Ik heb het met een time capsule geprobeerd en die beschikt gewoon standaard over iets als bonjour. Deze laat ook netjes zien dat ie er is en dat er een share aan hangt (dat is de algemene standaard share namelijk). Je kunt echter in het apparaat zelf ook nog aanvinken dat je gebruikersaccounts wil gebruiken, dan maakt hij aparte homedirs aan voor de aangemaakte gebruikers. Die homedirs laat hij niet zien omdat je daarvoor eerst moet inloggen. Dat laatste kun je helaas niet doen vanuit time machine dus vandaar dat je dat even handmatig via de terminal moet doen. In OS X zelf is het geen probleem, time machine backupt keurig naar een homedir (wat preciezer: een sparse bundle in de homedir). Hij mount en unmount de betreffende sparse bundle zelf keurig dus waarom dat dan ook niet in de installer had gekund...VisionMaster schreef op maandag 31 mei 2010 @ 23:00:
[...]
Mis je dan simpelweg Ahahi niet of een andere mdns service? DAn kan je AFP share worden aangeboden en zichtbaar gemaakt in je Finder.
Dat kan prima, er zijn legio mensen die het op die manier gebruiken. Dat time machine is eigenlijk een set & forget systeem. Er zijn ook nog andere tools om eens per x keer een backup te maken. Carbon Copy Cloner is zo'n tooltje waar heel veel mensen erg blij mee zijn en die ook nog eens gratis is. Het is wel zo dat als je eens per half jaar een backup maakt met time machine er nogal wat wijzigingen zijn, het kan dan ook even duren om al die dingen te berekenen en te backuppen. Wat frequenter backuppen kan geen kwaad, zeker niet met iets als time machine omdat deze handig gebruik maakt van de unix mogelijkheden waardoor je ruimte op de backup schijf kunt besparen (hardlinks). Overigens is het handig als je eerst een backup maakt voor je een update draait zoals 10.6.3 want dat soort updates heeft geen rollback mogelijkheid (je moet dus een backup terugzetten) wanneer dingen door de update stuk gaan.smeerbartje schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 09:28:
Aangezien ik toch maar eens per half jaar ofzo een backupje wil maken volstaat een usb schijf prima. Dit kan een willekeurige schijf zijn? Snelheid maakt me eigenlijk niet zoveel uit).