Onmisbare tools & software voor Mac OS X - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 225.095 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147672

Oude expose van Tiger & Leopard in Snow Leopard:

http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=869611

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-04 11:20
Leuk, maar hoe kun je nu een account krijgen hier in Nederland? Anders hebben we er nog zo weinig aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Inderdaad! :)

Die Cloudapp is mooi trouwens, dank daarvoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-05 17:58
Bosmonster schreef op maandag 03 mei 2010 @ 18:29:
Leuk, maar hoe kun je nu een account krijgen hier in Nederland? Anders hebben we er nog zo weinig aan :P
Registreren lukte mij door een proxy te gebruiken en rechtsonderin de taal te veranderen naar "United Kingdom". Daarna heb je nog een uitnodiging nodig van een bestaande gebruiker.

EDIT: zie net dat je hier geen proxy voor nodig hebt. Regio wijzigen is genoeg.

[ Voor 10% gewijzigd door ShitHappens op 03-05-2010 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxiMoron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-05 17:52
ShitHappens schreef op maandag 03 mei 2010 @ 20:29:
[...]

Registreren lukte mij door een proxy te gebruiken en rechtsonderin de taal te veranderen naar "United Kingdom". Daarna heb je nog een uitnodiging nodig van een bestaande gebruiker.

EDIT: zie net dat je hier geen proxy voor nodig hebt. Regio wijzigen is genoeg.
Dan heb ik toch nog steeds een invitation code nodig.

[ Voor 0% gewijzigd door OxiMoron op 04-05-2010 08:44 . Reden: Typo ]

Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafhartong
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-02-2023

olafhartong

Erm...

OxiMoron schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 08:43:
[...]

Dan heb ik toch nog steeds een invitation code nodig.
my thoughts exactly ;P lijkt me wel fijne app idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:19
/Agree met twee bovenstaande.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:42
olafhartong schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 12:26:
[...]

my thoughts exactly ;P lijkt me wel fijne app idd
Zijn we hier verkapt invites aan het vissen :?

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafhartong
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-02-2023

olafhartong

Erm...

joint_me schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 14:04:
[...]

Zijn we hier verkapt invites aan het vissen :?
nee dan zou ik het wel via een pm aan hem vragen, ik zei gewoon dat het me een leuke app leek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andromedaan
  • Laatst online: 15-03-2023
offtopic:
Even voor de duidelijkheid, want ik heb er een aantal PMs over gehad, ik heb geen Spotify invites. Sorry dudes. Ik heb zelf ook nooit een invite gehad, maar door Spotify te tricken dat je in bijv. Frankrijk woont kan je op de website gewoon een free account aanmaken en daarna Spotify gebruiken.

Be the change you want to see in the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andromedaan
BetterTouchTool is al genoemd, maar ik wilde wat handigs toevoegen, namelijk hoe ik deze gebruik.
Ik heb het volgende ingesteld:
threefingerswipe rechs/links = Volgende tab/vorige tab (zeeeeer handig, ga je vaak gebruiken)
threefingertap=Open link in nieuwe tab

Het zijn dit soort kleine dingetjes die flow van je userexperience heel erg verbeteren :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lhoBas
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
@Spotify-jagers: 18 mei mogen we :) (zie verder ook 't Spotify-topic)

[ Voor 39% gewijzigd door lhoBas op 05-05-2010 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Laatst online: 03-05 17:58
Yes! Geen gepruts meer met niet-werkende invitation codes, VPN verbindingen of proxys :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 299202

Op 18 mei zal ik een betalend lid worden van spotify, krijg ik dan ook direct toegang tot invites?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andromedaan
Anoniem: 299202 schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 12:58:
Op 18 mei zal ik een betalend lid worden van spotify, krijg ik dan ook direct toegang tot invites?
Ik ook! Had er eergister alles aan gedaan om Premium lid te worden, lukte maar niet. Ik meen dat elk Premium lid een of twee invites krijgt, dus waarschijnlijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit zijn de programma's ik gebruik op m'n mac:

1password: handig tooltje die al uw wachtwoorden opslaat, en je kan ze dan gebruiken Safari, Firefox, Camino en (soms) Chrome

Adium: voor msn, gtalk, facebook, twitter

Adobe Photoshop CS4

Age of Empires 3 + The Asian Dynasties

Alarm Clock: gratis app voor alarm klok

AppZapper: Om bestanden weg te smijten + .plist & library dinges..

Babble: Voor Twitter, maar ik kan maar max 40 tweets zien?

BluePhoneElite 2: mijn favoriete app: zend/verzend smsjes via je mac, in een soort van iChat/Mail app.. je kan er ook op bellen, maar werkt volgens mij niet zo stabiel

Camino: Afgeslankte versie van Firefox

Candybar: Voor iconen te wijzigen

Cloud: Share vlug bestanden

Cover Everywhere: Ik heb een Nokia 5530, en als ik mijn iTunes muziek eropzet, toont hij meestal niet de ArtWork… eens scannen met dit programma, en dan toont hij ze wel (als de app niet crash weliswaar)

CoverSutra: HUD-achtige tool om iTunes te controllen + je ziet de ArtWork op je desktop.

Crossover: Gebruikte ik vooral om Counter Strike 1.6 te spelen, maar sinds Snow Leopard, heb ik echt laag ivm. men muis… : oplossing: Bootcamp

Cue-Splitter: Om Cue files te splitten….

DiskWarrior: tool om uw hd's te checken

Drive Genius 2: 't zelfde

EasyWMA: convert WMA naar MP3

Forklift: Handige file manager met 2 panes.. beetje zoals TotalCommander

Google Chrome… ik gebruik de browser bijna nooit, (leijk ui) maar ik ben gewoon een Google User

Handbrake: om dvdtjes te rippen + videoformaten te converteren naar iets anders

iDupe: Om dubbele bestanden in iTunes te vinden en te verwijderen

iExtractMP3, om Mp3's te extracten van bv, gedownloade youtube videos

IGlasses, fun met iSight, dus ook in iChat, Skype, Photoshop, msn?

Img2icns… afbeeldingen naar icon's(folders)

iMovie..

iPhoto…

iResize:
vlug foto's resizen, als je bv geen PS hebt

iSquint; flash enzo converteren

iStumbler… wifi app

iSync.. handig om uw gsm contacten, agenda te syncen

iTunes….

IWannaSleep zet een timer op je iTunes,

iWork '09 geïnstalleerd omdat Office 2008 traag werkt

jDownloader: handige (trage java app) om rapidshare, megaupload, etc.. te laten dowloaden zoals een downloader manager en dat je niet telkens die code moet ingeven

KisMac: wifi app, maar werkt sinds Snow Leopard gewoon niet

Last.FM

Linkinus: handige, mooie IRC app

Livestation: tv kijken @ mac

MacPilot: Tweaken

Max: super handige audio converter

Monolingual: alle onnodige talen verwijderen, scheelt bij mij 2GB

Mp3 Scan+Repair: Naam zegt 't zelf

Mp3 trimmer: gelijkaardig zoals hierboven

MPEG Streamclip: handige video converter

Netlog Uploader…

NetNewsWire: mijn favoriete rss reader + synced met google reader

Neverball: verveling…

numptyphysics: verveling...

NfoViewer.. bekijk .nfo

Nokia Multimedia Transfer: Mac alternatief voor PC/Ovi Suite

Onyx: beste mac-maintenance tool ever

Picase Web Albums Uploader

Plex: bloated Frontrow

RealVNC: handig om je mac te besturen via netwerk, internet

Salling Clicker: kan met m'n nokia touch gsm, mijn mac besturen, beetje zoals de Remote

SimplyRar.. maak beveiligde rars + comments etc..

Synergy:
handige itunes controller die in je menubar zit

Textmate: coding enzo..

The Unarchiver: zeer snelle zip en rar(soms) uitpakker

Tinkertool: tweaken

Toast Titanium: voor .toast te mounten, en te branden enzo…

Traktor: supercoole software-dj-tool

Transmission: beste torrent app

TriTag: vlug boel mp3's taggen

Unrarx; beste rar uitpakker… inclusief wachtwoord beveiligde en rare rar formaten, want the Unarchiver werkt daar soms niet op

VLC

WhatSize: handige tool om te weten hoeveel GB er wordt gebruikt in sommige mappen.

Xslimmer: tool zoals Monolingual, maar dan app per app

Xupport: beetje zoals Onyx

Yasu, ook maintenance , maar in 1 venster, en 1 GO knop

En dit zijn de dingen die in m'n SysteemVoorkeuren zitten (Preference Pane)

Growl: handige notificaties ivm alle programma's

NTFS+3G: lees/schrijf op ntfs schijven

Perian: Bijna alle denkbare formaten kunnen nu afgespeeld worden in Quicktime

Salling Clicker: remote app voor nokia gsm

Secrets: heleboel werkende en (onstabiele/irritante) werkende tweaks voor uw mac.. pas er er mee op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Zijn er gratis alternatieven zoals Smultron die nog wel onderhouden worden? Gebruik mn Mac alleen thuis, maar een redelijke editor (syntax highlighting/tabs) erop hebben is wel prettig, maar om er nu eentje te kopen is misschien wat overdreven voor thuisgebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Ik vind TextWrangler wel een goed (gratis) alternatief voor Smultron. Verder doet vim het in terminal ook goed :)

[ Voor 4% gewijzigd door ppl op 10-05-2010 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Bij mijn nieuwe installatie heb ik de volgende applicaties als eerste geïnstalleerd:

1Password: onmisbare tool voor logins en serials, vooral de mogelijkheid om de keys in Dropbox op te slaan is geniaal
Adium: dé instant messaging app voor Mac OS X
AppZapper: verwijdert alle sporen van apps die je in de trash hebt gegooid
Camino: ik heb alle browsers geprobeerd maar deze blijft mijn favoriet
Cyberduck: gratis ftp tool
Delicious Library: mooi programma voor bijhouden van je cd-, dvd- en boekenverzameling, vooral de iSight-integratie is erg leuk
Dropbox: mijn virtuele USB-memorystick
Espresso: allround editor, ik vond Coda fijner werken maar te duur, en deze werkt samen met CSSEdit
gfxCardStatus: *nieuw* vertelt welke grafische kaart in gebruik is, vooralsnog heb ik alleen de "n" gezien
Kindle for Mac: als ik niet op een boek kan wachten en Safari Books Online het niet heeft
LittleSnapper: screenshots maken en bewerken, ook timed
MacUpdate Desktop: voor updates en nieuwe hot picks
NetNewsWire: rss-lezer die met Google reader synchroniseert (was eerst NewsGator)
Onyx: systeemonderhoud
Pixelmator: fotobewerking
Screenium: screen capture tool
VLC: afspelen
VMWare Fusion: hierin heb ik wat VM's met Server 2008, XP en de Boot Camp partitie met Windows 7
Xbench: benchmark om te kijken of een snellere harddisk en meer geheugen verschil maakt (ja dus, zowel volgens Xbench als eigen ervaring)

 Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-01 15:49

MoietyMe

zij/haar

Canaria schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 01:10:
Bij mijn nieuwe installatie heb ik de volgende applicaties als eerste geïnstalleerd:

Delicious Library: mooi programma voor bijhouden van je cd-, dvd- en boekenverzameling, vooral de iSight-integratie is erg leuk
Zol;ang deze geen nederlandse DVD's/Games ondersteund heb je er vrij weinig aan.
Espresso: allround editor, ik vond Coda fijner werken maar te duur, en deze werkt samen met CSSEdit
Heb zelf maar al te graag het extra geld neer gelegd. Vind Coda vele malen fijner werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Good Fella schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 09:27:
[...]
Zol;ang deze geen nederlandse DVD's/Games ondersteund heb je er vrij weinig aan.
Met "je" bedoel je mij? Ik heb bijna alleen maar Engelstalige boeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Canaria schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 09:32:
[...]

Met "je" bedoel je mij? Ik heb bijna alleen maar Engelstalige boeken.
Met je bedoelde ik eigenlijk mezelf/mensen met veel Nederlandse games/films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:42
Good Fella schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 09:27:
[...]

[...]

Heb zelf maar al te graag het extra geld neer gelegd. Vind Coda vele malen fijner werken.
Heb coda en textmate, maar textmate is mijn prefered editor.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Espresso als editor :) Netbeans als IDE voor PHP. Espresso voor quick and dirty.

Jammer dat er nergens een native OSX IDE voor PHP is. Tis allemaal Java.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 324429

Van de week maar weer is een clean install gedaan en merk eigenlijk dat ik helemaal geen 'onmisbare' tools en software heb (behalve werk software).
Dus alles staat nog steeds standaard + software voor werk als Remote Desktop.
Na het lezen van vele lijstjes hier merk ik ook dat er voor veel dingen gewoon geïntegreerde OS X oplossingen zijn i.p.v 100 verschillende programma's die schijnbaar niet worden gevonden of onhandig in gebruik zijn voor sommigen (come on, een 1password programma i.p.v keychain acces i.c.m auto fill van safari?).
En album covers op je desktop tonen is natuurlijk niet 'onsmisbaar'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119925

ZpAz schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 11:54:
Espresso als editor :) Netbeans als IDE voor PHP. Espresso voor quick and dirty.

Jammer dat er nergens een native OSX IDE voor PHP is. Tis allemaal Java.
Tis allemaal java? Welke goeie IDE's voor java die native op OSX draaien ken jij? De enige wat uitgebreidere IDE's die op OSX draaien en ik ken, zijn Netbeans en Eclipse..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-05 10:06

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

iStatMenus is sinds de laatste update niet meer gratis... maar het was mij die paar centen wel waard. Meteen maar een familypack gekocht, want op m'n netbookje geeft ie nu ook de CPU-belasting/-temp weer. 8)
Anoniem: 324429 schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 12:03:
Van de week maar weer is een clean install gedaan en merk eigenlijk dat ik helemaal geen 'onmisbare' tools en software heb (behalve werk software).
Dus alles staat nog steeds standaard + software voor werk als Remote Desktop.
Na het lezen van vele lijstjes hier merk ik ook dat er voor veel dingen gewoon geïntegreerde OS X oplossingen zijn i.p.v 100 verschillende programma's die schijnbaar niet worden gevonden of onhandig in gebruik zijn voor sommigen (come on, een 1password programma i.p.v keychain acces i.c.m auto fill van safari?).
Over dooddoeners gesproken. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Anoniem: 119925 schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 12:36:
[...]

Tis allemaal java? Welke goeie IDE's voor java die native op OSX draaien ken jij? De enige wat uitgebreidere IDE's die op OSX draaien en ik ken, zijn Netbeans en Eclipse..
Ik bedoel dat de IDE in Java gemaakt is, ik heb het zelf nodig voor webdevelopment (PHP). Onder Windows heb je PHPDesigner. Een goede IDE (xCode) draait heerlijk onder OSX, maar heeft geen PHP ondersteuning helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

(come on, een 1password programma i.p.v keychain acces i.c.m auto fill van safari?).
Jammer alleen dat de Safari autofill niet werkt in Camino en Firefox en al helemaal niet op de pc van werk :+
En serials van aangeschafte software opslaan in KeyChain werkt ook niet echt prettig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myrdhin
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-05 16:23
...(come on, een 1password programma i.p.v keychain acces i.c.m auto fill van safari?)...
1Password is meer dan alleen wachtwoorden onthouden. Daarnaast is de combi 1Password + Dropbox ontzettend handig als je met meerdere Macs werkt. Dat gaat niet zomaar met Keychain en autofill.

Oftewel: iets waarvan jij vind dat het onzin is kan voor een ander onmisbaar zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Standaard is er in OS X inderdaad veel mogelijk, zeker als je met Automator en AppleScript aan de knutsel gaat. Er zijn echter ook zaken die 3rd party apps beter kunnen en juist daarvoor gebruik je zo'n 3rd party app. Dat Keychain heeft een groot aantal nadelen. Zo moet de applicatie ondersteuning inbouwen voor Keychain terwijl bij iets als 1Password dit omgekeerd is (1Password bouwt de support in); die support inbouwen doen niet veel applicaties. De andere nadelen van Keychain ontstaan door de beperkingen die het heeft, bijv. de hoeveelheid informatie die je in zo'n Keychain item kwijt kunt. Dat 1Password gebruikte gek genoeg voorheen juist Keychain om haar informatie in op te slaan. Ze liepen echter continu tegen de beperkingen van Keychain aan waardoor ze naar een eigen Keychain zijn overgestapt (gewoon een file die je bijv. in je Dropbox mapje kunt zetten zodat je het op diverse Macs kunt gebruiken; werkt beter dan Keychain met MobileMe syncen). Zoek eens op hun site/weblog, daar staat een complete uitleg van het verhaal. Keychain is overigens meer gericht op certificaten, userlogins en wat secure notes. 1Password doet dat ook maar voegt daar ook dingen als identities en softwarelicenties aan toe. Dat laatste is voor mij de hoofdreden waarom ik het gebruik, het is meer dan alleen maar wachtwoorden beheren.

Of album covers onmisbaar zijn valt te discussieren. Quality of life is iets wat ook zeer belangrijk is naast pure nut en noodzaak van iets. Uiteindelijk gaat het in dit topic om wat de poster in kwestie onmisbaar vindt. Er zijn zat tools waarbij ikzelf ook m'n vraagtekens heb wat betreft de onmisbaarheid. Een goed voorbeeld van deze en van de vorige alinea is een IDE. Voor wat ik doe zie ik geen nut in een IDE, dat vim in de Terminal werkt prima. Ik snap echter wel waarom mensen een IDE verkiezen boven een texteditor als vim; het biedt voor programmeurs gewoon ontzettend meer mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-10-2024
ZpAz schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 14:33:
[...]

Ik bedoel dat de IDE in Java gemaakt is, ik heb het zelf nodig voor webdevelopment (PHP). Onder Windows heb je PHPDesigner. Een goede IDE (xCode) draait heerlijk onder OSX, maar heeft geen PHP ondersteuning helaas.
Ik heb geen idee wat voor mac jij hebt, maar netbeans 6.8 draait op mijn beide macs als het spreekwoordelijke zonnetje (mbp 2.2 en mini 2.5 beide met 4Gb) Ik gebruik het voor php/drupal/html werk zonder ingebouwd versie beheer. Dat werkte niet lekker via samba shares.

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Ik heb een MBP 2.4ghz, en lekker, mja, de hele interface is non-osx alsook alle handelingen e.d het is gewoon niet een gestroomlijnd product.

Espresso als editor is bijvoorbeeld veel fijner, maar mist weer featues als 'autocomplete' (van eigen code) phpdoc style documenteren e.d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb getracht om een cd te branden in itunes, nou deed ik hem in mijn muziek speler in me auto en daar had ik maar 1 heel krakend geluid wat ik hoorde, is er een programma dat net als nero op windows alles kan? vooral cds branden is voor mij belangrijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
CD's branden met iTunes zou gewoon moeten werken. Kijk even onder Preferences in iTunes of je niet per ongeluk een MP3 CD brand terwijl je CD-speler dit misschien niet ondersteunt?

Anders kun je kijken naar bijvoorbeeld Toast. Dat komt het dichtst in de buurt van Nero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Lingon een open-source launchd manager. Maakt het mogelijk om eigen scripts op bepaalde momenten o.a tijdens het booten automatisch te laten starten.

Afbeeldingslocatie: http://www.indev.nl/droplets/Lingon.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-05 12:49
Myrdhin schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 18:36:
[...]

1Password is meer dan alleen wachtwoorden onthouden. Daarnaast is de combi 1Password + Dropbox ontzettend handig als je met meerdere Macs werkt. Dat gaat niet zomaar met Keychain en autofill.

Oftewel: iets waarvan jij vind dat het onzin is kan voor een ander onmisbaar zijn :)
1password is inmiddels ook voor windows te krijgen. Dus ik heb nu overal dezelfde logins :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-05 13:16
lowfi schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 14:10:
[...]

1password is inmiddels ook voor windows te krijgen. Dus ik heb nu overal dezelfde logins :)
Euh wat? Hoe dan? Ik zie nergens een windows versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lhoBas
  • Niet online
http://agilewebsolutions.com/onepassword/win voor de Windows variant, nog in beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-05 16:50
nu blue-ray zo'n beetje gemeen goed aan het worden is, is het ook tijd om m'n schijfjes te kunnen backuppen.
Ik zou graag een blueray rip omzetten naar een mkv container. Erg handig om het spul daarna op mn xbmc machine af te kunnen spelen.

Als ik hier op google naar zoek vind ik alleen maar vage software pakketjes die van alles beloven.
wat is aan te bevelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-05 13:16
sharkzor schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 21:41:
nu blue-ray zo'n beetje gemeen goed aan het worden is, is het ook tijd om m'n schijfjes te kunnen backuppen.
Ik zou graag een blueray rip omzetten naar een mkv container. Erg handig om het spul daarna op mn xbmc machine af te kunnen spelen.

Als ik hier op google naar zoek vind ik alleen maar vage software pakketjes die van alles beloven.
wat is aan te bevelen?
Dit topic is bedoeld om programma's te posten waar je enthousiast over bent.

Het is dus niet de bedoeling om hier requests te plaatsen voor software met een bepaalde doel of functionaliteit.
Anyway... Sinds kort is de nieuwe versie (4) van Transmit uit (FTP programma). Toen ik net mijn Mac had, gebruikte ik Cyberduck, gratis en redelijk goed programma. Toen kwam ik in dit topic Flow tegen, zag er stukke beter uit dan Cyberduck, tabs, bookmarks met folders etc. Maar na de update van Transmit ben ik nu dan over op het volgende FTP programma.

- Zeer mooie interface, double pane.
- Syncing
- Alle standaard zooi voor een goed FTP programma
- De mogelijkheid om favorieten te mounten als een schijf in finder, erg handig en werkt zelfs zonder Transmit op te starten (vanuit menu bar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

WidgetRunner -- Run Dashboard Widgets on the MacOS Desktop

Though there is an undocumented hack that allows you to run Widgets on the desktop, they always float above all other windows (including PowerPoint presentations!), which I found to be pretty annoying. WidgetRunner allows you to specify whether each widget should float on top, act like a normal window, or be pinned to the destkop.

http://db.csail.mit.edu/madden/WidgetRunner/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marapuru
  • Laatst online: 00:59

marapuru

db.

Anoniem: 299202 schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 16:44:
ik heb getracht om een cd te branden in itunes, nou deed ik hem in mijn muziek speler in me auto en daar had ik maar 1 heel krakend geluid wat ik hoorde, is er een programma dat net als nero op windows alles kan? vooral cds branden is voor mij belangrijk!
Een prima programma om cd's mee te branden die ook bijvoorbeeld in de auto zijn af te spelen is Burn. Let er bij het branden van audio dan even op of je autoradio wel MP3 ondersteund. Anders zou je moeten kiezen voor Audio CD ipv MP3 CD. Er zit zelfs nog een automatische file format functie bij :)

Overigens al een aantal keer genoemd in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
BloodDragon schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 22:47:
Anyway... Sinds kort is de nieuwe versie (4) van Transmit uit (FTP programma).
[...]
Wow, Transmit 4 ziet er wel echt top uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Transmit 4 en Coda samen _O_

Ze moeten Coda nog wel even updaten, importeren van favorieten werkt nu niet meer. Ik had ze hierover gemailed.
We'll need to update Coda, yes. Sorry for the inconvenience!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Panic maakt top software, alleen jammer dat hun producten zo prijzig zijn waardoor ik persoonlijk de neiging heb om een second best goedkoper alternatief te gebruiken.

[edit]
En ze doen helaas nooit mee aan bundelaanbiedingen zoals MacHeist en MacUpdate bundle :/

[ Voor 23% gewijzigd door Canaria op 14-05-2010 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj-wasabi
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-08-2022
ZpAz schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 14:33:
[...]

Gebruik zelf Aptana Studio

Na installatie moet je de php plugin gaan downloaden en installeren.
Heb er zelf nooit een probleem mee, werkt pima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Executor16 schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 11:56:
Transmit 4 en Coda samen _O_

Ze moeten Coda nog wel even updaten, importeren van favorieten werkt nu niet meer. Ik had ze hierover gemailed.

[...]
Coda is voor mij een beetje teveel wysiwyg. Hetzelfde geldt voor Unison eigenlijk op een andere manier. Teveel dingen die ik niet gebruik.

Heb nu Espresso en dat is precies wat ik zocht. 1 venster, tabjes, syntax highlighting en een goede search/replace. Meer heb ik niet nodig voor html/css/javascript.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadiQal
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-05-2024
Nog niet mee gewerkt, maar zag er kool uit

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/doci/3709/change.png

With verison 1.6 comes the ability to manually change GPUs on the fly, whenever users desire. That's right, you can manually change from the discrete GT 330M back to the more energy-efficient Intel HD graphics even from applications that otherwise cause an automatic switchover. This is a huge boon to mobile road warriors that want to wring every last minute out of their batteries if need be.

http://www.anandtech.com/...macbook-pro-gpu-switching

[ Voor 63% gewijzigd door RadiQal op 14-05-2010 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:14

Exirion

Gadgetfetisjist

Tja, wat is onmisbaar. Je kunt ook zeggen dat sex niet onmisbaar is omdat je het prima vindt om voor je PC te zitten fappen. Neemt niet weg dat sex een stuk leuker is :P

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-10-2024
BloodDragon schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 22:47:
[...]

[...]

Anyway... Sinds kort is de nieuwe versie (4) van Transmit uit (FTP programma). Toen ik net mijn Mac had, gebruikte ik Cyberduck, gratis en redelijk goed programma. Toen kwam ik in dit topic Flow tegen, zag er stukke beter uit dan Cyberduck, tabs, bookmarks met folders etc. Maar na de update van Transmit ben ik nu dan over op het volgende FTP programma.

- Zeer mooie interface, double pane.
- Syncing
- Alle standaard zooi voor een goed FTP programma
- De mogelijkheid om favorieten te mounten als een schijf in finder, erg handig en werkt zelfs zonder Transmit op te starten (vanuit menu bar).
http://makemkv.com, werkt best goed.. Het is geen slysoft maar het heeft er wel voor gezorgd dat ik weer een reden minder heb om virtualbox op te moeten starten :)

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Bosmonster schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 15:17:
[...]

Coda is voor mij een beetje teveel wysiwyg. Hetzelfde geldt voor Unison eigenlijk op een andere manier. Teveel dingen die ik niet gebruik.

Heb nu Espresso en dat is precies wat ik zocht. 1 venster, tabjes, syntax highlighting en een goede search/replace. Meer heb ik niet nodig voor html/css/javascript.
Grappig :) Ik gebruikte juist eerst altijd Espresso. Had hem gekregen in de MacHeist Bundle van een lange tijd terug. Maar sinds ik Coda ernaast ben gaan gebruiken is Espresso echt helemaal weggevaagd.

Uiteraard zijn er ook dingen die ik in Coda mis t.o.v. Espresso. Maar Coda werkt in het algemeen een stuk fijner (voor mij). Espresso is nu dus wel misbaar geworden, en Coda niet :D
Canaria schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 14:46:
Panic maakt top software, alleen jammer dat hun producten zo prijzig zijn waardoor ik persoonlijk de neiging heb om een second best goedkoper alternatief te gebruiken.

[edit]
En ze doen helaas nooit mee aan bundelaanbiedingen zoals MacHeist en MacUpdate bundle :/
In mijn studententijd had ik ook erg moeite om geld voor applicaties neer te leggen, maar EUR 79,- valt aardig mee voor een app waarmee je na 1 leuke opdracht van een bedrijf dit in één klap 30 keer terugverdiend. Of je doet het voor school, of je doet het voor je werk. Het is niet dat je even Adobe CS5 Master Collection aanschaft ofzo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Wat is zoal het voordeel dan van Coda t.o.v Espresso? Vind zo en zo de 'live-edit' functie (als je wat aanpast kan je in een nieuw tab meteen het resultaat zien zonder zelf te refreshen) onmisbaar geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Executor16 schreef op zondag 16 mei 2010 @ 12:03:
[...]
In mijn studententijd had ik ook erg moeite om geld voor applicaties neer te leggen, maar EUR 79,- valt aardig mee voor een app waarmee je na 1 leuke opdracht van een bedrijf dit in één klap 30 keer terugverdiend. Of je doet het voor school, of je doet het voor je werk. Het is niet dat je even Adobe CS5 Master Collection aanschaft ofzo :D
lol als er iemand is die totaal geen moeite heeft om geld voor applicaties neer te leggen ... ik heb honderden euro's aan applicaties voor Mac OS uitgegeven :P
Uit luiheid en een aversie tegen bestanden van vage oorsprong heb ik ook geen gecrackte of 'gedownloade' software op mijn Mac, dus als ik iets wil gebruiken koop ik het. Maar voor werk is het allemaal niet nodig (ben Microsoft developer) en ik begin wel op de prijs te letten zodra een applicatie meer dan ongeveer 50 euro kost.
Adobe CS4 heb ik overigens ook aangeschaft, met medewerkerskorting via de onderwijsinstelling waar ik werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 359581

andromedaan schreef op maandag 03 mei 2010 @ 15:56:
Ik zie dat Spotify nog niet genoemd is. Officieel is het nog niet mogelijk om een account te krijgen in Nederland, maar verdomme was is dit een lekker programma als je dat wel hebt (zoals ik).

Features:
  • Alle muziek van de wereld streamen
  • Gratis
  • Legaal
  • Goede geluidskwaliteit
  • Je ontdekt veel nieuwe muziek
[afbeelding]

Ik gebruik nu een half jaar niets anders dan Spotify om muziek mee te luisteren, en kan echt niet meer zonder. Het werkt gewoon heel goed, snel en simpel. Het leukste is nog wanneer je een liedje intypt en tientallen zoekresultaten krijgt waaronder heel veel covers.. Soms zijn de covers heel vernieuwend, en soms mooier dan het orgineel.
toon volledige bericht
Goed nieuws! :)

http://www.allaboutphones...ei-live-in-Nederland.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

welk programma heb ik nodig als ik een gedownloade film op een brandbare dvd wil zetten? ik heb handbrake al gedownload maar heb nog geen film gedownload dus heb dit nog niet kunnen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Burn werkt erg goed (en simpel). Daar brand ik mijn DVD's mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hoe kan ik in itunes het zo instellen dat als ik in mijn computer een nummer verwijder, dit ook gebeurt in itunes? kan je hem niet laten synchroniseren met je computer qua content?

ik heb in me finder wat files van muziek weggegooid maar deze zijn nog steeds in itunes terwijl ik die ook al in itunes media folder heb verwijdert, dus krijg e melding dat deze niet gevonden kunnen worden wanneer ik er op druk in itunes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-05 20:21

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Er is speciaal iTunes topic: [iTunes] Ervaringen & Discussie - Deel 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Anoniem: 299202 schreef op maandag 17 mei 2010 @ 23:50:
hoe kan ik in itunes het zo instellen dat als ik in mijn computer een nummer verwijder, dit ook gebeurt in itunes? kan je hem niet laten synchroniseren met je computer qua content?

ik heb in me finder wat files van muziek weggegooid maar deze zijn nog steeds in itunes terwijl ik die ook al in itunes media folder heb verwijdert, dus krijg e melding dat deze niet gevonden kunnen worden wanneer ik er op druk in itunes.
Google op "itunes remove dead links".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Volgens mij als je alt cmd backspace doet wordt het bestand zowel uit de lib als uit finder gedonderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step
  • Laatst online: 03-05 09:46

Step

step@tweakers.net#

Bas Odenhoven schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 16:13:
Nog niet mee gewerkt, maar zag er kool uit

[afbeelding]

With verison 1.6 comes the ability to manually change GPUs on the fly, whenever users desire. That's right, you can manually change from the discrete GT 330M back to the more energy-efficient Intel HD graphics even from applications that otherwise cause an automatic switchover. This is a huge boon to mobile road warriors that want to wring every last minute out of their batteries if need be.

http://www.anandtech.com/...macbook-pro-gpu-switching
Zeer onmisbaar voor mij! Werkt namelijk ook met de 9400M en 9600M GT! :)

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andromedaan
Sinds vandaag kan het, dus vanmiddag gelijk aan de Premium gegaan bij Spotify :). Beste muzieksoftware ever. Zoals ik niet begrijp waarom normale stervelingen thuis een Windows-pc hebben staan, zo begrijp ik ook niet waarom normale stervelingen iTunes/illegale torrents gebruiken ipv Spotify :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-04 21:57
andromedaan schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 18:34:
Sinds vandaag kan het, dus vanmiddag gelijk aan de Premium gegaan bij Spotify :). Beste muzieksoftware ever. Zoals ik niet begrijp waarom normale stervelingen thuis een Windows-pc hebben staan, zo begrijp ik ook niet waarom normale stervelingen iTunes/illegale torrents gebruiken ipv Spotify :).
misschien omdat het nog maar 1 dag beschikbaar is hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Gebruik nu sinds vanmorgen de Open variant en dat bevalt echt prima. iTunes kan er alleen nog niet uit omdat nou eenmaal niet alles in Spotify zit, maar dat is hopelijk een kwestie van tijd. Erg mooi stukje software, juist doordat er zo weinig echte toeters en bellen aan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M617573
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:34
Step schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 10:14:
[...]

Zeer onmisbaar voor mij! Werkt namelijk ook met de 9400M en 9600M GT! :)
Nou, bij mij werkt het niet hoor. Heb een early 2009 MBP met een 9400 en 9600. Switchen doet 'ie helaas niet :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step
  • Laatst online: 03-05 09:46

Step

step@tweakers.net#

Mavado schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 19:45:
[...]

Nou, bij mij werkt het niet hoor. Heb een early 2009 MBP met een 9400 en 9600. Switchen doet 'ie helaas niet :-(
Hoe is je situatie dan? Mijne is een mid-2009 MBP. Heb je de applicatie wel in /Applications staan? Vertel eens wat meer? (wellicht iets uit het log file wat ie doet?). Welke versie van de app heb je? :)

[ Voor 4% gewijzigd door Step op 18-05-2010 19:56 . Reden: Vraag erbij! ]

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M617573
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:34
Step schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 19:55:
[...]

Hoe is je situatie dan? Mijne is een mid-2009 MBP. Heb je de applicatie wel in /Applications staan? Vertel eens wat meer? (wellicht iets uit het log file wat ie doet?). Welke versie van de app heb je? :)
Laatste versie van de app, staat gewoon in de applications map. Ik switch, het beeld verspringt, gaat zwart en komt weer op, maar de 9400 blijft geselecteerd. Waar kan ik de logfile vinden van die handel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Laatst online: 01-05 08:14
MrAcid schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 19:04:
Gebruik nu sinds vanmorgen de Open variant en dat bevalt echt prima. iTunes kan er alleen nog niet uit omdat nou eenmaal niet alles in Spotify zit, maar dat is hopelijk een kwestie van tijd. Erg mooi stukje software, juist doordat er zo weinig echte toeters en bellen aan zitten.
De ontwikkeling is natuurlijk hartstikke interessant, echter als ik muziek in m'n auto wil hebben (via Aux in of USB), wat dan? De huidige 3G netwerken in NL zijn dermate kut dat Spotify simpelweg nog niet gaat werken. Helaas......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Wel als je een Premium account hebt en de muziek download op je iPhone/Android Phone/Symbian Phone door je playlists (of enkele daarvan) offline beschikbaar te maken. Ja, dat kost geld, maar nog steeds heb je "alle muziek" tot je beschikking voor slechts €10 per maand.

Ik heb inmiddels een Premium abonnement. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78415

MrAcid schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 13:13:
Wel als je een Premium account hebt en de muziek download op je iPhone/Android Phone/Symbian Phone door je playlists (of enkele daarvan) offline beschikbaar te maken. Ja, dat kost geld, maar nog steeds heb je "alle muziek" tot je beschikking voor slechts €10 per maand.

Ik heb inmiddels een Premium abonnement. :)
Maar kun je dan 30GB aan muziek op die manier offline beschikbaar maken op je MP3-speler, zodat je al je muziek bij je hebt op al die plaatsen en tijden dat er geen internet is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Mits je het iPhone OS, Symbian of Android hebt. ;) Het is niet zo dat je de mp3-tjes losjes kunt downloaden. Desondanks een echte aanwinst, heb inmiddels een Unlimited account. Gebruik onderweg mijn iPod Nano nog.

Als Apple met eenzelfde soort applicatie komt, ben ik wel meteen om. Dan werkt het namelijk ook met Airtunes, dat doet Spotify niet (tenzij je Airfoil oid gebruikt).

[ Voor 30% gewijzigd door Krisp op 21-05-2010 16:12 ]

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Maak anders een appart Spotify-topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Spotify - Nu in Nederland beschikbaar

Aangezien het niet eens Mac-only is staat die al lang gewoon in Software algemeen :)

[ Voor 42% gewijzigd door Bosmonster op 21-05-2010 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Ik mis 'm een beetje: xCode.

http://www.apple.com/macosx/developers/#xcode

Zeer handige en uitgebreide IDE om al je tools / programma's in te maken (MacOS en iPhone OS) Je kan 'm op de Installatie DVD van MacOSX vinden, of op de Developer site van Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-05 11:17
Op meerdere screenshots van mac gebruikers zie ik op hun wallpaper dat ze linksboven allemaal het uur/datum staan hebben. Hoe krijg je deze daar ? Via een bepaald applicatie of is dit een optie binnen OSX ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marapuru
  • Laatst online: 00:59

marapuru

db.

Ondanks dat je hier eigenlijk niet met requestjes terecht mag, toch even de link voor je: http://projects.tynsoe.org/en/geektool/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 09:14

Exirion

Gadgetfetisjist

90710 schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 17:30:
Ik mis 'm een beetje: xCode.

http://www.apple.com/macosx/developers/#xcode

Zeer handige en uitgebreide IDE om al je tools / programma's in te maken (MacOS en iPhone OS) Je kan 'm op de Installatie DVD van MacOSX vinden, of op de Developer site van Apple.
Beetje overbodig om tools te noemen die Apple zelf standaard met z'n Macs meelevert. Iedereen die software ontwikkelt voor de Mac kent het.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Het gaat er om wat jij onmisbare software vindt, niet of Apple het maakt of niet. De tool is wellicht standaard meegeleverd maar staat niet standaard geinstalleerd, dat zul je echt zelf moeten doen. Dat Xcode is niet alleen handig bij ontwikkeling voor Mac applicaties, je kunt het ook voor shellscripts en gewoon C/C++ en Java code gebruiken. Xcode is meer dan alleen een IDE voor Mac apps ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09-2014
Ik zoek een programma welke ik laatst ook op me MBP had...
Het was een Programma waarmee ik makkelijk mijn MP3tjes kon renamen en taggen.
Er was ook een functie waarbij het programma vanaf internet (?) een of andere database checkte welk nummer het was en zo automatisch alle juiste gegevns invult...

Weet iemand hoe dit programmaatje heet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Onder andere TuneUp kan dat.

http://www.tuneupmedia.com/index.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
Nice, zoiets zoek ik inderdaad. Het jammere is dat dit betaald is waarbij ik bij het andere progje gewoon gratis dit kon doen. Maja aangezien k otch maar 50 nummers heb voldoet dit, TY!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:31
Wauw :). Wat werkt dat TuneUp geniaal. Vroeger zat ik alles handmatige te taggen en missende covers te zoeken. Maar hij doet gewoon binnen 10 minuten alles. Hij cleant alles en doet de coverart.

Bedankt voor de tip jongens :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
Haha, op Windows deed ik dat ook altijd, het was de Mac die mij liet zien dat alles ook automatisch kon :P

Natuurlijk niks mee te maken (Windows/Mac) maar het is wel opvallend.. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 283029

Volgens mij is Clips,
van Conceited Software nog niet genoemd.
Erg handige app voor het automatisch opslaan van je laatse copy/paste handelingen. Erg handig als je met grote lappen code en tekst bezig bent.

Zit ook een mogelijkheid in om je 'Clips' te delen over het netwerk zodat als je met anderen aan 1 project werkt je niet steeds dingen/teksten/code hoeft te mailen o.i.d. Erg mooie functie

Check de Screencast op hun Website voor een mooi overzicht van de mogelijkheden.

Clips 1.x requires Mac OS X 10.5, costs €19.99 and a 15 day free trial is available. Student and multi-user discounts are also available.

Afbeeldingslocatie: http://conceitedsoftware.com/images/clipsiMac.png
Afbeeldingslocatie: http://conceitedsoftware.com/images/clips/ss/organizerss.png

My 2 cents... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Ook onder Windows had je daarvoor mooie apps hoor :) The Godfather o.a.

Ik ga TuneUp maar eens proberen :)

Foto Portfolio Follow me on Twitter!



Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-05 11:15
The Great HooD schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 14:31:
Nice, zoiets zoek ik inderdaad. Het jammere is dat dit betaald is waarbij ik bij het andere progje gewoon gratis dit kon doen. Maja aangezien k otch maar 50 nummers heb voldoet dit, TY!
Ben nou erg benieuwd hoe dat "gratis" programmatje heet :)

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Laatst online: 03-05 10:15

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Voor het automatisch toevoegen van Lyrics en Chords gebruik ik PearLyrics

http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/26995

[ Voor 14% gewijzigd door Falcon op 28-05-2010 07:58 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
kRiZzZiZ schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 22:20:
[...]

Ben nou erg benieuwd hoe dat "gratis" programmatje heet :)
Uhu, me 2...
Ik geloof dat het tekentje iets met een Pinguin was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
ReCreator schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 10:02:
iTimeMachine
http://www.xiotios.com/itimemachine.html

Dankzij dit programma kan ik mijn WD MyBook World Edition gebruiken om via het netwerk TimeMachine te gebruiken. Eerste keer gaat niet snel (12 uur, 84GB), maar daaarna gaat het prima :)
Werkt dit ook op een samba share (ubuntu server)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
  • Laatst online: 06-04 22:40

VisionMaster

Security!

smeerbartje schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 11:56:
[...]

Werkt dit ook op een samba share (ubuntu server)?
De lame oplossing is om een .dmg met HFS+ op je Ubuntu samba share te mounten in je Mac. Maar volgens mij is er wel een service die de Time Machine naar Ubuntu heeft gebracht.

I've visited the Mothership @ Cupertino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bibi2205
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-04 19:52
Mijn MBP doet zijn TM backups via een Samba share op FreeNAS (UFS partitie).. Je moet wel even dit intypen in de terminal van je mac:

defaults write com.apple.systempreferences TMShowUnsupportedNetworkVolumes 1

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Nadeel daarvan is dat je zon backup niet kan benaderen als je OSX installeert. Als je AFP (2.1) op een linux servertje installeert kan je echt een TimeCapsule nabootsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
lowfi schreef op zondag 30 mei 2010 @ 14:21:
Nadeel daarvan is dat je zon backup niet kan benaderen als je OSX installeert. Als je AFP (2.1) op een linux servertje installeert kan je echt een TimeCapsule nabootsen.
Thanks; kan zo 1..2..3.. niet vinden waar ik het kan downloaden. Any ideas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
http://dl.dropbox.com/u/28951/netatalk_2.1-1_i386.deb

Hoop dat je een x86 server hebt :P

in AppleVolumes.default moet je dan bij een share ,tm toevoegen

[ Voor 26% gewijzigd door lowfi op 30-05-2010 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
lowfi schreef op zondag 30 mei 2010 @ 14:21:
Daar is niks van waar. Hij laat alleen de share in eerste instantie niet zien, die zul je eerst zelf moeten mounten. Dit is echter ook het geval wanneer je een Time Capsule gebruikt met useraccounts. Dat mounten kan helaas niet eenvoudig zoals dat normaal in Finder kan, je zult het namelijk via de terminal moeten doen. Middels mount -t smbfs kun je het prima mounten met je username en password. Als je daarna weer terug gaat naar de installer zul je de share er nu wel tussen zien staan. Je hebt hiervoor dus beslist geen afp nodig, samba volstaat.

Het grote probleem is het gebruik van een sparse bundle op een netwerkschijf zit 'm in de betrouwbaarheid. Er wil vaak nog wel eens het een en ander gebeuren waardoor de sparse bundle zelf corrupt raakt en je die niet meer kunt gebruiken. Het gebruik van dit systeem middels OS X Server, Time Capsule en Airport Extreme is stukken betrouwbaarder. Een andere manier om dit via het netwerk te doen welke ook een stuk betrouwbaarder is, is het gebruik van iSCSI. Het nadeel hiervan is dat het ontzettend traag is. Uiteindelijk is een externe usb schijf toch echt de beste manier om een Time Machine backup te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
  • Laatst online: 06-04 22:40

VisionMaster

Security!

ppl schreef op maandag 31 mei 2010 @ 15:44:
[...]

Daar is niks van waar. Hij laat alleen de share in eerste instantie niet zien, die zul je eerst zelf moeten mounten. Dit is echter ook het geval wanneer je een Time Capsule gebruikt met useraccounts. Dat mounten kan helaas niet eenvoudig zoals dat normaal in Finder kan, je zult het namelijk via de terminal moeten doen. Middels mount -t smbfs kun je het prima mounten met je username en password. Als je daarna weer terug gaat naar de installer zul je de share er nu wel tussen zien staan. Je hebt hiervoor dus beslist geen afp nodig, samba volstaat.

Het grote probleem is het gebruik van een sparse bundle op een netwerkschijf zit 'm in de betrouwbaarheid. Er wil vaak nog wel eens het een en ander gebeuren waardoor de sparse bundle zelf corrupt raakt en je die niet meer kunt gebruiken. Het gebruik van dit systeem middels OS X Server, Time Capsule en Airport Extreme is stukken betrouwbaarder. Een andere manier om dit via het netwerk te doen welke ook een stuk betrouwbaarder is, is het gebruik van iSCSI. Het nadeel hiervan is dat het ontzettend traag is. Uiteindelijk is een externe usb schijf toch echt de beste manier om een Time Machine backup te maken.
Mis je dan simpelweg Ahahi niet of een andere mdns service? DAn kan je AFP share worden aangeboden en zichtbaar gemaakt in je Finder.

I've visited the Mothership @ Cupertino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
ppl schreef op maandag 31 mei 2010 @ 15:44:
[...]

Thanks man... voor je uitgebreide antwoord. Aangezien ik toch maar eens per half jaar ofzo een backupje wil maken volstaat een usb schijf prima. Dit kan een willekeurige schijf zijn? Snelheid maakt me eigenlijk niet zoveel uit).
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om programma's te posten waar je enthousiast over bent.

Het is dus niet de bedoeling om hier requests te plaatsen voor software met een bepaalde doel of functionaliteit.

Mocht je opzoek zijn naar een stuk software, raadpleeg dan eerst Google, MacUpdate, VersionTracker of Softpedia. Kom je er dan niet uit, dan mag je een topic openen, waarin je duidelijk vermeldt wat je zoekt, wat je gevonden hebt en waarom dat niet voldeed.