Toon posts:

[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 4 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 33 Laatste
Acties:
  • 253.530 views

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

ThinkPad

Moderator Wonen & Mobiliteit
KiPKaKDutcH schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 23:09:
[...]

Dat klopt wel :).4000kilobits = 500kilobytes, ik had ook altijd ~512KB/s, niks mis met ;)

Vrijdag nacht onderhoud gehad hiero... modem kwam niet meer on...
Ik wist niks van die onderhoud oid, had ook niks gezien op die pagina :?
Ik kom thuis van stage, moeke zegt zo: Ja, internet doet het niet, overal niet.
ff tjekken in router, niks mis.
Zegt me moeke opeens; er is ook een brief van Ziggo gekomen vandaag. Wat bleek: onderhoud vrijdag tussen 00.00 en 06.00 8)7 verbinding kon wegvallen en modem kon problemen hebben met het opnieuw verbinding maken... Had ik dus last van. modem reset en hij kreeg weer verbinding, ff speedtest(.net) gedaan: jeej nieuwe speeds! _/-\o_
(@Home Regelmatig (Ziggo Z2))

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik heb nu dit:
http://www.speedtest.net/result/352610665.png

Net een minuut geleden getest.

Dit met een Arris modem (we hebben ook telefoon via @Home) en een SMC WBR14G2 router

Edit: Deze nu net vanochtend getest:
http://www.speedtest.net/result/352820552.png

Hoe kan het dat jij wel op 5270kb/s zit, en ik niet :S

[Voor 7% gewijzigd door ThinkPad op 09-11-2008 09:35]

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

Anoniem: 59483

Ziggo Alles-in-1 Extra hier in Utrecht.

Helemaal niets te klagen, zit op gemiddeld 17 Mbit down, en 3 Mbit up, en ping zit vrijwel altijd rond de 10 ms naar vrijwel alle servers in Nederland.

http://www.speedtest.net/result/352821940.png

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-05 13:03
Hier is de verhoging er ook door. Ook door de modem eerst een zachte schop te geven.
Internet Z2/5981
http://www.speedtest.net/result/352925758.png

[Voor 22% gewijzigd door Ascathon op 09-11-2008 15:04]

• J_Velsink
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:45
Iemand anders hier ook last van het probleem dat je je download limiet hebt bereikt op de newsserver?
Lijkt mij stug dat ik mijn limiet al bereikt heb op de 9de van de maand...
Heb overigens nog nooit mijn limiet bereikt.
Ik wil heel graag weg bij ziggo maar helaas is ziggo de enige die kabel internet aanbiedt in mijn regio :/

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
J_Velsink schreef op zondag 09 november 2008 @ 15:38:
Iemand anders hier ook last van het probleem dat je je download limiet hebt bereikt op de newsserver?
Lijkt mij stug dat ik mijn limiet al bereikt heb op de 9de van de maand...
Heb overigens nog nooit mijn limiet bereikt.
Ik wil heel graag weg bij ziggo maar helaas is ziggo de enige die kabel internet aanbiedt in mijn regio :/
Dan neem je toch bijvoorbeeld een eweka account voor je nieuwsgroepen? :)
www.eweka.nl

[Voor 10% gewijzigd door -Skyhawk- op 09-11-2008 15:50]

• J_Velsink
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:45
Hmm ik moet terugkomen op mijn kritiek, kreeg net een mailtje van ziggo dat mijn limiet op de 10de altijd vernieuwd wordt.
Morgen kan ik dus weer gewoon downloaden, mijn fout.

[Voor 64% gewijzigd door J_Velsink op 09-11-2008 17:18]

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-11-2022
ThinkPadd schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 21:31:
[...]

Ik heb nu dit:
[afbeelding]

Net een minuut geleden getest.

Dit met een Arris modem (we hebben ook telefoon via @Home) en een SMC WBR14G2 router

Edit: Deze nu net vanochtend getest:
[afbeelding]

Hoe kan het dat jij wel op 5270kb/s zit, en ik niet :S
Hier ook Arris modem (TM502 dacht ik) met telefonie en DIR-655 erachter, abbo: Z2.
Ik heb onderhoud hier gehad ;) (brief daarvan gehad, ze me vorige post.).
Regio 84xx

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

• BoXie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-03 02:18
Mensen,

Ik heb sinds 1 week (@HOME gebied , 's-Hertogenbosch) last van een ontzettend inzakkende verbinding in de piekuren. Van 1400KB/s naar 300 KB/s tussen ongeveer 19.00 en 22.00u.

Meer mensen hier last van sinds een week ? Lijkt er heel erg op alsof ik over een veel te smalle lijn word gerouteerd. Of dat er ineens een mega overboeking is.

• Louise525
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-03 09:23
Sinds 2 dagen heb ik digitale tv van Ziggo. Ik krijg bij de meeste zenders goed beeld, maar ik krijg geen beeld bij de rtl-zenders, SBS en Net5, hooguit af en toe wat blokjes. Als de gebruikte coax-kabel niet goed genoeg zou zijn, zou ik helemaal geen beeld verwachten bij geen enkele zender. Analoog heb ik wel overal beeld. Iemand een idee?

Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White

Anoniem: 276388

Louise525 schreef op zondag 09 november 2008 @ 20:36:
Sinds 2 dagen heb ik digitale tv van Ziggo. Ik krijg bij de meeste zenders goed beeld, maar ik krijg geen beeld bij de rtl-zenders, SBS en Net5, hooguit af en toe wat blokjes. Als de gebruikte coax-kabel niet goed genoeg zou zijn, zou ik helemaal geen beeld verwachten bij geen enkele zender. Analoog heb ik wel overal beeld. Iemand een idee?
hoe lang is je Coax kabel ? Daar kan het ook aan liggen. Maximaal is 5 meter volgens mij

Anoniem: 233323

Louise525 schreef op zondag 09 november 2008 @ 20:36:
Zelfde probleem gehad, waarbij toch bleek dat het signaal niet sterk genoeg werd doorgegeven. Monteur heeft toen een versterkertje tussen kabel en decoder geplaatst. Opgelost.

Later bleek dat de kabel die het huis in komt, niet goed op het stekkertje zat. Soort gammele schroefverbinding... Ik kwam daar bij toeval achter toen ik e.e.a. wat netter op de muur monteerde. In ieder geval de stekkers checken dus.

• ThinkPad
  • Nu online

ThinkPad

KiPKaKDutcH schreef op zondag 09 november 2008 @ 16:41:
[...]

Hier ook Arris modem (TM502 dacht ik) met telefonie en DIR-655 erachter, abbo: Z2.
Ik heb onderhoud hier gehad ;) (brief daarvan gehad, ze me vorige post.).
Regio 84xx
Nu is het wel een stuk sneller opeens :D

600kB/s bij downloaden vanaf de @home newsserver (newnews.home.nl)

http://www.speedtest.net/result/353107597.png

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Kan iemand mij hiermee helpen?
Nu werk ik met een oude Sweex Switch en die werkt prima, behalve dat als ik m aanzet ik vaak op release / renew moet klikken. Dan krijgt de switch soms, soms niet een IP van het modem.

Ik heb klaarstaan een Linksys Router BEFSR81 met 8 poorten, omdat het netwerk groter wordt. PC <> Router is geen probleem. Alleen Router <> Modem werkt niet. Ik krijg geen IP adres. Nu ben ik gaan zoeken, maar ik kan niet zoveel vinden. De ziggo site is helemaal KISS. Niet veel info dus.

Heeft Ziggo 'automatisch IP adres toekennen'? En moet ik het MAC adres klonen van het modem? Hoe doe ik dat als ik geen verbinding heb met het modem ;)? Kortom, wat zijn de basisinstellingen voor een router?

==
hoi

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-06 13:38
Anoniem: 276388 schreef op zondag 09 november 2008 @ 20:49:
[...]

hoe lang is je Coax kabel ? Daar kan het ook aan liggen. Maximaal is 5 meter volgens mij
Lengte heeft er weinig mee te maken, mits je een goede COAX kabel gebruikt en deze goed aanlegt. Met een b-kwaliteit bouwmerkt kabeltje zal je niet ver komen, maar als je gewoon een goede COAX gebruikt (KOKA 799) is lengte helemaal geen issue, meer het aantal tv's e.d. dat er op word aangesloten.
Anoniem: 233323 schreef op zondag 09 november 2008 @ 21:32:
Zelfde probleem gehad, waarbij toch bleek dat het signaal niet sterk genoeg werd doorgegeven. Monteur heeft toen een versterkertje tussen kabel en decoder geplaatst. Opgelost.

Later bleek dat de kabel die het huis in komt, niet goed op het stekkertje zat. Soort gammele schroefverbinding.
Dat is dan wel een verschrikkelijk slechte monteur geweest. Die schroefverbinding, was dat zo'n stekker met een plastic kapje waar je de kern in vastschroeft of bedoel je een f-connector die op de groene kabel geschroeft was?

[Voor 38% gewijzigd door Klaus_1250 op 09-11-2008 21:49]

• ThinkPad
  • Nu online

ThinkPad

Eusebius schreef op zondag 09 november 2008 @ 21:41:
Kan iemand mij hiermee helpen?
Nu werk ik met een oude Sweex Switch en die werkt prima, behalve dat als ik m aanzet ik vaak op release / renew moet klikken. Dan krijgt de switch soms, soms niet een IP van het modem.

Ik heb klaarstaan een Linksys Router BEFSR81 met 8 poorten, omdat het netwerk groter wordt. PC <> Router is geen probleem. Alleen Router <> Modem werkt niet. Ik krijg geen IP adres. Nu ben ik gaan zoeken, maar ik kan niet zoveel vinden. De ziggo site is helemaal KISS. Niet veel info dus.

Heeft Ziggo 'automatisch IP adres toekennen'? En moet ik het MAC adres klonen van het modem? Hoe doe ik dat als ik geen verbinding heb met het modem ;)? Kortom, wat zijn de basisinstellingen voor een router?
MAC adres klonen idd, en je moet PC naam instellen in modem.

Dat is CCxxxxxx (6 cijfers) en dan een a of een b (die PC naam staat wel in brief).

Dan zou het moeten werken.

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-06 20:39
Ik heb iets "heel" raars...
Ik maak gebruik van het Z3i abbonement en haal daarmee normaal +/- 19000 kbps download en 1800/1900 kbps upload bij speedtest.net.
Echter viel vandaag meerdere keren mijn internet weg en haal ik bij de server van groningen:
http://www.speedtest.net/result/353039243.png
http://www.speedtest.net/result/353041774.png
http://www.speedtest.net/result/353124006.png

Terwijl ik bij alle andere servers nog de normale snelheid haal:
http://www.speedtest.net/result/353124464.png
http://www.speedtest.net/result/353041425.png

Andere speedtests en nieuwsserver downloads halen nog de normale/oude snelheid... :?

• begintmeta
  • Niet online
Vreemd verschijnsel: ik kan via mijn ziggo/@home kabelmodem bijvoorbeeld geen rsync met rsync.macports.org meer uitvoeren of de sources van een aantal projecten (o.a. openbsd diverse mirrors) meer ophalen... Ik heb geprobeerd van achter de router, met de router op een ander mac adres en daarom met een ander ip, en zonder router op twee computers. het lukt allemaal niet... Telnetten naar rsync.macports.org poort 873 gaat wel.

Met een van de computers op een ander netwerk (een KPN-adsl lijn bij iemand) lukt het allemaal wel naar behoren...

Kan ziggo bepaalde poorten modem knijpen oid? Ik weet niet wat het kan zijn...

Edit: volgens de uitgebreide output krijgen de verbindingen time-outs. Wat kan daar de oorzaak van zijn?

[Voor 7% gewijzigd door begintmeta op 09-11-2008 23:35]

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-06 15:59

The Third Man

The Third Jellyfish

xminator schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 12:57:
Kan je eigenlijk een tv pakket nemen voor 1 maand alleen? Kan je ook gelijk zeggen van ik wil het over een maandje stopgezet hebben?
Tenzij je een erg meewerkende Ziggo medewerker kent zal je dit niet lukken. Een beëindigingsorder kan pas ingevoerd worden als het pakket is opgeleverd (dan is de opleveringsorder voltooid) en vanaf dat moment geldt een opzegtermijn van 1 maand vanaf de eerstvolgende 1e van de maand nadat jouw opzegging wordt ontvangen.

Stel jouw pakket wordt medio november opgeleverd, dan stuur jij direct een opzegging voor het pakket, dan gaat de opzegtermijn in op 1 december en is 1 januari pas het pakket beëindigd. Alleen een Ziggo medewerker zou de beëindiging kunnen vervroegen naar 1 december maar dat is tegen de regels dus zullen ze dat niet doen (tenzij bijvoorbeeld een pakket onterecht is geactiveerd of zoiets).
begintmeta schreef op zondag 09 november 2008 @ 22:39:
Vreemd verschijnsel: ik kan via mijn ziggo/@home kabelmodem bijvoorbeeld geen rsync met rsync.macports.org meer uitvoeren of de sources van een aantal projecten (o.a. openbsd diverse mirrors) meer ophalen... Ik heb geprobeerd van achter de router, met de router op een ander mac adres en daarom met een ander ip, en zonder router op twee computers. het lukt allemaal niet... Telnetten naar rsync.macports.org poort 873 gaat wel.

Met een van de computers op een ander netwerk (een KPN-adsl lijn bij iemand) lukt het allemaal wel naar behoren...

Kan ziggo bepaalde poorten modem knijpen oid? Ik weet niet wat het kan zijn...

Edit: volgens de uitgebreide output krijgen de verbindingen time-outs. Wat kan daar de oorzaak van zijn?
Als telnet wel werkt zit Ziggo niks te doen (doen ze sowieso niet), sluit de pc van het andere netwerk die het wel doet eens op de Ziggo verbinding aan?

[Voor 34% gewijzigd door The Third Man op 10-11-2008 12:23]

Specs - current quote: "Happiness Only Real When Shared"

• begintmeta
  • Niet online
Lekkere Kwal schreef op maandag 10 november 2008 @ 09:47:
[...]
Als telnet wel werkt zit Ziggo niks te doen (doen ze sowieso niet), sluit de pc van het andere netwerk die het wel doet eens op de Ziggo verbinding aan?
Het lijkt me ook al onwaarschijnlijk dat ziggo iets doet, maar ik heb niet echt een verklaring... Om uit te sluiten dat de computers het probleem zijn heb ik mijn eigen laptop (die het dus niet doet vanop mijn eigen kabelinternet) aangesloten op een ander netwerk. (waar het dus wel werkt). Het lijkt me dus het waarschijnlijkst dat er met de computers niets aan de hand is, maar dat het probleem in het netwerk gezocht moet worden, waarbij ik mijn thuisnetwerk al min of meer heb uitgesloten door de router te bypassen. Normaal browsen etc lukt wel. Ik zal het zo nog eens van een ander netwerk proberen.

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:27

TFHfony

Professional Weirdo

hetnet schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 22:15:
Ik ben beetje klaar met ziggo toen het nog multikabel was geen problemen met news server......... nu staat er niks meer op...... en 3 in 1... beetje duur he ! Toen kreeg ik een idee heb knoop door gehakt !!! ziggo opgezegt vandaag

Alice gebeld over 6 weken 20mb lijn voor 19,90
KPN digitene besteld 7,50
News-server Pay-server voor 3,50
Dat is bij elkaar erg veel goedkoper als 3 in 1 van ziggo alleen jammer van de HD kanalen..... je kan eenmaal niet alles hebben.

vaarwel ziggo !
Nieuwsserver werkt hier (nog) steeds naar behoren, alleen de retentie is <10 dagen tegenwoordig.
Maareh, ik mis telefonie in je kostenplaatsen... Ennuh, digitenne? Tja.. het werkt, maar kwalitatief is het beeld om te janken. Ik hoop dat je daar rekening mee houdt.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:29

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Hier in omgeving Enschede (Haaksbergen) nog steeds geen nieuwe snelheden... Ik word er nu wel een beetje flauw van.

Al een aantal kerel contact opgenomen via de mail en telefoon, ze blijven steeds maar zeggen dat er nog aanpassingen in het netwerk worden gedaan en dat we geduld moeten hebben.
Maarjah in December staan de volgende snelheidsverhoging al weer voor de deur.. zou dat ook weer een half jaar gaan duren voordat ik daar van kan profiteren.

Wat kan ik hieraan doen om het proces te versnellen? }:|

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

• Klaus_1250
Heeft iemand hier een wat geavanceerdere handleiding om een nieuwe Kabelmodem te activeren? Volgens de Ziggo handleiding moet ik "Activatie" intypen in een browsers, maar dit geeft geen resultaat. De modem is online en de computer krijg van Ziggo zowel een IP-adres (198.xxx.xxx.xxx) en een DNS-server (172.xxx.xxx.xxx) toegewezen vanaf een DHCP-server in de 213.xxx.xxx.xxx range. Maar niks is bereikbaar, ook niet de DNS-server, dus "Activatie" kan helemaal niet geresolved worden naar iets. De kabelmodem lijkt er ook niks mee te doen, en is ook op geen enkele manier benaderbaar (ping/traceroute komen niet verder dan de lokale PC). Heb zowel Windows XP als FreeBSD geprobeerd, modem tig keer gereset, maar geen resultaat.

Ik zoek dus een andere manier om op de activatie-pagina te komen, maar geen flauw idee hoe. Iemand een idee, of is er iemand die eveneens een modem moet activeren die even kan kijken waar de activatie-pagina precies zit (ip-adres/poort/etc)?

• StephanL
  • Laatst online: 14:33
Klaus_1250 schreef op maandag 10 november 2008 @ 16:00:
Heeft iemand hier een wat geavanceerdere handleiding om een nieuwe Kabelmodem te activeren? Volgens de Ziggo handleiding moet ik "Activatie" intypen in een browsers, maar dit geeft geen resultaat. De modem is online en de computer krijg van Ziggo zowel een IP-adres (198.xxx.xxx.xxx) en een DNS-server (172.xxx.xxx.xxx) toegewezen vanaf een DHCP-server in de 213.xxx.xxx.xxx range. Maar niks is bereikbaar, ook niet de DNS-server, dus "Activatie" kan helemaal niet geresolved worden naar iets. De kabelmodem lijkt er ook niks mee te doen, en is ook op geen enkele manier benaderbaar (ping/traceroute komen niet verder dan de lokale PC). Heb zowel Windows XP als FreeBSD geprobeerd, modem tig keer gereset, maar geen resultaat.

Ik zoek dus een andere manier om op de activatie-pagina te komen, maar geen flauw idee hoe. Iemand een idee, of is er iemand die eveneens een modem moet activeren die even kan kijken waar de activatie-pagina precies zit (ip-adres/poort/etc)?
Als je een willekeurige pagina zou bezoeken en de modem moet geactiveerd worden dan komt automatisch de activatiepagina tevoorschijn.

Brand het online lampje op de modem? Dan zou alles in principe goed moeten gaan en zou je de modem kunnen activeren. Lukt het niet moet je de helpdesk bellen. Zij kunnen de modem als het goed is zo activeren

• Klaus_1250
StephanL schreef op maandag 10 november 2008 @ 16:41:
[...]

Als je een willekeurige pagina zou bezoeken en de modem moet geactiveerd worden dan komt automatisch de activatiepagina tevoorschijn.
Maar ik kan helemaal geen willekeurige pagina bezoeken zolang de de modem niet geactiveerd is. Alle packets stoppen bij de modem. Buiten het eerste DHCP-request e.d. accepteert ie niks. Zelf 192.168.100.1 doet niks. Of er moet een speciaal IP/port zijn dat wel bereikbaar is, maar daar kan ik dus niks over vinden.
Brand het online lampje op de modem?
Ja, tuurlijk, anders heeft het niet eens nut om dit verhaal te doorlopen...
Dan zou alles in principe goed moeten gaan en zou je de modem kunnen activeren. Lukt het niet moet je de helpdesk bellen. Zij kunnen de modem als het goed is zo activeren
Maar dat gaat het dus niet. Is er een speciaal nummer bij de helpdesk om dit soort zaken te regelen? (ga niet tig minuten in de wacht staan, zeker niet bij een 0900 nummer) of nog beter, gewoon een webform dat ik kan invullen terwijl ik nog met de oude modem verbinding heb?

[Voor 4% gewijzigd door Klaus_1250 op 10-11-2008 18:06]

• Louise525
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-03 09:23
Klaus_1250 schreef op zondag 09 november 2008 @ 21:44:

Lengte heeft er weinig mee te maken, mits je een goede COAX kabel gebruikt en deze goed aanlegt. Met een b-kwaliteit bouwmerkt kabeltje zal je niet ver komen, maar als je gewoon een goede COAX gebruikt (KOKA 799) is lengte helemaal geen issue, meer het aantal tv's e.d. dat er op word aangesloten.
Ik heb de coaxkabel vervangen door een dikkere met betere afscherming, lengte 10 meter. Daarmee heb ik nu inderdaad op alle zenders scherp beeld.

Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White

• Remenic
  • Laatst online: 15-05 17:31
Ik ben al meer dan een jaar tevreden klant bij @Home geweest, nu dus Ziggo. Nooit problemen gehad, en het werkt allemaal nogsteeds super.

Een maand geleden ben ik uit huis gegaan, en ook op het nieuwe adres is Ziggo beschikbaar. Gezien mijn tevredenheid, besloot ik om hier ook Ziggo te nemen (het abonnement op het oude adres gaat gewoon door, voor mijn broertje). Ik belde 23 oktober op met Ziggo om te vragen of internet diezelfde dag zou werken. Dit werd meerdere malen bevestigd, en zelfs gegarandeerd. Stom genoeg geen naam genoteerd, maar goed. Ik heb een alles-in-1 extra pakket opgehaald bij T for Telecom, waar ik door iemand werd geholpen die dat duidelijk nog nooit eerder gedaan had. Enfin, ik tevreden met het pakket naar huis, aangesloten, en werd geconfronteerd met een activatie pagina. Ondertussen kwam ik erachter dat in het contract alles-in-1 plus staat, terwijl op het bonnetje wel alles-in-1 extra staat... Zwaar gepikeerd maar terug gebeld naar Ziggo, om vervolgens te horen te krijgen dat 't 10 dagen zou kunnen duren voordat ik mijn activatiecode zou krijgen. Omdat ik voor mijn werk afhankelijk ben van internet, en ondertussen zwaar misbruik maak van mijn Telfort surf & mail unlimited, besloot ik na een week maar eens op te bellen om te vragen of ze mijn activatie code al wisten. Wat bleek, mijn aanvraag is nooit aangekomen. Gelukkig was die mevrouw zo vriendelijk om mij via de telefoon aan te melden, en op 5 november kreeg ik dan eindelijk de welkomsbrief met activatie code.

Helaas wilde de activatie pagina niks van mijn code en wachtwoord weten. Nog maar eens de brief gelezen, zie ik dat het pas 13 november in gaat. Ik heb op 10 november weer gebeld om te vragen of dit niet vervroegd kon worden, maar dit bleek helaas niet mogelijk te zijn, wat ik zeer vreemd vind. Tevens stond in de brief dat de postbode langs zou komen met mijn modem e.d., wat ik nogal vreemd vond aangezien ik alles al gewoon in huis heb... De mevrouw aan de telefoon vond dat ook erg vreemd, en vroeg me hoe ik er aan kwam en of ik ervoor betaald had. Toen ik zei dat ik dat meegekregen had bij T for telecom, verzocht ze mij vriendelijk om het pakket terug te sturen zodra de postbode is geweest, om zo dubbele kosten te voorkomen. Niet dat ik dit van plan ben te doen, als ze het terug willen komen ze het maar halen.

Overigens is het nog niet eens zeker dat het de 13e zal gaan werken, aangezien de mevrouw aan de andere kant van de lijn mij wist te vertellen dat ze een achterstand hebben en het dus wel eens later zou kunnen worden.

Al met al is deze ervaring van Ziggo mij zeer slecht bevallen. Gelukkig kan ik het nu per maand opzeggen. Bovendien vind ik Ziggo nogal aan de dure kant. Voor 29,90 euro per maand heb ik een Alice ADSL abonnement van 20mbit en onbeperkt bellen naar alle vaste nummers EN Ziggo klanten. Wil ik onbeperkt kunnen bellen naar alle vaste nummers met mijn alles-in-1 abbo van Ziggo, dan moet ik nog eens 10 euro extra bijlappen, wat het maandelijkse kostenplaatje dan 75 euro maakt, en wat heb ik dan meer? Televisie. Televisie voor 45 euro per maand. Misschien kan iemand dit verklaren?

Anoniem: 58690

Ik wil toch even melden dat ik de laaste tijd heel veel Ziggo monteurs in wijken zie, zo zijn ze hier in Gorinchem bezig geweest met 2 man, zo te horen met retour verkeer.
Vandaag zag ik er ook 1 in Bergen Op Zoom, dus er wordt ook in het kabel netwerk gewerkt en gemeten.

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
Remenic schreef op maandag 10 november 2008 @ 19:38:
Ik ben al meer dan een jaar tevreden klant bij @Home geweest, nu dus Ziggo. Nooit problemen gehad, en het werkt allemaal nogsteeds super.

8<>kanip ff ruimte maken.

Al met al is deze ervaring van Ziggo mij zeer slecht bevallen. Gelukkig kan ik het nu per maand opzeggen. Bovendien vind ik Ziggo nogal aan de dure kant. Voor 29,90 euro per maand heb ik een Alice ADSL abonnement van 20mbit en onbeperkt bellen naar alle vaste nummers EN Ziggo klanten. Wil ik onbeperkt kunnen bellen naar alle vaste nummers met mijn alles-in-1 abbo van Ziggo, dan moet ik nog eens 10 euro extra bijlappen, wat het maandelijkse kostenplaatje dan 75 euro maakt, en wat heb ik dan meer? Televisie. Televisie voor 45 euro per maand. Misschien kan iemand dit verklaren?
Verklaren kan ik het niet, maar kan je wel een hand geven, zovan heb de zelfde problemen met Ziggo.
Meer heb je ook niet kost alleen meer geld.
En om deze rede heb ik zelf 2 x ziggo opgezegt !
Ik was ook verhuisd op oude adres bleef ook 3 in 1 ziggo.... op nieuwe adres ook ziggo TV dat was er dus al.
70 euro aansluit-kosten |:( onduidelijk waarvoor.
Internet aangevraagt op nieuwe-adres op ook geen probleem, na 3 weken pas internet, na maand kom ik er zelf achter dat ik ook 3 in 1 heb ? kosten dacht ik 49,95 per maand .... jhaa neeeeeeee 76 euro ? op 2 adressen 152 euro
Dus nu op twee adressen ziggo voor 76 euro. voor tv digitaal, hdtv, internet, en telefoon (die ik niet gebruik) En nu ik afeglopen maandag heb opgezegt heb krijg ik een rekening van zelf 86 euro ??? x2= 172 euro 8)7

Hier per 1 jan 2009 geen Ziggo meer, was wel maand opzeg termijn, maar het opzeggen was 3 november.
Dus moet je maand extra betalen.

Per 1 jan 2009 20Mb internet van Online.nl en telefoon, en KPN Digitene voor TV.
Mij kost dat 2 x 27,50 reken de besparing zelf maar uit.

Ik krijg het idee dat Ziggo het monopoly denkt te hebben, als normale zenders HDTV worden kom ik misschien nog eens terug naar Ziggo .....

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
grote storing bij ziggo op dit moment?

• KiPKaKDutcH
shoombak schreef op maandag 10 november 2008 @ 21:21:
grote storing bij ziggo op dit moment?
Volgens de storing pagina wel:
Groepsstoring
sinds maandag 10 november 20.18 uur
Op dit moment is er een Internet storing in uw regio. Wij werken aan een oplossing. Onze excuses voor het ongemak.
maar heb (nog) nergens last van :)

Anoniem: 262089

Anoniem: 58690 schreef op maandag 10 november 2008 @ 19:48:
Ik wil toch even melden dat ik de laaste tijd heel veel Ziggo monteurs in wijken zie, zo zijn ze hier in Gorinchem bezig geweest met 2 man, zo te horen met retour verkeer.
Vandaag zag ik er ook 1 in Bergen Op Zoom, dus er wordt ook in het kabel netwerk gewerkt en gemeten.
Woon zelf ook in Gorinchem wil van KPN overstappen naar alles in 1 van Ziggo maar twijfel nog een beetje, Wat zijn jouw ervaringen in Gorinchem.
Heb nu ipb van kpn en digitenne, digitenne heb ik inmiddels opgezegd wil dus of alleen digitale tv via de kabel of een alles alles in 1 pakket.

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:47

St@m

@ Your Service

Anoniem: 262089 schreef op maandag 10 november 2008 @ 22:05:
[...]

Woon zelf ook in Gorinchem wil van KPN overstappen naar alles in 1 van Ziggo maar twijfel nog een beetje, Wat zijn jouw ervaringen in Gorinchem.
Heb nu ipb van kpn en digitenne, digitenne heb ik inmiddels opgezegd wil dus of alleen digitale tv via de kabel of een alles alles in 1 pakket.
Pff, nog steeds geen modem (en de rest) ontvangen.. morgen maar weer eens contact opnemen met de klantenservice.. 28-10 heb ik de bevestiginsbrief gekregen.. gelukkig is er een s*kkel met een onbeveiligd draadloos netwerk in de buurt..

Wat zullen we nu eens verbieden: vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - patatje/frietje oorlog

Anoniem: 214909

Mijn abo(16-3) haalt de snelheid ook niet. Ik heb contact gehad met een medewerker aan de telefoon, nou moeilijk moeilijk etc.

Via een medewerker van ziggo op een online forum kreeg ik wel superhulp. Bleek oplopende T3 waardes te hebben. Monteur geweest voor een meting en gekeken in de wijkkast. Bleek dat mijn hele wijk er last van had:) Hij heeft dat gedeeltelijk opgelost. Weer contact gehad met online medewerker. En die heeft een een technisch punt voorgemaakt bij het NOC. Vandaag zouden ze daar van alles en nog wat gaan oplossen. Ben benieuwd...

Kortom, service alsnog een 7-8 maar enkel omdat ik een medewerker heb gevonden die online hulp biedt aan oud multikabel klanten....

Schijnt dat vandaag een hoop klanten overgegaan zijn naar het nieuwe netwerk overigens...

Anoniem: 214909

Vraagje. Ik heb al heel lang een decoder, maar er nog niks mee gedaan(gewoon nog analoog) de doos ivm verhuizing nog geen eens open gemaakt...Als ik hem nu deze week wel wil gaan gebruiken, zijn er dan nog stappen die ik van tevoren moet ondernemen? Of gewoon uit de doos, aansluiten, antwoordkaart opsturen en klaar

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Anoniem: 214909 schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 11:14:
Vraagje. Ik heb al heel lang een decoder, maar er nog niks mee gedaan(gewoon nog analoog) de doos ivm verhuizing nog geen eens open gemaakt...Als ik hem nu deze week wel wil gaan gebruiken, zijn er dan nog stappen die ik van tevoren moet ondernemen? Of gewoon uit de doos, aansluiten, antwoordkaart opsturen en klaar
Ja klopt, de 'teller' van de smartcard gaat pas lopen bij het 1e gebruik van de smartcard. Alleen maar beter dus dat je niet de decoder even hebt uitgeprobeerd en daarna heb weggezet, want dan was nu de smartcard al geblokkeerd en het kan zo'n 24 tot 48 uur duren voordat die weer werkt. Als de teller begint heb je in principe 2 weken de tijd voordat hij geblokkeerd wordt. Gelijk antwoordkaart opsturen dus (duidelijk invullen :P ) en klaar ben je.

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-06 15:13
Zijn ze de snelheids verhogingen al aan het doorvoeren die ze voor december / januari beloofd hebben?
Normaal kwam ik met mijn Ziggo alles in een plus abo op 900kb/s en nu op 1200kb/s.
Helemaal niet verkeerd :-)

• Worran
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
hier ook eerder 12mbit , nu 18mbit constant , zou het, worden we beloond :P

always under construction

• arjentjuh
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-06 09:26
Ik ga ook van zo'n 1,45MB per seconde nu naar 1,7MB! _/-\o_

PunlArjen

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-06 15:51
Ik heb hier 1300 kbyte/s, ik dacht dat ik sabnzbd verkeerd had geÏnstalleerd op me server dus alles weer opnieuw en weer 1300 kbyte. Dus verhoogd hier in regio 9561 :P :P

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

• Slashx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 03-05 15:40

Slashx

WOT: Mr_Slashx

Yip, Snelheid is omhoog. Zit nu op 1,77 MB/s. Netjes.
Regio Bergen op Zoom :P

If the shit hits the fan everybody get a piece of it

• Meneer iCy
  • Laatst online: 08-06 15:51
Slashx schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 22:27:
Yip, Snelheid is omhoog. Zit nu op 1,77 MB/s. Netjes.
Regio Bergen op Zoom :P
Welk abbonement heb je dan?

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

• guido09
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-03 15:23
Volgend probleem:

eind november ga ik van adsl naar ziggo overstappen.
Ik heb begrepen dat je achter het modem een router (ook voor draadloos) moet plaatsen om meerdere pc's etc te hangen.
Nu heb ik een Speedtouch ST780 die een aantal apparaten bedraad en draadloos perfect verbind.
Kan ik de ST780 als router inzetten achter het ziggo modem?
Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik heb e.e.a. al uitgezocht en het schijnt te kunnen bij een adsl verbinding, maar ben nog niemand in deze situatie met een kabel abbo tegen gekomen.

alvast bedankt.

been there, done that, bought the T-shirt

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
guido09 schreef op woensdag 12 november 2008 @ 02:13:
Volgend probleem:

eind november ga ik van adsl naar ziggo overstappen.
Ik heb begrepen dat je achter het modem een router (ook voor draadloos) moet plaatsen om meerdere pc's etc te hangen.
Nu heb ik een Speedtouch ST780 die een aantal apparaten bedraad en draadloos perfect verbind.
Kan ik de ST780 als router inzetten achter het ziggo modem?
Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik heb e.e.a. al uitgezocht en het schijnt te kunnen bij een adsl verbinding, maar ben nog niemand in deze situatie met een kabel abbo tegen gekomen.

alvast bedankt.
De 780 is een ADSL modem, dit gaat niet werken op de kabel / achter een ziggo modem.

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:23
Zo gister mijn alles in 1 pakket gekregen maar daar zat alleen mijn digitale TV decoder in, terwijl de helpdesk had gezegd dat er ook een nieuw modem zou komen. Niet dat het erg is maar beetje vaag weer wel ;) Verder gewoon heel mooi de nieuwe snelheden die ook met mijn linksys kastje prima zijn zonder modem resets of wat dan ook. Ook het digitale TV kijken gaat zonder problemen en de kabel die er al lag had een mooie sterkte van 70%.

Het enige waar ik nu nog mee zit met de antwoordkaart die je moet op moet sturen voor digitale TV. Daar moet je verplicht op invullen welke decoder je wil hebben maar die heb ik al een. Lees ik het nu gewoon niet goed of is dit bekend?

• guido09
Wolly schreef op woensdag 12 november 2008 @ 08:12:
[...]

De 780 is een ADSL modem, dit gaat niet werken op de kabel / achter een ziggo modem.
Weet ik, het gaat me om het router gedeelte van de 780 niet het modem gedeelte.

• Ynnoz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-05 19:35
Klaus_1250 schreef op maandag 10 november 2008 @ 16:00:
Als je de Ziggo helpdesk belt, kan deze je modem op afstand activeren

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-06 15:13
la_fusion schreef op woensdag 12 november 2008 @ 09:38:

Het enige waar ik nu nog mee zit met de antwoordkaart die je moet op moet sturen voor digitale TV. Daar moet je verplicht op invullen welke decoder je wil hebben maar die heb ik al een. Lees ik het nu gewoon niet goed of is dit bekend?
Die heb ik ook ingevuld, nadat ik steeds code E19 in beeld krijg.
En ik heb op die kaart gewoon erbij geschreven dat ik alles al heb en dat ze me enkel de kaart moeten activeren.

• dreameater

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Ik heb dus afgelopen week een email gestuurd naar Ziggo dat ik dus nog steeds op de oude snelheid zat (512 Kbps)
Het zou dus verdubbeld moeten worden maar nu haal ik ineens 600 Kbps wat dus rond de 900 zou moeten zijn.

Ik snap er echt niks meer van ! :<

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

dreameater schreef op woensdag 12 november 2008 @ 12:03:
Ik heb dus afgelopen week een email gestuurd naar Ziggo dat ik dus nog steeds op de oude snelheid zat (512 Kbps)
Het zou dus verdubbeld moeten worden maar nu haal ik ineens 600 Kbps wat dus rond de 900 zou moeten zijn.

Heb je niet gewoon een te slecht signaal om de volle 900 te halen? Ik zou even gaan testen met betere kabels en zonder splitter en zo.

Anoniem: 88453

guido09 schreef op woensdag 12 november 2008 @ 09:48:
[...]

Weet ik, het gaat me om het router gedeelte van de 780 niet het modem gedeelte.
Heet deze modem/router dan een aparte WAN poort?
Meestal is dat niet het gezval, omdat er al een modem is ingebouwd.

• ThinkPad
  • Nu online

ThinkPad

dreameater schreef op woensdag 12 november 2008 @ 12:03:

Dit heb ik ook, wist niet eens dat het rond de 900 zou moeten zijn :P

Op speedtest.net haal ik ongeveer 5327kbps gemiddeld (delen door 8, dan heb je het aantal kB/s (dat is wat je ziet in Internet Explorer en download programma's)

Hoe weet ik nou of het goed is aangesloten? Het modem kun je niet in toch?

Het zou best kunnen dat het bij ons niet super is aangesloten, aangezien ons digitale TV signaal (ook van Ziggo) meestal ook maar iets van 35% is, waardoor TV gids ook niet wil vernieuwen e.d.

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:47

AndereKoekoek

Ping! Pong?

ThinkPadd schreef op woensdag 12 november 2008 @ 15:01:
[...]

Dit heb ik ook, wist niet eens dat het rond de 900 zou moeten zijn :P

Op speedtest.net haal ik ongeveer 5327kbps gemiddeld (delen door 8, dan heb je het aantal kB/s (dat is wat je ziet in Internet Explorer en download programma's)

Hoe weet ik nou of het goed is aangesloten? Het modem kun je niet in toch?

Het zou best kunnen dat het bij ons niet super is aangesloten, aangezien ons digitale TV signaal (ook van Ziggo) meestal ook maar iets van 35% is, waardoor TV gids ook niet wil vernieuwen e.d.
Wij hebbene xact hetzelfde.... @home gaf 12mbit(1,4mb/s via ftp) en zouden nu 16mbit moeten hebben.
Echter is het netwerk van @home nog niet echt geoptimaliseerd voor deze verhoging en moeten we wachten tot media december voor de snelheidsverhoging.

• dip
  • Laatst online: 16-01 15:29

dip

shut up ulé

Ik heb sinds vandaag ook die 16mbit verbinding. En de meneer aan de telefoon vertelde mij dat per 1 december dit opgeschroefd werd naar 20mbit. Mijn snelheid ligt nu alleen hoger dan 16mbit. Ik download nu netto met 2380KB/s via usenet :)

http://www.speedtest.net/result/354658373.png

[Voor 11% gewijzigd door dip op 12-11-2008 15:14]

It's scientifically known, that base improves the tase of cheezes!

• nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:57

nlboy

Alles kitz?

Ow wat heb ik toch een hekel aan ISDN van KPN!!! Ik heb namelijk twee nummers van de ISDN die ik dan graag wil overnemen naar Ziggo. Helaas kan Ziggo bij de huidige situatie met ISDN alleen het hoofdnummer meenemen, maar ik moet ook het tweede nummer meenemen omdat die wordt gebruikt voor de zaak.

De enige oplossing is eerst ISDN downgraden naar 2x analoog (dus de twee nummers) en dan kan Ziggo de nummers overnemen. Het enige grote nadeel is dat ik eerst XS4ALL moet opzeggen voordat je kan downgraden en ik moet altijd internet hebben. Ziggo had toen als oplossing dat ik eerst dan Ziggo internet pakket moet aanvragen en dan als dat allemaal goed en stabiel werkt zou ik XS4ALL kunnen afzeggen en dan als dat rond is kan er van ISDN naar 2x analoog worden gedowngrade. En dan moet ik bij Ziggo zeggen dat ik van Ziggo internet naar Ziggo alles-in-1 wil. Maar ja gezien de negatieve reacties van de helpdesk lijkt het me toch verstandig om even te wachten, want ik mag gewoon niet zonder internet of telefoon zitten. Wat denken jullie over dit idee of hebben jullie misschien een andere oplossing?

• dreameater

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Lekkere Kwal schreef op woensdag 12 november 2008 @ 13:53:
[...]
Heb je niet gewoon een te slecht signaal om de volle 900 te halen? Ik zou even gaan testen met betere kabels en zonder splitter en zo.
Nee , want ik heb die ''nieuwe'' snelheid al kunnen gebruiken...
Ongeveer 2 maand terug had ik dus gewoon 8 Mbit en was ik ook zeer tevreden!
Maar toen kregen we een probleem met telefonie en toen leek het wel of ze ons profiel terug hadden gezet naar 4 Mbit want toen haalde ik dus nog maar 4Mbit.

En na 20 x bellen is het nog steeds niet teruggezet naar de 8 Mbit waar we recht op hebben :'(

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

• Worran
  • Niet online
snap eigenlijk iets niet, het zou verhoogd worden van 12mbit naar 15 mbit, terwijl ik hier nu download met grofweg 19 mbit , ?

niet dat ze dadelijk gaan zeuren ofzo

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Hmm afgelopen vrijdag lag alles (3 in1 pakket) eruit. Even (20 minuten) gebeld en conclusie was dat het modem totaal offline is en dat er maandag een monteur zou langskomen om het na te kijken.
Uiteindelijk 'savonds nog maar een keer de modem uit gezet en de kabels losgehaald. Daarna deed alles het weer. Kennelijk was er iets misgegaan. Ze dachten in eerste instantie ook dat ik mr. bakker was ipv me echte naam? ..

Maandag evengoed de monteur laten komen omdat het tv signaal niet al te best is. Conclusie daarvan was
dat de kabel niet goed is omdat hij niet dubbel afgeschermd is. Hebben jullie nog speciale kabels gebruikt voor de tv of voldoet elke dubbelafgeschermde kabel van bijv de Gamma eigenlijk wel? Ik heb geen zin om de kabel opnieuw te trekken om er vervolgens achter te komen dat het niet heeft geholpen.

• Worran
  • Niet online
ik heb maar meteen goede tv kabel gepakt, van hirschmann, had met digitale tv ook veel storing lag toch aan de kabel want nu is het goed , dus bespaar je de ellende en leg gewoon 1x goede kabel , heeft mij een hoop ergernis bespaart in iedergeval

• Slashx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 03-05 15:40

Slashx

WOT: Mr_Slashx

iCy schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 22:48:
[...]

Welk abbonement heb je dan?
Internet Z3 zo te zien.. http://www.ziggo.nl/producten/internet/z3

If the shit hits the fan everybody get a piece of it

• bureno
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:34
dip schreef op woensdag 12 november 2008 @ 15:14:
Ik heb sinds vandaag ook die 16mbit verbinding. En de meneer aan de telefoon vertelde mij dat per 1 december dit opgeschroefd werd naar 20mbit. Mijn snelheid ligt nu alleen hoger dan 16mbit. Ik download nu netto met 2380KB/s via usenet :)

[afbeelding]
Dan heb je waarschijnlijk ook nu al de nieuwe snelheid ;)
Hier sinds vandaag de nieuwe snelheid na een modem reset (alles in 1 extra, 4811):
http://www.speedtest.net/result/354748138.png

• dikki dik
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07-2020
Het valt me op dat mijn ziggo verbinding de laatste enorm langzaam is. 3 maanden terug haalde ik nog met gemak een constante 900 kb/s. Terwijl dat nu nog maar 400 bedraagt wil soms zelfs inzakken tot 13 kb/s. Meer mensen die hier last van hebben, want anders moet ik maar eens met ziggo bellen. Omgeving opmeer overigens.

Battlefield 2 stats - Specs PC - X360 Gamertag

• begintmeta
  • Niet online
Ik heb nog steeds dezelfde problemen Alleen op mijn ziggo-aansluiting, niet elders... :? Zal ziggo maar eens contacteren.

@ Hieronder: stom, verkeerd gelinkt... is nu gewijzigd. Andere post hierover: begintmeta in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 4"

[Voor 37% gewijzigd door begintmeta op 12-11-2008 20:20]

• dikki dik
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07-2020
begintmeta schreef op woensdag 12 november 2008 @ 18:20:
Ik heb nog steeds dezelfde problemen Alleen op mijn ziggo-aansluiting, niet elders... :? Zal ziggo maar eens contacteren.
wat voor problemen heb jij?>

Battlefield 2 stats - Specs PC - X360 Gamertag

• KiPKaKDutcH
racer13 schreef op woensdag 12 november 2008 @ 17:32:
snap eigenlijk iets niet, het zou verhoogd worden van 12mbit naar 15 mbit, terwijl ik hier nu download met grofweg 19 mbit , ?

niet dat ze dadelijk gaan zeuren ofzo
Ik haal soms ook 7 tot 10mbit met Z2 :9 en ff later is het gewoon weer 5mbit, beetje vaag idd.

• Klaus_1250
@beginmeta: maak eens met Wireshark een capture. Dan kan je precies zien welke packets wel en niet worden verzonden en wat er precies instaat. Daarmee moet je al een heel eind kunnen komen om het probleem te pinpointen, helemaal als je een vergelijking kan maken met een netwerk waar het wel werkt.

• guido09
Anoniem: 88453 schreef op woensdag 12 november 2008 @ 13:56:
[...]

Heet deze modem/router dan een aparte WAN poort?
Meestal is dat niet het gezval, omdat er al een modem is ingebouwd.
Heeft inderdaad geen aparte Wan poort.
Maar hier ( Zyxel als (Voip-)modem met ST780 als switch) heeft iemand dit modem als soortement router ingezet omdat de wifi eigenschappen beter waren dan zijn nieuwe adsl modem (vraag me niet hoe en waarom).

Dus eigenlijk ben ikk op zoek naar mensen die van adsl overgestapt zijn naar kabel met de ST780 nog in gebruik als zijnde router.

• Archiebald
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:22
Ik download net weer even wat met usenet, en zie tot mijn grote verbazing dat we van 4 Mbit naar 5 Mbit gegaan zijn. Welliswaar iets meer (ik download met 645 KB/s ipv 520 KB/s wat ik eerst had)

Ik weet dat Ziggo de snelheids verhoging gepland had voor het eind van dit jaar/begin volgend jaar.
Krijgen we hier nog een bericht over? Of is het gewoon een stille verhoging voor de mensen die geen tweakers lezen?

[Voor 4% gewijzigd door Archiebald op 12-11-2008 23:53]

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-05 08:38
Archiebald schreef op woensdag 12 november 2008 @ 23:28:
Ik download net weer even wat met usenet, en zie tot mijn grote verbazing dat we van 4 Mbit naar 5 Mbit gegaan zijn. Welliswaar iets meer (ik download met 645 KB/s ipv 520 KB/s wat ik eerst had)

Ik weet dat Ziggo de snelheids verhoging gepland had voor het eind van dit jaar/begin volgend jaar.
Krijgen we hier nog een bericht over? Of is het gewoon een stille verhoging voor de mensen die geen tweakers lezen?
Gisteren ook mijn modem een resetje gegeven, en moet zeggen.. prettig weer
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
--2008-11-13 09:06:55--  http://speedtest.bbned.nl/download/file32mb.bin
Resolving speedtest.bbned.nl... 62.177.145.10
Connecting to speedtest.bbned.nl|62.177.145.10|:80... connected.
HTTP request sent, awaiting response... 200 OK
Length: 33554432 (32M) [application/octet-stream]
Saving to: `file32mb.bin'

100%[======================================>] 33,554,432  2.32M/s   in 14s

2008-11-13 09:07:09 (2.29 MB/s) - `file32mb.bin' saved [33554432/33554432]

• begintmeta
  • Niet online
Klaus_1250 schreef op woensdag 12 november 2008 @ 20:56:
@beginmeta: maak eens met Wireshark een capture. Dan kan je precies zien welke packets wel en niet worden verzonden en wat er precies instaat. Daarmee moet je al een heel eind kunnen komen om het probleem te pinpointen, helemaal als je een vergelijking kan maken met een netwerk waar het wel werkt.
Iets loopt niet lekker met de verbinding, ik krijg vaak [TCP retransmission], maar eigenlijk niet bij gewoon browsen, wel bij het posten van langere posts op GoT, gebruik van rsync en bij het versturen van berichten naar SMTP of IMAP en bijvoorbeeld bij het proberen af te spelen van een flashfilm op southparkstudios. Nu eerst eens testen zonder router ertussen (maar ik verwacht daar hetzelfde van, aangezien ik dan dezelfde symptomen zag bij het internetgebruik)

• BoXie
  • Laatst online: 30-03 02:18
dikki dik schreef op woensdag 12 november 2008 @ 18:14:
Het valt me op dat mijn ziggo verbinding de laatste enorm langzaam is. 3 maanden terug haalde ik nog met gemak een constante 900 kb/s. Terwijl dat nu nog maar 400 bedraagt wil soms zelfs inzakken tot 13 kb/s. Meer mensen die hier last van hebben, want anders moet ik maar eens met ziggo bellen. Omgeving opmeer overigens.
Yep .. ik heb er ook regelmatig last van .. heb een 12 Mbit abonnement .. Altijd continue 1400 KB/s gehad. Nu zakt ie regelmatig weg tot 170 KB/s. Lijkt alsof overboeking een stuk omhoog is gegaan.

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-06 16:39

EquiNox

Speed plz.

Hoe zit het nu met die smartcard ellende :

Ik heb nu 1x samsung met TV Digitaal Totaal smartcard (uit @Home tijdperk)
+ 1x nieuwe Humax met (nog ongeregistreerde) smartcard (via nieuw Ziggo alles-in-1 abbo met TV Digitaal Totaal)

Als ik nu die samsung in mn slaapkamer wil hangen met het @home kaartje dr in en ik registreer de smartcard van de Humax, moet ik dan dubbel gaan betalen?

Anders maar continue kaartje wisselen hoor...

[Voor 8% gewijzigd door EquiNox op 13-11-2008 10:39]

• TPbasMIE
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:20
Even een keer een positief puntje van ziggo. Het duurt eventjes (3 maanden) voordat alles goed geregeld is. Maar nu ik het eenmaal heb (alles in 1 pakket) werkt het ook super :D

Alleen mijn snelheid zit nu nog rond de 8mbit, deze zou toch ook omhoog gaan naar 10mbit ofniet?

Kom ook eens op het Division Brabant Forum <BR>

• Sa1
EquiNox schreef op donderdag 13 november 2008 @ 10:38:
Hoe zit het nu met die smartcard ellende :

Ik heb nu 1x samsung met TV Digitaal Totaal smartcard (uit @Home tijdperk)
+ 1x nieuwe Humax met (nog ongeregistreerde) smartcard (via nieuw Ziggo alles-in-1 abbo met TV Digitaal Totaal)

Als ik nu die samsung in mn slaapkamer wil hangen met het @home kaartje dr in en ik registreer de smartcard van de Humax, moet ik dan dubbel gaan betalen?

Anders maar continue kaartje wisselen hoor...
ik heb 1x smartcard uit casema tijd die zit in m'n media center en 1x smartcard van all-in-one. Gaat gewoon goed en hoef niets extra's te betalen aangezien het digitale pakket gratis is. Aangezien jij het totaal pakket hebt zal ik er toch even achteraan bellen als ik jou was. Je hebt nu namelijk 2 x een totaal pakket. Het lijkt me dat je niet dubbel hoeft te betalen, maar dat ze het totaal pakket van ene smartcard gaan afhalen en dat je daar alleen nog het gewone pakket op krijgt.

offtopic:
wat debiel dat je meteen begint met smartcard elende, lekker negatief, goed bezig

• EquiNox

EquiNox

Speed plz.

Sa1 schreef op donderdag 13 november 2008 @ 11:17:
[...]
ik heb 1x smartcard uit casema tijd die zit in m'n media center en 1x smartcard van all-in-one. Gaat gewoon goed en hoef niets extra's te betalen aangezien het digitale pakket gratis is. Aangezien jij het totaal pakket hebt zal ik er toch even achteraan bellen als ik jou was. Je hebt nu namelijk 2 x een totaal pakket. Het lijkt me dat je niet dubbel hoeft te betalen, maar dat ze het totaal pakket van ene smartcard gaan afhalen en dat je daar alleen nog het gewone pakket op krijgt.

offtopic:
wat debiel dat je meteen begint met smartcard elende, lekker negatief, goed bezig
Niets debiel aan, aangezien er overal onduidelijkheid over is. Mij is telefonisch toegezegd dat de oude smartcard gewoon doorblijft lopen, terwijl het pakket ook op de nieuwe staat. En dat dit niets extra kost.

Echter, als ik ziggo-gebruikers.nl mag geloven, mag je mooi 9,95 extra per kaart gaan dokken, ondanks eerdere toezeggingen. Van de ziggo.nl site word je ook niet veel wijzer.

Dat gecombineerd met het 7 weken (!) moeten wachten op het installatiepakket Ziggo Alles-in-Een en het dagenlang compleet onbereikbare 0900-1884 heeft mijn vertrouwen in Ziggo *enigszins* doen dalen.

Maar goed.

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Als je op beide plekken het Totaal Pakket wilt hebben wordt het dubbel betalen inderdaad (die € 9,95 voor het Totaal pakket hè, niet de overige kosten want die gaan per huisadres, niet per kaartje). Anders kaartjes wisselen maar je hebt dan wel een grotere kans op een kapot kaartje, ik weet niet of je daar op zit te wachten.

• begintmeta
  • Niet online
Helaas ben ik geen Wireshark-guru (ofwel: ik ben noob) Resultaat van test van compuer rechtstreeks op kabemodem: vaak foutberichten, het probleem lijkt met name [TCP checksum incorrect] (ook UDP). Er is in huis niets gebeurd met kabels etc. Kan dit komen door problemen op het netwerk van ziggo?

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

begintmeta schreef op donderdag 13 november 2008 @ 11:28:
[...]

Helaas ben ik geen Wireshark-guru (ofwel: ik ben noob) Resultaat van test van compuer rechtstreeks op kabemodem: vaak foutberichten, het probleem lijkt met name [TCP checksum incorrect] (ook UDP). Er is in huis niets gebeurd met kabels etc. Kan dit komen door problemen op het netwerk van ziggo?
Dit moet je wel ff dubbelchecken met een andere pc én een andere netwerkkabel. De kans is namelijk het grootst dat de oorzaak daarin ligt. Daarna komt het modem en daarna pas de infrastructuur van Ziggo.

• EquiNox

EquiNox

Speed plz.

Lekkere Kwal schreef op donderdag 13 november 2008 @ 11:25:
Als je op beide plekken het Totaal Pakket wilt hebben wordt het dubbel betalen inderdaad (die € 9,95 voor het Totaal pakket hè, niet de overige kosten want die gaan per huisadres, niet per kaartje). Anders kaartjes wisselen maar je hebt dan wel een grotere kans op een kapot kaartje, ik weet niet of je daar op zit te wachten.
Lekker dan die verkooppraatjes van de Ziggo verkoopafdeling. Ik heb hier specifiek nog naar gevraagd voordat ik overstapte, maar er blijkt dus geen zak van waar.

Mooi staaltje misleiding. Wederom minpunten voor Ziggo. }:|

• begintmeta
  • Niet online
Lekkere Kwal schreef op donderdag 13 november 2008 @ 11:29:
[...]
Dit moet je wel ff dubbelchecken met een andere pc én een andere netwerkkabel. De kans is namelijk het grootst dat de oorzaak daarin ligt. Daarna komt het modem en daarna pas de infrastructuur van Ziggo.
Andere kabel had ik al gecontroleerd natuurlijk, andere pc zonet ook even, met hetzelfde resultaat. Dus nu is het waarschijnlijkste dat het probleem in het modem zit? (is nogal oud, een Thomson TCM290). Het lijkt er overigens op dat het probleem ligt bij de outbound verkeer.

Mijn modem zegt:

Forward Path:
Signal Acquired at 308.027 MHz
SNR: 37.7 dB
Received Signal Strength: -11.1 dBmV
Micro-Reflections: 28 dBc
Modulation: 256 QAM

Return Path:
Connection: Acquired
Frequency: 46 MHz
Power Level: 36.2 dBmV
Channel ID: 4
Modulation: 16 QAM

Inbound overigens in rood-op-zwart in wireshark met name [TCP Retransmission] en [TCP Dup ACK]

[Voor 32% gewijzigd door begintmeta op 13-11-2008 12:23]

• crazylegs
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-06 15:10
Gisteren mijn modem even uit en aan gezet, heb nu ook de nieuwe snelheid :) Ik heb ongeveer 200Kb minder dan de volle 20mbit, maar dat is volgens mij gewoon te wijten aan eigen bekabeling enz..

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

Anoniem: 130770

crazylegs schreef op donderdag 13 november 2008 @ 12:08:
Mijn modem zegt:

Forward Path:
Signal Acquired at 308.027 MHz
SNR: 37.7 dB
Received Signal Strength: -11.1 dBmV
Micro-Reflections: 28 dBc
Modulation: 256 QAM

Return Path:
Connection: Acquired
Frequency: 46 MHz
Power Level: 36.2 dBmV
Channel ID: 4
Modulation: 16 QAM
De waarde voor downstream is aan de lage kant. -11.1 dBmV is op het randje. Zou rond de 0dBmV moeten zitten
De upstreamwaarde is met 36.2 dBmV weer te laag. Zou normaal rond de 50 dBmV zitten
Het modem heeft geen goede verbinding door een probleem met de bekabeling. Er zit teveel demping in het traject.
Als bij jou alles goed zit, komt het signaal te zwak binnen en moet Ziggo dat oplossen.
Belangrijk is dat het modem dicht bij het officiële aansluitpunt zit met zo weinig mogelijk splitters.
In de praktijk is er slechts 1 splitter om het binnenkomende signaal te verdelen tussen modem en radio/tv.
Verder moeten de connectoren goed aangesloten zitten, ook de mantel. En geen draadje van de mantel mag in contact komen met de kern van de coaxkabel.

• begintmeta
  • Niet online
Ha, dat crazylegs hetzelfde poste als ik. Mijn modem zit op een kabel van een cm of 40 achter de (enige) splitter. Op zich is het ook een nieuw probleem (maar er is wel een paar jaar eerder gedoe geweest met signaalsterktes, toen hebben ze iets in de verdeelkast gedaan afaik).

De problemen doen zich dus volgens de applicaties vooral op voor mij (voornamelijk) outbound zaken voor (posten van berichten/ imap/smtp) en niet bij (voornamelijk) inbound (browsen, downloaden...) dat klopt natuurlijk met wireshark. En als ik je post goed begrijp ook met het modemsignaal. Zal ziggo maar eens bellen dan...

• LameDog
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:45
Ik ga binnenkort overstappen van KPN ISDN2 met XS4all internet naar Ziggo alles in 1 plus. Lang geaarzeld over Alice of Telfort, maar omdat ik niet echt dicht bij de telefooncentrale zit zijn daar niet echt lekkere snelheden te verwachten en bovendien vind ik digitale tv ook wel interessant, dus keuze gemaakt voor Ziggo. Nu zal ik alleen dat je van Ziggo een draadloos modem kan kopen voor 50 euro. Is dat een goede keuze (ik kan niet echt vinden welke router je krijgt)?
En zijn er problemen te verwachten met isdn overstap?

• nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:57

nlboy

Alles kitz?

Ik had gehoord van de helpdesk dat je een draadloze router krijgt van Sweex voor 50 euro die je weer koppelt aan de gratis modem van Ziggo, helaas heb je dan wel 2 losse kastjes (de modem en de draadloos). :)

Ben ook erg benieuwd naar de ervaringen van mensen die van ISDN naar Ziggo zijn gegaan, vooral hoe het ging met het nummerbehoud. Ik woon namelijk ook ver van de centrale, dus is voor mij Ziggo ook meer aantrekkelijker en ik ben KPN een beetje zat aan 't worden (hoge kosten en met ISDN kan je bijna geen kant op).

[Voor 14% gewijzigd door nlboy op 13-11-2008 14:16]

• LameDog
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:45
Ok, als je een sweex apparaatje krijg is het denk ik beter om dan lekker zelf een router te kopen, want het zal vast geen 802.11n apparaat zijn en die usb-wireless adapter heb ik ook niet nodig.

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-06 22:42
nou toch maar even posten hier.

sinds een week of 2 heb ik al het probleem dat elke dag tussen 3/4 uur mijn internet eruit knalt.

na een reboot van de modem/router werkt alles weer prima en gaat het goed tot de volgende dag 3/4 uur.

inmiddels afgelopen dinsdag ziggo gebeld en deze komen vrijdag langs (heb ze gezegd de modem te vervangen)

zal me benieuwen wat er gaat gebeuren daarna we zijn van z3i naar 3-1 gegaan ging 2 weken goed en nu dit.

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:33
EquiNox schreef op donderdag 13 november 2008 @ 11:33:
Lekker dan die verkooppraatjes van de Ziggo verkoopafdeling. Ik heb hier specifiek nog naar gevraagd voordat ik overstapte, maar er blijkt dus geen zak van waar.

Mooi staaltje misleiding. Wederom minpunten voor Ziggo. }:|
Ziggo wil het voor eind 2009 (hebben ze 7 maand geleden gezegd) zo voor elkaar hebben dat als je op 1 adres 2 smartcards hebt, je maar 1 maal het totaal pakket hoeft te betalen. Voor sportnet/filmnet/e.d. moet je wel 2 maal betalen. Maar dat eind 2009 zie ik ze niet halen.

Op dit moment kan je inderdaad dan mooi tweemaal 9.95 betalen.. en dat zal je moeten blijven doen totdat het hele migratie naar ziggo circus is afgelopen en ze tijd hebben om hun administratie systemen aan te passen.

• begintmeta
  • Niet online
Hmm, ik dach ik stuur ziggo een mail, maar ik was denk ik niet duidelijk (maar ja het mailtje moet dan ook verbindingstechnisch behoorlijk kort zijn). Ze dachten dat ik mijn emailwachtwoord niet had :'(

Misschien toch maar even bellen... Heeft iemand een niet-0900 nummer? (het nummer 050...3333 werkt niet)

[Voor 12% gewijzigd door begintmeta op 13-11-2008 15:20]

• begintmeta
  • Niet online
Heb even gebeld (onwaarschijnlijk snel iemand aan de lijn overigens). Ziggo dacht eerst weer aan een mailprobleem (waarvoor men ter analyse mailadres&wachtwoord wilde (dat leek me dus niet nodig 8)7 )), maar toen ik het wat beter uitlegde en de helpdesk nog eens wat beter naar de signaalwaarden keek dacht men aan een bekabelingsprobleem. Ik krijg dus een nieuwe splitter+kabels toegestuurd (duurt evt een week...). Als het dan niet is opgelost komt eventueel een monteur. Geen lange mails en posts dus de komende weken... (@home dan)

[Voor 3% gewijzigd door begintmeta op 13-11-2008 15:55]

Anoniem: 88453

guido09 schreef op woensdag 12 november 2008 @ 22:56:
[...]

Heeft inderdaad geen aparte Wan poort.
Maar hier ( Zyxel als (Voip-)modem met ST780 als switch) heeft iemand dit modem als soortement router ingezet omdat de wifi eigenschappen beter waren dan zijn nieuwe adsl modem (vraag me niet hoe en waarom).

Dus eigenlijk ben ikk op zoek naar mensen die van adsl overgestapt zijn naar kabel met de ST780 nog in gebruik als zijnde router.
Dan kan de Thomson dus nooit als router fungeren, als je het modem op een LAN poort aansluit.
De router werkt dan hetzelfde als een switch, waardoor je het probleem krijgt dat je niet de DHCP server van de router gebruikt, maar die van Ziggo.
De Ziggo DHCP server kan echter geen meerdere ip-adressen toewijzen.
Eén PC draadloos verbinden lukt waarschijnlijk wel.
Kies overigens niet voor de wizard voor de beveiliging, want dan krijg je een wel erg makkelijk te raden wachtwoord. ;)
Beter is het om een nieuwe router te kopen, want die kosten bij niets meer en zijn veel beter dan die Thomson.

• 3lmo
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-03 17:50
dikki dik schreef op woensdag 12 november 2008 @ 18:14:
Same here, soms zakt het zelfs helemaal weg. Elke pc heeft op zo'n moment nauwelijks verbinding. Erg storend, omgeving Twente - dus het zal waarschijnlijk wel niet regiogebonden zijn.

Anoniem: 70261

3lmo schreef op donderdag 13 november 2008 @ 21:44:
[...]

Same here, soms zakt het zelfs helemaal weg. Elke pc heeft op zo'n moment nauwelijks verbinding. Erg storend, omgeving Twente - dus het zal waarschijnlijk wel niet regiogebonden zijn.
Hier ook hele lage snelheid van nieuwsgroepen, voorheen met Multikabel heel vaak rond de 1500kb/s en nu rond de 150 - 400 kb/s. Heb net even met Hitnews voor 48 uur aangevraagd en daar haal ik netjes 1200 kb/s, ben inmiddels ook een stapje lager gegaan met internet dus Z2 ipv Z3. Bespaar ik weer geld om een goede nieuwsserver te betalen ;) Voor de rest niet echt te klagen over Ziggo.

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 70261 op 13-11-2008 22:49]

Anoniem: 42142

Zojuist Ziggo modem aangesloten op laptop, geen probleem, +/- 950 kB/sec. Zodra ik US Robotics router aansluit dan krijgt de router het IP adres 192.168.100.x. Internetten is dan ook niet mogelijk met de router. Wat kan ik doen om het publieke IP adres (212.x.x.x) aan mijn router te knopen, static heb ik al geprobeerd maar wordt kennelijk niet door Ziggo ondersteund. Gekke is dat ik geen CC-nummer meer nodig had en dat aanmelden via de router wel goed is gegaan.

• SideSwipe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:47

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ik alles binnen krijg voor het alles in één pakket.. Wat is normaal de lange levertijd bij Ziggo?

Gelukkig is het internet ineen weer beter :)

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

• begintmeta
  • Niet online
Je kunt proberen even het modem uit te zetten en weer aan te zetten als de router eraan hangt.

Wat betreft mijn ziggo-perikelen: helaas nog steeds slechte signaalsterktes, maar ik ben nu wel minder zeker dat [TCP checksum incorrect] de basis si van het probleem, aangezien het bij een tweede test ook tussen twee locale computers voorkomt (met verschillende kabels)...

[Voor 39% gewijzigd door begintmeta op 14-11-2008 07:51]

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-06 19:18
Weet iemand hoelang het duurt als ik van Internet Z3 overstap naar Allles-in-een extra? Kan dat gelijk gebeuren? Of zit ik dan een tijdje (hoelang?) zonder internet/tv (telefoon hebben we op dit moment niet)?

• Sa1
barzi schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 07:51:
Weet iemand hoelang het duurt als ik van Internet Z3 overstap naar Allles-in-een extra? Kan dat gelijk gebeuren? Of zit ik dan een tijdje (hoelang?) zonder internet/tv (telefoon hebben we op dit moment niet)?
helaas een beetje lastig te zeggen. Bij mij had ik het woensdags aangevraagd en had ik vrijdag m'n nieuwe snelheid twee weken lader had ik m'n decoder in huis, anderen hoor je die er 2 maand op moeten wachten. .. lastig te zeggen dus.

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:53
barzi schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 07:51:
Je zit sowieso niet zonder internet en televisie.
Het enige is dat het lang kan duren voordat je helemaal bent omgezet zodat je alles (op nieuwe snelheid) kan gebruiken.
Je krijgt als het goed is een nieuwe modem zodat je je telefoon kan gebruiken.

Bij mij ging zo'n beetje alles fout wat fout kon gaan. (modem kon niet geactiveerd worden, call die niet naar de goede afdeling werd verzonden waardoor ik onnodig lang moest wachten, telefoon die ze maar vergeten te activeren) Maar dat was in de periode dat iedereen overstapte. Ik neem aan dat het nu wel iets soepeler moet gaan.

Maar je moet dus eerst een andere modem ontvangen voordat je uberhaupt alles in 1 kan gebruiken.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:38

alienfruit

the alien you never expected

Hmm, hebben jullie ook zo'n slechte upload bij Ziggo Z3? De downloadsnelheid is prima hoewel deze wel altijd 's nachts daalt naar 90-200kb/s rond 01:00. Het blijft jammer dat je de Z3i snelheden niet los kan krijgen. Ik zit niet te wachten op Alles-in-1. Alleen jammer dat het eigenlijk 'moet' bij Glashart/glasvezel. Ik stel het toch zo lang mogelijk uit.

http://www.speedtest.net/result/355753673.png

[Voor 53% gewijzigd door alienfruit op 14-11-2008 10:23]

• crazylegs
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-06 15:10
begintmeta schreef op donderdag 13 november 2008 @ 13:18:
Ha, dat crazylegs hetzelfde poste als ik. Mijn modem zit op een kabel van een cm of 40 achter de (enige) splitter. Op zich is het ook een nieuw probleem (maar er is wel een paar jaar eerder gedoe geweest met signaalsterktes, toen hebben ze iets in de verdeelkast gedaan afaik).

De problemen doen zich dus volgens de applicaties vooral op voor mij (voornamelijk) outbound zaken voor (posten van berichten/ imap/smtp) en niet bij (voornamelijk) inbound (browsen, downloaden...) dat klopt natuurlijk met wireshark. En als ik je post goed begrijp ook met het modemsignaal. Zal ziggo maar eens bellen dan...
ik heb dat niet gepost :P iemand quoten schijnt moeilijk te zijn tegenwoordig haha

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

Pagina: 1 2 3 ... 33 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee