[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 33 Laatste
Acties:
  • 260.747 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PWM schreef op maandag 26 januari 2009 @ 21:06:
[...]

Geloof me, Ziggo kan in 1 maand je rekening sneller leeghalen dan jij hem kan vullen. Bij dit soort dingen altijd goed opletten.
Rustig laten storneren, ik denk alleen dat de bank wel het een ander moet checken vanwege zo'n absurd bedrag :)
Maar zoiezo is het belachelijk, hier kan je nooit aan komen aan zulke bedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Die spammers zijn wel erg snel zeg. Ik heb nog geen dag de verbinding met automagisch dus het primaire e-mail adres en ik heb al een stuk of 8 spammailtjes gehad :P

C:\>_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 10:41
tim427 schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 19:45:
[...]

Ben het hier niet mee eens... Waarom moelijk doen als het ook makkelijk kan..

Waar Ankh op doelt is dat MK een mooie oplossing hier voor had, namelijk:

Poort 25 compleet dicht getimmerd en alleen de mailservers van MK mochten hier op comuniceren. Wat MK als service aanbood is dat je een MailRelay server van MK mocht gebruiken. Zodoende werkte je mail EN als je eigen sever down was bleef de mail rustig tot 30 dagen bewaard op de MailRelay...

Mooier kan toch niet?

Echter de service bestaat nog steeds voor de mensen die dit al jaar en dag hebben, echter nieuwe aanmeldingen is (nog) niet mogelijk...

Komt hopelijk ooit nog een keer..

Voor mij geen probleem, de gene die de MailRelay beheert ken ik en fixed de probleempjes voor mij.. Maar als hij er niet meer werkt heb ik ook een probleempje....
WTF? Dit hebben ze draaiend (gehad?) ik loop al zo lang te klootviolen met allerlei omwegen om mijn eigen exchange server te kunnen blijven draaien (nu via collega die doorstuurt op poort 26.)

Snap sowieso al niet waarom je inkomend 25 blokt. Uitgaand tegen relay snap ik. Maar inkomend?

Nou ja, maar hopen dat ze dit weer eens aan gaan zetten dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmA-X
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-09 11:01
Matthijs Hoekstra schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 01:32:
[...]

Snap sowieso al niet waarom je inkomend 25 blokt. Uitgaand tegen relay snap ik. Maar inkomend?
Omdat Jan met de Pet zich vaak niet beseft dat hij onvoldoende kennis heeft om een mailserver goed te configgen, waardoor zoiets als een open relay ontstaat en die mailserver van buitenaf misbruikt wordt om spam te verzenden. Uiteraard met het gevolg dat een enkel (of erger: een complete range) weer geblacklist wordt en alle andere klanten van de provider daar weer last van kunnen hebben.

Bij Xs4all kan het wel, maar daar betaal je meer en die controleren het ook. Draai je bij hen iets met een open relay, dan wordt voortaan poort 25 ook gewoon gefilterd. Ziggo heeft de mensen waarschijnlijk niet om dit te controleren. 95% van de klanten heeft het niet nodig, dus zetten ze het gewoon dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 14:49
Inkomend schrijft die, en dat kun je zonder gevaar openzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kRyPtO
  • Laatst online: 21-06 09:40
Ik weet niet of dit juiste plek is maar lijkt me bijna wel ;)

Heb tijd terug digitale tv van ziggo decoder (samsung DCB-B270R) en heb vaak en veel problemen met nederland 1 - 2 - 3. Deze zenders "vallen" de hele tijd weg, krijg elke keer E48 - Geen signaal fout melding dit duurt ene keer langer als andere keer. Alle andere zenders is niks mee aan de hand als ik over schakel op analoog doen de zenders het ook gewoon. Ik begrijp niet waarom het nou alleen die zenders zijn als het signaal nou idd zwak was zou het toch overal zijn.

Ik heb de decoder al paar keer reset, kaar erin en uit, stroom er tijdje vanaf, nieuwe stuk kabel getrokken. Heb ook nieuwe kabel versterker gekocht en er tussen gezet. Ik vraag me af wat hier nou het probleem zou kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 16:06

AndereKoekoek

Ping! Pong?

ik had dit probleem ook vaak en Ziggo gaf ana dat ik te ver vanaf de modem zit. Dacht er eeen versterker tussen te zetten, maar dit werkte eigenlijk alleen maar averechts. De meeste versterkers kunnen het digitale signaal niet versterken, dat is mij tenminste verteld. Ik kreeg ook steeds de melding dat mijn preview periode was afgelopen enz.

Decoder staat nu dan ook bij mijn ouders die hun tv op 3 meter vanaf de modem hebben staan en daar werkt het perfect.

Denk overigens dat je beter een 15meter hdmi kabel kan pakken vanaf je decoder naar de tv, dan een langere kabel vanaf je modem naar de decoder

[ Voor 13% gewijzigd door AndereKoekoek op 27-01-2009 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Hoeveel meter kabel zou er dan maximaal tussen mogen zitten? Is daar een vuistregel voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 13-09 12:49

job

@home levert een signaal die aangesloten op 1 tv sterk genoeg is voor (uit mijn hoofd) 20 meter coax (van redelijke kwaliteit).
Heb je meerdere tv's dan kan je die lengte delen door het aantal tv's. Daarnaast moet geen je aftakkingen of doorlussen gebruiken, maar een stervormig netwerk aanleggen.

De verschillende streams zitten (zoals hierboven verteld) in verschillende frequenties. De ene frequentie is gevoeliger voor storing dan een andere frequentie. Dus verschillende frequenties komen met verschillende sterkten binnen bij je decoder.
Als meerdere zenders in een stream (ned1,2,3) problemen geven is het signaal voor deze frequentie blijkbaar te zwak. En ja als je tegen de grens aan zit kan het varieren over de dag. Bij digitale tv is vaak of goed beeld, of geen beeld. Maar als je tegen de grens aan zit te hikken moet je toch zeker een hoge berwaarde hebben met eventuele artifacts als gevolg.

Versterkers kunnen helpen, maar plaats deze dan zo dicht mogelijk bij het aop.
En ja, versterkers werken ook prima met digitale televisie.

[ Voor 42% gewijzigd door job op 27-01-2009 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
De modem gewoon zo kort mogelijk bij de hoofdcoaxdoos. Vandaar kun je verder met netwerkkabels. Digitale tv-kastjes zou wat verderaf moeten kunnen, maar zorg dat je dan wel goede dikke coaxkabels en -pluggen gebruikt (hirschmann of satelietcoaxkabel v/d bouwmarkt). Geen kunstwerk van splitters er tussen zetten e.d. en geen goedkope dunne coaxkabeltjes gebruiken.

Alleen de wat betere tvversterkers houden rekening met internetfrequenties en het retourkanaal (hirschmann bijv). Goedkopere versterkers maken internet via de kabel onmogelijk. Ik zou het echter eerst zonder proberen.

[ Voor 11% gewijzigd door Atomsk op 27-01-2009 17:30 ]

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 13-09 12:49

job

Atomsk schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 17:25:
Alleen de wat betere tvversterkers houden rekening met internetfrequenties en het retourkanaal (hirschmann bijv). Goedkopere versterkers maken internet via de kabel onmogelijk. Ik zou het echter eerst zonder proberen.
Klopt, maar daarom moet je een versterker ook pas na de door Ziggo bij het internet startpakket bijgeleverde splitter gebruiken.

Sommige mensen hebben al een aop met een data uitgang. Dan hoef je die bijgeleverde splitter niet te gebruiken.

Je kan een retourgeschikte versterker kopen, dan kan je je modem ook meteen aan de versterker hangen.
Probleem is dat veel mensen hun modem in de meterkast hebben hangen, de kans is dan vrij groot dat het signaal voor je modem te hoog wordt. Een retourgeschikte versterker is meer handig voor de cisco decoder, aangezien deze een modem heeft ingebouwd.

[ Voor 24% gewijzigd door job op 27-01-2009 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kRyPtO
  • Laatst online: 21-06 09:40
Ik zit helaas op de zolder dus zit wel aardig wat meters van het punt waar het binnen komt af.
Verder had ik op me broertjes kamer geprobeerd verdieping lager zelfde probleem. Maar idd beneden niks aan de hand.

De versterker ligt op me broertjes kamer 1e verdieping want het leek dat als ik hem daar had aangesloten betere kwaliteit had dan helemaal beneden direct bij de hoofd ingang. Heb overigens geen internet van ziggo het is alleen maar tv kabel.

Alvast bedankt voor tips ga vanavond maar weer is aan de gang ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blaffeh schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 17:13:
Hoeveel meter kabel zou er dan maximaal tussen mogen zitten? Is daar een vuistregel voor?
Nee daar is geen vuistregel voor, dat is afhankelijk van je signaal.
Maar ik zou niet veder gaan dan 15 meter vanaf je hoofdaansluiting.

Het is een kwestie van uit proberen met een goed stukje coax-12 en metalen pluggen.
Zoals de meeste al zeggen Hirschmann is het betere werk.
Maar Televes kan ook, daar is onze versterker van, Kathreine en Tratec om maar een aantal namen te noemen.
Maar een versterker moet je pas doen als het echt nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
  • Nu online
Ik heb Hirschmann coax hier liggen ivm schotel. Ik wil binnenkort over naar Ziggo alles in 1. Ik kijk boven op mijn computer TV, dus dan zal ik een FireDTV aanschaffen icm een CAM. Vanaf het hoofdaansluitpunt zit ik denk ik een meter of 11. Dat komt wel goed dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-08 14:55
Red Nalie schreef op zondag 25 januari 2009 @ 12:03:
[...]

Alles-in-1 Extra zit nog op 20mbit, Z3i zit nu op 30mbit.

Wat ik begrepen heb gaat in de toekomst Z3i eruit en gaat A-in-1 extra naar 50mbit.
Ik heb net begrepen van een zeer vriendelijke dame (die nog de moeite nam om terug te bellen nadat de verbinding omwille technische redenen verbroken werd _/-\o_ ) dat het Z3i pakket er in Q3 uitgaat. Het Alles in 1 Extra gaat naar 50Mbit per Q2 en later naar 80Mbit. En de Alles in 1 Plus naar 20Mbit, Voor de Basis zit er een verhoging naar 10Mbit in.

Mijn Telfort abo loopt per Maart 2009 af, toch maar eens kijken voor Ziggo aangezien ik nu dusdanig ver uit de buurt vd centrale woon dat dit max 8Mbit geworden is voor die 20 euro.

Weet iemand wanneer Ziggo de nwe modems verspreid? Per April 2009 of nu al :? Dit ivm wanneer ik Ziggo alles in 1 Extra wil afsluiten.

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Blaffeh schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 19:30:
Ik heb Hirschmann coax hier liggen ivm schotel. Ik wil binnenkort over naar Ziggo alles in 1. Ik kijk boven op mijn computer TV, dus dan zal ik een FireDTV aanschaffen icm een CAM. Vanaf het hoofdaansluitpunt zit ik denk ik een meter of 11. Dat komt wel goed dus.
Als je binnenkort wilt overstappen, zou ik nu de aanvraag doen... :+
Er zijn hier mensen op het forum die al 9 maanden wachten, drie maanden blijkt hier geen uitzondering te zijn... 8)7

[ Voor 0% gewijzigd door Peatsmoke op 27-01-2009 20:11 . Reden: typevoutjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-07 12:02

Ccc

Tekn0z schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 20:07:
[...]

Ik heb net begrepen van een zeer vriendelijke dame (die nog de moeite nam om terug te bellen nadat de verbinding omwille technische redenen verbroken werd _/-\o_ ) dat het Z3i pakket er in Q3 uitgaat.
Hebben ze toevallig ook gezegd wat er gebeurd met de mensen die Z3i hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan®
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:08
Ccc schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 20:12:
[...]

Hebben ze toevallig ook gezegd wat er gebeurd met de mensen die Z3i hebben?
Dat wil ik ook weten, aangezien ik niet over KAN naar een alles in1 (kabel TV staat niet op mijn naam)

He who laughs last.. Thinks slowest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Daan® schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 20:25:
[...]

Dat wil ik ook weten, aangezien ik niet over KAN naar een alles in1 (kabel TV staat niet op mijn naam)
Ik gok dat Z3i naar Z3 gaat per Q1 2010 met 40/5 en bijbehorend abonnementsbedrag van Z3.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan®
  • Laatst online: 09:08
hardware-lover schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 21:00:
[...]

Ik gok dat Z3i naar Z3 gaat per Q1 2010 met 40/5 en bijbehorend abonnementsbedrag van Z3.
Dat zou wel passen, dan zit ik sowieso in mijn nieuwe woning. Als de snelheid dan ook 80/10 zou dat helemaal prettig zijn!

He who laughs last.. Thinks slowest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Dat overstappen van losse zooi naar een alles-in-1 is inderdaad heel erg ingewikkeld voor Ziggo. Mijn ouders hebben dit ergens begin november 2008 aangevraagd... hoorden natuurlijk niets en zagen ook niets (decoder etc.). Eind december maar eens gebeld... ja meneer het komt eraan, kerst enzo, met 10 dagen is het er echt!!!

Jullie mogen nooit weer raden, half januari natuurlijk nog niets. Weer gebeld. En toen het antwoord... meneer, ik zie hier dat er in dit postcodegebied helemaal geen Ziggo te verkrijgen is!? Beetje raar, we hebben toch al > 10 jaar internet en tv nog veel langer. Ja meneer, maar volgens de computer kan dat niet, er ligt niet eens infrastructuur.

Ergo, hij zou er een melding van maken dat er iets niet klopt (duh) en na twee weken moest er maar weer gebeld worden om opnieuw de aanvraag te doen want de oude aanvraag was definitief geblokkeerd omdat er ineens geen Ziggo mogelijk was op die postcode. Bij de aanvraag in november toch nog wel.

Ow, en ik kijk inmiddels al 6 weken naar alle zenders op digitale tv. En ze hebben al 5 weken en 4 dagen mijn aanvraagkaart in hun bezit. Niets betalen en toch fijn kijken. Ik klaag niet hoor ;) En erachteraan gaan doe ik ook niet totdat ze het blokkeren.

Snap niet dat Ziggo nog bestaat eik, er moet toch geld bij op deze manier :X

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:13
jelmervos schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 08:35:
Wat gebeurt er als je over die datalimiet gaat?
Dat is mij dus zonet overkomen.

Lekker aan het downloaden, ineens bij status: "482 Download limiet bereikt".

Nu kan ik dus een hele maand wachten voordat ik weer kan downloaden }:| ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
ThinkPadd schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 23:48:
[...]

Is het misschien geen idee om te kijken naar een paid server? Dan heb je dat gedoe niet dat je zo snel over je limiet heen zit? Of ben je echt tegen het principe om te betalen voor zo iets dat kan natuurlijk ook nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Laatst online: 12:13
Mwah ik heb er wel eens vaker over nagedacht, maar ik ben de enige die het gebruikt in ons gezin.

En dan is elke maand een 10tje ophoesten nog best veel (ik moet het zelf betalen dan) voor een 17 jarige. Niet dat €10 nou zo veel is, maar als ik er niet superveel gebruik van maak dan vind ik het toch zonde om er geld aan uit te geven.

En ik loop ook niet non-stop te downloaden hoor, maar als je wat leuke films ziet, dan gaat het aardig rap, helemaal met Blu-ray en HD-DVDs.

[ Voor 15% gewijzigd door ThinkPad op 28-01-2009 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 21:25

Laguna

Connaisseur

ThinkPadd schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 23:48:
[...]

Als je gelukt hebt kan je over enkele dagen alweer downloaden, je limiet wordt op een bepaalde dag van de maand gereset, die dag is per persoon verschillend.

Overigens zijn er ook goedkopere payservers (abo's) dan 10 euro per maand, hangt helemaal van je eisen af.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Laatst online: 03:42
ThinkPadd schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 00:27:
Mwah ik heb er wel eens vaker over nagedacht, maar ik ben de enige die het gebruikt in ons gezin.

En dan is elke maand een 10tje ophoesten nog best veel (ik moet het zelf betalen dan) voor een 17 jarige. Niet dat €10 nou zo veel is, maar als ik er niet superveel gebruik van maak dan vind ik het toch zonde om er geld aan uit te geven.

En ik loop ook niet non-stop te downloaden hoor, maar als je wat leuke films ziet, dan gaat het aardig rap, helemaal met Blu-ray en HD-DVDs.
Eweka is 7,50 per maand. Als 17 jarige is dat helemaal niks hoor.
Daarnaast alleen in het alles-in-1-extra abonnement zit onbeperkt gebruik van de ziggo nieuwsgroepen.
Maar gebruik zelf Eweka.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Je heb inderdaad eweka die is 7,50 per maand vriend van mij zit bij xsnews.nl en das voor 5mbit per 30 dagen voor 3,70 en 20mbit voor 5,60. Dus het kan wel goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
  • Nu online
cyberpost schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 20:10:
[...]

Als je binnenkort wilt overstappen, zou ik nu de aanvraag doen... :+
Er zijn hier mensen op het forum die al 9 maanden wachten, drie maanden blijkt hier geen uitzondering te zijn... 8)7
Er zijn vast meer mensen waarbij het gewoon goed gaat. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
WeAreLegion schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 09:01:
Je heb inderdaad eweka die is 7,50 per maand vriend van mij zit bij xsnews.nl en das voor 5mbit per 30 dagen voor 3,70 en 20mbit voor 5,60. Dus het kan wel goedkoper.
hitnews.eu heeft ook meerdere abonnementen. Eweka en hitnews bieden ook beiden 24 uur abonnementen aan. Daarnaast heeft hitnews ook avond/nacht abonnementen die stuk goedkoper zijn.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier regio venlo is er een kleine storing volgens mij , supertraag , downloaden gaat met 950/600 kb , normaal 1800kb :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robdejongNL
  • Laatst online: 12-09 01:16

robdejongNL

Bite me

Blaffeh schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 09:35:
[...]
Er zijn vast meer mensen waarbij het gewoon goed gaat. Toch?
Zeker wel! ergens rond 12 januari het Alles in 1 extra pakket aangevraagd (hadden eerst Internet Z3 en Televisie Z1).
Afgelopen maandag is het nieuwe modem geïnstalleerd en eind deze week ontvangen we de digitale ontvanger (..onder voorbehoud uiteraard)

Trouwens de snelheidsverhoging van 12 naar 20Mbit is ook klakkeloos gegaan en draait op volle snelheid.
Kan niet wachten op de 50Mbit >:)

I'm a big fan of the Mars Bar Diet. Stick it up your arse and let a rottweiler chase you home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik werd gisteren gebeld door miep van de casema :)

Donderdagavond komt de installatie monteur.
Neemt deze monteur ook het modem mee? aangezien ik verder nog niets heb ontvangen van de casema, afgezien van wat briefpapier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robdejongNL

robdejongNL

Bite me

Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 10:12:
Ik werd gisteren gebeld door miep van de casema :)
Donderdagavond komt de installatie monteur.
Neemt deze monteur ook het modem mee? aangezien ik verder nog niets heb ontvangen van de casema, afgezien van wat briefpapier.
Jup. De monteur vervangt het AOP en heeft een nieuw modem bij zich.

I'm a big fan of the Mars Bar Diet. Stick it up your arse and let a rottweiler chase you home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robjuh schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 10:17:
[...]

Jup. De monteur vervangt het AOP en heeft een nieuw modem bij zich.
Thanks for that!

Weet je ook of ze stiekem al de nieuwe abonnementen met de nieuwe snelheden leveren? (50 mbit :9~ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robdejongNL

robdejongNL

Bite me

Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 10:27:
[...]
Thanks for that!
Weet je ook of ze stiekum al de nieuwe abonnementen met de nieuwe snelheden leveren? (50 mbit :9~ )
Ik vrees dat het echt pas vanaf april is... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robjuh schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 10:35:
[...]

Ik vrees dat het echt pas vanaf april is... ;(
Jammer jammer.

Maar ik ga nu van 10/1 naar 20/3 dus dat is voorlopig wel even voldoende, maaja we willen altijd meer beter en sneller 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 16:23

Meneer iCy

swarma

Word dus tijd voor mij dat ik een kabel ga trekken naar boven. Heb nu alles via Wifi dus van Wifi Router naar Wifi Router, maar als ik met 20mbit ga downloaden ben ik bang dat me Wifi volledig wordt leeggetrokken, maar vanaf volgend jaar heb ik zelfs 50mbit.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
iCy schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 11:32:
Word dus tijd voor mij dat ik een kabel ga trekken naar boven. Heb nu alles via Wifi dus van Wifi Router naar Wifi Router, maar als ik met 20mbit ga downloaden ben ik bang dat me Wifi volledig wordt leeggetrokken, maar vanaf volgend jaar heb ik zelfs 50mbit.
Of over stappen op 300N, maarja dan moet je ook allemaal nieuwe ontvangers aanschaffen. Dan zijn kabels wel wat goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Angeluskamps schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 11:33:
[...]

Of over stappen op 300N, maarja dan moet je ook allemaal nieuwe ontvangers aanschaffen. Dan zijn kabels wel wat goedkoper.
Ja, ik zit nog te twijfelen want als ik bedraad ga aanleggen en de kabel goed willen wegwerken onder de vloer, dan naar zolder en dan via de verwarmingsbuis naar de computerkamer, oftwel Iets van 30-40 meter kabel :P Moet eerst kijken het gaatje in de muur wel beneden onder de vloer uitkomt.

En de goede 300N routers die wat betere snelheden halen door een plafond heen zijn weer wat duurder :/.

Als er 50 mbit is moet ik zowiezo een andere router nemen want de WRT54GL heeft maar een WAN doorvoer snelheid van 30mbit volgens mij.

[ Voor 18% gewijzigd door Meneer iCy op 28-01-2009 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
iCy schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 11:47:
[...]

Ja, ik zit nog te twijfelen want als ik bedraad ga aanleggen en de kabel goed willen wegwerken onder de vloer, dan naar zolder en dan via de verwarmingsbuis naar de computerkamer, oftwel Iets van 30-40 meter kabel :P Moet eerst kijken het gaatje in de muur wel beneden onder de vloer uitkomt.

En de goede 300N routers die wat betere snelheden halen door een plafond heen zijn weer wat duurder :/.

Als er 50 mbit is moet ik zowiezo een andere router nemen want de WRT54GL heeft maar een WAN doorvoer snelheid van 30mbit volgens mij.
Toen mijn ouders dit huis kochten en lieten witten etc hebben ze meteen kabels door het hele huis aangelegt. 2 daarvan komen uit in mijn kamer. Dus dat werkt erg goed. Dat is ook gedaan voor tv en radio.

Maarja je moet maar kijken wat jij wilt. Als je kabels aan zou leggen, zou ik nu wel 1Gb kabels nemen en niet 100Mb.

@Icy je kan beter wat meer uitgeven in een keer. Zodat het meteen allemaal goed werkt en op hoge snelheid.

[ Voor 5% gewijzigd door MrBlueEyes op 28-01-2009 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Je bedoelt dus CAT-5e/CAT-6 :P

Sowieso is bedraad stabieler dan het alternatief, en mensen kunnen ook niet zomaar even in je netwerk komen (al is dat met WPA2 idd wat moeilijk dan eg met WEP).

C:\>_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Angeluskamps schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 12:40:
[...]

Toen mijn ouders dit huis kochten en lieten witten etc hebben ze meteen kabels door het hele huis aangelegt. 2 daarvan komen uit in mijn kamer. Dus dat werkt erg goed. Dat is ook gedaan voor tv en radio.

Maarja je moet maar kijken wat jij wilt. Als je kabels aan zou leggen, zou ik nu wel 1Gb kabels nemen en niet 100Mb.

@Icy je kan beter wat meer uitgeven in een keer. Zodat het meteen allemaal goed werkt en op hoge snelheid.
Uitgeven/Tijd.

Ik moest zelf in korte tijd verbouwen en heb dus maar voor de draadloze versie gekozen. Draadloos is stabiel zat en ik heb geen choke/packetloss met Counterstrike(naja een enkele keer, 1 keer in de 3 uur ofzo). Had dit al getest voordat ik ging verhuizen.

Ik heb geen hackers in mijn buurt, want als er iemand zou kunnen hacken ben ik het wel. Allemaal computerleken in de buurt van mijn huis.

Ik denk dat ik van de zomer maar aan de slag ga en als ik het ga aanleggen komen er gewoon gigabit kabels hoor, want dan gaat de server de garage in plaats van de computerkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-08 07:37

Slashx

WOT: Mr_Slashx

Mijn overgang naar alles in 1 extra is wel goed verlopen.
oke ik moest wat langer wachten op de modem maar dat maakte me niet uit want ik had al een HD-decoder. Dus nadat de standaard decoder 2 weken geleden binnen was meteen een advertentie geplaatst op marktplaats en deze dus verkocht.
Snelheid internet is mooi 2.34 MB/s. Extra zenders doen het ook en telefoon werkt ook naar behoren.
Nu maar hopen dat het snel april word ivm de snelheden.
Krijg ik dan een nieuw modem? Ik heb nu de WebSTAR EPX2203

If the shit hits the fan everybody get a piece of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Niet online
_/-\o_
Net gebeld met Ziggo (de weet ik hoeveelste keer) en kreeg de bevestiging (zelfs met track and tracecode) dat mijn HD-decoder klaar staat ter verzending. :9
De medewerkster zei in eerste insatntie (omdat ze nog niet wist dat het om een HD-decoder ging) dat er geen enkele SD-decoder meer op voorraad is. Ziggo verwacht op zijn vroegst weer over 3 tot 4 weken te kunnen beginnen met de uitgifte van nieuwe SD-decoders.
Men erkende wel dat de communicatie hierover behoorlijk gebrekkig is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-08 19:25
Overigens wel bijzonder, die mensen die zitten te kutten met de newsserver. Wel 50 euro in de maand wegtikken voor een dik internet abo, maar 5 of 6 euro er bovenop is te veel.. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 09:21
Zijn er meer mensen die grote ellende hebben met de samenvoeging van de mailservers van Ziggo? Mijn Casema webmail is nu volledig Ziggo geworden. Nu ontvang ik sinds gisterochtend geen nieuwe email meer, maar zijn wel alle oude emails nogmaals door mijn emailprogramma opgehaald waardoor ik 3800 dubbele mailtjes had.

Wat zijn ze daar ongelofelijk aan het prutsen zeg :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nosfera7u
  • Laatst online: 22-08 11:19
Nog meer mensen die hun modem niet kunnen activeren ?

Gisteren is hier nl. een monteur van Ziggo geweest om het alles in 1 pakket extra te installeren.
Helaas geen internet. Het activeren van het modem werkt niet.
Helpdesk gebeld, na 2x doorverbonden te zijn iemand van de technische dienst aan de lijn gehad.
Blijkt dat het systeem plat ligt om de modems te activeren :(
Die gast was tenminste wel eerlijk aan de telefoon want hij zei dat ze tegen hem gezegd hadden dat het vandaag weer gaat werken, hier had hij echter weinig vertrouwen in...
Gelukkig doet mijn dsl verbinding het nog :-)

Ik ben niet ontspoord, heb nooit op de rails gestaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Dijkhuis schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 07:56:
Zijn er meer mensen die grote ellende hebben met de samenvoeging van de mailservers van Ziggo? Mijn Casema webmail is nu volledig Ziggo geworden. Nu ontvang ik sinds gisterochtend geen nieuwe email meer, maar zijn wel alle oude emails nogmaals door mijn emailprogramma opgehaald waardoor ik 3800 dubbele mailtjes had.

Niet toevallig "leave copy on server" aangevinkt staan?

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salandur
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 16:23

Salandur

Software Engineer

Dijkhuis schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 07:56:

waarschijnlijk hebben alle mails een nieuw id gekregen waardoor je client de al gedownloade mails niet meer kan onderscheiden.

Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 12:42:
[...]

Hmm ik heb het vorige week aangevraagd, en als het goed is komt de monteur volgende week..
Gisterenavond is de monteur geweest.

Eerst wilde hij de utp kabel van mijn oude provider (welke dus nog actief is) eruit halen, maar met snel handelen kon ik dit op het nippertje voorkomen 8)

Verder even snel wat testjes gedaan:

Uploaden: 338.6KB/s _/-\o_
Downloaden: 2.33M/s :)

Zeer tevreden tot nu toe, volgende week telefonie nog even activeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 08:49:
Gisterenavond is de monteur geweest.
En wat was het probleem ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 09:21
Laguna schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 15:47:
[...]

Niet toevallig "leave copy on server" aangevinkt staan?
Klopt, erg handige functie.

Het heeft bij mij anderhalve dag geduurd voordat mijn mail weer werkte. En dat terwijl ziggo beloofde dat je mailbox slechts enkele minuten niet beschikbaar zou zijn. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Laatst online: 13-09 15:49
Nu dat Cogas Electrabel is geworden. Is de kans nu ook groter geworden om het alles-in-1 pakket te nemen. Als je in dat gebied woont?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Nog meer mensen rond Groningen waarbij je maar 10-30% van je download snelheid beschikbaar hebt?

Op dit moment weer erg dicht bij normale snelheid.

[ Voor 21% gewijzigd door Saturnus op 31-01-2009 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nosfera7u schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 08:17:
Nog meer mensen die hun modem niet kunnen activeren ?

Gisteren is hier nl. een monteur van Ziggo geweest om het alles in 1 pakket extra te installeren.
Helaas geen internet. Het activeren van het modem werkt niet.
Helpdesk gebeld, na 2x doorverbonden te zijn iemand van de technische dienst aan de lijn gehad.
Blijkt dat het systeem plat ligt om de modems te activeren :(
Die gast was tenminste wel eerlijk aan de telefoon want hij zei dat ze tegen hem gezegd hadden dat het vandaag weer gaat werken, hier had hij echter weinig vertrouwen in...
Gelukkig doet mijn dsl verbinding het nog :-)
Volgens mij ligt dat systeem al drie maanden plat. Ik heb sind oktober '08 alles-in-een van ziggo, ik was al klant van ziggo, en kan m'n modem nog steeds niet activeren. Ik ben nog steeds aan't surfen met m'n oude modem, die ik dus nog steeds niet heb teruggestuurd. Als je moet betalen weten ze je wel te vinden. Moeilijk he een MAC-adres wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook weer leuk probleem wat nu al tijdje duurt, geen rtl8 en Net 5 meer via de digitale TV. Rtl8 missen we al ruim een maand of zo maar nu is het ook bij Net5 en dat is toch wat vervelender. Dus maar eens gaan bellen inmiddels al 18 minuten in de wacht. En dan zeggen dat het maximaal 12 minuten duurt in het begin. Echt een ramp die klanten service daar.

25 minuten nog steeds niks.....

Nog 3 minuten en nu krijgen we ineens een muziekje er bij :D

Lol, me pa had ze aan de lijn en die is niet zoon techneut zijden ze dat hij decoder er uit moet halen wat dacht hij dat hij stekker van ziggo router er uit moest trekken, wat gebeurt er dus telefoon valt uit half uur voor niks gewacht. Toch even de decoder er in en er uit gehaald en nu Net 5 weer terug maar nog steeds geen rtl8 maar bel wel weer een keer in de ochtend. Net nog effe zelf 10 min in wacht gezeten maar van mij hoeft het zo niet.

Van die wacht tijden klopt ook niks, eerste keer zou het 12 minuten zijn duurde het half uur tweede keer 6 minuten na 10 minuten maar opgehangen voor de grap nog eens gebeld is het ineens weer 14 minuten. Volgens mij kiezen ze gewoon een willekeurig aantal minuten of zo.

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2009 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb bij ons op kantoor helaas Ziggo moeten aanvragen, internet mogelijkheden zijn zeer beperkt - centrale is nog niet ADSL2+ compatible en glasvezel aanleg is €10.000 - kabel blijft over.

Enfin eind November besteld en hier ging het al fout,ik had een Office Basis 3 (zakelijk) abonnement besteld maar daar kwam een Internet Z3 (particulier) uit.
Bij de oplevering kon het modem niet online komen, de monteur gaf de wijk de schuld en nam de benen.
Vervolgens zou er een "wijkmonteur" komen - enkele dagen later zou die hebben gecontroleerd of de "tap" omgezet was, nooit geweest of iets over gehoord.

Na enkele dagen te hebben gewacht heb ik nogmaals gebeld om te melden dat het nog niet werkte, er kwam nog een monteur kijken op de locatie die concludeerde dat een splitter (geplaatst door een Ziggo monteur) de boosdoener was, andere splitter & versterker geplaatst en het werkte.

Toen het eenmaal werkte, wou ik het abonnement zo gauw mogelijk om laten zetten naar Office Basis 3, meer dan 15x gebeld en nog geen stap verder. Kastje-muur elke keer, doorverbonden en meerdere malen dezelfde mensen gesproken die verrast waren dat ik weer aan de telefoon hing.
Nu zou het aanstaande maandag geregeld zijn en hierover zou ik schriftelijke bevestiging ontvangen - uiteraard nog niets ontvangen.

Kortom, mijn vooroordelen over Ziggo zijn goed geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 19:58:
Nog 3 minuten en nu krijgen we ineens een muziekje er bij :D
Hebben ze het bandje nu eindelijk eens vervangen?

Bij laatste gesprek met hun gevraagd of dat gedaan kon worden...

[ Voor 14% gewijzigd door Raven op 31-01-2009 23:16 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Laatst online: 24-08 19:25
Raven schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 23:17:
[...]

Hebben ze het bandje nu eindelijk eens vervangen?

Bij laatste gesprek met hun gevraagd of dat gedaan kon worden...
Hangt er vanaf welk nummer op stond lijkt mij.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc

Ccc

Verwijderd schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 20:16:
Ik heb bij ons op kantoor helaas Ziggo moeten aanvragen, internet mogelijkheden zijn zeer beperkt - centrale is nog niet ADSL2+ compatible en glasvezel aanleg is €10.000 - kabel blijft over.

Enfin eind November besteld en hier ging het al fout,ik had een Office Basis 3 (zakelijk) abonnement besteld maar daar kwam een Internet Z3 (particulier) uit.
Bij de oplevering kon het modem niet online komen, de monteur gaf de wijk de schuld en nam de benen.
Vervolgens zou er een "wijkmonteur" komen - enkele dagen later zou die hebben gecontroleerd of de "tap" omgezet was, nooit geweest of iets over gehoord.

Na enkele dagen te hebben gewacht heb ik nogmaals gebeld om te melden dat het nog niet werkte, er kwam nog een monteur kijken op de locatie die concludeerde dat een splitter (geplaatst door een Ziggo monteur) de boosdoener was, andere splitter & versterker geplaatst en het werkte.

Toen het eenmaal werkte, wou ik het abonnement zo gauw mogelijk om laten zetten naar Office Basis 3, meer dan 15x gebeld en nog geen stap verder. Kastje-muur elke keer, doorverbonden en meerdere malen dezelfde mensen gesproken die verrast waren dat ik weer aan de telefoon hing.
Nu zou het aanstaande maandag geregeld zijn en hierover zou ik schriftelijke bevestiging ontvangen - uiteraard nog niets ontvangen.

Kortom, mijn vooroordelen over Ziggo zijn goed geplaatst.
Ik vind je verhaal erg apart.

Heb je het wel besteld via Ziggo Zakelijk?

Want het lijkt mij sterk dat Ziggo Zakelijk particuliere abonnementen kan afsluiten, lijkt je dit niet ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

YoG

De EPG - klok heeft even weer een maand gewerkt.. het is nu weer de oude toestand.. ik moet eerst naar een ander kanaal zappen om 'm te updaten.. kan ik dus weer geen gebruik maken van de automatische opname i.c.m. mijn losse hd-recorder.. :(

Die smart-card is wel erg gevoelig.. Iedere keer als ik 'm uit mijn Humax IR-FOX C haal en weer terug doe begint ie te mekkeren over een defekte kaart.. ik moet 'm dan eerst flink schoon wrijven voor ie weer werkt..
Was wel schrikken de eerste paar keer .. :/

spek pc, spek hifi, last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansieb112
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:55
Saturnus schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 13:54:
Nog meer mensen rond Groningen waarbij je maar 10-30% van je download snelheid beschikbaar hebt?

Op dit moment weer erg dicht bij normale snelheid.
Woon ook in Groningen en heb er last van.
Op dit moment geen 15mbit, maar 5mbit..... :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:56
dan heb jij nog niets te klagen, hier hele dag al 2 tot 5 mbit i.p.v. 20

edit: omg. groningen

[ Voor 18% gewijzigd door akatar op 01-02-2009 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Laatst online: 12-09 14:10
hier ook 8 á 10 ipv 15 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3lmo
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-11-2024
Hier in omgeving Twente haal ik hooguit 100kbs, van de doorgaans 700kbs. 't Is ook behoorlijk instabiel. Op de website staan echter geen storingen. Weet iemand hier wat meer van? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ccc schreef op zondag 01 februari 2009 @ 13:03:
[...]

Ik vind je verhaal erg apart.

Heb je het wel besteld via Ziggo Zakelijk?

Want het lijkt mij sterk dat Ziggo Zakelijk particuliere abonnementen kan afsluiten, lijkt je dit niet ook?
Ja, de helpdesk medewerkers zijn kennelijk hetzelfde voor zakelijk als particulier.
Daarnaast gaan de bestellingen via een externe partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansieb112
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:55
Updatetje groningen ziggo 15mbit:
Snelheid is terug , hopen dat het nu blijft!

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/402413649.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sub0kelvin
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-08-2023
Dit was (waarschijnlijk) geen Ziggo-specifiek probleem, de ASM-IX had wat problemen, zie ook Veel timeouts naar sites in Nederland*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er was geen probleem, gewoon standaard aansluiten wat bij het abonnement zat voor nop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Niet online
Na weken wachten, tientallen telefoontjes en nog meer keer doorverbonden te zijn is het dan toch eindelijk gelukt: mijn HD-decoder heb ik binnen! _/-\o_
De geweldige beeldkwaliteit heeft het lange wachten snel doen vergeten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
sub0kelvin schreef op maandag 02 februari 2009 @ 00:58:
Dit was (waarschijnlijk) geen Ziggo-specifiek probleem, de ASM-IX had wat problemen, zie ook Veel timeouts naar sites in Nederland*
Dat denk ik ook. De brakke snelheden komen behoorlijk overeen met de tijd waarin die storing opgetreden is. :)
* RoD ook Groningen + Ziggo. Alles is nu weer ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cyberpost schreef op maandag 02 februari 2009 @ 12:35:
De geweldige beeldkwaliteit heeft het lange wachten snel doen vergeten!
Is er al bekend wanneer NL1 t/m 3 in HD formaat uitgezonden worden via Ziggo? De huidige kanalen zijn niet echt denderend vind ik en ik hoop dat de publieke zenders nu snel komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:07

The Third Man

The Third Jellyfish

Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2009 @ 13:11:
[...]

Is er al bekend wanneer NL1 t/m 3 in HD formaat uitgezonden worden via Ziggo? De huidige kanalen zijn niet echt denderend vind ik en ik hoop dat de publieke zenders nu snel komen.
Dat zijn natuurlijk 2 dingen, eerst moet Hilversum naar HD omschakelen, met upscaling want er zijn nog nauwelijks HD programma's. Daarna pas kan iedereen het door gaan geven, en dan wordt het ook nog Ned 1, 2 en 3 HD én 1, 2 en 3 SD, want anders kunnen de mensen met een normale decoder er niet naar kijken (en Digitnenne-slachtoffers sowieso niet >:) ). Ik heb trouwens ook opgevangen dat RTL met een apart HD kanaal gaat komen, voordat de normale kanalen overgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikooos
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-06 17:10

Nikooos

huizenlol.nl

godver.. zaterdag eindelijk mijn digitale ontvanger binnen. Heb ik nog geen smartcard :{

Het zijn ook een stul prutsers ook..

Huizenlol.nl - Lol met huizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
Ze moeten de HD-kanalen trouwens gewoon bij digitale zenders stoppen en niet zoals nu 3 HD kanalen voor 3,95. Straks krijg je er nog stuk meer, kan je straks 10 tallen euro's extra gaan betalen ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:11
Angeluskamps schreef op maandag 02 februari 2009 @ 15:29:
Ze moeten de HD-kanalen trouwens gewoon bij digitale zenders stoppen en niet zoals nu 3 HD kanalen voor 3,95. Straks krijg je er nog stuk meer, kan je straks 10 tallen euro's extra gaan betalen ervoor.
Ned.1 t/m3 HD worden gratis, Dat is de voorwaarde om ze te mogen doorgeven.
psychonikeo schreef op maandag 02 februari 2009 @ 15:05:
godver.. zaterdag eindelijk mijn digitale ontvanger binnen. Heb ik nog geen smartcard :{

Het zijn ook een stul prutsers ook..
Waarom haal je dan niet een start-pakketje bij je elektronica -boer? Dan kun je direct kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel veel brieven gehad, inclusief papieren voor nummerbehoud, en ook al afschrijving van de HD ontvanger, maar nog geen pakket, ik hoop wel dat het snel komt, want 24 maart is het over met ADSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supernova
  • Laatst online: 13-09 20:44

supernova

Zabbix specialist 7 ;-)

Het is te veel om door te pluisen.. En op de site van Ziggo wordt je ook niet veel wijzer.

Vraag: Krijg je bij Ziggo een vast IP adres of is bij elke reboot je adres anders..
Ben nog aan het kijken wat ik wil gaan doen.

PS5 User ;-) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K4F
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:58

K4F

Bij mij, oud casema, heb ik al een half jaar hetzelfde ip adres. Na reboots hetzelfde adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

supernova schreef op maandag 02 februari 2009 @ 19:51:
Het is te veel om door te pluisen.. En op de site van Ziggo wordt je ook niet veel wijzer.

Vraag: Krijg je bij Ziggo een vast IP adres of is bij elke reboot je adres anders..
Zolang je 1 dezelfde pc of 1 router aan het modem hangt houdt je in principe hetzelfde IP adres, behalve als er ingrijpende veranderingen op het netwerk plaatsvinden. Zodra je een ander apparaat (dus iets met een ander mac adres) aan het modem koppelt, wijzigt je IP adres wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supernova
  • Laatst online: 13-09 20:44

supernova

Zabbix specialist 7 ;-)

Laguna schreef op maandag 02 februari 2009 @ 20:17:
[...]

Zolang je 1 dezelfde pc of 1 router aan het modem hangt houdt je in principe hetzelfde IP adres, behalve als er ingrijpende veranderingen op het netwerk plaatsvinden. Zodra je een ander apparaat (dus iets met een ander mac adres) aan het modem koppelt, wijzigt je IP adres wel.
Dat is normaal.

Nu heb ik ook gelezen dat poort 25 dicht staat, is dat zo.. Heb mijn eigen mailserver thuis draaien waar mijn domain email afeleverd wordt via poort 25.
Gaat dit bij Ziggo ook werken. Kan mijn DNS bij mijn domain registar wel aanpassen.

PS5 User ;-) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damnengineer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
supernova schreef op maandag 02 februari 2009 @ 19:51:

En je kunt uiteraard gewoon een service als dyndns gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 09:20

AMDFreak

Intel is zo..

Ik merk wel wat instabiliteit de laatste weken.. Vroeger was het altijd gewoon lekker max speed downloaden, dat is tegenwoordig wel anders (gelukkig heb ik geen haast), maar het valt me wel op.

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

supernova schreef op maandag 02 februari 2009 @ 20:24:
[...]

Dat is normaal.

Nu heb ik ook gelezen dat poort 25 dicht staat, is dat zo.. Heb mijn eigen mailserver thuis draaien waar mijn domain email afeleverd wordt via poort 25.
Gaat dit bij Ziggo ook werken. Kan mijn DNS bij mijn domain registar wel aanpassen.
En poort 25 staat inderdaad dicht, waarom is onlangs al besproken hier:
EnigmA-X schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 11:48:
[...]

Omdat Jan met de Pet zich vaak niet beseft dat hij onvoldoende kennis heeft om een mailserver goed te configgen, waardoor zoiets als een open relay ontstaat en die mailserver van buitenaf misbruikt wordt om spam te verzenden. Uiteraard met het gevolg dat een enkel (of erger: een complete range) weer geblacklist wordt en alle andere klanten van de provider daar weer last van kunnen hebben.

Bij Xs4all kan het wel, maar daar betaal je meer en die controleren het ook. Draai je bij hen iets met een open relay, dan wordt voortaan poort 25 ook gewoon gefilterd. Ziggo heeft de mensen waarschijnlijk niet om dit te controleren. 95% van de klanten heeft het niet nodig, dus zetten ze het gewoon dicht.
Ik geef je overigens alleen de informatie waar je om vroeg, om dan te zeggen dat dat normaal is een nogal nutteloze reactie.. :X

[ Voor 10% gewijzigd door Laguna op 02-02-2009 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikooos
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-06 17:10

Nikooos

huizenlol.nl

jongentje schreef op maandag 02 februari 2009 @ 15:59:
[...]

Waarom haal je dan niet een start-pakketje bij je elektronica -boer? Dan kun je direct kijken.
Ja.. Ik heb nu toch al betaald hiervoor? Hoeveel kost zo'n pakketje dan?

Huizenlol.nl - Lol met huizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
supernova schreef op maandag 02 februari 2009 @ 20:24:
[...]

Dat is normaal.

Port 25 staat bij mij en een collega niet dicht hoor ;) Blijkbaar willen ze nog uitzonderingen maken ;)

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisF
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 30-11-2021
Nog iemand last van storing @ 4811?
Vanmorgen rond half 7 totaal geen signaal. Geen internet, tv, telefoon...
Ik zit nu op mijn werk, dus ik weet niet wat de status is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo 5 dagen ziggo, eerste storing is een feit.

Vannacht om 1 uur zat ik te gamen, toen opeens teamspeak uitviel.

Op mijn router zag ik de ethernet link wegvallen en weer terugkomen, waarna ik een 192.168.100.2 ip-adres kreeg.
De link op het modem brandde, maar DS (of BS?) was aan het knipperen.
Stroom eraf en weer erop hielp niet, maar toen ik vanmorgen wakker werdt had mijn router weer netjes een extern ip.

Weet iemand hoe dit mogenlijk is? Ik heb geen storing op de site van ziggo zien staan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiene
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-09 07:32
Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 08:11:
Zo 5 dagen ziggo, eerste storing is een feit.

Vannacht om 1 uur zat ik te gamen, toen opeens teamspeak uitviel.

Op mijn router zag ik de ethernet link wegvallen en weer terugkomen, waarna ik een 192.168.100.2 ip-adres kreeg.
De link op het modem brandde, maar DS (of BS?) was aan het knipperen.
Stroom eraf en weer erop hielp niet, maar toen ik vanmorgen wakker werdt had mijn router weer netjes een extern ip.

Weet iemand hoe dit mogenlijk is? Ik heb geen storing op de site van ziggo zien staan :(
Ik heb zondag ook storing gehad, en volgens mij was dat niet die storing in Amsterdam aangezien het lampje op de modem uit was. Stond ook niks van op de site. Meestal staat het niet op de site is mijn ervaring.

Het wordt wel tijd dat de Humax HD PVR beschikbaar komt bij Ziggo.

Ik vind het niet leuk dat ik tegen iedereen moet zeggen dat ik ALLES digitaal aan heb gesloten BEHALVE mijn digitale TV 8)7 met analoge scart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjiratsiekoedel
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 00:44
Vannacht om 1 uur had ik mijn eerste storing sinds tijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000

Sa1

Workaholic schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 07:16:
[...]

Port 25 staat bij mij en een collega niet dicht hoor ;) Blijkbaar willen ze nog uitzonderingen maken ;)
bij mij staat ie gewoon dicht, zowel binnenkomend als uitgaand (naar andere dan ziggo zelf dan), maar da tmaakt mij niet zo veel uit. Even zoeken naar een smtp redirector en je kunt alles gewoon laten afleveren op een andere poort, die firewall je dan gewoon weer naar 25, is allemaal niet zo ingewikkeld. Of je pop't, als je 1x in de 30 sec je popbox leegtrekt merk je der ook weinig van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
  • Laatst online: 10-04-2022
gister avond ook maar ziggo 3in1 plus aangevraagd, ondanks alles wat ik hier lees.
ik zou het maandag 16 februari moeten krijgen,...nu maar wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-08 19:30
Sa1 schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 18:41:
[...]
bij mij staat ie gewoon dicht, zowel binnenkomend als uitgaand (naar andere dan ziggo zelf dan), maar da tmaakt mij niet zo veel uit. Even zoeken naar een smtp redirector en je kunt alles gewoon laten afleveren op een andere poort, die firewall je dan gewoon weer naar 25, is allemaal niet zo ingewikkeld. Of je pop't, als je 1x in de 30 sec je popbox leegtrekt merk je der ook weinig van.
Uitgaand staat zeker niet dicht want dat zou betekenen dat je niks naar andere servers mag sturen. Ook niet gewoon vanuit Outlook of welke client dan ook. Maar inkomend is het iig wel zo ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000

Sa1

Ascathon schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 19:56:
[...]

Uitgaand staat zeker niet dicht want dat zou betekenen dat je niks naar andere servers mag sturen. Ook niet gewoon vanuit Outlook of welke client dan ook. Maar inkomend is het iig wel zo ja.
eerst lezen ... dan blaaten, je kunt alleen naar buiten naar smtp.ziggo.nl en andere records die naar dezelfde verwijzen. Echter wil je bijv een verbinding opzetten naar smtp.telfort.nl, dan krijg je toch echt een timeout. En terecht overigens! probeer 't maar eens, telnet smtp.telfort.nl 25, gaat echt niet werken.

[ Voor 30% gewijzigd door Sa1 op 03-02-2009 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds maandag hebben wij ook ziggo. Installatie (draadloos) ging vlotjes, op 1 ding na zijn we best tevreden, maar dat 1ne puntje iriteert mij enorm. Ik behoor 20mb te halen, maar dan haal ik maar 10mb dan weer 14, dan weer 16 en zo wabbelt het maar heen en weer. van enige stabiliteit is geen sprake. iemand een idee hoe dit kan?

Groet Marcel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 21:27
Verwijderd schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 00:12:
Sinds maandag hebben wij ook ziggo. Installatie (draadloos) ging vlotjes, op 1 ding na zijn we best tevreden, maar dat 1ne puntje iriteert mij enorm. Ik behoor 20mb te halen, maar dan haal ik maar 10mb dan weer 14, dan weer 16 en zo wabbelt het maar heen en weer. van enige stabiliteit is geen sprake. iemand een idee hoe dit kan?

Groet Marcel.
Dat is een kenmerk van de kabel, ligt er maar net aan hoe veel je buren aan het downloaden zijn.. Gelukkig heb ik nog gewoon tele2 internet met een vaste 20 mbit verbinding..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 19:59
Bij ons zijn ze met onderhoud bezig. :O
Half uur zonder internet gezeten maar nu is mij iets vreemds opgevallen.
Voorheen had ik gewoon een hostnaam + ip van een knooppunt hier uit de buurt, maar nu heb ik ineens een hostname + ip van een knooppunt uit maastricht !?

Hebben hier meer mensen dat ze een hostname + ip hebben uit een andere provincie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc

Ccc

Verwijder mijn reply.

[ Voor 77% gewijzigd door Ccc op 04-02-2009 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:11
thecompany schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 02:18:
[...]

Dat is een kenmerk van de kabel, ligt er maar net aan hoe veel je buren aan het downloaden zijn.. Gelukkig heb ik nog gewoon tele2 internet met een vaste 20 mbit verbinding..
Dat was 15 jaar geleden een kenmerk van kabel maar tegenwoordig helemaal niet meer. Klink mij meer als dat dat door je draadloze verbinding komt dan door je modem. Probeer eens met een kabel rechtstreeks op je modem aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashx
  • Laatst online: 24-08 07:37

Slashx

WOT: Mr_Slashx

jimmy87 schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 03:23:
Bij ons zijn ze met onderhoud bezig. :O
Half uur zonder internet gezeten maar nu is mij iets vreemds opgevallen.
Voorheen had ik gewoon een hostnaam + ip van een knooppunt hier uit de buurt, maar nu heb ik ineens een hostname + ip van een knooppunt uit maastricht !?

Hebben hier meer mensen dat ze een hostname + ip hebben uit een andere provincie?
Ja is normaal.. (zeggen ze)

If the shit hits the fan everybody get a piece of it

Pagina: 1 ... 18 ... 33 Laatste

Dit topic is gesloten.