Internet verbinding valt weg ...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

ik zit met een probleem, mijn internet valt namelijk sinds 2 weken regelmatig weg.

De situatie:
Ik heb een Ziggo kabelinternet verbinding met een Motorola modem. Daarnaast gebruik ik een Sitecom Router (WL-160) om de verbinding te delen.
Hierop heb ik een vaste pc aangesloten (deze is inmiddels stuk, dus ook de netwerkkabel heb ik even los gemaakt).
Daarnaast 2 laptops (de ene keer bedraad en de andere keer draadloos) en tenslotte de xbox.
Dit heeft tot 2 weken gelden altijd prima gewerkt.

Alle computers staan op automatisch ip ontvangen en op de router is de dhcp ingeschakeld.
Verder staan er geen firewalls of virusscanners aan die het internetverkeer onderbreken.
Ook staan er geen powersaves ingeschakeld op de computers of netwerkkaarten.

Het probleem:
Als ik savonds thuis kom ligt de verbinding eruit. Mijn netwerk werkt prima, en krijgen ook een ipadres toegewezen van de router.
Pingen naar de router gaat ook prima. Dus met het LAN-netwerk is volgens mij niets mis.
Echter krijg ik geen verbinding met internet. Als ik vervolgens in mijn router kijk,
staat toch echt dat deze een WAN connectie heeft, met bijbehorend ip-adres.
Vervolgens reset ik mijn router en het modem.
De router kan vervolgens niet meer verbinden met internet, ik krijg de melding:
Getting IP from DHCP server...

Na nog vele malen resetten, rebooten en reconecten heb ik weer verbinding (al dan niet soms erg traag).
Internet werkt dan weer op alle computers.
Tot de volgende dag als ik weer thuis kom, dan ligt internet er weer uit.
Volgens Ziggo zijn er geen storingen en/of werkzaamheden.

Ik heb vanalles geprobeerd:
Verschillende pc's en dus verschillende netwerkkaarten.
De router al een paar keer hard gerest (resetknop 10 sec indrukken)
Rechtstreeks aansluiten op de moden (duurt ook een aantal resets voor het weer werkt)

Al met al begint het behoorlijk irritant te worden en ben ik ten einde raad.
Kan iemand mij helpen of heeft iemand nog suggesties?
Alvast bedankt!

Teun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taurnil
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-12-2024
Al met je provider gebeld? probleem hoeft niet bij jouw te liggen.
zeker na alles wat jij zelf bij JOUW al geprobeerd hebt.

Je hoort nog steeds Inet te verkrijgen via je ISP :)

Edit:
Als je met hun gaat bellen, sluit dan eerst even een pctje aan direct op het modem met even power reset op het modem voordat je met hun belt. Meeste ISP doen echt heeeeeel moeilijk als er een router is aangesloten. meestal: "Jah sorry daar kunnen we niet mee helpen, grote kans dat het aan uw router ligt." Kan het weten, heb zelf jaar lang voor een ISP in callcenter gewerkt. (tenzij het een router van je ISP/via hun zelf is, dan moeten ze helpen).

[ Voor 56% gewijzigd door Taurnil op 05-02-2009 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marshallq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Mischien is het signaal vanaf ziggo wel onstabiel. Heb ik ook gehad in mijn wijkcentrale en de eerste helpdesk medewerker gaf het standaard, het ligt aan jouw verhaal. De tweede keer dat ik belde wist die andere persoon ineens te vertellen dat het signaal onstabiel was en dat er morgen een monteur langs zou komen.

Gezien jouw situatie zou ik zeggen, geef aan dat je de pc al rechtstreeks aan hun modem hebt gehangen, net als een router en nog een andere pc. Dat je reset van modem e.d. gedaan hebt en laat je dus niet afschepen.

Sindsdien is het nog wel vaker onstabiel (voornamelijk met surfen etc, speedtest en downloaden gaat wel snel) en ik ben dus ook niet zo tevreden meer over ziggo.

[ Voor 40% gewijzigd door marshallq op 05-02-2009 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
beide bedankt!
ik ga vanaaf idd maar eens bellen, dan kunnen ze het iig eens doormeten oid.
Ik had nog niet gebeld omdat je 9 van de 10 keer toch afgescheept wordt met: zit de stekker er wel in ...