Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:55

zAo

GPLv2 Fanboy

EfBe schreef op zondag 28 juni 2009 @ 11:32:
[...]

Bel de helpdesk van MS, die vertellen je het gewoon. Zij zijn degene die je garantie gaan geven, en ookal komt hier een bepaalde mening naar boven, als die afwijkt met wat zij gaan melden, zul je toch of daar vrede mee moeten hebben of gerechtelijke stappen moeten ondernemen (immers, je hebt veel geld betaald voor een product wat bij de fabrikant toen al bekend stond als een product met een fabricage fout). Als hier gemeld wordt dat je geen garantie hebt en MS blijkt dat wel te geven, ga hem toch opsturen, nietwaar? :).
Ok, True, true :)

Thanks ;)

Edit: UPS komt hem halen voor nop _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door zAo op 28-06-2009 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:23

BaT

Zo, ik heb hem terug! Ik heb al met al maar een weekje zonder gezeten en kreeg er uiteraard 1 maand xbox live bij terug. Ook is die van mij vervangen, grappige is dat er geen manufacture date op staat, maar een service date (april 2009, maar hij heeft geen hdmi). De DVD speler die ik had was een hitachi, en dat is nu een Philips volgens mij, iig een stuk stiller! Ik ben weer helemaal happy _/-\o_

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheldar
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-08 08:47
Kheldar schreef op zondag 21 juni 2009 @ 22:21:
Lekker is dat... Heb je het ding net twee dagen terug, geeft hij ineens een RROD :?

Ze weten wel weer wat ze je terugsturen...
Vanochtend de xbox weer teruggekregen. Kijken hoe lang hij het dit keer uithoudt...

Uiteindelijk heeft hij er weer exact zeven dagen over gedaan, maar dit keer miste er een dag tussen het afleveren door UPS en het ontvangen bij MS en 1,5 dag tussen het gefixt zijn en het opgepikt worden door UPS... zal vast een goede verklaring voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Vrijdag verzonden, en vandaag al terug ( donderdag ).

Dat is pas snelle service, mijn laptops waren 2 maanden en 1 maand de deur uit. Mag ook wel met 1 miljard aan budget voor dit soort dingen maartoch, UPS is ook lekker snel. En dan te bedenken dat ie ook nog helemaal naar Duitsland moet.

Of ze hebben daar niks te doen of ze werken er zeer efficient. Nou is RRoD ook wel veel voorkomend defect dus weten ze daar ook wel raad mee.

Zaterdag/Maandag aangekomen.
Dinsdag nagekeken 7 gerepareerd.
Woensdag getest.
Donderdag terug.

[ Voor 29% gewijzigd door NeoMe op 02-07-2009 14:16 ]

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Gisteravond rond 21.30 is mijn xbox 360 elite (falcon) overleden. Vanmiddag om 13.00 opgehaald door UPS.

Ben benieuwd wanneer ik een nieuwe/gerepareerde mag ontvangen.

Was COD aan het spelen, xbox liep vast en na het opnieuw starten 3 rode ledjes. Moet zeggen dat ik er niet superveel op speel, maar wel vond dat de xbox de laatste 2 maanden meer lawaai maakte dan voorheen.
Hoop iig dat ze de coolers e.d. ook vervangen, maar goed, nu ff een weekje oid zonder
zAo schreef op zondag 28 juni 2009 @ 11:20:
Kan iemand mij vertellen of ik nu wel of geen recht heb op reparatie van mijn Xbox? Ik heb een 360 van 2006-01-03, met RROD. Wanneer ik deze via de website probeer op te geven voor reparatie, wordt er gevraagd om mijn creditcard gegevens.
Volgens hun systeem niet aangezien je maar garantie hebt tot 3 januari 2009 volgens de fabrieksdatum. Als je een aankoopbon hebt, dan kun je ff kijken. Je hebt nml garantie tot 3 jaar na aankoop op de RROD of E74

edit:
Volgens UPS tracking: Status: Delivered
en Xbox.com: Apparaat ontvangen door het servicecentrum

Gaat wel erg vlot; zou wel gaaf zijn als ze vandaag ook nog een nieuwe terug sturen ;) (niet dat UPS op zaterdag bezorgd, maar goed)

[ Voor 47% gewijzigd door cypher21 op 03-07-2009 09:55 ]

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pateen75
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-07 11:12
Afgelopen zaterdag had ik een RROD. Was wel grappig dat de medewerker van de helpdesk niet wist wat een RROD was. Dat las ik hierboven ook al een keertje.

Toevallig is die van mij ook stuk gegaan tijdens CoD. Wel toevallig dat ik dat hierboven al meer heb gelezen. :?

Anyway......maandag UPS gebeld, 's middags kwamen ze 'm halen. Woensdagavond was tie al gerepareerd en hij staat gepland voor aflevering vandaag (vrijdag dus). Jammer genoeg is er vandaag niemand thuis, dus zal ik m pas maandag in ontvangst kunnen nemen. Al met al een snelle reparatieservice, waarbij het vervoer nog de meeste tijd in beslag neemt. Maar goed, dan nog........als ik 'm maandag krijg heeft t een week geduurd. Alsnog erg netjes natuurlijk. ;)

PSN: xpock Live: xspock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-09 08:11

HellBeast

Oh My GoT!

Gisteren kreeg ik een RROD. Unit uitgezet en weer aangezet en toen deed hij het weer. Toen wilde ik een DVD kijken, maar crashte de XBox 360 weer. Ik laat hem maar eventjes uit met al die hitte.

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De mijne was gisteren teruggekomen helemaal uit Frankfurt, tjonge wat heb ik em gemist! Gelijk aangesloten en alles werkt perfect. Alleen valt het op dat bij het opstarten van me Xbox, hij nu meer geluid produceert dan vroeger?! Verder kreeg ik zo als verwacht een maand live van MS erbij, helemaal top van hun!

Op de bon stond dat de moederbord vervangen is. En mijn 360 manufacture date is trouwens 2007-06-28 en dat is toch geen falcon toch?

En de mijne toont ook tijdens COD3 zijn eerste teken van rrod. Vraag me af of COD de kans op rrod vergroot XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zelf mijn RROD gerepareerd. Heb het moederboard gefixeerd en heb ook een extra fan aangebracht. Werkt al maanden prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-09 17:24
Ik had op DealExtreme een nieuwe XBOX 360 controller besteld voor mijn pc. Nu krijg ik als ik deze er in plug te zien dat het een onbekend apparaat is. Heb al geprobeerd geforceerd te drivers van mn andere controler (ook een xbox 360 controller, werkt prima) er op te zetten. Maar dan zegt hij dat er geen gegevens op over t apparaat op staan. Ik snap er niks van, is het ding stuk? Ik heb hem opengemaakt maar ik zag zo 123 geen draadjes los zitten.

Hoort dit hier thuis btw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Verwijderd schreef op zondag 05 juli 2009 @ 14:50:
Heb zelf mijn RROD gerepareerd. Heb het moederboard gefixeerd en heb ook een extra fan aangebracht. Werkt al maanden prima.
Zat ik ook aan te denken, heb er al een paar die buiten de garantie vielen tot leven gebracht; echter heb ik nog garantie, en krijg je vanuit het repaircenter een nieuw mobo (hopelijk jasper ;)) nieuwe coolers e.d.
Is een betere oplossing imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DemonTPx
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-04 10:49
Gistermiddag, na ongeveer anderhalf uur Left 4 Dead gespeeld te hebben liep mijn XBox hard vast. Toen ik hem uit en aan zette, kwam hij niet verder dan het XBox-logo. Een paar minuten laten nog een geprobeerd en nu lukte het wel. Maar L4D was nog niet eens opgestart en hij hing alweer hard.

Gisteravond nog maar eens geprobeerd. Dit keer een minder CPU-intensief spel, de Sega MegaDrive Collection. Dit ging goed. Maar na een uur of 2 liep hij toch weer vast. Een half uurtje later zette ik de XBox weer aan en.. BAM.. RROD. Een power cycle gaf hetzelfde resultaat.

Ik heb hem daarna uit het kastje gehaald, in de hoop dat ie wat beter z'n warme lucht kwijt kon. En ik had even de stekkers er uit gehaald. Vijf minuten later weer geprobeerd en toen deed ie het weer een tijdje.

Ik heb mijn XBox als sinds vorig jaar maart en ik heb, op wat unreadable discs na, nog geen problemen gehad.

Mijn vraag is nu als volgt: Is het slim om in deze situatie mijn XBox te laten repareren door MS? Of zal ik afwachten tot ie het helemaal niet meer doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Persoonlijk zou ik em opsturen. Je bent de xbox dan wel +/- 2 weken kwijt, maar goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DemonTPx
Nemen ze hem wel aan dan, als ie het nu weer doet? Of is het zeker dat de RROD terug komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Niets is zeker ;) Maar de kans is wel groot dat je weer een rrod gaat krijgen.
Ik zou de xbox gewoon aanmelden als zijnde RROD en opsturen.
Of anders ff support bellen en checken wat hun advies is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pateen75
Ik heb vandaag m'n xbox weer terug gekregen. Heeft een week geduurd.

Ik heb niet m'n eigen xbox teruggekregen, maar een replacement. Deze heeft een productiedatum van april 2009 (ik had nog een oudje uit 2006). De fan is veel stiller en dat geldt ook voor de dvd-drive. Daar ben ik wel blij mee, want ik had hiervoor een stofzuiger. :P Daarnaast ook nog een maandje live erbij. Prima service dacht ik zo.

Ben wel benieuwd wat voor chipset erin zit. Hij werkt gewoon nog met m'n oude voeding. Er zit overigens geen hdmi-aansluiting op.

Ben weer erg blij dat ik 'm in huis heb in ieder geval! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
@pateen75

Je kunt aan de aansluiting van de voeding zien welke chipset erin zit:

Voedingen zijn forward compatible (niet backward!) dus let ff op de pinnetjes in de voeding
Afbeeldingslocatie: http://memphispcguy.com/sitefiles/1000/XboxPower.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door cypher21 op 06-07-2009 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pateen75
@cypher21: thanks! Ik heb even gekeken, het is de eerste. En zonder hdmi, dus volgens het schema zou t een Xenon moeten zijn. Net als ik al had dus. Dan zal t wel een gereviseerde zijn.......maar wel lekker stil dus. Ach prima hoor, als tie t maar blijft doen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 17:18
@DemonTPx
Ik zou hem zeker opsturen.

reden 1:
Het is fijner voor jezelf. Als iets goed werkt denk je er nooit over na, als iets stuk is, is het jammer maar dan weet je waar je aan toe bent. Als iets af en toe niet goed werkt zit je altijd in de angst of het deze sessie de keer is dat je 360 weer vastloopt. Ik had dat met mijn dreamcast, VRE-SE-LIJK irritant.

Reden 2:
Ok dit is een beetje giswerk, maar ik heb hier al meerdere malen gelezen dat (hardware)gemodde 360's gerepareerd terugkomen. Dat betekent (wsl) dat ze doorgaans niet erg uitgebreid onderzocht worden. Dus als er maar een vermoedden is dat je een probleem hebt word wsl het mobo al vervangen.
Lijkt mij de gok waard.

suc6 iig.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mashayungi
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-09 23:00
Ik snap niet hoe sommigen het voor elkaar krijgen om hun Xbox zes keer kapot te krijgen. Tuurlijk, het zijn soms niet de beste consoles, maar mensen moeten ook een keer hun cache-geheugen legen bij een hangende console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
sry, maar waar slaat die reactie op?
RROD is wat anders dan vage problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Zo, mijn Xenon is terug. Hij was van 2006 en ik heb een Xenon 2009 ('Service Date') ervoor terug gehad. Maandagavond opgehaald en hij was eigenlijk donderdagmiddag al terug. _/-\o_

Ik heb hem nog niet aangehad (moet zo weg), maar dit is toch wel erg netjes allemaal hoor!

EDIT: Wow, ik heb een circelzaag terug gekregen :X :| De DVD drive hoor ik niet eens doordat de fans bizar veel herrie maken. Hij staat overigens op een tafel, 1M van de muur af.

[ Voor 25% gewijzigd door zAo op 06-07-2009 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DemonTPx
Sagat schreef op maandag 06 juli 2009 @ 17:47:
@DemonTPx
Ik zou hem zeker opsturen.

reden 1:
Het is fijner voor jezelf. Als iets goed werkt denk je er nooit over na, als iets stuk is, is het jammer maar dan weet je waar je aan toe bent. Als iets af en toe niet goed werkt zit je altijd in de angst of het deze sessie de keer is dat je 360 weer vastloopt. Ik had dat met mijn dreamcast, VRE-SE-LIJK irritant.

Reden 2:
Ok dit is een beetje giswerk, maar ik heb hier al meerdere malen gelezen dat (hardware)gemodde 360's gerepareerd terugkomen. Dat betekent (wsl) dat ze doorgaans niet erg uitgebreid onderzocht worden. Dus als er maar een vermoedden is dat je een probleem hebt word wsl het mobo al vervangen.
Lijkt mij de gok waard.

suc6 iig.
Ik heb net probleemloos Guitar Hero World Tour zitten spelen, maar toen ik Left 4 Dead er in deed, liep hij weer hard vast en had ik weer een RROD.
Ik heb meteen gebeld, maar werd, voordat ik überhaupt iemand aan de lijn kreeg, al doorverwezen naar xbox.nl/support. Daar heb ik de reparatie aangevraagd.

Iemand ervaring met een doos laten brengen door UPS? Kan ik ze ook gewoon om 8 uur 's avonds laten komen ofzoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pateen75
UPS bezorgt alleen op kantoordagen is me duidelijk geworden na ze vorige week zelf nodig te hebben gehad. En 's avonds tot 19:00 uur max. had ik dacht ik ergens gelezen op de site.

[ Voor 17% gewijzigd door pateen75 op 07-07-2009 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikrik
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-09 21:12
Ik heb sinds vorige week een heel raar probleem, ik heb het nu ongeveer 5x gehad in de 7x dat ik op de xbox bezig was. De tijd tussen opstarten en het probleem was telkens verschillend. De 'blokjes' bewegen zelf ook een beetje als je dichtbij gaat zitten, ze trillen een beetje, en soms verschuiven alle blokjes ineens (het zag er ineens anders uit toen ik met de camera terugkwam) en ik hoorde altijd een soort krakend geluid voordat het gebeurde.

Hier 2 voorbeeldjes:

Afbeeldingslocatie: http://i28.tinypic.com/2mzfyus.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i25.tinypic.com/10dz3gk.jpg

Klik voor grotere versies

De xbox heeft meer dan genoeg ruimte om zijn warme lucht kwijt te kunnen, als ik aan de xbox voel als het gebeurt is hij ook niet warm, en heb het probleem ook gehad in een ruimte waar de airco op zijn hardst stond te koelen en het maar 16 graden was. Het gebeurde met meerdere spellen, dus aan de disk ligt het volgens mij ook niet. Net heb ik het weer gehad en besloten maar een foto te maken, omdat ik nog geen 3 minuten aan het spelen was. Het is een launch console (nouja bijna dan, hij is van februari 2006), en heeft nooit mankementen vertoond, heel soms wel eens een vastlopertje in een spel, maar dan was het wel heel druk op het scherm, maar dat was maar eens in de zoveel maanden. Ik heb ook nog nooit een RRoD gehad, en heb hem nooit ergens voor hoeven opsturen naar microsoft. (Het is geen 2e handse console, dus er zijn ook geen gekke dingen mee gedaan)

De xbox is aangesloten via component en draait op 1080P.

Heeft iemand misschien een idee wat dit voor fout is, of is er misschien iemand die dit probleem ook heeft gehad, en wat het kost om dit te laten repareren? (Garantie is verlopen volgens xbox.com)

[ Voor 8% gewijzigd door rikrik op 07-07-2009 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lydus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:44
Heeft iemand misschien een idee wat dit voor fout is, of is er misschien iemand die dit probleem ook heeft gehad, en wat het kost om dit te laten repareren? (Garantie is verlopen volgens xbox.com)
Bel MS eens, dan weet je het meteen, ze zijn vrij coulant, dus wellicht dat het allemaal mee zal vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Mwa, als de xbox geen RROD of E74 heeft, dan is de garantie "maar" 2 jaar. Dus dan is de xbox al bijna anderhalf jaar buiten de garantie, dus repareren ze niet voor niets ben ik bang.

Ik heb dat rare beeld op mijn vorige xbox ook gehad. 3 dagen later RROD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

cypher21 schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 15:24:
Mwa, als de xbox geen RROD of E74 heeft, dan is de garantie "maar" 2 jaar. Dus dan is de xbox al bijna anderhalf jaar buiten de garantie, dus repareren ze niet voor niets ben ik bang.

Ik heb dat rare beeld op mijn vorige xbox ook gehad. 3 dagen later RROD
Inderdaad; gewoon aan laten staan en een paar keer resetten. Mijn Xbox kreeg ook pas een RROD na een aantal harde vastlopers/vaag beeld.

Overigens lijkt het beeld op geheugen wat stuk/te warm is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikrik
Lydus schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 14:51:
[...]

Bel MS eens, dan weet je het meteen, ze zijn vrij coulant, dus wellicht dat het allemaal mee zal vallen.
Net even gekeken, zie ik dat het gelukkig een 0800 nummer is (eerste bedrijf dat ik tegenkom met een 0800 nummer voor de klantenservice _/-\o_ ) want hier zijn de 0900 nummers geblokkeerd, en 1,30 per minuut word een dure grap als ik met de mobiel ga bellen. Zal vanavond even bellen, had verwacht dat het een 0900 nummer zou zijn net als bij de internet providers.

edit: Ik start hem net nog een keer op, start een spel op, begint ie weer, start hem nog een keer op, begint ie al voordat het xbox logo verschijnt, nog een keer proberen, tadaa RRoD.. Spel er gelukkig uitgehaald de keer voor de RRoD, maar ik heb nu nog steeds geen garantie toch? Aangezien ik hem al meer dan de 3 jaar heb.

[ Voor 21% gewijzigd door rikrik op 08-07-2009 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Nadat ik net een uurtje CoD 4: MW online had gespeeld zette ik mij Xbox 360 (Falcon) uit. Tot mijn grote schrik ging 3/4 van het rondje rood knipperen. Wat betekent dit?? :O Toen zette ik m'n Xbox weer aan en dat lukt gewoon, alles leek normaal.

Afbeeldingslocatie: http://blog.gameshadow.com/wp-content/uploads/2008/01/red_ring_death.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

monnick schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 09:14:
Nadat ik net een uurtje CoD 4: MW online had gespeeld zette ik mij Xbox 360 (Falcon) uit. Tot mijn grote schrik ging 3/4 van het rondje rood knipperen. Wat betekent dit?? :O Toen zette ik m'n Xbox weer aan en dat lukt gewoon, alles leek normaal.

[afbeelding]
Ik heb sinds gisteren, gelijk toen ik hem aanzette, een kwart rode ring, alleen rechtsonder. Op mijn tv krijg ik gelijk na het Xbox logo een lange melding met foutcode E76.
En nu is ook toevallig mijn internetverbinding niet meer ok, krijg geen sync meer bij mijn Xs4all-only ADSL. Nu las ik dat de E76 code iets met de ethernetcontroller te maken zou kunnen hebben. Wellicht is er eergister met de onweer de bliksem in mijn telefoonkabel geslagen ofzo? De rest van mij electrische apparatuur is ok, en ook kan ik via mijn pc gewoon inloggen op mijn modem/router.
Xs4all gaat eerst mijn lijn opmeten, dus misschien zie ik een verband dat er niet is. Of heeft iemand hier ooit iets soortgelijks gehad? Bij een E 76 heb je alleen geen 3 jaar garantie zoals bij de RRoD en ik weet niet meer wanneer ik dat ding gekocht heb eigenlijk :?

Zit sowieso te twijfelen om niet een Elite te gaan halen dit weekend. Heb zelf nog het oudste model Xbox (premium) en wilde toch ook al een 120 GB kopen. Dus ik ga denk ik deze opsturen en later als backup of alleen in mijn slaapkamer gebruiken en sowieso een Elite halen. Maar wil eigenlijk ook niet MS belonen door een extra console te kopen omdat zij hem crappy hebben ontworpen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2009 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

rikrik schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 16:48:
[...]
edit: Ik start hem net nog een keer op, start een spel op, begint ie weer, start hem nog een keer op, begint ie al voordat het xbox logo verschijnt, nog een keer proberen, tadaa RRoD.. Spel er gelukkig uitgehaald de keer voor de RRoD, maar ik heb nu nog steeds geen garantie toch? Aangezien ik hem al meer dan de 3 jaar heb.
Op RROD zit extra garantie. Gewoon de helpdesk bellen om hem aan te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Normale garantie is 2 jaar, RROD en E74 3 jaar
Als de garantie een maandje of 2 erbuiten valt, gewoon bellen, zo moeilijk doen ze niet. Heb je een launchconsole van dec 2005, dan kun je helaas een nieuwe aanschaffen, daar werken ze niet meer aan mee (heb ik ondervonden ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Kan het zijn dat ik de RROD krijg omdat ik de hack heb toepast zodat er in mijn Xbox EN een HDMI kan EN de component uitgang. Die laatste gebruik ik alleen om optisch m'n 5.1 surround setje op de Xbox aan te sluiten en de HDMI alleen voor beeld.
Die hack houd alleen maar in dat je het plastic omhulsel van de stekker verwijderd zodat de HDMI en Component stekker (of hoe dat ding ook heet) samen in de Xbox passen. Normaliter zit dat plastic ding is de weg. Zie het onderstaande filmpje voor de hack, zodat jullie weten waar ik heb over heb:

Dat heb ik dus sinds gisteren gedaan en sinds gisteren ook heb ik de RROD! :( Heb de RROD nu 3x gezien en tot nu toe gaat de xbox steeds weer aan gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
@Monnick,
Lijkt me ZEER onwaarschijnlijk dat het daaraan ligt. Is gewoon toeval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 23:52
Hmm, netjes, RROD gehad met een unit uit begin 2006. Maandag opgestuurd, dinsdag door hen ontvangen, vandaag is ie al weer onderweg terug naar mij. De man van UPS vertelde wel dat UPS zo'n 1000 xbox 360 units per dag vervoert, ik hoop voor MS dat dat overdreven is. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Oke, mijn RROD is definitief. Console gaat niet meer aan en de 3 lampjes blijven knipperen :( MIjn eerste RROD!

In de TS staat dat je een errorcode te zien krijg door Sync button ingedrukt te houden en dan de Eject button in te drukken. Ik krijg dan niks in beeld, mijn TV zegt dan gewoon "Geen invoersignaal oid". De volledige ring gaat wel rood knipperen als ik dat doe.

Moet ik bellen met de support lijn om m'n console zo snel mogelijk op te laten halen of kan ik gewoon via de site een reparatie aanvragen? Of gaat dat laatste langzamer.

Wel kut, toch weer 2 weken geen Xbox :( Hardeschijf moet ik neem ik aan _niet_ meesturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

monnick schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 00:51:
Oke, mijn RROD is definitief. Console gaat niet meer aan en de 3 lampjes blijven knipperen :( MIjn eerste RROD!

In de TS staat dat je een errorcode te zien krijg door Sync button ingedrukt te houden en dan de Eject button in te drukken. Ik krijg dan niks in beeld, mijn TV zegt dan gewoon "Geen invoersignaal oid". De volledige ring gaat wel rood knipperen als ik dat doe.

Moet ik bellen met de support lijn om m'n console zo snel mogelijk op te laten halen of kan ik gewoon via de site een reparatie aanvragen? Of gaat dat laatste langzamer.

Wel kut, toch weer 2 weken geen Xbox :( Hardeschijf moet ik neem ik aan _niet_ meesturen?
Gewoon via de site, bellen is eigenlijk niet meer nodig. Als jij het wilt kan je ook afspraak met UPS maken voor vandaag, wel dien je zelf een doos te regelen (bij postkantoor hebben ze genoeg). En je hardeschijf en andere accessoires niet mee sturen, staat ook ergens op de site vermeld. Geloof me na een week heb je em al terug hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Ik heb al 2x een mailtje gehad dat de xbox is aangekomen :S vorige week vrijdag en gisteren.
Gezien de laatste ervaringen hier had ik eigenlijk verwacht dat de xbox vandaag zo'n beetje wel terug zou komen.

Al met al valt het nu nog mee (1week en 1 dag) maar aangezien het een beetje kloteweer is, had ik graag komend weekend ff een spelletje gespeeld :P

edit:
zie net op de xbox site:
Apparaat verzonden naar de klant - Je console is gerepareerd of vervangen. We sturen de console naar je terug.
:D
Echter vandaag aangemeld, dus zal helaas wel na het weekend worden

[ Voor 23% gewijzigd door cypher21 op 10-07-2009 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qanar
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-05-2019
Is het mogelijk dat de rrod ook veroorzaakt word door een slecht ingestoken powercable? Toch maar even de support knowledge base gevolgd ( http://support.xbox.com/s...id=1033&category=hardware ) en aangezien op de PSU de led orange brandde de kabels herstoken ( als aangegeven ). Nu werkt hij toch al twee dagen terug. Ben ik voorlopig veilig of kan ik toch nog redelijk snel naar Microsoft gaan bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:24
monnick schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 20:56:
Kan het zijn dat ik de RROD krijg omdat ik de hack heb toepast zodat er in mijn Xbox EN een HDMI kan EN de component uitgang. Die laatste gebruik ik alleen om optisch m'n 5.1 surround setje op de Xbox aan te sluiten en de HDMI alleen voor beeld.
Die hack houd alleen maar in dat je het plastic omhulsel van de stekker verwijderd zodat de HDMI en Component stekker (of hoe dat ding ook heet) samen in de Xbox passen. Normaliter zit dat plastic ding is de weg. Zie het onderstaande filmpje voor de hack, zodat jullie weten waar ik heb over heb:

[video]

Dat heb ik dus sinds gisteren gedaan en sinds gisteren ook heb ik de RROD! :( Heb de RROD nu 3x gezien en tot nu toe gaat de xbox steeds weer aan gelukkig.
Nou dat is dus echt niet de oorzaak, en nou ja.. een hack? Ik gebruik het zelf ook en heb nergens last van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05:13
qanar schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 10:14:
Is het mogelijk dat de rrod ook veroorzaakt word door een slecht ingestoken powercable? Toch maar even de support knowledge base gevolgd ( http://support.xbox.com/s...id=1033&category=hardware ) en aangezien op de PSU de led orange brandde de kabels herstoken ( als aangegeven ). Nu werkt hij toch al twee dagen terug. Ben ik voorlopig veilig of kan ik toch nog redelijk snel naar Microsoft gaan bellen?
yep ik heb ook rrod (of iig 3 rooie lampjes) gehad en kwam door power supply, De led op de PSU is altijd oranje toch? Mijne was rood indertijd en toen ik hem opnieuw aansloot (en hij weer oranje werd) deed ie t weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Net met de Xbox lijn gebeld maar ik werd direct al door een computer doorwezen naar hun reparatie pagina op internet. Daar heb ik m'n Xbox geregistreerd en wil nu een reparatie aanvragen. Na stap 1 te hebben doorlopen staat er:

"We zullen een email-verzendlabel aan het email adres dat u hebt aangegeven toesturen. Wanneer u de email ontvangt, volgt u de instructies over hoe u toegang krijgt tot het label, drukt het label af en stuurt de console terug naar het service centrum."

Dat doet vermoeden dat ik zelf de console moet opsturen. Ik lees hier overal dat de console wordt opgehaald door UPS. Hoe zit dat precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

monnick schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 10:53:
Net met de Xbox lijn gebeld maar ik werd direct al door een computer doorwezen naar hun reparatie pagina op internet. Daar heb ik m'n Xbox geregistreerd en wil nu een reparatie aanvragen. Na stap 1 te hebben doorlopen staat er:

"We zullen een email-verzendlabel aan het email adres dat u hebt aangegeven toesturen. Wanneer u de email ontvangt, volgt u de instructies over hoe u toegang krijgt tot het label, drukt het label af en stuurt de console terug naar het service centrum."

Dat doet vermoeden dat ik zelf de console moet opsturen. Ik lees hier overal dat de console wordt opgehaald door UPS. Hoe zit dat precies?
Je moet bellen naar UPS of UPS belt naar jou voor het ophalen van je console. Je moet alleen voor een neutrale doos zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Ik kreeg dat 'label' via de mail, ~20uur na mijn aanmelding. Via die mail kon ik ook een afspraak maken om UPS mijn console op te laten halen. Doosje maken, label erop en afgeven aan je eigen deur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
zAo schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 11:12:
Ik kreeg dat 'label' via de mail, ~20uur na mijn aanmelding. Via die mail kon ik ook een afspraak maken om UPS mijn console op te laten halen. Doosje maken, label erop en afgeven aan je eigen deur :)
Oke ongeveer 20 uur dus. Ik heb net mijn reparatie aanvraag bevestigd en zie niet direct een mail. Maargoed, ik wacht af :) De Xbox staat al ingepakt in een doos klaar.

Misschien zo maar even bellen voor een "gratis" nieuwe controller >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
gratis controller?

Hoe wil je die gaan ritselen dan? Je krijgt er 1 maand live bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Even met Xbox service nummer gebeld :p

Ja meneer de D-pad van mijn Xbox controller zit een beetje los....Oke dan krijgt u een nieuwe controller en wat u met de oude doet moet u zelf weten :D

Relaxt, binnen 10 werkdagen een nieuwe controller in huis ;) Hulde voor Xbox service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
monnick schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 11:39:

Ja meneer de D-pad van mijn Xbox controller zit een beetje los....Oke dan krijgt u een nieuwe controller en wat u met de oude doet moet u zelf weten :D

Relaxt, binnen 10 werkdagen een nieuwe controller in huis ;) Hulde voor Xbox service
Wat is dat telefoonnummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Coeluh schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 12:17:
[...]

Wat is dat telefoonnummer?
Heb je al gezocht? Zie TS ;)

Heb al na 1 uurtje het label gemaild gekregen van Microsoft. Xbox 360 is inmiddels ingepakt en wordt zometeen al opgehaald door UPS. Tot nu toe erg goede service :)

EDIT: Nog geen half uur na het telefoontje stond de UPS al voor de deur! Xbox is nu op weg naar Frankfurt :)

[ Voor 14% gewijzigd door monnick op 10-07-2009 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikrik
Lydus schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 14:51:
[...]

87 euro om hem te laten repareren 8)7 Misschien maar eens tijd om te gaan nadenken over gewoon meteen een hele nieuwe xbox te kopen (met een jasper chipset :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
rikrik schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 20:40:
[...]

87 euro om hem te laten repareren 8)7 Misschien maar eens tijd om te gaan nadenken over gewoon meteen een hele nieuwe xbox te kopen (met een jasper chipset :9 )
ik vind €87 eerlijk gezegd idd vrij coulant voor een apparaat wat al anderhalf jaar buiten de garantie valt, maar goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikrik
cypher21 schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 23:03:
[...]

ik vind €87 eerlijk gezegd idd vrij coulant voor een apparaat wat al anderhalf jaar buiten de garantie valt, maar goed
Maar als hij gerepareert word en hetzelfde moederbord er in blijft heb ik net zo veel kans dat er weer wat kapot gaat en dat ik dan weer die 87 euro moet gaan betalen, en een nieuwe xbox is stiller zuiniger en stabieler :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 23:52
Heb een "vervangende" console teruggekregen (refurbished volgens mij), met als servicedatum april 2009. Zit er dan nog verschil in de gebruikte chipsets denken jullie?

Moet wel zeggen dat de service van MS erg netjes is. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Sovereign schreef op maandag 13 juli 2009 @ 14:35:
Heb een "vervangende" console teruggekregen (refurbished volgens mij), met als servicedatum april 2009. Zit er dan nog verschil in de gebruikte chipsets denken jullie?

Moet wel zeggen dat de service van MS erg netjes is. _/-\o_
Zie mijn plaatje elders in het topic m.b.t. controleren chipset.

Ik heb vanmiddag de mijne ook teruggekregen, was een falcon, en heb een falcon terug.
Op het papier stond Mobo en dvdspeler vervangen. Moet nog ff checken of de dvdspeler ook daadwerkelijk is vervangen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Laatst online: 04-09 15:37
monnick schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 11:39:

Hmz, arelaxed dat er nog steeds door mensen misbruik gemaakt wordt van het feit dat MS zo coulant zijn met opsturen van een nieuwe controller, totdat het ophoudt en mensen die echt een defecte controller hebben veel meer moeite moeten doen om een andere te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn iets meer dan 3 jaar oude xbox 360 kreeg gisteren eindelijk zijn eerste RROD.

Ik bellen met de support maar nee de garantie van 3 jaar was minder dan een maand geleden verlopen. Ik vroeg aan die support gast of hij nog iets voor mij kon doen. Hij ging nog even aan een college vragen of ik kon worden gematst maar dat werd ik niet :( .

Het laatste wat hij voor mij kon doen was een email adres geven (xboxsup2@microsoft.com) waar ik nog wel kon zeuren om gratis reparatie.

Dus ik heb een mail gestuurd, maar ik heb nog niets terug. Heeft iemand nog een handige tip? Ik kan natuurlijk opnieuw de xbox support bellen en kijken of ik dit keer wel wordt gematst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Verwijderd schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 12:34:
Dus ik heb een mail gestuurd, maar ik heb nog niets terug. Heeft iemand nog een handige tip? Ik kan natuurlijk opnieuw de xbox support bellen en kijken of ik dit keer wel wordt gematst.
Dat zou ik zeker doen. Mijn garantie was veel langer verlopen en ze deden nergens moeilijk over.

Ik weet niet of het uitmaakt, maar ik heb zondagochtend gebeld; misschien is het dan minder druk? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-05 07:57

Donnie

AKA DonCorleone

Heb nog steeds die verzend bon niet ontvangen, net maar even met 0800 nummer gebeld, gaven me aan om de reparatie te annuleren en opnieuw aan te maken. Beter gaat het nu wel goed.... :(

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Pff, gisteren een gerepareerde xbox terug gekregen, blijkt het ding al te zijn geflasht met iXtreme firmware :S

Ik heb een gebande xbox voor gebrande spellen, en d8 laat ik eens een gebrand spel erin knallen, start gewoon op :(

Deze console is JUIST voor originele spellen die ik online speel...

Maarja, wat nu, MS bellen en zeggen dat ik een omgebouwde terug heb gekregen :o

"hoe weet je dat"
"nou, ik heb er een gebrand spel in gestopt"

Ze zien me al aankomen :(

Balen zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
cypher21 schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 20:03:
Pff, gisteren een gerepareerde xbox terug gekregen, blijkt het ding al te zijn geflasht met iXtreme firmware :S

Ik heb een gebande xbox voor gebrande spellen, en d8 laat ik eens een gebrand spel erin knallen, start gewoon op :(

"hoe weet je dat"

Balen zeg
WTF?? Jij stuurt een normale, niet omgebouwde, console op naar MS en je krijgt een omgebouwde terug.....? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Jah :(
een 360 elite (niet dat dat uitmaakt aangezien ze alleen de kappen verwisselen)

Heb via de buitenkant gezien dat er een BenQ drive in zit, maar goed. Ik heb juist deze xbox om legaal spellen online te spelen. Nu zul je zien dat dit ding bij de eerst volgende mogelijkheid gebanned wordt terwijl ik JUIST dit ding heb voor online gaming

[ Voor 120% gewijzigd door cypher21 op 14-07-2009 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 09:33

"hoe weet je dat"

Balen zeg
Waarom? Als jij ze erop wijst dat ze een omgebouwde 360 hebben opgestuurd, zullen ze juist blij zijn met je eerlijkheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stollie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 19:56
Was vandaag 1943 aan spelen en kreeg ineens aan de linkerkant van me scherm af en toe grijze strepen door het scherm en de lucht werd zwart. (alleen linker helft van tv :s )
Hopen dat spel is en niet de xbox. Die is bijna buiten garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Cubic X schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 20:13:
[...]

Waarom? Als jij ze erop wijst dat ze een omgebouwde 360 hebben opgestuurd, zullen ze juist blij zijn met je eerlijkheid :)
Tsja,
Heb je misschien wel een punt, ben alleen bang dat zodra ik aangeef dat ik er een gebrand spel in gegooit heb dat ze het serienr ff noteren en mijn xbox uit de garantie gooien :(

Ik bedoel, waarom probeerd iemand een gebrand spel in de xbox te stoppen
Dan misschien juist hopen dat het nu wel de xbox is, en niet over 3 maanden ;)

[ Voor 26% gewijzigd door cypher21 op 14-07-2009 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zAo schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 13:32:
[...]

Dat zou ik zeker doen. Mijn garantie was veel langer verlopen en ze deden nergens moeilijk over.

Ik weet niet of het uitmaakt, maar ik heb zondagochtend gebeld; misschien is het dan minder druk? :)
Hoi zAo

Bedankt voor je reactie :)

Ik kwam er net als jij op dezelfde manier achter dat mijn garantie was verlopen, via de site van xbox.
Nu wil ik net als jou gratis mijn xbox gerepareerd krijgen. Ik zei namelijk al tegen die xbox support gast dat mijn garantie was verlopen. Misschien moet ik daar zelf niet over beginnen maar gewoon wachten tot die support gast er zelf over begint. In iedergeval ik heb nog geen mail terug dus ik ga morgen gewoon weer bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:36
Woei, voor de derde keer in 2½ jaar een RROD. Deze keer voor het eerst volautomatisch via de site aangemeld, ik wacht rustig op het label

Net nu ik BF1943 heb gekocht, ... en vakantie heb :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Verwijderd schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 21:43:
[...]
Ik kwam er net als jij op dezelfde manier achter dat mijn garantie was verlopen, via de site van xbox.
Nu wil ik net als jou gratis mijn xbox gerepareerd krijgen. Ik zei namelijk al tegen die xbox support gast dat mijn garantie was verlopen. Misschien moet ik daar zelf niet over beginnen maar gewoon wachten tot die support gast er zelf over begint. In iedergeval ik heb nog geen mail terug dus ik ga morgen gewoon weer bellen.
Ik heb inderdaad niet gemeld dat mijn garantie verlopen was, maar aangegeven dat ik mijn Credit Card informatie via de website moest invullen en dat ik die niet had :)

Wat ik niet begrijp is: op de RROD zit toch extra garantie? Dus ook na die 3 jaar zou je nog gewoon een gratis reparatie kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stollie schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 20:17:
Was vandaag 1943 aan spelen en kreeg ineens aan de linkerkant van me scherm af en toe grijze strepen door het scherm en de lucht werd zwart. (alleen linker helft van tv :s )
Hopen dat spel is en niet de xbox. Die is bijna buiten garantie.
Hey Strollie. Heb zelf precies hetzelfde gehad met BF1943 en heb zelf net een nieuwe Elite. Volgens mij zijn deze artifacts van het spel zelf en is er niks met je console aan de hand. Had iemand anders er ook al over gehoord. Heb het zelfs overigens pas een keer gezien, de laatste dagen niet meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel leuk, juist nu ik eindelijk weer eens op spellen zat te wachten (Ghostbusters en The Secret of Monkey Island) krijg ik de eerste RROD. Gisteren is hij aangekomen in het service center... Dat wordt dus eind juli op z'n vroegst als ik die mail van ze mag geloven.

Wat mij betreft sturen ze gewoon meteen een refurbished exemplaar terug... ik hoef niet per se hetzelfde apparaat te hebben. Jammer dat je dat niet ergens aan kan vinken zodat je er binnen een week weer eentje hebt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zAo schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 08:51:
[...]

Ik heb inderdaad niet gemeld dat mijn garantie verlopen was, maar aangegeven dat ik mijn Credit Card informatie via de website moest invullen en dat ik die niet had :)

Wat ik niet begrijp is: op de RROD zit toch extra garantie? Dus ook na die 3 jaar zou je nog gewoon een gratis reparatie kunnen krijgen.
Ik hoop dat ik vandaag een mail terug krijg waar ik of tevreden mee kan zijn of nog verder tegen kan gaan discussiëren. Als de mail niet snel komt dan hang ik gewoon weer zeurend aan de xbox support lijn ;)

Nou Microsoft geeft 2 jaar garantie op normale defecten en 3 jaar op de RROD.
Dit vind ik ronduit belachelijk: Voor een ontwerpfout moeten ze levenslange garantie geven.

Ik heb zelf even goed gekeken op deze website:

http://www.consuwijzer.nl/Uitgelicht/Garantie

Op deze site worden goed de rechten van een consument in dit soort situaties uitgelegd.
Nu vallen mij twee dingen op:

1. Als mijn xbox 360 kapot gaat binnen 4 jaar heeft het niet voldaan aan de levensverwachting die ik er van had. Een xbox 360 is een product van Microsoft en kostte 300,- euro en een consument verwacht daar van dat het minimaal 4 jaar meegaat zonder problemen. Omdat ik het product wel 3 jaar probleemloos heb gebruikt zou het eerlijker zijn om met Microsoft de kostten van de reparatie te delen.

2. De xbox 360 is een ondeugdelijk product. Een veel te hoog percentage valt uit door een RROD. Dit is een ontwerpfout van Microsoft. Sinds wanneer moet de consument betalen voor reparatie als het product kapot is door een ontwerpfout?

Die website is voor iedereen die buiten de garantie zit erg handig. Er staat duidelijk beschreven wat je rechten als consument zijn en er staan wat harde argumenten in die je als consument tegen Microsoft kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje72
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-09 18:30
GEEN BEELD, WEl GELUID

Ik heb anderhalf jaar geleden een tweedehandse XBox 360 Premium via Marktplaats gekocht.
Niet zoveel gebruikt, maar heb sinds kort een nieuwe (plasma)TV, en heb de Xbox weer aangesloten.

Hij heeft het eventjes gedaan.
Maar plotseling geen beeld meer. Had hem aangesloten met de component kabels, op HD gezet.
Toen via Composiet aangesloten, uiteraard op TV gezet.
Nu hoor ik wel het opstart geluid, maar wederom geen beeld.

Een composietkabel van kennis geleend (Arcade kabel). Ook geen succes.
Gereset via de controller, wederom geen succes.

Microsoft gebeld.
Ze willen 'm ophalen, maar omdat de xbox uim 2 jaar oud is, geen garantie.
Reparatie EUR 85,- ;(

Een nieuwe (incl HDMI) koop je tegenwoordig voor ietsjes meer (misschien ARCADE, kan dan de HDD zo overzetten. Kan deze console als defect of als onderdelen op marktplaats zetten).

Wie weet wat er aan de hand is, en kan ik 'm zelf repareren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:24

"hoe weet je dat"

Balen zeg
En terecht dat je nu in deze problemen zit. Dat je überhaupt al een omgebouwde Xbox hebt, je verdiende straf |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paultje72 schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 15:11:
GEEN BEELD, WEl GELUID

Ik heb anderhalf jaar geleden een tweedehandse XBox 360 Premium via Marktplaats gekocht.
Niet zoveel gebruikt, maar heb sinds kort een nieuwe (plasma)TV, en heb de Xbox weer aangesloten.

Maar plotseling geen beeld meer. Had hem aangesloten met de component kabels, op HD gezet.

Microsoft gebeld.
Reparatie EUR 85,- ;(

Een nieuwe (incl HDMI) koop je tegenwoordig voor ietsjes meer (misschien ARCADE, kan dan de HDD zo overzetten. Kan deze console als defect of als onderdelen op marktplaats zetten).

Heb ik ook gehad, alleen ik had ook geen geluid. Ik kon 'm wel uitzetten via de controller, dus het ding draaide wel. Tijdje mee gerommeld, en toen ineens een RROD. Ik had 'm langer dan twee jaar, maar nog geen drie, dus toen kreeg ik ineens wel garantie. Misschien kan je nog even doordraaien tot 'ie definitef gaat RRODen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paultje72 schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 15:11:
GEEN BEELD, WEl GELUID

Microsoft gebeld.
Reparatie EUR 85,- ;(

Een xbox zonder beeld daar kun je niet zoveel mee. Je kunt even je xbox in een paar handdoeken wikkelen en dan aanzetten. Hopelijk overhit de xbox dan en krijg je een RROD zodat je xbox 360 gratis wordt gerepareerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
tiswat schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 15:13:
[...]

En terecht dat je nu in deze problemen zit. Dat je überhaupt al een omgebouwde Xbox hebt, je verdiende straf |:(
kerel, ga hemelen.

Als ik jouw redenatie volg, dan betekend dit dus ook dat jij de rest van je leven met garantie's genaait moet worden omdat je 1 illegaal MP3tje op je pc hebt??
Oftewel, tang op varken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat was vlot, vrijdagmiddag verzonden en vandaag alweer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Ja, hier ook al na 7 dagen m'n Xbox terug. Het moederbord is vervangen.

Ik kan trouwens niks ontdekken van 1 maand gratis Xbox Live Gold? Zie ik iets over het hoofd.
edit: Ja dus, klein pasje met code voor Gold abbo ;)

En ik denk erover om m'n Xbox nu rechtop te zetten i.p.v. te laten liggen. Dit omdat de Xbox in mijn situatie dan vrijer staat en minder warm wordt. Heeft het rechtopzetten van je Xbox nog nadelige gevolgen? Krassen op schijven oid?

[ Voor 7% gewijzigd door monnick op 17-07-2009 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DemonTPx
En mijn XBox is weer terug! Vorige week donderdag verzonden en vandaag was hij alweer hier. 8 dagen dus.

In plaats van een reparatie, heb ik een andere xbox gekregen met een brief waarin uitgelegd staat waarom. Blijkbaar gaat het sneller om een andere te geven, dan om hem eerst helemaal te repareren.

De console die ik terug gekregen heb (een Xenon), werkt trouwens perfect. En ik heb ook nog eens een maand XBox live gold gekregen!

Ik ben wel blij dat het redelijk snel gegaan is! En nu weer gamen!
monnick schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 13:42:
...
Ik kan trouwens niks ontdekken van 1 maand gratis Xbox Live Gold? Zie ik iets over het hoofd.
...
Krijg je dat niet alleen als je al een xbox live gold abonnement had?

[ Voor 27% gewijzigd door DemonTPx op 17-07-2009 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

monnick schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 13:42:
En ik denk erover om m'n Xbox nu rechtop te zetten i.p.v. te laten liggen. Dit omdat de Xbox in mijn situatie dan vrijer staat en minder warm wordt. Heeft het rechtopzetten van je Xbox nog nadelige gevolgen? Krassen op schijven oid?
Ik dacht ook dat het handiger zou zijn om de xbox rechtop te zetten maar dat zou ik niet doen. Mijn moeder heeft al vaak genoeg de xbox per ongeluk omgestoten tijdens het schoonmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:47
Hallo,

Ik heb mijn Xbox 360 Elite in 5 December in 2008 aangeschaft, gisteren zette ik hem aan en had ik de drie bekend rode ringen.
Een halfuur later deed mijn Xbox 360 het gewoon weer, ongeveer een uur opgespeeld en geen problemen meer vertoond.
Wat zouden jullie nu doen opsturen, als MS de Xbox 360 in Duitsland aan een test onderwerpt zien ze dat ie het gewoon doet. Moet ik hem nu opsturen of niet?
Nu had ik nog een vraag, ik heb de Xbox 360 Elite nog niet geregistreerd op Xbox.com is dit noodzakelijk als je belt naar MS voor reperatie?
Ik heb ook ongeveer al een maandje last dat de left trigger op de Xbox 360 controller soms blijft hangen, dus als ik race in Forza 2 en je remt heb je vaak dat de left trigger blijft hangen en je dus stilstaat met je auto kan ik hier een nieuwe voor krijgen?
Zo ja, kan ik de controller ook opgeven via internet als je een reperatie aanvraagt of moet dit via de telefoon?
Alvast bedank voor het antwoord.

P.S. Welke kleur was het lampje op de voeding bij jullie toen de Xbox 360 RROD had?

[ Voor 4% gewijzigd door PSP123 op 18-07-2009 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
PSP123 schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 15:05:
P.S. Welke kleur was het lampje op de voeding bij jullie toen de Xbox 360 RROD had?
Oranje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:36
PSP123 schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 15:05:
Hallo,

Ik heb mijn Xbox 360 Elite in 5 December in 2008 aangeschaft, gisteren zette ik hem aan en had ik de drie bekend rode ringen.
Een halfuur later deed mijn Xbox 360 het gewoon weer, ongeveer een uur opgespeeld en geen problemen meer vertoond.
Wat zouden jullie nu doen opsturen, als MS de Xbox 360 in Duitsland aan een test onderwerpt zien ze dat ie het gewoon doet. Moet ik hem nu opsturen of niet?
Nu had ik nog een vraag, ik heb de Xbox 360 Elite nog niet geregistreerd op Xbox.com is dit noodzakelijk als je belt naar MS voor reperatie?
Ik heb ook ongeveer al een maandje last dat de left trigger op de Xbox 360 controller soms blijft hangen, dus als ik race in Forza 2 en je remt heb je vaak dat de left trigger blijft hangen en je dus stilstaat met je auto kan ik hier een nieuwe voor krijgen?
Zo ja, kan ik de controller ook opgeven via internet als je een reperatie aanvraagt of moet dit via de telefoon?
Alvast bedank voor het antwoord.

Waarom bel je niet eventjes naar MS, die weten iets maar van hun eigen reparatieprocedure dan wij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qanar
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-05-2019
Als het lampje van de voeding bij een RRoD orange is, zeker proberen om de stroomkabel eens in en uit te trekken. Heb al een paar keer gezien dat een slecht zittende stroomkabel de oorzaak was van een RRoD.

Echter weet ik niet wat kleur de LED op de voeding heeft bij een echte RRoD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Even mijn ervaring delen.

Mei 2008 een Xbox360 gekocht, na een half jaar een RROD. Xbox uitgezet wat lopen spelen met de kabels en na een half uur deed hij het weer. Zo een half jaar zonder problemen ermee gespeeld. Tot vandaag de Xbox loopt na 1 a 2 minuten geheel vast in het dashboard/game/arcade game.

Na die RROD van een half jaar terug had ik al zoiets in mijn achterhoofd van er komt een dag en die is dus vandaag :P

Net geregistreerd en van de week maar even opsturen.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:47
Hoe bepaalt Microsoft eigenlijk je garantie als je je Xbox 360 via Xbox.com registreert.??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

PSP123 schreef op zondag 19 juli 2009 @ 21:04:
Hoe bepaalt Microsoft eigenlijk je garantie als je je Xbox 360 via Xbox.com registreert.??
Via het serienummer. Hierbij geven ze 2 jaar garantie op normale defecten en 3 jaar op de RRoD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Xbox is maar een paar weekje terug, moederbord vervangen. Maar net tijdens RE5 zag ik gedurende hele chapter toch wel drie keer hele snelle lichtflits door de scherm, hetzelfde wat ik er ook zag tijdens cod3 voor dat ik me eerste rrod kreeg. Iemand ook zelfde ervaring dat niet lang na de reparatie je Xbox weer een rrod krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 00:18:
Mijn Xbox is maar een paar weekje terug, moederbord vervangen. Maar net tijdens RE5 zag ik gedurende hele chapter toch wel drie keer hele snelle lichtflits door de scherm, hetzelfde wat ik er ook zag tijdens cod3 voor dat ik me eerste rrod kreeg. Iemand ook zelfde ervaring dat niet lang na de reparatie je Xbox weer een rrod krijgt?
Ik heb gelezen dat de kans er dik inzit dat je hem nog een keer krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheldar
Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 00:18:
Jep, had hem net terug ivm een gare drive, maar na zes uur gebruik ineens een RROD, kon hij nogmaals terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kheldar schreef op maandag 20 juli 2009 @ 00:41:
[...]

Jep, had hem net terug ivm een gare drive, maar na zes uur gebruik ineens een RROD, kon hij nogmaals terug...
Gaan ze bij het tweede keer een andere console geven, of repareer ze de boel gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 15:55:
[...]

Een xbox zonder beeld daar kun je niet zoveel mee. Je kunt even je xbox in een paar handdoeken wikkelen en dan aanzetten. Hopelijk overhit de xbox dan en krijg je een RROD zodat je xbox 360 gratis wordt gerepareerd.
En ook je kachel eff aanzetten zal de rrod proces versnellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheldar
Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 01:01:
[...]

Gaan ze bij het tweede keer een andere console geven, of repareer ze de boel gewoon?
Volgens de brief hadden ze in mijn geval enkel weer het moederbord vervangen. Serienummer en manufacturing date op de console waren ook nog hetzelfde, dus denk dat dat wel klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
volgens mij trekken ze je kappen eraf en zetten ze die op een ander kast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowa
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-02-2021
Helaas ook mijn 360 stuk RROD.
Hij is van december 2005 dus geen garantie.
Repareren kost me 87 via Microsoft :(. Een nieuwe heb ik daar niet voor maar het scheeld niet veel.

Probeer de losse onderdelen wel te slijten denk ik en dan maar opzoek naar iets anders.

43% of all statistics are worthless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:29
Nou ik heb ook eindelijk de RROD, na 2 en een half jaar trouwe dienst.

Het vervelende is, dat ik hem wel kan laten ophalen, maar ik ga zaterdag op vakantie voor 2 weken.
Wat gebeurt er als ze volgende week hem komen terugbrengen en ik ben niet thuis?
Brengen ze hem dan naar het postkantoor en zo ja, hoe lang blijft hij daar liggen?

Iemand enig idee?

Wil niet dat hij terugestuurt wordt naar Microsoft.

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
gaat niet naar het postkantoor, maar naar een UPS kantoor. Je moet dan zelf bellen om het apparaat te laten bezorgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:29
cypher21 schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 13:15:
gaat niet naar het postkantoor, maar naar een UPS kantoor. Je moet dan zelf bellen om het apparaat te laten bezorgen
Oke thanks dan stuur ik hem vandaag nog op!!! :)

Hmm klopt het dat dat label wat ik krijg op a4 grootte is??

[ Voor 10% gewijzigd door henkyyyyyyy op 23-07-2009 13:34 ]

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
henkyyyyyyy schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 13:29:
[...]

Oke thanks dan stuur ik hem vandaag nog op!!! :)

Hmm klopt het dat dat label wat ik krijg op a4 grootte is??
Ja, gewoon dat label ff vouwen en op de doos plakken. Als het goed is, zit er zo'n vouwlijntje op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:31

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Zelf heb ik inmiddels tweemaal m'n X360 kapot zien gaan met een RROD. De eerste keer heb ik 'm laten maken door MS (mobo vervangen), de tweede keer na bijna een jaar verder te zijn dacht ik: "Dat moet beter kunnen", en ben ik gaan zoeken naar selfrepair-kits.

Voordat je verder leest: OMDAT JE HET ZEGEL VAN JE XBOX360 VERBREEKT VERVALT JE GARANTIE!
[/disclaimer]

De garantie van m'n X360 was al verlopen (langer dan drie jaar oud), dus daarom heb ik zelf de RROD Repair Kit Pro van Team Xecuter besteld en in m'n X360 gebouwd (was leuk en leerzaam om te doen). Sindsdien geen enkele RROD meer gehad, en hopelijk blijft het zo. Wel begreep ik dat er ook vergelijkbare setjes te krijgen zijn, maar die lossen slechts een deel van het probleem wat de RROD veroorzaakt op. Ook deze set geeft geen garantie (leuke woordspeling ;)) dat het de RROD oplost, maar het is een gok waard. Het kost wel een paar centen (bijna drie tientjes als je de verzendkosten meetelt), maar het loste mijn probleem op.

... en oranje! :P

Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste

Let op:
Enkel de mededeling 'ja die van mij ook en hij is opgehaald' is niet de bedoeling. Als je post, post dan nuttig en geef wat achtergrondinformatie ;-)