[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 94 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 38.952 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan224
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-10-2022
Ik heb wel goede hoop voor ATI Stream. AMd pakt het goed op naar mijn mening, ook dmv Fusion. Jammer alleen dat er nog niets bekend is over ondersteuning vanuit onboard chipsets. Ik zou wel willen weten of ze nu wel of niet de 790GX gaan ondersteunen, zou wel leuk zijn want dan kan ik er (als developer) ook eens wat mee proberen.

Wat is trouwens je bron CJ? Ik kan nergens iets vinden over support anders dan de HD4xxx serie.

Software Developer, checkout my bitcoin software at my website www.haasonline.com (Trade Bots and more...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-01 14:21
Astennu schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 11:50:
Die RV790 kan er niet snel genoeg gaan komen:

[...]

ATi begon net weer een goede naam op te bouwen. De 55nm GT200 gaat het ATi een stuk moeilijker maken en een Dual oplossing al helemaal. De HD4870 X2 met de huidige drivers gaat het afleggen.

Dus hopelijk komt er dan ook een X2 versie van de RV790 en is het weer stuivertje wisselen tussen de HD4890 X2 ? en de GT200 55nm GX2.
Het was toch al lang bekend dat de GT200b (55nm) ooit zou worden gelaunched. Gelukkig voor ATi komt die launch een stuk later dan gepland.

Ik ben ervan overtuigd dat ATi, indien noodzakelijk, een passend antwoord klaar heeft staan voor de GT200b. Namelijk de RV780 of volgens de huidige geruchten, de RV790.

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:50

Arfman

Drome!

Ik zie het probleem niet zo. nVidia is weer op z'n hoede, en de consument krijgt steeds hogere snelheden. Ik koop eens per 3 jaar een nieuwe PC en nu heb ik een ATi (4870X2) gekozen omdat hij het snelst was. Over 3 jaar kijk ik wel opnieuw, en in die tijd hebben ATi en nVidia, dankzij de grote concurrentie, weer een kaart op de markt die 5x (of meer) zo snel is al m'n huidige kaart. Er hoeft van mij niemand te "winnen", zolang ze elkaar maar scherp houden.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
(overleden)
AMD natuurlijk. :)

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Indy91 schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 13:49:
[...]

Het was toch al lang bekend dat de GT200b (55nm) ooit zou worden gelaunched. Gelukkig voor ATi komt die launch een stuk later dan gepland.

Ik ben ervan overtuigd dat ATi, indien noodzakelijk, een passend antwoord klaar heeft staan voor de GT200b. Namelijk de RV780 of volgens de huidige geruchten, de RV790.
De GT200b is het probleem niet echt. Die Eventuele GX2 kaart wel. Want die gaat de performance kroon terug pakken van AMD. En een GX2 met 2x GT200 hadden we niet verwacht. Met 55nm is het verbruik en de warmte productie natuurlijk omlaag gegaan waardoor dit wel weer mogelijk is. Maar deze kaart gaat echt knallen. En AMD kan het wel gebruiken om een tijdje Nr1 te zijn. Dus vandaar dat ik hoop dat ze nog wat achter de hand hebben.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ach, met het succes van de HD4870X2 in het achterhoofd, denk ik dat Ati er als de kippen bij zal zijn om ook van de RV790 een X2 variant te maken, toch?

edit: De launch van de HD4xxx serie was halverwege dit jaar. Er is ons ooit voorgespiegeld dat de refresh na een half jaar ongeveer zou gebeuren en eens per jaar een nieuwe generatie. Het zou me niets verbazen als in januari 09 ook Ati met een nieuwe verrassing komt, zeker gezien de marketingtrucs van de afgelopen launch.

[ Voor 51% gewijzigd door Edmin op 18-11-2008 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
De geruchtenmolen begint nu weer lekker op gang te komen.

RV790 is niets meer dan een flink getweakte en opgevoerde RV770. Dus 800 streamprocessors en 950Mhz voor de core aldus ATi Forum.de. :)

Mocht dit waar zijn dan is dat nog best een flinke snelheidsboost en weet deze GPU er 1.52 Tflops uit te persen.

En de update is minstens zo interessant. :+

[ Voor 15% gewijzigd door CJ op 18-11-2008 18:25 ]

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Ik hoop dat ATi wel wat beter zijn best gaat doen met de drivers. De 8.11's vind ik niet zulke goede drivers. Ik heb de 8.10 hotfix 2 drivers er weer opstaan...

Geen boost in geen enkele game met mijn HD4870X2 en 8.11. Helemaal niks. :/ Maar dat laat die Computerbase review ook al zien.

Kijk: http://www.computerbase.d...t_811/10/#abschnitt_fazit

Jammer. Maar weer rustig wachten tot december dan. :)

De meeste games draaien toch al wel redelijk goed. :) Alleen ik had toch íets meer performancegain verwacht met de 8.11's. Helemaal op een HD4870X2... Daar zal toch nog wel wat uit te tweaken/ persen zijn zou je denken?

En het zal mijn benieuwen of er in de komende maanden nog wat snels van ATi of nVidia uitkomt.

Hoe nV dat met die 55nm GPU's doet is lachwekkend... Geen clockboost, zelfde naam... Lekker handig. :X

Nee, op dat gebied is ATi voor consumenten vele malen duidelijker. Ook qua naamgeving e.d. En dat is veel slimmer.

[ Voor 31% gewijzigd door Format-C op 18-11-2008 19:14 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
CJ schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 18:24:
De geruchtenmolen begint nu weer lekker op gang te komen.

RV790 is niets meer dan een flink getweakte en opgevoerde RV770. Dus 800 streamprocessors en 950Mhz voor de core aldus ATi Forum.de. :)

Mocht dit waar zijn dan is dat nog best een flinke snelheidsboost en weet deze GPU er 1.52 Tflops uit te persen.

En de update is minstens zo interessant. :+
Uhmm volgens mij wordt er in de update juist gezegt dat mensen rondom AMD juist geen update van de RV770 verwachten of heb ik dit verkeerd vertaalt ?

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Dat heb je helemaal goed Astennu. ;) Die zeggen dat er geen update uitkomt en dat RV790 een broodje aap verhaal is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
CJ schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 20:48:
Dat heb je helemaal goed Astennu. ;) Die zeggen dat er geen update uitkomt en dat RV790 een broodje aap verhaal is. :)
Bleh dat is bagger in dat geval is ATi terug bij af. Hoe zit dat dan met dat schema dat ze hadden ? elk jaar een nieuwe architectuur en elk half jaar een update ? is dat ook allemaal onzin en doen ze alleen maar eens per jaar een nieuwe architectuur ? nVidia komt nu wel met een update van de GT200 met een hele leuke speedboost. + een GX2 versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Er is nog een tussenoptie: geen die-shrink van de core, maar gewoon een snellere uitvoering. hoop ik toch echt?
Wat ik zegen wil: misschien geen RV790, maar dan toch een andere manier om een refresh aan te duiden? Zoals Astennu al zegt is er ooit voorgespiegeld dat er eens per half jaar een refresh komt. of of of?

Ik heb het gevoel dat CJ niet het achterste van zijn tong laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snorro
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 13:07
Astennu schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 20:59:
[...]

Bleh dat is bagger in dat geval is ATi terug bij af. Hoe zit dat dan met dat schema dat ze hadden ? elk jaar een nieuwe architectuur en elk half jaar een update ? is dat ook allemaal onzin en doen ze alleen maar eens per jaar een nieuwe architectuur ? nVidia komt nu wel met een update van de GT200 met een hele leuke speedboost. + een GX2 versie.
Ben ik dan de enige die het door heeft, dit is gewoon weer zo'n 'strooi-zoveel-mogelijk-zand-in-de-ogen-van-de-concurrent' campagne van ATI/AMD.
Het enige probleem van zo'n campagne is dat er voor de consument ook heel veel te raden overblijft, wat ongetwijfeld zal resulteren in de meest uiteenlopende geruchten en verzinsels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
Snorro schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 22:14:
[...]

Ben ik dan de enige die het door heeft........
Nee. :+

Op HardOCP staat een hilarisch filmpje over het 65nm "gedrocht" van Nvidia:
De G4saurus Defectus _/-\o_

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardvGelder
  • Laatst online: 30-07 21:04
Nee inderdaad je bent niet de enige :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 20:40
Indy91 schreef op woensdag 19 november 2008 @ 08:57:
[...]

Nee. :+

Op HardOCP staat een hilarisch filmpje over het 65nm "gedrocht" van Nvidia:
De G4saurus Defectus _/-\o_
Whehehehe geniaal! _O-

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Leuk he die G4Saurus? :+

Je kan hier trouwens op het forum Youtube filmpjes linken:

Oh trouwens... tadaaaaa.... De Catalyst 8.11 Hotfix Drivers voor het Intel Core i7 en het X58 platform!
Improves performance in various Direct3D and OpenGL applications on the X58 platform. AMD's next official ATI Catalyst release (ATI Catalyst 8.12) will include these optimizations.

[ Voor 12% gewijzigd door CJ op 19-11-2008 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-09 17:07

Krizzie

Progressive Music \o/

"Will render for food" :D

_O-

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
PC Games Hardware heeft een uitgebreid artikel online gezet over de Froblins van AMD. In het artikel wordt ingegaan op hoe Tesselation werkt en ook op het feit dat de pathfinding AI op de GPU wordt berekend.

http://www.pcgameshardwar...I_calculation_on_the_GPU/

Op de AMD site heeft Natalya Tatarchuk, het grote brein achter de AMD demo's, een 105 tellende PDF online gezet waarin ze uitlegt hoe alles werkt. Vanaf pagina 78 gaat het o.a. over Tesselation en DX11.

http://ati.amd.com/develo...Froblins-Siggraph2008.pdf

[ Voor 34% gewijzigd door CJ op 19-11-2008 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 13:37
Top 10 games Radeon 4870 1 GB & GeForce GTX 260 Core 216 test

http://www.guru3d.com/art...ce-gtx-260-core-216-test/

[ Voor 4% gewijzigd door winwiz op 19-11-2008 13:44 ]

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Laatst online: 13-09 16:23

Milmoor

Footsteps and pictures.

CJ schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 00:28:
AMD mag trouwens ook wel eens reclame maken voor het feit dat ze in samenwerking met iZ3D Team een speciaal driverpakketje uit hebben die de 3D Monitoren van iZ3D ondersteunen. Zie: http://iz3d.com/t-dcdriver.aspx Ik durf te wedden dat als dit NV was er veel meer ophef over had gemaakt.
Milmoor schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 08:11:
Helemaal mee eens. Betaalbare 3D-schermen zijn al beschikbaar, en ik moet bekennen dat ze erg verleidelijk zijn. Deze is wel erg leuk, maar mij nog te prijzig. Ik ga eens nalezen hoe generiek de drivers zijn.
Na wat lezen een samenvatting: warrige website, maar leuk product. Ze bieden een 3d-monitor met een set drivers. Vanuit de computer lijkt het alsof het twee schermen zijn, en die worden op een enkel scherm getoond. Je hebt dan ook een speciale polaroidbril nodig (Pandadrome in de Efteling gebruikt een vergelijkbare technniek). Aangezien crossfire/SLI nog geen dual-monitor ondersteund, werken deze configuraties alleen als je dat uitzet. Je kan er ook drivers kopen voor andere typen 3d-apparatuur. Ze hebben een behoorlijk breed pakket ondersteunde software. Er zijn geen speciale patches nodig, waarschijnlijk werkt het goed zolang het in de drivers nog maar duidelijk is dat het 3d is.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
Milmoor schreef op woensdag 19 november 2008 @ 13:52:

Na wat lezen een samenvatting: warrige website, maar leuk product. Ze bieden een 3d-monitor met een set drivers. Vanuit de computer lijkt het alsof het twee schermen zijn, en die worden op een enkel scherm getoond. Je hebt dan ook een speciale polaroidbril nodig (Pandadrome in de Efteling gebruikt een vergelijkbare technniek). Aangezien crossfire/SLI nog geen dual-monitor ondersteund, werken deze configuraties alleen als je dat uitzet. Je kan er ook drivers kopen voor andere typen 3d-apparatuur. Ze hebben een behoorlijk breed pakket ondersteunde software. Er zijn geen speciale patches nodig, waarschijnlijk werkt het goed zolang het in de drivers nog maar duidelijk is dat het 3d is.
Crossfire ondersteunt al een behoorlijke tijd dual-monitor opstellingen, en wat mij bij stond, heeft Nvidia ondertussen ook al een eerste poging voor dergelijke ondersteuning met SLI ingebakken in hun drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crossfire werkt wel met multi monitor :)

edit: spuit 11

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2008 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Eigenlijk is dit een verkapte "Big Bang II" review voor nVidia. ;)

Gisteren verschenen er een aantal artikelen over de Big Bang II drivers en vandaag (en de rest van de week) zullen er nog meer reviews/tests verschijnen over deze drivers. Deze drivers hebben o.a. als doel om de G4Saurus 260 Core 216 over de HD4870 1GB heen te duwen wat betreft performance in een aantal games. Zoals Guru3D zelf ook al aangeeft, de laatste Catalyst brachten ook vergelijkbare boosts in bv BIA en FC2 alleen noemt AMD het geen "Big Bang" driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar cj, jij zei toch net dat er een update was van de drivers icm x58 enzo? Zit die al in die review?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• penetreerbeer
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-07 22:10
CJ schreef op woensdag 19 november 2008 @ 14:09:
[...]

Gisteren verschenen er een aantal artikelen over de Big Bang II drivers en vandaag (en de rest van de week) zullen er nog meer reviews/tests verschijnen over deze drivers. Deze drivers hebben o.a. als doel om de G4Saurus 260 Core 216 over de HD4870 1GB heen te duwen wat betreft performance in een aantal games. Zoals Guru3D zelf ook al aangeeft, de laatste Catalyst brachten ook vergelijkbare boosts in bv BIA en FC2 alleen noemt AMD het geen "Big Bang" driver.
Tja in de review is te zien dat de GTX 260 core 216 net wat sneller is dan de HD4870 1GB. De HD4870 1GB is ook goedkoper in de pricewatch dan de GTX260 core 216 (alhoewel het niet echt duidelijk is wat een core 216 is en wat niet).
De volgende update van AMD drivers zal ook een mooie boost geven aan X58 platformen dus denk dat het dan terug wat in het voordeel van de HD4870 zal gaan. AMD had natuurlijk niet het voordeel dat het al maanden lang X58 moederborden had om hun drivers te kunnen optimaliseren zoals NVidia dit kon doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Laatst online: 13-09 16:23

Milmoor

Footsteps and pictures.

dahakon schreef op woensdag 19 november 2008 @ 14:04:
Crossfire ondersteunt al een behoorlijke tijd dual-monitor opstellingen, en wat mij bij stond, heeft Nvidia ondertussen ook al een eerste poging voor dergelijke ondersteuning met SLI ingebakken in hun drivers.
Jullie hebben gelijk, ik had niet zorgvuldig genoeg gelezen:
"Does the monitor support SLI configurations?
Not at this time. With most SLI or Crossfire configuration, three of the four ports are disabled. The iZ3D monitor requires at least two ports. We urge our customers to refer to NVidia or ATI about changing this problem. We are currently testing experimental configurations using Crossfire configurations and will inform our users when this becomes available."

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
penetreerbeer schreef op woensdag 19 november 2008 @ 14:21:
[...]

Tja in de review is te zien dat de GTX 260 core 216 net wat sneller is dan de HD4870 1GB. De HD4870 1GB is ook goedkoper in de pricewatch dan de GTX260 core 216 (alhoewel het niet echt duidelijk is wat een core 216 is en wat niet).
De volgende update van AMD drivers zal ook een mooie boost geven aan X58 platformen dus denk dat het dan terug wat in het voordeel van de HD4870 zal gaan. AMD had natuurlijk niet het voordeel dat het al maanden lang X58 moederborden had om hun drivers te kunnen optimaliseren zoals NVidia dit kon doen.
Tja...de review van Guru3D. In deze review wordt gebruik gemaakt van de BigBang II drivers. Met de gesteste set drivers en hardware, zijn 4 van de 6 games sneller op de GT260 216 dan de HD4870 1GB.

Ik ben ervan overtuigd dat indien men gebruik had gemaakt van de "Catalyst X58 Hotfix drivers", de games CrysisWarhead en FarCry2 (nu marginaal trager op de HD4870 1GB) sneller zullen lopen op de HD4870 1GB dan de GTX260 216. Dan zou de weegschaal uiteindelijk meer overhellen naar de kant van de ATi GPU.

Ook een (groen) gekleurde uitspraak in de conclusie:
NVIDIA does have a few tricks up their sleeves though in the form of PhysX, and with the new driver update supporting multi-monitor SLI gaming.
Men negeert gemakshalve de pro's van de ATi:
- DX10.1
- ATi Stream
- Multi-monitor support CF gaming
- Avivo Video Converter

Mijn inziens lijkt Guru3D niet geheel objectief in zijn reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:08
Indy91 schreef op woensdag 19 november 2008 @ 16:00:

Men negeert gemakshalve de pro's van de ATi:
- DX10.1
- ATi Stream
- Multi-monitor support CF gaming
- Avivo Video Converter

Mijn inziens lijkt Guru3D niet geheel objectief in zijn reviews.
Dat vergeten bijzonder veel review sites, het lijkt soms wel alsof dat soort features er niet toe doen als het om ATi gaat, maar wanneer het een NVIDIA feature is dan is het helemaal fantastisch (PhysX wat amper werkt, CUDA).

Naast deze sterke features heeft de HD4870 volgens mij ook nog de voordelen dat het stroomverbruik lager is en de aanschafprijs ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Laatst online: 12-09 13:37
CJ schreef op woensdag 19 november 2008 @ 14:09:
[...]

Ze gaan nog een stapje verder....

180.48 dus iets nieuwer dan die gebruikt in de Guru3D benches van hierboven

# Boosts performance in numerous 3D applications. The following are some examples of improvements measured with Release 180 WHQL drivers vs. Release 178 WHQL drivers (results will vary depending on your GPU, system configuration, and game settings):
- Up to 10% performance increase in 3DMark Vantage (performance preset)
- Up to 13% performance increase in Assassin's Creed
- Up to 13% performance increase in BioShock
- Up to 15% performance increase in Company of Heroes: Opposing Fronts
- Up to 10% performance increase in Crysis Warhead
- Up to 25% performance increase in Devil May Cry 4
- Up to 38% performance increase in Far Cry 2
- Up to 18% performance increase in Race Driver: GRID
- Up to 80% performance increase in Lost Planet: Colonies
- Up to 18% performance increase in World of Conflict

http://www.techpowerup.com/index.php?76629

Voor je het weet wordt je links of rechts weer ingehaald. Of er worden (weer) shortcuts gebruikt ;)

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
Als we het toch over 'biassed' hebben, dan vond ik persoonlijk de volgende regel in hun eindwoord/conclusie wel heel erg ruiken naar 'deze test is betaald door...':

It's very typical for NVIDIA as usually, after half a year when you compare the numbers among driver releases, they roughly tweak out another 10% maybe 15% performance.

Alsof AMD/ATI geen winst weet te behalen met hun driver updates. Over het algemeen was de tendens toch altijd dat juist ATI kaarten net iets langer mee gaan dan Nvidia kaarten, juist doordat de drivers over de langere periode grotere performance-winsten weten te boeken.
winwiz schreef op woensdag 19 november 2008 @ 18:15:
[...]

Ze gaan nog een stapje verder....

180.48 dus iets nieuwer dan die gebruikt in de Guru3D benches van hierboven

# Boosts performance in numerous 3D applications. The following are some examples of improvements measured with Release 180 WHQL drivers vs. Release 178 WHQL drivers (results will vary depending on your GPU, system configuration, and game settings):
Het lijkt mij dat de 180.48 de uiteindelijke WHQL drivers zijn, debasseerd op de 180.47 drivers die Guru3D heeft gebruikt. Met andere woorden, de verschillen die je vermeld tussen de 180.48 drivers en de 178.xx drivers zal waarschijnlijk praktisch gelijk zijn aan de drivers die Guru3D heeft gebruikt.

[ Voor 39% gewijzigd door dahakon op 19-11-2008 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Laatst online: 18-08 11:10
dahakon schreef op woensdag 19 november 2008 @ 20:23:
Als we het toch over 'biassed' hebben, dan vond ik persoonlijk de volgende regel in hun eindwoord/conclusie wel heel erg ruiken naar 'deze test is betaald door...':

It's very typical for NVIDIA as usually, after half a year when you compare the numbers among driver releases, they roughly tweak out another 10% maybe 15% performance.

Alsof AMD/ATI geen winst weet te behalen met hun driver updates. Over het algemeen was de tendens toch altijd dat juist ATI kaarten net iets langer mee gaan dan Nvidia kaarten, juist doordat de drivers over de langere periode grotere performance-winsten weten te boeken.
Opzich heb je gelijk natuurlijk. Maar de review is in eerste instantie gericht op de nieuwe "big bang II" drivers van nVidia. Vandaar dat ze dat dan meenemen in de conclusie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
Gurneyhck schreef op woensdag 19 november 2008 @ 20:35:
[...]

Opzich heb je gelijk natuurlijk. Maar de review is in eerste instantie gericht op de nieuwe "big bang II" drivers van nVidia. Vandaar dat ze dat dan meenemen in de conclusie.
Als het ze echt compleet om de 'Big Bang II' drivers zou zijn gegaan, dan hadden ze het natuurlijk moeten vergelijken met de oudere drivers van Nvidia en niet met de grootste concurent van die ene videokaart. Aangezien ze die vergelijking wel zijn aangegaan, om vervolgens in hun conclusie te stellen dat de performance van de Nvidia kaart nog wel eens met 15-20% omhoog kan gaan met toekomstige drivers en geen woord te reppen over prestatieverhogingen van toekomstige ATI drivers, dat geeft een gekleurd beeld, waarbij objectiviteit in twijfel getrekt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja er zit een groen sausje aan die review, nouja, dan maar wachten op watmeer onafhankelijke cijfers.. Ik gok toch dat ATi er bovenuit zal blijven steken hoor, al is het maar een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Hoezo gatverdamme? Het hoort er gewoon bij. :)

En wie zegt dat dit van AMD afkomstig is?

Het filmpje vertelt verder niet echt onwaarheden. Het brengt het alleen op een komische manier. NV doet precies hetzelfde omgekeerd alleen dan een stuk aggressiever... Heb je bijvoorbeeld de NV slides gezien die een dag voor de Hotfix drivers van AMD gelekt waren op het net, waarin ze iedereen maar al te graag vertellen dat een Radeon in combinatie met een Intel Core i7 veeeeeeel slechter is dan een G4Saurus in combinatie met een Intel Core i7 en X58 moederbord? Hadden ze echter een dag later getest met de nieuwere drivers...

Als je hier de humor niet van kan inzien, het op z'n waarde kan schatten of er opgefokt door raakt, dan neem je het wat mij betreft een beetje te serieus. :')

[ Voor 4% gewijzigd door CJ op 19-11-2008 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Ik zal zo die X58 hotfix drivers eens aan de tand voelen. :*) Dan zal ik ens kijken hoe dat draait...

1 ding is in ieder geval een feit. Dit platform is vet snel. Voelt erg agressief aan... Reageert razendsnel. :9

Ik ben er klaar voor iig. :D Moet alleen nog windows update doen. Das altijd wel rot. :O

[ Voor 76% gewijzigd door Format-C op 20-11-2008 00:08 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

• EdwardvGelder
Ach zoiets moet toch kunnen?
Ik vond hem wel grappig/leuk terwijl ik toch echt 2*9600gt in mn kast heb en toch liever bij Nvidia blijf.
Alleen al omdat ik Nvidia gewend ben.
Dus echt fanboy flamen is het niet, gewoon een beetje humor om de tegenpartij. (mag toch?)

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Voor wat het waard is:

Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/2ez5nr9.jpg

3500 meer dan met mijn E8400... Maar goed. Dat zegt niet zoveel natuurlijk.

Kga nu eerst pitten. :)

Edit; nee, eerst Far Cry 2 nog ff testen. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Format-C op 20-11-2008 01:21 ]

• Astennu
RappieRappie schreef op donderdag 20 november 2008 @ 01:13:
Voor wat het waard is:

[afbeelding]

Niet veel he. Vooral Dual Core vs Quad vergelijken gaat er bij mij toch moeilijk in. Tripple core is gewoon nuttig voor games met dual core support. Net als vroeger Dual core altijd beter was dan single op gelijke clocks omdat de 2e core dan wat overige taakjes op zich kan nemen zoals de vga drivers. Dit gebeurt nu ook steeds vaker. Dat zie ik bv met mijn Tripple core Phenom. Die meer dan 66% load krijgt tijdens wow. Dus dat 3 cores aan het werk zijn. Dus dan vind ik dat je ook een Penryn Quad moet pakken en die tov Nehalem zetten.

Trouwens nVidia gaat weer rebranden :( GF 9 wordt nu GT1xx nog een keer het oude zooitje voor meer geld verkopen :(

En ik vind het ook jammer dat zo'n nvidia driver meteen overal een review krijgt maar als ATi met een grotere driver release komt is het alleen leuk maar wordt er geen tijd aan besteed. + Multimonitor support met CF is een super groot voordeel volgens mij kon dit nog niet op een GX2 ?

[ Voor 18% gewijzigd door Astennu op 20-11-2008 07:51 ]

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Far Cry 2 op de E8400 @ 4GHz 8.10 hotfix 2:

Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/23utq1t.jpg

En nu op de i7 920 @ 3,6GHz:

Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/izs192.jpg

De minimum framerate is hoger, en er zijn minder framedrops.

Getest met de catalyst 8.11 hotfix. :)

DX10 met E8400:

Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/t513de.jpg

Met i7 920 @ 3,6 (met Fire op very high ipv high in de bovenstaande run):

Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/akyjyd.jpg
_/-\o_

17% snelheidswinst op minimum framerate, en 13% op de average framerate met de 8.11 hotfix op de X58 tov de 8.10 hotfix 2 op de X48! :*) :9~

Dát begint erop te lijken!!! :9

Edit; maar het gamed voor geen meter. :(

Stotteren, graphics bugs, geen leuke gameplay ervaring.

[ Voor 75% gewijzigd door Format-C op 20-11-2008 10:02 ]

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 20:40
RappieRappie schreef op donderdag 20 november 2008 @ 01:13:
Voor wat het waard is:

[afbeelding]

Je scoort in totaal maar 1100 punten hoger dan m'n 2x HD4850 + E8600. Vind het beetje tegenvallen eerlijk gezegd. Ga eens beter je best doen! :P (btw, snap heus wel dat het over real life game presaties niets zegt, voordat iemand erover begint)

Vista SP1 + Cat 8.11
3Dmark2006: 21927
SM 2.0 Score ... 9960
SM 3.0 Score ... 11418
CPU Score ....... 4349
http://service.futuremark.com/compare?3dm06=8945508

Btw, er is een nieuwe Rivatuner uit. v2.20 en ondersteunt Cat 8.11:
http://downloads.guru3d.c...r-v2.20-download-163.html

[ Voor 5% gewijzigd door Demon_Eyez op 20-11-2008 11:42 ]

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

• EdwardvGelder
En rappierappie verkoopt zijn 4870x2 weer ;)
Wat ga je nu nemen?
Tri-sli met gtx280?

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Heb geen zin meer om telkens te wachten op drivers... :(

Ik heb 2 GTX260 core 216's besteld. Die klok ik wel zo ver mogelijk over, zodat ze op GTX280 level performen.

Bah! Dit is not amusing.

[ Voor 79% gewijzigd door Format-C op 20-11-2008 12:01 ]

• Astennu
RappieRappie schreef op donderdag 20 november 2008 @ 11:49:
Heb geen zin meer om telkens te wachten op drivers... :(

Ik heb 2 GTX260 core 216's besteld. Die klok ik wel zo ver mogelijk over, zodat ze op GTX280 level performen.

Bah! Dit is not amusing.
Maar op je X48 had je toch nergens last mee ? Als je alles gewoon max out kan spelen op dat platform zou ik dat voorlopig gewoon gebruiken.

Ik weet dat ik dat vroeger ook wel deed alle hardware die nieuw was kopen en proberen. Maar tijd heeft me geleerd dat je dan ook kinderziektes te zien krijgt. Mijn Huidige moederbord is nu ook al een jaar oud. Extreem voor mijn doen :P Heb alleen cpu geupgrade en de video kaart (toevallig laatst ook geheugen naar 4 GB) maar geen X48 of P45 of zo gekocht. Het werkt. Met een andere plank is het misschien iets sneller of kan ik wat hoger komen qua overclocken maar op het totaal plaatje scheelt het gewoon te weinig vooral in games.... Me tragere tripple core Phenom op 2.5 GHz draait de meeste games perfect. Soms een uizondering dat het echt loont die op een snellere cpu te spelen maar dan is de 3.5 Ghz C2D quad wel zat.

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Nee, op de X48 was alles OK. Maar ik ben er even klaar mee... Eerst de 8.11 drivers die niets deden qua performance, en nu het gestotter op de X58... :|

Ik zeg niet dat de X2 geen goed kaartje is, integendeel, maar ik wil goeie multi GPU drivers. En die zijn bij nV simpelweg beter. Ook kan je via de drivers van nV alles forceren. AA en AF. Dat gaat bij ATi niet goed. Soms werkt het gewoon niet, en gebeurt er niets.

Edit; het heeft er ook mee te maken dat ik weer op XP wil en ga draaien. Vista komt me de strot uit. Wat een stroperig OS zeg! Bah. :r
Astennu schreef op donderdag 20 november 2008 @ 12:21:
[...]

Maar op je X48 had je toch nergens last mee ? Als je alles gewoon max out kan spelen op dat platform zou ik dat voorlopig gewoon gebruiken.
Dat spul is al verkocht en de deur uit.
Astennu schreef op donderdag 20 november 2008 @ 12:21:
Ik weet dat ik dat vroeger ook wel deed alle hardware die nieuw was kopen en proberen. Maar tijd heeft me geleerd dat je dan ook kinderziektes te zien krijgt.
Klopt. Dat is het nadeel van early adaptor zijn. Helaas...

[ Voor 72% gewijzigd door Format-C op 20-11-2008 12:38 ]

• PassieWassie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-03 09:55
RappieRappie schreef op donderdag 20 november 2008 @ 12:24:
Eerst de 8.11 drivers die niets deden qua performance, en nu het gestotter op de X58...

Ik zeg niet dat de X2 geen goed kaartje is, integendeel, maar ik wil goeie multi GPU drivers..

Vista komt me de strot uit. Wat een stroperig OS zeg! Bah..
Misschien dan toch handig om eens alle zaken los van elkaar te analyseren.

Hoe zijn de drivers onder XP? Zit er verschil tussen 64bits OS en 32bits bijvoorbeeld? Is er misschien iets anders niet lekker in het OS.. een driver conflict bijvoorbeeld. Helpt een reinstall niet?

Het is nu meer alsof je gewoon een beetje de dag tweaken beu bent.

[ Voor 27% gewijzigd door PassieWassie op 20-11-2008 14:51 ]

Specs: http://specs.tweak.to/14936= Nieuwe Spekjes mensen !

• The Flying Dutchman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-07 21:57
Over de fanboy discussie: op zich moet zo'n filmpje kunnen, maar de nvidia kaart vervolgens G4Saurus blijven noemen is ongewenst gedrag op GoT volgens mij. Zie ook deze passage uit het de beleid topic van het Windows forum:
M$, Windhoos, e.d.
Het bedrijf waar Steve Ballmer CEO is heet Microsoft en kort je af met MS. Termen zoals bijvoorbeeld M$ en Mickeysoft zijn enkel kinderachtige verbasteringen en voegen niets toe. Laat dit dus achterwege, bij herhaling kan hiervoor een OW worden geveven. Ditzelfde geldt ook voor Linsux etc. Een gefundeerde discussie over pros en cons mag natuurlijk, maar dit is enkel flamen.
Wat mij betreft is het gebruik van de naam G4saurus net zo ongewenst, het voegt niets toe. Wat mij betreft mag dat dus wel achterwege gelaten worden.

The Flying Dutchman

Verwijderd

Zijn al weer 9 dikke posts en een heel onderwerp verder....

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Yep, een heel onderwerp verder. Overigens ook niet echt een nieuwswaardig onderwerp om eerlijk te zijn. :+ Ongetwijfeld zullen we het er weer over hebben wanneer deel 2 van de G4Saurus Defectus binnenkort online komt op Youtube....

Dan iets anders. Misschien wel interessant van Fud:
ATI to respond with a performance driver

It’s not over, yet

We've learned that within two to three weeks time, ATI might have a new driver to counter Nvidia's 180 series.

Nvidia’s 180 driver ends up significantly faster than ATI’s Radeon HD 4870 in top five, Nvidia picked games but we’ve learned that the new Catalyst should get Radeon HD 4870 back in the game.

The upsetting part is that both companies took months after the release to release a proper driver for their cards and it looks that ATI has been holding back performance just in case Nvidia comes back, or it simply took them more than three months to solve their original problems.

Either way it is not something to be proud of, but the end users will get more performance out of their chips, eventually.
Bron: http://www.fudzilla.com/i...sk=view&id=10560&Itemid=1

Edit: Overigens is het nu al wel bevestigd dat de reviews compleet gepushed zijn door NV. De reviewsites mochten alleen 5 games gebruiken (CoD5, Deadspace, Fallout3, Left 4 Dead en Far Cry 2). Dit waren de games waar de meeste boosts in te zien waren. Niet vreemd ook als je onthoudt dat dit vrij recente games zijn en de vorige drivers van NV al wat ouder waren. Testte men de Big Bang II drivers op andere games dan bleek er weinig performanceverschil te zijn (en soms zelfs een degradatie in performance).

Helaas worden dit soort dingen dus niet vermeld bij de review en zal het massavolk massaal vallen voor zo'n marketingtruuk, tenzij AMD dezelfde truukjes gebruikt. NV zal waarschijnlijk nooit ophouden met dit soort strategieen... so if you can't beat them... join them... Wat dat betreft past een G4Saurus strategie daar goed bij... kick'm when they're down is eigenlijk een perfecte NV strategie. Ik denk dat de mensen bij NV het zelf een briljante set vonden en er ook om kunnen lachen. Ze hadden het zelf kunnen bedenken.... Mooi is het niet, maar met mooi zijn win je geen 'oorlogen'. De slimme consument zal zich hopelijk wel beter informeren en zich niet laten leiden door dit soort truukjes maar kijken naar andere dingen zoals technologie, prijs en performance.

[ Voor 34% gewijzigd door CJ op 20-11-2008 16:53 ]

• edward2
  • Laatst online: 13-09 22:28

edward2

Schieten op de beesten

CJ schreef op donderdag 20 november 2008 @ 16:40:
Yep, een heel onderwerp verder. Overigens ook niet echt een nieuwswaardig onderwerp om eerlijk te zijn. :+ Ongetwijfeld zullen we het er weer over hebben wanneer deel 2 van de G4Saurus Defectus binnenkort online komt op Youtube....

[...]

Als het allemaal maar niet tenkoste van de beeldkwaliteit gaat :X
Ik ben op dit moment zeer maar dan ook zeer tevreden over de QCF perf van driver 8.11.

Niet op voorraad.

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Dan iets anders. Op desktop GPU gebied is AMD dit jaar in Q3 naar 41,3% gegaan en staat NV nu op 58,7%. Ter vergelijking.... Een jaar geleden in Q3 had AMD 28% en NV 72%. 13% steiging dus.

Verwijderd

Naja wat wil je met 2 miljoen verkochte HD4 serie kaarten! Ik wacht ECHT met smart op de 8.12 drivers. Ben benieuwd naar de video encoder. December kwam die toch?

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2008 17:06 ]

• Freast.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-05-2022
Nou maar hopen dat ik met 8.12 geen atikmdag.sys errors meer krijg. Wordt ze wel zat |:(

Verder hele leuke kaarten die ATI's O-)

CM Stacker: Corsair CMPSU-750TX, Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3, Intel Core i5 2500K ,Corsair 8 GB DDR3-1600, Sapphire HD6950 Dirt3 Edition, Crucial m4 64GB + Samsung 1+2TB, Dell Ultrasharp U2412M, Logitech G5 + X530

• Astennu
CJ schreef op donderdag 20 november 2008 @ 16:40:

[...]

Edit: Overigens is het nu al wel bevestigd dat de reviews compleet gepushed zijn door NV. De reviewsites mochten alleen 5 games gebruiken (CoD5, Deadspace, Fallout3, Left 4 Dead en Far Cry 2). Dit waren de games waar de meeste boosts in te zien waren. Niet vreemd ook als je onthoudt dat dit vrij recente games zijn en de vorige drivers van NV al wat ouder waren. Testte men de Big Bang II drivers op andere games dan bleek er weinig performanceverschil te zijn (en soms zelfs een degradatie in performance).

Helaas worden dit soort dingen dus niet vermeld bij de review en zal het massavolk massaal vallen voor zo'n marketingtruuk, tenzij AMD dezelfde truukjes gebruikt. NV zal waarschijnlijk nooit ophouden met dit soort strategieen... so if you can't beat them... join them... Wat dat betreft past een G4Saurus strategie daar goed bij... kick'm when they're down is eigenlijk een perfecte NV strategie. Ik denk dat de mensen bij NV het zelf een briljante set vonden en er ook om kunnen lachen. Ze hadden het zelf kunnen bedenken.... Mooi is het niet, maar met mooi zijn win je geen 'oorlogen'. De slimme consument zal zich hopelijk wel beter informeren en zich niet laten leiden door dit soort truukjes maar kijken naar andere dingen zoals technologie, prijs en performance.
Rappie kan zijn X2 dus beter nog even bewaren :+ Soms moet je dingen gewoon even aankijken zeker als de kaart het prima deed op de X48 zou ik niet meteen de kaart verkopen want de oorzaak licht duidelijk bij het platform.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 november 2008 @ 17:21:
[...]

En ja Sorry maare ik ben gewoon tegen dat soort geblaat wat ik niet onder nieuws zie.
Waarom ga je dan nog door.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 november 2008 @ 17:21:
[...]

Mja ik hou niet van dat soort onzin ook dat filmpje niet het straalt pureAnti Nvidia als Pro Ati fanboy gedrag uit sorry maar alleen n00bs posten dit soort trieste gevallen oftewel mensen die geen id waarover ze er mee aanrichten, Nvidia is en blijft The Superior met Multi Chip drivers daar is ATi juist helemaal niet zo geweldig mee

[...]

En ja Sorry maare ik ben gewoon tegen dat soort geblaat wat ik niet onder nieuws zie.
Nou sorry hoor maar je wekt nu toch wel heel erg de indruk van een nVidia fanboy die op z'n teentjes getrapt is.

Ik vind het persoonlijk ook flauw om dit soort filmpjes te maken maar voor zover ik begrijp is het niet van ATi zelf dus kunnen zij er ook weinig aan veranderen. Omgekeerd wordt er ook een hoop geroepen overigens. Fanboys uit beide kampen gooien modder naar elkaar, ik kan me er niet zo druk om maken dat het nu vanuit ATi-fanboy-richting gebeurt. Iets duidelijker Nederlands zou overigens prettig zijn, het hoeft wat mij betreft niet 100% foutloos maar dit verhaal moest ik 3x lezen voor ik het begreep.
Freast.nl schreef op donderdag 20 november 2008 @ 17:08:
Nou maar hopen dat ik met 8.12 geen atikmdag.sys errors meer krijg. Wordt ze wel zat |:(

En bedankt voor de onbeargumenteerde en ongefundeerde rant, daar hebben we wat aan! :Y) -O-

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:38
Ik zie trouwens nogal grote verschillen tussen het aantal FPS bij Fudzilla en bij Guru3D.

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

• meljor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:35
Freast.nl schreef op donderdag 20 november 2008 @ 17:08:

misschien een oplossing voor deze foutmelding (en anders misschien voor anderen die dit hebben) : bij mij kwamen deze meldingen vanaf het moment dat ik de kaart voor het eerst installeerde al. pas na een aantal dagen kwam ik erachter: mijn nordbridge werd te heet door de kaart (kaart zelfs was prima qua temp) en pas bij een extreme underclock van de fsb (in plaats van normaal juist zeer hoge overclock) bleef hij stabiel. ff een goede koeler op de heatsink van de chipset was voor mij de oplossing! nooit meer ellende gehad...

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Newsflash: Need 4 Speed Undercover benchmarks

N4S:Undercover is vandaag officieel uitgekomen... en de eerste benchmarks zijn dus gelijk op PC Games Hardware verschenen. De nieuwste drivers zijn gebruikt voor AMD (Catalyst 8.11) en NV (Big Bang II)... maar blijkbaar is het dit keer nVidia die erg veel werk moet verrichten aan z'n drivers, terwijl je toch altijd veel mensen hoort zeggen dat "NV z'n drivers veel beter voor elkaar heeft" wanneer er een nieuwe game uit komt ("hij werkt meteen goed!") en dat AMD altijd maar 'achteraf moet optimaliseren met hotfixes'. In het geval van de nieuwste Need 4 Speed is de situatie dus omgekeerd. Zonder AA weet zelfs een HD3870 de G4s9800GTX+ te verslaan.

Situatie nu:

Afbeeldingslocatie: http://img293.imageshack.us/img293/6606/79569091ie0.jpg

http://www.pcgameshardwar..._benchmark_review/?page=1

[ Voor 3% gewijzigd door CJ op 20-11-2008 19:10 ]

Verwijderd

Wauw dat is wel heel erg, de 4850 die boven de GTX280 uitkomt :')

Verwijderd

@ CJ

Cut teh crap plz!

Je gebruikte al jaren de officiele namen van beide VGA merken hou het zo aub ;)
CJ schreef op donderdag 20 november 2008 @ 19:10:
Newsflash: Need 4 Speed Undercover benchmarks

N4S:Undercover is vandaag officieel uitgekomen... en de eerste benchmarks zijn dus gelijk op PC Games Hardware verschenen. De nieuwste drivers zijn gebruikt voor AMD (Catalyst 8.11) en NV (Big Bang II)... maar blijkbaar is het dit keer nVidia die erg veel werk moet verrichten aan z'n drivers, terwijl je toch altijd veel mensen hoort zeggen dat "NV z'n drivers veel beter voor elkaar heeft" wanneer er een nieuwe game uit komt ("hij werkt meteen goed!") en dat AMD altijd maar 'achteraf moet optimaliseren met hotfixes'. In het geval van de nieuwste Need 4 Speed is de situatie dus omgekeerd. Zonder AA weet zelfs een HD3870 de G4s9800GTX+ te verslaan.

Situatie nu:

[afbeelding]

http://www.pcgameshardwar..._benchmark_review/?page=1
1 spel zegt vrijwel niets van hoe goed een driver werkt of zicht verbeterd heeft, met zo'n arcade spel die amper iemand speelt ;)

Als je nou andere tests laat zien waaronder deze games die onder de meeste gespeelde
games vallen zoals:

Live For Speed
Crysis
Crysis Warhead
FarCry 2
Fallout 3
Dead Space
C&C RA 3
Call of Duty 4 & 5
Flight Simulator X Deluxe Edition

Dan komt het mischien wat serieuzer over.

En dat je een kaart van de conncurrent verkeert noemt maakt je niet echter knap maare komt erg lomp over }:O

Erg leuk voor de ATi fanboys niet leuk voor de gene die een NV kaart gebruiken en ik ben fan van alle VGA's hoodzakelijk 3dfx kaarten ;)

Het staat niet netjes vooral vor een befaamde TS'er die altijd zeer boeinde topics maakte...net als anderen dat gezegd hebben en toch hoort dit niet.

Dit topic mag van mij gerust dicht, je daagt je uit naar een flame war ... :r
Modbreak:Niemand daagt jou uit tot wat dan ook. Maar de manier waarop je hier op de man speelt levert jou wel een Officiele Waarschuwing op. We blijven niet bezig zo :/

[ Voor 144% gewijzigd door dion_b op 20-11-2008 19:51 ]

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Tegen wie heb je het?

March of the Eagles

• Astennu
Verwijderd schreef op donderdag 20 november 2008 @ 19:35:
@ CJ

Cut teh crap plz!

[...]

1 spel zegt vrijwel niets van hoe goed een driver werkt of zicht verbeterd heeft, met zo'n arcade spel die amper iemand speelt ;)

Als je nou andere tests laat zien waaronder deze games die onder de meeste gespeelde
games vallen zoals:

Live For Speed
Crysis
Crysis Warhead
FarCry 2
Fallout 3
Dead Space
C&C RA 3
Call of Duty 4 & 5

En dat je een kaart van de conncurrent verkeert noemt maakt je niet echter knap maare komt erg lomp over }:O

Erg leuk voor de ATi fanboys niet leuk voor de gene die een NV kaart gebruiken en ik ben fan van alle VGA's hoodzakelijk 3dfx kaarten ;)

Het staat niet netjes vooral vor een befaamde TS'er die altijd zeer boeinde topics maakte...net als anderen dat gezegd hebben en toch hoort dit niet.

Ik denk dat meer mensen de nieuwe NFS spelen dan Flight Simulator X Deluxe Edition. Crysis blijf ook een bagger game.

En voel je je aangesproken door wat CJ zegt of zo ? Vind het nergens op slaan om meteen maar te roepen dat een topic dicht moet wat al zo veel jaren bestaat. Alleen maar omdat er een kleine discussie is over een of ander filmpje.
Modbreak:Don't feed the trolls :o

[ Voor 7% gewijzigd door dion_b op 20-11-2008 19:56 ]

• EdwardvGelder
Haha mensen wat een gezeur om 1 zo'n filmpje...
Maar iig mooi om te zien dat Ati zn drivers van NFSU op orde heeft!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Verwijderd schreef op donderdag 20 november 2008 @ 19:35:
@ CJ

Cut teh crap plz!

[...]

games vallen zoals:

Live For Speed
Crysis
Crysis Warhead
FarCry 2
Fallout 3
Dead Space
C&C RA 3
Call of Duty 4 & 5

[modbreak]Niemand daagt jou uit tot wat dan ook. Maar de manier waarop je hier op de man speelt levert jou wel een Officiele Waarschuwing op. We blijven niet bezig zo :/ [/modbreak]
Misschien heb je het punt van CJ gemist: doorgaans heeft nVidia haar drivers al voor de release van een game in orde, en volgt AMD pas later. Nu is het dus omgekeerd: AMD heeft haar drivers voor deze Need For Speed al op orde, getuige die benchmark.

March of the Eagles

Verwijderd

Hmmm ik ga hem ook maar eens proberen. Ik moet zeggen dat ik Carbon niet zo goed vond. Doe mij maar de eerste underground!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op donderdag 20 november 2008 @ 20:06:
Hmmm ik ga hem ook maar eens proberen. Ik moet zeggen dat ik Carbon niet zo goed vond. Doe mij maar de eerste underground!!!
Inderdaad. De 2e uderground ging ook nog wel. MW was al stukken minder en carbon was een ramp. Pro steet was ook niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Laatst online: 18-08 11:10
Astennu schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 08:59:
[...]

Inderdaad. De 2e uderground ging ook nog wel. MW was al stukken minder en carbon was een ramp. Pro steet was ook niets aan.
offtopic:
En deze editie is schijnbaar helemaal een ramp, zie topic hier op tweakers. Dus wat dat betreft is het jammer dat ATi zijn drivers goed op orde heeft voor een crap game :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Misschien leuk om over te speculeren....

Op de frontpage staat het bericht over de Phenom II die erg hoog te klokken is. Daarin staat:
Bij een perspresentatie in het AMD-hoofdkwartier in Texas, gaf de chipfabrikant een demonstratie van zijn komende 'Dragon'-platform. Deze opvolger van Spider wordt in het eerste kwartaal van 2009 geïntroduceerd en zal bestaan uit een AMD Phenom II X4-processor, een grafische kaart uit de Radeon 4800-stal en een AMD 790-moederbord.
Onderstreept heb ik datgene waar je wat extra aandacht aan zou kunnen besteden. "Dragon Platform". Hmm, waar heb ik 'dragon' eerder gehoord? Volgens veel sites was het de codenaam voor RV870, de 40nm GPU van AMD.

Nu weten we dat AMD zichzelf als pionier ziet bij het gebruiken van nieuwe processen... en afgelopen week hebben ze aangegeven dat ze van plan zijn om dit gewoon in de toekomst netjes voort te zetten. Eerder dan verwacht een 40nm GPU van AMD? En wat wordt het dan... eerst een RV770 op 40nm maar veel hoger geklokt (zoals de geruchten van 950Mhz) of gelijk een flink opgepimpte RV770 met meer streamprocessors en texture units? Wat lijkt logisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is nog ruimte voor een 4890, dus wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
EdwardvGelder schreef op donderdag 20 november 2008 @ 20:01:
Haha mensen wat een gezeur om 1 zo'n filmpje...
Maar iig mooi om te zien dat Ati zn drivers van NFSU op orde heeft!
Er zijn nog geen CF benches, dus k wacht nog af of ze de drivers op orde hebben voor NFSU.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
CJ schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 12:21:
Misschien leuk om over te speculeren....

Op de frontpage staat het bericht over de Phenom II die erg hoog te klokken is. Daarin staat:

[...]

Onderstreept heb ik datgene waar je wat extra aandacht aan zou kunnen besteden. "Dragon Platform". Hmm, waar heb ik 'dragon' eerder gehoord? Volgens veel sites was het de codenaam voor RV870, de 40nm GPU van AMD.

Nu weten we dat AMD zichzelf als pionier ziet bij het gebruiken van nieuwe processen... en afgelopen week hebben ze aangegeven dat ze van plan zijn om dit gewoon in de toekomst netjes voort te zetten. Eerder dan verwacht een 40nm GPU van AMD? En wat wordt het dan... eerst een RV770 op 40nm maar veel hoger geklokt (zoals de geruchten van 950Mhz) of gelijk een flink opgepimpte RV770 met meer streamprocessors en texture units? Wat lijkt logisch?
Geen 40nm, maar eerder een HD4890 ;)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

CJ: je bent ons aan het pesten! :(

Ik denk dat AMD vast houdt aan het voorgestelde pad: elk half jaar een refresh. Ze zullen wel moeten nu de core216 lekker op stoom komt en het liefst nog voor kerst. Daarbij kan ik me niet voorstellen dat een half jaar na de launch van de RV770 de volgende generatie alweer klaar staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
Waarom niet?

9800 nieuw 2003
9800XT refresh 2003
x800 nieuw 2004
x850 refresh 2004
x1800 nieuw 2005
x1850 refresh 2005
x1900 nieuw 2006
x1950 refresh 2006
HD2900 nieuw 2007
HD38xx refresh 2007
HD48xx nieuw 2008
HD ? refresh 2008

Ik kan er wat naast zitten voor wat betreft het jaar van release, maar in ieder geval heeft ATi vanaf 2003 gemiddeld 2 GPU's per jaar uitgebracht.

[ Voor 25% gewijzigd door Indy91 op 21-11-2008 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Indy91 schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 13:53:
Waarom niet?

9800 nieuw 2003
9800XT refresh 2003
x800 nieuw 2004
x850 refresh 2004
x1800 nieuw 2005
x1850 refresh 2005
x1900 nieuw 2006
x1950 refresh 2006
HD2900 nieuw 2007
HD38xx refresh 2007
HD48xx nieuw 2008
HD ? refresh 2008
Als dit echt klopt dan lijkt het me inderdaad allezins logisch dat er een HD4890 / 4970 / HD4870XTX aankomt. Er moet iets het gevecht aangaan / winnen van de Core216 voor kerst, je kan als bedrijf zo'n situatie niet moedwillend laten bestaan.

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik kan er wat naast zitten voor wat betreft het jaar van release, maar in ieder geval heeft ATi vanaf 2003 gemiddeld 2 GPU's per jaar uitgebracht.
Ik geloof wel in een refresh, maar niet in een nieuwe generatie. CJ strooit echter zand in de ogen door te benadrukken dat de RV790 volgens velen niet bestaat. Daarna hint hij op het Dragon platform. De conclusie zou dan kunnen zijn dat de volgende release meteen de RV870 zou zijn, maar ik kan nergens vinden wanneer dit plaats zou moeten vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
x1800 nieuw 2005
x1850 refresh 2005
x1900 nieuw 2006
x1950 refresh 2006
Er was geen X1850.

De X1800 kwam een paar maanden later dan gepland uit in de tweede helft van 2005. De opvolger, de R580 aka X1900, was echter op tijd en kwam op de vooraf geplande datum Januari 2006... een half jaar na de oorspronkelijk geplande releasedate van de X1800 (Mei/Juni 2005).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuw ultimate bang for buck gameplatform. Net zoals ze naar Fusion Apu willen. Niet alleen One die Multi processor technieken zoals gpu en cpu maar ook nog betere software comunnicatie door fusion. Wie weet smelt het wel samen op 32nm. Ik lees wel net dat ze in 2011 pas naar 45nm cpu's willen.

-Dus nieuwe HD4xxx refresh, altijd core tweaks gelukkig ( denk maar X850XT(X) ), hopelijk meer shaders en nog meer AA power, misschien nieuw process.
- AM2+ chipset refresh, kleiner proces, AM3 opkomend later. RD890 enthusiast
- Zowiezo Phenom II 45nm. <+:)

CJ stimuleert ons om te googlen.

amd-dragon-platforms-plan-and-performance-exposed.

Afbeeldingslocatie: http://img149.imageshack.us/img149/7526/dragonperformancein0.jpg

Vond dit wel nuttig commentaar. Kan onmogelijk zelfde GPU zijn lijkt me.

New AMD CPU roadmap

Ook zeer interessant met goed commentaar.

Afbeeldingslocatie: http://img149.imageshack.us/img149/7269/phen22gy8jpg600x450en2.jpg

Roadmaps zijn wel nooit helemaal exact natuurlijk. Lijk er ook op dat zae 2 kanten uit gaan met defecte quadcores, nanmelijk via disabled L3 cache en/of één a twee cores disabled.

Dis wel oud maar gaat wel over AM3 chipset.
http://xtreview.com/addco...view-AMD-AM3-chipset.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 16:46:
Nieuw ultimate bang for buck gameplatform. Net zoals ze naar Fusion Apu willen. Niet alleen One die Multi processor technieken zoals gpu en cpu maar ook nog betere software comunnicatie door fusion. Wie weet smelt het wel samen op 32nm. Ik lees wel net dat ze in 2011 pas naar 45nm cpu's willen.

-Dus nieuwe HD4xxx refresh, altijd core tweaks gelukkig ( denk maar X850XT(X) ), hopelijk meer shaders en nog meer AA power, misschien nieuw process.
- AM2+ chipset refresh, kleiner proces, AM3 opkomend later. RD890 enthusiast
- Zowiezo Phenom II 45nm. <+:)

CJ stimuleert ons om te googlen.

amd-dragon-platforms-plan-and-performance-exposed.

[afbeelding]

Vond dit wel nuttig commentaar. Kan onmogelijk zelfde GPU zijn lijkt me.

New AMD CPU roadmap

Ook zeer interessant met goed commentaar.

[afbeelding]

Roadmaps zijn wel nooit helemaal exact natuurlijk. Lijk er ook op dat zae 2 kanten uit gaan met defecte quadcores, nanmelijk via disabled L3 cache en/of één a twee cores disabled.

Dis wel oud maar gaat wel over AM3 chipset.
http://xtreview.com/addco...view-AMD-AM3-chipset.html
Uhmm die performance bij Quake kan ook niet van een Single HD4870 komen als je em met een HD3870 vergelijkt. Dan moet het of een X2 zijn of de opvolger van de Hd4870.

Over de cpu's:

Deneb dit is een Quad core elke cpu heeft 512 kb L2 cache en 6 MB L3 cache totaal 3 MB. De andere quad core die je ziet is een budget quad core. Hij is identiek aan Deneb maar heeft geen L3 cache waardoor de chip heel veel kleiner is en dus veel goedkoper is om te maken. Ik weet de code naam even niet meer.

De Tripple cores zijn wel Quads met een uitgeschakelde core. Maar het is niet zo dat de CPU's met minder cache defecte quads zijn. Die L3 cache zit er gewoon helemaal niet in. En die zijn dus ook zuiniger en goedkoper te maken.

Er zouden later in het jaar ook nog dual cores komen. Zo te zien met 2x1 MB L2 cache.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm dit is wel cool Athlon64 X4 :D ik vraag me af is er ook nog nieuws over the AMD Opteron die de Barcelona zal gaan vervangen? Blijft het Socket F of wordt het SocketF + met DDR 3 support of zal de server varriant van de Deneb gewoon het oude Socket F behouden met DDR2 ECC Reg Fully buffered memory?

Aangezien het toch over AMD CPU's gaat leek me het ook interessant over de Opterons iets te weten te komen en of daar ook Multi chip mobo's voor komen die beide SLI en CFX gaan ondersteunen, sinds dat Intel dit al heeft hoop ik dat AMD ook met een vergelijkbaar iets komt, als je beide kanten op kan dan is het product ook meer waard als meer functioneler. :)

Nog mijn excuus van de afgelopen posts ik was idd niet lekker bezig, mijn excuus dat ik zo tekeer was geagaan, sommige dingen vat ik niet goed een Parodie of flame viel bij mij onder het zelfde begrip

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2008 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Shanghai (nieuwe Opteron) is DDR2 op socket F.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://publish.it168.com/2008/1114/20081114006901.shtml

Die andere link dan maar. :)

Afbeeldingslocatie: http://img210.imageshack.us/img210/9500/1237334dt6.jpg

beetje offtopic sry. Het is een platvorm. :)

Ik vind de snelheden wel ok maar niet impressive, had toch liever een 3,2 of 3,3 Ghz gezien bij launch. Ook maar één unlocked X4 editie, wel meteen bij launch ook een (lijkt mij wel een leuke) X3 unlocked versie.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2008 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• movo.
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-08 10:58
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1317300/14

T'is logischer als je het in het AMD Procesoren topic pleurt :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja weet ik. :)

In ieder geval staat op die laatste roadmap ook een SB800 southbridge terwijl ergens anders weer over een een SB750 wordt gesproken icm RD890. Er gebeurd erg veel moet ik zeggen. SB750 voor DDR2 en SB800 voor DDR3 only? Laat ik het hier iig bij de chipsets en GPU's houden. :)
Dadelijk APU (Advanced Processor Unit?). :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
Ik zie Rappie wel weer terug komen wanneer een refresh van de RV770 in crossfire sneller en stabieler blijkt dan zijn nieuwe liefde. Tot die tijd lijkt het me verstandig om gewoon door te snuffelen naar aanwijzingen voor een eventuele RV770 refresh en de specs die daarbij horen.

Ik kan alleen zeggen, hopenlijk heeft CJ gelijk met de speculatie over de 40nm chips. De eerste productie-klare samples van TSMC zijn al klaar voor de klanten volgens een bericht onlang op de FP van tweakers, dus wie weet.

[ Voor 8% gewijzigd door dahakon op 21-11-2008 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
hosee schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 18:36:
@ RappieRappie: Een "olie op het vuur opmerking" in dit topic maar toch goed om te weten.
Twijfel zelf niet aan de kracht van de Ati's maar heb destijds met mijn ( uber 8)) 9800 pro problemen gehad met microstuttering in sommige games wat ik aan de drivers toeschrijf en ben er nog steeds huiverig voor, was toen echt een klote ervaring. Heb dit ook al gelezen op het net wat betreft de huidige graka's van ATI, alhoewel de X2 daar geen problemen mee zou hebben. Voor de rest had ik niks anders dan lof over ATI maar toch, dat probleem wil ik niet meer meemaken. Heb het in ieder geval met NV nog niet meegemaakt.
9800pro in crossfire?? dat is nieuw voor me

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Powrskin schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 21:58:
[...]

9800pro in crossfire?? dat is nieuw voor me
er bestaat een test model die inderdaad een 9700pro en\of 9800pro in dualcore.
De voorloper van een ati x2 die we nu kunnen.

Integendeel alleen 3dfx en ati hadden vroeger al dual vga kaarten.
3dfx met voodoo2 en ati met zijn rage fury maxx (zeer sneller kaart en was sneller dan een nvidia geforce2 ultra)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Laatst online: 00:37

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Modbreak:Mag ik mensen even wijzen op de GoT Huisregels - niet op de man spelen. Hoe "dom" of "fout" de uitspraak van de ander ook was. Vind je het fout, maak een TR aan. Ik heb net een tiental berichten richting trashcan moeten donderen, en een aantal mede-GoTters hebben nog verdere gevolgen gekregen. Daar schiet niemand iets mee op. Hou het on-topic, vriendelijk en behulpzaam - of post niet :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat was toch een 3d accelerator, ten miste de voodoo2, dus in dual had je 3 kaarten?

Toch hebben we wat gehad aan ervaringen van Rappie en natuurlijk anderen.
Nvidia laat mss wat meer slippen ak slechte rendering wat in van alles kan verschijnen, zichtbaar of niet. Mijn gevoel toe nu toe ATi laat nauwelijks iets glippen, alles wordt gerenderd en ik moet toegeven dat de beeldkwaliteit op katalyst high setting zeer mooi 3D beeld geeft. Mss dan wel meer wat meer microstuttering, ik merk geen direct verschil. Wel kan het zijn dat ATi gevoeliger is voor een goede driver install en alles daarom heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
@ mod: Heb ik iets verkeerds geschreven dan?

Asus P6t / Core i7 @1.800mhz / 3.150mhz, 1.048V / 1.168V waterkoeling / mem: Patriot Viper ddr3, 1600mhz. c8, 3x2gb / 285gtx in SLI / Thermaltake 850W / Dell 30"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
@ hierboven. Graag in Direct Message aan de mod, maar niet in dit topic. ;)
Verwijderd schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 22:24:
[...]
er bestaat een test model die inderdaad een 9700pro en\of 9800pro in dualcore.
De voorloper van een ati x2 die we nu kunnen.
De 9800Pro was er in Maxx uitvoering, maar ook in X4 uitvoering voor professionele doeleinden (simulators).

Sapphire Atlantis Radeon 9800Pro Maxx:

Afbeeldingslocatie: http://www.toms-hardware.ru/graphic/20050115/images/pic-sapphire-maxx.jpg

simFUSION 6000 met 4 Radeon 9800Pro GPUs:
Afbeeldingslocatie: http://194.67.128.198/graphic/20050115/images/pic-simfusion6000.jpg

Van de eerstgenoemde waren een tijd terug ook benchmarks gelekt. Zie hieronder... wat zou er gebeurd zijn als ATI toendertijd had besloten om de 9800Pro Maxx echt officieel uit te brengen... als concurrent van de FX5950....

Afbeeldingslocatie: http://www.ixbt.com/video2/images/sapphire-8/cd-aaa.png

Afbeeldingslocatie: http://www.ixbt.com/video2/images/sapphire-8/sc-a.png

Afbeeldingslocatie: http://www.ixbt.com/video2/images/sapphire-8/h-a.png

Afbeeldingslocatie: http://www.ixbt.com/video2/images/sapphire-8/tr-aaa.png

Lees meer: http://www.ixbt.com/video2/sapphire-8.shtml

Het zou een complete vernedering geweest zijn en voor zover ik weet werkten de twee GPUs hier samen in Supertiling Mode, dus werd nog lang niet al het potentieel aangeboord. Beetje een gemiste kans voor ATI dus. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Bullus schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 13:04:
[...]

Er zijn nog geen CF benches, dus k wacht nog af of ze de drivers op orde hebben voor NFSU.
Heb het zelf ff getest met cat ai op dis. en op advanced.
Geen fps verschil!

De AA ingame of schaduw is ook echt brak als je stilstaat, zodra je rijd wordt het minder.

Afbeeldingslocatie: http://s82.photobucket.com/albums/j274/bul_photos/pc/ati/th_nfs2008-11-2200-28-28-98.jpg

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
CJ schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 00:32:
@ hierboven. Graag in Direct Message aan de mod, maar niet in dit topic. ;)

[...]

De 9800Pro was er in Maxx uitvoering, maar ook in X4 uitvoering voor professionele doeleinden (simulators).

Sapphire Atlantis Radeon 9800Pro Maxx:

[afbeelding]

simFUSION 6000 met 4 Radeon 9800Pro GPUs:
[afbeelding]

Van de eerstgenoemde waren een tijd terug ook benchmarks gelekt. Zie hieronder... wat zou er gebeurd zijn als ATI toendertijd had besloten om de 9800Pro Maxx echt officieel uit te brengen... als concurrent van de FX5950....

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Lees meer: http://www.ixbt.com/video2/sapphire-8.shtml

Het zou een complete vernedering geweest zijn en voor zover ik weet werkten de twee GPUs hier samen in Supertiling Mode, dus werd nog lang niet al het potentieel aangeboord. Beetje een gemiste kans voor ATI dus. :9
My God ik wist niet dat die kaart al echt zo ver klaar was. Dacht dat ze em nooit afgemaakt hadden. De Performance is echt Sick. Bijna net zo snel als de X800 XT. Waarschijnlijk was die laatste al te dichtbij. En aangezien het een single chip was werkte dat in alle games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Laatst online: 13-09 22:28

edward2

Schieten op de beesten

Bullus schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 00:33:
[...]

Heb het zelf ff getest met cat ai op dis. en op advanced.
Geen fps verschil!

De AA ingame of schaduw is ook echt brak als je stilstaat, zodra je rijd wordt het minder.

[afbeelding]
Probeer de gebruikelijke exe renaming AFR-FriendlyD3D, de naam van de vorige game.exe (werkt vaak als de engine ongeveer hetzelfde is) enz.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CJ schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 12:21:
TSMC is al massaproductie gestart met 40nm chips, zou het dan toch...? AMD heeft altijd gezegd 2009 maar dit kan misinformatie geweest zijn (AMD kennende ;))
En "wat lijkt logisch?" zegt CJ : de RV770 heeft niet bepaald de reputatie van zuinige chip, dus een verkleining van het productieprocess zou wel goed uitkomen voor AMD. Een opgepimpte RV770 zou alleen maar meer verbruiken. Meer streamprocessors en texture units voor de RV770 zouden te hoge ontwikkelingskosten met zich mee brengen denk ik...
Dus wat lijkt me logisch... 40nm. Codenaam : 'Little Dragon' met de nadruk op 'Little' ?(=> 40nm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
9800pro Maxx _/-\o_
Zo leren we nog eens iets :) Dus de 1e X2 die Ati heeft gehad zegmaar.

Qua nieuwe aankomende kaarten, tja ik ben zeer tevreden met mijn HD4850 en kan er gemakkelijk nog 1 bij doen (heb er zelfs al waterkoeling voor), maar gezeur met drivers heb ik niet zo'n zin in + stroomverbruik hou ik ook graag binnen de perken.

Wacht nog steeds op onboard VGA die overgaat op de andere VGA bij het starten van een 3d applicatie.

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Powrskin schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 20:35:
9800pro Maxx _/-\o_
Zo leren we nog eens iets :) Dus de 1e X2 die Ati heeft gehad zegmaar.
Nee, de eerste X2 van ATI was natuurlijk de ATI Rage Fury Maxx in eind 1999. ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.sharkyextreme.com/hardware/reviews/video/ati_fury_maxx/rfmaxxboard.jpg

Leuk detail om te weten is dat ATI min of meer de grondlegger is van de AFR zoals we die nu kennen en de standaard renderingmodus is bij zowel nVidia als AMD.

En een ander leuk detail is dit nieuwsbericht op Tweakers uit Oktober 2000 waarin dit zinnetje stond:
According to that information the company is now in process of developing a specialized bridge that will allow using two RADEON X chips.
Ze waren dus al tijden bezig met een bridgechip om twee GPUs aan elkaar te koppelen... nog voordat de Radeon 8500 in de winkel lag en nog voor nV met de GF6800Ultra op de proppen kwam in 2004... 4 jaar er voor zelfs. En iedereen maar denken dat het ATI was die NV nadeed... ;)

[ Voor 35% gewijzigd door CJ op 22-11-2008 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ CJ

Dat is de Prototype van de Rage Fury Maxx ;) deze was ook een van de eerste designs er van de tweede prototype had Dual VGA:
Afbeeldingslocatie: http://img.tomshardware.com/de/1999/11/10/preview_des_doppel_whoppers_atis_rage_fury_maxx/furymaxx.jpg

De tweede VGA bleek dit overbodig te zijn , dus hebben ze de tweede VGA er uit gelaten en daarbij is dit het productie model geworden :)
Afbeeldingslocatie: http://www.3dfx.ch/gallery/d/17993-2/ATi+Rage+Fury+MAXX+AGP+64MB+Rev_A+9952+Top.JPG Afbeeldingslocatie: http://www.3dfx.ch/gallery/d/17997-2/ATi+Rage+Fury+MAXX+AGP+64MB+Rev_A+9952+Bottom.JPG

De performance van de 9800 Pro MAXX was te vergelijken met dat van een X800 Pro en voor die tijd is dit een zeer nette prestatie, het is alleen jammer dat Sapphire dat project niet had doorgezet, het had zeker wel goed verkocht :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2008 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
Jeetje, als die foto's bekijkt wordt het toch wel pijnlijk duidelijk hoeveel meer stroom huidige kaarten trekken. Die koelertjes zijn echt minuscuul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 20:20:
[...]

TSMC is al massaproductie gestart met 40nm chips, zou het dan toch...? AMD heeft altijd gezegd 2009 maar dit kan misinformatie geweest zijn (AMD kennende ;))
En "wat lijkt logisch?" zegt CJ : de RV770 heeft niet bepaald de reputatie van zuinige chip, dus een verkleining van het productieprocess zou wel goed uitkomen voor AMD. Een opgepimpte RV770 zou alleen maar meer verbruiken. Meer streamprocessors en texture units voor de RV770 zouden te hoge ontwikkelingskosten met zich mee brengen denk ik...
Dus wat lijkt me logisch... 40nm. Codenaam : 'Little Dragon' met de nadruk op 'Little' ?(=> 40nm).
Dit klinkt mij persoonlijk wel vrij logisch. kleiner productieprocess zou ook betekenen lager voltage ( denk ik ), op dezelfde of hogere snelheden. dit allemaal samen met een mooie hoeveelheid gddr5, mooie stille cooler, mooie verpakking en goede pr en ze kunnen er nog een bestseller bij hebben :).
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een NIEUWSDISCUSSIE topic, geen helpdesktopic voor simpele vraagjes rond ATi kaarten. Als dergelijke vragen een eigen topic waard zijn, stel ze daar. Zijn ze geen eigen topic waard, stel ze niet maar ga zelf op onderzoek uit. Post ze niet hier!

Daarnaast mogen pics max 600p breed zijn. Heb jij grotere? Resize ze voor je ze post!

Verder is gezeur over levertijden, slowchat ("ik heb er net eentje besteld!") of posten van prijzen (post dat in Pricewatch, dan hebben anderen er ook wat aan!) niet de bedoeling.

Niets in deze topicwaarschuwing is nieuw, helaas moet ik toch constateren dat sommigen steeds weer dit soort posts doen. Eenmalig kun je een modbreak verwachten, maar doe je het vaker, dan kun je een pushmesssage, waarschuwing of erger verwachten. En ja, dat vinden we zelf ook kinderachtig, dus laat het niet zo ver komen!