[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 ... 33 Laatste
Acties:
  • 260.752 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:06
Bij mij ligt Ziggo eruit sinds 1:00, telefoon en internet doen het niet meer. Iemand anders ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:13

DropjesLover

Dit dus ->

Matthijs Hoekstra schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 01:25:
Bij mij ligt Ziggo eruit sinds 1:00, telefoon en internet doen het niet meer. Iemand anders ook last van?
welke regio?

hier in Heerlen geen last, wel ff een minor hickup daarstraks (internet radio streampje dat opstond viel op het juiste moment weg zegmaar :+ )

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
rick77 schreef op zondag 08 februari 2009 @ 14:30:
[...]

Die termijn is verlengd naar 6 weken (was 2 weken), omdat ze de registraties niet binnen 2 weken verwerkt krijgen...
Thanks, and you're correct. Gisteren kreeg ik meldingen dat preview periode verlopen was. Dan valt je pas op hoeveel je normaal betaald kijkt :X
Dacht overigens dat het al langer geleden was, maar bij nader inzien klinkt 6 weken heel erg logisch.
DropjesLover schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 01:04:nu wil ik eigenlijk niet meer als gewone tv (digitaal zou leuk zijn, maar ik heb een CRT tv :P ) en internet (10mbit). bij ziggo lijk ik dan enkel uit te komen op een zo'n alles in 1 abo, maar dat is dan weer 50€, terwijl ik voor zo'n 20-30 wel klaar wil zijn.
Als je vast blijft houden aan die 10mb, ja, dan kom je al snel uit bij een alles in een pakket inderdaad.
Tis een simpele rekensom..

Internet:
Z1: 2/0.5 -> 19.95
Z2: 5/1 -> 29.95
Z3: 15/1.5 -> 47,95

TV:
Analoog: 15,95
Digitaal: 15,95 (en extra zenders, you do the math, ongeacht CRT of LCD ;))

Alles-in-1-plus:
Je gewenste 10mb, digitale tv, en gratis bellen naar andere Ziggo abonnees.

Kortom, als je perse niet minder dan 10mb wil, zul je uit moeten kijken naar iets anders, of je budget bij stellen.

[ Voor 48% gewijzigd door UltraSub op 10-02-2009 06:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:02
Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2009 @ 19:12:
[...]

Nee, nog niet.
Men schijnt nog steeds problemen te hebben om meerdere smartcards op 1 adres te koppelen.
Maar ja, ze zullen op een gegeven moment dit wel door communiceren naar klanten, maar hoe snel dit zal gebeuren ?
Ik vraag me af hoe dit gerucht in de wereld komt. Ik heb momenteel 3 smartcards thuis en staan allemaal netjes in "Mijn Ziggo". Wat niet kan is de extra pakketten op al je kaarten activeren voor 1 keer de maandelijkse kosten. Maar basis zenders kun je gewoon meerdere kaarten voor in gebruik hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Laatst online: 21:49

rally

Deyterra Consultancy

jongentje schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 08:58:
[...]

...Wat niet kan is de extra pakketten op al je kaarten activeren voor 1 keer de maandelijkse kosten. Maar basis zenders kun je gewoon meerdere kaarten voor in gebruik hebben.
Vanaf maart schijnt dat dus wel te kunnen. 1 Abonnement kan dan op maximaal 5 smartcards geactiveerd worden.
Overigens zou dit voor mij een argument zijn om het volledige plus pakket te nemen plus de HD kanalen.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Johpie schreef op maandag 09 februari 2009 @ 21:12:
Nu heb ik de volgende frequencies gevonden/getest:

330 Mhz == max 4 mbit
322 Mhz == max 4 mbit
314 Mhz == 20 mbit
306 Mhz == 20 mbit
Welke modem heb jij dan?
rally schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 09:01:
[...]
Vanaf maart schijnt dat dus wel te kunnen. 1 Abonnement kan dan op maximaal 5 smartcards geactiveerd worden.
Overigens zou dit voor mij een argument zijn om het volledige plus pakket te nemen plus de HD kanalen.
Ooooeeee naajs!
Ik wist dat het ergens dit jaar er aan zat te komen, maar ik dacht pas veel later dit jaar.
Waar heb je die info vandaan? Officiele Ziggo kanalen?

[ Voor 65% gewijzigd door UltraSub op 10-02-2009 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

UltraSub schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 10:19:
[...]
Ooooeeee naajs!
Ik wist dat het ergens dit jaar er aan zat te komen, maar ik dacht pas veel later dit jaar.
Waar heb je die info vandaan? Officiele Ziggo kanalen?
Dat is inmiddels uitgesteld voor onbepaalde tijd, ze krijgen de smartcard koppeling niet op tijd geregeld. Dit stond ook in de laatste nieuwsbrief die vorige week door Ziggo verspreid is.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Echt waar? Want een service desk medewerker vertelde mij dit afgelopen week toen ik een smartcard moet her-activeren.

Dat is wel balen dan :(
Nou ja, nog even wachten dan maar. Ik ga even kijken of ze op het Ziggo Gebruikers forum meer informatie hebben over de verwachte datum van deze koppeling (tenzij iemand in dit forum meer info heeft).

Hopelijk gaat de verwachte snelheidsverhoging naar 50/5 wel door op 1 april (en dat het dan GEEN grap is :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SambaL-
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-09 13:50
DropjesLover schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 01:04:
verbinding activeren + maandelijkse bijdrage ... een provider die dat allemaal regelt?
Telfort vraagt eenmalig €49,95 voor het activeren maar geen maandelijkse bijdragen en bij Online zijn al deze kosten door hun gedekt. Nadelen zijn echter wel dat je aan jaar contracten vast zit en met Ziggo is dat maandelijks opzegbaar wat toch meer vrijheid geeft. Zeker als je nagaat dat Ziggo binnenkort de snelheden weer op gaat schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

rally schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 12:57:
Hopelijk gaat de verwachte snelheidsverhoging naar 50/5 wel door op 1 april (en dat het dan GEEN grap is :P )
De verhoging staat per Q2 2009 gepland en dit is per definitie niet direct per 1 april (maar het zou wel een leuke grap zijn als het wel zo zou zijn) ;)

[ Voor 9% gewijzigd door hardware-lover op 10-02-2009 15:32 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Ok... dat word dan vanaf 1 april iedere dag mijn modem resetten ;)

(ok, ok... Dat is wellicht wat overdreven... om de dag dan :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:06

TFHfony

Professional Weirdo

hardware-lover schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 15:29:
[...]

De verhoging staat per Q2 2009 gepland en dit is per definitie niet direct per 1 april (maar het zou wel een leuke grap zijn als het wel zo zou zijn) ;)
Het oude Casema had altijd de onhebbelijkheid snelheidsverhogingen voor nieuwe klanten wel door te voeren en voor de oude klanten precies te wachten tot de laatste dag van de termijn. Ik reken dus op eind juni ;)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 12:09
Ik hoop dat ik mijn nieuwsgroepabbo kan upgraden. Heb er net een afgesloten van 30Mbit, maar dat zal niet meer voldoende zijn vrees ik. :)

Maar eerst maar eens zorgen dat ik de 30 weer gewoon haal zoals eerst. Komt nog steeds niet boven de 18 uit. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:58
hardware-lover schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 11:37:
[...]

Dat is inmiddels uitgesteld voor onbepaalde tijd, ze krijgen de smartcard koppeling niet op tijd geregeld. Dit stond ook in de laatste nieuwsbrief die vorige week door Ziggo verspreid is.
Meh. Daar zat ik nou nét op te wachten ;( Hopelijk komt het snel voor elkaar, kan de schotel hier van de muur af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
SChief schreef op maandag 09 februari 2009 @ 21:47:
Beste Tweakers,

Ik ben gevraagd om bij m'n buurman z'n Ziggo-internet draadloos te maken. De producten die ik heb:
- Netgear WNR2000 (Wireless N router)
- Netgear WG311v3 (PCI ontvanger)
- Netgear WG111 (USB ontvanger)
- Hij heeft internet, telefoon en tv van Ziggo, dus hij heeft een Motorola SBV5120E of een SBV5121E modem.

Nou heb ik alles op elkaar aangesloten, en wat gebeurt er? Niks. Gewoon niks. Nu is het dat ik daar pas laat in de avond was, dus ik heb niet al te veel kunnen doorwerken. Maar eigenlijk is mijn vraag vrij simpel, weet iemand toevallig meteen wat het probleem is? Ik ga morgen weer langs, dus dan zal ik weer verder gaan met prutsen, maar ik was gewoon benieuwd of iemand 1 2 3 iets weet. :)
En de oplossing? Trek de stekker van de Motorola d'r uit, en de coax ook. :+ Laat em een minutje zo staan, en sluit alles weer aan. De router pakte em in één keer, en alles werkt prima. Het is een 1 Mb/s down 0.15 Mb/s verbinding, werkte prima (is ook geen hoge snelheid...).

Eens kijken of hij het morgen ook nog steeds zo goed doet, ik verwacht van wel... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:43

Bergie

Lekker belangrijk...

jongentje schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 08:58:
[...]

Ik vraag me af hoe dit gerucht in de wereld komt. Ik heb momenteel 3 smartcards thuis en staan allemaal netjes in "Mijn Ziggo". Wat niet kan is de extra pakketten op al je kaarten activeren voor 1 keer de maandelijkse kosten. Maar basis zenders kun je gewoon meerdere kaarten voor in gebruik hebben.
Waar kan je zo'n extra smartcard bestellen? Ik kan het op de website nergens vinden :?
Ik heb nog een Humax ontvanger liggen en als ik op mijn slaapkamer ook het gewone standaard digitale pakket kan kijken is dat natuurlijk wel leuk :)

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johpie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-08 15:46
Ik heb hier een Motorola Surfboard SBV5121E. Bij configuration in het menu kan ik de favorite frequency opgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 22:24

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kan iemand mij vertellen of de problemen mbt de DNS-perikelen (waarvoor OpenDNS DE workaround was ;) ) al opgelost zijn?
Zit nu nog vrolijk via openDNS te werken en dat gaat op zich wel, maar je merkt dat die servers er af en toe ook wat moeite mee hebben. Aangezien ik dit ook op mijn laptoppie ingesteld heb en nogal eens van draadloos netwerk wissel (thuis, ouders, vriendin) zou het toch prettig zijn als ik gewoon de DNS automagisch toegewezen zou kunnen krijgen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
Bergie schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 18:46:
[...]

Waar kan je zo'n extra smartcard bestellen? Ik kan het op de website nergens vinden :?
Ik heb nog een Humax ontvanger liggen en als ik op mijn slaapkamer ook het gewone standaard digitale pakket kan kijken is dat natuurlijk wel leuk :)
Ik zou ook wel graag willen weten hoe dit precies in z'n werk gaat. Ik zou graag 3 smartcards willen gebruiken op één abonnement. Als er slechts op één daarvan de extra zenders te zien zijn, kan ik daar mee leven. Het is natuurlijk fantastisch als dit later wel mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Laatst online: 13-09 22:36
Blaffeh schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 19:25:
[...]

Ik zou ook wel graag willen weten hoe dit precies in z'n werk gaat. Ik zou graag 3 smartcards willen gebruiken op één abonnement. Als er slechts op één daarvan de extra zenders te zien zijn, kan ik daar mee leven. Het is natuurlijk fantastisch als dit later wel mogelijk is.
De oplossing: Bellen en het wordt voor je geregeld. Bij mij wel iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
The Eagle schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 18:52:
Kan iemand mij vertellen of de problemen mbt de DNS-perikelen (waarvoor OpenDNS DE workaround was ;) ) al opgelost zijn?
Zit nu nog vrolijk via openDNS te werken en dat gaat op zich wel, maar je merkt dat die servers er af en toe ook wat moeite mee hebben. Aangezien ik dit ook op mijn laptoppie ingesteld heb en nogal eens van draadloos netwerk wissel (thuis, ouders, vriendin) zou het toch prettig zijn als ik gewoon de DNS automagisch toegewezen zou kunnen krijgen :)
Ik heb hier geen probs met de DNS :)
Deze DNS heb ik van Ziggo gekregen, dit staat in me router:
Primary DNS Server : 212.54.35.25
Secondary DNS Server : 212.54.40.25

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickstah
  • Laatst online: 01-09 18:02
Even een vraagje van een niet-Ziggo klant. Is met het Z3i niks beperkt op poorten gebied? Is er niks afgeschermd en dergelijke? En kun je gemakkelijk het modem managen?

Wil namelijk 24/7 een VPN/RDC server laten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Volgensmij wordt alleen poort 25 geblockt.

Er valt bij de modem niks te managen ;)
Gewoon router(-pc) erachter knopen, die instellen, klaar.

[ Voor 60% gewijzigd door Raven op 10-02-2009 23:09 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickstah
  • Laatst online: 01-09 18:02
Raven schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 23:04:
Er valt bij de modem niks te managen ;)
Gewoon router erachter knopen, die instellen, klaar.
Ok, dus je krijgt van Ziggo alleen een modem zonder firewall of iets die gewoon alles doorlaat?

Bestaan er overigens ook modem/routers in 1 voor kabel? :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Jep, gewoon een standaard modempje zonder firewall.

Volgens mij niet, althans, ik ben nog nooit zoiets tegengekomen.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Conan schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 23:08:
[...]

...

Die bestaan er wel, maar worden in Nederland niet gebruikt. Je zult dus een zelf een aparte router moeten aanschaffen.
Linksys WRT160N is bijvoorbeeld een goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Conan schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 23:01:
Even een vraagje van een niet-Ziggo klant. Is met het Z3i niks beperkt op poorten gebied? Is er niks afgeschermd en dergelijke? En kun je gemakkelijk het modem managen?

Wil namelijk 24/7 een VPN/RDC server laten draaien.
Voor zover ik weet ik enkel en alleen poort 25 gefilterd.
Dus je kan over deze poort niet communiceren inkomend en uitgaand.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2009 08:48 . Reden: i stand corrected ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Laatst online: 21:24
Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 08:22:
[...]

Voor zover ik weet ik enkel en alleen poort 25 gefilterd.
Dus je kan over deze poort niet communiceren inkomend en uitgaand.
Uitgaand 25 hebben we in dit topic geconstateerd werkt prima. Inkomend wordt wel geblokkeerd, je kunt dus geen eigen mailserver draaien zonder de poort te veranderen naar bv 587 (of welke was het ook al weer?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Uitgaand is geen probleem. Alleen incoming is geblocked.
Je moet je alleen afvragen of je iets hebt aan het feit dat outgoing niet geblocked is. Heel veel mailservers blocken alles wat van een @home/ziggo ip afkomstig is. Dus je krijgt hem er wel uit bij Ziggo, maar hij wordt overal gebounced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vatt schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 08:43:
[...]

Uitgaand 25 hebben we in dit topic geconstateerd werkt prima. Inkomend wordt wel geblokkeerd, je kunt dus geen eigen mailserver draaien zonder de poort te veranderen naar bv 587 (of welke was het ook al weer?)
Ik neem aan dat jullie mee van het ziggo netwerk weten dan ik, aangezien ik het pas 2 weken heb maar als ik hetvolgende doe

code:
1
2
$ telnet gmail-smtp-in.l.google.com. 25
Trying 74.125.79.27...

En dan via mijn server in Amsterdam
code:
1
2
3
4
5
Trying 66.249.93.27...
Connected to gmail-smtp-in.l.google.com.
Escape character is '^]'.
220 mx.google.com ESMTP a1si17093251ugf.14

Hoe valt dit dan te verklaren :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
Het beste zou natuurlijk zijn als ze gewoon overal vanaf zouden blijven en alles open zetten.... Ik besluit liever zelf welke poorten ik open of dicht zet in m'n firewall.

@ Swat
Geen idee, bij mij in Tilburg kan ik prima connecten naar smtp.telfort.nl en alle andere. Net als die andere jongen die dit ook hier in dit topic heeft gepost.
Ik heb Ziggo ook nog maar een week of 4 dus zoveel meer weet ik er ook niet vanaf hoor ;-)

[ Voor 43% gewijzigd door MrDirect op 11-02-2009 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Conan schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 23:08:
[...]
Waarom zou je dit willen (als het al zou kunnen)? Je krijgt een modem (gratis) in bruikleen van Ziggo. Nu kun je elke router die je wilt erop aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 08:54:
[...]

Ik neem aan dat jullie mee van het ziggo netwerk weten dan ik, aangezien ik het pas 2 weken heb maar als ik hetvolgende doe

code:
1
2
Trying 74.125.79.27...

code:
1
2
3
4
5
Trying 66.249.93.27...

Niet goed gelezen wat de vraag was (dacht dat het over het google IP ging of dat hij naar 25 wel kon verbinden).

In principe zou je telnet gewoon moeten werken, maar ik weet niet of Telnet ook poort 25 gebruikt op jouw machine om te communiceren, ik dacht dat hij gewoon een beschikbare poort nam. Maar in principe moet jij gewoon verkeer van andermans poort 25 moeten ontvangen, anders zou je mail programma niet kunnen communiceren (die wil namelijk ook response terug).

[ Voor 35% gewijzigd door .Gertjan. op 11-02-2009 10:06 ]

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
wvkreg schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 19:50:
[...]

De oplossing: Bellen en het wordt voor je geregeld. Bij mij wel iig
Ok, en dan kan ik een smartcard gebruiken uit zo'n starterspakketje en die als extra kaart telefonisch aanmelden bij Ziggo, of moet ik Ziggo bellen om te vragen om een extra smartcard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 08:54:
[...]

code:
1
2
Trying 74.125.79.27...

code:
1
2
3
4
5
Trying 66.249.93.27...

Jij telnet over port 25 naar buiten, dat gaat goed. Komt echter nooit meer signaal terug op die port want incoming wordt geblocked. Maar stuur maar eens een mail vanaf je eigen server, werkt gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dubbelpost.

[ Voor 199% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2009 10:51 . Reden: oops ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.Gertjan. schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 09:14:
[...]

Wat wil je precies weten dan? Ik zal een poging doen om 2 mogelijke vragen te beantwoorden (eentje over poort 25 omdat daar hierboven over gesproken werd, de andere over 2 verschillende IP adressen van google):

- Poort 25 kun jij wel op andere machines bereiken, maar je mag zelf poort 25 niet openstellen voor anderen, dus jij kan wel naar poort 25 op een andere machine, maar een andere machine niet naar jouw poort 25, dit zodat jij geen mail server gaat hosten (die misbruikt kan worden voor spam)
- Google heeft meerder IP adressen per website. Op het moment dat jij ze wil benaderen wordt een willekeurig adres gekozen uit die lijst (staat geloof ik in hun DNS record)
Misschien was het een slecht voorbeeld maar kijk hier eens naar dan:

Thuis
code:
1
2
$ telnet 74.125.79.27 25
Trying 74.125.79.27...

Amsterdam (servertje)
code:
1
2
3
4
5
$ telnet 74.125.79.27 25
Trying 74.125.79.27...
Connected to 74.125.79.27.
220 mx.google.com ESMTP 10si3245936eyz.40

De vraag is: Waarom ik niet naar buiten kan connecten naar poort 25?
Vanaf thuis zet ik een connectie op naar poort 25 vanaf poort 45545 dus daar zou die gewoon op terug moeten komen:

tcp 0 1 83.83.x.x:45545 216.239.59.27:25 SYN_SENT 9708/telnet

verder weet ik niet of het iets uitmaakt, maar bij een reverse lookup heb ik een *.cable.casema.nl

Ik wil best geloven dat mensen in dit topic het wel kunnen, echter het is voor mij niet mogelijk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNdM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:48

MaNdM

1000-dingen-doekje

Op basis van wat gokjes heb ik maar naar verschillende algemene emailadressen van Ziggo gemailt vanuit mijn @home webmail. Het voordeel is dat je meteen terugkoppeling krijgt over of het adres wel bestaat. Als een soort wanhoopspoging heb ik de mail naar ieder geldig adres gestuurd van Ziggo dat ik kon bedenken en enigzins logisch verbonden is aan het aanmelden als klant. Het zal me benieuwen of er überhaupt een reactie zal komen anders dan het direct trashen van de mail.

* MaNdM 's geduld raakt behoorlijk op met dat hele Ziggo
*Grmbl* 2 f**king maanden bezig zonder resultaat *grrr*

To be determined...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiene
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-09 07:32
Zojuist lees ik op ziggo-gebruikers.nl dat Ziggo voorlopig de Humax IRHD5050-C Digitale HD HDD recorder niet in het assortiment neemt. Deze is wel bij winkels los te koop.

Hulde hoor, ik heb extra mijn ouders laten wachten met overstappen naar Alles-in-1 omdat deze HD HDD recorder beschikbaar zou komen, en ik wel van korting wilde profiteren.

Nu kan ik dus overstappen naar alles-in-1, de SD recorder en smartcard gratis erbij krijgen voor 9,50 verzendkosten en dat ding vervolgens in de kast smijten omdat ik dan los zo'n Humax recoder moet kopen die ik wil hebben.

Wat een marketing weer bij Ziggo. Dat ze dan maar weer met de kortingsactie van €50,- beginnen, krijg ik tenminste nog iets, maar die hebben ze snel stopgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 10:07
Blaffeh schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 09:49:
[...]

Ok, en dan kan ik een smartcard gebruiken uit zo'n starterspakketje en die als extra kaart telefonisch aanmelden bij Ziggo, of moet ik Ziggo bellen om te vragen om een extra smartcard.
Nou ik heb vandaag gebeld naar ziggo om mijn 2e smartcard te laten aanmelden voor het extra pakket wat ik op mijn 1ste smartcard heb. Vervolgens kreeg ik te horen dat dit niet mogelijk is en dat dit in de toekomst pas mogelijk zal zijn.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
@ Rainesh

Ok, maar het gewone standaard digitale pakket werkt dus wel gewoon op die kaart, toch? Daar gaat het me in eerste instantie om. Heb je die 2e smartcard uit zo'n starterspakketje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 10:07
Blaffeh schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 14:27:
@ Rainesh

Ok, maar het gewone standaard digitale pakket werkt dus wel gewoon op die kaart, toch? Daar gaat het me in eerste instantie om. Heb je die 2e smartcard uit zo'n starterspakketje?
Ja het gewone standaard digitale pakket werkt wel gewoon. Ik heb mn 2e smartcard idd uit zo een starterspakket (inc decoder).

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
Klinkt goed, ik ga aanvragen zodra de eerste snelheidsverhoging een feit is. Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 14:10
Na een halfjaar in het traject zitten van het beschikbaar stellen van internet in hun systeem op ons adres, is het vandaag EINDELIJK doorgevoerd. Het is nu kloppend in hun systeem! Net meteen alles in 1 extra besteld, hopelijk dat er niet meer problemen komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grizzler
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-04 21:08
Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 10:53:
[...]
verder weet ik niet of het iets uitmaakt, maar bij een reverse lookup heb ik een *.cable.casema.nl

Ik wil best geloven dat mensen in dit topic het wel kunnen, echter het is voor mij niet mogelijk :(
Uitgaand verbinden over poort 25 met een ander adres dan dat van de/een SMTP-server van Ziggo werkt NIET in het voormalige Casemagebied (daar zit ik ook en het werkt hier al jaren niet meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grizzler
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-04 21:08
SChief schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 18:13:
[...]

En de oplossing? Trek de stekker van de Motorola d'r uit, en de coax ook.
Coax kan je laten zitten. Modem resetten (d.w.z. stroom er even af) is voldoende. Dat geldt altijd als je er een apparaat met een ander MAC-adres op aansluit, dus bijvoorbeeld ook als je een andere router zou willen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

Ben ook al even op het ziggo gebruikers forum wezen kijken maar kan iemand iets zinnigs zeggen over hoe vaak ziggo acties heeft?
Ik ben behoorlijk geïnteresseerd in digitale (hdtv) maar de instap kosten zijn vrij hoog. Mocht het zo zijn dat er regelmatig acties zijn dan wil ik zeker nog wel even wachten op een volgende actie :)

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grizzler schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 15:54:
[...]

Uitgaand verbinden over poort 25 met een ander adres dan dat van de/een SMTP-server van Ziggo werkt NIET in het voormalige Casemagebied (daar zit ik ook en het werkt hier al jaren niet meer).
Je kunt wel de smtp server van Google gebruiken op poort 465.
Poort 25 staat inderdaad dicht, via die poort kun je dus alleen de ziggo smtp server gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Zoetermeer is Ziggo sinds kort ook onaangekondigd overgestapt op FSK.
Het viel mij op dat de nummerweergave opeens niet meer werkte...
Gelukkig ondersteund mijn toestel FSK, dus ik moest alleen mijn toestel opnieuw instellen.
Veel mensen zullen toch een ander toestel moeten kopen, als ze nummerweergave willen gebruiken of een DTMF-FSK converter kopen.

is het overigens geen tijd voor een nieuw Ziggo topic?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2009 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

krijg het erin niet goed in gepost daarom weg gehaald.

[ Voor 140% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2009 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 22:51:
Gelukkig ondersteund mijn toestel FSK, dus ik moest alleen mijn toestel opnieuw instellen.
Veel mensen zullen toch een ander toestel moeten kopen, als ze nummerweergave willen gebruiken of een DTMF-FSK converter kopen.

Volgens Ziggo zou die overstap geen problemen moeten geven.
Ik moet eens goed lezen, nummerweergave doet dan niet meer |:( , tenzij de foon beide ondersteund...
http://www.ziggo.nl/producten/telefonie/fsk/

[ Voor 35% gewijzigd door Raven op 11-02-2009 23:39 ]

Oscar Wilde

Verwijderd

grizzler schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 15:54:
[...]

Thanks! Dat verklaart een hoop _/-\o_

• jongetje
Ik (Den Haag) heb hier 2 weken geleden netjes een brief over gekregen. Ook met handleiding dat als je telefoon of nummer weergave hetn iet doet wat je dan moet resetten in welke volgorde.

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Wij hebben een Siemens Gigaset 450-IP en ik heb (nog) niet kunnen ontdekken wat ik moet aanpassen om het werkend te krijgen.
Als ik weer thuis ben zal ik weer eens de handleiding van Siemens downloaden.

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:51

St@m

@ Your Service

Hmm.. ik dacht dat het alles-in-1 abbo 2 maanden gratis was toen ik het in oktober afsloot.. krijg net een rekening van >200 euro.. geen eerste 2 maanden gratis.
Weet iemand misschien of ik me vergist heb voordat ik met de klantenservice ga bellen?

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

What the...

Zag dat internet plat lag, ik proberen de statuspagina van de modem te openen... Kan niet, modem online dus.
Router herstart, still nothing. Iets minder dan een minuut later: werkt weer :)

Máár... Voor het eerst in jaren een nieuw IP :/ en ook een andere hostname+cc :? :?

IP zat eerst in de 82.75.*.* reeks. nu 82.74.*.* ....

Hostname nu: cc1*4*1*6-b.zwoll1.ov.home.nl
Hostname eerst: cc2*2*9*-c.ensch1.ov.home.nl

Blijkbaar lag daarom het internet plat hier? :?

Oscar Wilde

• Ynnoz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-08 18:42

Misschien moet je dan beter de mail lezen. Ziggo heeft netjes zijn klanten hiervan op de hoogste gesteld in Zoetermeer.

• jongetje
Eerste 2 maanden gratis was/is alleen voor Digitaal totaal pakket.

Verwijderd

Ynnoz schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 12:45:
[...]

Misschien moet je dan beter de mail lezen. Ziggo heeft netjes zijn klanten hiervan op de hoogste gesteld in Zoetermeer.
De laatste mail die ik heb gehad van Ziggo was op 24 januari, i.v.m. werkzaamheden van de e-mail.
Ik heb de mail dus niet gehad...
Gelukkig ben ik dan kennelijk een uitzondering.

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:51

St@m

@ Your Service

jongentje schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 12:45:
Eerste 2 maanden gratis was/is alleen voor Digitaal totaal pakket.
tnx :| :P

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• GenetiX
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-03 14:36
Het valt me de laatste weken op dat ik steeds een maximale download snelheid van 250 Kb/Sec haal bij het downloaden uit nieuwsgroepen. Wanneer ik download vanuit nieuwsgroepen d.m.v. SSL dan gaat de snelheid sky high. Ik download niet van de nieuwsserver van Ziggo, maar heb een 5mbit abbo elders.

Het lijkt er heel sterk op dat ze zitten te knijpen. Andere mensen deze ervaring?

Verwijderd

GenetiX schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 15:37:
Het valt me de laatste weken op dat ik steeds een maximale download snelheid van 250 Kb/Sec haal bij het downloaden uit nieuwsgroepen. Wanneer ik download vanuit nieuwsgroepen d.m.v. SSL dan gaat de snelheid sky high. Ik download niet van de nieuwsserver van Ziggo, maar heb een 5mbit abbo elders.

Het lijkt er heel sterk op dat ze zitten te knijpen. Andere mensen deze ervaring?
same here. ales in 1 extra abbo.
eweka zonder ssl zit ik overdag op 1.4 mb/s en na +- 22:00 pas op 2.4 mb/s
eweka ssl en ik haal 2.4 mb/s altijd. ongeacht tijdstip.

dus dunno maar heeft patroon. denk dat meeste mensen de nieuwsgroepen nu gebruiken vanwege de snelheid en je hoeft niets te uppen zoals torrentjes.
zou mij daarom niets verbazen dat ze knijpen en als je dan belt de schuld geeft aan de news provider.

• MrDirect
Knijpen doen ze 100% zeker weten inderdaad. Niet altijd, maar op de populaire(drukke) tijden . Ik merk het hier ook inderdaad.

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

WAAR DE LOOS dat telefonie.
Ik heb ver**mme al een half jaar geleden!! het Z2 pakket aangevraagd, en nog altijd is mijn nummer onbereikbaar. Ik heb al tig keer gebeld en gemaild, en ze gaan het al honderd keer oplossen. Maar niets, ze doen gewoon niets.... ik wordt er erg geirriteerd over. Een half jaar man kom op, wat is dat voor dienst. Waar is @home?

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:36

vr6-only

Blub Blub

Raven schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 12:43:
What the...

Zag dat internet plat lag, ik proberen de statuspagina van de modem te openen... Kan niet, modem online dus.
Router herstart, still nothing. Iets minder dan een minuut later: werkt weer :)

Máár... Voor het eerst in jaren een nieuw IP :/ en ook een andere hostname+cc :? :?

IP zat eerst in de 82.75.*.* reeks. nu 82.74.*.* ....

Hostname nu: cc1*4*1*6-b.zwoll1.ov.home.nl
Hostname eerst: cc2*2*9*-c.ensch1.ov.home.nl

Blijkbaar lag daarom het internet plat hier? :?
Ik heb van een Ziggo monteur (kennis) te horen gekregen dat Overijssel op de schop gaat en dat de nodes continue worden overgezet ivm werkzaamheden aan de centrales waar de klanten normaliter op horen te zitten.

Ook ik ben van rijssen naar Hengelo geschoven ivm werkzaamheden. De werkzaamheden eindigen over 6 dagen en dan word ik weer teruggezet.

Ondervind je nu ook last van een instabiele snelheid? Voorheen had ik een kaarsrechte lijn in Newsleecher en nu schommelt dat op en neer (2 tot 14 mbit ongeveer, voorheen strak 20 Mbit).

It ain't stupid if it works!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ok.
Maar verklaart dat ook waarom ik mijn router moest herstarten om weer online te komen en m'n cc-nummer nu anders is?

Euh, volgensmij niet. Internet werkt normaal, ook torrentje zonder problemen binnengehengeld.

[ Voor 7% gewijzigd door Raven op 12-02-2009 19:28 ]

Oscar Wilde

• omitz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:59
Guillome schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 16:41:
Ik heb ver**mme al een half jaar geleden!! het Z2 pakket aangevraagd, en nog altijd is mijn nummer onbereikbaar. Ik heb al tig keer gebeld en gemaild, en ze gaan het al honderd keer oplossen. Maar niets, ze doen gewoon niets.... ik wordt er erg geirriteerd over. Een half jaar man kom op, wat is dat voor dienst. Waar is @home?
Voor telefonieproblemen moet je naar de ZiggoGebruikers forum gaan. Schijnt te helpen. (alleen voor mij nog niet...)
Je hebt wel gelijk het is waardeloos, ik wacht iets minder lang, ruim 2 maanden op een weer werkende lijn, daarvoor heeft wel gewoon gewerkt en zelfs een portering overleefd.

[ Voor 11% gewijzigd door omitz op 12-02-2009 21:36 ]

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.

Verwijderd

Ook van mijn kant even een update, Ziggo heeft netjes gereageert op onze mail waarin ik vroeg hoe lang het duurt met het pakket.
Ze geven inderdaad aan dat degene die de paketten samenstelt en opstuurt wat vertraging heeft en het nog 2 tot 4 weken kan duren en dat was zo'n beetje net tegen het weekend aan.
Nou ja dat kan nog, hopelijk komt het volgende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:57
Guillome schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 16:41:
Ik zie op de website van Ziggo niet een telefonie Z2 pakket staan, misschien komt het daardoor?

[ Voor 9% gewijzigd door MrBlueEyes op 13-02-2009 08:41 ]

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
rally schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 11:14:
Wij hebben een Siemens Gigaset 450-IP en ik heb (nog) niet kunnen ontdekken wat ik moet aanpassen om het werkend te krijgen.
Als ik weer thuis ben zal ik weer eens de handleiding van Siemens downloaden.
Hmm, die heb ik ook (Targa kloon ervan). In Capelle aan den IJssel werkte het echter gewoon vanaf het begin van mij abo (dec/jan). Volgens mij zit het daar al lang op FSK. Het enige probleempje is dat het ophangen v/d lijn nooit wordt gedetecteerd (heeft 1x gewerkt), maar dat werkte al niet op een gewone KPN lijn, dus dat zal wel aan het toestel zelf liggen.

Misschien het basisstation even van de stroom halen. Voor zover ik kan nagaan zou de C450 dual mode moeten zijn (FSK + DTMF).

[ Voor 4% gewijzigd door Atomsk op 13-02-2009 10:27 ]

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

MrBlueEyes schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 08:39:
[...]

Ik zie op de website van Ziggo niet een telefonie Z2 pakket staan, misschien komt het daardoor?
Z2 totaal pakket http://www.ziggo.nl/producten/alles-in-1/plus/

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiene
De levertijd van normale digitale decoders is op dit moment 4 tot 6 weken volgens de Ziggo site, krijg je de smartcard wel meteen toegestuurd als je naar alles-in-1 gaat? Ik heb al tv, internet en telefonie los (geen digitale tv) maar ga naar alles-in-1 maar ga toch een losse HD PVR decoder kopen. Geen zin om 4 weken op een smartcard te wachten, los kopen vind ik dan weer zonde van het geld.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

wiene schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 11:21:
De levertijd van normale digitale decoders is op dit moment 4 tot 6 weken volgens de Ziggo site, krijg je de smartcard wel meteen toegestuurd als je naar alles-in-1 gaat? Ik heb al tv, internet en telefonie los (geen digitale tv) maar ga naar alles-in-1 maar ga toch een losse HD PVR decoder kopen. Geen zin om 4 weken op een smartcard te wachten, los kopen vind ik dan weer zonde van het geld.

Iemand enig idee?
Bestelling geplaatst op 20 januari van het alles in een extra als doehetzelf pakket ter vervanging van mijn losse internet en digitale TV pakket. Ik heb daarbij een HD ontvanger besteld voor €99,- extra.

De internetsnelheid werd na enkele dagen al verhoogt naar 20Mbit.

Afgelopen dinsdag_avond gebeld wat de status van mijn bestelling was aangezien ik gekozen heb voor nummerbehoud en hierdoor opzegging bij KPN waardoor mijn KPN lijn kom te vervallen en ik niet aan het einde van de maand zonder telefoon wilde komen zitten.
Ziggo medewerker wist mij te vertellen dat er die dag toevallig nét een pakket verzonden was.
De HD ontvanger stond in backorder omdat deze slecht te leveren was op dit moment. Dit zou een Samsung H360 gaan worden. Ik sprak mijn voorkeur uit voor een Humax 5000 maar deze zat niet in het pakket bij Ziggo zelf volgens de medewerker. Er werden alleen maar Samsung HD ontvangers verstuurd.

De volgende dag is TNT-post inderdaad aan de deur geweest met een Ziggo pakket en een dag later was ik ook thuis om het pakket in ontvangst te nemen.

Wat schetst mijn (prettige) verbazing? De HD ontvanger zat ook in de doos, merk Humax, type 5000 8)7

Ik heb gisteren dus alles in één pakket mogen ontvangen ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiene
hardware-lover schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 11:43:
[...]

Bestelling geplaatst op 20 januari van het alles in een extra als doehetzelf pakket ter vervanging van mijn losse internet en digitale TV pakket. Ik heb daarbij een HD ontvanger besteld voor €99,- extra.

De internetsnelheid werd na enkele dagen al verhoogt naar 20Mbit.

Afgelopen dinsdag_avond gebeld wat de status van mijn bestelling was aangezien ik gekozen heb voor nummerbehoud en hierdoor opzegging bij KPN waardoor mijn KPN lijn kom te vervallen en ik niet aan het einde van de maand zonder telefoon wilde komen zitten.
Ziggo medewerker wist mij te vertellen dat er die dag toevallig nét een pakket verzonden was.
De HD ontvanger stond in backorder omdat deze slecht te leveren was op dit moment. Dit zou een Samsung H360 gaan worden. Ik sprak mijn voorkeur uit voor een Humax 5000 maar deze zat niet in het pakket bij Ziggo zelf volgens de medewerker. Er werden alleen maar Samsung HD ontvangers verstuurd.

De volgende dag is TNT-post inderdaad aan de deur geweest met een Ziggo pakket en een dag later was ik ook thuis om het pakket in ontvangst te nemen.

Wat schetst mijn (prettige) verbazing? De HD ontvanger zat ook in de doos, merk Humax, type 5000 8)7

Ik heb gisteren dus alles in één pakket mogen ontvangen ;)
Ja, maar dat vroeg ik dus niet. Jij hebt een HD ontvanger en die zijn wel gewoon leverbaar.

Wat ik wil:

Ik wil mijn eigen HD HDD PVR van humax, die nieuwe irhd5050-c kopen. Dat moet los ben ik inmiddels achter want Ziggo neemt die voorlopig niet in het abbonement.

Op de SD ontvangers zit momenteel een levertijd van 4-6 weken. Ik wil dus overstappen naar alles-in-1 met een SD ontvanger omdat die toch gratis is, heb die ontvanger niet nodig maar pak hem toch. Echter de smartcard heb ik dus wel METEEN nodig. Dus mijn vraag is, wordt de smartcard vooruit gezonden of sturen ze die pas 4-6 weken later op met de SD-ontvanger? Dat wil ik dus niet, ik kan mijn ouders niet zo lang laten wachten, die hebben net een nieuwe tv en willen nu alles perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

wiene schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 13:05:
[...]

Ja, maar dat vroeg ik dus niet. Jij hebt een HD ontvanger en die zijn wel gewoon leverbaar.

Wat ik wil:

Ik wil mijn eigen HD HDD PVR van humax, die nieuwe irhd5050-c kopen. Dat moet los ben ik inmiddels achter want Ziggo neemt die voorlopig niet in het abbonement.

Op de SD ontvangers zit momenteel een levertijd van 4-6 weken. Ik wil dus overstappen naar alles-in-1 met een SD ontvanger omdat die toch gratis is, heb die ontvanger niet nodig maar pak hem toch. Echter de smartcard heb ik dus wel METEEN nodig. Dus mijn vraag is, wordt de smartcard vooruit gezonden of sturen ze die pas 4-6 weken later op met de SD-ontvanger? Dat wil ik dus niet, ik kan mijn ouders niet zo lang laten wachten, die hebben net een nieuwe tv en willen nu alles perfect.
Wat dacht je van een telefoontje naar Ziggo m.b.t. je vraag?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:14
Nu wordth het helemaal mooi. Ik heb ergens 7 januari alles aangevraagd. Ik zit al die tijd op mijn spullen te wachten incl HD decoder. Ik heb nu maar een afspraak met een monteur gemaakt. Die komt vanavond langs met een modem, heb ik tenminste internet. Ben benieuwd hoe lang ik nog moet wachten op nummerportering en mijn decoder...

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:01

Auredium

Informaticus Chaoticus

Hmm, ik ben ook aan het overwegen om voor Ziggo te gaan en ik denk gezien de prijzen dat het een Z2 all-in-one pakket wordt. Hoe zit dit echter met routers en decoders. Krijg je zooi aaneleverd, ben je deze verplicht te gebruiken?
Zijn er nog haken en ogen?

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiene
hardware-lover schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 13:12:
[...]

Wat dacht je van een telefoontje naar Ziggo m.b.t. je vraag?
Dat kost me veel tijd en geld. Bovendien kan zo'n ziggomiep me toezeggen dat ze de smartcard vooruit sturen maar als hij vervolgens na 10 extra telefoontjes en een maand verder pas aankomt schiet ik daar niet veel mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SambaL-
Als ik bij Ziggo een alles-in-1 pakket inkrimp naar bijv. enkel digitale televisie dan zal de bruikleen modem weer terug moeten naar ziggo lijkt mij. Maar zijn de kosten hier bij aan mij? En zo ja, zijn hier dan ook extra kosten aan verbonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Bel ze en vraag ze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SambaL-
Zou mooier zijn als iemand het hier weet, scheelt tijd en geld. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Laatst online: 20:43

Bergie

Lekker belangrijk...

Auredium schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 13:58:
Hmm, ik ben ook aan het overwegen om voor Ziggo te gaan en ik denk gezien de prijzen dat het een Z2 all-in-one pakket wordt. Hoe zit dit echter met routers en decoders. Krijg je zooi aaneleverd, ben je deze verplicht te gebruiken?
Zijn er nog haken en ogen?
Je bent nergens tot verplicht maar je zal waarschijnlijk ook geen of weinig ondersteuning krijgen wanneer je een keer problemen met je internet of tv signaal hebt. Uiteraard ondersteunen ze alleen de modellen die ze zelf uitleveren :)
-SambaL- schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 14:21:
Als ik bij Ziggo een alles-in-1 pakket inkrimp naar bijv. enkel digitale televisie dan zal de bruikleen modem weer terug moeten naar ziggo lijkt mij. Maar zijn de kosten hier bij aan mij? En zo ja, zijn hier dan ook extra kosten aan verbonden?
Hoogstens verzendkosten lijkt me. Misschien moet je het aangetekend versturen, dan wordt het nog wat duurder.

[ Voor 27% gewijzigd door Bergie op 13-02-2009 15:52 ]

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

-SambaL- schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 15:21:
Zou mooier zijn als iemand het hier weet, scheelt tijd en geld. ;)
Dus als hier iemand tegen je gaat zeggen dat je de Smartcard direct zal krijgen dan geloof je dat eerder dan het woord van een Ziggo medewerker? Jij gaat ja zeggen....

De Ziggo desk staat je normaal gesproken redelijk snel te woord (mijn ervaring) en de telefoonkosten zijn het lokale tarief. Ik weet niet welke kosten je denkt te besparen door niet te bellen.
De reacties hier kosten je waarschijnlijk ook geld, tenslotte kost dat ook tijd ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

-SambaL- schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 14:21:
Nee, dat gaat normaal gesproken op kosten van Ziggo. Je kunt het pakket zo bij TNT-post inleveren en je ontvangt een bewijs van inname. Mijn "oude" modem moet retour gestuurd worden en de verzending daarvan is op rekening van Ziggo.

[ Voor 8% gewijzigd door hardware-lover op 13-02-2009 21:35 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bergie schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 15:50:
Hoogstens verzendkosten lijkt me. Misschien moet je het aangetekend versturen, dan wordt het nog wat duurder.
Eerder aangetkenend met handtekening bevestiging en verzekerd, als het kwijt raakt, dan kunnen ze je niks maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SambaL-
hardware-lover schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 18:02:
[...]

Dus als hier iemand tegen je gaat zeggen dat je de Smartcard direct zal krijgen dan geloof je dat eerder dan het woord van een Ziggo medewerker? Jij gaat ja zeggen....

De Ziggo desk staat je normaal gesproken redelijk snel te woord (mijn ervaring) en de telefoonkosten zijn het lokale tarief. Ik weet niet welke kosten je denkt te besparen door niet te bellen.
De reacties hier kosten je waarschijnlijk ook geld, tenslotte kost dat ook tijd ;)
Het kon zijn dat iemand hier in dit topic hier ervaring mee heeft gehad, daar ging ik dan ook vanuit bij het stellen van mijn vraag. Het is tenslotte HET Ziggo topic. :9
En aangezien wij thuis helaas geen huis telefoon hebben maar gebruik maken van mobiele telefoon bespaard dit ietsjes meer. Goed, dat valt misschien te verwaarlozen maar ik wilde het risico niet lopen lang in de wacht te moeten hangen of whatever, dus leek dit mij makkelijker. :)
Maar bedankt voor je antwoord. Nu weet ik alleen niet of ik je moet geloven... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-12-2024

quartex

Virtual Dreams / Fairlight

heeft iemand ook problemen met de dns servers van ziggo op het moment? (omgeving Den Haag)

Ben net terug van een tijd in 't buitenland te hebben gezeten en om de zoveel minuten ligt internet eruit (hostname not found etc) en dan na een aantal minuten komt het weer tot leven.

Ik probeer uit te zoeken of het aan me firewall, AV of gewoon aan Ziggo ligt..

Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Hoe lang duurt het om een smartcard die "verlopen" is te activeren? Nadat ik hem niet geactiveerd kreeg, niet meer geprobeerd. Nu dus zelfs bij discovery channel "preview verlopen". Zeer irritant :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
hardware-lover schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 18:02:
Dus als hier iemand tegen je gaat zeggen dat je de Smartcard direct zal krijgen dan geloof je dat eerder dan het woord van een Ziggo medewerker?
Hoewel iedereen die hier iets zegt ook geen betrouwbare bron genoemd kan worden, heeft de praktijk zo langzamerhand wel geleerd dat het "woord" van een Ziggo medewerker ook helemaal niets voorstelt. Forums zijn er volgeschreven over niet nagekomen toezeggingen van Ziggo medewerkers en in alle geledereren van de Ziggo organisatie is het voorliegen van klanten de normaalste zaak van de wereld geworden als ze maar de schuld kunnen afschuiven naar derden in een poging om hun eigen straatje schoon te vegen.

Een voorbeeld:
quote: de Stentor
Kabelaar schaamt zich om roze dildo
door Jelle Boonstra. vrijdag 13 februari 2009 | 15:06 | Laatst bijgewerkt op: vrijdag 13 februari 2009 | 19:55

ZWOLLE - Kabelmaatschappij Ziggo geeft het ruiterlijk toe, het was een pijnlijk foutje. Maandenlang waren op één van de dertig Ziggo-kanalen in sommige plaatsen uren achtereen seksspotjes te zien, zonder dat iemand bij Ziggo dat in de gaten had. Het meest prominente spotje betrof drie dames met een roze dildo. Zij waren dag in dag uit te zien, de hele avond en nacht, en al vanaf zes uur ’s middags.

En dat is verboden, zegt Gradius Vos van Ziggo, spotjes met een ‘expliciete inhoud’, mogen pas vanaf elf uur ’s avonds worden getoond. Vanaf dat moment worden ze ook urenlang uitgezonden door RTL en SBS. Vrijdagmiddag is streng gesproken met de boosdoener, verkoopzender Suus-TV. Die laat overdag aardappelschilmesjes zien die nooit bot worden, en poetswas waarmee je autokrassen kunt verwijderen, en stortte zich rond etenstijd op de seksspeeltjes. Vos: ‘Er is een carrousel verwisseld, de filmpjes van de dames zouden slechts in een digitaal pakket te zien mogen zijn, niet in ons basispakket. Het is niet duidelijk of het om moedwil of een misverstand gaat.”Vreemd genoeg kan niemand bij de kabelfirma zeggen in welke plaatsen het 06-spektakel precies is vertoond. In het immense verspreidingsgebied zijn wel vijftig tot zestig verschillende kopstations, en Suus-TV draait nu op kanalen die her en der nog ‘over’ zijn, zoals Vos het noemt. Donderdagavond waren de dames met hun voorbinddildo voorlopig voor het laatst te zien.
Ze hebben bij Ziggo meerdere Network Operations Centers (NOC) waar ze volgens eigen zeggen alles kunnen monitoren en nu probeert bedrijfsfantast Gradus Vos weer de media wijs te maken dat Ziggo van niets wist. "Toevallig" is Suus-TV, waar die spotjes worden uitgezonden, als we Gradus Vos mogen geloven dus maandenlang niet gemonitord in het NOC. Ook waren de dames gisterenavond rond een uur of tien gewoon weer aanwezig. Ik heb niet gecontroleerd of ze al eerder te zien waren. Gradus Vos zegt maar wat waarbij duidelijk wordt gepoogd om alle verantwoordelijkheid af te schuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UltraSub schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 09:05:
Hoe lang duurt het om een smartcard die "verlopen" is te activeren? Nadat ik hem niet geactiveerd kreeg, niet meer geprobeerd. Nu dus zelfs bij discovery channel "preview verlopen". Zeer irritant :P
Als je gebelt hebt dan moet het niet lang duren voordat de computer weer je smartcard vrijgeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Verwijderd schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 09:52:
[...]

Als je gebelt hebt dan moet het niet lang duren voordat de computer weer je smartcard vrijgeeft.
Thanks, ga bellen.

/edit
Bij de weg, weet iemand of Discovery HD hetzelfde uitzendschema heeft als de normale Discovery?
Lees; is het alleen de kwaliteit die verschilt, of zijn ze significant anders?

[ Voor 28% gewijzigd door UltraSub op 14-02-2009 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-08 19:25
Ligt het aan mij, of is dit topic een soort "ik dump mijn vraag hier"-topic geworden.. Is op zich niet erg, we zijn hier om elkaar te helpen, maar als iedereen maar klakkeloos zijn vragen dumpt zonder op de site te kijken of er een telefoontje aan te wagen ri. Ziggo wordt het wel een zooitje.
Ik heb hier zelf een tijd geleden ook een vraag "gedumpt", maar dat was meer een vraag welke Ziggo niet kon/wilde beantwoorden, en ik daarom wat ervaringen wilde van anderen. Helaas nooit feedback meer van terug gehad, maar goed, dat is ook niet zo verwonderlijk als je ziet wat het niveau van sommige vragen is hier..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UltraSub schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 10:29:
[...]
Weet iemand of Discovery HD hetzelfde uitzendschema heeft als de normale Discovery?
Lees; is het alleen de kwaliteit die verschilt, of zijn ze significant anders?
Ik heb niet specifiek bekeken, maar op de website vind ik er niks over, als ik kijk in het uitzend schema staat Discovery HD er niet bij, als ik bij UK kijk dan wel en die zijn verschillend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-05 07:57

Donnie

AKA DonCorleone

Ik hoop dat iemand me kan helpen, ik heb sinds kort ziggo op mijn nieuwe adres en zodra ik naar Belgie 1 kijkt en ik doe ook maar iets op internet dan krijg ik storing op de tv :S Op de andere zenders heb ik dit probleem niet, wie o wie weet hoe dit komt?

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quartex schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 00:21:
heeft iemand ook problemen met de dns servers van ziggo op het moment? (omgeving Den Haag)

Ben net terug van een tijd in 't buitenland te hebben gezeten en om de zoveel minuten ligt internet eruit (hostname not found etc) en dan na een aantal minuten komt het weer tot leven.

Ik probeer uit te zoeken of het aan me firewall, AV of gewoon aan Ziggo ligt..
Heb er zelfs sinds een goede week ook enorm veel last van (vandaar dat ik hier even rond zat te neuzen), maar zit in omgeving Tilburg. Problemen zijn exact hetzelfde, alleen vliegt heel af en toe ook het kabelmodem zelf eruit. Hij lijkt het sneller te doen als ik uTorrent draai, maar de laatste was volledig random.. :)

Iemand een idee? De storing's site is momenteel niet beschikbaar, dus daar kan ik het ook niet opzoeken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-09 09:42

Onbekend

...

Donnie schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 21:06:
Ik hoop dat iemand me kan helpen, ik heb sinds kort ziggo op mijn nieuwe adres en zodra ik naar Belgie 1 kijkt en ik doe ook maar iets op internet dan krijg ik storing op de tv :S Op de andere zenders heb ik dit probleem niet, wie o wie weet hoe dit komt?
België zit aan de onderkant van de frequentieband, en is wat gevoeliger. Heb je een antenneversterker en/of meerdere tv's? En heb je een platte tv of met een beeldbuis?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Laatst online: 00:07

Laguna

Connaisseur

Donnie schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 21:06:
Maak je toevallig gebruik van een draadloze router die vlakbij het modem, dus ook bij de hoofdaansluiting, staat?

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Laatst online: 00:07

Laguna

Connaisseur

xxxneoxxx schreef op maandag 19 januari 2009 @ 20:39:
*aangezien ik vandaag opgezegd heb, wanneer m'n abo dan afloopt.. (zal ook wel op de opzegbevestiging staan, als deze niet "kwijt" raakt)
* of dan per die datum toegang tot de mailbox ook vervalt..
Tja je had ook nog een keer kunnen bellen...

Je abo is maandelijks opzegbaar, dus zal per 28 februari beeindigd worden. Je toegang tot je mailbox zal ook op die datum vervallen of een paar dagen erna.

Hmm het is al laat edit knop vergeten doordat ik opnieuw aan het quoten was :)

[ Voor 8% gewijzigd door Laguna op 15-02-2009 04:07 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-08 19:25
Laguna schreef op zondag 15 februari 2009 @ 04:05:
[...]

Tja je had ook nog een keer kunnen bellen...

Je abo is maandelijks opzegbaar, dus zal per 28 februari beeindigd worden. Je toegang tot je mailbox zal ook op die datum vervallen of een paar dagen erna.

Hmm het is al laat edit knop vergeten doordat ik opnieuw aan het quoten was :)
Nah, had een paar keer gebeld en een paar keer een ander antwoord gehad. Vandaar dat ik liever uitga van ervaringen van anderen, als men het daar zelf niet eens weet.. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-05 07:57

Donnie

AKA DonCorleone

Laguna schreef op zondag 15 februari 2009 @ 04:00:
[...]

Maak je toevallig gebruik van een draadloze router die vlakbij het modem, dus ook bij de hoofdaansluiting, staat?
Ja klopt, maar dit is in mijn oude huis ook het geval geweest.... Heeft dit er nu dan misschien iets mee te maken?
Onbekend schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 23:32:
[...]

België zit aan de onderkant van de frequentieband, en is wat gevoeliger. Heb je een antenneversterker en/of meerdere tv's? En heb je een platte tv of met een beeldbuis?
GEen versterker, 1 tv, een ouderwetse CRT ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Donnie op 15-02-2009 16:17 ]

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Pagina: 1 ... 20 ... 33 Laatste

Dit topic is gesloten.