[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 33 Laatste
Acties:
  • 260.722 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZTeeVeR
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-08 10:05
Heb sinds begin november alles in 1 plus van Ziggo en ik moet zeggen, voorals nog is alles echt perfect gegaan!.

Ik lees vaak deze thread en als ik zie wat er allemaal mis kan gaan dan ben ik toch blij dat alles hier netjes voor elkaar is.

Het enige probleem was dat mijn signaal voor digitale tv wat slecht was, oplossing. Naar de Karwei en voor 15 Euro een signaalversterker gekocht. Signaal sterkte is nu 85% en kwaliteit 100%.

In het begin was mijn beeld wat wazig (slechter dan met analoge tv), maar ik kwam er achter dat er op mijn TV (Bravia) een optie is om te kiezen tussen analoge en digitale tv. Even die juiste AV poort aan de digitale optie toewijzen en voila kraakhelder beeld..

snelheid van internet is ook goed, zat met met speedtest op 10.125, dus dat is best netjes, ook de upload zag er goed uit (regio Hoofddorp)

Nu heb ik alleen sinds vanochtend dat ik geen e-mail meer kan ontvangen. Wat nog gekker is, het hoofd email adres doet het niet, maar het secundaire adres dat ik heb aangemaakt doet het dus wel.... :?

Beide adressen zijn quicknet adressen, en ik heb al vanalles geprobeerd, maar ik krijg steeds de melding dat er een time out is opgetreden en dat de server temporarily unavailable is. Hebben andere mensen hier ook last van? (gisteravond deed alles het nog perfect).

Thanks

Dell XPS L702X, Ci72620M, 6GB, Geforce GT 550M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:56
Ziet er naar uit dat ik een snelheidsverhoging heb gehad, voorheen lag de dowloadsnelheid op 1450 kb/s en nu op zo'n 1840 kb/s..

Vandaar dat internet er vannacht uitlag denk ik (voorheen zat ik bij wanadoo/orange enzovoorts)

[ Voor 11% gewijzigd door sjorremans op 14-11-2008 13:03 ]

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand het opzeggingsadres van ziggo? Wie namelijk schriftelijk opzeggen.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:24
Verwijderd schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 14:12:
Weet iemand het opzeggingsadres van ziggo? Wie namelijk schriftelijk opzeggen.

Alvast bedankt
Ziggo Klantenservice
Postbus 43048
6540 AA Utrecht

Zorg wel dat je het voor het eind van de maand doet ivm je opzeg termijn van een maand.
Ik heb het zelf 30 oktober gedaan en na 2 weken nog niks gehoord te hebben, maar eens gebeld en ze hebben m'n brief nooit gehad.
TNT is mijn aangetekende brief kwijt geraakt |:(
Aangezien mijn brief dus niet is overgekomen heb ik het telefonisch op gezegt en ik hoop maar dat 1 december door gaat, anders moet ik mijn maandbedrag als claim bij TNT gaan indienen en in al dat gezeik heb ik geen zin.

Woensdag dus gebeld en vandaag al post dat ik het modem binnen 15 dagen retour moet sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zojuist een andere router aangesloten en nu werkt alles als een zonnetje; ook dit betreft een US Robotics router maar dan van een nieuwer type.

Ondanks het feit dat de levering twee weken duurde ben ik tot nog toe tevreden. Binnenkort maar eens overstappen naar All-in-1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 november 2008 @ 22:05:
[...]

Woon zelf ook in Gorinchem wil van KPN overstappen naar alles in 1 van Ziggo maar twijfel nog een beetje, Wat zijn jouw ervaringen in Gorinchem.
Heb nu ipb van kpn en digitenne, digitenne heb ik inmiddels opgezegd wil dus of alleen digitale tv via de kabel of een alles alles in 1 pakket.
Digitale TV is geen probleem hier en internet gaat ook goed hier van wat ik hoor, ik heb het zelf nog niet, maar begin Maart dan komt het :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

sjorremans schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 13:03:
Ziet er naar uit dat ik een snelheidsverhoging heb gehad, voorheen lag de dowloadsnelheid op 1450 kb/s en nu op zo'n 1840 kb/s..

Vandaar dat internet er vannacht uitlag denk ik (voorheen zat ik bij wanadoo/orange enzovoorts)
Ik heb hetzelfde. Ben nog niet "officieel" over naar Ziggo. (Zat bij @home). Regio Overijssel.
Had gisteravond even downtime, stekker van router er uit gedaan, en toen ineens sneller internet :).

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:04

Klippy

Still Game

sjorremans schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 13:03:

Lag er hier in Limburg ook even uit rond 22:30 en toen de verhoging al doorgevoerd inderdaad, vind ik best snel, erg netjes al zeg ik het zelf.

Nog steeds 0 klachten over Ziggo :P

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-09 19:31
Ik heb hier ook sinds vandaag hogere snelheid. Met Eweka haal ik ipv 1900KB/s nu 2230KB/s per seconde, dus met Ziggo heb ik geen problemen :).

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:32
Heb Ziggo een maand geleden aangevraagd omdat ik met ADSL geen lekkere snelheid kan halen. Kreeg binnen paar dagen bevestiging, maar zit nu dus al een maand op mijn pakket te wachten. Heb al gemaild (geen antwoord) en mijn vriendin probeert overdag te bellen (altijd wachtrij te groot).

Over 2 weken houdt mijn tweakdsl ermee op, als ziggo me over een week nog niets heeft laten weten, dan kunnen ze de boom in. Dan verleng ik tweak wel weer met een jaar oid.

Ik snap echt niet dat ze het zo lang kunnen laten duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:56
Klippy schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 19:17:
[...]

Lag er hier in Limburg ook even uit rond 22:30 en toen de verhoging al doorgevoerd inderdaad, vind ik best snel, erg netjes al zeg ik het zelf.

Nog steeds 0 klachten over Ziggo :P
Enige probleem wat ik tot nu toe heb gehad met Ziggo zijn die DNS problemen geweest. Soms lijkt internet niet even snel en wat problemen te hebben met het laden van pagina's maar voor de rest heb ik ook weinig klachten tot nu toe

*afkloppen*

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Laatst online: 01:04

Klippy

Still Game

sjorremans schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 20:44:
[...]

Enige probleem wat ik tot nu toe heb gehad met Ziggo zijn die DNS problemen geweest. Soms lijkt internet niet even snel en wat problemen te hebben met het laden van pagina's maar voor de rest heb ik ook weinig klachten tot nu toe

*afkloppen*
Ik heb altijd 2 extra DNS servers in de router staan. Maar weet zelf niet precies of dat helpt tegen DNS lags, omdat ik geen idee heb welke hij nou precies wanneer gaat gebruiken. Paar jaar geleden bij @home er eesn ingezet toen die vaker DNS problemen hadden. Zijn XS4ALL DNS servers geloof ik, maar dat weet ik niet zeker.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb last van slecht beeld op veel zenders op digitale tv, dus ik ben maar eens gaan kijken wat ik kan vinden aan connectie waardes.
De openingpost geeft mijn scientific-atlanta modem niet aan, dus ik vroeg me af of dit goede waardes zijn of dat het signaal naar mijn huis niet helemaal goed is: (lijkt me dat als de pc verbinding slecht is het ook de mindere digitale tv ontvangst verklaard:)

Hardware Version 1.1

Receive Power Level -12.0 dBmV

Transmit Power Level 33.2 dBmV

Cable Modem Status Operational

Vendor Scientific Atlanta - A Cisco Company

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds gisteren ook in 3552 (Utrecht) snelheids verhoging gekregen met het Alles-in-1 Extra abonnement.
Ben van 16 Mbit naar 20 Mbit gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 16:34
Verwijderd schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 08:40:
Sinds gisteren ook in 3552 (Utrecht) snelheids verhoging gekregen met het Alles-in-1 Extra abonnement.
Ben van 16 Mbit naar 20 Mbit gegaan.
Haal je die snelheid een beetje? Ze hebben hier net euroDOCSIS3.0 aangelegd volgens mij, dus capaciteitproblemen lijken me sterk.. Wij gaan ook zo snel mogelijk overstappen. We hadden hier altijd een combipakket van @home, en nu hebben ze dat overgezet naar internet z2, telefonie en tv z1. Hebben sinds ze ziggo zijn geworden dus 4(5)mbit, terwijl we 8(10) konden hebben voor dezelfde prijs.beetje flauw. Maargoed, aan de telefoon werd mij verteld dat ik het beste telefonisch kon overstappen naar zo'n bundel en dan werd het binnen 14 dagen geregeld. Iemand ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luqq schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 12:46:
[...]

Haal je die snelheid een beetje? Ze hebben hier net euroDOCSIS3.0 aangelegd volgens mij, dus capaciteitproblemen lijken me sterk.. Wij gaan ook zo snel mogelijk overstappen. We hadden hier altijd een combipakket van @home, en nu hebben ze dat overgezet naar internet z2, telefonie en tv z1. Hebben sinds ze ziggo zijn geworden dus 4(5)mbit, terwijl we 8(10) konden hebben voor dezelfde prijs.beetje flauw. Maargoed, aan de telefoon werd mij verteld dat ik het beste telefonisch kon overstappen naar zo'n bundel en dan werd het binnen 14 dagen geregeld. Iemand ervaring?
Ik zit nu op 2.38 MB/s download en 345 KB/s upload, hiervoor was dat 2 MB/s download en 380 KB/s upload, het lijkt erop dat ze die overhead niet meer compenseren door extra bandbreedte toe te wijzen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 22:33:
Ik heb last van slecht beeld op veel zenders op digitale tv, dus ik ben maar eens gaan kijken wat ik kan vinden aan connectie waardes.
De openingpost geeft mijn scientific-atlanta modem niet aan, dus ik vroeg me af of dit goede waardes zijn of dat het signaal naar mijn huis niet helemaal goed is: (lijkt me dat als de pc verbinding slecht is het ook de mindere digitale tv ontvangst verklaard:)

Hardware Version 1.1

Receive Power Level -12.0 dBmV

Transmit Power Level 33.2 dBmV

Cable Modem Status Operational

Vendor Scientific Atlanta - A Cisco Company
Dat is slecht hoor, je recieve level zou tussen +5 en -5 moeten zitten en je transmit zou minimaal tegen 42 aan moeten zitten.
Staat je modem wel aan de hoofdaansluiting, wat voor een is dat ?
En hoe is het allemaal aangesloten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:05
Nou eindelijk wat positiefs te melden hier...:)

Ik heb een alles-in-een extra pakket en ik ben zojuist met een modem reset naar 20mbit / 3mbit gegaan :)

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/356413766.png

upload ziet er een beetje schamel uit...maar die is naar een ftp gelukkig wel wat beter

Hoera voor ziggo dus :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 13:01

WoBBeL

*zwaai*

Zojuist de nieuwe dealerfolders binnengekregen, en daarin staat dat we in 2009 weer een snelheidsverhoging krijgen.

O.a. de volgende punten staan erin:

+ Belangrijk in 2009
- De snelheid van uw internetverbinding gaat aanzienelijk omhoog
- Er komen nieuwe zenders in het digitale pakket
- Sommige zenders worden verplaatst van het analoge pakket naar het digitale parket
- Het aanbod wordt uitgebreid met interactieve televisie
- De extra digitale abonnementen kunt u op wel vijf televisies in huis ontvangen terwijl u maar één keer betaalt voor uw digitale zenderpakket(ten)
- Als u een Televisie-Z1 abonnement heeft, kunt u hiermee in HD televisie kijken en gebruikmaken van interactieve televisie (zonder extra abonnementskosten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
xost schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 15:44:
Zojuist de nieuwe dealerfolders binnengekregen, en daarin staat dat we in 2009 weer een snelheidsverhoging krijgen.

O.a. de volgende punten staan erin:

+ Belangrijk in 2009
- De snelheid van uw internetverbinding gaat aanzienelijk omhoog
- Er komen nieuwe zenders in het digitale pakket
- Sommige zenders worden verplaatst van het analoge pakket naar het digitale parket
- Het aanbod wordt uitgebreid met interactieve televisie
- De extra digitale abonnementen kunt u op wel vijf televisies in huis ontvangen terwijl u maar één keer betaalt voor uw digitale zenderpakket(ten)
- Als u een Televisie-Z1 abonnement heeft, kunt u hiermee in HD televisie kijken en gebruikmaken van interactieve televisie (zonder extra abonnementskosten)
Is die snelheidsverhoging niet die net is doorgevoerd? Die was namelijk (officieel) gepland voor eind 2008, evt begin 2009.

En verder die digitale abbonementen, wij hebben nu televisie z1, geen extra digitale kanalen, maar wel 3 smartcards en betalen 0,0 voor digitale tv. Is dat dan dat, mocht je extra zenders hebben, dat niet gelockt is op smartcard, maar op huis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mike-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-11-2024
Ik zit zojuist Arsenal te kijken op Sport 1, en ondertussen aan het browsen op mijn pc. Zojuist start ik uTorrent op en de digitale TV begint heel erg te haperen. Ik ging er vanuit dat ik dus mijn decoder weer moest resetten, zo gezegd zo gedaan en dit lost niets op.

Toevallig restart ik op dat moment mijn PC en stopt het haperen, pc weer opgestart uTorrent weer aangezet en het haperen start weer.
Nog een paar keer getest door het starten/stoppen van downloads, en zodra de download start begint de TV te haperen.

Het gaat hier om All in one pakket

Modem/decoder reset gedaan niets werkt, iemand die hetzelfde probleem heeft gehad?

[ Voor 7% gewijzigd door -Mike- op 15-11-2008 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 10:48
Digitale TV staat los Internet, ze hebben beide hun eigen kanalen/frequenties (transponders). In feite kunnen ze elkaar niet storen, tenzij je een modem/digitale tv kastje in 1 hebt dat gebrekkige hardware/firmware heeft. Oude Experia boxen van KPN hadden dit probleem ook, omdat ze maar een 8 bit routing tabel hadden (wat compleet belachelijk is) waardoor p2p stoorde op VOIP (maar technisch gezien stoorde p2p niet, maar was de hardware ontoereikend).
Ander puntje zou kunnen zijn dat je WiFi gebruikt en dat de STB niet goed afgeschermd is, of dat er op een andere manier intereferentie optreedt.

Eerste vraag us dus: Welke modem, welke digitale tv decoder en welke router heb je?

@Luqq: Ik denk dat ze met de snelheids-verhogingen vooral doelen op de Docsis-3 abbo's, waarmee je snelheden van 30-60Mbps moet kunnen krijgen (in theorie zijn snelheden van ver boven de 100Mbps mogelijk).

Verder, nu is het inderdaad zo dat abbo's per smartcard lopen. Het is inderdaad logischer dat de abbo's per huishouden / abbonee gaan lopen, ongeacht de smartcards. Anders krijg je dat mensen creatief worden door SmartWi's e.d. te gaan gebruiken, of Softcams icm cardservers.

[ Voor 94% gewijzigd door Klaus_1250 op 15-11-2008 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Decoder: humax pvr 9200c (duovision)
Modem is scientific atlanta - SA EPC2203
Router is een zwarte sweex (zie ik wel regelmatig bij verschillende winkels liggen.)
Tv is samsung 40inch 556

In de muur zit een kastje met een aansluiting naar een splitter, waar dan weer eentje naar router gaat en een 2 weg stekker waar de tv op moet. (die andere kant van deze stekker is voor radio.
Die stekker naar de tv is een standaard humax kabel nu en een scart van humax, welke ook nieuw uit de doos kwam.
De internet verbinding is wel snel met downloaden maar reactietijd kon beter, heb geen last van deze verbinding, wel van het tv beeld dus vandaar dat ik dacht dat er misschien toch iets niet goed zit aangesloten.

Dat kastje in de muur heb ik er zelf ingezet, een blauwe kabel kwam daar de woonkamer binnen (appartement) en daar gewoon dat stekkertje op geschroefd, kastje erom en was klaar.
Heb het niet geaard daarbinnen, want kon nergens op aarden :(
Heb wel geprobeert met staaldraad naar versterker of iets anders te doen vanaf daarbinnen, maar signaal bleef slecht qua beeld.
100% kwaliteit, 0 ber, +/-70 verbinding (ab is zoek, dus moet even uit mijn hoofd).
Bij de samsung 270 was het helemaal waardeloos, maar ik heb die ook bij anderen gezien en uit beleefdheid maar gezegd dat het beeld mooi was daar :P
Maar deze humax word geprezen over zijn voortreffelijke kwaliteit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mike-
  • Laatst online: 27-11-2024
Klaus_1250 schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 18:15:
Digitale TV staat los Internet, ze hebben beide hun eigen kanalen/frequenties (transponders). In feite kunnen ze elkaar niet storen, tenzij je een modem/digitale tv kastje in 1 hebt dat gebrekkige hardware/firmware heeft. Oude Experia boxen van KPN hadden dit probleem ook, omdat ze maar een 8 bit routing tabel hadden (wat compleet belachelijk is) waardoor p2p stoorde op VOIP (maar technisch gezien stoorde p2p niet, maar was de hardware ontoereikend).
Ander puntje zou kunnen zijn dat je WiFi gebruikt en dat de STB niet goed afgeschermd is, of dat er op een andere manier intereferentie optreedt.

Eerste vraag us dus: Welke modem, welke digitale tv decoder en welke router heb je?
Momenteel hangt mijn PC direct aan het modem dus gebruik geen router, het modem is een BV5121E en de decoder is gewoon de standaard Samsung DCB-B270R. Overigens heb ik ook een Humax Fox kunnen lenen, deze gaf echter hetzelfde probleem.

Uiteindelijk toch het probleem gevonden, omdat er tussen mijn TV en de versterker maar 1 meter kabel ligt en bij de andere tv's 5 meter of meer, was de +DB boost veel te hoog dit bijgesteld en nu nergens meer last van.

iig bedankt voor de snelle reactie, ik hoop dat andere met hetzelfde probleem hier wat aan hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 20:56:
Dat kastje in de muur heb ik er zelf ingezet, een blauwe kabel kwam daar de woonkamer binnen (appartement) en daar gewoon dat stekkertje op geschroefd, kastje erom en was klaar.
Heb het niet geaard daarbinnen, want kon nergens op aarden :(
Heb wel geprobeert met staaldraad naar versterker of iets anders te doen vanaf daarbinnen, maar signaal bleef slecht qua beeld.
Dat is wel interessant dat er een blauwe kabel naar binnen komt, meestal zijn ze groen.
En je zegt appartement, zou het dan kunnen zijn dat men ergens verdeelt en daardoor slecht is ?
En dat doosje, welk merk is dat of waar heb je dat vandaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal wel groen zijn dan? nee, geen verdeling, het is gewoon een woning.
Dat doosje heb ik van essent :) (=nu ziggo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-12-2024

quartex

Virtual Dreams / Fairlight

ik zit in het oude casema gebied van Den Haag.. ik had 4mbit down en 1mbit up.. (volgens mij heet dat Z2 tegenwoordig).. is dat veranderd?
Krijg opeens 6mbit down en de upstream is verminderd naar 600kbs (?)..

edit: sorry, speedtest zat aan de lag, upstream is nog hetzelfde gebleven..

[ Voor 16% gewijzigd door quartex op 16-11-2008 02:54 ]

Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivocare
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-09 22:49
In breda hetzelfde.
nu ook 6 mbit :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-03-2023
Mensen mensen, wat een ellende.

Zit al 3 weken met een download van 200 KB/s ipv de betaalde 1400 KB/s. In Den Bosch. Aantal keer gebeld naar Helpdesk en je komt gewoon niet verder dan deze 'e-mail sjabloon verzenders'. Het is blijkbaar onmogelijk om te worden teruggebeld (of doorgeschakeld) naar een fatsoenlijke 2de / 3de lijner. Ze zeggen ook keihard 'sorry .. geen idee wanneer en of u wordt teruggebeld'. Dit is toch werkelijk idioot.

Ik geef ze nog een maand en dan zeg ik op. Maar ja .. wat is nu een goede / degelijke internetprovider .. waar je ook nog es terecht kunt voor fatsoenlijke serviceALS er es een probleem is. Bovendien zit ik eigenlijk niet te wachten op ADSL .. maar ja .. wat moet je ..

Meer mensen in Den bosch trouwens die last hebben van mega-overboekte / slechte verbindingssnelheden sinds 3 weken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij zijn er weinig alternativen.
Mischien xs4all al word die ook minder vergeleken met vroeger.
Een aantal kennisen hebben online en hebben daar goede ervaringen mee integenstelling tot wat ik hier lees.
Dus ik weet het zelf ook niet.
Voorlopig blijf ik maar ervaringen lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
BoXie schreef op zondag 16 november 2008 @ 13:48:
Mensen mensen, wat een ellende.

Zit al 3 weken met een download van 200 KB/s ipv de betaalde 1400 KB/s. In Den Bosch. Aantal keer gebeld naar Helpdesk en je komt gewoon niet verder dan deze 'e-mail sjabloon verzenders'. Het is blijkbaar onmogelijk om te worden teruggebeld (of doorgeschakeld) naar een fatsoenlijke 2de / 3de lijner. Ze zeggen ook keihard 'sorry .. geen idee wanneer en of u wordt teruggebeld'. Dit is toch werkelijk idioot.

Ik geef ze nog een maand en dan zeg ik op. Maar ja .. wat is nu een goede / degelijke internetprovider .. waar je ook nog es terecht kunt voor fatsoenlijke serviceALS er es een probleem is. Bovendien zit ik eigenlijk niet te wachten op ADSL .. maar ja .. wat moet je ..

Meer mensen in Den bosch trouwens die last hebben van mega-overboekte / slechte verbindingssnelheden sinds 3 weken?
Hou er wel rekening mee dat ze nu overal eurodocsis3.0 aan het doorvoeren zijn, misschien heeft dat enige invloed oid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Luqq schreef op zondag 16 november 2008 @ 16:07:
Hou er wel rekening mee dat ze nu overal eurodocsis3.0 aan het doorvoeren zijn, misschien heeft dat enige invloed oid..
Dat ze "overal" EuroDOCSIS 3.0 aan het doorvoeren zijn valt wel mee. Momenteel schijnen ze in Ziggo/Multikabel gebied juist bezig te zijn om de boel daar geschikt te krijgen voor EuroDOCSIS 2.0 zodat de allang beloofde huidige snelheden per 1 december eindelijk waar gemaakt kunnen gaan worden. Als ze echt nu bezig zouden zijn om EuroDOCSIS 3.0 in te voeren dan zouden ze die EuroDOCSIS 2.0 stap ook wel overgeslagen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:54

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik heb een tijdje terug mn internet laten verhogen bij Ziggo. Ik heb nu een brief gehad daarover met daarin een nieuwe modemactivatiecode en een wachtwoord.

Waar moet ik die invullen? :S

Ik kan het niet vinden namelijk. Staat niet in de brief en van die brakke website van Ziggo wordt ik ook niet veel wijzer. Helpdesk is te lang wachten aan de telefoon. :O

[ Voor 31% gewijzigd door Zeror op 16-11-2008 16:28 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
Rakkerzero schreef op zondag 16 november 2008 @ 16:27:
Ik heb een tijdje terug mn internet laten verhogen bij Ziggo. Ik heb nu een brief gehad daarover met daarin een nieuwe modemactivatiecode en een wachtwoord.

Waar moet ik die invullen? :S

Ik kan het niet vinden namelijk. Staat niet in de brief en van die brakke website van Ziggo wordt ik ook niet veel wijzer. Helpdesk is te lang wachten aan de telefoon. :O
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=13321

Hier staat volgens mij wel wat jij nodig hebt, ziet er naar uit dat als je na een modemreset niks gevraagd wordt, je ook niks nodig hebt..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Volgens mij is het probleem wat daar staat anders dan wat ik nodig heb. Ik had een Z2 verbinding en wil nu graag van mn Z3 verbinding gebruik maken, maar ik heb nu nog de snelheid van Z2. Dus zou ik die modem moeten heractiveren.
Het enige wat ik wil weten, is waar ik dit kan doen.

Als ik hier lees, dan hebben ze het over een activatiesite, maar waar staat die? :S

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 november 2008 @ 01:55:
Zal wel groen zijn dan? nee, geen verdeling, het is gewoon een woning.
Dat doosje heb ik van essent :) (=nu ziggo)
Ok, tja dan zou het goed moeten zijn als het modem binnen 1 meter van dat doosje zit aangesloten.
Het zou kunnen dat ie slecht of defect is geraakt, meestal een blikseminslag in de directe omgeving wil ze nogal eens om zeep helpen.
En als het dat niet is, dan is het een lokale versterker storing of een verzopen grondkabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Waarom zou je je modem moete heractiveren? Hij is al actief dus een activatie is niet nodig, dat is alleen als je een nieuwe modem krijgt. Enigste wat je moet doen is ff de stekker van de modem eruit en opnieuw erin zodat ie het bestandje met je snelheden opnieuw inlaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanL
  • Laatst online: 26-06 22:08
Rakkerzero schreef op zondag 16 november 2008 @ 17:00:
Volgens mij is het probleem wat daar staat anders dan wat ik nodig heb. Ik had een Z2 verbinding en wil nu graag van mn Z3 verbinding gebruik maken, maar ik heb nu nog de snelheid van Z2. Dus zou ik die modem moeten heractiveren.
Het enige wat ik wil weten, is waar ik dit kan doen.

Als ik hier lees, dan hebben ze het over een activatiesite, maar waar staat die? :S
Als je modem al geactiveerd is hoef je hem niet opnieuw te activeren. Je snelheid wordt automatisch goed gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

StephanL schreef op zondag 16 november 2008 @ 17:06:
[...]

Als je modem al geactiveerd is hoef je hem niet opnieuw te activeren. Je snelheid wordt automatisch goed gezet.
In dat geval. Ik merk nog niks van de snelheidsverhoging. :/

Want ik hoor 12 mbit te hebben, maar ik haal nog niet eens de helft volgens speedtest.net :S

Edit: Net toch maar even de helpdesk gebeld. Ik kwam er nu wel gelijk doorheen gelukkig. Mijn snelheid blijkt pas verhoogd te worden vanaf december. Verklaard een hoop :P

[ Voor 31% gewijzigd door Zeror op 16-11-2008 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StephanL schreef op zondag 16 november 2008 @ 17:06:
[...]

Precies en anders is het: activatie
in de balk intikken van je browser als het modem niet actief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantomaz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-05 20:55
Verwijderd schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 13:39:
[...]

Dat is slecht hoor, je recieve level zou tussen +5 en -5 moeten zitten en je transmit zou minimaal tegen 42 aan moeten zitten.
Staat je modem wel aan de hoofdaansluiting, wat voor een is dat ?
En hoe is het allemaal aangesloten ?
Je standpunt mbt Recievelevel klopt wel, maar de upstream kan tussen de 25 en 55 liggen.
Beide extremen hoor!
Het hangt er vanaf of je retourverbinding in de wijk actief is.
Als e retour versterkt wordt in de eind- en groepsversterkers, hoeft de modem minder moeite te doen om toch sterk genoeg aan te komen.
Zit je in een niet retour actief gebied, (retour pasief) kan je upstreampowerlevel wel tegen de 55 komen.
Het oude @home gebied is (zeker in het noorden) helemaal retouractief.
Als een retourversterker in de straat er uit ligt, krijg je ook van die hoge TX en.

Wat Blauwe kabel betreft:
Dat kom je zo nu en dan nog wel tegen.
Bi jUPC had je dat ook zo hier en daar. De jaren '80 wijken die bi jde bouw meteen al met CAI waren uitgevoerd.

De Lage Recieve duid vaak op een ingewaterde kabel of een (bijna) sluiting.
De hogere frequenties "trekken" dan weg naar de massa vóór ze bij je huisaansluiting zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
Luqq schreef op zondag 16 november 2008 @ 16:07:
[...]

Daar ging ik inderdaad ook stiekum vanuit ... Ik geef ze nog even wat credits, temeer omdat mijn verbinding altijd meer dan uitstekend is geweest. Maar het moet wel goedkomen dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om alle geruchten over het migratieprocess van de internetsnelheden op verschillende delen van NL even de wereld uit te helpen, het volgende:

EuroDOCSIS 3.0 is nog helemaal geen sprake van binnen Ziggo. Er draaid slechts een BETA bij hun om alles te testen e.d.
Op 1 december zal versie 2.6 eerst geimplementeerd worden. Deze versie kan de snelheden van alle producten die momenteel bij Ziggo verkrijgbaar zijn aan. EuroDOCSIS 3.0 staat slechts voor de toekomst op de agenda. Deze versie zal waarschijnlijk met de aangekondigde 'Snelheidsverhoging van 2009' geimplementeerd worden. Al deze informatie is uit betrouwbare bron binnen Ziggo bevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Fantomaz schreef op zondag 16 november 2008 @ 20:26:
...
De Lage Recieve duid vaak op een ingewaterde kabel of een (bijna) sluiting.
De hogere frequenties "trekken" dan weg naar de massa vóór ze bij je huisaansluiting zijn.
Dus bij mij kan dit ook aan de hand zijn als ik het goed heb begrepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Verwijderd schreef op maandag 17 november 2008 @ 10:43:
Op 1 december zal versie 2.6 eerst geimplementeerd worden. Deze versie kan de snelheden van alle producten die momenteel bij Ziggo verkrijgbaar zijn aan. EuroDOCSIS 3.0 staat slechts voor de toekomst op de agenda.
Wat houdt versie 2.6 in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EuroDOCSIS 2.6, dit houd in dat de snelheidsveranderingen die men momenteel heeft besteld, en nu nog niet heeft (waar ik zelf ook last van heb) ondersteund worden. Ik zelf had eerst @ home 4000 / 1000, overgestapt naar alles-in-één pakket met een internetverbinding van 8000 / 1500.. Helaas nu 4 maand verder nog geen verandering ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-08 19:30
Is er een indicatie van hoe lang ik ongeveer zou moeten wachten op een antwoord van de Klantenservice. Ik heb op 26 oktober het emailformulier op de website ingevuld met betrekking tot een vraag over de telefonie. Hierop heb ik tot vandaag nog geen antwoord gekregen. Moet ik nou gewoon antwoorden met het ticketnummer of kan ik beter gewoon opnieuw dat formulier invullen. Wachten en geduldig zijn, ok. Maar dit zijn al drie weken. Dan hebben ze het wel heel erg druk met beantwoorden van mails. Ben normaal toch gewend dat je een standaard reply van ze krijgt dus zoveel tijd hebben ze echt niet nodig. :|

@ Beneden: Er zijn verder geen gebreken hoor. Meer een informatieve vraag richting de toekomst/overzetten van abonnementen.

[ Voor 9% gewijzigd door Ascathon op 17-11-2008 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Laatst online: 06:51

beany

Meeheheheheh

Gewoon de betaling opschorten zolang je nog geen antwoord hebt? ;)

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
@neax89: EuroDocsis 2.6? Nog nooit van gehoord en Google kent het ook niet. EuroDocsis komt in de smaken 1, 1.1, 2.0 en 3.0. Er zou nog een 2.x versie uitkomen met IPv6 support maar die heeft het nooit gehaald volgens mij.

Die 2.6 gaat dan meer over een intern Ziggo iets, maar staat los van EuroDocsis. Ik haal met een SB4200E (EuroDOCSIS 1.1) de volledige 8000/1500. Ik heb nu 10000/1500, maar 1.2MB/s is wat lastiger vast te houden (hij haalt het wel, maar niet continu en valt vaak terug naar 1MB/s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido09
  • Laatst online: 27-05 20:44
Verwijderd schreef op donderdag 13 november 2008 @ 21:34:
[...]

Dan kan de Thomson dus nooit als router fungeren, als je het modem op een LAN poort aansluit.
De router werkt dan hetzelfde als een switch, waardoor je het probleem krijgt dat je niet de DHCP server van de router gebruikt, maar die van Ziggo.
De Ziggo DHCP server kan echter geen meerdere ip-adressen toewijzen.
Eén PC draadloos verbinden lukt waarschijnlijk wel.
Kies overigens niet voor de wizard voor de beveiliging, want dan krijg je een wel erg makkelijk te raden wachtwoord. ;)
Beter is het om een nieuwe router te kopen, want die kosten bij niets meer en zijn veel beter dan die Thomson.
Heb inmiddels via een medewerker van thomson speedtouch de volgende instructie gekregen om 1van de lan tot wan poort om te zetten:

HOW TO MAKE A LAN PORT IN TO A WAN PORT

In order to use yor SpeedTouch modem router just as a router, follow the following instructions [this in only possible for releases 4.3- 5.3 onwards]:

1) Start -> Run -> Type ?cmd? and click Ok
2) Type: telnet 192.168.1.254 and hit Enter
3) Default username: Administrator (with a capital A) and password left blank
4) Type: env set var SESSIONTIMEOUT value=0 and hit Enter
5) Type in t he following commands and hit Enter after each line:

Code:

:ppp relay flush
:ppp flush
:eth flush
:atm flush
:atm phonebook flush
:eth bridge ifdelete intf=ethport4
:eth ifadd intf=eth_wan
:eth ifconfig intf=eth_wan dest=ethif4
:eth ifattach intf=eth_wan
:ip ifadd intf=ip_wan_eth dest=eth_wan
:ip ifconfig intf=ip_wan_eth status=up
:ip ifconfig intf=ip_wan_eth hwaddr=00:11:42:0c:65:1d <-- This line is only needed if you need MAC addres cloning
:ip ifattach intf=ip_wan_eth
:nat ifconfig intf=ip_wan_eth translation=enabled
:dhcp client ifadd intf=ip_wan_eth
:dhcp client ifconfig intf=ip_wan_eth metric=5 dnsmetric=5
:dhcp client rqoptions add intf=ip_wan_eth option=dhcp-lease-time
:dhcp client rqoptions add intf=ip_wan_eth option=dhcp-renewal-time
:dhcp client rqoptions add intf=ip_wan_eth option=dhcp-rebinding-time
:dhcp client rqoptions add intf=ip_wan_eth option=subnet-mask
:dhcp client rqoptions add intf=ip_wan_eth option=classless-static-routes
:dhcp client rqoptions add intf=ip_wan_eth option=default-routers
:dhcp client rqoptions add intf=ip_wan_eth option=classfull-static-routes
:dhcp client rqoptions add intf=ip_wan_eth option=domain-name-servers
:dhcp client ifattach intf=ip_wan_eth
:saveall6) You have now configured LAN port 4 to a WAN port.

If you are using a cable modem or another modem-router to establish the Internet connection:

1) Turn off your cable modem and your SpeedTouch

Following this email, you may receive an eSurvey. In order to help us improve our quality of support, please be so kind to provide us with your feedback on your Thomson SpeedTouch Support experience by replying to this survey.

Kind Regards,

Roy Dekker
Thomson SpeedTouch Helpdesk
Product Support Specialist

been there, done that, bought the T-shirt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 16:03
Vandaag wordt er weer lekker gedownload met 30kb/s op mijn 12mbit abo. Ik zit er over te denken om gewoon te gaan verhuizen zodat ik ADSL kan nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

hmmm, mijn internet en tv doen het prima. Ik heb echter al 2 maanden geen factuur ontvangen. 3 maanden geleden alleen digitale tv genomen, na 2 weken overgestapt naar een alles -n 1 pakket.

Voor de televisie 1 keer een factuur t/m november gehad, daarna nooit meer wat. Om nou 45 mins in de wacht te hangen omdat zij geeen facturen sturen/geld af schrijven is e wat gortig. Aan de andere kant, ik zal het toch wel een keer moeten betalen.

Iemand een oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Laatst online: 10-09 20:31

Sa1

GrooV schreef op maandag 17 november 2008 @ 15:25:
Vandaag wordt er weer lekker gedownload met 30kb/s op mijn 12mbit abo. Ik zit er over te denken om gewoon te gaan verhuizen zodat ik ADSL kan nemen
ben de hele dag al lekker aan 't downloaden.... en heb nog niets traags gezien. torrents gaan met zo'n 1mb/sec en als ik zo nu en dan weer een dvd'tje in de queue gooi dan gaat mijn totale download keurig 2.3MB/sec.. met m'n 20mbit lijntje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klaus_1250 schreef op maandag 17 november 2008 @ 14:30:
@neax89: EuroDocsis 2.6? Nog nooit van gehoord en Google kent het ook niet. EuroDocsis komt in de smaken 1, 1.1, 2.0 en 3.0. Er zou nog een 2.x versie uitkomen met IPv6 support maar die heeft het nooit gehaald volgens mij.

Die 2.6 gaat dan meer over een intern Ziggo iets, maar staat los van EuroDocsis. Ik haal met een SB4200E (EuroDOCSIS 1.1) de volledige 8000/1500. Ik heb nu 10000/1500, maar 1.2MB/s is wat lastiger vast te houden (hij haalt het wel, maar niet continu en valt vaak terug naar 1MB/s)
Ik vertel slechts wat ik door krijg, een vriend van mij werkt bij Ziggo, dus die weet wel goed waar die over praat.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2008 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Docktox???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb helemaal geen problemen meer bijna. Af en toe is het internet wat traag maar dat is meestal maar even rond het weekend. (Vrijdag avond en zaterdag) voor de rest valt alles wel mee.

En Thejoker80..
Ik zou misschien wel bellen WANT je zit niet te wachten dat je ineens voor 3 maanden moet betalen of wel?
Aan de andere kant is het hun pakkie an.. Maar als hun verkeerde informatie over jou hebben... (Je hebt het pas net.. Zou zomaar kunnen). Of je word vanzelf ff afgesloten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Dat stond er voor dat je je bericht wijzigde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klaus_1250 schreef op maandag 17 november 2008 @ 16:41:
[...]

Dat stond er voor dat je je bericht wijzigde.
Ja dat kreeg ik door van die vriend Docktox 2.6, misschien dat hij spelfout ofzo maakte weet ik niet, dacht dat hij EuroDOCSIS bedoelde. Er komt eerst iets met versie 2.6 op iig, en als de BETA test 3.0 klaar is versie 3.0 van eurodocsis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09 18:42

Mark_640

In my memory

Verwijderd schreef op maandag 17 november 2008 @ 16:45:
[...]

Ja dat kreeg ik door van die vriend Docktox 2.6, misschien dat hij spelfout ofzo maakte weet ik niet, dacht dat hij EuroDOCSIS bedoelde. Er komt eerst iets met versie 2.6 op iig, en als de BETA test 3.0 klaar is versie 3.0 van eurodocsis.
Eurodocsis 2.6 bestaat niet...

Wel is er met Docsis 2.0 een variatie aan te brengen in modulatie-methoden, zowel voor Down als Upstream...

Denk dan aan 8QAM / 16QAM / 64Qam / 128QAM / 256QAM...

Misschien dat de downstreamcarriers worden aangepast (bijvoorbeeld van 128QAM naar 256QAM), en dan heb je inderdaad meer bandbreedte... Zelfde geldt voor de Upstream, dat zal dan van 8QAM naar 16QAM gaan...

Ik denk dat Ziggo dit bedoelt met de 2.6 variant... Alleen is dat dat een eigen 'benaming'...

Eenvoudig te controleren op de statuspagina van je modem, er zal dan zoiets staan:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Downstream
    Freq/Power:     466.750 MHz     12 dBmV      
    Signal to Noise Ratio:      38 dB    
    Modulation: QAM256   
Upstream
    Freq/Power: 61.600 MHz  47 dBmV      
    Channel Type:   DOCSIS 2.0 (ATDMA)   
    Symbol Rate:    2560 kSym/sec    
    Modulation:     QAM16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negaiido
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-09 19:49
Ik heb een vraagje.
Is het mogelijk om televisie van ziggo te hebben en telefonie en internet van een andere provider?
Zo ja, hoe zit dat dan met de modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Ja. De modem heb je dan helemaal niet nodig, die is voor Internet en Telefonie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negaiido
Wat bedoel je? Ik heb thuis digitale televisie en film1 van ziggo. Misschien ben ik van plan om internet en telefonie van Telfort te nemen. Als ik nu de stroom van de modem haal dan heb ik geen televisie meer.

[ Voor 20% gewijzigd door Negaiido op 17-11-2008 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Hoe ziet jouw modem er dan uit??? Er wat hangt er dan aan de modem? Normaal doe je bij Ziggo gewoon de COAX in de STB of TV. Kabelmodem is alleen voor Internet. Alleen voor Interactieve tv is het een ander verhaal. Telfort loopt via telefonie/ADSL en daar heb je een aparte modem voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Laatst online: 11-09 20:15

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Geweldig hoor zo'n 'snelheidsverhoging'..

De grafiek in newsleecher lijkt wel een verzameling stalakmieten en springt tussen de 200kb/s en 1,4mbs
Gamen is sindsdien ook echt onmogelijk geworden.. Heeeeel af en toe is de ping stabiel rond de 40 zoals gewend bij @ home, maar mestal springt hij tussen de 120 en 300 in en met een fps is dat niet te doen.

Als dit zo doorzet dan laat ik adsl naar de zolder leggen.. grrr..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantomaz
Negaiido schreef op maandag 17 november 2008 @ 21:57:
Wat bedoel je? Ik heb thuis digitale televisie en film1 van ziggo. Misschien ben ik van plan om internet en telefonie van Telfort te nemen. Als ik nu de stroom van de modem haal dan heb ik geen televisie meer.
Wat al aangehaald is, heb je een "internetaftakking" op je kabeltelevisie aansluiting zitten.
Internet (en daarbij eventueel Telefonie) enerzijds en TV anderzijds.
Waarbij de TV uitgang éénrichtingsverkeer is om te voorkomen dat er storing uit de TV/VCR/STB/Kabel terugkomt het CAI net op.
Als je je internet daar los van koppelt, blijf je gewoon je TV signaal houden.Digitaal of Analoog...
Dat maakt niets uit.

Op dit moment wordt de downstream in voormalig @Home gebied nog QAM64 gemoduleerd.
De bedoeling is om dat naar QAM256 te brengen. 128 bestaat naar mijn weten niet omdat het net zo complex is als 256.
Upstream is het nu QPSK of QAM16, waar het netwerk dat toelaat (en dat is bijna overal)
QAM64 upstream, wat de volgende stap zou worden, vergt nogal wat van je netwerk dus verwacht ik dat niet direct op ons netwerk.
Ook hier weer: QAM32 bestaat niet ivm de gelijke complexiteit met QAM64
begintmeta schreef op maandag 17 november 2008 @ 11:19:
Dus bij mij kan dit ook aan de hand zijn als ik het goed heb begrepen?
Ja en dat kun je controleren door je commerciele zenders eens na te lopen.
Zijn die ook erg sneeuwerig in contrast met NL1, 2 3 en de Belgische zenders (Analoog dus hé)?
Dan heb je inderdaad een probleem dat de UHF naar beneden trekt.
Rotte kabel, ingewaterde lassen etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Niet online
Edit: o zie het al, oud nieuws :P

[ Voor 95% gewijzigd door Erik1 op 18-11-2008 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 19:48

Laguna

Connaisseur

thejoker80 schreef op maandag 17 november 2008 @ 15:28:
hmmm, mijn internet en tv doen het prima. Ik heb echter al 2 maanden geen factuur ontvangen. 3 maanden geleden alleen digitale tv genomen, na 2 weken overgestapt naar een alles -n 1 pakket.

Voor de televisie 1 keer een factuur t/m november gehad, daarna nooit meer wat. Om nou 45 mins in de wacht te hangen omdat zij geeen facturen sturen/geld af schrijven is e wat gortig. Aan de andere kant, ik zal het toch wel een keer moeten betalen.

Klopt je zal ter zijner tijd een rekening over die gehele periode krijgen dat je niets hebt hoeven te betalen :+

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:03

job

Negaiido schreef op maandag 17 november 2008 @ 21:57:
Dan heb je het of heel raar aangesloten.
Of je weet niet wat je modem is.

Maak eens een foto van hoe je de boel aangesloten hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-07 12:02

Ccc

Hoe kan het toch dat iedereen zo'n problemen heeft met die snelheidsverhoging.
Iedereen bij mij in de buurt heeft sinds de verhoging een verbinding van 800 tot 900 kb/s. Stabiel.

Worden die verhogingen per abonnement gedaan of per gebied? Ik merk zelf namelijk nog niks van een verhoging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-09 20:27
Nog even een positief bericht over het overgaan van alle losse pakketten naar een alles in 1 pakket. Zonder problemen via internet aangevraagd. Direct mail met bevestiging ook paar dagen erna een brief met bevestiging en zo'n 1,5 week later mooi de digitale tv decoder ontvangen. Ook de snelheidsverhoging is er zonder probleem door en heb nu zelfs een betere verbinding. Vaak klapte die eruit met torrents lang open laten staan maar nu blijft hij mooi doorlopen.

Het enige waar ik benieuwd naar ben of de antwoordkaart succesvol is ontvangen en of dat goed gaat komen maar daar ga ik nu eigenlijk wel vanuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Laatst online: 11-09 08:33

Meneer iCy

swarma

Ccc schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 08:17:
Hoe kan het toch dat iedereen zo'n problemen heeft met die snelheidsverhoging.
Iedereen bij mij in de buurt heeft sinds de verhoging een verbinding van 800 tot 900 kb/s. Stabiel.

Worden die verhogingen per abonnement gedaan of per gebied? Ik merk zelf namelijk nog niks van een verhoging.
Ik weet niet waar jij woon, maar ik woon in het hoge noorden en ik heb ook nergens last van. Behalve dat de eerste upgrade gewoon lang duurde, maar 2 weken later nog een upgrade en geen enkel stabiliteits probleem.

Ik haal altijd wel 1200-1300 KiloByte / Seconde

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc

Ccc

Ik heb even meerdere fora gelezen.
Volgens mij haal ik 2 dingen door elkaar.

Ik heb gelezen dat in 20mbit abbo naar 30mbit gaat. En de andere abbo's ook omhoog gaan.

Ik ging ervan uit dat het om deze upgrade ging en dat de andere mensen het over deze verhoging hadden.

Maar het schijnt dus de verhoging te zijn van de overgang naar Ziggo als ik het goed heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Niels-
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:01
thejoker80 schreef op maandag 17 november 2008 @ 15:28:

Een vriend van mij heeft dit met tv van @home ook heel lang gehad, na een ruim een jaar heeft hij hierover eens gebeld, vanaf dat moment moest hij opeens betalen maar dat jaar heeft hij niet hoeven betalen.

Dus, gewoon geld op een aparte rekening zetten en er vanuit gaan dat je dit tzt naar ziggo over moet maken. Komen ze er niet achter, dan trek je rente en na een flinke tijd (2-3 jaar) is het redelijk veilig om aan te nemen dat ze er nooit achter komen en als ze er wel achter komen dat je niet hoeft te betalen.

In het ergste geval moet je het geld wat je toch al gereserveerd had betalen en houd je alleen wat rente over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit al vanaf 8 september op mijn Alles in 1 pakket te wachten....al 2,5 maand heb ik geen internet en tv!! :-(

En na 20 telefoontjes met wachttijden van 20, 30, 40 en 50 minuten is het nog steeds niet opgelost....

Elke keer weer zit ik zwaaar gefrustreerd aan de telefoon, omdat ze elke keer weer iets anders zeggen of me van alles beloven!
Heb ook al klachtenbrieven gestuurd, maar daar krijg je gewoon geen reactie op....echt SCHANDALIG!!

Ze zouden me vandaag gaan bellen....ben heel benieuwd....sta echt op het punt om het nu allemaal te cancelen en over te stappen naar een ander...maar naar wie?

Hebben meer mensen deze problemen?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negaiido
job schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 01:34:
[...]

Dan heb je het of heel raar aangesloten.
Of je weet niet wat je modem is.

Maak eens een foto van hoe je de boel aangesloten hebt.
Ik heb een Arris modem met een kabeltje van telefonie en een soort steek ding die ik aanmoet draaien.
Volgensmij was dat het maar ik maak wel even een foto als ik thuis kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Fantomaz schreef op maandag 17 november 2008 @ 23:07:
[...]

Ja en dat kun je controleren door je commerciele zenders eens na te lopen.
Zijn die ook erg sneeuwerig in contrast met NL1, 2 3 en de Belgische zenders (Analoog dus hé)?
Dan heb je inderdaad een probleem dat de UHF naar beneden trekt.
Rotte kabel, ingewaterde lassen etc...
Hmm, dat kan ik toch niet echt constateren (al is dat met mijn oude 32cm bakbeest wellicht ook niet makkelijk) Misschien toch wat anders. De kabel komt binnen in een Radio/TV-aansluitpunt van philips, dan zit er een Data/TV/Radio splitter van Tratec, en een gewoon schroefkabeltje tussen splitter en modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het valt me op dat Ziggo toch wel eens moeilijk doet met mac-adressen.
Sommigen ervaren geen enkel probleem en anderen juist wel.
Het verhaal:
De activatie van het Motorolamodem SBV5121E voor internet/telefonie is gedaan met een utp kabeltje rechtstreeks op een laptop.
Het blijkt dat het mac-adres van de netwerkkaart van die laptop, het enige mac-adres is wat lekker werkt.
Aansluiten van een router, 3com, met eigen mac-adres, geeft steeds problemen. Ondanks een goede procedure, dus eerst alles stroomloos, dan modem volledig laten opstarten, dan de router opstarten en als laatste de pc.
Het werkt dan wel een dag of wat maar hoe dan ook is het na een week mis: de router heeft geen verbinding met internet meer.
Na het clonen van het oorspronkelijke mac-adres, dus van de netwerkkaart waar de activatie mee gedaan is, in de router, is er geen probleem meer en werkt alles prima. Ook na een week nog alles ok.
Het schijnt dat het modem pas na uren van de stroom zijn geweest, alle mac-adressen vrijgeeft.
Dit heb ik niet getest omdat de oplossing van het clonen afdoende is gebleken.
Maar voor mensen die ook problemen ondervinden en uit principe geen mac-adres willen clonen, is de oplossing om de boel een nachtje van de voeding te halen.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2008 11:58 . Reden: Typenummer modem ingevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
la_fusion schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 09:29:
Nog even een positief bericht over het overgaan van alle losse pakketten naar een alles in 1 pakket. Zonder problemen via internet aangevraagd. Direct mail met bevestiging ook paar dagen erna een brief met bevestiging en zo'n 1,5 week later mooi de digitale tv decoder ontvangen. Ook de snelheidsverhoging is er zonder probleem door en heb nu zelfs een betere verbinding. Vaak klapte die eruit met torrents lang open laten staan maar nu blijft hij mooi doorlopen.

Het enige waar ik benieuwd naar ben of de antwoordkaart succesvol is ontvangen en of dat goed gaat komen maar daar ga ik nu eigenlijk wel vanuit.
Hm ik heb 't afgelopen zaterdag telefonisch gedaan..afaik geen bevestigingsmail gekregen, zal nog even navragen. Zou ik 't ook even online moeten doen? Lijkt me netjes dat ze wel een bevestigingsmail oid sturen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Denk dat Ziggo het nog moeilijk gaat krijgen in het nieuwe jaar :X
DEN HAAG - Nog steeds zit bijna 20 procent van de consumenten langer dan 24 uur zonder internetverbinding zodra ze overstappen van de ene naar de andere internetprovider.

Dat aantal is ruim drie keer zo hoog als de norm die per 1 januari 2009 gaat gelden.
bron: http://www.nu.nl/news/184...lang_zonder_internet.html

[ Voor 17% gewijzigd door AndereKoekoek op 18-11-2008 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido09
  • Laatst online: 27-05 20:44
Luqq schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 14:23:
[...]

Hm ik heb 't afgelopen zaterdag telefonisch gedaan..afaik geen bevestigingsmail gekregen, zal nog even navragen. Zou ik 't ook even online moeten doen? Lijkt me netjes dat ze wel een bevestigingsmail oid sturen..
Idem hiero.. Ze zeiden dat ik deze week een brief moet ontvangen en anders weer even bellen.
Ik hoop echt dat het eind november allemaal voor elkaar is, anders heb ik helemaal geen internet meer ;(

been there, done that, bought the T-shirt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc

Ccc

Fout bericht.

[ Voor 88% gewijzigd door Ccc op 18-11-2008 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

la_fusion schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 09:29:

Gewoon via het registratieformulier je (nieuwe) smartcard geregistreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-09 14:04
Ik weet niet wat ze allemaal aan het doen zijn in de Regio Emmen, maar het vliegt erover:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/358157193.png

De laatste dagen super traag.
Dit heb ik al die 3 jaar dat ik @home heb gehad nog niet meegemaakt.
Heb nu sinds begin deze maand officieel Ziggo All-in plus..

Zou 8 of 10Mbit moeten zijn, maar dit lijkt er niet op.

Downloaden van Ziggo thuishulp gaat met <10 kB/s.. :'(

Details modem:
Downstream Channel
The data shown in the table below provides information about the signal coming from the network to your cable modem.

Downstream Status
Operational
Channel ID
141
Downstream Frequency
482000000 Hz
Modulation
256QAM
Bit Rate
10520000 bits/sec
Power Level
-1.4 dBmV
Signal to Noise Ratio
39.8 dB

Upstream Channel
The data shown in the table below provides information about the signal being transmitted to the network from your cable modem.

Upstream Status
Operational
Channel ID
3
Upstream Frequency
45500000 Hz
Modulation
64QAM
Bit Rate
1520000 bits/sec
Power Level
42.2 dBmV

[ Voor 49% gewijzigd door Hoyden op 19-11-2008 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebis
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik heb sinds een week of twee precies hetzelfde (ook regio Emmen). Sinds ze gestart zijn met de uitrol van de snelheidsverhoging is de snelheid overdag en 's avonds dramatisch. 's Nachts haal ik met gemak de volle 20 Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
ebis schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 19:40:
Ik heb sinds een week of twee precies hetzelfde (ook regio Emmen). Sinds ze gestart zijn met de uitrol van de snelheidsverhoging is de snelheid overdag en 's avonds dramatisch. 's Nachts haal ik met gemak de volle 20 Mbit.
Bedankt voor je reactie.
Ik ga hier in ieder geval even een klacht over indienen zodat ze in ieder geval weten dat het niet geheel in orde is :)

Want op deze manier heb ik weinig aan me Newsleecher en Eweka newsgroep abbo.

[ Voor 14% gewijzigd door Hoyden op 18-11-2008 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
Zelfde probleem hier dus in Den Bosch .. een grote ellende qua snelheid overdag en 's avonds. Haal meestal maar 1/10de van de snelheid die ik HOOR te hebben. Dit is sinds een week of 2 a 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Negaiido schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 10:39:
[...]

Ik heb een Arris modem met een kabeltje van telefonie en een soort steek ding die ik aanmoet draaien.
Maar dan mis ik nog steeds elke relatie met de tv en hoe die er mee kan stoppen. Dat steekding dat je aandraait is de COAX-kabel. Wat je aandraait zal is de F-connector op de COAX. Maar dat staat allemaal nog los van de TV.

De kabel van Ziggo gaat eerst naar een kastje (voor de modem) waar het gesplitst word in tv/radio/data. Daarvan gaat dus een kabel naar de modem (data) en een andere naar je (digitale) tv.

Ik mis dus nog its in het verhaal hoe de tv ermee kan stoppen als je de modem van de stroom haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantomaz
Nieuwe kastjes van Ziggo, moet je met een banjonetsluiting op de wandcontactdoos "draaien".
Mogelijk dat Klaus dat bedoeld?
Dus loshalen van de internetaansluiting resulteerd in uitval van TV.
Wellicht ver gezocht maar toch...

Die F-connectoren hè, die moet je altijd goed aandraaien!!
Ik krijg de laatste tijd veel storingen bij klanten mbt hun internet. Veel uitval door onvoldoende vast draaien van de connectoren

Omdat je altijd wel wat vuile (lees vette) handen hebt, laat je eigenlijk altijd wel wat zuur achter op de connectoren. Als je ze niet volledig vast draait (handvast + een beetje met een sleuteltje of tangetje) heb je de kans dat er een oxidatielaagje ontstaat in de overgang van de 2 materialen. De retoursignalen komen daar niet overheen of genereren zelfs stoorproducten!
Altijd meer dan handvast aandraaien!!!

Dan is er nog een reeks kabeltjes tbv het modem (wit, 1,2 meter met blauw gemerkte connector) die ondanks dat hij goed vast zit gedraait, nog altijd los lijkt te zitten. (De kabel kan nog ronddraaien in de connector.)
Ook in deze stekker kan de oxidatie een rol gaan spelen. Daarom deze connector zover aandraaien (sleutel 11) dat de hele connector vast zit.
En dat is een flink stuk verder dan handvast + een beetje :)
NB de oxidatie is minimaal en niet waarneembaar.
Het los en (hand-)vast draaien van een stekker is vaak al voldoende, maar voor korte duur.
Je schraapt alleen die oxidatie tijdelijk vrij.

Valies, in welke hoek van het land woon je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:03

job

Negaiido schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 10:39:
[...]

Oke prima. Maar je kabelmodem kan gewoon geen invloed hebben op je televisiebeeld.
Althans niet in die mate. Je kabelmodem is voor internet en telefonie van ziggo.
Televisie en digitale televisie gaat niet via je modem.

Dus of je hebt het op een rare manier aangesloten (iets doorgelust op de verkeerde manier) of iets anders raars. Ik ben benieuwd naar de foto's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Fantomaz schreef op woensdag 19 november 2008 @ 00:49:
Nieuwe kastjes van Ziggo, moet je met een banjonetsluiting op de wandcontactdoos "draaien".
Mogelijk dat Klaus dat bedoeld?
Dus loshalen van de internetaansluiting resulteerd in uitval van TV.
Wellicht ver gezocht maar toch...
Nee, sorry, ik sprak nog over de oude manier van aansluiten (ging er vanuit dat die werd gebruikt vanwege de Arris modem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu ik Arris modem lees. Zo'n ding heb ik dus ook, heb alleen internet van Ziggo. Gaan ze deze modems op korte termijn om een 1 of andere reden vervangen of gaan ze nog wel een tijdje mee (een paar jaar bijvoorbeeld)? Heb verder nooit problemen gehad met de Arris modem (en sinds bijna een jaar de volle up en download snelheid), afgelopen maandag de snelheidsverhoging gehad voor internet Z2.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2008 01:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer op Ziggo.nl bij mijn facturen te komen, maar ik krijg de hele tijd de melding dat de pagina niet beschikbaar is. Krijg diezelfde melding ook bij Mijn Ziggo.

http://www.ziggo.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Verwijderd schreef op woensdag 19 november 2008 @ 09:57:
Ik probeer op Ziggo.nl bij mijn facturen te komen, maar ik krijg de hele tijd de melding dat de pagina niet beschikbaar is. Krijg diezelfde melding ook bij Mijn Ziggo.

http://www.ziggo.nl/
Op de site bij storingen stond gisteren ook een melding dat bepaalde pagina's van ziggo tijdelijk niet te benaderen zijn

Edit 16.50: Ik heb deze week een mail gestuurd naar Ziggo over de instabiele verbinding en dat mijn snelheid van 200kb/s naar 1900kb/s springt steeds. Ping die tussen de 100-400 zit etc etc. Alles tot in de puntjes in de mail gezet met het probleem en dat de snelheidsverhoging het omgekeerde effect heeft etc etc.

Nou... ik heb een mail terug hoor ! Ze vertellen dat mijn klacht ongegrond is en volgens hun gegevens onze modem gewoon online is en we verbinding zouden moeten kunnen maken en anders moet ik de stekkers even controleren... *zucht* |:(

[ Voor 71% gewijzigd door AndereKoekoek op 19-11-2008 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, na een reload van het modem nieuwe snelheden: 4 mbit naar 5 mbit down maar 1 mbit up ging naar 0,9 mbit. Na het bekijken van de waarden lijkt het powerlevel up van 50 naar 43 dBmV gegaan te zijn?! Nieuwe instelling als ik zo ook hierboven kijk Hoyden in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 4" ?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
Downstream      Value
Frequency   226000000 Hz 
Signal to Noise Ratio   34 dB 
Downstream Modulation   QAM256
Network Access Control Object   ON
Power Level     1 dBmV  
The Downstream Power Level reading is a snapshot taken at the time this page was requested. Please Reload/Refresh this Page for a new reading 

Upstream    Value
Channel ID  1
Frequency   23000000 Hz
Ranging Service ID  8486
Symbol Rate     2.560 Msym/s
Power Level     43 dBmV
Upstream Modulation     [3] QPSK
[2] 16QAM
[2] 64QAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 08:32
Ik haal nu met internet Z3 meestal rond de 1200kb/s, terwijl ik 1500kb/s moet halen. Ik weet niet echt waar dit aan ligt.

Zelf vind ik dit niet heel erg, maar ik ben wel van plan over te stappen naar Alles-in-een extra. Deze heeft een snelheid (nu nog) van 2MB/s. Kan ik dit überhaupt wel halen? Of kom ik niet hoger dan 1200kb/s?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mopperman
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-01 16:45
hier in regio breda is ziggo goed bezig!

Ookal klapt om de 2dagen de verbinding eruit om een vage reden ze hebben wel weer een snelheiderhoging op mijn adres gegooit.

We hebben een alles in 1 pakket met 8/1mb lijn bij ziggo lopen, sinds maandag is die 12/1.5 mb... je hoort mijn niet klagen, maar de service is wel belabbert.

Tijdje terug klacht ingedient via het web, en word hij behandeld als probleem, maar niet opgelost....

edit: zie nu net op de website dat ze inderdaad de snelheden hebben verhoogt! >:)
AIO plus staat nu op 10/1.5 en de extra op 20/3!

[ Voor 13% gewijzigd door Mopperman op 19-11-2008 18:30 ]

I can see clearly now the rain has gone. I can see all obstacles in my way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mopperman
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-01 16:45
barzi schreef op woensdag 19 november 2008 @ 18:27:
Ik haal nu met internet Z3 meestal rond de 1200kb/s, terwijl ik 1500kb/s moet halen. Ik weet niet echt waar dit aan ligt.

Zelf vind ik dit niet heel erg, maar ik ben wel van plan over te stappen naar Alles-in-een extra. Deze heeft een snelheid (nu nog) van 2MB/s. Kan ik dit überhaupt wel halen? Of kom ik niet hoger dan 1200kb/s?
voorheen was ziggo z3 12 mbit, dat is sinds enkele dagen nog maar 15, dus denk dat je ff gedult moet hebben tot ze in jou regio de upgrade echt hebben uitgevoerd... O-)

I can see clearly now the rain has gone. I can see all obstacles in my way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
Wat ik opmerk, is het verschil in resultaten met Speedtest.net

Als ik de server in Groningen pak (fysiek het dichtste bij Emmen) dan krijg ik:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/358717666.png
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/358720249.png

Maar pak ik bijv. Eindhoven dan krijg ik dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/358718528.png
Of Amsterdam:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/358721212.png

Mijn snelheden met newsgroepen via Eweka zijn de laatste dagen dus vrij slecht.

Kan ik uit bovenstaande feitjes iets halen ?
Heb ik een bepaalde connectie met Groningen of zegt dit helemaal niks ?
Ziggo alles-in-1 plus.

[ Voor 16% gewijzigd door Hoyden op 19-11-2008 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoyden schreef op woensdag 19 november 2008 @ 18:37:
Wat ik opmerk, is het verschil in resultaten met Speedtest.net
Mijn snelheden met newsgroepen via Eweka zijn de laatste dagen dus vrij slecht.
Kan ik uit bovenstaande feitjes iets halen ?
Heb ik een bepaalde connectie met Groningen of zegt dit helemaal niks ?
Ziggo alles-in-1 plus.
Is niks mis mee, heb ik ook tussen 16:00 en 21:00, da's ook met KPN ADSL, je kan hierover klagen maar het helpt toch niet.
Zijn al die kindjes die lopen te msn'en en ondertussen 10 mp3 nummers en 2 videos leechen.
Hoyden schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 19:36:
Ik weet niet wat ze allemaal aan het doen zijn in de Regio Emmen, maar het vliegt erover:
De laatste dagen super traag.

Details modem:
Downstream Frequency
482000000 Hz
Power Level
-1.4 dBmV
Signal to Noise Ratio
39.8 dB
Upstream Status
Upstream Frequency
45500000 Hz
Modulation
64QAM
Power Level
42.2 dBmV
Singaal is opzich redelijk, wat wel duidelijk is, is dat het signaal iets te hoog is (te veel versterking), dat zie je in de SNR.
Verwijderd schreef op woensdag 19 november 2008 @ 18:24:
Hmm, na een reload van het modem nieuwe snelheden: 4 mbit naar 5 mbit down maar 1 mbit up ging naar 0,9 mbit. Na het bekijken van de waarden lijkt het powerlevel up van 50 naar 43 dBmV gegaan te zijn?! Nieuwe instelling als ik zo ook hierboven kijk Hoyden in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 4" ?

Downstream Value
Frequency 226000000 Hz
Signal to Noise Ratio 34 dB
Downstream Modulation QAM256
Power Level 1 dBmV
Channel ID 1
Frequency 23000000 Hz
Ranging Service ID 8486
Symbol Rate 2.560 Msym/s
Power Level 43 dBmV
Upstream Modulation QPSK
16QAM
64QAM
Hier is qua signaal niks mis mee ;)
job schreef op woensdag 19 november 2008 @ 01:05:
[...]
Oke prima. Maar je kabelmodem kan gewoon geen invloed hebben op je televisiebeeld.
Oh jawel, het modem kan spikkels en strepen genereren, maar dit is op te lossen met een HP40 filter, ofwel alles <40Mhz wegfilteren.
Trucje wat ik vaak gebruikte als ik deze storing tegen kwam.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2008 19:09 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 33 Laatste

Dit topic is gesloten.