Het grote mountainbike topic (deel 11) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 28.445 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Mooi hoor! vooral de logo ziet er strak uit. d:)b

Ik gisteren een paar sealskinz sokken gehaald en meteen een uur of 3 getest, aanrader! Voeten blijven gewoon droog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:27
@ Skuzz... Bij het lakken van de vork zou ik opteren om via de manual van de Rockshox-site ook even je vork uit elkaar te draaien en te servicen. Stel dat je verf op je vorkpoten krijgt of op andere ventieltjes, kun je de vork ernstig beschadigen.

@FMS: Nice! Waar heb je ze aangeschaft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
  • Laatst online: 22:03
dnhelle schreef op donderdag 04 december 2008 @ 13:06:
@ Skuzz... Bij het lakken van de vork zou ik opteren om via de manual van de Rockshox-site ook even je vork uit elkaar te draaien en te servicen. Stel dat je verf op je vorkpoten krijgt of op andere ventieltjes, kun je de vork ernstig beschadigen.
Vork ligt al helemaal uit elkaar ;)
moest sowieso omdat ik 63mm veerweg wil.
net ook al even gebeld naar de LBS voor nieuwe olie, ze hadden niet meer genoeg op voorraad maar ze gingen het bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Ah nice... Zul je dadelijk zien dat weer als nieuw werkt. Het scheelt ook in stijfheid dat je de veerweg wat verkort (want: groter gebruik van interne bushings).

Ook weer succes gewenst met in elkaar schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:50
En net als vorig jaar stel ik maar weer de vraag;
ZIjn er nog mensen die mee doen aan de Rabobank beach challenge?
Scheveningen - Noordwijk - Scheveningen.

Ik sta wederom ingeschreven in het Tom Schouten vak, vlak achter de prof-renners 8)

Check. www.beachchallenge.info

Met oa. Boogerd, Brentjens en ... Vinokourov. Tamelijk briljant
http://www.ad.nl/denhaag/...8/Toprenners_aan_zee.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Dat frame is zeker mooi geworden!

Nu goede blanke lak erover, opbouwen, en foto's maken in het buitenlicht haha. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-06 22:43

The_Scarabial

MTB for life!

Skuzz mooi spuitwerk hoor, gewoon met spuitbusje of met een compressor?

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~eaman/mtb/Wielset_resized.jpg

8)

[ Voor 35% gewijzigd door The_Scarabial op 04-12-2008 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
nice :)

(heb je nog een setje oude over? :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Ja, maar weet nog niet wat ik ermee ga doen, heb zelf ook nog wel zin, om iets nieuws op te bouwen, ben alleen bang dat ik er dan te weinig op ga fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
bedenk me net dat jij vast geen velgrem setje hebt
dus dan heb ik er toch niets aan

de LBS had nog een mooi setje op de site staan, Schimano WH-M540, 12 spaken, erg mooie velgen vind ik, voor maar 149 euro maar helaas waren ze al uitverkocht toen ik vandaag belde :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

monkel schreef op donderdag 04 december 2008 @ 19:20:
En net als vorig jaar stel ik maar weer de vraag;
ZIjn er nog mensen die mee doen aan de Rabobank beach challenge?
Scheveningen - Noordwijk - Scheveningen.

Ik sta wederom ingeschreven in het Tom Schouten vak, vlak achter de prof-renners 8)

Check. www.beachchallenge.info

Met oa. Boogerd, Brentjens en ... Vinokourov. Tamelijk briljant
http://www.ad.nl/denhaag/...8/Toprenners_aan_zee.html
Ik ben niet zo van dat zand, maar er staan inderdaad leuke namen aan de start. Ben dit weekend te vinden in Malden voor de pedaleurs cross. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Nice wheels THES! Snel gaan opbouwen.

Is al bekend of McG zijn zadel al terug heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-05 20:59

McGryphon

Veul vrouwkes!

Het is bekend dat CRC pas gereageerd heeft dat ze hem nog niet bekeken hadden, omdat ik nog geen contact opgenomen zou hebben. En dat pas toen ik belde, na eerst 7 mails gestuurd te hebben.
Ze zouden er komende week naar kijken... thank god dat ik bijna elk engels accent kan verstaan en dus wist waar die vent het over had :P

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
weer even showen :)

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3027/3086858142_427bd400d8_b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

macro shots! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
geen zin om mijn goede cam te pakken dus even snel eentje met telefoon (wat is het toch ongelofelijk handig om gelijk vanaf de telefoon foto's up te loaden, heerlijk :)

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3047/3086038623_240bde1ba2_b.jpg
het wordt het niet echt mooier op door de flits, maargoed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Oef, de eerste foto schrok ik wel van, vertekend donkergrijs (maar dat kan ook aan mijn beeldscherm liggen ;)).

Die tweede foto ziet er daarentegen goed uit. Hoe staat het er nu voor?

@McG: Ik was er al bang voor. Jammer van de service, hopelijk gaat het nu wel snel. Of heb je nog altijd last van je blessure?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Vandaag m'n winterkleding mooi kunnen testen (broek, shirt en jack van Evolution). Een shirt + jack is eigenlijk nog te warm bij 7 graden, wat dat betreft zit ik dus goed voor de komende periode :)

Ik heb ook nog een vraagje over de remmen van m'n Cube:
er zitten hydraulische V-brakes op van Magura. Toen het voorwiel eruit was (transport) heb ik per ongeluk in de voorrem geknepen, nu willen de blokjes niet meer helemaal terug en blijven ze op de velg staan na montage. Zal wel een soort van zelfstellend systeem zijn bij slijtage van je remblokken, maar heeft iemand een idee hoe ik ze weer terug in de oude positie krijg?

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:23

Impry

Rallymedia.nl

MadMarky schreef op zondag 07 december 2008 @ 17:40:
Vandaag m'n winterkleding mooi kunnen testen (broek, shirt en jack van Evolution). Een shirt + jack is eigenlijk nog te warm bij 7 graden, wat dat betreft zit ik dus goed voor de komende periode :)
Ja, als je beetje doorfietst heb je echt maar weinig kleding nodig.
Vorige week vroeg in de de ochtend een keer gefietst met temperatuur voor rond het vriespunt.
Er naartoe en terugfietsen is dan niet echt lekker, maar tijdens het MTB-en is een eenvoudig thermoshirt en fietsshirt (beide lange mouw) al genoeg. Daarnaast gewoon korte broek met bretels met daarover een lange overbroek.

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
MadMarky schreef op zondag 07 december 2008 @ 17:40:

Ik heb ook nog een vraagje over de remmen van m'n Cube:
er zitten hydraulische V-brakes op van Magura. Toen het voorwiel eruit was (transport) heb ik per ongeluk in de voorrem geknepen, nu willen de blokjes niet meer helemaal terug en blijven ze op de velg staan na montage. Zal wel een soort van zelfstellend systeem zijn bij slijtage van je remblokken, maar heeft iemand een idee hoe ik ze weer terug in de oude positie krijg?
Heb je toevallig stelwieltjes op je remhendels?
Welke magura-remmen heb je? HS11, HS33, welk bouwjaar?
Even de manual opsnorren op www.magura.de en je hebt de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
Ik heb net een wielset besteld, Mavic Crossride's :)
ook heb ik een andere winkel (Salden) gevonden voor de LX groep, bij Moozes.com waar ik ze besteld had waren ze uitverkocht (dat ze die dingen dan ook van de site halen! grrr!) alleen wil ik eerst even bellen naar Salden omdat bij de groep op de site de dual-control shifters zitten en ik wil liever aparte shifters en rem (voor als ik bijvoorbeeld ooit Magura velgremmen wil hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

dnhelle schreef op zondag 07 december 2008 @ 18:33:
[...]

Heb je toevallig stelwieltjes op je remhendels?
Welke magura-remmen heb je? HS11, HS33, welk bouwjaar?
Even de manual opsnorren op www.magura.de en je hebt de oplossing.
HS33 remmen uit 2008. Ik heb stelwieltjes in de handels maar ik heb het idee dat die enkel de 'directheid' van het remmen beinvloeden, ze naar minimaal draaien levert geen extra speling op bij de remblokjes.
Maar bedankt voor je tip, ik zal de manual er eens bijzoeken 8)7

edit:
Volgens de manual moet het voldoende zijn om de stelwieltjes terug te draaien, hierdoor komen bij mij de blokjes echter nog niet vrij van de velg.

[ Voor 12% gewijzigd door MadMarky op 07-12-2008 19:19 ]

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Ik denk dat je blokken van de pistons zijn gegaan toen je in de rem hebt geknepen, probeer die ff weer op de pistons te duwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Net het wiel eruit gehaald, de blokjes losgeklikt en weer teruggestopt. Nu loopt het wiel wel weer vrij, dus kennelijk zaten ze dus niet goed. Ben blij dat het nu verholpen is iig.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Ah oké. Ik heb ook niet alle ervaring met die remmen, ik heb er een tijd mee gereden voordat ik ben omgeschakeld naar discs. Dat is ook al een tijd terug... ;)

@Skuzz.. Ben benieuwd hoever je nu bent! Leuke aanschaf heb je in ieder geval gedaan. Misschien is het leuk om direct HS11 of HS33 erop te gooien?

@THES! Hoe staat ie er voor? Zit je RM alweer in elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
Helaas ben ik nog niet veel verder gekomen sinds de laatste foto's. Salden is vandaag gesloten dus nog geen reactie over die LX of SLX (misschien ook wel interessant, als ik de groep zonder schijfremmen kan bestellen)

qua remmen ga ik toch voor V-Brakes, Magura's is ook wel leuk maar v-brakes zijn zo lekker simpel en ziet er "clean" uit. De kabelgeleiders op het frame passen ook geen hydraulische leidingen door dus mij lijkt het mooiste om toch voor V-Brakes te gaan.
Ik was net aan het kijken Cane Creek Direct Curve velgremmen, zijn erg mooi (vind ik dan...) en schijnen erg direct te remmen omdat je geen bochtje nodig hebt gelijk voor de rem. Alleen is de Direct Curve 5 helaas een beetje prijzig, de 3 is wel goed te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
nog een klein nieuwtje:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3265/3093210218_731c3fe73c.jpg
(kleuren uiteraard verneukt door telefooncam :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
zo, ik ben even gaan shoppen *O*

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3097/3096044476_32de5210e2_b.jpg
volledige XT groep :9

Ik kreeg vandaag mijn wielsetje binnen maar door wat onduidelijkheden heb ik de verkeerde set gekregen (disc) en ik belde gelijk op naar de winkel waar ik ze gekocht had (Fietssportief) en het bleek dat ze in de buurt van mij zaten (20 minuutjes rijden) dus ik ben gelijk maar even langsgegaan. Daar aangekomen kreeg ik gelijk een bak koffie aangeboden en werd de wielset kostenloos omgeruild voor de nieuwe 2009 Mavic Crossride's. Aangezien het gezellig was daar nog even blijven hangen en wat gevraagt over de groepen die ze hadden en het bleek al snel dat de XT V-brake groep gunstig geprijsd was. Dus nu heb ik een volledige XT groep voor mij fietsje :D

zo beginnen met opbouwen (mis alleen nog (zwarte) zadelpen en de juiste v-brake nokken voor de voorvork, maar die krijg ik donderdag als het goed is)

maar Fietssportief is echt een goede winkel, erg vriendelijk en goed geprijsd
gewoon lekker over mountainbiken kunnen praten daar, ze gaan zeker weten mijn nieuwe LBS worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Ziet er heel netjes uit, leuk spul ook allemaal!

Trouwens, die grijs (?) kleur ziet er ook steeds anders uit haha. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ik ben nog steeds op zoek naar een nieuwe fiets. Vandaag een Cube LTD team 2008 voor mijn neus gehad. 20 inch, Formula ORO K18, Rock Shox Recon SL en Shimano LX /XT afmontage voor 899 euro. Goed geprijsd of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:26
willy1986 schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 21:09:
Ik ben nog steeds op zoek naar een nieuwe fiets. Vandaag een Cube LTD team 2008 voor mijn neus gehad. 20 inch, Formula ORO K18, Rock Shox Recon SL en Shimano LX /XT afmontage voor 899 euro. Goed geprijsd of niet?
Weet ik niet, maar ik zou niet te lang wachten. Shimano gaat volgend jaar de prijs vet verhogen door de lage yen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
@ Skuzz... Nice deal! Goed voor elkaar, zou ik zeggen.
Wat is je doel om de bike af te hebben?

@ Willy, het punt wat Maartend aangeeft is helemaal waar. Mede door deze prijsstijging zal de nieuwprijs van fietsen sterk gaan stijgen. Denk aan minimaal 60 euro per volledige groep wat er aan prijsstijging wordt verwacht.
Ik vind zelf dat het een zeer nette prijs is voor een dergelijke fiets.
Nu kunnen we de echter Hollander uithangen en de meest goedkope deal proberen te krijgen, maar ik houd me nog altijd bij de uitspraak van een of andere bekende biker "Strong, Light, Cheap. Pick two".

Succes met je keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
Einde van de week moet toch wel gaan lukken lijkt me :)
ben al best ver eigenlijk: crank, derailleurs, kabels en shifters zitten er nu op, ketting ook al maar ik krijg het pennetje er niet uit mijn mijn kettingponsje, morgen even kijken of ik een buisje vind om die te verlengen zodat ik wat meer kracht kan leveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
maartend schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 22:13:
[...]
Weet ik niet, maar ik zou niet te lang wachten. Shimano gaat volgend jaar de prijs vet verhogen door de lage yen.
Klopt, dat zei die fietsenwinkeleigenaar ook tegen mij. Was helaas niet mogelijk om een proefrit te maken vanwege het natte (vieze) wegdek. Iemand nog aanbiedingen of tips voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

dnhelle schreef op maandag 08 december 2008 @ 11:50:
@THES! Hoe staat ie er voor? Zit je RM alweer in elkaar?
Nee :( kwam vandaag bij de LBS, hadden ze de verkeerde bouten besteld, die ik nodig ben voor mijn achterdemper constructie (was er 1 van geknapt, teveel Nm, daarom meteen een momentsleutel aangeschaft), dus daar moet ik sowieso nog op wachten, kan de rest wel verder op bouwen, maar te weinig tijd, heb wel inmiddels de remschijven op de wielen gemonteerd en de konkavex kabels binnen, dus vanaf morgen ga ik ik zoveel mogelijk afbouwen, demper erin, vork erin, stuur er weer op, achterbrug en seatstay weer terugplaatsen enz. ik hoop dat ik zondag weer kan rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Skuzz schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 22:49:
Einde van de week moet toch wel gaan lukken lijkt me :)
ben al best ver eigenlijk: crank, derailleurs, kabels en shifters zitten er nu op, ketting ook al maar ik krijg het pennetje er niet uit mijn mijn kettingponsje, morgen even kijken of ik een buisje vind om die te verlengen zodat ik wat meer kracht kan leveren
Meteen powerlink op je ketting zetten!

Goeie deal op die XT spullen. Zou je nu niet meteen een nieuwe frame en fork nemen? :o :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Vind het resultaat erg mooi! Dat is zeker een goede investering en het frame ziet er gelikt uit. Top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-05 08:27
KeX schreef op woensdag 10 december 2008 @ 00:17:
[...]

Vind het resultaat erg mooi! Dat is zeker een goede investering en het frame ziet er gelikt uit. Top!
Het frame is gespoten, niet gelikt 8) . Ziet er verder wel proper uit, nice job!

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3016/3097006349_8ddc178351_b.jpg

nog even zonder voorrem en met de oude zadelpen :) en het stuur ga ik misschien nog een beetje smaller maken, lijkt me wat te breed zo
rijdt echt heerlijk (voor zover ik nu al kan zeggen, net even mini rondje gedaan :P )

ben er wel al achter dat de lak erg zacht is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
  • Laatst online: 21:29
Skuzz schreef op woensdag 10 december 2008 @ 12:26:
[afbeelding]

nog even zonder voorrem en met de oude zadelpen :) en het stuur ga ik misschien nog een beetje smaller maken, lijkt me wat te breed zo
rijdt echt heerlijk (voor zover ik nu al kan zeggen, net even mini rondje gedaan :P )

ben er wel al achter dat de lak erg zacht is :(
Wow dat heb je snel gemonteerd. Ziet er goed uit. Misschien had je nog een paar lagen bankelak moeten aanbrengen. Je hebt van die speaciale blanke lak voor auto's en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
mja, die zit erop, motip auto (blanke) lak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
Ik heb mijn oude mountainbike ook gespoten en die lagen zijn idd erg zacht, veel steenslag kan die verf niet hebben. Bij mij liggen er zelfs nog enkele lagen vernis over ook (zowel primer, verf als vernis zijn van Motip).

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Ziet er goed uit, leuk fietsje zo! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16728

Jegapia schreef op woensdag 10 december 2008 @ 12:58:
Ik heb mijn oude mountainbike ook gespoten en die lagen zijn idd erg zacht, veel steenslag kan die verf niet hebben. Bij mij liggen er zelfs nog enkele lagen vernis over ook (zowel primer, verf als vernis zijn van Motip).
Consumentenverf is lang niet zo hard als wat de profs gebruiken die het ook nog eens bij zo'n 70 graden laten afharden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Is Brushed Alu Steel geen optie? Kan namelijk erg mooi worden.

[ Voor 14% gewijzigd door FMS op 10-12-2008 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
bij mij is het geen optie (stalen frame ;) )
maar inderdaad, is ook best mooi ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Ah joh, gaaf geworden. Ziet er erg nice uit.
Over een tijd zul je toch gaan bedenken of je niet een ander frame/vork wilt... Dan heb je al het gros van het spul!

• Bramster
ja, precies, daarom heb ik ook nu wat meer geld aan de afmontage uitgegeven, er komt vast wel weer eens een nieuw frame.

• Bramster
en de fiets is af! echt heerlijk hoe soepel en vlot het schakelt :)

mijn conditie is mede door de Pfeiffer wel vreselijk laag :(

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Mooi werk Skuzz, zit meer schot in het opbouwen van dat frame dan mijn fiets :P
Heb wel inmiddels alle onderdelen weer in het frame zitten, moet alleen nog de konkavex kabels aanbrengen, dat wordt ook nog een best gepruts denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online

Mud

Vanmiddag een S7 besteld:

http://www.stevensbikes.d...=US&sect=equipment#inhalt

\o/ Voor 780 euro, incl allerlei extra accesoires! \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Zo, mooi ding zeg! Ziet er echt gaaf uit, benieuwd naar de foto's!

Vanochtend ronde L&D-Duinen gedaan, heerlijk gereden, maar wat was het koud! :X
Je lichaam zelf is niet echt koud, maar vooral tenen/handen waren echt té koud, gewoon niet fijn meer eigenlijk. Zeker het heen/terugfietsen door een opener gebied is echt niet leuk. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Impry schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 21:02:
Zo, mooi ding zeg! Ziet er echt gaaf uit, benieuwd naar de foto's!

Vanochtend ronde L&D-Duinen gedaan, heerlijk gereden, maar wat was het koud! :X
Je lichaam zelf is niet echt koud, maar vooral tenen/handen waren echt té koud, gewoon niet fijn meer eigenlijk. Zeker het heen/terugfietsen door een opener gebied is echt niet leuk. :D
had ik zelf geen last van. Specialized Deflect handschoentjes en Pro Endure H2O overschoentjes, perfect.

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Mud schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 16:54:
Vanmiddag een S7 besteld:

http://www.stevensbikes.d...=US&sect=equipment#inhalt

\o/ Voor 780 euro, incl allerlei extra accesoires! \o/
Dat is zeker geen slechte fiets!

Moet zeggend at er steeds meer leuke aanbiedingen zijn richting einde van het jaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud
  • Nu online

Mud

Joopieboy schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 21:59:
[...]

Dat is zeker geen slechte fiets!

Moet zeggend at er steeds meer leuke aanbiedingen zijn richting einde van het jaar. :)
Is vooral voor woon-werk en als het goed weer is, wat fietstochtjes :D
Zou eerst een S6 bestellen, maar die bleek pas in februari weer leverbaar |:(
Heb met behoorlijk wat korting de S7 kunnen kopen _/-\o_

En inderdaad, in de winkel waren veel aanbiedingen, maja budget van ~700 euro eh ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
dadelijk maar weer een gaan proberen een wat langer stuk te gaan fietsen, de echt moe-heid van de Pfeiffer lijkt voorbij te zijn dus ik kan weer rustig gaan opbouwen.
Heb een goed ontbijt gehad en al wat appels en bananen naar binnen gewerkt, heb nog extra eten bij me en een flink zak water (camelbak)
zo maar rustig vertrekken en kijken waar ik uitkom....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Sterkte en succes met het opbouwen van je conditie!

Hier is mijn conditie ook beneden alle peil maar dat komt puur en alleen door luiheid en met de bus naar school gaan. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

* FMS zit met ontstoken longen al 10 dagen stil en mag voorlopig nog een week niet fietsen. :(

Het nare is dat je de kracht uit je benen ziet verdwijnen, misschien zit het tussen de oortjes maar ze lijken wel dunner nu...

Zorg er dus voor dat je goed ingepakt bent, de koude lucht icm inspanning kan nare gevolgen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Wat denk je dat ik het vervelendste vond aan 3 maanden stilzitten? Juist, bijna van 0 weer beginnen. Ben nu nog steeds erg langzaam voor mijn gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Sta hier ook al een maand stil, voornamelijk wegens winteronderhoud, ik hoop ergens komende week weer ff te fietsen de wielen zitten eronder nu, 1 nokon kabel zit erop, wacht nog op mijn verlengset. Dan nog alle kleine dingetjes weer afstellen enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
Heb echt heerlijk gefietst vandaag! niet echt snel, maar toch nog 40km (vooral op de weg) gehaald :)
en nu maar hopen dat het niet alleen goede dag was (qua moeheid) maar dat het moe-zijn gewoon over is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Hier een nieuwe video van ons rondje in de L&D Duinen van vorige week zaterdag.
[Video: http://video.google.nl/videoplay?docid=-6674671596978575653]
Vanaf 6:15 wijken we af van de reguliere route ;) Een heerlijk slingerend pad met veel hoogteverschillen en weinig kuilen omdat e niet zoveel gereden wordt door andere MTB-ers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Helm vergeten ja? naughty boy ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

:D
A dirty mind, is a...

Hij fietst pas voor de derde keer mee en was tijdens een rustpauze z'n helmpie vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Heb met dit weer echt totaal geen zin om de fiets te pakken eigenlijk. Ben zeker niet bang voor wat blubber, in tegendeel zelfs, maar het weer is vaak net niet dat wat ik graag heb. Kou boeit ook niet, maar dat half natte op straat, dat vind ik maar niets. Dus bij gebrek aan zin/tijd om te fietsen, maar weer eens de hardloopschoenen uit de kast getrokken. Ook leuk om je conditie toch nog wat op peil te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
Ik had nog geen foto gepost van het eindresultaat, bij deze:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3094/3110557824_02b7aa6e0d_b.jpg
samen met mijn andere hobby :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
Ziet er proper uit enneuh, leuke andere hobby heb jij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Ziet er echt niet slecht uit!

Hoe is het trouwens met de "gevelknuffelaar" daf? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
tjah, die staat een beetje zielig te staan daar met scheve neus :(
ben er nog niet helemaal over uit wat ik uiteindelijk mee ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

die DAFjes gaan net zo hard achteruit als vooruit toch? Wedden dat dat je niet lukt op de fiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
idd ja :) op de fiets wordt dat nogal moeilijk lijkt me ;)
er zijn trouwens wel Variomatic/CVT-achtige versnellingsnaven voor fietsen, maar die kunnen vast niet de draairichting omdraaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
@Skuzz, mooie opbouw en eindresultaat.
Het lijkt me dat de xt &crossride afmontage goed zal bevallen.

Ik hoor je alleen weinig vertellen over de vork & frame eigenschappen.
Ga je hier nog jaren op rondrijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Skuzz schreef op maandag 15 december 2008 @ 17:50:
idd ja :) op de fiets wordt dat nogal moeilijk lijkt me ;)
er zijn trouwens wel Variomatic/CVT-achtige versnellingsnaven voor fietsen, maar die kunnen vast niet de draairichting omdraaien
NuVinci? fiets er een keer mee en je begrijpt waarom ik het niks vind :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
De vork is op het moment gewoon te soepel, die wil ik wel wat stugger gaan maken. De vorige eigenaar had de vork stugger laten maken en zijn LBS had rubbers boven de veren gezet zodat ze standaard al meer waren ingeveerd. Misschien dat ik het weer zo maak maar ik zoek eigenlijk stijvere veren, maar dat is niet zo heel makkelijk voor zo'n oude vork.

Het frame heb ik weinig op aan te merken, het is wel wat zwaar maar verder ook oerstevig. De lak is wel wat minder, die is echt zwak, dus hoe lang ik hier zo op rond blijf rijden weet ik niet, ik zie het wel :)

en @MyGryphon: idd ja, NuVinci. Ik heb er nog nooit mee gefietst, weet alleen dat het bestaat

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Vanwege het systeem heb je behoorlijk wat extra wrijving, nogal een afrader voor op een sportieve fiets dus. Als je een of andere wannabe-milieubewuste hippie bent die heel duur spul koopt om te doen alsof je het milieu belangrijk vindt, dan past NuVinci perfect in je straatje. Kijk eens ik ben op de fiets, en heel hip bla.

• Mud
  • Nu online

Mud

De s7 staat in de schuur \o/

Lampjes, km teller en bidon houder zijn overgezet en de spatborden zijn bevestigd \o/

Kan iig niet wachten op de de 1e rit morgen ^^ (naar het werk)

• dnhelle
Congratz, Mud.
Snel foto's regelen, al wordt dat bij daglicht een groot probleem met deze tijden ;)
Have fun morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Zo Joop, je rijbewijs is binnen. Nu sparen voor een nieuwe fiets :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
:D

True!!
Of zal er eerst een auto komen?
Of eerst andere zaken?

Ik zeg: Het grote mountainbike topic (deel 43)

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
ik ben positiever en zeg, deel 38

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Ik gok op 42, da's het antwoord op alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Next question:
Wanneer komt je zadel terug?

Deel..... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
:+

Dankjewel allemaal, en een nieuwe fiets? Tja, dat komt ooit nog wel eens. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

dnhelle schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 21:45:
Next question:
Wanneer komt je zadel terug?

Deel..... ;)
ik gok deel 11 nog, anders deel 12 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Woei! eindelijk zit de pruttel in elkaar en werkt weer naar behoren. Alleen nog de buitenkabel voor de achterderrie vervangen voor nokon, want daarmee had ik een überdomme actie mee uitgehaald 8)7
Morgen zal ik een paar pics schieten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
@Joopy: 8)7
@McG: Hopend op, of zeker wetend...

I'm excited to hear, THES. Ook al ermee gereden?
Wat heb je uitgehaald met de kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faxe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:11
Afgelopen vrijdag mijn nieuwe idworx mountain rohler opgehaald. Gisteren de fiets voor het eerst geprobeerd en tot dusverre bevalt hij prima. Ik heb het modeljaar 2009 gekocht wat betekent dat de fiets uit de volgende onderdelen is opgebouwd:

Frame: idworx tripple butted 6061 T6 aluminium met excentrisch bottom bracket in de maat 55 centimeter.
Voorvork: Magura Menja 100mm veerweg met rockshox push loc remote.
Versnelling: Rohloff Speedhub 500 / 14 (42/16)
Crankset: Truvativ Stylo Single Speed
Remmen: Magura HS 33 Firm-tech
Wielen: Rohloff/ DT Swiss 240 S met Rigida CSS velgen en Sapim CX-Ray spaken
Banden: Rocket Ron 2,4"
Stuur: Syntace Durafilte
Voorbouw: Syntace Force (Op dit moment nog BBB)
Zadelpen: Syntace P6
Zadel: Selle Italia idworx X
Pedalen: Shimano XT
Bidonhouders: Elite Patao carbon look
Computer: PRO SX4
Handvatten/barends: Ergon GC2 Rohloff (Op dit moment nog Syntace Screw on)

De fiets weegt in de huidige setup 12,46 kg. Meer foto's kun je eventueel hier bekijken.

Afbeeldingslocatie: http://erbiemold.zenfolio.com/img/v4/p721353010-3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://erbiemold.zenfolio.com/img/v4/p629969275-3.jpg

Voor de mensen die niet bekend zijn met de rohloff naaf hieronder een afbeelding waarin getoond wordt hoe de verzetten van een rohloff naaf zich verhouden tot een normale 3x9 setup.
Afbeeldingslocatie: http://erbiemold.zenfolio.com/img/v5/p1069450144-3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

:w Faxe
GG @ mountainbike.nl hier ;)
Die Idworx is echt een strak ding, lijkt me ideaal voor in de winter, onderhoudsvrij en overal makkelijk schoon te maken :)

@Sven: zeker wetend, niet via garantie maar gewoon nieuw.

[ Voor 15% gewijzigd door McGryphon op 21-12-2008 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Kom mij dan maar nog eens ophalen als je durft... :+

Faxe: mooie fiets, toevoegen aan startpost?
Mud: al een goede eigen foto dan kan ik je ook toevoegen?
Skuzz: startpost foto's aanpassen voor jou?

[ Voor 29% gewijzigd door Joopieboy op 21-12-2008 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
ja, verander maar hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Ok, aangepast, tevreden? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
@ Joopie, no problemo, waare het niet dat er ook nog feestdag-verplichtingen zijn. Het zijn vaak korte snelle rondje tbv. conditieverbetering.
Tevens is een fulltime-baan ook niet bevorderlijk voor sportritmes...

@ Faxe: Mooie fiets, mooie Rohloff.
Zater nou veel verschil tussen deze en de Speeddisc?

[ Voor 17% gewijzigd door dnhelle op 21-12-2008 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Mooi zo in het maagdelijk wit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

tipje voor mensen die nog een simpel hardtailtje willen opbouwen: On-One inbred rechte dropouts voor 150 euro bij CRC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

dnhelle schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 22:57:
I'm excited to hear, THES. Ook al ermee gereden?
Wat heb je uitgehaald met de kabel?
Vanmorgen mee gereden op asfalt weliswaar, maar het was weer een genot om op de fiets te zitten. Het loopt mooi de wielset, lekker rateltje als je de benen stil houdt :P

Met de kabel dat was een beetje een domme actie van mij. Ik had de nokons geinstalleerd, de binnenkabel gewoon intact gelaten. Alles past mooi dacht ik (alleen basisset, maar had toen al wel een extra verlengsetje besteld).
Toen binnenkabel van de voorderrie ingekort, ook de binnenkabel van de achterderrie ingekort, maar dit was dom, want ik had de derailleur zo staan, dat ie helemaal omhoog stond. Toen ketting erop en erachter komen dat ik de nokon kabel in de laatste bocht naar de derrie toe, te kort had gelaten dus binnenkabel verprutst 8)7 en dus toch erachterkomen dat een verlengset wel noodzakelijk is :)

Foto komt nog steeds :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
bijna :+
de 2e foto mag er wel tussenuit, toen was die gewoon nog niet af.
en het is een model uit 2000 (was een eerder foutje van mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
@Skuzz: done :)

@Dnhelle: i know, plaag je maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faxe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:11
@ Faxe: Mooie fiets, mooie Rohloff.
Zater nou veel verschil tussen deze en de Speeddisc?
[/quote]

Naaf is hetzelfde alleen kun je een schijf monteren en heeft de naaf een extern schakelbox. Op de idworx Aline Rohler zit een Speeddisc naaf.

Afbeeldingslocatie: http://erbiemold.zenfolio.com/img/v4/p359402667-3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Oké!
Ik vind je crank trouwens prachtig icm. de Single-ring setup. Mooi clean & simpel.
Ook al flink ermee gereden?

@THES: Tjeez... Ik hoor wel vaker van Nokon dat je aardig moet peuteren, dat weerhoud mij nog van ervoor te kiezen.
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.