[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 33 Laatste
Acties:
  • 260.725 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-09 19:51
Raven schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 14:59:
Wat is dat menu van Ziggo trouwens bagger. Postcode 5* invoeren voordat ie 't pakt, de nr's 2 (voor het menu) meerdere malen indrukken.... etcetc
eh, ligt dat niet aan je telefoon? Ik heb dat probleem in elk geval nooit gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 19:48

Laguna

Connaisseur

Tja kwestie van je telefoon instellen op tone ipv pulse :+

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Staat op tone, en heeft nooit eerder problemen gegeven...

Internet+tv doet trouwens weer. :)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:36

Markie

Voorheen BBE

Klaus_1250 schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 14:31:
@BBE: je schrijft; combinatie modem-Vista computer -> verbinding is instabiel. Vandaar dat ik nieuwsgierig ben wat Linux doet.
Duidelijk ;)
Ik hoop echter dat op het moment dat de router goed met de modem communiceert, de vista pc ook gewoon normaal blijft/gaat draaien (zoals ook eerder het geval was). M'n stappenplan is om eerst het modem-router probleem op te lossen. Dan kan ik vanuit daar weer verder gaan werken.
Wat trouwens opvallend is, is dat met de nieuwe router een iets langere verbindingstijd blijft bestaan; net maar liefst 20 minuten(!) terwijl de modem maar maximaal 5 minuten uit heeft gestaan.

Als ik geen andere oplossing vind, ga ik dit weekend even aan de slag met Wireshark.

[ Voor 4% gewijzigd door Markie op 28-11-2008 16:00 ]

[PRIMA FOCUS ] | [ flickr]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantomaz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-05 20:55
Raven schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 14:59:edit: wtf is Essent allemaal aan het doen?
Krijg net telefoontje van mams vanaf d'r werk... Niet alleen tv+internet ligt eruit daar, maar ook stroom ligt eraf, ook bij school ertegenover, dat is hier vlakbij trouwens.

Zou het met elkaar te maken kunnen hebben?
Ja...
Als het wijkcentrum of andere apparatuur zijn voedingspanning uit hetzelfde gebied krijgt als daar waar je moeder werkt, kan er best wat groots uit geklapt zijn.

Niet te snel foeteren hoor! :X
Hoewel ik je frustratie wel begrijp wanneer iemand je vraagt te checken of er wel signaal op de groene kabel staat.
Dat is een crime om dat behoorlijk los te krijgen, onbeschadigd te testen met een opdraai-F-Connectortje-met-een-verloop-naar-male en tot slot de boel weer netjes in elkaar te zetten.
Dat mag niet voorkomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2024

brid

Onze excuses voor het ongemak

Lees hier zowat alleen maar negatieve reacties.

Ik weet niet of ik geluk heb maar hier in het oude casema(035) gebied zowat geen storingen.
Het overstappen een paar maanden geleden naar een alles in 1 vanaf een wanadoo abo ging zonder problemen.
Het was alleen lang aan de tel hangen, maar binnen een paar dagen geregeld, moest toen alleen wel zsm een nieuw e-mail adress hebben en dit werd na wat geduldigd wachten zeer goed opgelost door de servicedesk medewerker.

Wel last gehad van het dhcp probleem dat je verbinding na 24h niet meer goed werkte, maar daar heb ik al een tijdje geen last meer van.

Wel vind ik de news server van casema minder, met maar een limiet van 50Gb en een max retention van 30 dagen, wat effectief meer op iets van 10 ligt.
Met de nieuwe snelheid van 10 Mbit ben je al binnen 12.5 uur door je limiet heen.
Heb dan ook maar snel een abo afgesloten bij een payserver en hier mee trek ik netjes continue de 10mbit vol, Dinsdag avond abo afgesloten en tot nu toe al 119GB binnen gehaald

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Na de storing gaat het downloaden trouwens wel iets sneller :o
Voorheen max. ~1.4MBps
Nu: pieken naar ~1.9MBps
Fantomaz schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 20:43:
[...]

Ja...
Als het wijkcentrum of andere apparatuur zijn voedingspanning uit hetzelfde gebied krijgt als daar waar je moeder werkt, kan er best wat groots uit geklapt zijn.
Het was echt een zootje bij mams op 't werk... Gasleiding-beveiliging sloeg aan (sloot gastoevoer af) vanwege de stroomuitval, de automatische deuren wilden niet meer open (ontgrendeling werkte niet om een of andere reden), alles donker, vaatwasser out of service (en dat is niet echt handig bij een wijkcentrum :X ) etc etc...
(Basis)school ertegenover had kaarsjes aangestoken voor verlichting :P

De stroomuitval bleek trouwens al een uurtje aan de gang voordat hier (en bij de buren) de tv ging sneeuwen en de modem niet meer kon aanmelden...
Nee hoor... ;)
Fantomaz schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 20:43:
Hoewel ik je frustratie wel begrijp wanneer iemand je vraagt te checken of er wel signaal op de groene kabel staat.
Dat is een crime om dat behoorlijk los te krijgen, onbeschadigd te testen met een opdraai-F-Connectortje-met-een-verloop-naar-male en tot slot de boel weer netjes in elkaar te zetten.
Dat mag niet voorkomen!
Daarom stelde ik maar voor om bij de buren te vragen of die hetzelfde probleem hadden...
Tijdens vragen verbinding weg.

Maar bij de 1e poging kon ik nog wel door het menu heen komen, bij de 2e keer ging het pas mis. Echt verdomd irritand dat de invoer niet herkend/gepakt werd en na 5* proberen wél :?

[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 28-11-2008 21:27 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:31
Raven schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 21:13:
[...]

De stroomuitval bleek trouwens al een uurtje aan de gang voordat hier (en bij de buren) de tv ging sneeuwen en de modem niet meer kon aanmelden...
UPS in de wijkkast die na een uur de batterij leeg heeft :P ?

Hier trouwens absoluut geen problemen met Ziggo. Wel vaak dat internet hier thuis niet werkt, maar dat komt door onze router ( Router loopt erg vaak vast ;( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThinkPadd schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 21:22:
[...]
UPS in de wijkkast die na een uur de batterij leeg heeft :P ?
Zit geen UPS in, misschien alleen bij kritische verbindingen, maar de trafo is 42 volt en dat ontrekt ie gewoon van het net, dus spannings uitval is de kabel meestal ook weg.
Hoe wou je trouwens TV kijken zonder spanning ?
Omvormer uit de auto of UPS er achter ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:37
Ik krijg zojuist de folder van ziggo binnen en daar staat: Geen extra kosten voor de extra abonnementen.. Betekend dit dat ik op mijn 2 smartcards eredivisie live en sport1 kan ontvangen (zonder extra kosten)? En niet op de ene ered. live en de andere sport1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantomaz
Verwijderd schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 21:40:
Zit geen UPS in, misschien alleen bij kritische verbindingen, maar de trafo is 42 volt en dat ontrekt ie gewoon van het net, dus spannings uitval is de kabel meestal ook weg.
Hoe wou je trouwens TV kijken zonder spanning ?
Omvormer uit de auto of UPS er achter ? :)
Tegenwoordig hebben ze al spanningen tot 60V omdat anders de spanning inzakt bij hoog stroomverbruik en dát komt nu wel meer voor sinds de versterkers retour actief zijn geworden.
Vroeger had je ca 0,35A per versterker en nu is dat 0,5 ongeveer...
Een stroomtoename van ongeveer het oorspronkelijke verbruik...
Daardoor zijn ook menig zekering door gesprongen!

En dan de rare viscieuse cirkel:
Teveel stroomverbruik->spanning zakt in->meer stroomverbruik om dat te compenseren->versterker "zakt in elkaar" en valt uit->deel stroomverbruik zakt waardoor de spanning weer iets terug komt.->versterker krijgt weer genoeg spanning en komt weer op.-> stroomverbruik neemt weer toe waardoor ergens anders een versterker instort óf tot er een zekering uit vliegt. :|

Wat we -los hiervan- nog wel eens doen, is een agregaat aansluiten wanneer door werkzaamheden de spanning ergens vanaf moet.
Dan zorgt de agregaat voor de spanning op alle versterkers zodat de mensen signaal blijven krijgen, ongeacht of ze nu zelf wel of niet spanningsuitval hebben door die werkzaamheden.
Dat was voor Raven ook een mooie oplossing geweest ware het niet dat de storing bij Essent onaangekondigd voorbij kwam. >:)

Leuke achtergrond info:
Men ziet doorgaans al vrij snel dat er een flink aantal modems off line zijn gegaan in een bepaald gebied.
Er wordt dan meteen een storingsmonteur voor aangestuurd die in principe dit binnen (ik meende) 8 uur klaar moet hebben. Dat is tenminste het streven. Grote storingen voorbehouden natuurlijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 19:48

Laguna

Connaisseur

thecompany schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 21:55:
Ik krijg zojuist de folder van ziggo binnen en daar staat: Geen extra kosten voor de extra abonnementen.. Betekend dit dat ik op mijn 2 smartcards eredivisie live en sport1 kan ontvangen (zonder extra kosten)? En niet op de ene ered. live en de andere sport1?
Als het goed is klopt dat, alleen vraag ik me af hoe ze dat aan een adres gaan koppelen, anders kan je gewoon een extra smartcard erbij nemen, waarop de pakketten die jij al afneemt komen te staan en dan die kaart aan vrienden of familie geven.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

The Third Man

The Third Jellyfish

Als in de nabije toekomst interactieve digitale tv mogelijk wordt, ziet Ziggo wie wat aanvraagt en kunnen ze ook direct zwartkijkers afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Laatst online: 10-09 23:36
WTF?! Heeft Ziggo nou de ftp adressen gewijzigd? Ik kom niet meer in mijn ftp en ook niet op de geuploade pagina's 7(8)7

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantomaz
Lekkere Kwal schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 00:27:
Als in de nabije toekomst interactieve digitale tv mogelijk wordt, ziet Ziggo wie wat aanvraagt en kunnen ze ook direct zwartkijkers afsluiten.
Die stap heeft UPC al genomen.
Zij hebben decoders die -dmv een Docsysmodem intern- internactief zijn.
Zo kan er een beeld worden gevormd van het kijkgedrag van de gebruiker, wat met iedereen aan de decoder, wat UPC's streven is, een vrij realistisch beeld geeft van de samenleving.
Dus concrete kijkcijfers! Dat scheelt in de kijkkastjes de mensen manueel moeten omzetten om aan te geven waar ze naar kijken, voor de statistieken.
Als bij benadering álle mensen digitaal hebben, heb je een mooie doorsnede van de bevolking en kan UPC gaan verdienen aan die gegevens.

Afsluiten is ook een optie. Ongeacht of een decoder interactief is. Een signaaltje sturen dat de smartcard deactiveert, is voldoende.
Ook dan weer zullen alle zenders digitaal moeten zijn. Analoge zenders in je pakket zijn niet gemakkelijk af te sluiten. Wanneer alles digitaal is, kan dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantomaz
Sir_Hendro schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 01:55:
WTF?! Heeft Ziggo nou de ftp adressen gewijzigd? Ik kom niet meer in mijn ftp en ook niet op de geuploade pagina's 7(8)7
Ik kan me niet indenken dat ze bewust en of definifief zo'n klantontvriendelijke zet doen.

[ Voor 3% gewijzigd door Fantomaz op 29-11-2008 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Niels-
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:43
Sinds gister hier ook Ziggo alles in een extra. Monteur langs geweest, had Ziggo ons t digitale tv pakket met inloggegevens toe moeten sturen... wat dus niet gebeurd is. Dus geen internet.... tot 2 uurtjes later :)
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/364069781.png

tot nu toe superstabiel :) om alle overstap en internet problemen maar ietwat recht te zetten.

Maar weet iemand hoelang het duurt voor Ziggo om dat pakket alsnog langs te sturen?
En de telefoon loopt nog steeds via KPN, we kunnen wel bellen via t modem en dan wordt in nummerweergave ook ons nummer gemeld maar gebeld worden kan nog niet. Gaat Ziggo dit vanzelf omzetten of moeten we hier even achteraan bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Fantomaz schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 09:16:
Die stap heeft UPC al genomen.
Zij hebben decoders die -dmv een Docsysmodem intern- internactief zijn.
Zo kan er een beeld worden gevormd van het kijkgedrag van de gebruiker, wat met iedereen aan de decoder, wat UPC's streven is, een vrij realistisch beeld geeft van de samenleving.
Dus concrete kijkcijfers! Dat scheelt in de kijkkastjes de mensen manueel moeten omzetten om aan te geven waar ze naar kijken, voor de statistieken.
Als bij benadering álle mensen digitaal hebben, heb je een mooie doorsnede van de bevolking en kan UPC gaan verdienen aan die gegevens.
Niet alleen UPC logt informatie over haar klanten, Ziggo/Casema doet dat ook met de nieuwe Cisco HDTV PVR voor Interactieve TV. Die informatie wordt door de Cisco gelogd op het volgende adres: stblog.vod.casema.nl

Volgens mij wijzen zowel UPC als Ziggo/Casema hun klanten niet expliciet op deze inbreuk van de privacy bij aanschaf van deze ontvangers, dus dat kan in de toekomst nog wel wat problemen gaan opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 10:48
Zit er niet ergens een functie op om dat uit te zetten? Ik kan me voorstellen dat er toch een aantal mensen die dit helemaal niet willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Heb net (met enige pijn&moeite) de nieuwe WCD en verdeler die vandaag zijn aangekomen aangesloten. Helaas blijven signaal & problemen vrijwel hetzelfde (zoals ik had verwacht). Ik zou bijna denken dat ik op pakweg 10kbps upstream gecapped ben, ware het niet dat de verbinding (iig up) gewoon niet stabiel is. Down geen merkbare problemen, ±5000kbps

Na een telefoontje zonet is het doorgestuurd naar de technische dienst

[ Voor 16% gewijzigd door begintmeta op 29-11-2008 14:40 . Reden: vervolg toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09:36
Ik heb een beetje een dubieus gevoel bij Ziggo op het moment. Met enige regelmaat is www.usenetserver.com onbereikbaar, de traceroute loopt dood in het Casema netwerk. Nu bel ik daar net over en er wordt gevraagd om een traceroute te emailen. In eerste instantie loopt deze weer dood, maar nog tijdens het gesprek werkt het ineens weer.. Loopt Ziggo soms bewust dingen te blokkeren of is dit puur toeval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Klaus_1250 schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 13:09:
Zit er niet ergens een functie op om dat uit te zetten? Ik kan me voorstellen dat er toch een aantal mensen die dit helemaal niet willen hebben.
Het lijkt mij dat ze er niet voor niets nauwelijks ruchtbaarheid aan geven. Ik had er in eerste instantie ook niet bij stilgestaan totdat ik in de Network Information Table (NIT) voor Ziggo/Casema netwerk gebied die logging verwijzing tegen kwam.

UPC heeft al langer deze faciliteiten en gaat dat nu exploiteren door die informatie aan reclame bedrijven te verkopen zodat ze je gerichte reclame kunnen versturen op basis van je kijkgedrag. Volgens mij is Microsoft in het kader van de privacy al eens door de instanties behoorlijk op de vingers getikt over het ongevraagd verzamelen van informatie over je PC, dus kan ik mij voorstellen dat dit ook nog wel een relletje gaat opleveren als dit meer openbaar bekend wordt bij de diverse consumenten organisaties.

Vooral bij Ziggo is het natuurlijk van de gekke dat je een duur apparaat koopt (430 euro) dat door Ziggo "gecertificeerd" wordt en Ziggo blijkt daar dan voor zichzelf een achterdeurtje te hebben laten inbouwen door de fabrikant zodat ze ongevraagd allerlei informatie over jouw kijkgedrag kunnen verzamelen om door te verkopen aan derden. En hoewel het apparaat jouw eigendom is wordt je geen mogelijkheid geboden om via het menu dergelijke achterdeuren dicht te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hela,

Mijn snelheid lijkt verhoogd, maar volgens mij klopt er iets niet helemaal. Ziggo Z3i is nu 30 / 3 geworden, maar zowel van de nieuwsgroepen (ziggo + payserver tegelijk, moet makkelijk 30mbit kunnen leveren) als van speedtest.net haal ik m'n snelheid niet.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/364204145.png

Downstream is iets verhoogd naar ongeveer 24mbit, maar up is nog steeds maar 2mbit. Zijn er al andere Z3i'ers met verhoging en zouden die ook ff willen testen?

Ik kreeg m'n nieuwe snelheid vandaag nadat ik m'n modem rebootte.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2008 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantomaz
ArChie schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 15:23:
Vooral bij Ziggo is het natuurlijk van de gekke dat je een duur apparaat koopt (430 euro) dat door....
Kleine nuance...
Volgens mij is het zo dat je geen apparatuur kunt kopen, die bidirectioneel op het CAI netwerk werken.
Reden daarvoor is dat ze een signaal terug moeten sturen via de onderband. Je hebt dus wezenlijk een redelijke zender die in een verboden gebied actief is, wanneer hij los ligt van de kabel.
De decoders van Ziggo (@home gebied) zijn niet bi-directioneel en hebben dus geen zender aan boord. Daarom kun je ze, in tegenstelling tot de bi-directionele decoders van UPC, niet aanschaffen en blijven ze eigendom van de Provider. ;)

Je hebt een interactieve decoder nodig om de gegevens te "pollen".
Zouden de decoders via het Ethernetwerk en een router aan een internetverbinding hangen, zou het pollen via internet gebeuren (al dan niet via de kabel), heb je dus géén retourzender nodig en kun je de decoder weer verkopen...
Het is een beetje krom, maar een markant puntje in de wetgeving, naar ik begreep.
Krommer is het nog dat er heel veel mensen een upgrade naar bellen via de kabel hebben gemaakt, waarna ze de oude modem nooit hebben geretourneerd. Ziggo doet wel moeite, maar erg beperkt denk ik wel eens.
En ach... Ook de UPC modems heb ik voor 50ct op de rommelmarkt zien liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2024

brid

Onze excuses voor het ongemak

Verwijderd schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 16:11:
Hela,

Mijn snelheid lijkt verhoogd, maar volgens mij klopt er iets niet helemaal. Ziggo Z3i is nu 30 / 3 geworden, maar zowel van de nieuwsgroepen (ziggo + payserver tegelijk, moet makkelijk 30mbit kunnen leveren) als van speedtest.net haal ik m'n snelheid niet.

[afbeelding]

Downstream is iets verhoogd naar ongeveer 24mbit, maar up is nog steeds maar 2mbit. Zijn er al andere Z3i'ers met verhoging en zouden die ook ff willen testen?

Ik kreeg m'n nieuwe snelheid vandaag nadat ik m'n modem rebootte.
Zit je toevallig via 56Mbit wireless? Deze gaat namelijk die 30 mbit niet reden.
Bij wireless kun je er van uitgaan dat je in het beste geval tot max 50% komt van de opgegeven snelheid.
11mbit hier kwam ook maar 4.4Mbit (40%)
56mbit zou dus wel eens 56 * 40% = +-22.4mbit tot 28mbit max kunnen hebben.
Je waarde valt in ieder geval in die range

[ Voor 14% gewijzigd door brid op 29-11-2008 16:57 ]

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:03
Ziggo aangevraagd: 11 Oktober.
Ziggo bevestigd: 13 Oktober, pakket zal binnen 14 dagen arriveren.
Tweakdsl opgezegd: 17 Oktober.
Tweakdsl bevestigd dat abbonement afloopt op: 30 November.

Ziggo gebeld: 25 Oktober. -> Moet geduld hebben, pakket komt binnenkort.
Ziggo gebeld: 3 November -> Systeem lag plat, konden leveringstatus niet zien, wederom bevestigd dat pakket heus wel komt.
Ziggo gebeld: 10 November -> Gaan nieuw pakket sturen, duurt 14 dagen max.
Ziggo gebeld: 24 Novemer -> Pakket ligt bij de KPN, geduld.

Nog steeds niks binnen, en morgen houdt tweakdsl er dus mee op.
Wat een dramatische service van die lui.

Maandag maar mobiel aan de lijn hangen aangezien dan mijn internet en vaste lijn dood zullen zijn.
Hopelijk kan ik ergens bij de buren wat wireless meepikken ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

brid schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 16:54:
[...]

Zit je toevallig via 56Mbit wireless? Deze gaat namelijk die 30 mbit niet reden.
Bij wireless kun je er van uitgaan dat je in het beste geval tot max 50% komt van de opgegeven snelheid.
11mbit hier kwam ook maar 4.4Mbit (40%)
56mbit zou dus wel eens 56 * 40% = +-22.4mbit tot 28mbit max kunnen hebben.
Je waarde valt in ieder geval in die range
Thanks voor je uitgebreide voorrekenen, maar ik zit gewoon 100mbit Cat5e ;) Met een D-link di-524. Heb nog wel op internet gezocht of dat ding geen wan speed issues heeft, maar heb er niets over kunnen vinden.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2008 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Fantomaz schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 16:35:
Kleine nuance...
Volgens mij is het zo dat je geen apparatuur kunt kopen, die bidirectioneel op het CAI netwerk werken.
Opvallend dat het eigen personeel kennelijk zo slecht geïnformeerd wordt over de nieuwste ontwikkelingen bij Ziggo. Hebben jullie soms geen één of ander intern informatie blaadje?

Maar goed, ga nu eens naar http://www.ziggo.nl/producten/televisie/ en klik op het tabblad "Interactieve Televisie". Daar staat de Cisco 8455DVB HDTV/OpenTV/PVR die al meer dan een jaar in ontwikkeling is bij Ziggo/Casema en sinds de Olympische Spelen van dit jaar voor zo'n 430 euro verkrijgbaar is via Ziggo.nl voor in principe alleen de oud Ziggo/Casema abonnees (om het allemaal wat onduidelijker te maken) en de laatste tijd ook via diverse Mediamarkten te koop wordt aangeboden.
Reden daarvoor is dat ze een signaal terug moeten sturen via de onderband. Je hebt dus wezenlijk een redelijke zender die in een verboden gebied actief is, wanneer hij los ligt van de kabel.
Er zit naast twee DVB-C tuners ook een EuroDOCSIS modem in voor het retour signaal. Zie de specs van het apparaat bij de fabrikant.
De decoders van Ziggo (@home gebied) zijn niet bi-directioneel en hebben dus geen zender aan boord. Daarom kun je ze, in tegenstelling tot de bi-directionele decoders van UPC, niet aanschaffen en blijven ze eigendom van de Provider. ;)
Alle andere kabel ontvangers zijn inderdaad niet bi-directioneel omdat ze geen EuroDOCSIS modem hebben voor een retour kanaal. Zoals gezegd: Beide type ontvangers, dus met of zonder EuroDOCIS modem, moet je bij Ziggo kopen. Ziggo heeft tot op heden geen huur of bruikleen ontvangers.
Je hebt een interactieve decoder nodig om de gegevens te "pollen".
Zouden de decoders via het Ethernetwerk en een router aan een internetverbinding hangen, zou het pollen via internet gebeuren (al dan niet via de kabel), heb je dus géén retourzender nodig en kun je de decoder weer verkopen...
Ze hangen via het interne EuroDOCSIS modem gewoon aan het Intra/Internet. Bij UPC hadden ze in eerste instantie de ethernet poort niet afgesloten zodat klanten zonder Internet van UPC via kabel ontvanger met een lage snelheid (iets van 256 kbps) toch het Internet op konden. Als ik het goed begrepen heb is dat na firmware updates gedisabled bij UPC.
Het is een beetje krom, maar een markant puntje in de wetgeving, naar ik begreep.
Krommer is het nog dat er heel veel mensen een upgrade naar bellen via de kabel hebben gemaakt, waarna ze de oude modem nooit hebben geretourneerd. Ziggo doet wel moeite, maar erg beperkt denk ik wel eens.
En ach... Ook de UPC modems heb ik voor 50ct op de rommelmarkt zien liggen.
De kabelbedrijven in Nederland maken het er zelf allemaal niet duidelijker op. Ze hebben sinds de introductie van kabelmodems allerlei verschillende overeenkomst modellen gehanteerd, zoals bruikleen, huurkoop, borg constructies, modems letterlijk cadeau geven als onderdeel van een actie en ga zo maar door. De meeste klanten begrijpen als gevolg van al die verschillende regelingen allang al niet meer wat ze met het oude modem moeten doen, laat staan dat ze zin hebben om kosten te gaan maken om het apparaat retour te zenden als ze geen antwoordnummer krijgen zoals bij Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantomaz
ArChie schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 17:19:
Opvallend dat het eigen personeel kennelijk zo slecht geïnformeerd wordt over de nieuwste ontwikkelingen bij Ziggo. Hebben jullie soms geen één of ander intern informatie blaadje?
Ik ben een buitendienst man en zit slechts zelden op de webpagina van Ziggo.
Wat ontwikkelingen betreft: Ik krijg ze meestal pas voor de kiezen wanneer het al enige tijd bij de klanten is geplaatst ;)
Maar goed, ga nu eens naar http://www.ziggo.nl/producten/televisie/ en klik op het tabblad "Interactieve Televisie". Daar staat de Cisco 8455DVB HDTV/OpenTV/PVR die al meer dan een jaar in ontwikkeling is bij Ziggo/Casema en sinds de Olympische Spelen van dit jaar voor zo'n 430 euro verkrijgbaar is via Ziggo.nl voor in principe alleen de oud Ziggo/Casema abonnees (om het allemaal wat onduidelijker te maken) en de laatste tijd ook via diverse Mediamarkten te koop wordt aangeboden.
Hmmm ik wil me niet verschuilen achter het feit dat ik in voormalig @home gebied werk.
Ik haalde die info uit mijn opleiding Technicus CAI. Ik zal eens kijken of ik de passage nog kan vinden in de boeken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiesta1958
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 20:09
thecompany schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 21:55:
Heb net gebeld met Ziggo. Op de folder staat "Wat brengt ziggo u in 2009"
Ik kan mijn tweede kastje dus niet op hetzelfde abbo krijgen als de eerste. :(
Dit gaat pas ergens in 2009 van start. En dan wel 5 kastjes tegelijk.
De jongen aan de servicedesk kon er niets aan doen, maar ik moest wel ff mijn mond afplakken. :X

|)
|_)en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:03

job

Dat maximaal 5 smartcards op 1 abonnement gaat dus alleen op voor de keuzepaketten.
Voor film1 sport1, eredivisielive, e.d. zal je waarschijnlijk mooi meerdere malen moeten betalen wil je dit met meerdere kaarten bekijken.

En wanneer het nou precies ingaat die nieuwe regeling is ook niet echt duidelijk.
Ja, 2009. maar wanneer kan niemand je vertellen.

[ Voor 23% gewijzigd door job op 29-11-2008 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:41

Amiet01

Master_A

Ff een kort vraagje voor als de monteur alles komt installeren. Is het écht nodig om modem ed in de meterkast direct op het aansluitingspunt aan te sluiten? Bij ons gaat dat namelijk erg moeilijk aangezien wij geen stopcontact hebben in de buurt van de meterkast. Kan het modem niet gewoon aangesloten worden waar onze tv boven staat met een wandcontactdoos voor coax?

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:31
Moeilijk is niet onmogelijk :P

Je kan het wel anders aansluiten, maar dat is funest voor je internetkwaliteit en TV signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Klopt, ik heb dat geprobeerd en gaf uitval e.d. Je moet echt het modem zo dicht mogelijk bij het punt aansluiten waar de kabel het huis binnen komt.

Vaak kun je in de meterkast zo een extra stopcontact installeren.
Afbeeldingslocatie: http://i30.tinypic.com/2iaddtj.jpg

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantomaz
Amiet01 schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 18:55:
Ff een kort vraagje voor als de monteur alles komt installeren. Is het écht nodig om modem ed in de meterkast direct op het aansluitingspunt aan te sluiten? Bij ons gaat dat namelijk erg moeilijk aangezien wij geen stopcontact hebben in de buurt van de meterkast. Kan het modem niet gewoon aangesloten worden waar onze tv boven staat met een wandcontactdoos voor coax?
Kijk even 3 pagina's terug. Daar heb ik net diverse redenen aan gegevan waarom men (lees: beleidvoerders van de kabelmaatschapijen) de apparatuur in de meterkast wil.
Het plaatsen van een WCD in de meterkast mag geen probleem zijn.
Daar zijn setjes voor te krijgen waarmee je dat gemakkelijk kunt doen.
De foto in het voorgaande topic laat een soortgelijk setje zien.
Als je kabel in de meterkast binnenkomt, maak daar dan gebruik van! Al is het alleen maar vanwege de netheid van het niet in het zicht hebben van de kabels. :)
Moeder de vrouw ook gelukkig. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amiet01 schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 18:55:
Zoals Jelmervos al laat zien, leg een stopcontact aan.

Of de iets snellere methode (en goedkoper) haal je een verleng doos met 6 contacten en een schakelaar die je open kan schroeven.
Je knipt de stekker ervan af, je stript de draden aan en je monteert deze in een loze groep of bij een bestaande groep.
Vast schroeven en klaar.
Mooi plankje maken en de monteur is zo klaar bij jou, zou ie ook prettig vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantomaz
Verwijderd schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 22:58:Of de iets snellere methode (en goedkoper) haal je een verleng doos met 6 contacten en een schakelaar die je open kan schroeven.
Je knipt de stekker ervan af, je stript de draden aan en je monteert deze in een loze groep of bij een bestaande groep.
Vast schroeven en klaar.
Mooi plankje maken en de monteur is zo klaar bij jou, zou ie ook prettig vinden ;)
Ik mag hopen dat je dat cynisch bedoeld!!
Wat je nu aanraadt is verboden en bovendien levensgevaarlijk!

Die draden die jij adviseert bij een groep op te doen, zijn flexibel! En aangezien je rekening moet houden met hoge stromen is zo'n verbinding uit den boze!!
Als de vraagsteller dan tóch de groepenkast moet openen, wat ik probeer te vermijden aangezien ik toch proef dat de vraagsteller een leek is, is de stap naar een opgebouwde lasdoos met WCD een veel veiliger oplossing die ook nog eens simpeler is uit te voeren.
Wellicht een paar centen duurder. Maar wat scheelt het wanneer je de verzekeringsrapporten er naast legt en je realiseert dat je na een brand niets vergoed krijgt. :(

Goed dan...
Als vraagsteller de Groepenkast opent, zal hij waarschijnlijk boven de groepenautomaten rolletjes fase- en nulgeleiders zien zitten. (Dit is overlengte, voor het geval er eens iets verlegt moet worden en je geen zin hebt om 20 meter nieuwe draad te trekken omdat de bestaande aders net 5 cm te kort zijn).
Als je een van de buizen bovenuit de groepenkast volgt, heb je meestal vlak boven je kast wel een punt waar je de lasdoos kunt zetten.
De lasdoos heeft een breedte vergelijkbaar met ca 3 buizen de je naast elkaar boven die groepenkast ziet uitkomen.
Met wat geluk zit daar ruimte tussen de buizen en kun je de lasdoos tussen de buizen kwijt. Anders zet je hem op de meest rechtse of linkse buis.

-Haal de spanning van de betreffende buis (eigenlijk moet alles spanningsloos omdat je de groepenkast open hebt) Kerf de buis ca 25 cm boven de groepenkast rondom in en breek hem voorzichtig af. Zodat je de draden erin niet beschadigt.
-Doe hetzelfde nog een keer, maar dan 10 cm lager dan de eerste snede. Dit mag wel wat rigoreuzer waarbij je de aders meteen mag mee doorzagen.
-Verwijder het stukje buis.
-Plaats nu het lasdoosje en buig de 10 cm lange aders naar boven.
-Als je de eerder genoemde rolletjes overlengte in de groepenkast hebt, kun je die uitrollen zodat je ook van daaruit een cm of 10 overlengte in de lasdoos hebt.
-strip nu die aders en druk er een lasklem op. Kleur bij kleur, voor zover je dat niet wist :P.
-Stip de aders van de wandcontacdoos en druk die ook in de juiste lasklem.
-Druk de wandcontacdoos (die tevens een deksel is) op de lasdoos en sluit de groepenkast af.
Je bent klaar...

Mocht je nou geen overlengte in de groepenkast hebben, haal dan de betreffende aders los van de groepenautomaat trek dan een nieuwe fase/nul/aarde vanuit dat punt naar je lasdoos.
Draai de aders goed vast onder de klemmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fantomaz schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 23:30:
[...]
Ik mag hopen dat je dat cynisch bedoeld!!
Wat je nu aanraadt is verboden en bovendien levensgevaarlijk!
Ja he he, hap hap :)
Ik zit in de energie sector, meter verwisselaar (dat had je een paar posts terug kunnen lezen), dus was ook als cynisch grapje bedoeld :)
Ik mag verwachten dat gemiddelde tweaker dit wel weet naast de oneindig verlenging met verlengdoosjes en kroonsteentjes in snoeren :X

Je moest eens weten wat ik tegen kom, laatst had er 1 van een energie bedrijf zelf notabene de hoofdschakelaar er tussen uit gehaald en de draden op een kroonsteenblok gezet en 3 draden onder de klem bij een 1 fase meter :X

Dus Amiet, netjes laten aanleggen of zelf doen, je kan een stukje flex nemen, wat zadels en schroeven, draad bruin/blauw/groen-geel (hebben ze pakjes van 10 meter voor) en een wcd dubbel of 4 contacten en schroeven maar, serieus als het zo gebeurt is het helemaal volgens de voorschriften.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Maar als ik zo'n setje koop dan kan de monteur day zeker niet doen voor mij? De monteur komt namelijk woensdag al en wat gebeurt er nou als daar dan nog geen stopcontact is? Trekt hij dan ook trouwens wel een LAN kabel voor je naar boven als de modem beneden in de meterkast wordt geplaatst?

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amiet01 schreef op zondag 30 november 2008 @ 12:40:
Maar als ik zo'n setje koop dan kan de monteur day zeker niet doen voor mij? De monteur komt namelijk woensdag al en wat gebeurt er nou als daar dan nog geen stopcontact is? Trekt hij dan ook trouwens wel een LAN kabel voor je naar boven als de modem beneden in de meterkast wordt geplaatst?
Nee, de monteur zet het modem daar neer, dan pakt ie het stopcontact in de gang of naast de meterkast en dan gaat je kabel over de trap of door de kamer waar je pc ook staat.
De monteur boort niet enzo vanwege schades aan leidingen of beton/stucwerk.
Tenminste dat zijn de voorwaarden zoals ik ze weet, de monteur maakt alleen het modem actief en eventueel de PC instellen als dit mogelijk is of gevraagt wordt, onder voorbehoud dat de pc toegangelijk is en goed werkt (dus zonder spyware/virussen etc).
Het hangt er van af of je een volledige installatie hebt of een Doe Het Zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mats
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-09 19:24
Ik zat hier discovery channel te kijken die het voetbal uitzenden en nu liggen ineens discovery en animal planet er uit :@ er staan geen werkzaamheden op de site van ziggo

meer mensen met dit probleem?
(er staat no signal in het beeld) gewoon kabel tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
  • Laatst online: 06-09 19:51
mats schreef op zondag 30 november 2008 @ 13:10:
Ik zat hier discovery channel te kijken die het voetbal uitzenden en nu liggen ineens discovery en animal planet er uit :@ er staan geen werkzaamheden op de site van ziggo

meer mensen met dit probleem?
(er staat no signal in het beeld) gewoon kabel tv
Hier hetzelfde probleem (071)
Al moet ik zeggen dat ik voetbal op Discovery wel compleet belachelijk vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook al Bezet schreef op zondag 30 november 2008 @ 13:16:
[...]

Hier hetzelfde probleem (071)
Al moet ik zeggen dat ik voetbal op Discovery wel compleet belachelijk vindt.
Zo heb ik gister PSV - heerenveen gedeeltelijk gekeken, werd helemaal uitgezonden op discovery :o
En nu is daar ajax - fc utrecht te bewonderen :X

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2008 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Verwijderd schreef op zondag 30 november 2008 @ 13:00:
[...]

Nee, de monteur zet het modem daar neer, dan pakt ie het stopcontact in de gang of naast de meterkast en dan gaat je kabel over de trap of door de kamer waar je pc ook staat.
De monteur boort niet enzo vanwege schades aan leidingen of beton/stucwerk.
Tenminste dat zijn de voorwaarden zoals ik ze weet, de monteur maakt alleen het modem actief en eventueel de PC instellen als dit mogelijk is of gevraagt wordt, onder voorbehoud dat de pc toegangelijk is en goed werkt (dus zonder spyware/virussen etc).
Het hangt er van af of je een volledige installatie hebt of een Doe Het Zelf.
Dan is een monteur wel erg nutteloos. Het is dat je deze service gratis krijgt bij een alles in één pakket, maar is schandalig dat je dan 100 euro normaal betaalt voor alleen een modem werkend krijgen. Maar zal het nou zo'n groot verschil maken wanneer de modem gewoon wordt aangesloten op het tv aansluitpunt boven? Anders moet ik nu dus een WCD aanleggen in de meterkast en een LAN kabel doortrekken (een telefoonkabel ging al heel moeilijk omdat de doorvoerbuis vrij smal is). We hebben een vrij nieuwe woning (7 jaar oud) dus ik denk dat de bekabeling in de muur best wel goed zal zijn.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 22:20
Weet iemand hoe het zit met de cisco ontvanger van ziggo, als ik deze ontvanger zou willen hebben heb ik dan ook een internet abbo nodig van ziggo? Ook als ik geen gebruik wil maken van vod dienst? ik kan hier niet echt duidelijkheid in vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Amiet01, de normale prijs zou IMHO best hoog zijn voor wat zo'n monteur normaalgesproken doet.

Is het eigenlijk normaal dat mijn modem een groot deel van de tijd in de algemene statuspagina weergeeft dat hij verbinding aan het zoeken is (Cable signal: connecting tuning in progress (step 1 of 5)) onderwijl kan ik gewoon gebruik maken van de verbinding (met de 'bekende problemen'). het lijkt mij toch niet echt normaal. Het modem geeft aan dat: 'Current state: Operational parameters aquired' ipv 'operational'

[ Voor 18% gewijzigd door begintmeta op 30-11-2008 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amiet01 schreef op zondag 30 november 2008 @ 13:45:
[...]

Dan is een monteur wel erg nutteloos. Het is dat je deze service gratis krijgt bij een alles in één pakket, maar is schandalig dat je dan 100 euro normaal betaalt voor alleen een modem werkend krijgen. Maar zal het nou zo'n groot verschil maken wanneer de modem gewoon wordt aangesloten op het tv aansluitpunt boven? Anders moet ik nu dus een WCD aanleggen in de meterkast en een LAN kabel doortrekken (een telefoonkabel ging al heel moeilijk omdat de doorvoerbuis vrij smal is). We hebben een vrij nieuwe woning (7 jaar oud) dus ik denk dat de bekabeling in de muur best wel goed zal zijn.
Het kabelmodem moet zo dicht mogelijk op het isra punt. Als het isra punt bij jou in de meter kast zit, komt daar het kabelmodem (ivm signaal verlies). Waarom kabel trekken? Zet er een draadloze router neer (bij KM) en plaats in je pc of laptop een ontvanger en je hebt overal internet.
Lijkt mij erg sterk dat het isra op de eerste etage zit :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

De reden dat ik een draadloze router uitsluit is, omdat mijn twee hoofd pc's met een kabel zijn verbonden op de router. Alleen mijn laptop heeft wireless. Wat ik nu heb is dat mijn twee pc's dus via Gigabit met elkaar kunnen communiceren wat erg handig is voor het overzetten van grote bestanden (doe ik toch regelmatig). Los van dat liggen alle kabels verder al en het enige wat dus gaat veranderen is dat de modem een kabelmodem wordt ipv een ADSL modem en dat de telefoon op de modem wordt aangesloten. Ik weet niet of het met kabel ook het geval is, maar ik heb nu ook een 20 meter telefoonkabel getrokken voor ADSL en heb daar al 5 jaar geen last van. Ik heb het idee dat het wel kan voorkomen dat je erg veel signaalverlies hebt, maar dat het ook gewoon kan zijn dat het in sommige gevallen gewoon perfect werkt (zoals met mijn ADSL). Ik wacht wel ff af tot woensdag en kijk wat eruit komt.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op zondag 30 november 2008 @ 14:55:
...
Lijkt mij erg sterk dat het isra op de eerste etage zit :X
Is dat punt niet voor de (telefonie)kabel? Iig is het in mijn woning ook zo dat de kabels van de maatschappijen op de eerste verdieping (de woonkamer) binnenkomen, terwijl de meterkast op de begane grond zit.

Amiet01: je zou ook de computers op de gigabitrouter kunnen laten zitten en er een wireless(client)bridge bijzetten. Koop bijvoorbeeld 2 WRT54GLs, dan kun je met wat aangepaste firmware (dd-wrt/tomato/openwrt) zoiets makkelijk opzetten.

[ Voor 23% gewijzigd door begintmeta op 30-11-2008 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markie
  • Laatst online: 14:36

Markie

Voorheen BBE

Nog even terugkomend op dit (http://gathering.tweakers...message/31122103#31122103) probleem; met een andere modem lijkt het probleem verholpen te zijn. Een Ziggo-modem (Moterola Surfboard sb5100e) van een vriend geeft geen instabiliteitsprobleem.
Morgen maar even langs Ziggo om een nieuwe modem te regelen.

[PRIMA FOCUS ] | [ flickr]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-08 19:30
Heb een kleine update gedaan in de startpost met betrekking tot signaalwaardes in het voormalige @Home gebied. Misschien interessant voor een aantal topic-lezers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-09 10:05
Ik heb m'n spullen niet in de meterkast zitten (ook geen stopcontact daar) maar alles werkt prima zonder
uitval. Vanuit m'n meterkast wordt het analoge signaal met een hirschmann versterker naar alle kamers gestuurd en waar ik m'n modem ook op hang, het werkt allemaal. Digitale tv heeft een prima signaal en geen blokjes/artifacts. Heb de bekabeling/versterking al met de bouw erin laten zetten (had graag de mogelijkheid voor CAT5e gehad en een switch in b.v. de meterkast) en alles werkt.
Wellicht dat het met oudere huizen/bekabeling dat je wel in de meterkast moet zijn maar het is het proberen waard om het gewoon in de woonkamer/slaapkamer te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amiet01 schreef op zondag 30 november 2008 @ 15:08:
De reden dat ik een draadloze router uitsluit is, omdat mijn twee hoofd pc's met een kabel zijn verbonden op de router. Alleen mijn laptop heeft wireless. Wat ik nu heb is dat mijn twee pc's dus via Gigabit met elkaar kunnen communiceren wat erg handig is voor het overzetten van grote bestanden (doe ik toch regelmatig). Los van dat liggen alle kabels verder al en het enige wat dus gaat veranderen is dat de modem een kabelmodem wordt ipv een ADSL modem en dat de telefoon op de modem wordt aangesloten. Ik weet niet of het met kabel ook het geval is, maar ik heb nu ook een 20 meter telefoonkabel getrokken voor ADSL en heb daar al 5 jaar geen last van. Ik heb het idee dat het wel kan voorkomen dat je erg veel signaalverlies hebt, maar dat het ook gewoon kan zijn dat het in sommige gevallen gewoon perfect werkt (zoals met mijn ADSL). Ik wacht wel ff af tot woensdag en kijk wat eruit komt.
Nou als je bv internet problemen zou krijgen (in de toekomst, nadat de aansluiting in eerste instantie wel goed heeft gewerkt) en er komt een monteur die constateerd dat het KM niet zo dicht mogelijk op het isra (betekend ook bij de kabel niets anders dan infrastructuur/randapparatuur overgang) is aangesloten dat er dan vervelende bijkomende kosten kunnen worden gerekend enzo. Maar als het wel goed werkt en blijft werken --> prima :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

begintmeta schreef op zondag 30 november 2008 @ 15:22:
[...]

Is dat punt niet voor de (telefonie)kabel? Iig is het in mijn woning ook zo dat de kabels van de maatschappijen op de eerste verdieping (de woonkamer) binnenkomen, terwijl de meterkast op de begane grond zit.

Amiet01: je zou ook de computers op de gigabitrouter kunnen laten zitten en er een wireless(client)bridge bijzetten. Koop bijvoorbeeld 2 WRT54GLs, dan kun je met wat aangepaste firmware (dd-wrt/tomato/openwrt) zoiets makkelijk opzetten.
WTF dronken architect ofzo ;) ?
Maar goed zo dicht mogelijk op het isra dan zit je veilig als er ooit een monteur moet komen kwa kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantomaz
Joh, noem dat ding gewoon AOP, Abonnee Overname Punt. O-)
Want zo heet het...
Omdat ik niet de indruk heb dat men ook maar één pagina terug wil bladeren om relevante info te vergaren, zal ik het nóg maar weer eens herhalen... |:(
Modem zal middels een internet aftakking als bv een ETU, op de inkomende kabel aangesloten moeten worden.
De TV uitgang zal dan geblocked zijn voor stoorproducten. Ongetwijfeld dat zo'n modem ook best in de woonkamer zal werken, maar je signaal is dan een flink end verzwakt, de andere TV aansluitingen kunnen stoorproducten oppikken die niet geblokkeerd worden en daarmee minimaal je eigen modem verzwakken en in mindere mate een stoorbron voor het CAI netwerk kunnen zijn.

Tijdens onze jacht naar stoorproducten heb ik al een paar keer deze klanten moeten afsluiten voor retour komende signalen omdat ze een bron van storing vormden in de wijk.

Vooralsnog rekenen wij (Ziggo Noord, voormalig @home gebied) geen kosten wanneer wij verkeerd geinstalleerde modems constateren bij de klagende klant thuis.
Ik adviseer de klant en soms -wanneer ik het aan tijd heb en wanneer de klant toch al een wirelessrouter heeft- wil ik het modem ook nog wel eens in de meterkast plaatsten.
En ik wil de vele rimpels die de fusie naar Ziggo met zich heeft meegebracht niet vlakstrijken, maar veel storingen komen voort uit slechte huisinstallaties. 8)

En er zijn altijd een paar standaard feiten en "I shit you people not" je kunt er bijna op bouwen... :D .

-Bij een telefoonstoring heeft nagenoeg iedereen een famililid dat ziek is en/of in het ziekenhuis verblijft waarbij men bereikbaar moet zijn.
-Modemuitval komt voor sinds "Jullie Ziggo zijn geworden"
-"Vroeger deed hij dat nooit" en "Het heeft altijd zo gewerkt"
-Iedereen heeft prepaid kaarten die helemaal leeggebeld zijn, waarbij men wel 50 euro heeft verbeld
-(bijna) iedereen heeft wel drie kwartier in de wacht gestaan.

En hoewel er natuurlijk altijd schrijnende gevallen zijn die nooit voor hadden mogen komen, en er best wel waarheden tussen zitten moet ik veel zaken met een korreltje zout nemen. Ik zal het altijd proberen op te lossen maar men moet wel kunnen inzien dat het vaak bij/aan hen zelf ligt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanL
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 22:08
-Bij een telefoonstoring heeft nagenoeg iedereen een famililid dat ziek is en/of in het ziekenhuis verblijft waarbij men bereikbaar moet zijn.
-Modemuitval komt voor sinds "Jullie Ziggo zijn geworden"
-"Vroeger deed hij dat nooit" en "Het heeft altijd zo gewerkt"
-Iedereen heeft prepaid kaarten die helemaal leeggebeld zijn, waarbij men wel 50 euro heeft verbeld
-(bijna) iedereen heeft wel drie kwartier in de wacht gestaan.
Haha dit hoor ik inderdaad zo'n beetje dagelijks :D Je mag er eigenlijk niet om lachen maar zo herkenbaar. Wordt ook vaak over gegrold over de redenen op de helpdesk vloer zelf. Ik zal de details besparen :+

[ Voor 13% gewijzigd door StephanL op 30-11-2008 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido09
  • Laatst online: 27-05 20:44
StephanL schreef op zondag 30 november 2008 @ 17:39:
[...]

Haha dit hoor ik inderdaad zo'n beetje dagelijks :D Je mag er eigenlijk niet om lachen maar zo herkenbaar. Wordt ook vaak over gegrold over de redenen op de helpdesk vloer zelf. Ik zal de details besparen :+
Ik hoop toch dat niet iedereen daar om lacht " -(bijna) iedereen heeft wel drie kwartier in de wacht gestaan."
Dat zou wel erg triest zijn aangezien je toch minstens 10 min. in de wacht hangt!!

been there, done that, bought the T-shirt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantomaz
Natuurlijk vind ik het rot voor de mensen dat ze zo lang in de wacht staan en ik doe er ook alles aan dat dat weer moet voorkomen.
Als ik een toezegging doe dat er iets door een ander gefixt gaat worden, houd ik een vinger in de pap om te kijken of het ook daadwerkelijk utgevoerd wordt én dat het daarna ook werkt.
Maar een wachttijd, hoe beroerd ook, is niet leuk.
Ook ik sta zo nu en dan in de wacht, zet mijn telefoon op de speaker en rijd rustig naar mijn volgende klant.
Met een beetje geluk heb ik contact en mijn dingen kunnen regelen vóór ik bij de volgende klant arriveer.

Wat dan wél frustrerend is, is hetzelfde stukje text dat men er álles aan doet om je zo snel mogelijk te woord te staan. En dan vooral dat ik kan kijken op internet om te controleren of... bla bla...
Ik héb geen internet tuthola 8) ! Daarom bel ik ook :P
Het is een dooddoender die ik het beste kan vergelijken met het helpmenu van windows. Ook zeer overtrokken stukken text die de meest gangbare problemen tackeld. Als het dan nog niet werkt, moet je maar contact opnemen met de administrator. Yeah... Thuis zeker :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06:50

dbzfan

Nee.

Wat voor snelheid horen we nou precies te halen? Hij is hier nou niet écht veel hoger geworden :(

Transferred: cityofgod-mndnldvdr.part001.rar 47,68 MB in 29,16 seconds (1,64 MB/s)
Transferred: cityofgod-mndnldvdr.part002.rar 47,68 MB in 32,98 seconds (1,45 MB/s)
Transferred: cityofgod-mndnldvdr.part003.rar 47,68 MB in 32,17 seconds (1,48 MB/s)
Transferred: cityofgod-mndnldvdr.part004.rar 47,68 MB in 31,72 seconds (1,50 MB/s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantomaz
Oja! BuzzFuzz...
Ik had je cynisme niet herkend en zag in je reactie een gewone beunhaas 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dbzfan schreef op zondag 30 november 2008 @ 23:12:
Wat voor snelheid horen we nou precies te halen? Hij is hier nou niet écht veel hoger geworden :(

Transferred: cityofgod-mndnldvdr.part001.rar 47,68 MB in 29,16 seconds (1,64 MB/s)
Transferred: cityofgod-mndnldvdr.part002.rar 47,68 MB in 32,98 seconds (1,45 MB/s)
Transferred: cityofgod-mndnldvdr.part003.rar 47,68 MB in 32,17 seconds (1,48 MB/s)
Transferred: cityofgod-mndnldvdr.part004.rar 47,68 MB in 31,72 seconds (1,50 MB/s)
Vergeten te zoeken?
nieuws: Ziggo verhoogt snelheid breedbandinternet in december

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 19:45

BertV

Handgemaakt

Het lijkt alsof het hier al verhoogd is.
Voorheen 200KB/sec, nu 250. (Internet Z1)

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiene
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-09 07:32
Waarom zijn er bij digitale TV van ziggo eigenlijk geen echte regio gebonden zenders te zien? Ik woon zelf in Noord Limburg en heb dus niks aan zenders uit Noord-Nederland. Er zit wel TV limburg en/of L1 op maar er zijn nog veel meer zenders.

Zo mis ik dus mijn regionale zender Reindonk waar op teletekst mijn voetbalclub wedstrijden staan en de daarbij horende aflastingen in de winter.

Aangezien ik GEEN analoge kabel op mijn TV heb kan ik deze dus gewoon niet bekijken en helaas is reindonk teletekst ook niet op internet te zien.

Ik vind dit wel een groot gemis moet ik zeggen en hoor meer mensen uit de buurt klagen. Ik zou dit wel weer kunnen oplossen met een extra kabeltje en analoog ook in te stellen maar mijn ouders krijgen binnenkort digitale tv en die begrijpen zoiets dus niet. Verder heb ik er gewoonweg geen zin in om nog maar iets analoog te doen.

Iemand enig idee waarom digitale tv zo werkt en/of hier in de toekomst misschien verandering in komt?

Als er geen plek is kunnen ze hem altijd verwisselen met Aljazeera (Arabisch), vrij zinloze zender die al helemaal niks toevoegt aan het standaardpakket in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wiene schreef op maandag 01 december 2008 @ 10:13:
Aangezien ik GEEN analoge kabel op mijn TV heb kan ik deze dus gewoon niet bekijken en helaas is reindonk teletekst ook niet op internet te zien.

Als er geen plek is kunnen ze hem altijd verwisselen met Aljazeera (Arabisch), vrij zinloze zender die al helemaal niks toevoegt aan het standaardpakket in NL.
Je hebt ALTIJD analoog signaal op je kabel, zonder dat signaal kan je namelijk helemaal niets afnemen van Ziggo. Als je zo graag jouw regionale kanaaltje wil kijken, kan dat altijd via het analoge signaal. Gewoon decoder even uitschakelen en analoog er naar kijken.

Jij denkt dat Ziggo een goed bekeken kanaal voor jouw regionale kanaaltje gaat inwisselen? OMFG :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Fantomaz schreef op zondag 30 november 2008 @ 17:32:
Modem zal middels een internet aftakking als bv een ETU, op de inkomende kabel aangesloten moeten worden.
De TV uitgang zal dan geblocked zijn voor stoorproducten. Ongetwijfeld dat zo'n modem ook best in de woonkamer zal werken, maar je signaal is dan een flink end verzwakt, de andere TV aansluitingen kunnen stoorproducten oppikken die niet geblokkeerd worden en daarmee minimaal je eigen modem verzwakken en in mindere mate een stoorbron voor het CAI netwerk kunnen zijn.
Ik ben bang dat je je ideeën over het gebruik van ETU's e.d. toch zal moeten gaan bijstellen wanneer Interactieve TV ook officieel in Ziggo/@Home gebied geïntroduceerd gaat worden. In de Cisco 8455DVB HDTV/OpenTV/PVR zit een EuroDOCSIS modem dat nodig is voor het retour signaal voor de interactieve OpenTV diensten. Als die aangesloten wordt op een ETU via de RTV uitgang dan gaan de interactieve OpenTV diensten van deze ontvanger niet werken. En langzaam aan zullen er steeds meer van dergelijke digitale TV ontvangers komen met een ingebouwd EuroDOCSIS modem naar mate Ziggo met van die interactieve diensten meer geld wil gaan genereren.

In de doos van de Cisco 8455DVB wordt tegenwoordig ook een één-gats TRAS-1000/B AOP en een versterker bijgeleverd met de nodige schema's om de boel correct aan te sluiten in combinatie met eventuele andere diensten zoals Internet en Telefonie modems. Toch is het eerste geval al bekend van een service monteur die toch op de "oude manier" met ETU en andere aansluitmaterialen de Cisco 8455DVB bij de klant had aangesloten omdat zijn manier en materialen beter zouden zijn. Gevolg was uiteraard niet functionerende Interactieve diensten en een klant die voor de tweede keer een afspraak kon gaan maken en opnieuw vrij kon gaan nemen om de boel alsnog in orde te laten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiene
Verwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 11:23:
[...]

Je hebt ALTIJD analoog signaal op je kabel, zonder dat signaal kan je namelijk helemaal niets afnemen van Ziggo. Als je zo graag jouw regionale kanaaltje wil kijken, kan dat altijd via het analoge signaal. Gewoon decoder even uitschakelen en analoog er naar kijken.

Jij denkt dat Ziggo een goed bekeken kanaal voor jouw regionale kanaaltje gaat inwisselen? OMFG :X
Als je mijn bericht lees zie je dat ik goed weet dat er een analoog signaal is. Ik vraag juist waarom het analoge pakket afwijkt van het digitale pakket in mijn regio?

Ik heb bewust geen analoog aangesloten en ingesteld omdat ik digitaal kijk. Het is toch stom dat ik dan niet standaard dezelfde zenders kan bekijken?

Voor één zender je analoog aansluiten en instellen vind ik omslachtig en aan de geluiden uit de regio te horen ben ik niet de enige.

Dus mijn vraag anders geformuleerd: Waarom wijkt het digitale regio pakket af van het standaard regio pakket? Waarom heb ik in limburg omroep friesland en niet mijn echte regionale zender Reindonk?

Ik verwacht dat het antwoord is: omdat het digitale zenderaanbod een landelijk zenderaanbod is en dat we daarom alleen de meestbekeken regionale zenders in het digitale aanbod hebben gestoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc
  • Laatst online: 13-07 12:02

Ccc

Ik denk zelf om de volgende reden:

Bij het uitzenden van digitale TV zullen de tv zenders aan bepaalde eisen moeten voldoen. Of een bepaald geld bedrag aan Ziggo betalen om zich bij te mogen voegen bij het Digitale pakket.

We hebben bijvoorbeeld L1 en TV Limburg. Beide een provinciale zender en geen regionale zender.
Deze zullen weer meer subsidie krijgen en zo kunnen zij voldoen aan dat eisenpakket van Ziggo.

Wij hebben bijvoorbeeld hier in het zuiden Omroep Parkstad TV. Wel analoog, niet digitaal.
Verwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 11:23:
[...]
:O :O :O :O :O

Eerst niet de post van wiene goed lezen en daarna ook nog eens een domme zin plaatsen.

[ Voor 5% gewijzigd door Ccc op 01-12-2008 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanL
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 22:08
guido09 schreef op zondag 30 november 2008 @ 18:32:
[...]

Ik hoop toch dat niet iedereen daar om lacht " -(bijna) iedereen heeft wel drie kwartier in de wacht gestaan."
Dat zou wel erg triest zijn aangezien je toch minstens 10 min. in de wacht hangt!!
Dat is waar, maar als je dat niet doet wordt je wel erg depri. De call agents zelf kunnen er toch niks aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:16
De digitale pakketten in het hele Ziggo gebied zijn gelijk. Dan zou dus iedereen met een Ziggo abonnement alle (kleine) regionale zenders ontvangen. Dit kost veel bandbreedte.

Als het goed is staat jou digitale ontvanger dichtbij je tv, kleine moeite om even op analoog over te schakelen lijkt me? Kabeltje zat in de doos van je digitale ontvanger (of je gebruikt kabeltje waarmee je voorheen tv keek).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Ziggo heeft hier een test-transponder lopen met daarin "Lokale omroep". Nog niet actief, maar ik gok erop dat ze wel aan het kijken zijn om evt 1 transponder voor lokaal gebruik te gaan pakken.

Bandbreedte is er genoeg, zit hem meer in hoe die gebruikt word. QAM256 zou 300Mbit aan extra ruimte opleveren; 20 a 30 HD zenders of 35 SD zenders (of wat minder en een aantal kanalen in hogere kwaliteit doorgeven). Verder is er nog ruimte op de kabel voor meer transponders. En als Ziggo gewoon over was gegaan op h264 ipv. MPEG2 STB voor een appel en een ei weg te geven, dan was ruimte niet eens een vraagstuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Laatst online: 11-09 08:32
Sinds vandaag zit ik op Alles in een extra (ipv van analoog TV + internet Z3) alleen heb ik nog een aantal vraagjes:

1. Vandaag is de monteur langs geweest om alles aan te sluiten. Ging niet helemaal vlekkenloos, maar uiteindelijk kwam het erop neer dat toen hij weg ging, internet over 30 min ongeveer het deed. Als ik nu speedtest.net doe, krijg ik mijn nieuwesnelheden (incl snelheidsverhoging van Ziggo). Alleen wanneer moet ik de activatiecode invullen? Of hoeft dat niet als je daarvoor ook al lid was van @home/Ziggo?

2. Mijn digitale TV decoder(standaard) heb ik nog niet. Komt deze vandaag nog? Of op een hele andere dag? Wat is jullie ervaring er dus mee (gelijk op de dag van de monteur/pakket van installatie of een hele andere dag?) En als het een andere dag komt, veel later of deze week nog?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiene
jongentje schreef op maandag 01 december 2008 @ 12:54:
De digitale pakketten in het hele Ziggo gebied zijn gelijk. Dan zou dus iedereen met een Ziggo abonnement alle (kleine) regionale zenders ontvangen. Dit kost veel bandbreedte.

Als het goed is staat jou digitale ontvanger dichtbij je tv, kleine moeite om even op analoog over te schakelen lijkt me? Kabeltje zat in de doos van je digitale ontvanger (of je gebruikt kabeltje waarmee je voorheen tv keek).
Het klopt dat het weinig moeite kost voor mij om dat coax kabeltje aan te sluiten en de zender analoog in te stellen, ik heb alleen alles digitaal aangesloten (op 1 scart kabel na) en zou ook graag alles digitaal willen houden. Voor mij is het probleem niet zo groot, ik snap dat wel.

Maar mijn ouders die gaan dus een HD tv kopen en ik wil in 2009 de interactieve hd ontvanger erbij kopen voor hun. Die snappen dat gewoonweg niet dat je dan van het hdmi kanaal naar het gewone zappen toe moet en andersom. Van mijn ouders had ik al gehoord dat een tante het ook al niet begreep.

Ik snap dat voor tweakers het dus ook geen enkel punt is maar er bestaan ook niet tweakers die dus niet weten waar alle knopjes en instellingen op de tv voor zijn.

Ze moeten straks al gaan zappen met een andere afstandbediening dat is al lastig genoeg, terwijl het volume en aan/uit dan weer met de tv ab moet. Een harmony is geen oplossing want die stel je ook niet zo in dat hij voor één zender analoog moet gaan. Althans, misschien kan het wel maar ik vind het een B oplossing.

Ik snap dat er misschien geen plek is om alle regionale zenders van het land tegelijk op het digitale net te zetten. Maar waarom kunnen ze niet net zo als analoog maar dan digitaal bijvoorbeeld kanaal 990 t/m 999 gebruiken voor gemeente gebonden zenders? Dan heb ik Reindonk op kanaal 990 en iemand anders wat hij in zijn gemeente heeft. Als het analoog kan moet het digitaal al helemaal kunnen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy
  • Laatst online: 10-09 13:55

nlboy

Alles kitz?

Ik vind Ziggo een beetje vaag. Momenteel heb ik dus ISDN met 4 nummers. Twee nummers wil ik graag meenemen (zakelijk en privé) naar Ziggo, maar helaas kan Ziggo alleen bij ISDN alleen het hoofdnummer meenemen.

De ene ziggo medewerk adviseert dat ik dan van ISDN naar 2x analoog moet gaan en dan kunnen zij de twee nummers overnemen, terwijl een andere medewerker zegt dat dat niet mogelijk is. Help! 8)7

Pfff sommige medewerkers moeten misschien een update training krijgen:
Ik wil 2 telefoonlijnen, kan ik dan ook 2 nummers meenemen?
Ja, wanneer je 2 telefoonlijnen bestelt bij Ziggo, kun je 2 nummers meenemen. Je kunt echter maar 1 ISDN-nummer meenemen. Je kunt wel 1 ISDN-nummer meenemen en een extra nummer bij Ziggo aanvragen. Een alternatief is dat je de ISDN-nummers van de huidige aanbieder omzet naar 2 analoge lijnen en vervolgens deze nummers meeneemt. Je huidige aanbieder brengt kosten in rekening voor het omzetten van ISDN naar analoog.

[ Voor 41% gewijzigd door nlboy op 01-12-2008 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Pfff...

Toen ik vrijdag de tv/internet storing meldde, maakte de helpdeskmedewerker gelijk een afspraak voor een monteur (niet om gevraagd maar ok). Deze afspraak zou geannuleerd worden als bleek dat er een "groepsstoring" was. Was dus het geval want buren hadden ook last van de storing, gelijk maar even vermeld.

Nog geen 2u later is het gefixed...

Stond er vanmorgen om 8:15(! :o) een monteur voor de (dichte) deur...
Briefje gevonden met nummer om nieuwe afspraak te maken + dat de voorrijkosten van vanmorgen betaald moesten worden :?

Na half uur wachten (wachten zou 10min duren) eindelijk de goede Ziggo-persoon aan de lijn. Heeft er een notitie van gemaakt, we hoeven niet te betalen :) Maar het zou kunnen dat het alsnog afgeschreven wordt. :/

Ach, zie wel...

Gelijk de helpdeskmedewerkster gevraagd of ze dat grijsgedraaide bandje met wachtrij-muziek wou vervangen, die klonk namelijk nergens meer naar... Ze zou het doorgeven :D

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Alles-in-1 Extra van Ziggo (bij mij was dat voorheen Casema).

Pas een keertje 's nachts even zo'n speetestje gedaan:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/353214628.png

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/353217920.png

En dat is dus zwaar crappy, die downstream. Ik betaal toch echt voor 16mbit/3mbit.
Al een paar keer gebeld, werd mij geadviseerd om een speedtest te doen via http://coax.nl/. Dat is dus gewoon zo'n waardeloze speedtest, waar je een paar kb moet downloaden. Heel erg onbetrouwbaar resultaat daaruit dus.
Nou, verder wisten ze het ook niet en ik moest het er maar mee doen.

Even een uitleg hoe het hier in elkaar zit:

Op de begane grond komt alles binnen en wordt in een modem van Motorola gestopt (zo'n zwarte :P). Daarvandaan gaat er een UTP kabeltje een soort apparaatje in wat wordt aangesloten op het lichtnet (in het stopcontact dus). Op de bovenverdieping (mijn kamer) gaat het via zo'n zelfde apparaatje naar een router (Sitecom WL-153) toe, die alles weer verder verdeeld. Mijn spulletjes zitten direct aangesloten op die router.
Vroeger had ik 10mbit, en haalde zo'n 1MB/s (wat dus eigenlijk 1,25MB/s moet zijn). Nu met 16mbit haal ik 1,2MB/s (terwijl dat 2MB/s moet zijn).

Hoe ik m'n snelheid getest heb?

Op alle mogelijke manieren, op alle mogelijke tijdstippen.
Nieuwsgroepen (tweaknews, 20mbit), 100mb.bin files, en vanalles via o.a. rapidshare (bv een paar bestanden tegelijk, opgeteld is de snelheid ook niet hoog genoeg). Dit soort dingen getest via windows vista, xp en linux (opensuse).

Sinds vandaag zou ik trouwens 20mbit downstream moeten hebben, nog niets van gemerkt, maar kan natuurlijk even duren voordat het doorgevoerd is.

Iemand misschien advies wat ik hieraan kan doen? Ligt het aan Ziggo? Ligt het aan mijn apparatuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kan misschien eens rechtstreeks vanuit de router proberen , dus zonder het lichtnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

Raven schreef op maandag 01 december 2008 @ 14:11:
Gelijk de helpdeskmedewerkster gevraagd of ze dat grijsgedraaide bandje met wachtrij-muziek wou vervangen, die klonk namelijk nergens meer naar... Ze zou het doorgeven :D
Grappig! :D Ik had toevallig net een medewerker aan de lijn en gezegd dat ze het volume van de muziek net zo hard moeten zetten als de 'computer' stem. De muziek is erg zacht, dus als je die hard zet schrik je je kapot van 'Alle medewerkers zijn ingesprek, moment geduld a.u.b.'. Ze zou het ook even doorgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

Na het advies van Ziggo:
Ik wil 2 telefoonlijnen, kan ik dan ook 2 nummers meenemen?
Ja, wanneer je 2 telefoonlijnen bestelt bij Ziggo, kun je 2 nummers meenemen. Je kunt echter maar 1 ISDN-nummer meenemen. Je kunt wel 1 ISDN-nummer meenemen en een extra nummer bij Ziggo aanvragen. Een alternatief is dat je de ISDN-nummers van de huidige aanbieder omzet naar 2 analoge lijnen en vervolgens deze nummers meeneemt. Je huidige aanbieder brengt kosten in rekening voor het omzetten van ISDN naar analoog.
Had ik KPN gebeld met het idee van Ziggo om zo twee nummer me te kunnen nemen. Voor deze actie ben ik dan het volgende kwijt:

€60,- per nummer (monteur)
€74,55 per nummer (aansluitkosten)
€ 75,- per nummer (downgraden)
= € 419,10 totaal voor het downgraden van twee nummers

Veel geld dus (maar dat zou ik dan binnen een jaar hebben terugverdiend met besparing), maar....dan zit is alsnog weer aan een jaar contract! Dus nog een jaar zit ik dan aan dure KPN vast, want dan moet ik 2x analoog betalen per maand (€18,48 per maand x2 = € 443,52 totaal). En dan heb ik nog geen internet.

Kortom begin nooit aan KPN en/of ISDN! Dus nu moet ik maar gaan kijken wat we gaan doen. Of heeft iemand misschien een idee? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er toevallig meer mensen in de regio Utrecht of ook mogelijk daarbuiten die op dit moment problemen ondervinden met de internet verbinding? De verbinding valt hier continue in een dip waardoor alles ontzettend traag is. Ook als ik wat van Usenet probeer binnen te halen haal ik nog niet eens de helft van de maximum snelheid en ondervind vaak nog grotere dippen waarbij de verbinding bijna volledig wegvalt. Ondervind dit probleem pas slecht sinds 12:00uur ongeveer.

Gebruik newsleecher icm Eweka, maar heb even grabit geprobeerd maar hier blijft het probleem ook ontstaan. Ook worden alle internet pagina's erg traag geladen. Heb al de router gereset maar zonder effect.

Meer mensen die nu problemen ondervinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 14:13:
Op de begane grond komt alles binnen en wordt in een modem van Motorola gestopt (zo'n zwarte :P). Daarvandaan gaat er een UTP kabeltje een soort apparaatje in wat wordt aangesloten op het lichtnet (in het stopcontact dus).
Ik denk dat je powerplug netwerk (dLAN) de oorzaak is. Wellicht heb je de trage versie van de dLAN apparatuur, of is je bekabeling brak.

Ik denk echter dat het de apparatuur is.

Probeer je modem eens rechtstreeks op je PC aan te sluiten zonder die dLAN kaarten er tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 14:55:
[...]

Ik denk dat je powerplug netwerk (dLAN) de oorzaak is. Wellicht heb je de trage versie van de dLAN apparatuur, of is je bekabeling brak.

Ik denk echter dat het de apparatuur is.

Probeer je modem eens rechtstreeks op je PC aan te sluiten zonder die dLAN kaarten er tussen.
Dat dLAN ding kan tot maximaal 85mbit aan staat er op. Zegt dat iets, of kan het alsnog verouderd zijn?
Kan vervanging hiervan nuttig zijn?

Over welke bekabeling heb je het precies?
M'n UTP kabeltjes?

Ik zal mn computer eens rechtsstreeks op de modem aansluiten, kijken wat daaruit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm, heb nog een beetje lopen zoeken hier en daar en het zou heel goed kunnen dat die dLAN kastjes gewoon niet meer aankunnen of in ieder geval de boel flink vertragen.

Is mijn enige oplossing UTP kabels door het huis trekken?
Eigenlijk hoop ik dat niet, want dat is nou niet heel erg makkelijk (zitten namelijk nog een verdieping tussen mij en de modem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het totale log uit de Arris 450b modem:

DOCSIS(CM) Events
Date Time Event ID Event Level Description
11/18/2008 2:49 20000200 3 No Ranging Response received - T3 time-out
11/18/2008 2:49 20000300 3 Ranging Request Retries exhausted
11/18/2008 2:49 20000200 3 No Ranging Response received - T3 time-out
11/18/2008 2:50 20000300 3 Ranging Request Retries exhausted
11/18/2008 2:50 20000200 3 No Ranging Response received - T3 time-out
11/18/2008 2:50 20000200 3 No Ranging Response received - T3 time-out
11/18/2008 2:50 18000200 3 UCD invalid or channel unusable
11/18/2008 2:50 17000100 3 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing
11/18/2008 2:51 17000400 3 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to receive MAC SYNC frame within time-out period
11/18/2008 2:51 17000100 3 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing
11/18/2008 2:59 20000200 3 No Ranging Response received - T3 time-out
11/26/2008 22:30 20000400 3 Received Response to Broadcast Maintenance Request, but no Unicast Maintenance opportunities received - T4 timeout

Weet iemand met wat voor ipadres ik in dat Arrismodem van @Home kan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

barzi schreef op maandag 01 december 2008 @ 13:20:
1. Alleen wanneer moet ik de activatiecode invullen? Of hoeft dat niet als je daarvoor ook al lid was van @home/Ziggo?

2. En als het een andere dag komt, veel later of deze week nog?
1: Nee is niet nodig, als je modem actief is dan is de code niet meer nodig, bewaar em echter wel!

2. Is niet te zeggen, maar de laatste actie met ontvangers die ik heb meegemaakt was de ontvanger er meestal al en bij sommige een paar dagen daarna.
Verwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 15:15:
Is mijn enige oplossing UTP kabels door het huis trekken?
Eigenlijk hoop ik dat niet, want dat is nou niet heel erg makkelijk (zitten namelijk nog een verdieping tussen mij en de modem).
Ja, als je maximaal wilt gaan zou je meer UTP moeten gebruiken en niet draadloos of via PowerLan.
Goeie klopboormachine met SDS en een 20 mm 20 cm boor, zoals ik heb, kom je door iedere vloer heen ;)

Ik zou ook de router vlak bij het modem zetten en voor de rest met een switch werken op de 2de verdieping, of je pakt 1 lange kabel.
Verwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 16:09:
Weet iemand met wat voor ipadres ik in dat Arrismodem van @Home kan komen?
192.168.100.1 als het goed is, post eens je signaal waardes, je log hebben we niet veel aan ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2008 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:15

Meneer iCy

swarma

Wat dacht je van de 300N Wlan routers van tegenwoordig?

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Laatst online: 11-09 08:32
Verwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 16:14:
[...]

1: Nee is niet nodig, als je modem actief is dan is de code niet meer nodig, bewaar em echter wel!
Bedankt zal ik doen. Maar waarom eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iCy schreef op maandag 01 december 2008 @ 16:31:
[...]

Wat dacht je van de 300N Wlan routers van tegenwoordig?
Hm, 300N, wat is dat precies?
Als dat een goede vervanging kan zijn voor mn PowerLAN.. wat is een goede router?

EDIT:

Ik lees trouwens ook over 200 Mbps PowerLAN. Weet iemand hoe hoog de echte snelheid daarvan gemiddeld is?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2008 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

The Third Man

The Third Jellyfish

300n = 802.11n netwerk (dual band) wat stukken beter presteert dan 802.11b/g. Let wel op dat je een echt dual band setje koopt (die ook 5 GHz gebruikt) anders scheelt het veel minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
mindreaper, had je inmiddels al de snelheid direct op het modem bepaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omitz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 09:48
Ik krijg mijn snelheid maar niet zoals ze me beloven!
Vanaf vandaag dus 10Mb?!

Ik haal niet hoger dan 550KB/s Bij download is alleen aan het begin van een download een piek waar te nemen waarin je waardes van 700 of hoger ziet, maar vrijwel meteen zakt ie af naar die 550 a 600.
Ik heb er een router tussen zitten, maar voor mijn "alles in 1 plus bundel" had ik sneller internet dan dit, dus ik kan me niet voorstellen dat het ineens aan de router zou liggen.
Ziggo schijnt niet te kunnen helpen...
Meer mensen hier last van?

(het werkt allemaal wel hoor, tv, telefoon en internet, maar die snelheid... tja, dus de helft van wat ze beloven en elke keer was het antwoord: nee in oktober, of na de migratie of de laatste vanaf 1 december..... zucht...
En ik maar bellen steeds en over komen als een zeikerd, maar ze beloven toch iets wat ze niet geven??
Iemand een idee hoe ik het misschien zelf werkend kan krijgen, is er een ziggo-technische-dienst-gotter in de zaal??)

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
@lekkere kwal: 802.11n is niet dual band. 802.11n kan over dual band, maar lang niet alle kaartjes/router die 802.11n zijn, zijn dual band. Eentje die 802.11b/g/n ondersteund is single band (2.5ghz), eentje die 802.11a/g/b/n ondersteund is dual band. Dan heb je nog het verschil tussen single channel (20Mhz) en multi-channel (40Mhz) ofwel 130/150 en 270/300Mbps. Multi-Channel in de 2.5Mhz abnd zal weinig resultaat brengen omdat er daar te weinig kanalen voor zijn en het op veel plaatsen te druk voor is.
Maar zelfs op de 5Ghz band mag je blij zijn als je 1/3 van de snelheid haalt.

@mindreaper: ik heb nog nooit een echt review gelezen waarbij ze enigzins fatsoenlijke resultaten met PowerLAN bepaalde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

omitz schreef op maandag 01 december 2008 @ 17:45:
Ik krijg mijn snelheid maar niet zoals ze me beloven!
Vanaf vandaag dus 10Mb?!

Ik haal niet hoger dan 550KB/s Bij download is alleen aan het begin van een download een piek waar te nemen waarin je waardes van 700 of hoger ziet, maar vrijwel meteen zakt ie af naar die 550 a 600.
Ik heb er een router tussen zitten, maar voor mijn "alles in 1 plus bundel" had ik sneller internet dan dit, dus ik kan me niet voorstellen dat het ineens aan de router zou liggen.
Ziggo schijnt niet te kunnen helpen...
Meer mensen hier last van?

(het werkt allemaal wel hoor, tv, telefoon en internet, maar die snelheid... tja, dus de helft van wat ze beloven en elke keer was het antwoord: nee in oktober, of na de migratie of de laatste vanaf 1 december..... zucht...
En ik maar bellen steeds en over komen als een zeikerd, maar ze beloven toch iets wat ze niet geven??
Iemand een idee hoe ik het misschien zelf werkend kan krijgen, is er een ziggo-technische-dienst-gotter in de zaal??)
ftp://ftp.xs4all.nl/pub/test/100mb.bin
ftp://ftp.tweakdsl.nl/test/100mb.bin

Probeer deze links eens om te downloaden. Bij mij zijn dit de enige 2 linkjes om te testen wat mijn snelheid is. En via de nieuwsgroepen is het ook oké.
Maar als ik bijvoorbeeld speedtest.net doe dan heb ik maar een download van 8mbit en een upload van 512kb.

Heb vandaag ook behoorlijk last van time-outs. En merk dan ook dat ik niet in mijn modem kan komen.

Zit trouwens in het @home gebied Postcode 9945 (prov. groningen)

Zijn er nog meer luitjes die momenteel hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

begintmeta schreef op maandag 01 december 2008 @ 17:01:
mindreaper, had je inmiddels al de snelheid direct op het modem bepaald?
Ja, en daar heb ik de volle snelheid.

Nu ben ik dus op zoek naar wat alternatieven.

Ik heb hier geen boor en het is voor mij niet gemakkelijk om dus een UTP kabeltje van beneden 2 verdiepingen omhoog te krijgen.

Wat ik zelf kan bedenken:

Een soort accespoint beneden zetten, waarmee ik draadloos verbinding kan maken. Maar dan vraag ik me af.. hoeveel bereik heeft zo'n ding, verlies ik veel snelheid, en tijdens bv gamen.. valt mijn verbinding dan niet af en toe weg? Welk ding zou ik in dit geval moeten kopen?

Zijn er nog heel andere oplossingen?

Heeft iemand misschien goede tips voor me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omitz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 09:48
Verwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 18:10:
[...]

ftp://ftp.xs4all.nl/pub/test/100mb.bin
ftp://ftp.tweakdsl.nl/test/100mb.bin

Probeer deze links eens om te downloaden. Bij mij zijn dit de enige 2 linkjes om te testen wat mijn snelheid is. En via de nieuwsgroepen is het ook oké.
In alle 3 de gevallen kom ik niet hoger dan 700 KB/s (wel een hele korte uitschieter naar iets van 1,3Mb/s maar daarna meteen stabiel ongeveer 700)
Ik heb nu mijn computer rechtstreeks op de modem (ook een gedoe om dat voor elkaar te krijgen) maar dat maakt dus niks uit (wat ik al dacht...)

[ Voor 6% gewijzigd door omitz op 01-12-2008 19:51 ]

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantomaz
Verwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 16:09:Weet iemand met wat voor ipadres ik in dat Arrismodem van @Home kan komen?
Ik meende dat Arris nou net het type modem was die die funktionaliteit niet had.
Loop ik ook vaak genoeg tegenaan.:(
wiene schreef op maandag 01 december 2008 @ 13:37:

Ik snap dat er misschien geen plek is om alle regionale zenders van het land tegelijk op het digitale net te zetten. Maar waarom kunnen ze niet net zo als analoog maar dan digitaal bijvoorbeeld kanaal 990 t/m 999 gebruiken voor gemeente gebonden zenders? Dan heb ik Reindonk op kanaal 990 en iemand anders wat hij in zijn gemeente heeft. Als het analoog kan moet het digitaal al helemaal kunnen toch?
Dus jij denkt dat dat bij de gemeentegrenzen ophoud? :P
Er zijn enkele grote gekoppelde gebieden die allemaal hetzelfde kanalenraster hanteren.
Omdat die signalen ergens centraal in dat gebied ingekoppeld worden, kun je niet -per gemeente- zeggen dat de ene gemeente zender wel, en de andere niet in een pakket kan.
Je zou dan voor een heel gebied alle lokale zenders moeten inkoppelen zodat je niet alleen je eigen, maar ook de zenders van je buurgemeente zou zien.
Zou je echter in een ander Ziggo gebied komen, zou je die zenders daar niet zien.
Dat zou nog een oplossing kunnen zijn...
Maar ik verwacht dat er -met de huidige Transportstreams cq frequenties beschikbaar- daar geen mogelijkheden voor bestaan. Er is vooralsnog geen ruimte en waarschijnlijk zal de kijkdichtheid van zo'n lokale zender minimaal en dus onrendabel zijn...
nlboy schreef op maandag 01 december 2008 @ 14:10:
Ik vind Ziggo een beetje vaag. Momenteel heb ik dus ISDN met 4 nummers. Twee nummers wil ik graag meenemen (zakelijk en privé) naar Ziggo, maar helaas kan Ziggo alleen bij ISDN alleen het hoofdnummer meenemen.

De ene ziggo medewerk adviseert dat ik dan van ISDN naar 2x analoog moet gaan en dan kunnen zij de twee nummers overnemen, terwijl een andere medewerker zegt dat dat niet mogelijk is. Help! 8)7
Dat kun je Ziggo niet aanrekenen.
Dat is bij UPC al net zo...
Het is een ontmoedigingsbeleid van de KPN.
Omzetten naar 2x analoog, je contract uitzitten en dan overgaan naar Ziggo (of een andere VOIP aanbieder).
Ik ben destijds met 2 UPC-Prioritylijnen overgegaan naar ISDN en dáár kon ik de nummers wel mee naartoe nemen.
Later terug naar KPN internet+bellen heb ik alleen mijn hoofdnummer meegenomen. Of ik het dan wél had kunnen meeporteren, weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Onbegrijpelijk dat dat zo omslachtig moet niboy, ik had zelf eens iemand gehoord die zijn ISDN-nummers best probleemloos mee had genomen naar een andere provider (niet ziggo, zal nog eens vragen). Wellicht ligt het toch ook een beetje aan ziggo. Wat leesvoer@bellen.com:
Ik heb ISDN-2, hoeveel nummers mag ik meenemen?
Bij ISDN-2 heeft u één abonnement met meerdere telefoonnummers. Bij het overstappen vanaf een ISDN-2 contract, gelden dezelfde regels voor nummerporteringen als vanaf elk ander contract (bijvoorbeeld rond opzeggen). U mag zelf bepalen hoeveel - en welke - nummers u meeneemt naar de nieuwe aanbieder. U mag ook de nummers naar verschillende abonnementen en/of aanbieders meenemen. Als u overstapt naar een abonnementsvorm met maar één telefoonnummer, dan kunt u ook maar één telefoonnummer meenemen.
Nog eens Ziggo/KPN bellen? AFAIK zou het moeten kunnen.

[ Voor 10% gewijzigd door begintmeta op 01-12-2008 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Fantomaz schreef op maandag 01 december 2008 @ 20:01:
Maar ik verwacht dat er -met de huidige Transportstreams cq frequenties beschikbaar- daar geen mogelijkheden voor bestaan. Er is vooralsnog geen ruimte en waarschijnlijk zal de kijkdichtheid van zo'n lokale zender minimaal en dus onrendabel zijn...
Waarom heeft Ziggo dan een Test Transport Stream lopen met daarin "Lokale Omroep"? Ruimte is er genoeg. 30 analoge zenders, 26 Transport Streams en 6 Downstream kanalen. Pak daarbij een paar gereserveerde frequenties voor whatever en je houdt nog 10-15 open frequenties over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantomaz
Klaus_1250 schreef op maandag 01 december 2008 @ 20:26:
Waarom heeft Ziggo dan een Test Transport Stream lopen met daarin "Lokale Omroep"? Ruimte is er genoeg. 30 analoge zenders, 26 Transport Streams en 6 Downstream kanalen. Pak daarbij een paar gereserveerde frequenties voor whatever en je houdt nog 10-15 open frequenties over.
:X Je hebt een goed punt Klaus...

HDTV misschien? Die vergt wat meer data dan de normale zenders.
Ik meende dat er nu door QAM 64 modulatie 6 TV zenders per Transportstream verzonden kunnen worden.
Hoe dat gaat wanneer men volledig op QAM 256 gaat, verwacht ik dat dat hoger meer wordt.

Ik denk daarnaast dat er -naast de lokale zenders- ook héél wat spelers zijn die maar wat graag mee willen doen met het digitale gebeuren ipv alleen streaming media over internet.
De huid zal wel duur verkocht worden denk ik...
Heeft men op lokaal nivo wel zoveel cashflow dat ze digitaal kunnen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

omitz schreef op maandag 01 december 2008 @ 19:48:
[...]

In alle 3 de gevallen kom ik niet hoger dan 700 KB/s (wel een hele korte uitschieter naar iets van 1,3Mb/s maar daarna meteen stabiel ongeveer 700)
Ik heb nu mijn computer rechtstreeks op de modem (ook een gedoe om dat voor elkaar te krijgen) maar dat maakt dus niks uit (wat ik al dacht...)
Wees blij zeg, ik haal max. 25kb/s met die linkjes. Sinds vandaag beloven ze 10Mbit (Alles in 1 Plus), al een paar dagen erg traag. Wordt steeds erger lijkt wel met Ziggo, in ieder geval qua download. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Fantomaz schreef op maandag 01 december 2008 @ 20:37:
HDTV misschien? Die vergt wat meer data dan de normale zenders
Dat wel, maar ik zie de komende tijd nog geen doorbraak in het aantal HDTV zenders komen. In 1 QAM64 kanaal (38Mbps) kan je 3 tot 4 HD-zenders kwijt, in QAM256 (51Mbps) 4 tot 5. Of 3 als je voor extreme kwaliteit zou gaan.
Ik meende dat er nu door QAM 64 modulatie 6 TV zenders per Transportstream verzonden kunnen worden.
Hoe dat gaat wanneer men volledig op QAM 256 gaat, verwacht ik dat dat hoger meer wordt.
Scheelt 13Mbps, genoeg voor 1 of 2 SD zenders. Die 6 over QAM64 is eigenlijk al aan de hoge kant, dan houd je ~6Mbps over per kanaal. Voor een beetje kwaliteit in MPEG2 heb je alleen al snel 7-8 nodig. NL1/2/3 zitten iig op iets van 8Mbit, maar worden door Ziggo in 7.3Mbps doorgegeven (op een Test Stream zit ie op 8Mbps). Maar aan de andere kant, er zijn ook genoeg kanalen van wat verder weg die maar in 4Mbps uitzenden.
h264 zou de ruimte op de kabel voor de SD-zenders bijna kunnen verdubbelen, maar dat gaat nog wel 5 jaar duren.
De huid zal wel duur verkocht worden denk ik...
Dat vraag ik me alleen af. Ik gok er zelf op dat er binnen een paar jaar hier toch regulering voor gaat komen. COAX is de enige manier om echte breedband (breedband a la 2008) aan te bieden en bij het uitblijven van glasvezel-penetratie moet dat toch op de 1 of andere manier geregeld worden.
Heeft men op lokaal nivo wel zoveel cashflow dat ze digitaal kunnen? :?
Zal wel ergens een gemeentelijk potje voor zijn. En ik neem aan dat de camera's e.d. al digitaal zijn. Dus dat zal nog wel meevallen.
Pagina: 1 ... 7 ... 33 Laatste

Dit topic is gesloten.