[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 33 Laatste
Acties:
  • 260.750 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ChrisF schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 07:42:
Nog iemand last van storing @ 4811?
Vanmorgen rond half 7 totaal geen signaal. Geen internet, tv, telefoon...
Ik zit nu op mijn werk, dus ik weet niet wat de status is.
Ja, ik woon ook in postcode gebied 4811
zie mijn topic hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:07
Hier 4814, geen problemen vandaag..... (vanaf 8:30 op internet :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mensen hebben jullie ook last van lage download snelheid met ziggo. Sinds maandagavond zo rond 23.00 uur viel ziggo uit en toen ik op eens internet had, is mijn download snelheid behoorlijk traag namelijk 400 kb/s terwijl ik normaal zo rond 1.85 mb/s moet zijn. :'( :'( :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:58
Nou wil ik binnenkort over naar Ziggo alles in 1 extra, alleen ik baal er zo van dat MTV2 niet doorgegeven wordt. Heb ze maar eens gemaild of het toevallig toch beschikbaar komt binnenkort. Wat dat betreft heeft de schotel toch weer z'n voordelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:27
Sa1 schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 22:59:
[...]
eerst lezen ... dan blaaten, je kunt alleen naar buiten naar smtp.ziggo.nl en andere records die naar dezelfde verwijzen. Echter wil je bijv een verbinding opzetten naar smtp.telfort.nl, dan krijg je toch echt een timeout. En terecht overigens! probeer 't maar eens, telnet smtp.telfort.nl 25, gaat echt niet werken.
1) doe please ff aardig
2) doe eerst zelf ff research voordat je begint te blaten
Connected to smtp.aol.com.
Escape character is '^]'.
220 cia-da07.mx.aol.com ESMTP mail_cia-da07.3; Wed, 04 Feb 2009 14:14:24 -0500
Connected to smtp.mail.lycos.com.
Escape character is '^]'.
220 mail-pop1.lycosmail.com ESMTP welcome to Lycos.Com(tm) ready at Thu, 5 Feb 2009 04:16:10 +0900
Point proven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSpud
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 04-05 10:49
Wat ik vreemd vind, is dat ik 's nachts vaak minder hoge downloadsnelheden haal dan overdag. Alsof ze 's nachts met onderhoud bezig zijn ofzo (lijkt me sterk). Ik zou toch eerder denken dat het 's nachts juist zonder snelheidsverlies zou moeten draaien... Iemand meer hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
LordSpud schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 20:23:
Wat ik vreemd vind, is dat ik 's nachts vaak minder hoge downloadsnelheden haal dan overdag. Alsof ze 's nachts met onderhoud bezig zijn ofzo (lijkt me sterk). Ik zou toch eerder denken dat het 's nachts juist zonder snelheidsverlies zou moeten draaien... Iemand meer hier last van?
Ja ik heb er ook last van. Ik heb overdag de normale snelheid van ong. 2.3 MB/s maar vanaf een uur of 5 dropped de snelheid naar zo'n 1.10 MB/s. Erg vreemd, en heb er ook al een vraag over gesteld bij Ziggo. Eens kijken wat hun er van vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sajoku schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 20:25:
[...]

Ja ik heb er ook last van. Ik heb overdag de normale snelheid van ong. 2.3 MB/s maar vanaf een uur of 5 dropped de snelheid naar zo'n 1.10 MB/s. Erg vreemd, en heb er ook al een vraag over gesteld bij Ziggo. Eens kijken wat hun er van vinden :)
Dat heeft toch te maken met de drukte op het internet s'nachts is het toch altijd VEEL drukker op het net?
Maar is er al wat bekend over die nieuwe modems?
Mischien kan je dan wel gewoon normaal een router kunnen kopen en aansluiten xD inplaats van dat het weer zo instabiel is.zoals met de wrt160n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikooos
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-06 17:10

Nikooos

huizenlol.nl

Zo.. eindelijk mijn smartcard binnen. moet ik nu nog die aanmeldingskaart opsturen? Of is het al geregeld als je het gewoon via de telefoon allemaal aangevraagd heb?

Huizenlol.nl - Lol met huizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:57
psychonikeo schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 21:37:
Zo.. eindelijk mijn smartcard binnen. moet ik nu nog die aanmeldingskaart opsturen? Of is het al geregeld als je het gewoon via de telefoon allemaal aangevraagd heb?
Via telefoon was voldoende althans zo kregen wij hier te horen.
[...]

Ik sluit me hierbij aan. Al haal ik ook vaak veel te veel snelheid...

[ Voor 38% gewijzigd door Cave_Boy op 04-02-2009 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:57
Oeps sorry

[ Voor 96% gewijzigd door Cave_Boy op 04-02-2009 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
Ik heb sinds 20 december Alles-in-1 Plus. Het werkt prima, sterker nog, het werkt beter dan prima. Ik heb ook nog steeds alle zenders op m'n digitale tuner, en ontvang ook geen rekeningen. Dit is dus wel een beetje apart. Nu lees ik in dit topic dat meer mensen hier last van hebben gehad. En nu vrees ik dus dat ik binnenkort alle rekeningen in een keer ga krijgen. Iemand anders hier al last van gehad?

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 14:10
Murcielago schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 22:34:
Ik heb sinds 20 december Alles-in-1 Plus. Het werkt prima, sterker nog, het werkt beter dan prima. Ik heb ook nog steeds alle zenders op m'n digitale tuner, en ontvang ook geen rekeningen. Dit is dus wel een beetje apart. Nu lees ik in dit topic dat meer mensen hier last van hebben gehad. En nu vrees ik dus dat ik binnenkort alle rekeningen in een keer ga krijgen. Iemand anders hier al last van gehad?
Online dan? Staan daar ook geen facturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe werkt telefonie over het algemeen?
Ik twijfel zoals ik eerder aangegeven heb om over te stappen naar het alles in 1 plus pakket.
Ik heb een aantal kennissen die ook ziggo hebben en de meningen verschillen sterk.
Zo werkt het bij de een prima en bij de ander is het zo gezegd waardeloos.

Ik dacht zelf om de kpn lijn te behouden en of een ata switch kastje te kopen en die er tussen te hangen of een aparte voip lijn te nemen met een voip router ertussen.
Dan gebruik je ziggo telefonie wel niet maar heb je wel sneller internet dan dat je het los bestelt.
Ik zal voor voip het hier lopende voipbuster topic eens doorlezen of het een serieuze optie is.
Wat zouden jullie doen?

Ik woon overigens in huizen postcode gebied 1273 misschien dat dat nog uitmaakt of dat er iemand in de buurt woont die ervaringen kan delen.
En mocht ik het aanvragen is het sneller om het via een winkel te doen of maakt dat niet zoveel uit met het direct naar de klantenservice bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
[...]

Ook al eens gedaan. Wanneer je ze mailed, krijg je echter als reactie het advies wat metingen te doen via speedtest.nl ( :') ) op verschillende tijden en wanneer de snelheid dan tegenvalt, maar te bellen met de helpdesk. Nog niet gebeld, laatste paar dagen lijkt het weer mee te vallen met snelheidsafname 's avonds.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan er geen touw aan vastknopen, hier wat testen via speedtest.net, en zie de (grote) verschillen. Ik vin het té als je het mij vragt. Ik lees dat er meer mensen last van hebben, maar voor 64 eurp per maand verwacht ik echt toch meer stabiliteit :(

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/404576176.png
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/404578212.png

Ik heb er ook 1 waar ik bijna die 20mb haal die ik zou moeten halen. maar mak ook vaak mee dat ik amper boven de 12 mb uitkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSpud
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 04-05 10:49
Verwijderd schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 20:58:
[...]

Dat heeft toch te maken met de drukte op het internet s'nachts is het toch altijd VEEL drukker op het net?
Maar is er al wat bekend over die nieuwe modems?
Mischien kan je dan wel gewoon normaal een router kunnen kopen en aansluiten xD inplaats van dat het weer zo instabiel is.zoals met de wrt160n
's Nachts drukker op het net? Volgens mij is het eerder andersom: http://www.ams-ix.net/technical/stats/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:22
psychonikeo schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 21:37:
Als je inlogd op "My Ziggo" en je ziet je smartcard staan is ie bekend bij Ziggo. Anders even kaartje op sturen of de verkooplijn/klantenservice bellen en nummer doorgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 21:17
Murcielago schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 22:34:
Ik heb het ook gehad.
Ze incasseerde bij mij 3 maanden in een keer, dus zorg dat je wat op je bank hebt staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikooos

Nikooos

huizenlol.nl

jongentje schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 08:45:
[...]

Als je inlogd op "My Ziggo" en je ziet je smartcard staan is ie bekend bij Ziggo. Anders even kaartje op sturen of de verkooplijn/klantenservice bellen en nummer doorgeven.
Thnx.. dat was wat ik wilde horen ;) Zo maar even kijken dan.
edit: Niet te vinden dus.

Ik hoopte dat het misschien niet hoefde. Ik heb nu namelijk alle kanalen zelfs Film1 enzo.. Is dat normaal dat je dat dan in het begin heb en hoe snel moeten ze dan dat nummer hebben? :P

[ Voor 22% gewijzigd door Nikooos op 05-02-2009 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Vraagjel, hebben hier meer mensen last van?
Ik heb de Humax decoder IR-FOX C (SD DECODER)

Sinds een week of 2 loopt de tijd niet mee en is het programma vaak niet bekend/niet correct.

Als ik zap, verschijnt er altijd onderaan de balk met de tijd/tv kanaal / programma.
Als ik na 10 minuten op de 'i' knop op de AB druk dan staat er de tijd van 10 minuten geleden.

Of als ik zap staat er helemaal niks bij het programma. De laatste tijd klopt er steeds minder van.

Iemand advies wat te doen?
Er is geen software update beschikbaar.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Even de stroom eraf halen. Dat loste bij mij in ieder geval het probleem op :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiene
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-09 07:32
Gisteren weer een leuke Ziggo ervaring gehad.

Neef van me belde omdat er al 3 Ziggo monteurs langs waren geweest en hij nog geen internet had.

- Eerste monteur, kwam langs, maar er was geen signaal, bleek dat vorige bewoners waren afgesloten in de wijkkast. Monteur kon dit niet omzetten dus voor nop gekomen.
- Tweede monteurs kwamen langs om wijkkast om te zetten.
- 3e monteur had haast, activatie gedaan maar kreeg geen internet, uiteindelijk afgescheept dat het aan de computer lag en vertrokken.

Naja ik kom dus daar. Netjes modem en sitecom router aangesloten, had gewoon met kabel even gedaan en ik had meteen internet...
Toen het draadloos, kreeg het eerst niet aan de praat. Had al een vermoeden dat wpa niet werkte omdat het een vrij oud 11g pci kaarte betrof. Even in de sitecom router gekeken en ww veranderd. Toen lukte het maar na opnieuw opstarten ging het weer niet met verbinden. Na veranderen in WEP werkte het wel.
Toen kwam ik erachter dat de snelheid te laag was met nieuwsgroepen, maar 600kB/s met nieuwsgroepen. Met kabel was dit dus 1200KB/s. Toch maar die 54g stick van Ziggo gebruikt, wpa erop en voila klaar.

Ik snap dus echt niet wat die Ziggo monteurs eigenlijk doen.

Toen vroeg ik hem waar zijn digitale tv ontvanger en smartcard was omdat hij alles-in-1 heeft....Niet aangesloten, niks gekregen ook niet....dat kan toch gewoon niet? Hij gaat vandaag dus bellen waar dat is gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-07 12:02

Ccc

Tja monteur heeft je neef toch weer her aangesloten?

Daarna lag het probleem gewoon bij je neef zelf haha.

Of zie ik dit nu verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:14
Inmiddels een maand verder, vanaf maandag geen internet meer. Maar nog steeds geen Ziggo apparatuur. Wat een $%)@)*$#)($ daaro zeg. Mijn gegevens lang en breed binnen, maar het externe bedrijf dat de verzendingen regelt heeft vertraging. Ziggo probeert het beter te doen. Inderdaad, ze verwijzen nu beter door. Het is de schuld van het externe bedrijf dat wij hebben ingehuurd. Ons valt niets te verwijten :+ Echt onzin dit. Vorig pakket had ik binnen twee weken. Nu ga ik de vierde in :(

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robdejongNL
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 01:16

robdejongNL

Bite me

wiene schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 13:29:
Niet aangesloten, niks gekregen ook niet....dat kan toch gewoon niet? Hij gaat vandaag dus bellen waar dat is gebleven.
Het digitale tv pakket wordt altijd na gestuurd als de monteur langs is geweest om de telefonie en het internet te installeren.
In mijn geval was het zo: maandag was de monteur geweest en donderdag had ik mijn digitale tv binnen.
Installeren, en het werkte direct!

I'm a big fan of the Mars Bar Diet. Stick it up your arse and let a rottweiler chase you home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiene
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-09 07:32
Robjuh schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 14:24:
[...]

Het digitale tv pakket wordt altijd na gestuurd als de monteur langs is geweest om de telefonie en het internet te installeren.
In mijn geval was het zo: maandag was de monteur geweest en donderdag had ik mijn digitale tv binnen.
Installeren, en het werkte direct!
Dat is wel handig zo'n gratis monteur dan, veel mensen laten die juist komen omdat ze niet weten hoe ze het aan moeten sluiten, tv vormt daar geen uitzondering op. Niet dat het moeilijk is maar toch.

Maar over die monteur, ik neem aan dat Ziggo in de computer kan zien dat iemand afgesloten is. Dus is het dom een monteur langs te sturen als ze toch weten dat het niet gaat werken voordat die ander de kabel weer heeft aangesloten in de wijkcentrale.

Die 3e monteur had kennelijk niet eens verstand van draadloos internet en ja dan vind ik het gek dat dat hetgeen is wat hij juist moet gaan installeren. Als iets niet 100% volgens de boekjes gaat mag je verwachten dat hij dat op kan lossen of iemand kan bellen om het op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, de monteur hoeft in princiepe alleen het modem gebruiksklaar op te leveren en als je slim bent dan heb je een notebook bij je met een utp kabeltje en dan laat je zien dat het werkt, de rest is voor de klant.
Of dit moet inmiddels veranderd zijn, maar toen ik ze installeerde was het zo.
Tuurlijk, als ik tijd had dan sloot ik gewoon wireless aan en meestal had ik dat gelijk werkend, is ook niet moeilijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 00:09:
[...]de monteur hoeft in princiepe alleen het modem gebruiksklaar op te leveren
Bij mij hing de monteur ook het draadloze modem op en liet hem werkend achter, dus netjes. Kreeg vandaag een mail van ziggo klantenservice dat er een monteur in de centrale was geweest en of dit geholpen heeft?

Moet zeggen dat ik vanaf 21.00 uur vol speed kan downloaden zonder dat de verbinding in elkaar strort. Ik download nu met de volle 2.4mb p/s :)

Wat ik niet snap: als ik testjes doe via bbned, of speedtest.net geeft die wel aan dat de verbinding onstabiel is. Download ik via een newsserver (hitnews) wat naar binnen is het perfect 2.4mb stabiel. Hoekan het dan dat bbned en speedtest zulke verschillende waardes aangeeft? kunnen die servers deze snelheden niet aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

bij de newsserver heb je meestal meerdere download threads, die speedtest is maar een moment opname en ook maar via 1 kanaal

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Nu online

rally

Deyterra Consultancy

Ik heb een HD tuner van de Ziggo ontvangen. Aangesloten en .... nada.

De helpdesk wist me te vertellen dat ik een andere frequentie in moest stellen en code (5555).
Waarom worden die dingen niet meteen met een Ziggo configuratie afgeleverd? |:(

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

rally schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 08:42:
Omdat iedere regio zijn eigen 'code' heeft.
Dit alles staat trouwens keurig beschreven in de handleiding, inclusief codes voor iedere regio.

If you choose to criticise you choose your enemies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 18:22

De helpdesk wist me te vertellen dat ik een andere frequentie in moest stellen en code (5555).
Omdat dit per Ziggo gebied anders is. Los hiervan, bovenstaande staat gewoon in de handleiding die je erbij hebt gekregen. Dus snap je probleem niet zo, daar zijn handleiding tenslotte voor bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikooos

Nikooos

huizenlol.nl

haha.. zeuren als je de handleiding niet leest :')
Ik kreeg woensdag oo mijn ontvanger binnen en ik heb wel de handleiding gelezen, dus ik wist dit gewoon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

The Legend

*Plop*

Kun je in de Ziggo kabelmodems net zoals bij de meeste ADSL modems ook gewoon de up en downstream waardes uitlezen? Ik krijg het vermoeden van niet aangezien iedereen hier zo ongeveer de snelheid meet met speedtest.net, met ADSL is het veel makkelijker en betrouwbaarder door het van de webinterface van de modem af te lezen :?

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sub0kelvin
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-08-2023
Jah, dat kun je gewoon uitlezen, maar die waardes veranderen niet als je vertraging op de lijn merkt. Ze tonen alleen de maximale verbindingsnelheid van je abonnement, niet de huidige geschatte snelheid.

Bijvoorbeeld mijn huidige downstream:
Downstream StatusOperational
Channel ID128
Downstream Frequency626000000 Hz
Modulation256QAM
Bit Rate15520000 bits/sec
Power Level-3.9 dBmV
Signal to Noise Ratio39.1 dB

Die Bit Rate verandert alleen als er een nieuwe snelheid beschikbaar is (of als de boel aan Ziggo's kant verkeerd staat ingesteld), maar niet als er een tijdelijke dip in de beschikbare bandbreedte is.

Dus dan is speednet.net een heel stuk handig om te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikooos

Nikooos

huizenlol.nl

Nog even terugkomen op mijn vraag eerder. Woendag was mijn smartcard binnen, is het normaal dat je dan echt alle zenders hebt? Zoals ook film1 en sport1?

Is dat gewoon puur om je lekker te maken tot je die aanmeldingskaart terug stuurt? en hoe snel willen ze die kaart terug, want dan wacht ik nog ff :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

The Legend

*Plop*

Dat is dus wel wat anders dan bij ADSL waarbij de modem de actuele waardes van de lijn laat zien en niet de maximale bitrate die vast ingesteld staat. In mijn Telfort modem staat nu bv. 10939 kbps / 1014 kbps (down/up). Als ik de modem een reset geef dan veranderen die waardes direct.

Ik hoop in april/mei na de overstap naar Ziggo wel die volle 20Mbit te halen :P

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

YoG

Wii4all schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 09:58:
Vraagjel, hebben hier meer mensen last van?
Ik heb de Humax decoder IR-FOX C (SD DECODER)

Sinds een week of 2 loopt de tijd niet mee en is het programma vaak niet bekend/niet correct.

Als ik zap, verschijnt er altijd onderaan de balk met de tijd/tv kanaal / programma.
Als ik na 10 minuten op de 'i' knop op de AB druk dan staat er de tijd van 10 minuten geleden.

Of als ik zap staat er helemaal niks bij het programma. De laatste tijd klopt er steeds minder van.

Iemand advies wat te doen?
Er is geen software update beschikbaar.
Ja, dat probleem heb ik al twee keer eerder aangekaart in dit topic.. heb er ook last van en het is zeer irritant.. het heeft weer even gewerkt zo eind december-begin januari..
Nu zijn mijn timers (die ik weer allemaal opnieuw had ingesteld) weer waardeloos

Ik zal eens (als ik weer thuis ben) de stekker eruit en erin doen..
Ben ik dan weer bepaalde instellingen kwijt ? Zenders misschien enzo?
psychonikeo schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 09:54:
Nog even terugkomen op mijn vraag eerder. Woendag was mijn smartcard binnen, is het normaal dat je dan echt alle zenders hebt? Zoals ook film1 en sport1?

Is dat gewoon puur om je lekker te maken tot je die aanmeldingskaart terug stuurt? en hoe snel willen ze die kaart terug, want dan wacht ik nog ff :+
Puur om je lekker te maken... ik zou als ik jou was er maar goed gebruik van maken, in de zin van: veel opnemen en kijken enzo..
Ik heb genoten van 2 weken Film1 i.c.m. hd/dvdrecorder :)

[ Voor 22% gewijzigd door YoG op 06-02-2009 10:03 ]

spek pc, spek hifi, last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sub0kelvin
The Legend schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 09:56:
Dat is dus wel wat anders dan bij ADSL waarbij de modem de actuele waardes van de lijn laat zien en niet de maximale bitrate die vast ingesteld staat. In mijn Telfort modem staat nu bv. 10939 kbps / 1014 kbps (down/up). Als ik de modem een reset geef dan veranderen die waardes direct.

Dat zal wel liggen aan het feit dat bij ADSL de snelheid afhankelijk is van de signaalsterkte cq. afstand tot de centrale. Bij kabel is het alles of niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
The Legend schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 09:56:

Kabel is niet te vergelijken met ADSL, waar nooit 20Mbit gegarandeerd wordt aangezien dit afhankelijk is van hoever je van de centrale woont. De behaalde intrainwaarde is dan dus dynamisch en kan wijzigen wanneer de lijnkwaliteit veranderd. Bij Ziggo is er geen gebrek aan bandbreedte en zetten ze je modem gewoon op 10/20/30Mbit enz. Is er dan toch een slechte verbinding, dan valt je verbinding uit, reset je modem e.d., maar de modem gaat het dan niet op een lagere snelheid proberen voor zover ik weet.

De SNR wordt trouwens wel realtime getoont, net als de powerlevel e.d. Zolang die ok zijn, heb je bijv. gewoon 20Mbit. Is er wat mis, dan zie je ws ook wel het logboek vol met foutmeldingen staan.

[ Voor 0% gewijzigd door Atomsk op 06-02-2009 10:15 . Reden: spuit zoveel :P ]

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
RAJH schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 10:00:
Even de stroom eraf halen. Dat loste bij mij in ieder geval het probleem op :).
Vooralsnog lijkt het probleem opgelost (dmv stroom eraf)

Thnx!

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:22
He inderdaad, ik kan ook connecten naar smtp servers buiten het Ziggo netwerk.
Zou het een foutje zijn?
En werkt inkomend ook ? (heb zelf geen servertje draaien hier en kan dus niet even snel testen)

[ Voor 16% gewijzigd door MrDirect op 06-02-2009 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Laatst online: 17:57
psychonikeo schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 09:54:

Na 2 weken heb je gewoon geen toegang meer tot die kanalen ;) Tot die tijd lekker genieten van alle kanalen die er maar zijn!(bij Ziggo dan)

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm,

Ik wilde even snel de newsserver van ziggo testen, maar je moet daar dus voor inloggen.

Nu kan ik me vaag herinneren dat de monteur een standaard wachtwoord heeft aangemaakt voor mijn mail account (die ik dus niet gebruik) weet iemand of dat een standaard wachtwoord is dat elke monteur gebruikt? :)

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2009 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
Vatt schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 12:11:
[...]

He inderdaad, ik kan ook connecten naar smtp servers buiten het Ziggo netwerk.
Zou het een foutje zijn?
En werkt inkomend ook ? (heb zelf geen servertje draaien hier en kan dus niet even snel testen)
Nee. Inkomend wordt bewust door Ziggo geblokkeerd.
Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 12:54:
Hmm,

Ik wilde even snel de newsserver van ziggo testen, maar je moet daar dus voor inloggen.

Nu kan ik me vaag herinneren dat de monteur een standaard wachtwoord heeft aangemaakt voor mijn mail account (die ik dus niet gebruik) weet iemand of dat een standaard wachtwoord is dat elke monteur gebruikt? :)
Bij ons toen (2003/@Home) de geboortedatum van diegene waarmee je je hebt ingeschreven. Welk formaat weet ik zo even niet, iig alleen de cijfers.

[ Voor 43% gewijzigd door Ascathon op 06-02-2009 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikooos

Nikooos

huizenlol.nl

MrBlueEyes schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 12:54:
[...]

Na 2 weken heb je gewoon geen toegang meer tot die kanalen ;) Tot die tijd lekker genieten van alle kanalen die er maar zijn!(bij Ziggo dan)
Ah ok.. 2 weken moet lukken, kan je wel gewoon die kaart terugsturen en laten ze het nog 2 weken open die andere kanalen of gewoon wachten met die kaart opsturen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Laatst online: 01-09 22:45
MrBlueEyes schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 12:54:
[...]

Ik heb hier een kaart voor de tv boven gehaald. Er in gestopt, en werkt. Daarna geprobeerd aan te melden, maar kreeg een of andere vage error dat de kaart niet aangemeld kon worden. Tot op de dag van vandaag nog alle zenders. En dat is inmiddels een maand of twee geleden. Foutje? Of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikooos

Nikooos

huizenlol.nl

UltraSub schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 14:52:
[...]

Ik heb hier een kaart voor de tv boven gehaald. Er in gestopt, en werkt. Daarna geprobeerd aan te melden, maar kreeg een of andere vage error dat de kaart niet aangemeld kon worden. Tot op de dag van vandaag nog alle zenders. En dat is inmiddels een maand of twee geleden. Foutje? Of?
vaag joh.. kan je je ook online aanmelden dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Laatst online: 01-09 22:45
Ja.. dat moet kunnen, heb ik met mijn eerste ook gedaan, en bij de tweede kreeg ik echt de kans om smartcard nummer en zo in te voeren, alleen daarna kreeg ik een wazige error. Kon dus niet aanmelden. Denk, probeer het later nog wel eens. Vergeten dus, maar gisteren viel me op dat ik nog steeds alle zenders heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Nu online

rally

Deyterra Consultancy

Emmeau schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 08:52:
[...]

Omdat iedere regio zijn eigen 'code' heeft.
Dit alles staat trouwens keurig beschreven in de handleiding, inclusief codes voor iedere regio.
Whooooops! :X Natuurlijk had ik DIE natuurlijk weer niet gelezen.
De vorige decoder die ik had was het nog van de Casema en die werkte wel meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:48

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Hey luitjes, ik gebruik veel de LiveTV stream (http://www.ziggo.nl/televisie/livetv) maar ik merk dat de discovery stream het niet doet (al een paar dagen). Iemand dezelfde problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:53

vr6-only

Blub Blub

Vrijdag tussen 00:00 en 06:00 uur waren er onderhoudswerkzaamheden in de wijk en ja hoor.
Ik heb opeens last van een instabiele verbinding.

Power level was voorheen 0 en nu opeens -2 dBmV

Snelheid fluctuurt tussen 10 en 12 Mbit en dat terwijl het 20 Mbit moet wezen.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
vr6-only schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 20:44:
Vrijdag tussen 00:00 en 06:00 uur waren er onderhoudswerkzaamheden in de wijk en ja hoor.
Ik heb opeens last van een instabiele verbinding.

Power level was voorheen 0 en nu opeens -2 dBmV

Snelheid fluctuurt tussen 10 en 12 Mbit en dat terwijl het 20 Mbit moet wezen.
-2dBmV is in ieder geval een waarde waar je je niet druk over hoeft te maken. Perfecte waarde, nou ja...perfect is 0 natuurlijk maar het heeft een ruimte marge onder en boven 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

sebastius schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 20:15:
Hey luitjes, ik gebruik veel de LiveTV stream (http://www.ziggo.nl/televisie/livetv) maar ik merk dat de discovery stream het niet doet (al een paar dagen). Iemand dezelfde problemen?
Ik krijg uberhaupt de speler niet aan de gang, in zowel Firefox als IE..

spek pc, spek hifi, last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Laatst online: 12:48

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

http://player.thebax.nl/ gebruik deze dan eventjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:08

Laguna

Connaisseur

Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 12:54:
Hmm,

Zolang je je emailadres weet kan je gewoon het wachtwoord opnieuw instellen met behulp van je klantnummer, dit door op wachtwoord vergeten te klikken bij bijvoorbeeld het inloggen bij de webmail op de Ziggo website.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNdM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:13

MaNdM

1000-dingen-doekje

Wij proberen Ziggo alles-in-een aan te vragen, maar het blijkt tot dusver onmogelijk. Sinds december zijn we de gelukkige eigenaren van een nieuwbouwwoning en hier ligt ook het probleem. Onze aansluiting is nog niet geregistreerd bij Ziggo. Hoewel het wel een bekende aansluiting is voor Ziggo is de overige informatie nog niet geregistreerd en is het dus niet mogelijk daadwerkelijk iets te bestellen.

Door via een speciale postcode door te kiezen kwamen we bij iemand uit die voor ons de CAN-locatie vrij zou laten geven. Hiermee zou alles mogelijk moeten worden. Ongeveer 1,5 tot 2 weken later kregen we bericht dat alles klaar was en dat we konden bestellen. Niets bleek echter minder waar. Sinds 3 januari zijn we al in gevecht met Ziggo en moeten we bijna smeken of we klant mogen worden. Voor zover mijn informatie strekt hoeft bij Ziggo alleen nog geregistreerd te worden welke diensten op onze aansluiting mogelijk moeten worden, maar daar doen ze nu al meer dan een maand over. Om gek van te worden.

Heeft iemand hier dezelfde ervaring of misschien een tip? Wellicht dat iemand bij Ziggo werkt en hier meer licht kan werpen.

To be determined...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binnen de 7 dagen zicht termijn is het voor mij vlug einde oefening met sico (ik bedoel ziggo :X ) alles is met meer prijs, bv: uitzending gemist hoppa 5 euro derbij+ je mag ook nog vrolijk een stb erbij gaan kopen van 400 euro!. hd kanalen hoppa 4 euro erbij en zo gaat het maar door.

Internet is snel, maar onstabiel. dan haal ik dit, dan weer dat. Helpdesk: om te janken. Die gasten aan die telefoon hebben echt het iq van een doperwtje. Niks kan, men wil niks, maar vooral, onderneemt niks.

Blij dat ik kpn nog niet op had gezegd, want ondanks dat ik terug val naar 8mb moet ik concluderen dat kpn`s ipb toch net met de hakken over de sloot beter is.

Marcel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Mijn ouders zitten geloof ik ook in zo'n traject. Al meer dan drie maanden beloftes die nooit zijn nagekomen.

Ik ben trouwens ook klaar met Ziggo. Vorige week zaterdag anderhalf uur bezig geweest om nog maar eens een poging te doen om legaal tv te kijken. Je krijgt alleen maar uiterst onbeschofte lui aan de telefoon die je letterlijk gaan uitschelden. Terwijl ik alleen maar wil betalen... alle fouten lagen bij mij en als ik al sinds de kerst via Ziggo tv keek en ik stond nog niet in hun computer dan was ik een crimineel... wt# :?

En dat je aangeeft ook al voor de kerst de aanvraag de deur uit te hebben gedaan: ik loog want dat zou allang verwerkt zijn. Toen, bij de 4e die ik kreeg telefonisch een aanvraag proberen te doen wat natuurlijk niet kon want op mijn huisnummer was geen aansluiting. Ik woon in een nieuwbouwhuis volgens mevrouw (klopt, nieuw opgeleverd in 1961). Ergo, weer ergens anders naartoe moeten bellen en die man (de 1e) vertelde mij dat ie eea goed ging zetten zodat er wel een aansluiting aangevraagd kon worden. Ik denk... joepie, eindelijk iemand die wel klanten wil die zijn salaris toch uiteindelijk betalen.

Na 25 minuten was alles voor elkaar en ik zou uiterlijk vandaag de brief ontvangen met alle gegevens etc etc. Natuurlijk niets ontvangen vandaag en ook eerder deze week niet. Maar ik ben er nu wel klaar mee. Ik heb nog steeds signaal, het complete digitale pakket heb ik ook al sinds 22 december en ik ben nu van mening dat ik nu wel genoeg moeite heb gedaan om netjes te gaan betalen. Ze zoeken het maar uit. Ik onderneem geen actie meer, ze hebben nu drie aanvragen liggen. En als ze het dan nog niet snappen...

Dat bedrijf hoort gewoon kapot te gaan, sterker nog, ik hoop dat ze kapot gaan. Normaal zou ik zeggen da's zielig voor de werknemers maar als je er 5 spreekt en 4 fikken je als potentiele klant tot de grond toe af omdat het allemaal mijn fout is... sorry.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bastien schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 22:17:
Dat bedrijf hoort gewoon kapot te gaan, sterker nog, ik hoop dat ze kapot gaan. Normaal zou ik zeggen da's zielig voor de werknemers maar als je er 5 spreekt en 4 fikken je als potentiele klant tot de grond toe af omdat het allemaal mijn fout is... sorry.
geneer je niet zulke uitspraken te maken. Op `t moment dat ik een ziggo medewerker spreek en die mij eerst even piekfijn uitlegt hoe "schedelpijn" die wel niet heeft en zwááár on-geintereseerd mijn klacht zit aan te horen dan vraag je erom kapot te lopen.

maar dat is nou juist de pest met grote bedrijven als ziggo en kpn, ze zijn GROOT genoeg om "poep" aan jou te hebben. Pas op het moment dat de afname drastischs word gaan de alarmbellen rinkelen en dan kan er wel ineens actie ondernomen worden.

Ook bij kpn deugd er van alles en nog wat niet en worden stelselmatig voor gelogen, en dat maakt het nou juist zo klote, probeer jij nou eens als klant een ispèr te vinden de wél hart voor zijn product hebt en dit probleemloos aanbiedt en onderhoud. Die bestaat niet want bij iedere ispèr mankeert er wel wat.

Groet Marcel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Jammer om te lezen dat er zoveel mensen zijn die problemen hebben met Ziggo :S

Hier nog nooit problemen gehad, internet en TV werkt altijd (ik woon in ex-@home gebied).

Laatst nog overgestapt van losse pakketten naar alles 1 in, en dat is ook prima gegaan. Nieuwe decoder ontvangen en klaar!

Internetsnelheid is ook gewoon zoals het moet zijn

Met de helpdesk heb ik geen ervaring aangezien alles hier goed werkt.

[ Voor 6% gewijzigd door ThinkPad op 08-02-2009 01:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

ThinkPadd schreef op zondag 08 februari 2009 @ 01:45:
Jammer om te lezen dat er zoveel mensen zijn die problemen hebben met Ziggo :S
Tsja, je hoort hier natuurlijk ook alleen negatieve berichten. Ziggo is behoorlijk groot, dus krijg je meer negatieve berichten te horen.

Ik heb ook eigenlijk nooit last met Ziggo.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Laatst online: 18:55
Ik wil graag een decoder voor op mijn kamer kopen. We hebben nu zelf de Humax in de woonkamer, en zag op marktplaats wel een goedkope Samsung decoder. Daar zit ook een smartcard bij, alleen vertelde de verkoper mij dat ik de kaart wel moet heractiveren op mijn adres. Klopt dit?
Ik dacht zelf dat je hem erin deed en dat de kaart het gewoon deed, omdat ik ook al digitale tv (woonkamer) heb. Dus het signaal is er al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zodra ik zeg dat het goed gaat zul je zien dat er een minder tijd komt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-08 19:25
barzi schreef op zondag 08 februari 2009 @ 11:52:
Ik wil graag een decoder voor op mijn kamer kopen. We hebben nu zelf de Humax in de woonkamer, en zag op marktplaats wel een goedkope Samsung decoder. Daar zit ook een smartcard bij, alleen vertelde de verkoper mij dat ik de kaart wel moet heractiveren op mijn adres. Klopt dit?
Ik dacht zelf dat je hem erin deed en dat de kaart het gewoon deed, omdat ik ook al digitale tv (woonkamer) heb. Dus het signaal is er al.
Tsjah, ik zou zelf wat huiverig zijn met een Samsung decoder.. Collega heeft er eentje die letterlijk ontploft is (elco's eraf geknald!) en de mijne (Samsung pvr) heeft ondertussen evenveel tijd doorgebracht bij de reparatiedienst van Samsung als dat ie hier binnen staat en z'n werk goed doet. het zijn mooie dingen, die Samsungs, ALS ze het doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-08 14:04

rick77

... get to the point!

UltraSub schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 16:33:
Ja.. dat moet kunnen, heb ik met mijn eerste ook gedaan, en bij de tweede kreeg ik echt de kans om smartcard nummer en zo in te voeren, alleen daarna kreeg ik een wazige error. Kon dus niet aanmelden. Denk, probeer het later nog wel eens. Vergeten dus, maar gisteren viel me op dat ik nog steeds alle zenders heb :)
Die termijn is verlengd naar 6 weken (was 2 weken), omdat ze de registraties niet binnen 2 weken verwerkt krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:19

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Weet iemand of de newsserver sinds een tijdje gecapped wordt oid? Ik haal daar altijd precies 600 KB/s mee met 3 threads. Als ik de sluis naar Astraweb openzet, haal ik prima 3500 KB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01:24
Ben ik weer met de nieuwste update.

Korte samenvatting:
All-in-one aangevraagd op 21 Oktober 2008.
3 maanden lang niks ontvangen ondanks wekelijks bellen.
In januari alles gecancelled en pakket gehaald in de winkel.
Daarna wel internet, maar geen telefoon.

Gisteren maar weer eens even aan de telefoon gehangen over het feit dat ik nog altijd geen vaste telefoon lijn heb. Na 2 foute afdelingen langs te zijn gestuurd uiteindelijk bij telefoonstoringen terechtgekomen. Daar werd mij enthousiast verteld dat ik al op fase 4 van de 6 zit voor de nummerportering.... Ging nog wel een weekje of twee duren, maar dan zou het echt voor mekaar zijn.

Enfin, het is maar vaste telefoon, dus het interesseerd me niet vreselijk, maar ik hou mijn adem niet in over twee weken. Bel dan wel weer even opnieuw met hun mooie helpdesk. Het voelt zo langzamerhand als een oude vriend waarmee je uit plichtsgevoel toch contact houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sub0kelvin
superduper schreef op zondag 08 februari 2009 @ 15:12:
Weet iemand of de newsserver sinds een tijdje gecapped wordt oid? Ik haal daar altijd precies 600 KB/s mee met 3 threads. Als ik de sluis naar Astraweb openzet, haal ik prima 3500 KB/s.
Ik haal gewoon mijn volle snelheid, dus als er gecapt wordt, dan niet bij iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds 1 febr ben ik weg bij ziggo.
Ik ben zo blij.
Digitenne voor tv en adsl en telefoon alles werkt (monteur gedaan)
Na een jaar ellende in de hemel.
En nog de helft goedkoper ook.en super snel downloaden

Nu zo dankbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:53

vr6-only

Blub Blub

Klote Ziggo. Waarom moeten ze nou aan mijn verbinding zitten??? Alles was prima in orde.
Nu wordt het verkeer via de headend van Hengelo gerout en sindsdien heb ik een instabiele verbinding.
Momenteel gaat al het verkeer niet harder dan 5 Mbit. HTTP, FTP, NNTP etc.....

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SambaL-
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-09 13:50
Ik vraag mij af, als ik nu voor het alles-in-1 pakket ga waar ik €49,99 p/m voor neer tel met als extra voordeel dat ik geen kosten heb aan de standaard decoder en aansluitkosten, kan ik dan kosteloos en zonder te veel gedoe na een maand of twee internet en telefonie opzeggen en overstappen op ADSL (zonder telefonie) van bijv. Online of Telfort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Nu online

rally

Deyterra Consultancy

Weet iemand of de Humax DHPVR-1000C al beschikbaar is en of deze werkt i.c.m. Ziggo?
Of moeten ze deze eerst nog certificeren?

Want ik wil inderdaad ook erg graag de mogelijkheid om HD materiaal te bekijken EN opnemen en dit is een van de weinige apparaten die beide kan. En zo te lezen ben ik niet de enige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rally schreef op maandag 09 februari 2009 @ 08:12:
Weet iemand of de Humax DHPVR-1000C al beschikbaar is en of deze werkt i.c.m. Ziggo?

Want ik wil inderdaad ook erg graag de mogelijkheid om HD materiaal te bekijken EN opnemen en dit is een van de weinige apparaten die beide kan. En zo te lezen ben ik niet de enige.
Ik weet niet of dat deze al beschikbaar is, maar hij voldoet verder aan de eisen die Ziggo stelt aan digitale ontvangers; namelijk DVB-C en Conax encryptie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Laatst online: 09:35

beany

Meeheheheheh

Is het iemand al opgevallen dat de EPG informatie wat betreft films een stukje uitgekleed is??

Voorheen stond er wat voor film het was(thriller, drama, actie etc) en welke acteurs in er in speelde. Deze info staat er niet meer. Er staat gewoon 'Film: bla bla bla'. Beetje vaag, want voorheen nam ik al niet eens de moeite als b.v. Steven Seagal de hoofdrol vertolkte en nu is het afwachten.

Waarom is deze info verdwenen??

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Laatst online: 17:57
psychonikeo schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 14:50:
[...]

Ah ok.. 2 weken moet lukken, kan je wel gewoon die kaart terugsturen en laten ze het nog 2 weken open die andere kanalen of gewoon wachten met die kaart opsturen? :P
Ik was vergeten die kaart op te sturen binnen 2 weken en had toen geen een (digitaal) kanaal meer. Toen ff naar Ziggo gebelt om me aan te melden en binnen 10 minuten had ik weer tv inclusief Digitaal Totaalpakket wat ik er bij vroeg.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 13:48

Bergie

Lekker belangrijk...

Ik zou als ik jou was voor een Humax decoder gaan. Ik heb geen ervaring met de SD ontvanger van Samsung maar de HD decoder is een drama qua snelheid. Ik heb de SD Humax decoder nu op mijn slaapkamer staan en die is gewoon zo veel prettiger qua zap-snelheid.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:22
rally schreef op maandag 09 februari 2009 @ 08:12:

Deze wil ik ook inderdaad en ik ga pas bestellen als Ziggo een aanbieding heeft met deze receiver/tuner/PVR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Nu online

rally

Deyterra Consultancy

Via het Ziggo Gebruikers forum ben ik er al achter dat die dus waarschijnlijk niet gaat werken i.v.m. de afwijkende irdeto2 standaard van Ziggo.
En dat het beste alternatief de 5050C is (al weet ik niet exact what het verschil is met de 1000C aangezien ze er bijde vrijwel hetzelfde uit zien.

Dus ik ga kijken of ik die binnenkort ergens op de kop kan tikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SambaL-
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-09 13:50
-SambaL- schreef op maandag 09 februari 2009 @ 01:27:
Ik vraag mij af, als ik nu voor het alles-in-1 pakket ga waar ik €49,99 p/m voor neer tel met als extra voordeel dat ik geen kosten heb aan de standaard decoder en aansluitkosten, kan ik dan kosteloos en zonder te veel gedoe na een maand of twee internet en telefonie opzeggen en overstappen op ADSL (zonder telefonie) van bijv. Online of Telfort?
Anybody? Ik moet namelijk binnen een zeer korte tijd een beslissing nemen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Na lang fröbbelen ben ik er eindelijk achter gekomen hoe ik weer op mijn FTP webspace kan komen. Als oud casema gebruiker moet je de volgende gegevens hebben (ik post ze even, omdat ik ze met search niet kon vinden)
host: home.casema.nl
user: jouwnaam@casema.nl
wachtwoord: jeemailwachtwoord

Simpel, maar ik heb een behoorlijk tijdje lopen zoeken naar deze info. Via http://ziggo-gebruikers.nl/ kwam ik er uiteindelijk achter. Tot zover de info, nu een vraag.

Hoe zit het met de webspace van casema? Wat kan ik ermee? Is het puur & enkel HTML? Hoeveel GB mag ik gebruiken per dag? Gaan alle casema gebruikers een keer over naar ziggo?

[ Voor 5% gewijzigd door Eusebius op 09-02-2009 13:38 ]

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Hij heeft de kaart zelf al een tijdje gebruikt. En klopt het dat de samsung echt heel traag is met zappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salandur
  • Laatst online: 13-09 16:23

Salandur

Software Engineer

barzi schreef op maandag 09 februari 2009 @ 13:46:
[...]

Hij heeft de kaart zelf al een tijdje gebruikt. En klopt het dat de samsung echt heel traag is met zappen?
Ja, dat klopt. Deze kaart zal uit het systeem verwijderd zijn, waardoor een ontvanger met deze kaart niet zal werken

Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is het al mogelijk om meerdere smartcards in huis te gebruiken zonder daarvoor maandelijks te moeten betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over een paar maanden ga ik verhuizen binnen Maastricht. Momenteel heb ik Z1-tv van Ziggo en de Experiabox van KPN (Internetplusbellen).
Na de verhuizing wil ik graag het zelfde als dat ik nu heb: draadloos internet met een goede snelheid en TV kijken icm een HD-recorder. KPN berekent verhuis- en/of aansluit-kosten (we gaan naar nieuwbouw).

Wil graag overstappen naar Ziggo, maar na het lezen van een paar pagina's in dit topic ben ik toch een beetje huiverig.
Vraagjes:
ondersteund het Ziggo-modem draadloos internet?
Is de decoder met ingebouwde HDD van Ziggo de moeite waard of kun je zelf beter een andere kopen?
(voor mensen binnen het 043-gebied): Wat is jullie overall indruk van Ziggo in Maastricht?

Graag zou ik jullie mening willen horen, zodat ik kan bepalen of ik bij KPN moet blijven of toch voor het alles-in-één pakket zal zwichten....

Alvast bedankt, karstvdw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:19

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Hoeveel ruimte heb je hier eigenlijk beschikbaar?
Eusebius schreef op maandag 09 februari 2009 @ 13:37:
Na lang fröbbelen ben ik er eindelijk achter gekomen hoe ik weer op mijn FTP webspace kan komen. Als oud casema gebruiker moet je de volgende gegevens hebben (ik post ze even, omdat ik ze met search niet kon vinden)
host: home.casema.nl
user: jouwnaam@casema.nl
wachtwoord: jeemailwachtwoord

Simpel, maar ik heb een behoorlijk tijdje lopen zoeken naar deze info. Via http://ziggo-gebruikers.nl/ kwam ik er uiteindelijk achter. Tot zover de info, nu een vraag.

Hoe zit het met de webspace van casema? Wat kan ik ermee? Is het puur & enkel HTML? Hoeveel GB mag ik gebruiken per dag? Gaan alle casema gebruikers een keer over naar ziggo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Salandur schreef op maandag 09 februari 2009 @ 14:13:
[...]

Ja, dat klopt. Deze kaart zal uit het systeem verwijderd zijn, waardoor een ontvanger met deze kaart niet zal werken
Maar de kaart werkt op dit moment nog in diegene zijn huis. De smartcard werkt dus nog wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:58

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2009 @ 15:20:
Over een paar maanden ga ik verhuizen binnen Maastricht. Momenteel heb ik Z1-tv van Ziggo en de Experiabox van KPN (Internetplusbellen).
Na de verhuizing wil ik graag het zelfde als dat ik nu heb: draadloos internet met een goede snelheid en TV kijken icm een HD-recorder. KPN berekent verhuis- en/of aansluit-kosten (we gaan naar nieuwbouw).

Wil graag overstappen naar Ziggo, maar na het lezen van een paar pagina's in dit topic ben ik toch een beetje huiverig.
Vraagjes:
ondersteund het Ziggo-modem draadloos internet?
Is de decoder met ingebouwde HDD van Ziggo de moeite waard of kun je zelf beter een andere kopen?
(voor mensen binnen het 043-gebied): Wat is jullie overall indruk van Ziggo in Maastricht?

Graag zou ik jullie mening willen horen, zodat ik kan bepalen of ik bij KPN moet blijven of toch voor het alles-in-één pakket zal zwichten....

Alvast bedankt, karstvdw
Wij zijn hier ook van KPN internetplusbellen naar Ziggo alles in 1 gegaan. Echter hebben we een Dlink DIR 655 gekocht als wireless router. Deze werkt (na wat configgen van o.a het mac adres) perfect. afaik ondersteunt de modem op zichzelf geen wireless dus je moet hoe dan ook een wireless router kopen.

De overige vragen kan ik je nog geen antwoord op geven. We hadden al Digi tv van ziggo met een samsung decoder. Die werkt prima. Echter kregen we nog een decoder bij aanschaf van een alles in 1 pakket maar deze zijn atm niet leverbaar :')

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salandur
  • Laatst online: 13-09 16:23

Salandur

Software Engineer

barzi schreef op maandag 09 februari 2009 @ 15:48:
[...]

Maar de kaart werkt op dit moment nog in diegene zijn huis. De smartcard werkt dus nog wel!
Grote kans dat bijgehouden wordt via welk toegangspunt de kaard mag werken. als ik jouw was zou ik gewoon ziggo bellen en kijken of je de kaart gewoon kan gebruiken.

Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:09
Ik heb de afgelopen weken last van een trage verbinding (leiden Z3i). Voorheen haalde ik die 30Mbit bijna, nu mag ik blij zijn met 18Mbit. Ik heb er voornamelijk last van met newsleecher. Het gekke vind ik ook dat de snelheidsgrafiek er niet meer zo uitziet als voorheen. Toen schommelde de snelheid tussen de 28 en 29 Mbit, nu schommelt hij tussen de 13 en de 20.

Heeft iemand anders hier ook last van?

k heb geprobeerd:
-poort 80 news.hitnews.eu
-poort 119 news.hitnews.eu
-poort 563 ssl
-poort 995 ssl
-direct op de modem aangesloten (om leechende huisgenoten in de kiem te smoren)
-speedtest.net
-100MB bestand downloaden
-ander nieuwsgroep programma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2009 @ 14:59:
is het al mogelijk om meerdere smartcards in huis te gebruiken zonder daarvoor maandelijks te moeten betalen?
Nee, nog niet.
Men schijnt nog steeds problemen te hebben om meerdere smartcards op 1 adres te koppelen.
Maar ja, ze zullen op een gegeven moment dit wel door communiceren naar klanten, maar hoe snel dit zal gebeuren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04 03:10
Ik zit met iets raars, 4-5 februari was er onderhoud aan mijn verbinding.
Ik heb ziggo alles in 1 extra, ik zat vroeger op bolsw1.home.nl (Bolsward een plaatsje dicht bij mijn woonplaats)
En nu zit ik op almel1.home.nl (almelo I guess ;P) en heb ik een ander ip adres, terwijl mijn buren (alles in 1 basis) nog op bolsward zitten.
Is hier een reden voor ?

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik heb veel problemen gehad met de routers en wegvallende connecties met Ziggo (casema).

Nu ben ik al weken uit dit topic, want mijn nieuwe WRT54GL met Tomato werkte prima. Tot ergens voor het weekend, en nu valt de connectie weer 2x per dag weg.

Iemand nog speciale Tomato instellingen die ze gebruiken? Lijn word wel de hele dag gebruikt, maar niet erg intensief. Beetje browsen, mailen en Xbox Live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johpie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-08 15:46
Weet iemand hoe het zit met downstream frequenties? Veranderen die on-the-fly naar drukte op een bepaalde frequency ofzo?

We hebben hier het snelste alles-in-1 pakket en sinds begin december haalden we download nog maar max 4 mbit ipv 20. Is een monteur voor geweest en heeft alles vervangen (bekabeling, modem, is in wijkkastje iets wezen doen) en toen was het weer goed, voor een week.

Nu viel me op dat de frequency in de modem anders was als toen we snel internet hadden. Dus ik zelf een favorite frequency ingesteld, en jahoor, snel internet.

Nu heb ik de volgende frequencies gevonden/getest:

330 Mhz == max 4 mbit
322 Mhz == max 4 mbit
314 Mhz == 20 mbit
306 Mhz == 20 mbit

Maar de frequencies worden dus soms spontaan weer omgezet naar een trage verbinding. Is dit een instelling die ze bij Ziggo kunnen veranderen oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Beste Tweakers,

Ik ben gevraagd om bij m'n buurman z'n Ziggo-internet draadloos te maken. De producten die ik heb:
- Netgear WNR2000 (Wireless N router)
- Netgear WG311v3 (PCI ontvanger)
- Netgear WG111 (USB ontvanger)
- Hij heeft internet, telefoon en tv van Ziggo, dus hij heeft een Motorola SBV5120E of een SBV5121E modem.

Nou heb ik alles op elkaar aangesloten, en wat gebeurt er? Niks. Gewoon niks. Nu is het dat ik daar pas laat in de avond was, dus ik heb niet al te veel kunnen doorwerken. Maar eigenlijk is mijn vraag vrij simpel, weet iemand toevallig meteen wat het probleem is? Ik ga morgen weer langs, dus dan zal ik weer verder gaan met prutsen, maar ik was gewoon benieuwd of iemand 1 2 3 iets weet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
SChief schreef op maandag 09 februari 2009 @ 21:47:
Beste Tweakers,

Ik ben gevraagd om bij m'n buurman z'n Ziggo-internet draadloos te maken. De producten die ik heb:
- Netgear WNR2000 (Wireless N router)
- Netgear WG311v3 (PCI ontvanger)
- Netgear WG111 (USB ontvanger)
- Hij heeft internet, telefoon en tv van Ziggo, dus hij heeft een Motorola SBV5120E of een SBV5121E modem.

Nou heb ik alles op elkaar aangesloten, en wat gebeurt er? Niks. Gewoon niks. Nu is het dat ik daar pas laat in de avond was, dus ik heb niet al te veel kunnen doorwerken. Maar eigenlijk is mijn vraag vrij simpel, weet iemand toevallig meteen wat het probleem is? Ik ga morgen weer langs, dus dan zal ik weer verder gaan met prutsen, maar ik was gewoon benieuwd of iemand 1 2 3 iets weet. :)
hostname (pc naam) ingevuld in de router?

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Laatst online: 20-08 14:41
Bij mij ligt de dhcp server er waarschijnlijk uit, krijg geen ip van Ziggo..
Regio Sneek

[ Voor 7% gewijzigd door Occy74 op 09-02-2009 21:56 ]

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Laatst online: 20-08 14:41
sorry, dubbelpost

[ Voor 88% gewijzigd door Occy74 op 09-02-2009 21:56 ]

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

DropjesLover

Dit dus ->

hee :)

ik ga deze week verhuizen naar utrecht (wijk hoog graven, sloopflat van 30+ jaar oud) en ik wil natuurlijk kunnen blijven GoTten, dus ik moet internet hebben. op zich, ADSL lijkt me wel wat, maar dan moet je KPN weer lief aan kijken om je verbinding te activeren + maandelijkse bijdrage te doen (dacht ik...) en daar heb ik geen zin in. of is er iemand die een provider weet die dat allemaal regelt?

maar ik ben ex-@homer en daar heb ik het nodige meegemaakt qua helpdesk, maar sinds 2 jaar @home en ziggo op mn 2e adres, zelden problemen.
nu wil ik eigenlijk niet meer als gewone tv (digitaal zou leuk zijn, maar ik heb een CRT tv :P ) en internet (10mbit). bij ziggo lijk ik dan enkel uit te komen op een zo'n alles in 1 abo, maar dat is dan weer 50€, terwijl ik voor zo'n 20-30 wel klaar wil zijn.

wie kan me hier meer over uitleggen hoe dat allemaal in elkaar zit?

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Pagina: 1 ... 19 ... 33 Laatste

Dit topic is gesloten.