Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 14:03

Willybubba

Nut up or shut up.

Nou, dat was 'm dan. Out of the blue een RRoD :'(

Bij 't hoofdmenu van mijn gister vers gekregen Chronicles of Riddick.

Net online reparatie gevraagd, het wachten is nu op m'n mailtje. Maar ik lees net dat je 'm zelf in een doos moet frotten? Volgens de online dinges krijg je er een van hun?

EDIT: Hoe lang duurt 't voordat je uberhaupt een mail krijgt met hoe nu verder?

[ Voor 12% gewijzigd door Willybubba op 29-04-2009 19:49 ]

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m'n eigen vraag :P Uhm, kan iemand mij nader uitleggen...

Maandag heeft Microsoft console gekregen. Dinsdag kreeg ik mail van microsoft dat ze 'm hadden (met andere woorden, dan staat ie pas in de wachtrij).

Maar gisteren (woensdag), kreeg ik nog een mail met een ontvangstbevestiging. Dus ik kijken bij de reparatiestatus, heeft ie opeens 'apparaat verzonden naar klant' sinds woensdag. Als ik op het UPS tracking nummer kijk is hij nog steeds niet verstuurd. Iemand al eens eerder meegemaakt?

EDIT: @willy: toen ik donderdagmiddag had gebeld, moest ik inderdaad ook opeens op internet aanvragen. nadat ik dat had gedaan kreeg ik de mail met UPS-labels enzovoort om 1 uur 's nachts :/
en ja je moet zelf een doos regelen ja, verdere instructies staat in de mail. je moet trouwens ook op de UPS website zelf een afspraak maken. (werkt perfect, had vrijdag ochtend gezegd dat ze 'm tussen 14:45 en 16:45 op konden halen en ze kwamen ook nog)
het is inderdaad nogal verwarrend.
ThinkPadd schreef op zondag 26 april 2009 @ 17:54:
[...]

Deze ging dus niet door :'( Eigenaar had hem verkocht aan een reparatie persoon op marktplaats.

Maar omdat defecte Xboxen redelijk goedkoop zijn tegenover een nieuwe (RROD heb je al voor €50 geloof ik) en omdat ik wel van een beetje knutselen hou, zit ik eraan te denken om er eentje met RROD te kopen, en te fixen met de "X-clamp fix" (nieuwe moertjes, wat ringetjes e.d.)

Maar hoe groot is de kans nou eigenlijk dat je hem daarmee fixt?
Ik raad je deze site aan: http://xbox-experts.com/e/tutorial.php?n=hybrid Dat is de allerbeste x-clamp fix op dit moment. De oude methodes leveren na een tijd weer RROD. Zelfs de NASA heeft hun een handje geholpen. Voor $10 kun je op hun site een compleet setje kopen met alles wat je nodig hebt, dat kan nou alleen nog maar uit de US, maar vanaf de eerste week mei kan dat ook vanuit Duitsland besteld worden. (Heb contact gehad met WIlhelm, de webmaster van het forum op die site die zelf in Duitsland woont). Andere fixes zijn sterk af te raden, toen ik het nog volgens de oude deed, kreeg ik na een paar weken weer last.

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2009 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Michael Knight schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 10:23:
[...]

De lasers staan niet bepaald goed afgesteld (misschien ook expres, ivm kopie).
Je kunt `m zelf bijstellen... dat heb ik ook gedaan, en nu leest hij werkelijk alles :)
lasers afstellen.... en ik maar denken dat er gewoon een standaard "geen omkijken naar" dvd-rom speler inzit net zoals mijn pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 16:05
Zet vandaag mijn xbox aan krijg ik E 73 op internet gevonden dat dat iets is met de ethernet aansluiting. Heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen? ik heb mijn xbox al langer dus ik heb geen garantie meer denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirwits
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09-2021
Mijn Xbox is er ook mee opgehouden :).
Nu belde ik met microsoft over de verpakking waarin je hem moet terug sturen waarop ik te horen kreeg dat "ze bij de postbank precies weten welke doos je nodig hebt". Waarna ik verbaasd reageerde 'Dat het zo vaak voor komt joh..."

En ik kreeg gelijk, het komt niet zo vaak door dat mijn postkantoor snapt welke doos ik nodig heb :).
Iemand enig idee in welke doos ik het best mijn xbox terug kan sturen?
Of moet ik gewoon een doos vullen met papierproppen :).

Abit IC 7-G Pentium 4 3,2 Gig, TwinMos 1024 (2x512) DualDDR Ram, XFX Geforce 6800 ultra, met windows XP sp2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-09 17:37

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Pffff beetje wereldvreemde vraag ;)
Gewoon een doos waaruit niet te herleiden is dat het om een Xbox gaat. Ze hebben een aantal dozen, de 2 kleinste past ie geloof ik niet in. Google de afmetingen van je Xbox of meet het zelf en ga naar het postkantoor. Ik had met wat dozen van Albert Heijn wat in elkaar geknutseld, en de resten verscheurd om er in te proppen en verschuiving te voorkomen. Succes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:43
Kun je niet de originele doos gebruiken, en dan gewoon bruin pakpapier eromheen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Dat kan scheuren tijdens transport, lijkt me geen goeie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radko
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:14
Mijn launch console is van het weekeinde voor de 2e keer gesneuveld. (2e keer RRoD)

Ik kan je daarom uit ervaring vertellen dat doos nummer 5 van het postkantoor prima past, kost je € 2.95. Ik vul hem dan hier en daar op met proppen oude kranten.

(maar dat mogen natuurlijk ook nieuwe kranten zijn)

Ik belde UPS op om een afspraak te maken, en bij het horen van 4 kilo en bestemming Duitsland was hun reactie: "Jammer dat je Xbox kapot is"

Denk dat UPS als enige blij is met de falende hardware van Microsoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had mijn doos bij de supermarkt gehaald. inmiddels ken ik iets van vijf mensen in mijn vrienden kring die zo'n doos over heeft van de reperatie :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Laatst online: 17:25

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Verwijderd schreef op donderdag 30 april 2009 @ 11:53:
[...]

lasers afstellen.... en ik maar denken dat er gewoon een standaard "geen omkijken naar" dvd-rom speler inzit net zoals mijn pc
In principe heeft iedere DVD-ROM/RW drive één of twee potmeters voor de CD/DVD laser :)
(dingen zijn maar enkele millimeters groot en kijk je makkelijk overheen..)

Die in je 360 staan echter vaak te zwak afgesteld... in een PC drive heb ik hier nog nooit last van gehad...

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-09 11:13
Sinds een week hoor ik een tikkende geluid uit mijn xbox 360 komen, in eerste instantie dacht ik dat het aan de harde schijf lag, maar het geluid kwam echt uit de dvdspeler. Als ik de xbox een 'corrigerende tik' geef of de dvd la open maak, dan stopt het geluid.

Is dit bij jullie eens voorgekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:55

Player1S

Probably out in the dark

mmm gister begon mijn xbox opeens ook kuren te vertonen.
Tijdens het spelen van Fallout 3 liep ie steeds vast. Op een gegeven moment kreeg ik bij het herstarten een E79 error. Is de HD las ik.

Cache leeg gemaakt en opgestart met die sync knop ingedrukt. Fallout ging toen wel een tijdje goed maar liep weer vast. Hooguit 30 minuten kunnen spelen.
Vervolgens maar een aflevering van Terminator: Sarah Connor Chonicles gekeken via diezelfde xbox. Geen vastlopers.

Wijzigingen vlak voor de vastlopers:
- Broken Steel DLC voor Fallout 3
- Remote voor de xbox gekocht

is er iemand die mij kan zeggen waar het probleem kan zitten?
Gaat mijn xbox langzaam overlijden of mijn HD?
Ik wil nog even proberen om mijn savegames te kopiëren naar mijn memorycard en dan de HD te formateren.

Heb deze trouwens overgenomen van iemand en is nu zeker 2 jaar oud. Indien de xbox daadwerkelijk kapot is, wil ik, gezien de prijs, gewoon een nieuwe kopen zodat ik een nieuwere revisie heb.
Echter, wil ik wel weten of het daadwerkelijk de xbox is en niet de HD....want dat scheelt wel weer een paar cent....

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hd, eraf halen, en spelen, hangt die dan niet, dan ligt het aan de hd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-02-2022
Ik heb een ontdekking gedaan, ik noem het de "reversed towel trick".
Als je xbox kapot is, maar geen rrod heeft, dan moet je hem in handdoeken wikkelen, en op de kop leggen. Hierdoor kan het soldeersel mooi lossmelten. Een klein uurtje verder en je hebt een mooie rrod, maar belangrijker, je krijgt garantie voor je defect _/-\o_
Ik kan uit ervaring vertellen dat het erg goed werkt O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Verwijderd schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 10:43:
hd, eraf halen, en spelen, hangt die dan niet, dan ligt het aan de hd
Mja, dit wou ik dus vanochtend proberen. Niet eerder de tijd gehad.
HD eraf, aanzetten. RRoD.

Stekkers controleren voor de zekerheid. Nog steeds RRoD.
Reserve xbox van kameraad opgehaald. Binnenkort een nieuwe halen.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
L1nt schreef op zondag 10 mei 2009 @ 21:28:
[...]

Mja, dit wou ik dus vanochtend proberen. Niet eerder de tijd gehad.
HD eraf, aanzetten. RRoD.

Stekkers controleren voor de zekerheid. Nog steeds RRoD.
Reserve xbox van kameraad opgehaald. Binnenkort een nieuwe halen.
Je hebt 3 jaar garantie op RROD ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Weet ik, misschien laat ik hem nog wel repareren maar een xbox kost niks meer en vakantie geld komt eraan.
Wil een nieuwere versie (misschien een elite) kopen. De mijne heeft ook nog geen HDMI aansluiting dus dat gelijk meepikken.. Ga er niet van uit dat ze dat er eventjes opzetten bij een reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WolterRF
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:31
@ L1nt
je hoeft geen elite te kopen voor een hdmi aansluiting, ook de nieuwe arcade en pro versies hebben allemaal een hdmi aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

WolterRF schreef op maandag 11 mei 2009 @ 09:40:
@ L1nt
je hoeft geen elite te kopen voor een hdmi aansluiting, ook de nieuwe arcade en pro versies hebben allemaal een hdmi aansluiting.
Weet ik, Kameraad heeft al een arcade met HDMI.
Doelde meer op de kleurstelling van de Elite maar denk dat ik gewoon een arcade koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psychokiller
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Mijn XBOX uit oktober 2007 lijkt het te begeven :(
Na enkele minuten verlies ik de meeste kleuren en blijft er vooral paars over:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/h.benthem/xbox_kleuren_verrot_klein.JPG

Als ik de XBOX uit zet krijg ik daarna bij het aanzetten helemaal geen signaal meer door. Ook met Component krijg ik daarna geen signaal door.
Net een kwartier erna weer geprobeerd en precies hetzelfde; even goed beeld, daarna verlies ik de kleuren.

Maar eens wat rondzoeken of het een bekend probleem is en dan morgen nog eens kijken en waarschijnlijk MS bellen gok ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Heb een Xbox met RROD gekocht.

Helaas was de koeler al op een andere manier bevestigd (met 4 schroeven), heb ze nog wat strakker aangedraaid maar het heeft niet geholpen.

Is er misschien nog een manier waarmee de Xbox (met de X-clamp dinges er al op dus) weer aan de praat krijgen is?

P.S Naast de GPU zitten 6 condensators, 4 zwart/bruine en 2 zwart/gele. Die staan ook nogal bol, en daar zit ook wat bruine smurrie op bij sommige. Kan dat ook nog met een RROD te maken hebben?

[ Voor 25% gewijzigd door ThinkPad op 15-05-2009 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Psychokiller schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 21:47:
Mijn XBOX uit oktober 2007 lijkt het te begeven :(
Na enkele minuten verlies ik de meeste kleuren en blijft er vooral paars over:
[afbeelding]

Als ik de XBOX uit zet krijg ik daarna bij het aanzetten helemaal geen signaal meer door. Ook met Component krijg ik daarna geen signaal door.
Net een kwartier erna weer geprobeerd en precies hetzelfde; even goed beeld, daarna verlies ik de kleuren.

Maar eens wat rondzoeken of het een bekend probleem is en dan morgen nog eens kijken en waarschijnlijk MS bellen gok ik zo.
Weet je zeker dat alle videokabels OK zitten? Het is zo'n typisch beeld wat je krijgt als er iets scheef zit. Ik denk 't niet overigens, maar de moeite van het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buggienuk
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 10:00

buggienuk

lekker buggie

ThinkPadd schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 14:25:
Heb een Xbox met RROD gekocht.

Helaas was de koeler al op een andere manier bevestigd (met 4 schroeven), heb ze nog wat strakker aangedraaid maar het heeft niet geholpen.

Is er misschien nog een manier waarmee de Xbox (met de X-clamp dinges er al op dus) weer aan de praat krijgen is?

P.S Naast de GPU zitten 6 condensators, 4 zwart/bruine en 2 zwart/gele. Die staan ook nogal bol, en daar zit ook wat bruine smurrie op bij sommige. Kan dat ook nog met een RROD te maken hebben?
Als de condensatoren bol staan is het nooit goed, zeker als ze ook nog lekken. Als de xbox met X-clamp er al op niet meer werkt dan kan je zeggen dat hij echt overleden is. Helaas.

Ook bekend op XBL als buggienuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
buggienuk schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 17:40:
[...]

Als de condensatoren bol staan is het nooit goed, zeker als ze ook nog lekken. Als de xbox met X-clamp er al op niet meer werkt dan kan je zeggen dat hij echt overleden is. Helaas.
Ik ben nu bezig om de RROD te fixen met deze tutorial: http://www.llamma.com/xbo..._of_light_x-clamp_fix.htm

Ben hem nu aan het "overheaten" (alleen koeling op CPU, zodat GPU bloedheet wordt en weer vast zou moeten gaan zitten).

En ik weet dat bolle condensatoren zsm vervangen moeten worden, maar als dat niks met de RROD te maken heeft ga ik ze ook nog niet vervangen :P Eerst maar eens die RROD fixen.

Edit: Ik ben erachter gekomen dat ik de 0203 error heb (Connect knop + Eject, dan kan je de secondary error uitlezen).

[ Voor 7% gewijzigd door ThinkPad op 15-05-2009 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psychokiller
  • Niet online
apNia schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 17:15:
[...]

Weet je zeker dat alle videokabels OK zitten? Het is zo'n typisch beeld wat je krijgt als er iets scheef zit. Ik denk 't niet overigens, maar de moeite van het proberen waard.
Heb ik ook aan gedacht, maar meerdere malen losgehaald.
Na dit moment kreeg ik met de Component kabels ook geen beeld meer door, dus er is wel wat meer aan de hand denk ik. Ik kan nog wel een andere HDMI kabel proberen, maar verwacht niet dat dat wat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Heb wat materiaal gekocht (ringetjes, schroefjes e.d.) en heb deze tutorial gevolgd:

http://xbox-experts.com/e/tutorial.php?n=hybrid

Nogsteeds de RROD, maar de error veranderde steeds toen ik 1 laag ringetjes minder deed (ik heb de originele Xclamps niet meer, die gebruiken ze daar wel, dus toen heb ik maar een extra ringetje toegevoegd).

Het veranderde daarna ook als ik de schroeven strakker of losser aandraaide.

De errors die ik kreeg varieerden van

E05, E06, E07, E10
  • E05: CPU over heating - If you are receiving this error after disassembling your console make sure to all 8 of the heatsinc screws are tightened securely to the board/heatsink holes.
  • E06: GPU over heating -ensure your x-clamps are installed properly.
  • E07: RAM over heating
  • E10: Unconfirmed: CPU error, generally caused by a poor connection to the mainboard (cold solder joints/bridged solder joints). This can also be triggered by an error with the TSOP.
    This error is caused by a bridged/shorting solder joint under the GPU, (H)ANA-chip or in between.It can also be power related though, for example if you are drawing power from one of the regulators that power the GPU and (H)ANA-chip.Can also be a component that is missing or damaged so look for missing parts near the GPU and the (H)ANA chip.
Ik heb nu dus de E10 error, misschien ligt dat wel aan de opgeblazen condensators (njaa opgeblazen, ze staan bol met wat bruine troep aan de bovenkant)

Maar ik vraag me af of ik het met nieuwe condensators wel weer klaar krijg :P

[ Voor 6% gewijzigd door ThinkPad op 18-05-2009 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Laatst online: 04-09 15:37
ThinkPadd schreef op maandag 18 mei 2009 @ 21:34:
[...]

Heb wat materiaal gekocht (ringetjes, schroefjes e.d.) en heb deze tutorial gevolgd:

Nogsteeds de RROD, maar de error veranderde steeds toen ik 1 laag ringetjes minder deed (ik heb de originele Xclamps niet meer, die gebruiken ze daar wel, dus toen heb ik maar een extra ringetje toegevoegd).

Het veranderde daarna ook als ik de schroeven strakker of losser aandraaide.

De errors die ik kreeg varieerden van

E05, E06, E07, E10
  • E05: CPU over heating - If you are receiving this error after disassembling your console make sure to all 8 of the heatsinc screws are tightened securely to the board/heatsink holes.
  • E06: GPU over heating -ensure your x-clamps are installed properly.
  • E07: RAM over heating
  • E10: Unconfirmed: CPU error, generally caused by a poor connection to the mainboard (cold solder joints/bridged solder joints). This can also be triggered by an error with the TSOP.
    This error is caused by a bridged/shorting solder joint under the GPU, (H)ANA-chip or in between.It can also be power related though, for example if you are drawing power from one of the regulators that power the GPU and (H)ANA-chip.Can also be a component that is missing or damaged so look for missing parts near the GPU and the (H)ANA chip.
Ik heb nu dus de E10 error, misschien ligt dat wel aan de opgeblazen condensators (njaa opgeblazen, ze staan bol met wat bruine troep aan de bovenkant)

Maar ik vraag me af of ik het met nieuwe condensators wel weer klaar krijg :P
Ik vermoed dat die condensatoren door de vorige eigenaar gesloopt zijn dmv ofwel een towel trick of dat ie met een heatgun in de weer geweest is.

Bolle condensator=! goed ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hopla, sinds gisteren ook een RROD. Ik heb reparatie aangevraagd via de Xbox site maar mijn adres klopt niet op de label. Mijn huisnummer staat er niet bij. De rest klopt. Mijn gegevens zijn juist op de Xbox site. Iemand een idee?

Oh ja, de tip van Roko om de originele doos binnenstebuiten in elkaar te steken is top! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-09 15:39

Pubbert

random gestoord

Mijne is vorige maand opgehaald, na anderhalf jaar een RROD (had wel de versie met extra heatsink.

De RROD was wel min of meer mijn eigen schuld, ik had mijn wii (ligt erboven op) en mijn versterker (eronder) aanstaan, en mn 360 zoog dus enkel hete lucht naar binnen.

Mijn drive had al vaker problemen de laatste tijd (veel unreadables), en tot mijn geluk lag een week na de ophaling een nieuwe 360 op de stoep _O_ Met 1 maand Gold ook nog eens extra :)

Mijn drive probleem dus ook opgelost, want dat viel niet meer binnen de garantie.

Alleen jammer dat er zo'n cellofaansticker op de drive zat, die heeft allemaal zo'n plakband smurrie achter gelaten op het drive"klepje"

Ik heb nu trouwens een 360 van 25-2-2009, maar zonder HDMI (wel met LiteOn drive)

[ Voor 5% gewijzigd door Pubbert op 20-05-2009 14:57 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Thund3r schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 14:56:
Alleen jammer dat er zo'n cellofaansticker op de drive zat, die heeft allemaal zo'n plakband smurrie achter gelaten op het drive"klepje"
Beetje terpetine of aceton, en floep, weg lijmsmurrie ;)

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:33
Afgelopen zondag sinds een tijdje weer eens de xbox opgestart. In de ochtend geen probleem, echter in de middag een E74 error.
Het betrof hier onze arcade versie uit augustus 2007. De xbox premium is nu ook eenmalig defect geweest (RROD) en werkt sindsdien weer.

Vrijdag afspraakje gemaakt met UPS voor het ophalen.

E74 lijkt mij gelukkig niet de erorr die te wijten is aan koeling, dus ik ga er vanuit dat de plek waar de console staat goed is. (kast is wel gesloten, echter bij speel sessie's is het deurtje altijd geopend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ssilverhaze
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-02 15:17
Hoi ik heb sinds gisteren een soort van Rrod geloof ik.. maar bij mij zijn het niet 3 lampjes maar de 2 linkse die branden.
Ik kan nog gewoon in het menu komen en een spel spelen maar langer dan 5 minuten houd mijn xbox het niet uit, eerst begint hij harder te koelen totdat die niet meer harder kan en dan valt hij uit met de 2 rode lampjes als gevolg..
Weet iemand waar dit aan ligt en hoe ik het gemaakt krijg? heb hem zelf vanmiddag opengeschroefd en stof verwijderd want ik las op internet dat dat bij de meeste mensen het geval was maar de mijne had geen stofje waar dan ook..? toen ik hem weer dichtgeschroefd had deed hij het iets langer (minuut of 10) en toen klapte hij weer uit.
HELP! :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
2 rode lampjes is oververhitting.

Heb je geen garantie meer? (Neem aan van niet, aangezien je de Xbox al geopend hebt)

Anders kijken of je koelblok + chips schoon kunt maken, nieuwe koelpasta erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
Henkje.doc schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 07:58:
Afgelopen zondag sinds een tijdje weer eens de xbox opgestart. In de ochtend geen probleem, echter in de middag een E74 error.
Het betrof hier onze arcade versie uit augustus 2007. De xbox premium is nu ook eenmalig defect geweest (RROD) en werkt sindsdien weer.

E74 lijkt mij gelukkig niet de erorr die te wijten is aan koeling, dus ik ga er vanuit dat de plek waar de console staat goed is. (kast is wel gesloten, echter bij speel sessie's is het deurtje altijd geopend)
Waarom heb je er 2??
Je weet dat je hiermee de inhoudelijk de verkoopcijfers van MS en de attach rate omlaag haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De xbox360 van mn zoontje is inmiddels net iets meer dan 3 jaar oud.

Tot nu toe altijd feiloos gewerkt, geen enkele probleem, geen krassen, onleesbare discs, niets van dat alles.
Alleen tot vorige week.....rood gras, groene muren en een kobaltblauwe lucht in een of ander schietspel.

ok ander spel erin zelfde gezeur.............daarna zwart beeld....( wel nog geluid). xbox uitgezet en de dag erna geprobeerd.....
Xbox werkte weer maar daarna exact hetzelfde probleem. xbox numaar uitgezet.......

Vraag me af wat het defect kan zijn. Hoe gaat MS om met boxen die net buiten de garantie vallen?

en..........dr zit een andere faceplate op, weet niet ees meer waarde orginele is. Aankoopbon is wel nog voorhanden.

Iemand enige ervaring met speeltjes die een aantal maanden buiten de garantie vallen?

THX
M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Laatst online: 10-09 14:03

Willybubba

Nut up or shut up.

Heb je al gekeken of je videokabel er goed in zit?

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psychokiller
  • Niet online
Heb je in Dashboard ook zo'n kleuren als ik heb ? (zie mijn post ergens bovenaan)

Mijn XBOX wordt iig maandag opgehaald als het goed is.
Garantie is trouwens 2 jaar, behalve als je Ring of dead hebt gehad o.i.d. meen ik ?

[ Voor 20% gewijzigd door Psychokiller op 23-05-2009 12:57 . Reden: URL-Fix ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
Psychokiller schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 12:09:
Heb je in Dashboard ook zo'n kleuren als ik heb ? (\[url=Psychokiller in "Xbox 360 defecten topic Deel 3"]zie mijn post ergens bovenaan)

Mijn XBOX wordt iig maandag opgehaald als het goed is.
Garantie is trouwens 2 jaar, behalve als je Ring of dead hebt gehad o.i.d. meen ik ?
Garantie is 1 jaar. Ik had nog steeds last van de dvd drive na 1 jaar, moest toen de console reverse towel tricken om de driver gerepareerd te krijgen, rrod is namelijk 3 jaar garantie, e73 ook meen ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Faust schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 12:25:
[...]
Garantie is 1 jaar. Ik had nog steeds last van de dvd drive na 1 jaar, moest toen de console reverse towel tricken om de driver gerepareerd te krijgen, rrod is namelijk 3 jaar garantie, e73 ook meen ik.
Garantie is niet 1 jaar, garantie is zolang als logisch is voor het product. Geen rechter gaat MS in het gelijk stellen wanneer je hen aanklaagt dat 1 jaar een te korte garantieperiode is voor een apparaat van 250+ euro. Anyway, gewoon bellen met de helpdesk.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
Faust schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 02:42:
[...]

Waarom heb je er 2??
Je weet dat je hiermee de inhoudelijk de verkoopcijfers van MS en de attach rate omlaag haalt.
Neuh heb geen aandelen Microsoft ofzo :P

Eentje is voor in de huiskamer en een is voor in de slaapkamer. De arcade is in 2007 gekocht bij de bartsmit met de 10% kortingsactie vlak nadat de premium terug was van zijn reparatie.

Xbox is vanochtend aangekomen in Frankfurt, nu dus maar even duimen op spoedig herstel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
Thund3r schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 14:56:
...
Ik heb nu trouwens een 360 van 25-2-2009, maar zonder HDMI (wel met LiteOn drive)
Had je er een met HDMI en na vervanging een zonder HDMI teruggekregen?
Dat laatste zou voor ons toch vrij vervelend zijn in verband met de aansluitingen naar de reciever toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Dat mag ik toch hopen van niet, dan krijg je een minderwaardig product terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Lijkt mij dat je daar wel iets van kan zeggen, gooi het gewoon op "ik heb geen andere aansluitingen" toer ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
Henkje.doc schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 15:20:
[...]

Neuh heb geen aandelen Microsoft ofzo :P

Eentje is voor in de huiskamer en een is voor in de slaapkamer. De arcade is in 2007 gekocht bij de bartsmit met de 10% kortingsactie vlak nadat de premium terug was van zijn reparatie.

Xbox is vanochtend aangekomen in Frankfurt, nu dus maar even duimen op spoedig herstel.
Ah oke, ja ik ken verschillende mensen met meerdere xboxen, en die zeggen wel eens "van de xbox zijn er het meest verkocht", ja dat lijkt me logisch als er veel mensen zijn met verschillende xboxen :P
EfBe schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 12:28:
[...]

Garantie is niet 1 jaar, garantie is zolang als logisch is voor het product. Geen rechter gaat MS in het gelijk stellen wanneer je hen aanklaagt dat 1 jaar een te korte garantieperiode is voor een apparaat van 250+ euro. Anyway, gewoon bellen met de helpdesk.
Aan de telefoon zeiden ze dat het jaar echt voorbij was, zelfs met verlenging. Wel was er garantie op de rrod. Ik heb toen het soldeersel zelf los laten gaan door de xbox getoweled en op de kop aan te zetten enkele uren 8) Heb het ding na de reparatie van de rrod (en drive) nooit meer aangeraakt btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scartissue
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Mijn Xbox is zojuist voor de 2e keer naar microsoft gestuurd.
1e keer: RROD
Nu de E74 foutmelding. Niet altijd, soms start die meteen soms moet je hem eerst 10 keer aan en uit zetten.
Ik heb een launch Xbox en bij de 1e reparatie was ook meteen de dvd drive vervangen door een wat stiller model.
Is er een kansje dat ik nu na reparatie een nieuwe energie zuiniger mainboard in heb zitten of een hdmi aansluitinkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
scartissue schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 15:11:
Mijn Xbox is zojuist voor de 2e keer naar microsoft gestuurd.
1e keer: RROD
Nu de E74 foutmelding. Niet altijd, soms start die meteen soms moet je hem eerst 10 keer aan en uit zetten.
Ik heb een launch Xbox en bij de 1e reparatie was ook meteen de dvd drive vervangen door een wat stiller model.
Is er een kansje dat ik nu na reparatie een nieuwe energie zuiniger mainboard in heb zitten of een hdmi aansluitinkje?
Aangezien je hierboven kunt lezen dat iemand zijn hdmi xbox vervangen werd voor een hdmi-loze zou het omgekeerde goed mogelijk zijn ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psychokiller
  • Niet online
Me XBOX is maandag opgehaald en vandaag aangekomen bij MS.
Er staat nu wel de status: Status van de garantie: Standaardgarantie verlopen
Begin van de garantie: 10/9/2007 5:04:00 AM
Verlopen van de garantie: 10/8/2008 7:59:59 PM

Toendertijd gekocht via IBOOD, waarnij er 2 jaar garantie op zou zitten..
Aangezien ik geen RROD of E74 oid error heb heb ik sowieso niet de aangepaste garantie. Ben dus benieuwd wat er nu gaat gebeuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb laatst ook weer mijn Xbox 360 (voor de tweede keer moeten opsturen.

Hoewel bij mij ook de standaard garantie verlopen was is mijn RROD-probleem gewoon gratis gefixed door Microsoft.

Ik raad ten zeerste aan om toch gewoon Customer Support te bellen. Je weet maar nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Psychokiller schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 17:59:
Me XBOX is maandag opgehaald en vandaag aangekomen bij MS.
Er staat nu wel de status: Status van de garantie: Standaardgarantie verlopen
Begin van de garantie: 10/9/2007 5:04:00 AM
Verlopen van de garantie: 10/8/2008 7:59:59 PM

Toendertijd gekocht via IBOOD, waarnij er 2 jaar garantie op zou zitten..
Aangezien ik geen RROD of E74 oid error heb heb ik sowieso niet de aangepaste garantie. Ben dus benieuwd wat er nu gaat gebeuren...
waarschijnlijk kun je wel raden wat er gaat gebeuren niet? garantie is verlopen, dus sturen ze je xdoos gewoon terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 18:26:
[...]

waarschijnlijk kun je wel raden wat er gaat gebeuren niet? garantie is verlopen, dus sturen ze je xdoos gewoon terug
Je hebt normaal 2 jaar garantie op elektronische spullen. In de handleiding staat volgens mij ook dat je 2 jaar garantie hebt voor je Xbox 360 en 3 jaar voor de E74 en RROD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psychokiller
  • Niet online
Vandaag een automatische mail gehad dat de status geupdate is:
Status van de garantie: Valt nog onder de garantie
Verlopen van de garantie: 8/26/2009 7:59:59 PM
Status van de reparatie: Apparaat verzonden naar de klant

Kortom, garantie is met een jaar verlengt en XBOX is maandag of dinsdag weer terug als het goed is.
Niets te klagen vooralsnog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
[b][message=32014
Niets te klagen vooralsnog :)
Afgezien van het feit dat je een xbox heb die volgens reputatie defect is geraakt :P

Maar het is inderdaad een fijne service. Een vriend heeft een gefrituurde rode xbox, en ze hebben hem verzekerd dat hij ook een rode weer terug krijgt en niet een andere kleur bijvoorbeeld. Dat is toch net dat beetje extra service wat ze geven.
Bij andere spelcomputer fabrikanten krijg je een afgeragde console van iemand anders terug :R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 11:22:
Hopla, sinds gisteren ook een RROD. Ik heb reparatie aangevraagd via de Xbox site maar mijn adres klopt niet op de label. Mijn huisnummer staat er niet bij. De rest klopt. Mijn gegevens zijn juist op de Xbox site. Iemand een idee?

Oh ja, de tip van Roko om de originele doos binnenstebuiten in elkaar te steken is top! _/-\o_
Ik heb achteraf in de mail gelezen dat je je adres op de doos moet schrijven. Ik wou jullie meedelen dat ik mijn Xbox intussen terug heb en ze hebben het moederbord vervangen. De Xbox is verrassend stiller dan vroeger.

Ik heb mijn Xbox drie dagen moeten missen. Prachtige service van Microsoft en UPS is echt snel. Chapeau! _/-\o_ PS: ik heb ook een Xbox Live Gold kaart ter waarde van 1 maand gekregen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2009 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou na een scare een maand of 2 geleden met een RROD (die na een half uurtje met de stekker eruit dus niet allee nuit verholpen was) is het deze week definitief uit.

Tijdens het gamen ineens een blauw raster over het beeld.... uitgezet.. .RROD .... stekkers eruit .... half uur wachten en deed het weer een paar uur... videotjes kijken gisteren en werken... vandaag RROD .. geen game die het langer dan 30 seconden volhoud.... dus reparatie aangemaakt en dinsdag komt de UPS man bij mij langs :(... console is 1.5 jaar oud wordt dagelijks gebruikt iig voor streamen van videos.

Helaas precies nu Fuel uitkomt van de week en lang weekend .... ziek thuis etc etc ... hopen op een superactie zoals hierboven met maar 3 dagen turnaround time...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
Henkje.doc schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 07:58:

Vandaag via UPS mijn eigen xbox retour ontvangen (gechecked aan de hand van SN# als MFR date) . Vervangen zijn de dvd speler en het moederbord. Daarnaast nog een xboxlive gold card gekregen van 1 maand.

Nette service. Precies een kalenderweek van deur tot deur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syn3rgi
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-05 19:57
Mijn Xbox doet best vaag de laatste tijd super vaag, duurt echt 2 minuten voordat ik in het NXE thema kom. Als ik de Xbox opstart maakt de DVD schijf een raar brom geluid.. Iemand ideeën?

Edit : Ok, ik weet waarom NXE zo langzaam opstart, dat komt omdat hij geen connectie met Xbox Live kan maken, ben nu netwerk aan het testen en blijkt dat ik dus wel Netwerk en Internet heb, maar ik kan niet mer Xbox Live connecten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegnagun939
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-08 00:09
Mijn X-box 360 heeft de welbekende RROD. Nu heb ik officieel nog een jaar garantie erop... Maar mijn X-box is ooit open gemaakt (dvd ging niet meer open na ongelukje), in hoeverre letten ze hierop bij Microsoft? Ben ik mn garantie kwijt of zullen ze me nog kunnen matsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Laatst online: 04-09 15:37
Vegnagun939 schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 19:36:
Mijn X-box 360 heeft de welbekende RROD. Nu heb ik officieel nog een jaar garantie erop... Maar mijn X-box is ooit open gemaakt (dvd ging niet meer open na ongelukje), in hoeverre letten ze hierop bij Microsoft? Ben ik mn garantie kwijt of zullen ze me nog kunnen matsen?
Is denk ik erg afhankelijk van welke reparateur je treft, in het ergste geval zal je de reparatie zelf moeten betalen na overleg of je krigt hem gewoon retour gezonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psychokiller
  • Niet online
Mijn XBOX is vandaag gerepareerd afgeleverd.
In totaal inclusief pinksteren dus een week weggeweest.
Zelfde XBOX teruggekregen, gerepareerd/vervangen zijn het moederbord en de DVD drive, ter compensatie een Live code van een maand.

Ik kan niet anders zeggen dan erg tevreden te zijn over de snelle service :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe lang duurt het vanaf het moment dat ze hem binnenkrijgen tot de xbox.com site geupdate worden dat ze hem ook hebben? Vind het een "eng" idee dat mij nconsole ergens zweeft. Gisternen om 7:09 am is ervoor getekend in duitslands en vandaag is er nog steeds geen console binnen zegt de site :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok console is binnen gerepareerd en al teruggestuurd ook. Krijg je ook nog ee ntracking code voor de terugweg van die gasten of meot je gewoon maar afwachten wanneer die komt. (UPS werkt niet op zaterdag ofzo begreep ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Noooooos! E74... ;(

Ik had eindelijk level 25 gehaald bij Battlefield: Bad Company ( :9 ), en toen kreeg ik allemaal kleine blauwe blokjes in beeld. Heel even dacht ik dat het erbij hoorde. Tot ik een nieuwe game startte... Ik zette mijn xbox opnieuw aan en ik zag dat lelijke scherm met E74...

Gelukkig zit mijn (extra jaar) garantie er nog op.

Zouden ze dan ook meteen mijn dvd-drive fixen voor niks als ik dat erbij meld? Die hapert namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patjeee
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 02:46

Patjeee

Ik woon in Boston MA

NOOOHOOOO

RRoD te pakken gekregen en ik krijg geen garantie van MS wtf ;(
ik heb gewoon nog recht op garantie aangezien mijn xbox niet meer dan 1 jaar oud is + RRoD = 3 jaar |:(
anyway hij werkt soms zomaar wel voor een korte tijd ,(eindigt met artifacts crash) en dan weer niet
;(

nooh :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Waarom heb jij volgens hen geen recht op garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, dat vraag ik me ook af, is er iets mee gebeurd dan ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patjeee
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 02:46

Patjeee

Ik woon in Boston MA

saviour schreef op zondag 07 juni 2009 @ 00:38:
Waarom heb jij volgens hen geen recht op garantie?
dat vraag ik mij ook af ;(
mijn pa gaat naar de rechter stappen :|

trouwens ik heb ook al een keer gehad dat ik een perfect rondje in mijn cd gehad heb ....
8)7 ging terug naar bart smit , mocht niet ruilen -O-

[ Voor 24% gewijzigd door Patjeee op 07-06-2009 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:45
Naar de rechter stappen... Right... Je kan ze ook gewoon vragen waarom ze je geen garantie willen geven en daarmee eerst in discussie gaan. Met het lullen van naar de rechter stappen kom je ook niet echt ver. Die rechter zegt gewoon dat je eerst maar is in gesprek moet gaan.
Suk6 ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Je hebt dus contact met hen opgenomen: "Hallo, u spreekt met Patjeee. Mijn Xbox 360 is defect en aangezien er nog garantie opzit zou ik hem graag door u willen laten repareren."

Waarop zij zeiden: "Nee."

En dat was het. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, tuurlijk, er zal heus wel meer aan de hand zijn dan dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een weekje slapen bij ome Bill in het repair center in duitsland is mijn xbox vandaag ook weer terug na 7 dagen weggeweest te zijn. Omgeruild voor een exemplaar dat in maart 2009 gemaakt is. Oude was ergens 2007. Dus hopelijk heb ik dan nu een new mobo (Falcon?), kn iemand dat bevestigen? Zit geen hdmi op maar dat maakt voor mij niet echt uit.
Hij is terug en doet het weer, eindelijk FUEL spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amoi
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-09 15:51
Verwijderd schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 15:01:
Na een weekje slapen bij ome Bill in het repair center in duitsland is mijn xbox vandaag ook weer terug na 7 dagen weggeweest te zijn. Omgeruild voor een exemplaar dat in maart 2009 gemaakt is. Oude was ergens 2007. Dus hopelijk heb ik dan nu een new mobo (Falcon?), kn iemand dat bevestigen? Zit geen hdmi op maar dat maakt voor mij niet echt uit.
Hij is terug en doet het weer, eindelijk FUEL spelen :)
is oude mobo, met falcon of jasper chipset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleepwalkerbe
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-08 03:05
Waaraan kan je zien wanneer je xbox gemaakt is. Ik heb een kleine 3 maand geleden ook een 'nieuwe' terug gekregen. Ik vermoedde dat dit een refurbisched model was maar als ik het hierboven lees dan zou ik ook wel eens een nieuwe chipset kunnen hebben ?

Edit : wat me ook opviel aan de nieuwe xbox die ik heb is dat zijn dvd lezer een compleet ander lawaai maakt dan het vorige systeem. Doet me eerder denken aan een stille versie van het vorige.

[ Voor 28% gewijzigd door sleepwalkerbe op 09-06-2009 16:46 ]

<SG> Sleepwalkerbe - Diablo 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

amoi schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 16:24:
[...]

is oude mobo, met falcon of jasper chipset
Falcon/Jasper betekent toch ook gelijk stukken minder kans op RROD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doc Zenith
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-01-2024
Mijn X360 heeft sinds kort een nieuwe kuur. Elke keer na het aanzetten hangt ie plotseling na ongeveer dezelfde tijd (iets van 4,5 minuut), ongeacht of ik in het dashboard zit, een game speel, een film stream, een demo speel of ergens in een menu zit. Geen errors of wat dan ook, gewoon een harde freeze en that's it. Uit-en-aan en je kan de klok er praktisch op gelijk zetten...

Heeft iemand nog een idee, of rest mij slecht de telefoon?

Ik heb hem al van het stroom gehad (ruime dag), ik zal nog eens zonder HDD proberen. Ik heb ook niks verplaatst ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Verwijderd schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 20:36:
[...]

Falcon/Jasper betekent toch ook gelijk stukken minder kans op RROD?
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scartissue
  • Niet online
Afgelopen week stond de UPS voor mijn deur met mijn xbox.
Nadat die een jaar terug was opgestuurd voor een rrod was die nu weg voor een E74 foutmelding.
Toen ik de doos open maakte zat er een brief in waarin stond dat ik een vervangende console had gekregen. (wel gewoon nog een oude versie zonder HDMI)
Opzich prima, ook omdat ik weer een totaal nieuwe garantie heb.
Nu sloot ik hem gister aan, (eerder geen tijd voor gehad) een rrod.
Natuurlijk meteen weer een reparatie aanvraag gedaan.
Ik baal er alleen wel behoorlijk van en vraag me ook wel een beetje af of ze niet gewoon een willekeurige oude console terug gestuurd hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Weet iemand hoe Microsoft omgaat met garantieafhandeling in Nederland als ik een tweede hands Japans model ter reparatie aanbiedt?

Indien met kosten rekent voor de reparatie krijg ik dan wel een Japans model terug? (Moet wel want anders werken m'n NTSC-J regio spellen niet meer)

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Herstellen ze niet, ze zullen je netjes doorverwijzen naar de japanse supportlijn. Heb zo nog een ietwat humoristisch bedoelde "daarvoor kan u best naar Japan bellen meneer" gekregen toen ik een gelijkaardige vraag stelde over men defecte psp :p.

Bij jou is het natuurlijk MS en geen sony, maar ik ga ervan uit dat hun garantie afhandeling ook per regio gescheiden is.

Aangezien je dm's afstaan: Ik wil eventueel je defecte JP console wel overkopen voor een prijsje. Ik heb hier nog een paar JP-only games liggen van mijn uitjes naar de andere kant van de wereldbol die ik nog steeds niet aan de praat gekregen heb }:O

[ Voor 25% gewijzigd door boe2 op 15-06-2009 15:51 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-08 16:48
Ik vind het wel heel toevallig dat XBOX online support eruit ligt wanneer ik net een RROD heb -_-

Lijkt exact dezelfde fout die ik eerder had een jaar terug. Mja maar afwachten tot morgen en dan een call aanmaken. Weet iemand welke informatie je nodig hebt om die call aan te maken? Serie # van de console bijv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:05

JJJ

Mijn xbox is een tijd terug "doodgegaan" vanwege RROD. Deze heb ik geprobeerd te fixen mbv de x-clamp fix waarin je de x-clamps vervangt door schroefjes met metalen en rubberen ringetjes (om het mobo te isoleren van de backplate).

Deze fix toepassen in combinatie met even de xbox laten oververhitten hielp wel om de RROD weg te halen, maar toen kwam mijn volgende probleem alweer opduiken.

Dit probleem was dat spellen als GTA4 / Forza Motorsport 2 wel startten maar vrij kort na de start freeze'den, soms met artifacts erbij. Hier had ik nog nooit van gehoord in threads over x-clamp fixes en ik dacht dus ook dat mijn GPU morsdood was.

Na vele malen kijken of alles goed gemonteerd was en of er genoeg koelpasta op zat werd ik 't een beetje zat om alles inelkaar en uitelkaar te halen, dus op een gegeven moment had ik mijn moederbord gewoon op de (niet-geleidende) vloer neergelegd.

Ik was wel vrij verbaasd toen ik erachter kwam dat mijn xbox nu helemaal niet meer freeze'de. Ik ben er nog niet helemaal achter wat het is maar het lijkt erop dat rubber ringetjes tussen de schroef plaatsen niet afdoende is en dat er misschien ergens anders nog contact maakt. Mijn volgende plan is nu om de backplate in te tapen en te kijken of hij dan weer gaat freezen.

Dus samenvatting: als je een rrod fix hebt toegepast die rrod oplost maar freezes lijkt op te leveren, controleer dan of je moederbord niet alsnog ergens contact maakt met de backplate.

Hopelijk helpt dit iemand en scheelt dit weer wat xboxen die anders afgeschreven zouden worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Je kunt beter deze fix gebruiken:

Die heb ik ook gebruikt, en daarmee stond m'n mobo echt kaarsrecht in de case (helaas hielp het niet bij m'n console)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
JJJ schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 22:04:
Mijn xbox is een tijd terug "doodgegaan" vanwege RROD. Deze heb ik geprobeerd te fixen mbv de x-clamp fix waarin je de x-clamps vervangt door schroefjes met metalen en rubberen ringetjes (om het mobo te isoleren van de backplate).

Deze fix toepassen in combinatie met even de xbox laten oververhitten hielp wel om de RROD weg te halen, maar toen kwam mijn volgende probleem alweer opduiken.

Dit probleem was dat spellen als GTA4 / Forza Motorsport 2 wel startten maar vrij kort na de start freeze'den, soms met artifacts erbij. Hier had ik nog nooit van gehoord in threads over x-clamp fixes en ik dacht dus ook dat mijn GPU morsdood was.

Na vele malen kijken of alles goed gemonteerd was en of er genoeg koelpasta op zat werd ik 't een beetje zat om alles inelkaar en uitelkaar te halen, dus op een gegeven moment had ik mijn moederbord gewoon op de (niet-geleidende) vloer neergelegd.

Ik was wel vrij verbaasd toen ik erachter kwam dat mijn xbox nu helemaal niet meer freeze'de. Ik ben er nog niet helemaal achter wat het is maar het lijkt erop dat rubber ringetjes tussen de schroef plaatsen niet afdoende is en dat er misschien ergens anders nog contact maakt. Mijn volgende plan is nu om de backplate in te tapen en te kijken of hij dan weer gaat freezen.

Dus samenvatting: als je een rrod fix hebt toegepast die rrod oplost maar freezes lijkt op te leveren, controleer dan of je moederbord niet alsnog ergens contact maakt met de backplate.

Hopelijk helpt dit iemand en scheelt dit weer wat xboxen die anders afgeschreven zouden worden. :)
Had je geen garantie meer ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheldar
  • Laatst online: 29-08 08:47
Vorige week ook gebeld met MS. Voordat ik een spel kon spelen moest ik ongeveer 15mins lang de dvd opnieuw invoeren, waarna met wat geluk het spel werd herkend en kon starten. Als het eenmaal gestart was, bleef het ook allemaal prima werken. Dat vond MS gelukkig ook niet ok, dus heb hem vorige week vrijdag op laten halen en had hem op bijna de minuut nauwkeurig 7 dagen later terug :).

Volgens de bijgaande brief zijn het mobo en de drive vervangen en hij lijkt nu idd weer prima te werken. Uit de UPS tracking info bleek ook dat hij slechts zo'n 30 uur in het reparatiecentrum heeft doorgebracht, dus ze hebben de zaken daar wel goed op orde.

Als je met MS aan de lijn hangt, raad ik het aan om _altijd_ je live mailadres te gebruiken. Had in eerste instantie mijn normale adres gebruikt, omdat ik zo snel mijn exacte live adres niet meer wist, maar dat schopte de registratie van de xbox op de website aardig in de war. Gelukkig was dat met een tweede belletje snel opgelost (kwam ondertussen nog wel een keer per ongeluk bij de Franse helpdesk terecht :?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Hallo, net voor het eerst witte strepen op het beeldscherm na het spelen van Call of Duty 4 ongeveer 15 minuten. Daarna uitgezet en weer opnieuw aan, en ik zat nog geen minuten online en toen kreeg ik een vastloper. Durf hem nu eigenlijk niet eens meer aan te zetten, want zal wel RROD worden ben ik bang.

Maakt het iets uit welk spel je speelt, anders laat ik COD4 wel liggen.

Kan iemand die witte strepen bevestigen, normaal krijg je toch altijd vastlopers. Heb trouwens een vrij nieuwe xbox, namelijk een Falcon+BenQ versie.

[ Voor 16% gewijzigd door NeoMe op 20-06-2009 19:55 ]

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheldar
Kheldar schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 23:07:

[...] dus ze hebben de zaken daar wel goed op orde.
Het mailsysteem is dan weer iets minder... Heb het ding alweer een dag thuis, krijg ik net een mailtje dat hij gerepareerd is en weer verstuurd wordt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheldar
Lekker is dat... Heb je het ding net twee dagen terug, geeft hij ineens een RROD :?

Ze weten wel weer wat ze je terugsturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

NeoMe schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 19:54:
Hallo, net voor het eerst witte strepen op het beeldscherm na het spelen van Call of Duty 4 ongeveer 15 minuten. Daarna uitgezet en weer opnieuw aan, en ik zat nog geen minuten online en toen kreeg ik een vastloper. Durf hem nu eigenlijk niet eens meer aan te zetten, want zal wel RROD worden ben ik bang.

Maakt het iets uit welk spel je speelt, anders laat ik COD4 wel liggen.

Kan iemand die witte strepen bevestigen, normaal krijg je toch altijd vastlopers. Heb trouwens een vrij nieuwe xbox, namelijk een Falcon+BenQ versie.
Oke, en dan nu ook de beroemde rode lichtjes...gvd, wordt weer contact opnemen met MS.

EDIT: Net RMA aangevraagd, sturen hun een lege doos op of moet je zelf voor verzending zorgen ?

[ Voor 6% gewijzigd door NeoMe op 22-06-2009 13:48 ]

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Vet, medewerker van Microsoft wist niet wat Red Ring of Death was 8)7 Had ie nog nooit van gehoord, 3 rode lampjes kwamen hem wel wat bekender voor. Pfff en daar moet ie dan naar toe, gelukkig is de de telefonist en niet degene die hem daadwerkelijk gaat maken. Of het moet zijn dat ie met een headset zit te bellen en ondertussen wat xboxjes in elkaar knutseld.

Ik zeg, kwil een gratis doos...sorry meneer dat is alleen voor klanten waarbij de xbox meerdere malen kapot is gegaan. 8)7

Wordt je trouwens nog extra gecompenseerd omdat je je xbox op moet sturen, bijvoorbeeld met extra maandje live, las zelfs dat iemand een gratis controller had gekregen. Misschien niet gelijk de 1e keer maar als ie vaker kapot is gegaan ?

[ Voor 19% gewijzigd door NeoMe op 22-06-2009 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica