[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 ... 33 Laatste
Acties:
  • 260.754 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:26

The Third Man

The Third Jellyfish

Typisch dat Guillome ook iets dergelijks meldt... Aangezien Nederland 1 niet bepaald de enige zender in zijn transportstroom is, zou je wel wat meer zenders (ook 2 en 3 in ieder geval) moeten kunnen zien. Maar het zou kunnen dat je kanalenlijst niet klopt (dan moet je dus een herinstallatie doen) of dat er iets echt vaags aan de hand is bij Ziggo.

Maar een nieuwe smartcard kan pas geactiveerd worden als hij permanent op de transportstroom van Nederland 1 is afgesteld (tenzij je decoder ook soms daar uit zichzelf kijkt), dus eventjes kort erin doen om te testen helpt niks. Gewoon een tijdje erop laten staan, binnen 24 uur zou hij geactiveerd moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Atomsk schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 10:06:
[...]

Ja. Geef je modem een harde reset (knop lang ingedrukt houden tot alle lampjes knipper IIRC). Daarna moeten binnen een minuut of 10 de instellingen zijn opgehaald. Zelf instellen heeft geen zin.
Ok bedankt het werkt weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Lekkere Kwal schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 10:47:
Typisch dat Guillome ook iets dergelijks meldt... Aangezien Nederland 1 niet bepaald de enige zender in zijn transportstroom is, zou je wel wat meer zenders (ook 2 en 3 in ieder geval) moeten kunnen zien. Maar het zou kunnen dat je kanalenlijst niet klopt (dan moet je dus een herinstallatie doen) of dat er iets echt vaags aan de hand is bij Ziggo.
Nederland 1 wordt bij Ziggo zonder encryptie doorgegeven en kan dus door iedereen met een kabel ontvanger bekeken worden zonder smartcard. Een ongeregistreerde smartcard is voor de ontvanger hetzelfde als geen smartcard.
Maar een nieuwe smartcard kan pas geactiveerd worden als hij permanent op de transportstroom van Nederland 1 is afgesteld (tenzij je decoder ook soms daar uit zichzelf kijkt), dus eventjes kort erin doen om te testen helpt niks. Gewoon een tijdje erop laten staan, binnen 24 uur zou hij geactiveerd moeten zijn.
Ik weet niet waar deze wijsheid vandaan komt, maar een ontvanger hoeft alleen maar aan te staan als de smartcard activatie verzonden wordt door Ziggo. Het kanaal waarop de ontvanger afgestemd is doet er verder niet toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanL
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 22:08
WeAreLegion schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 14:18:
Klein vraagje,

Het is toch zo dat als je digitale tv neemt dat je 2 weken lang alle channels krijgt? Ik heb het nu zowat 4 weken en ik heb nog steeds alles namelijk terwijl ik het kaartje gelijk zelfde dag op de bus heb gedaan voor het digitaal totaal pakket dus de normale pakketen.
Ik weet dat ze sinds december de preview periode op ongeveer 6 weken hebben gezet. dat had te maken administratieve problemen. Ik weet niet tot wanneer dat duurde, kan best zijn dat ze die periode dus verlengd hebben.
ArChie schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 11:03:
[...]

Ik weet niet waar deze wijsheid vandaan komt, maar een ontvanger hoeft alleen maar aan te staan als de smartcard activatie verzonden wordt door Ziggo. Het kanaal waarop de ontvanger afgestemd is doet er verder niet toe.
Klopt, alleen de helpdesk heeft wel liever dat je hem op NED1 zet omdat je die namelijk altijd hoort te ontvangen als de kaart geregistreerd staat :P

[ Voor 41% gewijzigd door StephanL op 20-02-2009 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanL
  • Laatst online: 26-06 22:08
Dubbel

[ Voor 98% gewijzigd door StephanL op 20-02-2009 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

ArChie schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 11:03:
[...]

Nederland 1 wordt bij Ziggo zonder encryptie doorgegeven en kan dus door iedereen met een kabel ontvanger bekeken worden zonder smartcard. Een ongeregistreerde smartcard is voor de ontvanger hetzelfde als geen smartcard.
Dat was vroeger niet zo, alleen 999 was 'free to cable' als je dat zo kan noemen. Tenminste... in SW (Casema), misschien is dat niet bij Multikabel of @Home anders.
De Irdeto tabellen worden via de transportstroom meegestuurd waar o.a. Ned 1 in zit, dus als de decoder daarop afgesteld staat is de kans het grootst dat hij snel ververst wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:39
Vorige week Ziggo Alles in 1 Extra (20/3, binnenkort 50/5) aangevraagd hier in Nieuwegein. Zaterdag 28 komt er een 'monteur' de boel aansluiten omdat ik dat zelf ook wel kan. Echter, de monteur kon er eerder zijn dan het pakket volgens de website.. 8)7

Iemand enig idee welk modem ik nu ga krijgen? Docsis 3?

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Lekkere Kwal schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 13:27:
Dat was vroeger niet zo, alleen 999 was 'free to cable' als je dat zo kan noemen. Tenminste... in SW (Casema), misschien is dat niet bij Multikabel of @Home anders.
Sinds kort wordt Nederland 1 ook bij Ziggo/Casema en Ziggo/Multikabel abonnees zonder encryptie doorgegeven. Bij Ziggo/Multikabel werd Nederland 1 vroeger voor het opheffen van de Ziggo/Multikabel headend ook al zonder encryptie verzonden zoals dat al sinds het begin bij Ziggo/@Home het geval was, maar nadat Ziggo/Casema het signaal levert in Ziggo/Multikabel gebied was Nederland 1 weer van encryptie voorzien.
De Irdeto tabellen worden via de transportstroom meegestuurd waar o.a. Ned 1 in zit, dus als de decoder daarop afgesteld staat is de kans het grootst dat hij snel ververst wordt.
De informatie die nodig is voor het activeren van een smartcard wordt via de zogenaamde Entitlement Management Messages (EMM) verzonden en die EMM pakketjes worden via iedere gebruikte Transport Stream verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:24

yok

Weet iemand hoe je een motorolamodem reset? Ik heb alweer 2 dagen geen internet, soms met vlagen van 3 minuten wel verbinding. Weet niet precies wat ik moet doen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karel01
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-09 16:39
yok schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 15:26:
Weet iemand hoe je een motorolamodem reset? Ik heb alweer 2 dagen geen internet, soms met vlagen van 3 minuten wel verbinding. Weet niet precies wat ik moet doen namelijk.
Gewoon de stekker er uit trekken en na een paar minuten ter weer insteken. Als alle lampjes weer normaal branden dan de pc weer aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-12-2024

quartex

Virtual Dreams / Fairlight

karel01 schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 16:15:
[...]

Gewoon de stekker er uit trekken en na een paar minuten ter weer insteken. Als alle lampjes weer normaal branden dan de pc weer aanzetten.
je hoeft de pc niet uit te zetten hoor..

Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:49

rally

Deyterra Consultancy

PC of Modem herstarten is soms wel nodig. Als er geen internet verbinding was, dan krijg je een 192.168.x.x adres en dat blijf je houden tot een herstart.

Ik dacht ook niet dat het nodig was, maar ik ben er nu achter dat dit soms echt nodig is.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Standaard antwoord als mensen mij bellen dat ze geen internet hebben:
- Shutdown pc
- Shutdown router
- Shutdown modem
- Boot modem en wacht tot die klaar is
- Boot router en wacht tot die klaar is
- Boot pc

Ja, je kunt alles met het handje doen, ipconfig /renew enz, maar dit is by far the easiest, en het makkelijkst uit te leggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSpud
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 04-05 10:49
LordSpud schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 07:13:
[...]

Wat ik jammer vind is dat het vaak van die basis dingetjes zijn die niet in orde zijn waardoor je naar de service desk moet bellen. Gisteren, bijvoorbeeld, kwam ik erachter dat mijn smartcard nummer niet gekoppeld is aan mijn abonnement. Moet je toch die telefoon weer pakken om naar de servicedesk te bellen. Is toch jammer. Ik ken de interne bedrijfsprocessen van Ziggo niet maar hoe kun je een nieuwe smartcard naar een gebruiker sturen en dan niet het smartcard nummer koppelen aan het bijbehorende abonnement? Vergeten ofzo? ;-)
Ik moet Ziggo wel even een paar credits geven. Na het bellen naar de klantenservice de volgende dag was mijn smartcard heel snel weer gekoppeld aan mijn abonnement. Geen lange wachttijden dit keer. Top! De dag erna kreeg ik meteen een wijzigingsbrief van ze met het gekoppelde smartcardnummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:44
rally schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 08:47:
PC of Modem herstarten is soms wel nodig. Als er geen internet verbinding was, dan krijg je een 192.168.x.x adres en dat blijf je houden tot een herstart.

Ik dacht ook niet dat het nodig was, maar ik ben er nu achter dat dit soms echt nodig is.
Als het goed is zou je dat toch wel weer je publieke IP adres moeten krijgen. De lease die je van het modem krijgt is namelijk zeer kort, maw: je router of pc ververst elke minuut de lease. Zo is in ieder geval mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rig0r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-03 16:08
Heb sinds een weekje ook Ziggo alles-in-een. Werkt allemaal wel, alleen de DNS servers geven problemen. Met een tcpdump gezien dat het request wel gewoon de deur uitgaat maar dat het antwoord soms onnodig lang op zich laat wachten, varierend tussen de 1 en 5 seconden. Mijn DNS servers staan op 212.54.40.25 en 212.54.35.25 (via dhcp ontvangen).

Stel ik de DNS servers van OpenDNS in, gaat alles vlekkeloos. Snelheid is ook prima.

Hebben meer mensen hier last van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
rig0r schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 15:01:
Heb sinds een weekje ook Ziggo alles-in-een. Werkt allemaal wel, alleen de DNS servers geven problemen. Met een tcpdump gezien dat het request wel gewoon de deur uitgaat maar dat het antwoord soms onnodig lang op zich laat wachten, varierend tussen de 1 en 5 seconden. Mijn DNS servers staan op 212.54.40.25 en 212.54.35.25 (via dhcp ontvangen).

Stel ik de DNS servers van OpenDNS in, gaat alles vlekkeloos. Snelheid is ook prima.

Pak deze 2 eens: primary: 212.54.35.25, Secondary: 212.54.40.25

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rig0r
KiPKaKDutcH schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 16:08:
[...]

Pak deze 2 eens: primary: 212.54.35.25, Secondary: 212.54.40.25
Ze omdraaien heeft geen effect helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Eerlijk gezegd ben ik sinds een tijdje over op de servers van OpenDNS en dat bevalt me uitstekend.
Zelfs toen ik nog bij TweakDSL zat.
Los nog van de extra opties die je bij OpenDNS hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Hmmm ik heb donderdag gebeld voor mijn digitale tv dat mijn smartcard nog niet geactiveerd zou zijn en dat klopte. Toen heb ik het nummer gegeven en mijn banknummer met pakket dat ik wou hebben en zou binnen 48 uur klaar zijn maar ik heb op het moment nog steeds alle zenders. De 48 uur zijn nu toch echt voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 07:40

Yor

Yor1313#2571

Napsju schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 14:23:
Vorige week Ziggo Alles in 1 Extra (20/3, binnenkort 50/5) aangevraagd hier in Nieuwegein. Zaterdag 28 komt er een 'monteur' de boel aansluiten omdat ik dat zelf ook wel kan. Echter, de monteur kon er eerder zijn dan het pakket volgens de website.. 8)7

Iemand enig idee welk modem ik nu ga krijgen? Docsis 3?
Wat ze bij Ziggo bedoelen is het volgende:

De monteur neemt het modem, bekabeling en nieuw AOP-doos mee. Hij installeert die dingen en test het internet.

Het pakket wat later kan komen, is je digitale ontvanger.

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerobase
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Heb Alles-in-1 Extra aangevraagd, zonder monteur en inmiddels zijn we een maand verder maar nog geen internet van Ziggo. Heb gebeld, zou half maart worden dat ik de spullen kan verwachten.

Als je nou met gratis monteur had besteld, waren ze dan eerder langsgekomen? Lijkt er bijna wel op als ik de verhalen zo hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:57
Zerobase schreef op zondag 22 februari 2009 @ 07:56:
Heb Alles-in-1 Extra aangevraagd, zonder monteur en inmiddels zijn we een maand verder maar nog geen internet van Ziggo. Heb gebeld, zou half maart worden dat ik de spullen kan verwachten.

Als je nou met gratis monteur had besteld, waren ze dan eerder langsgekomen? Lijkt er bijna wel op als ik de verhalen zo hoor.
Bij ons gaven ze toendertijd al aan met monteur is sneller. Maar dat was ook in een periode dat monteur gratis is (weet niet hoe dat nu is). Maar wij zijn hier ook half jaar bbezig geweest (ze ware 3x ons contract kwijt).

Ik begin wel een beetje moe te worden van de snelheden. Het lijkt wel steeds mer te zakken als je met nieuwsgroepen bezig bent (Tweaknews).
Als ik zonder SSL doe haal ik pakweg 400KB/s doe ik met SSL dan pakweg 1100KB/s en gewoon op rustige momenten (dat iedereen slaapt) haal ik zonder SSL zoń 600KB/s en met SSL 2500KB/s (dat is ook de max van mijn lijn officieel).

Nu heb ik SSL standaard aanstaan maar vind het verschil nogsteeds best groot.

Vraag me sterk af of ze niet echt soort van filteren doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 16:02

Sa1

Cave_Boy schreef op zondag 22 februari 2009 @ 08:23:
[...]

Bij ons gaven ze toendertijd al aan met monteur is sneller. Maar dat was ook in een periode dat monteur gratis is (weet niet hoe dat nu is). Maar wij zijn hier ook half jaar bbezig geweest (ze ware 3x ons contract kwijt).

Ik begin wel een beetje moe te worden van de snelheden. Het lijkt wel steeds mer te zakken als je met nieuwsgroepen bezig bent (Tweaknews).
Als ik zonder SSL doe haal ik pakweg 400KB/s doe ik met SSL dan pakweg 1100KB/s en gewoon op rustige momenten (dat iedereen slaapt) haal ik zonder SSL zoń 600KB/s en met SSL 2500KB/s (dat is ook de max van mijn lijn officieel).

Nu heb ik SSL standaard aanstaan maar vind het verschil nogsteeds best groot.

Vraag me sterk af of ze niet echt soort van filteren doen.
en jij denkt dat dit aan ziggo ligt? het kan niet zo zijn dat tweaknews problemen heeft met zijn bandbreedte?

Bij eweka download ik met of zonder SSL op 2,3MB/sec, of je moet heel aantoonbare waardens hebben dat je 100% zeker weet dat het aan ziggo ligt.. dan hoor ik dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Huh? Nou hebben ze wel mijn smartcard geactiveerd, gewoon basisabonnement, maar ik heb geen discovery channel of eurosport? Die zitten toch gewoon in de basis normaal? Toch krijg ik daar de melding preview periode verlopen. Normaal? Nee toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:20
Ik download hier met Hitnews met SSL wel iets hogere snelheid dan zonder SSL, maar dat is vooral 's avonds en in het weekend.

Maar ik haal meestal gewoon de max van mijn verbinding (1,25MB/s) het verschil met SSL is dat de snelheid wat constanter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Sa1 schreef op zondag 22 februari 2009 @ 11:38:
[...]
en jij denkt dat dit aan ziggo ligt? het kan niet zo zijn dat tweaknews problemen heeft met zijn bandbreedte?

Bij eweka download ik met of zonder SSL op 2,3MB/sec, of je moet heel aantoonbare waardens hebben dat je 100% zeker weet dat het aan ziggo ligt.. dan hoor ik dat graag.
Ik heb vrijwel hetzelfde probleem. Ik gebruik Eweka. De snelheid schommelt tussen de 1 en 1.8MB/sec. En dat is als ik de newsserver van Eweka, EwekaSSL en Ziggo aanzet. Als ik er een aanzet komt deze niet boven de 1MB/sec uit.
Overdag haal ik meestal wel de volle snelheid... Ik kijk het nog maar een weekje aan voordat ik weer eindeloos in de wachtrij ga hangen om vervolgens te horen krijgen dat ze niet kunnen zien wat het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Ok heb toch maar even gebeld nog keer en werd wederom weer netjes geholpen dus daar heb ik echt niks op aan temelden. Heb maar even gevraagd of mijn smartcard nu ook daadwerkelijk geactiveerd was na dat ik de volgende keer belde en dat was zo. De proef periode kan als goed is een maand langer door lopen vandaar. Maar goed het is dan eindelijk allemaal geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rig0r

Met monteur (nog steeds gratis op et moment) kon ik vanaf 1.5e week na bestelling een afspraak inplannen, dus dat was best snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Iemand nog nieuws wat betreft de aankomende snelheidsverhogingen? Zal wel pas met de zomer zijn ziggo kennende?

Nieuwsbericht zegt Q2, hopelijk meteen de eerste dag/maand ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Workaholic op 22-02-2009 12:49 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:36

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Ik zit nu al drie maanden met een abonnement dat 30Mbit doet, maar in de praktijk haal ik dat nooit.

Behalve 's nachts. 3.5 MB/s download = gaaf. Jammer dat dit overdag nooit lukt.

Conclusie: Ziggo heeft een capaciteitsprobleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Hoeft niet hoor, kan ook zijn dat je meer leechers hebt in je buurt ;)

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
ThinkPadd schreef op zondag 22 februari 2009 @ 11:40:
Ik download hier met Hitnews met SSL wel iets hogere snelheid dan zonder SSL, maar dat is vooral 's avonds en in het weekend.

Maar ik haal meestal gewoon de max van mijn verbinding (1,25MB/s) het verschil met SSL is dat de snelheid wat constanter is.
Mmm niet altijd, want nu schommelt het heel erg.

Ben via SSL verbonden met Hitnews, en hij komt nu niet boven de 715KB/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:24
Zal eerder aan Hitnews liggen. Ik had ook waardeloze snelheid in m'n proefabonnement. Daarna nog TweakNews gedaan, maar die ging ook niet snel, en toen was ik het zat en heb ik giganews genomen. En ik zit met hun altijd boven de 3 MB/s. Maakt niet uit welk tijdstip. Je krijgt uiteindelijk waar je voor betaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 21:17
Download snelheid met Tweaknews is hier ook niet constant, haal nu mx 1,83mb en normaal bijna 2,5mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 12:09
Ik vermoed dat het niet aan de nieuwprovider ligt, maar aan ziggo. Het vreemde vind ik dat ik een 100MB bestand met 14Mbit download (verschillende servers), terwijl speedtest.net 28Mbit geeft. Als ik aan het downloaden ben zoals vanavond geeft speedtest.net netjes de resterende bandbreedte weer.

Mijn torrentdownloadende huisgenoot heeft hetzelfde. De resterende bandbreedte kan gewoon gevuld worden met zo'n 100mb bestand of speedtest.net.

Website van ziggo geeft geen storingen bij mij (2312XX), hitnews.eu zegt ook van niets te weten.

Uiteraard alles getest met alleen mijzelf of alleen mijn huisgenoot op het internet dmv kabels uittrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Ik heb zelf geen ziggo internet, maar kan je wel vertellen dat hitnews inderdaad wel last heeft van snelheid drops. Ik heb het namelijk zelf ook bij ze nou maakt het me niet zoveel uit maar kan dus wel degelijk aan de nieuws provider liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rig0r
rig0r schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 15:01:

Dit blijkt aan mijn router te liggen, waarom weet ik nog niet. Hang ik een laptop direct aan het kabelmodem, gaan alle DNS lookups zonder problemen, draadloze router er weer tussen en het is weer mis :( Het is een Linksys WRT160Nv2 (net nieuw). Weet iemand een draadloze router (met firewall) die goed werkt met het Motorola modem van Ziggo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
M'n Sitecom wireless 300n XR werkt in ieder geval prima icm de motorola modem.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Ik heb bij heel veel vrienden en kennisen nu de WRT160N geinstalleerd (zowel v1 als v2) en die hebben met verschillende providers (waaronder Ziggo) geen enkel probleem.

Heb je al gekeken of er een andere firmware versie beschikbaar is?

Ikzelf gebruik een Draytek 2820n i.c.m. Ziggo (maar dit is wel een andere prijsklasse).

Wat is trouwens het probleem om OpenDNS te gebruiken? Dat doe ik al tijden en ben daar uitermate tevreden over. Daarmee kun je (als je wil natuurlijk) ook wat extra veiligheid inbouwen, zoals het blocken van phishing sites).

[ Voor 25% gewijzigd door rally op 23-02-2009 06:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Voor de derde keer mijn installatie afspraak verschoven, maar wat een langdradig gebeuren is dat zeg.
De overigens steeds weer vriendelijke medewerkers van de service desk moeten heel wat handelingen verrichten voordat een afspraak verzet is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supernova
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 20:44

supernova

Zabbix specialist 7 ;-)

Nou ben benieuwd.. Vandaag Ziggo aangevraagd All in One Plus inclusief monteur.
Ze komen 6 maart de boel aansluiten. ;-) (is toch gratis).

Tevens gaan ze 2 klantnummer samen voegen, nou ben benieuwd hoe alles gaat lopen :+

PS5 User ;-) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 07:51
Atomsk schreef op zondag 22 februari 2009 @ 23:12:
M'n Sitecom wireless 300n XR werkt in ieder geval prima icm de motorola modem.
Sluit ik mijzelf bij aan, heb de gaming router (wl-308) van sitecom aangeschaft en het was even lastig om hem aan de praat te krijgen maar nu werkt alles prima.
Zal even mijn aansluit probleem en oplossing hier beschrijven :
nadat ik router had aangesloten kon ik niet in de setup komen van de router (192.168.0.1) kreeg geen verbinding met router en internet. Vervolgens de stekker eruit getrokken tussen router en modem, toe kon ik in de setup komen. Terwijl ik in het set-up menu was ingelogd, de kabel tussen router en kabel weer in geplugd. En had een paar seconde later internet verbinding.
Weet niet of het gewoon toeval is, maar mocht ik met mijn oplossing iemand verder kunnen helpen dan is dat mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Laatst online: 20:43

Bergie

Lekker belangrijk...

UltraSub schreef op zondag 22 februari 2009 @ 11:40:
Huh? Nou hebben ze wel mijn smartcard geactiveerd, gewoon basisabonnement, maar ik heb geen discovery channel of eurosport? Die zitten toch gewoon in de basis normaal? Toch krijg ik daar de melding preview periode verlopen. Normaal? Nee toch?
Dat had ik laatst ook. Maar dat was denk ik iets van een preview periode die verlopen was oid want die kaart hoorde ook niet bij mijn abonnement. Ik heb vorige week gebeld om deze te laten activeren, gewoon op het basispakket, en toen had ik ineens alleen nog maar nld1.

Ik heb toen weer gebeld, dit maal met de technische dienst, en die hebben hem toen direct geactiveerd. Ik moest alleen de decoder even aanzetten en afstemmen op nld1 en na een kwartier ofzo had ik inderdaad alle zenders van het basispakket weer.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rig0r
rally schreef op maandag 23 februari 2009 @ 06:44:
Ik heb bij heel veel vrienden en kennisen nu de WRT160N geinstalleerd (zowel v1 als v2) en die hebben met verschillende providers (waaronder Ziggo) geen enkel probleem.

Heb je al gekeken of er een andere firmware versie beschikbaar is?

Ikzelf gebruik een Draytek 2820n i.c.m. Ziggo (maar dit is wel een andere prijsklasse).

Wat is trouwens het probleem om OpenDNS te gebruiken? Dat doe ik al tijden en ben daar uitermate tevreden over. Daarmee kun je (als je wil natuurlijk) ook wat extra veiligheid inbouwen, zoals het blocken van phishing sites).
Heb v2.02 firmware eropgezet maar dat maakte geen verschil helaas. Heb ook nog een Draytek 2800vg, maar dat is een ADSL router en ik krijg het niet voor elkaar om een van de 4 LAN poorten als WAN poort te gebruiken. Het probleem lijkt overigens niet alleen bij de DNS servers te liggen, ook bij downloaden blijft het zaakje af en toe hangen. Zonder router ertussen werkt alles echt perfect.

Heb vanmorgen een andere router gekocht met WAN poort en firewall, zal vanavond eens kijken of deze wel goed werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-08 07:37

Slashx

WOT: Mr_Slashx

Weet iemand of het nadelig is om 2 ipnummers op hetzelfde hostnaam te hebben?? 8)7

Terugkomend op het DNS verhaal van ziggo 1 pagina terug.

Nslookup geeft nl. dat als ik 2 ipnummers check dezelfde hostnaam bij elk ipnummer.

If the shit hits the fan everybody get a piece of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ha ha :) ik zit ook al vanaf 22 januari te wachten, tot nu toe heeft TNT wel een aantal keren voor de deur gestaan, maar niet met het Ziggo pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Slashx schreef op maandag 23 februari 2009 @ 13:59:
Weet iemand of het nadelig is om 2 ipnummers op hetzelfde hostnaam te hebben?? 8)7

Terugkomend op het DNS verhaal van ziggo 1 pagina terug.

Nslookup geeft nl. dat als ik 2 ipnummers check dezelfde hostnaam bij elk ipnummer.
Dat is pas een probleem als men één specifieke host via zijn hostnaam wil bereiken. Verder maakt het niet uit want de communicatie werkt op basis van het ip-adres :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
Workaholic schreef op zondag 22 februari 2009 @ 12:48:
Iemand nog nieuws wat betreft de aankomende snelheidsverhogingen? Zal wel pas met de zomer zijn ziggo kennende?

Q2 = toch gewoon jaarkwartaal? Dan begint het 2e kwartaal toch in April?

On-topic: na veel problemen met HellFort (Telfort) gisteren de knoop doorgehakt en Ziggo Alles-in-1 Plus besteld. Monteur heb ik ook maar besteld, en die komt redelijk snel ---> 9 maart!
Oh ja, heb ook de HD ontvanger maar erbij genomen...op de gewone ontvangers zit een levertijd van 4 - 6 weken staat er op de site :(

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
supernova schreef op maandag 23 februari 2009 @ 08:46:
Tevens gaan ze 2 klantnummer samen voegen, nou ben benieuwd hoe alles gaat lopen :+
Dat gaat wel goed. Je krijgt alleen veel post over wijzigingen en opzeggingen. Niks doen iig, niet het proces verstoren :P
Bergie schreef op maandag 23 februari 2009 @ 11:41:
[...]

Dat had ik laatst ook. Maar dat was denk ik iets van een preview periode die verlopen was oid want die kaart hoorde ook niet bij mijn abonnement. Ik heb vorige week gebeld om deze te laten activeren, gewoon op het basispakket, en toen had ik ineens alleen nog maar nld1.

Ik heb toen weer gebeld, dit maal met de technische dienst, en die hebben hem toen direct geactiveerd. Ik moest alleen de decoder even aanzetten en afstemmen op nld1 en na een kwartier ofzo had ik inderdaad alle zenders van het basispakket weer.
Raar, ik had dus een nieuwe kaart gehaald, vergeten te activeren, toen geen discovery channel en zo meer. Nog een week later, alleen nog maar NLD1. Toen gebeld, alles weer actief, maar nog geen discovery channel enz. Ik ga dadelijk maar eens bellen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex

quartex

Workaholic schreef op zondag 22 februari 2009 @ 12:48:

Heb je een link naar dat nieuwsbericht?
Ben wel benieuwd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
quartex schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 10:44:
[...]

Heb je een link naar dat nieuwsbericht?
Ben wel benieuwd..
http://tweakers.net/nieuw...snelheidsverhogingen.html

Het feit dat je meerdere smartcards voor digitaletv mag hebben is uitgesteld, btw.

[ Voor 13% gewijzigd door Thombias op 24-02-2009 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rig0r
rig0r schreef op maandag 23 februari 2009 @ 11:57:
[...]

Heb v2.02 firmware eropgezet maar dat maakte geen verschil helaas. Heb ook nog een Draytek 2800vg, maar dat is een ADSL router en ik krijg het niet voor elkaar om een van de 4 LAN poorten als WAN poort te gebruiken. Het probleem lijkt overigens niet alleen bij de DNS servers te liggen, ook bij downloaden blijft het zaakje af en toe hangen. Zonder router ertussen werkt alles echt perfect.

Heb vanmorgen een andere router gekocht met WAN poort en firewall, zal vanavond eens kijken of deze wel goed werkt :)
Andere router (Edimax BR-6574n) werkt prima, zonder vertragingen :) Probleem lag dus toch in mijn Linksys WRT160 (heb er 2 gehad, allebei zelfde issue), of de combinatie van Linksys en Motorola.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgrr
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 23 februari 2009 @ 15:12:
[...]

Ha ha :) ik zit ook al vanaf 22 januari te wachten, tot nu toe heeft TNT wel een aantal keren voor de deur gestaan, maar niet met het Ziggo pakket.
Wacht al sinds 18 december en nog steeds geen pakket. Iedere week bellen en iedere keer hetzelfde smoesje. Het modem wordt deze week verstuurd. Wat is het administratief en logistiek gezien toch een prutsbedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Daarin staat ook dat de Z3i abonnees als eerste de DOCIS 3 modems kunnen verwachten. Vreemd want de AIO-3 abonnees krijgen in Q2 50/5 (en en de Z3i 40/3). Zou het een foutje zijn?

Overigens vermoed ik dat nieuwe abonnees als eerste aan de beurt zijn en de bestaande waarschijnlijk aan het eind van het 2e kwartaal aan bod gaan komen (gezien de ervaringen die ik heb met Ziggo).

Oh... ik ben wel tevreden over Ziggo. Nette snelheid en weinig uitval (slechts 1x). Wel veel problemen met de installatie en het verzenden van de verschillende apparatuur, maar dat is een bekend probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Laatst online: 14-09 09:42

Onbekend

...

We hadden de laatste maanden! een downloadsnelheid van zo'n 450kBps=3,6Mbps, terwijl wij een Z3 abonnement hebben die een downloadsnelheid van 15Mbps belooft.

Na lang zoeken en ben erachter gekomen hoe ik het snelheidsproblem op kan lossen.
Ga in je modem naar Configuration (http://192.168.100.1/config.html) en druk daar op het knopje "Restart Cable Modem".
Na tien seconden wachten heb ik ineens een downloadsnelhed van 1,2MBps=9,6Mbps. :)
(Ik heb nu eindelijk de grens van 10Mbps bereikt van mijn Sweex routertje. :+ )

Ik hoop dat jullie er iets aan hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door Onbekend op 24-02-2009 13:42 ]

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Das hetzelfde als een reboot van je modem dmv stroom er af, en er weer op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex

quartex

Thombias schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 10:52:
[...]

http://tweakers.net/nieuw...snelheidsverhogingen.html

Het feit dat je meerdere smartcards voor digitaletv mag hebben is uitgesteld, btw.
Zat een tijd in 't buitenland dus was me totaal ontgaan.. maar ziet er relaxed uit.
Ziggo is goed bezig.

Zit er aan te twijfelen om stapje hoger te gaan naar Z3 als ik dit zo zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Laatst online: 14-09 09:42

Onbekend

...

UltraSub schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 14:08:
Das hetzelfde als een reboot van je modem dmv stroom er af, en er weer op ;)
Dus niet.
Ik heb eerder al vaker geprobeerd om de stroom er af te halen, maar dat gaf geen resultaat.
Het knopje "Restart Cable Modem" lijkt dus ook nog iets anders te doen.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-09 14:14
@ bgrr

Bellen en zeggen dat je wilt dat de monteur langs komt ;) . Heb ik ook gedaan. Anders zat ik nu nog zonder internet want het is nog steeds niet afgeleverd. Ik wacht al sinds begin januari op de spullen. Dan maar een monteur, die neemt er 1 mee :+ . Nu alleen nog een paar maanden op mn HD decoder wachten zo te zien.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 12:09
@Onbekend: Tnx, ik hoop dat het helpt tegen die schommelende snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Onbekend schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 14:49:
[...]

Dus niet.
Ik heb eerder al vaker geprobeerd om de stroom er af te halen, maar dat gaf geen resultaat.
Het knopje "Restart Cable Modem" lijkt dus ook nog iets anders te doen.
Hmmm.. interessant! Vraag ik me toch af wat er dan nog meer gebeurd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UltraSub schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 15:59:
[...]

Hmmm.. interessant! Vraag ik me toch af wat er dan nog meer gebeurd!
Ferquentie en channel ID opnieuw locken (opzoeken) en software downloaden (SW configuration).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:48
Ik heb nu ongeveer 6 jaar internet van HetNet (ook ziggo geworden dus) en moet zeggen dat er erg tevreden over ben. Ik heb in die tijd 1x een storing gehad/last van gehad. Later ongein bleek veroorzaakt te worden door de router.

Ondertussen dus ook digitale-tv van ziggo; dat is wat minder (maar zou na vanavond opgelost moeten zijn ;) )

Kennis bij ziggo is echter ver te zoeken, smtp-server was een nieuw scrabblewoord en bij vraag naar verbindingsinfo als bv multiplexing-mode werd verkeerde info verstrekt.

Maar als het hier eenmaal werkt blijft het gelukkig ook werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Verwijderd schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 19:20:
[...]

Ferquentie en channel ID opnieuw locken (opzoeken) en software downloaden (SW configuration).
Maar dat zijn toch dingen die ook gebeuren bij een power cycle?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
sjorsjuhmaniac schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 20:22:
Ik heb nu ongeveer 6 jaar internet van HetNet (ook ziggo geworden dus) en moet zeggen dat er erg tevreden over ben. Ik heb in die tijd 1x een storing gehad/last van gehad. Later ongein bleek veroorzaakt te worden door de router.

Ondertussen dus ook digitale-tv van ziggo; dat is wat minder (maar zou na vanavond opgelost moeten zijn ;) )

Kennis bij ziggo is echter ver te zoeken, smtp-server was een nieuw scrabblewoord en bij vraag naar verbindingsinfo als bv multiplexing-mode werd verkeerde info verstrekt.

Maar als het hier eenmaal werkt blijft het gelukkig ook werken :)
HetNet is adsl
Ziggo is kabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:48
ai niet goed opgelet :o

Een kennis heeft een @home abo en daar zou ik persoonlijk niet vrolijk van worden. Heb er al een aantal keer gezeten omdat er geen internet was en kreeg het niet opgelost. terwijl er een paar uur later plots wel verbinding was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-08 07:37

Slashx

WOT: Mr_Slashx

Ok sinds vandaag weer teruggegaan naar cpxxxx.roose1.nb.home.nl en tevens een ander ip nummer.
Router verslikte zich eigen wel erin. maar goed tis opgelost.

Vreemd.... zit nu weer terug op cmxxxxxx-a.maast1.lb.home.nl en weer een ander ip nummer.
Zijn lekker bezig daar bij Ziggo.

[ Voor 30% gewijzigd door Slashx op 25-02-2009 12:03 ]

If the shit hits the fan everybody get a piece of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:59

BeaM-R

Powerrrrr

Vandaag hadden ze weer eens storing...
Vanaf half 10 vanmorgen (misschien al eerder) tot half 2 geen tv, nie internette nie en nie belle nie. Alles lag plat.

postcodegebied 4871

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

Verwijderd

UltraSub schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 20:26:
[...]

Maar dat zijn toch dingen die ook gebeuren bij een power cycle?
De laatste soms, ferquentie en channel id is altijd bij spanning eraf, maar SW wil wel eens hetzelfde blijven.
Ik heb het zo vaak gehad bij klanten met snelheids problemen, spanning eraf, niks, restart cable modem, volle mep.
Misschien cleart het ook settings ofzo, maar dat zou ik niet weten, Motorola wel.
En als dat niet de oplossing was, modem vervangen, dat werkte altijd :)

• Dragonslaughter
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-02 19:18
Ook ik ben nu bijna twee weken geleden overgegaan naar Ziggo alles-in-een extra.

Ik heb daar de eerste anderhalve week echter al weer heel erg veel spijt van gekregen. Ik had namelijk een bijzonder instabiele verbinding met een signaalsterkte die te laag was (38-40, ipv circa 50 voor casema gebied). Veel telefoontjes naar de helpdesk gehad, die bijzonder onbehulpzaam waren en mij wilden laten geloven dat het absoluut bij mij lag en dat het waarschijnlijk mijn router of iets anders in het netwerk was dat niet werkte. Want ze konden zien dat bij hun absoluut alles goed zat, zonder twijfel.

Voor mij betekende dat eerst het uitsluiten van problemen bij mijn eigen apparatuur en ondertussen regelmatig naar Ziggo blijven bellen. Uiteindelijk na een halve week iedere dag bellen een vrouw aan de telefoon die ineens wel wat zag en bevestigde dat inderdaad er problemen waren.

Vervolgens een afspraak gemaakt voor een onderhoudsmonteur die pas kleine week later langs kon komen. Die is vervolgens lang bezig geweest en bevestigde inderdaad dat het signaal niet goed was, maar ook hij was er absoluut zeker van dat het aan de router lag en niet aan hun apparatuur.

Uiteindelijk heb ik toch zolang op hem ingepraat dat hij toch maar de bekabeling van wandbox heeft gecontroleerd en ook toch maar de modem had vervangen, ook al was dat volgens hem absoluut niet nodig. Na 2,5 uur(!) had hij dan toch een andere modem geinstalleerd en voila, het probleem was opgelost en perfect stabiel internet. Verder zijn er ook werkzaamheden in de wijk om signaalproblemen op te gaan lossen.

Kortom, de fout lag bij Ziggo en dat wilden ze niet toegeven. Ook hebben ze mij nog een router in de maag gesplitst die mij 50 euro moet kosten, omdat het ongetwijfeld aan mijn router lag. Deze router ligt ondertussen vrijwel ongebruikt in de verpakking en deze willen ze niet terugnemen ondanks het feit dat de fout bij hen lag. Hierover kunnen ze van mij nog een brief verwachten via de consumentenbond.

Al met al werkt het nu wel, maar dat heeft bijna 2 weken geduurd en service is nog steeds een onbekend begrip bij Ziggo, want enige coulance of medewerking hoef je niet te verwachten op het moment dat het door hun fout niet werkt. Ze lijken één regel te hebben, en dat is: De fout ligt altijd bij de klant, en de klant is altijd lastig.
Overigens wel hulde voor de laatste helpdeskmedewerkster die ik aan de lijn had die wel behulpzaam was. Helaas heb ik daarvoor eerst 10 onbehulpzame medewerkers aan de lijn gehad.

En nu is het ook nog wachten op de decoder die al 2 maanden geleden geleverd zou worden...

Verwijderd

Dragonslaughter schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 14:50:
Uiteindelijk heb ik toch zolang op hem ingepraat dat hij toch maar de bekabeling van wandbox heeft gecontroleerd en ook toch maar de modem had vervangen, ook al was dat volgens hem absoluut niet nodig. Na 2,5 uur(!) had hij dan toch een andere modem geinstalleerd en voila, het probleem was opgelost en perfect stabiel internet. Verder zijn er ook werkzaamheden in de wijk om signaalproblemen op te gaan lossen.
Zei ik toch, modem vervangen, tevens teste ik nooit met router, altijd direct utp naar de pc, maar ik ben 10 minuten bezig met het monteren van een nieuwe AOP en als het na 5 minuten testen nog niet ok is dan had ik een nieuw modem gepakt, gebeld en laten activeren, is het dan goed, rustig laten draaien.
Niet goed dan mag men in de wijk gaan kijken.
2,5 uur is aardig wat, ik hoop voor hem dat ie dan niet nog 7 adressen heeft, wij kregen er 8 meestal.

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 16:49
Zo maar weer eens een positief berichtje over de ziggo club..:P
vanaf vorige maand overstap gemaakt van hellfort naar ziggo.

had z3 aangevraag binne 1 week geleverd al met al netjes..
meteen snelheidsmeting gedaan ..speedtest.net 18Mbit haaldie ie en via nieuwsgroepe netjes 1,8 Mb per seconde...
gisteren via de telefoon z3i besteld en de snelheid hebben ze nu al opgeschroeft...:P:P
net wederom speedtest.net 30+ Mbit en via nieuwsgroepe even wat gedownload...a 3,3 mb per seconde :P
en vanaf aankomend kwartaal 40 Mbit :P heb er alle vertrouwen in..

greetzz
amd

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

• Dragonslaughter
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-02 19:18
Verwijderd schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 17:13:
[...]

Zei ik toch, modem vervangen, tevens teste ik nooit met router, altijd direct utp naar de pc, maar ik ben 10 minuten bezig met het monteren van een nieuwe AOP en als het na 5 minuten testen nog niet ok is dan had ik een nieuw modem gepakt, gebeld en laten activeren, is het dan goed, rustig laten draaien.
Niet goed dan mag men in de wijk gaan kijken.
2,5 uur is aardig wat, ik hoop voor hem dat ie dan niet nog 7 adressen heeft, wij kregen er 8 meestal.
Het probleem voor de monteur was vooral dat het internet instabiel was. Soms werkte het 30 minuten wel en daarna weer niet. Soms duurde het ook nog geen 5 minuten voor hij al niet meer werkte. Maar even snel testen met een utp naar pc werkt dus niet aangezien dat geen garantie was dat het volledig zou blijven werken. En daarnaast waren er sowieso ook problemen in de wijk die ook gedeeltelijk verantwoordelijk waren voor de problemen.

Ik ben er zelf niet bijgeweest toen hij aan het werk was, maar in ieder geval heeft hij ook aan mijn zyxel router gezeten waardoor ik er nu niet meer in kan komen. Dus ook dit feest is nog niet afgelopen vrees ik. De snelheden zijn ook nog niet goed, maar dat zou wellicht met elkaar te maken kunnen hebben.

In ieder geval kan ik wel iedereen aanraden om als je van adsl naar ziggo overstapt, wel het adsl abonnement nog minimaal een week te laten overlappen. In mijn geval was zelfs dat helaas nog niet genoeg...

Verwijderd

Dragonslaughter schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 19:32:
In ieder geval kan ik wel iedereen aanraden om als je van adsl naar ziggo overstapt, wel het adsl abonnement nog minimaal een week te laten overlappen. In mijn geval was zelfs dat helaas nog niet genoeg...
Ja ik vrees het ergste, ik heb nog steeds niks, 22 januari de aanvraag gedaan, geen modem, geen HD ontvanger, niente noppes nakkes nada :/
Gelukkig heb ik wel email behouden, dus ik kan altijd even naar mijn maat gaan en daar kijken of ik mail heb.

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:57
Sa1 schreef op zondag 22 februari 2009 @ 11:38:
[...]

Ik heb met ditzelfde account geregeld op andere internet verbindingen gezeten inmiddels en dit zijn verbindingen geweest van of ADSL (20MBit/s) of andere kabel verbindingen (16Mbit/s of sneller) en open verbindinge op me werk (glasvezel).

Bij de ADSL en de open verbinding haal ik gewoon het maximale en bij de kabel merk ik echt of iemand Ziggo heeft of een andere kabel aanbieder. Daar is het verschil namelijk erg groot in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Laatst online: 22:08

TF

bla bla

Sinds een week of 2 heb ik vaak 'blokjes' door mijn beeld heb. Ik denk dat dit komt door een slecht signaal op digitale tv. Wat gesterkt word door het feit dat mijn analoge tv boven ook war korrelig is geworden.

Ik heb niets veranderd. Dus dit ligt bij Ziggo....erg lastig weer.

Al mijn vebindingen zijn op orde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rig0r
Helaas nog geen ontvanger/recorder ontvangen (zou binnen 2 weken geleverd worden). Heb wel inmiddels internet en telefonie, en betaal nog alleen voor mijn oude analoge TV abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bla bla bla

had niet goed gezocht laat maar...... :X :X :X

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2009 13:03 . Reden: niet goed gezocht in het topic.... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand al ervaring met ziggo en verhuizen?
krijg namelijk in 4 weken de sleutel van mijn nieuwe casa.
hoop dat het soepel gaat, het verhuizen van de lijnn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Onlangs overgestapt naar een alles-in-een-pakket. Behalve dat ik nog weeeeeeeken op de digitale ontvanger moet wachten lijkt alles soepel te zijn verlopen, snelheid, stabiliteit allemaal prima in orde.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook al weeeeken ana het wachten op die decoder. Volgens de helpdesk kan ik pas een hd/pvr bestelen als de gratis decoder geleverd is kan iemand dit bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

amdboy1983 schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 18:22:
Zo maar weer eens een positief berichtje over de ziggo club..:P
vanaf vorige maand overstap gemaakt van hellfort naar ziggo.

had z3 aangevraag binne 1 week geleverd al met al netjes..
meteen snelheidsmeting gedaan ..speedtest.net 18Mbit haaldie ie en via nieuwsgroepe netjes 1,8 Mb per seconde...
gisteren via de telefoon z3i besteld en de snelheid hebben ze nu al opgeschroeft...:P:P
net wederom speedtest.net 30+ Mbit en via nieuwsgroepe even wat gedownload...a 3,3 mb per seconde :P
en vanaf aankomend kwartaal 40 Mbit :P heb er alle vertrouwen in..

greetzz
amd
Ik ben juist geswitched van Z3i naar all in one extra, aangezien bij de upgrade die in het eerste kwartaal geplanned staat de snelheid naar 50mbit, en later dit jaar naar 80mbit gaat. En de Z3i niet hoger zal reiken dan 40mbit ( komt te vervallen ) dus voor minder geld ( -16euro voor tv abbo ), dalijk sneller internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

TF schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 11:37:
Sinds een week of 2 heb ik vaak 'blokjes' door mijn beeld heb. Ik denk dat dit komt door een slecht signaal op digitale tv. Wat gesterkt word door het feit dat mijn analoge tv boven ook war korrelig is geworden.

Beetje de standaard strekking van klachtenmailtjes over dergelijke problemen 'ik heb niks veranderd' enzovoort. Je dient eerst je eigen bekabeling uit te sluiten voordat je de claim waar kan maken dat het aan Ziggo ligt. Sluit dus de decoder direct aan op de hoofdaansluiting met een korte, gegoten kabel (of met volledig metalen stekkers) en kijk dan eens naar de signaalsterkte. Is hij nog steeds te laag, meld dat dat via een e-mail via de site, want de mensen op dit forum kunnen daar ook weinig aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TF schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 11:37:

Als je de Samsung DCB-H360R decoder hebt wil een reset nog wel eens helpen, ik heb er ook af en toe last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Laatst online: 22:08

TF

bla bla

Lekkere Kwal schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 16:42:
[...]
Beetje de standaard strekking van klachtenmailtjes over dergelijke problemen 'ik heb niks veranderd' enzovoort. Je dient eerst je eigen bekabeling uit te sluiten voordat je de claim waar kan maken dat het aan Ziggo ligt. Sluit dus de decoder direct aan op de hoofdaansluiting met een korte, gegoten kabel (of met volledig metalen stekkers) en kijk dan eens naar de signaalsterkte. Is hij nog steeds te laag, meld dat dat via een e-mail via de site, want de mensen op dit forum kunnen daar ook weinig aan doen.
Het is dan ook een ervaringen topic he! ;) Ik vraag niet om een oplossing. Maar om wat duidelijker over mijn situatie te zijn.

Ik heb de TV rechtstreeks op de hoofdaansluiting gehad. Zelfs een ander digitaal kastje (hoofdkastje is een sony tv) Maar probleem blijft. Ik zal evengoed nog even die signaalsterkte bekijken. Allicht dat hij daar te kort schiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, de administratie is weer echt belabberd bij Ziggo.

Mijn schoonouders hebben digitale tv genomen, alles gelijk zelfde dag opgestuurd en vandaag alle kanalen op zwart en eredivsiekanaal wat ze willen doet het ook niet meer.

Mag ik weer gaan bellen, ik heb die kaart toch opgestuurd? Je kan evengoed niks opsturen... zucht. Wat een rotbedrijf is het toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nAffie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

nAffie

...

Verwijderd schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 20:18:
Nou, de administratie is weer echt belabberd bij Ziggo.

Mijn schoonouders hebben digitale tv genomen, alles gelijk zelfde dag opgestuurd en vandaag alle kanalen op zwart en eredivsiekanaal wat ze willen doet het ook niet meer.

Mag ik weer gaan bellen, ik heb die kaart toch opgestuurd? Je kan evengoed niks opsturen... zucht. Wat een rotbedrijf is het toch.
Zucht...

Controleer eerst via MijnZiggo of het laatste wijzigingsoverzicht of digitale tv wel geactiveerd is (als het kaartje is opgestuurd en ingevoerd is, moet je een wijzigingsoverzicht via post hebben gehad), zo niet, kan je daar (MijnZiggo) meteen de smartcard registreren, of via www.ziggo.nl/smartcard
Meestal heb je dan na een paar uurtjes weer beeld, en scheelt je weer bellen...

meh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
Sinds twee maanden Ziggo, maar nooit een factuur ontvangen of een incasso op m'n rekening gezien. Ik maar gebruik van Alles-in-1 Plus. En ineens lag er vandaag een factuur op m'n deurmat. Een totaalbedrag van 170 euro incl de aansluitkosten. Erop stond de vermelding dat het rond de 27e van m'n rekening afgeschreven zou worden. En inderdaad, er mist ineens 170 euro op m'n bankrekening. Hoewel het bedrag wel terecht is, ben ik het niet eens met deze gang van zaken. Heeft iemand een idee of hier nog iets aan te doen is?

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Wat zou je er aan willen doen?

Je betaalt toch voor wat je hebt gekregen?

En dat ze in 1x zo veel afschrijven zullen ze vast niet elke keer doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Laatst online: 00:07

Laguna

Connaisseur

@snoeki

Poehpoeh wat een rotbedrijf.. me broertje zit nu al 3 weken zonder internet bij Telfort waarbij hem bij de helpdesk iedere keer wat anders wordt verteld en elke keer zou het binnen zoveel dagen opgelost worden. Dat is pas rot. Bij Ziggo is het tenminste binnen maximaal 72 uur (werkdagen) opgelost (behalve als het een kabelbreuk betreft, waar dan weer de nodige vergunningen voor nodig zijn om te mogen graven). Kan ook zijn dat het kaartje gewoon niet is aangekomen of niet verwerkt kon worden, omdat er nog een lopende order in stond. Maar zoals nAffie al aangaf zijn daar tenminste snelle oplossingen voor.

@Murcielago

Nee, zo werkt het bij veel bedrijven, de eerste keer betaal je vaak voor 2/3 maanden en daarna betaal je gewoon per maand, maar wat dacht je dan dat je helemaal niet hoefde te betalen? De rekening ging toch wel komen of die nou per maand werd afgeschreven of 2/3 maanden later.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alle aanbieders kunnen klote zijn. Je moet het echt treffen, kpn heeft hier bv zonder enige reden het abbonement opgezegd en niemand weet van iets af. Dus, binnenkort valt misschien alles wel uit. Nu had ik puur toevallig zaggo nog niet opgezegdt dus pado problemo, ik zit niet zonder internet/telefoon/tv :+

Dus kpn, kiss my ass :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:21

The Legend

*Plop*

Is bij Ziggo momenteel de actuele doorlooptijd van een aanvraag van een AiE pakket nog steeds 4 weken of blijkt dat langer te zijn?

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

9½ Week inmiddels digitale tv en nog steeds alle zenders. En nog steeds willen ze me niet als klant :X Ik was geen klant (niet voor analoge tv) en blijkbaar is dat het grootste probleem ofzo. Twee keer telefonisch proberen aan te melden (het komt voor elkaar hoor) en een keer via internet en een keer via post. Maar ik sta blijkbaar op een zwarte lijst :+

Naja tis wel best zo, ik heb mijn best gedaan. En als mijn smartcard toch nog een keer geblockt gaat worden koop ik wel een nieuwe. TV kijken op die manier is veel goedkoper :P

En mijn ouders zijn al sinds begin november bezig om TV en internet onder te brengen in een alls-in-een en dat lukt ook nog steeds niet. Die 4 weken is dus al 4 maanden ;)

Naja, ik maak me er allemaal niet meer druk om :P

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Legend schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 10:14:
Is bij Ziggo momenteel de actuele doorlooptijd van een aanvraag van een AiE pakket nog steeds 4 weken of blijkt dat langer te zijn?
22 januari en nog steeds niks, you do the math :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bastien schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 10:40:
9½ Week inmiddels digitale tv en nog steeds alle zenders. En nog steeds willen ze me niet als klant :X Ik was geen klant (niet voor analoge tv) en blijkbaar is dat het grootste probleem ofzo. Twee keer telefonisch proberen aan te melden (het komt voor elkaar hoor) en een keer via internet en een keer via post. Maar ik sta blijkbaar op een zwarte lijst :+

Naja tis wel best zo, ik heb mijn best gedaan. En als mijn smartcard toch nog een keer geblockt gaat worden koop ik wel een nieuwe. TV kijken op die manier is veel goedkoper :P

En mijn ouders zijn al sinds begin november bezig om TV en internet onder te brengen in een alls-in-een en dat lukt ook nog steeds niet. Die 4 weken is dus al 4 maanden ;)

Naja, ik maak me er allemaal niet meer druk om :P
let wel op dat je ze straks niet naaien, want als je betaalde tv hebt zoals film 1 ectr. niet dat ze jouw dadelijk op kosten proberen te jagen als ze erachter komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bastien schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 10:40:
9½ Week inmiddels digitale tv en nog steeds alle zenders.
Bij mijn schoonouders was het 12 weken voordat hij op zwart ging. Ze hebben de termijn verlengd omdat ze gewoon een slechte administratie hebben. Over 3 weken heb je geen beeld meer, mag je bellen en krijg je te horen dat je 48 uur moet wachten. Dan stekker eruit halen, minuut wachten en heb je weer beeld en moet je betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:36

vr6-only

Blub Blub

Murcielago schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 00:30:
Sinds twee maanden Ziggo, maar nooit een factuur ontvangen of een incasso op m'n rekening gezien. Ik maar gebruik van Alles-in-1 Plus. En ineens lag er vandaag een factuur op m'n deurmat. Een totaalbedrag van 170 euro incl de aansluitkosten. Erop stond de vermelding dat het rond de 27e van m'n rekening afgeschreven zou worden. En inderdaad, er mist ineens 170 euro op m'n bankrekening. Hoewel het bedrag wel terecht is, ben ik het niet eens met deze gang van zaken. Heeft iemand een idee of hier nog iets aan te doen is?
Ik kreeg ook pas maanden later mijn eerste rekening en die was flink, 291 euro! Ik kreeg wel netjes een brief erbij met de uitleg waarom het zo hoog was en het bedrag klopt verder ook wel.

Maar is het echt zo moeilijk om de klacht al na één maand, zoals alle aanbieders, een factuur te sturen? Hoeft de klant ook niet in één keer een fiks bedrag te betalen.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:36

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Pas sinds 1 maart exact haal ik met mijn Z3i abonnement de 30 Mbit. Dit kan geen toeval zijn.

De ellende begon per 1 december 2008 en lijkt nu opgelost. (Even afkloppen).

Nu maar een geld terug formuliertje invullen.

Wat mij opvalt is dat het z3i abonnement niet meer op de website van ziggo is te vinden, behalve met de zoekfunctie.

[ Voor 11% gewijzigd door Q op 01-03-2009 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nAffie schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 23:39:
Controleer eerst via MijnZiggo of het laatste wijzigingsoverzicht of digitale tv wel geactiveerd is (als het kaartje is opgestuurd en ingevoerd is, moet je een wijzigingsoverzicht via post hebben gehad), zo niet, kan je daar (MijnZiggo) meteen de smartcard registreren, of via www.ziggo.nl/smartcard
Meestal heb je dan na een paar uurtjes weer beeld, en scheelt je weer bellen...
Kaart is gelijk bij aanschaf opgestuurd, 3 maanden geleden. Waarom zou ik dan naar een site van ziggo gaan om de smartcard te activeren? Die kaart moet voldoende zijn.

Met je opmerking over mijnziggo lijk je trouwens op de helpdesk. Niemand lijkt daar maar te begrijpen dat klanten van digitale tv geen mijnziggo hebben.

Ik heb trouwens wel een mijnziggo registratie, alleen ben ik al jaren geen klant en ziggo weigert mij mijn wachtwoord te geven dat ik vergeten ben. Krijg je reactie: we kunnen een mailtje versturen waarin je wachtwoord staat, alleen sturen ze dat naar mijn verlopen ziggo account :X

Maar het tv probleem is inmiddels opgelost. Helaas heeft het wel weer geld gekost voor bellen wat ik jammer vind. In het programma Radar mooi verkondigen dat ze nu pas na 3 maanden de extra kanalen weghalen zodat ze tijd genoeg hebben om dat ene rottige kaartje te verwerken en dan nog niet binnen die termijn de post kunnen afhandelen. Ik zou er bijna gaan solliciteren, hard hoef je er niet te werken immers!
Laguna schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 00:43:
@snoeki

Poehpoeh wat een rotbedrijf.. me broertje zit nu al 3 weken zonder internet bij Telfort waarbij hem bij de helpdesk iedere keer wat anders wordt verteld en elke keer zou het binnen zoveel dagen opgelost worden. Dat is pas rot. Bij Ziggo is het tenminste binnen maximaal 72 uur (werkdagen) opgelost (behalve als het een kabelbreuk betreft, waar dan weer de nodige vergunningen voor nodig zijn om te mogen graven).
Ik heb bij @home meermaals meegemaakt dat ik meer dan 72 uur aan werkdagen geen internet had. Daarnaast heeft @home mijn telefoonnummer dat ik jarenlang in gebruik had verkocht aan een andere klant, koppelden ze mijn klantgegevens aan een klant in Zwolle en krijg ik 5 jaar nadat ik bij ze weg ben nog af en toe rekeningen en deurwaarders aan de deur voor een niet bestaande verbinding. En dan ben ik zeker gekke Henkie?

Dus ga mij niet vertellen dat het geen rotbedrijf is, ik hoop dat jij deze ellende niet meemaakt want dan praat je wel anders over ziggo.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2009 21:41 ]

Pagina: 1 ... 22 ... 33 Laatste

Dit topic is gesloten.