[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 33 Laatste
Acties:
  • 260.723 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebis
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 19 november 2008 @ 18:59:
[...]
Is niks mis mee, heb ik ook tussen 16:00 en 21:00, da's ook met KPN ADSL, je kan hierover klagen maar het helpt toch niet.
Zijn al die kindjes die lopen te msn'en en ondertussen 10 mp3 nummers en 2 videos leechen.
Tot voor kort had ik hier dus totaal geen last van, op elk moment van de dag kon ik, zeker via Usenet, gewoon de maximale snelheid halen. Sinds ze bezig zijn met de snelheidsverhoging is het echt een stuk slechter geworden.

Vanochtend via Usenet heb ik een dvd met een gemiddelde snelheid van 2400 Kb/s gedownload en na 12.00 uur 's middags zakt het helemaal in en ben ik blij met 400 Kb/s. Pas na middernacht zit de snelheid er weer een beetje in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
Is het mogelijk om een Arris modem uit te lezen?
Ik heb geen problemen ofzo, maar zie veel mensen met die logjes en wil nu zelf ook wel eens kijken :9.
En kun je erook op komen met een router erachter?

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 18:14

alienfruit

the alien you never expected

Tjonguh, de uploadsnelheid bij Ziggo is weer belabberd hoor. Ik haal weer 60kb/s terwijl ik gewoon Z3 heb :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:03

job

Verwijderd schreef op woensdag 19 november 2008 @ 18:59:
Oh jawel, het modem kan spikkels en strepen genereren, maar dit is op te lossen met een HP40 filter, ofwel alles <40Mhz wegfilteren.
Trucje wat ik vaak gebruikte als ik deze storing tegen kwam.
Leuk, selectief quoten. Anders lees je de zin erna ook even.

Jij weet net zo goed als ik dat alleen het loskoppelen van modem er niet voor kan zorgen dat je tv geen signaal meer hebt. Dus waarschijnlijk een gevalletje verkeerd aangesloten.
Strepen of stippen in je beeld zijn storingen van een hele andere orde.. en ook die zullen niet verschijnen als je je modem loskoppelt. Strepen of stippen zouden met een goed werkende splitter (die ziggo je gewoon erbij levert) niet voor mogen komen. Bij dat soort problemen krijg je gewoon een nieuw splitter van @home.
KiPKaKDutcH schreef op woensdag 19 november 2008 @ 20:16:
Is het mogelijk om een Arris modem uit te lezen?
Ik heb geen problemen ofzo, maar zie veel mensen met die logjes en wil nu zelf ook wel eens kijken :9.
En kun je erook op komen met een router erachter?
Met een router ertussen wordt lastig, aangezien je het modem dan niet rechtstreeks kan benaderen.
Daarnaast heb je ook met het arris modem het probleem dat je er alleen in kan kijken als het ding offline is.

Dus de truc is: rechtstreeks met utp aansluiten op je pc/laptop. pc/laptop een ip in de 192.168.100.x range geven. coax kabel loshalen. Met je browser naar 192.168.100.1. En dan kan je terwijl je de coax er weer aanhangt dmv F5 de voortgang van het online komen volgen. Als je geluk hebt kan je bijna alle gegevens uitlezen, want als het modem online is heb je geen toegang meer.

[ Voor 37% gewijzigd door job op 19-11-2008 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 08:32
Mopperman schreef op woensdag 19 november 2008 @ 18:31:
[...]

voorheen was ziggo z3 12 mbit, dat is sinds enkele dagen nog maar 15, dus denk dat je ff gedult moet hebben tot ze in jou regio de upgrade echt hebben uitgevoerd... O-)
Daar doelde ik niet echt op;). 12Mbit betekent theoretisch 1,5MB/s. Ik haal dit dus niet.
Betekent dit dat ik dit niet kan halen(met afstand oid te maken) of dat ik het niet kan halen omdat het te druk is oid? Mijn vraag is dus eigenlijk, kom ik ooit hoger dan 1200kb/s of zal dat niet gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
job schreef op woensdag 19 november 2008 @ 21:00:
...
Met een router ertussen wordt lastig, aangezien je het modem dan niet rechtstreeks kan benaderen.
Daarnaast heb je ook met het arris modem het probleem dat je er alleen in kan kijken als het ding offline is.

Dus de truc is: rechtstreeks met utp aansluiten op je pc/laptop. pc/laptop een ip in de 192.168.100.x range geven. coax kabel loshalen. Met je browser naar 192.168.100.1. En dan kan je terwijl je de coax er weer aanhangt dmv F5 de voortgang van het online komen volgen. Als je geluk hebt kan je bijna alle gegevens uitlezen, want als het modem online is heb je geen toegang meer.
Op de een of andere manier heb ik de laatste tijd dat ik de statuspagina altijd kan uitlezen (ook nu bijvoorbeeld) :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Octopuz908
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-09 19:07
begintmeta schreef op woensdag 19 november 2008 @ 21:19:
[...]

Op de een of andere manier heb ik de laatste tijd dat ik de statuspagina altijd kan uitlezen (ook nu bijvoorbeeld) :?
Klopt, je modem routeert dat IP-adres gewoon naar zichzelf.

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 20:11
Eindelijk weer een signaal op mijn tweede smartcard :9 Ik zal al sinds maandag 27 oktober met de e19 melding. Ik had mijn 2e kaart natuurlijk wel gewoon keurig op tijd "verlengd". Na 4 keer bellen eindelijk een vriendelijke vrouw aan de lijn die er voor zorgde dat ik binnen 4 uur weer tv kon kijken _/-\o_ Wat die andere medewerkers gedaan hebben is mij een raadsel.. :?

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:47

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Na het bericht van een snelheidverhoging in december maar even mijn modem gereset...
Snelheid is wel omhoog gegaan maar niet voldoende :(

Alles in één Plus:
Oude situatie: 512 Kb/s download / 128 Kb/s Upload

Nieuw situatie: 640 Kb/s download / 128 Kb/s Upload

Volgens mij had ik allang 1000 Kb/s download moeten halen O-)
Maarjah ik wacht de maand december nog eventjes af...

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 08:33

Meneer iCy

swarma

dreameater schreef op donderdag 20 november 2008 @ 10:13:
Na het bericht van een snelheidverhoging in december maar even mijn modem gereset...
Snelheid is wel omhoog gegaan maar niet voldoende :(

Alles in één Plus:
Oude situatie: 512 Kb/s download / 128 Kb/s Upload

Nieuw situatie: 640 Kb/s download / 128 Kb/s Upload

Volgens mij had ik allang 1000 Kb/s download moeten halen O-)
Maarjah ik wacht de maand december nog eventjes af...
Mijn All in One 2 zou je zelfs 1200-1300 moeten halen ;-)
Hardware Version 1.1

Receive Power Level -7.1 dBmV

Transmit Power Level 35.2 dBmV

Cable Modem Status Operational

Vendor Scientific Atlanta - A Cisco Company

Boot Revision 2.1.6lR7
Zijn mijn waardes nou ruk of goed?

[ Voor 18% gewijzigd door Meneer iCy op 20-11-2008 10:41 ]

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:33

The Third Man

The Third Jellyfish

iCy schreef op donderdag 20 november 2008 @ 10:37:
[...]

Prima, volgens mij hoort ontvangen tussen -5 en 5 te liggen maar dan wil -7 zeggen dat het zelfs iets te sterk is :P Merk je als het goed is niks van.

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Lekkere Kwal schreef op donderdag 20 november 2008 @ 10:52:
[...]
Prima, volgens mij hoort ontvangen tussen -5 en 5 te liggen maar dan wil -7 zeggen dat het zelfs iets te sterk is :P Merk je als het goed is niks van.
Oke, dan heeft mevrouw telefonische ziggo medewerkster er geen verstand van.

Belde dat me nummerweergave niet meer werkte, ook niet me me backup telefoon. Die vertelde dat de waardes verkeerd zijn en moest de aansluiting overnieuw aansluiten met een pakketje wat me toegestuurd word, maar het leuke is ik heb die al 1,5 maand geleden vervangen omdat ze nu "ClickOn" splitters hebben in plaats van losse en die heb ik toen al aangevraagd.

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 13:48

Bergie

Lekker belangrijk...

Afgelopen zaterdag een alles-in-1 pakket gehaald bij de Scheer&Foppen en gisteravond al een uur met de helpdesk gebeld :P Begint goed dus.

Ik was eigenlijk alleen benieuwd of ik de activatiecode voor het modem telefonisch kon krijgen aangezien mijn adsl signaal ondertussen weg is. Medewerker 1 kon me daar niet mee helpen dus verbond me door; 15 minuten wachtmuziek luisteren. Medewerker 2 kon me wel een activatiecode geven maar die gaf direct een foutmelding. Op naar medewerker 3, weer 15 minuten wachtmuziekjes luisteren :P Die snapte niet hoe medewerker 2 aan die activatiecode kwam want die kon hij nergens terugvinden. Maar mijn order stond pas sinds 18-11 in het systeem dus ik was eigenlijk gewoon te vroeg met zeuren :P Die activatiepagina had ik in principe ook nog niet eens mogen krijgen; hoe dat kwam wist hij ook niet.

Naja, ik wacht nog wel ff af dus :)

@iCy: 'me' is geen bezittelijk voornaamwoord!

Yamaha MT-09

Verwijderd

Hardware Version 1.1

Als 35.2 daadwerkelijk voor je upstream powerlevel is, dan is dat ruk inderdaad, maar misschien dat je het hele overzicht eens kan posten, ferquenties, SNR etc.

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:01
Mijn moeder vertelde me net dat ze vanmiddag contact had gehad met Ziggo, voorheen zaten wij bij Wanadoo.

We hadden daar het één na duurste internetabbo, nu is mijn mams over gestapt naar Ziggo alles in één en die man wist mij te vertellen dat internet nu 20MB zou worden..

Enig idee hoelang het duurt voordat zoiets verwerkt is in het systeem?

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Verwijderd

Zou het niet handig zijn iets in de startpost te zetten over goede/slechte waardes?
Ik heb nu nog steeds klote beeld op mijn 40 inch full hd tv, met een net aangeschafte godl plated scart kabel en dure dikke coax, 20% ontvangst op mijn humax decoder.
Echt, fasion channel is gewoon opgebouwd uit blokjes, heb gisteren nog bij iemand anders gekeken, maar dat was een gewone tv, zag er beter uit als bij mij.
Moet ik essent bellen? Zijn daar kosten aan verbonden?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 november 2008 @ 19:57:
Zou het niet handig zijn iets in de startpost te zetten over goede/slechte waardes?
Ik heb nu nog steeds klote beeld op mijn 40 inch full hd tv, met een net aangeschafte godl plated scart kabel en dure dikke coax, 20% ontvangst op mijn humax decoder.
Echt, fasion channel is gewoon opgebouwd uit blokjes, heb gisteren nog bij iemand anders gekeken, maar dat was een gewone tv, zag er beter uit als bij mij.
Nou ik zou Ziggo bellen, Essent doet hier niet veel mee :)
Als de hoofdaansluiting niet deugt dan wordt dit meestal kosteloos ontvangen, storingen van buitenaf zoals een versterker probleem is natuurlijk voor Ziggo, constateert men echter dat het toch ergens in je huisaansluiting zit dan kun je voorrijtarief en arbeidsuren verwachten.

Heb je al eens bij je buren gekeken hoe het daar is ?
En heb je rechtstreeks vanuit de hoofdaansluiting een kabel naar de ontvanger geprobeerd (tenzij je kabel niet direct er naartoe loopt, dus versterker/verdelers er tussen/andere aansluitdoosjes in de woonkamer anders dan de hoofdaansluiting) ?
Dat zou ik eerst doen voordat je belt ;)

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:54
Onvangst hoort zoń 18 a 22% te zijn is mij verteld heb ik ook hier. Kwaliteit is gewoon 100% Heb een Humax 9200C

Ik ervaar trouwens een snelheidsdaling haalde dik de 2MB/s nu nog maar 0,8MB/s download. Upload is wle flink hoger gegaan. Bijnna verdubbelt

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:53
Wat een ongelooflijk teringzooi bij Ziggo. Familie van mij zit al 3 weken zonder telefoon. Ze hebben er al wel 15 keer achteraan gebeld en ELKE KEER krijgen ze weer valse beloften van die triangeljosti's op de helpdesk. Het is een grof schandaal.

Ook wij hebben twee maand geleden herhaaldelijk aangetekende brieven gestuurd voor een schadevergoeding omdat ook wij 4 weken zonder internet en telefoon hebben gezeten. Nog steeds niet van gehoord. Schandalig

In onze omgeving is nu al meer dan twee week geen RTL 8 te ontvangen via digitale televisie. Niets hoor je erover.

Ook hebben wij de laatste tijd problemen met de telefoon. Wegvallende verbinding, alleen kiestoon, ingesprektoon. Na een reset van de modem werkt het weer gewoon.

De regering mag zo langzamerhand wel eens op gaan treden en Ziggo een flinke boete geven voor deze wanpraktijken.

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik krijg ook een paar kabels toegestuurd (komen morgen aan als het goed is, vorige vrijdag had ik storing gemeld). Ik verwacht er niet veel van, maar ik ben benieuwd, ik denk eigenlijk dat een monteur nodig is...waardes De helpdesk niet. Hier in huis was tussen werkend en niet-werkend niets veranderd. Maar het is best vervelend (en raar): >4000kb down en <25kb up (en best vaak 0 up) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeroxtaxi
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-10-2024
ff een vraagje. Als je downoadlimiet is bereikt, val je dan terug in download en upload snelheid?

ik heb sinds kort basis-al-in-1 pakket (omdat in februari we overstappen naar glasvezel, maar dit terzijde)
de download snelheid varieerde van 800 kb/s tussen 1000 kb/s. Voor ik het wist zat ik al aan het download limiet en heb toen een externe nieuwsserver abbo genomen. De snelheid bedroeg toen nog maar DN 128 kb/s UP 17 kb/s (dit geeft speedtest ook aan). Dit is normaal gesproken de uploadsnelheid. Hoe kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-07 12:02

Ccc

Nee je download snelheid valt niet terug als je je download limiet van de nieuws server hebt bereikt.

De download snelheid van alles in in basis is download: 1 Mbit/s. Omgerekend is dat zo'n 125 kbytes/s. Dus je haalt een goede snelheid lijkt me?

[ Voor 26% gewijzigd door Ccc op 21-11-2008 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Verwijderd schreef op donderdag 20 november 2008 @ 17:29:
[...]

Als 35.2 daadwerkelijk voor je upstream powerlevel is, dan is dat ruk inderdaad, maar misschien dat je het hele overzicht eens kan posten, ferquenties, SNR etc.
Dit is de versterking van het uitgaande signaal, dus hoe lager hoe beter. Eigenlijk zou dit tussen de 40 en 55 horen te liggen, maar wellicht zit hij op een te sterke aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:31
aeroxtaxi schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 08:59:
ff een vraagje. Als je downoadlimiet is bereikt, val je dan terug in download en upload snelheid?
Als je je downloadlimiet van de nieuwsserver bereikt hebt dan kun je niet meer up/downloaden van de nieuwsserver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Lekkere Kwal schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 09:41:
[...]
Dit is de versterking van het uitgaande signaal, dus hoe lager hoe beter. Eigenlijk zou dit tussen de 40 en 55 horen te liggen, maar wellicht zit hij op een te sterke aansluiting.
Te sterk? Ik heb er geen versterker tussen zitten dus dat betekend dat ik juist een "perfecte" situatie heb?
[...]

Ik kan daar niet bij als ik verbinding heb met Ziggo, krijg dan de melding feature not enabled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier in 7941 is de snelheidsverhoging er door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
Ik ga straks nog maar een keer de modem resetten, ik wacht nu op mijn 20mbit verbinding, gisteren zou alles overgezet zijn naar het snelste ziggo alles in 1 pakket.

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 10:14
Verwijderd schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 11:53:
Hier in 7941 is de snelheidsverhoging er door.
Hier in Maastricht ook.
Ik haal de 100MB file @ http://speedtest.exsilia.net/ met gemiddeld 2,3 MB/sec binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migeye
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-09 20:06
Misschien een domme vraag (ziggo kon het me niet exact vertellen)

De aanbieding "harddisk recorder en betaal slechts € 229 (normaal € 428,95)." is dat een HD HDD recorder of een gewonde digitale PVR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

iCy schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 10:55:
[...]

Te sterk? Ik heb er geen versterker tussen zitten dus dat betekend dat ik juist een "perfecte" situatie heb?
Jij hebt er geen versterker tussen zitten, maar in jouw wijk staat ergens wel een versterker en die heeft een hoop uitgangen van 'mild versterkt' naar 'zwaar 'versterkt'. Als jouw huis op een te sterke aansluiting zit krijg je een sterker signaal dan je hoort te krijgen (eigenlijk energieverspilling) maar dat is minder erg dan een te zwak signaal natuurlijk. Perfect zou ik het niet noemen want dan zou je rond de 50dbmV uit en 0dbmV in moeten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeroxtaxi
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-10-2024
Ccc schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 09:09:
Nee je download snelheid valt niet terug als je je download limiet van de nieuws server hebt bereikt.

De download snelheid van alles in in basis is download: 1 Mbit/s. Omgerekend is dat zo'n 125 kbytes/s. Dus je haalt een goede snelheid lijkt me?
owja, 1000 Kbps is dus geen 1000 KBps, maar 128 KBps. klopt dit?
Met deze snelheden ben je 10 jaar terug de tijd. film downloaden duurt nu weer 2 dagen |:( 8)7

ondertussen weer een nieuwe aanvraag ingediend voor een abbo omhoog. 't is zo geen doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tije
  • Laatst online: 30-08 09:04
Ik ben op dit moment aan het uitzoeken of het voor mijn ouders verstandig is om over te stappen naar Ziggo.
Op dit moment hebben ze:
- ISDN 2 bij KPN
- Lite internet bij Xs4all
- Digitale televisie van Ziggo, met 5 pakketten.

De totale kosten zijn zo'n €150 p. maand, waardoor het mij verstandiger lijkt om over te stappen naar Ziggo. Dit heeft er onder andere mee te maken dat ze sneller internet willen, maar via ADSL is dat niet mogelijk.

Er is een alarmcentrale in huis met een alarmlijn, deze moet behouden worden. Het is wellicht mogelijk deze aan te sluiten via Ziggo, of anders wordt er een pstn lijn aangevraagd.

Er is nu een isdn centrale aanwezig om tegelijk te kunnen bellen of gebeld te kunnen worden. Dit willen ze graag behouden.
Is het met Ziggo mogelijk om dit principe te houden met 2 telefoonnummers? Als er dus gebeld wordt met het hoofdnummer en een 2e persoon probeert ons hierop te bereiken, dan kan deze ook beantwoord worden?

Is het al met al verstandig om over te stappen naar Ziggo, met de diensten die ik vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tije schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 15:56:
Er is nu een isdn centrale aanwezig om tegelijk te kunnen bellen of gebeld te kunnen worden. Dit willen ze graag behouden.
Is het met Ziggo mogelijk om dit principe te houden met 2 telefoonnummers? Als er dus gebeld wordt met het hoofdnummer en een 2e persoon probeert ons hierop te bereiken, dan kan deze ook beantwoord worden?
Je kunt 2 lijnen aanvragen bij Ziggo, je krijgt dan 2 telefoons op 1 modem (er zitten 2 telefonie poorten op het modem), maar zo ver ik weet kun je geen 2 gesprekken tegelijkertijd aannemen op 1 telefoonnummer. Je krijgt volgens mij 2 aparte telefoonnummers.

Het beste kun je Ziggo hierover benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc

Ccc

Het kan zijn dat je alarmlijn niet werkt. En als die alarmlijn niet werkt heb je pech want dat wordt niet ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanL
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 22:08
Verwijderd schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 16:35:
[...]

Je kunt 2 lijnen aanvragen bij Ziggo, je krijgt dan 2 telefoons op 1 modem (er zitten 2 telefonie poorten op het modem), maar zo ver ik weet kun je geen 2 gesprekken tegelijkertijd aannemen op 1 telefoonnummer. Je krijgt volgens mij 2 aparte telefoonnummers.

Het beste kun je Ziggo hierover benaderen.
Je kan 3 way calling aan laten zetten. Als iemand belt als je in gesprek bent, druk je op een knop dan voeg je de andere toe, maar apart beantwoorden gaat niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantomaz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-05 20:55
Je hoeft Echt geen dure kabel aan te schaffen.
De gemiddelde kabel is ruim voldoende om het signaal foutloos door te geven.
Als er dannog problemen zijn, is er meer aan de hand.
Heb je internet van Ziggo?
Wat is dan de RX waarde?
Als die ook al laag is, is je inkomende signaal te zwak en kan dat je zwakke signaal verklaren.
Heb je zelf lopen hobbyen met splitters en slechte connectoren, kun je staande golven hebben gecreeerd die sommige signalen onderdrukken, wat verzwakking en daarbij blokkerig beeld veroorzaakt.
Gabliboeba schreef op donderdag 20 november 2008 @ 21:02:
Wat een ongelooflijk teringzooi bij Ziggo. Familie van mij zit al 3 weken zonder telefoon. Ze hebben er al wel 15 keer achteraan gebeld en ELKE KEER krijgen ze weer valse beloften van die triangeljosti's op de helpdesk. Het is een grof schandaal.
Wat is daar precies loos? Kun je er iets over uitwijden?
In onze omgeving is nu al meer dan twee week geen RTL 8 te ontvangen via digitale televisie. Niets hoor je erover.
Dan is destijds je decoder met een verkeerde regiocode aangemeld.
Dat heeft gewerkt tot men vanwege onderhoud óf een schade (het verhaal erachter ken ik niet) de routering heeft omgelegd.
Sommige Transportstreams krijg je dan niet binnen.
Zeker ook geen regionale zenders? 980 (omrop Fryslân) 981 (omroep Drenthe)
In welke regio woon je? Ik vermoed in oud @home gebied. Flevopolder of Meppel eo?
Ook hebben wij de laatste tijd problemen met de telefoon. Wegvallende verbinding, alleen kiestoon, ingesprektoon. Na een reset van de modem werkt het weer gewoon.
Is je modem goed aangesloten? Lijkt me wel, er vanuitgaande dat jullie dat wel gecontroleerd hebben, aangezien je hier ook post.
Maar zijn de connnectoren ook handvast+ aangedraaid. De oxidatie die Microscopisch dun gaat zitten in een connector is funest voor de retourfrequentie.
Het Resetten van ene modem doet hetzelfde als wat jij doet wanneer je een gesprek aangaat. Eerst praat je wat luider en wanneer het gesprek vordert, zwakt je stem af. Modem net zo.
Een herstart laat het modem op zijn hardst zenden en hij zwakt vervolgens af tot het normale nivo, waarbij de verbinding goed is. Als de storing echter terug komt, zal het modem niet snel genoeg reageren waardoor de modem onvoldoende sterk boven de storing uitkomt.
Onzin...
35,2 is een heel goed waarde!
De wijk waar Betrokkene woont is retouractief wat betekent het modem minder hard hoeft te zenden. De versterker versterkt dat signaal weer.
Als er iets in de kabel of bij je thuis verkeerd zit, zal het modem dit aan gaan passen door harder te zenden. Dit is niet goed, maar geeft je wel een beetje respijt.
Als de modem overigens erg zwak zendt. 26 of lager, zal het signaal niet sterk genoeg boven de stoorproducten uitkomen waardoor het verstoord bij Ziggo aankomt.

Inkomend Internetsignaal moet rond de 0 liggen.
Is het signaal erg zwak. -4 of lager, kun je dat aan je verbinding merken.
Bij -7 zou ik toch eens de kabels etc nalopen.
Zeker wanneer je TX ook nog eens hoog is...

Oja...
Had ik al gezegd dat ik Ziggo Storingsmonteur ben? :*)
Kommarkommarkommar... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Mogelijk krijg ik morgen nieuwe kabel, ze zijn vandaag helaas nog niet aangekomen (had vorige week donderdag van de helpdesk gehoord dat ze nieuwe kabels zouden opsturen. Helaas nog steeds geen goede verbinding... Wat kun je van mijn waarden zeggen? Zo kan ik misschien de helpdesk wat meer 'weerwoord' bieden of hier nog wat nakijken. Hier in huis ben ik de kabels al nagelopen.
Forward Path:
Signal Acquired at 340.000 MHz
SNR: 37.5 dB
Received Signal Strength: -11.1 dBmV
Micro-Reflections: 25 dBc
Modulation: 256 QAM

Return Path:
Connection: Acquired
Frequency: 22 MHz
Power Level: 36.2 dBmV
Channel ID: 4
Modulation: 16 QAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantomaz
Lekkere Kwal schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 14:26:
Jij hebt er geen versterker tussen zitten, maar in jouw wijk staat ergens wel een versterker en die heeft een hoop uitgangen van 'mild versterkt' naar 'zwaar 'versterkt'. Als jouw huis op een te sterke aansluiting zit krijg je een sterker signaal dan je hoort te krijgen (eigenlijk energieverspilling) maar dat is minder erg dan een te zwak signaal natuurlijk. Perfect zou ik het niet noemen want dan zou je rond de 50dbmV uit en 0dbmV in moeten krijgen.
Onzin. Er zitten maar 2 uitgangen op een versterker. Die worden verdeeld over een x aantal Multitaps. Max 12 huisaansluitingen per Multitap.
Omdat niet alle huizen even ver van de versterker afstaan, heeft elke tap op de multitap zijn eigen demping.
Hoe verder je van de versterker af woont, deste sterker je signaal moet zijn. Omdat de lengte kabel het signaal verzwakt, zodat iedereen bij benadering evenveel signaal krijgt.

Energieverspilling heb je niet, want elke versterker verbruikt evenveel stroom. De versterking is ook standaard en niet aan te passen. De verzwakking van het ingangssignaal is echter aan te passen waardoor er een ingeregelde waarde op de uitgang komt te staan.
Alles volgens de regeltjes en concepten :)

50dBmV is veeel te hard. Dat komt nog niet eens uit een versterker in de straat!
Dat is 110dBuV!! Als je niet weet waar je over praat, kun je je maar beter stil houden, LK.

Je signaal in de woning moet -wanneer de kabel in de woonkamer binnekomt- 60dBuV zijn.
Komt het in de meterkast binnen, niet zwakker dan 61,5dBuV.
Sterker dan 77dBuV is funest voor de goede werking van de TV en zijn beeld.
Gemiddeld zit het zo'n beetje rond de 65 tot 68 meestal.
In nieuwbouwwoningen ligt dat hoger, waardoor mensen nogal eens een splitter kunnen plaatsten zodat ze op meer plekken nog steeds voldoende signaal over houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantomaz
begintmeta schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 19:54:
Mogelijk krijg ik morgen nieuwe kabel, ze zijn vandaag helaas nog niet aangekomen (had vorige week donderdag van de helpdesk gehoord dat ze nieuwe kabels zouden opsturen. Helaas nog steeds geen goede verbinding... Wat kun je van mijn waarden zeggen? Zo kan ik misschien de helpdesk wat meer 'weerwoord' bieden of hier nog wat nakijken. Hier in huis ben ik de kabels al nagelopen.
Heb jij splitters op je inkomende signaal zitten, vóór je internetaftakking?
Je inkomende signaal is te zwak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Geen splitters (voor zover ik weet), configuratie is als in deze post beschreven. Ik heb al eens eerder problemen gehad, toen is iets in een verdeelpunt gedaan afaik. Soms denk ik dat er een bepaalde invloed van regen is, maar zou dat niet hard kunnen maken. Gewoon browsen is trouwens niet echt een probleem (soms router uit en aanzetten), maar grotere post-opdrachten/uploads/cvs/rsync-zaken krijgen vrijwel altijd timeouts)

[ Voor 98% gewijzigd door begintmeta op 21-11-2008 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vroeger kon ik bij Wanadoo en Orange altijd proxy.wanadoo.nl poort 8080 gebruiken. Wat is de proxy server van ziggo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantomaz
Begintmeta, heb je dan ook al foto's van je installatie?
Als het weersafhankelijk is, zou het een ingewaterde kabel kunnen zijn.

Waar woon je ongeveer?
Provincie? of in de buurt van welke stad?

Proxy kun je ook wel uit zetten.
Ik ben nniet een computerman, maar weet wel dat dat toch een server is vanwaaraf je internet op kunt?
Ik heb er geen een en kom ook hier uit toch? :P

[ Voor 32% gewijzigd door Fantomaz op 21-11-2008 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Fantomaz schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 20:14:
Begintmeta, heb je dan ook al foto's van je installatie?
Als het weersafhankelijk is, zou het een ingewaterde kabel kunnen zijn.
Nee, geen foto's. Of het echt weersafhankelijk is kan ik niet keihard zeggen, beetje subjectieve indruk.
Waar woon je ongeveer?
Provincie? of in de buurt van welke stad?
Zuid-Limburg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantomaz
Hmm Zuidlimburg...

Probeer toch een monteur te ritselen.
Als ik het zo bekijk, zou ik als eerste de kabel controleren als ik jou als klant zou hebben.
Ik ben servicemonteur in voormalig @home Noord gebied.
Ik Limburg heb ik geen contacten zitten, sorry...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Echt een topsignaal heb ik afaik nooit gehad hier. Op zich is het wel een wat oudere woning in een voormalig fabriekspand, dus hoe goed het allemaal is aangelegd weet ik niet. Maar goed, er komt wel gewoon een groene kabel binnen in het philips-kastje (waar dan weer direct de splitter in zit...). Vind het jammer dat het opsturen vanwat kabeltjes&een splitter >1week moet duren, waarna ik vermoedelijk weer mag wachten op een monteur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 20:12:
Vroeger kon ik bij Wanadoo en Orange altijd proxy.wanadoo.nl poort 8080 gebruiken. Wat is de proxy server van ziggo?
Ziggo heeft geen proxy server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 16:24

Amiet01

Master_A

Vandaag na bijna drie maanden hel bij Alice toch een Ziggo pakket genomen. Alles in 1 plus is het geworden en er komt 3 december een monteur langs. Ik wilde graag de Humax HD decoder, maar die leveren ze niet meer (alleen de Samsung nog). Nou heb ik gewoon de gratis SD ontvanger dan maar genomen en ga ik hem gewoon proberen te verkopen. Iemand interesse misschien :p? Anyway nu maar afwachten of het met Ziggo wel goed gaat.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantomaz
begintmeta schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 22:06:
Echt een topsignaal heb ik afaik nooit gehad hier. Op zich is het wel een wat oudere woning in een voormalig fabriekspand, dus hoe goed het allemaal is aangelegd weet ik niet. Maar goed, er komt wel gewoon een groene kabel binnen in het philips-kastje (waar dan weer direct de splitter in zit...). Vind het jammer dat het opsturen vanwat kabeltjes&een splitter >1week moet duren, waarna ik vermoedelijk weer mag wachten op een monteur.
En het stomme is...
Het ligt bijna nooit aan de splitters!!
Het versturen van die verhuis- en doe-het-zelf-pakketten is een nodeloos lapmiddel.
Wanneer ik bij een klant kom die ook al een paar keer zo'n doos heeft gekregen, neem ik het mee voor mijn eigen voorraad.
Ik heb in mijn cariere nog maar 2x of zo meegemaakt dat die splitter (ETU-02) kapot is.
De WCD (TRAS1000) wel wat vaker, maar dan ook vaak door bliksem en dergelijke.
Die kabeltjes tussen modem en ETU wil nog wel eens een beetje uitrekken waardoor de kern geen contact meer maakt. Maar dan heb je helemaal niets meer en niet een wel/niet verbinding.
Die wel/geen verbindng komen vaker door onvoldoende aangedraaide F-connectoren óf uit de kabel buiten.
Bij correct geinstalleerde modems! (hoewel losse connectoren daar eigenlijk niet bij "correct geinstalleerd" hoort)

Veel voorkomende fouten binnenshuis:
  1. Modem + ETU niet direct op de orignele CAI aangesloten.
    Onder te verdelen in:
    • Lange coax van de klant met modem bij de PC
    • Modem ergens in de woning terwijl de kabel in de meterkast binnenkomt en daar vertakt is in x aantal kabels
  2. Eigen verlengde kabels waarbij de originele kabel is verlengt naar een gewenst punt waar men de TRAS1000 heeft gemonteerd. De koppeling en vaak ook de kabel zijn niet toereikend voor een snelle internetverbinding.
  3. Verdelers (zogenaamde "splitters") op de TRAS1000 vóór het signaal de ETU ingaat.
  4. Het niet gebruiken van de ETU. Modem via een splitter aangesloten. Model verstoord dan TV beeld en slechte TV bekabeling zocht voor "staande golven" die het hele signaalspectrum qua sterkte volledig onvoorspelbaar maken.
  5. Versterkers of (andere) retourblokkerende apparatuur vóór het modem waardoor het modem zijn retoursignaal niet kwijt kan
Veel voorkomende fouten buitenshuis:
  1. Kabel door vocht gaan oxideren. Daardoor wordt het signaal verzwakt. Onvoorspelbare gedragingen van het signaal. Komt zo nu en dan voor. Meestal wordt dan een groot stuk vervangen. Soms zelfs de hele kabel.
  2. Breuk in de kabel door graaf werkzaamheden. Direct merkbaar omdat er dan ook geen TV is.
    Komt zo nu en dan voor. De kabel wordt dan kundig hersteld
  3. Oude las in de kabel. Wanneer deze lek is, kan er vocht in de kabel lopen met zeer uiteenlopende storingen. Schaduwbeelden op de TV, staande golven, verzwakking van de retourfrequentie, etc, etc...
    Komt niet vaak voor, maar de effecten zijn groot.
  4. "Kabelkruising" nr 8 moet worden afgesloten maar vanwege een verwisseling van de nummers wordt nr 10 bv afgesloten. Er is in dat geval geen signaal meer. Dit komt soms voor.
  5. Verkeerd ingeregelde versterker. Komt nagenoeg nooit voor
  6. oxidatie in de bekabeling in de versterkerkast. Wordt preventief op gecontroleerd en mag niet voorkomen.
  7. Uitval van de (retour-) versterker. Wanneer de hele versterker uitvalt is er geen signaal meer. Valt alleen de retourversterker uit, moet alle kracht om het signaal te versturen door de modem geleverd worden die dan vol gas staat te zenden. Komt een enkele keer voor.
Bovengenoemde 3 laatste storingsoorzaken hebben meteen inpact op alle gebruikers in die kast. Daardoor wordt het vaak snel opgemerkt en opgepakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Receive Power Level
-6.7 dBmV

Transmit Power Level
32.2 dBmV

upload snelheid kan niet hoger als 35, anders valt internet eruit.....
heb wel 700kB down, met het oude 30 euro @home abbo.....
Wat kan er nou fout zitten met een kabel van 1 meter? die 20% op mijn humax (9200c) is niet genoeg voor een goed beeld.
Ik ga maandag even bellen met ziggo, kan ik ook op zaterdag bellen? Wanneer word er binnen 1 minuut opgenomen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 18:29
Verwijderd schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 08:40:
Sinds gisteren ook in 3552 (Utrecht) snelheids verhoging gekregen met het Alles-in-1 Extra abonnement.
Ben van 16 Mbit naar 20 Mbit gegaan.
Hier in Zoetermeer ook. Wist niet eens dat er een snelheidsverhoging was tot ik mijn download snelheid zag van rond de 2350 kbit/s. Een blik op Ziggo.nl leerde mij dat er een snelheidsverhoging aan zat te komen.

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantomaz
Verwijderd schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 03:12:
Receive Power Level
-6.7 dBmV

Transmit Power Level
32.2 dBmV

Wat kan er nou fout zitten met een kabel van 1 meter? die 20% op mijn humax (9200c) is niet genoeg voor een goed beeld.
Ik ga maandag even bellen met ziggo, kan ik ook op zaterdag bellen? Wanneer word er binnen 1 minuut opgenomen? :P
Volgens mij kun je wel op Zaterdag bellen...
Ik word -wanneer ik pieperdienst heb- regelmatig opgetrommeld op Zaterdag wanneer er een versterker is uitgeklapt en een hele straat zonder TV zit. Mensen bellen daar wel over.
Bellen kan altijd, maar de -ogenschijnlijk- individuele storing wordt alleen opgepakt tijdens "kantoortijden"

Het punt is ook niet de kabel van 1 meter inderdaad, maar de kabel die ervóór ligt.
Die percentages die een decoder aangeeft vind ik echt fnuikend.
Alsof er dure meetapparatuur in zo'n relatief goedkope decoder gebouwd zou zijn...
En wat is het minimum in dBuV's wanneer de decoder 100% aangeeft??
En wat moet de decoder binnenkrijgen om überhaubt iets op de balk zichtbaar te maken?
Wat meet dat ding? Misschien de Data over de kabel? En hoe verhoudt de datastroom zich met de signaalsterkte? En wat heeft de decoder nodig aan "signaalsterkte" in procenten omstabiel te werken?
Decibellen verhouden zich heel anders dan procenten en een signaal van 3dB zwakker is een halvering van 50%... Dus theoretisch moet ik het signaal met 3dB versterken om op 100% te komen.
Dus zou een decoder bv bij een abonnee met 63dBuV op de doos bv 25% aangeven, en twee huizen verder bij bijvoorbeeld een contacdoos met 69dBuV op de doos 100%??
Allemaal onduidelijke factoren...
Die meter had er nóóit ingemoeten. Bullcrap...

@Giulio,
Ik denk ook dat er meer bij jou aan de hand is...
Er vanuitgaande dat je alles volgens de norm hebt aangesloten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit in het poscode gebied 9700 en m'n half jaar geleden omzetting naar een alles in 1 pakket is begin november ingegaan. Tot eergister had ik nog mijn oude snelheden voor internet 4000/1000. Speedtest.net gaf meestal iets van 4200/900 aan. Eergister de stoute schoenen aangedaan: modem uit, even wachten, modem aan. Beetje teleurgesteld: speedtest geeft nu aan 4500/1400, ofwel de upload is ok, download nog heel ver weg van de beloofde 8000.
Echter, als ik iets van een binairy newsgroup download gaat dat wel met 1200 kb/s! wat volgens mij een download snelheid van 10.000 betekent, de snelheid die er zal zijn na de snelheidsverhoging van begin december...

Snapt iemand dit? Speedtest.net geeft een download snelheid van 4500 kbit/s aan, een echte download gaat vrolijk richting 10.000 kbit/s. Wat me wel opvalt is dat ik download via 4 lijntjes en als ik het beperk tot 1 lijntje de download snelhied niet boven de 500 kb/s uit komt. En die 10.000 lijkt echt te kloppen, ik heb nog nooit zo snel een 4,5 GB binnengekregen als momenteel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fantomaz schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 19:40:
Oja...
Had ik al gezegd dat ik Ziggo Storingsmonteur ben? :*)
Kommarkommarkommar... ;)
Ik heb het verkeerd gelezen, excuus, staat inderdaad dBmv ipv dBuv , maar ik heb even terug gebladerd en ik zag het :)

Maar toch:
[...]

Mijn All in One 2 zou je zelfs 1200-1300 moeten halen ;-)
Hardware Version 1.1

Cable Modem Status Operational

Vendor Scientific Atlanta - A Cisco Company

Boot Revision 2.1.6lR7
Desondanks is dat nog altijd 95dBuv en -7.1 = 53dBuv duidt toch aan dat er iets niet lekker gaat in recieve.

Tevens ben ik zelf ook storingsmonteur geweest, dus je hoeft mij niks wijs te maken en daarnaast heb ik mijn vader nog die begon toen er nog harken in masten stonden en alles analoog was.
Ik heb jaren gelopen in het Casema gebied van Castricum tot Den Haag en tot en met Amersfoort, I've seen it all :)
Fantomaz schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 09:31:
[...]
Die meter had er nóóit ingemoeten. Bullcrap...
Dat is zo, je tester eraan hangen zou iets meer vertellen en beter :)
Het is overigens een tijdje terug dus ik moest zelfs even mijn boekwerken erbij pakken, omdat ik al weer een paar jaar in de energie zit.
Fantomaz schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 23:36:
[...]
En het stomme is...
Het ligt bijna nooit aan de splitters!!
Ik heb in mijn cariere nog maar 2x of zo meegemaakt dat die splitter (ETU-02) kapot is.
De WCD (TRAS1000) wel wat vaker, maar dan ook vaak door bliksem en dergelijke.
De ETU-02 misschien minder, de PDF65 is een ander verhaal, laatst een modem van een kennis nagekeken, stond maximaal te blazen, EVK80 en een CTU-04 en probleem opgelost.
Bij mijn beste maat hetzelfde, stond 55 dBmv (115) te blazen en dit was een Tras overname punt met PDF 65, ook hier alleen een CTU04 opgehangen en netjes weer.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2008 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:04
Zucht. Vorige week telefonisch een overzetting van drie losse paketten naar alles-in-1 extra besteld. Net weer gebeld, vond 't toch wel vreemd dat we geen bevestiging hebben gekregen..Blijkt dat de order niet op "actief" stond..zucht.

Krijgen nu wel nog een digitale decoder met smartcard erbij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-09 14:04
Luqq schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 13:26:
Zucht. Vorige week telefonisch een overzetting van drie losse paketten naar alles-in-1 extra besteld. Net weer gebeld, vond 't toch wel vreemd dat we geen bevestiging hebben gekregen..Blijkt dat de order niet op "actief" stond..zucht.

Krijgen nu wel nog een digitale decoder met smartcard erbij :P
Die decoder en smartcard krijg ik als ex-@homers in ieder geval niet.
Ik moet het doen met mijn bestaande @home apparatuur (waar niks mis mee is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
Hoyden schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 13:28:
[...]

Nja, wij zijn ook al sinds 2002 klant van @home..één keer ~80 euro moeten betalen voor zo'n kastje. Nu hebben we dus 3 losse paketten, en stappen we over naar alles-in-1 extra, en nu krijgen we ineens zo'n kastje :? beetje vreemd, maargoed, mij hoor je niet klagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantomaz
Inderdaad BuzzFuzz...
Hoewel de signaalsterkte wat zwakker ligt dan rechtstreeks op de TRAS (TV iets zwakker doorgelaten en de data aansluiting ca 6 dB zwakker), is 7dB onder gemiddeld ook globaal de verzwakking die je op je TRAS hebt.
Dat verklaart wel meteen de zwakke ontvangst digitaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

AndereKoekoek

Ping! Pong?

[...]

Wij hebben wel zo'n Humax ding gekregen.. Dan wel geen HD maar goed..
heb zelf al een samsung hd-decoder, dus dit is wel de 1 die we krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribibu
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-08 16:40
[...]

Ik heb via internet de verandering doorgevoerd van 3 losse @home pakketten naar 1 Ziggo alles in één pakket. En heb al enkele weken een niewe Humax decoder.

Mijn persoonlijke frustratie |:( is dat ze vergeten zijn om de Smartcard van @home om te zetten naar de Smartcard van Ziggo. Het gevolg is dat ik met mijn Ziggo kaart (na de preview periode) vrijwel géén tv en radio zenders heb. Al doende kwam ik er achter dat mijn oude @home smartcard nog gewoon werkt, dus heb ik die nu in mijn nieuwe Humax machientje.

Sorry dat ik het moet zeggen maar ik vind ze niet erg slim bezig bij Ziggo. :'( Als ze iets meer aandacht geven aan hetgeen ze mee bezig zijn voorkomt het veel onnodige problemen en ontlast het de helpdesk bovendien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 16:24

Amiet01

Master_A

Klopt het dat de Humax IRHD-5000 niet meer wordt geleverd door Ziggo bij een alles in 1? Op www.sluitallesaan.nl kan je daar namelijk wel een installatiepakket kopen met deze HD-decoder en dit is het officiële verkooppunt van Ziggo. Misschien iemand (insider) die mij hier meer over kan vertellen.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscardt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:43
Ik ben op dit moment aan het uitzoeken of het voor mijn ouders verstandig is om over te stappen naar Ziggo.
Op dit moment hebben ze:
- ISDN 2 bij KPN

De totale kosten zijn zo'n €150 p. maand, waardoor het mij verstandiger lijkt om over te stappen naar Ziggo. Dit heeft er onder andere mee te maken dat ze sneller internet willen, maar via ADSL is dat niet mogelijk.

Er is een alarmcentrale in huis met een alarmlijn, deze moet behouden worden. Het is wellicht mogelijk deze aan te sluiten via Ziggo, of anders wordt er een pstn lijn aangevraagd.

Is het al met al verstandig om over te stappen naar Ziggo, met de diensten die ik vraag?
Ik realiseer me dat dit niet een direct antwoord op je vraag is, maar ik kan je wel een alternatief aanbieden.
Wat je namelijk ook zou kunnen doen is overstappen van Xs4all lite naar XS4all only lite, dan kan je je isdn huiscentrale en alarmcentrale wel blijven gebruiken (al wordt het niet gegarandeert door xs4all) en kan je ook meerdere telefoons tegelijk gebruiken.

[ Voor 0% gewijzigd door oscardt op 22-11-2008 18:46 . Reden: klein foutje mbt abonnement ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldlokers
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-07 22:44
Iemand hier al op de nieuwe snelheid? Ik resette mijn router omdat mijn lokale server niet meer extern bereikbaar was en ik zag gelijk dat ik veel sneller kon downloaden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantomaz
Amiet01 schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 17:15:
Klopt het dat de Humax IRHD-5000 niet meer wordt geleverd door Ziggo bij een alles in 1? Op www.sluitallesaan.nl kan je daar namelijk wel een installatiepakket kopen met deze HD-decoder en dit is het officiële verkooppunt van Ziggo. Misschien iemand (insider) die mij hier meer over kan vertellen.
Oef... Hoe ziet zo'n ding eruit?
Ik weet dat Ziggo verstuurt wat ze op dat moment hebben liggen.
Onlangs zag ik alwel een nieuw model Humax bij de klant staan.
Ik ben niet zo van de merken dus zegt het me niets.

Die smartcarts van Ziggo zouden onderling uitwisselbaar moeten zijn met @home.
De rechten zijn per kaart toegekend. Als je je kaart langere tijd uit de decoder houdt, vervallen zekere rechten die je pas weer terug krijgt wanneer je de kaart weer enkele uren aan een stuk in een aangesloten decoder laat zitten.
Ergens zul je voor die beide kaarten betalen, lijkt me...
Anders kom je straks op het punt dat de niet geregistreerde kaart geen rechten meer heeft en niet meer werkt.
Maar misschien heb je mazzel en loopt de administratie niet lekker en kun je dubbel kijken. 8)
Ik vermoed echter dat het van korte duur is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dit moment hebben ze:
- ISDN 2 bij KPN

Ik zou naar Alles-in-1 Plus overgaan, de alarm centrale zou waarschijnlijk wel werken, zoniet kan je de oplossing toepassen die je zelf al aangeeft, via een PSTN lijn.
Je kan 2 lijnen aanvragen met aparte nummers, dus als iemand belt dan kan ie ook de 2de lijn bellen indien 1e in gesprek is en je kan natuurlijk doorschakelen naar de 2de lijn indien in gesprek.
Je kan alleen het 1ste hoofdnummer van ISDN porteren, dus behouden, de 2de komt te vervallen.
En je ISDN toestellen werken niet hier op, je zult dus normale handsetjes moeten hebben, maar daar ga ik wel vanuit omdat de meeste mensen wel een Quattro Vox hebben hiervoor.

Qua kosten zou je een stuk lager uitkomen dan 150.
Je zit dan op 49,95 plus de kosten van digitale televisie (extra paketten) en de kosten voor telefonie (verbruik).

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2008 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft het voor mij nu om over te stappen op ziggo Z1 ofzo?

Betaal nu 30 euro voor internet, 5 voor telefonie en 10 voor tv pakket.
Samen 45 dus, zou ik overstappen dan kom ik uit op alles in 1 (Z2?) voor 49,95 en ga ik er niets op vooruit.....
Plus 10 euro voor de digitale zenders...
= 60 euro.
Klinkt niet echt voordeliger.
Mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 23 november 2008 @ 11:47:
Heeft het voor mij nu om over te stappen op ziggo Z1 ofzo?

Betaal nu 30 euro voor internet, 5 voor telefonie en 10 voor tv pakket.
Samen 45 dus, zou ik overstappen dan kom ik uit op alles in 1 (Z2?) voor 49,95 en ga ik er niets op vooruit.....
Plus 10 euro voor de digitale zenders...
= 60 euro.
Klinkt niet echt voordeliger.
Mis ik iets?
Snelheid internet misschien :?
Ik zit nu bij KPN Planet en ik haal 5,2 Mbit down en zo'n 620 kbps up en daar betaal ik dik voor, zo'n 50 euro per maand en dat is alleen al internet, nog geen eens is telefonie en tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-09 20:25

Sr_Ogel

Klop klop klop

De 15,60 voor de basis cai aansluiting. kan iets afwijken per gemeente, maar in de basis aansluiting zit je analoge zender pakket voor televisie, zonder deze basis kun je geen internet of telefonie hebben.

die zit er bij het alles in 1 pakket al bij in. had hier het zelfde pakket als die jij omschrijft en bij ons scheelt het nog net geen 5 euro en natuurlijk 2x zo snel internet

[ Voor 20% gewijzigd door Sr_Ogel op 23-11-2008 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

Nou, sinds gisteren heb ik ook de brief met de activatiecode gekregen en alles werkt nu prima :) Internet is lekker snel met 1,2MB/s.

Het enige wat me nog niet gelukt is mijn router aan het modem hangen. Router (WRT54G) staat gewoon als DHCP client ingesteld maar krijgt maar lijkt geen IP adres van het modem te krijgen. Heeft iemand daar nog tips voor?

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rijsbol
  • Laatst online: 07-12-2021
Bergie schreef op zondag 23 november 2008 @ 14:28:
Nou, sinds gisteren heb ik ook de brief met de activatiecode gekregen en alles werkt nu prima :) Internet is lekker snel met 1,2MB/s.

Het enige wat me nog niet gelukt is mijn router aan het modem hangen. Router (WRT54G) staat gewoon als DHCP client ingesteld maar krijgt maar lijkt geen IP adres van het modem te krijgen. Heeft iemand daar nog tips voor?
De dhcp van de router zou ik uitzetten anders delen ze allebei adressen uit en dat gaat niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
DHCP staat hier anders gewoon aan hoor. Geen problemen.

Ik denk Bergie, dat je je MAC adres nog ff moet clonen o.i.d.

Of PC naam (CCxxxxx) instellen in router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-08 19:30
Modem resetten. DHCP router moet natuurlijk niet uit (of je moet elke pc handmatig instellen). En je CC/CP/CM/C* nummer hoeft niet meer tegenwoordig, dacht dat dat hier al vaak genoeg is voorbij gekomen.
Vaak ligt het gewoon aan het modem dat maar 1 IP accepteert. Wil je er iets anders aanhangen, dan moet je het ding gewoon een reset geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memphisto
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:03
Moet je voor het gebruiken van Ziggo internet ook nog software op je pc installeren? M.a.w. moet je perse windows gebruiken om verbinding te kunnen maken?

Ik kan me iets herinneren dat dit heel vroeger met @home wel nodig was namelijk.

Ik gebruik op het moment al jaren xs4all, echter is de service hard achteruit aan het hollen. Tevens is de prijs/kwaliteits (snelheid) verhouding wel wat beter bij Ziggo. Hopelijk geld dat ook wat meer voor de service.

Deep into that darkness peering, long I stood there, wondering, fearing, doubting, dreaming dreams no mortal ever dreamed before.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Laatst online: 22-08 10:14
Memphisto schreef op zondag 23 november 2008 @ 15:38:
Moet je voor het gebruiken van Ziggo internet ook nog software op je pc installeren? M.a.w. moet je perse windows gebruiken om verbinding te kunnen maken?

Ik kan me iets herinneren dat dit heel vroeger met @home wel nodig was namelijk.
Is niet nodig :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantomaz
Het modem onthoudt welk mac hij er aan heeft hangen.
Wanneer je een ander apparaat aansluit, zal het modem deze niet accepteren tenzij hij herstart wordt.
Dus even resetten...

Geen DHCP zaken op het modem... Hij Bridged het Ziggo IP adres naar je PC of router.
In tegenstelling tot ADSL modems, krijg je ook een internet IP ipv een Intern netwerk IP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 21:17
Als je een alles in een Ziggo pakket in de winkel haalt heb je dan meteen internet of moet je dan nog een tijd wachten tot dat alles administratief is verwerkt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

taz3d_nl schreef op zondag 23 november 2008 @ 18:07:
Als je een alles in een Ziggo pakket in de winkel haalt heb je dan meteen internet of moet je dan nog een tijd wachten tot dat alles administratief is verwerkt ?
Nee, als het goed is zit er een activatie code bij en als je dat woord activatie in je adres balk in typt moet ie op de pagina komen als je modem online is.
Zoniet, kan je altijd bellen, doen hun het voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
Verwijderd schreef op zondag 23 november 2008 @ 18:21:
[...]

Nee, als het goed is zit er een activatie code bij en als je dat woord activatie in je adres balk in typt moet ie op de pagina komen als je modem online is.
oke, dank je voor de info ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn verbinding is naar de klote, maar dit zijn mijn waardes momenteel.
Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar Gegevens opgeslagen ? 684.3 KByte/sec (=5474 kbps)
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar Gegevens opgeslagen ? 40.1 KByte/sec (=321 kbps)
Connection
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. Klaar Gegevens opgeslagen ? 79.0 Conn/min Gegevens opgeslagen ? 79.0 Conn/minIk

Die connections zijn volgens mij erg laag, maar heb dit al besproken eerder in dit forum, ik laat iemand komen, vorig keer was dit probleem binnen een week opgelost, met een zeer toffe gozer die het allemaal na ging meten en met een koffie zeer blij was. (5 jaar terug).

Ik had cq. heb jarenlang goede ervaringen met @home, nu dus ziggo, hoop ook dat er gewoon een monteur snel langskomt en me zonder rekening de behorende waardes laat halen.
Telefonie wil ik opzeggen, maar de download was al tijden 580 KB met 100 tot 120 kB upload.
Denk niet dat een modem reset de waardes gaat veranderen, want zet het modem vaak uit omdat ik soms wel 4 dagen van huis ben.
Ik klaag niet, want toen ze me per ogeluk afgesloten hadden 2 jaar terug had ik 2 maand gratis internet en daarna een gratis decoder met 2 maand gratis proef op mijn alter ego's naam..... (tip)
En de vorige keer met de monteur was ook erg leerzaam, dus misschien leer ik vandeweek weer iets nieuws, zal jullie op de hoogte houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

Verwijderd schreef op zondag 23 november 2008 @ 18:21:
[...]

Nee, klopt niet.

Je krijgt je pakket direct mee naar huis dus je kan alles aansluiten etc maar je activatiecode krijg je van Ziggo via de post. Ik heb die van mij afgelopen zaterdag gekregen; precies een week nadat ik het pakket opgehaald had.
Had woensdag wel gebeld om te kijken of ik die code kon krijgen; kreeg er uiteindeiljk ook eentje maar dit was de verkeerde en werkte dus ook niet :P
Ze konden het modem ook niet van afstand activeren aangezien mijn order toen nog niet helemaal verwerkt was in het systeem.

[ Voor 7% gewijzigd door Bergie op 24-11-2008 08:57 ]

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
Ik vind de stabiliteit van de downloadsnelheid nog niet stabiel, ik kom vaak niet uit boven de 1,4 tot 1,5mb/s terwijl de max toch rond de 1,8 mb/s ligt.

Nu wacht ik ook nog steeds op de verhoging naar het 20mbit wat afgelopen week doorgevoerd zou zijn maar iets wat ik nog niet heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 20:31

Sa1

sjorremans schreef op maandag 24 november 2008 @ 09:17:
Ik vind de stabiliteit van de downloadsnelheid nog niet stabiel, ik kom vaak niet uit boven de 1,4 tot 1,5mb/s terwijl de max toch rond de 1,8 mb/s ligt.

Nu wacht ik ook nog steeds op de verhoging naar het 20mbit wat afgelopen week doorgevoerd zou zijn maar iets wat ik nog niet heb.
en je hebt je modem al eens een reset gegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
Sa1 schreef op maandag 24 november 2008 @ 09:33:
[...]
en je hebt je modem al eens een reset gegeven?
Meerdere malen maar op sochtends, op de dag zelf en het begin van de avond is de snelheid erg onstabiel.
Waarden van het modem:

Frequency 242000000 Hz
Signal to Noise Ratio 35 dB
Downstream Modulation QAM256
Network Access Control Object ON
Power Level -3 dBmV

Channel ID 5
Frequency 23000000 Hz
Ranging Service ID 8288
Symbol Rate 2.560 Msym/s
Power Level 48 dBmV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
KNIP.....

Bij Ziggo kan je een 2e aansluiting aanvragen, kost rond de 6 euro ( alleen verlies je wel je telefonnummers, ALLEEN het hoofdnummer van de ISDN wordt meegenomen)

Het alarmsysteem zal wel werken, ligt aan merk / type - soort doormelding

Ik ben centralist in een meldkamer, en heb dagelijks te meken met deze apparaten, en het nadeel van een aantal is dat ze regelmatig het periodiek testsignaal missen, omdat er onderhoud is op de telefoonlijnen
mijn eigen systeem, daarentegen mist deze maar zelden !

zou je overstappen naar ziggo, neem contact op met je meldkamer en vraag wat voor type doormelding jouw systeem heeft ( protocol )
SIA heeft meer problemen met doorsturen dan CONTACT-ID, en de installateur van het systeem kan je helpen met de om-programmering van deze protocollen

zou je na een paar weken / maanden inderdaad ondervinden dat het systeem niet naar wens werkt, kan je altijd nog een PSTN aansluiten, dit is dan een 9 euro per maand
(of de installatie van een GSMkiezer voorzien, maar dit is dan weer wat duurder in aanschaf )

vragen over het alarmsysteem, kan me altijd een dm sturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FreshMaker schreef op maandag 24 november 2008 @ 11:18:
[...]

Bij Ziggo kan je een 2e aansluiting aanvragen, kost rond de 6 euro ( alleen verlies je wel je telefonnummers, ALLEEN het hoofdnummer van de ISDN wordt meegenomen)

Het alarmsysteem zal wel werken, ligt aan merk / type - soort doormelding

Ik ben centralist in een meldkamer, en heb dagelijks te meken met deze apparaten, en het nadeel van een aantal is dat ze regelmatig het periodiek testsignaal missen, omdat er onderhoud is op de telefoonlijnen
mijn eigen systeem, daarentegen mist deze maar zelden !

zou je overstappen naar ziggo, neem contact op met je meldkamer en vraag wat voor type doormelding jouw systeem heeft ( protocol )
SIA heeft meer problemen met doorsturen dan CONTACT-ID, en de installateur van het systeem kan je helpen met de om-programmering van deze protocollen

zou je na een paar weken / maanden inderdaad ondervinden dat het systeem niet naar wens werkt, kan je altijd nog een PSTN aansluiten, dit is dan een 9 euro per maand
(of de installatie van een GSMkiezer voorzien, maar dit is dan weer wat duurder in aanschaf )

vragen over het alarmsysteem, kan me altijd een dm sturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

en daarna heb je ook 's ochtends geen snellere verbinding? das wel vreemd aangezien vrijwel iedereen dat wel heeft gehad.

Mijn waardes zijn overigens, downstream:
Frequency 194000000 Hz
Signal to Noise Ratio 32 dB
Downstream Modulation QAM256
Network Access Control Object ON
Power Level -10 dBmV

Upstream:

Channel ID 2
Frequency 34000000 Hz
Ranging Service ID 8242
Symbol Rate 2.560 Msym/s
Power Level 45 dBmV

k weet niet precies waar het voor staat, maar is wel rete stabiel en haal eigenlijk altijd m'n 2.3MB/sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FreshMaker schreef op maandag 24 november 2008 @ 11:18:
[...]
Als je het digitale nummer laat omzetten naar een analogelijn, dan kan dat nummer gewoon worden meegenomen.
KPN rekent hiervoor wel kosten. (ongeveer 75 euro)
Je kan ook een nieuw nummer nemen, als tweede lijn, om die kosten uit te sparen.

Je kunt de ISDN centrale niet meer gebruiken, maar wel een analoge centrale aansluiten.
Ziggo geeft hier echter geen ondersteuning op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiene
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-09 07:32
Ik heb nooit problemen gehad met @home/ziggo maar afgelopen weekend toch grote problemen met de nieuwsserver. Ik weet niet zeker of het aan de nieuwsserver ligt of aan mijn internet.

Ben dus al jaren klant en nog nooit problemen gehad en altijd hoge snelheden met internet Z3. Heb 12 Mbit en haalde altijd ca 1400 kB/s. Helaas nu al een paar dagen maar 500 a 600 met soms zelfs dipjes naar 100/200 kB/s.

Ik zal eens kijken of ik een reset kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
In mijn modemstatuspagina op dit moment:
Return Path:
Connection: Pending
Frequency: 22 MHz
Power Level: 36.2 dBmV
Channel ID: 4
Modulation: 16 QAM
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
Sa1 schreef op maandag 24 november 2008 @ 12:54:
[...]
en daarna heb je ook 's ochtends geen snellere verbinding? das wel vreemd aangezien vrijwel iedereen dat wel heeft gehad.

k weet niet precies waar het voor staat, maar is wel rete stabiel en haal eigenlijk altijd m'n 2.3MB/sec
Ik heb nog geen snellere verbinding, en de verbinding is niet echt stabiel, varieerd van 1,2 mb/s tot 1,6 mb/s sec.
Later op de avond is het wat beter, ik zal vanavond als ik thuis ben de router is een reset geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bergie schreef op maandag 24 november 2008 @ 08:55:
[...]

Nee, klopt niet.

Je krijgt je pakket direct mee naar huis dus je kan alles aansluiten etc maar je activatiecode krijg je van Ziggo via de post.
Ze konden het modem ook niet van afstand activeren aangezien mijn order toen nog niet helemaal verwerkt was in het systeem.
Ok, dus dat is ook al weer per post.
Modem moeten ze toch ten alle tijden kunnen activeren, of dat systeem moet opeens anders zijn.
Vroeger als ik belde kon elk modem inkloppen bij 'the room' ;)
Kennelijk heel wat verandert dan.
Sa1 schreef op maandag 24 november 2008 @ 12:54:
Power Level -10 dBmV

Knap dan met -10 :)

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2008 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc

Ccc

Ik heb ook een stabiele verbinding.
Downstream Value
Frequency 228000000 Hz
Signal To Noise Ratio 40.0 dB
Power Level 0.2 dBmV

En mijn Power Level is maar 0.2dBmV.

Volgens mij heeft de Signal To Noise Ratio veel meer invloed dan het Power Level.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-09 14:04
Nog maar eens klagen:

Volgens mij kan ik maar beter mijn PC snachts laten downloaden..
De snelheden die ik de laatste tijd haal (sinds mijn Ziggo all-in plus) met Newsleecher schommelen wel heel erg..

Soms 400KB/s, soms 100KB/s, soms wat meer dan 500KB/s etc..
Dit had ik met @home echt nooit... De tijden dat ik internet gebruik zijn wel na 18uur tot ong. 22uur en in het weekend. Maar toch.

Snap ook echt niet hoe zoiets nu kan.. :(
Of ik moet al grootverbruikers in de buurt erbij hebben gekregen :?

Een DVD'tje downloaden duurt zo wel erg lang..
Het is dat ik maar 5Mbit ofzo kan halen met ADSL anders wist ik het wel.

[ Voor 8% gewijzigd door Hoyden op 24-11-2008 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:25

RnB

Hier ook hoor, ik haal maar zelden de 1MB/s waar wij voor betalen.
Ziggo All-in-one plus in de 4708 regio. Ik zie net trouwens dat het meer moet zijn inmiddels, want de 8mbit is gestegen naar 10mbit. Nou, als ik niet eens de 8mbit haal.. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
Werkt een voip telefoon ( siemens gigaset c475 ip ) met Ziggo of kan bellen via voip alleen met een adsl provider ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
RnB schreef op maandag 24 november 2008 @ 19:25:
Hier ook hoor, ik haal maar zelden de 1MB/s waar wij voor betalen.
Ziggo All-in-one plus in de 4708 regio. Ik zie net trouwens dat het meer moet zijn inmiddels, want de 8mbit is gestegen naar 10mbit. Nou, als ik niet eens de 8mbit haal.. :O
Laat je score van http://www.speedtest.net/ eens zien dan ?
Maar dan wel met groningen.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/361520894.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
hetnet schreef op maandag 24 november 2008 @ 20:12:
[...]

Laat je score van http://www.speedtest.net/ eens zien dan ?
Maar dan wel met groningen.

[afbeelding]
Ik haal op dit moment de volgende snelheden: Server groningen valt lager uit als server Amsterdam
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/361538719.png

Ik denk alleen dat ik straks mijn internet opnieuw moet activeren of heb ik dat mis?
Voorheen zat ik bij wanadoo en nu afgelopen week overgestapt op ziggo-alles-in-1.

[ Voor 4% gewijzigd door sjorremans op 24-11-2008 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:25

RnB

Server in Groningen:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/361534596.png

Deze is met de recommended server:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/361532235.png

De downloadsnelheden zijn wel okay, maar zoals je ziet is de ping ontzettend hoog bij Groningen. Wel even bij zeggen dat het nu dus een ''goede tijd'' is, want ik heb ook enorm vaak dagen/weken gehad, waarbij het zo rond de 4 à 5000 kb/s blijft steken qua downloadsnelheid.
Verder laden sites heel erg langzaam voor mijn gevoel, maar ook dit heeft zo zijn periodes. De ene keer is het allemaal naar wens, nu zit ik dus in een periode dat het weer veel te traag is..
Vind het maar prut van Ziggo, zeker omdat het internet via de kabel is, iets wat jou als consument een constante snelheid zou moeten garanderen.
In ons vorige huis hadden we ADSL van Wanadoo/Orange, wat dus geen gegarandeerde snelheid was wegens het ADSL, maar sites laadden toen altijd snel. Je merkte de lage snelheid alleen met het downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 00:01

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/361544116.png
Blijkbaar al via Casema, vroeger via Essent? :?

Heb nu bijna alles voor alles-in1 pakket...
Heb de HD receiver, sneller internet, telefoon... Maar nog geen smartcard gekregen -O-

Waarom ze die niet meesturen met de receiver.. Scheelt weer extra kosten toch?

Dan nog maar wat (on)geduldig wachten :)

[ Voor 7% gewijzigd door SideSwipe op 24-11-2008 20:50 ]

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc

Ccc

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/361551473.png

En via nieuwsgroepen haal ik 20.000 kb/s. Dus om nu te zeggen dat speedtest.net betrouwbaar is.
Bij geen enkele speed test website haal ik een goed resultaat.

Edit:

Ik heb nu ff brussel als server gepakt en dan krijg ik:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/361553063.png

Dus de verbinding is wel stabiel van Ziggo. Het ligt gewoon aan de servers.

[ Voor 32% gewijzigd door Ccc op 24-11-2008 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Verwijderd schreef op maandag 24 november 2008 @ 18:23:
[...]

Ok, dus dat is ook al weer per post.
Modem moeten ze toch ten alle tijden kunnen activeren, of dat systeem moet opeens anders zijn.
Vroeger als ik belde kon elk modem inkloppen bij 'the room' ;)
Kennelijk heel wat verandert dan.

[...]

Knap dan met -10 :)
hoezo? :)

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/361598668.png

is -10 niet goed dan?, geen idee ook, maar als het dus niet goed is, dan zijn 'slechte' waardens dus niet direct de oorzaak van een snelheids probleem, toch?

AH.. startpost :) dus bij mij komt het signaal 10 x zwakker binnen dan het verzonden is. Is daar nog wat aan te doen? misschien dat ie dan wel sneller gaat :)

ps. startpost moeten de nieuwe snelheden nog in verwerk worden.

[ Voor 14% gewijzigd door Sa1 op 24-11-2008 22:26 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 33 Laatste

Dit topic is gesloten.