[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 ... 33 Laatste
Acties:
  • 260.753 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donnie schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 21:06:
Ik hoop dat iemand me kan helpen, ik heb sinds kort ziggo op mijn nieuwe adres en zodra ik naar Belgie 1 kijkt en ik doe ook maar iets op internet dan krijg ik storing op de tv :S Op de andere zenders heb ik dit probleem niet, wie o wie weet hoe dit komt?
Donnie schreef op zondag 15 februari 2009 @ 16:16:
Geen versterker, 1 tv, een ouderwetse CRT ;)
Wat voor soort storing ?
Zijwaartse strepen met spikkels toevallig ?

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2009 16:53 . Reden: orgineel bericht erbij ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 09:21
Onbekend schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 23:32:
[...]

België zit aan de onderkant van de frequentieband, en is wat gevoeliger. Heb je een antenneversterker en/of meerdere tv's? En heb je een platte tv of met een beeldbuis?
Inderdaad, als alleen de eerste zenders storen (Belgie 1 en NED 1-2-3 bij Ziggo), dan is het zwak signaal. Kabelbreukje/slechte koppeling/sleche kabel. Probeer de tv eens met een andere kabel direct op de hoofdaansluiting aan te sluiten (terwijl je tegelijk internet), dan zie je waarschijnlijk dat het beeld wel goed is. De conclusie is dan: ergens een zwak punt in de kabel die je nu hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:07

Laguna

Connaisseur

Donnie schreef op zondag 15 februari 2009 @ 16:16:
[...]

Ja klopt, maar dit is in mijn oude huis ook het geval geweest.... Heeft dit er nu dan misschien iets mee te maken?
Ik zou het dan eens zonder router proberen of de afstand te vergroten tussen de router en je hoofdaansluiting.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-12-2024

quartex

Virtual Dreams / Fairlight

Verwijderd schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 23:23:
[...]

Heb er zelfs sinds een goede week ook enorm veel last van (vandaar dat ik hier even rond zat te neuzen), maar zit in omgeving Tilburg. Problemen zijn exact hetzelfde, alleen vliegt heel af en toe ook het kabelmodem zelf eruit. Hij lijkt het sneller te doen als ik uTorrent draai, maar de laatste was volledig random.. :)

Iemand een idee? De storing's site is momenteel niet beschikbaar, dus daar kan ik het ook niet opzoeken..
Had gister ook me firewall uitgezet (ZoneAlarm Pro) en dacht dat het verholpen was..maar kreeg toen later op de avond weer een paar uitvallers. Dus daar lag het ook niet aan.

Vandaag totaal geen uitvallers of problemen gehad.
Dus denk dat ziggo gewoon even aan het knutselen was met het netwerk.

Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hitmixer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:19
Ik zit na te denken om van mijn Telfort abbo naar Ziggo over te stappen; zit echter even met een vraag die ik zo 123 niet beantwoord kan krijgen.

Ik heb het (hoofd)aansluitpunt in de woonkamer zitten. Op de TV-uitgang van de wandcontactdoos heb ik een verdeler aangesloten zodat ik ook nog TV op de slaapkamer heb. De aansluiting voor de TV op de slaapkamer komt uit dezelfde wandcontactdoos als de "hoofd"-aansluiting (Ziggo kabel komt van onderen, kabel naar slaapkamer van boven). Je kunt dit natuurlijk intern (IN de wandcontactdoos) doorlussen maar ik heb ervoor gekozen de kabel door een loos gat naar buiten te trekken en daar met een verdeler op de TV-uitgang aan te sluiten. Je ziet dus een kabeltje van +- 5 CM uit de wandcontactdoos komen en dan direct in de verdeler gaan. Op de andere kant van de verdeler zit de TV die in de woonkamer hangt.

Nu heb ik de installatiehandleidingen gelezen van de Ziggo site EN hier en daar op het "www"; gezocht maar ik vindt nergens een voorbeeld hoe ik deze situatie kan handhaven met de nieuwe wandcontactdoos en splitter die Ziggo levert. Door hun "twist&lock" systeem kan ik volgens mij geen kabel meer naar buiten trekken om die vervolgens op een verdeler aan te sluiten. Ik zie ook geen optie om de kabel IN de wandcontactdoos door te lussen.

Heeft iemand hier toevallig ook het TV signaal verdeeld? Kan dit binnen de wandcontactdoos? Natuurlijk kun je het signaal wat uit de Ziggo splitter komt verdelen, maar ik krijg de kabel dan niet meer netjes terug in de wandcontact doos om vervolgens het signaal op de slaapkamer te krijgen.

Tot slot, in de handleiding van Ziggo zie ik alleen een Opbouw doos; is het binnenwerk hiervan te gebruiken om IN een bestaande Inbouw doos te monteren?

[ Voor 3% gewijzigd door Hitmixer op 16-02-2009 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Hitmixer schreef op maandag 16 februari 2009 @ 11:25:

Tot slot, in de handleiding van Ziggo zie ik alleen een Opbouw doos; is het binnenwerk hiervan te gebruiken om IN een bestaande Inbouw doos te monteren?
Ja, dat moet kunnen. De opbouwdoos is een tussenstuk dat je weg kunt laten wanneer je de coaxaansluiting wil inbouwen. De schroefaansluiting (f connector) is voor het kabelmodem. De tvaansluiting zou je gewoon een splitter op kunnen zetten. Dan heb je bijv digitale tv beneden en analoog boven.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hitmixer
Atomsk schreef op maandag 16 februari 2009 @ 11:42:
[...]

Ja, dat moet kunnen. De opbouwdoos is een tussenstuk dat je weg kunt laten wanneer je de coaxaansluiting wil inbouwen. De schroefaansluiting (f connector) is voor het kabelmodem. De tvaansluiting zou je gewoon een splitter op kunnen zetten. Dan heb je bijv digitale tv beneden en analoog boven.
Mee eens, maar het probleem is dat de kabel die naar onze slaapkamer gaat OOK in diezelfde wandcontactdoos uitkomt; CAI-aansluiting vanaf onderen; TV naar slaapkamer van boven.
(zie plaatje ter indicatie) - Ik heb nu de kabel uit de slaapkamer uit dat derde (loze, middelste) gat komen. Die gaat dan de verdeler in die is aangesloten op de TV-uitgang van diezelfde wandcontactdoos. Zo heb ik in de woonkamer en op de slaapkamer TV. Ik vraag me dus af of iets dergelijks ook te realiseren is met de nieuwe wandcontactdoos van Ziggo.
Afbeeldingslocatie: http://static.marktplaza.nl/images/1/12/3842012.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:02
Dit is geen probleem, je krijgt een filter op je tv aansluiting voor je internet en tv signaal. Op die tv uitgang sluit je de splitter aan zoals je nu ook hebt.

Als je Interactieve televisie hebt besteld (en volgens mij is dat niet zo) dan is het wel een ander verhaal maar daar ga ik nu niet op in omdat het dan onnodig ingewikkeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hitmixer
jongentje schreef op maandag 16 februari 2009 @ 12:35:
Dit is geen probleem, je krijgt een filter op je tv aansluiting voor je internet en tv signaal. Op die tv uitgang sluit je de splitter aan zoals je nu ook hebt.
Ja, dat ben ik met je eens. Maar zoals ik al zei komt de aansluiting die op die splitter aangesloten moet worden (lees: kabel naar boven/slaapkamer) UIT DIEZELFDE wandcontactdoos. Hoe krijg ik die dan in die filter? Daarom ook ff die foto om aan te geven dat ik hem nu gewoon uit dat "loze" gat trek... De vraag is dus of zoiets ook mogelijk is met die nieuwe wandcontactdoos van ziggo.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Je krijgt geen nieuwe wandcontaktdoos bij Ziggo, deze wordt alleen bij het interactieve tv installatie pakket geleverd.

Je zet een TV/Internet splitter op je TV aansluiting. Op de internet uitgang sluit je je modem aan. Op de tv uitgang sluit je je huidige splitter aan voor je tv beneden en je tv boven (waarvan de kabel door dat gat gaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiene
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-09 07:32
Ik overigens gebeld naar Ziggo om naar alles-in-1 over te stappen en dat ik direct de smarcard wil ontvangen. En een normale decoder als hij beschikbaar komt....

Het eerste telefoontje, man snapte er niet veel van, 3x uit kunnen leggen waarom ik de smartcard meteen wilde. Als het goed is heeft hij een aantekening gemaakt maar heb er niet veel vertrouwen in. Eerst zei hij namelijk dat het tegelijk kwam. Het overstappen in alles-in-1 was gelukt....maar natuurlijk moest ik ook nog een ander nummer van Ziggo bellen omdat wij schijnbaar tv/radio en internet/telefoon op een apart klantnummer hadden staan. 1 ervan moest er dus geschrapt.

2e telefoontje, ik dus een miep eraan, netjes verhaal uitgelegd, miep computer erbij gepakt, verhaal bevestigd. Alleen miep had daar geen bevoegdheid voor, dat moest met het invulformulier bij contact op de website. Daarin beide klantnummers vermelden....

3e dus dat contactformulier ingevuld voor het samenvoegen en nogmaals aangegeven dat ik de smartcard per direct wil ontvangen.

Ik ben benieuwd maar het is toch te gek dat voor zo'n simpele handeling 3 stappen ondernomen moeten worden. Wat wel postitief was: 1e telefoontje, direct contact, 2e telefoontje binnen 2 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickstah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09 18:02
Nog even een vraagje van een 'niet-ziggoér'';

Kan het kwaad als ik het modem aansluit op een coaxkabel die ongeveer 30 meter van de muur is verwijderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Conan schreef op maandag 16 februari 2009 @ 14:28:

Kan het kwaad als ik het modem aansluit op een coaxkabel die ongeveer 30 meter van de muur is verwijderd?
je kan beter 30 m utp na je modem hebben. 30 meter coax tussen muur en modem krijg je denk signaal verlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickstah
Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2009 @ 14:33:
[...]

je kan beter 30 m utp na je modem hebben. 30 meter coax tussen muur en modem krijg je denk signaal verlies.
Ja, dat snap ik...alleen ligt die coax er al en is het bijna onmogelijk om een utp naar de server locatie te krijgen.

Vandaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil even mijn mening van over Ziggo kwijt. Er zijn veel mensen die problemen hebben mbt. Ziggo.
Ik heb nu sinds 3 maand Ziggo Alles-in-1 Plus dus 10mbit, digitale tv en bellen.

Tot nu toe nul komma nul problemen gehad alles ging goed en netjes.

Monteur heeft netjes alle bij mij thuis geinstalleerd en geconfigureerd. zelf een wireless modem geplaatst waar ik niet voor heb hoeven te betalen.

Nadien nog even gebeld met de klantenservice voor wat informatie mbt mijn webmail ook hier werd ik snel en vriendelijk geholpen.

Dus voor mij nette en goede service van Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:12
DropjesLover schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 01:04:
hee :)

ik ga deze week verhuizen naar utrecht (wijk hoog graven, sloopflat van 30+ jaar oud)
Grapjas, Hoograven heet deze wijken niet Hoog Graven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kunnen we concluderen dat na ruim 2000 posting, over het algemeen, ziggo 1 grote puinhoop is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:48

SmartDoDo

Woeptiedoe

Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2009 @ 15:29:
Ik wil even mijn mening van over Ziggo kwijt. Er zijn veel mensen die problemen hebben mbt. Ziggo.
Ik heb nu sinds 3 maand Ziggo Alles-in-1 Plus dus 10mbit, digitale tv en bellen.
Ik ook sinds zeg 2 maanden en alles werkt tot nu toe prima. Soms haal ik maar 6mbit maar dat krijg je met kabel. Verder werkt alles feilloos zoals het hoort.

Ik verbaas me af en toe over de horrorverhalen hier, maar ik denk dat ook met name de negatieve verhalen worden geplaatst itt de positieve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Tja je hebt dan gewoon mazzel, of 'wij' pech.
Internet en TV doen het hier trouwens ook prima. Maar telefonie duurt nu al bijna een half jaar... nergens voor nodig toch?

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

SmartDoDo schreef op maandag 16 februari 2009 @ 18:57:
[...]
Ik ook sinds zeg 2 maanden en alles werkt tot nu toe prima. Soms haal ik maar 6mbit maar dat krijg je met kabel. Verder werkt alles feilloos zoals het hoort.

Ik verbaas me af en toe over de horrorverhalen hier, maar ik denk dat ook met name de negatieve verhalen worden geplaatst itt de positieve.
Het is altijd zo dat mensen sneller hun ontevredenheid uiten dan dat ze ergens gaan verkondigen hoe goed het is. Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk, maar over het algemeen lees je alleen slechte verhalen op internet als je bijvoorbeeld een bedrijf op google intypt, het heeft niet veel nut om nu bijvoorbeeld op Tweakers een topic te openen over hoe fijn je nieuwe ATI kaart het doet, maar als je een probleem hebt dan open je wel een topic.

Zelf ben ik zeer tevreden over Ziggo (oude @Home regio). Pas overgestapt naar alles in 1 en dat is netjes geregeld nadat ik gebeld heb (kon op de site niet vinden wat men met mijn volop bellen zou doen). Wel vond ik het een nadeel dat de 2 facturen na mijn overstap een beetje rommelig waren. De eerste maand heb ik veel te weinig betaald (alleen TV en bellen) en de maand erna kreeg ik een factuur waar ik voor 2 maanden alles betaal en de andere bedragen weer werden afgetrokken, de facturen klopte wel, maar het duurde even voordat ik doorhad wat ze nou precies gedaan hadden.

In de 3 a 4 jaar dat ik bij Ziggo zit (altijd internet + tv + telefonie) heb ik nooit echt problemen gehad, na aanvraag was de telefoon ook binnen 1,5 maand aangesloten, ze hielden rekening meteen opzeg termijn (ook als je een nieuw nummer nam). Qua snelheid haal ik met gemak de 10 Mbit (had ik niet verwacht omdat ik op mijn tv veel last van ruis heb en zou verwachten dat het totale kabel signaal zwak zou zijn). In het begin nog wel eens wat last gehad dat de digitale tv er lang over deed om "op te starten" en ik heel lang naar een scherm zat te kijken met de melding dat het kanaal geen deel uitmaakte van mijn pakket, maar dat is nu opgelost. En och zo heel af en toe een keer een DNS die eruit klapt of een DHCP die geen IP's geeft, maar dat gebeurt heel zelden en is alweer een hele tijd geleden. Mijn router gaat iedere nacht uit (zelfde stekkerdoos als pc en gaan dus met 1 schakelaar samen uit) en heb al een hele tijd geen problemen gehad met de DHCP of DNS dus ik ben tevreden.

Al met al ben ik zeer tevreden met Ziggo en vind het jammer dat andere mensen andere ervaringen met Ziggo hebben, maar goed als je naar programma's als Kassa en Radar kijkt zie je dat bij iedere provider dingen mis gaan, als er zoveel duizenden klanten bij een bedrijf zitten is het niet gek dat er af en toe iets mis gaat.

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Kwaad kan het niet, maar kleine kans dat het modem online gaat komen en mocht het modem toch online komen, dan is er een grote kans dat je allerlei problemen gaat krijgen van een hele trage verbinding tot een niet werkende verbinding.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-09 14:17
Laguna schreef op maandag 16 februari 2009 @ 21:09:
[...]

Kwaad kan het niet, maar kleine kans dat het modem online gaat komen en mocht het modem toch online komen, dan is er een grote kans dat je allerlei problemen gaat krijgen van een hele trage verbinding tot een niet werkende verbinding.
Dat doet me denken aan de delta kabelmodem ellende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel simpel, de demping zou te groot zijn (als in je staat steeds veder weg van iemand en je moet steeds harder gaan praten/schreeuwen om je verstaanbaar te maken), je aansluiting is berekend op de afstand van de eindversterker naar jouw huis en dan dus waar de aansluiting binnenkomt.
Hier zit natuurlijk wat extra marge bij berekend, maar dat is hooguit een paar meter.

Zoals dus al gezegt, utp trekken en als dat echt mission impossible is, wireless of powerlan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Hitmixer schreef op maandag 16 februari 2009 @ 13:09:
[...]

Ja, dat ben ik met je eens. Maar zoals ik al zei komt de aansluiting die op die splitter aangesloten moet worden (lees: kabel naar boven/slaapkamer) UIT DIEZELFDE wandcontactdoos. Hoe krijg ik die dan in die filter? Daarom ook ff die foto om aan te geven dat ik hem nu gewoon uit dat "loze" gat trek... De vraag is dus of zoiets ook mogelijk is met die nieuwe wandcontactdoos van ziggo.....
Nee, dat gaat niet lukken: er zit geen extra gat in de ziggo wandcontactdoos en er doorheen boren lijkt me niet verstandig. Ik zou dus boven de contactdoos een uitsparing boren in de muur zodat je de kabel voor de slaapkamer naar buiten kunt trekken.
Dat, of je gebruikt wél de opzetdoos en schroeft die dan zo aan de muur vast dat er een kier open blijft van het "coax gat". Beetje improviseren.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2009 @ 18:38:
Kunnen we concluderen dat na ruim 2000 posting, over het algemeen, ziggo 1 grote puinhoop is :?
Ik weet niet hoe jij conclusies trekt, maar om dat nou alleen op basis van de probleem gevallen te doen die je hier voorbij ziet komen...

Er zijn over het algemeen veel meer mensen die gewoon tevreden zijn, maar die schreeuwen dat niet van daken (in tegenstelling tot de mensen met problemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 16:49
Nou even positief verhaaltje :-)

Ben na lange tijd van telfort weer terug gegaan naar ziggo.
had telfort waarbij de snelheid s'avonds nooit boven de 500 kb/s kwam (modem trainde wel in 8Mbit)
Capaciteitsproblemen bij telfort kreeg ik te horen.

heb toen toch maar besloten ziggo aan te vragen.
dag 1 : Ziggo aanvraag geplaatst (ziggo Z3)
dag 2 : Netjes bevestigingsbrief gekregen
dag 3: Modem komt binnen(dacht bij mezelf dat is wel heel snel)
dag 4: Modem aangesloten en tadaa direct signaal even wat snelheidstesten gedaan waaronder nieuwsgroepen,speedtest.net,en een bestand van een ftp server geslurpt. de testen gingen allemaal tot strak 1,8 mb per seconde (1800 kb/s)ongeacht het tijdstip.

dus al met al zeer positieve ervaring op moment met Ziggo
nu nog maar even afwachten tot de snelheidsverhoging naar 25 Mbit aankomen kwartaal.

;)

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:24
Inderdaad bij mij hetzelfde positieve verhaal, maar mensen lezen toch liever wat ze eigenlijk willen lezen. Ook ik twijfelde of ik Ziggo internet zou nemen, maar met die maandelijks opzegbare abonnementen loop je toch geen risico dus heb het gewoon geprobeerd. En het is hier supersnel en was in exact 1 week geregeld. Ik heb zelfs mijn oude ADSL abonnement bij TweakDSL al opgezegd. Ik ben er zelfs zo verrast over dat ik denk om naar het alles-in-1 te gaan zodat ik mijn KPN-lijn van een dikke 15 euro/maand ook weg kan doen.
Je kan alleen niet faxen over die Ziggo lijn toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:06

TFHfony

Professional Weirdo

Nop.. Het werkt al weer maanden prima en lekker stabiel hier. Dus het antwoord is: Nee

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
wiene schreef op maandag 16 februari 2009 @ 14:23:
Ik overigens gebeld naar Ziggo om naar alles-in-1 over te stappen en dat ik direct de smarcard wil ontvangen. En een normale decoder als hij beschikbaar komt....

Ik ben benieuwd maar het is toch te gek dat voor zo'n simpele handeling 3 stappen ondernomen moeten worden. Wat wel postitief was: 1e telefoontje, direct contact, 2e telefoontje binnen 2 minuten.
Die smartcard zit in dezelfde doos als de decoder dus denk niet dat dat lukt (is één pakket). Misschien komt deze uitzondering goed door maar ben bang dat het niet zal lukken. Als je echt perse een smartcard eerder nodig hebt zou ik er eentje kopen in de winkel à 30 euro. Kun je die smartcard weer gebruiken voor je nieuwe decoder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al maanden mijn decoder+hdd recorder op zolder liggen. Weet niet eens of daar een smartcard bijzit(in die doos dan)

Als ik over een paar maanden alles wil aansluiten op digitaal(gebruik nu gewoon 'ouderwetse tv') kan ik dan problemen verwachten of zal het gewoon werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:26

The Third Man

The Third Jellyfish

Verwijderd schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 10:12:
Ik heb al maanden mijn decoder+hdd recorder op zolder liggen. Weet niet eens of daar een smartcard bijzit(in die doos dan)

Als ik over een paar maanden alles wil aansluiten op digitaal(gebruik nu gewoon 'ouderwetse tv') kan ik dan problemen verwachten of zal het gewoon werken?
Indien je wel een smartcard hebt dan gaat dat gewoon werken, maar je moet wel de registratiekaart binnen 2 weken opsturen óf telefonisch óf via de site je smartcardnr + abonnementskeuze doorgeven, anders wordt je smartcard na die 2 weken geblokkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:20
Conan schreef op maandag 16 februari 2009 @ 14:36:
[...]

Ja, dat snap ik...alleen ligt die coax er al en is het bijna onmogelijk om een utp naar de server locatie te krijgen.

Vandaar :)
Kun je niet de COAX kabel eruit trekken (ik neem aan dat hij door een leiding ofzo gaat?) en dan een UTP er doorheen trekken?

30m COAX is echt niet goed voor je signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjiratsiekoedel
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:04
Ik heb nu 3 jaar casema mega/ziggo z3i (30.000/3.000). En al 3 jaar zonder problemen. De prijs is hoog (€70), maar de snelheid is constant. En het is afgelopen jaar maar 1x uitgevallen (postcodegebied 3572).
Alleen de prijs is dus een nadeel. Maar ik denk toch niet over te stappen naar Alice (€20 voor een 20.000/1.000 verbinding, ik heb geen KNP aansluiting). Internet wordt hier met 8 mensen gedeeld. ADSL gaat waarschijnlijk maximaal een 12.000 download halen. Dat is toch wel een flinke achteruitgang in snelheid.

Ik ben tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickstah
ThinkPadd schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 10:18:
[...]

Kun je niet de COAX kabel eruit trekken (ik neem aan dat hij door een leiding ofzo gaat?) en dan een UTP er doorheen trekken?

30m COAX is echt niet goed voor je signaal.
Nope, want deze coax wordt al verder gebruikt.
Ik ga het gewoon eerst proberen, en mocht het tegenvallen...zien we wel verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiene
jongentje schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 10:07:
[...]

Die smartcard zit in dezelfde doos als de decoder dus denk niet dat dat lukt (is één pakket). Misschien komt deze uitzondering goed door maar ben bang dat het niet zal lukken. Als je echt perse een smartcard eerder nodig hebt zou ik er eentje kopen in de winkel à 30 euro. Kun je die smartcard weer gebruiken voor je nieuwe decoder.
Op marktplaats zijn ze ook voor 17,50 nieuw te krijgen. Vind 30 euro wat veel voor iets wat ik eigenlijk niet nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

kjiratsiekoedel schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 10:23:
Maar ik denk toch niet over te stappen naar Alice (€20 voor een 20.000/1.000 verbinding, ik heb geen KNP aansluiting).
Dat zou dan € 30 zijn, immers Alice berekent de lijnkosten aan jou door (die je anders apart aan KPN zou dokken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:08

TF

bla bla

Mijn eredivisie-live deed het ineens niet meer. Voor de rest wel maar alleen dat dus niet.

Ik heb een interne decoder dus dat ondersteunen ze niet. Kijk je op hun website krijg je dit:
Groepsstoring
sinds zaterdag 14 februari 20.13 uur
Wanneer u een tv met een ingebouwde digitale ontvanger heeft, is het mogelijk dat u geen Eredivisie Live kunt ontvangen, en de foutmelding "Dit programma is niet beschikbaar" krijgt
Dit probleem is te verhelpen, door uw televisie opnieuw in te stellen.
Dit wordt echter niet door ziggo ondersteunt aangezien wij deze televisie toestellen niet kunnen testen.
Raadpleeg daarom uw handleiding van uw televisie om deze opnieuw in te stellen.
Wanneer u er samen niet uitkomt met de handleiding, adviseren wij u contact op te nemen met de fabrikant van de televisie.
Wanneer u de televisie opnieuw heeft ingesteld, kunt u Eredivisie Live weer ontvangen.

Waarom niet gewoon ondersteunen. Dat gemier ook altijd. Ik vond Multikabel een stuk beter.

[ Voor 5% gewijzigd door TF op 17-02-2009 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:20

knakworst

Get more sats!

Lekkere Kwal schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 10:45:
[...]
Dat zou dan € 30 zijn, immers Alice berekent de lijnkosten aan jou door (die je anders apart aan KPN zou dokken).
Dat doet Alice volgens mij niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

knakworst schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 10:49:
[...]

Dat doet Alice volgens mij niet!
Jazeker wel:
Om Alice Easy te kunnen bestellen, heeft u een actieve analoge telefoonlijn nodig. Heeft u deze niet, dan kan Alice deze leveren voor het eennmalige bedrag van € 69,-. U betaalt de lijnhuur dan direct aan Alice (€ 9,90 per maand). Doet u eerst de postcodecheck om te kijken welke dienst wij u kunnen leveren. U ontvang direct advies over uw telefoonlijn.
Dit moet ook wel aangezien Alice via BBNed gaat. In mijn ogen ook concurrentievervalsing van de kant van KPN want bij KPN-dochters zoals Telfort hoeft dit niet... NMA/OPTA anyone?
TF schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 10:48:
Mijn eredivisie-live deed het ineens niet meer. Voor de rest wel maar alleen dat dus niet.

Ik heb een interne decoder dus dat ondersteunen ze niet. Kijk je op hun website krijg je dit:
Groepsstoring
sinds zaterdag 14 februari 20.13 uur
Wanneer u een tv met een ingebouwde digitale ontvanger heeft, is het mogelijk dat u geen Eredivisie Live kunt ontvangen, en de foutmelding "Dit programma is niet beschikbaar" krijgt
Dit probleem is te verhelpen, door uw televisie opnieuw in te stellen.
Dit wordt echter niet door ziggo ondersteunt aangezien wij deze televisie toestellen niet kunnen testen.
Raadpleeg daarom uw handleiding van uw televisie om deze opnieuw in te stellen.
Wanneer u er samen niet uitkomt met de handleiding, adviseren wij u contact op te nemen met de fabrikant van de televisie.
Wanneer u de televisie opnieuw heeft ingesteld, kunt u Eredivisie Live weer ontvangen.

Waarom niet gewoon ondersteunen. Dat gemier ook altijd. Ik vond Multikabel een stuk beter.
Tja als je dat wilt ondersteunen moeten ze ook alle kennis en expertise van die propriëtaire ontvangstmodules in huis halen anders weten ze ook niet hoe ze die dingen moeten ondersteunen... De oorzaak is trouwens dat ze de kanalenlijst hebben veranderd dus zo enorm ingewikkeld is dat probleem ook niet door de klanten zelf op te lossen, dit moet je sowieso eens in de zoveel tijd doen zodat je ook de nieuwste kanalen hebt.

[ Voor 52% gewijzigd door The Third Man op 17-02-2009 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SambaL-
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-09 13:50
Lekkere Kwal schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 10:45:
[...]
Inderdaad. Zover ik weet rekenen enkel Online en Telfort de lijnkosten niet door aan de klant. Tenminste, niet als extra bedrag per maand. Ze geven aan dit al in de abonnementskosten verwerkt te hebben. Dit is respectievelijk €20,- p/m bij Online en €24,95 p/m bij Telfort na de eerste 6 maanden €20,- te betalen p/m. Telfort rekent echter wel eenmalig kosten voor het activeren van de lijn, Online dan weer niet. Online is dan dus eigenlijk de voordeligste ADSL aanbieder van dit moment.

[ Voor 7% gewijzigd door -SambaL- op 17-02-2009 11:48 . Reden: aanpassing ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Laatst online: 22:08

TF

bla bla

Lekkere Kwal schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 10:54:

Tja als je dat wilt ondersteunen moeten ze ook alle kennis en expertise van die propriëtaire ontvangstmodules in huis halen anders weten ze ook niet hoe ze die dingen moeten ondersteunen... De oorzaak is trouwens dat ze de kanalenlijst hebben veranderd dus zo enorm ingewikkeld is dat probleem ook niet door de klanten zelf op te lossen, dit moet je sowieso eens in de zoveel tijd doen zodat je ook de nieuwste kanalen hebt.
Ik vind het prima, maar een lijst meezenden dat 1 op1 moet en rtl4 op 4 is toch niet zo lastig lijkt mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

TF schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 13:08:
[...]

Ik vind het prima, maar een lijst meezenden dat 1 op1 moet en rtl4 op 4 is toch niet zo lastig lijkt mij?
Ja en als er wat mee geschoven wordt? Er zijn meer dan 100 kanalen op DTV hè, dat moet nog wel eens herschikt worden. Vooral aangezien ze 'blokken' gebruiken voor bepaalde categoriëen kanalen en als in zo'n categorie opeens een flink aantal zenders bij komen is zo'n blok te klein en moet er weer geschoven worden. Bij Eredvisie Live was zover ik weet het probleem dat dat in de 1e instantie nog in een 'experimenteel blok' was ingedeeld en nu bij de sportzenders, maar dat zou ik moeten nakijken.

Maar goed jouw decoder haalt maar éénmalig die lijst op en pas bij een 'herinstallatie' wordt die lijst ververst, al zijn er decoders die dit soms uit zichzelf doen (ben ik alleen nog niet in de praktijk tegengekomen). Een herinstallatie lost het gros van de problemen op van kanalen die 'spontaan niet meer werken'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

@TF

Tja ingebouwde decoders werken nou eenmaal nog niet 100%, maar dat wist je hoop ik al toen je zo'n tv kocht. Bij standalone decoders zorgen de wijzigingen niet voor problemen daar worden de wijzigingen gewoon automatisch opgepakt.

Overigens zijn de Eredivisie Live kanalen van frequentie veranderd wegens de vele problemen met blokken in beeld en dergelijke (dit omdat deze kanalen op 1 van de laagste frequenties zaten die gebruikt worden voor DTV).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee want dit is deel 4 alweer en naast wat andere zeggen zijn de problemen met name bij klanten zelf en positieve reacties zijn er nauwlijks, het worden er langzaam meer, maar problemen zullen hier eerder staan.

Tuurlijk, logistiek bijvoorbeeld met het verzenden van decoders en modems is het wat chaotisch, gezien dat de meesten zo'n 4 weken moeten wachten op hun modem en decoder is nogal wat.
Zeker als je de huidige provider hebt opgezecht, zoals ik en je langzaam richting die datum gaat.
Er zijn ook wat administratieve problemen, maar ook dat komt wel weer goed voor de meeste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-05 07:57

Donnie

AKA DonCorleone

Ik denk dat ik al weet wat ik fout heb gedaan, in mijn enthousiasme heb ik de buitenste mantel (de kleine koperdraadjes) afgeknipt, het enige wat dus contact maakt is de kern, kan hierdoor ook de storing ontstaan???

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Dat weet ik wel zeker :P die mantel zorgt ervoor dat de kern een beetje afgeschermd wordt van storing van buitenaf :+

C:\>_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donnie schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 17:54:
Ik denk dat ik al weet wat ik fout heb gedaan, in mijn enthousiasme heb ik de buitenste mantel (de kleine koperdraadjes) afgeknipt, het enige wat dus contact maakt is de kern, kan hierdoor ook de storing ontstaan???
Ja, als die aarding geen contact maakt met je connector kan je een hoop ruis krijgen.
Het moet altijd contact maken met de massa van de connector en de kern mag op zijn beurt weer geen contact met die massa maken anders krijg je ook ruis, dus allen met het kleine schroefje als het een normale connector is, bij een f connector (knijp versie) moet je zorgen dat de kern de massa niet raakt, de massa kan je dan laten zitten terwijl de connector als het ware tussen de plastic mantel en massa duwt.
Als je dan in het pijpje kan kijken dan moet je de massa nog kunnen zien, zie je het niet dan zit het waarschijnlijk niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-05 07:57

Donnie

AKA DonCorleone

Dan zit het niet goed dus, heb de hele mantel eraf geknipt :P STUPID me, ik ga het vanavond wel even fixen, bedankt mannen!!!

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Zijn er meer met problemen in/om 7512?

De kabelmodem melde zich net voor de 3e keer in een uur opnieuw aan, internet lag telkens een klein minuutje plat.

Zal toch niet weer een kapotte modem zijn? De vorige (Surfboard, 4200 serie?) had dat opeens 6* per dag....

edit:
quote: Ziggo
Lopende Werkzaamheden
van maandag 5 januari 08.00 uur tot vrijdag 17 april 16.00 uur
In uw wijk vinden werkzaamheden plaats. Hierdoor kan uw televisie signaal en internet en telefoon verbinding onderbroken worden. Onze excuses voor de overlast.

[ Voor 34% gewijzigd door Raven op 17-02-2009 19:28 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadoupy
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-08 14:14
Je kan alleen niet faxen over die Ziggo lijn toch?
Zeker wel. Faxen is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 16:41
Verwijderd schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 16:43:
[...]
Nee want dit is deel 4 alweer en naast wat andere zeggen zijn de problemen met name bij klanten zelf en positieve reacties zijn er nauwlijks, het worden er langzaam meer, maar problemen zullen hier eerder staan.
Probeer je nu echt te zeggen dat problemen met name bij de klanten zelf liggen. :?
Heb absoluut geen bezwaar tegen de redenering dat er altijd meer negatieve dan positieve verhalen op het internet staan, maar Ziggo heeft wel degelijk problemen met het oplossen van bepaalde zaken. En ten tijde van de fusie was het wel degelijk een zooitje naar mijn mening (onbereikbaar, afspraken niet nakomen etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand de frequentie die in het modem moet staan?

Er ging iets mis en nu weet ik de code niet meer??? khad weer eens geen internet elke 2 a 3 dgn heb ik geen internet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSpud
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 04-05 10:49
Verwijderd schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 16:43:
[...]

Tuurlijk, logistiek bijvoorbeeld met het verzenden van decoders en modems is het wat chaotisch, gezien dat de meesten zo'n 4 weken moeten wachten op hun modem en decoder is nogal wat.
Zeker als je de huidige provider hebt opgezecht, zoals ik en je langzaam richting die datum gaat.
Er zijn ook wat administratieve problemen, maar ook dat komt wel weer goed voor de meeste.
Wat ik jammer vind is dat het vaak van die basis dingetjes zijn die niet in orde zijn waardoor je naar de service desk moet bellen. Gisteren, bijvoorbeeld, kwam ik erachter dat mijn smartcard nummer niet gekoppeld is aan mijn abonnement. Moet je toch die telefoon weer pakken om naar de servicedesk te bellen. Is toch jammer. Ik ken de interne bedrijfsprocessen van Ziggo niet maar hoe kun je een nieuwe smartcard naar een gebruiker sturen en dan niet het smartcard nummer koppelen aan het bijbehorende abonnement? Vergeten ofzo? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:05
nou hier in postcode 1702 lag internet er weer eens uit vanaf ongeveer 01:00 tot 05:00, heb wel tig keer de modem gereset aslmede de router het IP te renew'en. er staan geen werkzaamheden aangegeven op de site, daar zit je dan als nacht uil :')

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Verwijderd schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 01:59:
Weet iemand de frequentie die in het modem moet staan?

Er ging iets mis en nu weet ik de code niet meer??? khad weer eens geen internet elke 2 a 3 dgn heb ik geen internet..
Je hoort helemaal niet in modem te komen en al helemaal niets te veranderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glaerox
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 13:37
Weet iemand hoe ik via een ftp programma(filezilla) mijn oude @home drive kan benaderen? heb gezocht en veel geprobeerd maar kom er niet meer in.

bvd Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jongentje schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 08:40:
[...]

Je hoort helemaal niet in modem te komen en al helemaal niets te veranderen!
Is dat een antwoord op mijn vraag???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Verwijderd schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 09:17:
[...]
Helpdesk van Ziggo bellen? Normaal gesproken zou je modem dit zelf moeten regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Verwijderd schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 09:17:
[...]

Ja. Geef je modem een harde reset (knop lang ingedrukt houden tot alle lampjes knipper IIRC). Daarna moeten binnen een minuut of 10 de instellingen zijn opgehaald. Zelf instellen heeft geen zin.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wombat13
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-09 18:22
Het gaat weer geweldig met Ziggo in de 1713 regio. Nu al 2 weken instabiel (2 min supersnel en vervolgens 2 min connection time-outs). Ik weet dat er zat zijn die het erger hebben.. maar hier baal ik best van. Volgens de Ziggo site zijn ze bezig met onderhoud, maar de einddatum is ondertussen al 2x een week later geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik overweeg weer naar Ziggo te gaan, is het al beter gesteld met ziggo of nog zelfde ellende als 6 maanden geleden?

Kortom, zouden jullie nu overstappen als je stabiele internetverbinding hebt van andere provider of raad je het nog niet aan om naar Ziggo te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Laatst online: 14-09 09:35

beany

Meeheheheheh

Verwijderd schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 12:25:
Ik overweeg weer naar Ziggo te gaan, is het al beter gesteld met ziggo of nog zelfde ellende als 6 maanden geleden?

Kortom, zouden jullie nu overstappen als je stabiele internetverbinding hebt van andere provider of raad je het nog niet aan om naar Ziggo te gaan?
Dat kan niemand zeggen. Ik ben overgegaan van xs4all naar ziggo en dat is prima gegaan. Al maanden lang een goede stabiele en snelle verbinding. Maar dat wil helemaal niets zeggen hoe jouw overstap zal gaan. Kwestie van geluk & pech denk ik zo :)

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiene
Gister ook alweer met Ziggo aan de lijn gehangen. Het positieve is weer dat ik meteen iemand aan de lijn kreeg. Op dat punt is dus zeker verbetering. Het slechte is dan dat ze me onterecht 30 euro aansluitkosten in rekening hebben gebracht terwijl we al een aansluiting hadden (op een ander klantnummer). Maar dit keer werd het meteen opgelost!

Overigens is bij mij internet stabiel, laatste tijd ook wat fluctueringen gehad maar inmiddels gaat alles goed. Ook mijn vriendin haalt maximum snelheid.

De standaard dingen lijken op het moment goed te gaan bij Ziggo alleen de iets ingewikkeldere zaken wil het nog wel eens mis lopen. Er zit in ierder geval verbetering in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-09 19:51
Verwijderd schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 12:25:

Dat lijkt er heel erg vanaf te hangen waar je woont.
Hier in Leiden loopt alles bij mij in elk geval vrij stabiel na een erg langzame start,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

troftnom schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 00:51:
Probeer je nu echt te zeggen dat problemen met name bij de klanten zelf liggen. :?
Ik zei ook 'met name', je hebt mijn nooit zien zeggen dat alle problemen aan klanten liggen maar dingen als router problemen enzo zijn geen dingen voor Ziggo, als het met een utp kabel rechtstreeks naar de pc werkt, dan is de rest echt jouw probleem.
En dan heb ik het nog geen eens is over modems die verkeerd zijn aangesloten op reigdoosjes en andere stopcontactjes i.p.v. de hoofdaansluiting in de meterkast/huiskamer of met tig meter extra coax niet meer werken (gek he).
troftnom schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 00:51:
Ziggo heeft wel degelijk problemen met het oplossen van bepaalde zaken. En ten tijde van de fusie was het wel degelijk een zooitje naar mijn mening (onbereikbaar, afspraken niet nakomen etc.).
Qua administratie en bereikbaarheid lag het wel aan Ziggo, maar ook dit gaat stukken beter nu.
En afspraken kunnen misgaan, maar ik zou zelf aan de bel trekken en als het dan niet lukt per telefoon, dan maar per email, tot nu toe heb ik altijd netjes antwoord gehad per mail, duurt even maar het komt echt wel.
Tijdens de fusie was dat anders, maar dat is ook wel een beetje te verwachten natuurlijk als je van 3 grote bedrijven 1 heel groot bedijf maakt, dat zal nooit zonder slag of stoot gaan.

Ze doen het in ieder geval beter als KPN, want die heeft nog steeds niet gereageerd op een aangetekende brief van 29 januari |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Verwijderd schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 14:11:
[...]
maar dat is ook wel een beetje te verwachten natuurlijk als je van 3 grote bedrijven 1 heel groot bedijf maakt, dat zal nooit zonder slag of stoot gaan.
Alleen werd door het management de gevolgen enorm onderschat. Er zijn in die tijd ook veel klantenservice medewerkers opgestapt die tegen de bierkaai moesten vechten terwijl de top mooi weer speelde tegenover de Consumentenbond, Kassa en Radar. En helaas wordt dat steeds meer de gewoonte bij grote bedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb iets vreemds met mijn telefonie van Ziggo. Bij mij gaat al gedurende de hele dat regelmatig de telefoon over. Iedere 1 á 2 uur ongeveer gaat hij twee keer over. Mijn nummerweergave geeft aan 'geheim nummer' Het is steeds maar twee keer dat hij over gaat. Heb hem overigens nog niet opgenomen. Volgens mij heb ik hier eerder iets over gelezen dat andere Ziggo gebruikers dit ook wel eens hadden. Iemand hier op het forum hier ervaring mee? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
  • Laatst online: 08-09 10:48
Persoonlijk niet, kennis van me wel. Dat ging na een paar dagen vanzelf over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Laatst online: 00:44
Maakt de afstand ook iets uit met betrekking tot stabiliteit? Ze zeggen dat het bij kabel niets uit moet maken of je nu 600 meter of 6 kilometer van de centrale zit. Klopt dit?

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Laatst online: 19:46

Zeror

Ik Henk 'm!

Vandaag was het weer zover hier. Ziggo rommelt weer aan internet en onze modem is weer een dagje van slag met als gevolg de hele dag geen internet. :/
Pas net weer dat de verbinding het weer deed. Gelukkig maar :)

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-08 07:37

Slashx

WOT: Mr_Slashx

wiene schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 13:20:
Gister ook alweer met Ziggo aan de lijn gehangen. Het positieve is weer dat ik meteen iemand aan de lijn kreeg. Op dat punt is dus zeker verbetering. Het slechte is dan dat ze me onterecht 30 euro aansluitkosten in rekening hebben gebracht terwijl we al een aansluiting hadden (op een ander klantnummer). Maar dit keer werd het meteen opgelost!

Overigens is bij mij internet stabiel, laatste tijd ook wat fluctueringen gehad maar inmiddels gaat alles goed. Ook mijn vriendin haalt maximum snelheid.

De standaard dingen lijken op het moment goed te gaan bij Ziggo alleen de iets ingewikkeldere zaken wil het nog wel eens mis lopen. Er zit in ierder geval verbetering in.
Klinkt bekend maar is misschien wel logisch.

Hier in huis stonden de gegevens van tv/radio (kijk en luister geld???) op mijn vrouw haar naam.
Op het moment dat ik een alles in 1 pakket bestelde moest ik dus ook kijk en luister geld betalen.
Even gebeld en het werd meteen in mindering gebracht. Dus goed opgelost.

Tevens heb ik vanaf december (sinds ik over ben gegaan) nog nada betaald.
Administratie nog niet volledig onder controle ZIGGO!!!!
Hebben meer hier last van??? (nou ja last)

If the shit hits the fan everybody get a piece of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

l.s.

Vandaag heb ik eveneens moeten ervaren dat ZIGGO behoorlijk laat afweten. Al geruime tijd heb ik problemen met mijn internetverbinding. Tot halverwege januari 2009 was alles OK.
In januari kreeg ik van ZIGGO een briefje dat er werkzaamheden aan het netwerk gepland waren gedurende de nacht. Nadat ZIGGO techneuten deze werkzaamheden uitgevoerd hadden was mijn verbinding kaduuk. Veelvuldig bellen naar 0800 -1884 resulteerde na ongeveer 1 dag weer in een werkende aansluiting.
Bij controle constateerde ik jammer genoeg dat deze verbinding helemaal niet OK was. Na enkele uren testen moet ik constateren dat de DNS services die ZIGGO aanbiedt uitermate gebrekkig zijn. DNS services zijn onontbeerlijk voor het functioneren van ons WWW. Als deze servers haperen, kan het surfen op internet tot pure ellende leiden.

Even in gewone mensen taal:
Het werken van internet (WAN=World Area Network) is gebaseerd op unieke IP adressen die veelal door de internetproviders tijdelijk aan hun klanten worden "uitgeleend". Het adres is geen adres zoals wij dit kennen uit onze telefoonboeken. In tegendeel, het is een reeks van nummers, gescheiden door punten.
Als je wilt surfen op internet dien je in principe voor elke homepage die je wilt bezoeken het bovengenoemde cijfermatige adres te kennen. Als andere internetters jouw willen bereiken geldt hetzelfde. Een ondoenlijke zaak dus.

Jaren geleden werd dit probleem onderkend en een systeem ontwikkeld om efficiënter op internet te kunnen communiceren. DNS (Domain Name Services) was het magische woord. In ons WAN wordt DNS mogelijk gemaakt door de aanwezigheid van DNS servers. Deze servers zorgen ervoor dat de computernaam (hostname) die je van de provider gekregen hebt wordt gekoppeld aan het unieke cijfermatige adres. Het is vooral de bedoeling dat alle in het WAN aanwezige DNS servers je computernaam en dus cijfermatig adres aan elkaar doorvertellen.
Als andere internet gebruikers met je willen communiceren, dienen ze eerst contact met je te maken (naar je toekomen). DNS servers wijzen de andere internet gebruiker de weg naar je toe; dus een soort TOM TOM systeem voor het internet.

Gewapend met dit verhaal heb ik vandaag weer de moed genomen op de klantenservice van ZIGGO.
Na voor de zoveelste keer het standaard uitvraag- en testprotocol met de ZIGGO medewerker te hebben doorgelopen, probeerde ik hem duidelijk te maken waar het probleem wel lag en hoe het op te lossen viel.
Onmogelijk was de reactie van de medewerker. Ieder keer weer attendeerde hij mij erop dat er fouten in mijn apparatuur of software zaten. Sterker nog, hij probeerde mij te laten geloven dat ZIGGO niet werkt met DNS.
Daar zakt mij nu de broek van af! (ZIGGO geen DNS betekend nu eenmaal geen ZIGGO internet; vraag ik me dus af in welk WAN is opgenomen, in ieder geval niet het enige echte!).

Ik raad daarom iedereen die een klacht heeft over haperend en gebrekkig surfen in de regio Maastricht (dus niet wanneer de verbinding helemaal kaduuk is) eens met de helpdeskmedewerker te beginnen over DNS.
Met de hierboven beschreven Jan Boeren Fluitjes uitleg zal je er ongetwijfeld in slagen de arme ZIGGO medewerker zijn oren te laten klapperen. Uit de vele internet correspondentie blijkt ZIGGO wel degelijk te weten dat er iets mis is met hun DNS systemen. Heel erg onfair wordt het als ZIGGO stelselmatig de gebruikers met soortgelijke problemen in het O’tje neemt door te zeggen dat de fout echt bij ons zelf ligt!

Ad Ergo
Tot op heden is ZIGGO er na 6 weken nog niet in geslaagd hun dns servers te beteugelen.
Ziggo stuurt mij wel als cadeautje een nieuw kabel modem. Iets waar ik helemaal niks aan heb want mijn huidig modem werkt nog altijd feilloos. Wellicht dat het nieuwe modem als “pleister op de wonde” op marktplaats.nl nog iets oplevert...

Ik ben erg benieuwd naar mijn ZIGGO cadeau; of dit iets bijdraagt aan het verhelpen van het probleem, ik verwacht het niet. Ik wens iedereen succes bij de volgende storingsopgaaf. Hopelijk komt ZIGGO eens tot inkeer en lossen ze hun DNS problemen eens voor goed op!

Succes
W. Thimister
Maastricht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
Raven schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 19:24:
Zijn er meer met problemen in/om 7512?

De kabelmodem melde zich net voor de 3e keer in een uur opnieuw aan, internet lag telkens een klein minuutje plat.

Zal toch niet weer een kapotte modem zijn? De vorige (Surfboard, 4200 serie?) had dat opeens 6* per dag....

edit:

[...]
Ik dacht dat ze alleen een Arris en Motorola hadden? :/
Wij hebben een Arris, heeft nog nooit een kuur vertoond, zelfs niet met WLM, torrents, GrabIt. d:)b

@ thimisterwj: Ik heb deze 2 DNS ip's gekregen van Ziggo, werken perfect: 212.54.35.25 en 212.54.40.25

[ Voor 8% gewijzigd door KiPKaKDutcH op 18-02-2009 22:11 ]

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Genoemde DNS ip adressen van ZIGGO gebruik ik ook.
In eerste instantie lijken ze perfect te werken; echter wanneer ik mijn door ZIGGO verkregen host name opvraag (nslookup) blijkt dit niet te kloppen. Mijn IP adres verwijst al 6 weken naar
host cpxxxx-x.roose1.nb.home.nl in plaats van cmxxxx-x.maast1.lb.home.nl.

Leuk detail. Op dit forum omschrijft een mede ZIGGO klant hetzelfde resultaat maar dan juist andersom (een verwisseling?).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2009 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

KiPKaKDutcH schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 22:08:
[...]

Ik dacht dat ze alleen een Arris en Motorola hadden? :/
Wij hebben een Arris, heeft nog nooit een kuur vertoond, zelfs niet met WLM, torrents, GrabIt. d:)b
Sufrboard is van Motorola :P , 't is eigenlijk Motorola Surfboard [typenummer] ;) .

Heb ook een Arris, nadat een jaar of 2(?, weet niet meer precies) terug de Surfboard 6* per dag begon te resetten... De Arris heeft bij mij ook nooit problemen gegeven, zelfs niet nadat ik 2 eMules, paar torrents en Ares aan het werk zette.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• jongetje
Welkom op Tweakers, waarschijnlijk wil je je frustratie kwijt met die brief?

Oplossing voor DNS probleem waar ik onder XP erg veel last van heb is de DNS servers van OpenDNS.org gebruiken. Ik had namelijk ook last van dat ik daardoor niet kon internetten en sinds invoeren van de opendns servers geen last meer van gehad. Mijn Vista laptop gebruikt DNS servers van Ziggo en heeft nooit problemen gehad. Blijft dus vreemd verhaal.

• Nikooos
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-06 17:10

Nikooos

huizenlol.nl

Deze week een 2e digitale ontvanger binnen gekregen. Niet besteld trouwens :')

Huizenlol.nl - Lol met huizen

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Verwijderd schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 21:19:
l.s.

Vandaag heb ik eveneens moeten ervaren dat ZIGGO behoorlijk laat afweten. Al geruime tijd heb ik problemen met mijn internetverbinding. Tot halverwege januari 2009 was alles OK.
In januari kreeg ik van ZIGGO een briefje dat er werkzaamheden aan het netwerk gepland waren gedurende de nacht. Nadat ZIGGO techneuten deze werkzaamheden uitgevoerd hadden was mijn verbinding kaduuk. Veelvuldig bellen naar 0800 -1884 resulteerde na ongeveer 1 dag weer in een werkende aansluiting.
Bij controle constateerde ik jammer genoeg dat deze verbinding helemaal niet OK was. Na enkele uren testen moet ik constateren dat de DNS services die ZIGGO aanbiedt uitermate gebrekkig zijn. DNS services zijn onontbeerlijk voor het functioneren van ons WWW. Als deze servers haperen, kan het surfen op internet tot pure ellende leiden.
Sorry maar dat vind ik een prutredenering. Het functioneren van het WWW hangt qua DNS hoofdzakelijk af van de root-servers, niet van de lokale servers van Ziggo. Als die op hun bek gaan ligt alleen de lokale DNS-lookup eruit, DNS verkeer werkt gewoon prima verder, dus ook naar de root-servers en zoals vaak getipt wordt de servers van OpenDNS.
Even in gewone mensen taal:
Het werken van internet (WAN=World Area Network) is gebaseerd op unieke IP adressen die veelal door de internetproviders tijdelijk aan hun klanten worden "uitgeleend". Het adres is geen adres zoals wij dit kennen uit onze telefoonboeken. In tegendeel, het is een reeks van nummers, gescheiden door punten.
Als je wilt surfen op internet dien je in principe voor elke homepage die je wilt bezoeken het bovengenoemde cijfermatige adres te kennen. Als andere internetters jouw willen bereiken geldt hetzelfde. Een ondoenlijke zaak dus.
Mooi half-waar verhaal, maar een WAN is een WIDE Area Network, ik zou me even in de materie verdiepen als ik jou was voordat je straks gaat verkondigen dat een LAN een Land Area Network is etcetera. Internet kon vroeger (jaren '80, begin jaren '90) beschouwd worden als WAN maar is tegenwoordig extreem veel groter dan een 'gemiddeld' WAN.
Jaren geleden werd dit probleem onderkend en een systeem ontwikkeld om efficiënter op internet te kunnen communiceren. DNS (Domain Name Services) was het magische woord. In ons WAN wordt DNS mogelijk gemaakt door de aanwezigheid van DNS servers. Deze servers zorgen ervoor dat de computernaam (hostname) die je van de provider gekregen hebt wordt gekoppeld aan het unieke cijfermatige adres. Het is vooral de bedoeling dat alle in het WAN aanwezige DNS servers je computernaam en dus cijfermatig adres aan elkaar doorvertellen.
Als andere internet gebruikers met je willen communiceren, dienen ze eerst contact met je te maken (naar je toekomen). DNS servers wijzen de andere internet gebruiker de weg naar je toe; dus een soort TOM TOM systeem voor het internet.
Volgens mij heb je dit een beetje met de natte vinger geschreven... Het probleem onderkend :? DNS is nog geen jaar nadat TCP uitkwam al ontwikkeld aangezien de wens bestond hosts op naam-basis aan te kunnen spreken, het is niet ontwikkeld omdat het 'ondoenlijk' was om al die IP-adressen te weten, in die tijd was numerieke adressering veel makkelijker te implementeren dan alphanumerieke.
Gewapend met dit verhaal heb ik vandaag weer de moed genomen op de klantenservice van ZIGGO.
Na voor de zoveelste keer het standaard uitvraag- en testprotocol met de ZIGGO medewerker te hebben doorgelopen, probeerde ik hem duidelijk te maken waar het probleem wel lag en hoe het op te lossen viel.
Onmogelijk was de reactie van de medewerker. Ieder keer weer attendeerde hij mij erop dat er fouten in mijn apparatuur of software zaten. Sterker nog, hij probeerde mij te laten geloven dat ZIGGO niet werkt met DNS.
Daar zakt mij nu de broek van af! (ZIGGO geen DNS betekend nu eenmaal geen ZIGGO internet; vraag ik me dus af in welk WAN is opgenomen, in ieder geval niet het enige echte!).
Hier blijkt weer dat er dus twee nono's er samen niet uitkomen. 'Het enige echte' |:( Geen internet zonder DNS van Ziggo? Internet is wel íets meer dan alleen nu.nl checken en een mailtje sturen...
Ik raad daarom iedereen die een klacht heeft over haperend en gebrekkig surfen in de regio Maastricht (dus niet wanneer de verbinding helemaal kaduuk is) eens met de helpdeskmedewerker te beginnen over DNS.
Met de hierboven beschreven Jan Boeren Fluitjes uitleg zal je er ongetwijfeld in slagen de arme ZIGGO medewerker zijn oren te laten klapperen. Uit de vele internet correspondentie blijkt ZIGGO wel degelijk te weten dat er iets mis is met hun DNS systemen. Heel erg onfair wordt het als ZIGGO stelselmatig de gebruikers met soortgelijke problemen in het O’tje neemt door te zeggen dat de fout echt bij ons zelf ligt!
De kans is namelijk iets groter dat dit soort gezeik van problemen bij mensen thuis komt, want de kans dat hun gehuurde bladeservers haperen bij één klant is wat kleiner dan dat die klant een wat strakke virusscanner heeft of een switch die niet tegen de hoeveelheid verbindingen van het bittorrentgebruik kan. Dat neemt niet weg dat er best een structureel probleem kan zijn, maar dat kan je dan beter loggen en zoveel mogelijk eigen oorzaken uitsluiten.
Ad Ergo
Tot op heden is ZIGGO er na 6 weken nog niet in geslaagd hun dns servers te beteugelen.
Ziggo stuurt mij wel als cadeautje een nieuw kabel modem. Iets waar ik helemaal niks aan heb want mijn huidig modem werkt nog altijd feilloos. Wellicht dat het nieuwe modem als “pleister op de wonde” op marktplaats.nl nog iets oplevert...
Feilloos? Hoe weet je dat zo goed? Ik lees net dat doordat je vindt dat Ziggo prutDNS heeft je niet op het 'enige echte WAN' naar 'homepages' kan gaan? Lijkt me toch een tikkeltje kort door de bocht.

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Kun je trouwens bij Ziggo in het modem de opendns servers aanroepen of moet dat op pc nivo (of in je router) :?

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

hjs schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 10:29:
Kun je trouwens bij Ziggo in het modem de opendns servers aanroepen of moet dat op pc nivo (of in je router) :?
Een modem werkt op laag 1 en laag 2 (DOCSYS naar Ethernet), DNS is een functionaliteit die daar volkomen los bovenop draait. Ik denk dat de verwarring komt van de foutieve term 'modem' voor een ADSL Router met ingebouwd modem. Die kunnen DNS forwarden en ja daar kan je dan een andere upstream DNS instellen. Kabelmodems zijn 'echte' modems en gooien domweg alles de lijn op zonder ernaar te kijken.

• stefanfct
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09-08 16:08
Ik wou overstappen van kpn intenet plus bellen naar ziggo alles in 1 plus. Zal ik hier goed aan doen of niet want in prijs/snelheid scheelt het behoorlijk.

• Bergie
  • Laatst online: 20:43

Bergie

Lekker belangrijk...

stefanfct schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 10:52:
Ik wou overstappen van kpn intenet plus bellen naar ziggo alles in 1 plus. Zal ik hier goed aan doen of niet want in prijs/snelheid scheelt het behoorlijk.
De beste manier om daar achter te komen is gewoon proberen :)

Kunnen wij verder weinig over zeggen; de een heeft totaal geen problemen met Ziggo en de ander lijkt ze als een magneet aan te trekken.

Yamaha MT-09

• jongetje
Hebben meer mensen een gigantische brei aan diensten staan in "Mijn Ziggo"? Elke smartcard wordt genoemd en elke dienst er 1 tot 4 keer onder voorkomt. Is bij mij een gigantische lijst met 3 smartcards. Zeker aangezien ik nu Interactieve TV tester ben.

[ Voor 11% gewijzigd door jongetje op 19-02-2009 11:04 ]

• Slashx

Slashx

Verwijderd schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 22:39:
In eerste instantie lijken ze perfect te werken; echter wanneer ik mijn door ZIGGO verkregen host name opvraag (nslookup) blijkt dit niet te kloppen. Mijn IP adres verwijst al 6 weken naar

Leuk detail. Op dit forum omschrijft een mede ZIGGO klant hetzelfde resultaat maar dan juist andersom (een verwisseling?).
Euh misschien heb jij een ander pakket besteld waardoor je op een andere header bent aangesloten.
Ik heb altijd cpxxxx-x.roose1.nb.home.nl gehad en nu zit ik ook op cmxxxx-x.maast1.lb.home.nl.
Sinds ik een alles in 1 pakket heb.

Terwijl een vriend van enkele straten verder gewoon cpxxxx-x.roose1.nb.home.nl heeft.

Merk er niks van voor de rest.
Ja alleen dat mijn snelheid niet de volledige 20 Mbit benut maar na 23.00u wel.
Ok dat heeft dus te maken met de capaciteit op de lijn.

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Klein vraagje,

Het is toch zo dat als je digitale tv neemt dat je 2 weken lang alle channels krijgt? Ik heb het nu zowat 4 weken en ik heb nog steeds alles namelijk terwijl ik het kaartje gelijk zelfde dag op de bus heb gedaan voor het digitaal totaal pakket dus de normale pakketen.

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Heb je ook Film1 nog steeds? Dan mag je God lief aankijken inderdaad, want normaal gesproken wordt je na 2 weken op je betaalde abonnement gezet. Maar er zijn wel meer van dit soort praktijkervaringen, dus hou er rekening mee dat het ook opeens voorbij kan zijn.

• rally
  • Laatst online: 21:49

rally

Deyterra Consultancy

Dat was bij mij ook zo toen ik enkele jaren geleden begon met DTV bij (toen nog) Casema.
Ik heb bijna 8 maanden kunnen kijken naar alle kanalen.
Helaas was het van de ene op de andere dag voorbij :(

http://www.deyterra.com

Verwijderd

psychonikeo schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 09:50:
Deze week een 2e digitale ontvanger binnen gekregen. Niet besteld trouwens :')
De rekening komt vanzelf.. Ik ben al vanaf September aan het kl*te met een 2e ontvanger die ik niet besteld heb. De betaling werd automatisch geïncasseerd, maar die heb ik teruggetrokken. Vorige week een betalingsherinnering gekregen (binnen 10 dagen betalen), pff. dan moet ik toch maar weer eens gaan bellen..
Maar ik lees dat de wachttijden een stuk korter zijn, dus dat klinkt al "goed".

Ik heb de decoder overigens retour gezonden om er zsm vanaf te zijn, gezien de ervaringen die ik met Ziggo heb (sinds het Ziggo is).

Voor de rest werkt alles naar behoren en heb ik geen klachten meer, op dit na dan.

• la_fusion
  • Laatst online: 19:33
WeAreLegion schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 14:18:
Klein vraagje,

Het is toch zo dat als je digitale tv neemt dat je 2 weken lang alle channels krijgt? Ik heb het nu zowat 4 weken en ik heb nog steeds alles namelijk terwijl ik het kaartje gelijk zelfde dag op de bus heb gedaan voor het digitaal totaal pakket dus de normale pakketen.
Hebben wij thuis ook gehad ruim 3 maanden alleen gister was het ineens afgelopen. Net als alle overige zenders(Ned 2,3 etc). Hopelijk is het na vandaag opnieuw bellen met de helpdesk voorbij.

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik heb maar even gebeld. Want ik wil niet dat ik achteraf een rekening krijg van hier tot heel ver. Maar het blijkt dus dat me aanmeldkaart nog niet verwerkt was en me smartcard stond ook op niet actief met geen pakket er aan. Maar ik heb telefonisch me code door gegeven me banknummer en wat voor pakket ik wou en zou binnen 48 uur geregeld zijn. Werd wel netjes geholpen verder ze moeten alleen niet drinken door een rietje als ze aan telefoon zitten dat hoor je nog al hehe. Kon het trouwens gewoon op een ander banknummer laten zetten want tv zelf staat op naam van me huurbaas was verder geen probleem.

Verwijderd

Snowwie schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 18:58:
Maakt de afstand ook iets uit met betrekking tot stabiliteit? Ze zeggen dat het bij kabel niets uit moet maken of je nu 600 meter of 6 kilometer van de centrale zit. Klopt dit?
Ja, het ligt in princiepe aan de staat van het netwerk, hoeveel aansluitingen erop zitten en hoe goed alle modems werken.
Er kunnen zoveel factoren zijn voor instabiliteit, maar als alles goed is dan maakt het inderdaad niet uit want men zou die afstand altijd met grotere kabels overbruggen en als die het niet halen dan pakt men glasvezel.

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

En dan houdt m`n digi TV er ook ineens mee op :'( "E19 previes periode verlopen"

Op alle zenders behalve Ned 1. Wordt maar weer een keer bellen. Is echt een traditie onderhand. Ik bel meer met hun dan aantal keren per dag dat ik eet lijkt het wel. Klotezooi

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

• Klaus_1250
  • Laatst online: 08-09 10:48
Verwijderd schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 22:39:

Paar dagen terug is er bij Ziggo iets fout gegaan, DNS is compleet verkloot. Hier ander IP gekregen, maar de hostname klopt niet. En mijn eigen hostname verwijst nog naar het oude IP-adres. Benieuwd hoe lang het duurt voordat ze het fixen.

• Slashx

Slashx

Klaus_1250 schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 17:58:
[...]

Paar dagen terug is er bij Ziggo iets fout gegaan, DNS is compleet verkloot. Hier ander IP gekregen, maar de hostname klopt niet. En mijn eigen hostname verwijst nog naar het oude IP-adres. Benieuwd hoe lang het duurt voordat ze het fixen.
Heb het ff gecontroleerd. Ik denk dat je gelijk hebt.
Mijn ip verwijst naar cmxxxxxxx-a.maast1.lb.home.nl. (Woon in bergen op zoom maakt me niets uit als het internet maar doet.)
Ping ik nu naar mijn hostnaam krijg ik een ander IP te zien. 8)7

Jaren geleden ook meegemaakt. Moest inloggen op een adres met mijn hostadres (controle).
Ik had zelfs 2 hostnamen. :?
Toen gebeld hierover maar bij @home snapten ze er niets van.

[ Voor 13% gewijzigd door Slashx op 19-02-2009 20:01 ]

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:36
Zo hebben mijn ouders sinds de overstap van @home naar ziggo abbo een hoogev.gr (ofzoiets) mask gehad... wat al helemaal onlogisch is, aangezien Hoogeveen gewoon in Drenthe ligt. Denk dat je je daar dus niet zo druk over hoeft te maken. (ook incl. compleet ander cc nummer).

Het werkt daar overigens wel allemaal nu. Nadat ze eerst wat problemen hadden met de ontvangst (of eigenlijk nooit verstuurde, maar wel gecrediteerde) digitale ontvanger.

[ Voor 24% gewijzigd door DutX op 19-02-2009 20:09 ]

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Guillome schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 17:51:
En dan houdt m`n digi TV er ook ineens mee op :'( "E19 previes periode verlopen"

Op alle zenders behalve Ned 1. Wordt maar weer een keer bellen. Is echt een traditie onderhand. Ik bel meer met hun dan aantal keren per dag dat ik eet lijkt het wel. Klotezooi
Dat is een vage, bedoel je echt letterlijk dat Nederland 1 wel werkt maar verder alle zenders (dus ook 999, Ziggo-kanaal) niet? Dat kan bijna niet tenzij je decoder en/of smartcard op tilt is geslagen. Ik zou je decoder ff stroomloos maken, na 15 min zonder smartcard en coax aanzetten en naar fabrieksinstellingen resetten, dan coax aansluiten en dan smartcard invoeren. Ben benieuwd of je het dan nog steeds hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Heb verdomme al 6 dagen geleden mijn tweede smartcard geactiveerd, het netto resultaat is dat ik van de 10 zenders die ik nog kon kijken, er nu nog maar 2 kan bekijken. Gisteren vroeg in de ochtend gebeld, zou geregeld worden. Nog steeds maar 2 zenders nu. Godsamme, hoe moeilijk kan het zijn. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

@Lekkere kwal: Alweer alles loskoppelen? Heb ik nou al 10 keer moeten doen, omdat hij wel vaker geen verbinding meer kon krijgen. Al is dit een nieuwe foutmelding. Ik zal het eens proberen. Maar hoe ik ook mijn best doe, mijn ervaring over ziggo wordt steeds negatiever helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Hmm ja ok maar als het een defect aan je decoder is, is dat ook niet helemaal Ziggo's schuld natuurlijk, zij kunnen ook niet toveren. Als dit blijft dan zou ik garantie van dat ding claimen, maar dan moet je dus wel grondig getest hebben. Trouwens ook eens getest direct op de hoofdaansluiting zonder andere apparatuur aangesloten?
UltraSub schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 07:38:
Heb verdomme al 6 dagen geleden mijn tweede smartcard geactiveerd, het netto resultaat is dat ik van de 10 zenders die ik nog kon kijken, er nu nog maar 2 kan bekijken. Gisteren vroeg in de ochtend gebeld, zou geregeld worden. Nog steeds maar 2 zenders nu. Godsamme, hoe moeilijk kan het zijn. :(
Welke 2 precies? Al herinstallatie gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Lekkere Kwal schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 09:59:
[...]
Welke 2 precies? Al herinstallatie gedaan?
Huh? Ik kan je niet helemaal volgen denk ik..
2 smartcards in huis, 1e is al een jaar actief, en heeft extra abbo.
De "nieuwe" smartcard, dus de tweede in huis is al geactiveerd via internet, maar dat leverde niks op. Dus gebeld, maar dat heeft tot op heden ook (nog) niks opgeleverd. Ik wil op de tweede geen extra abbo, althans niet betaald. Als dat straks anders kan natuurlijk wel, maar for now gewoon alleen activeren voor de basis.

/edit
Ow, nou snap ik je :)
Ik krijg nog twee kanalen. NL1 en een regionale zender (L1). Beide functioneren ook als er geen smartcard in de decoder zit.

[ Voor 11% gewijzigd door UltraSub op 20-02-2009 10:43 ]

Pagina: 1 ... 21 ... 33 Laatste

Dit topic is gesloten.