[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 33 Laatste
Acties:
  • 260.724 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sa1 schreef op maandag 24 november 2008 @ 22:21:
[...]
hoezo? :)

[afbeelding]
AH.. startpost :) dus bij mij komt het signaal 10 x zwakker binnen dan het verzonden is. Is daar nog wat aan te doen? misschien dat ie dan wel sneller gaat :)
-10 = 50 dBuv, daarmee zit je behoorlijk onder de grens van het normale signaal.
Je zou eens wat kabels kunnen nalopen of de splitter.
Maar zoals we vaker zeggen, 'If it ain't broken, don't try to fix it!' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantomaz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-05 20:55
Sa1 schreef op maandag 24 november 2008 @ 22:21:
hoezo? :)
is -10 niet goed dan?, geen idee ook, maar als het dus niet goed is, dan zijn 'slechte' waardens dus niet direct de oorzaak van een snelheids probleem, toch?

AH.. startpost :) dus bij mij komt het signaal 10 x zwakker binnen dan het verzonden is. Is daar nog wat aan te doen? misschien dat ie dan wel sneller gaat :)
Ik hoop niet dat je met -10 refereert aan je "10x zwakker" standpunt, want dat raakt kant noch wal. :)

Die signal to noise betekent de afstand tussen de gemiddelde stoorproducten ak Ruis (globaal op dat moment) en je "data golf"... (ik zou graag draaggolf willen zeggen maar dat gaat niet op bij digitale overdracht als QAM)
Ik stel me voor dat wanneer je een heel stabiele ruis hebt, zonder uitschieters, deze ook geen invloed heeft op je data. Maar wanneer die ruis wel instabiel is, wat normaal is want het is ruis 8), dat deze dan je signaal gaat beinvloeden wanneer laatstgenoemde niet sterk genoeg boven die ruis uitkomt.

Ik vergelijk het altijd maar met water...
Stel je staat tot je middel in het water... Stijgt het water wat, sta je tot je navel in het water... Niks mis mee...
Maar stel dat je tot je nek in het water staat? En dán stijgt het? Dan verzuip je...
Zo leg ik het de klanten uit wanneer ze een modem hebben aangesloten met splitters en vanalles ertussen.
"Hevig klotsend water heeft ook meer effect op je ademhaling dan rustig water..." Misschien moet ik die zin er ook maar aan toe voegen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 16:24

Amiet01

Master_A

SideSwipe schreef op maandag 24 november 2008 @ 20:49:
[afbeelding]
Blijkbaar al via Casema, vroeger via Essent? :?

Heb nu bijna alles voor alles-in1 pakket...
Heb de HD receiver, sneller internet, telefoon... Maar nog geen smartcard gekregen -O-

Waarom ze die niet meesturen met de receiver.. Scheelt weer extra kosten toch?

Dan nog maar wat (on)geduldig wachten :)
Welke HD reciever heb je gekregen? De Samsung of de Humax?

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/361819139.png Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/361819420.png

Gewoon stabiel op beide servers, zit zo ongeveer in het midden, tegen Breda aan

< als het meezit deze week over naar alles in 1 extra, 20/3 ben benieuwd of dat in 1 x goed gaat, en niet dubbel kosten krijg >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:58

Sa1

Fantomaz schreef op maandag 24 november 2008 @ 23:17:
[...]

Ik hoop niet dat je met -10 refereert aan je "10x zwakker" standpunt, want dat raakt kant noch wal. :)

Die signal to noise betekent de afstand tussen de gemiddelde stoorproducten ak Ruis (globaal op dat moment) en je "data golf"... (ik zou graag draaggolf willen zeggen maar dat gaat niet op bij digitale overdracht als QAM)
Ik stel me voor dat wanneer je een heel stabiele ruis hebt, zonder uitschieters, deze ook geen invloed heeft op je data. Maar wanneer die ruis wel instabiel is, wat normaal is want het is ruis 8), dat deze dan je signaal gaat beinvloeden wanneer laatstgenoemde niet sterk genoeg boven die ruis uitkomt.

Ik vergelijk het altijd maar met water...
Stel je staat tot je middel in het water... Stijgt het water wat, sta je tot je navel in het water... Niks mis mee...
Maar stel dat je tot je nek in het water staat? En dán stijgt het? Dan verzuip je...
Zo leg ik het de klanten uit wanneer ze een modem hebben aangesloten met splitters en vanalles ertussen.
"Hevig klotsend water heeft ook meer effect op je ademhaling dan rustig water..." Misschien moet ik die zin er ook maar aan toe voegen. :9
OH., misschien moet de startpost dan hiermee uitgebreid worden. Daaruit haal ik dat wanneer dit 0 zou zijn dat het signaal net zo 'sterk' is als dat het bij de wijkkast vandaan komt. Maar om even jouw voorbeeld aan de hand te halen. .. ik heb er totaal geen splitters niets tussen. maar het signaal komt wel met -10 binnen, het water staat dan min of meer tot m'n nek.. en zolang het niet gaat schommelen gaat erook niets stotteren... noujah..

k ga wel gewoon uit van de 'don't fix what ain't broken' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik al eerder aangaf, doet Ziggo wel moeilijk met routers.
Met een 3com Officeconnect router is de verbinding zeer slecht. De verbinding valt al snel weer weg of er wordt helemaal geen ip nummer uitgedeeld aan die router.
Op mijn werk, doet die 3com het uitstekend (geen Ziggo).
Aanvankelijk dacht ik dat mac-cloning hielp, maar uiteindelijk blijft het drama bij Ziggo.
Met een naar alleen router met WAN op poort 4, omgebouwde Speedtouch 716, geen enkel probleem.
Ding is meteen na reset van modem online op eigen mac-adres en herstelt in alle gevallen, testen met stroomonderbrekingen, de verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Laatst online: 12:58

Sa1

Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 10:29:
Wat ik al eerder aangaf, doet Ziggo wel moeilijk met routers.
Met een 3com Officeconnect router is de verbinding zeer slecht. De verbinding valt al snel weer weg of er wordt helemaal geen ip nummer uitgedeeld aan die router.
Op mijn werk, doet die 3com het uitstekend (geen Ziggo).
Aanvankelijk dacht ik dat mac-cloning hielp, maar uiteindelijk blijft het drama bij Ziggo.
Met een naar alleen router met WAN op poort 4, omgebouwde Speedtouch 716, geen enkel probleem.
Ding is meteen na reset van modem online op eigen mac-adres en herstelt in alle gevallen, testen met stroomonderbrekingen, de verbinding.
okay!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiene
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-09 07:32
Nou waar ik gisteren nog aan het klagen was ben ik nu weer tevreden. In het weekend last van lage snelheden maar gisteravond met de nieuwsserver volgens mij al de nieuwe snelheden met z3.

snelheid constant zo'n 1500/1600kB/s regio Venray

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik begrijp nog steeds niets van mijn verbinding:

Volgens Speedtest.net:
down 5035 kb/s
up 6 kb/s
ping 11 ms

Ik zal ook Ziggo maar bellen, want het kabel+splittersetje dat me 13 november is toegezegd is er nog steeds niet...

Hmm, ik moet zeggen dat de telefonische bereikbaarheid van Ziggo momenteel prima is.
De helpdesk vond mijn modemwaarden op dit moment prima:
(Forward path: Signal Acquired at 340.003 MHz, SNR: 37.5 dB, Received Signal Strength: -11.1 dBmV, Micro-Reflections: 29 dBc, Modulation: 256 QAM
Return Path: Connection: Pending, Frequency: 22 MHz, Power Level: 36.2 dBmV, Channel ID: 4, Modulation: 16 QAM
Data Service Details: Provisioned Address: No, Provisioned Time: No, Provisioned Configuration: No, Registered: No, BPI: Disabled)

Mij lijkt dat het toch niet de bedoeling is dat het modem niet geinitialiseerd kan worden enzo, of is dat niet van belang?

[ Voor 44% gewijzigd door begintmeta op 25-11-2008 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 19:48

Laguna

Connaisseur

Amiet01 schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 00:28:
[...]

Welke HD reciever heb je gekregen? De Samsung of de Humax?
Ziggo levert de Humax HD receiver niet.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 00:01

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Laguna schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 11:49:
[...]

Ziggo levert de Humax HD receiver niet.
Klopt, ik heb een zilveren Samsung gekregen. De Samsung DCB-360R als het goed is :)

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09 18:42

Mark_640

In my memory

Sa1 schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 09:01:
[...]
OH., misschien moet de startpost dan hiermee uitgebreid worden. Daaruit haal ik dat wanneer dit 0 zou zijn dat het signaal net zo 'sterk' is als dat het bij de wijkkast vandaan komt.
Dit stukje in de startpost klopt totaal niet.

De 0 waarde staat voor 0 DBmV, en dat is gelijk aan 60 DBuV.

Ontvangt je modem -5, heb je dus 60-5=55 DBuV op je modem.
Zit je modem op +5 heb je 60+5=65 DBuV.

Kabelmodems geven altijd signaalwaardes in DBmV aan, waarmee ze in bijvoorbeeld Amerika werken. Hier in Nederland werken we liever met DBuV, en dan zit er dus een factor 60 verschil in.

De CMTS (eigenlijk heten die dingen UBR), stuurt ongeveer een 110 DBuV uit, zo'n 50 DBmV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Niet online
Heb een vraagje: moet je Ziggo internet perse op het punt aansluiten waar de TV binnenkomt?
Ik heb namelijk de meterkast buiten de deur. Vanaf daar gaat er TV naar de woonkamer en naar de slaapkamer.
Zie het niet zo zitten om nog een extra netwerk-kabel te trekken vanaf de meterkast naar de woonkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 10:48
@njitter: Ja, tenzij je een hele goede kabel tussen de meterkast en de woonkamer hebt liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maontje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 13:15

maontje

better off Playing

Als je vanuit de meterkast je kabel split naar 2 tv's moet je vanuit de meterkast aansluiten anders zou je de kabel kunnen verlengen en dan binnen aansluiten.

Vraagje woon je in een woonwagen want daarvan is het bekent dat ze buiten de aansluiting hebben.

Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:16
njitter schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 12:58:
Heb een vraagje: moet je Ziggo internet perse op het punt aansluiten waar de TV binnenkomt?
Ik heb namelijk de meterkast buiten de deur. Vanaf daar gaat er TV naar de woonkamer en naar de slaapkamer.
Zie het niet zo zitten om nog een extra netwerk-kabel te trekken vanaf de meterkast naar de woonkamer.
Ja, aansluiten direct op de eerste doos. Elke connector is verlies dus neem geen risico. Je kunt natuurlijk als het makkelijk kan een netwerkabel naast je coax leggen/trekken. Anders is een wirelessnetwerk misschien een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjors81
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:14
even een vraag; op dit moment heb ik nog een normale analoge kabelaansluiting. Nu kan ik van iemand een digitale decoder (Samsung dcb-9401r) overnemen incl. een smartcard van oorspronkelijk Multikabel. Zelf was ik voorheen klant bij @home. Graag zou ik willen weten of de smartcard kan laten activeren of dat ik een nieuw startpakket moet kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Niet online
[b][message=31105365,noline]Vraagje woon je in een woonwagen want daarvan is het bekent dat ze buiten de aansluiting hebben.
Nee hoor.. in een heel mooi nieuwbouwappartement. En het zit dus naast de voordeur in de gang.
Da's niet echt buiten maar toch....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wawl
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-11-2023
Het valt me op dat, als ik bij 'mijn producten' van Ziggo kijk, ik alleen het analoge tv abonnement zie staan. Er staat niets over het internetabonnement dat ik heb afgesloten. Het internet werkt prima, maar ik heb er vanaf het moment van afsluiten (medio juli 2008) niets voor betaald. Kan dit kwaad of kan ik het beter melden aan de helpdesk?

Wauwel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:33

The Third Man

The Third Jellyfish

Sjors81 schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 14:24:
even een vraag; op dit moment heb ik nog een normale analoge kabelaansluiting. Nu kan ik van iemand een digitale decoder (Samsung dcb-9401r) overnemen incl. een smartcard van oorspronkelijk Multikabel. Zelf was ik voorheen klant bij @home. Graag zou ik willen weten of de smartcard kan laten activeren of dat ik een nieuw startpakket moet kopen?
In principe wel, maar het zou kunnen dat Multikabel vroeger een alternatief smartcardsysteem gebruikte wat het systeem bij @Home niet herkent. Heb je een nummer dat begint met R en wordt gevolgd door 14 cijfers?
Wawl schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 15:10:
Het valt me op dat, als ik bij 'mijn producten' van Ziggo kijk, ik alleen het analoge tv abonnement zie staan. Er staat niets over het internetabonnement dat ik heb afgesloten. Het internet werkt prima, maar ik heb er vanaf het moment van afsluiten (medio juli 2008) niets voor betaald. Kan dit kwaad of kan ik het beter melden aan de helpdesk?
'Afsluiten' is een beetje dubbelzinnige term, want medio juli 2008 was eigenlijk het moment van 'aansluiten' en niet 'afsluiten' ;). Maar wellicht is het bij een verkeerde klant ingevuld, ik zou er wel even achteraan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiene
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-09 07:32
jongentje schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 13:51:
[...]

Ja, aansluiten direct op de eerste doos. Elke connector is verlies dus neem geen risico. Je kunt natuurlijk als het makkelijk kan een netwerkabel naast je coax leggen/trekken. Anders is een wirelessnetwerk misschien een oplossing?
Ik heb al bij 2 mensen meegemaakt die er dus wel langere kabels tussen hadden zitten na verloop van tijd het internet het niet meer deed.

Het rare is dat het dus een tijdje wel werkte. Internet stopt ermee, ze bellen me op. Ik sluit hem rechtstreeks aan en het werkt weer prima. Veel mensen zijn er inderdaad niet blij mee dat ze een netwerkkabel moeten trekken vanuit de aansluiting.

Draadloos is natuurlijk een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:47

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Oi,

Omdat ik nog steeds mijn nieuwe snelheid nog niet heb ben ik weer eens wat aan het rondkijken gegaan...
Toen constateerde ik iets raars namelijk:

Ik haal op mijn desktop via de speedtest.nl (Groningen) maar ~5000 kbps
Dit is dus een bekabeld netwerk.
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/361980568.png

En via WiFI via de iPhone haal ik wel de juiste snelheid namelijk ~10000 kbps

Afbeeldingslocatie: http://xs233.xs.to/xs233/08482/getattachment248.jpg.xs.jpg

Ok kan iemand me vertellen hoe dit mogelijk is...
Ik heb alles al een aantal keer gereset!

[ Voor 22% gewijzigd door dreameater op 25-11-2008 16:17 ]

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-09 19:51
Het heeft lang geduurd maar uiteindelijk hebben we dan toch een aansluiting. Omdat we al een paar weken aan het wachten waren op het installatiepakket hebben ze na een paar keer bellen dan maar een afspraak met een monteur gemaakt, die twee dagen later, ruim op tijd, op de stoep stond. Installatie verliep vrijwel vlekkeloos en voor rekening van Ziggo. Sindsdien heeft internet het hier goed gedaan. Eerst kon ik geen bittorrent gebruiken omdat ik dan met de browser geen snelheid meer kon maken, maar gebruik maken van OpenDNS heeft dat probleem opgelost. Tot dusver geen problemen.
Het belangrijkste is dat er geen splitters/versterkers vóór de modem mogen zitten, die kunnen namelijk, over het lagemeen, geen signaal in twee richtingen aan, en dit is voor internet uiteraard wel nodig.

[ Voor 34% gewijzigd door Ook al Bezet op 25-11-2008 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
dreameater schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 16:16:
Oi,

Omdat ik nog steeds mijn nieuwe snelheid nog niet heb ben ik weer eens wat aan het rondkijken gegaan...
Toen constateerde ik iets raars namelijk:

Ik haal op mijn desktop via de speedtest.nl (Groningen) maar ~5000 kbps
Dit is dus een bekabeld netwerk.
[afbeelding]

En via WiFI via de iPhone haal ik wel de juiste snelheid namelijk ~10000 kbps

[afbeelding]

Ok kan iemand me vertellen hoe dit mogelijk is...
Ik heb alles al een aantal keer gereset!
Beetje appels met peren vergelijken dit, dat zijn twee totaal verschillende speedtests. Probeer eens op allebei dezelfde speedtest te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:47

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Frank-NL schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 16:31:
[...]

Beetje appels met peren vergelijken dit, dat zijn twee totaal verschillende speedtests. Probeer eens op allebei dezelfde speedtest te draaien.
Nou hier dan de speedtest.nl test van mijn bekabelde desktop!

Afbeeldingslocatie: http://xs233.xs.to/xs233/08482/desktop286.jpg.xs.jpg

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de liefhebbers die afkomen van KPN naar Ziggo en hun duurbetaalde Speedtouch willen gebruiken als router bij Ziggo, de volgende link om de Speedtouch om te bouwen naar een router, te gebruiken bij Ziggo:
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=12621&page=6
Dit werkt perfect. Overigens vind ik het een opmerkelijke service dat zo'n telnet sessie wordt aangeboden.
Als de link naar dat forum niet mag, sorry, dan maar verwijderen.
Die 3com Officeconnect 54 wireless router is instabiel. Hij werkt na verse instelling even goed en daarna stort de stabiliteit in elkaar. Een baggerproduct dus.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2008 19:55 . Reden: Bagger label aan 3com hechten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:54
Vorige week waren mijn snelheden bijzonder laag tot gewoon geen snelheid (geen verbinding). De buren hadden dit ook en de ADSL buren ook. Ze zijn bij ons in de wijk flink aan de gang in de straten en een kabel missen is soms een hele klus. Ik heb Ziggo via het online formulier een storing gemeld. (De melding deed ik afgelopen woensdag). Ik heb vandaag reactie gekregen met eigenlijk de standaard antwoorden van heb je een router bla blabla.

Ik weet niet wie mijn mail heeft beantwoord maar als diegene even had gelezen dan had die al geweten dat ik dat allemaal ook had gedaan. Ik kreeg zelfs het verzoek om mijn snelheid te testen met de website Speedtest.net. Hee bijzonder ik had in mijn storing bericht ook al aangegeven dat ik alle snelheidtesten deed via speedtest.net maja effe zonder klagen over Ziggo ik heb nu immers antwoord.

Mijn snelheid is gelukkig weer als vanouds en ik heb dus niks te klagen meer.

Wat mij wel opvalt is ze sturen de mail met de reactie via een noreply@casema.nl Mijn vraag was eigenlijk waar moet ik nu mijn reactie heensturen als ik wil reageren? Als ik via dat online storing ding doe dan krijg ik telkens een nieuw storingsnummer dat lijkt mij ook niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantomaz
Klaus_1250 schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 13:41:
@njitter: Ja, tenzij je een hele goede kabel tussen de meterkast en de woonkamer hebt liggen.
Niet helemaal waar...
Meestal ligt er wel een goede kabel tussen meterkast en woonkamer.
Het gaat er om dat er geen vervuiling (ruis) op de kabels inslaat, die dus ook het Ziggo netwerk op kunnen komen. De ETU is op zijn RTV uitgang Geblocked voor de retourband. Dus als je een splitter op je Tras1000 cq de inkomende kabel hebt, zal de andere TV kabel als een soort van antenne kunnen fungeren voor stoorproducten als digitenne, oudere modellen draadloze telefoons, 27Mhz apparatuur, etc.. etc...
Dat voorkom je dus door een ETU te gebruiken (kan ook best wel zijn dat dat ding NTU heet... Netwerk Termination Unit |:( )
Ook al Bezet schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 16:26:
Het belangrijkste is dat er geen splitters/versterkers vóór de modem mogen zitten, die kunnen namelijk, over het lagemeen, geen signaal in twee richtingen aan, en dit is voor internet uiteraard wel nodig.
Splitters zijn over het algemeen gewoon retour passief, wat wil zeggen dat ze retour verkeer doorlaten.
Echter verzwakken ze de signalen wel. De kunststof modellen zijn helemaal bagger omdat ze straling uit apparatuur volledig laten inslaan op de bekabeling wat een bult aan rotzooi veroorzaakt.

Het grote probleem met splitters is, (naast wat ik hierboven al aangaf), dat de tweede aansluiting, wanneer die niet goed gemonteerd is, los hangt of aangesloten zit op slechter apparatuur, zodat de signalen die eerst verdeeld worden, "terugkomen" in die situatie en een fractie vertraagd en enigzins verzwakt doorschieten naar de andere uitgang van de splitter, waar verderop je internetaansluiting zit.
De terugkomende signalen lopen -door die "omweg"- niet synchroon en tellen soms op, of trekken soms aff van de verschillende signalen.
Zo kan het dat sommige signalen sterker lijken (ca 3 dB wanneer ze precies over elkaar vallen) óf zwakker wanneer ze in tegenfase zijn. (ca 3dB wanneer ze in tegenfase elkaar precies overlappen)
Zo krijg je enorme storingen in je huisinstallatie want als een signaal precies in tegenfase met je internetsignaal is, verzwakt én verstoort het elkaar waardoor je verbinding reteinstabiel wordt.
Maar wees gerust... Het is een worst case scenario. Dat gaat eigenlijk alleen maar op wanneer de signalen erg versterkt zijn of de kabel écht helemaal rot.
Ik heb bijvoorbeeld een storing lopen bij een klant die enkele zeer verstoorde zenders heeft, terwijl internet gewoon stabiel werkt...
De kabel is daar verrot en moet vervangen worden...
Nu dus die hamvraag:
Het kan wel, maar neem goede verdelers. Bij voorkeur de schroefmodellen (F-connectoren verdelers). Die hebben een onderlinge demping zodat storingen uit de ene uitgang, de andere bijna niet kan beinvloeden door de verzwakking die tussen die uitgangen onderling zit.
Maar als je het anders kúnt doen, doe dat dan!!

Houd er rekening mee dat in die situatie de RX power wel een stuk lager komt te liggen.
De verdeler, die ca 4dB verzwakt zal samen met de extra lengte kabel best wel eens funest kunnen zijn voor een stabiele verbinding.
Probeer het eerst eens vluchtig en kijk dan in je modem (192.168.100.1) (als jouw type modem dat biedt).
Als de waarde niet verder zakt dan -5, lijkt het me geen probleem.
Alleen zal jouw modem er eerder mee kappen dan die van de buren, wanneer er door storing buitenshuis (ja zelfs bij óns in het Ziggonetwerk is het nooit stabiel "vaarwater" :P) de ruisvloer eens wat zal stijgen. (SNR wordt dan kleiner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
Bedankt voor de nadere informatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 19:48

Laguna

Connaisseur

Wawl schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 15:10:
Gebeurd wel vaker waarschijnlijk is je order blijven hangen, je zal uiteindelijk een rekening krijgen voor alle maanden dat je niets betaald hebt.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Nou het is officieel, Ziggo internet gaat er op vooruit..
Vannacht een maitje gekregen dat de snelhedeid van het Z3 abonnement van 12Mbps naar 15Mbps gaat. Upload blijft gelijk.
Leuke upgrade :)

[ Voor 16% gewijzigd door McKaamos op 26-11-2008 07:13 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
McKaamos schreef op woensdag 26 november 2008 @ 07:12:
Nou het is officieel, Ziggo internet gaat er op vooruit..
Vannacht een maitje gekregen dat de snelhedeid van het Z3 abonnement van 12Mbps naar 15Mbps gaat. Upload blijft gelijk.
Leuke upgrade :)
Ik heb hier afgelopen weekend een boekje van gekregen dat internet sneller wordt (en hoe snel). Ook dat er vanaf 2009 ned1 t/m3 in HD komt en je maximaal 5 smartcards mag gebruiken (op hetzelfde adres) met 1 abonnement (datum hiervan is nog niet bekend, zal ergens 2009 worden).

De nieuwe snelheden staan deze week ook al op de site en gaan 1 december in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:33

The Third Man

The Third Jellyfish

Sa1 schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 09:01:
[...]
OH., misschien moet de startpost dan hiermee uitgebreid worden. Daaruit haal ik dat wanneer dit 0 zou zijn dat het signaal net zo 'sterk' is als dat het bij de wijkkast vandaan komt. Maar om even jouw voorbeeld aan de hand te halen. .. ik heb er totaal geen splitters niets tussen. maar het signaal komt wel met -10 binnen, het water staat dan min of meer tot m'n nek.. en zolang het niet gaat schommelen gaat erook niets stotteren... noujah..

k ga wel gewoon uit van de 'don't fix what ain't broken' :)
Die waardes geven aan wat de versterkers in het modem gebruiken. De ontvangende kant hoeft in het ideale geval niet extra te versterken (dan is het signaal precies goed) en staat dan op 0. -5 bijvoorbeeld geeft aan dat het signaal 5 dbmv te sterk is en dat hij het dus zelfs moet verzwakken (wat warmte oplevert). Uitgaand is het normaal dat de versterker het signaal met 50dbmv moet versterken, 55 of hoger geeft aan dat het signaal onderweg te veel verzwakt wordt en dan wordt de versterker overbelast. Waardes onder de 40 zijn erg bijzonder maar niet per sé schadelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 13:55
Mooie nieuwsbrief van Ziggo
http://ziggo.email-service-m1.nl/txt4519/

Ik kan alleen deze 2 zinnen niet rijmen
De uploadsnelheid van 1.0 Mbit per seconde blijft gelijk.
[..]
U kunt dus naast internetten en mailen nog sneller uw foto’s en filmpjes online zetten voor dezelfde lage prijs.
Nog sneller filmpjes uploaden met een gelijkgehouden uploadsnelheid :?
Hoe "snel" mag je dat uploaden uberhaupt noemen met 128kb/s, als mijn mobiele telefoon dat over HSDPA ook haalt, voor de helft van de prijs.
Ik kan Ziggo helaas niet per e-mail bereiken, anders had ik ze deze vragen graag voorgelegt.

@Fantomaz
Thanks voor het interne IP van mijn modem. Was er al eerder naar op zoek geweest maar nooit kunnen vinden. Ik zie nu dat mijn error-log aardig gevuld is met 3-Critical meldingen
3-Critical R002.0 No Ranging Response received - T3 time-out
3-Critical D003.0 DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response.
3-Critical D002.0 DHCP FAILED - Request sent, No response
3-Critical D001.0 DHCP FAILED - Discover sent, no offer received
3-Critical R004.0 Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 timeout
Zijn dat dingen waar ik me druk om moet maken? Internet functioneer in principe al jaren prima. Alleen als ik een torrentclient heb lopen stort alles in en kan ik niet meer fatsoenlijk surfen. De meldingen doen me alleen vermoeden dat dat hier niets mee te maken heeft.
Tussen het modem en mijn pc hangt een Linksys WRTG54L router welke mijn DHCP-server is.

[ Voor 57% gewijzigd door frickY op 26-11-2008 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kreeg ook de brief in mijn mailbox, het gekke is dat ik vanaf december pas 15mbit, zou moeten halen, maar zit nu constant op 17/18mbit, duss,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

frickY schreef op woensdag 26 november 2008 @ 11:10:
Mooie nieuwsbrief van Ziggo
http://ziggo.email-service-m1.nl/txt4519/

Ik kan alleen deze 2 zinnen niet rijmen

[...]

Nog sneller filmpjes uploaden met een gelijkgehouden uploadsnelheid :?
Hoe "snel" mag je dat uploaden uberhaupt noemen met 128kb/s, als mijn mobiele telefoon dat over HSDPA ook haalt, voor de helft van de prijs.
Ik kan Ziggo helaas niet per e-mail bereiken, anders had ik ze deze vragen graag voorgelegt.
Ja, dan choked je download niet op de TCP acknowledgement packets wanneer je aan het uploaden bent :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Laatst online: 11-09 13:55
Ik dacht dat mijn kabel verbinding asynchroom was en up- en download elkaar niet beinvloedde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tije
  • Laatst online: 30-08 09:04
Verwijderd schreef op zondag 23 november 2008 @ 11:44:
[...]

Ik zou naar Alles-in-1 Plus overgaan, de alarm centrale zou waarschijnlijk wel werken, zoniet kan je de oplossing toepassen die je zelf al aangeeft, via een PSTN lijn.
Je kan 2 lijnen aanvragen met aparte nummers, dus als iemand belt dan kan ie ook de 2de lijn bellen indien 1e in gesprek is en je kan natuurlijk doorschakelen naar de 2de lijn indien in gesprek.
Je kan alleen het 1ste hoofdnummer van ISDN porteren, dus behouden, de 2de komt te vervallen.
En je ISDN toestellen werken niet hier op, je zult dus normale handsetjes moeten hebben, maar daar ga ik wel vanuit omdat de meeste mensen wel een Quattro Vox hebben hiervoor.

Qua kosten zou je een stuk lager uitkomen dan 150.
Je zit dan op 49,95 plus de kosten van digitale televisie (extra paketten) en de kosten voor telefonie (verbruik).
Kan ik met de toestellen dan wel via beide nummers bellen? Dus ongeacht welk toestel ik gebruik, zodra de ene lijn in gebruik, pakt het automatisch de andere?

[ Voor 9% gewijzigd door Tije op 26-11-2008 12:51 . Reden: domme quote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Laatst online: 11-09 23:35

ThaHandy

Discovery Channel

Verwijderd schreef op woensdag 26 november 2008 @ 11:18:
kreeg ook de brief in mijn mailbox, het gekke is dat ik vanaf december pas 15mbit, zou moeten halen, maar zit nu constant op 17/18mbit, duss,
idem hier.
hoewel 17/18 ver ligt haal ik hier 14,2Mbps/1.8MBps volgend newsbin. Die 1.8 klopt wel volgens ander downloads :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido09
  • Laatst online: 27-05 20:44
Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 18:43:
Voor de liefhebbers die afkomen van KPN naar Ziggo en hun duurbetaalde Speedtouch willen gebruiken als router bij Ziggo, de volgende link om de Speedtouch om te bouwen naar een router, te gebruiken bij Ziggo:
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=12621&page=6
Dit werkt perfect. Overigens vind ik het een opmerkelijke service dat zo'n telnet sessie wordt aangeboden.
Als de link naar dat forum niet mag, sorry, dan maar verwijderen.
Die 3com Officeconnect 54 wireless router is instabiel. Hij werkt na verse instelling even goed en daarna stort de stabiliteit in elkaar. Een baggerproduct dus.
Heb net vandaag ziggo aangesloten en de speedtouch omgebouwd zoals ik in dat forum gepost had, en moet zeggen .., it works out of the box.. :*)

Voorlopig ben ik een nieuwe happy ziggo klant!! _/-\o_

been there, done that, bought the T-shirt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:03

job

frickY schreef op woensdag 26 november 2008 @ 11:30:
Ik dacht dat mijn kabel verbinding asynchroom was en up- en download elkaar niet beinvloedde?
Ja het is asynchroon, want upload en download zijn niet gelijk aan elkaar.
Maar ze beinvloeden elkaar wel degelijk.
Voor elk pakketje wat je ontvangt stuur je dus een bevestigingspakket.
Als jij je upload helemaal volstopt met torrents, dan zullen bevestigingspakketjes niet of te laat doorkomen.. waardoor de datastroom naar jou toe even stokt (je hebt nog geen bevestiging gestuurd, dus het volgende pakketje laat op zich wachten).

oftewel, upload niet volgooien. En aantal ook het gelijktijde connecties in je torrentprogramma limiteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtra
  • Laatst online: 28-08 18:14
Cave_Boy schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 19:24:
Vorige week waren mijn snelheden bijzonder laag tot gewoon geen snelheid (geen verbinding). De buren hadden dit ook en de ADSL buren ook. Ze zijn bij ons in de wijk flink aan de gang in de straten en een kabel missen is soms een hele klus. Ik heb Ziggo via het online formulier een storing gemeld. (De melding deed ik afgelopen woensdag). Ik heb vandaag reactie gekregen met eigenlijk de standaard antwoorden van heb je een router bla blabla.

Ik weet niet wie mijn mail heeft beantwoord maar als diegene even had gelezen dan had die al geweten dat ik dat allemaal ook had gedaan. Ik kreeg zelfs het verzoek om mijn snelheid te testen met de website Speedtest.net. Hee bijzonder ik had in mijn storing bericht ook al aangegeven dat ik alle snelheidtesten deed via speedtest.net maja effe zonder klagen over Ziggo ik heb nu immers antwoord.

Mijn snelheid is gelukkig weer als vanouds en ik heb dus niks te klagen meer.

Wat mij wel opvalt is ze sturen de mail met de reactie via een noreply@casema.nl Mijn vraag was eigenlijk waar moet ik nu mijn reactie heensturen als ik wil reageren? Als ik via dat online storing ding doe dan krijg ik telkens een nieuw storingsnummer dat lijkt mij ook niet goed.
In de Casematijd heb ik dit ook gehad bij een probleempje. Ik heb vervolgens subtiel gevraagd of ze even wilden lezen maar dat hielp niet. Uiteindelijk liep het zo uit de hand (het ging over € 200 en dreiging tot afsluiting.) dat ik een klacht heb gestuurd. Uit het antwoord daarop bleek dat ze die duidelijk niet hadden gelezen.
De uiteindelijke opslossing: Bellen! Het probleem was in 3 minuten uit de wereld.

Toen was het in ieder geval zo dat iedere call direct werd afgesloten waardoor je niet meer kon reageren. Hetzelfde probleem levert uiteindelijk een hele serie verschillende calls op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
job schreef op woensdag 26 november 2008 @ 12:57:
[...]
oftewel, upload niet volgooien. En aantal ook het gelijktijde connecties in je torrentprogramma limiteren.
Als je Linux of *BSD gebruikt is upload volgooien helemaal geen probleem, mits je ervoor zorgt dat uitgaande TCP-ACK's prioriteit krijgen over bulk-verkeer. Op Windows is dat ook gewoon te doen, alleen niet met gratis software (9 euro voor cFosSpeed).
Upload (HTTP/FTP) kan je op die manier volgooien tot ca. 95% zonder dat je download er onder gaat leiden.

Met BitTorrent (dat wat meer protocol-overhead heeft) kan dat tot ca. 90% zonder dat je download er onder leidt. Meer gelijktijdige connecties in BitTorrent betekend meer protocol-overhead, dus meer is inderdaad niet per sé beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:51

beany

Meeheheheheh

xtra schreef op woensdag 26 november 2008 @ 13:00:
[...]
De uiteindelijke opslossing: Bellen! Het probleem was in 3 minuten uit de wereld.
3 minuten zodra je iemand aan de lijnt krijgt ja. Eerst moet je nog 3 kwartier in de wacht hangen.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninasky11
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-07 14:35
ik had maand geleden al paar keer gebeld en ook nog met thuishulp zitten chatten, omdat ik nooit 3 mbit upload haal, s nachts komt ie bij 2 mbit maar overdag is het meestal 1.5 mbit (alles in 1 extra)

ze hebben er service melding van gemaakt, terwijl het volgens de meneer aan de lijn niet zo groot probleem was aangezien het een theoretische snelheid betreft en hij hield vol dat niemand die 3mbit upload volledig heeft gehaald........ blablabla

mijn download snelheid is voor de rest uitstekend, haal netjes de beloofde 20 Mbit
zou het ook nog eventueel kunnen dat Ziggo mijn uploadsnelheid capt? want ik upload namelijk best veel

en wat houdt service melding eigenlijk in? en hoe lang mogen ze daarover doen want ik blijf nog steeds tussen 1.5 - 2mbit hangen, zou ik ze weer bellen of moet ik gewoon maar afwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Mooi: hoe kan dit: speedtest.net bij herhaling ±5000 down 0 up ;) Ben echt benieuwd of het verhuispakket wat zal veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
ninasky11 schreef op woensdag 26 november 2008 @ 14:08:
ze hebben er service melding van gemaakt, terwijl het volgens de meneer aan de lijn niet zo groot probleem was aangezien het een theoretische snelheid betreft en hij hield vol dat niemand die 3mbit upload volledig heeft gehaald........ blablabla
Ze garanderen snelheden tegenwoordig toch, of betreft dat alleen download??? Ik haal van de 1500Mbps up max 1424Mbps. Moet zeggen dat als het om upload-snelheid gaat, ik idd nog nooit het theoretisch maximum heb gehaald.

Als je gecapped word, kun je dat wel zien aan hoe de upload zich gedraagt (weet niet of je grafiekjes hebt). Ik denk eerder dat het upstream kanaal op de kabel vol zit, het kabelsignaal niet goed genoeg is of dat je tcp/ip instellingen niet geoptimaliseerd zijn voor zoveel up-snelheid.

[ Voor 19% gewijzigd door Klaus_1250 op 26-11-2008 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpinus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-08 19:49
beany schreef op woensdag 26 november 2008 @ 13:56:
Eerst moet je nog 3 kwartier in de wacht hangen.
Zover kom ik niet eens...krijg alleen maar een ingesprekstoon...

Who is General Failure and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Scorpinus schreef op woensdag 26 november 2008 @ 16:28:
[...]

Zover kom ik niet eens...krijg alleen maar een ingesprekstoon...
Sja, dat krijg je er van als je kinderbeveiliging op je telefoon laat zetten zodat je geen servicenummers kan bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpinus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-08 19:49
McKaamos schreef op woensdag 26 november 2008 @ 16:56:
[...]

Sja, dat krijg je er van als je kinderbeveiliging op je telefoon laat zetten zodat je geen servicenummers kan bellen...
grappig.....

Who is General Failure and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:31
Dit is wel heel erg raar.
Sluit ik mijn pc rechtstreeks op het modem aan krijg ik een 83.*.*.* ip adres met een hostname van casema.
en haal ik 2,4 mb/s

Sluit ik de modem op mijn router aan krijg ik een 94.*.*.* ip adres met een ziggo hostname en haal ik maar 1,7 mb/s

Dit ook nadat ik de router een reset heb gegeven 8)7

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-07 12:02

Ccc

Heb je misschien in je router of pc een computernaam/hostname ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
Ccc schreef op woensdag 26 november 2008 @ 17:46:
Heb je misschien in je router of pc een computernaam/hostname ingesteld?
Nope, als ik in de router dhcp release -> dhcp renew doe krijg ik het 94 ip adres wat inhoud dat ik vast zit op 1,7 mb/s..

Zowel de router een soft als hard reset gegeven.
Wat ik ook doe ik blijf het oudere ip adres houden via de router.. very strange dit.. blugh

[ Voor 11% gewijzigd door sjorremans op 26-11-2008 18:09 ]

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
ah heb ik ook zoiets gehad tijd terug. Dan houd hij je MAC adres ofzo vast lijkt het. Vul is in je router gewoon het MAC adres van je pc in. Best kans dat je dan wel hoge snelheid haalt.

///Best krom had gebeld en de call van mij was inderdaad al afgesloten 8)7. Leuk systeem je maakt melding er word een call gemaakt je krijgt terugkopeling en de melding is zonder toestemming van de gebruiker alop opgelost gezet. Op deze mannier kun je wel zeggen dat je een oplostijd heb van... min _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
Cave_Boy schreef op woensdag 26 november 2008 @ 18:09:
ah heb ik ook zoiets gehad tijd terug. Dan houd hij je MAC adres ofzo vast lijkt het. Vul is in je router gewoon het MAC adres van je pc in. Best kans dat je dan wel hoge snelheid haalt.

///Best krom had gebeld en de call van mij was inderdaad al afgesloten 8)7. Leuk systeem je maakt melding er word een call gemaakt je krijgt terugkopeling en de melding is zonder toestemming van de gebruiker alop opgelost gezet. Op deze mannier kun je wel zeggen dat je een oplostijd heb van... min _/-\o_
Ik heb het mac adres van mijn pc gecloned, nu wel het goede ip adres maar nog de oude snelheid.. wat een gedoe.

Ik snap er sowieso niks van want het 94 ip reeks adres geeft aan dat het ziggo is en de 83 range geeft aan dat het casema is.. terwijl casema al niet eens meer bestaat.. maar met de 83 range haal ik 2,5 mb/s en met de 94 reeks haal ik 1,7 mb/s..

[ Voor 14% gewijzigd door sjorremans op 26-11-2008 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:22
Wat voor router heb je?

Het kan namelijk best zo zijn dat je een wat oudere router hebt, die de hoge snelheid niet ondersteund.

Ik heb hier ook nogsteeds de 82. reeks (ex @home)

Ik heb Internet Z2, en haal max 640kb/s

[ Voor 26% gewijzigd door ThinkPad op 26-11-2008 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
ThinkPadd schreef op woensdag 26 november 2008 @ 18:18:
Wat voor router heb je?

Het kan namelijk best zo zijn dat je een wat oudere router hebt, die de hoge snelheid niet ondersteund.

Ik heb hier ook nogsteeds de 82. reeks (ex @home)

Ik heb Internet Z2, en haal max 640kb/s
De linksys BEFSX41 (dikke crap)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
En als je es voor de grap je router gewoon dat andere IP geeft inplaats van DHCP? Het hoort niet maar soms werkt dit wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
Cave_Boy schreef op woensdag 26 november 2008 @ 18:23:
En als je es voor de grap je router gewoon dat andere IP geeft inplaats van DHCP? Het hoort niet maar soms werkt dit wel ;)
Het werkt nu op een of andere manier wel.. maar ik ben niet tevreden.. over de router (onder dhcp)
Transferred 1 file totaling 47,68 MB in 24,99 seconds (1.969,7 KB/s)

Toch maar opzoek naar een nieuwe router, iemand een aanrader?

[ Voor 27% gewijzigd door sjorremans op 26-11-2008 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninasky11
Klaus_1250 schreef op woensdag 26 november 2008 @ 16:22:
[...]

Ze garanderen snelheden tegenwoordig toch, of betreft dat alleen download??? Ik haal van de 1500Mbps up max 1424Mbps. Moet zeggen dat als het om upload-snelheid gaat, ik idd nog nooit het theoretisch maximum heb gehaald.

Als je gecapped word, kun je dat wel zien aan hoe de upload zich gedraagt (weet niet of je grafiekjes hebt). Ik denk eerder dat het upstream kanaal op de kabel vol zit, het kabelsignaal niet goed genoeg is of dat je tcp/ip instellingen niet geoptimaliseerd zijn voor zoveel up-snelheid.
ik heb ook router tussen zitten, maar dat is het probleem niet. heb het ook rechtstreeks op me modem geprobeerd maar hij blijft echt op 250 kB/s steken, hij is ook nog nooit boven gekomen dan dat snelheid

even een grafiekje van speedtest, zoals je kan zien blijft ie mooi soms mooi stipt op 250 zitten, jammer dat ik ook op andere servers tussen door heb zitten testen anders had je echt een mooie strakke en rechte lijn
Afbeeldingslocatie: http://img396.imageshack.us/img396/1370/uploadit2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
  • Laatst online: 05-09 21:17
Heb al wat problemen gehad om een alles in een ziggo pakket te krijgen.
bestellen kon niet omdat mijn analoge tv lijn in mijn nieuwbouw huis niet geactiveerd was. Dus gisteren gebeld naar ziggo om dat te doen ( zou 2 weken duren )
Vanmorgen was de kabel monteur al bezig voor mijn huis en ik heb nu tv. ( dat is aardig snel :) )
Maar als ik me nu aanmeld op de ziggo site staat er nog steeds dat ik me alleen aan kan melden voor analoge tv, de rest is nog niet beschikbaar.
Zojuist de helpdesk even gebeld en daar is nog niets bekend over mijn aansluiting.
Beetje raar toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
ninasky11 schreef op woensdag 26 november 2008 @ 19:03:
[...]

ik heb ook router tussen zitten, maar dat is het probleem niet. heb het ook rechtstreeks op me modem geprobeerd maar hij blijft echt op 250 kB/s steken, hij is ook nog nooit boven gekomen dan dat snelheid

even een grafiekje van speedtest, zoals je kan zien blijft ie mooi soms mooi stipt op 250 zitten, jammer dat ik ook op andere servers tussen door heb zitten testen anders had je echt een mooie strakke en rechte lijn
[afbeelding]
mijn dowloadsnelheid is crap maar mijn upload snelheid ligt stabiel op 332 kb/s.. maarja ik download veel vaker dan ik upload! :(

Download: Transferred 1 file totaling 95,37 MB in 51,06 seconds (1.919,1 KB/s)
Upload: Transferred 1 file totaling 14,31 MB in 44,54 seconds (332,2 KB/s)

Zonder router is de snelheid bijna 2,5 mb/s stabiel..

[ Voor 22% gewijzigd door sjorremans op 26-11-2008 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tije schreef op woensdag 26 november 2008 @ 12:50:
[...]

Kan ik met de toestellen dan wel via beide nummers bellen? Dus ongeacht welk toestel ik gebruik, zodra de ene lijn in gebruik, pakt het automatisch de andere?
Nee, het zijn 2 verschillende lijnen qua nummers, je eerste nummer is je nummer dat je porteert en de 2de is een nieuw nummer via Ziggo, meestal begint deze met 0xxx7xxxxx 0xxx8xxxxx.
Je kan wel meerdere toestellen op 1 lijn zetten zodat je op meerdere punten kan oppakken.
Misschien dat je het met een centrale kan oplossen, maar hiervan weet ik niet of dit zo werkt zo als jij wilt.
Bij mij werkt ie prima, welliswaar achter een WAG354 (ADSL dus).
Welke firmware draai je erop ?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2008 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
Firmware Version: 1.52.15
Deze draai ik al vanaf het begin dat ik de router heb, ik vind ook geen andere op de site van linksys.

Wat ik wel apart vind is dat deze firmware erin blijft staan als ik de router compleet reset, zowel soft als hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
sjorremans schreef op woensdag 26 november 2008 @ 19:39:
Firmware Version: 1.52.15
Deze draai ik al vanaf het begin dat ik de router heb, ik vind ook geen andere op de site van linksys.

Wat ik wel apart vind is dat deze firmware erin blijft staan als ik de router compleet reset, zowel soft als hard.
Wat is er precies vreemd?

@ninasky: Als die lijn zo enorm recht is (kweet niet precies waar/hoe die gemeten) dan zit er gewoon een cap op de lijn. Waarom dat is weet ik niet, maar kan zijn dat er bij jou in de buurt niet genoeg capaciteit is, of dat er een foutje in de administratie bij Ziggo zit. Welk abbo heb je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb onze speedtouch ook hergeprogrammeerd en het werkt perfect.
Is dat ding tenminste nog ergens goed voor.

Bedankt voor de hele handige tip en informatie _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantomaz
Lekkere Kwal schreef op woensdag 26 november 2008 @ 10:45:
Die waardes geven aan wat de versterkers in het modem gebruiken. De ontvangende kant hoeft in het ideale geval niet extra te versterken (dan is het signaal precies goed) en staat dan op 0. -5 bijvoorbeeld geeft aan dat het signaal 5 dbmv te sterk is en dat hij het dus zelfs moet verzwakken (wat warmte oplevert). Uitgaand is het normaal dat de versterker het signaal met 50dbmv moet versterken, 55 of hoger geeft aan dat het signaal onderweg te veel verzwakt wordt en dan wordt de versterker overbelast. Waardes onder de 40 zijn erg bijzonder maar niet per sé schadelijk.
Kwal...
Je roept dingen waar je de ballen verstand van hebt... |:(
Een versteker voor het inkomende signaal ín een modem??
Een signaal wat 5dBmV te sterk is??
Verzwakken van CAI signaal geeft warmte??
Een versterking van 50dBmV??
Versterkers die overbelast raken??
Schadelijk en CAI signalen??

Jongen, houd je maar bij je eigen vak en laat de CAI over aan anderen alsjeblieft... :X
Je verward mensen ermee en dat lijkt me niet de bedoeling voor een informatief forum als dit.

-Het inkomende signaal is gesteld binnen bepaalde normen.
Binnen die ruime marges zal het modem gewoon werken, zolang de huisinstallatie ook goed is uitgevoerd.
Er hoeft dus niets versterkt te worden.
-Te sterk of te zwak druk je uit in dB's en niet in dBuV of dBmV
Dat komt omdat dB's een verhoudingsgetal is tov een grondgetal.
Zoek maar eens op Wikipedia oid. Of snuffel nog eens door je wiskundeboeken...
-De vermogens in de CAI kunnen probleemloos verzwakt worden. Er komt daarbij geen noemenswaardige warmte vrij.
-Ook de versterkingen worden uitgedrukt in dB's en niet in dBuV of dBmV's.
Je hebt een grondtal, wat in grootte uitgedrukt is in milivolts (mV) of microvolts (uV)
Die waarde in uV of mV kan uitgedrukt worden in respectievelijk dBuV of dBmV.
Als die waarde 2x zo groot wordt, komt daar 3dB bij...
(en nu moet ik uitkijken wat ik zeg want bij spanningen is dat 6dB, maar omdat dan ook de stroom evenredig oploopt bij een gelijkblijvende weerstand (75 Ohm in de CAI) kwam dat uit op 3dB. Zou ík eens op moeten zoeken hoe dat ook alweer zag ;) )
Anyway, een verdubbeling van je signaal is 3dB. Omdat in beginne al bepaald is dat het grondtal in uV of in mV is uitgedrukt, wordt alleen die waarde, die in dBuV of dBmV is uitgedrukt, met 3 verhoogt.

Waarom dan niet gewoon alles in uV of mV's blijven uitdrukken? zou je zeggen...
Dat is omdat de kleine verschillen binnen een grote waarde al van belang zijn. Dan zou je moeten rekenen met getallen tussen de bv 0,000001V en 0,002V en alles wat daartussenin zit.
dB's is een wiskundige benadering voor een logaritmische schaal.
Maar wederom: Wikipedia zal daar vast een beter onderbouwd verhaal over hebben.

-Omdat je het hier hebt over zulke kleine spanningen en dus vermogens, zal een versterker niet overbelast raken. Op zijn hoogst overstuurd, maar dat is hier niet de issue.
Een versterker heeft een vast verbruikt vermogen omdat hij een vaste versterking heeft.
De aangeboden signalen worden gewoon eerst verzwakt tot een acceptabele waarde vóór ze weer versterkt worden.
Inkomend doe ik dat. Dus berekenen hoe sterk een signaal binnen komt op een versterker en hoeveel ik hem moet verzwakken, zodat hij na de standaard versterking precies op de gestelde norm uitkomt (volg je het nog? ;) )
Dat is maar 1 groot spectrum aan signalen wat niet verschilt (wat is het verschil tussen 1? 8)7 )

Andersom: Alle modems die hun signalen terugblazen rchting de versterker in de straat, kunnen op verschillende vermogens terugzenden. Die waarde wordt uitgedrukt in de "TX" waarde.
Omdat de verliezen (demping) tussen de modem en de versterker per modem nogal verschillen vanwege kabellengtes of een goede of minder goede huisinstallatie, kan de modem die waarde aanpassen zodat alle modems binnen een gestelde norm bij de versterker uitkomen.
Alle inkomende signalen zijn dus nagenoeg even sterk bij de versterker wanneer ze samengekoppeld terug gaan richting de apparatuur binnen Ziggo.
Als de modem veel moeite moet doen om aan te komen bij die versterker, merk je dat aan de TX waarde van het modem. BV door slechte connectoren oid.
Maar als er helemaal geen verlies zou zijn omdat de kabel erg kort is of het verlies is er wel maar de versterker in de straat staat te hard te zenden (verkeerd ingesteld) dan komt het signaal te hard bij Ziggo binnen en krijgt het modem de opdracht zachter te gaan zenden.
Wat is nu het risico daarvan:
Als het modem een lage TX heeft, dan is het signaal tussen de woning en de versterker niet sterk genoeg om boven de (altijd aanwezige) ruis uit te komen.
Het is niet moeilijk... Als je maar weet waar je over praat >:)
taz3d_nl schreef op woensdag 26 november 2008 @ 19:11:
Heb al wat problemen gehad om een alles in een ziggo pakket te krijgen.
bestellen kon niet omdat mijn analoge tv lijn in mijn nieuwbouw huis niet geactiveerd was. Dus gisteren gebeld naar ziggo om dat te doen ( zou 2 weken duren )
Vanmorgen was de kabel monteur al bezig voor mijn huis en ik heb nu tv. ( dat is aardig snel :) )
Maar als ik me nu aanmeld op de ziggo site staat er nog steeds dat ik me alleen aan kan melden voor analoge tv, de rest is nog niet beschikbaar.
Zojuist de helpdesk even gebeld en daar is nog niets bekend over mijn aansluiting.
Beetje raar toch ?
Weer maar blij, want volgens mij betaal je dan ook niet voor die dagen.
Het inkomende signaal is gewoon aanwezig wanneer je op een versterker bent aangesloten en dat is iedereen in principe. Pas wanneer er fysieke handelingen aan die individuele aansluiting plaatsvinden, kun je een individuele aansluiting blokkeren.

Wat nieuwbouw betreft:
De nieuwbouw moet eerst goedgekeurd en afgemeld worden vóór in de systemen jouw wijk geschikt wordt gezet. Het kan best zijn dat men alleen de versterker grof heeft ingeregeld om jou en je buren van signaal te voorzien (uit service oogpunt) maar dat de verster nog niet is ingericht voor bidirectioneel verkeer (dus 2-richitngsverkeer) waarbij de hele wijk ingericht moet zijn. Omdat het inregelen van 1 versterker van invloed kan zijn op de andere, wordt daar vaak mee gewacht tot alle verstekers geplaatst zijn zodat ze allemaal in 1x ingeregeld kunnen worden. En dus afgemeld waarna je je producten kunt aanvragen.

Heb je veel buren die verhuist zijn en nu zonder de Ziggo-producten zitten die ze hadden meeverhuist naar de nieuwe woning, zal de frustratie daar wel erg hoog zijn. Dan wordt de druk, de boel snel in te regelen vaak ook wat opgevoerd... Komt vaak voor in nieuwbouwwijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjorremans schreef op woensdag 26 november 2008 @ 19:39:
Da's bij iedere Linksys, de firmware zit een eeprom'tje, die krijg je alleen leeg met een flash overwrite.
1.52.15 is inderdaad de meest recente en met obtain IP automaticly gaat het prima, ik hoef em zelde te resetten.

• guido09
  • Laatst online: 27-05 20:44
Kan iemand verklaren dat ik bij speedtest.nl 10Mbit dl en bij speedtest.net 20Mbit dl haal?
Vlak achter elkaar getest.
Het lijkt alsof speedtest.nl nog op de oude snelheid gefocust is , terwijl speedtest.net de nieuwe snelheid hanteert...

been there, done that, bought the T-shirt

• Mijulio
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-09 16:33
guido09 schreef op donderdag 27 november 2008 @ 10:43:
Kan iemand verklaren dat ik bij speedtest.nl 10Mbit dl en bij speedtest.net 20Mbit dl haal?
Vlak achter elkaar getest.
Het lijkt alsof speedtest.nl nog op de oude snelheid gefocust is , terwijl speedtest.net de nieuwe snelheid hanteert...
Speedtest.nl is niet capabel. Gebruikt te kleine bestanden voor dit soort snelheden. Speedtest.net voldoet echter wél!

Al moet ik zeggen dat ik ping tijden altijd via 'cmd' uitvoer en dan met www.tweakers.net.
Als je nog een goede 2nd opinion wilt kun je op speedtest.bbned.nl een 100 mb bestand downloaden, die snelheid is ook accuraat.

Verwijderd

misschien een stomme vraag maar kan je ziggo alles in 1 nog gewoon radio luisteren via de stereotoren. (zonder antenne)

zover ik nu kan zien kan je alleen via de tv radio ontvangen maar dat willen mijn ouders dus niet :(

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-09 14:04
Verwijderd schreef op donderdag 27 november 2008 @ 12:05:
misschien een stomme vraag maar kan je ziggo alles in 1 nog gewoon radio luisteren via de stereotoren. (zonder antenne)

zover ik nu kan zien kan je alleen via de tv radio ontvangen maar dat willen mijn ouders dus niet :(
Je hebt dan gewoon een kabelsignaal, dus JA :)

• Ccc
  • Laatst online: 13-07 12:02

Ccc

Verwijderd schreef op donderdag 27 november 2008 @ 12:05:

Ja je kan via je tv dan digitale tv en digitale radio ontvangen. Ook kun je nog steeds analoge radio ontvangen(en uiteraard ook nog analoge tv).

Ik denk dat je daarmee in de war bent. Het is ook niet duidelijk op de website terug te vinden.

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 13:01

WoBBeL

*zwaai*

Na 3 dagen eindelijk weer internet nadat de adapter van mijn modem was overleden :P

Bel je op met de vraag voor een nieuwe adapter...nee dat kan niet, we sturen een monteur langs :/

[ Voor 38% gewijzigd door WoBBeL op 27-11-2008 14:24 ]

• Klaus_1250
Mijulio schreef op donderdag 27 november 2008 @ 11:45:
[...]

Speedtest.nl is niet capabel. Gebruikt te kleine bestanden voor dit soort snelheden. Speedtest.net voldoet echter wél!
Speedtest.net voldoet evenmin. De snelheden die ze opgeven kloppen niet (veel te hoog in de meeste gevallen). Ik zou een 13300 verbinding hebben ipv 10000. En als ik in de router kijk en met cFos dan gaat er wel iets meer over de lijn heen als 10000 tijdens de test, maar zeer zeker geen 13300.

Beste is gewoon tegelijkertijd 2 of 3 100mb.bin's binnen te halen en kijken hoe snel dat gemiddeld gaat.

[ Voor 9% gewijzigd door Klaus_1250 op 27-11-2008 15:57 ]

Verwijderd

xost schreef op donderdag 27 november 2008 @ 14:23:
Bel je op met de vraag voor een nieuwe adapter...nee dat kan niet, we sturen een monteur langs :/
Ik ken dat en vervolgens heeft de monteur een installatie doos zonder voeding 8)7
Tja en zo wordt een monteur voor allerlei onnodige dingen gestuurd, als ze nou gewoon even een voeding hadden gepakt uit het magazijn en opsturen die hap, nee dat kost te veel, maar een monteur niet 8)7

• ninasky11
Klaus_1250 schreef op woensdag 26 november 2008 @ 21:00:
[...]

@ninasky: Als die lijn zo enorm recht is (kweet niet precies waar/hoe die gemeten) dan zit er gewoon een cap op de lijn. Waarom dat is weet ik niet, maar kan zijn dat er bij jou in de buurt niet genoeg capaciteit is, of dat er een foutje in de administratie bij Ziggo zit. Welk abbo heb je precies?
thuishulp vond mijn opmerking over *gecapped* belachelijk, want ze cappen volgens hem geen een klant
maar ja, meer dan *ik maak er een service melding van* kon die niet zeggen

ik heb Alles in 1 Extra, ik had nog een vraagje zou ik bij klantenservice mss een nieuwe modem kunnen aanvragen? of geven ze nieuwe modem niet zomaar? ik heb een Aris modem denk al sinds een jaar, maar die was toen nog voor Z3 sinds 2 maanden hebben we nu Alles in 1 Extra. met gecapped 250 kb/s upload :P

• Mijulio
  • Laatst online: 04-09 16:33
Klaus_1250 schreef op donderdag 27 november 2008 @ 15:56:
[...]

Speedtest.net voldoet evenmin. De snelheden die ze opgeven kloppen niet (veel te hoog in de meeste gevallen). Ik zou een 13300 verbinding hebben ipv 10000. En als ik in de router kijk en met cFos dan gaat er wel iets meer over de lijn heen als 10000 tijdens de test, maar zeer zeker geen 13300.

Beste is gewoon tegelijkertijd 2 of 3 100mb.bin's binnen te halen en kijken hoe snel dat gemiddeld gaat.
Bij mij werkt het prima, kwam eerst altijd netjes rond de 8000 kbit/s uit en nu rond de 10000 kbit/s. Pingtijden vind ik niet correct, en upload werkt redelijk, maar haal naar mijn eigen ftp meer dan met speedtest.net.
Geen idee wat er bij jouw testen mis gaat.

• ninasky11
waarom ik geen volle 3mbit haal staat hieronder uitgelegd door Ziggo medewerker

Afbeeldingslocatie: http://img65.imageshack.us/img65/7001/lolololadasdif7.jpg

wat bieden jullie aan?
lol???!!

• taz3d_nl
  • Laatst online: 05-09 21:17
Wat nieuwbouw betreft:
De nieuwbouw moet eerst goedgekeurd en afgemeld worden vóór in de systemen jouw wijk geschikt wordt gezet. Het kan best zijn dat men alleen de versterker grof heeft ingeregeld om jou en je buren van signaal te voorzien (uit service oogpunt) maar dat de verster nog niet is ingericht voor bidirectioneel verkeer (dus 2-richitngsverkeer) waarbij de hele wijk ingericht moet zijn. Omdat het inregelen van 1 versterker van invloed kan zijn op de andere, wordt daar vaak mee gewacht tot alle verstekers geplaatst zijn zodat ze allemaal in 1x ingeregeld kunnen worden. En dus afgemeld waarna je je producten kunt aanvragen.

Heb je veel buren die verhuist zijn en nu zonder de Ziggo-producten zitten die ze hadden meeverhuist naar de nieuwe woning, zal de frustratie daar wel erg hoog zijn. Dan wordt de druk, de boel snel in te regelen vaak ook wat opgevoerd... Komt vaak voor in nieuwbouwwijken.
Het is een rij van 24 huur woningen en wie zijn Ziggo prouducten heeft meegenomen zou ik niet weten, maar dat zullen er vast wel een paar zijn.
Tegenover onze huizen staat ook een rij nieuwe koop woningen die zijn ook deels opgeleverd.
Het is een compleet nieuwe wijk waarvan onze huizen als eerste bewoonbaar zijn gemaakt.

Verwijderd

Ccc schreef op donderdag 27 november 2008 @ 12:27:
[...]

Ja je kan via je tv dan digitale tv en digitale radio ontvangen. Ook kun je nog steeds analoge radio ontvangen(en uiteraard ook nog analoge tv).

Ik denk dat je daarmee in de war bent. Het is ook niet duidelijk op de website terug te vinden.
levert ziggo dat mee of moet ik mijn huidige abonnement met analoge te behouden?

• jongetje
Verwijderd schreef op donderdag 27 november 2008 @ 19:55:
[...]

levert ziggo dat mee of moet ik mijn huidige abonnement met analoge te behouden?
Analoge radio en tv heb je ALTIJD!

Verwijderd

ik dacht alleen NL 1, 2 en 3 :?

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-09 18:39
30 zenders standaard, plus een aantal radio zenders :>

• sjorremans
het ligt toch echt aan mijn router, het scheelt gewoon een kleine 500 kb/s wat ik misloop met de router erachter.. wat is nou een goede aanrader kwa router? iemand tips?

Verwijderd

Ik heb nu ook iets vreemds met Ziggo Z3 internet.

Wou vandaag weer eens testen via speedtest.net en via wat 100mb.bin bestanden of ik nog steeds de volle snelheid haal. En wat bleek ik haalde maar 500kb/sec van de 1,77mb/sec.
De upload is ook erg bagger. Normaal is dit 1.5Mbit maar nu haal ik maar 0.3Mbit meer.

Ik probeerde net of het via de nieuwsgroep van Eweka ook zo traag ging en daar haalde ik gewoon mijn max download.
Snap er niets van.
Waar kan dit nou aanliggen?

Heb hier een omgebouwde speedtouch als router staan en die verbind 2 computers met het Motorola modem.
Gisteren was alles nog prima in orde. 8)7

• Ook al Bezet
sjorremans schreef op donderdag 27 november 2008 @ 23:45:
het ligt toch echt aan mijn router, het scheelt gewoon een kleine 500 kb/s wat ik misloop met de router erachter.. wat is nou een goede aanrader kwa router? iemand tips?
Wat heb je nu?
Linksys (WRT54GC) bevalt mij persoonlijk prima.
Prestatie is hier momenteel wat moeilijk te beoordelen door de grote afstand tussen PC en router (even niets aan te doen helaas). Maar dat de router die afstand kan overbruggen (van de voordeur tot twee hoog achter) is opzich al indrukwekkend voor een kleine, vrij goedkope, router.

EDIT: oepsje, lees net op de vorige pagina dat je al een Linksys router hebt, laat maar zitten dan :)

[ Voor 7% gewijzigd door Ook al Bezet op 27-11-2008 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 21:54
Hier is vannacht de snelheidsverhoging binnen :D

Van 4mbit naar 5mbit en retestabiel gebleven :).

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NEK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-09 15:11

NEK

Opzeggen Ziggo
Gelukkigere internettijden leken er aan te komen bij Ziggo, alleen alles bleek minder waar te zijn. De ene offline werd keurig opgevolgd door de andere offline en uiteindelijk werd de hoofdkabel vervangen. Dit naar lang aandringen van de ziggomonteur bij het hoofdkantoor.

Vervolgens bleef de kwaliteit slecht en besloot ik mijn abbo op te zeggen. Dus dacht ik: "Lekker handig via internet". Maar dit bleek ook wederom niet te werken 8)7 Uiteindelijk toch gelukt en keurig bevestigd op mijn scherm en in mijn in-box.

Enige tijd later (2 weken) verbaasde het mij dat ik tot op heden nog geen retourinformatie ontvangen had. Ik besloot daarom contact op te nemen met Ziggo (wachttijd: 25 minuten) en vervolgens vroeg ik aan de keurige helpdeskmedewerker of zij de afmelding ontvangen hadden. Helaas, niets was minder waar, zij hadden niets ontvangen :? Daarop vertelde ik dat ik twee bevestigingen heb ontvangen; waarvan 1 per e-mail en 1 op het scherm (gelukkig een print van gemaakt). De mederwerker vertelde mij dat dit niet mogeljk was en dat ik dan maar een kopie moest opsturen. Want tja, internet werkt kennelijk anders bij Ziggo dan dat bij ons bekend is.

Vervolgens 2 weken later ontving ik de opzegbevestiging met daarbij de retour informatie. Hierop staat duidelijk over het retoursturen, echter moest ik nog eens de portokosten 8)7 betalen want kennelijk heeft Ziggo geen geld over voor een degelijke antwoordnummer.

Kortom: Multikabel - WE MISS YOU!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Nu online
Het is weer lekker geregeld. 2 week terug gebeld om alle losse abbo's om te zetten naar alles in 1 extra. Week later nog niks ontvangen qua bevestiging..gebeld. was de order niet 'actief'. Zou allemaal zo snel mogelijk geregeld worden..gister bel ik weer, blijkt het helemaal niet beschikbaar te zijn op ons adres :? terwijl we hier al sinds 2002 internet hebben van @home..Werd ik doorverbonden naar de technische dienst waar een of andere zwans er een beetje omheen praatte, maar het kwam er opneer dat bij met de afdeling wijzigingen moest zijn, maar het was heel druk, kan je beter morgen doen!

Dus ik net gebeld..moet er een taak worden aangemaakt hiervoor..duurt weer 5 werkdagen, moet ik zelf volgende week weer achteraan..

word er echt een beetje zat van nu, vooral als je bedenkt dat ik meer ga betalen en er ook nog zoveel tijd en moeite in moet stoppen.

-1 voor ziggo.

[ Voor 1% gewijzigd door Luqq op 28-11-2008 11:37 . Reden: het is nog vroeg.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markie

Markie

Voorheen BBE

Sinds enkele dagen heb ik last van een voor mij onverklaarbare instabiliteit. Omdat mijn kennis niet echt toereikend is (het interpreteren van waarden gaat me niet goed af) en omdat ik al veel stappen heb ondernomen, ben ik inmiddels radeloos.... Ik hoop dat hier iemand mij kan helpen...

De hardware:
- Arres modem in @home-gebied (Groningen), model uit 2005
- Sitecom router
- XP computer
- Vista computer

Het probleem:

De internetverbinding is instabiel. Na een paar minuten na het opstarten van de modem valt de internetverbinding weg ("beperkte verbindingsmogelijkheden"). Als de modem opnieuw wordt opgestart is de internetverbinding weer even terug. Dit lijkt afhankelijk te zijn van de periode dat de modem uit is geweest; een nacht lang geeft een halfuur stabiele verbinding, een minuut lang geeft enkele minuten lang een stabiele verbinding.
Wat variabelen in opstelling:
combinatie modem-router (zonder computers daarop aangesloten) -> verbinding is instabiel.
combinatie modem-Vista computer -> verbinding is instabiel.
combinatie modem-XP computer -> verbinding is stabiel!
combinatie modem-router-Vista computer -> verbinding is instabiel.
combinatie modem-router-XP computer -> verbinding is instabiel.
combinatie modem-router-beide computers -> verbinding is instabiel.

Ook bij de combinatie modem-router (zonder computers daarop aangesloten) EN zonder COAX kabel ingeplugd is instabiel.

In alle probleemgevallen: als de modem opnieuw opgestart wordt, dan is de verbinding weer even aanwezig.
Alle onderdelen zijn inmiddels meermaals gereset (waarbij de modem ook eenmaal een nacht lang).

Modem
Wat mij opvalt bij de modem is dat het lampje van 'Cable' een paar keer per minuut 3x achter elkaar knippert als er een router aanhangt. Bij de combinatie modem-XP pc knippert het lampje minder "georganiseerd": met minder regelmaat en tot wel 6x knipperen in een keer/serie.
De overige lampjes branden altijd normaal:
power - continu
online - continu
cable - continu + knipperen (zie hierboven)
usb - uit
ethernet - snel knipperend
edit:
zodra er activiteit van een router of computer komt, begint het 'Cable'-lampje te knipperen. Bij geen activiteit brand hij continu. Bovenstaande zal dus wel logisch te verklaren zijn.

Het totale log uit de Arris 450b modem:

DOCSIS(CM) Events
Date Time Event ID Event Level Description
11/18/2008 2:49 20000200 3 No Ranging Response received - T3 time-out
11/18/2008 2:49 20000300 3 Ranging Request Retries exhausted
11/18/2008 2:49 20000200 3 No Ranging Response received - T3 time-out
11/18/2008 2:50 20000300 3 Ranging Request Retries exhausted
11/18/2008 2:50 20000200 3 No Ranging Response received - T3 time-out
11/18/2008 2:50 20000200 3 No Ranging Response received - T3 time-out
11/18/2008 2:50 18000200 3 UCD invalid or channel unusable
11/18/2008 2:50 17000100 3 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing
11/18/2008 2:51 17000400 3 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to receive MAC SYNC frame within time-out period
11/18/2008 2:51 17000100 3 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing
11/18/2008 2:59 20000200 3 No Ranging Response received - T3 time-out
11/26/2008 22:30 20000400 3 Received Response to Broadcast Maintenance Request, but no Unicast Maintenance opportunities received - T4 timeout
11/26/2008 22:30 17000100 3 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing
***** 20000200 3 No Ranging Response received - T3 time-out
***** 20000400 3 Received Response to Broadcast Maintenance Request, but no Unicast Maintenance opportunities received - T4 timeout
11/28/2008 10:18 20000200 3 No Ranging Response received - T3 time-out
11/28/2008 12:40 20000400 3 Received Response to Broadcast Maintenance Request, but no Unicast Maintenance opportunities received - T4 timeout
11/28/2008 12:40 17000100 3 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing

Router
In de router zijn de volgende waarden ingesteld:
- computernaam/host: zowel ingevuld met de computernaam volgens @home-info (cc9673**-*) en met en leeg veld (dus niets ingevuld). Beide varianten geven geen oplossing van de instabiliteit.
- MAC-adres: zowel adres router als gekloond van de XP computer (die dus goed werkt). Beide varianten geven geen oplossing van de instabiliteit.

Het log uit de router:
Nov 28 08:53:40 [SYSTEM]: DHCP Server, Sending ACK of 192.168.*.***
Nov 28 08:53:40 [SYSTEM]: DHCP Server, Sending OFFER of 192.168.*.***
Nov 28 08:53:13 [SYSTEM]: DNS, DNS Proxy Starting
Nov 28 08:53:05 [SYSTEM]: NTP, Local time=2008/11/28 08:53
Nov 28 08:53:05 [SYSTEM]: NTP, Daylight saving status: Disable
Nov 28 08:53:05 [SYSTEM]: NTP, Time zone = +0.0 Greenwich Mean Time: Dublin, Edinburgh, Lisbon, London

Oplossingsrichtingen
  • Voor de router heb ik inmiddels 3 verschillende typen gebruikt; de laatste 2 zijn door Ziggo ondersteunde Sitecom-routers. Elke router heeft hetzelfde probleem.
  • Alle onderdelen zijn meerdere malen gereset.
  • Bij de helpdesk van Ziggo ben ik gestrand op het toesturen van nieuwe kabels. Ze willen pas verder helpen als deze vervangen zijn.
  • Een draadje op een Ziggo-gebruikersforum link.

[ Voor 5% gewijzigd door Markie op 28-11-2008 16:22 ]

[PRIMA FOCUS ] | [ flickr]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
@BBE: Als ik het dus goed begrijp, verlies je de internet verbinding niet/nooit als je de XP computer rechtstreeks op het modem aansluit, maar in alle andere gevallen wel? Heb je eventueel ook een Linux LiveCD geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Nu online
@BBE: Zit er verschil in bekabeling tussen de XP computer en bv de vista pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nettob
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
heb ik het nou goed of nie, heb hier in Kampen 2.5mbit download snelheid haalde anders max 1.8mbit! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nettob
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
heb ik het nou goed of niet, heb hier in Kampen 2.5mbit download snelheid haalde anders max 1.8mbit! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markie

Markie

Voorheen BBE

@Klaus_1250: XP heeft eigenlijk altijd een goede verbinding.
Linux niet geprobeerd; zal vast voor het probleem tussen de router-modem ook niet veel uit maken toch?

[ Voor 4% gewijzigd door Markie op 28-11-2008 14:37 ]

[PRIMA FOCUS ] | [ flickr]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
Luqq schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 11:37:
Het is weer lekker geregeld. 2 week terug gebeld om alle losse abbo's om te zetten naar alles in 1 extra. Week later nog niks ontvangen qua bevestiging..gebeld. was de order niet 'actief'. Zou allemaal zo snel mogelijk geregeld worden..gister bel ik weer, blijkt het helemaal niet beschikbaar te zijn op ons adres :? terwijl we hier al sinds 2002 internet hebben van @home..Werd ik doorverbonden naar de technische dienst waar een of andere zwans er een beetje omheen praatte, maar het kwam er opneer dat bij met de afdeling wijzigingen moest zijn, maar het was heel druk, kan je beter morgen doen!

Dus ik net gebeld..moet er een taak worden aangemaakt hiervoor..duurt weer 5 werkdagen, moet ik zelf volgende week weer achteraan..

word er echt een beetje zat van nu, vooral als je bedenkt dat ik meer ga betalen en er ook nog zoveel tijd en moeite in moet stoppen.

-1 voor ziggo.
Mijn moeder had donderdagochtend gebeld en dinsdagmiddag hadden wij de bevestingsbrief liggen thuis op de mat. Snelheidsverhoging was ook gelijk doorgevoerd, zonder router haal ik bijna 2,5 mb/s. Nu nog opzoek naar een nieuwe router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
@BBE: je schrijft; combinatie modem-Vista computer -> verbinding is instabiel. Vandaar dat ik nieuwsgierig ben wat Linux doet.

Verder, je zou eigenlijk eens met Linux of Windows via Wireshark oid een dump moet maken van het netwerk verkeer (zonder router ertussen) om te kijken wat er over het netwerk word verstuurd. Ik zou het probleem daar zoeken. Wat het dan verder is, goede vraag. Eigenlijk pas te zien aan de packets die binnenkomen/eruit gaan vlak voordat de verbinding eruit valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

De telefonische bereikbaarheid is na al die maanden ook nog steeds niet verbeterd.

Hang net 15 minuten in de wacht, elke 30s dat zelfde stomme riedeltje over "Mijn Ziggo online" (irritant na X keer !) en dan wordt de verbinding spontaan verbroken .... Nee, lekker hoor, me eerst 15 minuten aan de lijn houden & geld vangen, en daarna de verbinding verbreken |:(

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Leuk, sinds kwartiertje geen (analoge)tv en internet meer.

Bel ik Ziggo op, wordt tijdens het maken van de melding ineens de verbinding verbroken :(
Eerst wilde de helpdeskmedewerk(st)er dat ik dat kastje aan de muur er af sloopte om de tv rechtstreeks aan de groene kabel te hangen, toen maar voorgesteld de buren te vragen of hun ook storing hadden en terwijl ik dat deed werd er opgehangen(?).

Buren bleken zelfde probleem te hebben...

Zit nu mbv TyTn II + Orange World op interpret.

053 gebied overigens.

Wat is dat menu van Ziggo trouwens bagger. Postcode 5* invoeren voordat ie 't pakt, de nr's 2 (voor het menu) meerdere malen indrukken.... etcetc

edit: wtf is Essent allemaal aan het doen?
Krijg net telefoontje van mams vanaf d'r werk... Niet alleen tv+internet ligt eruit daar, maar ook stroom ligt eraf, ook bij school ertegenover, dat is hier vlakbij trouwens.

Zou het met elkaar te maken kunnen hebben?

[ Voor 19% gewijzigd door Raven op 28-11-2008 15:17 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Pagina: 1 ... 6 ... 33 Laatste

Dit topic is gesloten.