2008 @ 18:56:
[...]
Ik heb een HD4850 1GB CF setup, GPU score in Vantage is 12820.
Dank voor het posten van je score. Dan heb ik denk ik geen verkeerd score met 14640 _/-\o_
Is toch bijna 2000 punten meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Kun je nu trouwens voltages en dergelijke ook aanpassen via die .xml bestanden waar ik over lees? Heb zonet wat lopen rondneuzen in de Radeon Bios Editor, maar na de flash is er niets veranderd. Vraag me af wat ik verkeerd doe :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3LTA
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-09 20:41
Ik heb 4x een Asus EAH4870 512mb kunnen kopen

Nu hebben ze allemaal een gouden koeler i.p.v een Arctic Alike koeler die ik overal op de webshops tegenkom.

Is dit een oude Rev. ofzo ?

Verder geen nadelen aan?

Afbeeldingslocatie: http://image.pcbee.co.kr/img/2008/NA/(1)Glaciator.jpg

UPDATE

Ik ben er zelf al achter wat het is.

Het is dus een nieuwe versie als ik het goed lees, met een Glaciator dual-slot cooler

Kaart blijft ook heel koel 52 graden Stressed.

ASUS EAH 4870 D5 with expanded powercircuit and cooling

was al bang voor een miskoop 8)7 maar heb ze nu wel heel goedkoop

[ Voor 56% gewijzigd door D3LTA op 17-11-2008 21:33 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.