hoi,
ik zit met een probleem, mijn internet valt namelijk sinds 2 weken regelmatig weg.
De situatie:
Ik heb een Ziggo kabelinternet verbinding met een Motorola modem. Daarnaast gebruik ik een Sitecom Router (WL-160) om de verbinding te delen.
Hierop heb ik een vaste pc aangesloten (deze is inmiddels stuk, dus ook de netwerkkabel heb ik even los gemaakt).
Daarnaast 2 laptops (de ene keer bedraad en de andere keer draadloos) en tenslotte de xbox.
Dit heeft tot 2 weken gelden altijd prima gewerkt.
Alle computers staan op automatisch ip ontvangen en op de router is de dhcp ingeschakeld.
Verder staan er geen firewalls of virusscanners aan die het internetverkeer onderbreken.
Ook staan er geen powersaves ingeschakeld op de computers of netwerkkaarten.
Het probleem:
Als ik savonds thuis kom ligt de verbinding eruit. Mijn netwerk werkt prima, en krijgen ook een ipadres toegewezen van de router.
Pingen naar de router gaat ook prima. Dus met het LAN-netwerk is volgens mij niets mis.
Echter krijg ik geen verbinding met internet. Als ik vervolgens in mijn router kijk,
staat toch echt dat deze een WAN connectie heeft, met bijbehorend ip-adres.
Vervolgens reset ik mijn router en het modem.
De router kan vervolgens niet meer verbinden met internet, ik krijg de melding:
Getting IP from DHCP server...
Na nog vele malen resetten, rebooten en reconecten heb ik weer verbinding (al dan niet soms erg traag).
Internet werkt dan weer op alle computers.
Tot de volgende dag als ik weer thuis kom, dan ligt internet er weer uit.
Volgens Ziggo zijn er geen storingen en/of werkzaamheden.
Ik heb vanalles geprobeerd:
Verschillende pc's en dus verschillende netwerkkaarten.
De router al een paar keer hard gerest (resetknop 10 sec indrukken)
Rechtstreeks aansluiten op de moden (duurt ook een aantal resets voor het weer werkt)
Al met al begint het behoorlijk irritant te worden en ben ik ten einde raad.
Kan iemand mij helpen of heeft iemand nog suggesties?
Alvast bedankt!
Teun
ik zit met een probleem, mijn internet valt namelijk sinds 2 weken regelmatig weg.
De situatie:
Ik heb een Ziggo kabelinternet verbinding met een Motorola modem. Daarnaast gebruik ik een Sitecom Router (WL-160) om de verbinding te delen.
Hierop heb ik een vaste pc aangesloten (deze is inmiddels stuk, dus ook de netwerkkabel heb ik even los gemaakt).
Daarnaast 2 laptops (de ene keer bedraad en de andere keer draadloos) en tenslotte de xbox.
Dit heeft tot 2 weken gelden altijd prima gewerkt.
Alle computers staan op automatisch ip ontvangen en op de router is de dhcp ingeschakeld.
Verder staan er geen firewalls of virusscanners aan die het internetverkeer onderbreken.
Ook staan er geen powersaves ingeschakeld op de computers of netwerkkaarten.
Het probleem:
Als ik savonds thuis kom ligt de verbinding eruit. Mijn netwerk werkt prima, en krijgen ook een ipadres toegewezen van de router.
Pingen naar de router gaat ook prima. Dus met het LAN-netwerk is volgens mij niets mis.
Echter krijg ik geen verbinding met internet. Als ik vervolgens in mijn router kijk,
staat toch echt dat deze een WAN connectie heeft, met bijbehorend ip-adres.
Vervolgens reset ik mijn router en het modem.
De router kan vervolgens niet meer verbinden met internet, ik krijg de melding:
Getting IP from DHCP server...
Na nog vele malen resetten, rebooten en reconecten heb ik weer verbinding (al dan niet soms erg traag).
Internet werkt dan weer op alle computers.
Tot de volgende dag als ik weer thuis kom, dan ligt internet er weer uit.
Volgens Ziggo zijn er geen storingen en/of werkzaamheden.
Ik heb vanalles geprobeerd:
Verschillende pc's en dus verschillende netwerkkaarten.
De router al een paar keer hard gerest (resetknop 10 sec indrukken)
Rechtstreeks aansluiten op de moden (duurt ook een aantal resets voor het weer werkt)
Al met al begint het behoorlijk irritant te worden en ben ik ten einde raad.
Kan iemand mij helpen of heeft iemand nog suggesties?
Alvast bedankt!
Teun