Oude expose van Tiger & Leopard in Snow Leopard:
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=869611
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=869611
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Anoniem: 147672
Registreren lukte mij door een proxy te gebruiken en rechtsonderin de taal te veranderen naar "United Kingdom". Daarna heb je nog een uitnodiging nodig van een bestaande gebruiker.Bosmonster schreef op maandag 03 mei 2010 @ 18:29:
Leuk, maar hoe kun je nu een account krijgen hier in Nederland? Anders hebben we er nog zo weinig aan
[ Voor 10% gewijzigd door ShitHappens op 03-05-2010 20:31 ]
Dan heb ik toch nog steeds een invitation code nodig.ShitHappens schreef op maandag 03 mei 2010 @ 20:29:
[...]
Registreren lukte mij door een proxy te gebruiken en rechtsonderin de taal te veranderen naar "United Kingdom". Daarna heb je nog een uitnodiging nodig van een bestaande gebruiker.
EDIT: zie net dat je hier geen proxy voor nodig hebt. Regio wijzigen is genoeg.
[ Voor 0% gewijzigd door OxiMoron op 04-05-2010 08:44 . Reden: Typo ]
Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?
my thoughts exactly ;P lijkt me wel fijne app iddOxiMoron schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 08:43:
[...]
Dan heb ik toch nog steeds een invitation code nodig.
Zijn we hier verkapt invites aan het vissenolafhartong schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 12:26:
[...]
my thoughts exactly ;P lijkt me wel fijne app idd
Hello fellow humans
nee dan zou ik het wel via een pm aan hem vragen, ik zei gewoon dat het me een leuke app leek
Be the change you want to see in the world
[ Voor 39% gewijzigd door lhoBas op 05-05-2010 11:11 ]
Anoniem: 299202
Ik ook! Had er eergister alles aan gedaan om Premium lid te worden, lukte maar niet. Ik meen dat elk Premium lid een of twee invites krijgt, dus waarschijnlijk wel.Anoniem: 299202 schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 12:58:
Op 18 mei zal ik een betalend lid worden van spotify, krijg ik dan ook direct toegang tot invites?
[ Voor 4% gewijzigd door ppl op 10-05-2010 22:41 ]
 Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Zol;ang deze geen nederlandse DVD's/Games ondersteund heb je er vrij weinig aan.Canaria schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 01:10:
Bij mijn nieuwe installatie heb ik de volgende applicaties als eerste geïnstalleerd:
Delicious Library: mooi programma voor bijhouden van je cd-, dvd- en boekenverzameling, vooral de iSight-integratie is erg leuk
Heb zelf maar al te graag het extra geld neer gelegd. Vind Coda vele malen fijner werken.Espresso: allround editor, ik vond Coda fijner werken maar te duur, en deze werkt samen met CSSEdit
Met "je" bedoel je mij? Ik heb bijna alleen maar Engelstalige boeken.Good Fella schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 09:27:
[...]
Zol;ang deze geen nederlandse DVD's/Games ondersteund heb je er vrij weinig aan.
Met je bedoelde ik eigenlijk mezelf/mensen met veel Nederlandse games/films.Canaria schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 09:32:
[...]
Met "je" bedoel je mij? Ik heb bijna alleen maar Engelstalige boeken.
Heb coda en textmate, maar textmate is mijn prefered editor.Good Fella schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 09:27:
[...]
Zol;ang deze geen nederlandse DVD's/Games ondersteund heb je er vrij weinig aan.
[...]
Heb zelf maar al te graag het extra geld neer gelegd. Vind Coda vele malen fijner werken.
Hello fellow humans
Anoniem: 324429
Anoniem: 119925
Tis allemaal java? Welke goeie IDE's voor java die native op OSX draaien ken jij? De enige wat uitgebreidere IDE's die op OSX draaien en ik ken, zijn Netbeans en Eclipse..ZpAz schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 11:54:
Espresso als editorNetbeans als IDE voor PHP. Espresso voor quick and dirty.
Jammer dat er nergens een native OSX IDE voor PHP is. Tis allemaal Java.
Over dooddoeners gesproken.Anoniem: 324429 schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 12:03:
Van de week maar weer is een clean install gedaan en merk eigenlijk dat ik helemaal geen 'onmisbare' tools en software heb (behalve werk software).
Dus alles staat nog steeds standaard + software voor werk als Remote Desktop.
Na het lezen van vele lijstjes hier merk ik ook dat er voor veel dingen gewoon geïntegreerde OS X oplossingen zijn i.p.v 100 verschillende programma's die schijnbaar niet worden gevonden of onhandig in gebruik zijn voor sommigen (come on, een 1password programma i.p.v keychain acces i.c.m auto fill van safari?).
En album covers op je desktop tonen is natuurlijk niet 'onsmisbaar'.
Ik bedoel dat de IDE in Java gemaakt is, ik heb het zelf nodig voor webdevelopment (PHP). Onder Windows heb je PHPDesigner. Een goede IDE (xCode) draait heerlijk onder OSX, maar heeft geen PHP ondersteuning helaas.Anoniem: 119925 schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 12:36:
[...]
Tis allemaal java? Welke goeie IDE's voor java die native op OSX draaien ken jij? De enige wat uitgebreidere IDE's die op OSX draaien en ik ken, zijn Netbeans en Eclipse..
Jammer alleen dat de Safari autofill niet werkt in Camino en Firefox en al helemaal niet op de pc van werkAnoniem: 324429 schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 12:03:
(come on, een 1password programma i.p.v keychain acces i.c.m auto fill van safari?).
1Password is meer dan alleen wachtwoorden onthouden. Daarnaast is de combi 1Password + Dropbox ontzettend handig als je met meerdere Macs werkt. Dat gaat niet zomaar met Keychain en autofill.Anoniem: 324429 schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 12:03:
...(come on, een 1password programma i.p.v keychain acces i.c.m auto fill van safari?)...
Standaard is er in OS X inderdaad veel mogelijk, zeker als je met Automator en AppleScript aan de knutsel gaat. Er zijn echter ook zaken die 3rd party apps beter kunnen en juist daarvoor gebruik je zo'n 3rd party app. Dat Keychain heeft een groot aantal nadelen. Zo moet de applicatie ondersteuning inbouwen voor Keychain terwijl bij iets als 1Password dit omgekeerd is (1Password bouwt de support in); die support inbouwen doen niet veel applicaties. De andere nadelen van Keychain ontstaan door de beperkingen die het heeft, bijv. de hoeveelheid informatie die je in zo'n Keychain item kwijt kunt. Dat 1Password gebruikte gek genoeg voorheen juist Keychain om haar informatie in op te slaan. Ze liepen echter continu tegen de beperkingen van Keychain aan waardoor ze naar een eigen Keychain zijn overgestapt (gewoon een file die je bijv. in je Dropbox mapje kunt zetten zodat je het op diverse Macs kunt gebruiken; werkt beter dan Keychain met MobileMe syncen). Zoek eens op hun site/weblog, daar staat een complete uitleg van het verhaal. Keychain is overigens meer gericht op certificaten, userlogins en wat secure notes. 1Password doet dat ook maar voegt daar ook dingen als identities en softwarelicenties aan toe. Dat laatste is voor mij de hoofdreden waarom ik het gebruik, het is meer dan alleen maar wachtwoorden beheren.Anoniem: 324429 schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 12:03:
Na het lezen van vele lijstjes hier merk ik ook dat er voor veel dingen gewoon geïntegreerde OS X oplossingen zijn i.p.v 100 verschillende programma's die schijnbaar niet worden gevonden of onhandig in gebruik zijn voor sommigen (come on, een 1password programma i.p.v keychain acces i.c.m auto fill van safari?).
En album covers op je desktop tonen is natuurlijk niet 'onsmisbaar'.
Ik heb geen idee wat voor mac jij hebt, maar netbeans 6.8 draait op mijn beide macs als het spreekwoordelijke zonnetje (mbp 2.2 en mini 2.5 beide met 4Gb) Ik gebruik het voor php/drupal/html werk zonder ingebouwd versie beheer. Dat werkte niet lekker via samba shares.ZpAz schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 14:33:
[...]
Ik bedoel dat de IDE in Java gemaakt is, ik heb het zelf nodig voor webdevelopment (PHP). Onder Windows heb je PHPDesigner. Een goede IDE (xCode) draait heerlijk onder OSX, maar heeft geen PHP ondersteuning helaas.
Driving a cadillac in a fool's parade.
1password is inmiddels ook voor windows te krijgen. Dus ik heb nu overal dezelfde loginsMyrdhin schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 18:36:
[...]
1Password is meer dan alleen wachtwoorden onthouden. Daarnaast is de combi 1Password + Dropbox ontzettend handig als je met meerdere Macs werkt. Dat gaat niet zomaar met Keychain en autofill.
Oftewel: iets waarvan jij vind dat het onzin is kan voor een ander onmisbaar zijn
Euh wat? Hoe dan? Ik zie nergens een windows versielowfi schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 14:10:
[...]
1password is inmiddels ook voor windows te krijgen. Dus ik heb nu overal dezelfde logins
sharkzor schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 21:41:
nu blue-ray zo'n beetje gemeen goed aan het worden is, is het ook tijd om m'n schijfjes te kunnen backuppen.
Ik zou graag een blueray rip omzetten naar een mkv container. Erg handig om het spul daarna op mn xbmc machine af te kunnen spelen.
Als ik hier op google naar zoek vind ik alleen maar vage software pakketjes die van alles beloven.
wat is aan te bevelen?
Anyway... Sinds kort is de nieuwe versie (4) van Transmit uit (FTP programma). Toen ik net mijn Mac had, gebruikte ik Cyberduck, gratis en redelijk goed programma. Toen kwam ik in dit topic Flow tegen, zag er stukke beter uit dan Cyberduck, tabs, bookmarks met folders etc. Maar na de update van Transmit ben ik nu dan over op het volgende FTP programma.Dit topic is bedoeld om programma's te posten waar je enthousiast over bent.
Het is dus niet de bedoeling om hier requests te plaatsen voor software met een bepaalde doel of functionaliteit.
Een prima programma om cd's mee te branden die ook bijvoorbeeld in de auto zijn af te spelen is Burn. Let er bij het branden van audio dan even op of je autoradio wel MP3 ondersteund. Anders zou je moeten kiezen voor Audio CD ipv MP3 CD. Er zit zelfs nog een automatische file format functie bijAnoniem: 299202 schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 16:44:
ik heb getracht om een cd te branden in itunes, nou deed ik hem in mijn muziek speler in me auto en daar had ik maar 1 heel krakend geluid wat ik hoorde, is er een programma dat net als nero op windows alles kan? vooral cds branden is voor mij belangrijk!
Wow, Transmit 4 ziet er wel echt top uit!BloodDragon schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 22:47:
Anyway... Sinds kort is de nieuwe versie (4) van Transmit uit (FTP programma).
[...]
We'll need to update Coda, yes. Sorry for the inconvenience!
[ Voor 23% gewijzigd door Canaria op 14-05-2010 14:56 ]
Gebruik zelf Aptana StudioZpAz schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 14:33:
[...]
Ik bedoel dat de IDE in Java gemaakt is, ik heb het zelf nodig voor webdevelopment (PHP). Onder Windows heb je PHPDesigner. Een goede IDE (xCode) draait heerlijk onder OSX, maar heeft geen PHP ondersteuning helaas.
Coda is voor mij een beetje teveel wysiwyg. Hetzelfde geldt voor Unison eigenlijk op een andere manier. Teveel dingen die ik niet gebruik.Executor16 schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 11:56:
Transmit 4 en Coda samen
Ze moeten Coda nog wel even updaten, importeren van favorieten werkt nu niet meer. Ik had ze hierover gemailed.
[...]
[ Voor 63% gewijzigd door RadiQal op 14-05-2010 16:14 ]
Tja, wat is onmisbaar. Je kunt ook zeggen dat sex niet onmisbaar is omdat je het prima vindt om voor je PC te zitten fappen. Neemt niet weg dat sex een stuk leuker isAnoniem: 324429 schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 12:03:
Van de week maar weer is een clean install gedaan en merk eigenlijk dat ik helemaal geen 'onmisbare' tools en software heb (behalve werk software).
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
http://makemkv.com, werkt best goed.. Het is geen slysoft maar het heeft er wel voor gezorgd dat ik weer een reden minder heb om virtualbox op te moeten startenBloodDragon schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 22:47:
[...]
[...]
Anyway... Sinds kort is de nieuwe versie (4) van Transmit uit (FTP programma). Toen ik net mijn Mac had, gebruikte ik Cyberduck, gratis en redelijk goed programma. Toen kwam ik in dit topic Flow tegen, zag er stukke beter uit dan Cyberduck, tabs, bookmarks met folders etc. Maar na de update van Transmit ben ik nu dan over op het volgende FTP programma.
- Zeer mooie interface, double pane.
- Syncing
- Alle standaard zooi voor een goed FTP programma
- De mogelijkheid om favorieten te mounten als een schijf in finder, erg handig en werkt zelfs zonder Transmit op te starten (vanuit menu bar).
Driving a cadillac in a fool's parade.
GrappigBosmonster schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 15:17:
[...]
Coda is voor mij een beetje teveel wysiwyg. Hetzelfde geldt voor Unison eigenlijk op een andere manier. Teveel dingen die ik niet gebruik.
Heb nu Espresso en dat is precies wat ik zocht. 1 venster, tabjes, syntax highlighting en een goede search/replace. Meer heb ik niet nodig voor html/css/javascript.
In mijn studententijd had ik ook erg moeite om geld voor applicaties neer te leggen, maar EUR 79,- valt aardig mee voor een app waarmee je na 1 leuke opdracht van een bedrijf dit in één klap 30 keer terugverdiend. Of je doet het voor school, of je doet het voor je werk. Het is niet dat je even Adobe CS5 Master Collection aanschaft ofzoCanaria schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 14:46:
Panic maakt top software, alleen jammer dat hun producten zo prijzig zijn waardoor ik persoonlijk de neiging heb om een second best goedkoper alternatief te gebruiken.
[edit]
En ze doen helaas nooit mee aan bundelaanbiedingen zoals MacHeist en MacUpdate bundle
lol als er iemand is die totaal geen moeite heeft om geld voor applicaties neer te leggen ... ik heb honderden euro's aan applicaties voor Mac OS uitgegevenExecutor16 schreef op zondag 16 mei 2010 @ 12:03:
[...]
In mijn studententijd had ik ook erg moeite om geld voor applicaties neer te leggen, maar EUR 79,- valt aardig mee voor een app waarmee je na 1 leuke opdracht van een bedrijf dit in één klap 30 keer terugverdiend. Of je doet het voor school, of je doet het voor je werk. Het is niet dat je even Adobe CS5 Master Collection aanschaft ofzo
Anoniem: 359581
Goed nieuws!andromedaan schreef op maandag 03 mei 2010 @ 15:56:toon volledige bericht
Ik zie dat Spotify nog niet genoemd is. Officieel is het nog niet mogelijk om een account te krijgen in Nederland, maar verdomme was is dit een lekker programma als je dat wel hebt (zoals ik).
Features:[afbeelding]
- Alle muziek van de wereld streamen
- Gratis
- Legaal
- Goede geluidskwaliteit
- Je ontdekt veel nieuwe muziek
Ik gebruik nu een half jaar niets anders dan Spotify om muziek mee te luisteren, en kan echt niet meer zonder. Het werkt gewoon heel goed, snel en simpel. Het leukste is nog wanneer je een liedje intypt en tientallen zoekresultaten krijgt waaronder heel veel covers.. Soms zijn de covers heel vernieuwend, en soms mooier dan het orgineel.
Google op "itunes remove dead links".Anoniem: 299202 schreef op maandag 17 mei 2010 @ 23:50:
hoe kan ik in itunes het zo instellen dat als ik in mijn computer een nummer verwijder, dit ook gebeurt in itunes? kan je hem niet laten synchroniseren met je computer qua content?
ik heb in me finder wat files van muziek weggegooid maar deze zijn nog steeds in itunes terwijl ik die ook al in itunes media folder heb verwijdert, dus krijg e melding dat deze niet gevonden kunnen worden wanneer ik er op druk in itunes.
Zeer onmisbaar voor mij! Werkt namelijk ook met de 9400M en 9600M GT!Bas Odenhoven schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 16:13:
Nog niet mee gewerkt, maar zag er kool uit
[afbeelding]
With verison 1.6 comes the ability to manually change GPUs on the fly, whenever users desire. That's right, you can manually change from the discrete GT 330M back to the more energy-efficient Intel HD graphics even from applications that otherwise cause an automatic switchover. This is a huge boon to mobile road warriors that want to wring every last minute out of their batteries if need be.
http://www.anandtech.com/...macbook-pro-gpu-switching
~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build
misschien omdat het nog maar 1 dag beschikbaar is hier?andromedaan schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 18:34:
Sinds vandaag kan het, dus vanmiddag gelijk aan de Premium gegaan bij Spotify. Beste muzieksoftware ever. Zoals ik niet begrijp waarom normale stervelingen thuis een Windows-pc hebben staan, zo begrijp ik ook niet waarom normale stervelingen iTunes/illegale torrents gebruiken ipv Spotify
.
Nou, bij mij werkt het niet hoor. Heb een early 2009 MBP met een 9400 en 9600. Switchen doet 'ie helaas nietStep schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 10:14:
[...]
Zeer onmisbaar voor mij! Werkt namelijk ook met de 9400M en 9600M GT!
Hoe is je situatie dan? Mijne is een mid-2009 MBP. Heb je de applicatie wel in /Applications staan? Vertel eens wat meer? (wellicht iets uit het log file wat ie doet?). Welke versie van de app heb je?Mavado schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 19:45:
[...]
Nou, bij mij werkt het niet hoor. Heb een early 2009 MBP met een 9400 en 9600. Switchen doet 'ie helaas niet
[ Voor 4% gewijzigd door Step op 18-05-2010 19:56 . Reden: Vraag erbij! ]
~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build
Laatste versie van de app, staat gewoon in de applications map. Ik switch, het beeld verspringt, gaat zwart en komt weer op, maar de 9400 blijft geselecteerd. Waar kan ik de logfile vinden van die handel?Step schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 19:55:
[...]
Hoe is je situatie dan? Mijne is een mid-2009 MBP. Heb je de applicatie wel in /Applications staan? Vertel eens wat meer? (wellicht iets uit het log file wat ie doet?). Welke versie van de app heb je?
De ontwikkeling is natuurlijk hartstikke interessant, echter als ik muziek in m'n auto wil hebben (via Aux in of USB), wat dan? De huidige 3G netwerken in NL zijn dermate kut dat Spotify simpelweg nog niet gaat werken. Helaas......MrAcid schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 19:04:
Gebruik nu sinds vanmorgen de Open variant en dat bevalt echt prima. iTunes kan er alleen nog niet uit omdat nou eenmaal niet alles in Spotify zit, maar dat is hopelijk een kwestie van tijd. Erg mooi stukje software, juist doordat er zo weinig echte toeters en bellen aan zitten.
Anoniem: 78415
Maar kun je dan 30GB aan muziek op die manier offline beschikbaar maken op je MP3-speler, zodat je al je muziek bij je hebt op al die plaatsen en tijden dat er geen internet is?MrAcid schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 13:13:
Wel als je een Premium account hebt en de muziek download op je iPhone/Android Phone/Symbian Phone door je playlists (of enkele daarvan) offline beschikbaar te maken. Ja, dat kost geld, maar nog steeds heb je "alle muziek" tot je beschikking voor slechts €10 per maand.
Ik heb inmiddels een Premium abonnement.
[ Voor 30% gewijzigd door Krisp op 21-05-2010 16:12 ]
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP
[ Voor 42% gewijzigd door Bosmonster op 21-05-2010 16:52 ]
90710
Beetje overbodig om tools te noemen die Apple zelf standaard met z'n Macs meelevert. Iedereen die software ontwikkelt voor de Mac kent het.90710 schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 17:30:
Ik mis 'm een beetje: xCode.
http://www.apple.com/macosx/developers/#xcode
Zeer handige en uitgebreide IDE om al je tools / programma's in te maken (MacOS en iPhone OS) Je kan 'm op de Installatie DVD van MacOSX vinden, of op de Developer site van Apple.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Anoniem: 283029
Ben nou erg benieuwd hoe dat "gratis" programmatje heetThe Great HooD schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 14:31:
Nice, zoiets zoek ik inderdaad. Het jammere is dat dit betaald is waarbij ik bij het andere progje gewoon gratis dit kon doen. Maja aangezien k otch maar 50 nummers heb voldoet dit, TY!
ehhhh..HOI
[ Voor 14% gewijzigd door Falcon op 28-05-2010 07:58 ]
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Uhu, me 2...kRiZzZiZ schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 22:20:
[...]
Ben nou erg benieuwd hoe dat "gratis" programmatje heet
Werkt dit ook op een samba share (ubuntu server)?ReCreator schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 10:02:
iTimeMachine
http://www.xiotios.com/itimemachine.html
Dankzij dit programma kan ik mijn WD MyBook World Edition gebruiken om via het netwerk TimeMachine te gebruiken. Eerste keer gaat niet snel (12 uur, 84GB), maar daaarna gaat het prima
De lame oplossing is om een .dmg met HFS+ op je Ubuntu samba share te mounten in je Mac. Maar volgens mij is er wel een service die de Time Machine naar Ubuntu heeft gebracht.smeerbartje schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 11:56:
[...]
Werkt dit ook op een samba share (ubuntu server)?
I've visited the Mothership @ Cupertino
Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x
Thanks; kan zo 1..2..3.. niet vinden waar ik het kan downloaden. Any ideas?lowfi schreef op zondag 30 mei 2010 @ 14:21:
Nadeel daarvan is dat je zon backup niet kan benaderen als je OSX installeert. Als je AFP (2.1) op een linux servertje installeert kan je echt een TimeCapsule nabootsen.
[ Voor 26% gewijzigd door lowfi op 30-05-2010 19:00 ]
Daar is niks van waar. Hij laat alleen de share in eerste instantie niet zien, die zul je eerst zelf moeten mounten. Dit is echter ook het geval wanneer je een Time Capsule gebruikt met useraccounts. Dat mounten kan helaas niet eenvoudig zoals dat normaal in Finder kan, je zult het namelijk via de terminal moeten doen. Middels mount -t smbfs kun je het prima mounten met je username en password. Als je daarna weer terug gaat naar de installer zul je de share er nu wel tussen zien staan. Je hebt hiervoor dus beslist geen afp nodig, samba volstaat.lowfi schreef op zondag 30 mei 2010 @ 14:21:
Nadeel daarvan is dat je zon backup niet kan benaderen als je OSX installeert. Als je AFP (2.1) op een linux servertje installeert kan je echt een TimeCapsule nabootsen.
Mis je dan simpelweg Ahahi niet of een andere mdns service? DAn kan je AFP share worden aangeboden en zichtbaar gemaakt in je Finder.ppl schreef op maandag 31 mei 2010 @ 15:44:
[...]
Daar is niks van waar. Hij laat alleen de share in eerste instantie niet zien, die zul je eerst zelf moeten mounten. Dit is echter ook het geval wanneer je een Time Capsule gebruikt met useraccounts. Dat mounten kan helaas niet eenvoudig zoals dat normaal in Finder kan, je zult het namelijk via de terminal moeten doen. Middels mount -t smbfs kun je het prima mounten met je username en password. Als je daarna weer terug gaat naar de installer zul je de share er nu wel tussen zien staan. Je hebt hiervoor dus beslist geen afp nodig, samba volstaat.
Het grote probleem is het gebruik van een sparse bundle op een netwerkschijf zit 'm in de betrouwbaarheid. Er wil vaak nog wel eens het een en ander gebeuren waardoor de sparse bundle zelf corrupt raakt en je die niet meer kunt gebruiken. Het gebruik van dit systeem middels OS X Server, Time Capsule en Airport Extreme is stukken betrouwbaarder. Een andere manier om dit via het netwerk te doen welke ook een stuk betrouwbaarder is, is het gebruik van iSCSI. Het nadeel hiervan is dat het ontzettend traag is. Uiteindelijk is een externe usb schijf toch echt de beste manier om een Time Machine backup te maken.
I've visited the Mothership @ Cupertino
Thanks man... voor je uitgebreide antwoord. Aangezien ik toch maar eens per half jaar ofzo een backupje wil maken volstaat een usb schijf prima. Dit kan een willekeurige schijf zijn? Snelheid maakt me eigenlijk niet zoveel uit).ppl schreef op maandag 31 mei 2010 @ 15:44:
[...]
Daar is niks van waar. Hij laat alleen de share in eerste instantie niet zien, die zul je eerst zelf moeten mounten. Dit is echter ook het geval wanneer je een Time Capsule gebruikt met useraccounts. Dat mounten kan helaas niet eenvoudig zoals dat normaal in Finder kan, je zult het namelijk via de terminal moeten doen. Middels mount -t smbfs kun je het prima mounten met je username en password. Als je daarna weer terug gaat naar de installer zul je de share er nu wel tussen zien staan. Je hebt hiervoor dus beslist geen afp nodig, samba volstaat.
Het grote probleem is het gebruik van een sparse bundle op een netwerkschijf zit 'm in de betrouwbaarheid. Er wil vaak nog wel eens het een en ander gebeuren waardoor de sparse bundle zelf corrupt raakt en je die niet meer kunt gebruiken. Het gebruik van dit systeem middels OS X Server, Time Capsule en Airport Extreme is stukken betrouwbaarder. Een andere manier om dit via het netwerk te doen welke ook een stuk betrouwbaarder is, is het gebruik van iSCSI. Het nadeel hiervan is dat het ontzettend traag is. Uiteindelijk is een externe usb schijf toch echt de beste manier om een Time Machine backup te maken.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq