Je hoeft Echt geen dure kabel aan te schaffen.
De gemiddelde kabel is ruim voldoende om het signaal foutloos door te geven.
Als er dannog problemen zijn, is er meer aan de hand.
Heb je internet van Ziggo?
Wat is dan de RX waarde?
Als die ook al laag is, is je inkomende signaal te zwak en kan dat je zwakke signaal verklaren.
Heb je zelf lopen hobbyen met splitters en slechte connectoren, kun je staande golven hebben gecreeerd die sommige signalen onderdrukken, wat verzwakking en daarbij blokkerig beeld veroorzaakt.
Gabliboeba schreef op donderdag 20 november 2008 @ 21:02:
Wat een ongelooflijk teringzooi bij Ziggo. Familie van mij zit al 3 weken zonder telefoon. Ze hebben er al wel 15 keer achteraan gebeld en ELKE KEER krijgen ze weer valse beloften van die triangeljosti's op de helpdesk. Het is een grof schandaal.
Wat is daar precies loos? Kun je er iets over uitwijden?
In onze omgeving is nu al meer dan twee week geen RTL 8 te ontvangen via digitale televisie. Niets hoor je erover.
Dan is destijds je decoder met een verkeerde regiocode aangemeld.
Dat heeft gewerkt tot men vanwege onderhoud óf een schade (het verhaal erachter ken ik niet) de routering heeft omgelegd.
Sommige Transportstreams krijg je dan niet binnen.
Zeker ook geen regionale zenders? 980 (omrop Fryslân) 981 (omroep Drenthe)
In welke regio woon je? Ik vermoed in oud @home gebied. Flevopolder of Meppel eo?
Ook hebben wij de laatste tijd problemen met de telefoon. Wegvallende verbinding, alleen kiestoon, ingesprektoon. Na een reset van de modem werkt het weer gewoon.
Is je modem goed aangesloten? Lijkt me wel, er vanuitgaande dat jullie dat wel gecontroleerd hebben, aangezien je hier ook post.
Maar zijn de connnectoren ook handvast+ aangedraaid. De oxidatie die Microscopisch dun gaat zitten in een connector is funest voor de retourfrequentie.
Het Resetten van ene modem doet hetzelfde als wat jij doet wanneer je een gesprek aangaat. Eerst praat je wat luider en wanneer het gesprek vordert, zwakt je stem af. Modem net zo.
Een herstart laat het modem op zijn hardst zenden en hij zwakt vervolgens af tot het normale nivo, waarbij de verbinding goed is. Als de storing echter terug komt, zal het modem niet snel genoeg reageren waardoor de modem onvoldoende sterk boven de storing uitkomt.
Onzin...
35,2 is een heel goed waarde!
De wijk waar Betrokkene woont is retouractief wat betekent het modem minder hard hoeft te zenden. De versterker versterkt dat signaal weer.
Als er iets in de kabel of bij je thuis verkeerd zit, zal het modem dit aan gaan passen door harder te zenden. Dit is niet goed, maar geeft je wel een beetje respijt.
Als de modem overigens erg zwak zendt. 26 of lager, zal het signaal niet sterk genoeg boven de stoorproducten uitkomen waardoor het verstoord bij Ziggo aankomt.
Inkomend Internetsignaal moet rond de 0 liggen.
Is het signaal erg zwak. -4 of lager, kun je dat aan je verbinding merken.
Bij -7 zou ik toch eens de kabels etc nalopen.
Zeker wanneer je TX ook nog eens hoog is...
Oja...
Had ik al gezegd dat ik Ziggo Storingsmonteur ben?
Kommarkommarkommar...