[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 33 Laatste
Acties:
  • 260.746 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:29
Wat mij hier opvalt is dat zo veel mensen erg laconiek doen over het door Ziggo niet nakomen van de beloofde retentietijd op de nieuwsserver. Voor mij is de geadverteerde periode van 30 dagen wel degelijk 1 van de redenen geweest om voor Ziggo te kiezen; ik bedoel: een payserver erbij is toch weer 5 a 7 euro extra in de maand... En zo goed is de prijs/prestatieverhouding nu ook weer niet, dat ik dit ongemak op de koop toe neem... Als ik zo terugkijk, dan was de retentie voor de fusie in april vorig jaar wel goed of althans een heel stuk beter.
Heb al eens een klacht op de site van Ziggo ingevuld, zo van 'wilt u mijn retentietijd ophogen' alsof dat individueel instelbaar zou zijn ;) Nooit een reactie gehad... Wellicht iets voor de jongens van het Ziggo gebruikersforum om het daar nog eens met de directie over te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-08 07:37

Slashx

WOT: Mr_Slashx

Ik had meerdere decoders waarvan 1 naar mijn schoonouders is gegaan omdat die graag omroep zeeland wilden kijken.
1 smartcard moest weer opnieuw geactiveerd worden dus ik bellen naar ziggo.
Maandag zou deze geactiveerd worden, helaas niet gebeurt dus.
Dinsdag weer opnieuw gebeld en uitdrukkelijk gezegd dat deze smartcard niet mijn eigen smartcard is maar een die naar mijn schoonouders ging. Ivm de extra kanalen.
Wat denk je ze hebben alles omgegooid en nu hebben mijn schoonouders de extra kanalen. Was eigenlijk wel te verwachten.
Ruil ze wel om een deze dagen.

Allebei de keren dat ik gebeld had waren ze zeer vriendelijk en behulpzaam. (zelfs verontschuldigingen gehad)

[ Voor 8% gewijzigd door Slashx op 21-01-2009 13:03 ]

If the shit hits the fan everybody get a piece of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-08 19:25
Nog even in de rebound ( ;) )
xxxneoxxx schreef op maandag 19 januari 2009 @ 20:39:
* aangezien ik vandaag opgezegd heb, wanneer m'n abo dan afloopt.. (zal ook wel op de opzegbevestiging staan, als deze niet "kwijt" raakt)
* of dan per die datum toegang tot de mailbox ook vervalt..
mocht iemand een idee/eigen ervaring hebben ermee.. :P

Overigens m.b.t. die smartcard activatie, heeft bij mij destijds (jaartje terug) ook 8 keer bellen gekost en bijna 3 weken voordat ie het deed. Hangt er gewoon vanaf wie je aan de lijn hebt. Meeste mensen zeiden elke keer dat ik 2 tot 4 uur moest wachten geloof ik.. Keer dat het gewoon lukte (en ik een capabele persoon aan de lijn kreeg) was het letterlijk in 2 minuten gefixt.. Nu hoop ik maar dat ze NIET m'n digi tv abo ook opzeggen dankzij m'n internet abo opzegging.. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:10
rowicom schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 12:38:
Wat mij hier opvalt is dat zo veel mensen erg laconiek doen over het door Ziggo niet nakomen van de beloofde retentietijd op de nieuwsserver. Voor mij is de geadverteerde periode van 30 dagen wel degelijk 1 van de redenen geweest om voor Ziggo te kiezen
Het probleem is, die 30 dagen red je helemaal niet.

8 dagen lukt volgens mij net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sub0kelvin
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-08-2023
Ik denk dat ze zullen zeggen dat de retentietijd een gemiddelde is. Veel tekst-only nieuwsgroepen hebben namelijk al snel een retentietijd van enkele weken. Het verste wat ik bij de meeste tekst nieuwsgroepen nog op kan halen op dit moment is van 6 november 2008. Veel meer dan 30 dagen dus.

[ Voor 0% gewijzigd door sub0kelvin op 21-01-2009 15:17 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:28

The Legend

*Plop*

Ik heb vandaag mijn groene grondkabel verbonden met een officiele grondkoppeling naar een hirschmann koka799 die naar de kelder loopt (meter of 3-4). Vanaf daar een Tras1000 met een kabel naar een drieweg splitter naar de aansluitdoos in de woonkamer waar de Humax tuner op aangesloten is. Ik krijg nu een signaalsterkte van ~50%, zonder splitter 56%.

Is er een verband tussen de signaalsterkte die ik zie op de tuner en de sterkte die de Ziggo modem nodig heeft om een fatsoenlijke verbinding te krijgen en de maximale snelheid te halen? De situatie is nu maximaal geoptimaliseerd en 50% lijkt nog zo weinig :P

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikooos
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-06 17:10

Nikooos

huizenlol.nl

Slashx schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 13:00:
Ik had meerdere decoders waarvan 1 naar mijn schoonouders is gegaan omdat die graag omroep zeeland wilden kijken.
1 smartcard moest weer opnieuw geactiveerd worden dus ik bellen naar ziggo.
Maandag zou deze geactiveerd worden, helaas niet gebeurt dus.
Dinsdag weer opnieuw gebeld en uitdrukkelijk gezegd dat deze smartcard niet mijn eigen smartcard is maar een die naar mijn schoonouders ging. Ivm de extra kanalen.
Wat denk je ze hebben alles omgegooid en nu hebben mijn schoonouders de extra kanalen. Was eigenlijk wel te verwachten.
Ruil ze wel om een deze dagen.

Allebei de keren dat ik gebeld had waren ze zeer vriendelijk en behulpzaam. (zelfs verontschuldigingen gehad)
Als ik jou verhaal zo lees, dan zou ik je schoonouders ook extra kanalen hebben gegeven. Zo gek vind ik het dus niet. 8)7

Huizenlol.nl - Lol met huizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 21:25

Laguna

Connaisseur

The Legend schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 16:05:
Ik heb vandaag mijn groene grondkabel verbonden met een officiele grondkoppeling naar een hirschmann koka799 die naar de kelder loopt (meter of 3-4). Vanaf daar een Tras1000 met een kabel naar een drieweg splitter naar de aansluitdoos in de woonkamer waar de Humax tuner op aangesloten is. Ik krijg nu een signaalsterkte van ~50%, zonder splitter 56%.

Is er een verband tussen de signaalsterkte die ik zie op de tuner en de sterkte die de Ziggo modem nodig heeft om een fatsoenlijke verbinding te krijgen en de maximale snelheid te halen? De situatie is nu maximaal geoptimaliseerd en 50% lijkt nog zo weinig :P
Signaalsterkte van je Humax moet je met een korrel zout nemen, ook al is die signaalsterkte 8%, zolang de kwaliteit op 100% staat heb je nog steeds perfect beeld. Het staat dan ook niet in relatie tot je maximale snelheid van je internetverbinding.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:28

The Legend

*Plop*

Laguna schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 16:17:
[...]

Signaalsterkte van je Humax moet je met een korrel zout nemen, ook al is die signaalsterkte 8%, zolang de kwaliteit op 100% staat heb je nog steeds perfect beeld. Het staat dan ook niet in relatie tot je maximale snelheid van je internetverbinding.
Ok, dan denk ik dat ik het hier maar bij laat. Vermoed niet dat een ziggo monteur nou nog veel kan verbeteren aan de situatie bij mij thuis. Dan vraag ik in april gewoon alles in 1 plus aan en hopen dat ik dan wel 20Mbit kan halen over het coax :)

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekkere Kwal schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 10:34:
Is er al iemand die net als ik in de testpanelgroep zit voor Interactieve TV en waar het 'interactieve' gedeelte al werkt? Ik heb nog steeds bij zowel Prog. Gemist als Tv-theek nog geen 'afspelen' knop. Ben benieuwd wanneer het gaat werken.
Ik ben zelf ook deelnemer aan het testpanel voor Interactieve TV.

Volgens Ziggo zullen alle interactieve diensten binnen 14 dagen beschikbaar zijn. Inmiddels zijn we al meer dan een week verder, dus ik verwacht dat de diensten ergens begin volgende week beschikbaar zullen zijn.

Meer weet ik op dit moment ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mij geprobeerd aan te melden bij het test panel maar ik heb nog steeds niets vernomen van ziggo.
Ik vraag me trouwens af wanneer Ziggo officeel tegen hun kanten gaat zeggen dat de snelheiden van de verbindingen weer omhoog gaan. Op webwereld las ik dat dat ik april mei of juni wordt. Maar tegen de eindgebruikers is nog niets gezegd.

Het schijnt dat het abonnement alles in 1 extra het snelste internet krijgt. (50 mbit) En het snelste los verkrijgbare abonnement maar tot 40 mbit gaat. Dit klopt volgens mij ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:19
Laguna schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 16:17:
[...]

Wij hebben dat hier ook, tv beneden is de signaalsterkte 55% ongeveer maar bij mijn broertje op de kamer slechts 8%.. maar deze heeft hetzelfde strakke beeld als beneden.

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raven schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 00:01:
[...]

Pas nog een WRT54GL aan iemand aangeraden die nu aan zijn 3e router is omdat de eerste 2 (Sitecom en een wired Linksys router) niet werkten icm Ziggo. Die WRT54GL draait met originele firmware en wérkt :)
Vandaag de WRT54GL gehaald en geïnstalleerd. Werkt tot op heden perfect! Bedankt voor de reacties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 14:49
Bij TV kun je kiezen voor o.a.
Kies dan voor Digitale Televisie HD: nu voor maar € 99 (normaal € 199). Of neem een harddisk recorder en betaal slechts € 229 (normaal € 329).
Is die harddisk recorder ook gelijk HD tuner? Of is dat gewoon een digitale ontvanger maar zonder High Def?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashx

Slashx

Vannacht ander ip-adres gekregen.
Is het normaal dat ik nu een andere hostnaam cmxxxxxxx-a.maast1.lb.home.nl ipv cpxxxxx-a.roose1.nb.home.nl gekregen heb?

[ Voor 6% gewijzigd door Slashx op 21-01-2009 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:10
Je zit waarschijnlijk op een andere headend aangesloten nu.

Als je snelheid e.d. normaal is zou ik me nergens druk over maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:51
Vatt schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 19:44:
Bij TV kun je kiezen voor o.a.

[...]

Is die harddisk recorder ook gelijk HD tuner? Of is dat gewoon een digitale ontvanger maar zonder High Def?
Zonder HD. Hij is ook verbonden met een SCART kabel met je tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashx

Slashx

ThinkPadd schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 21:09:
Je zit waarschijnlijk op een andere headend aangesloten nu.

Als je snelheid e.d. normaal is zou ik me nergens druk over maken.
Snelheid is normaal. 2.34 MB/s (20 Mbit)

Enige probleem is dat ik mijn hostnaam weer uit mijn kop moet leren ivm benadering pc thuis. (kleinigheidje)
Sinds begin van @home was ik gewend aan mijn hostnaam. (toen moest je nog je hostnaam invullen om een ip-adres te krijgen)
Mijn hostnaam staat zelfs nog op de formulieren van @home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03:42
Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 17:33:
Ik heb mij geprobeerd aan te melden bij het test panel maar ik heb nog steeds niets vernomen van ziggo.
Ik vraag me trouwens af wanneer Ziggo officeel tegen hun kanten gaat zeggen dat de snelheiden van de verbindingen weer omhoog gaan. Op webwereld las ik dat dat ik april mei of juni wordt. Maar tegen de eindgebruikers is nog niets gezegd.

Het schijnt dat het abonnement alles in 1 extra het snelste internet krijgt. (50 mbit) En het snelste los verkrijgbare abonnement maar tot 40 mbit gaat. Dit klopt volgens mij ook niet.
klopt wel dat snelste internet abonnement gaat waarschijnlijk zelfs weg. Ze willen natuurlijk het liefst dat je een alles in 1 pakket neemt omdat ze je dan op alle gebieden als klant hebben.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royer
  • Laatst online: 17-06 16:43
Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 17:33:

Ik heb gister iemand van Ziggo gesproken en volgens hem gaat het snelste abonnement naar 80 mbit. Het Z3i abonnement komt te vervallen en wordt samengevoegd met "alles in 1 Z3" zodra de snelheid daarvan omhoog gaat naar 40 mbit. Het abonnement wordt voor de Z3i gebruikers dus goedkoper want "alles in 1" is 5 euro goedkoper. Later gaat de snelheid nog een keer omhoog naar 80 mbit. Wel moeten alle modems worden vervangen, want die lopen nu tegen hun max snelheid aan en is softwarematig niet meer sneller te krijgen. Alle abonnees krijgen hierover vanzelf bericht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Slashx schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 21:03:
Vannacht ander ip-adres gekregen.
Is het normaal dat ik nu een andere hostnaam cmxxxxxxx-a.maast1.lb.home.nl ipv cpxxxxx-a.roose1.nb.home.nl gekregen heb?
Ja, hier ook: had eerst een ziggo hostname en nu een cable.casema.nl. Ipaddress is ook gewijzigd, zit nu in een heel andere range. Ik hoop niet dat ze dit vaak gaan doen.

KPN tel.nr is overgezet sinds maandag. Heeft een dag of 4 geduurd. Alleen nummerweergave staat uit terwijl dit standaard aan zou moeten staan. Ik neem aan dat dit nog niet ingesteld is ofzo. Heb een aanpassing doorgegeven via het klantenservice telnr., maar nu doet zelfs *31*<telnr> niks meer voor weergave. :X

[ Voor 5% gewijzigd door Atomsk op 21-01-2009 23:56 ]

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 22:32

Zeror

Ik Henk 'm!

Sinds afgelopen maandag maar eens die nieuwsserver van Ziggo in gebruik genomen, maar die datalimiet is echt te weinig. :/
Zit met 2 dagen nu al aan de 70GB van de 100GB.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 19:40:
[...]

Vandaag de WRT54GL gehaald en geïnstalleerd. Werkt tot op heden perfect! Bedankt voor de reacties :)
Mooi :)

Graag gedaan ;)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Atomsk schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 23:45:
[...]

KPN tel.nr is overgezet sinds maandag. Heeft een dag of 4 geduurd. Alleen nummerweergave staat uit terwijl dit standaard aan zou moeten staan. Ik neem aan dat dit nog niet ingesteld is ofzo. Heb een aanpassing doorgegeven via het klantenservice telnr., maar nu doet zelfs *31*<telnr> niks meer voor weergave. :X
Nummerweergave werkt alleen met toestellen die FSK ondersteunen, als je toestel alleen DTMF ondersteunt gaat nummerweergave er niet mee werken.
Rakkerzero schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 23:57:
Sinds afgelopen maandag maar eens die nieuwsserver van Ziggo in gebruik genomen, maar die datalimiet is echt te weinig. :/
Zit met 2 dagen nu al aan de 70GB van de 100GB.
Haha 70GB in 2 dagen tijd doe je goed ;) ik zou maar eens aan een payserver gaan denken.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Wat gebeurt er als je over die datalimiet gaat?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter91
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-07 20:34

Peter91

<=]

Dan kan je gewoon niet meer downloaden met nieuwsgroepen..
Tot de volgende maand wanneer je limiet weer opnieuw begint.

[ Voor 35% gewijzigd door Peter91 op 22-01-2009 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Laatst online: 12-09 16:23

Meneer iCy

swarma

Atomsk schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 23:45:
[...]

Ja, hier ook: had eerst een ziggo hostname en nu een cable.casema.nl. Ipaddress is ook gewijzigd, zit nu in een heel andere range. Ik hoop niet dat ze dit vaak gaan doen.

Ik ben van @home naar ziggo hostname gegaan en het surfen (volgens mij meer resolven van hostnames) gaat wel een stuk sneller nu.

Dacht dat het kwam doordat ik een verbinding van modem naar draadloos naar draadloos en dan weer draad heb.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Laguna schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 00:40:
[...]

Nummerweergave werkt alleen met toestellen die FSK ondersteunen, als je toestel alleen DTMF ondersteunt gaat nummerweergave er niet mee werken.
Het doorgeven van mijn nummer aan degene die ik bel bedoel ik eigenlijk. Nu kom ik standaard nog over als een anonieme beller. Weergave van nrs van mensen die mij bellen werkt gelukkig wel, aangezien mijn dect toestel (OEM Siemens) FSK blijkt te ondersteunen

edit:
nummerdoorgave werkt inmiddels

Vervelender is dat ik er nu achter begin te komen dat m'n internetverbinding niet stabiel is. De max snelheid (2,4Mb/s) haal ik zelden en deze kan zomaar (ook om 1u 's nachts) terugvallen naar bijv. 800kb/s of nog lager. In de log staan aardig wat meldingen als

Map Reject - Downstream Traffic Flow Not Mapped to BPI+

Hangt sterk samen met een instabiele verbinding als ik het ziggo gebruikersforum mag geloven. :(

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Royer schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 23:13:
[...]

Ik heb gister iemand van Ziggo gesproken en volgens hem gaat het snelste abonnement naar 80 mbit. Het Z3i abonnement komt te vervallen en wordt samengevoegd met "alles in 1 Z3" zodra de snelheid daarvan omhoog gaat naar 40 mbit. Het abonnement wordt voor de Z3i gebruikers dus goedkoper want "alles in 1" is 5 euro goedkoper. Later gaat de snelheid nog een keer omhoog naar 80 mbit. Wel moeten alle modems worden vervangen, want die lopen nu tegen hun max snelheid aan en is softwarematig niet meer sneller te krijgen. Alle abonnees krijgen hierover vanzelf bericht..
Dat klopt gedeeltelijk namelijk het wordt 50 Mbit.
De 80 Mbit is nog wel toekomst muziek maar zeker niet onbelangrijk.

Zie ook:
http://tweakers.net/nieuw...snelheidsverhogingen.html

Daarom heb ik vorige week Alles in 1 Extra besteld en gisteren de bevesting gekregen :-)

Ik hoop alleen dat ik wel een stabiele verbinding krijg.. 8)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2009 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robski05
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-08 08:48
Verwijderd schreef op maandag 03 november 2008 @ 19:52:
Ik maak gebruik van het Ziggo alles in 1 pakket. Nu werkte altijd alles goed totdat ik gebruik ging maken van een router: Philips CAW7740N 802.11 B/G/N draft router.
Ik heb de standaard wizzard doorlopen en alles werkte gelijk en snel. Computer via een kabel op Lan en mn Iphone via Wireless. Nu het probleem, op mijn computer, XP SP2, krijg ik na een tijdje de melding: Lan kabel niet aangesloten. Hierna heb ik een 15 seconden geen internet, maar erna gelijk wel weer. Na 2 minuten valt internet gewoon weg maar dan zonder die Lan-kabel melding. Firefox meldt dan: Firefox kan de server op www.iphoneclub.nl niet vinden. of De server op tweakers.net doet er te lang over om te antwoorden. Probeer ik het dan na 20 a 30 sec weer, en internet werkt gewoon weer normaal en prima. Echter blijven deze meldingen elkaar opvolgen om de zoveel minuten.

Instellingen: dynamisch IP, Firewall aan, Lease vernieuwen om 2 weken.

Firmware is recent, alles op verschillende volgorde gereset. Internet zonder de router werkt wel normaal! Iemand enig idee wat er mis is, en zo niet misschien wat hulp om tot een oplossing te komen?
Alvast bedankt!

Bij mn router stats staat er na de foutmelding dit:
11/03/2008 19:42:12 DHCP Client: [WAN]Receive Ack from 10.1.127.5,Lease time=86400
11/03/2008 19:42:11 DHCP Client: [WAN]Send Request, Request IP=83.84.xxx.xxx
11/03/2008 19:42:09 DHCP Client: [WAN]Send Request, Request IP=83.84.xxx.xxx
11/03/2008 19:42:09 DHCP Client: [WAN]Receive Offer from 10.1.127.5
11/03/2008 19:42:08 DHCP Client: [WAN]Send Discover
11/03/2008 19:42:05 DHCP Client: [WAN]Send Discover
11/03/2008 19:42:01 DHCP Client: [WAN]Send Discover
11/03/2008 19:41:41 DHCP Client: [WAN]Could not find DHCP daemon to get information

En dit:
11/03/2008 20:05:48 DHCP Client: [WAN]Send Discover
11/03/2008 20:05:32 **TCP FIN Scan** 85.92.145.132, 80->> 83.84.xxx.xxx, 2755 (from WAN Inbound)
11/03/2008 20:05:28 DHCP Client: [WAN]Could not find DHCP daemon to get information
11/03/2008 20:05:26 DHCP Client: [WAN]Send Discover
11/03/2008 20:05:24 DHCP Client: [WAN]Send Discover
11/03/2008 20:05:22 **TCP FIN Scan** 213.239.154.34, 80->> 83.84.xxx.xxx, 2744 (from WAN Inbound)
Is er ondertussen al een oplossing voor dit probleem? Ik heb dezelfde router, en precies hetzelfde probleem. Super irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtHomer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Duidelijk een probleem met de DHCP-client in je router. Zou het kunnen dat de router-firewall DHCP blokkeert? Is het misschien nodig om een hostname in te stellen op de router, of juist niet?

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-07 12:02

Ccc

iCy schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 10:47:
[...]

Ik ben van @home naar ziggo hostname gegaan en het surfen (volgens mij meer resolven van hostnames) gaat wel een stuk sneller nu.

Dacht dat het kwam doordat ik een verbinding van modem naar draadloos naar draadloos en dan weer draad heb.
Waar vind ik dan de betreffende Ziggo hostname?
Ik gebruik namelijk nog steeds mijn oude @home cp in mijn router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-08 13:37

Murk

Is this thing on?

Ik kom niet op mijn webspace. Ja ik weet dat er vanalles hierover staat in oudere topics maar dat werkt allemaal niet. Ik heb een multikabel internet abonnement voor een aantal jaren inmiddels. Hoe ik het doe:

Mijn email adres is gebruiker@quicknet.nl. In internet explorer 6 voer ik in de adresbalk in (waarom werkt dit btw niet in firefox?):
ftp://home.quicknet.nl/qn/prive. Ik krijg netjes een loginscherm en vul in:
Gebruikersnaam: gebruiker
En mijn wachtwoord.

Doet het niet.

Ik probeer bij Gebruikersnaam mijn volledige e-mailadres in te vullen. Werkt ook niet.

Ik reset mijn wachtwoord, test in outlook express of ik met dat wachtwoord op de mail-server kan, wat ook inderdaad het geval is, en ik probeer op via het FTP nogmaals in te loggen maar lukt nog steeds niet.

Nu weet ik niet of mijn methode alweer achterhaald is en dat ik een andere link moet invoeren, zoja dan hoor ik het graag.

[ Voor 6% gewijzigd door Murk op 22-01-2009 19:17 ]

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
Murk schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 19:16:
Ik kom niet op mijn webspace. Ja ik weet dat er vanalles hierover staat in oudere topics maar dat werkt allemaal niet. Ik heb een multikabel internet abonnement voor een aantal jaren inmiddels. Hoe ik het doe:

Mijn email adres is gebruiker@quicknet.nl. In internet explorer 6 voer ik in de adresbalk in (waarom werkt dit btw niet in firefox?):
ftp://home.quicknet.nl/qn/prive. Ik krijg netjes een loginscherm en vul in:
Gebruikersnaam: gebruiker
En mijn wachtwoord.

Doet het niet.

Ik probeer bij Gebruikersnaam mijn volledige e-mailadres in te vullen. Werkt ook niet.

Ik reset mijn wachtwoord, test in outlook express of ik met dat wachtwoord op de mail-server kan, wat ook inderdaad het geval is, en ik probeer op via het FTP nogmaals in te loggen maar lukt nog steeds niet.

Nu weet ik niet of mijn methode alweer achterhaald is en dat ik een andere link moet invoeren, zoja dan hoor ik het graag.
astu: http://homedrive.ziggo.nl

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

Bedankt KiPKaKDutcH. Op zich is dit een mooi systeem.

Maar op mijn oude homepage staat nog info die ik er af wil halen.. moet ik dan mailen?

Edit: dat neem ik terug, dit is alles behalve een mooi systeem :X

Er staat wel leuk
Het adres van je publieke pagina's is http://members.ziggo.nl/gebruiker/. Dit is het adres dat je aan familie en vrienden kan geven wanneer je een eigen website gaat maken.
, maar dit werkt dus gewoon niet :S.

Het enige wat werkt is https://homedrive.ziggo.n...net.nl/publiek/index.html. En dat vind ik nogal een verschil. Vind het ook vreemd dat per se mijn hele email adres in de link moet staan :/

[ Voor 64% gewijzigd door Murk op 22-01-2009 20:32 ]

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werkt http://home.quicknet.nl/gebruikersnaam/... niet?
Bij mij werkt home.casema.nl/gebruiker/.. voor http wel voor ftp inderdaat ook niet.
Aangezien ik de webruimte bijna niet gebruik is het me nog niet opgevallen.

Mischien weet iemand hier een oplossing voor of en ik onterecht bezorgd/te voorzichtig:
Ik heb nu een internet z1 en standaart tv abonnement met digitale smartkaart.
Telefoon nog bij kpn
Ik denk er over om overtestappen op een alles in 1 pakket.
Nu is mijn vraag of het mogelijk is om de kpn lijn als inkomende lijn tegebruiken en ziggo als uitgaande.
Ik heb al gekeken naar een voip ata kastje bijvoorbeeld van linksys.
Dit lijkt mij erg handig maar ergens anders op internet las ik dat ziggo voip gebruikt maar geen sipnummer heeft of althans niet vrijgeeft.
Is er een mogelijk heid om bovengenoemde optie te realiseren of zal ik toch kpn op moeten zeggen en ziggo as in en uitgaande lijn moeten gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke dan werkt quicknet dus anders.
Mischien dat iemand anders nog een oplossing heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 16:41
Toch weer fraai van Ziggo, doodleuk doen alsof je tot 22 uur bereikbaar ben, maar alleen de verkoopafdeling zit er nog aan de lijn na 20.00. 8)7
Dat noemt met dan klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VVVJeroen
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Zijn er nog meer mensen die net zonder TV/Internet zaten?
Met cogas/ziggo zat ik net van 19:17 tot 20:00 zonder internet/TV (sneeuw/blauw beeld)...

Ik zit overigens in het almel1.ov.home.nl gebied...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

Wij hebben multikabel/ziggo en ik hoorde geen gevloek van beneden (dat gebeurt er namelijk als het tv-signaal wegvalt tijdens de weersvoorspelling op RTL 4 8)7, mijn padre is een weer-fanaat :p).

En het internet dat deed het ook gewoon.

[ Voor 10% gewijzigd door Murk op 22-01-2009 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royer
  • Laatst online: 17-06 16:43
Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 11:38:
[...]

Dat klopt gedeeltelijk namelijk het wordt 50 Mbit.
De 80 Mbit is nog wel toekomst muziek maar zeker niet onbelangrijk.

Zie ook:
http://tweakers.net/nieuw...snelheidsverhogingen.html

Daarom heb ik vorige week Alles in 1 Extra besteld en gisteren de bevesting gekregen :-)

Ik hoop alleen dat ik wel een stabiele verbinding krijg.. 8)
Hier werkt het als een tierelier. (Z3i)

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/395703308.png

En tot nu toe geen problemen. Alleen activeren van internet koste me 1 telefoontje maar ik werd perfect geholpen en binnen 3 minuten werkte het.
Heb er sinds gister een router tussen gezet en ook dat werkt zonder problemen. _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Royer op 22-01-2009 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 14:49
Royer, waar is hier? Welke plaats is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah er komen dus weer snelheidsverhogingen. Ik heb een tijdje z3 gehad en toen een tijdje z1 (omdat ik z3 vrijwel toch nooit voltrok) maar z1 was voor mij toch te langzaam (veel wachten enzo en weinig dingen tegelijk kunnen doen) maar z2 is momenteel gewoon perfect voor mij en heb eigenlijk niet meer nodig. Als er een keuze zou zijn tussen snelheidsverhoging voor hetzelfde bedrag of een lager bedrag met dezelfde snelheden zou ik voor het laatste kiezen :)

Niet dat Ziggo daar zo zeer wat aan kan doen maar ik zou liever zien dat de ping tijden tussen de verschillende continenten en met name Amerika omlaag gingen. Gaat het browsen toch net wat sneller naar die servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 17:48

nlboy

Alles kitz?

Ik heb vandaag een brief gekregen van KPN dat mijn telefoon abonnement en mijn nummer (die ik naar Ziggo meeneem) ook wordt opgeheven. Klopt dat? Ik raak neem ik aan mijn huidige nummer niet kwijt, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
Murk schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 19:51:
Bedankt KiPKaKDutcH. Op zich is dit een mooi systeem.

Maar op mijn oude homepage staat nog info die ik er af wil halen.. moet ik dan mailen?

Edit: dat neem ik terug, dit is alles behalve een mooi systeem :X

Er staat wel leuk
[...]
, maar dit werkt dus gewoon niet :S.

Het enige wat werkt is https://homedrive.ziggo.n...net.nl/publiek/index.html. En dat vind ik nogal een verschil. Vind het ook vreemd dat per se mijn hele email adres in de link moet staan :/
Ja, er zit nog een raar foutje in XD. Als ik naar members.ziggo.nl/e-mailnaam werkt niet. Kan niet worden gevonden :/ Pak ik members.home.nl/e-mailnaam doet ie het wel 8)7

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Ik kan ook gewoon nog inloggen op mijn homepage van casema met ftp.
troftnom schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 21:07:
Toch weer fraai van Ziggo, doodleuk doen alsof je tot 22 uur bereikbaar ben, maar alleen de verkoopafdeling zit er nog aan de lijn na 20.00. 8)7
Dat noemt met dan klantenservice.
Alleen de technische dienst zit tot 22 uur, de rest tot 20 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 16:41
Laguna schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 23:50:
Ik kan ook gewoon nog inloggen op mijn homepage van casema met ftp.

[...]
Alleen de technische dienst zit tot 22 uur, de rest tot 20 uur.
Nee, verkoop dienst dus ook (had ze om 21 uur aan de lijn), dat staat ook wel op de Ziggo website. Maar het zou Ziggo sieren als ze eens eerlijk op hun website zetten welke afdelingen er echt bereikbaar zijn op welk tijdstip. Want op je website plaatsen dat je klantenservice tot 22 uur bereikbaar is, maar om 20 uur de tent al dicht gooien is de boel voor de gek houden. Mooi weer spelen naar buiten toe, maar intussen niet thuis geven. :r

[ Voor 4% gewijzigd door troftnom op 23-01-2009 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Laatst online: 12-09 14:34
Ik zie her en der wat onderwerpen over Ziggo dat 100mbit wil aanbieden. Allemaal leuk en aardig, maar dat zal enkel 100mbit download zijn. Nergens reppen ze over meer upload. 2mbit upload is toch tegenwoordig ook niets meer. Nu de Terabytes je tegenwoordig om de oren vliegen zou wat meer upload ook niet verkeerd zijn.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

troftnom schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 00:24:
[...]

Nee, verkoop dienst dus ook (had ze om 21 uur aan de lijn), dat staat ook wel op de Ziggo website. Maar het zou Ziggo sieren als ze eens eerlijk op hun website zetten welke afdelingen er echt bereikbaar zijn op welk tijdstip. Want op je website plaatsen dat je klantenservice tot 22 uur bereikbaar is, maar om 20 uur de tent al dicht gooien is de boel voor de gek houden. Mooi weer spelen naar buiten toe, maar intussen niet thuis geven. :r
Alles staat in feite op de website behalve het onderscheid tussen de klantenservice en de technische dienst, wat dus respectievelijk 20:00 en 22:00 is.

Ik ben het overigens volledig met je eens.

[ Voor 3% gewijzigd door Laguna op 23-01-2009 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
Snowwie schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 00:50:
Ik zie her en der wat onderwerpen over Ziggo dat 100mbit wil aanbieden. Allemaal leuk en aardig, maar dat zal enkel 100mbit download zijn. Nergens reppen ze over meer upload. 2mbit upload is toch tegenwoordig ook niets meer. Nu de Terabytes je tegenwoordig om de oren vliegen zou wat meer upload ook niet verkeerd zijn.
Lees je wel dit topic? Het snelste abonnement begin 2010 is Alles in 1 extra die dan 80/10 is. en vanaf april dit jaar is dat abonnement 50/5 dus ook al een snellere upload. Upload snelheid hebben nog minder mensen nodig dan download snelheid. Dus is ook minder nodig om te verhogen.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote: snowwie
Snowwie schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 00:50:
Blijkbaar niet, en ook de frontpage niet:

http://tweakers.net/nieuw...snelheidsverhogingen.html 8)

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2009 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
Bij alles in 1 extra zit nu trouwens ookal 3mbit upload inplaats van maar 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09:03

Ankh

|true

Wat ik me trouwens af vroeg, is er nou al eens weer wat bekend over Ziggo en Port 25? Ze zouden de service van MK toch weer online brengen voor de klanten?

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
Ankh schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 13:28:
Wat ik me trouwens af vroeg, is er nou al eens weer wat bekend over Ziggo en Port 25? Ze zouden de service van MK toch weer online brengen voor de klanten?
waar maakt poort 35 voor uit dan? je kan toch gewoon instellen voor poort 587?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Heb net een decoder en smartcard gehaald bij BCC en aangesloten en het werkt allemaal vrij soepel. Heb de aanmeldkaart ook al op de bus gedaan voor Digitaal totaal dus dat zou wel goed moeten gaan. Kan ik eindelijk gewoon icehockey kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
zijn er mensen die een hdd recorder hebben? hoe nemen die nu iets op?

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nlboy schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 22:48:
Ik heb vandaag een brief gekregen van KPN dat mijn telefoon abonnement en mijn nummer (die ik naar Ziggo meeneem) ook wordt opgeheven. Klopt dat? Ik raak neem ik aan mijn huidige nummer niet kwijt, toch?
Dit is de normale procedure bij nummerportatie. Ziggo heeft KPN te kennen gegeven het nummer over te nemen.
Als KPN accoord gaat, krijg je als klant een setje brieven dat je nummer wordt opgezegd bij KPN en de verrekening van geld binnen een aantal weken plaats zal vinden.
Ziggo heeft dus je nummer opgezegd bij KPN.
Sterker nog: de brieven geven dus aan dat de portatie eerdaags gaat plaatsvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-07 18:00

tim427

Turbulence!

Angeluskamps schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 14:51:
[...]

waar maakt poort 25 voor uit dan? je kan toch gewoon instellen voor poort 587?
Ben het hier niet mee eens... Waarom moelijk doen als het ook makkelijk kan..

Waar Ankh op doelt is dat MK een mooie oplossing hier voor had, namelijk:

Poort 25 compleet dicht getimmerd en alleen de mailservers van MK mochten hier op comuniceren. Wat MK als service aanbood is dat je een MailRelay server van MK mocht gebruiken. Zodoende werkte je mail EN als je eigen sever down was bleef de mail rustig tot 30 dagen bewaard op de MailRelay...

Mooier kan toch niet?

Echter de service bestaat nog steeds voor de mensen die dit al jaar en dag hebben, echter nieuwe aanmeldingen is (nog) niet mogelijk...

Komt hopelijk ooit nog een keer..

Voor mij geen probleem, de gene die de MailRelay beheert ken ik en fixed de probleempjes voor mij.. Maar als hij er niet meer werkt heb ik ook een probleempje....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Vraag zal ongetwijfeld al 100 keer langs geweest zijn, maar stel hem toch nog 1 keer. Ik heb dus zo'n samsung decoder. Is het mogelijk om hier een HDD recorder aan te hangen? Ding heeft namelijk wel 2 scart aansluitingen. Dus het lijkt me van wel. Ik weet wel dat het 1 tuner is dus volgens mij kanje alleen op nemen maar was wel benieuwd naar zon hdd recoder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Het kan. Ik heb zelf een tijdje die combinatie gehad, maar later de hdd/dvd recorder weggedaan.

C:\>_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikooos

Nikooos

huizenlol.nl

vandaag weer geen bericht van de postbode over mijn digitale ontvanger, terwijl hij deze week echt beloofd was. Ik wacht nog even op morgenmiddag, maar anders ga ik weer enorm trammelant op de helpdesk morgen. Ik word het langzaam aan steeds meer zat. Ik word nu te vaak met een leugen aan de kant geschoven door de helpdesk, omdat het blijkbaar allemaal te lastig is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Vinnie schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 23:18:
Het kan. Ik heb zelf een tijdje die combinatie gehad, maar later de hdd/dvd recorder weggedaan.
Ok :) nou ja dat wou ik even weten. Hoef het niet gelijk te hebben. Maar het is wel fijn om te weten dat het kan. Hoop dat alles met antwoord kaart goed gaat aangezien ik het aan vraag op mijn naam. En alles hier op huurbaas zijn naam staat. Maar volgens BCC en Ziggo zou het goed moeten gaan dus ben benieuwd :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren KPN opgezegt, hiermee ben ik dus ruim 2 maanden van te voren alvast mee begonnen en gelijk Alles In 1 extra besteld want ik had geen zin meer om te wachten.
Zelf heb ik ook voor een Samsung HD ontvanger gekozen omdat de Samsung T260 eindelijk binnen was en die heeft een HDMI aansluiting dus dat wordt lekker TV kijken, opzich doe ik dat niet echt veel, maar aangezien je het digitale pakket kan delen met meerdere ontvangers maakt het wel heel makkelijk omdat mijn ouders veel meer TV kijken.
Die hebben echter genoeg aan een SD ontvanger, dus die halen we er nog wel even bij.
Ik zou het hele traject wel posten hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

raydekok schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 17:37:
zijn er mensen die een hdd recorder hebben? hoe nemen die nu iets op?
Ik heb een hdd recorder in combinatie met een Samsung DCB-B270R decoder, maar werkt nou niet bepaald geweldig. Ten eerste is de samsung niet compatible met G-Link van Guide Plus, dus als je iets wilt opnemen moet je zowel je hdd recorder als je decoder instellen en dan nog wil er nog wel eens iets fout gaan, dan blijft er namelijk tijdens de opname het info blok constant in beeld staan, de gehele opname...

Maar hangt van je decoder af meestal werken Humax decoders hier wel mee. Ik wacht nog even op de Humax PVR HD decoder die als het goed is dit jaar op de markt komt met 3 tuners erin, de huidige Humax HD decoder is ook een mooi apparaat, maar 1 tuner is gewoon vervelend als je iets wilt opnemen en iets anders wilt kijken (beide digitaal natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Laguna schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 00:36:
Ik wacht nog even op de Humax PVR HD decoder die als het goed is dit jaar op de markt komt met 3 tuners erin
Voor zover mij bekend komt er dit jaar een Humax iHDR-5050C HDTV PVR op de markt, maar die heeft 2 tuners i.p.v. 3 tuners. Uit de folder:
- Twintuner. Twee programma’s gelijktijdig opnemen en (eventueel) een derde programma bekijken (afh. van zender- indeling kabelmaatschappij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Hmmm, heb even die specificaties bekeken maar dat klinkt wel erg intressant van die Humax IHDR-5050C. Misschien dat ik daar gewooon even opwacht en kijk wat hij gaat kosten. Dan koop ik die wel ipv van een lose hdd recorder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doekie19
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-09 09:31
ArChie schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 09:08:
[...]

Voor zover mij bekend komt er dit jaar een Humax iHDR-5050C HDTV PVR op de markt, maar die heeft 2 tuners i.p.v. 3 tuners. Uit de folder:

[...]
Phoe dat is een mooi ding zeg, miss wel wat voor mij.

Even een ander vraagje. Ik zit nog steeds op het Casema netwerk te internetten, dit samen met tv en telefonie via Casema.
Tegen de tijd dat Casema samen ging en Ziggo werd, waren er een hoop problemen wat betreft internet(capaciteit?) en telefonie. Is dat nu een beetje opgelost of is het nog steeds aan te raden nog even te wachten? Ik wil namelijk naar zo'n alles in 1 pakket vanwege dat dat gewoon beter is voor mijn portomonee :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar zit ik ook op te wachten, ik hoor ook geruchten dat Samsung ook met een soort gelijk ontvanger bezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard--
  • Niet online
Zijn er mensen die goede/slechte ervaring hebben met deze router samen met Ziggo?
Als je op meer (bestel)informatie klikt kom je op de site van sluit alles aan uit maar daar zie ik em er niet tussen staan. :S
Zoals gewoonlijk bij Ziggo staat er geen type nr bij maar ik denk dat het deze is.Klopt dat?
Als ik een alles in 1 pakket wil bestellen kan ik maar 1 type wireless router bestellen en dat is volgens ziggo een WL-600 maar die wil ik dus niet.Vind het wel jammer dat je niet een optie hebt om uit verschillende routers te kiezen want nu moet ik dus eerst een alles in 1 pakket bestellen en daarna weer die wireless router bestellen.
Ik neem aan dat als een monteur alles komt aansluiten hij ook de router aansluit ook al is die apart besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 11:30:
Daar zit ik ook op te wachten, ik hoor ook geruchten dat Samsung ook met een soort gelijk ontvanger bezig is.
Voor zover mij bekend is Samsung bezig met een vervanger van de DCB-H360R HDTV ontvanger die dan ook geschikt is voor OpenTV toepassingen zoals Video On Demand en Interactieve TV. Die ontvanger is echter geen PVR, maar een HDTV ontvanger zonder Hard Disc Drive (HDD). De Humax iHDR-5050C is weer niet geschikt voor OpenTV toepassingen.

[ Voor 6% gewijzigd door ArChie op 24-01-2009 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikooos

Nikooos

huizenlol.nl

Richard-- schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 12:09:
Zijn er mensen die goede/slechte ervaring hebben met deze router samen met Ziggo?
Als je op meer (bestel)informatie klikt kom je op de site van sluit alles aan uit maar daar zie ik em er niet tussen staan. :S
Zoals gewoonlijk bij Ziggo staat er geen type nr bij maar ik denk dat het deze is.Klopt dat?
Als ik een alles in 1 pakket wil bestellen kan ik maar 1 type wireless router bestellen en dat is volgens ziggo een WL-600 maar die wil ik dus niet.Vind het wel jammer dat je niet een optie hebt om uit verschillende routers te kiezen want nu moet ik dus eerst een alles in 1 pakket bestellen en daarna weer die wireless router bestellen.
Ik neem aan dat als een monteur alles komt aansluiten hij ook de router aansluit ook al is die apart besteld?
Die router heb ik toevallig van de week aangesloten op mijn ziggo abonnenment. Geen problemen mee, alleen moest ik handmatig mijn dns invoeren op mijn computers. Die pakte hij niet.
Maar goed, ik heb er dan ook een klein beetje verstand van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pensmaster-B
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
ziggo is weer lekker poorten aan het knijpen

steam bagger traag
eweka traag... ff ssl aan over port 443 en POEF max snelheid
internet wel full power ( zodat de algemene consument het niet merkt )

nee meneer, we knijpen poorten echt niet
yeah whatever, maar ja dat krijg je er van, als je alleen kabel in het buitengebied kunt nemen van nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikooos

Nikooos

huizenlol.nl

Vandaag dus weer geen postbode met mijn ditigale ontvanger. Vorige week kreeg ik mijn modem en heb ik gebeld waarom daar mijn digitale ontvanger niet bij zit. Toen kreeg ik te horen dat het aparte pakketjes waren en dat ik mijn ontvanger vanaf maandag kon verwachten. Inmiddels dus weer een week verder en niets vernomen.

Het is me nu al vaker gebeurd dat ik gewoon wordt voorgelogen door de helpdesk van Ziggo. Het zit er heel dicht tegenaan om mijn rekening voor Ziggo te blokkeren.. Ik word er echt goed ziek van nu -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

[...]

Twintuner. Twee programma’s gelijktijdig opnemen en (eventueel) een derde programma bekijken (afh. van zenderindeling kabelmaatschappij).

[...]
Die bedoelde ik inderdaad :)
Vraag me toch af hoe je 3 verschillende programma's kan opnemen/bekijken met maar 2 tuners :?
psychonikeo schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 16:43:
Vandaag dus weer geen postbode met mijn ditigale ontvanger. Vorige week kreeg ik mijn modem en heb ik gebeld waarom daar mijn digitale ontvanger niet bij zit. Toen kreeg ik te horen dat het aparte pakketjes waren en dat ik mijn ontvanger vanaf maandag kon verwachten. Inmiddels dus weer een week verder en niets vernomen.

Het is me nu al vaker gebeurd dat ik gewoon wordt voorgelogen door de helpdesk van Ziggo. Het zit er heel dicht tegenaan om mijn rekening voor Ziggo te blokkeren.. Ik word er echt goed ziek van nu -O-
Heel apart dat de mensen die je spreekt dagen doorgeven dat je iets kan verwachten aangezien zij daar totaal geen inzicht op hebben doordat er momenteel vertragingen zijn met de leveringen, het beste wat zij kunnen doen is gissen naar de leverdatum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
  • Laatst online: 01:24
Mijn nieuwste update:

15 Januari hebben ze me dus uit het systeem gegooid, na 3 maanden lang niks geleverd te krijgen. 2 Dagen daarna naar de wikel gegaan om een pakket op de halen bij de Harense Smid. Daar werd ik vriendelijke geholpen en na 10 minuutjes liep ik met een kosteloos pakket de deur uit.

Thuis aangesloten, en de dag daarna gebeld met Ziggo. Modem geactiveerd over de telefoon en meteen internet. De persoon aan de lijn heeft ook nog even gezorgd dat de nummerportering die al 3 maanden liep weer aan mijn huidige aanvraag komt te hangen.

Huidige status is dat ik dus nu ongeveer een week internet heb. Telefoon doet het nog niet. Dus iedereen die nog zit te wachten op ziggo na lange tijd, gebruik bovenstaande oplossing. Laat je uit het systeem zetten, en haal daarna een pakket in de winkel. Ik zal niet zeggen "succes gegarandeerd", maar bij mij werkte het in ieder geval.

Nu alleen nog wachten op de nummerportering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
psychonikeo schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 16:43:

Ik wordt al maanden voorgelogen door de Ziggo (klanten) leugenservice....
Iedere keer dat ik bel, worden me andere zaken voorgelogen. Het varieert van (retour gestuurde) decoders die niet aangekomen zijn, terwijl die drie dagen daarvoor wel aangekomen was (aldus een andere leugenaar) van de leugendesk.
Dan verteld een andere (2e lijns) leugenaar mij dat de oude opdracht geannuleerd is, terwijl een andere leugenaar een dag later doodleuk weer verteld dat dit niet zo is.
Twee dagen later verteld een andere leugenaar weer dat de nieuwe decoder verzonden is een dag later blijkt dat ik weer een andere leugenaar aan de lijn krijg...

Ziggo heeft kennelijk baat bij de leugens: ik bel niet meer met de gratis leugenservice via 09001884. Als meer mensen dat gaan doen, lopen de wachttijden terug en worden mensen sneller geholpen. Dat doet het weer goed in die waardeloze statistieken van radar en andere onderzoeken. Daar wordt puur en alleen gekeken naar wachttijden e.d. maar niet naar de manier hoe je geholpen wordt en de betrouwbaarheid van de geleverde informatie. Alle informatie die ik er sinds Ziggo heb gekregen, bleken allemaal leugens en valse beloftes/toezeggingen te zijn! :'(

Ik kan niet begrijpen dat Ziggo zijn nieuwe naam (en waarmee dus een schone start mogelijk was) nog meer te grabbel gooit. De eerste reclamecampagne met die seniele ouwe gek was al een aanfluiting (en dat hebben ze zelf ook ingezien).
Nu hebben ze dus weer een andere partner aangetrokken (die voor de verzendingen zorgt) die kennelijk de orders niet aankunnen.

Bij deze solliciteer ik als interim-manager bij Ziggo!
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sub0kelvin
Laguna schreef op zondag 25 januari 2009 @ 03:42:
Die bedoelde ik inderdaad :)
Vraag me toch af hoe je 3 verschillende programma's kan opnemen/bekijken met maar 2 tuners :?
Alle kanalen zijn in groepen verdeeld, in zogenaamde Transport Streams. Elke tuner kan afstemmen op 1 zo'n TS en kan dan meerdere kanalen uit die stream benaderen zonder een tweede tuner nodig te hebben. Er zitten volgens mij zo'n 4 tot 7 zenders in een TS.

Op die manier kun je opnemen van 2 kanalen, terwijl je maar 1 tuner gebruikt waardoor je 1 tuner overhoudt om naar een kanaal te kijken buiten die ene TS. Of als je opneemt van 2 kanalen van 2 TS's (en dus alle 2 tuners in gebruik hebt), kun je nog naar kanalen kijken die in een van die 2 streams zitten. Hetzelfde geldt voor picture in picture en tegelijk opnemen: 1 transport stream moet dubbel worden gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanL
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 22:08
cyberpost schreef op zondag 25 januari 2009 @ 09:43:
[...]

Nu hebben ze dus weer een andere partner aangetrokken (die voor de verzendingen zorgt) die kennelijk de orders niet aankunnen.

Bron? Oud Casema gebied was het Holland shipping en ik denk dat het nog steeds zo is. Weet niet hoe het in andere gebieden gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Laguna schreef op zondag 25 januari 2009 @ 03:42:
Met een tuner stem je af op een bepaalde frequentie. Bij analoge TV wordt er via die frequentie één TV kanaal doorgegeven waarbij er voor zo'n analoog kanaal ongeveer 7 à 8 MHz wordt gereserveerd aan bandbreedte door het kabelbedrijf. Bij digitale TV wordt er via die afgestemde frequentie niet één TV kanaal doorgegeven, maar een zogenaamde Transport Stream (TS) die 8 MHz aan bandbreedte in beslag neemt op de kabel.

Zo'n TS is een container voor meerdere digitale TV kanalen. Hoeveel kanalen er in zo'n TS passen hangt af van een aantal factoren, namelijk de totaal bitrate van de TS zelf en de originele bitrates van de losse kanalen die via die TS worden doorgegeven. Afhankelijk van de instellingen heeft een TS een maximale constante bitrate, bij Ziggo wordt in de meeste kabelgebieden gebruik gemaakt van QAM-64 met een symboolsnelheid van 6875 KSym/s wat overeenkomt met een maximale bitrate van zo'n 38 Mbps. De bitrate van de TV kanalen binnen die TS worden veelal bepaald door de aanleverende partij. Zoals je misschien bekend is komen de Nederlandse publieke en commerciele kanalen tegenwoordig via glasvezel uit Hilversum met ieder een bitrate van 8 Mbps. Daarvan passen er bij elkaar maar 4 in een TS die dan 32 Mbps van die totale 38 Mbps in beslag nemen. TV kanalen die het kabelbedrijf via de satelliet binnenkrijgt hebben meestal een lagere originele bitrate omdat bitrate op de satelliet duur is. Afhankelijk van hoeveel een kanaal of de satelliet provider daarvoor over heeft varieren de bitrates van dergelijke kanalen tussen de 2 Mbps en 5 Mbps. Van dergelijke kanalen gaan er dus veel meer in een TS. Het is de taak van het kabelbedrijf om alle te versturen kanalen zodanig te mixen dat ze daar zo min mogelijk TS'sen voor nodig hebben want met de bandbreedte die elke TS in beslag neemt op de kabel kunnen ze ook andere dingen doen die geld opleveren zoals kabel internet, Video On demand, etc.

Via een TS wordt ook informatie meegestuurd waarmee de ontvanger zich kan instellen en weet welke kanaal via welke TS wordt verzonden en ook zaken als EPG informatie en firmware updates voor ontvangers nemen ruimte in beslag. De gezamelijke term voor deze extra informatie die via de TS wordt verstuurd wordt de zogenaamde DVB Service Informatie (DVB-SI) genoemd. In DVB termen is een TV of radio kanaal namelijk een service.

Stel dat je in Ziggo/Casema gebied woont en je wilt met een PVR gelijktijdig een programma van BBC Prime en Humor TV opnemen. BBC Prime bevindt zich bij Ziggo/Casema in TS 2 en Humor TV in TS 1 samen met nog een aantal kanalen volgens de onderstaande indeling:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
                                               Network ID  Network ID  Network ID
                                                      500        5555        8888
=================================================================================
Transport Stream ID                             Frequency   Frequency   Frequency
                                                   QAM/SR      QAM/SR      QAM/SR
---------------------------------------------------------------------------------
Service name                 Type  Service ID         LCN         LCN         LCN
=================================================================================
1                                                  300,00      300,00      234,00
                                                 64/6,875    64/6,875    64/6,875
---------------------------------------------------------------------------------
HISTORY                         1          57         209         209         209
Phoenix CNE                     1        1001         676         676         676
Cultura                         1        1002         213         213         213
NOS Politiek 24                 1        1003         503         503         503
Humor TV                        1        1004         110         110         110
101 TV                          1        1005         121         121         121
TV Oost                         1        1006         981         981         981
Limburg L1                      1        1007         982         982         982
2                                                  340,00      340,00      274,00
                                                 64/6,875    64/6,875    64/6,875
TRT International               1        2001         640         640         640
Cartoon Network                 1        2002         301         301         301
National Geographic Channel     1        2003          18          18          18
BBC Prime                       1        2004          54          54          54
Sterren.nl                      1        2005         363         363         363
Extreme sports                  1        2006         414         414         414
Playboy TV                      1        2007         710         710         710

Dit betekent dus dat de beide tuners in de PVR op twee verschillende frequenties moeten afstemmen en laten we voor het gemak even aannemen dat tuner 1 afstemt op TS 1 en tuner 2 op TS 2. Tijdens het maken van de beide opnames komt dan niet alleen het signaal van BBC Prime en Humor TV binnen, maar ook de signalen van de volgenden kanalen:
  • HISTORY
  • Phoenix CNE
  • Cultura
  • NOS Politiek 24
  • 101 TV
  • TV Oost
  • Limburg L1
  • TRT International
  • Cartoon Network
  • National Geographic Channel
  • Sterren.nl
  • Extreme sports
  • Playboy TV
Zonder van frequentie te moeten wisselen op één van beide tuners kan je dus tijdens het maken van een opname één van bovenstaande kanalen bekijken omdat bij digitale TV via de DVB specificaties alle kanalen continu naar jou worden toegezonden of je nu kijkt of niet. Het is dus niet zo dat je een kanaal aanvraagt bij een server en dat men dan pas het signaal naar je toe gaat zenden. Dat wordt IP-TV en/of Video On Demand genoemd.

Wil je een ander kanaal bekijken dat niet voorkomt in één van beide TS'sen dan zal de ontvanger je vragen of je één van beide opnames wilt afbreken zodat één van de tuners op een andere frequentie kan afstemmen voor de andere TS waarin het te kijken kanaal voorkomt. Vandaar dat Humax aangeeft dat de mogelijkheden afhangen van de zender indeling van het kabelbedrijf en bij Ziggo hangt het er ook nog vanaf in wel deel van het netwerk je zit omdat Ziggo/Casema/Multikabel een andere kanalen indeling per Transport Stream heeft dan Ziggo/@Home.

Het goed implementeren van het gelijktijdig opnemen en kijken van meerdere kanalen is zeer complex omdat er allerlei mogelijkheden en uitzonderingen zijn. Wat nu als de twee op te nemen kanalen in dezelfde TS zitten en hoe zit het met programma's die netjes op elkaar aansluiten. Hoe complexer de software hoe groter de kans op bugs. Wat een fabrikant wel of niet aan mogelijkheden biedt bij het gelijktijdig opnemen en kijken is afhankelijk van de software implementatie van die fabrikant. Technisch en theoretisch is er van alles mogelijk, maar dat wil nog niet zeggen dat een fabrikant ook al die mogelijkheden biedt. Bij Humax hebben ze het gelijktijdig opnemen van twee kanalen en het kijken van een derde kanaal redelijk onder de knie, maar bij Cisco dat evenveel tuners in zijn 8455DVB HDTV PVR heeft staan ze alleen maar toe dat je één opname maakt en een ander kanaal kan kijken. Cisco reserveert als het ware één tuner voor het kijken en één tuner voor het opnemen wat qua implementatie eenvoudiger is dan de meer variabele oplossing van Humax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 16:20

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

ik dacht eigenlijk dat alles in 1 extra op 30 mbit zit? ik haal nog steeds maar ca 20 mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Misschien een stomme vraag maar als een zender echt van naam veranderd en eigenlijk overgenomen word blijft het dan wel gewoon bij Ziggo in het pakket? Want NASN word op 1feb ESPN America namelijk. En ik heb dat hele digitale tv eigenlijk genomen voor nasn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 16:59
sander817 schreef op zondag 25 januari 2009 @ 11:14:
ik dacht eigenlijk dat alles in 1 extra op 30 mbit zit? ik haal nog steeds maar ca 20 mbit.
Alles-in-1 Extra zit nog op 20mbit, Z3i zit nu op 30mbit.

Wat ik begrepen heb gaat in de toekomst Z3i eruit en gaat A-in-1 extra naar 50mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
WeAreLegion schreef op zondag 25 januari 2009 @ 11:53:
Misschien een stomme vraag maar als een zender echt van naam veranderd en eigenlijk overgenomen word blijft het dan wel gewoon bij Ziggo in het pakket? Want NASN word op 1feb ESPN America namelijk. En ik heb dat hele digitale tv eigenlijk genomen voor nasn.
Kun je beter aan Ziggo zelf vragen lijkt me. Die gaan contracten aan met zenders voor doorgifte, dat doen wij niet.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Atomsk schreef op zondag 25 januari 2009 @ 12:59:
[...]

Kun je beter aan Ziggo zelf vragen lijkt me. Die gaan contracten aan met zenders voor doorgifte, dat doen wij niet.
Nee ok dat snap ik ;), maar vroeg me af wat de normale gang van zaken was. Maar ik bel ze inderdaad wel even straks of morgen. Ga er maar vanuit dat alles blijft zoals het is. Verder geen klachten of wat dan ook het werkte allemaal als een trein. En ik word ook altijd vrij snel geholpen bij helpdesk, moet alleen zeggen dat nivo van wat er zit niet echt bijsterhoog is, of ze weten het niet of ze zeggen maar wat dat valt me wel beetje op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Laatst online: 24-08 19:25
WeAreLegion schreef op zondag 25 januari 2009 @ 13:03:
[...]
...moet alleen zeggen dat nivo van wat er zit niet echt bijsterhoog is, of ze weten het niet of ze zeggen maar wat dat valt me wel beetje op.
Mjah, volgens mij hanteren ze daar tegenwoordig ook het callcenter principe. Mensen worden getrained een script door te nemen.. Enige vorm van eigen iniatief wordt daarbij waarsch. niet gewaardeerd.. En als die scripts dan niet de hele lading dekken, tsjah..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Ok duidelijk (net als sub0kelvin aangaf), ik had niet aan het TS verhaal gedacht. Maar de 3de optie is dus vrij beperkt qua mogelijkheden, tevens hebben klanten geen inzicht hebben op de TSen die gebruikt worden en kunnen zij dus ook niet weten welk kanaal in dezelfde TS zit.
StephanL schreef op zondag 25 januari 2009 @ 10:30:
[...]

Bron? Oud Casema gebied was het Holland shipping en ik denk dat het nog steeds zo is. Weet niet hoe het in andere gebieden gaat.
Volgens mij is dat tegenwoordig TNT Post, maar waar dan de vertragingen vandaan komen geen idee...
xxxneoxxx schreef op zondag 25 januari 2009 @ 14:55:
[...]

Mjah, volgens mij hanteren ze daar tegenwoordig ook het callcenter principe. Mensen worden getrained een script door te nemen.. Enige vorm van eigen iniatief wordt daarbij waarsch. niet gewaardeerd.. En als die scripts dan niet de hele lading dekken, tsjah..
Geen script, maar keiharde training ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikooos

Nikooos

huizenlol.nl

cyberpost schreef op zondag 25 januari 2009 @ 09:43:
[...]

Ik wordt al maanden voorgelogen door de Ziggo (klanten) leugenservice....
Iedere keer dat ik bel, worden me andere zaken voorgelogen. Het varieert van (retour gestuurde) decoders die niet aangekomen zijn, terwijl die drie dagen daarvoor wel aangekomen was (aldus een andere leugenaar) van de leugendesk.
Dan verteld een andere (2e lijns) leugenaar mij dat de oude opdracht geannuleerd is, terwijl een andere leugenaar een dag later doodleuk weer verteld dat dit niet zo is.
Twee dagen later verteld een andere leugenaar weer dat de nieuwe decoder verzonden is een dag later blijkt dat ik weer een andere leugenaar aan de lijn krijg...

Ziggo heeft kennelijk baat bij de leugens: ik bel niet meer met de gratis leugenservice via 09001884. Als meer mensen dat gaan doen, lopen de wachttijden terug en worden mensen sneller geholpen. Dat doet het weer goed in die waardeloze statistieken van radar en andere onderzoeken. Daar wordt puur en alleen gekeken naar wachttijden e.d. maar niet naar de manier hoe je geholpen wordt en de betrouwbaarheid van de geleverde informatie. Alle informatie die ik er sinds Ziggo heb gekregen, bleken allemaal leugens en valse beloftes/toezeggingen te zijn! :'(

Ik kan niet begrijpen dat Ziggo zijn nieuwe naam (en waarmee dus een schone start mogelijk was) nog meer te grabbel gooit. De eerste reclamecampagne met die seniele ouwe gek was al een aanfluiting (en dat hebben ze zelf ook ingezien).

Ik heb precies dezelfe ervaringen. Er is mij echt al een aantal keer voorgelogen om maar gewoon van me af te zijn. Pas toen ik iemand van de creditatie aan de lijn kreeg gebeurde er iets. Maar voorlopig dus alleen mijn modem en televisie, maar ik wacht op mijn digitale ontvanger. Ik hoop dat ik reactie krijg op mijn mailtje... Heb weinig zin om weer aan die helpdesk te hangen... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Laatst online: 07:28

dbzfan

Nee.

Ik wil email van ziggo op mijn telefoon (via t-mobile webnwalk)
Nu kan ik al wel email ontvangen.. maar nog niet verzenden.
Ik heb bij zenden:

mail.home.nl
port 25
Veilige verbinding uit...

Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sub0kelvin
Laguna schreef op zondag 25 januari 2009 @ 18:38:
[...]

Ok duidelijk (net als sub0kelvin aangaf), ik had niet aan het TS verhaal gedacht. Maar de 3de optie is dus vrij beperkt qua mogelijkheden, tevens hebben klanten geen inzicht hebben op de TSen die gebruikt worden en kunnen zij dus ook niet weten welk kanaal in dezelfde TS zit.
Inderdaad, die 3e optie is wat beperkt, maar volgens mij is het wel duidelijk welke zenders/kanalen beschikbaar zijn. In elk geval zijn de TSen bekend, zie http://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/tvhome.shtml. Ook heb ik gelezen dat de Humax PVR in het zenderoverzicht aan kan geven welke zenders op dat moment beschikbaar zijn, wat dus handig is als allebei tuners al in gebruik zijn. Kan even geen officiele bron geven, maar wellicht heeft iemand er echte ervaring mee (heb zelf geen digitale TV nog).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dbzfan schreef op zondag 25 januari 2009 @ 21:31:
Ik heb bij zenden:

mail.home.nl
port 25

Iemand een oplossing?
Het versturen van email via een andere provider (in dit geval T-Mobile), is 99 van de 100 keer geblokkeerd door de partij welke de SMTP server host (Ziggo dus). Je zult dus mail.t-mobile.nl moeten gebruiken om je mails te verzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Laatst online: 07:28

dbzfan

Nee.

Verwijderd schreef op zondag 25 januari 2009 @ 23:14:
[...]

Het versturen van email via een andere provider (in dit geval T-Mobile), is 99 van de 100 keer geblokkeerd door de partij welke de SMTP server host (Ziggo dus). Je zult dus mail.t-mobile.nl moeten gebruiken om je mails te verzenden.
mail.t-mobile.nl werkt helaas niet ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 januari 2009 @ 23:14:
[...]

je kunt wel altijd de webmail gebruiken via www.ziggo.nl. ontvangen kan dan via outlook op je pda/telefoon en om iets terug te sturen moet ja dan even het internet op.

niet ideaal maar werkt wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sub0kelvin
Of misschien anders de smtp van gmail gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:11
Doekie19 schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 10:39:
[...]
Even een ander vraagje. Ik zit nog steeds op het Casema netwerk te internetten, dit samen met tv en telefonie via Casema.
Tegen de tijd dat Casema samen ging en Ziggo werd, waren er een hoop problemen wat betreft internet(capaciteit?) en telefonie. Is dat nu een beetje opgelost of is het nog steeds aan te raden nog even te wachten? Ik wil namelijk naar zo'n alles in 1 pakket vanwege dat dat gewoon beter is voor mijn portomonee :9
Ik zal het je sterker vertellen, er veranderd alleen maar iets in de administratie (oftewel, je gaat minder betalen). Of dacht je dat Ziggo 2 netwerken naast elkaar had, eentje voor oude en een voor nieuwe klanten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ervaringen met Ziggo? Zie dit filmpje + description:

http://nl.youtube.com/watch?v=1XeZtdXrfY0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salandur
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 16:23

Salandur

Software Engineer

Pfff, zoveel geld hebben ze zelf niet eens ;)

Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
dbzfan schreef op zondag 25 januari 2009 @ 21:31:
Ik heb bij zenden:

mail.home.nl
port 25

Iemand een oplossing?
Gebruik port 587 ;)

@Sander817
Alles-in-1-extra zit op 20/3 vanaf +/- april 50/5 en vanaf begin 2010 80/10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmA-X
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-09 11:01
dbzfan schreef op maandag 26 januari 2009 @ 00:37:
[...]

mail.t-mobile.nl werkt helaas niet ;(
Google, eerste hit:

smtp server is smtp.gprs.t-mobile.nl

Misschien kan je de volgende keer zelf ook even Googlen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Geloof me, Ziggo kan in 1 maand je rekening sneller leeghalen dan jij hem kan vullen. Bij dit soort dingen altijd goed opletten.

[ Voor 6% gewijzigd door PWM op 26-01-2009 21:08 ]

Pagina: 1 ... 17 ... 33 Laatste

Dit topic is gesloten.